Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax incasseert negen miljoen bij verkoop El Ghazi

Laatste update:

Ajax en Lille hebben de transfer van Anwar El Ghazi bevestigd. De vleugelaanvaller tekent een contract tot de zomer van 2021 bij de nummer dertien van de Ligue 1. De afgelopen vier competitiewedstrijden kreeg El Ghazi een basisplek van trainer Peter Bosz, maar toch was zijn toekomstperspectief in Amsterdam beperkt.

/

“Ik ben erg blij om hier te zijn. Toen ik met de club sprak, kreeg ik direct een goed gevoel en ik kan niet wachten om te beginnen. Ik kijk ernaar uit om de supporters te ontmoeten. Ik weet dat Patrick Kluivert en Eden Hazard hier hebben gespeeld, dat zijn grote namen. Dat betekent dat Lille een grote club is. Een boodschap aan de fans? Dat ik mijn best ga doen en dat ik altijd honderd procent zal geven”, aldus El Ghazi, die met rugnummer zeven gaat spelen, op de website van zijn nieuwe werkgever.

De transfer komt niet als een verrassing. Zaterdagmiddag maakte De Telegraaf al melding van een akkoord tussen beide clubs. Volgens de krant bedraagt de transfersom een kleine negen miljoen euro. Bovendien zou Ajax een doorverkooppercentage hebben bedongen bij de onderhandelingen. El Ghazi werd vrijdag al onderworpen aan de medische keuring in Frankrijk, waardoor het enkel wachten was op witte rook van een van de clubs. De problemen tussen Ajax en Lille over de transfersom, met name over de betalingstermijnen, behoren ook tot de verleden tijd.

/

Bosz bleef El Ghazi de afgelopen weken inzetten, ondanks dat de oefenmeester anderhalve week geleden bevestigde dat hij rekening hield met het vertrek van de buitenspeler. "Hij is nadrukkelijk in gesprek met een andere club. Ik praat daar met hem over en hij houdt mij op de hoogte", verklaarde Bosz. "Maar zolang ik de beschikking over Anwar heb en hij speler van Ajax is, zal ik 'm gebruiken." De trainer liet El Ghazi echter buiten de selectie voor de thuiswedstrijd tegen ADO Den Haag van zondag en dus werd duidelijk dat de overstap in de afrondende fase zat.

Dat El Ghazi überhaupt voorkwam in de plannen van Bosz, was op zichzelf al verrassend. Speler en trainer botsten eind oktober op de training. Vervolgens bracht de 21-jarige rechterspits een maand door bij Jong Ajax. Dat hij weer mocht opdraven bij het eerste, had ook te maken met de absentie van Bertrand Traoré (Afrika Cup) en Vaclav Cerny (rugblessure). Ajax speurt al enige tijd naar een vervanger van El Ghazi, maar die zoektocht gaat moeizaam. Een eerste bod op David Neres van São Paulo bleek niet toereikend en Gerard Deulofeu koos voor AC Milan. Wel meldden Braziliaanse media maandagavond dat Ajax met succes een bod van vijftien miljoen euro had uitgebracht op Neres.

Lille wordt de tweede werkgever van El Ghazi. De tweevoudig international van Oranje debuteerde in 2014 onder Frank de Boer bij Ajax in de strijd om de Johan Cruijff Schaal tegen PEC Zwolle (1-0 nederlaag). Hij werd in het seizoen 2014/15 verkozen tot Talent van het Jaar van de topclub en speelde in totaal zeventig competitiewedstrijden voor Ajax. Daarin scoorde El Ghazi twintig keer. Zijn contract in de Amsterdam ArenA liep door tot de zomer van 2019.

Wordt Anwar El Ghazi succesvol bij OSC Lille?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Succes Anwar. Ik had je graag nog een tijdje bij Ajax gezien. Je liet bij vlagen (met name begin vorig jaar) erg veel talent zien en je rol was wat mij betreft zeker niet uitgespeeld bij Ajax 1.

31 januari 2017 om 10:16

Toch zonde al die talenten die door toedoen van Bosz moeten vertrekken.
El gahzi is beter dan traore en younes .
Maar Bosz vindt hem te mondig denk ik.

31 januari 2017 om 10:23

Door toedoen van Bosz? We spelen het beste voetbal in tijden en zijn makkelijk in de Europa League door. Wanneer spelers het niet kunnen opbrengen om te strijden voor hun plek moeten ze maar weg gaan. Mooi trouwens dat Tete en Riedewald dit wel lijken te doen. Kijk maar volgend jaar, dan staan deze jongens er gewoon in.

31 januari 2017 om 10:26

Ik vind het niet zonde, hij is een speler die de ene wedstrijd een 8 haalt en je vervolgens 5 wedstrijden niet ziet, hij komt amper zijn man voorbij..dat hij beter is dan youness ben ik het zeker mee eens maar traore is beter hoor
Bazoer vond ik wel echt jammer maarja

31 januari 2017 om 10:32

Dat denk ik niet! Zoals het er nu naar uit ziet zie ik eigenlijk alleen Klaassen en heel misschien Ziyech vertrekken en Riedewald zie ik die plek niet innemen en daarnaast denk ik dat Peter Bosz de Ligt hoger heeft zitten zeker na een tijdje. Veltman zie ik ook niet zo maar vertrekken omdat hij een redelijk realistische jongen is die Ajax niet zo maar inruilt daarnaast zal er ook niet zo heel veel interesse in hem zijn. Daarnaast wil Tete zijn contract (nog) niet verlengen en is die volgend seizoen aan zijn laatste Ajax seizoen bezig zoals het er nu naar uit ziet.

31 januari 2017 om 10:34

Ik hoop wel dat tete er op een gegeven moment in komt voor veltman, die keuze begrijp ik echt helemaal niet. Ik hoop dat veltman vertrekt en tete gaat spelen en zijn contract verlengt. Die gast kan echt verdedigen. Riedewald zou ik ook altijd opstellen in als linksback of in plaats van viergever

31 januari 2017 om 10:38

Nee Riedewald wilt weg maar Ajax laat hem niet vertrekken en Tete is erg stil en je hoort niks van hem.

31 januari 2017 om 11:24

Vergis je niet, ook Tete wil weg. Riedewald is de enige (naast het rijtje El Ghazi, Bazoer, Dijks en Tete) die niet weg wil.

31 januari 2017 om 11:51

Prima club voor el Ghazi! Ajax is een moeilijke club voor hem want je krijgt daar niet veel ruimte. Nu heeft hij de juiste club gekozen

31 januari 2017 om 12:10

Gefeliciteerd Ajax supporters?! Zijn jullie content met deze ontwikkeling? Ik zou wel blij zijn. Is voor Ajax denk ik een moeilijke jongen. 9 miljoen euro met doorverkooppercentage is toch een jackpot.

31 januari 2017 om 13:08

Uhmn Anwar presteerde niet. Had 1 leuke pot na zijn schorsing en de wedstrijd daarna liet hij niets zien. 9 miljoen in echt lachwekkend hoog. Overmars verdiend zo langzamerhand een standbeeld.

31 januari 2017 om 13:40

El gahzi heeft uitstekende statistieken bij ajax. En dat mede behaalt in de defensieve tijd onder frank de Boer.
In de aanvallende spelstijl van Bosz zouden deze alleen maar nog beter kunnen worden.
Maar Bosz kiest voor anderen. ..is zijn goed recht.
Alleen is het zonde dat toptalenten als Anwar en Bazoer verdreven worden en tete riedewald verpieteren.
Op dit moment wordt dit geaccepteerd. ..maar als ajax dit jr niet eindigt als eerste heeft Bosz gefaald. En zal de kritiek niet mals zijn.

31 januari 2017 om 15:30

Sinds de dissonanten in de vorm van gudelje, bazoer, riedewald en tete uit de basis zijn vertrokken heeft Ajax bijna alles gewonnen, ook in Europa. Bosz heeft het prima op de rit, Feyenoord heeft het geluk ook wel aan hun zijde als je kijkt hoe ze sommige wedstrijden gewonnen hebben. Ik denk dat het verschil, mocht Feyenoord kampioen worden, minder dan 5 punten zal zijn!

31 januari 2017 om 12:42

Ik wens hem natuurlijk alle succes maar Ajax gaat deze jongen niet missen denk ik. Te wisselvallig, en je had nou nooit het idee of hij nou 80% of 100% gaf in een actie. Hij vindt zichzelf ook vreselijk goed denk ik ik zet mn geld in op een gevalletje Kishna.

20x scoren in 70 wedstrijden, dat zijn echt prima cijfers! Vind het jammer dat ie weg gaat

31 januari 2017 om 10:25

ALs je bedenkt dat hij er 10 daarvan in de eerste 10 wedstrijden van vorig seizoen scoorde (ongeveer), valt dat in die andere wedstrijden dus nogal tegen

31 januari 2017 om 10:25

Als je je bedenkt dat 12 goals binnen een periode van +-5 wedstrijden was. Valt zijn productiviteit wel weer mee.

Ik heb me in ieder geval kapot geergerd aan elke keer die onnodige gefaalde acties van hem. Hopelijk brengt Neres wat extra!

31 januari 2017 om 12:09

Verwacht niet teveel van Neres. Het is een leuke dribbelaar maar ik vind hem absoluut geen 15mil waard. Niet van wat ik gezien heb.

Wie weet meer van Neres? Iemand overtuigd van zijn talent?

31 januari 2017 om 13:10

Ik ken wel iemand die overtuigd is van zijn talent. De scouting van Ajax. Die hebben hem namelijk uitgebreid beoordeeld de afgelopen tijd en afgaande op de doeltreffendheid van Henk Veldmate moet men daar voorlopig maar op vertrouwen. Compilatiefilmpjes en meningen daarop gebaseerd zijn helemaal niets waard nu.

31 januari 2017 om 13:45

Neres is n speler die ruimte nodig heeft om zijn kwaliteiten (snelheid) te benutten.
Ajax speelt onder Bosz hoog.
En tegenstanders spelen defensief.
Maw geen ruimte..... Dus op dat gebied begrijp ik deze aankoop niet.
15milj is enorm veel geld en je bezit maar 80% van de transferrechten
Verder wel n n prima speler.

31 januari 2017 om 11:55

Soms moet je statistieken loslaten.
Als je 2 wedstrijden grandioos de wind mee hebt en speelt tegen een laagvlieger en je ramt er 6 in, dan heb je over 10 wedstrijden 6 goals een prima gemiddelde.

Maar dan kan het nog best zijn dat je de 8 wedstrijden daarop gewoon een zaadpot voetbalt

Nieuwe ronde nieuwe kansen.
Het is geen club waarvan ik denk dat hij zich niet zou kunnen bewijzen.

Hopelijk kan hij zich goed ontwikkelen.
Doorverkooppercentage is altijd lekker!

Toch een aardige club voor El Ghazi, in een grotere competitie maar dan wel bij een club waar hij veel kans op speeltijd heeft. Een volgende stap ligt dan meer in het verschiet. Ook interessant dat er nu twee Nederlandse buitenspelers in Frankrijk spelen. Ben benieuwd.

31 januari 2017 om 11:33

Mwhah Rijssel is niet echt een grote voetbal stad.
Qua club zet hij een flinke stap terug.
Qua salaris zal hij wel vooruit gaan.

Toch jammer om te zien dat hij in zijn eerste stap naar het buitenland al afzakt naar niveau heerenveen.
Hoop dat hij zich snel herpakt en de weg lmhoog weer vindt

; Jammer dat hij weggaat maar het is beter voor beide partijen om te vertrekken, veel succes bij Lille Anwar!

Good luck El Ghazi! Jammer dat hij niet is gebleven. Nog steeds een uitstekende speler met veel scorend vermogen. Sinds zijn blessure is hij echter niet meer de oude geworden. Kan binnendoor en buitenom, heeft een actie en een goede voorzet. Zo jammer, maar veel succes!

Nieuwe ronde nieuwe kansen.
Het is geen club waarvan ik denk dat hij zich niet zou kunnen bewijzen.

Hopelijk kan hij zich goed ontwikkelen.
Doorverkooppercentage is altijd lekker!

Geweldige deal voor Ajax, want hij laat al twee jaar zien dat hij niets toevoegt. Is snel en heeft een goed schot, maar dat was helaas alles.

Toch stiekem wel een beetje jammer, had hem wel eens de concurrentie met Younes aan willen zien gaan voor de linksbuiten positie. In het filmpje van zijn beste goals zie je heel toevallig ook veel goals dat hij van de linkerkant speelt. Heeft een goed schot en had het echt niet slechter gedaan dan younes het op dit moment doet, plus dat er veel meer druk op younes komt, waardoor het niveau alleen maar omhoog had kunnen gaan. Dan neres halen voor rechts en in de zomer pas kijken of er misschien een transfer in zit, maargoed dat is mijn mening.

Aan de ene kant zonde, want hij heeft talent zat.
Aan de andere kant kon ik me dood ergeren aan het feit dat hij op geen enkele manier mannelijk voetbal aan lijkt te kunnen. Of het is te slap en valt te snel en zeurt te vaak of hij maakt domme overtredingen.

Niet rouwig om dat hij weg is. Frustrerende speler.

Nou dan mag ik voor ajax hopen dat ze ook zo goed als rond zijn met een vervanger. Anders laat overmars wederom zien totaal ongeschikt te zijn.

31 januari 2017 om 10:23

Volgens betrouwbare bronnen is de deal met Neres rond voor iets onder de 15 miljoen, ook schijnt hij al medisch gekeurd te zijn en hoeft er enkel nog een krabbel gezet te worden. Dit schijnt door tijdsverschil met Ecuador wel lastig te zijn.

Ongekend, Ajax ontvangt 30 miljoen euro voor een paar wisselspelers en een jeugdspeler. Daarmee waardeer je je basisspelers in mijn ogen automatische al op hogere bedragen. Het zou me niks verbazen als ze voor spelers als Klaasen, Dolberg of Sanchez minimaal 25 miljoen willen hebben. Dat geeft ze ook weer de gelegenheid om zelf de portemonnee te trekken voor spelers als Ziyech en Neres.

31 januari 2017 om 11:32

Ja en dan te bedenken dat we nu totaal 82,5 miljoen aan uitgaande transfer hebben en we zijn er kwalitatief op vooruit gegaan als je het mij vraagt.

Dolberg is mijn inziens beter dan Milik, in ieder geval geschikter voor het Ajax spelletje. Onana is iets minder dan Cillessen, maar de Cillessen bij Ajax was ongemotiveerd. Bazoer, Gudelj, El Ghazi, Muric, Andersen, Antonucci.. het was allemaal net niet, nuttig maar niet echt de spelers die het verschil maken.

Ziyech doet dat wel en Kluivert en Traore kunnen dat ook.

31 januari 2017 om 11:40

Toch kom je nog wel wat tekort in mijn ogen. Als we er vanuit gaan dat Neres nog niet officieel is, dan heeft Ajax maar 2 vleugelspelers, met daarachter 1 jeugdspeler (eventueel 2). Daarvan is Traore gehuurd, en nog op de Afrika Cup. Younes heeft dit seizoen 0,00000 rendement, en Cerny speelt toch minder in Ajax 1 dan in de jeugd. Dan houdt je dus Kluivert over, die net komt kijken. Dat is in mijn ogen te weinig. Cassiera zie ik niet als vleugelspeler trouwens. Het is niet een heel groot manco in termen van hoeveelheid spelers die je moet halen, maar het is wel van belang op het aanvalsspel van Ajax. Je mist toch een stukje doelgerichtheid en gevaar, waardoor het voor de tegenstander makkelijk wordt om je te verdedigen.

31 januari 2017 om 11:48

Dan kun je dus niet tellen.. 5 vleugelspelers, Kluivert Jr, Cerny, Younes, Traore en Clement. Jeugspelers zijn gewoon belangrijk bij Ajax en dat is exact wat onderdeel is van het ajax beleid, dat is ook wat Cruijff wou en nu krijgt, heel goed.

El Ghazi is overigens ook maar 21 jaar.. Die is eigenlijk ook nog maar een jeugdspeler plus dat Ajax nog met versterkingen bezig is op de vleugels, dan is het gewoon driedubbel bezet.

De vleugels zijn nog een probleem geweest bij Ajax, maar ze zijn niet ongevaarlijk hoor, Traore en Younes moet je eigenlijk beide dubbel dekken. Als ze dat niet meer doen gaan ze scoren, let maar op.

31 januari 2017 om 12:41

Bazoer is een briljante voetballer die, mede door zijn leeftijd, in een dipje terecht kwam. Dan kom je ernaast te staan en wordt het lastig voor hem wanneer het team goed draait met een uitstekende Schone op zijn positie. Die komt er nog wel. Gudelj vond ik vorig seizoen dikwijls erg sterk spelen. El Ghazi heeft ook laten zien een heel hoog niveau te kunnen halen, maar dat kwam er na zijn blessure niet meer uit. Het is gewoon zonde dat deze spelers op deze wijze Ajax verlaten tegen te weinig geld.

31 januari 2017 om 13:05

@ruudje74

Ajax is er met Ziyech op vooruit gegaan en van de Beek, de Jong, Eiting en Nouri zijn ook briljante voetballers. Kortom prima op hem door te selecteren, ook had hij net niet de goede crosspass of steekbal voor een VM en miste hij de creativiteit van Ziyech of diepgang van Klaassen. Paste eigenlijk niet perfect in het Ajax spel, hij is meer een echte middenvelder (cm) en daar speelt ajax niet mee.

12 miljoen winst op Bazoer.. En ik vind dus niet dat we er minder op zijn geworden.

31 januari 2017 om 13:15

@Lausho. Dat klopt, maar dan ga je nog steeds voorbij aan mijn punt: Jeugd is prima, maar daarvan kun je niet gelijk verwachten dat ze het wedstrijd op wedstrijd laten zien. Als je dan Younes hebt die dus wel gevaarlijk is maar nooit scoort of nooit assists heeft dit seizoen, en aan de andere kant Traore hebt die je nog mist door de Afrika Cup en die aan het eind van het seizoen ook weer weg is, moeten die jeugdspelers dan opeens 1e keus worden? Moet je 10 wedstrijden met Kluivert en Clément gaan spelen? Dat lijkt mij niet de bedoeling. En ja El Ghazi is eigenlijk ook nog een talent, maar tussen 21 en 18 jaar (Kluivert?) zit al best een groot verschil he, zeker in de ED. Dat de jeugd veel kansen krijgt is mooi, maar als Ajax zijnde moet je niet direct gaan bouwen op 18 jarige (vleugel)spelers zonder daarnaast ook een meer ervaren speler te hebben voor die positie..

31 januari 2017 om 13:45

@jackieboy10

Klopt maar dat is nou eenmaal het nadeel van beleid gericht op jeugdspelers, echter welk alternatief is beter? Ik denk wel dat als je voldoende concurrentie hebt dat je de grillen aardig kan opvangen, ook heb je een paar spelers als Veltman, Klaassen, Viergever en Schone nodig die wat constanter zijn.

Een goede vervolg stap qua beleid zou dan ook zijn het vinden van betaalbare maar ervaren spelers, Huntelaar bv. van de zomer of zelfs nu al.

Ja dan moeten die jeugdspelers het overnemen, tenminste dat hoopt Ajax, mocht dat niet afdoende zijn zullen ze de transfermarkt op gaan. Ik denk dat Cerny/kluivert daarvoor in aanmerking komen.

Ik vind dat er ook een verschil zit in kwaliteit, van een buitenspeler verwacht je een actie of een voorzet, gevaar in ieder geval. En dat zie ik meer bij Kluivert dan bij El Ghazi, die komt nauwelijks zijn man voorbij. De buitenspeler positie is dan ook bij uitstek geschikt voor een jonge frivole speler. El Ghazi is heel goed met ruimte achter de verdediging, maar laat ajax dat nou net niet hebben.

Als je gewoon 6 spelers hebt, heb je een prima bezetting en concurrentie in mijn ogen.

Ik denk toch dat Ajax eens flink moet investeren in het behoud van spelers. Het is de kunst om een brede selectie te hebben en men ook (bijna) allemaal tevreden te houden.

Al deze verkopen zijn min of meer gedwongen en daarom ook niet voor de hoofdprijs. Gevolg is wel dat je selectie flink uitgedund is. Ik verwacht niet dat Ajax breed genoeg is om kampioen te worden dit seizoen.

Hoe is het toch mogelijk om binnen een half jaar zoveel onvrede te creeren. Dat doe je toch iets niet goed.

Het is de laatste jaren steeds hetzelfde liedje met de toptalenten die doorstromen. Spelen een half seizoen leuk en gaan 2 jaar later een soort van door de achterdeur weg.

Het ligt misschien ook aan de talenten zelf, die zijn ongeduldig. Maar in veel gevallen snap ik de onvrede ook wel.

31 januari 2017 om 10:23

Op welke positie mist Ajax iets in de breedte dan, ervan uitgaande dat Neres komt? Met spelers als Boer, Tete, Riedewald, De Ligt, Van de Beek, Nouri, Cerny, Traore of Younes, Cassierra zit er ruim voldoende op de bank om enkele afwezigen op te kunnen vangen. En anders zijn Frenkie de Jong, Westerman, Kluivert er ook nog.. Ik maak mij weinig zorgen. Daarbij zijn de meeste spelers op de bank op meerdere posities inzetbaar. Aan de andere kant zou het behouden van ontevreden spelers ook juist een negatieve invloed op de selectie en prestaties kunnen hebben...

31 januari 2017 om 11:44

@De Toekomst. Vind jij niet dat jullie op de flanken wat zwakker bezet zijn? Kluivert kun je nog niet volledig op rekenen vind ik, want die is nog ontzettend jong en moet de tijd krijgen. Traore is nog op de Afrika Cup en gaat na dit seizoen ook weer weg. Cerny krijgt weinig kansen, en presteert tot nu toe ook niet heel top in de minuten die hij wel krijgt. Younes speelt veel en is gevaarlijk, maar heeft echt dit seizoen 0 rendement. Geen assist, geen goals, niks. Cassiera kan dan op de flank, maar dat is niet zijn beste positie. Dan zit je in mijn ogen toch zwak in de bezetting daar? De rest is prima inderdaad, maar de flanken zijn wel dun bezet vind ik. Vooral aangezien Traore en Cassiera dan ook weer je back-up spitsen zijn..

31 januari 2017 om 11:54

Ik zie Younes, Neres en Traore als volwaardige spelers waar Ajax op kan rekenen. Traore en Younes zorgen altijd voor veel dreiging. Zelfs wanneer zij zelf nauwelijks tot geen rendement hebben zijn zij met hun spel een verrijking. Dolberg krijgt daardoor veel meer ruimte. Cerny en Kluivert zijn talenten. Ik zou er niet op vertrouwen voor de basis, maar als invallers kan hun speelsheid zeker wat toevoegen. Neres is afwachten, maar ik verwacht er wel wat van. Zijn speelstijl doet mij denken aan Coman en Douglas Costa. Ik heb er veel zin in om hem in de Arena aan het werk te zien. Clement is er ook nog. Ik ben er geen fan van, maar hij is er wel.

31 januari 2017 om 13:11

Je mist toch vooral ervaring, dat is het verschil met feyenoord. Die hebben kuyt, Jones, Vermeer, Elia, El ahmadi, jorgensen die de jongere spelers kunnen helpen. Ajax kan nu wel Neres halen, ,maar dat is wederom een jongen van 19 die nog niks heeft bewezen. En dan hoor ik altijd dat een Dolberg in Potentie een stuk beter is, en dat klopt ook wel, maar het gaat er toch om wat er nu staat. Voordat die spelers die ware potentie behalen zijn ze al weer weg gekocht.

En daarnaast ben ik nog niet overtuigd van neres (op basis van een paar youtube filmpjes) ik zie vooral een technische jongen die totaal geen zin heeft om een bal over te spelen. En laat dat nou juist de ajax manier zijn.

1 februari 2017 om 23:25

De toekomst

De namen die jij allemaal opnoemt stroken in kijn ogen niet met de ambities van Ajax. Kampioen worden en hoog eindigen in de EL.
Ajax verkoopt steeds mensen wanneer zij belangrijk kunnen worden in Europa. De 18 jarige jongens kunnen dat nog niet.
Prima, maar stel dan je doelstelling bij.

31 januari 2017 om 10:27

Dat komt omdat er een nieuwe trainer is gekomen. Deze nieuwe trainer geeft de voorkeur aan een voetballende elftal. Dat gaat ten koste van spelers doe voetballende minder zijn. Als je kijkt naar het elftal van FDB die had een middenveld en een verdediging die voetballende en aanvallend veel minder aantrekkelijk voetbal speelde. Nu ademt het elftal voetbal met: schone en zyech. Ook Sanchez en sinkgraven geven het elftal een een vallende boost. Ook staat Jong Ajax nu op een 2e plek en gaat Bosz goed.oom met talenten. Als je kijkt naar de potentie op het middenveld bij Jong ajax dan vind ik het een hele goede vooruitgang. Beter voetbal/functionele aankopen en jeugd als invallers of soms in de basis. Een goede rechtback en een extra rechtsbuiten zou prima zijn.

1 februari 2017 om 23:28

Je hebt gelijk, maar dan wil ik geen praat meer horen uit amsterdam dat men hoog wi eindigen in de EL en dan ook nog kampioen worden.

31 januari 2017 om 11:41

Ajax heeft zeer langlopende contracten.. De uitdaging is om een aantal spelers te verlengen, maar die is er altijd. Onana, Schone staan bovenaan het lijstje en daar is Marc al mee bezig. Verder liggen veel spelers lang vast, Klaassen had al verlengt en Tete gaat vertrekken opgevolgd door Zeefuik.

Selectie is helemaal niet uitgedund.. er zijn wat reserves vertrokken voor veel geld, maar er zijn ook heel veel jeugdspelers doorgebroken of die hebben nu de ruimte gekregen, bijna alles is driedubbel bezet.

RB: Veltman, Tete, Zeefuik,
Rcv: Sanchez, Westermann, Doekhi (zomeraankoop excelsior)
Lcv: Viergever, de Ligt, Bergsma
LB: Sinkgraven, (riedewald/viergever), Savastano, Bakboord
VM: Schone, Riedewald, Eiting
AM 1: Klaassen, Van de Beek, Pasquali (nieuwe aankoop uit Australie)
AM 2: Ziyech, Nouri, F. de Jong
RA: Traore, Kluivert, Nunnely
SP: Dolberg, Casseira, Sierhuis
LA: Neres?, Younes, Cerny

Alleen linksachter is wat dun bezet, maar daar zijn zeker opties voor. Misschien dat ze nog een Haps moeten aantrekken.

Er zijn ook talenten die presteren of even blijven.. Zoals Veltman en Klaassen.

1 februari 2017 om 23:30

Zie mijn reactie hierboven. Jij noemt nu serieus A junioren op. Een Tete die vertrekt is doodzonde en een slechte zaak. Die moet nog helemaal niet opgevolgd worden.
Gudelj is een apart verhaal, dat begrijp ik, maar zijn body en ervaring zijn wel heel handig. Ook hij wordt nu opgevolgd door veredelde a junioren.
Het zou niet mijn ding zijn in ieder geval.

Jammer hoe het gelopen is. El Ghazi was op zich een goede buitenspeler voor Ajax met potentie. Ik ben er ook van overtuigd dat hij het beter had gedaan qua rendement dan Traore, maar het mocht niet zo zijn. El Ghazi, hartstikke bedankt voor je inzet en bijdragen de afgelopen jaren, het wordt gewaardeerd en het beste in Frankrijk! Hopelijk kom je daar perfect uit de verf en horen we nog veel positieve berichten over je!

Wederom een Ajax talent dat vergeleken werd met de grootsten der aarde dat faalt.

31 januari 2017 om 10:25

Falen is overdreven. Hij heeft zat goede dingen gedaan voor Ajax en een transfer voor minimaal 9 miljoen naar een mooie club in Frankrijk maak je niet zomaar. Dat niet alles gelopen is zoals gehoopt klopt, maar nogmaals; falen is flink overdreven.

Met alle respect (en ik zeg t niet omdat hij nu vertrekt) maar ik heb El Ghazi nooit een top talent van buiten categorie gevonden. Hij traint volgens mij wel hard en investeert veel in zichzelf, hij ziet er ook topfit uit. Maar ik heb in El Ghazi nooit een speler van internationale topklasse gezien.
Wel is het voor hem beter om ergens te gaan spelen waarbij hij niet pas wordt aangespeeld op het moment dat hij met z'n schoeisel al op de rand van het strafschop gebied staat. In de kleine ruimte is hij namelijk niet zo bewegelijk. Anwar is een goeie speler die in een counter ploeg kan werken en op snelheid gelanceerd kan worden.
Ik ben daarom ook helemaal niet rouwig om z'n vertrek omdat Ajax andere type buitenspelers beter kan gebruiken.

31 januari 2017 om 10:28

Voor Ajax was het qua spel niet altijd de beste fit, maar qua rendement vond ik hem nooit echt tegenvallen. Wat dat betreft vind ik zijn vertrek wel jammer, omdat ik constant het idee had dat er wel meer in zat. Ik begrijp ook niet dat hij nooit een lange periode op links heeft mogen spelen, want een rol als Depay had hem denk beter gelegen. In de periode dat hij als spits speelde scoorde hij ook meestal vanaf de linkerkant van het veld. Hoe dan ook, jammer hoe het gelopen is, maar mooi onderhandeld door Overmars en een mooie club voor El Ghazi.

31 januari 2017 om 10:34

Depay kan vele malen beter kappen en draaien dan El Ghazi. Anwar moet eigenlijk alles op snelheid doen dan is hij op z'n best. Bosz heeft het een tijdje met hem geprobeerd als een ouderwetse rechtsbuiten die de achterlijn haalt en een voorzet geeft maar dat was ook niet zijn ideale positie. Nee Ajax en El Ghazi was geen match made in heaven. Terwijl ik wel het gevoel heb dat hij te goed is voor een subtopper in de eredivisie. Ik denk dat dit gewoon een hele goede stap is voor hem bij een ploeg en een competitie die hem beter zal liggen.

31 januari 2017 om 10:40

Ik vind dit wel jammer. Pas 21 jaar en nu al 100 wedstrijden in Ajax 1 en 25 goals ofzo. Jonge en frisse nederlandse speler die volgens de uefa eigen jeugd is. Heeft een vlammend schot en creert makkelijk ruimte voor zichzelf om te schieten. Na zijn blessure lijkt hij alleen zijn man niet meer zo vaak te durven opzoeken.. Hoop dat hij zich bij Lille doorontwikkelt. Had het zelf wel graag gezien vanaf links vanwege bovnstaande als concurrent voor de fletse Younes die dit jaar nog niks gepresteerd heeft.

31 januari 2017 om 12:25

Zijn goals zijn dan ook wel het enige wat hij toevoegt aan Ajax. Zeer beperkte techniek en struikelde regelmatig over zijn eigen benen als hij een actie wilde maken. Zeer houterige speler, hou het op een houterige versie van Boerrigter.
Blij dat hij weg is, was een bron aan ergenis om naar hem te kijken in het stadion.

Wederom een supertalent van vorig jaar weg voor een prijs die drie keer lager ligt dan ze konden krijgen simpelweg omdat Bosz niet rouleert. Nu alleen Riedewald en Tete nog en dan heb je vier spelers die voor 150 verkocht konden worden uiteindelijk 50 voor gevangen.

Bosz is een goede trainer en tacticus met een mooie filosofie, maar mijn god wat is ie een belachelijk slechte people-manager.

31 januari 2017 om 10:36

Zo slecht is hij daar niet in. Hij heeft alleen een spelsysteem waarin sommige spelers minder goed passen en die spelen een stuk minder. Daar kan je nog zoveel aandacht aan geven om ze te motiveren, maar weinig speeltijd blijft de grootste reden voor hun ontevredenheid. En ja, dan had hij meer kunnen rouleren, dat heb ik hier ook erg vaak aangegeven, maar Bosz heeft dat ook redelijk vaak gedaan als je terugkijkt. Het enige verschil is dat hij op het middenveld de overgebleven speeltijd niet alleen aan Bazoer of Gudelj gaf, maar ook aan Van de Beek, Nouri, Eiting en Frenkie de Jong. Op de flanken kreeg niet alleen El Ghazi speeltijd, maar ook Cerny, Kluivert en Clement.. In de defensie kwam De Ligt erbij om speeltijd af te snoepen van Tete en Riedewald. Dus kortom, hij verdeelde de tijd over meer speler om ook die te motiveren

31 januari 2017 om 11:01

Ik snap heel goed waarom hij de vier voormalig toptalenten gepasseerd heft, ze deden het ook gewoon minder. Maar door ze in de pikorde achter tieners te zetten haal je wel echt iedere vorm van motivatie weg. Je kan bijvoorbeeld Bazoer verwijten dat hij niet vecht voor zijn plek, maar als je vorig jaar bewust Napoli hebt afgewezen om je te ontwikkelen bij Ajax en dan zet de nieuwe coach die nog niets bereikt heeft je als zevende of achtste keus neer dan moet je wel van heel geode huize komen wil je dan niet gedemotiveerd raken, realistisch gezien. Bazoer stond terecht wissel, maar als zo'n beetje iedere middenvelder met een profcontract dan nog voor jou mag blijven invallen dan houdt het op een gegeven moment op. Tuurlijk moet je spelers als Nouri en Vdbeek speeltijd gunnen, maar je hebt ook te maken met een vorm van hierarchie en carriereschema waar je spelers mee rekening houden.

Daarnaast kregen Riedewald en Tete nauwelijks speeltijd terwijl hun vervangers het echt niet goed deden. Wellicht iets beter dan hen, maar dan geef die jongen speeltijd tegen de zwakke teams. Een De Ligt is 17, die komt heeft nog tijd genoeg. Als de backup voor Viergever nu een oude kerel was, dan snap ik dat je een talent laat spelen als De Ligt. Maar nu passeer je een groot talent voor een groot talent.

Nu heb je te maken met kapitaalvernietiging eerste klas. Alleen omdat Bosz nul komma nul rekening houdt met de financien. Nu klopt het dat dat in principe niet zijn verantwoordelijk is, maar je hebt het hier over een potentiele honderd miljoen (bazoer 50, Ghazi 40, Tete en Riedewald 30 in het meest optimale geval) die Bosz de vereniging door de neus boort door niet op zoiets te letten! Het is dat ik twee jaar terug mijn aandelen tijdig heb verkocht, anders zou ik als aandeelhouder echt heel erg pissed zijn. Zeker als je kijkt dat nu 15 miljoen wordt neergeteld voor een talentje uit Braziliã« (niet eens een van de supertalenten) op de positive van de speler die zojuist voor 9 weg is gegaan terwijl je diie voor misschien wel 40 had kunnen verkopen als je die Traore niet constant laat prutsen.

31 januari 2017 om 11:19

Ik denk dat jij deze spelers heel erg overschat. Ieder talent van Ajax wordt neergezet als een ''toptalent'' die voor 50 miljoen euro een transfer kan maken. Maar geloof me als puntje bij paaltje komt hadden ze nooit en te nimmer een bedrag van 50 miljoen ontvangen voor een Bazoer en al helemaal geen 40 voor El Ghazi. Ik denk niet dat je beseft hoe de prijzen tot stand komen. Ze komen niet tot stand omdat je een wit-rood shirt om de schouders draagt, nee, deze gaan gepaard met prestaties. Met Milik heeft Ajax harstikke veel geluk gehad dat ze hem voor een absurd bedrag konden slijten maar vertegenwoordigde dankzij zijn status als international wel een hogere waarde dan El Ghazi. Kapitaalvernietiging vind ik een kul-argument. Ze hebben nu zeer veel geld ontvangen aan een paar wisselspelers. Want dat zijn het, wisselspelers. Met Bosz heeft Ajax eindelijk weer eens een coach die het sportieve aspect op 1 heeft staan i.p.v het commerciã«le.

31 januari 2017 om 11:19

Haha ik begrijp je punt over kapitaalvernietiging, maar je bedragen slaan natuurlijk nergens op. Depay was veel beter dan El Ghazi en ging weg voor ongeveer 30 miljoen, dus hoe jij ineens komt bij 40 miljoen... Onze beste verdedigers gingen de afgelopen jaren weg voor maximaal 16 miljoen, terwijl die het al jaren lieten zien in de basis. De 30 miljoen voor Tete of Riedewald, man man man, wat ontzettend onrealistisch. Bazoer voor 50 miljoen zelfs? Ziekelijk.. Goede middenvelders uit de Eredivisie kosten hoogstens 25 tot 30 miljoen als ze al enkele jaren erg goed presteren.. Wat jij hier zegt is qua bedragen zo ontzettend zwaar overdreven.. Als je gemiddeld uit was gegaan van zo'n 17 miljoen zat je waarschijnlijk een stuk dichter bij de realiteit. Dan heb je het over ongeveer 68 miljoen maximaal. Ik denk dat Overmars er mooie bedragen uithaalt voor Ajax nu. Bazoer heeft minder gepresteerd en was minder in vorm dan Eriksen, maar levert wel ongeveer hetzelfde op. Kishna was uiteindelijk niet veel minder dan El Ghazi, maar El Ghazi levert het dubbelen op.

31 januari 2017 om 11:34

Daarbij kan je ook stellen dat de transfer waarde van die andere jonge spelers juist is toegenomen. Van een van de vele jeugdspelers die normaal enkele tonnen tot anderhalf miljoen kosten bij Ajax zullen zij nu al 2,5 miljoen of meer waard zijn. Kortom, dat houdt elkaar denk redelijk in balans. De ene speler wordt een paar miljoen minder waard, de andere juist meer. Goed tegen elkaar weg te strepen.

31 januari 2017 om 12:37

Ik vind het zo raar als je over kapitaalvernietiging spreekt.. Riedewald, Tete, El Ghazi en Bazoer hebben samen 150.000 euro gekost en hebben nu al 21 miljoen opgeleverd, dat loopt nog wel op naar minimaal 31 miljoen (5 miljoen voor Tete en Riedewald schat ik laag in).

Welk kapitaal is vernietigd? Volgens mij is er allereerst sprake van een dikke 30 miljoen kapitaalwinst, wellicht had dat in potentie nog hoger kunnen zijn, maar moeten we dan spelers die niet het verschil maken laten spelen? Ajax heeft ook sportieve ambities en moet gewoon de beste spelers opstellen, daarnaast, zoals gezegd, is er allereerst nog sprake van een kapitaalwinst zelfs op reserve spelers, dat is eigenlijk ongekend.

Als je van de Beek, Nouri, Kluivert, Cerny, de Jong, de Ligt, Eiting en straks wellicht Zeefuik (vervanger Tete) niet de ruimte geeft loop je ook een groot potentieel kapitaal mis. Ajax staat niet stil, deze jongens zijn de volgende goudmijntjes en hebben samen met Onana en Dolberg iets van 3-4 miljoen gekost, kortom, hoeveel kapitaalwinst gaan hun opleveren?

31 januari 2017 om 11:21

Wat is het probleem.. Soms daalt de waarde.. soms neemt die toe.. Het voordeel is wel dat El Ghazi en Bazoer samen 150.000 euro hebben gekost en nu samen voor 21 miljoen vertrekken, om te beginnen is dat altijd nog een dikke 20 miljoen winst.

Milik zijn waarde steeg ineens explosief.. Daar maakte Overmars binnen een jaar bijna 30 miljoen wins top en Dolberg is in mijn ogen beter en die heeft hij ook maar voor rond een miljoen binnen gehaald. Goed bezig dus!

Als je Riedewald en Tete ook nog verkoopt voor samen 12 miljoen heb je 33 miljoen gevangen voor spelers die samen 150.000 euro hebben gekost aan transfersommen. Niet iets om negatief over te zijn.

Erg jammer dit. Had het even lastig, maar heeft zich met een goede mentaliteit terug geknokt en in mijn ogen verdiende hij het ook om te blijven en te spelen. Vind het nog steeds ongelooflijk dat Ajax hem in de winter laat gaan, zonder dat er andere vleugelspelers van niveau rondlopen.. Kluivert is leuk, maar daar mag je nog niet op steunen, Younes is waardeloos dit seizoen en over Traore kunnen we maar beter niet beginnen. Benieuwd of die jongen van 15 miljoen iets kan. Geloof het best, maar het risico is gewoon zo groot.

Bosz doet het prima, maar ik vind het toch pijnlijk en vooral erg zonde dat jongens als El Ghazi, Bazoer en misschien ook Riedewald en Tete vertrekken. Een kwalijke zaak in mijn ogen, zeker als je kijkt naar de visie van Ajax.

31 januari 2017 om 11:19

E Ghazi maakte niet het verschil, vond Kluivert nu al gevaarlijker. We hebben nu nog steeds 5 buitenspelers, wat gewoon prima is, als we Neres er nog bij krijgen is het zelfs drie dubbel bezet.

Wat is een groot risico als je meer dan 70 miljoen aan transferinkomsten hebt? Het is verder heel positief dat Ajax bedragen van 12 en 9 miljoen krijgt voor bankzitters, op Tete na hebben ze nog niet overtuigd en zijn ze ongeduldig. Bazoer en Riedewald zijn 19/20..

Traore is gewoon een groot talent, maar is er nog niet helemaal uitgekomen, is ook niet zo dat hij totaal waardeloos speelde, was best dreigend maar de doelpunten ontbraken gewoon.

31 januari 2017 om 15:18

5 buitenspelers? Tel jij Muric of Clement erbij?
En leuk dat je er dan 5 hebt, maar er is er geen eentje van het goede niveau. Younes stelt zwaar teleur, Cerny ook, Troare al helemaal en Kluivert is pas 17 jaar, dat is sws afwachten. Dan zeg je wel dat El Ghazi het verschil niet maakt, maar een Traore doet dat ook niet. Leuk dat je hem dan een groot talent noemt, maar daar heb je dus niks aan. Komt nog eens bij dat die is verhuurd, had je beter hem terug kunnen sturen.

Je hebt wel opties voor de vleugel, maar in mijn ogen te zwakke opties. Natuurlijk kan ik er naast zitten en staan Younes, Traore en Kluivert op, maar ik blijf het een aardig risico vinden.

15 miljoen voor zo'n jongen is toch een groot risico? 15 miljoen is toch een grote hap van 70 miljoen. Maar goed, ik neem aan dat die jongen echt wel iets kan dus misschien is die 15 wel prima. Ben het trouwens niet met je eens dat het positief is dat Ajax 9 en 12 mln krijgt voor twee 'bankzitters'. Bazoer is een groot talent en die had je voor veel en veel meer kunnen verkopen als je hem ook af en toe zou laten spelen. El Ghazi idem. Toch echt een minpunt aan Bosz dat hij amper rouleert en dat Ajax hierdoor de grootste talenten kwijt raakt.

31 januari 2017 om 17:14

Kluivert Jr, Cerny, Younes, Clement, Traore dat zijn er 5. Het is jammer dat Vincent Gino Dekker geblesseerd is, dat is een ouderwetse buitenspeler ala van der Meijde, maar die komt er samen met Nunnely ook weer aan, die spelen in ieder geval beide mee in Jong Ajax en zijn nummers 7 en 8 in de pikorde.

Younes speelt gewoon prima, maar een te laag rendement, Cerny is gewoon wat geblesseerd en komt er nog niet helemaal uit, Traore is gewoon dreigend maar ook te weinig rendement. El Ghazi maakt net zo goed niet het verschil en doet het zeker niet beter dan de eerste 5, nu hebben ze weer lekker veel concurrentie met Kluivert erbij. Als ze niet gaan presteren dan blijft Justin Kluivert gewoon spelen.

In mijn ogen is het een kwestie van tijd en zit er veel rek in de buitenspelers, het zijn allemaal talenten die zomaar op kunnen staan en zoals gezegd zo waardeloos spelen ze ook weer niet.

Risico.. volgens de van dale, gevaar voor schade of verlies. Qua bedrag zou het normaal gesproken schadelijk en gevaarlijk kunnen zijn voor de begroting en het voorbestaand van de club. Echter met meer dan 83 miljoen aan transferinkomsten en ruim 40 miljoen overschot oe transferbalans met 80 miljoen aan liquide middelen op de bank zie ik het risico niet.

Je kunt dit alleen niet structureel gaan doen, want dan loopt de begroting over, maar als het kan, kan het nu, meer geld dan ooit tevoren uit transfer gehaald, meer dan een jaarbegroting.

Ajax gaat niet spelers opstellen om de transferwaarde omhoog te krikken maar probeert de beste speler op te stellen, goede insteek mijn inziens, nu maken we maar 12 miljoen winst op Bazoer en iets minder dan 9 miljoen op el Ghazi, nou en?

De Franse competitie loopt vol met jonge Nederlanders zeg. Rekik eerst en nu Depay en El Ghazi. Daarnaast natuurlijk nog Kluivert als td in Parijs, misschien moet ik toch maar eens de Ligue 1 iets meer gaan volgen!

31 januari 2017 om 10:43

Ik snap wel dat hij kiest voor een vertrek heeft zich sterk terug geknokt nadat ie uit de a selectie werd gezet goeie keuze voor de ligue 1 word wel leuk zo met alle nederlanders daar ik ga hem zeker proberen te volgen daar net als Memphis overigens bij Lyon vind t maar raar beleid in amsterdam deze jongen wegdoen endan een in mijn ogen veelste overpricede braziliaan halen die nog niks bewezen heeft de tijd zal t leren we zullen ook zien hoelang t nog duurt voordat Tete en Riedewald vertrekken lijkt een kwestie van tijd vooral Riedewald als je m zo hoort ook ronduit belachelijk dat hij op de bank zit die moet toch altijd spelen maargoed ik ben niet de trainer

31 januari 2017 om 10:44

Cabral bij Bastia, tannane bij saint etienne. Al is de kans aanwezig dat rekik vandaag nog vertrekt bij marseille door het aantrekken van sertic

Mooie club voor el ghazi, benieuwd naar het team dat lille gaat samenstellen nu onder de nieuwe eigenaar!

Succes Anwar, je gaat via de voordeur eruit door gewoon hard te blijven werken voor je kans. Mooie club voor hem, mooi bedrag voor Ajax. Ik mis hem niet echt, het was vaak toch net niet met zijn acties bij Ajax in ieder geval, misschien lukt het hem wel in een nieuwe omgeving, gun hem het beste!

Mooie transfer voor hem. Is toch pas 21 jaar. Zit nog voldoende rek in om zich door te ontwikkelen. Misschien is een nieuwe omgeving ook wel goed voor zijn ontwikkeling.

Jammer, jammer, jammer. Ik herinner mij nu opeens hoe het bij Feyenoord ging, 10-15 jaar geleden. De net doorgebroken talenten moesten toen ook allemaal vertrekken, en daar kwamen gelijkwaardige of mindere spelers voor terug.

El Ghazi, Bazoer, Dijks, Tete en Riedewald hebben gewoon een bad beat met deze trainer. Als Ajax geen kampioen wordt en Neres valt tegen, wat ik verwacht, dan hoop ik maar dat andere talenten doorbreken

31 januari 2017 om 11:45

Er breken al andere talenten door, klein lijstje: Dolberg, Onana, Cerny, de Ligt, van de Beek, Nouri, Kluivert Jr. Zijn er nog niet allemaal, maar sommigen maken het nu al waar.

F. de Jong, Eiting, de Lange, Zeefuik, Nunnely, Dekker, Savastano/bakboord zijn de next in line en we hebben een Pasquali aangetrokken, misschien doet hij het wel net zo goed als Dolberg en staat hij binnen 1-2 jaar in Ajax 1.

Bij Ajax breken er enorm veel talenten door en verschil met Feyenoord van 10-15 jaar geleden is dat Ajax geen fin. problemen heeft en mijn inziens de doorstroom nog groter is. De spelers die net niet goed genoeg zijn worden gewoon doorgeselecteerd maar daar vangt Ajax nog wel 30 miljoen voor ongeveer.

Het ga je goed Anwar!

El Ghazi heeft zeker veel talent en dit ook in periodes laten zien. Echt constant werd hij echter niet, had het gevoel dat dit kwam door onzekerheid. Op zijn instelling en werklust was volgens mij weinig aan te merken.

Het gaat hem goed, ik wens hem alle succes.

Ik hoop dat ze hem omturnen tot spits, naar mijn mening is dat juist de perfecte positie voor hem.
Hij heeft snelheid, kracht en techniek maar net niet genoeg om op de vleugel overtuigend en frivool te spelen.
Bovendien, als ik zijn doelpunten bekijk dan maakt hij die juist vanaf het midden en zelden komend vanaf de vleugel.

Wat is Overmars goed bezig! Hij heeft al flink doorgeselecteerd.. 22 spelers zijn vertrokken incl. El Ghazi en Dijks voor totaal 84,5 miljoen euro, de enige die ajax kwalitatief minder maakte was daarbij Cillessen, maar Onana komt daar al aardig in de buurt. Daarvan zijn er 6 verhuurd (dijks, Zivkovic, El Azzouzi, Muric, Menig, Warmerdam). Qua salaris een fikse besparing.

Wel zijn er ook 6 bijgekomen tot nu toe, twee gehuurde, waarvan er eentje wss weer vertrekt, een transfervrij (westermann) en drie echte aankopen tot nu toe (sanchez, Casseira, Ziyech) en dan komt daar Neres wellicht bij. Als dat zo is voor 15 miljoen is er voor 48,2 miljoen gekocht en is het overschot dus 36,3 miljoen in de plus. Daarnaast zijn er 8 jeugdspelers echt doorgeschoven.

Sanchez en Ziyech zijn echte kwaliteitsinjecties. Traore is gevaarlijk, maar kan nog meer, wie weet de tweede seizoenshelft. En de jeugdspelers die doorbreken zijn echt grote talenten met veel potentie en deels zijn die nu al van waarde (dolberg, Onana, van de Beek). Neres heeft enorme potentie, afwachten, maar het lijkt er op dat Ajax weer voor echte kwaliteit gaat.

Kortom, de opleiding levert als nooit tevoren en krijgt de ruimte, Overmars maakt dikke winst op de transfers, verlaagd de salariskosten en maakt de selectie beter. Zeldzame combinatie. Het is namelijk ook nog zo dat de rest zich ontwikkeld en Viergever, Veltman, Sinkgraven een stuk beter zijn geworden in mijn ogen. En ze hebben met Bosz weer een aanvallende speelstijl die aantrekkelijk is om naar te kijken. Sportief doen ze nog volop mee voor het kampioenschap en in de EL zijn ze door. Wat wil je nog meer?

Uitstekend dat hij verkocht is. Absoluut geen Ajax nivo. Zeer beperkte voetballer, goed voor een club als AZ, Heerenveen, Twente, maar geen Ajax. Goede prijs plus percentage. Goed gedaan door Overmars. Idem de verhuur van Dijks. Ook geen Ajax nivo. Bosz en Overmars zijn lekker de middelmaat van de Boer aan het opruimen. Younes en Veltman zitten ook in de gevarenzone. Beter worden of strik eromheen.

31 januari 2017 om 12:42

Mmm.. net geen Ajax niveau zou ik zeggen net als Dijks. Wel goed gedaan maar vind de sneer naar de Boer weer jammer, die heeft met beperkte middelen het heel goed gedaan. Verder vind ik Younes en zeker Veltman van grote waarde, bij Younes ontbreekt zeker het rendement maar verder heel goed en Veltman wordt chronisch onderschat, lijkt een soort pispaaltje bij veen, terwijl wij eigenlijk blij moeten zijn dat spelers even blijven tot hun 25-26ste, speelde ook tegen ADO weer een goede pot, maar kan niks goed doen bij velen, net als Viergever overigens, maar daar kan bijna niemand meer omheen.

Mooie stad en mooie club in het Vlaamse Rijsel...
Succes El Ghazi!!!

Jammer dat hij weg is, heeft veel potentie. Hopelijk pakt Ajax nu door er wordt er nog afscheid genomen van degenen die het niveau niet aan kunnen. bv Cerny en wordt er daarnaast geinvesteerd in drie nieuwe spelers en worden de contracten van Schone en Onana verlengd. Anwar het gaat jou goed !

Jammer dat hij ook het slachtoffer is geworden van het Bosz-effect. Hij ontwikkelde zich niet meer verder. Nu zal die Neres wel snel volgen lijkt me.

Voor El Ghazi erg goed dat hij verkocht is. Kreeg in mijn ogen veel te weinig speeltijd na een vormdip die letterlijk elk talent een keer krijgt. Ik denk dat Ajax hier op den duur spijt van gaat krijgen. Deze jongen heeft genoeg talent om het tot de Europese subtop te schoppen, maar zal zich dan wel relatief snel in vorm moeten knokken. Ik heb namelijk wat twijfels over zijn vermogen om over teleurstellingen heen te stappen.

Verder hoor ik veel mensen zeggen dat Younes goed speelt, maar we hebben het hier niet over een centrale middenvelder. Als buitenspeler is rendement gewoon erg belangrijk en dus mag je stellen dat Younes dit seizoen flink door de mand valt. Voor gevaar zorgen is leuk, maar het blijft prikken in plaats van steken.

Ik vind het ook grappig dat ik nu ineens teksten als "mooi dat Overmars de rommel van De Boer aan het opruimen is" lees. De beste man maakt de club 4 jaar achter elkaar kampioen, zorgt ervoor dat talenten zich ontwikkelen tot waardige Ajax 1-spelers waardoor Ajax z'n spelers met winst kan verkopen. Zonder De Boer had de club het momenteel een stuk zwaarder gehad. Het beleid van de trainers is het probleem niet, maar het beleid van de club.

Toen El Ghazi debuteerde bij Ajax, was iedereen er lovend over. Hoe kan je alleen van spelers verwachten dat ze zich doorontwikkelen, als er geen factoren meer zijn waaronder dat kan? Ajax heeft voor een topclub een veel te jong elftal. Hoeveel talenten in de afgelopen 4 jaar hebben ook echt de volgende stap gemaakt? Bazoer, Tete, El Ghazi, Riedewald, Dijks, Sinkgraven, Kishna, Veltman, Van Rhijn, Boilesen, Denswil, Fischer, Andersen, Muric. Daar tegenover staat Davy Klaassen (die ook niet meer echt beter wordt, maar wel bepalend is geworden), Milik (die 1 seizoen goed speelde) en misschien vergeet ik er nog hooguit 1.

Dat terwijl een aantal van hen (bazoer, Tete, El Ghazi, Riedewald) echt wel het talent heeft om zich nog verder te kunnen ontwikkelen. Dat gaat alleen wel erg moeilijk als je met leeftijdsgenoten speelt. Dan kan je ze op den duur wel voor een leuke prijs verkopen, maar wat heb je aan geld als je verder niet veel presteert (vooral Europees)?

Jammer dat hij weg gaat maar zo meer ruimte en kansen voor andere spelers.

De grote verdienste van de Boer is geweest dat hij de kop koel heeft gehouden toen de stront tegen het plafond ging bij Ajax en natuurlijk dat hij 4 titels behaalde. Verder is het een no-nonsense figuur zonder kapsones. Een gouwe pik zeggen we dan in Amsterdam. Maar....op het eerste half jaar na heeft Ajax onder de Boer dramatisch slecht gevoetbald met zeer middelmatige spelers. Spelers die hij zelf aantrok en opstelde. Ook voor de Boer geldt: goede voetballer (geen wereldtopper) maar geen goede coach. Met de komst van Bosz heeft Ajax nadrukkelijk gekozen voor de Cruijff visie als het gaat om spelopvatting en kwaliteit van spelers. Er wordt nu doorgeselecteerd en dat werd tijd ook. Traore en Kluivert hebben in hun pink meer talent dan El Ghazi. Dolberg is tien klassen beter dan Millik, Gudelje mag de veters van Ziech nog niet eens vastmaken. Sanchez is van een iets ander nivo dan van der Hoorn, een aantal jonge talenten heeft veeel meer talent dan Duarte. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Is iedereen Zimling vergeten? Wees als echte ajacied bli met deze ontwikkeling. Ik zet met plezier weer studio sport aan. As ik het gebrij van Frank de Boer wil zien ga ik naar het bejaardenhuis waar mijn oma het veel beter doet.

Jammer. Deed in tegenstelling tot sommige altijd zijn best en klaagde nooit. Het kwam er gewoon niet uit bij hem en dan is dit toch de beste oplossing

Jammer dat hij weggaat. Was toch een nuttige speler, maar deze uitkomst is naar mijn mening uiteindelijk voor beide partijen wel het beste. Ik ben sowieso wel tevreden over het beleid dat Ajax en Overmars voeren. De selectie is dit seizoen flink in kwaliteit versterkt (sanchez, Ziyech, Neres) en de overvloed aan middenvelders is opgelost door een aantal verkopen, waarvoor flink gecasht is. Hierdoor houdt de jeugd ook zicht op een plekje bij het eerste elftal en dat verschaft toch perspectief, waardoor ze hard zullen blijven werken en meer reden hebben om bij Ajax te blijven. Daarnaast worden vertrekken van jeugdspelers goed opgevangen door het aantrekken van nieuwe (veelal buitenlandse) talenten. Bovendien zijn de reserves in deze transferwindow, ondanks een flinke investering in een buitenspeler (neres), toch weer flink toegenomen. Hierdoor blijft de continuã¯teit van Ajax als voetbalclub en NV ook gewaarborgd. Tot slot is het spel onder Bosz veel aantrekkelijker dan onder De Boer (met alle respect naar De Boer, die uitstekend presteerde met vier titels en in mijn ogen vooral de laatste twee/drie seizoenen matig materiaal) en de resultaten zijn ook goed. We staan nog wel 5 punten achter Feyenoord, maar met alle wedstrijden die er nog te spelen zijn gaat dat nog heel spannend worden!

Allemaal positieve ontwikkelingen en ik kijk dan ook met vertrouwen richting de toekomst.

El Ghazi en een beetje dezelfde voetballer als Kishna, af en toe spat het talent ervan af door een geweldige passeerbeweging of doelpunt. En erna zie je ze meer met zichzelf worstelen.
Hoewel ik El Ghazi graag langer had gezien, is het onverantwoord om 9 mil te weigeren voor het niveau dat hij nu laat zien. En ik denk dat El Ghazi ook op een transfer hoopte...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren