Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Kuyt, Botteghin, Elia, El Ahmadi en Van der Heijden raken niet meer in de war’

Laatste update:

Ruud Vormer is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot steunpilaar bij Club Brugge. De 28-jarige middenvelder slaagde niet bij Feyenoord, maar weet het nu wel te maken in België. Vormer is blij dat hij zijn draai heeft gevonden bij de Belgische topclub. Als voormalig bankzitter bij Feyenoord kent hij immers ook de andere kant van de medaille.

/

Het gaat zelfs zo goed, dat Belgische journalisten zich afvragen waarom hij nog geen uitnodiging voor het Nederlands elftal heeft ontvangen. “Ik ben wel blij dat iedereen zo positief is”, zegt Vormer tegenover het Algemeen Dagblad. “Ik heb het in het verleden ook wel anders meegemaakt. Bij Feyenoord speelde ik weinig, maar ook de middenvelders die na mij zijn aangetrokken hebben het moeilijk, hè.”

Feyenoord is met een voorsprong van vijf punten op Ajax koploper van de Eredvisie. De ploeg van Giovanni van Bronckhorst stevent op het kampioenschap af. “Dat de club nu bovenaan staat, is geweldig. Ik heb bij Club Brugge ervaren hoe het is om naar een titel toe te leven. Natuurlijk komt er straks stress bij kijken. Maar Kuyt, Botteghin, Elia, El Ahmadi en Van der Heijden, die raken niet meer in de war.''

Geeft Feyenoord de koppositie na de zege op FC Twente nog uit handen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als oud Feyenoorder kent hij Immers... mmm...

Ben erg verbaasd dat Vormer zo goed is geworden. Ligt het type voetbal hem beter in België? In Nederland ging alles op een tempo. Niet slecht, maar ook geen uitblinker. Het was een prima speler ' voor er bij'.

Wel leuk voor hem, lijkt me een sympathieke gozer.

8 februari 2017 om 08:52

Hij blonk ook niet uit. Af en toekwam zijn goede traptechniek naar voren. Maar was toen gewoon niet goed genoeg simpelweg. Leuk dat het in België wel lukt

8 februari 2017 om 08:59

Ik denk dat hij bij Feyenoord ook wel gewoon voldeed aan het niveau. Maar hij had wel steeds sterke spelers voor zich. En omdat Feyenoord in die periode maar niet wist door te stoten tot groepsfase EL was het aantal duels voor hem zeer beperkt. Hij had gewoon een plek nodig waar hij veel zou spelen. Ik ben blij voor hem dat hij dat nu heeft bij Brugge en dat hij succes heeft. Sympahtieke kerel inderdaad.

8 februari 2017 om 11:07

Bij Roda toen wel speler van het jaar geworden in het VI of AD-klassement.

Bij Feyenoord had hij Clasie voor zich.

Nee, dat zie ik ook als voornaamste reden waarom Feyenoord dit seizoen kampioen kan worden.. Hun ervaren kern die al e.e.a. heeft meegemaakt waarvan de grootste groep tevens in de as speelt.

Vermeer/jones ervaren dertigers, Botteghin/v.d. Heijden zijn vrij ervaren en ook een Kongolo heeft toch al een WK meegemaakt. Dan El Ahmadi en Kuyt natuurlijk en ook Jorgensen en Elia zijn vrij ervaren..

Dan tevens nog een middengroep met spelers zoals Toornstra, Vilhena en Berghuis die ook al wel even meelopen..

Ik hoop persoonlijk nog wel altijd Ajax als supporter zijnde maar als Feyenoord weer eens kampioen kan worden dan is dat echt dit jaar. Nog meer in dat jaar waarin ze 2e werden met Pelle enzo..

8 februari 2017 om 10:46

Wanneer je ervaring puur op de leeftijd afmeet dan is het inderdaad een ervaren ploeg maar tegelijkertijd hebben jongens als Botteghin, Van der Heijden etc nauwelijks wat gewonnen in hun carriere en weet je niet wat er gebeurt wanneer de druk er wat dat betreft echt op komt te staan. Stel nou dat het in de laatste twee wedstrijden zo is dat Ajax en Feyenoord exact gelijk staan in punten, wat is dan de ervaring van deze jongens waard? Of is dan de ervaring van de Ajacieden van vorig jaar misschien meer waard omdat zij al een keer in dezelfde situatie hebben gezeten?

8 februari 2017 om 10:57

@dammie: en toen bezweek Ajax er juist aan tegen een met alle respect de Graafschap.. Dus die ervaring zal niet zo veel zijn.

Feyenoord is juist heel dit jaar al rustig, als ze achter komen raken ze niet in paniek. En blijven hun spelletje spelen. Wetende dat het doelpunt wel zal vallen. Dat is dit jaar de grote kracht van Feyenoord vind ik. De rust in het team.

En dan met voorin veel scorend vermogen eindelijk eens. Jorgensen, Elia, Berghuis, Toornstra en Kuyt scoren allemaal. En dat zelfs dit jaar KEA ook nog eens is gaan scoren is een extra bonus haha.

8 februari 2017 om 11:14

Je leert natuurlijk niet alleen van de momenten waarop alles goed ging, maar eigenlijk juist van dat wat fout ging. Het zou mij verbazen wanneer de spelers van Ajax niet geleerd hebben van die wedstrijd vorig jaar in Doetinchem en dus nu misschien ook een aantal dingen anders zouden doen. Daarnaast zit Ajax voorlopig in een wat ander schuitje dan vorig jaar toen men vermoedelijk dacht dat de buit binnen was voordat de laatste wedstrijd gespeeld was.

De spelers van Feyenoord daarentegen gaan te maken krijgen met toenemende druk en die kan ook wel eens verlammend gaan werken. Daarnaast speelt Feyenoord inderdaad op dit moment volwassen maar heeft dat ook te maken met het 'geluk' dat het ook een paar keer goed gekomen is. Wart gebeurt er bijvoorbeeld met de ploeg als er een paar keer pech is en bijvoorbeeld twee keer punten verspeeld worden? Hoe reageren spelers dan, en wat wordt de druk van buitenaf? Dat zijn factoren waar jongens als Botteghin en Van der Heijden ook nog niet mee te maken hebben gehad in hun carriere. Leeftijd zegt dus niet alles

8 februari 2017 om 16:20

Laat ik voorop stellen dat ik als Feyenoorder nog nergens op durf te hopen, maar ik heb niet het gevoel dat dit Feyenoord heel erg gevoelig is voor toenemende druk.

Dat was anders met Ajax, toen het op de laatste speeldag van de competitie van De Graafschap verloor. Ik had bij die ploeg juist wel het gevoel dat ze wat slordiger werden met de titel in zicht.

Ik denk dat mensen als Vermeer, Kuyt en Gio dit Feyenoord bijzonder scherp zullen houden en dat na het verlies tegen Vitesse in de beker, op dit aspect nog extra gehamerd zal blijven worden.

Maar nogmaals, ik ben er verre van zeker van dat Feyenoord kampioen gaat worden. Als we over 8 wedstrijden nog steeds bovenaan staan, dan ga ik er ook echt in geloven waarschijnlijk.

Je merkt de laatste tijd dat er wel erg veel wordt gepraat over het kampioenschap voor Feyenoord, iets te veel. Als je de afgelopen weken VZ hebt bekeken, zou je bijna denken dat ze al kampioen zijn geworden. Hier doe je natuurlijk niks aan, maar spelers krijgen dit wel mee. Hoe meer men van ze verwacht dat ze kampioen worden, hoe hoger de druk. Ik krijg er steeds meer vertrouwen in dat ze het gaan weggeven.

8 februari 2017 om 09:27

Wat me vooral opvalt is dat het nauwelijks vanuit Feyenoord zelf komt, maar dat het vooral de buitenwacht is die er serieus rekening mee begint te houden. Zelfs Bosz hoor je erover. Of het lukt, ik zou het niet weten. Maar we moeten er nu wel voor gaan, in de eerste 21 wedstrijden waren we met afstand de beste van Nederland. Nu is het zaak om dat ook in de laatste 13 wedstrijden te zijn, of desnoods 12, mocht dat voldoende zijn .

8 februari 2017 om 10:39

@baardgrasmus Pardon hoor maar Elia heeft ook al een paar x een aardig grote mond gehad.

Tevens zeg jij dat ze "met afstand de beste v NL zijn" na 21 wedstrijden...5 punten voorsprong op de nr 2 is natuurlijk niet "met afstand".

8 februari 2017 om 11:00

@ricardo: Elia heeft alleen gezegd dat ze naar zich zelf kijken en niet naar Ajax en Psv. Niks grotemond aan, en al had hij gezegd we gaan er voor zou dat terecht zijn als je sinds dag 1 op 1 staat.

Als je 5 punten voor staat, en sinds speelronde 1 op 1 staat. Meeste doelpunten maakt en minste tegen ook nog eens ben je natuurlijk wel met afstand de beste geweest.

8 februari 2017 om 11:39

Wat?! Heeft Elia echt een grote mond opgezet?! Hoe durft hij! Hij is weliswaar de meest effectieve speler van de hele eredivisie, en heeft per goal/assist slecht 66 minuten nodig, maar dat hij over de titel praat, dat gaat echt veel te ver. Namens Feyenoord mijn excuses ricardo77, ik hoop dat je er verder niet al te veel hinder aan ondervindt.

Ik vond ons inderdaad met afstand de beste, in 21 wedstrijden al een doelsaldoverschil van 14, dat is behoorlijk. Een slechte reeks gehad, daarin alle punten dit seizoen verloren (tegen Ajax, Utrecht, Go Ahead en Heerenveen), maar voor de rest zijn we zeer stabiel. We waren alleen tegen PSV duidelijk minder, die wonnen we gelukkig.

Je hoort mij niet schreeuwen dat we kampioen worden of dat we de beste zijn, maar we hebben tot nu toe wel het beste gepresteerd en ik vind dat we niet langer moeten weglopen daarvoor. We hebben de beste papieren voor de titel, het is nu aan ons om het vol te houden. We zijn qua wedstrijden over de helft, maar zullen vast nog wel een lastige periode kennen in de resterende wedstrijden. Het is zaak om dan de schade beperkt te houden.

8 februari 2017 om 09:36

@bennl
Ik hoor bijna geen berichtgeving over een eventueel kampioenschap vanuit Feyenoord zelf komen. Het gaat er in de media wel over en ook met spelers, dan gaat het vaak om antwoorden die spelers geven op vragen van journalisten.
Ik denk dat de selectie en technische staf er erg van bewust zijn dat ze wedstrijd naar wedstrijd moeten leven.
Éen beetje hetzelfde als Klaassen die zegt dat als Ajax wint dat Ajax dan kampioen wordt, dat is ook een antwoord op een vraag van een journalist.

8 februari 2017 om 09:52

Tornado72

Ik zeg ook niet dat het vanuit Feyenoord komt. Ik zeg alleen dat je er niks aan kan doen dat het er in de media erg veel over gaat, en dat spelers dit waarschijnlijk wel meekrijgen, waardoor de druk hoger wordt.

@baardgrasmus

Feyenoord staat inderdaad waar ze horen. En toch heb ik het gevoel dat Feyenoord het de komende weken gaat weggeven, mede doordat het hele land in een 'feyenoord wordt kampioen' sfeer zit, en ik denk dat dit negatieve invloed heeft op de spelers (hoge verwachtingen en druk).

8 februari 2017 om 10:09

Dat valt nog te bezien. Als je als team zo vaak tot laat in de tweede helft rustig weet te blijven zonder nog gescoord te hebben met je rivaal in je rug op de ranglijst acht ik kampioesstress vrij klein maar niets is onmogelijk in het voetbal. Een blessuregolf in de basis kan zomaar ineens een heel ander verhaal teweeg brengen.

Denk dat er meer druk ligt bij de achtervolgers die nagenoeg geen verliespartij meer kunnen permiteren. Zeker de eindhovenaren niet.

8 februari 2017 om 10:12

Ik ga er niet vanuit dat Feyenoord het weggeeft tegen Groningen in De Kuip en ado uit, dan zie ik eerder ajax dat punten verspeelt tegen vitesse.

8 februari 2017 om 10:25

Klopt, ze blijven er tot nu toe in ieder geval erg koel onder, en maken geen fouten. Er is verder ook helemaal geen reden om te denken dat het opeens verkeerd zal gaan. De dingen die ik opnoem zijn ook maar zaken die ik meer hoop dat verwacht haha. Het is voor mij als Ajacied gewoon te hopen dat PSV iets kan betekenen, en dat dit een sneeuwbal effect heeft op Feyenoord.

Maar, mocht Feyenoord het wel redden, dan hebben ze het helemaal verdiend, en ergens gun ik het ze ook wel na zo veel jaar. Toen Ajax na 7 jaar eindelijk weer kampioen werd was het al een dag die ik nooit vergeet, stel je voor hoe het in Rotterdam zal zijn na 17(?) jaar. Zou eigenlijk ook wel leuk zijn.

8 februari 2017 om 11:22

Vind je het vreemd dat op voetbalsites en programma's gepraat wordt over het kampioenschap van een club die na meer dan de helft van de competitie zo'n grote voorsprong heeft? Mag je pas over een kampioenschap praten als je nog 1 wedstrijd hoeft te spelen? Het is in dit geval toch gewoon relevant om erover te praten... dat is inherent aan de vorm van een competitie met een kampioen.

Ervaring is fijn en alles, maar vorig jaar voetbalde die boys ook allemaal bij Feyenoord en toen behaalde ze de langste reeks verliespartijen achter elkaar. Toen waren ze redelijk in de war.

8 februari 2017 om 09:38

Die ervaring hebben ze nu dus ook in de pocket. Het gaat natuurlijk om zowel positieve als negatieve ervaring.

8 februari 2017 om 11:12

Buiten dat er vorig jaar al een ervaren elftal stond is er natuurlijk wel het een en ander bijgekomen met Jones, Jorgensen en Berghuis. Overigens speelde tijdens die reeks ook van Beek veel die nu op de bank zit dus kan je de ervaring van van der Heijden er wellicht ook nog bijtellen al zat die wel al in de selectie.

Waar baseert Vormer dat op? De genoemde 5 spelers zijn allemaal nog nooit kampioen geworden (behalve Kuijt in Turkije en Elia officieel in Italie, waar hij een paar wedstrijdjes mee mocht doen)

8 februari 2017 om 10:16

Jörgensen bij Kopenhagen is ook zo vaak kampioen geworden, Vermeer bii ajax, Gio als trainer heeft ook finales meegemaakt dus het is helemaal niet zo gek wat Vormer zegt, Feyenoord heeft die ervaring wel.

8 februari 2017 om 11:03

Ervaring is toch niet alleen een kampioenschap?

Het is gewoon zo dat meer ervaren spelers rustiger zijn dan jonge jongens.
Om ee pijnlijk moment er bij te halen was de toen 10-0 tegen Psv. Dat was een hele jonge groep, die maar drang bleven hebben om er toch 1 te maken en blind bleven aanvallen. En zo keer opkeer in de counter liepen.

Had je daar wat meer ervaring die had den het dicht gegooid en de schade beperkt gehouden.

Nee want de door Vormer genoemde spelers zijn allemaal al meerdere malen kampioen geworden dus de druk zal geen invloed hebben....not!

Ik zal niet beweren dat ze onder de druk zullen bezwijken, maar andersom beweren en dat ze niet onder de druk zullen bezwijken is net zo goed onzinnig.

De prijzenkast van de meeste Feyenoorders in de selectie is gewoon erg leeg,zeker als het gaat om kampioenschappen. Ajax en PSV hebben daar veel meer ervaring mee, het omgaan met kampioenschaps druk.

Ik zeg hier al een tijdje dat het mij niet zal verbazen als eind Maart de voorsprong niet meer bestaat voor Feyenoord.

8 februari 2017 om 11:07

Bij ajax zit ookniet veel meer dat ervaring heeft met kampioen worden...

Klaassen en Veltman geloof ik die echt kampioen zijn geworden. Maar danhoud het wel opgeloof ik, het gaat toch niet om de club maar de spelers.

Plus je krijgt niet alleen ervaringd oor kampioen te worden, dit is ook gewoon de leeftijd. Hou ouder je word hoe rustiger je word en je slimmer gaat spelen. Dr druk voor Ajax en PSV is minstens net zo groot. Feyenoord kan een mist stap maken nog.

Waar Ajax en PSV weten dat als ze nog eens verliezen het wel heel erg moeilijk gaat worden.

8 februari 2017 om 11:17

@capis ik denk dat het bij Ajax Klaassen,veltman,tete,schone,riedewald zijn, bij PSV ook een stuk of 5 spelers.

Persoonlijk denk ik dat kampioens druk rondom en binnen en club wel degelijk ook invloed heeft op de spelers, zorgt toch voor een andere dynamiek en daar zijn ze bij Ajax en PSV aan gewend. Voor Feynenoord is dit anders zeker aangezien het al bijna 20 jaar geleden is.

Wat het maken van misstappen betreft heb je volledig gelijk, Feyenoord mag best een keertje punten verspelen. Persoonlijk sluit ik bijvoorbeeld niet uit dat het gat met ajax zelfs 7 punten na de komende 2 wedstrijden.

Maar ik heb het meer over de druk die komt kijken zo'n 3,4 wedstrijden voor het einde en de achtervolger kan Feyenoord nog achterhalen.

Ik denk dat het verschil van 5 respectievelijk 8 punten voorsprong zelf al een rustig gevoel geven. Je hebt een buffer. Dan hoef je niet in paniek te raken als het even tegenzit.
Wel vind ik dat Feyenoord zwaar fysiek speelt. Dat kan een ploeg wel uitputten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren