Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Jong schopt PSV-fans tegen zere been: ‘Een onverstandige uitspraak’

Laatste update:

De supportersvereniging van PSV is niet blij met de uitspraken van Luuk de Jong na de 1-0 overwinning op Sparta Rotterdam van zaterdagavond. Aanhangers die tijdens de wedstrijd floten, werden door de aanvoerder van PSV 'geen echte supporters' genoemd. Het ongenoegen van de toeschouwers richtte zich voornamelijk op Luciano Narsingh.

/

Harrie Timmermans, voorzitter van de supportersvereniging PSV, noemt het 'een onverstandige uitspraak' van De Jong. "Voetbal is emotie. Je kunt niet zeggen dat het lekker gaat met ons. We hebben al negen verliespunten. Kans op kans wordt om zeep geholpen", somt Timmermans op in gesprek met Metro. "Het is logisch dat mensen gefrustreerd raken. Sommigen gaan dan fluiten."

"Maar neem van mij aan dat dit wel degelijk echte PSV-fans zijn, mensen die enorm meeleven met hun club. Dat zij dan door hun aanvoerder ‘geen echte fans’ worden genoemd, is onterecht", voegt Timmermans toe. Volgens de voorzitter wordt er niet veel gefloten in het Philips Stadion. "Volgens mij gebeurde het tegen Sparta één keer toen Phillip Cocu defensief wisselde. Dus waar hebben we het over?"

Was het een onverstandige uitspraak van Luuk de Jong?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ojee hopelijk geen Icardi taferelen daar in Eindhoven.

24 oktober 2016 om 15:49

Ik ben eigenlijk wel weer toe aan een nieuwe wending in die zaak, ik wil weer wat entertainment en spektakel lezen.

24 oktober 2016 om 15:54

Ja. Wanneer komen die Argentijnen nou?

Tsja zeuren dat voetballers geen zelfkritiek hebben. Supporters kunnen er ook wat van hoor. In dit geval dan PSV-fans. De beste man van de supportersvereniging vind het allemaal schijnbaar normaal dat spelers die hun best doen, maar pech hebben met de afronding worden uitgefloten. Dat verhaal dat het alleen gebeurde bij een verdedigende wissel tegen Sparta is natuurlijk onzin. In dit bericht staat al dat het ongenoegen van de fans zich op Narsingh richtte. Nou beste man van de supportersvereniging. Bij die verdedigende wissel stond Narsingh al een tijdje niet meer op het veld.

Wel mooi om te weten dat supporters wel mogen fluiten, maar dat de spelers daar vervolgens niks van mogen zeggen.

24 oktober 2016 om 16:08

Als je al meer dan 10 wedstrijden oprij zo verschrikkelijk veel kansen krijgt en het elke keer niet afmaakt dan kan je niet meer van pech spreken maar eerder van een vorm crisis.

Daarnaast zijn er genoeg spelers die naar mijn mening helemaal niet hun best doen, De Jong loopt er bij als een gefustreerd mannetje en staat nooit op of gaat door na een ''overtreding'', Willems staat keer op keer te slapen en dat heeft PSV al een aantal tegengoals gekost en ook Pereiro en Narsingh lopen er maar als een stel ongeintereseerde kleuters.

En het ergste vind ik nog dat Cocu er niks aan doet, laat Lammers en Zinchenko wat vaker in de ploeg komen en zet die Willems in godsnaam op de bank i.p.v. Brenet.

24 oktober 2016 om 17:30

Eindelijk mensen die het ook eens gaan inzien. Cocu moet ook eena in de spiegel kijken net als Willems, de Jong en Narsingh.

24 oktober 2016 om 16:37

Ach er wordt in elk stadion gefloten. En het wordt ook zo enorm opgeblazen er werd heel af en toe gefloten door een paar man, maar het grootste deel van de wedstrijd werd de ploeg gewoon gesteund.

En volgens mij is het niet zozeer dat de de spelers er niks van mogen zeggen, maar meer degen die het zegt. Dat de Jong eerst eens naar zichzelf kijkt voor hij op zijn medespelers, de scheidsrechter en het publiek begint te zeiken. Als je al je duels verliest van Michael Breuer en v Drongelen (een 17jarige) gaat er toch echt ergens iets mis hoor.

24 oktober 2016 om 17:16

Fluiten tegen de eigen spelers is ook zeker geen PSV-aangelegenheid, dat kom in andere stadions ook voor. Dit stuk gaat toevallig over Psv, dus reageer ik daar op. Natuurlijk staat ook in Eindhoven het grootste deel achter de ploeg.

Als de prestaties minder zijn dan zouden spelers dus niks mogen zeggen volgens die redenering, want ze moeten eerst naar zichzelf kijken? Luuk de Jong speelt niet minder dan vorig seizoen, toen was het goed omdat die ballen er in vlogen. Nu doet ie precies hetzelfde, maar gaat het net mis. Of binnenkant paal of de keeper die een paar ballen uit de hoeken haalt. Dan mag je nu niks zeggen als aanvoerder?

24 oktober 2016 om 17:22

Dat komt omdat de Jong vorig seizoen ook al hele periodes ondermaats speelde. Toen viel het alleen minder op omdat hij scoorde, maar dat doet hij nu niet. En hij is niet alleen het missen van kansen, hij kaatst slecht, verliest al zijn duels etc. Bovendien begint hij ook te zeuren op de scheids en zijn medespelers.

24 oktober 2016 om 20:13

Ik ga al jaren naar elke thuiswedstrijd. En ik heb nog nooit iemand uitgefloten. Maar deze reactie van de Jong slaat nergens op. Waarom zijn die mensen geen echte fans? Die mensen zijn super gefrustreerd omdat er pas 3! goals zijn gemaakt in thuiswedstrijden dit seizoen en er al 7 punten zijn laten liggen omdat men voorin hopeloos uit vorm is.
Dit is typisch een reactie van een voetballer die vind dat supporters elk jaar maar gewoon een rip uit hun lijf moeten betalen voor een seizoenskaart elke wedstrijd moeten komen en verder hun bek moeten houden. Nou meneer de Jong je speelt bij een topclub en als je daar niet naar behoren presteert dan krijg je kritiek. En dan kun je wel tegen de supporters aan gaan schoppen maar je kunt ook eens gewoon een bal erin koppen. Je best doen is niet genoeg bij PSV je moet presteren

Gewoon achter Luuk en PSV blijven staan. Helaas begint een groot deel van onze aanhang meteen een zondebok uit te kiezen als het even niet loopt. Dit in combinatie met de media die dit maar al te graag aandacht geeft maakt het alsof Luuk er helemaal niets van bakt. De balletjes die de afgelopen seizoenen binnenvlogen en ons tot 2x toe kampioen hebben gemaakt vallen nu even niet in het netje. Als die ballen die nu telkens weer op de paal/lat en op de keeper belanden wel binnenvallen eindigt Luuk weer gewoon netjes op 15/20 of meer goals dit seizoen. Van mij ontvangt Luuk de komende tijd nog zeker credits, een betere spits kan PSV zich niet veroorloven naar mijn mening.

24 oktober 2016 om 16:10

Luuk heeft zeker al 10 grote kansen gehad dit seizoen die bij vorig jaar wel had gemaakt, hij is er persoonlijk verantwoordelijk voor dat PSV 3e staat. Het gaat me te ver om alles op hem af te schuiven maar als hij wat scherper was geweest dan zat PSV nu niet in een vermeende vormcrisis.

24 oktober 2016 om 16:36

Luuk de Jong bakt er ook helemaal niks van. Afgelopen seizoen speelde hij ook al, zeker in de tweede seizoenshelft, heel matig maar toen pikte hij zijn goaltjes nog mee. Maar nu mist hij kans op kans en voetballend voegt hij ook weinig toe, komt nog bij dat hij zo goed als al zijn duels verloor tegen Sparta en loopt te zeuren op de scheidsrechter en zijn medespelers.

De Jong hoeft echt niet de rest van het seizoen op de bank van mij, maar misschien heeft hij het juist wel even nodig om gepasseerd te worden. Misschien wordt hij dan weer wat scherper, nu lijkt het niet uit te maken wat hij doet Cocu laat hem toch wel staan. Dat komt zijn spel echt niet ten goede hoor.

Narsingh wordt al 2 jaar uitgefloten door psv fans als hij een paar keer een bal verkeerd raakt. Toendertijd vaak samen met Maher. Heb ik altijd onbegrijpelijk gevonden. Snap dat Narsingh niet altijd de sterren van de hemel speelt maar dat ligt niet aan een gebrek aan inzet, maar meer gebrek aan kwaliteit. Daarvoor zou je nooit iemand moeten uitfluiten.

24 oktober 2016 om 15:42

Precies wat ik altijd denk! Tuurlijk is het soms wat onhandig wat hij laat zien, maar vaak heeft hij ook verrekte veel dreiging in zich. Dit is hetzelfde als met Locadia waar veel supporters altijd op zitten te bashen. Nu hij er een hele tijd uit is geweest blijkt wel dat het helemaal geen verkeerde voetballer is, die hebben ze echt wel gemist!

24 oktober 2016 om 15:45

Eens, ben ook blij als Locadia weer terug is. Heeft toch de power en doelgerichtheid die we nu missen.

24 oktober 2016 om 16:05

Ja klopt. Het fluitconcert bij die wissel vond ik verschrikkelijk. Dacht alleen maar aan Schwaab, wat moet die wel gedacht hebben toen hij ging invallen. Helpt die jongen totaal niet. Fluiten om even je frustratie te uiten kan ik begrijpen, maar bij die wissel duurde het wel heel lang...

24 oktober 2016 om 16:40

Nou ik heb Narsingh nog nooit vol een duel aan zien gaan hoor, is altijd de eerste die zijn been intrekt.

24 oktober 2016 om 19:28

Amen, dat durft hij simpelweg niet. Verstopt zich bij balbezit en rent weg bij balverlies.

Hij zei het volgens mij ook gewoon, omdat er ook gefloten werd richting Narsingh. En niet alleen Narsingh speelt slecht, dus ik vind het terecht.

24 oktober 2016 om 15:55

Narsingh speelde zaterdag helemaal niet slecht. Was de gevaarlijkste man aan PSV kant.

24 oktober 2016 om 16:32

Met zijn balverlies blinkte hij indrrdaad uit tot gevaarlijkste man van 't veld. Door zijn klunzige balverlies zijn al vaker goals aan de andere kant gevallen.

24 oktober 2016 om 16:41

Het oogt vaak gevaarlijk wat Narsingh doet, maar een fatsoenlijke voorzet geven kan hij niet en als hij vrij voor de goal komt heeft hij geen flauw idee meer wat hij moet. Bij veel spelers kun je zeggen het komt door vorm etc dat ze kansen missen, maar Narsingh heeft altijd al uitgeblonken in het verprutsen van kansen.

24 oktober 2016 om 16:28

Het is nooit terecht dat spelers uitgefloten worden. Denk je dat hun die bal mis willen schieten? Die spelers balen er waarschijnlijk nog meer van dan jij want ze weten dat zij kritiek zullen krijgen. En dan mag een speler zich vervolgens niet verdedigen? Als je het echt net zo terecht vind dat spelers uitgefloten mogen worden, moet je consequent zijn en het ook terecht vinden dat een speler zich verdedigd.

Zelf ben ik Ajacied, maar Luuk de Jong moet die dingen gewoon niet zeggen. Wie is hij dan wel niet? Hij is een passant die een paar jaren het shirt van PSV draagt. De mensen die fluiten zijn supporter voor het leven. Die supporters gaan over een paar jaar niet naar een andere club. Zij zijn meer PSVer dan Luuk de Jong ooit wordt.

24 oktober 2016 om 15:53

Wat een onzin zeg. Dus omdat het supporters hoeven ze zich opeens niet normaal te gedragen. Ik weet dat voetbal een eigen wereld is, met "emotie" als grootste dooddoener om dingen goed te praten. Feit is, die mensen kiezen om naar het stadion te komen. Als ze Narsingh niet willen zien, of het niet eens zijn blijven ze toch gewoon thuis. PSV zal die paar mensen niet missen. Wat is het toch met mensen dat als het op voetbal of ook internet aankomt men ineens geen normale fatsoensnormen meer kan hebben. Een supporter is er om zijn club te steunen, vandoor ook de naam "support", kan je dat niet, kom dan ook niet.

24 oktober 2016 om 16:45

Die supporters komen naar het stadion om een mooie wedstrijd te zien. Niet om een mekkerende de Jong te zien, die het drukker heeft met zeuren en zuchten dan duels aangaan.

En ze moeten zich gedragen? Je doet alsof fluiten een enorme misdaad is ofzo, het is gewoon een manier om je ongenoegen te uiten. En het slaat nergens op om te zeggen dat supporters die 80 minuten zingen en 5 minuten fluiten dan maar thuis moeten blijven.

24 oktober 2016 om 16:30

zojuist
Bewerken
Het is nooit terecht dat spelers uitgefloten worden. Denk je dat hun die bal mis willen schieten? Die spelers balen er waarschijnlijk nog meer van dan jij want ze weten dat zij kritiek zullen krijgen. En dan mag een speler zich vervolgens niet verdedigen? Als je het echt net zo terecht vind dat spelers uitgefloten mogen worden, moet je consequent zijn en het ook terecht vinden dat een speler zich verdedigd.
Reageren

24 oktober 2016 om 20:04

Fluiten is voor mij geen zonde. Dat is het recht van een supporter. Zelfs als ik naar een concert ga en het optreden vat tegen, hoor ik mensen fluiten.
Dus doe nou niet alsof fluiten zo ernstig is.

Ik vind Luuk de Jong op dit moment 'geen echte spits'.

24 oktober 2016 om 16:22

Haha, dat is een mooie. De Jong moet dit soort dingen in perspectief zien. Gewoon supporters die balen, niks geks. Volgende keer moedigen ze je weer aan.

Er werd constant gefloten tijdens PSV - Sparta, wel of niet terecht, maar dat er alleen gefloten werd voor een wissel is natuurlijk onzin.

Ik zelf ben ontzettend Narsingh-moe en kan zeker het uitfluiten begrijpen. Er is frisse wind nodig bij PSV want de enige speler met karakter is weg en staat met zijn club keurig derde. Guardado, Moreno en de Jong vallen beide een beetje door de mand wat betreft het tonen van karakter en leiderschap.

Frisse wind is dus nodig, dus geen Narsingh maar Bergwijn, geen Siem de Jong maar Zinchenko en Lammers vnaaf minuut 45 in plaats van 2 minuutjes of helemaal niet. We zeiken als Psv'ers constant als full-pro calimero's op Ajax maar die gooien een Dolberg gewoon voor de leeuwen. Doe dat met Lammers, Rigo of Lundqvist.

Tot zover de frustratie van Hoodrich.

24 oktober 2016 om 15:58

Mee eens. Wat dit betreft zou PSV best een voorbeeld aan Ajax kunnen nemen. De Jong faalt al maanden structureel bij PSV 1 terwijl Lammers er op los scoort bij Jong Psv. Als dit Ajax was geweest, dan had Lammers allang een keer mogen starten. Bij PSV mag hij blij zijn als hij de blessuretijd krijgt.

24 oktober 2016 om 16:25

Nou, dan bedoel je het Ajax onder De Boer want Peter Bosz geeft geen enkel talent de kans, behalve wanneer hij een mislukte chelsea speler huurt die geen spits blijkt te zijn en dus wel een talent op moet stellen. Bij het huidige Ajax gaan meer talenten kapot dan dat er doorbreken. Overigens zou ik als trainer Luuk de Jong ook laten staan denk ik, is toch wel een klasse speler voor NL begrippen.

24 oktober 2016 om 16:47

Wat is Dolberg dan? Een routinier?

24 oktober 2016 om 22:00

Ohh en de Ligt is zeker ook een uitgebluste 34 jarige routinier?

Wat een onzin, Bosz heeft een aantal talenten op de bank gezet (tete, bazoer, riedewald) en er een aantal een kans gegeven (dolberg, Sanchez en nu de Ligt).

Ik vind ook dat Cocu bepaalde spelers te lang de handen boven het hoofd houdt. Luuk de Jong en Willems bijvoorbeeld.

Heb er ook een hekel aan als ze de eigen spelers uitfluiten,zit me dan echt te verbijten op de tribune.

Vooropgesteld: ik heb nog nooit een eigen speler uitgefloten en ik keur het af als andere supporters dat wel doen.

Maar PSV was al mijn club voordat De Jong geboren werd. PSV was al mijn club toen De Jong nog met FC Twente tegen PSV speelde. En PSV zal nog steeds mijn club zijn als De Jong straks alweer bij zijn volgende club zit.

Hetzelfde geldt vast ook voor een hoop supporters die gisteren hun frustraties even de vrije loop lieten, omdat het wel heel duidelijk was dat een paar spelers echt op halve kracht stonden te voetballen. Dus wie is De Jong om te bepalen wie wel of niet een echte supporter is? Hij is bij PSV slechts een passant. Veel van die fluitende supporters zijn dat niet.

24 oktober 2016 om 16:18

Inderdaad, het zou meer ''aanvoerder waardig'' zijn geweest als De Jong gewoon had gezegd dat de supporters hun frustraties op een andere manier moeten uiten en daarbij gevoegd dat zowel Narsingh en hij dit seizoen als een natte krant lopen te spelen.

24 oktober 2016 om 17:06

Inderdaad, hij had beter het boetekleed aan kunnen trekken. De kritiek vanaf de tribune is te begrijpen. Ook De Jong moet dat door hebben. Supporters klappen ook het liefst voor hun spelers, ze moedigen het liefst aan en vieren het liefst feest op de tribune. Als supporters fluiten, is dat om een reden; het is niet goed genoeg. Probeer ernaar te luisteren als topsporter en het de volgende keer beter te doen.

24 oktober 2016 om 18:36

Ik zou het zelf ook op die manier interpreteren, maar helaas lijken voetballers vaak niet met kritiek om te kunnen gaan. Je moet toch gewoon kunnen zeggen dat je als speler een paar kut wedstrijden hebt gespeeld en er alles aan beloofd te doen om de goede vorm weer te pakken te krijgen? Als De Jong dat zou hebben gezegd zou hij alleen maar meer steun in plaats van gefluit krijgen.

24 oktober 2016 om 16:25

Tjah dit zal altijd wel een discussiepunt blijven, maar goed. Ik heb ook nog nooit een speler uitgefloten, dat gaat ook ietwat moeilijk aangezien ik, zelfs als ik het zou willen, niet eens kan fluiten op mijn vingers . Dit is echter zeker niet de eerste of laatste keer dat dit gebeurt. Ik heb ook spelers als Engelaar of Berg in een PSV shirt aan zien lopen kloten en dat is ook gewoon een en al frustratie.

Punt is dat je als fan vrij machteloos bent, je zit immers alleen maar op die tribune naar de wedstrijd te kijken. Ik weet dat er genoeg mensen op die tribune zitten voor wie het kutten van een Berg gelijk staat aan het kapot laten gaan van de club. Dan kun je je frustraties uiten zoals ik doe, op VZ een verhaal schrijven dat door niemand wordt gelezen of je fluit in het stadion, de enige manier waarop je je onvrede kan uiten als supporter waarop je gehoord wordt (je kan ook de bus opwachten of zoals toen tijdens Cocu's eerste jaar met zijn allen massaal naar het trainingsveld komen).

De laatste die over de supporters moet zeggen, is Luuk wel. Als hij nou de kansen benut dan gaat niemand de spelers uitfluiten.

Dat alle fluiters neppers zijn is pure onzin en dat alle fluiters fluiten uit emotie natuurlijk ook. Zelf heb ik alleen men horen fluiten bij 'fouten' van de arbitrage en de wissel. En kom op zeg, voor eigen publiek in de 80ste minuut een verdediger inbrengen, waar bent u mee bezig Cocu? De laatste echte mooie wedstrijd was de 4-3 tegen Feyenoord, daarna geen spectakels meer gezien in Eindhoven!

Haha Eindhoven.. Mooie stad, mooie mensen. Een kleine groep supporters uitten hun onvrede door te fluiten en dit leidt direct tot een klein relletje. Als onze spelers en supporters zo makkelijk op hun tenen getrapt waren, stond heel Ajax nu in de fik haha.. Uitfluiten, zelf ben ik er helemaal geen fan van, maar het hoort erbij als topsporter.

Ik vind het jammer dat deze supporters nu de slachtoffersrol kiezen. Ik vind het vooral triest voor Narsingh! Die jongen heeft altijd z'n best gedaan en klaagt nooit!

" Voetbal is emotie."
Klopt.
Betekent dus ook dat Luuk de Jong emoties heeft.
Niet flauw doen dus. Als de aanhang mag fluiten, dan mag Luuk daar wat van zeggen.

Vanaf vorig jaar winterstop heeft Luuk niets meer laten zien. Ja hij heeft een enkele goede goal gehad, maar als je uit de 100 honderd procent kansen 10 keer scoort dan vind ik dat niet goed.

Ik fluit ook nooit, kan het niet eens. Maar ben wel regelmatig boos op spelers als ze constant hun taken niet uitvoeren of verkeerde beslissingen maken. De reden dat ik gefrustreerd ben door Narsingh en de Jong('s)?

De Jong presteert al meer dan driekwart jaar ver ondermaats, met een enkele goede wedstrijd. Voetballend is het compleet dramatisch en afwerkend ook. Als het afwerken nog goed ging dan maakte het een stuk minder uit, maar zelfs een kopduel weet hij zelden te winnen.

Een andere reden is dat hij in de kont lijkt te zitten van Cocu, zijn broer moest komen want ze zouden samen weergaloos zijn, dan zou hij pas aanvoer krijgen (fijn voor je medespelers, zo'n uitspraak, arrogant). Cocu laat zijn wens nog uitkomen ook, nog nooit zo'n slecht samenspel tussen twee individuele spelers gezien als tussen Luuk en Siem. Fijn dat je ons hier 'warm' voor gemaakt hebt om vervolgens zoiets afschuwelijks tentoon te stellen. Cocu durft Luuk niet te wisselen (en zelfs Siem niet als die fit was) want Luuk zou eens boos worden, zo lijkt het? Al zou hij hem er eens afhalen de laatste 20 minuten als statement, maar dat gebeurt niet eens.

Tevens is Luuk ook zijn werkend vermogen verloren, eerst moest je hem van het veld dragen en nu ben je blij als hij mee druk zet, zoals hij steeds te laat kwam bij Bayern als ze praktisch achterin al balverlies hadden geleden.

De reden dat ik erg ontevreden ben over Narsingh heeft erg veel te maken met zijn voetballende kwaliteiten maar nog meer met zijn mentaliteit. Als narsingh de bal krijgt terwijl hij de verdediging nog niet voorbij is dan kun je als team alvast weer omschakelen want dan is het 99.9% zeker dat je balverlies lijdt. Narsingh kan absoluut geen man voorbij spelen, natuurlijk zal het hem vast 1 of 2 keer dit seizoen zijn gelukt, maar dan heeft het meer met geluk te maken. Anders gebeurt het natuurlijk niet zo zeldzaam, maar zou het vaker voorkomen, als hij het daadwerkelijk in zijn mars had. Dat betekent dat Narsingh alleen van waarde is wanneer hij in de diepte (snelheid) wordt aangespeeld. Helaas begrijpt Narsingh niet hoe hij dit moet benutten en loopt hij zelden de juiste gaten in (achterdoor, binnendoor, voordoor et cetera). Het is 9 van de 10 keer veeeel te voorspelbaar.

Nou tot daar aan toe Narsingh's kwaliteiten, tsja daar moet hij beter in gecoacht worden, sterke punten versterken en zwakke punten maskeren door geen dingen te doen die je niet kunt. Dat gebeurt blijkbaar dus totaal niet, want sinds Narsingh terug is van zijn blessure is er op geen enkel vlak verbetering te bespeuren. In verdedigend opzicht toont Narsingh de laatste tijd wat meer inzet, dit deed hij vroeger al helemaal niet omdat Narsingh bang is om een duel aan te gaan. Dat lees je gemakkelijk van zijn hele lichaamstaal af. Hij komt over als een onzeker f'je die doet alsof hij het duel aan wil gaan maar perongeluk net een tikkeltje inhoudt. Mijn broer deed dit vroeger en zijn videobandje van op de camping lijkt sprekend op Narsingh's acteer-skills.

Daarnaast is Narsingh bang om de bal te ontvangen, hij verstopt zich zoveel mogelijk zodat hij geen duel hoeft aan te gaan of de bal hoeft af te passen, omdat dit (helaas) voor hem al erg (te) lastig is. Bijvoorbeeld tegen Bayern had Moreno een antal keer de bal aan de linkerkant (na een aanval van Bayern), stonden er twee aanvallers van Bayern voor hem. Waar gaat Narsingh staan? Achter de twee aanvallers van Bayern natuurlijk. Terwijl als hij 4 passen naar de zijkant doet kan hij de bal in de voet aangespeeld krijgen met een omtrek van 4 meter vrije ruimte. Kan hij de bal doorspelen of mee oplopen en ben je met balbezit uitverdedigd.

Dat is dus waar ik me het meeste aan irriteer, een Narsingh die zich constant verstopt en de duels schuwt. Ik let tijdens een wedstrijd erg veel op looplijnen en lopen zonder bal, omdat ik van mening ben dat bij voetbal het bewegen zonder bal belangrijker is dan het lopen met bal. En het valt me gewoon allemaal erg op, ik let ook wel veel op Narsingh omdat ik er continu moe van wordt, maar qua stommiteiten staat hij steevast aan de top.

Nu maar hopen dat PSV de weg naar boven kan inslaan! Met of zonder Narsingh en de Jong. Ik zou graag Bergwijn vanaf het begin zien, dan kun je altijd Narsingh nog tegen een kapot gespeelde back inbrengen het laatste kwartier, dan kan Narsingh van veel meer waarde zijn. Dan zijn looplijnen ook veel minder belangrijk, maar komt het meer aan op pure snelheid.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 2.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren