Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax geeft vraagprijs Bazoer door: dertien miljoen euro’

Laatste update:

Het is nog niet het seizoen van Riechedly Bazoer. De middenvelder kende een stormachtige ontwikkeling bij Ajax, werd gezien als een van de grootste talenten van de club, maar onder trainer Peter Bosz komt hij nauwelijks aan spelen toe. De kans is aanwezig dat Bazoer in januari al vertrekt.

/

Volgens De Telegraaf heeft de middenvelder inmiddels zijn prijskaartje te horen gekregen: voor dertien miljoen euro mag hij vertrekken. In het recente verleden repte broer en zaakwaarnemer Irchandly Bazoer over interesse van vier clubs; met name AC Milan zou Bazoer graag willen hebben.

Donderdag speelt Ajax tegen Panathinaikos, maar de zesvoudig international is er niet bij: hij kreeg van Bosz te horen dat hij niet in actie komt in het Europa League-duel. Bazoer wilde zich na een blessure weer melden bij de groepstraining, maar Bosz wilde hem apart laten trainen. Dat zag Bazoer niet zitten, waarop Bosz hem tot vrijdag uit de selectie zette.

Denk je dat er een club is die dertien miljoen euro wil betalen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

PSV nu ?? Ajax 2018/2019 ??
Reacties

Volgens velen was bazoer 60 miljoen waard omdat milik 35 miljoen waard was.
Blijkbaar niet.

24 november 2016 om 07:59

Dat sommige mensen dachten aan 60 miljoen is ook het ene uiterste, maar ga mij niet vertellen dat jij al wist dat het zo ging lopen met Bazoer. Vorig jaar werd hij nog in een rijtje genoemd met andere jonge talenten...

24 november 2016 om 08:39

Als je alles gelooft wat geschreven wordt... 60 miljoen is natuurlijk onzin, maar Napoli schijnt wel 25 miljoen te hebben willen betalen en mij had het niet verbaasd als daar een club overheen waa gegaan na zijn ontwikkeling, eerste helft vorig seizoen.

In mijn ogen inderdaad Ajax' grootste talent, mede omdat hij ook nog eens het fysiek meeheeft wat we bij Ajax niet vaak zien. Als ik trainer was had hij als eerste op het bord gestaan, maar in eerlijkheid zou ik ook niet weten wie je eruit moet halen op het moment.

De echte onlogica zit er wat mij betreft in, dat Riedewald eerste keus is als invaller voor het middenveld. Dat moet gewoon Bazoer zijn, dan zag zijn perspectief er al anders uit en wilde hij nu wellicht niet weg. Riedewald gewoon op zijn eigen plek natuurlijk, waar nu Viergever staat...

24 november 2016 om 09:58

Ik lees een aantal dingen. Dat hij ook nog eens het fysiek meeheeft. Dit insinueert of hij ook heel veel andere talenten heeft maar dat valt allemaal reuze mee. Hij tikt aardig mee en dat is het ook wel weer. En hij heeft fysiek mee zoals je zegt, voor de rest niks bijzonders. Daarbij snap ik wel dat riedewald eerder op 6 wordt gezet dan bazoer. Die keren dat bazoer daar speelde liet hij veelvuldig zijn man lopen. Terwijl iedere afvallende bal voor riedewald was.

24 november 2016 om 10:16

manodedios

Ik hoor mensen vaak zeggen dat hij zijn fysiek mee heeft, waarom? Alleen afgaande op zijn lengte?
Ik zie juist dat (wanneer hij speelde in zowel Oranje als Ajax) vrij makkelijk opzij gezet wordt en daarnaast zijn man laat lopen. Daarbij mist hij wat mij betreft een behoorlijk stuk agressie. Zou het kunnen dat hij een beetje overhyped is en helemaal niet zo fysiek sterk? Dat gevoel krijg ik namelijk vrij sterk.

24 november 2016 om 10:44

Helemaal mee eens. Zo een idee heb ik dus ook.

24 november 2016 om 10:11

Voor Italiaanse clubs kan Bazoer van onschatbare waarde worden. Voor Nederlandse clubs juist weer niet. Voor aanvallende teams heb je er weinig aan, voor verdedigende teams goud. 13 Miljoen vind ik vrij laag. Maar andere kant, speelt hij niet en denk dat het wel redelijk goed kwa prijs is.

24 november 2016 om 10:35

13 miljoen voor een wisselspeler is veel, maar ik zie bazoer graag langer bij ajax spelen. Als hij een vaste waarde wordt, kan zijn marktewaarde fors stijgen. En hij kan immers vaste klant worden van het nederlandseftel. Kortom, Bazoer heeft geduld nodig

24 november 2016 om 23:12

Leef je soms in de prehistorie, Italiaanse teams spelen niet eens verdedigend

Kapitaalvernietiging??

Erg zonde dat deze jongen zo weinig de kans krijgt bij Ajax.
Vind hem een bijzondere speler en denk dat ze in Amsterdam nog spijt krijgen van deze beslissing, al weet ik niet wat er allemaal speelt binnen de muren.

Hoop dat het in de toekomst duidelijk wordt wat de problemen zijn geweest tussen Ajax (bosz) en Tetã£â©, Bazoer en Gudelj. Voor mij als buitenstaander is het onbegrijpelijk hoe er met deze spelers wordt omgesprongen.

Misschien wat voor PSV als vervanger van Guardado die niet het eeuwige leven heeft Xd

24 november 2016 om 08:03

Wat vind je onbegrijpelijk, Bazoer en Gudelj kwamen er naast te staan, het elftal met de vervangers begon te draaien, de resultaten waren goed en er was geen reden om het elftal weer om te gooien ten behoeven van die jongens. Daar kunnen ze niet mee leven. En ze willen daarom vertrekken. Wat kun je de club dan kwalijk nemen?

24 november 2016 om 08:06

Meer kansen geven aan Bazoer zal op z'n plek zijn geweest, heeft het vorig seizoen prima gedaan bij Ajax. Ik heb hem ook onzichtbaar zien zijn een aantal wedstrijden, al zie ik lang niet alles van Ajax. Hij werd door iedereen de hemel in geprezen en zal toch niet ineens helemaal niks meer kunnen. Daarnaast noemde ik ook Tete omdat ik hem gewoonweg beter vind op RA dan Veltman.

Over Gudelj heb je gelijk, hem noemde ik echter alleen omdat er momenteel van alles rondom zijn persoon speelt.

24 november 2016 om 08:15

Je hebt gelijk want het elftal staat nu , maar wat ik wel een schande vind dat Veltman maar steeds mag blijven staan ik zit er iedere week en hij is nog minder dan hij vorig jaar al was dat is iets wat ik gewoon niet snap , en dan wordt het ook nog een keer geselecteerd voor het nederlands elftal ik zou wel een willen weten wat eerst de Boer en nu weer Bosz in deze in mijn ogen zeer matige speler ziet . wat Bazoer en Gudelj betreft die moet je wegdoen want dat gaat straks nog een keer fout je moet nu gewoon rust in de tent hebben .

24 november 2016 om 08:16

Bazoer heeft weldegelijk de kans gehad in de voorbereiding, de Europese voorrondes en de eerste wedstrijden van de competitie. Dat was geen onverdeeld succes te noemen. Dat gold ook voor de rest van de jongens die ernaast kwamen te staan. De wedstrijden in Rostov, die tegen Roda en Willem ll en de uitslagen spreken voor zich.

Er wordt voor het gemak ook maar vergeten dat Bazoer en Tete de tweede helft van het vorige seizoen ook al onder De Boer hun basisplaats waren kwijtgeraakt en niet meer onomstreden waren. Het verliezen van hun basisplaats komt niet zomaar uit de lucht vallen. Sowieso zet Bosz ze er niet zomaar naast, hij zal op de trainingen ook wel geconstateerd hebben dat ze niet in een beste vorm verkeerden en andere beter functioneerden.

24 november 2016 om 08:21

Uiteraard heeft hij de kans gehad, maar schrijf een talent (20, 21?) niet zo snel af. Dat is zoals ik direct al zei, zonde!! En blijf maar schrijven dat Tete niet onomstreden is, Veltman is wel een topper! Ik hoef mijn gelijk in deze echt niet, dit is gewoon wat ik vind.

24 november 2016 om 09:05

Denk niet dat talent het probleem is, maar mentaliteit en dan vooral om kunnen gaan met tegenslag. Ze hadden ook kunnen kijken naar Schone en daar een voorbeeld aan kunnen nemen: uit een bijna kansloze situatie je toch in de basis spelen.

Bazoer, en Gudelj laten een andere mentaliteit zien, waarbij je je af kunt vragen of die bij een speler van een topclub past.

24 november 2016 om 09:22

@sloep01

Ik ben het met je eens dat Veltman niet in het Nederlands elftal thuis hoort en dat hij niet een geweldige speler is, maar zo erg is hij nou ook weer niet. Vooral je opmerking 'hij is nog minder dan hij vorig jaar al was' vind ik zwaar onterecht. Je doet nu net alsof hij vorig jaar ook niet goed was, maar hij werd juist enorm geprezen over hoe hij de rechtsback positie invulde. Ik vind hem dit jaar ook minder, maar ik vind hem zeker niet slecht. Hij is gewoon een saaie speler. Veltman doet zijn werk, maar heeft geen mooie voorzetten of acties naar voren toe.

Overigens ben ik van mening dat hij de laatste paar wedstrijden alleen is opgeroepen omdat Janmaat en Karsdorp geblesseerd waren. Je zag dat toen Karsdorp erbij was een paar maanden geleden dat hij gelijk alles mocht spelen en dat Veltman op de bank zat. Ik denk dat hij derde keuze is op de rechtsback.

24 november 2016 om 09:49

Het gaat me ook zeker niet om mijn of jouw gelijk hoor, ik zeg alleen dat Tete en Bazoer voor De Boer eind vorig seizoen en nu voor Bosz niet onomstreden zijn, ze worden al een tijd niet door hen opgesteld. Dat ze niet onomstreden zijn is niet mijn persoonlijke mening.

Ik vind het net zo goed zonde dat het zo loopt met die jongens. Ik geloof ook in Tete en Bazoer, maar helaas vindt Bosz andere nu beter. Het gaat er in een elftal om dat spelers complementair aan elkaar zijn. Blijkbaar voor Bosz past Veltman beter in dat plaatje.

24 november 2016 om 10:00

Bazoer speelt idd als een natte krant en heeft niks te eisen. Tete daarintegen verloor zijn basisplek omdat hij geblesseerd raakte en toen hij weg was de verdediging van ajax als een huis stond. Dat noem ik wel pech.

24 november 2016 om 10:42

Vind jij het eerlijk dan hoe er met Klaasen word omgegaan? Vorige jaar bij het kampioenschap was hij de laatste 5 wedstrijden echt helemaal nergens. En dit jaar raakt hij ook echt geen pepernoot. Ik denk dat de spelers zich daar aan irriteren. Peter Bosz is niet eerlijk en heeft gewoon zijn lievelingetjes. Als Ajax dit jaar niet kampioen word en 5-6 spelers zijn weg voor de halve prijs heeft Bosz het toch aardig verkloot bij Ajax. Ik vind het trouwens wel echt raar dat er bijna niks over Klaasen word geschreven en gezegd. Week in week uit slechtste speler van Ajax. Maar mag blijven spelen omdat die aanvoerder is?

24 november 2016 om 10:47

Voor wie ga je bazoer momenteel "die kans" geven. Schone? die het fantastisch doet(al had ik dat nooit verwacht) of klaassen? De aanvoerder. Bazoer moet gewoon mentaliteit hebben en zich terugknokken. Als hoj deze instelling heeft en naar milan verkast, word die daar net zo hard weer voorbij gestreven.

24 november 2016 om 10:47

Klaassen speelt idd als een natte krant al tijden. Maar pikt zijn doelpuntjes mee en dan word je al snel belangrijk gemaakt. Ik snap wel dat hij de voorkeur krijgt boven bazoer , want schone en ziyech zijn aanvallrnd ingesteld en dan heb je iemand nodig die het vuile werk opknapt. Bazoer is hier iets te nonchalant in. Loopt vaak de kantjes ervanaf

24 november 2016 om 11:01

@volkan

Ja, het verschil tussen Klaassen en Bazoer is, Klaassen geeft nooit op, werkt altijd keihard en bovendien zakt hij nooit door de ondergrens, hij haalt altijd wel een bepaald niveau. Klaassen heeft er al 11 inliggen in 21 wedstrijden en 5 assists. Die bij de 2-0 op Dolberg tegen NEC is hem ten voeten uit.

24 november 2016 om 11:33

Nou zijn bepaald niveau van laatste tijd is niet zo best!! Wat ik alleen probeer te zeggen is al was het een andere speler zat die nu al op het bank.

24 november 2016 om 11:48

@sloep01 Je weet niet wat er achter de gordijnen gebeurd. Misschien speelt het wel mee dat Tete al maanden de boot afhoudt om te verlengen. We kunnen alleen maar gissen, maar het zou mij niet verbazen.

24 november 2016 om 14:32

@volkan

Omdat die niet de juiste instelling heeft, Tete, Bazoer, El Ghazi, Gudelj, Riedewald spelen niet omdat ze een verkeerde houding hebben of gewoon niet goed genoeg spelen.

24 november 2016 om 08:06

Wie zegt dat Bosz problemen heeft met deze spelers?
Er zijn regels.
Er kunnen er maar elf gelijk spelen.
De keuzes werpen op dit moment zijn vruchten af.
Als deze spelers geduld hebben, wat een erg schone zaak schijnt te zijn, dan komen ze er ook wel weer bovenop bij Ajax.
Zo niet dan kan je kijken, of er ergens anders een toekomst voor je is.
Zaakwaarnemers verdienen aan deze spelers.

24 november 2016 om 08:11

Ik heb het gevoel dat er meer aan de hand is rondom Bazoer en Tete. Deze jongens zouden in mijn ogen meer vertrouwen kunnen krijgen. Wellicht spelen er dingen maar dat is van mijn kant slecht suggestief. Uiteraard zijn er regels en houden spelers daar zich niet aan dan kan dat consequenties hebben.

Ik persoonlijk vind het gewoonweg zonde dat deze jongens zo stil staan en voornamelijk voor het Nederlandse voetbal.

Al heeft Feijenoord natuurlijk de man voor de toekomst op rechtsachter staan. Op het middenveld heeft Nederland simpelweg meer kwaliteit nodig en daarvoor had ik Bazoer in gedachte die nu stil staat in zijn ontwikkeling.

24 november 2016 om 09:16

Genoeg middenvelders voor het Nl elftal en als Bazoer het weer oppakt, dan komt zijn tijd ook wel weer, over een jaar of 2, nu heb je bijv van Ginkel, Clasie, Proper en zo zijn er nog een aantal te noemen.
Bazoer is gewoon snel gekomen, maar dat zijn er wel meer (maduro bijv).

24 november 2016 om 08:09

Kapitaalvernietiging ? 13 Miljoen + doorverkoop clausule !
Dit is wat Overmars meestal goed regelt !

24 november 2016 om 08:12

13 zou ook 30 kunnen zijn en dat weet jij zelf ook!

24 november 2016 om 08:23

Bazour is overhyped. Begreep vorig jaar ook al niet waarom iedereen hem zo'n groot talent vond. Heeft niet echt specifieke eigenschappen behalve dat hij rustig aan de bal is.

24 november 2016 om 09:30

Er wordt bij een verkoop van 13 miljoen gewoon heel dik aan Bazoer verdient. Natuurlijk is meer altijd beter, maar azijnzeiken is ook een vak.

24 november 2016 om 09:42

@scuba5

Het is niet alleen financiele kapitaalvernietiging, maar ook sportieve. Bazoer en Tete gaan al zo goed als zeker weg en Riedewald en El Ghazi zullen volgen als uitzicht op speeltijd niet verbetert. Dat zijn je grootste talenten, waar je je beleid voor hebt ingezet. Sanchez en Zyech zullen naar verwachting niet heel lang blijven als hun ontwikkeling zich doorzet. Als dan ook de grootste talenten zijn vertrokken zal Ajax de markt opmoeten om de opengevallen plaatsen in te vullen. En daar valt voor een club als Ajax weinig te halen en dus staan Ajax grote problemen te wachten. Enig voordeel is dat de kans op speeltijd voor Nouri en Co zal toenemen, al sluit ik niet uit dat Ajax gewoon de transfermarkt op gaat als er spelers vertrekken. Van het revolutiebeleid is immers niet veel meer over. De hele situatie doet denken aan Stalin. Die ruimde al zijn officieren uit de weg omdat hij ze niet vertrouwde. Toen de tweede wereldoorlog uitbrak en Hitler Rusland aanviel, had Stalin geen officieren meer over om de legers aan te voeren. Met alle gevolgen van dien.

24 november 2016 om 11:08

@scepticus

Grootste talent.. dat kan verkeren.. Ik denk dat het Dolberg op dit moment is, Bazoer heeft ook nog concurrentie van van de Beek, Nouri, Eiting, de Jong en Boultam, Antonucci en de nieuw aangekochte Pasquali komen er ook weer aan. Tete kan opgevolgd worden door Zeefuik. Dus Ajax kan gewoon naar de opleiding kijken, waar je je beleid inderdaad op inzet.

Sanchez en Ziyech liggen lang vast, nog 5 jaar, meer kun je niet doen en Nouri is de gedroomde opvolger, geef die na dit seizoen nog een seizoen en hij staat er op zijn 20-21ste. De Ligt kan Sanchez vervangen en bovendien hebben we een goed gevulde portomonee en een verbeterde scouting.

Als we Gudelj en Bazoer verkopen en Riedewald naar VM schuiven dan zou ik St. Juste alvast oppikken.

Het revolutiebeleid is juist alles van over, het stikt van het toptalent bij Ajax en men dwingt nu professioneel gedrag af zoals je mag verwachten van prof. voetballers.

24 november 2016 om 13:06

Dik verdient??? Minimaal 7 miljoen te weinig. Hij is een groot talent waarvan je eigenlijk al weet dat zijn waarde stijgt zodra hij speelt. Gewoon houden aan zijn contract. Desnoods verhuur je hem. Schone is ook niet de jongste en zijn toekomst is onzeker. Ik zie hem eerlijk gezegd niet verlengen dus Bazoer behouden lijkt me het beste. Alsof we wat gaan doen met die 13 miljoen.

24 november 2016 om 08:29

Pech voor ze. Het boeit me niet of bosz veel gebruikt maakt over de jeugdspelers, als hij ajax aantrekkelijk en ook beter de resultaten in Europa pakt, heb je mij niet horen klagen.
Bazoer, el Ghazi, riedewald en tete moeten gewoon bewijzen waarom ze in de basis hoort, maar kijk hoe ze reageert over hun reserve rol en dan denk ik dat ze moeten vertrekken met hun verschrikkelijke mentaliteit.

24 november 2016 om 10:15

Denk ik ook al een hele tijd. Ajax speelt sinds tijden weer leuk voetbal en ze halen punten.
Soms vormen de 11 beste spelers niet het beste team. Blijkbaar is dit het beste team dat Ajax op kan stellen.
Hoop gezeur om niets m.i.

24 november 2016 om 10:46

Inderdaad en bovendien maakt hij gewoon gebruik van spelers uit de opleiding, Dolberg en Onana spelen altijd onder hem, Clement, Nouri, de Ligt, de Jong hebben onder hem zijn debuut gemaakt en Cerny en van de Beek krijgen ook minuten.

Riedewald krijgt nu ook weer kansen, hij zet wel door en blijft werken voor zijn kans. Die zie ik dan ook wel blijven en slagen, ook El Ghazi pakt de draad weer op bij Jong Ajax, die zie ik beide terugkomen.

Gudelj en Bazoer deze winter nog verkopen, Gudelj natuurlijk niet voor een zacht prijsje, als het niet lukt voor de juiste prijs dan mag hij rondjes blijven lopen op een bijveld. Ajax moet zich niet laten afpersen.

Klaassen, Ziyech, Schone (verlengen), van de Beek, Nouri, Riedewald, de Jong, Eiting en Antonucci/pasquali heb je dan voor het middenveld. Prima! Ik zou dan St. Juste erbij halen en de Ligt laten concurreren met Viergever, dan staat het achterin goed.

24 november 2016 om 09:37

Nou Bazoer speelde zelf als een natte krant eind vorig seizoen en begin dit seizoen. Als je dan gewisseld wordt en je vervanger laat het wel zien weet je dat je er naast staat en dat je moet knokken om erin te komen. We moeten de beste opstellen en niet zeggen oh Bazoer moet spelen ondanks hij niet de beste is.

24 november 2016 om 09:44

Meest irritante woord van 2016, kapitaalvernietiging. Wat maakt dat nou uit? Ajax heeft zat geld, er moet gewoon weer resultaten worden behaald en als spelers uit vorm zijn zoals Bazoer, Tete en Riedewald verdienen ze gewoon niet om te spelen. Zijn we vergeten hoe slecht het voetbal vorig jaar was, en hoeveel beter het is geworden nu postbode Bazoer en tikkie breed Riedewald niet meer spelen? Daar gaat het toch om? Hoe gaat we spelen? Ik heb in jaren niet zo genoten van Ajax als afgelopen weekend, wat een klasse en plezier zagen we. Wat maakt het dan uit dat Bazoer minder geld oplevert, Ajax is een voetbal club.

24 november 2016 om 10:40

Nadat het kapitaal eerst van 50.000 euro is opgelopen ja, maargoed, zelfs met dit bedrag hebben we 12,95 miljoen winst op hem gemaakt. Bazoer is te ongeduldig, heeft talent maar geen geduld, bovendien spreekt hij niet met de voeten. De vervangers staan al klaar dus nu mooi het geld pakken en doorselecteren, de rotte appels eruit.

24 november 2016 om 10:43

Wat is toch dat achterlijke gereageer met ajax moet alleen talenten de kans geven? Er staat nu wat ervaring in de as van het veld en kijk wat het doet met de talenten die er wel in staan. Bazoer komt gewoon tekort, qua talent misschien niet, maar qua felheid en moraal wel. Weg ermee

Zo kan je zien hoe snel de waarde daalt.
Even een minder half jaar en hup je gaat luttele miljoenen omlaag.
Deze jongen moet weer aan voetballen toe komen ik zie het nog steeds zitten in hem.
Helaas voor hem heeft Bosz andere keuzes . Vertrekken is de beste optie.

24 november 2016 om 10:09

Ik hoop maar dat het met Tete en Riedewald niet dezelfde kant op gaat. Voordat Dolberg begin dit seizoen aanhaakte waren het toch dé talenten van Ajax 1.

13 miljoen is een goed bedrag, voor een speler die talent heeft, maar het nog moet laten zien.
In oog nemend, dat Bazoer in een top competitie bij een degradatiekandidaat misschien een basisplaats krijgt en alles in een mooie competitie wat hoger is, hem geen zekerheid geeft voor een basisplaats, is het een breedte investering voor vele clubs.
Dan moet je er wel 13 miljoen voor willen betalen.
Bij gelijk slagen is hij het waard, mede omdat hij nog jong is en groeipotentie heeft.
Mits hij goed omgaat met zijn talent.

13 miljoen voor een reservespeler die uit de selectie wordt gezet? Dat is meer dan ze zelf voor Ziyech betaalde. Maar vragen staat vrij natuurlijk. Ik had hetzelfde vorig jaar geschreven als ze 30 miljoen voor Milik hadden willen hebben.

24 november 2016 om 08:02

Contractduur en kwaliteit bepaalt normaliter de prijs. van Basten en de Mos was ook geen succes. Maar dat lag toch echt niet aan van Basten.

24 november 2016 om 08:43

Je hebt op zich gelijk, maar Bazoer heeft internationaal meer podium gehad dan Ziyech en hij spaalt al bij Ajax, een club die meer in aanzien staat dan Twente.
Die 13 miljoen kan ook alleen maar betaald worden door clubs in grote competities.
Anderlecht zou bijvoorbeeld, niet meer betalen dan 8 miljoen, denk ik.

Als dit serieus is, dan heeft hij of een belabbert karakter, of is toch niet zo goed als het van buitenaf lijkt.
Ajax laat een speler niet zo maar gaan als er nog geloof is in zijn prestaties.

24 november 2016 om 09:30

Of ze willen alleen werken met spelers die wel blijk van een goede topsport mindset geven en die wellicht minder negatieve invloed op een groepsproces hebben.

Daarbij wil ik niet beweren dat Bazoer een negatieve houding toont momenteel, daar kan ik niet over oordelen. Uitsluiten zou ik het ook niet, mocht dit gerucht waar zijn.

24 november 2016 om 10:02

Wat had jr verwacht? Je wist wat je binnenhaalde. Als hij hrt PSV kan flikken, kan hij het Ajax ook flikken. Het ging niet precies zoals meneer Bazoer dat wilde, dus meneer Bazoer moest weg.

24 november 2016 om 19:03

Hij flikt niks lijkt me. Hij mag net als elke andere werknemer van werkgever wisselen. Maar kennelijk is z'n karakter onvoldoende om te laten zien dat Bosz het bij het verkeerde eind heeft. Als dat zo is, dan is hij geen top, vanwege een brak karakter.

13 miljoen euro terwijl je hem afgelopen zomer voor veel meer kon verkopen?! Goed bezig. Er zullen vast wel enkele clubs tegen elkaar opbieden maar die gaan ook niet meer de hoofdprijs betalen.

Dertien miljoen, vrij behoorlijk voor een reserve speler uit de eredivisie, belachelijk veel zelfs.

24 november 2016 om 08:27

Sinds kort reserve en gewoon een erg groot talent. Het is geen rare vraagprijs.

24 november 2016 om 09:24

Tja, als het betaald wordt dan ben ik er blij mee. Het is jammer dat voetbal steeds meer geld opeist, maar in Nederland kunnen wij dan niet achterblijven.

24 november 2016 om 09:35

Het is ook niet dat Ajax Bazoer graag kwijt wilt en in de uitverkoop zet.
Het is meer zo van: Als je hem dan toch wilt kopen, dan willen we eventueel meewerken, maar wel vanaf 13 miljoen. Zal het uiteindelijk rond de 10 kunnen neerkomen plus nog bonussen en doorverkooppercentage.

Waanzinnig talent. Echter, je wordt er naast gezet omdat je slecht speelt, je raakt geblesseerd, komt terug en vervolgens wil je niet luisteren naar wat de trainer wilt.

Volgens mij vergeten de boys dat je bij een nieuwe trainer op nul begint. Dat je bij Frank krediet hebt opgebouwd door goede periodes, betekent niet dat je dat krediet bij een nieuwe trainer ook hebt. Geef toch eens een keer 200% zonder te klagen. Ik denk echt dat het, net als Gudelj, ontbreekt aan mentaliteit. Een vechter is het wel, daar ben ik wel zeker van. Even geduld hebben is helemaal niet zo slecht. In mijn ogen is Bazoer op termijn een betere Klaassen als hij nog wat op zijn afwerken traint.

Dit is voor veel clubs een koopje !

Waarom slechts 13 miljoen (en dat is nog de vraagprijs) voor een jong geweldig talent met een langlopend contract !

24 november 2016 om 09:33

Tja, zijn huidige status is toch dat hij een wisselspeler is bij een Nederlandse ploeg. Dan is 13 miljoen toch een bijzonder hoog bedrag in feite.

Immers kan je wel naar de geã¯nteresseerde partij gaan schermen dat hij een enorm potentieel heeft, maar die counteren natuurlijk simpel met de vraag "als dat zo is, waarom speelt hij dan niet?".

24 november 2016 om 12:27

Buitenlandse clubs hebben vaak ook niet hun talenten erin staan. Die redeneren namelijk dat de besten spelen, niet die met het meeste talent. Bazoer stond vorig jaar nog op een hoop lijstjes met grootste talenten, dat wordt niet gauw vergeten.

24 november 2016 om 14:57

Als hij nu blijkbaar nog maar 13 miljoen waard is terwijl er een half jaar geleden nog 20+ geboden werd dan wordt het blijkbaar wel gauw vergeten.

Goed bedrag, strik erom en weg ermee. Volgende is Gudelj. Doorselecteren.

Stel, elke speler die een paar goede wedstrijden speelt,en gelijk een prijskaartje om zijn nek krijgt van 30 miljoen,dat gebeurt zo vaak bij Ajax,als je daar gehoor aan geeft, heb je straks nog 8 man over.
Die jongens hebben geen geduld meer,met een miljoen salaris zijn ze zwaar over het paard getilt.
Gewoon verkopen, er zit zat aan te komen in de jeugd.
We willen toch mooier voetbal?? nou daar passen deze jongens ws niet bij.

Ongelooflijk dit. Binnen 6 maanden gooi je 10 miljoen euro weg. Overigens snap ik van Bazoer ook helemaal niks! Vertel mij maar eens een Europese (sub)topclub waar een reservespeler van Ajax zich direct in de basis gaat spelen? Die verruild een Amsterdamse bank straks voor iedere willekeurige andere bank

24 november 2016 om 09:32

Ja hij denkt dat het wel lukt. Tot nu toe is alles vanzelf gegaan. Dit hoor je van al die jongens 5 jaar later. Het kwartje is dan inmiddels gevallen.

24 november 2016 om 10:48

Eenzijdig verhaal, aan de andere kant.. wat is de waarde stijging van Ziyech, Dolberg, Onana, Sanchez? Meer dan 10 miljoen zou ik zeggen. Bovendien heeft hij 50.000 euro gekost, dus zelfs met 13 miljoen nog 12,95 miljoen winst.

Ik snap Bazoer ook niet, bij het eerste beste beetje tegengas geeft hij al op, juist nu moet hij karakter tonen en doorzetten.

24 november 2016 om 12:28

Dolberg alleen al is meer in waarde gestegen dan de rest omlaag is gegaan.

24 november 2016 om 14:34

Ja daarom en een Riedewald is zeker nog niet afgeschreven.

Nou lekker dan! 13 miljoen is een fooi tegenwoordig. Bazoer zal wel naar een club gaan waar hij het meeste salaris krijgt en over vier jaar weten we al niet meer van zijn bestaan! Net als Ola John en Ricardo Kishna! Edit: plus weer een talent verloren voor het Nederlands Elftal! Het probleem in een notedop!

24 november 2016 om 09:29

Of het nu 13 of 35m is, je verhaal blijft gelijk

jammer als hij zou gaan, eveneens als tete. hier moet je bosz toch wel de schuld van geven. van gudelj snap ik maar waarom bijvoorbeeld veltman nogsteeds rechtback staat en sinkgraven nog steeds linksback(vooral tegen de betere tegenstanders) is mij een raadsel. en over el ghazi vind ik dat bosz ook grotendeels schuldig is door nota bene een huurspeler die belabbert speelde gewoon te laten staan en een eigen speler die weliswaar uit vorm is niet erin te zetten.

24 november 2016 om 09:28

Ajax presteert nu beter, wat is het probleem?

24 november 2016 om 09:36

Geen idee. Mensen roepen schuld dit schuld dat. Ajax, en vooral het publiek, is hier de winnaar en Bazoer de verliezer. We hebben talloze talenten en ik laat geen traan om de zoveelste die zichzelf overschat. Zolang Ajax mooi speelt ben ik helemaal blij, en daarvoor zijn we niet afhankelijk van Bazoer maar wel van Bosz, ik weet wie ik steun.

24 november 2016 om 10:56

Juist! Nu haal je ook de mindere karakters eruit en voor Bazoer nog 3 anderen die klaar staan, je geeft een goed voorbeeld en dwingt professioneel gedrag af. Veel talenten gedragen zich als vedettes, goed dat ze recht gezet worden door Bosz.

24 november 2016 om 11:00

@ypuh

dat er nu spelers niet spelen, op hun eigen positie. maar dan juist wel een speler die niet eens een LB of RB is er staat waarvan ik niet kan zeggen dat ik ze significant beter vind dan wat er op de bank zit. dan roep je dit soort dingen over je af als trainer zijnde. Ajax zou echt niet minder spelen met tete op RB ipv veltman en ook niet met dijks ipv sinkgraven op LB, vooral tegen betere tegenstanders kun je beter een echte LB er neer zetten ipv een niet LB

24 november 2016 om 11:12

@henny

Dat is makkelijk gezegd, toen Tete en Dijks erin stonden was het spel wel minder. Bosz speelt gewoon een stuk aanvallender, ook tegen betere tegenstanders, daarom past Sinkgraven vaak beter, werkte tegen Celta prima.

24 november 2016 om 12:32

En Veltman is echt top bezig op het moment en de afgelopen maand vrijwel elke keer een van de besten op het veld. Ook Sinkgraven speelt vrijwel elke wedstrijd heel sterk. Klaassen en Younes zijn de laatste maand de spelers die een beetje buiten de boot vallen qua prestaties, maar de rest staat eigenlijk gewoon heel goed te ballen.

24 november 2016 om 10:53

Schuld? Ajax voetbal beter dan vorig jaar, is door in Europa en doet volop mee voor het kampioenschap, bovendien heeft hij ook de schuld van het doorbreken van Dolberg en Onana. We hebben bij mij weten geen financiele problemen, dus wat is exact het probleem?

Veltman speelt prima op RB en is beter aan de bal, Sinkgraven doet het prima op LB, als hij zich nog wat ontwikkeld hebben we daar een uitstekende LB. El Ghazi gedraagd zich net als Bazoer niet professioneel, daarom krijgen ze een straf maar niks houdt ze tegen om hard te werken en het ongelijk te bewijzen aan de trainer. Daar is El Ghazi goed mee bezig.

Traore is niet in geweldige vorm inderdaad, maar dat zou er nog eens bij moeten komen.. Een younes en Traore in vorm naast Dolberg, Schone, Ziyech en Klaassen, ajax speelt al redelijk maar kan nog zoveel beter, zit veel rek in.

24 november 2016 om 11:07

@ lausho

sinkgraven doet het inderdaad prima ja, maar dan wel tegen de mindere tegenstanders, ik heb hem tegen de betere tegenstanders toch echt zien schutteren op de LB, is niet erg want hij is geen LB eigenlijk, maar dan moet je hem daar niet neerzetten.

verder is er op dit moment directe plek voor bazoer met het huidige middenveld, maar daar red je de oorlog niet mee en wat eraan komt zal er ook niet direct staan.

over el ghazi geef ik toch aan dat ik het raar vind dat een huurspeler uit vorm de voorkeur krijgt boven een eigen speler uit vorm.

en vergeet niet dat een ziyech ontzettend belangrijk is voor ajax, als ziyech er niet was dan zou ajax op dit moment ook niet zo goed voetballen

24 november 2016 om 11:16

@henny

Hij moet nog wat stappen maken, ik vond hem tegen AZ, Feyenoord en Celta ook niet heel slecht, komt daar gewoon matig tot redelijk uit en dat is acceptabel als je daar pas net speelt. Aan de andere kant bracht hij veel gevaar vanaf links.

Die eraan komen zitten ook op de bank, zijn geen basisspelers, is pas de tweede en derde linie. En die ontwikkelen zich goed en verdienen ook wat minuten, Riedewald is gewoon een prima back up.

Ik vind Traore uit vorm beter dan El Ghazi uit vorm, Bosz kiest voor degene die het beste is. Ziyech is er.. dus wat is exact het probleem? Bovendien is hij ook belangrijk omdat de spelers omzich heen beter zijn, Veltman geeft hem tegen NEC wel een prachtige crosspas waar hij iets mee kan. Sinkgraven geeft goed voor op Dolberg die hem ongelooflijk knap binnenkopt, tuurlijk goed gezien van Ziyech, maar het is een teamprestatie.

De poll is ook duidelijk: ja! 13 miljoen is tegenwoordig een prijs voor een reservedoelman. In de Championship worden dit soort bedragen al betaald!

Jarenlang loopt iedereen te zeuren en te zeiken dat het voetbal niet om aan te gluren is (met de Boer en zijn oogappeltjes). Nu reageert Bosz door Tete, Bazoer, Gudelj en El Ghazi ernaast te zetten, zijn het voetbal en de resultaten goed en krijg je weer kreten als 'kapitaalvernietiging' of 'die moet als eerste op papier staan'. Welke is het nou?

24 november 2016 om 09:42

Er zijn veel verschillende supporters bij Ajax, ieder met een eigen mening. Als iedereen onafhankelijk zijn mening gaat verkondigen zitten er dus logischerwijs tegenstrijdige meningen tussen.
Er zijn mensen die het kapitaalvernietiging vinden dat Bazoer, Riedewald en Tete niet spelen en er zijn mensen die het elftal nu gewoon goed vinden draaien.
Mijn mening zit er een beetje tussenin. Ik vind het jammer dat een Bazoer gewoon niet speelt. Ook niet af en toe. Je kunt hem ook gewoon laten invallen voor Klaassen bijvoorbeeld. Als je toch al 2,3-0 voorstaat lijkt me dat geen probleem. Belangrijker echter vind ik dat Ajax gewoon heel goed en mooi voetbal speelt.

Terecht dat Ajax hoog in de boom gaat zitten, maar wel wat veel voor iemand met een handvol goede wedstrijden op zijn naam in de Ed.
Maar goed, nogmaals: goed dat ze hoog inzetten, je hoeft je spelers niet met kilo knaller prijzen van de hand te doen.

Ik vind het jammer dat Bazoer zo graag weg wilt, want ik zag zeker kansen voor hem volgend seizoen en misschien dit seizoen zelfs. Je hebt nu Gudelj die weggaat in de winter en Klaassen die waarschijnlijk weg gaat in de zomer. Aan de andere kant zullen jongens zoals De Jong en Van de Beek nu meer kansen krijgen.

Ik hoop dat hij nadenkt over zijn carriere en een stap opzij zet en geen stap omhoog. Waarom zou hij bij een AC Milan of Napoli wel in eens in de basis staan? Hij moet juist veel spelen op zijn leeftijd. Clubs zoals Anderlecht, Celtic of elke andere kleine club in de grote competities lijken mij een slimme keuze. Veel spelen.

Maarja, dan is zijn prijs al omlaag gegaan naar 13 miljoen, maar ik zie bovengenoemde clubs dit niet zomaar neerleggen. Kleinere clubs in de Premier League zie ik het dan nog wel voor hem neerleggen, maar een Celtic of Anderlecht zie ik dat dan weer niet doen.

Eerlijk is eerlijk, Ajax barst gewoon van het talent op het middenveld, je moet de beste spelers opstellen die ook nog hun inzet tonen. En, jammer voor Bazoer zijn talent, maar dat doet Bazoer niet.

Nouri, v/d beek, Frenkie de Jong, Gudelj, Riedewald, Klaassen, Schã¶ne, Ziyech en Bazoer, komop mensen, zien jullie dan niet dat al deze jongens kunnen voetballen.. En ja, Bazoer was/is een groot talent maar je kan niet iedereen tevreden houden, vooral niet als je de instelling als bazoer hebt.

Waarom wilt Ajax hem eigenlijk verkopen? Hij zou volgend seizoen van waarde kunnen zijn! Snap Ajax niet in deze.

24 november 2016 om 10:10

Willen ze niet per se maar er is nu een overschot aan middenvelders, ook op gebied van talenten. Dan maar op cash-in drukken. Hopelijk redt bazoer het elders.

24 november 2016 om 10:41

Ooit van verhuren gehoord? Dat zou Ajax moeten doen. Doen grote clubs ook.

24 november 2016 om 10:46

Ik denk ook dat Ajax dat liever heeft, maar Bazoer gaat schijnbaar liever weg omdat het niet snel genoeg gaat voor hem.

24 november 2016 om 11:57

Mja ben er zelf geen fan van. Verhuur hem, komt hij terug, zelfde situatie.

24 november 2016 om 17:13

Dat is onzin, als in de zomer Serero, Schöne en/of Klaassen vertrekt onstaat er ruimte.

24 november 2016 om 22:42

Mja maar dan heeft hij nog altijd Riedewald voor zich en zijn Nouri, FDJ en Vd Beek ook weer dichterbij gekomen. Allen spelers met een betere mentaliteit. Dat wordt opnieuw een zware concurrentiestrijd, oftewel zelfde situatie. En dan hebben we het nog niet eens gehad over wie Ajax zal halen om de ervaring van Schone te vervangen.

24 november 2016 om 10:15

Het ligt eraan, welke kant ze uit willen, wil Bosz verder op het aanvallende voetbal richten, dan heb je er niet zoveel aan. Behaalt Ajax het kampioensschap en spelen ze tegen Barca Real of Bayern, dan kan je hem als slot op de deur gebruiken. Naar mijns inziens, kan je hem beter verkopen en die miljoenen pakken die je kan krijgen. Vind ook dat Ajax altijd, tegen wie dan ook moet aanvallen. Vind Bazoer een geweldige speler, maar die past simpel weg niet in het spel wat Bosz voor ogen heeft. En laten we eerlijk zijn, word liever geen kampioen, maar zie leuk voetbal dan kampioen en saai voetbal.

24 november 2016 om 11:17

Ajax wil dat niet in principe, maar Bazoer heeft geen geduld meer en is ongemotiveerd, dan kun je hem beter verkopen.

Misschien blijkt Bazoer uiteindelijk toch meer een Maduro te zijn dan een Rijkaard. Dan is 13 miljoen veel geld.

Prima zou ik zeggen, je maakt toch nog winst op hem. Argumenten die hier door verschillende leden worden gegeven als: "ja maar het is een talent, dus die moet je altijd laten spelen" en "vorig jaar kon hij weg voor 30 miljoen" tellen niet voor het huidige Ajax. Het team staat nu als een huis, wie moet hij eruit spelen dan? Deze jongen kan gewoon niet het geduld opbrengen om zich terug te knokken in de basis, hij zal nog van een koude kermis thuiskomen bij een topclub, mochten die nog geã¯nteresseerd in hem zijn.

Dit pakt Ajax slim aan. Je laat talenten een paar wedstrijden voetballen en vervolgens verkoop je ze voor een paar mil. Slim en je verdient snel geld. Deze jongens worden voor 10mil + verkocht voordat ze in hun dip terecht komen. Bazoer heeft niet veel gekost en een Tete bijvoorbeeld ook niet, als Ajax zo door blijft gaan kunnen ze veel geld verdienen door jonge spelers op die manier te verkopen.

Ik snap dat dit heel raar klinkt en een beetje lijkt op massa productie, maar dat is het in dit geval ook. Ajax weet dat je op dit moment geld kan verdienen aan jonge spelers met te weinig ervaring verkopen aan grote clubs. Als er vervolgens eentje toch heel groot word kan je altijd nog geld halen uit de opleidingskosten. Ik vind Bazoer een goede speler maar zo werkt het nu helaas gewoon, als je dit niet doet overleef je het gewoon niet in het moderne voetbal als club zijnde.

24 november 2016 om 11:20

Juist, mensen vergeten nog wel eens dat deze jongens er pas net staan en nauwelijks iets gekost hebben. Bovendien staan er al veel talenten klaar om ze op te volgen, liever hou ik ze wat langer om er echt van te kunnen genieten, maar als ze prof. gedrag vertonen dan kunnen we ze ook prima verkopen.

Ajax doet het fin. zeer goed, er is al flink geld en er staat enorm veel kapitaal en kwaliteit op het veld zonder extreem te investeren.

24 november 2016 om 11:23

Zo is het maar net en mocht er uiteindelijk wel ver bovenuit springen dan kan je die verlengen met een beter contract en dan uiteindelijk wel voor bijvoorbeeld 60mil verkopen.in dit geval blijft het altijd een win situatie voor Ajax.

24 november 2016 om 11:33

Loop niet zo het straatje van Overmars schoon te vegen. Het is gewoon schandalig dat hij gigantisch veel miljoenen minder gaat krijgen voor bepaalde spelers. Ook een vorm van kapitaalsvernietiging.

24 november 2016 om 11:36

Straatje schoon te vegen van Overmars??? Overmars onderhandeld enkel, in naam van Ajax. Hij beslist niet, daar zijn andere mensen voor. Zoals de rvc. Overal heeft Marc toestemming voor nodig. Dus hou nu eens op over Nettomarc, want dat is zo achterhaald als de weg naar Rome.

24 november 2016 om 11:42

Het is geen kapitaal vernietiging want ten opzichte van de 13mil heef Bazoer gene kloot gekost. Buiten dat was die 30mil een gerucht en bij dat soort bedragen gaan vaak rare clausules gemoeid.ajax handelt gewoon perfect je kan het ontkennen maar dan lieg je alleen maar tegen jezelf.

24 november 2016 om 11:46

Of hij snapt het niet. Want als je alles al in de schoenen van Overmars schuift dan zit die tegen een luchtbel te kijken.

24 november 2016 om 11:53

Het is wel een vorm van kapitaalvernietiging als ze 50 miljoen voor Bazoer hadden kunnen krijgen en er uiteindelijk maar 13 miljoen voor krijgen. Het was geen gerucht want Overmars was al akkoord gegaan met 25 miljoen vast plus 25 variabel voor Bazoer.

24 november 2016 om 11:58

kapitaal vernietiging is als je een hele duit betaald en de helft terug krijgt, mits een speler maar 2 seizoenen blijft of iets dergelijks. daarnaast heeft die 4 ton ofzo gekost, dat is toch maar kleine 35x verhoogd bedrag, dus hoezo kapitaal vernietiging? jij gaat op basis van geruchten af, zal je 1 ding zeggen, nooit en te nimmer doen. want anders zat messi al 5 jaar in manchester te voetballen en was melvin platje bij oranje aan het ballen.

24 november 2016 om 12:07

@fckanarie officieel is dat kapitaalsvernietiging hoe je dat uitlegt ja. Maar ik vind dit ook een vorm van kapitaalsvernietiging als je veel minder voor een speler ontvangt dan je daadwerkelijk ervoor had kunnen krijgen ook al levert hij alsnog winst op.

24 november 2016 om 14:37

@materrazzi

Loop hem niet zo af te kraken, hij maakt gewoon 12,95 miljoen winst op Bazoer bij dit bedrag en recent ook ond de 30 miljoen op Milik. Het is jammer dat hij minder krijgt, maar dat wordt ruimschoot gecompenseerd door een verhoging van bv. Dolberg. Soms daalt het wat en soms stijgt het wat, maar over de hele linie gezien verhoogd Overmars de inkoopwaarde en maakt dikke winst. Of kijk je er werkelijk zo eenzijdig tegenaan?

24 november 2016 om 11:22

Jij snapt het. Wil je naar de Europese subtop, dan moet je kapitaal hebben. Dat hebben ze nu wel, maar die voetbal wereld is 1 grote luchtbel. Kijk naar al die clubs met problemen. Nu de brexit er ook nog aankomt, kan Ajax wel eens heel sterk worden. Hoe gaat de PL eruit zien kwa buitenlanders en etc.... Brexit kan wel eens het walhalla zijn voor het Europese voetbal. En ook als er weer een crisis uit ontstaat, kan het wel eens heel gevaarlijk worden voor de hedendaagse topclubs. Ik zie Nederlandse clubs op de duur wel een stuk verder komen in Europa.

je kunt Peter Bosz niet verwijten dat hij geen typische Ajax trainer is en uitsluitend voor Ajax heeft gekozen omdat het goed in zijn carriereplanning past. Hij heeft tenslotte een aanbieding van Ajax gekregen en die aangenomen. Dat neemt niet weg dat hij als coach van Ajax plotseling ook interessant wordt voor buitenlandse clubs en ook voor hem geldt dat hij als hij het goed doet met Ajax vanzelf wordt weg gekaapt. Hij zal naar verwachting dan ook niet al te lang bij Ajax blijven, maar waarschijnlijk wel lang genoeg om een enorme ravage achter te laten.

Achter het beleid van na de revolutie zat in tegenstelling tot het beleid van de periode daarvoor, een duidelijk idee. Spelers met de kwaliteiten die Ajax in het verleden gewend was, halen tegenwoordig hun neus op voor de kwaliteitsarme en laag aangeschreven Nederlandse competitie en datzelfde geldt voor het salaris dat een Nederlandse club heeft te bieden. Het idee achter het nieuwe beleid was om talentvolle spelers op jonge leeftijd te scouten en versneld klaar te stromen voor het grote werk zodat ze op jongere leeftijd konden instromen, de club langer van hen kon profiteren en de kwaliteit gewaarborgd bleef. Het probleem daarbij was dat goede spelers op steeds jongere leeftijd naar het buitenland vertrekken en daarom was het zaak ze langdurig vast te leggen. Een ander speerpunt van het beleid was om in eerst in de eigen keuken te kijken als er een vacature voor het vlaggenschip was en alleen de transfermarkt op te gaan voor type spelers die niet in de opleiding te vinden waren.

Het is derhalve verbijsterend om te zien hoe de opleiders er met veel passie en inzet in zijn geslaagd om een flink aantal talenten met veel potentie af te leveren aan het eerste elftal, de bestuurders het voor elkaar hebben gekregen om die talenten langdurig vast te leggen en er vervolgens een trainer wordt aangesteld die weigert in hen te investeren en op een verantwoorde wijze met het kapitaal van de club om te gaan. En dan wil ik het nog niet eens hebben over het negeren van de afspraak om eerst het eigen talent een kans te geven alvorens de transfermarkt op te gaan.

Het nieuwe beleid was bedoeld om een zo goed mogelijk middel te vinden tegen de overheersing van de grote buitenlandse club. Tegen de financiele overheersing is geen kruid opgewassen daardoor moest het antwoord zitten in een sportieve aanpak. Nu ziet het echter naar uit dat de vier grootste talenten, nadat ze de doorstroom naar het eerste elftal hebben gemaakt, opzichtig door de nieuwe coach genegeerd worden en binnenkort zullen vertrekken. In de praktijk is het derhalve zo dat in plaats dat het beleid tegenwicht biedt tegen de overheersing van de grote buitenlandse clubs, het die clubs juist faciliteert en hen de mogelijkheid biedt om uiterst talentvolle spelers, in wie de jeugdtrainers veel toewijding en energie hebben gestoken om hen op het juiste niveau te krijgen, tegen dumpprijzen op te halen voordat de eigen club goed en wel van hen heeft kunnen profiteren. En dat is een Gotspe.

Ik heb in het recente verleden grote kritiek geuit op Wim Jonk omdat ik zijn gedrag onbegrijpelijk vond, maar ik begrijp nu beter waar hij al die tijd tegen heeft gevochten en waarvoor hij en zijn gelijkgestemden er uiteindelijk zijn uitgestapt. De teerling is inmiddels geworpen en het heeft derhalve geen zin meer om mijn kritiek in te trekken, maar achteraf kan ik niet anders dan ze het grootste gelijk van de wereld geven dat ze de handdoek in de ring hebben gegooid. Het is natuurlijk vechten tegen de bierkaai als je je ziel en zaligheid stopt in het opleiden van talenten en als hun opleiding eindelijk is voltooid, met lede ogen moet toezien dat alles voor niets is geweest omdat er tegen de afspraak in spelers van buitenaf worden aangetrokken waardoor de talenten nauwelijks uitzicht op speeltijd hebben en daarom overwegen hun heil elders te zoeken. Je kunt niet anders dan tot de conclusie komen dat je het vele geld dat in de opleiding wordt gestoken, in sportief opzicht net zo goed in het putje had kunnen gooien omdat het op deze wijze nauwelijks iets oplevert. Het is hetzelfde als dat je een dure auto koopt en deze in plaats van er in te gaan rijden, nutteloos in de garage laat staan.

JC is de revolutie destijds begonnen omdat de verzakelijking binnen Ajax hem tegenstond en hij van Ajax weer een echt voetbalbolwerk wilde maken. De ironie van het verhaal is dat het beleid dat hij heeft bedacht, zakelijk en financieel een succesnummer is, maar sportief amper iets oplevert omdat de vruchten van zijn arbeid voor een habbekrats lijken te worden verpatst omdat de bereidheid ontbreekt om in hen te investeren zoals de afspraak was. Ajax is weer terug bij af en heeft weer terug gegrepen naar de oude politiek, gericht naar de waan van de dag en gedomineerd door het korte-termijn-denken in plaats van gebruik te maken van een toekomstvisie. En degenen die daar verantwoordelijk voor zijn komen er kennelijk nog mee weg ook en vooral dat laatste geeft te denken.

24 november 2016 om 11:44

Ben je soms medewerker van de Telegraaf ?

Nadat Ajax onder De Boer was vervallen tot saai en steriel spel, is er met Bosz juist een trainer gekomen, die Ajax laat voetballen zoals het publiek graag wil. En dit koppelt hij ook aan resultaat, al moet nog even blijken of het straks ook een daadwerkelijke schaal oplevert. maar in ieder geval zijn er stappen voorwaarts gezet.

En natuurlijk sluit Bosz zijn ogen niet voor de jeugd. Alleen de jeugd moet mentaal weerbaarder worden. Ze moeten knokken, harder zijn voor zichzelf en betere prestaties eisen van zichzelf. Een 6je en leuk meevoetballen is niet voldoende.

Alleen de jeugd geeft niet thuis. Ze zijn ontevreden, terwijl ze zichzelf zo goed achten. Riedewald, El Ghazi, Tete en Bazoer hebben aan het begin van dit seizoen allerlei kansen gehad, maar hun prestaties liet duidelijk te wensen over. Ook als ze mochten invallen was het uiterst plichtmatig. Dit mogen ze zich vooral zelf aanrekenen.

Riedewald maakt van dat stel nog het minste amok. Hij is gepasseerd ten faveure van een speler (schã¶ne), die zichzelf vanuit de schaduw presenteerde. Zo zou het straks ook met die 4 moeten gaan. Harder trainen, beter willen worden, inzet, passie.

En dat de jeugd geen kans meer krijgt onder Bosz is waanzin. Kijk hoe Dolberg zich in het elftal gespeeld heeft. Hoe Onana vanuit jong-Ajax de vaste keeper is geworden. En voor Van de Beek, Nouri, Cerny, De Jong, De Ligt komen de kansen ook echt wel.

Tot slot, we hebben jarenlang gezeurd, dat Ajax te jong was en ervaring miste. Nu Schã¶ne, Viergever en Veltman zich weer in het elftal gespeeld hebben, krijgt de jeugd geen kans. Waanzin ten top. Laat Bosz vooral lekker verder gaan, met de huidige speelwijze én met de spelers, die écht willen !

24 november 2016 om 13:40

@nufc_u2

Je zegt dat de jeugd niet thuis geeft. Dat is complete onzin omdat ze niet aan spelen toekomen en om je te kunnen bewijzen moet je aan spelen toekomen en gedurende een langere periode. Dat ze niet hard genoeg trainen is ook complete onzin dat nota bene door PB zelf wordt ontkracht. Die heeft onlangs nog naar buiten gebracht dat er niets op hun instelling viel aan te merken en dat ze uitstekend trainden. Dat ze niet spelen heeft niets met hun inzet of talent te maken, maar is een keuze van de trainer. Waar FdB voorrang gaf aan de eigen talenten, geeft PB de voorkeur aan aangekochte spelers. Dat is zijn volste recht omdat hij de coach is en het zijn verantwoordelijkheid is om de opstelling te maken. Ik zeg dan ook niet dat PB geen goede trainer zou zijn maar dat hij net als Martin Jol niet geschikt is voor Ajax. Daar hoeft je het niet mee eens te zijn, kiezen voor korte-termijn-succes is tenslotte ook een legitieme keuze. Met het beleidsplan en het Plan-Cruijff heeft dat echter helemaal niets van doen.

Dat jij spelers die mondig zijn en voor hun eigen toekomst opkomen, amokmakers noemt, zegt m.i. meer over jou dan over die spelers. Ik vind het gerechtvaardigd en prijzenswaardig dat ze zich niet opzij laten zetten en voor hun carriere opkomen. Op die leeftijd moet je spelen omdat je op de reservebank niets bijleert en stil komt te staan in je ontwikkeling. Het is volstrekt logisch dat ze daar geen genoegen mee nemen en niet blij mee zijn. Het is volstrekt belachelijk om ze dat kwalijk te nemen omdat de meesten van ons exact hetzelfde zouden doen in die situatie. Als je van een zesje een zeven op meer wilt worden, zoals jij graag wilt, zal je moeten spelen, op de reservebank gaat dat zeker niet lukken. Aan dooddoeners als "je kans komt er vanzelf wel" heeft een speler helemaal niets. Daar kan je geen carriere op bouwen. De toptalenten van Ajax hebben een trainer nodig die in hen gelooft, hen vertrouwen geeft en bereid is om in hen te investeren en hen ook uitzicht op spelen geeft als het even wat minder gaat. Dat is Peter Bosz niet, die heeft vooral oog voor het korte-termijn-succes. Dat is zijn goed recht als trainer, maar de talenten hebben daar helemaal niets aan. Ze hebben een meerjarencontract getekend omdat ze is voorgehouden dat ze bij Ajax meer uitzicht op speeltijd zouden krijgen en dan is het een hard gelag dat het tegendeel waar blijkt te zijn en de trainer je links laat liggen en het vooral de importproducten zijn die de meeste speeltijd krijgen. Als ze toch op de bank moeten zitten, kunnen ze dat net zo goed doen bij een grotere club waar ze een salaris krijgen dat drie keer zo hoog is.

Ajax speelt vaak inderdaad een stuk aantrekkelijker dan vorig jaar, maar het is afwachten of dat uiteindelijk ook sportieve successen gaat opleveren en hoe lang dat gaat duren. Op de korte termijn is dat prima, maar op de lange termijn funest als het een exodus aan talenten tot gevolg heeft. Dan betaalt de club een hoge prijs voor een kortstondig succes. Erger is echter dat de bestuurders het eigen beleid met voeten treden en de lijn-Cruijff daarmee is losgelaten, terwijl nog niet zo heel lang geleden de belofte is gedaan dat het Plan-Cruijff leidend zou blijven voor het beleid. Van die belofte is dus helemaal niets over gebleven en je kunt daarom niet anders dan tot de conclusie dat het woord van de beleidsbepalers van nul en generlei waarde is gebleken. Ajax is een club met veel successupporters en het zal velen dan ook een worst zijn, maar voor mij is het een teken aan de wand. Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar een Ajax icoon bereid is om zijn nek uit te steken als het weer de verkeerde kant op dreigt te gaan en dat is een uitermate triest vooruitzicht voor zo een mooie club.

24 november 2016 om 14:39

Ze geven niet thuis doordat ze niet écht willen knokken. Ze maken het Peter Bosz niet al te moeilijk. Ik heb nergens beweerd dat ze niet goed trainen, maar als ze spelen of mogen invallen, dan bewijzen ze niet het tegendeel. Het is te slapjes allemaal.

Ik zou niet weten waarom Peter Bosz van de korte termijn is. Hij moet presteren bij Ajax 1, daar wordt hij op afgerekend op resultaat en attractiviteit. Voorlopig doet hij het goed en ik zie alleen maar vooruitgang !

De Boer hield in jouw ogen de lange termijn in zicht, maar dat leverde de afgelopen 2 seizoenen én geen resultaat én geen kijkgenot op. Omdat de lange termijn gevolgd wordt, zit Ajax nu nog met o.a. een Veltman opgescheept.

En natuurlijk moeten die jonge gasten niet blij zijn met een plaats op de bank. Maar dat betekent dat je harder moet trainen en als de kans komt, moet je die grijpen. Zie Schã¶ne bijvoorbeeld ! Oftewel je voeten laten spreken.

Spelers die niet willen knokken, die het teamproces op wat voor manier ook verstoren, moet je zo snel mogelijk laten gaan. Onrust heeft vaak een negatief effect. Gewoon met bereidwillige spelers doorgaan. En in dit geval meer kansen voor Van de Beek, Nouri en De Jong. Ajax is hierdoor beter af.

Het Plan Cruyff is nog steeds leading. Waar de selectie niet in voorziet, daar moeten extern spelers voor gehaald worden. Ze zijn dit seizoen daarin wonder boven wonder geslaagd met Sanchez en Ziyech. En de toekomst ziet er zeker goed uit naast de genoemde middenvelders heb je nog grote talenten als De Ligt- Cerny- Kluivert- Eiting- Antonucci-Bakboord- Dekker- Sierhuis. Dus geen reden om je zorgen voor te maken !

Bedankt Overmars en Bosz voor een kapitaalverlies van 37 miljoen!!!

Overmars had Bazoer ervan moeten overtuigen dat hij naar Napoli moest gaan. Wat had Ajax allemaal wel niet met die extra 37 miljoen kunnen doen? Slecht gemanaged weer van die overbetaalde Overmars!!

En het is nog lang niet afgelopen want ook Tete, Dijks, Riedewald, Gudelj en El Ghazi zullen voor veel minder geld vertrekken dan ze uiteindelijk hadden kunnen opleveren.

24 november 2016 om 11:40

Zit jij nu jezelf duimpjes te geven?

Lees aub eens goed in hoe het werkt, voordat je dit soort dingen verkondigd. Nogmaals, Overmars beslist helemaal niks, werkelijk helemaal niks. Hij voert enkel de onderhandelingen uit. Het is aan de RvC die er een bedrag aankoppelt.

24 november 2016 om 11:51

Lekker makkelijk achteraf praten, Materrazzi.

Genoeg mensen wouden Bazoer houden op dat moment, omdat hij zo goed bezig was. Achteraf gezien is het dan jammer dat het zo gelopen is en dat hij toen niet verkocht is voor dat waanzinnige bedrag, maar dat kan je Overmars niet aanrekenen.

24 november 2016 om 12:01

Overmars had kunnen weten dat een jong talent op gegeven moment een terugslag zou krijgen dus ook bij Bazoer had hij dat kunnen weten. Hij had Bazoer gewoon ervan moeten overtuigen om naar Napoli te gaan en akkoord moeten gaan met 50 miljoen. Net zoals hij nu akkoord zou moeten gaan met de absolute hoofdprijs voor Dolberg. Ook met Dolberg weet je dat hij op gegeven moment een terugslag zal krijgen dus kun je beter nu de absolute hoofdprijs pakken voordat zijn transferwaarde gigantisch keldert.

24 november 2016 om 12:14

Verkopen van spelers is altijd lastig en als er daadwerkelijk 50 miljoen was geboden, dan had Marc hem zelf wel naar Napels gebracht. Ik gok dat de werkelijkheid ergens tussen de 15 en de 20 miljoen lag, echt niet meer. Nogmaals, geloof nu eens niet wat er allemaal geschreven word en over Dolberg, die moet je proberen nog minimaal 2,5 jaar in de Arena te laten.. Terugval zal volgend seizoen (gemiddeld bij jonge spelers naar een jaar) verkopen, Contract opwaarderen en wat mij betreft salaris plafond nu eens ophogen naar 1,5 miljoen.

24 november 2016 om 12:19

Er is daadwerkelijk 25 miljoen vast plus 25 miljoen variabel geboden door Napoli. Overmars was al akkoord gegaan hiermee maar Bazoer hield het zelf tegen.

24 november 2016 om 14:40

Bedankt Overmars en Bosz voor de kapitaal winst van alleen al 50 miljoen voor Dolberg! Bazoer wordt voor 260 keer zijn aankoopbedrag verkocht als het 13 miljoen wordt. Jouw verhaal is wel heel erg eenzijdig vind je zelf ook niet?

Destijds was er geen reden om Bazoer te verkopen, Ajax zat midden in de kampioensrace.

24 november 2016 om 14:52

Dat moet nog maar blijken wat Dolberg gaat opleveren. En voor hoeveel keer zijn aankoopbedrag was het geweest als Bazoer voor 50 miljoen was vertrokken?
Als Bazoer was verkocht konden ze wel weer iemand anders kopen om de kampioensrace mee in te gaan.

Ongelooflijk, heb je in potentie de nieuwe Seedorf rondlopen, heb je een trainer die er niks van bakt en hem nooit opstelt. Bosz heeft echt geluk met Dolberg en dat Shã¶ne het goed doet, anders hadden we met hem aan het roer rond de 6de plek gebungeld waarschijnlijk. Hij is nog steeds dezelfde trainer die in Griekenland niet ingreep toen Ajax in de eerste helft alle hoeken van het veld kreeg te zien met die stomme duitser in de verdediging. Dus ik vraag je een beetje af: hoezo laten ze het bij Ajax zo gebeuren dat een echt groot talent gewoon weggejaagd wordt. En niet alleen hij: Riedewald die in potentie vele malen beter is dan Viergever krijgt niet eens een kans meer, met deze trainer wordt er alleen aan de korte termijn gedacht blijkbaar. Zet alle grote talenten maar lekker op de bank. Tete, El Gazi, Riedewald, Bazoer , Cerny noem maar op. Geen van hen ontwikkelt zich met Bosz aan het roer.

24 november 2016 om 11:56

Dat is de Rvc inmiddels ook opgevallen. Die maken zich grote zorgen om de kelderende transferwaardes van de eigen talenten. Het moet niet te lang meer gaan duren want anders moet de Rvc gaan ingrijpen en Bosz op het matje roepen.

24 november 2016 om 12:06

Maar daarentegen stijgt de marktwaarde van:

* Dolberg - wat een talentvolle en complete spits
* Sanchez - wat een beest van een verdediger
* Onana - is inmiddels al een hele betrouwbare keeper, waarin nog veel rek zit
* Ziyech - wat een vernuft, techniek en inzicht
* Sinkgraven - die zich goed ontwikkelt als linksback (en dat na 10 wedstrijden op die positie)
* Klaassen - vertegenwoordigt ook een prima marktwaarde, is niet eens in supervorm maar scoort gemakkelijk en dat ontgaat andere teams ook niet

En ja de marktwaarde van met name Tete en Bazoer is behoorlijk gedaald. Maar dat gebeurt altijd dat sommige spelers zich niet verder ontwikkelen en anderen doen juist het tegenovergestelde. Dus met de paniek zal het wel meevallen...

24 november 2016 om 12:16

Tete hoort gewoon basis te staan, Bazoer en El Ghazi hadden al verkocht moeten worden, talenten als Cerny, Nouri hadden meer speeltijd moeten krijgen. Gudelj had niet gekocht moeten worden. Enzovoorts. Er waren echt wel mogelijkheden om beter beleid te voeren.

24 november 2016 om 12:17

De RVC bepaald dit zelf allemaal. Bosz is aangesteld om trainer te zijn, niet om het kapitaal uit de jeugd te bepalen. Hij moet goed voetbal op het matje tonen en nu ga je Bosz op het matje laten roepen, terwijl diezelfde RVC akkoord ging met de komst van Ziyech, beetje erg tegenstrijdig wat je nu zegt!

24 november 2016 om 12:21

Goed voetbal is ook mogelijk met meer eigen talenten in de basis.

24 november 2016 om 12:22

Tete moet het ongelijk dan aantonen. Maar hij heeft de vorm en drive niet. maar ik ben ook voorstander van zijn terugkeer. Maar dat hij deze Veltman niet uit de basis kan verdrijven zegt ook wel wat. Hopelijk toont ie vanavond zijn échte kunnen weer.

Als Bazoer en El Ghazi meer inzet, drive had getoond, ook tijdens hun invalbeurten, dan waren ze zeker niet gepasseerd geweest.

En verder is het veel achteraf gelul, waar we niets mee opschieten. Wanneer is het ideale moment geweest om te verkopen of te kopen .... Veltman had ook al verkocht moeten zijn en Ziyech hadden ze eerder moeten halen. Maar nogmaals, dat is achteraf. We zitten nu met de actuele info !

24 november 2016 om 12:32

Als de raad van Commissarissen toestemming geeft met het aantrekken van Ziyech, dan weet je dat er wat uit de basis moet. Dit geval Bazoer, omdat Schone de taak perfect uitvoert. Dit was te voorzien geweest door hun. Dus zal er niet snel met de vinger naar Bosz gewezen worden, zoals jij zegt. Ik denk zelfs dat de RVC juist blij is met de aanpak van Bosz, sinds jaren speelt Ajax weer, zoals de supporters het willen zien. Daarnaast vallen er altijd spelers af onder een nieuwe trainer en Bosz heeft ze niet afgeserveerd, dat word beweerd. Spelers kunnen zich in de basis knokken, dat is aan hun, niet aan Bosz, die is enkel aangesteld om goed voetbal op de mat te tonen.

24 november 2016 om 12:36

Van mij part was Veltman inderdaad ook al verkocht geweest maar volgens mij is er in tegenstelling tot Bazoer geen concrete club langsgekomen voor Veltman dus dat lag anders.
Het is nu inderdaad achteraf maar een top TD had het allemaal goed moeten zien te managen. Overmars heeft daarin niet de beste keuzes gemaakt moeten we eerlijk in zijn. Met vele miljoenen minder aan transfer inkomsten als gevolg.

24 november 2016 om 12:44

Hou nu eens op over Overmars, want je zit er wederom naast te graaien, Overmars is in feite enkel de onderhandelaar, niet meer niet minder. Hij beslist niks!

24 november 2016 om 12:54

Dus goede aankopen mogen we dan ook niet meer op het conto schrijven van Overmars. Want hij beslist niks toch?

24 november 2016 om 12:58

jawel beslissing ligt in het algemeen en de handel doet hij.

24 november 2016 om 14:04

Dus is hij ook medeverantwoordelijk voor de verkoop van spelers.

24 november 2016 om 14:51

ja even simpel gezegd, wanneer er een bod komt op een speler, word er een minimum gezegd, waarvoor er een speler weg mag, het is dan aan overmars om er ver boven het minimum uit te komen. zelfde geldt voor het aantrekken van een speler, een max bedrag word er gezegd, aan overmars om dit bedrag zo laag mogelijk te houden. dat is dus het werk van overmars, hij krijgt plafonds en daar moet hij zich aan houden. wanneer enkel overmars het tot beslissen heeft, waarom was messi dan nog niet te bewonderen in de arena? dit is allemaal het gevolg van onnodig en teveel geld uit geven in het verleden. eind jaren 90 stond ajax bekend als 1 van de rijkste clubs van europa met 90 miloen gulden op de bank, 2010 was dit amper 10 miljoen euro, 22 miljoen gulden. al het geld was verdampt in spelers als sulejmani, die ruim 10 miljoen euro minder opbracht dan aankoop bedrag. als maar 1 persoon het voor het zeggen had, zoals in het verleden, was ajax nooit zo rijk geweest als nu, dat betreft horen ze weer bij de top. maar komt voort uit verstandig beleid. en ja dan heb je soms dit soort dingen als met bazoer. maar wat je nu misloopt, zoals jij denkt 37 miljoen, word misschien wel terug verdiend in een ziyech dolberg, die nu de waarde bewijzen. het is simpelweg stuivertje wisselen.

24 november 2016 om 14:51

Als je de marktwaarde en daarop Overmars wilt beoordelen moet je een volledig beeld geven.

De marktwaarde was vorig jaar (bron: transfermarkt.nl) 78,3 miljoen. Dit jaar is de marktwaarde 128,15 miljoen een stijging over de gehele selectie (dus plusjes en minnetjes) van bijna 50 miljoen, daarbij moet je rekenen dat Ajax 25 miljoen heeft geinvesteerd (traore 2, Ziyech 13, Sanchez 5, Casseirra 5) en (milik 30, Fischer 5, Andersen 1,5, van Rhijn 1,5, Cillessen 14) heeft verkocht voor meer dan 50 miljoen.

Dus met een 25 miljoen overschot op de transferbalans heeft men de marktwaarde met 50 miljoen laten stijgen, daarbij dient gezegd te worden dat je Krul en Traore niet mee mag rekenen, die staan er voor 12 miljoen op. Eigeniljk kun je de verhuurde spelers weer wel meerekenen, maar ik laat ze buiten beschouwing en dan nog, 38 miljoen stijging met 25 miljoen overschot op de werkelijke balans.

Ik weet niet hoor, maar dit zijn extreem goede cijfers, dat voor een team dat geen CL geld krijgt.

24 november 2016 om 14:57

@Lausho Mijn punt is dan ook niet dat Ajax geen goede cijfers draait maar dat het allemaal nog veel beter had gekund.

24 november 2016 om 15:08

@materrazzi denk dat je iets te simpel daarin denkt. Het moeilijkste is, continu op niveau te blijven en winst te maken, Mooiste voorbeeld is FC Twente en Feyenoord in het verleden. Daarnaast was Bazoer een basis klant onder de Boer en eerst onder Bosz ook, maar na een hele slechte voorbereiding en slechte start, moet je offeren en dat hebben ze nu gedaan en het waar aan de ene kant kapitaal weg gaat groeit het aan de andere kant weer aan. Het is maar net hoe je het bekijkt en die 50 miljoen, geloof er nog geen bal van.

24 november 2016 om 16:13

Die voorbereiding had er helemaal niet moeten komen als Bazoer al voor 50 miljoen verkocht was. Die 25 miljoen vast plus 25 miljoen variabel zijn daadwerkelijk geboden door Napoli.

24 november 2016 om 17:36

Zoals gezegd, misschien was niemand ermee eens dat die verkocht werd. Maar ik weet haast wel zeker dat die 50 miljoen een fabeltje was.

Waar ga je dan wel in de basis staan? Celtic? Als je bij Ajax al moet banken dan toch zeker bij de grotere clubs. Ik denk dat Bazoer moet vechten zijn plek. Nu vertrekken kan een drama zijn voor zijn carriã¨re. Maar goed, je terug knokken via een kleinere club kan natuurlijk ook al zal Bazoer waarschijnlijk denken dat hij toe is aan een stap omhoog.

Bosz doet het niet goed, heb mazzel met de wonder spits anders had al op straat gestaan .

Goede speler ...hoop dat hii leuke club vind

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren