Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax denkt na over verkoop van een of meerdere gepasseerde talenten’

Laatste update:
/

Anwar El Ghazi, Jaïro Riedewald, Riechedly Bazoer en Kenny Tete speelden vorig seizoen een belangrijke rol bij Ajax. De deze zomer aangestelde trainer Peter Bosz gaat vooralsnog echter voor andere opties en de vier talenten kunnen niet anders dan vanaf de bank lijdzaam toekijken hoe hun vervangers het prima doen.

Sportief gezien is dit natuurlijk geen probleem voor de Amsterdammers, maar op financieel vlak kan het zijn weerslag hebben, zo weet het Algemeen Dagblad. De krant schrijft dat financieel directeur Jeroen Slop zich zorgen maakt over de steeds verder afnemende transferwaarde van het viertal.

Als het kwartet tegen de tijd dat de winterstop aanbreekt nog steeds op de bank zit, zal Ajax eens twee keer gaan nadenken of het niet beter is om een of meerdere van de vier toptalenten van de hand te doen, meldt een scribent van het dagblad. Ajax kan nu nog relatief veel geld vangen voor de veelbelovende voetballers.

Vind jij dat Ajax een of meer van de genoemde vier talenten moet laten gaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

El Ghazi verkopen kan, tete wellicht ook. Maar Bazoer en Riedewald moeten gewoon spelen.

4 oktober 2016 om 10:02

Je bent niet goed wijs. Alle 4 zijn de directe vervangers zodra er iemand op hun positie uitvalt. Sterker nog, Tete en Bazoer horen gewoon in de basis. Een middenveld met Bazoer, Klaassen en Ziyech is 1 van de beste middenveld van de Eredivisie zo niet de beste middenveld.

4 oktober 2016 om 10:06

Het klopt wel dat je altijd een brede bank moet hebben. Ik denk ook dat dit Ajax dit jaar gaat helpen aan het kampioenschap. Echter slaat bij een club als Ajax de sfeer natuurlijk wel om wanneer deze jongens beginnen te muiten en aangezien het er 4 zijn van ongeveer dezelfde leeftijd kan dat een heel team door elkaar gooien. In principe is het een weelde om zon bank te hebben van veel clubs hebben deze spelers niet eens in de basis staan. Echter moet het dan niet omslaan en in een probleem veranderen. Al met al hoop ik dat deze jongens het beste in zich naar boven gaan halen in hun strijd om een basisplaats in plaats van muiten.

4 oktober 2016 om 10:09

Nog steeds ben ik het dan met afcareal eens dat je El Ghazi bij een goed bod kan verkopen. De rest moet er gewoon volgend jaar staan. Dit artikel is pure stemmingmakerij van het AD, die hoopt dat Ajax z'n talenten voor een appel en een ei verkoopt deze winter.

4 oktober 2016 om 10:14

Het gaat niet om muiten. Het gaat om dalende transferwaarde. Een heel seizoen op de bank kost je miljoenen. Je kan beter een 28 jarige als backup hebbn

4 oktober 2016 om 10:16

Ik denk inderdaad niet dat dat gaat gebeuren Sjakie. Afgelopen seizoen had Napoli nog een klap geld over voor Bazoer. Ajax begrijpt denk ik wel dat wanneer ze hem weer aan de praat krijgen hij opnieuw dat geld waard zal worden. Hij is nog jong en heeft nog een langlopend contract. Die houden ze er wel bij. Riedewald is een van de betere verdedigende middenvelders van Nederland die ook nog een linksback of centraal achterin kan spelen. Altijd handig om een alleskunner achter de hand te hebben. En ook Tete is eerste reserve achter Veltman. Aangezien je je in Nederland geen betere rechtsback kunt indenken dan hij denk ik niet dat hij zal vertrekken voor een spotprijs.

El Ghazi echter is gemakkelijk te vervangen. Komt het laatste jaar over als een ''one trick pony'' die, als hij zijn man niet voorbij komt vrij nutteloos is in wedstrijden. Wanneer hij speelt komt al het gevaar van Younes op links.

Verhuren lijkt mij ook geen optie aangezien iedere Ajaxfan weet wat hij aan deze spelers heeft indien ze fit en in vorm zijn. Deze jongens zijn al te ver om ze (met alle respect) een jaartje naar Willem 2 te sturen. Wie wel verhuurd moeten worden zijn de jongens uit de leeftijdscategorie hieronder als Donny van Beek, Abdelhak Nouri, Frenkie de Jong, Vaclav Cerny, Matthijs de ligt, Pelle Clement en eventueel Gino Dekker. Die laten momenteel zien dat ze in de Jupiler League weinig te zoeken hebben.

4 oktober 2016 om 10:25

Debers.

Realiseer je dat de waarde van andere spelers door speelminuten omhoog gaat. Dat miljoenenbedrag, in hoeverre dat daadwerkelijk zo is wordt opgevangen door andere spelers die beduidend meer waard worden zoals bijvoorbeeld een Sanchez, Younes, Sinkgraven en Ziyech. Voor Traore geldt dit uiteraard niet. Spelers als Fisher gingen ook gewoon nog de deur uit voor 5 miljoen ook al liep die er al 2 jaar verloren en uitgeblust bij. Je kunt het dus sowieso nog 2 jaar proberen alvorens je ze hoogstwaarschijnlijk alsnog voor 5 miljoen kunt laten verteken. Al met al behaal je dan alsnog je winst ook al is het niet het bedrag dat je enkele jaren hiervoor voor ogen had. Al zullen die jongens momenteel vast begrijpen wanneer ze nu vertrekken naar een club in een grotere competitie ze ook niet basis zullen staan.

4 oktober 2016 om 10:34

Jij bent ten dele niet goed wijs. Alle 4 zijn inderdaad directe vervangers die er eigenlijk meteen staan. Alleen een middenveld met Klaassen er bij is niet het beste middenveld van Nederland. Die man kan alleen maar balletjes afwachten en koppen. Hij loopt altijd in de dekking (ik denk dat hij expres verstoppertje speelt omdat hij het tempo gewoon niet aankan, de handelingsnelheid van de spelers om hem heen is te groot voor hem om te volgen) zodat hij bijna nooit onderdeel is van het spel. En de afgelopen wedstrijden heeft hij ook nog is niet gescoord.

Een middenveld met Schone, Ziyech, Bazoer of Riedewald, dat is het beste middenveld van Nederland. Afhankelijk van de vorm van de week en/of de kracht van de tegenstander kun je er twee kiezen uit Schone, Bazoer en Riedewald. Ziyech moet altijd spelen. Klaassen alsjeblieft op de bank!

4 oktober 2016 om 10:37

Eens! Laat onze talenten volgend jaar, al dan niet in koppeltjes van twee, verhuurd worden aan middenmoters in de eredivisie, dan leren ze goed voetballen tegen de laagvliegers uit de competitie en bikkelen tegen de top 5 van Nederland. Goed voor de ontwikkeling.

4 oktober 2016 om 10:56

@jaxiejuve: Helemaal eens over de samenstelling van het middenveld. Daarnaast lijkt mij een verdediging met Tete-Sanchez-Riedewald-Veltman ook een hele goede. Snap het echt niet als deze jongens mogen vertrekken. Of het moet doorselecteren zijn voor de huidige talenten van Jong Ajax zodat deze als bijna 1 team kunnen doorstromen.

4 oktober 2016 om 11:14

Helemaal mee eens, het is echt belachelijk dat een passant als Bosz (die waarschijnlijk binnen 2 jaar eruit wordt gekicked) bepaalt dat jongens als tete, bazoer, riedewald en el ghazi weg moeten. Andere teams doen een moord voor dit soort talenten maar nee Ajax kiest voor Viergever, Schone, Traore en Veltman. Vergelijk de 4 talenten met de jongens die nu in de basis zijn en reken uit je winst

4 oktober 2016 om 11:28

@loladalajus

Er staat nergens dat Bosz bepaald dat die jongens weg moeten. Je moet wel even het stukje lezen voordat je je reactie de wereld in slingert. Je kunt op deze manier alles wel op Bosz gaan lopen verhalen.

In het artikel staat dat Bosz voor andere spelers kiest, wat zijn goedrecht is aangezien hij trainer is en de vrije hand heeft betreft het opstellen van spelers en dat Financieel directeur Jeroen Slop zich zorgen maakt over de transferwaardes van deze 4 jongens. Bosz zegt dus niet: ''ik wil dat die 4 jongens verkocht worden''. Dat maak jij er enkel van.

Je kunt je echter afvragen wat de waarheid in dit bericht nu daadwerkelijk is. Het is wel het AD dat dit bericht plaatst. Ik denk dat geen enkele voetbalclub in Nederland zich zorgen maakt als het zo'n bank heeft zitten. De spelers die wel spelen worden op deze manier ook meer waard.

Zou jij mij kunnen uitleggen wat de toegevoegde waarde van Anwar El Ghazi momenteel is aan Ajax? Ik heb in tijden niet zon vleugelspeler gezien die uit vorm is bij de club. Zet dat eens weg tegen Traore en de frisheid die daarvan afstraalt en reken uit je winst. Bazoer vorig seizoen idem dito, 2e seizoenshelft ontzettend veel slechte wedstrijden gespeeld en had op dat moment duidelijk problemen met het niveau. Dat Bosz voor andere jongens kiest begrijp ik heel goed. Riedewald zou wat mij betreft basis mogen staan als Verdedigende middenvelder samen met Gudelj en dan enkel de bal afpakken en alle ballen inleven bij Ziyech zodat die er iets moois mee kan doen. Tete voor veltman en veltman voor viergever. Viergever en Sanchez vervolgens omdraaien.

Overigens snap ik ook niet waar de kritiek vandaan komt op deze opstelling. Ajax heeft 5 jaar lang, spel vertoont dat niet om aan te gluren is en nu er wel ''leuk'' gevoetbald wordt afgelopen wedstrijden is het ook weer niet goed. Je kunt ook zeggen ''de jongens die het spel niet aantrekkelijk konden maken hebben hun kansen gehad''. Nu probeert Bosz het met andere spelers en ziet het er fris uit en is het nog niet goed. Ook sta je na 2 wedstrijden Europa Leagua al met een been in de volgende ronde en dat is ook een poos geleden dat een Nederlandse club dit voor elkaar had. Bekijken mensen dit als Fan van goed voetbal of vanuit het financiële perspectief? Ik begrijp dat het stuk over financieel directeur Slop gaat maar als fan kan ik er met de pet niet bij.

4 oktober 2016 om 11:59

Bazoer grossiert in balverlies zodra de tegenstander een beetje druk durft te zetten. Heeft afgelopen seizoen alleen wat laten zien als Schone op rechts stond. Want Schone knapte dan het vuile werk op, waardoor Bazoer zich alleen maar hoefde te concentreren op aanvallen. Heeft een leuke techniek en goed schot, maar ontbeert handelingssnelheid voor een controlerende functie.

4 oktober 2016 om 13:47

Haha, Bazoer Klaassen en Ziyech 1 van de beste.. dat is het ook met Gudelj, Schone of Riedewald. Dan misschien niet de beste zoals jij erna aangaf maar buiten de top 3 kan sowieso niemand een betere hebben wanneer Ziyech en Klaassen spelen.

4 oktober 2016 om 13:03

Ajax moet gewoon aan denken om ( Overmars en Bosz van de hand te doen) zakkenvullers

4 oktober 2016 om 15:48

Jij bent voor de concurrent ?

El Ghazi is de enige die ik weg zou willen doen. Bazoer en Riedewald zijn gewoon nodig dit seizoen. En Tete is nog steeds back up achter Veltman dus ook nodig. Op rechtsbuiten heb je eventueel Cerny, dus vandaar El Ghazi weg

4 oktober 2016 om 10:45

Daar zal trainer Bosz blij mee zijn, dat zijn basisspelers worden verkocht. Dat is volstrekt onlogisch. Je kan er mee oneens zijn dat dit de spelers zijn die in de basis staan, maar op dit moment geeft Bosz hen de voorkeur.

4 oktober 2016 om 10:37

Toch is het financieel gezien wel jammer dat een Traore nu op de rechtsbuiten speelt. Als El Ghazi daar gewoon had gestaan dit seizoen, dan hadden ze hem aan het eind van het seizoen, nog een keer voor 8 miljoen kunnen verkopen. Wat betreft kwaliteit is het natuurlijk logisch dat Traore speelt.

4 oktober 2016 om 15:41

Als je met weg zou willen doen de verhuur bedoelt ben ik het met je eens. Deze spelers moeten de kans krijgen. Ze hebben vorig seizoen laten zien hoe belangrijk ze kunnen zijn. Verhuur ze aan een andere club waar ze zelfstandiger worden, waarbij ze even buiten de confortzone treden en sterker dan ooit terugkomen. Als Ajax ze nu verkoopt lopen ze een hoop geld/talent mis.

Van el Ghazi kan je af, de rest zou ik toch zeker bewaren voor de breedte van de selectie. Bovendien zullen ze in de toekomst zeker een basisplaats weten te bemachtigen. Hopelijk hebben ze dit geduld.

4 oktober 2016 om 14:04

Ik heb het al eerder gezegd en val in herhaling: Bosz out! Zoals jij zegt, alleen El Ghazi mag eventueel weg, die andere drie zijn gewoon top talenten die door Bosz finaal kapot worden gemaakt. Bosz een Rotterdamse inside job? Hij is in ieder geval het slechtste dat Ajax is overkomen in jaren. De hele geest van de club wordt kapot gemaakt, ten faveure van spelers als Viergever, Schone, Gudelj, Traore. Eeuwig zonde.

6 oktober 2016 om 14:43

Bizarre opmerking, niet alleen heeft Bosz inmiddels 8 wedstrijden op rij gewonnen, hij laat Ajax op een manier spelen die vele malen aantrekkelijker is dan onder De Boer. Ik weet niet hoe jij erover denkt, maar voor mij is voetbal entertainment en daarin doet Bosz het simpelweg veel beter dan zn voorganger.

Vreemd lijstje van namen die je opnoemt: Zo is Gudelj door Bosz op de bank gezet en is Traore het grootste talent in een Ajax shirt sinds jaren.

Het is heel spijtig voor de jongens die aan de kant staan, maar om te zeggen dat Bosz te club kapot maakt slaat helemaal nergens op.

6 oktober 2016 om 19:39

Als kansen missen een talent is, dan heeft Traore dat. Wat een ongelooflijke prutser is dat. Grootste kansenmisser in een Ajax shirt sinds jaren. Daarnaast heb ik echt niks met huurlingen. Zeker als er geen optie tot koop is. Bosz laat Ajax helemaal niet goed voetballen. CL wedstrijden waren erger dan ik ooit onder De Boer hebt gezien (paok, wat gebeurde daar?!), en ook in de competitie, zoals afgelopen keer tegen Utrecht nog, is het echt niet zo fabelachtig fantastisch als jij wil doen voorkomen. Maar het ergste is nog: hij maakt de ziel van de club kapot door onze eigen jeugd niet op te stellen (of althans, die aangekochte jeugd om de PSV-aanhang niet boos te maken). En Gudelj zit nu op de bank ja, maar dat duurde erg lang. En wat krijgen we ervoor terug? Schone! Wat ik een fantastische vent vind, maar niet degene die Bazoer op de bank moet houden.

4 oktober 2016 om 20:11

Bazoer en Tete zeker niet weg doen. De andere twee ook niet. Net of je aan elf spelers genoeg hebt. De eerste die van mij weg zou mogen, is riedewald

Bizar. Riedewald tete en bazoer waren vorig seizoen belangrijke spelers en zorgden dat ajax weinig tegendoelpunten kreeg. Vooral van Tete snap ik t niet. Die was echt steengoed. Met al dat aanvallend vernuft zou je denken dat je met tete en riedewald defensieve zekerheid inbouwt. Die doelpunten komen toch wel

4 oktober 2016 om 12:17

Yup, het is weer huilen met de pet op. De huidige beleidsbepalers zijn week in het hoofd. Traoré huren en dan maar een talent verkopen. Niet nadenken over Gudelj, maar wel een optie hebben om Bazoer weg te doen. Veltman rechtsback houden en Tete weg willen doen. Riedewald weg willen doen, terwijl hij een talent is die op verschillende posities van toegevoegde waarde kan zijn.

Afbraakbeleid.

4 oktober 2016 om 12:28

Hoezo dat? Omdat de AD dat suggereert? Je laat je veel te makkelijk leiden door de media.. Onzin...

4 oktober 2016 om 12:49

Ik val er makkelijk over, omdat het beleid al jaren zeer zwak is. Het zou mij daarom helemaal niets verbazen als deze berichtgeving juist is.

Maar je hebt gelijk dat er niets concreet is, dus wat dat betreft is elke reactie voorbarig.

4 oktober 2016 om 13:26

@strandbal

Dus je ben niet objectief en neemt zomaar wat aan.. Ah, daarom vind je het beleid denk ik ook zwak, want dit soort onzin wordt al jaren verkondigd, mede name door de media die het op Ajax en Overmars voorzien heeft. Iets kritischer mag inderdaad wel, want dit is geen basis om het beleid weer eens af te zeiken, zoals wel meer berichtgeving.

Daarnaast heeft het beleid in de eerste instantie gezorgd dat Bazoer en El Ghazi aangetrokken werden en Tete en Riedewald goed opgeleid werden en konden doorbreken.. Je draait het een en ander om. Beleid is dus juist top, dat we deze talenten hebben en nog wel veel meer dan dat.

4 oktober 2016 om 14:04

Niet te simpel worden. Ik mag dan eens iets roepen wat misschien voorbarig is, maar mijn mening over het beleid is niet over één nacht ijs gevormd.

Het beleid is niet top. Goede talenten zijn er altijd geweest en als je niet heel dom bent, dan kan je die lijn gewoon voortzetten. De aanvulling daarbij is jaren lang abominabel geweest, met wanstaltig saai voetbal tot gevolg en succes dat erg afhing van anderen (twee van de vier kampioenschappen) of helemaal geen succes en vordering (europa/beker).

Mijn mening over Overmars en Van der Sar is er ook niet zomaar. Mede gevormd door het lezen en zien van veel interviews met die twee. Ook daarbij: geen top.

4 oktober 2016 om 12:41

Klopt, Tete is een ongelooflijke back die je niet een maar twee keer voorbij moet vanwege die absurd sterke sliding (ik kan me weinig backs herinneren met zo'n goede sliding als Tete, maar misschien ligt dat aan mij hoor). Bazoer speelde vorig seizoen niet sterk en ik snap wel dat hij pas op de plaats moet maken, en Bosz ziet klaarblijkelijk geen verdediger in Riedewald. Maar dat Tete niet speelt vind ik bizar

4 oktober 2016 om 12:51

Ik vind zijn sliding ook geweldig. Was in het begin erg sceptisch en vond ook dat hij te vroeg werd opgeroepen, maar verdedigend is het een geweldige speler. Lekker balletje inleveren bij Ziyech en de linksbuiten uit de wedstrijd spelen. Ik denk dat hij op topniveau zo mee zou kunnen bij een team waar je niet veel hoeft aan te vallen als back.

4 oktober 2016 om 12:59

Absoluut. Met Traore, Younes, Schone, Ziyech en eventueel Sinkgraven staan er al genoeg jongens die goede dingen met de bal kunnen doen. Ik ben benieuwd hoe lang het Veltman experiment op RB nog gaat duren. Het zou voor Oranje ook niet onprettig zijn om naast Karsdorp/janmaat een rechtsback te hebben die wat defensiever georienteerd is, zodat je daar naar gelang de wedstrijd wat kan schakelen.

4 oktober 2016 om 16:52

@feye88

Riedewald en Tete waren praktisch de hele tweede seizoenshelft afwezig door blessures en hun plaatsen en de honneurs werden overgenomen door Viergever en Veltman en Van der Hoorn als cv. Die kregen zowat even weinig tegendoelpunten om de oren. En Bazoer speelde na de winterstop als een natte krant. Dus dat ze het gehele vorig seizoen belangrijk waren en verantwoordelijk voor de weinige tegendoelpunten klopt niet helemaal.

El ghazi is de enige die ik zal verkopen van de vier. Of er moet zo groot bod komen dat die niet te weigeren is voor de andere.

Alleen eventueel El Ghazi. De andere 3 zullen binnen nu en een aantal maanden weer basis (moeten) spelen.

Veltman moet gewoon van die RB af. Tete is zo ongelooflijk goed daar, die moet je echt behouden. Laat Veltman maar voor z'n plek in het centrum strijden, evt. met Viergever die toch echt te kort komt voor het echte werk; zit nauwelijks rek meer in en is voor Europees voetbal echt te zwak.

4 oktober 2016 om 10:21

Tja, ik had het eigenlijk niet verwacht te gaan zeggen maar Viergever is nou juist één van de meest stabiele factoren. Hij laat verdedigend toch echt niet heel veel steken vallen en juist aanvallend komt hij nog wel eens mee op. Maar ik ben bang dat het een Mike van der Hoorn verhaal gaat worden. Juist als hij net lekker begint te draaien zal hij wel op de bank gezet worden. Mensen moeten ook eens hun fouten toe durven te geven. Ik heb ook een tijd gezegd dat ik het niet zag zitten in Van der Hoorn, maar het laatste halve seizoen dat hij speelde was hij gewoon ijzersterk.

4 oktober 2016 om 10:46

Ik denk dat veel mensen Viergever beoordelen op zn uitstraling "geen Ajaxvoetballer"....maar ja, hij is wel constant...je weet wel wat hij elke keer brengt

Vertrouwen tonen en nieuwe contracten voorleggen. Deze jongens gaan het allemaal halen, mits ze voldoende speeltijd en vertrouwen krijgen. Des noods verhuur je er een of twee, maar deze vier zouden normaal gesproken allemaal dragende spelers moeten kunnen worden, of op z'n minst basisspelers.

4 oktober 2016 om 10:48

Ik denk niet dat ze bij gaan tekenen....bij Bazoer "speelde" al een paar dingen en ik weet niet of die andere jongens het karakter hebben om zich terug in t team te vechten.

El Ghazi gaat het ook gewoon niet worden. Hij is niet snel, heeft geen wonderactie, geen geweldig schot, kan niet bovengemiddeld koppen... Het is het gewoon allemaal net niet met die jongen. Hij komt simpelweg te kort voor ajax.

Tete is in potentie wel de beste back, als je dat afzet tegen die Veltman die is in mijn ogen totaal ongeschikt voor de Nederlandse top met zijn postuur. Tete compenseert zijn tekortkomingen met een behoorlijke dosis gif.

Bazoer zal zijn verongelijkte houding als hij een keer niet speelt moeten aanpassen. Hij komt net kijken en zal eerst eens de grote man bij ajax moeten worden. Helaas denkt hij dat hij dit al is, dat maakt het lastig. Maak die jongen maar eens wijs dat hij bij NEC nog niet eens in de basis zou staan.. lastig.

4 oktober 2016 om 10:11

Dat lijkt mij zeker lastig hem wijs te maken aangezien hij vorig jaar in vele wedstrijden ook daadwerkelijk de man was. Aantal prachtige winnende goals gescoord (geloof ook tegen Feyenoord) maar zakte later dat seizoen af naar een bedenkelijk niveau. Als ik hem nu zie voetballen oogt hij ook een beetje flegmatiek. Als hij zijn lichaam optimaal gaat gebruiken en net een stapje extra gaat zetten dan moet deze jongen wel in staat zijn Klaassen of Schone uit de basis te spelen.

4 oktober 2016 om 10:17

Maar dat is ook het probleem met zulke jonge gasten. Niet voor niets weet ondertussen iedereen dat vrijwel elke jonge speler een dip krijgt. Bazoer debuteerde bij gebrek aan beter, blonk elke week uit en hij krijgt dan zelf ook het gevoel dat hij het al zo'n beetje gemaakt heeft. Maar een gozer van 18 of 19 moet gewoon begrijpen dat hij gewisseld wordt of er even naast staat.

Waar hebben we het over zeg, het zijn gasten van een jaar of 18 á 19. Ga potverdomme gewoon eens 3-4 jaar voetballen in Nederland en laat dan lekker op het veld zien dat je bij een Manchester United of Barcelona hoort te voetballen. Maar het zal nu wel weer een kwestie van tijd zijn tot de hongerige zaakwaarnemers zich komen melden.

4 oktober 2016 om 10:39

Dat is ook het hele probleem. Wanneer het de hedendaagse voetballer even niet naar de zin gaat komt er wel een andere club met een zak geld waar ze het kunnen proberen. Hierdoor leren ze nooit vechten voor hun basisplaats en dat zal ze hun gehele carriere (en waarschijnlijk daarna) blijven achtervolgen. Als je het als ''gewoon mens'' wilt maken en je hebt talent zul je daar zelf echt voor moeten vechten. Bij voetballers met talent komt er heus wel weer een andere kans aanwaaien.

4 oktober 2016 om 10:51

Helemaal met je eens...ze denken dat, als ze naar Engeland of Spanje gaan, ze meer opvallen bij de grote clubs van die landen.....maar uiteindelijk spelen ze daar veel minder wedstrijden dan bij een Nederlandse club.

Daar denkt Ajax niet over na dat maakt het AD ervan.

4 oktober 2016 om 10:10

En ik denk ook dat we een paar van deze jongens nodig hebben als er spelers na de Afrika cup zijn.

Dat krijg je als je enkele heilige huisjes de hand boven de hoofd blijft houden.

Denk aan Veltman - denk aan Gudelj - denk aan Klaassen

Maar verder zou de verkoop van die 4 een ondoordachte actie zijn. De 3 bovengenoemde voetballers zullen normaliter aankomende zomer vertrekken net zoals huurling Traoré. Dus de basis is dan weg en tevens hun concurrenten...

4 oktober 2016 om 11:20

Hoe weet jij nou of dat een ondoordachte actie zou zijn. Jij weet toch helemaal niet waar Ajax mee bezig is?

4 oktober 2016 om 11:50

Dan hoeft niemand op Voetbalzone meer te reageren. Daar vrijwel niemand van de bezoekers weet, wat er achter de schermen gebeurt bij de Bvo's.

#freemind

4 oktober 2016 om 12:15

Je moet alleen verder kijken dan je neus lang is. Dit artikel is stemmingmakerij van het AD want er is geen enkele indicatie dat dit staat te gebeuren. Ze hebben in hun glazen bol gekeken en denken, hopen misschien wel, dat dit in de winterstop gaat gebeuren.

Als er een krant is die geen ingangen heeft, intern, bij Ajax is het de Rotterdamse krant AD wel, pure stemmingmakerij. De Telegraaf is er ook niet vies van, maar die zitten dan weer iets meer vuistdiep in Ajax.

De titel suggereert dat Ajax erover nadenkt maar in het artikel staat toch echt dat het AD vindt dat Ajax daar over na moet gaan denken.

4 oktober 2016 om 10:29

Haha inderdaad, precies wat ik dacht! xD Kunnen ze goed bij vz!

Ongelooflijk. De jonge mannetjes spelen even niet en ze zouden gelijk verkocht moeten worden of ze zijn ontevreden. De voetbalwereld gaat er wat dat betreft alleen maar op achteruit, en zeker voor de Nederlandse clubs. Een tiener die z'n debuut heeft gemaakt en na 2 wedstrijden, logischerwijs, weer even op de bank plaats moet nemen trekt gelijk z'n mond open, klopt aan bij een zaakwaarnemer en nog binnen een jaar vertrekt hij naar een grote club in het buitenland om daar verder op de bank te zitten en geld op te strijken. Vervolgens komt de uitleen periode wat een drama wordt en daaropvolgend wordt de speler verkocht aan de middenmoot in een grotere competitie om tot slot de speler 5-6 jaar later terug te zien bij een club als, met alle respect, Roda Jc.

Tuurlijk, ik chargeer, maar het kleine voetbalwereldje voor Nederland wordt op deze manier nog kleiner.

Bazoer is nog steeds een waanzinning talent. Laten we niet vergeten dat Bazoer eigenlijk bij gebrek aan beter z'n debuut kon maken, en dat (nu blijkt) helaas gewoon heel goed deed. Hij krijgt vervolgens de welbekende dip, er komt een nieuwe coach en het zit even niet mee. Maar dat is potverdomme geen reden om hem gelijk te verkopen!!!!!! Bazoer is nog onwijs jong. Hetzelfde geld eigenlijk voor Tete.

En Riedewald is eigenlijk een beetje de dupe geworden van de aankoop van Ziyech, samen met Gudelj. Schone doet het opzich prima, maar voor Schone is de tijd ook bijna op. Ik zie persoonlijk het liefste een middenveld met Klaassen, Riedewald en Ziyech, waarin Hakim natuurlijk het diepst staat.

El Ghazi heeft ondertussen veel tijd gehad en het wel er gewoon niet uit komen. Hij komt over als een nuchtere jongen, en toont echt wel de drive maar het komt er niet uit. Hij lijkt dezelfde kant op te gaan met Fischer. Een stempel als "eeuwig" talent.

Bazoer, Riedewald en Tete kun je gewoon niet laten gaan. Kom op zeg!

Tete en Riedewald horen in de basis te staan. Zou ik zeker niet verkopen. Bazoer ook houden komt wel weer op niveau. El Ghazi kan je verkopen maar dan moet je wel de hoofdprijs krijgen anders houden. Je hebt al 100+ mln op de bank, wat gaat die 8 mln voor El Ghazi nog toevoegen. Ajax heeft nu een sterke brede selectie. Dat heb je nodig om kampioen te worden.

Prima om te cashen een aantal van deze heren. Het pappen en nathouden van deze spelers is ook niet goed. El Ghazi heeft inmiddels kansen genoeg gehad, en niet gegrepen. Hij wordt waarschijnlijk niet meer veel beter. Bazoer heeft in principe veel potentie, maar laat nu zien dat hij nu al met de eerste de beste kleine tegenslag Ajax frustreert met een aangekondigd vertrek. Dan moet je als club ook maar meteen afscheid nemen, dan ontbreekt er iets in mentaliteit. Tete is jammer en misschien wel een veel betere verdediger dan ,,duwtje-in-de-rug''-Veldman. Die kan er eigenlijk niet zo heel veel van. Verdedigend matig, aanvallend matig. Riedewald lijkt me een prima controlerende speler en heb zo mijn twijfels of deze speler weg moet. Sinkgraven gaat geen back worden, en heeft zijn talent zeker nog niet laten zien. Transfer lijkt dus logisch, net als Gudelj, kansen genoeg, te weinig laten zien. Heeft geen moment zijn niveau van AZ gehaald. Ik heb het gevoel dat Bosz behoorlijk aan het doorselecteren is, en dat lijkt me prima. Bosz, ik heb weinig sympathie voor die man, maar denk wel dat hij uitstekend bezig is bij Ajax. Maar ja, bij Ajax weet je het maar nooit of je als trainer ook tijd krijgt.

Ik denk dat ze gewoon wat geduld moeten hebben. Ik zou juist Veltman verkopen in plaats van Tete en Gudelj in plaats van Bazoer. Riedewald gewoon 12de man, dus krijgt genoeg speeltijd. Laat el Ghazi het maar uitvechten met Czerny. Dat spelers die niet spelen tijdelijk of zelfs definitief minder waard worden, het zij zo. Ondertussen stijgen andere spelers weer in waarde zoals Dolberg en Sanchez.

Ik heb gehoord dat ze voor Bazoer een volledig idioot bedrag konden vangen (+35 miljoen) vorig seizoen en dat ze dat niet hebben gedaan. Als je hem dan hebt zien spelen dit seizoen en nu op de bank ziet zitten is dat toch een gevaarlijke keuze geweest. Feyenoord deed het ooit met De Guzman naar Man City, en daarna raakte hij ernstig geblesseerd en liep hij uiteindelijk transfervrij de deur uit. Als je voor Tete en El Ghazi of Bazoer een mooi bedrag kan vangen, doen! Ze zijn vooral heel goed volgens de pers, maar kunnen hun vermeende waarde bijna onmogelijk op het veld waarmaken, die wordt eerder minder dan meer zo. Zeker aangezien Bosz Tete niet gaat opstellen wegens te beperkt voetballend vermogen, maakt niet uit hoe goed hij kan verdedigen en tegenhouden.

4 oktober 2016 om 10:26

Nouja gevaarlijk, Ajax heeft 50 miljoen aan transfergeld ontvangen, betaal je alleen maar meer belasting over, de winst aan het einde van het jaar, daarnaast Bazoer ligt nog 4 jaar vast, dus transfervrij de deur uit? Denk het niet.

4 oktober 2016 om 10:27

Ajax heeft geld zat, dus hoeft er niks verkocht te worden. Is juist goed dat je ruim in de spelers zit.

4 oktober 2016 om 11:37

Tja dat gerucht ging inderdaad over Bazoer. Is maar de vraag wat er van waar was. Als Ajax hem had verkocht zouden ze ook za kritiek krijgen omdat ze dan weer alleen aan geld denken. Ajax kan het wat dat betreft toch nooit goed doen.

We zitten krap in de buitenspelers dus Ghazi zeker niet, Tete heeft een kortlopend contract en Raiola dus die lijkt mij de voornaamste kandidaat, daarnaast komt Zeefuik er alweer aan, Riedewald hebben we linksachterin nog hard nodig en Bazoer is het dubbele waard als hij weer in vorm komt.

Ik neem aan dat Ajax continu bezig is met het evalueren van de selectie en wie wel of niet verkocht kunnen worden. In die zin is dit geen nieuws.

Overigens kan volgende week de situatie weer heel anders zijn. Als Veltman flink geblesseerd raakt staat Tete er weer in en hoor je niemand meer over een verkoop.

Tete en Riedewald sowieso blijven. Bazoer voor een stevig bedrag verkopen en El Ghazi pakken wat je pakken kan voor die jongen. Traore is drie klassen beter.

4 oktober 2016 om 12:20

Alleen we hebben niks achter Traore, komt straks de afrika cup, schorsing of een blessure en dan? Ja Cerny, maar de linkerkant is ook niet ruim bezet, dus met een beetje pech ben je dan meteen afhankelijk van een jeugdspeler ala Dekker of Kluivert of Nunnely (allemaal prima talenten), maar ik heb daarom El Ghazi dit jaar er liever gewoon bij tot minimaal het einde van het jaar.

Volgend jaar komt Menig terug die zich goed ontwikkeld bij PEC en mogelijk Muric uit Italie, als Dekker, Nunnely en Kluivert zich dan een beetje door ontwikkeld zijn de flanken wel prima bezet. Al moet dan het vertrek van Traore ook nog opgevangen worden. Cerny kan volgend jaar wel de basis in denk ik.

4 oktober 2016 om 15:21

En hoe lang is traore er nog? Grote fout geweest om hem te huren, wanbeleid.

stemmingmakerij ten top bij het AD. Vervolgens word hier ook nog aangenomen dat dit bericht daadwerkelijk vanuit Ajax zelf komt...

Bazoer terug naar Eind! Tete meteen meenemen voor Arias en Dumfries kopen. Verdediging die dan jaren vooruit kan.

4 oktober 2016 om 10:51

Ja, ze zijn gek in Amsterdam.. Voor 40 miljoen en Jetro Willems erbij en we kunnen zaken doen?

4 oktober 2016 om 12:21

Ja denk ik ook wel, PSV kan Bazoer nooit betalen en waarom zou Ajax de concurrentie versterken? Tete ook niet.

Bazoer terug naar Eind! Tete meteen meenemen voor Arias en Dumfries kopen. Verdediging die dan jaren vooruit kan.

El Ghazi is mislukt bij Ajax. Voegt werkelijk niets toe. Kun je beter verkopen.
Misschien dat hij weer opbloeid bij een iets mindere club waar niet zoveel druk is
en waar hij (bijna) geen concurentie kent zodat hij wekelijks kan spelen.
Tete zou ik gewoon weer op de rechts back positie zetten want ik snap echt niet wat Veltman daar doet!
Riedewald op de bank? Ik vind hem beter dan Viergever als Cv.
Zet je Viergever weer op de linksback plaats en verlos je Sinkgraven voordat hij de slemiel
van Ajax wordt daar hij totaal geen back is (waar hij ook niets aan kan doen en niet voor die
plek gekocht was) want tot nu toe zijn zijn grove fouten (verkeerd gepositioneerd,
balverlies op crusiale plekken) nog niet afgestraft.
Bazoer zou ik houden voor de concurrentie en als back up.
Maar ja, ik ben geen Ajacied en zal het dus verkeerd zien.

Er is helemaal niks aan de hand. Ja, een aantal jongens spelen nu even niet. Dus? Morgen kunnen er ineens blessures komen en dan? Dan moeten Jairo, Kenny, Anwar en Riechedly scherp zijn zo dat ze zichzelf weer in de kijker spelen en Ajax verder helpen. Als het AD zich zo veel zorgen maakt over de dalende prijzen van dit viertal dan zeg ik dat Dolberg en Sanchez ons dan weer voor veel geld verder kunnen helpen... Het seizoen is nog lang ook al zou ik graag Tete weer in de basis willen zien, maar voor nu heeft Ajax acht keer op rij gewonnen dus dan zal geen een trainer dingen rigoureus veranderen....

4 oktober 2016 om 12:23

Daarom.. en al zouden ze voor 1 miljoen per stuk worden verkocht, dat is allemaal pure winst aangezien ze vrijwel niks hebben gekost. Liggen op Tete na ook nog allemaal lang vast dus ik zie het probleem niet echt.

Ik snap het standpunt van Ajax helemaal. Als die jongens een jaar te weinig te minuten krijgen dan daalt hun waarde en krijg je het Ricardo van Rhijn-idee. Voor Bazoer is onlangs / half jaar geleden nog 25-30 miljoen geboden, maar dat krijg je er dan nooit meer voor. Als de verwachting is dat ze zich op niet al te lange termijn allemaal weer in de basis kunnen spelen dan moet je ze houden. Ik denk dat het slim is dat Overmars en consorten dit eens met Bosz bespreken.

4 oktober 2016 om 15:23

Je bedoelt: ze moeten bosz ontslaan omdat hij de club kapot maakt toch? Want dat is namelijk wat hij doet. Bosz maakt historische foute keuzes. Deze jongens zijn daar de slachtoffers van.

Wat een onzinnig artikel om wat clicks te genereren voor het AD. Omdat iemand 19 is en op de bank zit kun je hem maar beter verkopen? Riedewald, Tete en Bazoer komen net kijken man. Die krijgen écht wel weer een kans. Die jongens hebben dusdanig veel talent dat die vanzelf weer boven komen drijven. Is het niet dit seizoen, dan wel volgend seizoen.

We spreken al jaren ervan dat Ajax te weinig concurrentie heeft, nu hebben ze eindelijk eens voor elke positie 2 vrijwel gelijkwaardige spelers en moet er ineens verkocht worden... Ajax heeft die gasten niet voor niets vastgelegd tot minstens 2019 en verder...

wat een knullig artikel om blaadjes te verkopen zeg.... Om met de woorden van de almighty Rob Geus te spreken; man man, wat slecht.

Belachelijk om dat zelfs te gaan overwegen!

Je ziet nu aan psv hoe fragiel een middenveldbezetting kan zijn als er een paar uitvallen, juist dan moet je een brede bank hebben die dat op kan vangen.

We dachten allemaal wat psv nu nog met ramselaar en de Jong zou moeten omdat ze al zoveel middenvelders hadden, maar nu blijkt dat ze echt iedereen nodig hebben die ze hebben aangekocht om het niveau op peil te houden.

Er worden ontzettend veel wedstrijden gespeeld, op sommige momenten is het aan de trainer om te bepalen wie er eventjes rust tussendoor krijgen, maar verder:

Niemand Weg!

4 oktober 2016 om 12:38

Juist.. de selectie is nu juist uitstekend.. Serero moeten we alleen nog slijten.. met Sinkgraven naar LB hebben we twee problemen opgelost.. Overvloed aan middenvelders en een mannetje tekort(concurrent voor Dijks.

- 6 aanvallers voor 3 posities (younes, Cerny, Casseirra, Dolberg, Traore, El Ghazi) en 3 aanstormende talenten daarachter met Kluivert, Nunnely, Sierhuis.
- 6 middenvelers voor 3 posities (schone, Bazoer, Klaassen, Gudelj, Ziyech, van de Beek) en 3 aanstormende talenten daarachter Nouri, Eiting en de Jong.
- 8 verdedigers voor 4 posities (dijks, Sinkgraven, Viergever, Riedewald, Sanchez, Westermann, Veltman, Tete) en 3 talenten de Ligt, Zeefuik, Doekhi daarachter. Alleen linksachter zie ik niet zo snel een talent komen, daarom zou ik Ter Avest van Twente overwegen.
- 3 keepers (krul, Boer, Onana) en de Lange als talentvolle keeper.

Voor nu en de toekomst staat er dan een hele mooie selectie, verkopen moeten en kunnen grotendeels door jeugdspelers opgevangen worden. Alleen linksachter nog wat kopen en vooral niet verkopen tot de zomer.

Gewoon in de winterstop verhuren aan bv Groningen Utrecht etc. Als ze nu worden verkocht naar het buitenland hoor je er niets meer van.

Ik denk dat Ajax gaat doorselecteren voor de huidige toptalenten van Jong Ajax. Vergeet niet dat deze jongens ook toe zijn aan de stap naar het eerste. Echter zou ik eerder Gudelj, Sinkgraven etc. verkopen. Persoonlijk verwacht ik dat Ajax het huidige Jong Ajax zoveel mogelijk als 1 team wil doorselecteren. Deze jongens hebben ook al jarenlang met elkaar gevoetbald, wat veel voordelen bied.

Ik kan me goed voorstellen dat de penningbeheerder van Ajax lichtelijk nerveus wordt en zweet in zijn handen krijgt. Zeker als ik me de buitenproportionele bedragen (€ 25 miljoen?) herinner die het Italiaanse Napoli in de zomer voor Riechedly Bazoer over had. Ajax werd toen koud noch warm van dat bod. Dat soort bedragen zal inderdaad heel snel verwateren als een talent als Bazoer nog langer buiten de basis wordt gelaten. Stil zitten op de bank of op de tribune betekent verder ook stilstand in de voetbaltechnische ontwikkeling van een getalenteerd speler.
Als er zich in de winterstop een mogelijkheid voor doet om Anwar El Ghazi en Bazoer voor een aantrekkelijke som geld van de hand te doen dan zou ik dat zeker niet laten. Dit type spelers moet gewoon wekelijks spelen. Doen ze dat niet of krijgen ze daarvoor bij Ajax geen kans, dan maar ergens anders. Jairo Riedewald en Kenny Tete zou ik, gezien hun verdedigende kwaliteiten, niet verkopen. Verder zou ik, maar wie ben ik, Daley Sinkgraven z.s.m. verhuren aan een club uit de Eredivisie. Bij voorkeur aan een club als FC Twente. Waar hij wekelijks op zijn favoriete plek op speelminuten kan rekenen.

Gewoon houden. Het seizoen is nog lang. En als ze 'pas' op hun 21e een vaste basisplek hebben zijn ze nog steeds hartstikke jong. Gewoon geduld houden, blijven trainen en dan komt het met alle 4 goed.

Onbegrijpelijk dar Tete niet rechtsback staat. Is verdedigend een paar klassen
beter dan Veltman. En Veltman een betere aanvaller? Ik heb nog nooit een paar
fatsoenlijke passes of voorzetten van hem gezien. Een dolende rechtsback.
Bazoer en Riedewald zeker houden voor de bank en laten spelen zodra dat
uitkomt. EL Ghazi zou ik bij een goed bod verkopen.
Riedewald kan trouwens zowel op het middenveld als in de linkerzone van de
verdediging spelen, dus die zou ik zeker niet wegdoen.
Daarnaast heeft Ajax op het middenveld een nijpend luxeprobleem met zo'n
kleine 10 volwaardige spelers voor 3 posities. En voor de defensie en vleugels
amper alternatieven. Geeft eens te meer aan hoe scheef de selectie is samengesteld.

Tete en Riedewald zou ik als Ajax bestuur gewoon houden. Goede voetballers met nog veel rek. El Ghazi en Bazoer zijn beide extreem overschat en zou ik direct van de hand doen

4 oktober 2016 om 11:20

Bazoer overschat, lol. Waarom dan wel?

Wat een idioot wanbeleid zou dat zijn!!
Tete, Riedewald en Bazoer horen gewoon basis te staan. Veltman gaat toch weg na dit seizoen, Viergever is pure middelmaat en Klaassen lijkt niet goed te functioneren in dit middenveld. Dus gooi als de wiedeweerga Tete, Riedewald en Bazoer er weer in!
El Ghazi mag wel worden verkocht in de winterstop voor 12 miljoen. Hij is voorbij gestreefd door Traore en Cerny moet ook meer kansen gaan krijgen inmiddels.
Beter gaat Ajax gewoon Sinkgraven, Serrero en El Ghazi verkopen in de winterstop en daarvoor Haps en Huntelaar voor terughalen. Ga je er nog op vooruit ook:

Krul
Tete Sanchez Riedewald Haps
Bazoer Schone (C) Ziyech
Traore Huntelaar Younes

Reserves:

Onana
Veltman De Ligt Viergever Dijks
Vd. Beek Frenkie De Jong Gudelj
Cerny Dolberg Nouri

Het lijkt wel alsof alle basisspelers van vorig seizoen uit vorm zijn. Enige lichtpunten zijn de nieuwkomers. Echt ongelofelijk. Zou best het trauma van De Graafschap-uit kunnen zijn. Laten we wel wezen: Tete en Bazoer waren gewoon rampzalig tijdens de voorbereiding. El Ghazi is al veel langer zoekende. Klaassen ook, maar die is aanvoerder en scoort wat goals. Gudelj en Dijks zijn nu ook (eindelijk) vervangen. Cillessen begon heel slecht. Younes, Veltman, Viergever en Riedewald spelen wisselvallig. Het spook van De Boer waart nog rond in hun koppies. Hopelijk herpakken ze zich. Tot nu toe valt het gezeur mee, maar ik vrees vooral voor Tete (oftewel Raiola).

4 oktober 2016 om 15:25

Dat ligt toch echt aan Bosz. Die heeft ze nu onder zijn hoede en maakt alle talenten kapot. Behalve Dolberg maar die wilde hij eerst ook kapot maken. Bosz kan gewoon niet werken met een brede selectie. Hij maakt constant verkeerde keuzes. Onder De Boer was de organisatie goed, dat was het eerste wat Bosz kapot maakte. Dit is dus eerder het spook van Bosz, very alive.

Het feit dat Veltman speelt en Tete niet, vind ik eigenlijk al absurd. Evenals Viergever voor Riedewald. Gewoon belachelijk. Ik zou eerder die 2 verkopen dan 2 van je grootste talenten.

Is toch niet te geloven dat bosz Tete op de bank houdt ten opzichte van veltman.. verdedigend minder dan Tete en aanvallend brengt ie weinig tot niets. Niet te geloven gewoon deze coach

4 oktober 2016 om 12:26

Verdedigend is hij in de lucht en positioneel sterker dan Tete, qua snelheid en tackle niet. Daarnaast is Veltman aan de bal sterker dan Tete en heeft meer ervaring. Tete zou ik tegen een Elia, Larsson of Zeneli er wel in zetten maar er zijn niet extreem veel buitenspelers die erg snel en technisch zijn tegenwoordig in NL.

4 oktober 2016 om 15:27

Deze coach is inderdaad het slechtste wat ajax kon overkomen. Eindelijk een leuke selectie, krijg je dit. Enige wat misschien mist is een ervaren spits, maar ja Bosz wilde zo graag een buitenspeler huren en die in de spits zetten...

Bosz maakt toch rare keuzes.

Veltman is ijzersterk als CV.
Ik zou zeggen, Viergever eruit en Veltman op zijn positie. Tete terug op de rechtback positie.
Of Riedewald op de positie van Viergever, maar dan blijft Tete weer op de bank. Tete en Riedewald zullen niet allebei in de verdediging kunnen starten, omdat Bosz nooit Veltman gaat opofferen.

Middenveld zou ik doen met Bazoer met de punt naar achter, Klaassen en Ziyech.

Wat betreft el Ghazi, is het wel terecht. Echter verdiend hij wel wat meer kansen, die Traore mag vaker gewisseld worden.

4 oktober 2016 om 12:25

Veltman is ijzersterk op Rcv, niet op Lcv.. Viergever wordt weer eens chronisch onderschat, die doet het uitstekend, vorig seizoen al, maar hij trekt die lijn nu gewoon door. Als Veltman slecht speelt dan zit hij gewoon op de bank hoor, ook Schone speelt nu prima op VM, Tete, Ghazi, Bazoer en Riedewald moeten het maar laten zien in de tijd dat ze invallen. Doen ze tot nu toe nog niet.

4 oktober 2016 om 13:09

Tegen Utrecht kwam het gestuntel van Viergever weer om de hoek kijken. Eerst gaf hij dom een corner weg waaruit de 0-1 viel en hij was ook medeschuldig dat Utrecht op 3-2 kwam door Janssen uit het oog te verliezen.

4 oktober 2016 om 13:23

Ik denk dat je dat toch verkeerd ziet, in eerste instantie haalt hij namelijk de aanval eruit door goed te staan en het gat dicht te lopen bij de 1-0. Ok hij geeft die corner makkelijk weg, alhoewel hij ook licht geduwd wordt, maar hij haalt in eerste instantie de aanval eruit.

Daarnaast is hij degene die schiet en daarmee de penalty veroorzaakt, de 2-1 dus. Tegen Utrecht was overigens niet zijn sterkste wedstrijd, want Janssen had hij beter moeten dekken, al kun je dat ook zeggen van Klaassen vs. van de Maarel .

Ook heeft hij nog meerdere dingen goed gedaan deze wedstrijd, die uiteraard niet uitgelicht worden. Zat er een keer goed bij toen een speler van utrecht overschoot.

4 oktober 2016 om 15:28

Dank je! Letterlijk elke voetbalkenner kan dit zien, behalve nota bene de enige die er wat aan kan doen: Bosz zelf. Daarom, Bosz out! Teveel spelers op de verkeerde plek en te veel talenten kapot aan het maken.

Misschien zijn spelers als veltman, viergever momenteel stabieler keuzes dan reidewald, bazoer en tete, maar die spelers ga je never nooit voor veel geld verkopen. Het is toch frusterend om te zien dat grote talenten op de bank worden gehouden door middelmatige spelers met weinig potentie. Als het spelers van het niveau guardado waren die deze talenten op de bank hielden dan snapte ik het nog, maar viergever en veltman...

Volgens mij moet het zo staan:

Ziyech als 10, Klaassen als dynamische box-to-box speler en Bazoer in een controlerende rol. El Ghazi af en toe in plaats van Traoré, die zie ik als een iets minder groot talent dan de andere 3.

Krul
Tete
Sánchez
Riedewald
Dijks
Klaassen
Bazoer
Ziyech
Traoré
Dolberg
Younes

Denk dat verkoop van El Ghazi reëel is. Bazoer mits je er een goede prijs voor kan krijgen met hoog doorverkoop percentage anders Gudelj verkopen.
Tete hoort op de plek van Veltman te spelen en Riedewald ipv Viergever.
Of: Ajax moet deze winter Haps halen

Tete en Riedewald mogen dit jaar,2017, '18 niet verkocht worden. In 2019 mogen zij eventueel als ze zelf willen en toe zijn aan een stap hoger vertrekken. Zij zijn voor mij absoluut van meer waarde en zullen daarin zeker nog stijgen. Met El Ghazi heb ik het wel een beetje gehad. Heeft me misschien teleurgesteld, omdat ik veel had verwacht van hem. Als hij ergens anders wel zijn draai mag vinden, zal ik dat ook alleen maar toe juichen. Ik gun hem sowieso het beste in zijn voetbalcarriere. Hij blijft tenslotte een Ajacied.
Bazoer kan me ook nog niet echt bekoren. Kan zijn dat ik wat te voorbarig ben en het nog wat de tijd moet geven. Hij is tenslotte nog een jonge gozer. Maar dan zal hij wel snel moeten laten zien waarom hij en niet Schone, Gudelj of Klaasen in de basis moeten beginnen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren