Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Gudelj: ‘Ik zit wel redelijk in mijn vel, qua voetbal loopt het aardig’

Laatste update:

Ajax kent een dramatische start van dit seizoen en verloor in de competitie al thuis van Willem II, terwijl het gelijkspeelde tegen Roda JC Kerkrade. Bovendien werd de groepsfase van de Champions League niet gehaald, maar Nemanja Gudelj is niet ongelukkig met zijn eigen spel.

/

Gudelj wordt door een deel van de aanhang bekritiseerd, maar vindt dat hij goed aan het seizoen is begonnen. “Persoonlijk zit ik redelijk in mijn vel”, schrijft hij in een blog op de officiële website van Ajax. “Qua voetbal loopt het aardig. Ik heb aan het begin een aantal goede wedstrijden kunnen spelen en ook zondag bij Go Ahead-uit liep het lekker.”

Gudelj vormde zondag een middenveld met Jaïro Riedewald en Davy Klaassen en speelde meer vooruitgeschoven dan in de vorige wedstrijden van Ajax. Het is dan ook maar de vraag wat de komst van Hakim Ziyech betekent voor de Servisch international.

Denk je dat Nemanja Gudelj zijn basisplaats gaat verliezen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bij de wedstrijden waar het echt om ging bakte hij er helemaal niks van. Hij mag wel wat meer zelfkritisch zijn naar mijn mening.

2 september 2016 om 11:39

Dit soort uitspraken zeggen meer dan 10 slechte wedstrijden. Als je zelf al niet door hebt dat je niet goed speelt, dan houdt het op. Zonder zelfkritiek word je niet beter! Het middenveld loopt bij Ajax voor geen meter en als je daar zelf onderdeel van bent kun je nooit zeggen dat je wel lekker in vorm bent. Typisch voorbeeld van een speler die de stap AZ-Ajax niet aan lijkt te kunnen.

2 september 2016 om 12:26

Hoezo niet aan lijkt te kunnen? Gudelj heeft het in zijn eerste seizoen prima gedaan.

2 september 2016 om 12:38

Als je dat prima noemt... hij komt gewoon zwaar te kort.

2 september 2016 om 13:33

Wie niet bij Ajax? Klaasen toch ook? Riedewald, Bazoer?
Te kort voor wat eigenlijk? Te kort voor Ajax, of te kort voor het Ajax zoals sommige mensen de club nog altijd zien?

2 september 2016 om 13:39

Je hebt wel hele mooie kritiek, maar wat verwacht je nou eigenlijk? Iedereen is begonnen met neppe televisie persoonlijkheden na te praten terwijl zij alleen maar dingen roepen voor kijkcijfers.

Ja het voetbal loopt niet lekker, maar ik erger me helemaal kapot aan iedereen die alleen maar kritiek loopt te geven op wat er niet goed is. Ajax is geen Barca nee, maar Ajax is wel mijn club en ik doe er alles aan positief te blijven. En het zou zo mooi zijn voor de spelers om weer het gevoel te krijgen dat wij achter hun staan.

Pak aub die positieve spiraal en help er voor te zorgen dat het beter gaat ipv alleen maar meer mensen aan sporen bullshit te praten

2 september 2016 om 14:18

Pffff iedereen blijft elkaar maar napraten hier. Gudelj is gewoon een hele belangrijke speler voor Ajax en ik ben heel erg blij met hem. Natuurlijk speelt ook hij weleens mindere wedstrijden maar ik heb het idee dat alle Ajacieden nog steeds spelers met Messi-kwaliteiten verwachten bij ons. Gudelj jaagt goed door, veroverd enorm veel ballen en heeft een goede trap in zijn benen. Ik vind wel dat hij in een iets aanvallendere rol beter uit de verf komt maar voor Ajax is het gewoon een hele nuttige speler. En daarbij roept iedereen altijd om ervaring, laat dit nou net de basisspeler zijn met het meeste ervaring!

2 september 2016 om 16:18

Sorry hoor maar schone loopt ook al heel lang bij Ajax. Analisten zeiken om ervaring maar waarom staat schone er niet in? De man die vrijwel altijd voor gevaar zorgt bij een vrije trap of schot uit de tweede lijn?

2 september 2016 om 13:50

pasa11
Helemaal met je eens! Totaal geen zelfkennis, deze jongen.
Wat dat aangaat kan hij heel wat leren van iemand als el Ghazi.

Waarop baseert hij dit dan? Verdedigend zal het best oke zijn maar hij verliest toch vaak de bal, vrije trappen mislukken op 1 na dan allemaal, corners die mislukken allemaal. Nu snap ik ook wel dat hij minder presteert omdat het team gewoon niet draait nu maar om nou te zeggen na een aantal schandalige prestaties dat je vind dat je het goed doet vind ik een beetje overdreven.

2 september 2016 om 11:43

Hij kan niet schieten, passen, etc

2 september 2016 om 12:43

Als je niet beter kunt... das de enige reden die ik hier voor kan bedenken... wij hebben ook zo een maatje in ons team. Die denkt dat hij altijd goed speelt terwijl hij gewoon niet kan voetballen. Maar bij hem weten we wel dat hij op het randje van g voetbal zit. Nu begin ik te twijfelen over de mentale capaciteit van gudelj...

kan mij er wel in vinden, al mag het ook wat kritischer, maar eigenlijk heb ik daar geen twijfels bij, bij gudelj, instelling is altijd goed en werkt hard. tegen gae werd hij erg onderbelicht maar hij was een van de beste bij ajax, won bij de 0-1 een belangrijk duel en was gevaarlijk van afstand en zijn prima vrije trap natuurlijk. wel mag zijn handelingsnelheid nog omhoog.

2 september 2016 om 12:06

Prima vrije trap? De keeper deed niks. Die had mijn blinde buurman van 75 ook nog wel gemaakt. Het is gewoon een hele beperkte speler.

2 september 2016 om 14:29

@underkoffer69

Het is niet de eerste keer, dus geen toeval meer, hij heeft een prima schot.

2 september 2016 om 12:44

Werkt hard.... schijnwerken heet dat wat hij doet. Al was gae hier een kleine uitzondering op...

2 september 2016 om 13:03

Gudelj heeft wat veel balverlies. Maar wat minder opvalt is dat hij heel veel gaten dichtloopt, ruimtes creëert, veldbezetting steeds verbeterd en indirect Klaassen de ruimte biedt om een vrijere rol in te vullen. Dus de benaming schijnwerken slaat compleet de plank mis. Dan kijk je gewoon niet verder dan wat iemand met een bal doet.

2 september 2016 om 14:30

Juist! Weinig op aan te vullen, behalve dat hij 9 van zijn 10 duels ook wint en dat is belangrijk als je hoog druk wilt zetten, druk zetten zonder een duel te winnen is nutteloos.

2 september 2016 om 16:24

Precies, ik kan me vinden in je beschrijving. Met de nieuwe transfers zal ik uiteindelijk zo spelen:

Krul
Tete, Sanchez, Riedewald, Dijks
Gudelj, Ziyech, Bazoer
Traore, Klaassen, Younes

2 september 2016 om 17:35

Sluit ik mij helemaal bij aan Birambi! Staat dan wel een ijzersterk elftal!

Belangrijker voor het elftal dan je op het eerste gezicht zou zeggen. Persoonlijk nooit een groot fan geweest van 'de voetballer Gudelj' maar ik denk dat elke opstelling met een middenveld zonder Gudelj momenteel zwakker is dan een variant waar hij wel bij zit.

2 september 2016 om 12:48

Mwah, dat schijnwerken vaan hem laat het ergens op lijken, maar in principe is het puur showtje opvoeren van kijk mij nou eens werken. Hij wacht telkens tot zijn tegenstander de bal heeft om druk te zetten ipv dit direct te doen. Daarom zien veel mensen ook in dat serero op 6 bijvoorbeeld veel beter is. Daarbij heb je riedewald nog voor die positie en ziyech en klaassen voor de andere. Ook vd beek past beter dan gudelj...

2 september 2016 om 13:04

@Casper2089 Riedewald vergeten? Met Riedewald ipv Gudelj ga je er juist 10 stappen op vooruit. Het is echt geen toeval dat de beste wedstrijden onder Bosz met hem op 6 waren..

Ik ben zeer benieuwd wat Bosz gaat doen nu Ziyech erbij is gekomen. Voor de hand ligt het om een middenvelder eraf te halen en Ziyech daarvoor in de plaats te zetten om zodoende meer creativiteit op het middenveld te krijgen. Dat betekent wel dat de rest van het middenveld minder aanvallend kan gaan denken omdat Ziyech niet de meest verdedigende speler is.
Een andere optie is om Ziyech als valse rechtsbuiten op te stellen in een vrije rol waardoor het middenveld in takt kan blijven zoals het nu is.
Voor Gudelj betekent de eerste optie dat de kans groot is dat hij geslachtofferd gaat worden. Voor de tweede optie zal El Ghazi gaan banken.

2 september 2016 om 11:47

Voor de eerste optie zal het er aan liggen of Bosz van plan is Riedewald voortaan op 6 neer te zetten. Dat is in mijn ogen wel de beste optie voor 6, maar dan zit je met het probleem dat je Viergever het hele seizoen moet opstellendie in mijn ogen een enorm zwakke schakel is. Anders zal eerder Bazoer het slachtoffer worden dan Gudelj waarschijnlijk, wat in mijn ogen terecht zou zijn want Bazoer vertraagt het spel nog 10x zo erg met zijn postbode voetbal.

2 september 2016 om 11:50

Kunt toch ook spelen met Tete, Veltman, Sanchez en Dijks.

2 september 2016 om 11:48

Gudelj brengt balans in het elftal. Hij doey ongelofelijk veel werk dat weinig mensen zien. Ik denk dat Bazoer het kind van de rekening gaat worden en moet gaan banken, zodat Ziyech kan spelen als echt 'nummer tien'.

2 september 2016 om 11:52

Ik vermoed dat Riedewald gewoon op het middenveld blijft staan want hij is iemand die het spel goed verdeeld en een betere CVM is dan een CV.
Bazoer gaat sowieso banken want die speelt ver onder zijn niveau, Klaassen is als aanvoerder een zekerheid dus blijft er nog maar één plek over op het middenveld.
Gudelj is zeker belangrijk maar niet tegen iedere tegenstander is hij noodzakelijk. Tegen mindere goden zou je Ziyech vanaf het middenveld kunnen laten spelen en tegen betere tegenstanders zet je Gudelj voor de balans erop en speel je met Ziyech vanaf de flank.
Maar dat is mijn mening, ik ben wel heel benieuwd wat Bosz vindt.

2 september 2016 om 13:38

Kan Bazoer niet als CV spelen? Deed hij in de jeugd toch ook?
Of zou ook hij zichzelf overlopen door te vaak in te schuiven?

Zwakte punt is echt de defensie van Ajax, Veltman is in mijn optiek het beste op rechtsback. Tete en Veltman strijden voor rechtsback.
Jammer dat Mike is verkocht had in het centrum echt niet misstaan. Sánchez is afwachten maar oogt solide. Viergever is matig en met Dijks op links wordt die linkerachterkant wel erg zwak.

Ik ben voorstander van Riedewald op 6, maar vermoed dat Bosz noodgedwongen wel zou moeten.

2 september 2016 om 14:50

Of een andere middenvelder in de aanval zetten, Klaassen in de spits, Traore rechtsbuiten, Ziyech op AM, Gudelj en Bazoer op LCM en RCM en Riedewald op Vm/lcv. Dan speel je met, in mijn ogen, de sterkste spelers die elkaar ook aanvullen. Gudelj en Bazoer kunnen Ziyech dan steunen.

Klaassen heeft veel scorend vermogen en is ook sterk met het hoofd, bovendien denk ik dat het de beweging en combinatie ten goede komt voorin. Je kunt in een handomdraai dan ook Klaassen op AM zetten, Ziyech op RA en Traore in de spits.

Achterin sta je dan met 3 verdedigers en het is dus belangrijk dat ze bij balbezit tegenstander, Riedewald laten inzakken, net als Gudelj en Bazoer die in moeten zaken naar de VM positie (beide). Als je dat doet dan, maak je de ruimtes klein en heb je twee spelers die sterk in de duels zijn voor de verdediging.

Hij bedoelt vast te zeggen dat hij risicoloos voetbal en verstoppertje speelt en als gevolg daarvan geen grote blunders heeft begaan. Ja, zo scoor je altijd een 6min. Maar of je daarvoor nou naar het stadion komt........

2 september 2016 om 12:50

Daardoor scoort hij bij mij bijna altijd lager dan een 4...

mensen zijn kritisch omdat het gewoon nog niet loopt onder Bosh en mensen hierboven die hem niks vinden, zonder hem was Ajax nog zwakker begonnen, het team werkt nog niet goed samen, maar ik vindt dit ook niet gek, onder een ander trainer gaat het toch wat anders en is het wennen voor beide kanten. Het heeft zijn voordelen, maar zeker ook zijn nadelen veranderen van de wacht en dit heeft dan tijd nodig. De ene keer weinig tijd de andere keer veel tijd, komt goed.

Tegen een Go Ahead ja speel je niet slecht maar tegen goede tegenstanders heb je helemaal niks te brokkelen op het veld. Middelmatige middenvelder die fysiek alleen wat toevoegd maar heeft tot nu toe nog niet overtuigd totaal. Mijn mening op de bank met Bazoer en Riedewald en Klaassen indienst spelen van Ziyech. Als je juicht of je de CL hebt gewonnen omdat je 1 vrijetrap tegen een degradatie kandidaat erin schiet zegt mij wel heel veel. Vind zich zelf kennelijk goed spelen. Terwijl ze maar 7 punten hebben en uitgeschakeld zijn. Ga lekker banken jochie

In ieder geval wel een speler met gif in zijn donder en volop in de strijd gaat maar waar ik me super aan irriteer zijn de vrije trappen en corners, mijn God denk ik, kan dat nou nooit is lekker in de pot ipv ver erover heen en resultaat een doeltrap

2 september 2016 om 12:51

Hij gaat niet volop de strijd aan... jullie praten echt constant de media na he... schijnwerken heet datgene wat hij doet...

Het kan zijn dat je vindt dat je zelf goed gespeeld hebt maar als je team zo slecht gepresteerd heeft dan ga je dat niet in de media roepen. Dan moet je nederig zijn, nu plaats je jezelf buiten het team.

Haha een Tim de Clerretje. "Ik vond het wel lekker gaan"

Bizar, en dit is nog wel van een blog op de officiele website. Is er dan niet iemand binnen Ajax die ff aangeeft dat dit niet het moment is om deze onzin te plaatsen. Welke belangrijke wedstrijd is Gudelj echt goed geweest?

2 september 2016 om 11:54

Wat denk je van de uitwedstrijd bij PSV van vorig seizoen die gewonnen moést worden?

2 september 2016 om 12:00

Zijn blog en mijn reactie gaan over dit seizoen.

Voor mij onbetwist met Riedewald samen op het middenveld. Het scorende vermogen waar Klaassen alom voor geprezen wordt, heeft Gudelj ook in zich, mits hij op dezelfde positie geposteerd wordt. Misschien iets minder diepgang dan Davy, maar voor het spel wat Ajax en vooral Bosz wilt spelen, hecht ik meer waarde aan Nemanja. Ik zie in Gudelj ook veel meer een aanvoerder dan in Klaassen. Een van de weinigen met de juiste instelling én eentje die weet wanneer er geschoffeld moet worden.

2 september 2016 om 12:53

Ja, op het moment dat de tegenstander allang de bal heeft ipv op het moment dat je nog voor de tegenstander bij de bal kunt komen... schijnwerken heet zoiets...

Prima speler, wanneer hij niet teveel verdedigende of opbouwende taken meekrijgt. Daar ligt precies het probleem: Van een CM wordt dat verwacht bij een club als Ajax (bij AZ kun je een stuk vrijer spelen). Ik heb op hem gelet de hele wedstrijd tegen Rostov, hij dook gewoon in de dekking zodra een Ajax-verdediger de bal had. Bang om de bal te ontvangen en hij doet geen moeite om de bal in te komen lopen. Bazoer was ook dramatisch, maar die probeerde het tenminste. En juist daarom pleit ik voor Riedewald op DMF met daarvoor Klaasen - Ziyech of Bazoer - Klaassen (Ziyech rechts). Gudelj kan dan strijden voor positie van Bazoer, samen met VD Beek, Nouri en Frenkie

Dit is denk ik een van de redenen waarom het Nederlands voetbal zo waardeloos is: gebrek aan zelfkritiek. Gastjes van 19 teren op twee leuke wedstrijden en bagatelliseren daarmee de uitermate zwakke prestaties in de overige duels. Je moet als prof altijd top willen presteren en nooit denken dat je er al bent. Gudelj schiet na honderd pogingen een keer een vrije trap erin en vindt zichzelf al goed spelen. Waarom horen we niks over die tien corners en vrije trappen die hij per wedstrijd structureel armoedig neemt en waar hij wel al zijn hele leven op traint?

Gudelj is de enige beuker op het middenveld. Zonder hem is het een softspot van Ajax

2 september 2016 om 12:17

Inderdaad en alleen om die reden al onmisbaar voor Ajax.

2 september 2016 om 13:00

Hahaha mensen praten elkaar hier zo erg in na.. Het enige wat Gudelj doet is schijn druk zetten. Hierdoor lijkt het alsof hij meedoet, maar eigenlijk komt hij overal te laat. Hierdoor moet hij veel overtredingen maken en lijkt het alsof hij 'gif' en 'duelkracht' brengt. Hetzelfde geldt tijdens de opbouw. Een beetje wijzen, maar ondertussen gewoon recht de dekking in lopen. Echt waar, gewoon een parodie op een voetballer dit.

2 september 2016 om 14:31

@cptfantastic

Kijk de 0-1 tegen GAE nog maar eens terug, te laat? Dacht ik dus niet.

2 september 2016 om 16:27

Dijks, Bazoer, Tete, Sanchez zijn toch alles behalve mietjes die je even aan de kant zet lijkt me? Onzin als Ajax in een onderdeel wel voorruit is gegaan is het juist het fysieke. En Gudelje heeft een heel belangrijk onderdeel hierin.

Gudelje,

Zelfreflectie, iets wat jij niet hebt.

Van groot speler bij AZ naar een schoolvoorbeeld van een tikkiebreed voetballer bij Ajax.

Grootste mond over zijn medespelers, het leken vrouwtjes. Maar sorry jij had de grootste pruik op.

Bikkel, train en zorg dat je een meerwaarde wordt .

Ja dat hebben we gezien. Wat een topvoetballer is Gudelj. Vandaar dat Ajax in paniek Ziyecht gekocht heeft

Of het aan de "opdrachten "ligt die hij krijgt om een bepaald spel te spelen of niet maar hij speelt in mijn ogen veel minder dan in de tijd die hij speelde bij AZ. Een beetje meer zelfkritiek zou niet misstaan want er mankeert nog wel wat aan.

2 september 2016 om 12:55

Gewoon meer verwachtingen en minder ruimte. Puur kwaliteitsgebrek dus...

Waarom geen riedewald ziyech klaasen gudelj middenveld en daar voor traore en dolberg afwisselen met Cassiera younes .442 zou top systeem zijn nu .

Je ziet aan Gudelj dat hij tegen GAE veel beter speelde met een verdediger middenvelder achter/naast hem. Ik vond hem tegen GAE de beste middenvelder. Zette vaak druk en was ook zowel aanvallend als verdedigend nadrukkelijk aanwezig. Daardoor ontstond ook de 1-0 van klaassen.

Het middenveld klaassen, bazoer en gudelj is gewoon 3x keer niks. Het is veel te statisch en weinig creatief. Klaassen is meestal verstoppertje dan aan het spelen vlakbij de spits en bazoer wilt alleen maar de bal achter uitspelen of houdt de bal te lang bij zich en Gudelj doet het dan niet veel beter.

Ik denk soms zelfs dat het beter is om bazoer verdedigend middenvelder te zetten en gudelj meer naar voren.

2 september 2016 om 14:43

ik snap je punt. mijn idee is om klaassen in de spits te zetten, hij heeft daar alle kwaliteiten voor en ook al eerder gespeeld, zeker als je traore op ra hebt en ziyech op am kun je mooi van positie wisselen. ziyech kan dan een keer van ra komen, traore in de spits en klaassen op am.

ik zou dan dus wel bazoer en gudelj op het middenveld zetten als lm en rm, voor afstandschoten en voor duelkracht voor afvallende ballen en daarnaast kunnen ze ziyech steunen die daarmee wat meer risico in zijn spel kan leggen.

riedewald zou ik vm zetten, waarbij hij de verdediging ook rugdekking gaat geven als de situatie daar om vraagt, dan is er ook meteen een duidelijke taakverdeling achterin, allemaal 1 op 1 en riedewald is dan vrije man. daarbij is het belangrijk dat als riedewald inzakt voor het steunen van de verdedigers dan bazoer/ gudelj, beide naar vm inzakken, dan staat het achterin meteen als een huis en heb je ineens 6 verdedigers. probleem bij ajax vind ik vaak dat er geen druk op de bal gezet wordt, dat kunnen bazoer en gudelj heel goed en als ze de bal veroveren hebben ze beide een goede lange bal waarmee ze meteen vooruit kunnen voetballen. je kunt dan makkelijk de ruimtes klein maken, dat betekend dat bazoer en gudelj veel moeten lopen, maar dat kunnen ze prima.

wil je nog wat aanvallender spelen zet je sinkgraven erin voor bazoer/gudelj.

Krul
Tete
Veltman
Dijks
Bazoer
Ziyech-AM
RIedewald-VM
Gudelj
Traore
Klaassen
Younes

Van mij mogen Gudelj en Bazoer er wel uit. Ze presteren al een lange tijd onder hun kunnen. Een middenveld van Klaassen, Riedewald en Ziyech zou beter moeten lopen dan het huidige middenveld.
Dit is de best mogelijke opstelling denk ik voor Ajax op dit moment:

Krul
Tete Veltman Sanchez Dijks
Klaassen Riedewald Ziyech
Traore Dolberg Younes

Het liefst zie ik in de winterstop nog een nieuwe opkomende rechtsback komen of een nieuwe centrale verdediger, een nieuwe linksback en een ervaren spits zou ook zeer welkom zijn.

2 september 2016 om 14:36

Hebben we het gisteren ook al over gehad, maar ik vind Sanchez (rechtspoot) op LCV helemaal niks, speel liever met Riedewald daar met een inschuivende rol, zeker zon onervaren speler zowel qua leeftijd als qua competitie moet je het niet extra moeilijk maken door hem op links centraal te zetten. Je speelt dan met een soort extra middenvelder, Riedewald kan dat perfect invullen.

In jouw opstelling heb ik dan nu het liefst Gudelj erbij op de positie van Riedewald. Liever zie ik nog Klaassen in de spits en Bazoer (rm) - Ziyech (am) en Gudelj (lm) op het middenveld en daar dus achter de inschuivende Riedewald (vm/lcv). Je maakt dan ontzettend veel driehoekjes op het veld overal, wat betekend dat je de bal vaak goed kwijt kan.

Ik zie nog wel graag een LB komen en dat zou wellicht met Pranjic (transfervrij) nu nog kunnen, nog herstellende van een blessure, maar een gok die ik zou wagen.

2 september 2016 om 14:48

Ik weet niet zeker hoor maar speelde Sanchez bij zijn vorige club ook niet Lcv? Dan zou het geen probleem voor hem moeten zijn. Een rechtsbenige Lcv zie je ook bij veel Europese topclubs dus als hij goed genoeg is op die positie zie ik geen probleem.
Jou opstelling zou ik ook prima vinden trouwens, al zullen Gudelj en Bazoer wel beter moeten gaan presteren. Nu is het ondermaats.

2 september 2016 om 14:54

Volgens mij niet, maar ik zou het niet doen want rechtspoten op LCV is vragen om problemen. Het past totaal niet in de Ajax school, alleen al omdat hij altijd twee balbehandelingen nodig heeft als er een bal van rechts komt.

Daarnaast verdedig je over je verkeerde been, bedenk eens wat er gebeurd als een spits over de linker kant gaat bij sanchez, wat het meest gebeurd want de meeste spitsen zijn rechtsbenig. Dan draait hij zich om en moet hij tackelen met links, doet hij dat met rechts is er een grote kans dat hij zijn volgende penalty veroorzaakt. Net als met voetballen heb je met tackelen ook vaak een zwakker been die meestal verbonden is aan het been waar hij het liefst mee speelt, links dus.

2 september 2016 om 15:52

In dat geval is het beter dat Riedewald Lcv speelt inderdaad. Wel vind ik het jammer dat Ajax geen ervaren Lcv heeft gehaald zoals bijvoorbeeld Vermaelen. Er mist toch een echte leider in de verdediging die de boel op scherp zet. Hetzelfde geldt voor de spitspositie daar had ik graag Huntelaar of Soriano gezien. Ervaren spelers die wat toevoegen aan de basis zijn cruciaal als je iets wilt betekenen in Europa. Ook vergroot je je kansen op een landstitel daarmee. Stel je voor als ze ook nog Maxwell hadden gehaald en Fosu Mensah hadden gehuurd dan had Ajax echt een heerlijk elftal, kampioenskandidaat nummer 1 geweest dan:

Krul
F.Mensah Veltman Vermaelen Maxwell
Klaassen Riedewald Ziyech
Traore Huntelaar Younes

2 september 2016 om 17:31

dat zou inderdaad mooi zijn, in principe zou vermaelen bv. echt een ideale aanwinst zijn, dat ben ik helemaal met je eens, alleen die is denk ik niet haalbaar. wellicht volgend jaar of dat jaar erop vermaelen, denk ik dat huntelaar volgend jaar echt kan en eigenlijk moet komen en misschien wil sneijder wel een keer terug. er is best een vijver aan oud ajacieden waar ajax uit kan vissen.

ik denk dat het een geweldige volgende stap zou zijn voor ajax, maar dat er eerst wel de juiste financiele voorwaarden voor moet hebben. als je dat hebt kun je het namelijk ook volhouden en is het niet eenmalig dat je een ervaren speler kunt aantrekken.

verder denk ik dat drie ervaren spelers niet haalbaar is, dat drukt teveel op de begroting maar hoop dat ze er naar toe kunnen werken om er 1 of 2 te kunnen halen, is dan nog niet makkelijk, maar je moet je kansen vergroten.

pranjic is nu nog wel transfervrij, 34 jaar en lijkt mij een fijne speler om erbij te hebben op lb. die zou je nu nog kunnen halen om ook een stukje ervaring erbij te krijgen.

Vreselijke man. Eigenlijk zegt hij, ik loop wel lekker te voetballen, dus die verliespartijen dat ligt aan mijn ploegmaten. Wat een vreselijke slechte teamspeler. Zo snel mogelijk weg met die prutser.

Als dit echt zijn woorden zijn: onbegrijpelijk. Geen schrijntje zelfreflectie. Juist op het middenveld ontbreekt het het meest aan enige vorm van creativiteit. Samen met Bazoer speelt Gudelj al sinds halverwege vorig seizoen als een natte krant. Hoeveel slechte voorzetten en vrije trappen heeft hij wel niet gegegeven en genomen? Tegen PAOK staat hij gewoon rechtop te slapen. Op zo'n niveau mag dat gewoon niet, punt. Gudelj heeft meer oog voor hoe zijn haar zit, of z'n sokken wel op de juiste hoogte boven z'n knieën zit en hoe z'n plaatjes op Instagram eruit zien. Vond het destijds een goede en terechte aankoop, maar valt me sindsdien vies tegen. Onbegrijpelijk dat hij het kennelijk anders ziet. En wederom schiet Ajax te kort in begeleiding van zo'n talent.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren