Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord levert beker in na nederlaag in Arnhem

Laatste update:

Feyenoord kan zich volledig richten op de landstitel. Het team van Giovanni van Bronckhorst werd donderdag uitgeschakeld door Vitesse in de kwartfinale van de KNVB Beker: 2-0. Dat betekent dat bekerprolongatie niet meer mogelijk is voor de Rotterdammers. Beide doelpunten van Vitesse vielen in de tweede helft.

/

Terence Kongolo droeg de aanvoerdersband bij Feyenoord, want Dirk Kuyt begon op de bank. De Katwijker zag een rommelige eerste helft. Beide ploegen toonden, na een afwachtende openingsfase, de intentie om iets te maken van de wedstrijd, maar waren slordig bij het opzetten van de aanval. Feyenoord stichtte na tien minuten het eerste gevaar. Clubtopscorer Nicolai Jörgensen schoot uit een moeilijke hoek in het zijnet. Enkele minuten later moest Brad Jones in actie komen na een uithaal van Maikel van der Werff vanaf de linkerflank. Collega Eloy Room lette goed op toen Steven Berghuis na achttien minuten een vrije trap richting de kruising krulde.

De wedstrijd was dus pas kort onderweg, maar de inzet van Berghuis was een van de laatste kansen van het eerste bedrijf. Beide ploegen ontliepen elkaar niet veel. Ook de tweede helft begon niet spectaculair, maar tien minuten na de onderbreking kwam Vitesse wel op voorsprong. Jones had een harde vrije trap van Lewis Baker tot hoekschop verwerkt, waarna diezelfde Baker zich ontfermde over de standaardsituatie. Hij legde de bal panklaar neer voor Guram Kashia, die volledig ongemoeid werd gelaten door Feyenoord. De verdediger knikte bij de tweede paal binnen.

/

Na een uur werd de schade voor Feyenoord nog groter. Enkele minuten nadat Renato Tapia bij een goede mogelijkheid stuitte op Room, kwam Vitesse er snel uit. Ricky van Wolfswinkel knalde van dichtbij op Jones en in de rebound schoof Adnane Tighadouini de 2-0 binnen. Diezelfde Tighadouini maakte er twintig minuten voor tijd bijna onbewust 3-0 van. Vanaf de linkerflank leek de buitenspeler een voorzet te willen geven, maar zijn bal zeilde over Jones heen en spatte uiteen op de lat. Van Bronckhorst bracht Kuyt en Bilal Basacikoglu binnen de lijnen om iets te forceren, maar daar slaagde Feyenoord niet in. Verder dan enkele kansloze schoten kwamen de bezoekers niet.

Wint Vitesse de KNVB Beker?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waar was die videoscheids bij de 1-0? Dat was toch duidelijk vasthouden door Van der Werff... Desalniettemin, zeg ik als Feyenoorder, verdiend gewonnen door Vitesse. Gefeliciteerd!

26 januari 2017 om 22:43

Vasthouden? Hij blokkeerde.. het blijft een mannensport.

26 januari 2017 om 22:45

Blokkeerde? Vasthouden blijft vasthouden, dat mag niet. Kun je het afdoen met 'mannensport', maar het staat nou eenmaal in de regels.

26 januari 2017 om 22:49

Er werd wel van beide kanten vastgehouden.. was overigens wel erg slim gedaan van van der Werff.

26 januari 2017 om 23:19

Botteghin hield van de werf ook aardig vast hoor

27 januari 2017 om 02:38

De eerste "overtreding" volgens jou wordt nog steeds gemaakt door botteghin..

26 januari 2017 om 22:50

Duidelijk vasthouden. Maar dan wordt bijna iedere goal afgekeurd. Je moet ook een beetje op de been blijven. Verder heeft Feyenoord helemaal nergens aanspraak op gemaakt vanavond. Dus je bevinding is naar mijn mening mosterd na de maaltijd.

26 januari 2017 om 22:54

Gaat het toch niet om? Als je consequent wilt zijn met die videoref, moet je ook strict de regels hanteren. Dan voorkom je, zoals nu, enige discussie. Maar goed, Feyenoord was inderdaad onthutsend zwak.

26 januari 2017 om 22:55

Hij zegt niet voor nikd verdiend gewonnen

26 januari 2017 om 23:02

Ik denk dat wanneer deze goal afgekeurd was, het juist meer discussie had opgeroepen. Ik vond het dan ook een terechte goed gekeurde goal. Moet je maar eens bij een willekeurige corner opletten, er wordt altijd zo getrokken en vastgehouden. Er mag best wel een duel met wat duw-en-trekwerk uitgevochten worden hoor. Anders zou je bijna elke corner af kunnen fluiten, wat ook niet de bedoeling is.

26 januari 2017 om 23:07

Dus we kunnen voortaan maar iedere verdediger vasthouden en hinderen bij het verdedigen? Goed voor het voetbal!

26 januari 2017 om 23:10

Ach @mentalist, jij geniet hier gewoon van als pro Ajacied. Hij zegt ook duidelijk dat Vitesse terecht heeft gewonnen dus waarom wil je doen alsof er wordt gezegd dat het onterecht was?

26 januari 2017 om 23:13

Dat maak jij ervan.. verdedigers houden minstens net zo veel vast als aanvallers. Wat vanavond gebeurde gebeurd elke wedstrijd. Doordat het nu tegen jou club gebeurd zal het je waarschijnlijk meer prikkelen. Kijk maar wat corners terug waar Feyenoord uit scoorde, ik ben benieuwd of je er eentje uit kan pikken waar geen geduw en getrek was.

26 januari 2017 om 23:20

Duwen en trekken is iets anders dan vasthouden en de verdediger compleet te hinderen. Het gaat er niet om dat het ergens anders ook gebeurt, we hebben het over deze wedstrijd. Zo kan je van ieder dubieus moment wel naar andere clubs wijzen.

26 januari 2017 om 23:26

Therazer,

jij bent de enige die er een discussie van maakt. De rest, scheids, spelers of trainers vonden 't niks. geen boze reactie of protest gezien...

26 januari 2017 om 23:27

Duwen en trekken is wat anders dan vasthouden? Hoe kom je daar dan bij? Karsdorp zat gewoon niet op te letten.

26 januari 2017 om 23:32

'Zo kan je van ieder dubies moment wel naar een andere clubs wijzen'. Maar ik vind dit helemaal geen dubieus moment. Ik probeer alleen uit te leggen dat dit altijd gebeurd (als je zelf voetbalt of dit gedaan hebt zal je dit begrijpen) en je hier gewoon niet voor hoeft te fluiten.

27 januari 2017 om 00:00

Mocht daarvoor een penalty gegeven zijn, dan kwam daar weet discussie over.

26 januari 2017 om 22:51

Heb vasthouden niet eens gezien. Ben het met je eens dat Vitesse zeker op basis van tweede helft verdiend door is.

26 januari 2017 om 22:51

Botteghin hield vdWerff minimaal evenveel vast. Hij had pas veel te laat oog voor Kashia.

27 januari 2017 om 07:15

Hij dekt vd Werff en moet ook nog oog hebben voor Kashia? Knap. Karsdorp zat te slapen.

26 januari 2017 om 22:53

Inderdaad gefeliciteerd Vitesse! Het is te hopen voor Feyenoord dat dit niet het begin is van een slechte reeks. De winning mood is nu wel een beetje weg...nu ze zo verdiend verloren hebben. Het wordt ook pijnlijk duidelijk hoe smal de selectie is van Feyenoord!

26 januari 2017 om 22:58

Het is, na 1 verliespartij in de beker en 5 overwinningen op rij in de Eredivisie, niet ineens crisis ofzo. Je mist wat belangrijke spelers, maar wat ik vooral miste was de wil om alles te geven. Het was slappe hap en ben daarom blij dat mijn cluppie even de deksel op de neus heeft gekregen. Beide benen weer op de grond en deze onthutsende zondag goed maken tegen NEC.

26 januari 2017 om 22:56

En buiten dat stond Kashia maar een klein beetje vrij....

26 januari 2017 om 23:00

Met je eens, maar Botteghin had dit makkelijk kunnen corrigeren, zonder dat geworstel van Van der Werff.

27 januari 2017 om 06:53

Gelukkig houden de spelers van Feyenoord nooit iemand vast of staan ze in de weg.. Als je fysiek sterker bent dan vdWerff wat Botteghin hoort te zijn is het geen probleem, als je hier al voor moet fluiten kan je net zo goed stoppen met voetbal.. Neem je verlies en accepteer dat Feyenoord gewoon een stuk minder is als ze Ahmadi en Vilhena missen en dan ook nog een Kuyt er naast houden.. Domme zet van Gio die dacht het wel even met een Gustafsson op te lossen die nooit speelt

27 januari 2017 om 11:56

Lees mijn reactie nog eens, zou ik zeggen. Volgens mij staat er dat Vitesse verdiend heeft gewonnen.

26 januari 2017 om 23:13

Zei Elia van de week niet in Feyenoord TV dat Feyenoord al 2 jaar geen doelpunt meer tegen had gekregen uit een standaard situatie? Toch opvallend dat zulke dingen altijd gebeuren na zo'n opmerking. Door de uitschakeling in de beker ben ik er nu helemaal wel zeker van dat Feyenoord helaas (Ajacied) kampioen gaat worden. Feyenoord wint namelijk dit seizoen wel de potten waar ze af en toe gewoon slecht aan het voetballen zijn.

26 januari 2017 om 23:20

Je bedoelt waar was karsdorp bij de 1-0? Wat zat hij te slapen zeg Kashia stond helemaal vrij ongelofelijk.

26 januari 2017 om 23:22

Serieus? Vraag je je dat ook af bij andere wedstrijden. Jullie hebben al doellijntechnologie wat andere clubs nieteens hebben. Niet zo huilen

26 januari 2017 om 23:35

Of de videoscheids bij de zuivere penalty in de 93e minuut? Oké het voegt weinig toe voor de wedstrijd, maar dit is wel schrijnend te noemen. Bewijst dat het voetbal qua niveau scheidsrechter niet zo ver is als bij het American Football of Basketbal.

27 januari 2017 om 06:55

Ach dan had je 2-1 verloren of denk je dat de scheidsrechter dan na de genomen penalty wat zo'n 2 minuten in beslag neemt er nog 3 minuten bij trekt? Het is lullig maar voor de wedstrijd had een evt penalty niks veranderd

27 januari 2017 om 00:36

Was inderdaad vasthouden van Botteghin en dus een strafschop.

27 januari 2017 om 07:07

Was inderdaad vasthouden vaan Botteghin, geel voor Botteghin en een penalty zou op zijn plaats zijn.

Feyenoord mist El Ahmadi natuurlijk maar waarom geef je dan Kuyt rust op zo een cruciaal moment? Mismanagement? Of was Kuyt licht geblesseerd?

26 januari 2017 om 22:51

Mismanagement, snapte het ook niet, je mist je complete middenveld dan.. en er staat geen leider daar. Waarin Karim en Dirk de leiders zijn..

26 januari 2017 om 22:54

Mismanagement. Ik ben geen fan van Kuyt, maar weet wel dat hij belangrijk is voor het team. Zeker als Vilhena en el Ahmadi ook nog eens ontbreken. Ook het niet inbrengen van Kramer als stormram versta ik onder mismanagement.

26 januari 2017 om 23:06

Dit was gewoon een fifa opstelling, gezien dat vejinovic allang afgeschreven is moet er deze winter of komende zomer echt een controleur of behoudende box2box bij, moet meteen aan de guzman zijn intervieuw denken. In de eredivisie is in mijn ogen alleen nakamba geschikt er van uit gaande dat mokotjo niet weer tweeede viool komt spelen. Maar goed gefeliciteerd vitesse, van der heide had met kuyt en tapia/toornstra het middenveld moeten vormen.

27 januari 2017 om 13:53

Nakamba zal echt geen tweede viool bij Feyenoord komen spelen gezien de interesse van andere clubs in hem. Daarnaast denk ik dat hij te duur is voor Feyenoord.

27 januari 2017 om 14:27

Ach wat is te duur? Meer dan 3-4 mil zal hij niet kosten en daarnaast zal hij net als bilal etc lekker mee rouleren en zodra er 1 vertrekt zn plek op eisen, al voel ik meer voor de guzman gezien de ervaringen en standaard situaties.

26 januari 2017 om 23:30

Ik kreeg 't idee dat GvB even aan de buitenwereld wilde laten zien dat zij ook een brede selectie hebben. Rust gunnen? Man, even een wedstrijdje tussendoor en dan gelijk rust, het is nou niet zo dat er de afgelopen weken en komende weken een druk programma staat. Gewoon een wedstrijd in de week. Die 2 extra wedstrijdjes had ook zeker wel gekund met de 14-15 man waarmee ze nu bovenaan staan...raar inderdaad van Gvb.

26 januari 2017 om 23:13

Elia was drama vandaag begint weer misplaatste vedetteneigingen te krijgen, maar ja heeft ook geen concurrentie die Turkse clown die hem verving kan helemaal niks

26 januari 2017 om 23:29

Kazim Kazim voetbalt toch niet meer bij Feyenoord ?

En zo blijkt maar weer eens dat je in de beker gewoon niet meer met een "B-elftal" aan kan komen zetten. Nu wil ik niet zeggen dat er bij Feyenoord een B-elftal stond, maar 2-3 (erg) belangrijke krachten missen en je komt gewoon te kort, zeker tegen een club als Vitesse.

Ajax kreeg de deksel op hun neus door met een volledig jeugdelftal te staan. Feyenoord krijgt nu de deksel op hun neus door (in mijn ogen) Kuyt en Vilhena niet op te stellen.

26 januari 2017 om 22:43

Vilhena was geschorst. De enige speler die gespaard werd is Kuyt.

26 januari 2017 om 22:46

El Ahmadi in Afrika en Vilhena geschorst, dan kan je daar als trainer niks aan doen helaas. Dat Kuyt rust krijgt is ook een keuze die goed kan uitvallen, vandaag helaas niet maar dat betekent niet dat het een slechte keuze was.

26 januari 2017 om 22:44

Vilhena was geschorst, maar inderdaad is een compleet nieuw middnveld opstellen tegen Vitesse een kwalijke zelfoverschatting.

26 januari 2017 om 22:58

Je kan ook overdrijven hè met je zelfoverschatting.

26 januari 2017 om 22:58

Is natuurlijk logisch dat je terede keus opstelt wanneer 1e keus niet beschikbaar is.

26 januari 2017 om 23:00

Eens, een Gustafsson opstellen met 0,0 wedstrijdritme in Feyenoord 1...? Maar ja makkelijk lullen achteraf, weinig tot niets gecreeerd, dramatische dekking bij de 1-0 en een beetje gelukkige 2-0. Toch opvallend dat ze dat stadion maar niet vol krijgen daar... Alleen al daarom hoop ik op bekerwinst voor een volksclub en dus Cambuur of Sparta

26 januari 2017 om 23:41

Vitesse is dan geen volksclub? Ze spelen gewoon in een te groot lucifer doosje. Of theater hoe je het wilt noemen...

26 januari 2017 om 23:53

Vitesse is een club van de regio Arnhem en een echte volksclub. Feyenoord is een club met genoeg fans /meelopers uit alle windstreken om de kuip te vullen. Die "luxe" hebben we niet in Arnhem.

26 januari 2017 om 23:54

Vitesse geen volksclub?! Ha houd toch op gozert. Fijne avond

Leuke wedstrijd gezien die op en neer ging. Terechte overwinning van Vitesse, we creã«rden heel weinig vandaag en gaven wel een aantal kansen weg en dan verlies je dus.

Vraag me wel af waarom Gio niet Kramer inbrengt. Dat had na 75 minuten toch prima gekund? We hadden op deze manier nog 90 minuten door kunnen voetballen zonder grote kansen te krijgen.

Opvallend is het overigens wel, 2e wedstrijd dit seizoen zonder zowel El Ahmadi en Vilhena en de 2e wedstrijd die we verliezen...

26 januari 2017 om 23:25

Leuke wedstrijd? Bedroevend slecht van 2 kanten, enige verschil is dat Feyenoord naïef was met de ruimte die ze weg gaven. Was een typische 0-0 wedstrijd

Tapia is nog steeds dezelfde speler als bij twente. Zo'n trage hqndelingssnelheid en oogt laks aan de bal. Nakamba daarentegen, wat een speler! Heel sterk aan de bal. Verdiende overwinning van Vitesse, vond Feyenoord erg slordig.

Mentale tik voro Feyenoord. Benieuwd hoe dat tegen NEC uitpakt (verwacht gewoon winst). Denk dat lang niet alle Feyenoorder hier heel rouwig om zijn. Maakt in mijn ogen de weg naar de titel iets makkelijker. Gefeliciteerd Vitessesupporters!

26 januari 2017 om 22:44

Denk dat je hier als Feyenoord zijnde juist mentaal sterker van wordt. Even terug op de grond met beide benen en weer door denderen tegen NEC.

26 januari 2017 om 23:04

Of de onzekerheid sluipt erin... Doordenderen tegen het huidige NEC, wat een stuk beter ingespeeld is en een totaal andere opstelling gebruikt dan in de eerste wedstrijden lijkt mij niet makkelijk. NEC heeft vaak de 0 gehouden dit seizoen en wedstrijden gewonnen op de counter met (hopelijk) drie snelle spelers voorin met Mayi, Grot en Larsson. Die wedstrijd is nog niet gespeeld hoor. En heeft NEC de laatste 10 jaar wel vaker 1 of meer punten gepakt... Daarbij een terechte overwinning van Vitesse, de tweede helft was Feyenoord erg zwak. Hopelijk zijn ze toch wat lichtelijk vermoeid voor zondag!

26 januari 2017 om 23:10

Ik zeg toch ook niet dat het een peulenschil wordt? Ik doel met doordenderen op het voortzetten van de goede reeks in de Eredivisie. Ik verwacht inderdaad een lastige wedstrijd tegen een ingegraven NEC die loert op de counter.

26 januari 2017 om 23:23

Vermoeid zullen ze niet zijn, omdat ze er niet voor gegaan zijn vanavond...

26 januari 2017 om 22:45

Komt wel goed, zet ze weer op scherp. Was weer tijdje geleden natuurlijk een verlies.

26 januari 2017 om 22:45

Natuurlijk is de titel belangrijker maar ik had wel graag gewonnen vandaag. In de titelrace maakt het ook vrijwel niets uit. Er zit enkel nog een halve finale dan tussen ergens en verder niks. De finale wordt na de laatste competitieronde gespeeld...

26 januari 2017 om 22:49

Nee, voor de 1 na laatste normaal, volgens mij.

26 januari 2017 om 22:54

Je hebt gelijk, gek. Vorig jaar was het wel de laatste wedstrijd van het seizoen volgens mij. Overigens is de wedstrijd wel op zondag avond en heb je vervolgens een volle week tot de volgende wedstrijd. Niks aan de hand dus als je dat moet spelen.

26 januari 2017 om 22:57

Lop hoezo maakt dit de weg naar de titel gemakkelijker. De maximaal 2 extra potjes maken wel het verschil......

26 januari 2017 om 23:07

#Rolo1984
Het verschil zit hem dan niet in die 2 potjes, de fysieke gesteldheid is wel orde.
Waar het verschil wel in zit is het mentale. Je weet we kunnen nog 2 prijzen pakken waardoor je natuurlijk ook met allebei de prijzen bezig bent en de aandacht verdeeld zal worden. En je misschien de competitiewedstrijd voor de finale net iets minder scherp bent waardoor je een foutje kunt maken.

26 januari 2017 om 23:32

Je maakt nu daarentegen NEC ook mentaal weer sterker. Die weten nu ook dat Feyenoord te pakken is door zelf niet eens zo geweldig te spelen.

26 januari 2017 om 22:57

Ik zou na het horen van interview met Gio bijna denken dat van Bronckhorst expres heeft verloren om de scherpte in de competitie terug te brengen.

26 januari 2017 om 23:02

Vond het overigens erg vreemd dat hij niet gewoon Kramer bracht voor een verdediger. Had de indruk dat hij zich een beetje gewonnen gaf.

26 januari 2017 om 23:13

Sowieso waren de een op een wissels Kuyt-Gustafson, en Bilal-Elia al volledig risicoloos, maar Kramer laten zitten getuigde inderdaad van volledige overgave.

26 januari 2017 om 23:15

Die jongen kun je nu beter verkopen. Als hij zelfs nu al niet mag invallen...

26 januari 2017 om 23:18

Persoonlijk denk ik juist dat dit Feyenoord weer scherp zal zetten. Tegen Roda en Willem 2 was het ook al wat minder. Iedereen weet nu dat als je zo blijft spelen tegen meer nederlagen gaan aanlopen. Zondag verwacht ik daarom een sterk Feyenoord.

Vitesse zeer terecht gewonnen.
Alsnog is Dit is heel zuur. We kunnen ons eraan vasthouden dat we niet met ons standaard middenveld speelde. Tapia valt zwaar door de mand.
En waarom werd Kramer niet gebracht.?

Gefeliciteerd Vitesse terecht gewonnen!

26 januari 2017 om 22:46

Kramer gebracht?is die in gevallen dan?

Compleet verdiend gewonnen door Vitesse. Erg frustrerende wedstrijd voor de Feyenoordsupporter, de manier waarop er "verdedigd" wordt bij de goal van Kashia is echt om je dood voor te schamen. Het meest frusterende is echter dat er in de tweede helft niet een fatsoenlijke kans wordt gecreerd, zelfs niet als je 2-0 achter komt en wat probeert te forceren.

Verdiende overwinning. Ik heb in de 2e helft geen seconde het idee gehad dat Feyenoord ging winnen. Vitesse was na rust fel en goed. Feyenoord wat nonchalant en slap. Geen over mijn lijk mentaliteit wat ze altijd hebben. Kea en tony missen is vooral qua felheid te veel.

Heel matig vandaag. Totaal geen creativiteit, allemaal erg voorspelbaar aan de bal. Zie ons veel te veel van zulke matige wedstrijden spelen. Wordt nog lastig in de competitie.

26 januari 2017 om 22:45

Tja wat je zegt is wel eerlijk zo simpel is het.
Ik zie ze ook nog niet direct kampioen worden...al zou het wel fantastisch zijn.
Maar goed wel zullen zien.

Geweldig.
Een bekerfinale zonder thuisvoordeel voor de finalisten.
Zo hoort het.

26 januari 2017 om 22:53

Hoi Wilkie,

Vanwaar deze reactie? Naar mijn weten heeft Feyenoord namelijk geen thuisvoordeel in de bekerfinale, immers zijn er evenveel fans van beide partijen aanwezig. Of moet ik anders zeggen over de afgelopen supercup: super geen thuisvoordeel voor een van de clubs?

Verder wil ik graag de vitesse supporters feliciteren met de verdiende overwinning.

26 januari 2017 om 22:59

Ja dat hadden ze wel gehad. Spelen in je eigen stadion is gewoon een voordeel. Hoe je dat niet kan zien

26 januari 2017 om 23:22

Ongeacht of er evenveel publiek is voor beide teams, is het spelen in eigen vertrouwde stadion natuurlijk altijd een voordeel. De bekerfinale zou voor beide teams op "vreemd" terrein moeten zijn. Dus indien Feyenoord de finale haalt uitwijken naar bijv. PSV of Ajax stadion.

26 januari 2017 om 23:22

Ben ik niet helemaal eens, want Ajax heeft vaak genoeg de Johan Cruijff Schaal verloren van PSV in de ArenA.

27 januari 2017 om 13:38

Voor PSV is de ArenA ook een tweede thuisstadion. Althans lange tijd sinds Ajax in de ArenA speelt.

Lekker voor Vitesse en vooral voor Kaisha heerlijke kerel is dat!

26 januari 2017 om 23:17

Kashia geen wereldtopper maar wel een wereldgozer om in je team te hebben. Hij kent zijn beperkingen maar haalt binnen die beperkingen iedere wedstrijd het maximale uit zichzelf.

Als ajax fan vind ik het jammer dat Feyenoord de winst reeks niet door kan zetten, wat ook jammer is dat het niet in de competitie is! Hopelijk zet de dip door en gaat ajax frivool voetbal spelen de aankomende wedstrijden zodat er weer een kampioenschap gevierd kan worden.

Ja... Balen.

Met een heel ander middenveld was het ook wel te verwachten tegen Vitesse. Had graag een dubbel gezien maar dat is dan iets teveel van het goede. Hopelijk geen zware mentale tik, gewoon weer focus op de competitie

26 januari 2017 om 22:56

Had Vitesse geen ander middenveld dan?

26 januari 2017 om 23:22

Weet ik niet, volg Vitesse niet. Desondanks was het gewoon verdiend voor Vitesse

26 januari 2017 om 23:53

Natuurlijk had Vitesse bijna hetzelfde middenveld als normaal. Baker en Nakamba spelen eigenlijk altijd. Calor heeft afgelopen weekend ook gespeeld en dit lijkt mij dan een logische beslissing ipv Foor die rood pakte dit weekend.

Vitesse terecht gewonnen. Snap alleen 1 ding niet hoezo is zondag bij Utrecht ajax , die bal op de hand wel een pingel en vandaag niet. Zelfde scheidsrechter kan beslist daar over. Kuipers wassen toch video scheidsrechter.

26 januari 2017 om 23:18

Ja dat vond ik ook apart. Had een Elfmeter moeten zijn, niet dat het wat uitgemaakt zou hebben.

26 januari 2017 om 23:23

Haha, precies mijn reactie toen ik het zag. Ik vind sowieso dat dit geen penalty hoeft te zijn, maar als dit zondag een strafschop was, dan is het inderdaad opvallend dat het vandaag niet zo was.
Gelukkig had het vandaag geen invloed op het resultaat.

Laat me alsjeblieft nooit meer het woord brede bank horen bij deze selectie, de jongens die achter de eerste elf komen kunnen ze niet doen vergeten. Laten we daarnaast nooit meer zeggen dat we iets willen winnen, eerst Toornstra die schreeuwt de we de Europa League gaan winnen en dan die natte krant van een Elia dat we de dubbel pakken. Laten we alsjeblieft beter gaan voetballen anders wordt je gewoon derde in de competitie.

26 januari 2017 om 22:50

Jezus wat een paniek .. och och ze verliezen een keertje man man

26 januari 2017 om 22:54

Wou je zeggen dat de bank van Feyenoord het verlies van een aantal spelers kan opvangen?

26 januari 2017 om 23:01

1 middenvelder lukt wel, 2 of 3 wordt Feyenoord hard minder van.

26 januari 2017 om 23:01

Gio verving nu het hele middenveld zowat. Dat heeft flinke impact...en toch ging het gelijk op. Een 1-0 uit een dood spelmoment en een 2-0 uit een slordige situatie. Het is nou niet dat we totaal stuurloos hebben gespeeld. Vitesse had op momenten net even wat meer het geluk aan hun zijde. Dan krijg je in een stroeve wedstrijd de boel niet zomaar even omgegooid.

Al zou Gio wel wat rigoureuzer mogen ingrijpen. Geen Bilal meer graag. Kramer in de punt en pompen en oorlog voeren het laatste kwartier.

26 januari 2017 om 22:52

Ze hebben wel een brede selectie. Maar sommige spelers (voornamelijk je belangrijkste middenvelders) kan je gewoon niet missen. Dat zie je ook als iniesta of Modric geblesseerd raakt.

Feyenoord miste vandaag haar twee steunpilaren op het middenveld, Vilhena en El Ahmadi. Beiden dragen Feyenoord al het hele seizoen door middel van hun drive, energie en dynamiek. Verliezen van Vitesse uit kan gebeuren, maar dit was wel een hele povere wedstrijd. Ondanks dat Feyenoord zoveel scoort mist het toch de nodige creativiteit.

Ik miste de echte wil om te winnen vandaag bij Feyenoord. Daarnaast was de 1-0 natuurlijk echt heel slecht verdedigd dat mag absoluut niet. Dat kantelende de wedstrijd naar Vitesse.. Nu weer schouders eronder in de competitie en zondag 3 punten pakken.

26 januari 2017 om 22:52

Gunstige loting coor Sparta: tegen Cambuur

26 januari 2017 om 23:05

Als 1 van de 2 de beker wint hebben we nog een slecht seizoen in europa

Vitesse heeft verdient gewonnen. Feyenoord vocht er niet voor zoals dat hoort en Vitesse wel. Alleen die 1-0?? Botteghin is vast aardig maar knuffelen is overdreven

26 januari 2017 om 22:57

Botteghin begon zelf met knuffelen, dus terechte goal. Verder vond ik dat Feyenoord er weldegeljjk voor vocht, maar Vitesse was gewoon veel beter vandaag.

Wat een gekke halve finalisten dit seizoen. Wie had dit van te voren bedacht. Cambuur, Vitesse, AZ en mijn club. Heb er nu al zin in! Wie er ook wint, ik vind dit een te gek bekerseizoen

26 januari 2017 om 22:53

Voor Europees podium niet..

26 januari 2017 om 22:58

Wie wil je dan Europa in hebben? Az of Vitesse is toch prima. Je kan moeilijk alleen Ajax elk jaar Europa in sturen

26 januari 2017 om 23:03

Voor Europees voetbal zou je dan AZ, Vitesse, Sparta of Cambuur in de groepsfase krijgen. Ga ervanuit dat AZ of Vitesse die behalen. Dan is dat gewoon goed voor europees. Als wij of Cambuur zich zou plaatsen. Wat ik totaal niet verwacht, AZ en Vitesse hebben gewoon duidelijk meer kwaliteit. Dan zou dat niet zo heel best zijn nee, gezien de status van Nederland in Europa. Maar laten we eerlijk zijn. Bij een lastige loting kunnen Vitesse of AZ er ook zomaar uitvliegen in Europa. En Feyenoord vloog er ook al in de groepsfase uit. Dus die waren ook geen zekerheid op succes

26 januari 2017 om 23:14

Doelde meer op het feit dat top 3/4 er niet meer in zit, toch best verrassend. Nu maar hopen dat de finale AZ - Vitesse wordt.

26 januari 2017 om 22:55

Vind het altijd wel leuk die bekerwedstrijden. Geen club van de top 3 die de finale gehaald heeft. En een andere bekerwinnaar is ook leuk vind ik dan.

26 januari 2017 om 23:05

Precies. Niet zo moeilijk doen. We stellen Europees toch niks voor. En dat zal nog wel even voortduren. Alleen maar leuk als 1 van deze 4 de groepsfase van de EL mag spelen

Kashia en Leerdam erg sterk gespeeld!
Ook Raschica leuke speler.

26 januari 2017 om 23:04

Vond die Nakamba ook wel lekker aan het stofzuigen. Baker vind ik vaak een van beteren, maar was vandaag een van de minsten bij Vitesse.

Toch wel een slechte pot van Feyenoord. Ze hebben bijna geen kans gehad. Jammer dat dit in de beker gebeurd zoiets moet eigenlijk in de competitie gebeuren. Zie Feyenoord ook niet in paniek raken maar ze krijgen nu wel een zware reeks wedstrijden.

Ach, gelijk opgaande pot. Degenedie als eerste zou scoren zou direct in het zadel zitten. De ballen vielen bij Vitesse 2x net even wat beter en de verschillen waren voetballen te klein om het nog om te gooien.

Vreselijke wedstrijd van de kant van Feyenoord, vooral Elia was weer eens drama..

26 januari 2017 om 22:59

Weer eens drama ? Verklaar dat eens ? In de competitie ging het laatste tijd anders goed.

26 januari 2017 om 23:03

Eens. Mij valt het wel op dat hij in de media komt met stoere praat en vervolgens geen pepernoot raakt... was notabene nog in een zinloze discussie met de scheids terwijl het spel gewoon verder ging...

26 januari 2017 om 23:08

Vreselijke tweede helft. De eerste helft slordig, maar alsnog controle en beter dan Vitesse. De tweede helft op alle fronten overklast.

Nadat Feyenoord een stuk of 8 a 9 keer op rij thuis had gespeeld in de beker nu gelijk eruit. Ben benieuwd wat dit voor de rest van het seizoen betekent. Kunnen zich nu compleet focussen op het kampioenschap. Ze hebben nog steeds een erg sterk team en denk niet dat dit ze in de war zal schoppen, maar het seizoen is nog lang natuurlijk. Ben wel benieuwd of die Feyenoorder hier terug zal keren die een maand geleden ongeveer beweerde dat Feyenoord de beste kans had op het kampioenschap EN dat ze de beker zouden winnen.

26 januari 2017 om 23:07

Toch beter tellen, 1/4 final Roda uit, 1/2 AZ thuis, Finale (=neutraal) en dit seizoen TOP Oss, Excelsior en Ado thuis...

26 januari 2017 om 23:16

Roda uit even vergeten, maar weinig clubs hebben het geluk dat ze van de 9 wedstrijden 8 thuis spelen. Ontkennen dat Feyenoord een thuis abonnement heeft gekregen van de Knvb is onmogelijk.

26 januari 2017 om 23:29

Een thuis abonnenement, nou poeh poeh. Vorig jaar hadden ze een Eredivisie abonnement. Gezeik altijd over lotingen enzo. Je ziet/zag de balletjes zelfs met de naam van de club erop. Hoe kan er dan 'vals gespeeld' worden..

Het leek als of we zonder spits speelden. Ik had zelf Kramer er in gedaan en alles of niets. Vitesse wel verdiend door! Gefeliciteerd!

27 januari 2017 om 11:02

Gio wisselt zelden drie keer. Waarom mag Joost weten.

Nu werd een keer (wederom) een slechte pot van Feyenoord afgestraft. De eerste uitwedstrijd in 5 bekerwedstrijden, direct kansloos er af.

Dit spel zorgt er bij mij voor dat ik Feyenoord nog steeds niet als grootste titelkandidaat zie. Overigens vroeg Elia hier natuurlijk wel om, door uitspraken als "wij spelen Vitesse weg":

' Roda heeft acht van de laatste tien wedstrijden niet verloren. Punten gepakt van Ajax, PSV en AZ, en wij spelen ze helemaal tam. Vallen aan, maken het spel, slaan twee keer toe en winnen terecht. Natuurlijk ben je dan blij. Wij spelen Vitesse weg, we spelen Sparta weg, waar iedereen het moeilijk tegen heeft. We spelen AZ helemaal kapot en nã£â³g durven ze te zeggen: Ajax dit en Ajax dat. Laat ze maar praten. We zullen zien'

Een beetje te zelfverzekerd in januari. Ik weet ook wel dat vanavond 'slechts' de beker was, maar er moet echt wat gebeuren want anders is die huidige positie in de competitie in februari weg.

26 januari 2017 om 23:20

Wake up call zou je kunnen zeggen, ik verwacht dat straks als het middenveld weer goed staat, het voetbal ook weer beter wordt. Elia is inderdaad een fel mannetje, die je snel op de kast krijgt, zo'n interview is niet nodig, hij zou beter moeten weten. Uiteindelijk heb je alleen jezelf ermee, maar goed. Zondag winnen en dit vergeten.

26 januari 2017 om 23:28

Denk dat Feyenoord nog heel zwaar gaat krijgen. Wanneer je programma erbij pakt zie je dat ze eerste seizoenhelft eigenlijk alleen Psv en Az uit hebben gehad uit linkerrijtje (die wedstrijden pakten overigens wel verrassend goed uit). Tweede seizoenshelft volgen wedstrijden als Twente, Heerenveen, Ajax & Vitesse uit zich in rap tempo op. Ben benieuwd of Ze het dan volhouden.

27 januari 2017 om 00:34

Ik denk dat het grote verschil is dat Feyenoord punten uit pakt waar het normaal punten verliest. Heracles, AZ, Groningen, Roda, PSV, allemaal teams waar vorig seizoen nog punten werden verloren. Dat is het verschil van dit Feyenoord t.o.v vorig seizoen. Daarom zie ik ze ook als titelkandidaat nummer 1.

Vitesse verdiend gewonnen. Voordeel voor Feyenoord is dat ze zich nu alleen kunnen richten aan de competitie. Ik gun ze heel erg de landstitel (ondanks ik fan ben van PSV als ik uit een Nederlandse club moest kiezen). Ik hoop trouwens ook dat Vitesse de Knvb-Beker, maar het gaat moeilijk worden.

En opnieuw faalt de traditionele top 3 in de beker. Toch opvallend hoe vaak dit gebeurd. Ik heb het idee dat ajax, psv en in mindere mate feyenoord hier te makkelijk over denken.

Ik vond Tapia vandaag toch echt 1 van de betere, sterk aan de bal, kalm.
Soms ietwat lakoniek, maar als hij meer vertrouwen en speeltijd krijgt, zie ik toch een prima vervanger voor KEA.

1e helft vond ik Feyenoord de betere, 2e helft leek het wel alsof ze lood in hun schoenen hadden. De simpelste passes gingen fout, zinloze overtredingen.

Al met al, en dit doet pijn om te zeggen, Vitesse terecht door op basis van de 2e helft.

Alle drie de topclubs niet in de halve finale van de beker, blamage, hoor. Feyenoord verliest dan tenminste nog van Vitesse, maar Ajax en PSV was echt beschamend.

Scheids beslist de wedstrijd. ZIt een groot verschil in vasthouden en iemand omhelzen met 2 armen zodat hij totaal niet kan bewegen. Bottigihn zag kaisha aankomen en wou er naar toe gaan om te verdedigen. Schande dat ze dit met video beelden niet hebben gecorrigeerd. Kan je er beter helemaal mee stoppen.

26 januari 2017 om 23:45

Schande dat niemand Kashia in de gaten hield. Je weet dat die man gevaarlijk kan zijn met de kop. Mandekking was hier beter op zijn plaats geweest dan zonedekking...

27 januari 2017 om 00:21

Alle spelers van Feyenoord stonden zo ver van Kashia vandaan dat ik ook geen idee heb wie hem in hemelsnaam zou moeten hebben gedekt. Sowieso raar om de (een van de) beste kopper van Vitesse geen directe dekking te geven.

Wat een heerlijke dag is dit. Nog 1 wedstrijd winnen en we staan in de finale, wat heb ik daar van gedroomd zeg.

Voor het eerst in 16 jaar (!!) naar de halve finale. De tweede helft zag er trouwens goed uit van de thuisploeg. Nu tegen Sparta uit wordt lastig: een 50/50.

Beter dan meteen eens de finale halen, want volgend jaar vliegt Vitesse er waarschijnlijk traditiegetrouw weer snel uit ten koste van pak 'm beet Lienden of Den Bosch

Ik kan er eigenlijk niet zo mee zitten. Nu kunnen ze volledig de focus op die koppositie houden. Dat is het iets belangrijker.

Wat was dat ook al weer bij Feyenoord over al twee jaar geen tegengoal meer uit een corner? Geen idee of het ook echt zo was, maar nu in ieder geval niet meer. Anyway goede verdiende overwinning voor Vitesse. Het is voor het Nederlandse voetbal ook te hopen dat Vitesse of AZ de beker wint en daarmee een ticket pakt voor de Europa League.

En waar waren al die spelers die volgens Elia wel zouden opstaan als een ander dat niet deed? Lijkt er toch op dat de Top drie de beker niet serieus nemen, alle drie uitgeschakeld door clubs waar ze normaal wel van zouden winnen als het een competitiewedstrijd was.

Verdiende overwinning voor Vitesse! Zeker de 2e helft, toen was Vitesse vele malen sterker.
De eerste helft vond ik nog gelijkwaardig, al speelde ze allebei niet best.
Maar Feyenoord heeft de 2e helft echt niks ingebracht, straalde niks uit.
En blijkt dat het met Tapia en ook nog Gustafson totaal niet loopt, komen allebei te kort dat is wel duidelijk. Wel pijnlijk, was ik al wel bang voor, maar de bank is niet breed genoeg.
Als je El Ahmadi en Vilhena mist heb je gewoon geen power op het middenveld en word je overlopen.

De 1-0 vond ik deels wel een fout van Tapia, stond daar juist om dat soort ballen weg te koppen en stond ook Jones in de weg.

Hopen dat ze nu zijn wakker geschut en dit weekend er weer vol voor gaan.
Ik vond in ieder geval wel dat ze weer vol voor de beker moesten gaan, blijft toch een mooie prijs, jammer maar ze verdiende het ook niet op basis van deze wedstrijd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren