Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Overmars wil ‘incidenteel’ grof uitgeven: ‘We hebben 80 miljoen opgehaald’

Laatste update:

Ajax telde in januari minimaal twaalf miljoen euro neer voor de negentienjarige buitenspeler David Neres, terwijl afgelopen zomer Hakim Ziyech nog voor elf miljoen euro werd overgenomen van FC Twente. Waar technisch directeur Marc Overmars voorheen de hand op de knip hield, heeft hij er tegenwoordig minder problemen mee om hoge transfersommen op tafel te leggen.

/

Door de verkoop van een groot aantal spelers de afgelopen jaren, verdiende Ajax vele miljoenen. Mede door deze inkomsten staat de nummer twee van de Eredivisie er financieel goed voor en kan sporadisch grof worden uitgegeven. “Als het heel erg goed is, dan moet je ervoor gaan. Wat ik al vaker heb uitgelegd”, vertelt Overmars in gesprek met Ajax Kick Off. “We hebben de situatie voor onszelf gecreëerd om dit soort dingen te kunnen doen. Nu kunnen we dit wel en staan we sterk.”

Overmars ziet dat Ajax wat de financiën betreft sprongen heeft gemaakt. “Dat betekent niet dat we dit soort bedragen altijd gaan uitgeven, maar incidenteel wel. We hebben 80 miljoen opgehaald, vier jaar geleden hadden we niet de middelen om dit soort bedragen uit te geven.”

Denk jij dat Ajax ooit nog de aansluiting vindt bij de Europese top?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
11 februari 2017 om 00:35

Goed voorbeeld, goed onderbouwd ook! Ik heb er dan ook nu als supporter ook meer vertrouwen in dat ze dat wel hebben begrepen. Je hoort Brands nog steeds roepen dat ze niet verder dan 6 miljoen willen gaan terwijl Overmars al een tijd lang roept een hoge prijs uit willen geven voor de juiste speler. En met Ziyech heeft hij dat wat mij betreft gedaan, en met Neres zal de tijd dat uitwijzen. Maar als dit een voorbode is op komende jaren, dan vertrouw ik er op dat midden balans ook steeds meer gezocht wordt.

11 februari 2017 om 15:59

Ze hadden het altijd al wel begrepen, maar zoals hij zegt, toen hadden we het geld niet, dus dan doen we het ook niet, heel verstandig.

11 februari 2017 om 01:15

Interessant. Denk dat Porto mede in staat is zo'n beleid te voeren omdat men daar misschien geen licentiesysteem kent als in Nederland. In Nederland zijn we denk ik ook te nuchter om zulke risico's uit te halen. Wellicht wat saai maar voor de lange termijn misschien beter.

11 februari 2017 om 01:31

Iedereen wijst inderdaad altijd naar Porto dat die met minder inkomsten duurdere spelers inkopen en verkopen en Ajax psv dat ook zouden moeten doen. Maar tis wel een risico. Tis te hebben dat Ajax in het begin een paar goeie keuze maakt wn zyech en doe Mexicaan t.z.t met goede winst kunnen verkopen. Dan kunnje die winst weet investeren. Als ze in get begin een paar keer miskleunen dan smelt zelfs 80 miljoen snel weg.

11 februari 2017 om 07:43

Volgebs mij vallen de tegenvallende verkoop resultaten bij porto tegen omdat men geen third party ownership meer toestaat. Voorheen hielpen die partijen porto aan goede en ook dure partijen. Zo leek het altijd alsof porto 60 miljoen binnenhengelde, maar daarvan in diverse gevallen slechts 10% van zelf mocht houden. Nu de uefa en ook FIFA dat verbieden, popt de zeepbel in oporto

11 februari 2017 om 08:56

Vergeet natuurlijk ook niet dat Porto zijn scouting deels uitbesteed aan een bedrijf. Dit bedrijf neemt ook nog eens een de van de transfersom op zich en aan het eind van de rit delen ze de opbrengsten. Ik weet niet of dit in Nederland wel mag eigenlijk

11 februari 2017 om 15:58

Dat kan, maar ajax wil zoals je zelf ook al aangeeft, wel gezond blijven. En vooral ook constant investeren in de opleiding, de opleiding is nog altijd het belangrijkste, aangevuld met enkele gerichte aankopen.

Blij met Overmars. De bijnaam Marc Netto slaat nergens op, hij deed wat paste in de filosofie en deed wat het beste was voor Ajax financieel gezien. Natuurlijk kwam er een moment dat hij een speler moest kopen maar er zit nog een hele RvC d'r achter. En tja, de miskopen, behalve Sinkgraven vind ik dat er verder niet heelveel risico is genomen. Het zijn of transfervrije spelers óf spelers die nauwelijks wat hebben gekost. En nu zie je dat ook Viergever prima meekan en het heel goed doet. Dus dat blijkt ook gewoon een goede aankoop te zijn geweest after all.

11 februari 2017 om 01:04

Marc slaat inderdaad nergens op. Ajax is de laatste 2 jaar aardig wat geld aan het uitgeven namelijk. Het enige wat ik nog wil zien is dat we structureel hogere salarissen kunnen aanbieden (stabiele inkomsten dus) en dan dus ook spelers als Guardado aan kunnen trekken.

11 februari 2017 om 09:52

Ik vraag me af hoe lang iedereen zo lyrisch blijft over psv dat ze guardado en moreno hebben gehaald. Het is alweer 2 jaar geleden en daarna was het ook niet top meer. Kijk naar pereiro etc. Je moet ook een keer geluk hebben bij een aankoop en voor hetzelfde geldhad guardado nu voor 1 miljoen per jaar(misschien wel meer) op de bank gezeten.

11 februari 2017 om 12:31

Ik zou een salarisplafond houden voor nieuwe spelers, en als zij zich dan bewijzen kun je met salaris boven het plafond gaan zitten. Dan kun je alsnog goede spelers aantrekken zonder teveel risico te nemen met nieuwe spelers.

11 februari 2017 om 08:52

De miskopen waren volgens velen vooral vd hoorn, Sinkgraven, duarte en viergever. Viergever en Sinkgraven staan nu basis en presteren top. Ik denk wel dat je ze kunt verkopen voor minimaal hun aankoopprijs. Vd hoorn speelt nu op hoog niveau en alleen duarte is eigenlijk echt mislukt. Frank de boer wilde hem echter graag hebben dus in hoeverre is dit Marc zijn schuld ?? Sana, westerman kosten amper iets dus laat ik maar buiten beschouwing. Kortom het valt qua miskopen inderdaad reuze mee.

11 februari 2017 om 09:12

Lee, zo werkt het natuurlijk niet helemaal. Als voor iemand geen transfersom betaald is, kan diegene nog steeds een miskoop zijn als er niet gepresteerd wordt.
Ook wanneer een trainer een speler wilt, is Overmars nog steeds de eindverantwoordelijke hierin.

11 februari 2017 om 09:18

Ik typ dat ik ze buiten beschouwing laat. Simpelweg omdat ik transferopbrengsten bekeek.

11 februari 2017 om 09:48

Wanneer je puur daar naar kijkt, heb je gelijk.
Ik baseer miskoop op prestaties, omdat ik dat als supporter direct kan zien.
Financieel kan een speler natuurlijk meer gekost hebben dan een transfersom.
Salaris en tekengeld bijvoorbeeld.

11 februari 2017 om 16:03

@kink184

Neem dan ook even mee dat hij een jong ajax elftal moest opzetten en daar ook een deel van de aankopen voor bedoeld waren. Westermann vind ik daarnaast gewoon nuttig, ervaren man erbij, heeft wat minuten gepakt en andere spelers ontlast, kan beter, maar zo slecht is het allemaal niet.

11 februari 2017 om 16:02

Ik ook! Ik vind en vond Marc netto juist een compliment, hij gaf niet meer uit dan verantwoord was en het mooie is dat men daar nu echt de vruchten van plukt. Als hij wel steeds geld had uitgegeven hadden we veel meer paniek gezien, waar men Overmars ook van beticht. Verder is het belangrijk naar de lange termijn te kijken, Overmars heeft ook even de tijd nodig gehad, maar nu heb je een uitstekende TD met een voetbalachtergrond. Zelfde met Viergever, die wordt steeds iets beter.

11 februari 2017 om 19:43

Zo is het ook. Die bijnaam had hij als speler al. Zuinig mannetje met een ontzettend goed instinct voor zaken. Hij heeft zijn vermogen ook alleen maar verder uitgebreid na zijn carrière. Er werd pas een negatieve draai aan die bijnaam gegeven toen hij TD werd bij Ajax.

Ik vind het echt fantastisch hoe Ajax/Marc te werk gaan/zijn gegaan. Chapeau!

Goede zaak voor ajax en het nederlandse voetbal.
Als je als ajax zijnde 30 mil maakt mag je best een keer een risicotje nemen met een jeugd international uit zuid amerika of een ander land met veel potentie.

Sanchez lijkt mij nu al een schot in de roos die je straks voor 30 mil verkoopt of meer. Hopelijk is dat ook zo met neres, dolberg of ziyech.

Ajax heeft ook gewoon genoeg kapitaal op het veld staan om zulke bedragen te veoorloven. Klaassen zal minstens 15 miljoen opleveren, Dolberg 20+ miljoen, Sanchez 15+ miljoen en de lijst gaat maar door met namen zoals Veltman(10 miljoen), Ziyech (20+ miljoen) etc. Ajax mag trots zijn op haar beleid.

11 februari 2017 om 00:41

Dat is speculeren. Voor het zelfde geld lopen ze allemaal transfervrij de deur uit. Alhoewel Klaassen daar te veel persoonlijkheid voor heeft.

11 februari 2017 om 07:09

Met het beleid van Ajax, bij 1 jarig contract verlengen of weggaan, voorkom je dat dus.

11 februari 2017 om 09:56

Dat voorkom je helemaal niet want dat heeft Ajax niet in de hand. Kijk het zal ze wel eens een keer lukken met een matige linksback uit Denemarken door die een seizoen op de bank te zetten. Maar je denkt toch niet dat Ajax dat doet bij pakweg een Zijech of Klaasen... Dat zijn belangrijke spelers die echt niet op de tribune gezet worden als ze niet bijtekenen.

11 februari 2017 om 16:05

Dan nog is het geen probleem voor Ajax, de vervangers uit de opleiding staan al klaar en we zijn niet afhankelijk van transfers. Betekend alleen dat er ook geen dure spelers zullen worden aangetrokken in dat geval. En daarnaast Ziyech, Sanchez liggen nog 4,5 jaar vast, zou wat zijn als we die jongens nog 4,5 jaar in de selectie hebben

Nu was het ook wel heel erg nodig om te investeren. Zoals vd Gijp vandaag bij Voetbal Inside zei; de voorhoede van Ajax moet jaarlijks goed zijn voor minimaal 45 goals.

De selectie is wel lekker uit evenwicht Marc! De ervaring houdt zo'n beetje op bij Schöne. Een goede stand-in voor Dolberg (een type Huntelaar) ontbreekt. Younes heeft ook vrij spel, daar staat geen kerel die er 10 tot 15 maakt! Dan nog het ergste: de linksbackpositie! Ik ken geen club ter wereld die géén linksback heeft!! Ajax, vroeger nochtans een Europese topclub, slaagt daar wel in

Ik bedoel: je kunt wel zeggen dat je genoeg bestek hebt, maar als de soep wordt opgediend is het toch wel makkelijk als er tenminste één lepel aanwezig is, niet waar?

11 februari 2017 om 00:47

Imponeria. Kom je weer met je back stokpaardje? Nogmaals: de beste backs zijn ontstaan uit buitenspelers/aanvallende middenvelders. Ik noem een Reiziger, een dani alves, een jordi alba en zo zijn er nog tal van voorbeelden.

11 februari 2017 om 01:34

Ik vind Sinkgraven alleen voor Eredivisie begrippen bruikbaar op links, als je internationaal gaat lachen ze je uit. Die man komt dan gewoon tekort.

11 februari 2017 om 04:37

Dat dacht ik ook met Maxwell en kijk waar ie nu speelt... Sinkgraven gaat een mooie carrière tegemoet let maar op. Minimaal 2 seizoen op linksback laten ontwikkelen dan zie je hoe goed hij is.

11 februari 2017 om 08:44

Man doe ff normaal met je Sinkgraven gebach. Die jongen presteert al het gehele seizoen gewoon prima. Ben het serieus zat dat sommigen, waaronder jij doen alsof hij er niks van bakt. Hij presteert beter dan jetro dit seizoen, maar krijgt meer kritiek. Sinkgraven is een zegen op de back positie. Ben meer dan overtuigd van die jongen. De linkervleugel daarentegen die bakt er niks van.

11 februari 2017 om 09:50

Lee,
Ben het met je eens dat Sinkgraven teveel kritiek krijgt. Presteert gewoon goed. Als hij daadwerkelijk zo slecht is, dan zou iedere tegenstander daarvan profiteren.
Wel vind ik het nog altijd vreemd om hem daar te zien staan.
Hoe langer hij daar staat, hoe meer het zal wennen denk ik.

11 februari 2017 om 10:01

Dat jij de norm van Ajax stelt op middenmoot Eredivisie is jouw keuze. Maar ik vind dat Ajax subtop Europa moet nastreven en dat is Singraven niet en dat wordt hij ook niet. En mensen die hem vergelijken met Reiziger, Alves of Alba die snappen het niet. Dat waren zijn / waren spelers die iets hebben wat Singraven niet heeft. Nl. Felheid en snelheid.

11 februari 2017 om 10:46

Burdym. Weer zo simpel om te zeggen die snappen het niet als iemand het niet met je eens is. Hoog niveau van discussieren Burdy, chapeau! Ik vergelijk hem niet met Reiziger, alves en alba. Ik ga in op het feit dat Imponeria zegt dat Ajax geen linksback in zijn gelederen heeft (als sneer naar Sinkgraven) en benoem dat de beste backs in het professionele voetbal eerst ook helemaal geen backs waren. Sinkgraven is geen middenmoot eredivisie, maar top eredivisie, hij doet het bijv. een stuk beter dan Willems die bij een andere Nl topclub in de basis rond hangt. Dat hij nog niet zo goed is als bovengenoemde namen weet ik ook wel, maar dat was het punt ook niet. Weet alleen niet of je dat snapt..

11 februari 2017 om 00:53

Ervaring heeft niks te maken met Leeftijd. Klaassen, Ziyech, Schã£â¶ne, Viergever en Veltman spelen al vele jaren in de Eredivisie en zijn zeker ervaren genoeg om het elftal te dragen en de jonge jongens te begeleiden.
Daarnaast op de bank met types als Westermann en Boer heb je qua ervaring niks te klagen hoor.

11 februari 2017 om 01:32

Westermann en Boer? Ja, leuk! Dat zijn ook echt jongens die het elftal dragen. Nee, Ajax gaat zo wederom geen kampioen worden! Ik heb het gezegd nu, doe er mee wat je wilt. Maar Feyenoord heeft A) meer ervaren spelers binnen de lijnen en B) meer spelers die een doelpunt maken.

11 februari 2017 om 06:18

Oh jij hebt het gezegd. Nou allemaal luisteren want Imponeria heeft gesproken.
Man man wat een onzin kraam je uit.
Slechte poging om te bashen op Ajax.

11 februari 2017 om 01:05

Ik ken geen club in de Eredivisie met zoveel aanvallende en voetballende kwaliteiten op de linksback als Ajax. Een schot in de roos. Als Ajax zodoende kampioen wordt ben ik erg benieuwd naar de zeer genuanceerde mening van jou Imponeria.

Deze strategie maakte Ajax al eens winnaar van de CL in de jaren '90. Of was je vergeten dat Bogarde en Reiziger eigenlijk spitsen waren?

11 februari 2017 om 01:38

Klopt. Maar ik zie in sinkgraven zeker geen tweede reiziger / bogarde. Daarvoor mist hij snelheid en body .

11 februari 2017 om 02:06

Maar Sinkgraven is geen Bogarde of Reiziger en gaat hij ook nooit worden!

11 februari 2017 om 04:40

Maakt niet uit... tactisch en positioneel is hij sterk aan het ontwikkelen. Tackle wordt bij hem steeds beter! Jaap Stam was dramatisch bij Ajax want hij was tactisch en slimheid niet zo sterk maar hij speelde wel eerder bij AC Milan, Manchester United, etc.. zeer ervaren en toch was hij bij Ajax matig.

11 februari 2017 om 08:29

Ik vind het knap dat jullie al weten dat Sinkgraven het nooit gaat worden. Deze jongen heeft zeker nog 10 tot 12 jaar voetbal over in zijn carrière, dus je kan nog aardig weinig zeggen over hoe goed hij straks is. Overigens vind ik dat mensen zich enorm aanstellen als het gaat over de verdedigende kwaliteiten. Ik zie daley minimaal 2 a 3 keer per wedstrijd enorm goede tackles maken. Hij blijkt ook aardig goed in een bal afpakken ondanks zijn fysiek. Daarbij komt dat hij zich steeds beter positioneel opstelt. Gewoon laten staan en aan het eind van het seizoen evalueren.

11 februari 2017 om 01:21

Ik vind het nog steeds vreemd om een aanvallende middenvelder op de linksback positie te zetten.
Reiziger en De Boer werden gedragen door Blind en Rijkaard, toch wel een beetje anders dan Sanchez en Viergever.
De linksback positie is nu gewoon een kwetsbare positie, mooier kunnen we het niet maken.

11 februari 2017 om 01:49

Volgens mij is Karsdorp ook een aanvallende middenvelder geweest. Het is nou ook weer niet zo dat hij echte toppers aan zijn zijde heeft. Zowel van der Heijden en Botteghin werden vorig jaar vaak zat afgebrand namelijk. Naar mijn idee is het ook helemaal geen slecht idee, want Sinkgraven heeft drang naar voren en heeft gewoon een goede pass in huis. Dat hij positioneel (nog) niet goed staat, dat is logisch. Wel vind ik het vreemd dat Ajax niet echt een linksback heeft. Riedewald en Viergever kunnen er spelen, maar dat zijn beide meer centrale verdedigers.

11 februari 2017 om 09:53

Klene,
Je diept wat beter uit wat ik bedoelde, dank je.
Vooral het laatste, dat Ajax geen echte linksback heeft.

11 februari 2017 om 04:30

Ervaring: Veltman, Viergever, Schone, Ziyech, Klaassen. 😉

11 februari 2017 om 07:57

Viergever en schone, de rest zijn ook nog broekies.

11 februari 2017 om 08:25

Veltman en Klaassen broekies? Ze lopen ondertussen al 4 a 5 seizoenen mee bij Ajax en hebben zo goed als elk seizoen Europees voetbal gespeeld. Dat noem ik geen broekies meer.

11 februari 2017 om 08:45

Zo, vier of vijf seizoenen. Dan heb je alles wel gezien ja...
Feyenoord heeft met Elia, Jones en Kuyt gasten die tien a vijftien jaar ervaring hebben op het hoogste niveau. Ook bij andere clubs en uit de grote competities. Dat is een beetje wat er met ervaring bedoeld wordt..

11 februari 2017 om 09:20

Je kan ook overdrijven. Elia en Jones hebben alleen meegelopen, maar zich nooit bewezen in een grote competitie. Kuyt is natuurlijk een ander verhaal, maar die loopt ondertussen op z'n tandvlees. Zo erg zelfs dat een hele wedstrijd spelen er eigenlijk niet meer in zit

11 februari 2017 om 09:48

Goed dat je het even vermeld. Vraagje waar staat feyenoord in europees voetbal met al die top ervaring? Dat gezeur over ervaring denk dat er genoeg rondloopt bij ajax laten we eerlijk wezen 5 jaar in eerste elftal aanvoerder en viceaanvoerder denk dat je dan niet van broekies kan spreken.

11 februari 2017 om 09:18

Wat is ervaring, Veltman, Klaassen, Viergever, Ziyech spelen al minimaal 5 jaar eredivisie waarvan de eerste twee 3 seizoenen CL.

11 februari 2017 om 09:30

Dat klopt deels! Ziyech bij de routiniers rekenen vind ik lachwekkend. Nee, wat ik mis zijn spelers (minstens één extra) van het niveau Maxwell, Noboa, Huntelaar!

11 februari 2017 om 09:48

Hij speelt al 4,5 jaar eredivisie

11 februari 2017 om 11:21

Die spits zal volgend jaar gaan komen het moet natuurlijk ook haalbaar zijn. En het roepen om namen is makkelijk maar het aantrekken iets lastiger. En Ajax heeft een linksback die houd zich prima staande en geef hem even de tijd. Feyenoord heeft ook een back wat voorheen een nummer 10 was en Sinkgraven wordt nu omgetoverd en doet het gewoon goed en leert snel.
Daarnaast hebben heel veel clubs buitenspeler die meer linksbuiten zijn dan linksback dus snap je hele punt niet echt van kritiek op Sinkgraven.

11 februari 2017 om 16:08

Je kunt altijd wel blijven zeuren, maar hier is het weer het verhaal dat ajax daar (nog) geen geld voor heeft, net als 4 jaar geleden nog niet voor dure transfers. Ik denk dat het een mooie vervolgstap zou zijn, maar, dan moet je wel eerst structureel meer inkomsten genereren, dat is de enige juiste volgorde.

Huntelaar is hij al jaren aan het polsen, hopelijk komt het er komende zomer van, ideale stand-in inderdaad en Casseirra een jaartje verhuren is prima.

Ik ken er nog wel een paar.. Real Madrid om te beginnen.. Marcelo dat is gewoon een aanvaller net als Alba bij Barca.

12 miljoen voor een 19 jarige.... Dat is de complete begroting van mijn clubje... Ergens ben je natuurlijk jaloers. Al ben je geen supporter voor de prestaties, het maakt het wel leuker. En toch voelt het ergens ook verkeerd dat ik een model als het huidige voetbal steun. Het lijkt soms meer mensen, en nog erger, verkapte kinderhandel dan dat het werkelijk om sportiviteit gaat.

11 februari 2017 om 08:38

Ach ja, vroeger werden er ook wel 19 jarige verkocht en aangekocht. De prijzen zijn ondertussen wel enorm gestegen, maar inflatie maakt men ook mee in de echte wereld alhoewel niet zo erg als in het voetbal natuurlijk. Uit eindelijk zijn wij degene die deze bedragen ook toestaan, want wij blijven kijken naar deze wedstrijden waardoor de clubs meer verdienen.

Nou moet ik zeggen dat zeker de laatste 8 jaar een enorme versnelling heeft plaatst gevonden en dat begon allemaal met Real Madrid toen ze in een seizoen enorm veel geld uitgaven aan Kaka, Ronaldo en Benzema uitgaven. Ze braken maar liefst twee keer het record van hoogste transfersom! Sindsdien zien we spelers als Martial en andere onbekenden talenten voor enorme bedragen naar topclubs vertrekken.

Nu China mee doet is het al helemaal gek geworden natuurlijk. Maar ja, uit eindelijk gaan wij toch naar de wedstrijden kijken want een elftal met Ronaldo, Benzema, Modric, Bale klinkt toch wel vet.

11 februari 2017 om 11:24

Ja en bij goede prestaties verkoop je hem voor 30 miljoen.
Vroeger kocht je hem aan voor 2 miljoen en verkocht je hem voor 6 miljoen. De verhoudingen zijn hetzelfde de bedragen zijn alleen fors gegroeid maar dat heet inflatie.

13 februari 2017 om 10:17

@sebasjuh, dat is niet hoe verhoudingen werken, nog inflantie en het is al helemaal geen excuus voor die bedragen.

Bedragen zeggen niet zoveel toch. Er zijn spelers die voor een paar ton gekocht worden en enorm verassen. En andersom net zo, neem ooit een Machlas of en Sulejmani. Je kan pas na een tiental wedstrijden zeggen of iemand het geld waard is.

Financieel kunnen ze het zeker, maar dat is toch juist het beleid waar ze een paar jaar geleden van zijn afgestapt? Misschien zie ik het verkeerd hoor en zou met dat geld hetzelfde doen. Maar een paar jaar terug riepen ze juist dat het vooral van de toekomst moet komen en dure spelers worden niet meer gehaald.

11 februari 2017 om 11:25

Ze hebben altijd geroepen dat ze voor geweldige talenten de portemonnee willen trekken alleen tot dusver nog niet gedaan en nu dus wel. Toch gewoon volgens beleid? Er komt nog steeds genoeg jeugd bij het eerste elftal erbij.

11 februari 2017 om 16:09

Afgestapt van meer uitgeven dan er binnenkomt.. En dat is nu zeker niet het geval, Ajax geeft nog maar relatief weinig uit als je kijkt wat er binnen komt en dat terwijl de selectie in mijn ogen sterker is geworden. 83 miljoen! is er binnengekomen..

Lol zo doorzichtig, men geeft meer uit omdat de resultaten uit blijven. Dit jaar weer geen kampioen en dan is het 3 jaar op rij niets in Amsterdam. Ziyech was een noodgreep die men in eerste instantie helemaal niet wilde halen.

Dit is puur voor de bã¼hne en om het eigen hachje te redden. niets meer en niets minder.

Nu hoop ik als PSV supporter wel dat deze investeringen het goed gaan doen voor het NL voetbal en dat Ajax in Europa ook weer eens beter gaat presteren. Punten kunnen we altijd goed gebruiken. Maar kom nou AJB niet aan dat dit strategie is.

11 februari 2017 om 14:52

Nee, hij geeft meer uit omdat het kan. Zelfs de titel zegt; Overmars wil incidenteel grof uitgeven: we hebben 80 miljoen opgehaald. Dit jaar weer geen kampioen kan trouwens ook iets voorbarig zijn..

11 februari 2017 om 16:12

Nee dat heeft niks te maken met het feit dat er 83! miljoen aan transferinkomsten zijn, dat heeft verder geen invloed op je bestedingsruimte... :D Eigenlijk zou het zonde zijn om niet (nog) meer kapitaal op het veld te zetten, want anders geven we straks een miljoen of 30 aan de belasting dienst.

Ajax doet het wederom het beste in Europa dit jaar, als enige met AZ door met de meeste punten en ook een voorronde gehaald. Als we dit jaar geen kampioen worden omdat Feyenoord de rest wint en we spelen zoals we nu spelen, dan heb ik daar vrede mee, kwestie van geduld.

Gewoon lekker van de beurs afgaan, dat lijkt me het beste en gewoon de Arena kopen, of voor een groter stadion gaan.

11 februari 2017 om 14:45

Dan heb je een stadion waar 80 of 100 000 in kunnen en heb je spelers voor de middenmoot eredivisie. Misschien moet de salarisgrens omhoog maar dat weet ik niet.

11 februari 2017 om 16:14

Waarom dan? Nee ze moeten in het jeugdcomplex investeren, stadion uitbreiden vind ik wel een goede optie, maar dat hebben ze eigenlijk al gedaan, daar investeren ze steeds in, wordt nu weer gemoderniseerd, ze hebben nu weer staanplaatsen (directe uitbreiding van het aantal plaatsen).

11 februari 2017 om 19:54

"Gewoon" van de beurs af en "gewoon" de Arena kopen. Denk jij overal zo makkelijk over in jouw leven?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren