Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Tegendoelpunten vliegen AZ om de oren in pak slaag van Zenit

Laatste update:

AZ zal een krachttoer moeten leveren om in de Europa League te overwinteren. Na het teleurstellende gelijkspel in de openingswedstrijd tegen Dundalk (1-1) volgde donderdag een ontluisterende nederlaag tegen Zenit Sint-Petersburg. De ploeg van Mircea Lucescu zegevierde met liefst 5-0 over de Noord-Hollanders, die zich nu moeten opmaken voor een confrontatie met Maccabi Tel Aviv uit Israel.

/

Eén goede kans in de eerste helft: dat was het enige wat AZ kon bieden in de eerste 45 minuten. Zenit was veel te sterk voor de Alkmaarders, die er gewoonweg niet aan te pas kwamen. In de 26e minuut was het raak: Domenico Criscito zette Fred Friday van zich af en uit zijn voorzet, na een slimme manouevre van Giuliano, tekende Aleksandr Kokorin met zijn rechtervoet voor de openingstreffer.

AZ kreeg twee minuten na de 1-0 een uitstekende kans op de gelijkmaker. Dabney dos Santos kon in alle vrijheid door op Yuriy Lodygin, maar wachtte daarna lang met schieten, leunde te ver achterover, waardoor hij rechts langs het doel schoot. Een dure misser, zo werd na de onderbreking duidelijk. De tweede helft was nog geen drie minuten oud of de 2-0 verscheen op het scorebord. Sergio Rochet kon redding brengen op een inzet van Artem Dzyuba, maar Giuliano tekende van dichtbij voor de 2-0.

AZ was niet in staat om weerstand te bieden en liep tegen een forse nederlaag aan. De ploeg van Van den Brom slaagde er in de 59e minuut niet in om een voorzet van Giuliano weg te werken, waarna Kokorin profiteerde van onachtzaamheid van Fernando Lewis en hij zijn tweede van de avond maakte. Zeven minuten later was het weer raak, na een iets te handtastelijk optreden van Stijn Wuytens jegens Igor Smolnikov. Criscito schoot de bal vanaf elf meter hard door het midden, terwijl Rochet de hoek koos.

Luka Djordejivic haalde het einde van de wedstrijd niet. De aanvaller moest twaalf minuten voor tijd naar de kant, in verband met een vervelende enkelblessure. Lucescu had echter al drie keer gewisseld en zodoende moest Zenit het duel met tien man afmaken. Ondanks de ondertalsituatie verscheen alsnog de 5-0 op het scorebord: Giuliano verlegde het spel naar links, waar Oleg Shatov naar binnen kwam en met rechts de rechterhoek vond.

Denk jij dat AZ in Europa overwintert?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

AZ heeft vandaag het Nederlands voetbal voor schut gezet. Ik heb veel respect voor wat AZ de laatste jaren presteerde in de EL maar met 5-0 van een niet al te goed Zenit verliezen is gewoon erg slecht. AZ presteerde vorig seizoen niet goed in de EL en doet het nu ook al erg matig. Ik hoop dat Vitesse of Utrecht volgend seizoen de plaats van AZ overneemt in de EL want ik denk dat deze 2 ploegen beter kunnen presteren in Europa dan AZ.

29 september 2016 om 23:07

Utrecht, Vitesse, het maakt geen reet uit. We stellen gewoon niks meer voor.

30 september 2016 om 09:25

Schei toch uit man, FC Utrecht liet zich foppen door Luxemburgse semiprofs laat staan een club als Zenit.

Correctie @dirk19

29 september 2016 om 23:07

Utrecht? Gebaseerd waarop? Die club die afgelopen zomer alle steunpilaren behalve Haller verkocht en daardoor compleet onderuit gaat in de comptitie? Nee. Vitesse is echt niet beter dan AZ, ook gewoon pure middelmaat in Europa. AZ is na de traditionele top 3 van Nederland de beste ploeg.

29 september 2016 om 23:07

Vind niet dat supporters van welke Eredivisieclub dan ook kritiek mogen hebben op de prestaties van AZ in Europa. AZ heeft flink wat krediet opgebouwd de laatste jaren.

29 september 2016 om 23:27

Verleden jaar was het ook huilen met de pet op. 1 goed jaar en AZ is Europees een blikvanger......

29 september 2016 om 23:58

Statistieken AZ. 2.3 / 17.1 / 1.2 / 4.1 / 2.7. Dus kijk eens gewoon naar de punten!!! AZ is dramatisch op 1 topseizoen. Maar blijkbaar is dat alles wat er is blijven hangen!

30 september 2016 om 00:50

Ik weet niet welke bron jij er op nahoudt maar dit zijn de cijfers die ik heb gevonden: (vanaf 2010-2011) 7.0, 18.5, 0.0, 17.0, 6.0. Beduidend beter dan de cijfers die jij opnoemt.

29 september 2016 om 23:13

Dat AZ een trieste wedstrijd heeft gespeeld ben ik met je eens, maar vertel mij eens wat Vitesse en Utrecht hebben bereikt in Europa? En waarop maak jij uit dat ze beter zullen zijn?
Daarnaast, het is niet alsof Ajax het Nederlands voetbal zo heeft laten stralen de afgelopen jaren.

29 september 2016 om 23:16

En toch pakt ajax meer punten dan az in europa

29 september 2016 om 23:21

Logisch toch? Als je in de CL speelt krijg je ook meer punten. Daarnaast komt Ajax bijna elk jaar uit in de CL en AZ moet hopen weer mee te doen in de EL.

29 september 2016 om 23:29

Ja dat is logisch! De tegenstanders zijn van een veel hoger niveau dus moeilijker om punten tegen te pakken! Wij als NL zouden juist de punten moeten pakken in de EL.

30 september 2016 om 00:04

Statistieken afgelopen 5 jaar: Az :2.3 /17.1 /1.2 / 4.2 / 2.7 = 27.6

Ajax : 9.8 / 11.2 / 15.2 / 7.1 / 4.7= 48.1

Dan heeft Ajax 3jaar 4 bonuspunten gehad vanwege CL. Als we die eraf halen is het 36.1.
Volgens mij nog steeds beter dus kappen met dat gezeik dat AZ meer klaarspeelt!

30 september 2016 om 00:56

Jemig. Vind je het nou echt gek dat az minder punten verzamelt dan ajax? Misschien even verdiepen in hoeveel groter ajax is dan az.

30 september 2016 om 01:04

Als je puur naar cijfers kijkt mag ik hopen dat Ajax het ook beter doet. Ik bedoel, ze hebben gemiddeld het drievoudige budget wat AZ heeft.

30 september 2016 om 08:08

Nee ik vind het niet gek. Er wordt alleen im de haverklap geroepen dat AZ wel altijd de punten pak in tegenstelling tot Ajax. Dat klopt dus niet. Mensen roepen altijd maar wat.

29 september 2016 om 23:16

Toch maken ze nog best kans op overwintering. Dit zijn pijnlijke leermomenten die je in de ED niet snel tegenkomt. Hopelijk leren ze hiervan.

29 september 2016 om 23:24

Dit Zenit is als team veel verder dan het Zenit onder Spalletti en Villas-Boas. Spelen zeer frivool en ook nog als team. Het samenspel is flink vooruitgegaan sinds de komst van Lucescu. 5-0 verliezen van dit Zenit is dan ook geen schande voor een club als AZ.

29 september 2016 om 23:24

@Dirk19 AZ overleeft 2 voorrondes dat is eigenlijk al voldoende.. van die clubs die jij noemt heeft nog nooit iemand voorronde overleeft.. ik hoop dat ze thuis tegen Maccabi kunnen winnen

29 september 2016 om 23:37

De enige die zich voor schut zet ben jij. Wat hebben Vitesse en Utrecht nou eigenlijk gepresteerd de afgelopen jaren? Helemaal niets. Sterker nog, deze teams hebben in 7 wedstrijden dit seizoen al 3 keer verloren. AZ heeft de afgelopen 10 jaar veel punten gehaald voor Nederland, waar andere clubs dat nalieten.

29 september 2016 om 23:48

Klopt, die deden het ook veel beter tegen Differdange en Petrolul

29 september 2016 om 23:53

Echt totaal mee oneens. Denk je nou werkelijk dat men er van op kijkt dat de nummer 4 van Nederland een keertje een goed pak slaag krijgt van een rijke club als Zenit? Lekker reactioneel AZ speelt een keer slecht en het is gelijk niets. Als je het zo bekijkt zijn je alternatieve nog slechter, Vitesse ging er uit tegen Petrolul en Utrecht tegen de nummer drie van Luxemburg. Dat is pas beschamend, AZ heeft vaak genoeg bewezen zich te kunnen herpakken na een slechte periode en is voor mij de onbetwiste nummer 4 in Nederland.

30 september 2016 om 04:31

Az houd al jaren de eer hoog voor nederland in Europa, mogen hun ook een keer dik verliezen tegen de olie dollars?

30 september 2016 om 08:54

waar staat utrecht nu in de eredivisie? utrecht heeft een kans gehad en verloren van semiprofs uit luxemburg. vitesse heeft het ook 2 keer ofzo geprobeerd, ook niks van gebakken. Dan maar az, mogen ze ook eens wat minder presteren? De tweede helft is az compleet overlopen, eerste helft ging nog wel(samenvatting). Kijk eens naar het geld dat zenit heeft, al is het gat wel snel gegroeid want twente schakelde zenit nog uit een paar jaar geleden

30 september 2016 om 15:43

Waarbij toen hetzelfde spelbeeld was te zien, met als verschil dat Zenit toen de kansen er niet in kreeg en nu wel.

30 september 2016 om 18:52

het klopt idd dat zenit toen genoeg kansen heeft gehad, zelfs een afgekeurde goal van danny dacht ik bij een 0-0 stand en het werd 3-0 voor twente. luuk de jong scoorde toen nog 2 keer en in rusland werd het 2-0 voor zenit, maar dat is nog een groot verschil met een 5-0 nederlaag.

30 september 2016 om 09:28

Kijk jij nu maar eerst naar je eigen clubje. Dat zelf compleet werd weggespeeld in Rusland waar PSV liet zien dat het ook anders kan. En dat met een begroting van 3x die van AZ. Beschamend!!

Tsja. Een nederlaag was te verwachten. Maar 5-0 doet wel pijn. Overwinteren wordt lastig, Dundalk ook gewonnen.

29 september 2016 om 23:10

Dundalk ook gewonnen.. Man AZ hoort 10 klasse beter te zijn dan Dundalk. Die moeten ze gewoon compleet van de mat spelen in de uitwedstrijd.

30 september 2016 om 08:58

alleen maar positief dat dundalk gewonnen heeft, geeft aan dat je alle kansen tegen macabi hebt en die moet je gewoon 2 keer pakken. dundalk uit moet je ook winnen en dan ben je er, makkelijker gezegt dan gedaan maar het is hartstikke mogelijk. Dundalk gaat twee keer verliezen van zenit en ook bij maccabi wss en az heeft er niet van verloren dus nog alle kansen

Wat was het een genot om naar dit Zenit te kijken!
Toch wel mooi, dat het zich zo heeft herpakt na een matig competitiestart onder Lucescu.
AZ bood goed tegenstand, maak kon ook met grotere cijfers naar huis gestuurd worden.
Goed voor de Russische competitie dit, jammer dat Rostov het gisteren niet heeft gepresteerd (mede door een schandalige diskwalificatie van een belangrijkste centrumverdediger en mede door schandalig optreden van diezelfde Zenit, welk een andere steunpilaar achterin op heeft gekocht om hem vervolgens op de bank te houden)

29 september 2016 om 23:35

Rostov zit gewoon in een fase die Rubin onder Berdyev ook eerst had. Het gebrek aan ervaring op Europees niveau speelt ze nog parten en het heeft tijd en geld nodig om verder te groeien. Daarom vind ik het zeer triest dat zo'n Savvidis, iemand die in de stad geboren is, alleen uit is om zijn geld te verdienen bij twee verschillende clubs. Rostov moest Novoseltsev wel verkopen, want anders konden ze geen versterkingen halen.

Haha 5-0! AZ wat is dat dan? Wat schandalig zeg!! Pff.

29 september 2016 om 23:32

Schandalig of was het gewoon te verwachten? Leg de teams en begrotingen eens naast elkaar, zo gek is dit helemaal niet. Als Excelsior 5-0 verliest van Ajax is dat dan ook schandalig? Dat is toch ook gewoon de normaalste zaak van de wereld.

29 september 2016 om 23:34

AZ heeft zelden tot nooit van deze nederlagen in Europa! Zou me niks verbazen als dit de grootste nederlaag is in jaren!

29 september 2016 om 23:40

Ja, maar maakt dat dit schandalig? Of waren die andere prestaties gewoon heel erg goed? AZ stijgt vaak boven zichzelf uit in Europa maar ze zakken net zo vaak door de diepste ondergrens, vooral tegen die voormalige Oostblok landen.

29 september 2016 om 23:58

Begrotingen tellen niet in Europa, het gaat om prestaties, verliezen is niet erg, maar de manier waarop was vanavond zeer zeker een schande!

30 september 2016 om 00:09

Haha, onzin, natuurlijk tellen begrotingen wel in Europa. Hun budget is veel hoger dus kunnen ze meer en betere spelers aantrekken die op het veld laten zien beter te zijn als AZ. Dus, ja begrotingen tellen zeer zeker wel.

30 september 2016 om 00:18

In dat geval zou geld alles bepalend zijn. Waarom kan Dundalk wel al twee keer goed spelen en punten pakken?

Uiteindelijk gaat het om beleving en kwaliteit. En kwaliteit van AZ hoort niet zoveel minder te zijn dan Zenit. Beleving daarentegen vind ik al weken ver te zoeken bij AZ. Ik wil dat frivole zien van na de winterstop.

Ps. Scoringsprobleem is best een dingetje.

30 september 2016 om 04:35

Niks schandalig! Je kunt een keer zo verliezen in Europa en helemaal tegen een zenith, az heeft de afgelopen jaren Europees de eer hoog gehouden voor nederland, niks geen schande dit....

Je weet dat Zenit vele malen beter is maar hoopt stiekem op een kleine stunt. Dat zat er totaal niet in! Op elke linie hebben ze betere spelers en het doet pijn om zo overlopen te worden. Er zijn echter nog genoeg kansen voor de tweede plek dus laten we nou niet allemaal dramatisch gaan doen en zeggen dat een Utrecht of Vitesse het meer verdiend want AZ heeft nog steeds de laatste jaren het Nederlands voetbal hoog gehouden. Vandaag jammer genoeg niet maar er zijn nog voldoende punten te verdelen.

Mij viel het op dat bij een groot deel van de tegendoelpunten Lewis compleet werd overlopen. Hij mist natuurlijk wedstrijdritme, maar dit was wel heel erg slecht. Daarnaast leek Wuytens een beetje scheiterig op het veld, alsof hij bang was. Hopelijk kunnen we dit snel vergeten en zondag Sparta een kopje kleiner maken. The show must go on!

Zenit liet weer een zeer dominant klasse verschil zien. Het samenspel liep uitstekend en met name Giuliano was briljant. Zeer goede aankoop van Lucescu die hem nooit uit het oog is verloren nadat hij Dnipro verliet om terug te keren naar Brazilië. Ik zie dit Zenit zondag winnen van Spartak thuis.

29 september 2016 om 23:37

Giuliano viel mij ook positief op. Mooie speler om naar te kijken. Toch jammer dat de Nederlandse top zo'n jongen niet in de gaten is blijven houden.

29 september 2016 om 23:47

De Nederlandse top zou zo'n speler nooit kunnen betalen. Voor een club als Zenit is Giuliano echter een koopje(7 miljoen euro) als je het vergelijkt met hoeveel spelers zoals Hulk en Witsel hebben gekost. Er wordt eindelijk weer goede gerichte aankopen gedaan.

30 september 2016 om 01:08

7 miljoen is voor Nederlandse clubs toch nog wel te betalen? Ik meen dat Ziyech 11 heeft gekost, Gudelj en Sinkgraven ook rond de 6. Koni078, uit Dordrecht toevallig? spakoinoi nochi zoals mijn Russische vriendin zou zeggen.

30 september 2016 om 01:29

Ja maar vergeet niet dat Giuliano een speler is die echt veel te goed is om de Eredivisie te voetballen. Dat hij weer op de oost-europese velden voetbalt is puur aan Lucescu te danken, want bij Dnipro was dit al een topspeler.

Zenith maatje te groot. Zuivere elleboogstoot, waardoor Weghorst zijn neus brak. Had rood moeten zijn.
In overtal scoorde Zenith eerste doelpunt. De wedstrijd, zeker na het uitvallen van Vlaar, snel gelopen.

Als je naar het NL Europees voetbal kijkt, dan valt het allemaal tegen en is geen overwinning vanzelfsprekend. AZ kan daar gewoon verliezen, en ook met zo'n stand. Maar Feijenoord, Ajax en Psv, het is het allemaal net niet. Simpelweg kwaliteit tekort.

Er is nog niets aan de hand, met het tweeluik tegen Maccabi op komst. AZ is na de traditionele top drie gewoon de beste.

30 september 2016 om 06:40

Maccabi is normaal gesproken ook beter dan az

Kom zeg!
Je verliest dik van Zenit ;wat geen schande is) en na 1 verloren wedstrijd kantje al niets meer overwinteren. Waar AZ voor moet zorgen is dat ze de tegen Dundal en Maccabi tel Aviv wel winnen dan gaan ze ook door

Heb alle hoop dat Az alsnog doorgaat. Zenit is lastig met een top coach

30 september 2016 om 06:55

Dundalk wint wel ff van maccabi dus alles is nog mogelijk.
Zenit word wel eerste dan maar gwn strijden voor plek 2

tja, niks aan te doen ik wil wel even iets kwijt.. die Weghorst wat de meest irritante speler is van de eredivisie krijgt een keer een koekie van eigen deeg en meteen huillie huilie doen, ik zeg karma doet weer eens goed zijn werk..

en ik vind AZ een leuke ploeg dus vind het jammer dat ze verloren hebben maar die Weghorst heeft eindelijk zijn verdiende loon..

30 september 2016 om 00:00

Wauw, veel kansloze reacties gezien maar jij spant de kroon. Hoe irritant Weghorst ook mag zijn, een zuivere elleboog waar zijn kop bij kapot is doet pijn, super veel pijn. Gun je niemand.

Az dramatisch vandaag, maar 1 groot pluspunt, het kan alleen maar beter..

De grootste verliezer is de scheidsrechter. Vergeet rood te geven plus een pingel geven wat geen pingel is.

Simpelweg gewogen en te licht bevonden. Kan gebeuren natuurlijk, al is 5-0 wel heel zwaar. Vooral in balbezit vielen de nodige spelers door het ijs. Natuurlijk ontbreken Johansson en Jahanbaksh nog, toch twee belangrijke basisspelers. Lewis komt op dit niveau te kort en ik schreef in het wedstrijdtopic al dat Jahanbaksh de enige aanvaller is die op dit niveau mee kan. Hoewel je vooraf een nederlaag uit bij Zenit incalculeert komt dit nu wel heel slecht uit door het puntverlies thuis tegen Dundalk. Bovendien denk ik dat een AZ in goede doen toch wel iets meer tegenstand moet kunnen bieden tegen een ploeg als Zenit. Vooralsnog vallen de spitsen Weghorst en Friday mij vies tegen, beide kunnen amper een balvasthouden, laat staan dat ze zelf aanvallend gevaar kunnen verzorgen. Hierdoor kon Zenit telkens weer opnieuw aanvallen waardoor de druk op de AZ verdediging toenam en uiteindelijk ook bezweek. Dos Santos bakt er niks van, is misschien ook niet gelukkig op de linkerflank. Is van origine dacht ik ook meer een aanvallende middenvelder. Garcia is echter amper beter. Een gemiste kans voor AZ om daar deze zomer een topper voor te halen. Had je daar een type Jahanbksh gehaald dan heb je altijd dreiging vanaf de flanken waardoor elke tegenstander automatisch wat defensiever gaat spelen. Daarnaast snap ik nog steeds het nut van een Uruguayaanse keeper niet. Ik vind het sowieso vreemd dat Nederlandse clubs er een sport van maken een doelman uit de meeste exotische oorden te halen terwijl Nederlanders tot de langste bevolkingsgroepen ter wereld behoren. Deze Rochet viel met name op dat hij totaal niet kan voetballen, waardoor meerdere terugspeelballen wild het veld werden ingeschoten, gelukkig bleef dat zonder gevolgen. Voor een ploeg die verzorgd voetbal wil spelen onbegrijpelijk dat zo'n jongen in het doel mag staan. Zet dan Coutinho er maar neer, geen topper maar tenminste een keeper die niet constant de meest vreemde capriolen uithaald.

30 september 2016 om 15:40

Een AZ in goeden doen had ook niks klaargespeeld tegen Zenit. Zenit heeft onder de vorige trainer Villas-Boas een matig seizoen gekend waardoor het nu Europa League moet spelen, dus ik snap wel dat men denkt dat Zenit een elftal van los zand is(klopte ook wel aangezien alles van Hulk moest komen), maar onder Lucescu heeft het voetballend heel veel vooruitgang geboekt. Zenit speelt een beetje als het oude Shakhtar met veel beweging naar voren, goed positiespel en het belangrijkste: ze zijn weer een hecht team. Dan zie je ook dat Zenit korte metten maakt van clubs die wat minder zijn.

30 september 2016 om 15:54

Lucescu is een uitstekende trainer, Zenit speelde inderdaad goed. Ik denk dat je AZ wel onderschat, de afgelopen jaren hebben ze regelmatig bewezen dat mits in vorm ze best voor een stuntje kunnen zorgen. Doordat er slecht is ingekocht is met name voorin onvoldoende kwaliteit. Zeker als een speler als Jahanbaksh ook nog eens ontbreekt en Johansson daarachter. Met twee of drie gerichte versterkingen is AZ voor menig EL een vervelende tegenstander.

30 september 2016 om 16:16

Ik onderschat AZ totaal niet. Degelijke subtopper in Nederland en daar zullen ze dit seizoen ook weer staan, want ze hebben altijd wel een paar goede spelers rondlopen(van Pontus profiteert mijn club ook elk jaar weer. ), maar met het geld van Janssen hadden ze, wat jij goed zegt, meer moeten doen dan spelers zoals Weghorst en Friday halen. Bovendien heeft het ook wel een beetje met het niveau verschil te maken, want onze top is simpelweg veel breder. Naast Zenit en de clubs uit Moskou, heeft Rusland met Krasnodar al een hele sterke subtopper die ik een paar niveaus hoger acht dan AZ en daar komen ook nog eens Rostov, Terek Grozny, Anzhi(ja, ze hebben weer geld om bovenin mee te doen) en Rubin Kazan bij die ik in Nederland zou vergelijken met clubs als Twente, Vitesse, Groningen en Heerenveen.

30 september 2016 om 16:33

Dat mag natuurlijk, ik denk dat de verschillen wat minder groot zijn. Az heeft deze zomer slecht ingekocht maar door de verkopen van Janssen en Henriksen in principe nog voldoende reserves. Hopelijk kunnen ze met enkele gerichte versterkingen weer het niveau ophalen. AZ heeft de laatste jaren vaker tegen Oost-Europese en ook Rusissche ploegen gespeeld en qua resultaten Jaren geleden zelfs een keer eerder tegen Zenit gespeeld, toen werd het in Sint-Petersburg 1-1.

Russische clubs presteren sowieso heel wisselend in Europa. Krasnodar doet het verrassend goed maar Spartak Moskou ging er in de voorrondes er al weer uit.

30 september 2016 om 19:29

Klopt, maar Spartak is in Europa voor ons wat Ajax voor jullie is. Falen constant in Europa tegen een op het oog clubs die ze naar hun stand verplicht zijn om te winnen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren