Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Landverrader’ Wijnaldum vergeeft Feyenoord-fans: ‘Wisten zij veel’

Laatste update:

Georginio Wijnaldum begon zijn carrière bij Sparta Rotterdam, doorliep vervolgens een deel van de jeugdopleiding bij Feyenoord en debuteerde bij die club ook in het profvoetbal. Na vijf seizoenen stapte Wijnaldum over naar PSV en dat werd hem niet in dank afgenomen door de Rotterdamse fans.

/

Wijnaldum legt aan Voetbal International uit dat hij door de supporters van Feyenoord werd gezien als ‘landverrader’, maar hij zegt ook dat hij het de fans heeft vergeven. “Ze zijn zó fanatiek dat ze niet kunnen begrijpen dat een jongen van de club, iemand die ze altijd hebben gesteund, Feyenoord verlaat voor PSV.”

“Maar wisten zij veel dat Feyenoord meer had moeten doen mij te behouden?” Met sentiment hield de middenvelder van Liverpool geen rekening: hij koos voor de club waar hij dacht dat hij zich goed kon ontwikkeling. “Iedereen ziet nu wel in dat het toen inderdaad de beste stap was.”

De transfer naar PSV was de juiste stap voor Georginio Wijnaldum

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Tegen sentiment van die hard supporters valt sowieso niet te redeneren. Heeft dan ook geen zin om achteraf je gelijk te halen door dit nu te zeggen. Denk dat er maar weinig "die Hard" supporters zijn die hem nu een geschikte vent vinden..
Wel is het uiteraard zo dat hij qua ontwikkeling toen de juiste stap heeft gezet door naar PSV te gaan

24 augustus 2016 om 13:34

Denk niet dat je hem begrijpt... lees nog eens zijn post, maar dan rustig...

Ben het overigens helemaal eens met ajaxwastop, als je naar de pijpen moet dansen van supporters kun je nooit een gedegen beslissing maken voor jezelf.

24 augustus 2016 om 13:44

Ik denk persoonlijk dat het uiteindelijk een klein gedeelte was die het hem echt kwalijk nam.

De meeste supporters wisten dat Feyenoord iets moest doen om uit de schulden te komen. Niemand had alleen verwacht en gehoopt dat 2 kinderen van de club toen bij concureenten terrecht zouden komen.

Ik denk dat 90% het wel begreep alleen wel van baalde en denk dat nu 95% het begrijpt je zal altijd een klein groepje hebben die niet kunnen denken en begrijpen.

Hij schonk zelfs de jeugdopleiding nog een bepaald bedrag.

Feyenoord zat destijds in het slob, had geld nodig. Moesten spelers verkopen en dat er dan 1 na de concurrent gaat is dan niet anders, wanneer er aan de vraagprijs word voldaan. Tevens hebben die transfers Fer Wijnaldum en ga maar even door Feyenoord juist gered en staan ze hierdoor nu weer bij de top 4 van NL

24 augustus 2016 om 13:55

Mag ik vragen wat de top 4 van Nederland is dan? Zoals ik het als Feyenoord supporter zie is er of en top 3 (psv, Ajax, Feyenoord), of een top 2 (psv en Ajax) met Feyenoord als nummer 3...

24 augustus 2016 om 13:58

Ajax PSV Feyenoord en vind Az erbij horen. Doen elk jaar goed mee, goed inkopen. EN na DSB val goed uit het dal gekropen. Zeer stabiel presteren.

24 augustus 2016 om 14:04

Realistisch heb je in Nederland de laatste 10 jaar echt een top 2, daarachter heb je een subtopgroep met AZ en Feyenoord die erbovenuit steken.

Zelfs ik als Ajacied hoop dat Feyenoord dit seizoen lang mee kan doen om het kampioenschap (maar net te kort komt ).

Die 10 miljoen die er binnen kwamen voor Fer en Wijnaldum waren toen echt nodig! En hebben de club een behoorlijke duw van de afgrond af gegeven.

24 augustus 2016 om 14:07

Ik vind AZ gevoelsmatig meer een subtopper. Als je bijvoorbeeld naar de begroting kijkt, die is volgens mij de helft van Feyenoord, welke weer een straatlengte achterligt op Ajax en Psv.

Ik vind overigens ook dat AZ goed presteert. Niets dan respect voor die club, alleen al om het feit dat zij Europees een hoop punten hebben behaald.

24 augustus 2016 om 14:08

Idd eigenlijk top 2. Maar Az en Feyenoord acht ik in staat lang mee te kunnen doen om de titel de komende jaren. Daarachter heb je de echte subtop Heerenveen Vitesse en noem toch een Twente, want die zullen net als AZ de rug rechten en er weer bovenop komen.

24 augustus 2016 om 14:10

Ik ben het met je eens dat Feyenoord niet meer bij de top van Nederland behoort. Als je kijkt naar het verschil in begroting is dit ook logisch.
Ook ik hoop dat Feyenoord op den duur in een nieuw stadion aan kan haken. Dat zou ook goed zijn voor het niveau van de Nederlandse competitie.

24 augustus 2016 om 14:10

@ Niels het is maar net wat je onder top en subtop ziet. Laten we het dan maar zo zeggen, Az is de top van de Subtop.

24 augustus 2016 om 16:54

ook niet voor ajax en psv, op het veld dan...dat bedoel je toch?
Qua begroting, stadion, achterban en prijzenkast hoort AZ bij de subtop en niet bij de traditionele top 3. De 2 incidentele landskampioenschappen ten spijt.

Was toen wel pijnlijk voor een destijds afglijdend Feyenoord. Volgens mij vertrok Fer toen ook. Beide transfers leverde de club volgens mij ook een broodnodige transfersom op.. Fer 6 miljoen dacht ik, Wijnaldum weet ik niet meer..

24 augustus 2016 om 13:15

Wijnaldum voor rond de 5 miljoen. Denk ook eigenlijk dat weinig mensen het toen Wijnaldum echt kwalijk hebben genomen. De meeste Feyenoorders weten wel dat er op dat moment simpelweg geen geld beschikbaar was om Fer en Wijnaldum te behouden. Ik vond het stiekem wel leuk dat Feyenoord dat seizoen wel boven PSV en Twente eindigde.

24 augustus 2016 om 17:27

Wat Feyenoorders Wijnaldum en Fer kwalijk namen had met name te maken met feit dat ze naar concurrenten vertrokken. "Als ze echt een Feyenoord hart hebben gaan ze naar het buitenland". Dezelfde opmerkingen was er op Kalou en Van Persie toen er geruchten waren dat PSV en Ajax interesse was.

24 augustus 2016 om 13:16

Volgens mij 5 miljoen

PSv is sowieso een club zonder sentimenten.
Zo werd Wijnaldum als publiekslieveling ingelijfd. En deze zomer halen ze net zo gemakkelijk de ex-aanvoerder van Ajax binnen. Ook voormalige talenten als Bruma, Jozefzoon, Rekik, Bergwijn hebben de overstap (al dan niet rechtstreeks) gedaan.

PSv is de allemansvriend van de Eredivisie.

24 augustus 2016 om 13:21

Doet PSV al jaren, 1988 was bij elkaar gekocht clubje met spelers van Ajax en Feyenoord. Op zich is dat ook beleid, maar een echte eigen identiteit is al een poosje weg in Eindhoven. Op de tribune is het er wel, maar op het veld niet. En als er een speler naar Ajax loopt, is het ook een overloper en breekt de hel los. Maar goed, iedereen zijn eigen invulling aan beleid, zolang ze er succes mee hebben, is het prima beleid.

24 augustus 2016 om 15:41

Vind dit een beetje makkelijk scoren, wel is het waar dat er bij PSV spelers ook spelers van Ajax en Feyenoord spelen. Maar bij de Herdgang is er wel degelijk een duidelijke clubidentiteit te bekennen, namelijk een hele ontspannen sfeer en uitstraling dat ervoor zorgt dat zowat elke speler zich hier thuis voelt. Een wereld van verschil bijvoorbeeld met de trainingsveld van Ajax met hoge hekken en gracht eromheen.
Daarnaast heb je bij Ajax ook al jaren geen rasechte Amsterdammers meer, nu heb je enkel Mitchel Dijks uit Purmerend en Davy Klaassen. Bij Feyenoord zie je dit echter nog wel terug met lui als Clasie, Karsdorp, Vilhena, Mulder etc.

24 augustus 2016 om 15:49

Bij Ajax is er een cultuur van moeten presteren, hebben eigen identiteit kwa speelwijze en opleiden.

De herdgang zal dan wel gezellig zijn, maar heeft PSV een eigen cultuur?

Oja weet niet of Ajax nu nog op de toekomst traint, maar vorig seizoen wel, en daar staat enkel om het hele complex hekken.

24 augustus 2016 om 16:00

Clasie komt uit Haarlem de rest weet ik niet. Ajax heeft ook wel meer Amsterdammers in de jeugd, maar alleen kwaliteit breekt door.

24 augustus 2016 om 20:10

Robert1993

Je laatste alinea slaat nergens op. Clasie en Mulder spelen al een tijdje niet bij Feyenoord, die eerste komt trouwens uit Haarlem. Vilhena komt uit Maassluis, oke die rekenen we dan als Rotterdammer. En dan noem je Karsdorp die uit Schoonhoven komt, dat ligt ook niet in hartje Rotterdam.

Tete is trouwens een echte Amsterdammer. Maar als je nu Karsdorp als Rotterdammer beschouwt dan kan ik zeggen dat jongens als Dijks, Klaassen, Riedewald en Veltman ook Amsterdammers zijn.

Doe ff research voordat je onzin begint uit kramen.

24 augustus 2016 om 13:30

ok Nufc_u2,

Ik denk dat je voor Ajax en Feyenoord ook wel zo'n schattig lijstje kan maken.. Wat je doet is puur speculatief..

24 augustus 2016 om 16:28

Ja, bijvoorbeeld, of Elia, Vermeer, Ooijer, und so weiter.

24 augustus 2016 om 13:32

Kun je eigenlijk vooral jaloers op zijn. Niks geen gedoe met sentimenten, maar de spelers halen die je nodig hebt.

24 augustus 2016 om 15:08

Jaloers zeker niet, het is soms wel ideaal denk ik. Maar ik vind persoonlijk de passie/sentimenten bij een Ajax/feyenoord mooier.

24 augustus 2016 om 15:22

Dat wel, maar hier zouden sentimenten tussen supporters en voetbal gescheiden moeten worden.
We leven in een wereld met steeds minder echte clubhelden binnen deze clubs. Van échte Ajacieden of Feyenoorders is er daarom vrijwel geen sprake meer (enkele uitzonderingen daargelaten)

24 augustus 2016 om 13:40

Wat heb je als Nederlandse topclub nou aan sentimenten? Helemaal niks natuurlijk. Als je als club een speler vanwege zijn achtergrond weigert, terwijl hij je sterker kan maken, dan schiet je jezelf in de voet. Bij PSV gaan ego's niet voor het belang van de club. Ik ben daar als supporter erg blij mee. Gewoon een erg realistisch beleid hier in Nederland, waar je toch al uit een kleine vijver moet vissen. En daarbij wordt er de laatste jaren een poging gedaan om die eigen identiteit te creëren door het aantrekken van jeugdspelers en die zelf op te leiden en te laten doorstromen naar het eerste. Er spelen al aardig wat zelf opgeleide spelers in het eerste, maar als er een betere speler rondloopt bij een andere club en die is haalbaar, dan moet je dat zeker niet nalaten.

24 augustus 2016 om 13:47

Dan kunnen we beter niet zeiken op Bayern München, psg en juventus nu psv niet erg vindt om spelers van een rivaal kopen.

24 augustus 2016 om 14:25

Je hebt helemaal gelijkt en er is ook helemaal niets mis mee (volgens mij probeer je dat ook te zeggen).

Psv, ik heb er niks tegen en ik heb er niks mee.

24 augustus 2016 om 14:44

@nufc_u2:

Wat een onzin. Natuurlijk is PSV geen club zonder sentimenten. Ga voor de grap eens een wedstrijd bezoeken op de Oost-tribune, dan weet je wel beter.

Het is wel zo dat PSV altijd al een club is geweest met veel spelers van buiten de eigen regio. Niet veel mensen weten dit, maar PSV werd in de beginjaren uitgekotst in Eindhoven. EVV (het huidige FC Eindhoven) was de club van de echte Eindhovenaren, PSV was de club van de arbeiders die vanuit heel Nederland (en daarbuiten) naar Eindhoven waren gekomen om voor Philips te gaan werken. Zodoende kwam zelfs al in 1925 een topspeler van Ajax naar PSV (jan Hassink). En in 1988 won PSV de Europa Cup I met vier oud-Ajacieden in de basis... Dus waarom zouden we anno 2016 ineens heel moeilijk gaan over het Ajax- of Feyenoord-verleden van een speler?

Een Ajacied bij Feyenoord, of andersom, wordt niet zo makkelijk gepruimd, maar de rivaliteit tussen die twee clubs is traditioneel veel groter dan de rivaliteit tussen Ajax en PSV of tussen Feyenoord en Psv. En een speler van PSV wordt ook niet zo snel gepruimd bij Ajax of Feyenoord, omdat er bij die club van oudsher toch een beetje minachtend gedacht wordt over het "boerse" Psv. Bij PSV leven dat soort dingen allemaal wat minder. Elke speler die z'n best doet en presteert kan hier populair vinden. En dat vind ik juist wel mooi.

24 augustus 2016 om 15:12

Nouja als ik puur naar het geval De Jong kijk, zou ik dat als De Jong zijnde ook zeker niet doen. 4x met Ajax kampioen geweest, als steunpilaar welteverstaan, als Ajacied door het leven gaan. Komt de concurrent PSV langs, dan ga je daar als De Jong zijnde op in en haal je Ajacied van je sociale media accounts af. Uiteraard moet hij dat zelf weten, maar zou ik zeker niet doen. Een overstap van Ajax naar Feyenoord zou ik al helemaal niet doen.

PSV daarentegen snap ik wel, ze zochten nog een middenvelder en als Siem fit is (nog maar afwachten) is dat een zeer bruikbare speler voor Psv.

24 augustus 2016 om 15:17

Dat ben ik wel met je eens. Hij stond bij Ajax op een voetstuk en dat voetstuk heeft hij waarschijnlijk voorgoed vernield door naar PSV te gaan, waar hij wellicht niet eens een basisplaats zal krijgen. Je kunt je afvragen of dat het waard is.

24 augustus 2016 om 17:03

Volgens mij heeft De Jong uitgelegd dat in een interview, stond niet lang geleden op VZ, dat hij eerst gebeld had naar Amsterdam om te melden dat hij open stond voor een terugkeer en dat ze hem niet nodig hadden. Als er dan een kans komt om met je broer samen te spelen wat een droom is....tja wanneer zou die kans nog meer voorkomen. En wij kijken vanuit onze supporterbrillen en voetballers vanuit hun sportieve- en baanbril. Dus net als Wijnaldum, Fer, Vermeer en de Jong redeneren zij vanuit hun carriere. Al snap ik de gevoeligheid maar je moet het loslaten en doen met het gegeven

24 augustus 2016 om 15:04

Overigens zou je het ook om kunnen draaien: als je bekijkt hoeveel Ajax-spelers er zijn die weinig moeite bleken te hebben met een overstap naar Psv, dan zou je ook kunnen concluderen dat het met hun sentimenten richting Ajax wellicht wel meeviel...

24 augustus 2016 om 15:13

Tegenwoordig is clubliefde ook (meestal) ver te zoeken, helaas.

24 augustus 2016 om 16:01

Ja, en zo had je Stam, Ooijer, Aissati en nu Bazoer bij ajax.
Bij Feyenoord stonden er redelijk wat wedstrijden meer Ajaxjeugd spelers in de basis Feyenoordjeugd met Vermeer, vd Heijden, vejinovic en Bilal.
Dus lekker makkelijk om dit nu over PSV te zeggen.

24 augustus 2016 om 16:41

Heb jij de selectie van Feyenoord wel eens bekeken? Daar zitten verdraaid veel Amsterdammers in. Als we het dan toch over sentimenten moeten hebben...

Ach, zoals Wijnaldum het zelf al zegt. Bij de echte die-hards was het gewoon sentiment en een klap in het gezicht omdat de realiteit destijds gewoon zo was dat Feyenoord niet meer was dan maximaal subtop i.p.v. top. Maar ook dankzij Wijnaldum hebben we geld kunnen ontvangen dat Feyenoord alleen maar weer omhoog hielp en voor hem was het inderdaad een juiste stap. Zit nu weer bij een prachtige (volks)club waar hij het echt wel gaat maken onder Klopp.

Gelukkig kijkt hij er zelf ook nuchter/realistisch tegenaan. Is zelf ook een echte Feyenoorder en heeft in de loop der jaren altijd nog aan de club gedacht. Gaf destijds ook nog een financiële bijdrage aan Varkenoord, komt geregeld langs, etc.

hier staat het verhaal wat beter dan alleen dit kleine stukje:
Georginio Wijnaldum heeft zijn eerste wedstrijden als voetballer van Liverpool achter de rug. De 25-jarige middenvelder speelt met een kenmerkende glimlach op zijn gezicht. Wijnaldum, die alles op gevoel lijkt te doen, speelt tien jaar na zijn debuut bij Feyenoord bij een van zijn droomclubs.
Feyenoord en Wijnaldum. Het is een open wond voor veel supporters. De Rotterdammer benadrukt echter dat hij De Kuip helemaal niet wilde inruilen voor Psv. ''het is andersom, de club heeft te weinig moeite gedaan mij te houden. Met Leo Beenhakker heb ik goede gesprekken gevoerd. Fijne man. Als hij technisch directeur was gebleven, waren we er waarschijnlijk wel uit gekomen'', zegt hij in Voetbal International.
Wijnaldum verzekert dat geld ook geen rol speelde. ''want Feyenoord bereikte wél een akkoord met Stefan de Vrij en Ron Vlaar. Dat waren spelers met wie ze echt verder wilden.'' PSV wist uiteindelijk een snaar te raken én zag hem als middenvelder. ''jarenlang had ik bij Feyenoord moeten strijden voor mijn ideale positie, want de trainers zagen vooral een rechterspits in me. Rechtsbuiten is een plek waar ik kan spelen, maar niet op mijn best ben. Dat gedoe heeft ervoor gezorgd dat ik heb stilgestaan in mijn ontwikkeling.''
De transfer leverde hem vele nare berichtjes op. ''nadat ik had getekend, zagen de supporters me als een soort landverrader. Ik heb het ze allang vergeven. Ze zijn zó fanatiek dat ze niet kunnen begrijpen dat een jongen van de club, iemand die ze altijd hebben gesteund, Feyenoord verlaat voor Psv. Maar wisten zij veel dat Feyenoord meer had moeten doen mij te behouden?''

Wijnaldum maakte het Feyenoord niet bepaald makkelijk door te stellen dat 'ie per se naar PSV wilde. Daardoor stonden ze heel moeilijk qua onderhandelingspositie. Als tweede, Feyenoord had net verloren met 10-0 van diezelfde club die "zoveel beter presteert dan Feyenoord" waar jij destijds geen poot verzette. Als derde de hele tijd zeggen "ik wil voor de prijzen spelen" terwijl jij juist debet bent aan de sportieve malaise, is ook niet slim. En als laatste, je wilde op het middenveld spelen, maar je kon en kan geen schot losse, dus dan houdt het snel op. En niet praten over Beenhakker, want die heeft gewoon keihard gefaald. Ik vind het leuk dat je iedereen vergeeft, doe je natuurlijk ook voor jezelf, en je financiële investering in de jeugd was ook een mooi gebaar, maar doe niet alsof wij iets verkeerd hadden gegaan aub. Je bent nog een kleine jongen en begrijpt je eigen naïviteit misschien nog niet helemaal, maar ik vergeef je.

24 augustus 2016 om 17:30

Een journalist begint erover, hij reageert erop, ik reageer daar weer op. Geef de journalist de schuld als het gaat om oude koeien. Het ergert me dat hij mij, iemand die hem zijn overstap kwalijk neemt, naïef noemt en mij 'vergeeft' ervoor terwijl ik niet alleen een veel hogere intelligentie heb dan hij, maar ook nog eens de situatie vanuit een ander perspectief bekijk. Dat hij dat laatste niet begrijpt, moet hij niet afschuiven op mijn 'kortzichtigheid'. Tuurlijk, hij had zijn redenen om weg te gaan. Ik had hetzelfde misschien gedaan, maar ik had het nooit zo uitgesproken door een vergelijking te trekken als in "dit Feyenoord is slechter dan dit Psv" en daarmee geprobeerd weg te komen zoals zowel hij als Fer dat deden. "ik kan een stap hogerop". Ja, man. Jij verliest zelf met 10-0 van ze. Jij bent daarvoor deels verantwoordelijk, dus ga dat niet als reden gebruiken om een breuk te forceren en Feyenoord met een zwakke onderhandelingspositie achter te laten. Je koopt een camera, plast erop en dan wil je 'm terugbrengen omdat 'ie naar urine stinkt. Ja, man. Dat heb je zelf gedaan. En dan zijn 'bij Beenhakker had ik verlengd'. Ga toch weg. Die waren drie jaar in onderhandeling en hij zat in zijn laatste maanden. Het enige wat Beenhakker had gedaan als Van Geel hem niet snel afwisselde was 'm verkocht hebben voor twee miljoen euro, wat jeugdspelers weggestuurd omdat hij geen plan voor ze had zoals een Rekik en een Bruma en nog een paar, en een Oostblokker gehaald die niemand kent die één leuk doelpunt per jaar maakt.

24 augustus 2016 om 13:36

In dit verhaal kan ik me iets beter vinden, op de eerste plaats de zin "wisten zij veel dat Feyenoord meer had moeten doen om mij te behouden" klopt niet helemaal met wat ik vaker hoor dat die Feyenoord een gunst deed.
Maar dat had die niet gedaan als Feyenoord veel beter was dan PSV op dat moment, en Feyenoord alsnog geld nodig had.
Neemt niet weg dat die gelijk had en ik had het ook gedaan.
Alleen ik had het anders naar buiten gebracht en vooral de zin " ik vergeef het ze" achterwege gelaten.

Dan is het gewoon toch zo dat de fans van Feyenoord hypocriet zijn, zelf is van Ajax Vermeer naar Feyenoord vertrokken en dat moeten de fans van Ajax dan maar gewoon accepteren en nu S. de Jong naar Psv, he. Accepteer gewoon dat de speler voor zijn toekomst gaat, waar die ook vandaan komt. Zeker doet het natuurlijk pijn, Ook bij mij, maar dan wel op de manier,bv Vermeer geniepig overstapte naar Feyenoord, dat was niet netjes van Vermeer.

24 augustus 2016 om 14:09

Je noemt de transfer van Vermeer niet netjes. Maar was dat destijds van Gini wel? In een zinkend schip(destijds) snel je biezen pakken en naar Psv. Zoiets wordt niet gewaardeerd.

Ik denk dat 99 het achteraf gewoon kan begrijpen en ondertussen trots is op Wijnaldum als je ziet hoever hij het al geschopt heeft.

24 augustus 2016 om 15:44

Ja, klopt wel, maar hij deed het niet stilletjes, er was al reeds meer bekend dat hij een transfer kon doen en bij Vermeer was dat niet. Dat is zo stil gen geniepig gegaan, Niemand had hier wat van gehoord.

24 augustus 2016 om 17:11

Denk dat het ook niet slim was geweest als Vermeer het vanaf de daken zou schreeuwen vanwege pers, supporters etc. Stond in zijn contract dat hij voor 1 miljoen weg mocht, dat ajax vergeet te melden dat de concurrent meer moet betalen is niet de fout van Vermeer. Ook hij koos voor zijn carriere en dat was 1e keeper bij de nr 3 van NL ipv reserve bij de Nr 1 ookal al licht de overgang gevoelig bij de achterban.

24 augustus 2016 om 14:11

Tja, met netjes zijn red je het ook niet in voetballand. Altijd opkomen voor jezelf is het belangrijkste. Dat is wat Vermeer gedaan heeft. Prima toch?

24 augustus 2016 om 15:43

frankentime, niet dat ik hem een transfer misgun, alleen om zo stilletjes achter ieder zijn rug om een deal te maken met Feyenoord, dat is wat ik hem verwijt. Wees een vent en doe het niet op een geniepige manier en dan krijg je mijn respect. Ik weet ook wel dat je het niet altijd red met netjes te zijn, maar zo hoort het gewoon niet.
En met opkomen voor je zelf mag zeker, maar hij weet gewoon dat Cillissen op dat moment gewoon sterker was dan hij. Hij had lang genoeg het vertrouwen van De Boer gehad een ander trainer had hem reeds bij de 3de of 4de blunder gewisseld.

24 augustus 2016 om 17:38

Niks geniepig. Hij hield gewoon zijn mond. Klaar. Ik wou dat Wijnaldum zijn mond hield, want daardoor hadden wij als Feyenoord zijnde een betere onderhandelingspositie gehad. Wekenlang praten van, "ik wil alleen naar Psv." en "psv is een sportieve vooruitgang" en "waarom doet Feyenoord zo moeilijk? Nu kunnen ze nog wat aan me verdienen." Het is nog wonderbaarlijk dat Van Geel er bijna zes miljoen voor kreeg. Vermeer was stil en regelde zijn eigen zaken. "ik mag voor één miljoen weg? Oké." en meteen benaderde hij Feyenoord. De enige reden waarom dat zuur is, is omdat het een directe concurrent betreft, maar had je dan als Vermeer zijnde geopteerd door het spelen bij Cambuur?

Volgens mij viel het bij Gini wel mee met de haat richting hem. Bij Fer was het een stuk erger.

Achteraf was het voor iedereen de beste keuze, aangezien het geld ontzettend nodig was. Ik heb Gini sowieso altijd een sympathieke gozer gevonden; ook toen hij naar PSV ging.

24 augustus 2016 om 13:48

Fer was ook gewoon een prestige-object van Munsterman waar ik als Tukker ook een erg nare bijsmaak van heb. Te belachelijk voor woorden ook. Adriaanse was destijds trainer en gaf duidelijk aan dat het aantrekken van Fer overbodig was.
Een week later stond Munsterman vol trots naast een Fer in Twenteshirt.

24 augustus 2016 om 14:10

Fer dreigde met een arbitragezaak om weg te komen dacht ik. Zo iemand hoef ik niet meer terug te zien in de Kuip.

24 augustus 2016 om 15:34

Nee ik ook niet.. Achteraf hebben we nog een prima bedrag voor hem gehad. Ik denk niet dat hij echt meer waard is geworden.

24 augustus 2016 om 17:31

Inderdaad. "sportieve vooruitgang" claimde hij.

Bij moment van overstap was iedereen bij Feyenoord pissig, logisch ook. Je eindigt 10e en dan vertrek je naar PSV. Dat doet gewoon zeer. Maar verkoop was financiele noodzaak. Geld was destijds gewoon nodig. Maar ik weet zeker dat iedereen Feyenoorder die ziet dat hij ondertussen bij Liverpool en Oranje loopt te ballen toch trots op die jongen is, ondanks zijn overstap naar PSV destijds.

Wijnaldum zal altijd als ex-Feyenoord speler worden gezien. Heeft daar de laatste jeugdjaren doorgemaakt en de doorbraak naar het profniveau.
In NL-elftal tel ik hem altijd als Feyenoord speler. .zoals Schneider en Huntelaar altijd als ex-ajax speler bestempeld zullen blijven.
Niks mis mee toch? Wijnaldum nu bij Liverpool, echt leuk voor hem en ik hoop dat hij daar ook gaat slagen en een mooie tijd zal hebben!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren