Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax steekt qua voetbal met kop en schouders boven de rest uit’

Laatste update:

Ajax liep afgelopen weekend door een gelijkspel tegen Excelsior averij op in de titelstrijd en de achterstand op koploper Feyenoord is inmiddels opgelopen tot zes punten. In de eerstvolgende speelronde staat in de Amsterdam ArenA de Klassieker op het programma en als de Amsterdammers die wedstrijd weten te winnen, verkleinen zij het gat weer tot drie punten.

Ondanks deze niet ideale uitgangspositie, is Lasse Schöne ervan overtuigd dat de schaal naar Amsterdam gaat: “We zijn dit seizoen een weg ingeslagen en dat is er één omhoog. We zijn allemaal gefocust op het kampioenschap. Feyenoord is stabiel, maar qua voetbal steken we met kop en schouders boven de rest uit. Ik denk dat dat de doorslag gaat geven”, legt hij uit aan 1900 Magazine.

Volgens de Deen moet de ervaring met het om de prijzen spelen de doorslag geven bij Ajax: “Ik ben al eens kampioen geworden en ik weet hoe mooi het kan zijn en wat er voor nodig is. Davy Klaassen ook bijvoorbeeld. En een speler als Davinson Sánchez heeft de Copa Libertadores gewonnen. Ook een speler die weet hoe het is om te winnen op hoog niveau.”

Denk jij dat Ajax kampioen gaat worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat serieus? Als er een ploeg is die met kop en schouders boven de rest uitsteekt dan is dat Feyenoord wel. Niet Ajax.

23 maart 2017 om 22:12

Vind zelf geen van beiden eigenlijk. Beiden hebben zo hun erg goede wedstrijden, om ze vervolgens af te wisselen met erg slechte. Het voornaamste verschil is dat Ajax die slechte wedstrijden vaker uit handen geeft.

23 maart 2017 om 22:22

Erg goede wedstrijden af wisselen met erg slechte. Dat heeft ieder team ter wereld.

23 maart 2017 om 22:53

Oke... En? Een Ado kan je maanden misschien wel zonder goed voetbal zien, terwijl dat bij Ajax en Feyenoord meestal tot max een wedstrijd of 2 beperkt blijft. Zo moeilijk is dat toch niet om te verzinnen?

23 maart 2017 om 23:40

Vergeet iedereen Psv? De gehele top wisselt namelijk sterke wedstrijden af met slechtere wedstrijden. Waarvan ik de huidige top 3 een prima weergave vind waar iedereen op dit moment hoort te staan.
Ook PSV heeft goede wedstrijden gespeeld en staat niet voor niets nog maar 2 punten achter op Ajax.

23 maart 2017 om 22:38

Feyenoord ook niet. Hebben ook maar een matig team dat hebben we gezien in Europa. Tegen Fenerbache bakten ze er helemaal niks van en die zijn ook totaal niet sterk.
Hoop ook niet dat als Feyenoord kampioen wordt dat ze dan alleen maar de polonaise gaan lopen en met nagenoeg hetzelfde team aan volgend seizoen beginnen. Daar heeft het Nederlandse voetbal niks aan, ook Feyenoord moet weer investeren en progressie boeken.

23 maart 2017 om 22:42

Wat ben jij weer negatief zeg, ongelofelijk.

Feyenoord had in mijn ogen de moeilijkste poule van alle clubs. Met een beetje geluk had je in Odessa gewonnen en was je gewoon doorgegaan.

Feyenoord krijgt trouwens dan miljoenen van de CL en die zullen zeker goed geã¯nvesteerd worden door Martin van Geel.

23 maart 2017 om 22:45

Fener is op dit moment niet sterk. De eerste seizoenshelft, toen wij ze tegen kwamen waren ze gewoon sterk. Het is ook een team dat in Nederland zeker in de top 3 zou komen. En welke spelers zouden wij moeten halen die kwalitatief zo goed zijn dat je bij de eerste 2 in de CL poule eindigt? Met een beetje pech loot je Tottenham, Atletico Madrid en een Borussia Dortmund (bij wijze van spreken) en dan kun je kopen wat je wilt maar ben je nagenoeg kansloos. Evenals de rest vsn Nederland.

23 maart 2017 om 23:10

Toch heeft dat matig team in de eredivisie 68 doelpunten gemaakt, 12 meer dan Ajax en 16 meer dan Psv. Hoe matig zijn die andere twee clubs dan wel niet?

23 maart 2017 om 23:22

Ja nog matiger. Vooral mijn PSV neem ik dat kwalijk. Hoe kon je met zo'n aanval zonder fatsoenlijke buitenspelers het seizoen beginnen. Nu heb je Bergwijn die er aan komt maar voor de rest moet er flink worden geã¯nvesteerd.

En natuurlijk het scorend vermogen van de middenvelders kwam in de eerste seizoenshelft tekort. Dat is in de winterstop weer opgelost met de komst van van Ginkel en Siem de Jong.

24 maart 2017 om 01:04

Volgens mij vergeet jij de grootste oorzaak en dat is Luuk de Jong en een paar goals van buitenspelers die vervangen hadden moeten worden. Bij elkaar had je dan al meer dan 12 doelpunten erbij gehad. Ongelooflijk dat je onderhand iedereen er bij haalt behalve degene die altijd in de basis mag staan, nooit word gewisseld maar eigenlijk voor de doelpunten moet zorgen. Ga ook niet zeggen dat hij geen aanvoer of kansen krijgt want als je PSV echt volgt dan weet je dat Luuk deze zelf allemaal heeft verprutst. Sowieso vind ik dat de situatie de Jong te weinig aandacht krijgt want mede door zijn gebrek aan doelpunten doen we niet meer mee voor de titel.

24 maart 2017 om 01:15

Mwoah iedereen weet als neutrale toeschouwer dat Cocu echt geen goede trainer is.. hebben nog niet veel gezegd maar dan zal ik het maar doen.. Cocu met dit materiaal is gewoon een waardeloze trainer , waar hij het vorige seizoen al geluk had valt hij nu volledig door de mand.. groeten van een neutrale toeschouwer.. oet Grunn dat dan weer wel

24 maart 2017 om 01:32

Als je twee kampioenschappen behaalt en Europees overwintert in de Champions league, dan ben je gewoon een goede trainer.

24 maart 2017 om 06:51

@ Fcgrunn10

Samenvattend:
- Een heel goed jaar
- Een heel slecht jaar

En jouw conclusie is dan dus dat het hele goede jaar geluk was en niet bijvoorbeeld dat het hele slechte jaar pech was? Wat een negatieve kijk heb je dan zeg, ben blij dat ik niet met jou hoef te ruilen.

23 maart 2017 om 23:10

Heeft Feyenoord weer een artikel om in de kleedkamer op te hangen voorafgaand de wedstrijd, in dit geval voorafgaand de Klassieker. Als er iemand het moet hebben van zulke inspiratiebronnen en hier goed op reageert dan is dat Feyenoord wel. Zo ook met het kritiek na de 3-3 in de Galgenwaard of de 1-0 nederlaag tegen Sparta.

24 maart 2017 om 06:53

Wat maakt het uit waar iemand zijn motivatie uit haalt? Feit is dat Feyenoord praktisch iedere week laat zien dat de motivatie er is, diezelfde motivatie lijkt bij Ajax en PSV 9 van de 10 keer ver te zoeken. Dat is pas schandalig, niet dat Feyenoord dat op basis van bepaalde artikelen of uitspraken doet...

24 maart 2017 om 08:29

Nee dat is niet waar, Ajax laat puike prestaties in Europa zien. Zit bij de laatste acht in de El.

Feyenoord is erg constant in de eredivisie maar speelt ook slechts een enkele wedstrijd per week, al geruime tijd. Is een opmerkelijk verschil met Ajax waar spelers als Zyiech opelijk aangeven erg moe te zijn. Daarnaast moet je ook de invloed van Nijhuis meenemen in je oordeel want hoe die Ajax dit jaar te pakken heeft genomen, is direct van invloed op de stand.

Overigens is dit interview uit februari.

24 maart 2017 om 11:18

hahaha het ligt aan die 4 wedstrijdjes meer en Nijhuis....

Kom op hoor.......

24 maart 2017 om 11:36

Hahaha Nijhuis... die moest nog een keer om de hoek komen.

En wat de wedstrijden betreft: haal er dan ook maar wat vanaf want Ajax was al vroeg uitgeschakeld in de beker, terwijl andere clubs nog wel beker moesten spelen...

24 maart 2017 om 11:16

Voetballend niet.. qua duelkracht dan weer wel en ook als het gaat om mentaliteit, als je tegen excelsior het niet kan repareren heb je weinig aanspraak op het kampioenschap.

Tuurlijk speelt Ajax soms echt fantastisch voetbal maar Feyenoord is echt veel constanter. Daarom als ze kampioen worden is dat terecht zo simpel is het. Ajax moet gewoon winnen in de Arena en dan kan het spannend worden maar dat ligt helemaal aan hunzelf.

Maar aan de andere kant is dit wel pas het eerste jaar van Bosz en in het begin had je al helemaal niet verwacht dat Ajax kampioen ging worden. 2e jaar wordt pas echt kijken of ze constant kunnen worden.

23 maart 2017 om 22:15

"Fantastisch voetbal"?

Meen je dat?

Dan is de lat onder Frank de Boer wel echt heel erg omlaag gegaan zeg.

23 maart 2017 om 22:20

Ik geniet er soms gewoon van hoor. Dat mag jij niet vinden maar wedstrijden zoals tegen Kopenhagen zaten er dit jaar zeker tussen en die waren echt heel mooi om te zien.

23 maart 2017 om 22:22

Alsof Feyenoord die wedstrijden niet had?

23 maart 2017 om 22:27

Tegen Kopenhagen was zeker goed. De sfeer trouwens ook.

Maar fantastisch voetbal heb ik even gemist.

23 maart 2017 om 22:56

Ik weet niet of jij te vaak Bayern oid kijkt, maar voor Nederlandse begrippen speelde Ajax tegen Kopenhagen toch behoorlijk goed voetbal.

23 maart 2017 om 23:11

Ik vind 1 prima wedstrijd per jaar nou niet echt maatgevend voor het hele seizoen. Na de winterstop is het veelal hangen en wurgen met Ajax. Om het dan "met kop en schouders er boven uitsteken te noemen", is toch echt een gebrek aan zelfrefelectie.

23 maart 2017 om 23:12

@arsen(e)al,

Volgens mij is een kinderhand hier snel gevuld, ik vond het persoonlijk echt zwak, ja je ziet het goed zwak, tegen kopenhagen kom op man, is nu niet echt de top van Europa of wel soms, kan me Psv tegen atletico madrid nog wel voor de geest halen 2 jaar achtereen, sorry maar dat niveau haalt ajax tegen kopenhagen nog niet eens half, net als tegen excelsior krijgen ze bij ajax op soms kinderlijke wijze tegendoelpunten, en weten ze een wedstrijd gewoon niet op de 0 te spelen, nee, soms leuk voetbal maar met kop en schouders er bovenuit, zeker niet, dan is Feyenoord toch wat realistischer, maar goed Shã¶ne is ondertussen al een echte ajacied geworden, en speelt het spelletje arrogant irriteren van de tegenstander lekker mee, deden ze ook al in de jaren dat ze met Twente of AZ om de titel speelden, zal ze niet helpen,

Wat mij betreft is de titel verdiend voor feyenoord.

24 maart 2017 om 01:50

Nee niet echt Koen. Kansloos uitgeschakeld in de Europa League. Volgens mij ook nog 5-0 verloren bij ManU. Laat staan als ze volgend seizoen een Real of Bayern loten. Die klappen gaan gevoeld worden. Tis dat Jorgensen ver boven zijn kunnen presteert, want op et "vechten" na speelt Feyenoord nou niet bepaald goed voetbal; alles op Jorgensen. Zet Kramer daar neer en je wordt maximaal derde.

24 maart 2017 om 06:34

Blijkbaar ken jij het normale niveau van Jorgensen als jij weet dat hij daar nu ver boven presteert. Kun jij die kennis met ons delen?

24 maart 2017 om 10:15

Ver boven kunnen is wel heel knap. Hoe kan dat trouwens? Beter spelen dan je kunt? Leg me het uit want ik wil het ook. Misschien kan ik op 28 jarige leeftijd dan alsnog profvoetballer worden

Wat een dom gelul zeg!
Ik hoop nog steeds dat Ajax van Feyenoord gaat winnen en kampioen wordt. Maar als je een paar dagen geleden een ontzettend slechte en futloze wedstrijd tegen (notabene!) Excelsior op de mat legt, is dit wel een hele domme uitspraak om te doen..

23 maart 2017 om 22:39

Feyenoord is dit seizoen wel de ploeg die er bovenuit steekt... Ze zijn constant, winnen de mindere wedstrijden en hebben het geluk/vermogen om het onmogelijke te presteren van een kampioen... Ajax moet uitkijken om niet als derde te eindigen, want dat is zomaar mogelijk....

24 maart 2017 om 08:32

Is het niet, een wedstrijd na een Europese wedstrijd kost vaak punten. Ajax betaald de prijs voor de Europese prestaties. Maar dat is niet erg, bij de laatste acht in de EL is gewoon heel erg goed. Een prestatie die we niet verwacht hadden in Nederland. Gewoon alles op de EL, Feyenoord mag de titel hebben, ze spelen ook zeer constant dus het is nog verdiend ook.

Interview was trouwens uit medio februari.

"maar qua voetbal steken we met kop en schouders boven de rest uit. "

Het ergste is dat hij dat ook echt vindt ook.
Dan heb je toch wel een bord voor je kop hoor.

23 maart 2017 om 22:36

Het probleem van Ajax in een notendop. "We spelen goed voetbal" zodra er iets anders gevraagd wordt geven ze niet thuis dit seizoen. Niet alles is voetballend op te lossen.
Op zich vind ik dit als feyenoorder prima. Feyenoord heeft de ervaring en het team, ajax het geld en het potentiele talent. Als ze nu nog niet doorhebben dat schone niet je (enige) dragende ervaren 30plusser zou moeten zijn weet ik het ook niet meer

24 maart 2017 om 02:00

Ajax staat in de kwartfinale van de Europa League, met zo nu en dan heel goed voetbal en daarnaast nog eens et jongste team in Europa en van Nederland. Dit jaar tevens een nieuwe trainer en een nieuw systeem, waardoor je de eerste 2 thuiswedstrijden al 4 punten laat liggen! Dat heeft tijd nodig. Maar nu staan ze alsnog tweede. Feyenoord speelt voor et eerst in 16 jaar tijd eens mee om plaats een, en gaan er meteen vanuit dat ze fantastisch spelen. Dit Feyenoord wordt weggevaagd in de CL, mochten ze die halen. Als Jorgensen zou wegvallen, blijft er niet zoveel meer over, zet Kramer daar neer, en dan zie je pas dat Feyenoord dit seizoen Jorgensen is, en verder veelal harde werkers zijn. In NL kan dat sporadisch eens een titel opleveren, maar in de CL wordt dit volledig weggetikt.

24 maart 2017 om 06:36

Want Ajax maakt al jaren furore in de CL, dat we ons daar maar allemaal aan mogen optrekken!

24 maart 2017 om 07:14

En toch redt Klaassen Ajax vaker dan schone hoor en stuurt schone de ervaren kracht nagenoeg niemand in het veld. Kortom ervaring is 1, maar een kapstok voor het team kunnen zijn is het volgende. Dat is schone amper. Voor de rest ben ik het wel met je eens hoor daar niet van.

24 maart 2017 om 10:20

Ja Elia, Berghuis, toornstra en Jan Arie zijn totaal geen spelers die het van hun techniek moeten hebben, vilhena en el ahmadi zijn trouwens ook prima technisch onderbouwd. Dat ze daarnaast ook nog hard werken is.mooi meegenomen en een vereiste voor elke club.
Als Feyenoord alleen jorgensen was had Ajax ons wel weggespeeld in de Kuip.

23 maart 2017 om 22:54

Aan de wedstrijden van Ajax de afgelopen tijd kan je zeker concluderen dat het voetbal dat Ajax speelt meer verzorgd en beter is dan de rest van de Eredivisie. Ajax op z'n beste doen bereikt het hoogst niveau in Nederland, dat was duidelijk te zien tegen Kopenhagen want noch Feyenoord of PSV hebben zulk spel op bijvoorbeeld Europees niveau laten zien. Waarom is het dan zo vreemd om te concluderen dat het spel dat Ajax speelt(of kan spelen) het best is in Nederland?

23 maart 2017 om 22:57

Als je 1x goed speelt wilt niet zeggen dat je qua voetbal gelijk boven de rest van NL uitsteekt he.

23 maart 2017 om 23:02

We moeten niet net doen of Kopenhagen en Schalke Europese top zijn. Dat zijn Bayern en Dortmund uiteraard wel. Denk je dat een NL club daar 'mooi' en goed voetbaltegen zal laten zien?

23 maart 2017 om 23:13

Wint je van fc Kopenhagen winnen een grotere prestatie dan van manchester united winnen? En ze kunnen af en toe dan wel een redelijke pot spelen maar het gaat in een seizoen om meerdere dingen je moet constant presteren/spelen en ook je slechte wedstrijden winnen en met strijdlust. Hierdoor wordt Feyenoord ook kampioen hoewel ik vind dat ze ook zeker thuis erg sterk en goed voetbal laten zien.

23 maart 2017 om 23:14

1 keer goed spelen is dat de maatstaf dat je het beste voetbal in Nederland speelt. En hoe waren de wedstrijden tegen Groningen en Excelsior? Oogstrelend?

23 maart 2017 om 23:18

Kopenhagen stelt ook niet veel voor he. Zowel Feyenoord als PSV zijn beter. Ik snap eerlijk gezegd niet dat deze wedstrijd telkens wordt aangehaald. Bij Kopenhagen speelt ex NAC speler Matic in de basis.

Feyenoord versloeg United, dat is toch wat andere koek.

23 maart 2017 om 23:19

Niemand, niet ik of Schone, zegt ook dat Ajax het voetbal zoals tegen Kopenhagen is gespeeld elke week speelt. Is ook niet mogelijk met het schema, kwaliteit en middelen die Ajax heeft.

Maar wat gewoon duidelijk wordt gemaakt is dat het niveau dat Ajax kan halen vele malen hoger is dan de rest van Nederland en dat het voetbal boven de rest uitsteekt. Het positiespel dat Ajax speelt heb ik PSV of Feyenoord niet zien spelen wat kenmerkend is aan Ajax en wat Ajax dit seizoen wel de belangrijke punten heeft gegeven en Europees zo ver heeft gebracht.

Of het elke week wordt gespeeld, nuttig of effectief is zijn andere discussies.

@inti

Het materiaal dat Dortmund en Bayern ter beschikking hebben kan je amper tegenover die van Ajax zetten. Maar als je daar toch over wilt hebben, Barcelona had met het spel van Ajax(het is oorspronkelijk Amsterdams voetbal) Bayern voetballes gegeven in zowel Duitsland als Catalonie niet zo lang geleden. Dus het kan zeker wel.

24 maart 2017 om 07:00

Het voetbal dat ik PSV vorig seizoen bijvoorbeeld tegen Wolfsburg of Manchester United heb zien halen, heb ik bij Ajax al een jaar of 5/6 niet gezien. Hoe kom je er toch bij dat het spel dat Ajax kan halen vele malen hoger is dan dat van PSV en Feyenoord?

24 maart 2017 om 07:16

Lollll. Ajax speelt matig tot slecht. Er is een reden waarom ik de thuiswedstrijden boycot dit seizoen. Jij bent te snel tevreden. Dat is je goed recht, maar kom nou niet doen alsof schone gelijk heeft. Dat is namelijk echt niet het geval.

24 maart 2017 om 10:22

Manchester united verslaan is inderdaad een mindere prestatie dan Kopenhagen verslaan. Paul pogba kost in zijn eentje.meer dan Feyenoord de afgelopen 15 jaar heeft uitgegeven maar hij is geen Hellenius

24 maart 2017 om 12:24

@lee113 typische Ajax supporter alleen als het goed gaat komen kijken. Neem is een voorbeeld aan Feyenoord supporters die steunen al die jaren nog steeds Feyenoord de kuip was vorig jaar nog steeds uitverkocht na 7 wedstrijden te hebben verloren en Feyenoord krijgt al die jaren steun van het trouwe legioen terwijl die al sinds 1999 wachten op een kampioenschap. Daar kunnen jullie in 020 als gelegenheidssupporters eens een voorbeeld van nemen

24 maart 2017 om 11:18

Ja dat is wellicht zo.. maar daarmee ben je nog geen kampioen, dat kun je wel zien aan de stand, er is meer nodig voor een kampioenschap.

Dit kan die niet serieus menen.. Vaak is het spel echt schrijnend om te zien. Misschien dat de top van Ajax hoger ligt maar ze presteren absoluut niet constant. Vraag me echt af waar deze uitspraak op gebaseerd is want uit de stand is het ook totaal niet af te leiden..

Zwijgen is goud. Zeker na afgelopen zondag. Ik ben dan wel voor Ajax, maar ben het absoluut niet met hem eens. Het zweet loopt al een tijdje wekelijks langs m'n bilnaad aangezien het vrijwel wekelijks met de hakken over de sloot is. Vaak gepaard met matig veldspel. Tuurlijk, zolang je een kans hebt moet je er vol voor gaan, maar ik ga er vanuit dat ze het al verkloot hebben tegen Groningen en Excelsior. Nogmaals, zwijgen is goud en laat het verdomme maar eens zien op het veld dan.

Denk dat lasse zich zelf en Ajax overschat. Het spel is soms niet om aan te zien.
Ajax steekt helemaal niet met kop en schouder overal bovenuit. Kijk maar naar de stand.
Feijenoord wordt gewoon kampioen en denk dat zelfs psv tweede gaat worden.
Jammer maar volgend jaar opnieuw beginnen lasse.

Dat wordt de uitspraak na dit seizoen.

Dit gaat zó tegen je werken.

24 maart 2017 om 08:35

Welnee, seizoen is allang gespeeld. Feyenoord kampioen, PSV tweede en Ajax wint de EL.

Iedereen tevreden en drie clubs in de CL.

Ajax steekt er vooral in de topwedstrijden vanaf september bovenuit. In de EL speelde ze tegen iedere ploeg overtuigend en thuis tegen PSV ook. De enige mindere wedstrijd in een topwedstrijd was vs Feyenoord. Maar dat was wel in de Kuip waar haast iedere ploeg de mindere is.

23 maart 2017 om 23:11

Dus qua topwedstrijden in de eredivisie heb je het over 1 wedstrijd? Europees kun je nagenoeg niet vergelijken omdat de niveaus van de tegenstanders zoveel verschillen. Het maakt best wel een beetje uit of je tegen ManU speelt of tegen Kopenhagen.

23 maart 2017 om 23:53

Kopenhagen, Celta, Pana zouden hier ook meedoen om het kampioenschap. Dus ja die mag je benoemen. ManU (basis)is van een ander niveau inderdaad. Daarom kreeg Feyenoord een flinke pakslaag. Maar Fenerbache is vergelijkbaar met bijvoorbeeld Celta. Al doet Celta het wel veel beter in de EL.

24 maart 2017 om 06:39

Op basis waarvan is Fenerbache vergelijkbaar met Celta?

24 maart 2017 om 08:40

Nee hoor, niet in de EL poule fase want daarin neemt Man U Feyenoord niet serieus. Pas de laatste rondes spelen die voor de titel, eerder niet.

Celta is gewoon een hele goede ploeg. Verder moet je ook kijken na hoe Ajax de poule doorkwam met Celta, Panathinaikos en Luik. Gewoon strak als eerste. En met alle respect, die ploegen doen niet veel onder voor Fenerbace. Ajax haalde gewoon twee keer zoveel punten dan Feyenoord. Hele goede prestatie.

24 maart 2017 om 10:25

Hahahaha speedy hou nou maar gewoon op. Dit wordt echt gênant. Beetje rechtpraten wat krom is

24 maart 2017 om 10:53

@ Speedyafc

Celta is de nr 11 van Spanje, Luik de nr 9 van Belgie en Panathinaikos de nr 4 van Griekenland....dat klinkt inderdaad als een enorm zware poule hoor, chapeau!

24 maart 2017 om 01:18

In bijna iedere topwedstrijd? Tegen Feyenoord en PSV was beiden niet geweldig en was Ajax niet de bovenliggende partij. Ze moeten overigens nog tegen beide clubs. Tegen welke andere geweldige toptegenstanders in de Eredivisie hebben zij dan gespeeld?

En Celta was een knappe overwinning. Maar Pana, Kopenhagen en Legia zijn echt niet bijzonder. Tegen Legia was zelfs niet om aan te gluren. Daar winnen een Feyenoord en PSV ook wel van.

Feyenoord won van Manu. De knapste overwinning van de top 3 hier.

Ben mee eens. Ajax liet vooral in het begin van het seizoen steken vallen mede door nieuwe trainer die het elftal nog moet bouwen en nog eens zijn veel ontevreden spelers oa Riedewald, Bazoer, Tete, Gudelj etccccc en nog eens wat nieuwe spelers. Daarna is Ajax steeds beter gaan presteren. Zonder het begin van het seizoen stond Ajax nu bovenaan met kop en schouder. En nog speelt Ajax de moeilijkste voetbal dan Feyenoord want veel tegenstanders willen liever van Ajax winnen dan Feyenoord.

23 maart 2017 om 22:25

Zonder het begin van het seizoen stond ajax nu bovenaan.

Eh.

Hou je daar maar aan vast inderdaad.

Houden jullie straks de kampioen-zonder-het-begin-van-het-seizoen-prijs omhoog.

23 maart 2017 om 22:39

Dat heeft iedereen toch kunnen zien? Daar heeft Schone dus toch wel beetje gelijk. Zonder het begin van het seizoen stond Ajax bovenaan. Ik vind Ajax dit seizoen erg sterk en presteren uitstekend, en dat in het eerste seizoen vind ik het erg knap!

Tegen Excelsior kan gebeuren zie ik meer het incident. Zonder het begin van het seizoen had er weinig gemopperd geweest over Excelsior.

23 maart 2017 om 22:54

En zonder het eind van het seizoen zijn wij nu al kampioen. En zonder het midden van vorig seizoen werden wij kampioen. Hoe kun je dat nou zeggen? Een seizoen telt 34 wedstrijden. En ach, als je gelukkig wordt van het "met kop en schouders beste voetbal" spelen, gefeliciteerd. Daarbij is "het beste voetbal" ook meer een smaak dan statistieken, want de een houdt van vechtlust (Feyenoord) de ander van eindeloos balbezit (Ajax). Niks mis mee, maar dat is gewoon een smaak.

23 maart 2017 om 23:05

Zelfs dat is simpelweg niet waar. Ajax heeft aan het begin van het seizoen, laten we het begin van het seizoen als de eerste 8 wedstrijden definieren, 5 punten laten liggen. Uit de eerste 8 potten haalde Ajax dus 19 punten. Dat is gewoon prima voor een titelkandidaat. Ajax heeft het daarna net zo goed laten liggen, want daarna hebben ze nog 6 wedstrijden gehad waarbij ze niet als winnaar van het veld zijn gestapt. Het is dus volledige bullshit wat je hier loopt te oreren.

24 maart 2017 om 06:39

Dat hebben we gezien afgelopen zondag....gaat steeds beter ja!

Zonder ronde 1 tot en met ronde 26 en ronde 28 tot en met ronde 34 is AZ trouwens op zijn sloffen kampioen geworden en eindigde Ajax in het rechterrijtje.

24 maart 2017 om 08:42

Is altijd zo na een Europese wedstrijd. Wekenlang twee wedstrijden per week of alleen een eredivisie wedstrijdje in het weekend zijn twee verschillende dingen. Daarbij kwam het akkefietje van Nijhuis dus laat Ajax de eredivisie lopen en zet zij de kaarten op de EL.

En terecht, want tegen Schalke maakt Ajax gewoon kans om door te gaan. Zal niet makkelijk worden maar het is ook niet onmogelijk.

24 maart 2017 om 10:55

Wat kinderachtig zeg, door het akkefietje van Nijhuis? Gossie, viel een scheidsrechterlijke beslissing niet de kant van Ajax uit? Potverdikkie zeg, nou heel veel succes in de EL, ik hoop oprecht dat Ajax die wint!

Dan hebbie een plaat voor je kop hoor.

Feyenoord: meeste doelpunten voor, minste doelpunten tegen, beste doelsaldo. Vanaf speelronde 1 bovenaan en 6 punten (7, als je doelsaldo meerekent) voorsprong op de nummer 2.

Als je dan nog durft te zeggen dat je qua voetbal boven Feyenoord en PSV uitsteekt, kan ik je niet meer serieus nemen.

23 maart 2017 om 22:43

Feyenoord speelt wel jaren met dezelfde selectie en trainer heeft mij niet echt verbaasd net als PSV. PSV had beetje de pech met de blessures.

23 maart 2017 om 22:47

Wat heeft dat dan te maken met wie dit seizoen op dit moment ver boven de rest uitsteekt?

23 maart 2017 om 22:57

Welgeteld 2 hele jaren met dezelfde trainer. Keeper is nieuw(Jones), rechtsbuiten is nieuw (Berghuis), spits is niet (Jorgensen). Vergeleken met Ajax is alleen de trainer 1 jaar korter bij de club en Ziyech. De rest van de basis stond er vorig seizoen al of zelfs langer.

23 maart 2017 om 23:05

@ Troy010, Onana, Dolberg, Kluivert, De Ligt & Nouri waren vorig jaar nog spelers van Jong Ajax en de jeugdploegen van Ajax. Traore is gehuurd. Sanchez is er nieuw bij gekomen. Je miste dus 'maar' 4 nieuwe basisspelers in je comment. Alleen Nr5 Ziyech was correct.

24 maart 2017 om 07:26

Wanneer je het zo gaat bekijken, Kluivert en De Ligt die 2 hele potjes basis stonden. Nouri die in de competitie nog geen basis plek heeft gekregen. Dolberg en Traore was ik inderdaad vergeten. Maar wat doet dat af op het feit dat onze selectie langer samen speelt?

23 maart 2017 om 22:46

Ajax heeft net zoveel tegendoelpunten als Feyenoord.

23 maart 2017 om 22:48

Doelsaldo zeggen ook weinig zoals ik al zei speelt Ajax het moeilijkste voetbal dan Feyenoord want iedere tegenstanders zijn zeer extra gemotiveerd om punten te pakken tegen Ajax. Veel meer gemotiveerd dan tegen Feyenoord.

23 maart 2017 om 22:50

Hahaha, mooi geprobeerd Petervermeulen.

23 maart 2017 om 22:59

Ja, iedereen gunt Feyenoord de punten en wilt niet van hun winnen. Zie Sparta en GAE uit, Heerenveen thuis en uit, Ado uit, Utrecht uit en ga zo maar door. Begint een beetje te lijken op het zoeken naar excuses. En jullie spelen het beste voetbal toch? Dan moet je makkelijk winnen van alle andere teams ongeacht of ze 20, 80 of 120% geven.

23 maart 2017 om 23:20

Ja hoor dat zagen we afgelopen zondag bij heerenveen

24 maart 2017 om 06:36

Ik zou de stand nog eens bekijken want volgens mij hebben zowel Ajax en Feyenoord 17 goals tegen dit seizoen.

24 maart 2017 om 07:27

Dan heeft Feyenoord toch de minste tegen? Samen met Ajax dan wel, maar dat zegt nirt dat ze beiden niet de minste tegen hebben.

24 maart 2017 om 07:56

Als hij had gezegd Feyenoord en Ajax hebben de minste goals tegen gehad dan klopte het. Nu wordt beweerd dat Feyenoord alleen de minste goals tegen heeft dat is niet waar.

Schone lijkt nu op een kind dat slecht tegen zijn verlies had. Wij hadden vroeger ook ooit zo een jochie in de straat. Hij wilde een keer racen en eindigde een na laatste. Iedereen lachte hem uit omdat hij vooraf een grote bek had en zelfs na zijn verlies gooide hij het er op dat hij 'nog steeds de mooiste fiets had'. Grow up, hou je mond en laat dat spel een keer op het veld zien.

24 maart 2017 om 08:45

Welnee, Ajax heeft nog alles te winnen dit jaar. Schone heeft al de nodige landstitels maar de El winnen, dat is maar voor weinig voetballers weggelegd.

Ajax laat het al het hele seizoen op het veld zien. De Europese velden.

Overigens was het interview uit februari, toen Ajax er nog prima voor stond.

Wat een arrogant mannetje ik durf te beweren dat feyenoord toch echt het beste voetbal op de mat legt niet alleen de combinaties maar ook de drive en de vechtlust die erachter zit... we zullen het zien zondag. Hoogmoed komt voor de val

24 maart 2017 om 08:54

Zondag doet er niet meer toe, Feyenoord is al kampioen. Ajax gaat voor de EL, is nu veel belangrijker en leid ook tot CL voetbal.

En hoogmoed valt wel mee, dit is een interview uit fmedio februari, vlak na de winterstop.

Snap niet hoe je dat nu nog kan zeggen. Natuurlijk is Ajax qua veldspel normaal de beste, maar dit seizoen steken ze er qua voetbal echt niet bovenuit. Voetbal is meer dan alleen de bal goed rond passen. Er is maar een ploeg die er bovenuit steekt dit jaar en dat is Feyenoord.

Ben Ajax fan maar hier ben ik het niet mee eens. Zo goed vind ik het samenspel en positiespel van Ajax niet. Wel veel kwaliteit maar heel goed is het niet. Zelfs die zogenaamde 'galavoorstelling' tegen Kopenhagen vond ik wel meevallen. Wel leuk om naar te kijken en dat is ook wat waard. Als Feyenoord een resultaat haalt tegen Ajax dan denk ik dat Feyenoord kampioen wordt. Zo niet dan is het denk ik open. Met Zwolle uit op een plastic veld. Utrecht thuis en Vitesse uit staan er nog een paar zware wedstrijden op het programma. Deze laatste wedstrijden gaat het niet alleen om het voetbal maar ook om de mentale sterkte. En dan kan PSV nog zomaar weer kampioen worden.

Feyenoord vind ik het beste voetbal spelen en daarom zou Feyenoord het verdienen.

Ik ken mezelf niet voorstellen dat deze uitspraak na afgelopen zondag is gedaan.. Geloof er geen zak van.

24 maart 2017 om 06:45

Dat is ook het erge aan deze opmerking, deze is zo ontstellend dom dat je bijna niet kan geloven dat het waar is...als hij dit na afgelopen zondag gezegd heeft dan moeten ze heel snel eens een extra medische keuring inlassen bij Ajax.

24 maart 2017 om 09:27

Klopt, dit was een interview uit medio februari, vlak na de winterstop. Gezien de klasieker die eraan komt, een mooi moment om even te recycelen zodat als die Feyenoord supporters helemaal los gaan zonder even verder te kijken over het wanneer.

Als jullie het beste voetbal spelen waarom staan jullie dan 6 punten achter op Feyenoord Schone... ik denk eerder dat jullie derde worden en dat PSV tweede wordt. Echt, dit zeg je niet als de achterstand 6 punten is.

24 maart 2017 om 09:10

Ajax stond medio februari geen zes punten achter op Feyenoord. Je reageert gewoon zonder dat je door hebt dat dit een oud interview van vlak na de winterstop is.

24 maart 2017 om 11:29

Ja want toen stonden ze wel ruim voor op Feyenoord inderdaad.......

Dit is de Dries Mertens uitspraak van het Eredivisie seizoen 2016/2017. Niet meer zoeken, we hebben 'm gevonden, de domste opmerking van een speler so far.

Hoe kun je beweren dat je qua voetbal met kop en schouders boven 'de rest' uitsteekt als je minder doelpunten heb gemaakt dan Feyenoord, minder kansen hebt gecreeerd, niet minder tegendoelpunten hebt dan Feyenoord en drie dagen eerder van Excelsior niet heb kunnen winnen?

23 maart 2017 om 23:07

Je hebt gelijk, Ajax heeft net wat meer doelpogingen.

Neemt niet weg dat ik Feyenoord dit jaar gewoon veel overtuigender vind, wat zich ook uit in het doelsaldo.

23 maart 2017 om 23:14

Nee, het is helemaal niet duidelijk dat het topniveau van Ajax hoger ligt dan van Feyenoord. Daar sta je gezien de reacties hier tamelijk alleen in.

De rest is eerder van het omgekeerde overtuigd. Dat Feyenoord een hoger niveau weet aan te tikken dan Ajax dit seizoen. De cijfers bevestigen dat ook.

23 maart 2017 om 23:28

As - Feyenoord, Feyenoord - man utd, Feyenoord - PSV, Feyenoord - as gemist? Of bedoel je het niveau tegen Groningen en Excelsior?

23 maart 2017 om 23:42

En wel Viergever, Sinkgraven en Traore

23 maart 2017 om 23:45

Als dit zou gebeuren........ Als..... Als Feyenoord iets scherper was tegen GAE, Sparta, Heerenveen, Utrecht en Ajax stonden ze nu zonder puntverlies bovenaan

24 maart 2017 om 09:13

@orgullo

En mag ik jouw reactie dan ook asl vrij dom bestempelen? Inclusief de elf duimpjes die ook niet hebbe opgelet.

Deze reactie komt niet drie dagen na het gelijkspel tegen Excelsior. Dit was een interview dat vlak na de winterstop gegeven werd.

24 maart 2017 om 10:35

Dat heb je nu al vierhonderd keer herhaald. Wat maakt dat uit voor de domheid van zijn opmerking? Ook in februari is die opmerking dom.

24 maart 2017 om 11:25

In februari stond Ajax op slecht twee puntjes en was Ajax de enige club die nog Europees speelde. Dus duidelijk de toonaangevende club in Nederland.

In februari was het dus een hele normale opmerking. Zonder Europees voetbal en Bas Nijhuis had Ajax nu bovenaan gestaan.

Nu na het puntverlies tegen Excelsior wordt Ajax geen kampioen meer dus lijkt de opmerking vna Schone dat Ajax nog kampioen wordt dom, echter in februari was die opmerking gewoon terecht.

24 maart 2017 om 11:40

Ja hoor Speedy.. Ajax was en blijft de enige toonaangevende club van Nederland. Wat laat jij je kennen zeg in dit topic...

Feyenoord staat vanaf dag 1 op de eerste plaats! Ook toen ze zelf nog Europees speelde.. Je kan excuses blijven zoeken maar veel verder kom je niet hoor!

Het beste voetbal, hoe komt de beste man erbij... ? Ik snap dat hij geen zin heeft om veren in de reet van de concurrent te steken, maar wees wel realistisch en verkondig geen onzin.de beste wedstrijd die ik dit seizoen een team heb zien spelen was AZ - Feyenoord voor de winterstop.

Als ze daar bij Ajax eerst maar is de klassieker winnen, voordat ze weer praatjes hebben over een titel. Ik heb De Ligt hier nog de beste uitspraak over horen doen: "als we zo spelen moeten we niet over een kampioenschap praten". Zeker na een gelijkspel bij Excelsior waardoor je zes punten achter staat moet je gewoon je mond houden.

Ach aan de andere kant mogen ze lekker praatjes hebben, hoogmoed komt namelijk voor de val.

23 maart 2017 om 23:05

Kan je over Feyenoord ook zeggen.

AZ-uit, Feyenoord-Sparta, Feyenoord-Vitesse, Feyenoord - Roda J.

24 maart 2017 om 08:55

Feyenoord speelt prima in de eredivisie. Ajax speelt op haar beurt weer prima in de EL.

24 maart 2017 om 10:38

Feyenoord -man u, Feyenoord - PSV, tweede helft Heerenveen uit, Feyenoord -ADO in de beker, Feyenoord - excelsior, az - Feyenoord, Feyenoord-az,

23 maart 2017 om 23:08

Nou ligt het opeens aan onkunde van de tegenstander. En als Ajax gemakkelijk wint ligt het zeker aan Ajax en nooit aan de tegenstander.

Come on.

23 maart 2017 om 23:10

Ligt ook nooit aan Feyenoord zelf natuurlijk....

23 maart 2017 om 23:21

Haha, laten we het hopen kameraad. Ik zal dan met plezier na het feest alle reacties op VZ doorlezen

23 maart 2017 om 23:22

Celta onder de voet lopen? Een 2-2 en 3-2 uitslag? Kopenhagen was ook alleen maar thuis..

En Feyenoord zou zeer zeker wel een grote kans maken tegen beide ploegen. Een ploeg als AZ is niet alleen overklast op 'powerplay', maar ook gewoon voetballend. Ook teams die zich helemaal ingraven hebben we nu elke keer (Op GAE en Sparta na: offdays) gewonnen.

Gelukkig kan Ajax clubs als Excelsior en Groningen wel helemaal onder de voet lopen. En als Ajax echt zoveel beter is qua veldspel, is het over twee weken een makkie, toch?

23 maart 2017 om 23:32

En Feyenoord won van Manchester united. Een topprestatie. Voetballend is Feyenoord verder omdat ze minder zwakke schakels hebben. Want younes traore veldman is toch tenenkrommend

23 maart 2017 om 23:34

Beetje ongelukkig waardoor het 3-2 werd. Uit had er gewonnen moeten worden. Allemaal excuses. Winnaars hebben een plan, verliezers een excuus

23 maart 2017 om 23:37

Op basis van wat is younes beter dan Berghuis? Minder doelpunten, minder assists. Je weet hopelijk wel dat je voor het passeren van tegenstanders geen punten krijgt?

24 maart 2017 om 15:10

Celta speelde thuis met een b-team haha

23 maart 2017 om 23:13

Wat een onzin. Dus als Feyenoord een galavoorstelling op de mat legt ligt het aan de tegenstander, en als Ajax dat doet ligt dat aan Ajax? Ja, als ik zo krom lul kan ik een discussie ook winnen.

Feyenoord heeft gewoon enorm veel ijzersterke potten op de mat gelegd dit seizoen. PSV-thuis, AZ-uit, Groningen-uit, dat niveau heb ik andere ploegen in de Eredivisie nog niet zien halen.

23 maart 2017 om 23:18

Machester United is een mindere ploeg dan Kopenhagen? Laat me niet lachen.

23 maart 2017 om 23:19

Kom eens met een ander excuus dan dat clubs de rode loper uitleggen voor Feyenoord!!

Zo kan ik ook zeggen dat Nec, Heracles en Twente maar op 50% speelden tegen Ajax.

Ligt nooit aan Feyenoord natuurlijk.

23 maart 2017 om 23:22

Komtie weer met een excuus dat het altijd ergens anders aan ligt.

23 maart 2017 om 23:26

Ajax had een zeer makkelijke poule. Feyenoord niet. Maar waarom staat Ajax niet bovenaan in de Eredivisie dan als ze zo goed zijn volgens jou?

23 maart 2017 om 23:29

Hoe kun je nou zeggen dat zo'n team op 60% speelde. Ze speelden gewoon met Zlatan, Pogba, de Gea. Het was nog begin van het seizoen, waardoor het nog niet zo goed liep, maar voor Feyenoord was het ook het begin van het seizoen.
Off-topic: Ik weet niet waar jou naam op slaat, maar die zou ik ook maar eens gaan veranderen

23 maart 2017 om 23:29

Ik vind het wel knap allemaal, telkens een ander excuus moeten vinden.

23 maart 2017 om 23:29

Je begint over groepsfase versus KO-fase maar wel Celta de Vigo noemen als voorbeeld. Klinkt het voor jezelf wel logisch wat je hier allemaal loopt te verkondigen? Want dat is het niet namelijk.

24 maart 2017 om 00:21

WZFWZDB grappig dat je erover begint dat MU op 60% speelde en de wedstrijden met Celta erbij haalt, want als je goed had opgelet speelde Celta thuis met een half B team en uit met bijna een geheel B team. Ajax 2 doelpunten tegen door 2 momenten? Als je goed had opgelet wist je dat ze thuis met een half B team en uit met bijna een geheel B team speelde ivm de competitie. Het was dat de trainer het niet serieus nam en de focus op de competitie legde, want op t einde brengt hij 2 uit de basis in namelijk guidetti en aspas en binnen een paar minuten hebben ze beide gescoord en had Ajax geluk dat er te weinig tijd over was voor 3-3.
En alle wedstrijden in de groepsfase gedomineerd? Panathinaikos uit vergeten?
Tot slot speelde Ajax een sterke helft tegen een zwak PSV maar ze werden de 2e helft steeds minder terwijl PSV er weinig van bakte en het vooral deed met lange ballen en voorzetten en toch kregen ze het initiatief en kregen ze t voor elkaar om de gelijkmaker te scoren. Nee Ajax speelde toen over heel de wedstrijd gezien echt niet fanastisch alleen de 1e helft erg sterk maar toch nog een enkele grote kans weggegeven

24 maart 2017 om 08:49

@wzfwzdb

Man U op 60 is niet minder dan Kopenhagen op 110 .
Het is wel lachwekkend de arrogantie van een hoop Ajacieden. Als Ajax wint komt het door het briljante spel en het voetbalvernuft. Als Feyenoord wint is de tegenstander die maar op 60 speelt.
Ajax komt niet langs Groningen en Excelsior en dan wordt er niet naar eigen falen gekeken maar dan ligt het weer aan externe factoren, erg grappig altijd die excuses van een grote groep Ajacieden als hun clubje niet wint.
Het enige verschil wat voetbal betreft tussen Ajax en Feyenoord is de intensiteit en het vermogen van Feyenoord om bij te schakelen. Als het bij Ajax loopt en de tegenstander geeft niet te fel tegenstand en Ajax kan op 1 tempo (niet te hoog) voetballen dan lijkt het allemaal heel wat maar als een tegenstander weerstand bied (excelsior) dan weet ook Schone het niet meer en vervalt hij in breedte passjes en tikkies terug.
Laat de Ajaxspelers maar denken dat ze zo enorm veel beter zijn dan worden ze glansrijk derde.

24 maart 2017 om 15:11

Zo dus ook Celta

24 maart 2017 om 01:10

Met stijgende verbazing heb ik je reacties doorgelezen, ben je misschien familie van Sjaak Swart? Je bent een hele vreemde uitspraak aan het verdedigen met allemaal krampachtig bij elkaar gesprokkelde argumenten. Het gaat erom wat je laat zien en niet wat je eventueel zou kunnen laten zien. Het woord eventueel zegt ook al veel hier.

Meer ervaring met prijzen winnen misschien wel. Maar die ervaring van het winnen van de Mickey Mouse league steekt schril af vergeleken met de honderden wedstrijden ervaring van Kuyt, Elia en El Ahmadi in de PL/Bundesliga. Kuyt, een CL finale gespeeld en samen met Elia een WK finale gespeeld. EK's en WK's meegemaakt. Sommigen een Afrika Cup, Tapia de Copa America. Vermeer meerdere kampioenschappen gewonnen. Kongolo een WK meegemaakt. Enz

23 maart 2017 om 23:26

Ok, kan je ook ingaan op die andere spelers die ik noem?

Met kop en schouders? Dat Ajax wel eens een goede pot op de mat legt. prima. Maar voetbal is meer dan alleen een balletje rondpassen. Is de zogenaamde Ajax-manier dan ook de enige goede/mooie voetbalwijze? Alsof Feyenoord alleen maar zaadpotten op de mat legde.

Ik heb dit seizoen ook meerdere malen genoten van het spel van Feyenoord, gecombineerd met vechtvoetbal. Prachtig om te zien soms. Ajax moest er in de Kuip aan geloven, PSV werd in het begin weggeblazen, AZ is tweemaal omver gekegeld en bijna alle ingravende teams werden op een gegeven moment ook op de knie gelegd.

Gelukkig dat Ajax met hun spel er zo bovenuit stak afgelopen zondag.

Even serieus met kop en schouders... als dat zo zou zijn dan had je toch een beter doelsaldo dan feyenoord. Heb Feyenoord 2x tegen PSV zien winnen en Ajax kwam goed weg met een punt uit de kuip. Jarenlang mag je zeggen dat je beter was maar dit seizoen moet je gewoon kunnen zeggen als Feyenoord de titel haal dat t dikverdiend is. We staan sinds ronde 1 bovenaan

23 maart 2017 om 23:57

Volgens mijn zijn die 3 prutsers structureel onderdeel geweest van Ajax en mede daarom heeft Ajax geen 'kop en schouder' hoger niveau gehaald.
En dan vergeet ik nog even je beide backs die er ook vrolijk op los prutsen.
Ze staan niet voor niets 6 punten achter en begint de achterban zich te roeren, omdat er weer een verloren seizoen dreigt ...

Maar Schone ziet het anders,

24 maart 2017 om 10:46

Als.Je kansen mist ben je toch gewoon slecht? Dat is een uiting van kwaliteit. Je moet alles goed kunnen om kampioen te worde. Vooral scoren

Helaas Schone Ajax word geen kampioen de titel gaat naar Rotterdam. Feyenoord is te goed om in te halen en als ze geen kampioen worden dan worden ze het nooit meer.

24 maart 2017 om 08:56

Dit interview was uit medio februari. Toen stond Ajax er nog prima voor om kampioen te worden. Is nu een beetje mosterd na de maaltijd.

Dat zagen we wel tegen Excelsior, wat was dat beschamend slecht zeg, maar blijf er maar vooral in geloven Schone. Er komt namelijk meer bij kijken dan en balletje breed spelen.

Het blijft verbazingwekkend dat sommige Ajax spelers de realiteit totaal uit het oog zijn verloren.

24 maart 2017 om 08:50

Welnee, het probleem zit bij de mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is. Dit is een interview uit februari.

24 maart 2017 om 11:22

Was het toen niet twee puntjes verschil? En liet Ajax toen al niet uitstekende Europese prestaties zien terwijl de rest van Nederland allang Europees uitgebald was?

24 maart 2017 om 12:58

Zelfs toen stak Ajax er niet met kop en schouders bovenuit dus gewoon een domme uitspraak van Schone.

Kop en schouders boven uit? Ok ik heb al een seizoen lang wat gemist dan.

Beste Lasse,

Waarmee de spelers van Ajax zeker beter in zijn, is praten met de media na weer een slechte wedstrijd.
Elke keer hoor ik na afloop wat er fout is gegaan: we begonnen te slap, te laag baltempo etc.
Steek die energie en kennis eens vooraf in een wedstrijd en "vreet" tegenstanders vanaf het eerste fluitsignaal op.
Laat op het veld eens zien dat je kampioen wilt worden. Vorig seizoen Graafschap uit, dit seizoen Groningen uit, Excelsior uit als voorbeelden: jullie hebben geen absolute winnaarsmentalititeit.
Als het tegenzit is er niemand die de wedstrijd kan kantelen.
En dan kun je wel vinden dat je beter bent, maar de resultaten bepalen wie de beste is en dat is Feyenoord op dit moment.
Niet lullen maar poetsen, dus.

Wanneer leert Lasse nou dat Ajax het helemaal niet meer in eigen hand hebben en dat die stabiliteit van Feyenoord toch wel een grotere rol speelt in het kampioenschap dan het zogenaamde 'goeie spel' bij Ajax

24 maart 2017 om 08:50

Dit is een interview uit februari. Toen stond Ajax er nog prima voor en deed nog mee in Europa.

24 maart 2017 om 11:00

Stom dat dat nu pas hier wordt geplaatst. Geeft ook een heel verkeerd beeld, alsof iemand na zo'n zeperd tegen Excelsior nog zo'n uitspraak doet.

24 maart 2017 om 15:48

Inderdaad raar dat het nu pas geplaatst word.

Feyenoord is gewoon beter dan de rest van de competitie. Dat lijkt me duidelijk !!!!! Ze verdienen om kampioen te worden .

Lasse wat rook jij meestal? Sterk spul he. Ajax heeft 2 of 3 goede wedstrijden gespeeld maar op het moment dat het echt moet en de druk erop ligt en er absoluut gewonnen moet worden tegen Excelsior geef jezelf niet thuis, gaat alles in een wandeltempo en creã«er je nauwelijks kansen tegen Excelsior. Ajax speelt aardig af en toe maar er is bijna geen beleving en niet de absolute wil om te winnen.
Als voetbal een jurysport geweest was had Ajax misschien bovenaan gestaan nu ben je zes punten slechter dan Feyenoord.

Shone had t aan t begin van de competitie totaal niet naar zijn zin hij mag weer blijven staan en denkt nu Bosz te kietelen met zulke uitspraken. Als je durft te zeggen dat je er met kop en schouder bovenuit steekt vraag ik me sterk af wat dan de maatstaf is. Go ahead/ Ado/ Roda/
Vind Fey ook niet bijster goed voetbal spelen maar als er nu 1 uitstraalt kampioen te willen worden is het Fey. Kampioen wordt je niet (tenminste niet in NL) met allen mooi voetbal dus dan is de energie die fey legt in die wedstrijden straks doorslaggevend en laat bij Ajax nu net een ieder als Shone denken dat ze er bovenuit steken en prachtig voetballen dan komt die titel vanzelf ;-)

Die schone zit tegenwoordig vaak in de coffeeshop vermoedt ik. Psv en zeker Feyenoord spelen veel beter voetballen. Ajax heeft wel meer hakballetjes en overstapjes... ook leuk.

Het grootste verschil tussen Ajax en Feyenoord is dat Feyenoord dit seizoen meerdere wedstrijden een achterstand en daarmee puntverlies heeft kunnen ombuigen in de laatste fase van een wedstrijd. Een keer zo laat in de wedstrijd dat het direct de geschiedenisboeken ingaat. Daar kwam strijdlust, maar ook zeker fortuin bij kijken. Ajax daarentegen heeft juist een aantal keer puntverlies geleden door een voorsprong uit handen te geven. Dit veelal in wedstrijden na (of voor) een midweekse Europese wedstrijd. Bij het puntverlies ontbrak het vaak aan concentratie, conditie en aan fortuin.
Daarmee is de voorsprong van Feyenoord voor een groot deel te verklaren door 'omstandigheden', en zeker niet doordat ze kwalitatief beter zijn.

24 maart 2017 om 09:35

Feyenoord wint van PSV na een loodzware wedstrijd tegen Manchester United. Ajax laat punten liggen tegen Excelsior na een wedstrijd tegen Kopenhagen.
De voetbalkwaliteiten ontlopen elkaar weinig, Ajax misschien wat meer voetballend vermogen als de weerstand niet te hoog is. Feyenoord meer fysiek en de wil om te winnen beide zijn kwaliteiten. Feyenoord raakt niet van streek bij een achterstand en is instaat gebleken om achterstanden om te buigen in een overwinning. Ajax blijft tegen Groningen en Excelsior een beetje rondtikken in een bejaarde tempo zonder enige verrassing, Ajax heeft 1 manier van spelen en die kennen de meeste tegenstanders wel.

Hier moet je ook echt weer een ajacied voor zijn. Zo'n baggerwedstrijd spelen tegen Excelsior, 6 punten achter staan op de koploper en dan glashard beweren dat je voetballend met kop en schouders overal bovenuit steekt. Het rotsvaste geloof dat ze de titelstrijd alsnog kunnen winnen vind ik op zich nog wel te prijzen. Handdoek in de ring werpen is voor watjes en dat is Schã¶ne in ieder geval niet.

Kwalitatief de beste zijn en een voorsprong uit handen geven!!
kwalitatief zijn ajaxieden altijd superieur vinden ze zelf maar al die kwaliteit zorgt ervoor dat ze al t gehele seizoen in de achtervolging moeten, vind zeker Fey niet de sterkste selectie hebben maar om nou zo kort door de bocht te gaan dat het voor een groot deel aan de omstandigheden ligt lijkt me overdreven. Feyenoord doet al seizoenen het spelletje racen ...... racen ..... uitgeracet ... altijd lekker mee doen en dan is de eindsprint tussen Ajax en Psv maar laat t verschil nu zijn dat ze idd weleens waar met geluk wedstrijden uit t vuur hebben gesleept maar daar ontbreekt t dus de kwalitatief beteren Ajax en Psv aan.

Paar voorbeelden:

Jones keeper die ze transfervrij binnen halen eerder nooit opgevallen (onana kwalitatief beter) maar Jones heeft meer punten voor fey binnengehaald
Het middelveld fey wat zo bewierookt wordt El Amhadi en Vilhena sorry voor het seizoen begon dacht niemand das t beste duo op t middenveld of potentieel t beste middenveld (psv had zgn het beste/ een van de beste middenlinies)
Een Jorgensen nergens eerder echt geslaagd ...is nu hard op weg topscorer te worden (dolberg bewierookt en kwalitatief de betere)

Schone is wel de laatste waar ik dit soort uitspraken van verwacht, maar roept dit nu al voor de 2e keer...
Stom om dit soort dingen te roepen, met kop en schouders er bovenuit steken, erg overdreven.
Feyenoord en PSV hebben ook geweldige wedstrijden gespeeld, maar uiteraard ook hele slechte.
Ajax ook, leuk dat ze geweldig spelen, maar tegen Groningen en Excelsior was het ook bagger. Twente werd trouwens 3-0 gewonnen, maar maakte ze ook niet een hele sterke indruk.
Ik hoop dat Feyenoord hiervan gemotiveerd raakt! Al is dat denk ik niet eens nodig.
Lastige is wel dat Feyenoord bijna nooit in de Arena wint, dat maakt het moeilijk, lijkt soms wel angst. Maar goed moet maar weer eens gebeuren! En een gelijkspel is ook goed.
Dan moet Ajax ook nog naar Eindhoven en PSV zal nu helemaal tot het bot gemotiveerd zijn.

Met Kop en schouders de meest arrogante klopt wel. Gewoon 3e plek en EL winnen ze natuurlijk ook nooit.......

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren