Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Dolberg is fantastisch, maar ik kies nu voor Jörgensen’

Laatste update:

Frank Arnesen is dolenthousiast over Kasper Dolberg. De aanvaller brak dit seizoen door bij Ajax en in Denemarken zijn de verwachtingen over zijn toekomst hooggespannen. Arnesen begrijpt dat en steekt dat niet onder stoelen of banken.

/

“Ik zag hem voor het eerst voetballen tegen PAOK Saoloniki in de Champions League. Kasper speelde heel erg goed, ik wist niet wat ik zag, joh”, vertelt de analyticus aan Tipsbladet. “Ik vind Dolberg een heel complete voetballer. Hij is technisch, fysiek sterk en kan met zowel links als rechts uitstekend schieten. Ook zijn first touch is geweldig en zijn neusje voor de goal is een aangeboren talent.”

De zestigjarige ex-directeur van onder meer PSV is wel benieuwd hoe Dolberg met de druk omgaat, nu er steeds meer van de tiener wordt verwacht. “Momenteel is hij nog erg rustig. Hij lijkt in zijn karakter ook heel rustig te zijn, maar nu hij steeds meer in de schijnwerpers komt te staan, kan dat veranderen.”

Ondanks de lyrische woorden ziet de oud-Ajacied hem vrijdagavond liever niet in de basis staan van het Deense elftal. In eigen huis speelt men een WK-kwalificatieduel met Kazachstan. “We moeten vanavond winnen. Er komt veel meer bij kijken dan alleen talent. Ervaring is nu belangrijk en ik zou kiezen voor Nicolai Jørgensen van Feyenoord”, besluit Arnesen.

Denk jij dat Kasper Dolberg vrijdagavond in de basis staat tegen Kazachstan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Niet meer dan logisch. Jã£â¶rgensen is ook gewoon de betere spits. Hij scoort meer, geeft meer assists Ãâ©n creã£â«ert meer kansen dan Dolberg. Verder denk ik dat Jã£â¶rgensen belangrijker is voor het spel. Neemt niet weg dat Dolberg (veel) meer potentie heeft natuurlijk. Maar met potentie win je geen wedstrijd.

11 november 2016 om 15:43

De betere spits? Leuk dat je dat als een feit brengt. Maar ik vind de leuke arbeidsethos en de grove motoriek van jorgensen in het niet vallen bij de klasseflitsen die Dolberg soms tentoonspreidt.

11 november 2016 om 15:52

Hou eens op met die Dolberg joh. Heeft een paar hele goede wedstrijden gespeeld maar is nog veel te inconsistent. Jã¶rgensen is gewoon veel meer bewezen en niet voor niets aan kop qua aantal eredivisie doelpunten.

11 november 2016 om 16:03

@mentalist

Die zogenaamde klasseflitsen tonen zich anders niet in de gecreeerde kansen, goals en assists. Iets waarmee je wedstrijden wint.

@kennytete2

Dolberg maakt per 152 minuten een goal. Jorgensen per 130 minuten. Scheelt dus al een kleine 20 minuten.

Dolberg is qua potentie veel beter dan Jorgensen natuurlijk. Maar daar heb je niks aan. Een spits moet presteren. Goals maken, assists geven, kansen creeren. Daarin is Jorgensen gewoon veel beter in dan Dolberg op het moment.

11 november 2016 om 16:06

Jorgensen is topscorer van de eredivisie, geen onbelangrijke statistiek voor een spits.

11 november 2016 om 16:11

Wat is dat voor een geleuter. Alsof Dolberg geen goals maakt? Die jongen heeft meer techniek in zijn kleine teen dan jorgensen in zijn hele lichaam. Jorgensen is geen slechte spits, en Dolberg is een jonge jongen. Maar als ik mocht kiezen nam ik Dolberg.

11 november 2016 om 16:17

of gewoon stoppen met de strijd tussen een Feyenoordspits en een Ajaxspits. Want dat lees ik veel terug. Tactische gezien zou ik met beide spelen en Eriksson erachter. Aanspeelpunt Jorgenssen en de snelle actie van Dolberg er omheen.

11 november 2016 om 16:18

Dolberg maakt in de Eredivisie per 141 minuten een goal. Met EL erbij eens in de 138. Jorgensen scoort eens per 129 minuten in de ED en met EL erbij eens per 133 minuten. Dus zeker geen 20 minuten verschil. Maar Jorgensen is zeker de betere spits. Daarom heeft ook iedereen het over Dolberg.

11 november 2016 om 16:22

Dolberg is in de eredivisie bij 1 goal per 117 minuten betroken (assist of goal)
Jorgensen is bij 1 goal per 93 minuten betrokken.
Jorgensen biedt stabiliteit met zijn ervaring. Dolberg zorgt voor klasse. Ik zou ze gewoon samen in het elftal zetten met Dolberg als diepe spits en Jorgensen achter de spits. Kunnen ze lekker afwisselen en voor veel diversiteit zorgen voorin.
Maar natuurlijk moet je Lord Bendtner in de basis hebben.

11 november 2016 om 16:24

Wee je gebeente als je een speler van Feyenoord hoger inschaalt dan eentje van Ajax. Elke speler van ajax is een wereldtalent, wanneer snapt de rest dat toch eens?! Die verbetenheid als er eens eentje een Feyenoorder beter vindt, om bang van te worden. Geen wonder dat het elke keer zo uit de klauwen loopt tussen die supportersgroepen. Laat mensen lekker hun eigen oordeel vellen, Arnesen miszegt hier niets, Jorgensen is verder op dit moment, hij is immers ook ouder. Dolberg is ook hardstikke goed mensen, iedereen blij, beide clubs een prima spits. Het is interlandvoetbal deze week, je clubvoorkeur kan even in de ijskast.

11 november 2016 om 16:30

En toch ben ik het met FR12 eens. Als bondscoach stel je op het moment de beste speler op. Wat FR12 ook al aangeeft is dat Dolberg in potentie beter is, Dolberg zal in de toekomst (waarschijnlijk) eerste spits worden. Maar het is nu gewoon nog te vroeg.

11 november 2016 om 16:35

@1afcajax1

Welzeker meer dan 20 minuten. Ik heb namelijk alle competities meegerekend. Dus Eredivisie, CL kwalificatie, Europa league, Knvb beker en JC schaal.

11 november 2016 om 17:21

@fr12jules

Dat zou goed kunnen, ik heb inderdaad niet alles erbij gehaald. Slechts de relevante wedstrijden die ze met elkaar kunnen vergelijken. Feyenoord heeft geen CL kwalificatie gespeeld, Ajax geen JC Schaal. En Dolberg heeft niet gespeeld in de Knvb beker, van Jorgensen weet ik het niet. Je gaat immers de topscorer van La Liga ook niet vergelijken met die van de Portugese competitie.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind Jorgensen een uitstekende spits, maar oordelen op cijfers vind ik altijd een beetje een vertekend beeld geven, ook al is dat bij een spits wel een belangrijke graadmeter. Ik baseer mijn oordeel liever op hoe iemand voetbalt.

11 november 2016 om 17:22

Jorgensen heeft in NL minder leuke dingen laten zien dan Dolberg hoor.. Vooral de grote wedstrijden is Jorgensen nagenoeg onzichtbaar. Dat Jorgensen in de eredivisie net wat meer minuten heeft zegt niets, aangezien Dolberg in europees verband al veel meer heeft laten zien.

11 november 2016 om 18:18

Het gaat toch niet om wie de betere ballet danser zou kunnen zijn, maar de betere spits? Was jij niet altijd de gene die riep dat Huntelaar beter was dab van persie terwijl je duidelijk kon zien dat van Persie de betere motoriek had en verfijner was? Als het maar in jouw straatje past he?

11 november 2016 om 18:22

3 klasse beter? Doe even normaal gast... dat je voor Ajax bent en alles beter dan Feyenoord mag jij vinden, maar maak je zelf even niet zo overdreven ongeloofwaardig... hoeveel heeft Dolberg Europees al gemaakt in een voor Ajax makkelijker poule dan Jorgensen in een zwaardere poule?

11 november 2016 om 18:26

Jorgensen is meer beslissend geweest voor Feyenoord dan Dolberg voor Ajax. Dolberg is duidelijk een groter talent en veel technischer, maar Jorgensen is bepalender

11 november 2016 om 18:35

Leuk die talent, maar gaat hij ook bepalend worden? Ik heb liever goals dan alleen techniek. Anders zou ik als trainer wel een zaalteam opstellen.

11 november 2016 om 18:45

Leopart Dolberg bepalend? 2 goals tegen Roda, goal tegen Standard, tegen Feyenoord, tegen Celta, tegen PAOK de gelijkmaker. Nee absoluut niet bepalend. Fijne avond nog

11 november 2016 om 19:01

@baardgramus, niet elke speler van Ajax is een talent, helaas. Maar feyenoord heeft nauwelijks echte talenten waarvoor een onpartijdig voetballiefhebber naar een stadion komt. Fijn voor jullie dat een hardwerkend elftal met middelmatige voetballers bovenaan staat. Ik kom er niet voor naar het stadion.

Ik kijk liever naar voetballers met iets extra's, die je kunnen verrassen. Daar is Dolberg erg goed in gebleken.
Jã£â¶rgensen is wat ouder, dus wat meer ervaren en daardoor verder.

11 november 2016 om 23:41

Jij ook. Pijnlijk he om als Ajax supporter toe te geven dat een speler van Feyenoord beter is. J durft niet eens op de rest van mijn reactie te reageren omdat je weet dat je ongelijk hebt. Sterkte

11 november 2016 om 15:43

Niet mee eens. Ik vind Dolberg nu al een completere spits als Jörgensen. Ook zag je in de klassieker dat dolberg voor meer gevaar zorgt. Technisch is Dolberg al helemáál beter. Jorgensen is alleen in de lucht beter

11 november 2016 om 15:50

Wat hoor ik dat nou goed Dolberg is al technisch beter? Hebben jullie Jorgensen überhaupt zien spelen. Je merkt aan alles dat spits niet zijn natuurlijke positie was. Die jogen heeft misschien niet de first touch van Dolberg maar is echt geweldig met de bal. Van mij mag hij zelfs vaker de man opzoeken omdat hij gewoon de kwaliteiten en skills heeft om een man te passeren. Tuurlijk heeft Dolberg veel meer potentie maar jullie onderschatten Jorgensen en zetten hem neer als iemand die alleen een bal kan bij houden en goed kan koppen.

11 november 2016 om 16:07

@walcott: Omdat hij scoort...? Verder is hij heel de wedstrijd onzichtbaar geweest en heft echt niks gebracht!

We slaan weer eens voledig door in de Hype hier in Nederland. Dolberg heeft echt veel meer talent. En zal ook verder komen, maar op dit moment is Jorgensen is op dit moment nog beter.

Jorgensen is sterk aan de bal en kan ook nog eens goed mee voetballen. Vooral Technisch is Jorgensen beter, je kan goed zien dat het vroeger een flankspeler was. Maar we zien hier een grote fysieke jongen dus zal wel geen techniek hebben......

11 november 2016 om 16:13

Nee nee, niet de hype in Nederland, maar in Amsterdam.

Ikzelf vind Jorgensen ook beter dan Dolberg, alleen ziet het bij Dolberg er wat mooier uit, terwijl Jorgensen meer gericht is om doelpunten maken. Dolberg heeft meer flair in zijn spel vind ik, maar is op dit moment niet verder dan Jorgensen.

Maar hij kan verder komen dan Jorgensen, want wat hij nu laat zien is wel klasse hoor voor zo'n jonge jongen.

11 november 2016 om 16:18

@Capis Dolberg heeft ook nauwelijks de bal gehad in de Klassieker dus dan is het op zich wel logisch dat hij er verder weinig van bakte. Maar wat ik zo knap vind is dat hij dan 1 kans krijgt en dat dit bij hem gewoon altijd een goal is. Overigens was Dolberg ook een buitenspeler; qua techniek doen die twee echt niet voor elkaar onder hoor. Daarvoor kijken sommigen hier wellicht te weinig naar Jorgensen of 'jullie' te weinig naar Dolberg. Jorgensen is in mijn ogen wat beter in het meevoetballen, maar Dolberg vind ik veel meer een afmaker die zijn eigen kansen kan creeeren. Dolberg heeft daarnaast minder gespeeld en Feyenoord draait aanvallend ook nog eens beter. Dus dan snap ik wel dat Jorgensen betere statistieken heeft. Maar als je kijkt naar pure klasse wint Dolberg het wel. Die laat dingen zien die je maar zelden tegenkomt bij een spits van zijn leeftijd. Alleen het is dus net wat het team nodig heeft. Ik zou sowieso Jorgensen opstellen, maar dat komt ook doordat ik Dolberg liever wat rust zie krijgen.

11 november 2016 om 16:23

Niet alleen in Amsterdam. In Denemarken is hij ook "hot". De media daar staat er vol mee.

11 november 2016 om 16:52

Wat kuyt007 zegt is niet eens zo gek. Zouden denk ik redelijk complementair aan elkaar zijn.

11 november 2016 om 16:54

Schei eens uit met dat hypen van Dolberg. Tuurlijk laat hij goede/ dingen zien, maar als ie straks in z'n dip zit, dan bakt hij er niks meer van. Verder kan je momenteel veel meer bouwen op Jorgensen, want die is gewoon een stuk ouder. Wees gewoon blij dat we 2 goede voetballers (dat zijn ze gewoon namelijk) in de spits hebben lopen bij de eeuwige rivalen.

11 november 2016 om 17:29

Jorgensen was niet onzichtbaar of zo? Ook hij kwam niet in het spel voor. Dolberg heeft geweldige wedstrijden gespeeld. Ik word echt moe van sommigen hiero die maar willen zeiken op zo een jong ventje.

11 november 2016 om 17:30

Milik was volgens jullie ook slechter dan luuk de jong en zie milik nu en de jong nu. Oke milik geblesseerd maar toch. Was al goed bezig bij napoli.

11 november 2016 om 16:55

De betere spits?? Dolberg is sneller, sterker en is beter aan de bal. Jorgensen is gewoon een afmaker en een harde werker meer is het ook niet.

Dolberg heeft laatste tijd veel gespeeld en hij kan wel wat rust gebruiken.

11 november 2016 om 16:23

Inderdaad, vind het prima dat hij wissel staal

Denemarken zit nu in een situatie dat het moet, ligt veel druk op de ploeg dus ik snap wel dat je dan liever begint met een meer ervaren spits die ook gewoon in een goeie vorm steekt.

Als je Dolberg laat starten en hij presteert niet dan kan dat een grote druk voor hem zijn, word je aangepakt in de media, je moet die jongen toch wel enigszins beschermen.

Dolberg heeft meer potentie en die gaat Jorgensen normaalgesproken echt wel voorbij maar laat hem maar rustig gebracht worden. Kan een heerlijk koppel gaan vormen met Eriksen zijn steekballetjes en zijn intelligentie op voetbalgebied.

11 november 2016 om 16:05

Jorgensen is al gewend om in een 2 spitsen systeem te spelen. Jorgensen die kan scoren én kansen kan creeeren. Dolberg als koele afmaker en Eriksen die zowel Jorgensen en Dolberg in stelling kan brengen, en zelf ook nog eens een prima trap heeft. Dat wordt genieten voor de Denen als ze alle drie hun lijn zo doorzetten.

11 november 2016 om 16:21

Tenminste een zinnige reactie. In plaats van Dolberg is beter of Jorgensen is beter. Ik zou ook kiezen voor Jorgensen nu om zoals je al aangeeft de druk nu te hoog is om te gaan "proberen" met debutant Dolberg.

11 november 2016 om 16:28

Mensen maken hier een Feyenoord Ajax discussie van. Ik als Ajacied zo ook Jorgensen opstellen nu, puur om de ervaring alleen al. Dolberg zit nu een paar maanden bij het eerste van Ajax terwijl Jorgensen al 6 jaar meegaat. En als het verschil in kwaliteit dan zo klein is zou ik altijd voor de meer ervaren optie gaan.

Als hij had opgelet dan weet hij dat vanavond niet speelt. Hij maakt hooguit wat minuten.

Het is toch logisch dat hij kiest voor Jã¶rgensen die is A 6/7 jaar ouder en heeft meer ervaring dan Dolberg altijd gelijk dat op een voetstuk zetten na een paar goede wedstrijden , laat Dolberg eerst maar eens een seizoen goed spelen het al een prestatie dat hij zo jong al bij de selectie van Denemarken zit , hij kan heel goed worden maar dat moeten we maar afwachten hoe hij zich blijft ontwikkelen nu is Jã¶rgensen gewoon de beste keus voor Denemarken i.m.o.

11 november 2016 om 16:23

Precies. Is ook alleen maar goed voor Dolberg en voor Ajax als hij even een moment rust kan pakken. En het zal toch niet lang duren voordat hij Jorgensen voorbij is gestreefd.

11 november 2016 om 16:27

En wat als hij dezelfde dip krijgt als El Ghazi, Tete, Bazoer en Riedewald?

11 november 2016 om 16:56

@FR12Jules een dip is er om ook weer uit te komen Overigens vind ik dat Tete en Riedewald niet echt een dip hebben. Die worden gewoon niet opgesteld en missen daardoor wat wedstrijdritme. Maar Bazoer gaat heus wel weer uit zijn dip komen bijvoorbeeld. Het is normaal dat talenten een dip krijgen. Dus Dolberg zal vast op een bepaald moment die dip krijgen en minder zijn dan Jorgensen. Laten we voor Denemarken hopen dat Jorgensen dan zo blijft presteren zodat je die dip over anderhalf/twee jaar nog steeds kan opvangen.

11 november 2016 om 16:58

Daar komen ze uiteindelijk wel uit gok ik. Vilhena heeft zich bijvoorbeeld ook behoorlijk herpakt naar mijn mening. Niet hypen in het begin en niet compleet afbranden tijdens de bekende dip.

11 november 2016 om 17:24

Ik ben het er niet mee eens dat Tete en Riedewald een dip hebben. Die zijn gewoon om tactische redenen gepasseerd door Bosz. Redenen waar ik het niet mee eens ben.

Daarnaast vind ik de zogenaamde dip als regel altijd een beetje overdreven. Alsof het een gegeven is dat een speler altijd een terugval kent in zijn ontwikkeling. De echte toptalenten hebben daar in mijn beleving meestal geen last van. El Ghazi en Bazoer vallen wat mij betreft dan ook niet in die categorie.

11 november 2016 om 17:33

Tete en riedewald hebben geen dip. Er spelen gewoon andere spelers op hun positie. Bazoer en Anwar hebben inderdaad een dip maar dat hoort bij de leeftijd. Voor de rest zie ik zo een ijskoude als dolberg echt wel uit een dip komen zodra hij ermee te maken krijgt.

11 november 2016 om 22:44

Tete en Riedewald hebben geen dip. die zijn gewoon gepasseerd door Bosz.

En ik acht Dolberg eigenlijk beter in staat om met zo'n dip om te gaan dan El Ghazi en Bazoer

11 november 2016 om 16:26

Fijn, een realist. Dolberg zn tijd komt wel. Als hij zo doorgaat wordt hij wereldtop. Maar je moet bescheiden beginnen.

11 november 2016 om 17:02

Ik vind het persoonlijk sowieso al gek dat hij opgeroepen is, net als sommige spelers in Nederland e.d. Laat die jongens gewoon lekker bij de club of bij het jong team spelen. Lekker vanaf een jaartje of 21 bij het vlaggenschip van de nationale ploeg. Enige wat ik me voor kan stellen om spelers zo vroeg op te roepen is als ze een dubbel paspoort hebben.

Hehehe, Jorgensen is dus een soort Kramer en Dolberg is Messi? Zo zien alle ajacieden het volgens mij... wie heeft de minste tijd nodig om te scoren en/of voor te bereiden, Jorgensen, dus de betere spits op dit moment... toch simpel lijkt me...

Hoewel ik onder de indruk ben van Dolberg dan moet ik ook wel toegeven dat Jorgensen op dit moment de completere spits is en brengt meer ervaring. Dolberg is een geweldig talent en heeft inderdaad een neusje voor de goal en is een echte 'typische'spits. Maar Jorgensen is op dit moment completer. Hij is een hardwerkende spits die echt in het teambelang speelt en ook nog zijn goals en assists meepikt. Ook is hij iemand die het geen probleem vind om ruimte te maken voor anderen in de spits. Qua dat betreft is Dolberg iets statischer maar dat kan natuurlijk ook de opdracht zijn van de trainer.

En aangezien ik ook voor Ajax ben zie ik ook liever dat Jorgensen wordt opgesteld voor de basis. Het scheelt misschien aan overbelasting en eventuele onnodige blessures. Ook vind ik het verstandig als hij niet te snel wordt gebracht. Iedereen lijkt te vergeten dat hij ook maar net komt kijken. En hoe koel die jongen ook lijkt het zal vroeg of laat echt wel iets met hem gaan doen als hij zo wordt opgehemeld. Helaas willen sommige direct doorslaan als zij een goede voetballer zien.

De weg van de geleidelijkheid is niets mis mee. Gewoon nog een paar jaar ballen bij Ajax en ter zijner tijd een vaste basisspeler worden bij de nationale ploeg.

Waarom zitten de grotere clubs nu al achter Dolberg aan?
Vanwege de potentie van die jongen. Niets ten nadele van Jorgensen,
maar diie laatste is gewoon een prima spits voor elke Eredivisieclub
terwijl Dolberg in alle opzichten meer gereedschap in huis lijkt te hebben.
Wel is het zo, Jorgensen heeft langere tijd stabiel op zijn niveau gespeeld
(FC Kopenhagen/feijenoord), Dolberg moet het nog daadwerkelijk bewijzen.
Toch is de Dolberg van nu al minstens van gelijk niveau als Jorgensen.
De tijd zal het leren waar zijn reis eindigt. Als hij maar niet in de voetsporen
van Fischer treedt....

Ik snap niet zo goed waarom al deze mensen de spelers op statistieken en dergelijke gaan vergelijken. Of is het een strijd tussen ajax- en Feyenoordfans, die elkaar naar de kroon willen steken.

De enige vergelijking die gemaakt kan worden is welke spits het beste in het systeem past. Hoe verhouden de spelers rondom de spitspositie zich met de speelstijl van de twee spelers. Je kiest neem ik aan de spits die complementair is aan de speelstijl en andere spelers. Geen idee wat dat is van Denemarken hoor. Want met alle respect, ervaring? onzin. tegen Kazachstan moet er gewonnen worden, of dat nou met dolberg of jorgenson in de spits is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren