Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax krijgt kritiek na verbanning middenvelder: ‘Hij moet kunnen meetrainen’

Laatste update:

Danny Hesp, voorzitter van spelersvakbond VVCS, is niet blij met de situatie van Thulani Serero bij Ajax. De middenvelder vond afgelopen zomer geen nieuwe club, kreeg vervolgens geen rugnummer toebedeeld en moet meetrainen bij Jong Ajax. Hesp vindt dat Ajax niet goed omgaat met de Zuid-Afrikaan, die al sinds 2011 onder contract staat in Amsterdam.

/

Volgens de voormalig verdediger van onder meer Ajax zou Serero 'absoluut' de kans moeten krijgen om te trainen met de A-selectie. "Ik weet dat trainers en clubs daar anders over denken, maar je wordt gehaald als eerste selectiespeler", vertelt Hesp. "Ik weet niet wat er contractueel is vastgelegd, maar er zal wellicht instaan dat hij ook mag uitkomen voor Jong Ajax. Maar een speler die gehaald is voor het eerste, moet gewoon minimaal kunnen trainen met het eerste."

Op de training zal Serero de ontwikkeling van bijvoorbeeld Abdelhak Nouri niet in de weg zitten, betoogt Hesp in gesprek met Ajax Showtime. De voorzitter van de VVCS vindt dat de verbannen Ajacied gewoon als volwaardig selectielid gezien mag worden. "Bij Serero zit er volgens mij ook geen slechte kop op. Hij loopt er, dus daar moet je als club gewoon mee omgaan en hem bij de eerste selectie halen."

Danny Hesp heeft gelijk

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Serero heeft altijd hard gewerkt en nooit gezeurd. Hij verdient het wel.

17 november 2016 om 21:39

Precies. Ik snap dan ook niet goed wat Ajax nu bedacht heeft! Kom op zeg. Meetrainen met het eerste kan toch geen kwaad?

17 november 2016 om 22:43

Thulani flikt niets. Hij wil het liefst gewoon bij Ajax blijven en heeft geen aanbieding gekregen van Ajax of een andere een club van enig niveau. Dan is het toch niet raar dat hij wil vechten voor een kans onder een nieuwe trainer?

Dat Ajax zo omgaat met een speler die bijna 100 wedstrijden in het eerste heeft gespeeld is gewoon asociaal. Wat voor loyaliteit kan je dan van je spelers verwachten. Wat Gudelj doet is in wezen ook vergelijkbaar met wat Ajax doet. Een speler wordt buiten de selectie gezet omdat een van de partijen een breuk wilt forceren. Tja, Ajax heeft wat dat betreft niet echt de morele hogere grond als je het mij vraagt.

Boilesen was weer een totaal andere situatie. Die wilde niet verlengen tenzij tegen een riante salarisverhoging, terwijl hij volledig ten onrechte aanvoerder was en iedere wedstrijd verschrikkelijk speelde. Vraag me af of hij al een beetje realiteitszin heeft ontwikkeld op de bank bij FC Kopenhagen.

18 november 2016 om 08:27

Kennytete, dat is onzin. Serero kon niet weg (geen aanbiedingen gehad) en Serero is geen speler die blijft voor het geld. Overigens vind ik niet dat Ajax iets verkeerds doet. Een trainer gebruikt een selectie van een bepaald aantal spelers en als er dan een speler buiten valt, dan is dat jammer, maar dat is ook het risico van het vak. Er zijn gewoon veel middenvelders bij de selectie en ik zie er geen die je er uit zou moeten halen voor Serero.

17 november 2016 om 22:12

Inderdaad. Ik heb serieus met hem te doen. Wat een top gozer is het en wat is hij belangrijk geweest voor Ajax. Ik ben wel teleurgesteld in dit beleid.. schaam me er een beetje voor.

Ajax weet op dit moment sowieso niet waar het mee bezig is. De manier waarop de club met haar spelers omgaat is om te huilen.

17 november 2016 om 21:41

Huh stagaire vertel eens waarom dan? Geen idee of je het nu hebt over el Ghazi die over de schreef gaat of Gudelj die zelf geen onderdeel van de selectie wilt zijn. Serrero is een goede jongen maar hij wist dat er geen plek meer voor hem was. Dan is mee trainen met het 1e geen vast recht. Als Ajax dat met alle spelers moet doen die niet het 1e halen dan verstoort dat het proces is de mening van de staf en daar kan ik mij wel in vinden. Is hier al eens uitgebreid besproken.

17 november 2016 om 21:45

Je hebt ook nog zoiets als fatsoen en Serrero heeft wel degelijk het eerste gehaald, hij is voorbij gestreefd.

17 november 2016 om 22:43

Fatsoen heeft hier niets mee te maken. Hij kon naar een andere club en heeft dat niet gedaan. Dat is zijn keuze maar hem was duidelijk dat Ajax niet met hem verder wilde. Hij mag mee trainen met jong Ajax en gebruik maken van alle faciliteiten, krijgt zijn salaris. Maar mee trainen met het 1e elftal is gewoon niet te doen. Heeft hij niets meer te zoeken en niet professioneel.

17 november 2016 om 23:49

Serrero heeft helemaal geen aanbiedingen gekregen van een degelijk niveau, of moet hij volgens jou op zo'n moment alles accepteren?

17 november 2016 om 23:56

Het probleem is dat dat niet de mening van de staf is. De directie heeft voor het begin van het seizoen al bepaald dat Serero geen rugnummer zou krijgen en niet bij de selectie zou zitten. Bosz heeft hier nooit iets te zeggen over gehad.

Het fatsoenlijke zou zijn om hem gewoon een kans te geven in de voorbereiding en het aan Bosz over te laten. Als die dan bepaalt dan Serero geen toegevoegde waarde heeft dan is het aan hem op die speler uit de selectie te verwijderen.

Wat de directie heeft gedaan geeft Ajax ook het imago van een koude, kille club. Niet alleen naar buiten maar vooral ook naar de eigen werknemers.

Omtrent de situatie van Serero schaam ik me echt voor Ajax. Die jongen is dacht ik betrokken geweest bij 2 of 3 van onze kampioenschappen, waarbij hij ook een redelijk aantal wedstrijden als basisspeler stond. Nooit gezeurd, nooit ongemotiveerd gespeeld en altijd met een glimlach. Als je wilt dat spelers respectvol naar jou toe zijn, wees dan ook respectvol naar hun. Laat hem op z'n minst meetrainen en wellicht verbaast hij je nog.

Wat een onzin zeg, het is geen middelbare school, we hebben hier gewoon met volwassen mensen te maken. Ajax wil in de eerste selectie het hoogst haalbare en daar voldoet hij helaas niet meer aan. Ook al heeft hij het in het verleden goed gedaan en is er veel sympathie voor die jongen. Ajax betaald hem gewoon, hij mocht gratis weg en heeft er zelf voor gekozen om te blijven. Als we zoals hesp redeneren hen je straks een eerste selectie van 40 man, waar moet je dan een lijn trekken. Ik vind het sneu voor serrero, want hij is altijd een schoolvoorbeeld geweest, maar dit is gewoon de realiteit.

17 november 2016 om 23:41

Want nu kan Serero geen back-up meer zijn als 6 voor Schone? Altijd professioneel en nooit gezeurd. Schande hoe hij bij het grof vuil wordt gezet.

18 november 2016 om 08:30

We hebben met Bazoer en Riedewald al 2 backups voor Schone. Dan zijn er ook nog Van de Beek en De Jong die daar kunnen spelen. En Gudelj die net een week uit de selectie is gezet.

18 november 2016 om 08:53

Ik vind het ook een schande. Waarom niet meetrainen bij het eerste, de jongens zoals Bazoer en Riedewald en al helemaal Gudelj kunnen juist iets leren van de spelers Schã¶ne en Serero. Schã¶ne en Serero zijn jongens die nooit hebben gezeurd als ze op de bank zaten, nooit ongemotiveerd geweest. Daar kunnen deze 3 gastjes nog wat van leren, het zit een beetje tegen bij deze 3 en het gezeur begint, willen alle 3 weg. Deze 3 gastjes zijn dus geen betere backups voor Schã¶ne in mijn ogen Van Beek en de Jong natuurlijk wel en zelfs eventueel een Serero ook. Van de Beek en de Jong kunnen van de ervaring van Serero ook nog iets leren en ik denk als je een goed gesprek met Serero aangaat dat hij juist met een Schã¶ne deze jongens verder kan helpen. D

17 november 2016 om 23:46

Ajax wilt in de selectie het hoogst haalbare? Is dat de reden waarom Schone ook gratis weg mocht en nu opeens een bepalende speler is? Bosz heeft deze jongen simpelweg afgeschreven, zonder hem een kans te geven. Realiteit is dat Ajax op een extreem kille wijze omgaat met loyale spelers en dit zou zich in de toekomst tegen de club kunnen keren.

18 november 2016 om 00:36

@regulator

Bosz heeft hem niet afgeschreven, dat heeft het bestuur gedaan. Hij mocht niet eens beginnen aan de voorbereiding

18 november 2016 om 01:53

My bad, je hebt gelijk

19 november 2016 om 01:42

Overigens, nu ik je reactie beter lees. Je hebt het er over dat het geen middelbare school is. Waarom trainen middelbare scholieren wel mee met het eerste, terwijl een speler die rond de 100 wedstrijden heeft gespeeld, buiten de selectie wordt gelaten? En geef me even 10 namen van spelers die de afgelopen jaren verbannen zijn uit het eerste team, geen rugnummer toebedeeld kregen en alleen mochten meetrainen met de jeugd. Ik kom alleen uit op Sana, en jij?

Vind het ook onzin. Dit is haast wegpesten of hem straffen omdat hij geen nieuwe club kon vinden. Dat hij geen kans maakt op het eerste elftal, okee. Dat hij niet gaat spelen, okee. Maar ga hem niet verbannen van gasten die een half jaar geleden nog zijn teamgenoten waren, dat is gewoon kinderachtig en zwaar onnodig iemand kleineren.

17 november 2016 om 21:58

Nee dat is niet kinderachtig wat een onzin. Ajax heeft gewoon (te) veel middevelders. Iedereen die ooit een sport heeft gespeeld weet dat het op trainingen niet handig is als je te veel.spelers voor 1 positie hebt. Verder kan je niet trainen met 25 spelers. Bij inter had de boer ook dat probleem. Daarnaast krijgt hij er een vorstelijk salaris voor.

Jammer voor Serero. Hopelijk komt er in januari een oplossing voor hem.
Mensen die kritiek op Ajax hebben: hij had al weg gekund, maar wilde zelf niet weg omdat hij bij de betreffende club(s) blijkbaar minder salaris zou krijgen.

18 november 2016 om 00:38

Welke clubs dan?

Ik zou hem nu zeker een kans geven. Je hebt een plekje vrij door het terugzetten van Gudelj. Laat Serero, die altijd een goede instelling heeft gehad, maar lekker meetrainen. Zal Gudelj ook stof tot nadenken geven.

18 november 2016 om 11:03

Sowieso een club in Zuid-Afrika.

Walgelijke affaire van me cluppie, de verantwoordelijken moeten zich kapot schamen! Deze jongen heb ik ook kritiek op gehad, maar nooit over zijn mentaliteit, instelling en houding naar de clubs en supporters. En heeft bovendien ook een cruciale rol gespeeld, in de kampioenschappen onder Frank. Dit heeft heeft Thulani niet verdiend, hij had iig mee mogen trainen en bij de selectie zitten wat mij betreft. Deze jongen is uit andere hout gesneden, in tegenstelling tot onze spelvertragende diva Gudelj.

Ik ben echt geen clubkenner, niet eens een 'fan', maar zelfs ik weet dat Serero weg kon maar niet wilde. Dan moet ie dus op de blaren zitten, zo simpel is het. Ja, hij is nuttig geweest en heeft altijd 110% gegeven. Het wordt wel een beetje een heel grote selectie als iedereen die ook maar iets betekent heeft bij het 1e mag blijven. Ajax is een voetbalclub, een bedrijf zelfs en geen filantropische instelling.
Volgens mij mag iedereen bij Ajax in principe door de voordeur vertrekken maar als een speler dwars gaat liggen is de achterdeur net zo functioneel., als je het mij vraagt.

17 november 2016 om 22:44

Als ik 200% geef speel ik ook niet want ik ben helaas niet goed genoeg. Voor Ajax kan ik zeker 200% geven.

17 november 2016 om 23:43

Laat Serero dan meetrainen in plaats van onze diva Gudelj.

18 november 2016 om 00:01

Dan moet je als club zoiets inschatten voordat je het contract verlengt. In feite doet de inzet of de kwaliteit van Serero hier helemaal niet ter zake, hij heeft nog een contract en heeft dus recht om mee te trainen (mogelijk bij het eerste). Ziyech mag naar de winterstop toch ook niet besluiten bij een andere club te gaan voetballen, aangezien het niveau bij Ajax te laag is voor hem. Een contract is een overeenkomst tussen twee partijen, daar zitten niet zo gek veel eenzijdige opties in.

18 november 2016 om 00:40

@nick Danninga

"ajax is een voetbalclub, een bedrijf zelfs en geen filantropische instelling."

Want hij krijgt nu minder of geen salaris?

Het probleem van Serero is de rendement, die is erg laag. Attractief en aanvallend heb je niets aan Serero. Serero is een beetje type speler die van Gaal en de Boer voor ogen hebben.

Niet voor de huidige Ajax, hierbij heb je een rendement nodig.

18 november 2016 om 00:42

@petervermeuien

Kijk eens naar zijn duel winst statistieken. Wedden dat je je reactie verwijderd?

18 november 2016 om 12:37

Maar je moet wel winnen, he. Duels winnen win je de wedstrijd toch niet. Ik ben tevreden met Schone.

18 november 2016 om 08:57

als je zijn statistieken verwijderd is hij van meer waarde geweest dan Gudelj ooit zal zijn. Het voordeel van een Serero is dat hij inderdaad een speler is die van Gaal voor ogen heeft. Volgens mij heeft Ajax onder van Gaal de grootste prijs die je als club kan halen behaald en zelfs de Boer deed het goed. Zo slecht kan een speler die Van Gaal en de Boer voor ogen hebben dan niet zijn.

18 november 2016 om 13:58

Daarom staat Traorã© er in, want die heeft zo'n fantastisch rendement

18 november 2016 om 17:00

Ja zeker. Europees en Ajax staat op 2e, niet slecht voor nieuw systeem en spelers. Serero eeuwig balbezit, voorin geen meerwaarde. Traore speelt niet best maar rendement is ok!

18 november 2016 om 00:48

Serrero en Gudelj er allebei uit. Vd. Beek en Nouri erin.

Misschien doen ze dit wel om problemen in de toekomst te vermijden. Als je hem wel laat mee trainen en een ander bv niet kan dit natuurlijk scheve gezichten opleveren, of onduidelijkheid.

Dit toont wel de arrogante houding van Ajax aan. Hij wordt nu letterlijk behandeld als oud vuil, terwijl hij zich altijd volledig ingezet heeft als een voorbeeldige prof voor Ajax. Diep treurig dit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren