Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax laat zich niet afschrikken door vraagprijs en blijft geïnteresseerd’

Laatste update:

Ajax is nog altijd geïnteresseerd in Leon Bailey. RC Genk hanteert een vraagprijs van twintig miljoen euro én wil dat de negentienjarige linksbuiten het seizoen in de Pro League afmaakt, maar dat schrikt de Amsterdammers niet af.

/

Voetbal International meldt dat Ajax Bailey nog altijd beschouwt als een speler die de selectie van ‘een volgende kwaliteitsinjectie’ kan voorzien. ‘Die wens is na het dramatische optreden van Ajax tegen Willem II alleen maar groter geworden”, schrijft het weekblad.

Ajax bracht tot dusverre twee biedingen op Bailey uit, waarvan het laatste elf miljoen euro exclusief vier miljoen aan variabelen bedroeg. De Jamaicaan heeft in België nog een contract dat tot de zomer van 2020 doorloopt.

Denk jij dat Leon Bailey deze zomer naar Ajax gaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Koop dan eerst eens wat oudere ervaren speler(s).
Daar heb je op dit moment veel meer aan.

22 augustus 2016 om 09:21

Zijn er nu werkelijk geen andere spelers? Overmars heeft nog 1 week en dan is het afgelopen. Blijven ze nu achter die ene speler aanlopen. Zal vast een goede zijn maar Genk wil niet verkopen. Of tegen een belachlijk hoog bedrag en dan ook nog een jaar laten spelen bij hun. Dan houd het toch op?

Ik zou zeggen; neem de scoutingsrapporten bij de hand, ga de lijsten af en neem de best beschikbare speler tegen het beschikbare budget. Potverdikke. Hoe moeilijk kan het zijn...

Straks komt er weer niets of een Sanaatje of Ziemlinkje op de laatste dag om de supporters zoet te houden. Met deze selectie heft Ajax niets te zoeken in de CL en het kampioenschap kunnen ze ook wel op hun buik schrijven.

Dat ze het niet halen kan ik op zich wel mee leven want dat kan gebeuren in de sport maar er ontbreekt totaal de ambitie om mee te doen en dat vind ik schandalig.

22 augustus 2016 om 09:39

Voor dat geld koop je Ziyech en Bruma.

22 augustus 2016 om 09:41

Kijk een beetje verder dan de waan van de dag. Met deze selectie hebben ze weldegelijk wat te zoeken in de Champions League én zijn ze kampioenskandidaat. Ten opzichte van vorig seizoen is alleen Milik weg en Traoré lijkt me een prima vervanger. Dat het systeem van Peter Bosz tot nu nog niet werkt is waar, maar loop AUB niet meteen onzin te verkondigen alsof Ajax ineens een armoedige selectie heeft.

22 augustus 2016 om 09:51

Kijk ook een beetje verder dan het aantal punten, het is werkelijk waar al jaren niet om aan te gluren. 0 creativiteit, geen 1 speler waarvoor je naar het stadion komt. Ze hebben toch werkelijk helemaal niets te zoeken in de CL met deze selectie?

22 augustus 2016 om 10:08

Verdomme, hoop echt dat ziyech komt. Dat is wat we nodig hebben, als je zag hoe dat liep bij twente zondag. Snel kaatsen veel dynamiek voorin, mooie eerste helft.

22 augustus 2016 om 10:10

kijk nog eens goed. Ze hadden in younes toch echt een speler waar je voor naar het stadion kwam en die creatief was. Die is beter en beter gaan draaien vorig seizoen en laat leuke dingen zien. Of het genoeg is voor de CL durf ik niet te zeggen, maar wie weet zet hij dat stapje dit seizoen. In de voorronde speelde hij op z'n minst aller aardigst en had hij veel dreiging.

In sinkgraven hebben ze een potentieel. Hij is creatief, kan het verschil maken, maar kwam tot nu toe gewoon te kort. Dit seizoen is hij in iedergeval beter begonnen dan vorig seizoen.

Daar is dit seizoen ook nog eens Troare aan toegevoegd. Dat spreekt toch wel voor zich mag ik hopen. Ik vind wel dat zijn rendement vele malen hoger moet, maar ik kan wel genieten van zijn akties en volgens met mij genoeg andere mensen.

Is dat genoeg voor de CL, geen idee. Dat kan ik pas zeggen als je de spelers op dat niveau ziet acteren. Al verwacht ik in het geval van Sinkgraven dat het onvoldoende is. Let wel dat is puur op basis van zijn dramatische optredens vorig jaar, maar inmiddels zijn we een seizoen verder.

22 augustus 2016 om 10:14

Haha ja het is toch ongelovelijk? Die schijn bewijsdrang van Overmars slaat nu wel door. Dit is natuurlijk trekken aan een dood paard. Alleen maar om te straks tr kunnen zeggen, hey we waren bereid ver te gaan!

22 augustus 2016 om 10:47

@robert41

Wie zegt dat ze alleen achter Bailey aanlopen en niet met andere spelers aan de hand van scoutingsrapporten bezig zijn? Dat alleen Bailey in de media genoemd wordt en anderen namen niet betekent niet dat er niet naar andere namen wordt gekeken of men op de achtergrond met alternatieven bezig is.

22 augustus 2016 om 10:52

@5711

Ziyech heeft inderdaad enkele uitzonderlijke voetbalkwaliteiten, maar naar mijn idee is hij niet de meest ideale jongen om in je selectie te hebben. Hij lijkt me een nogal explosief en eigenzinnig karakter te hebben en niet de makkelijkste als hij geen basisplaats heeft. Daarnaast is het bekend dat hij niet nodig zal zijn, omdat er al 8 middenvelders zijn en er voor de nr 10 positie al 3 opties zijn met Klaassen, Van de Beek en Schöne volgen Bosz.

22 augustus 2016 om 11:05

@scorp

Het valt nog maar te bezien of het trekken is aan een dood paard. Genk is met hun weigering om Bailey te laten gaan wellicht enkel bezig om zich in een goede onderhandelingspositie te wurmen om geïnteresseerde clubs als Ajax financieel tot het uiterste te laten gaan met biedingen.

Zoals vaak gesteld wordt is elke speler in principe te koop, tenzij er maar voldoende geld op tafel komt en het bod uiteindelijk niet meer te weigeren valt, het is o.a. aan Ajax om te bepalen hoever ze voor Bailey willen gaan, temeer omdat hij naar verluid graag de overstap wil maken. Als Genk niet overstag zal gaan, dan heeft Ajax er inderdaad alles voor gedaan.

Lijkt me nonsens dat Overmars enkel zijn tijd steekt op basis van bewijsdrang om vervolgens te kunnen zeggen: 'zie je wel ik was bereid heel ver te gaan', Alsof hij daar überhaupt de tijd voor heeft in deze beperkte transferperiode en alsof de RvC dat zal toestaan...

22 augustus 2016 om 11:28

buitenspelval... misschien mijn reactie nog eens lezen....

op basis van alle voorgaande Jaren durf ik inderdaad te beweren dat dit de enige fatsoenlijke speller is waar ze mee bezig zijn.

hoe vaak hebben we de voorgaande jaren niet gehoord dat de goede spelers niet wilden komen en er dus verder maar niets kwam. Of een of ander middelmatig spelertje wat nog ergens opgetrommeld werd (welke dan ook hopeloos flopte) om de supporters stil te houden.

dus eigenlijk ben ik wel benieuwd waar jou bewering dat Overmars met andere spelers bezig zou zijn op gebasseerd is??? niet op het verleden in ieder geval. Op basis van logica zou ik het met je eens zijn maar dat is de laatste jaren bij Ajax ver te zoeken

22 augustus 2016 om 11:52

@robert41

Ik heb je reactie gelezen, op je verzoek zelf nogmaals. Wat moet ik anders lezen om mijn reactie op je relevanter te maken dan? Je mening is een mening, net zoals mijn reactie op jou slechts weer een mening is. Wat heb ik precies niet goed gelezen dat mijn mening irrelevant maakt in jouw optiek?

Waarop mijn bewering, dat Overmars ongetwijfeld ook nog andere alternatieven zal zijn op gebaseerd is? Bijvoorbeeld de ontboezeming van Bosz laatst, toen de deal met Traoré rond was gekomen. Bosz verklaarde dat hij van binnen gniffelend de kritiek op Overmars tot zich nam, toen er gezegd werd dat deze niet serieus met een opvolger van Milik bezig zou zijn. Bosz verklaarde dat er achter de schermen intussen keihard gewerkt werd aan deze transfer en hij zich daarover op de vlakte moest houden in de media.

Wat denk je zelf, dat Overmars, het technisch hart, de RvC en Bosz in de laatste week zich enkel richten op Bailey en er geen plan B of C zal zijn? Een beetje naïef om zo te denken. De beleidbepalers bij Ajax zullen ongetwijfeld wel wat professioneler zijn dan alleen een plan A.

De media wil graag op de hoogte zijn en met primeurs komen, gooien zo nu en dan een balletje op, maar kennen maar flarden van de werkelijkheid waarop ze hun artikelen en het nodige giswerk op loslaten. Er gaat sowieso meer geld in transfers worden gestoken, nadat de RvC seizoenenlang de hand op de knip hield. De transfergelden van Milik en Cillessen biedt andere mogelijkheden dan voorheen.

22 augustus 2016 om 12:37

@buitenspelval
Overmars had inderdaad vaak geen plan B of C. Zie het vertrek van Eriksen, Blind of Moisander bijvoorbeeld.
Zijn lange wachten op VDV en eto O was ook een voorbeeld hoe het niet moet. Ik vind overmars slecht anticiperen.
Baily is nu niet wat we het hardste nodig hebben lijkt me. Is tevens een voorbeeld dat het mij niet om geld uitgeven gaat, maar het gaat er om de selectie op orde te brengen

22 augustus 2016 om 12:57

Zyech komt niet en als je wilt weten waarom niet, zou je eens naar Jong Ajax moeten kijken. Dan zal je ook zien dat het riedeltje dat Ajax geen creativiteit heeft een geen spelers waarvoor je naar het stadion gaat, op geen enkele grond is gebaseerd. Nouri en Cerny spelen tien klassen beter dan vorig seizoen om dezelfde tijd en nemen Jong Ajax, dat nu ook werkelijk Jong Ajax is, bij de hand. En nu ook tegen veel ervarener tegenstanders, tegen wie ze het vorig jaar nog moesten afleggen. Nouri leverde weer een aantal (steek)ballen af die werkelijk om te genieten waren.

Ajax heeft creativiteit genoegt, alleen worden de spelers die die creativiteit hebben nog door PB over het hoofd gezien. Dat gaat echter niet heel lang meer duren, want als ze deze vorm blijven etaleren, kan hij niet meer om ze heen. Cerny en Nouri gaan dit jaar absoluut doorbreken, daar heb ik geen enkele twijfel meer over na gezien te hebben hoe ze presteren in JA.

Overmars heeft dan ook volkomen gelijk dat hij zich niet gek laat maken en weigert om tot 15 miljoen over de balk te smijten, terwijl Ajax diamanten in handen heeft die alleen nog maar behoeven te worden geslepen. Dat gaat nog even duren maar dan heb je ook echt wat.

22 augustus 2016 om 13:04

@hansje1969

Het is toch onderhand bekend dat elk plan B of C afgelopen seizoenen door de RvC werd afgekeurd, omdat men vind dat er eerst spelers verkocht moesten worden? Dat maakten plan B en C onbruikbaar waardoor spelers Zimling en Sanogo enkel als huurling mogelijk bleken? Daarnaast is het beleid dat op termijn jjeugdspeler plekken als die van Eriksen, Blind en Moisander zullen opvullen en dat is toch ook uiteindelijk gebeurd?

22 augustus 2016 om 13:11

@scepticus

En dan vergeet je zelfs nog om het pareltje Frenkie de Jong te noemen...

22 augustus 2016 om 13:12

We hebben nog maar een week dus de tijd begint serieus te dringen. Mijn gevoel zegt dat niemand komt man. Dit kan toch niet waar zijn??? Huren huren huren en 20 miljoen euro voor 1 speler ??? Hoe goed die jongen ook is, zal dom zijn. Genk wilt niet eens meewerken. Overmars verspilt weer zijn tijd!!!!

22 augustus 2016 om 13:45

buitenspelval; wat brabbel je toch allemaal.. Ik schrijf toch duidelijk dat hij niet echt een plan b of c heft. dan komen er Sanaatjes ed...

en als je Ajax een beetje volgt weet je dat er de laatste jaren geen plan b of c was

22 augustus 2016 om 13:58

@lee112

Zou vervelend zijn als alle opties onhaalbaar blijken, omdat clubs geen medewerking willen verlenen om hun topspelers naar Ajax te laten gaan of omdat meer vermogende clubs meer bieden dan Ajax. Maar je ben het er waarschijnlijk wel mee eens dat je alleen spelers moet halen als ze een toevoegde waarde hebben op je bestaande selectie en ook daadwerkelijk een kwaliteitsinjectie betekenen voor de eerste elf? Laat Ajax niet kopen om het kopen (of huren)zou ik willen zeggen. Liever geen Zimlings, Duartes of Sanogo's meer.

Mocht Genk Bailey niet willen laten gaan dat is dat klote, maar een alternatief moet beter zijn dan je al in huis hebt en zeker beter dan de jeugd die op de deur aan het kloppen is. De spoeling qua financieel haalbare en daadwerkelijke spelers die je beter maken is bijzonder dun. Door de geringe aantrekkingskracht van de Eredivisie en het salarisplafond bij ons willen er bijna alleen spelers komen waarvan hun carrière op slot zit. Dan liever Bailey, al vind ik 20 miljoen n zelfs 15 teveel van 't goede.

22 augustus 2016 om 14:10

@robert41

Ja, je schrijft dat er dan Sanaatjes en Zimlingetjes komen. En ik reageer daarop dat er momenteel meer geld uitgegeven kan worden door de verkoop van Milik en Cillessen. Het alternatieve plan zal er dit jaar daardoor hopelijk en hoogstwaarschijnlijk anders uitzien dan in de jaren toen de RvC pas zijn fiat wilde geven indien er verkocht werd. Wat niet tot nauwelijks gebeurde, waardoor plan B niet mocht en kon worden ingezet.

Zonder hun fiat koop en huur je Sanaatjes en Zimlingetjes, met hun fiat kun je hoger inzetten en in een andere klasse zoeken.
Als je minder geld hebt uit te geven en je zoekt een auto, dan ga je voor een leuke tweedehands occasion bij de beunhaas, als je meer hebt, dan gaat je naar de erkende dealer en koop je een leuke auto van één of twee jaar oud of een nieuwe.

Zo ingewikkeld is dat 'gebrabbel' van mij toch niet om te volgen?
Jij denk bij plan B aan Sanaatjes en Zimlingetjes, ondanks dat er meer geld is uit te geven. Ik denk dat er momenteel financieel meer mág van de Rvc en bovengenoemde spelers daardoor plan Z waren.

22 augustus 2016 om 14:40

Ajax had vorig jaar ook 100 mln op de rekening staan. Het jaar daarvoor 75 mln en ze gingen CL spelen.

geen enkele keer slaagden ze erin een fatsoenlijke selectie samen te stellen of een normale Aankoop te doen.

Waarom zou dat nu wel plotseling het geval zijn???

Nogmaals; jou mening is logisch.. en ik denk ook zo. Alleen dit achterlijke beleid staat daar niet achter. Die zorgen dat de selectie jaar in jaar uit verder uitgehold wordt en niet voorruit gaat (zoals bv bij Psv). Ze doen geen "normale" aankopen die jij, ik en de rest van de wereld zouden doen.

22 augustus 2016 om 14:58

@robert41

Klopt van die bankrekening van 100 miljoen. Maar je bent als TD toch afhankelijk van het geld dat je mag spenderen? En dat was toch gewoon op bevel van de RvC relatief minimaal? Daarmee kun je de selectie pappen en nathouden, maar zeker niet versterken...

Ik ben het geheel met je eens dat er de laatste jaren nauwelijks iets fatsoenlijks als directe versterking bijkwam, al deden Younes en Gudelj het in mijn ogen acceptabel, ik wachtte algelopen twee seizoenen ook tot 31 augustus 24.00 u tevergeefs op het goede nieuws van versterkingen en ging vervolgens met een kl*tegevoel de nacht in.

Maar ik heb nu het gevoel dat er indien haalbaar en nuttig echt geld wordt neergelegd voor één of twee kwaliteitsspelers. Masr dan nog ben ik al redelijk tevreden met de aankopen Cassierra, Sánchez en de huurling Traoré. Dat is toch al heel wat beter dan wat er vorige jaren op ons afkwam als transfernieuws.

Waar het eigenlijk om gaat is dat jij en vele andere Ajacieden het vertrouwen in het beleid al dan niet langzaamaan verliezen bent en ik hoop op betere tijden door de verbeterde onderhandingspositie, die er is ontstaan door de transfers van Milik, Cillessen e.a. Ik zie PSV ook stap voor stap weglopen en nu is het 't moment om een sprintje te trekken en weer bij te komen.

Verder hopen we hetzelfde, maar ben ik wat positiever gestemd. Hopelijk is dat alleen geen ijdele hoop.

22 augustus 2016 om 22:00

ziyech kan ook rechtsbuiten, kun je beter doen als schone daar neerzetten of sinkgraven buitenspeler. ziyech is geen makkelijk persoon, omdat hij vooral egoistisch is en in de media is hij niet altijd even netjes geweest. Hij deed tegen groningen weer fantastische dingen, echter lijkt hij wel met een transfer bezig te zijn.

23 augustus 2016 om 11:33

@buitenspelval

Het bedrag dat Overmars mag besteden, is afhankelijk van de ruimte op de begroting. En niet alleen op de begroting van dit jaar, maar ook die van de komende jaren. Om spelers aan te trekken, moet je verplichtingen aangaan en die zijn bij definitieve aankoop, doorgaans langlopend. Salarissen en afschrijvingen van de transfersom zijn uitgaven die net zo lang doorlopen als de contractduur van de aangekochte speler. Het salaris van een speler die je koopt op het moment dat je verzekerd bent van deelname aan de CL moet je ook doorbetalen als je het volgend jaar geen CL speelt. Ajax heeft tegenwoordig een begroting die is gebaseerd op deelname aan de EL. Daardoor zijn de uitgaven structureel gelijk aan de inkomsten. Dat is een afspraak in het beleidsplan en als Overmars teveel aan het aantrekken van spelers dreigt uit te geven en er verlies dreigt, zal de RvC zijn aankopen blokkeren. Dat is logisch want daarvoor zijn de commissarissen immers aangesteld.

Een en ander houdt in dat Overmars in de meeste gevallen eerst zal moeten verkopen, voor er kan worden aangekocht. Dit jaar is er extra ruimte op de begroting vrij gekomen omdat er maar liefst twintig spelers van de loonlijst zijn afgevoerd. Dus heeft Overmars wat meer te besteden dan andere jaren. Het bedrag dat hij heeft te besteden, blijft echter beperkt omdat de ruimte om echt grote aankopen te doen er niet is op de huidige begroting. Die zou dus fors omhoog moeten om slagvaardiger te kunnen zijn op de transfermarkt, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan en zie ik niet snel gebeuren.

Wat veel mensen niet begrijpen is dat inkomsten die je uit transfers en deelname aan CL ontvangt, alleen ten bate komen van de begroting van het lopende boekjaar. Uitgaven aan transfersommen daarentegen leveren kapitaalverlies op en moet je derhalve afschrijven gedurende de tijd dat het contract loopt. Koop je een speler van 25 miljoen en geef je hem een contract voor vijf jaar, levert dat je een extra uitgavenpost van 5 miljoen Euro per jaar op gedurende de komende vijf jaar, exclusief het salaris dat er ook nog eens bij komt.. En dat is heel veel geld op een begroting van rond de 80 miljoen Euro. Als een club een dergelijke uitgave doet terwijl ze zich dat eigenlijk niet kan veroorloven en de begroting verliesgevend wordt, overtreedt ze daarmee de regels van de Financial Fair Play en dat kan mogelijk sancties opleveren, bijv. het verbod om transfers te doen.

23 augustus 2016 om 18:09

scepticus... Prachtig verhaal maar je vergeet een klein detail als tranferinkomsten.

22 augustus 2016 om 09:42

@beco: Ajax heeft ervaring ingekocht met Westermann. Daar heb je inderdaad heel veel aan...

Bizar dat Ajax weer met zo'n jonge speler het gaat proberen.

22 augustus 2016 om 09:40

Ze leren niet van hun fouten blijkbaar, ze blijven maar staren naar het succes uit 95, is er nou werkelijk niemand die doorheeft dat het beleid dat ze op dit moment voeren niet helemaal werkt?

Ze hebben 3 ervaren spelers nodig en dan worden ze kampioen en spelen ze CL, i.p.v. daarvan wordt er weer vol op de jeugd en talenten ingezet, die jeugd die al jaren geen progressie doormaakt omdat ze geen ervaren medespelers hebben om zich aan op te trekken.

Spelers als Zoet en Hendrix en Depay maakten stappen, Bazoer, Tete, van Rijhn, Riedewald blijven /bleven allemaal hangen in hun ontwikkeling. Het enige talent bij Ajax progressie heeft doorgemaakt is Klaassen en die had ook veel verder kunnen zijn met de juiste spelers om zich heen.

22 augustus 2016 om 09:55

Je kan je dan ook afvragen of het bestuurlijk goed zit bij Ajax. Leuk dat er een clubcultuur is met Sar en Overmars etc maar ik heb niet het idee dat er per se de juiste keuzes worden gemaakt.

Overigens ben ik het met je lijstje namen niet per se eens. Klaassen inderdaad, maar ook Riedewald en Veltman ontwikkelen zich absoluut sterk en Bazoer heeft, ondanks dat het recent wat minder gaat, ook grote stappen gezet in het eerste jaar na zijn debuut. Dat verschil tussen PSV en Ajax is niet dag en nacht hoor

22 augustus 2016 om 10:13

Haha ga niet doen alsof je er verstand van hebt of weet wat er speelt. Overmars doet er goed aan deze jongen te halen, geeft hij eens geld uit is het weer niet goed.

22 augustus 2016 om 10:38

Francesc

Verkondigen dat ik geen verstand heb wat er speelt, roepen dat Ajax er goed aan doet om 20 miljoen uit tegeven aan deze speler.

Dat alles terwijl Ajax vorig jaar al genintereseerd in hem was en hem voor maximaal 5 miljoen kon ophalen, en nu 20 miljoen wil betalen. Lachwekkend.

Daarbij komt kijken dat dit geen ervaren speler is, een groot talent zeker waar, mar naar mijn mening is Ajax te laat.

22 augustus 2016 om 10:44

@jordinhoo

Ik vindt de ontwikkeling van de talenten bij Ajax best wel tegenvallen ten opzichte van de oogschijnlijke potentie die ze hebben als ze bij het eerste komen.

Ik ben er heilig van overtuigd dat alle spelers die ik zojuist heb opgenoemd al 2 stappen verder konden zijn als ze ervaren spelers laast zich hadden om zich aan op te trekken.

Het verschil tussen PSV en Ajax is zeker niet dag en nacht maar ik heb het gevoel dat de talenten dié bij PSV kun kans krijgen zich sneller ontwikkelen dan de talenten bij Ajax.

Fischer Boilessen nog van die voorbeelden, werden gepresteteerd als potentiele wereldtoppers en kijk is wat het geworden is.

De kwantiteit van jeugd is bij Ajax erg hoog maar de kwaliteit valt me enorm tegen, en ik ben er heilig van overtuigd dat de spelers die bij Ajax in de jeugd spelen en doorstromen stuk voor stuk grote talenten zijn en dat er veel meer uitgehaald kan worden door ze niet direct voor de leeuwen te gooien en rustig te brengen in een gebalanceerd elftal.

22 augustus 2016 om 10:49

Je hebt best een punt dat Ajax te veel met talenten bezig is, maar neem aub niet PSV als voorbeeld van hoe het wel moet. Guardado en Moreno is een gouden duo. Maar vergeet niet dat Guardado een wisselspeler was bij de Europese subtop en Moreno alleen maar is gekomen vanwege de aanwezigheid van Guardado. Luuk de Jong kan je moeilijk ervaren noemen want dan is Gudelj dat ook. Verder weet ik niet aan wie Zoet zich zou moeten optrekken en zijn de vorige routiniers van PSV (schaars en van Bommel) gewoon geflopt.
Mijn gevoel is dat het netwerk van Overmars niet groot genoeg is om buitenkansjes te kunnen grijpen, verder vind ik zijn prestaties prima.

22 augustus 2016 om 11:03

@ panerai

Leuk dat je meneer van Gijp zo goed kunt napraten maar je baseert je mening niet op eigen waarnemingen. Als je dat wel doet heb je een selectief geheugen. Je bent Milik voor het gemak even vergeten? Die heeft zeker stappen gemaakt en kijk wat er nu betaald wordt. Riedewald is in 2 jaar tijd zowel fysiek als voetballend enorm vooruit gegaan. Veltman idem dito. Tete is vooruit gegaan. Je doet net alsof PSV wel die ervaren jongens heeft lopen die Ajax zo mist. Ik zal je vertellen: dat is er wellicht 1 in de vorm van Guardado. Leuk geprobeerd maar dat is het probleem niet bij Ajax.

22 augustus 2016 om 11:31

@elninoo

Grappig want ik kijk helemaal geen VI. Als voetballer kenner van der Grijp de zelfde mening heeft als ik zal er wel een kern van waarheid in zitten denk je niet?

Dat je Milik als voorbeeld gebruikt zegt genoeg, Milik was niet eens basisspeler, en speelde amper een half jaar goed. Dat Napoli zo gek is om daar zo veel geld voor neer te leggen zegt meer over Napoli dan over de kwaliteiten van Milik.

Veltman kwakkelt al tijden tussen LB en CV, hij is geen onbetwiste CV en er is nauwelijks interesse in hem, Tete mocht na 1 seizoen zelfs vertrekken had ik begrepen omdat hij niet in de plannen voorkomt van Bosz?

Je roept Guardado als voorbeeld maar spelers als Moreno, Luuk de Jong en Davy Propper hebben ook ervaring en zouden bij Ajax allemaal in de basis staan.

Maargoed steek je kop maar in het zand, wat mij betreft mag Ajax zo doorgaan hoor geen probleem. Succes er mee.

22 augustus 2016 om 11:37

@gdoxu

Wat is de toegevoegde waarde van het feit dat Guardado wisselspeler was? Dat doet toch niets af aan het feit dat PSV hem heeft gehaald en dat hij nu de beste speler in de competitie is?

Ajax kan dat soort spelers ook halen hoor, je moet alleen goed zoeken.

Dat Moreno alleen maar zou komen omdat Guardado er zat is natuurlijk onzin, Moreno kon CL spelen bij Psv, kende de competitie en had al samen gewerkt met Marcel Brands bij AZ.

22 augustus 2016 om 11:42

Voetballend gezien is er niet zoveel mis met een Van de Beek, Nouri, Cherny, Riedewald, Bazoer, Tete en ga zo maar door. Stuk voor stuk prima spelers. Echter komen ze terecht in een eerste elftal wat in mijn ogen niet voldoende aansluit op de jeugdopleiding. Ze hebben geen ervaren brok die ze wegwijst maakt en wanneer het nodig is 3 meter de lucht in schopt als ze naast de schoenen gaan lopen. De samenhang binnen de selectie is in mijn ogen verre van in balans. Ze moeten geen ervaring halen om ervaring te halen, maar een Sneijder proberen terug te halen of een Nigel de Jong kan niet veel kwaad. Dat zijn net als Rijkaard destijds jongens van de club. Dat hoort bij Ajax. De vraag is echter of het nog wel realistisch is om zulke spelers terug te halen. Ook de volgende lichting oud spelers, Vertonghen, Alderweireld of Vermaelen zullen waarschijnlijk ook niet terugkomen als ze 32/33 zijn. Ajax heeft behoefte aan leiders binnen het veld. Die zijn er gewoonweg niet. Klaassen kan het niet alleen en der rest is teveel met zichzelf bezig. Wie blijven er na de training op het veld hangen om te oefenen op de standaardsituaties? Welke spelers trainen daarnaast nog meerdere keren in de sportschool?

22 augustus 2016 om 12:10

@panerai

Nogmaals, je baseert je reactie dus niet uit eigen mening maar je hoort het van anderen. Anders had je wel geweten dat Veltman helemaal geen linksback maar centraal of rechtsback speelt. Vorig jaar omdat tete geblesseerd was en dit jaar hebben we Sánchez. Milik was bij Ajax geen basis? Wie stond er dan in de spits het afgelopen jaar? En het feit dat tete nu niet speelt is omdat hij aanvallend niet zoveel toevoegd en dat Veltman daar beter in is. Maar dat zegt niet over het groeien van tete maar over de opvatting van het spel van trainer Bosz. Je slaat de plank dus volledig mis en dat maakt niet uit maar dan moet je niet doen alsof je er alles van weet als je de posities niet eens goed kunt omschrijven. Als ik zeg: die Moreno van PSV is een prima spits dan sta ik ook een beetje voor Lul, vind je niet? Jij bent nu diegene die eenzelfde uitspraak doet over posities bij Ajax.

22 augustus 2016 om 12:16

Elnino,

Begrijpend lezen is blijkbaar een zware kluif voor je, mijn bericht hierboven is mijn eigen mening, ik kijk helemaal geen VI, die uitspraken van van der Grijp waar jij het over hebt weet ik helemaal niks vanaf.

Dat Veltman een RB / CV is dat weet ik, ik maakte slechts een typfout, CV zij ik al en LB moet natuurlijk RB zijn

En als je nu werkelijk gaat verkondigen dat Milik dit jaar altijd in de basis stond begin ik te twijfelen aan je kennis van je eigen club. Milik heeft namelijk niet altijd inde basis gestaan aggelopen seizoen, misschien wel vaak maar zeker niet altijd.

Je claimt dat ik niet weet hoe het zit maar je kent de feiten van je eigen club niet eens, ik vraag me dan ook af of ik je wel serieus moet nemen.

22 augustus 2016 om 12:46

Ik baseer mijn mening op wat jij typt. Als jij dan fouten maakt in je beschrijving van bepaalde spelers dan kan ik daar enkel uit opmaken dat je de wedstrijden niet kijkt. Dat je nu aangeeft dat je een foutje hebt gemaakt kan ik begrijpen en die maken we allemaal wel eens. Dus is dat je bij deze vergeven.

Feit is wel dat jongens niet stilstaan maar dat er inderdaad wel meer progressie geboekt kan worden. Ajax speelt te weinig wedstrijden tegen goed voetballende teams die vol voor de winst spelen. Kijk alleen al naar de voorbereiding waar enkel Marseille een tegenstander van kaliber was. Alhoewel, die presteerden afgelopen seizoen ook niet. De enige topwedstrijden die Ajax speelt zijn tegen PSV en Europees. Al waren paok en Rostov dat ook niet bepaald. En daar wringt nu juist de schoen. Spelers hebben in Nederland nauwelijks tegenstand van clubs die echt Willem voetballen. Dat komt deels uit angst en deels door het gebrek aan kwaliteit. Als die jongens altijd maar blijven spelen tegen teams die zichzelf willen ingraven dan wordt je daar ook niet beter van.

Het klopt dat Ajax momenteel niet de juiste spelers heeft rondlopen, het is te jong en in de competitie kom je daar wel mee weg(nu niet maar in voorgaande jaren wel) en Europees gezien wordt je overklast. Je ziet vaak dat het onvolwassen jongens zijn die het opnemen tegen volwassen en volwaardige voetballers. Hier moet Ajax vanaf.

Nog een bakent halen van 19 jaar gaat het probleem niet oplossen en dus moeten er jongens bijkomen die wel het verschil kunnen maken. Zo'n traore is leuk maar die schiet er in Europa ook geen 5 in waardoor je eens verder bekert. Er moeten jongens komen die echt beter zijn dan die er nu al staan en als dat ten koste gaat van een talent os dat wat mij betreft prima zolang hij meer toevoegt dan dat talent dat er stond. Als ik zaterdag kijk dan waren er 10 spelers die ik zo had gewisseld voor een volwassen speler met minder talent maar wel een stuk stabieler was in zijn spel. Maar helaas kijkt Ajax alleen naar de toekomst en wat een speler na aanschaf daarna op kan leveren tijdens een transfer.

Doodzonde

22 augustus 2016 om 13:12

Dat PSV Guardado heeft gehaald, heeft te maken met het feit dat hij beschikbaar was, toen ze hem nodig hadden. Ajax heeft Pröpper ook benaderd en een contract aangeboden (van Ginkel zelfs tot drie keer toe), maar toen PSV kwam, stond hij er kennelijk anders in. Guardado was gewoon een buitenkansje, een uitzondering op de regel. Normaal komen spelers van zijn kaliber niet naar NL. Dat hij daartoe wel bereid was, had te maken met het feit dat hij bij zijn club de reservebank moest warm houden en daardoor uit beeld dreigde te raken bij zijn nationale elftal. Daar heeft PSV op een slimme en professionele wijze gebruik van gemaakt, maar er kwam ook het nodige geluk bij kijken.

Moreno had Ajax ook kunnen halen, maar de club was er op dat moment niet in hem geïnteresseerd. Hetzelfde geldt voor Luuk de Jong. Ajax is een heel andere club dan PSV en is daarom ook vaak op zoek naar andere spelers. Het is dan ook nog maar de vraag of de club Guardado ook had gehaald als de mogelijkheid daar was. Je moet je ook niet rijker rekenen dat je bent. Als er aantrekkelijke biedingen komen voor De Jong en Moreno, zijn ze ook zo weer weg. En probeer dan maar eens gelijkwaardige vervangers te halen.

22 augustus 2016 om 22:03

het zou maar een 2de sulejmani worden. het is gwn een veel te groot risico voor een jongen van 19 en daarbij zou je ook ervaren jongens kunnen halen die er gelijk staan voor zoveel geld.

Heb het idee dat het bij Ajax alleen om geld draait joh, 20 miljoen betalen voor een 19-jarige maar niet 20 miljoen willen betalen voor een 27 a 28 jarige speler. Het is logisch, maar als je alleen op lange termijn visie blijft richten kom er nooit wat van. Voor 18 a 22 miljoen kan je iemand halen die er al staat en die je ook naar het volgend niveau kan brengen. Bij Bailey is maar de vraag of hij wekelijks kan gaan schitteren bij ajax, van een 19-jarige joch mag je überhaupt verwachten dat hij Ajax gaat dragen. 20 Miljoen is te veel en zal alleen maar zwaar op die jongen zijn schouders gaan wegen, doordat 20 miljoen zal je ook zien dat mensen heel kritisch naar Bailey gaan kijken.

22 augustus 2016 om 09:35

Het probleem met 20 miljoen uitgeven aan een gevestigde speler is dat zij niet te paaien zijn voor de Eredivisie vaak, en mochten ze dit wel zijn dan liggen hun eisen veel hoger dan het salarisplafond van Ajax. Helaas moeten de Nederlandse clubs zich richten op spelers die niet in de spotlights staan en hier buitenkansjes in zoeken, zoals PSV heeft gedaan met hun twee mexicanen. Ik denk helemaal niet dat Ajax 20 miljoen hoeft uit te geven om ervaring te halen die hun versterkt, zolang ze hun huiswerk maar doen.

22 augustus 2016 om 09:42

@strikesun

Je hoeft geen 20 miljoen neer te leggen voor een ervaren speler, je moet alleen goed scouten. Weeje wat PSV in totaal Schwaab, Guardado en Moreno heeft neergelegd? Nog geen 10 miljoen bij elkaar

22 augustus 2016 om 13:19

Ga toch weg met je guardado en Moreno . Riedewald vind ik in alle opzichten beter dan Moreno en is eigen kweek . Guardado is een schot in de roos maar is ook een speler die al jaren in de belangstelling stond van PSV en PSV heeft nu eindelijk t geluk dat hij in een situatie zat om voor PSV te kiezen . Deze transfer is uiteindelijk tot stand gekomen door jarenlang contact met guardado

22 augustus 2016 om 13:52

Moreno is dit moment op alle fronten verder dan Riedewald, afgezien misschien techniek, maar hij staat er wanneer hij er moet staan en pakt ook flink wat doelpuntjes mee uit standaardsituaties. Maar zeg nou eerlijk, Riedewald, El Ghazi, Bazoer etc leuke talentjes, maar met allerlei 19jarige in elke linie val je gewoon door de mand in Europa voornamelijk. Daarnaast kun je van deze jongens geen hoge consistentie verwachten, iets wat je bij PSV weer veel meer ziet, en zelfs bij Feyenoord ook na de grote reeks verliezen.

22 augustus 2016 om 09:41

Beursgenoteerd bedrijf is het feitelijk, het lijkt er inderdaad op dat het sportieve plan op de 2e plaats staat in Amsterdam.

22 augustus 2016 om 10:11

Dat hoeft elkaar toch helemaal niet te bijten? Er worden miljoenen uitgegeven aan de selectie. Ze worden alleen uitgegeven aan de verkeerde spelers. Dat heeft niets te maken met beursnotering, maar alles met een gebrek aan inzicht en een slecht scoutingsbeleid.

Ach ja we zullen zien als Ajax met die Belgische wet dreigt of er misschien wat af kan en anders zou ik lekker verder kijken. Buiten dat denk ik niet dat Bailey de problemen oplost. In elke linie zouden er wel wat versterkingen bij kunnen maja blijkbaar vind Ajax het wel goed zo

22 augustus 2016 om 09:47

Ajax dreigt niet met die wet. Dat doet de vader van die jongen.

22 augustus 2016 om 10:00

Nou ook prima. Je begreep wat ik bedoelde toch?

22 augustus 2016 om 11:30

dat bedoel je niet. Dat maakt de insteek complet anders kerel

22 augustus 2016 om 21:41

Sorry hoor, maar je tekst insinueert toch een andere mening.

We hebben eerder een creatieve middenvelder nodig. Een ervaren Cv en een keeper dan een buitenspeler op dit moment lijkt me toch?

22 augustus 2016 om 09:25

Waarom een ervaren Cv wat heb je daar aan. Er zijn niet veel clubs die spelen met 40 50 meter vrij veld in je rug spelen. Elke cv zou hier aan moeten wennen jong of oud.
En een creatieve middenvelder komt alleen als Klaassen vertrekt.

22 augustus 2016 om 10:03

Ajax heeft Westermann gehaald. Die heeft heel veel ervaring. En goed dat ie is.

Een creatieve middenvelder heeft Ajax niet nodig want volgens Overmars hebben ze die al in Jong Ajax.

Wat een wanbeleid weer.

22 augustus 2016 om 10:52

Ook al vertrekt Klaassen, dan roept Overmars nog dat we Sinkgraven hebben en Frenkie de Jong. Overmars zal nooit toegeven dat dat een foutje was van 8M

22 augustus 2016 om 09:27

Klopt, maar wie dan? Ziyech komt echt niet.

22 augustus 2016 om 10:04

Denk dat Ziyech liever een jaartje bij Ajax speelt dan dat hij nog een jaartje Twente moet doen. In Amsterdam zitten toch meer buitenlandse scouts.

22 augustus 2016 om 10:15

Het ligt ook niet aan Ziyech. Als die naar Ajax kan dan komt hij. Het ligt aan overmars, die niet geïnteresseerd is in hem. Heeft hij zelf gezegd.

22 augustus 2016 om 12:27

Overmars probeert zijn gelijk te halen met Sinkgraven. Als hij nu Zyech haalt, geeft hij min of meer openlijk toe dat Sinkgraven een miskoop was. Helaas laat Overmars zijn eigen falen liever buiten beeld dan het belang van Ajax te dienen. Heb anders ook geen verklaring voor zijn gekonkel en het roepen dat we Sinkgraven hebben

22 augustus 2016 om 12:32

Ik wel... Geld

22 augustus 2016 om 11:31

Westermann is gekomen en ze werken hard aan een geblesserde keeper die al een jaar niet gespeeld heeft..... en die wordt ook nog eens gehuurd ipv gekocht.

Goed he?

22 augustus 2016 om 12:41

Ja dat huren word ik ook niet goed van. Net of Onana volgend jaar ineens wel voldoet.
Probleem een jaar vooruit schuiven

Lekker blijven hangen bij een speler die veel te veel moet kosten (als je hem echt wil) en waarvan de club hem helemaal niet kwijt wil......... en maar negeren dat het middenveld niet op orde is voor het spelletje dat Bosz wil spelen.

22 augustus 2016 om 09:22

Exact, absoluut crazy om bij deze veel te dure speler te blijven hangen.

Om op 2-sep te klagen, dat ze met van alles bezig zijn geweest, maar dat de speler te duur was en het niet lukte.... en verder blabla

Kan Ajax niet eens beter gaan kijken om een ervaren kracht te halen? Weer een talent van 19 jaar. Zal wel een leuke speler zijn maar met alleen maar talentvolle jongens kom je er niet.

Zijn er nu werkelijk geen andere spelers? Overmars heeft nog 1 week en dan is het afgelopen. Blijven ze nu achter die ene speler aanlopen. Zal vast een goede zijn maar Genk wil niet verkopen. Of tegen een belachlijk hoog bedrag en dan ook nog een jaar laten spelen bij hun. Dan houd het toch op?

Ik zou zeggen; neem de scoutingsrapporten bij de hand, ga de lijsten af en neem de best beschikbare speler tegen het beschikbare budget. Potverdikke. Hoe moeilijk kan het zijn...

Straks komt er weer niets of een Sanaatje of Ziemlinkje op de laatste dag om de supporters zoet te houden. Met deze selectie heft Ajax niets te zoeken in de CL en het kampioenschap kunnen ze ook wel op hun buik schrijven.

Dat ze het niet halen kan ik op zich wel mee leven maar er ontbreekt totaal de ambitie om mee te doen en dat vind ik schandalig.

Nja 15 miljoen lijkt een hoop, maar met de huidige markt kan hij bij 2 succesvolle seizoenen voor het dubbele verkocht worden. Flinke gok, dat wel.

Gewoon niet doen Ajax. Los van of deze speler een dergelijk bedrag waard is, haal je dan weer een speler die erg jong is en waarvan je niet kunt verwachten dat die het elftal gaat dragen. Echter wek je met zo'n bedrag wel die verwachting bij het publiek, wat weer te veel druk op de schouders van een jongen van 19 zal leggen.

22 augustus 2016 om 10:09

Alsof ze niets geleerd hebben van de transfer van Suljemani. Voor spelers onder de 21 moet Ajax geen hoge bedragen gaan neerleggen. Te groot risico en ze zijn als het goed is meestal niet veel verder dan wat er in de eigen jeugd rondloopt. Als Ajax vette bedragen wilt neerleggen moet het voor spelers zijn die er meteen staan en het team op sleeptouw kunnen nemen.

Dat Ajax maar eens doorpakt en deze week die Bailey maar vooral ook Zyech haalt. Met deze twee spelers en wellicht Krul heb je zomaar een kampioenswaardig elftal. Maar Overmars/ajax kennende zal er wel weer niemand bijkomen, maybe een vervanger van Cillessen maar niet degene die ze echt willen hebben.

Je ziet wel waar het geld zit. De club van de eigen jeugd gaat overstag! Na Sulejmani zouden dergelijke sommen toch nooit meer worden betaald?

22 augustus 2016 om 10:16

Sommen in dat perspectief zouden nooit meer betaald worden. Je kunt natuurlijk niet in bedragen blijven hangen van 8 jaar geleden.
Alle prijzen zijn gestegen, maar ik ben met je eens dat 20 miljoen voor deze knaap een te hoge uitschieter is!

Ach ja nog een talent van 19 we hebben er nog niet zo veel van , iedere keer hetzelfde liedje spelers halen van 18/19 jaar die nooit echt doorbreken , Boilessen, Ficher, Muric het waren allemaal wereldtalenten nou we hebben het gezien ze zijn allemaal weg , haal is een keer een goede routinier en betaal wat meer en maak een uitzondering voor degene die je misschien verder kan brengen ipv de mensen te laten kijken naar een veredelde A1 die geen steek verder komt .

22 augustus 2016 om 09:37

Dat ze het niet gehaald hebben betekend niet dat het geen wereldtalenten kunnen zijn. Grote clubs hadden interesse in Eriksen, Fischer, Muric voordat ze naar Ajax kwamen. Misschien moeten we is naar Ajax kijken waarom deze spelers het niet gehaald hebben. In de jeugd doen ze het vaak nog prima maar als ze zijn gedebuteerd worden ze afgebrand of uitgefloten na 1 wedstrijd... tja dan vind ik het niet gek dat niemand meer wat durft

22 augustus 2016 om 09:37

Het is net zoals bij City, Chelsea etc. Heel veel talenten halen, waar er slechts enkelen het 1e halen. Ajax lijkt ook deze weg ingeslagen te hebben. Veel 16-17-18 jarigen worden er gekocht. Slechts enkelen die het redden.

Bailey is een talentvolle voetballer om voor de Eredivisie nu een aankoop te doen van 20 miljoen ?? 1 tik op de enkel en ....

Gewoon vast blijven houden aan die 20 miljoen, bij Ajax is het bijna crisis die gaan wel betalen.

Om daarna die jongen een half jaar in Jong Ajax te zien, moet immers toch wennen aan het Ajax systeem he? Of geld dat niet voor iedereen?

Oei, Overmars heeft nog bergen werk te verzetten in de laatste week dat de transfermarkt open is. Laten we hopen dat hij al in vergevorderd stadium is met de beoogde opvolger van Cillessen. En dat ook een buitenspeler en creatieve middenvelder op komst zijn. Anders word het een zeer lastig jaar voor Peter Bosz.
De druk zal, wanneer hij woensdag de groepsfase van de CL niet haalt, enorm groot worden. Ik vrees dat hij daar niet tegen bestand is maar we gaan het meemaken.

Hopen dat Marc mij verrast om zo de selectie nog op orde te krijgen voor de rest van het seizoen. Heb er zelf echter, gezien de laatste jaren, een hard hoofd in.

22 augustus 2016 om 13:51

inderdaad.. erg he.. Je hebt 150 mln op de bank staan. Een groot scoutingsapparaat. een goede naam in Europa... en je slaagt er niet in een uitgebalanceerde selectie samen te stellen.

Toch wel opmerkelijk dat we al 3 speelrondes, een champions league voorronde en een voorbereiding zijn gepasseerd en de selectie van ajax is nog steeds onzeker.

22 augustus 2016 om 09:41

Ja gek he als Ajax 2 weken geleden Milik verkoopt en Cillessen afgelopen week.. gek he dat je dan niet direct perfecte vervangers klaar hebt staan.

22 augustus 2016 om 09:44

Ja dat is vrij gek, aangezien Ajax al weken weet van de interesse in deze spelers. Beide spelers konden rekenen op veel interesse, en dus moet je als club snel handelen.

Tevens is het al tijden duidelijk dat er een buitenspeler bij moet. En een creatieve middenvelder, maar ik verwacht dat die niet meer komt. Een beetje doorstastendheid was in deze geen overbodige luxe geweest.

22 augustus 2016 om 09:43

Dat is het nadeel van aan Ajax kleeft.

Internationale clubs shoppen graag voor de toppers van Ajax en betalen daarvoor ook flink. Bij de andere clubs is de interesse simpelweg minder interesse in de spelers.

Als club zijnde kun je natuurlijk ook 'nee' verkopen of vroegtijdig akkoord gaan met verkopen. Ajax kiest er steeds voor als het seizoen gaande is om spelers (goed) te verkopen. Hiermee stelt de voorbereiding dus weinig voor. In Amsterdam prefereren ze nog steeds geld boven sportiviteit... En dat heeft dus z'n weerslag !

Ajax verzuipt in talenten. Haal nou nog een ervaren aanvaller er bij. Liefst een man en geen kind.

Het is geen wonder dat men steeds roept: er is geen leider in het veld. Het is te jong, te fragiel.

Zou het niet mooi zijn als wij na een wedstrijd zou kunnen zeggen: Ajax heeft gogme. Ajax is uitgekookt. Dat horen wij nooit.

22 augustus 2016 om 11:33

kan ook niet als je met een jeugdelftal speelt

Als ajax iets wilt bereiken komende jaren, zullen toch echt wat minder talentjes moeten kopen en meer spelers tussen de 25 en 27 kaar moeten halen van het kaliber guardado.
Het heeft geen zin om met een team van 20 talenten de competitie in te gaan. Talenten moeten zich namelijk ook aan ervaren spelers kunnen optrekken. Daarnaast heeft het ook geen zin om voor 3 plekken op het middenveld 8 talenten te hebben. Want daardoor komen ze allemaal niet genoeg aan spelen toe om zich optimaal te kunnen ontwikkelen.
Ajax moet dus keuzes gaan maken. De grootste talenten moet je houden, de spelers die zeker wel potentie hebben, maar gewoon in de weg lopen voor de rest moet je weg doen, zoals el ghazi. Nouri is dan juist een speler die ik zou houden. Er moet een goede mix zijn van ervaren spelers en talenten. Akax lijkt te zijn doorgeschoten in het willen opleiden van spelers.

Bij Ajax wordt er amper gescout in de leeftijdscategorie 24/30 spelers met de nodige ervaring, die voor balans in het elftal zorgen en de jongere spelers kunnen begeleiden. Ze zijn of vreselijk jong, of veel te oud en al lang en breed hun top gepasseerd. Dit elftal mist ook maar enige vorm van balans en het zal mij niets verbazen als ze nog regelmatig tegen zware dompers oplopen.

15/20 miljoen voor Bailey zou echt vreselijk zijn. Vast een groot talent, maar weer wordt er verwacht dat een jongen van nog geen eens 20 de kar wel even gaat trekken en direct elke pot bepalend is. Zoek eens naar een type Guardado/moreno. Een speler die op basis van ervaring de lijnen uitzet, dit elftal is los zand.

22 augustus 2016 om 11:35

bij Ajax wordt er vanaf 20/21 volgens mij al niet meer gescout.

Dat ze zo'n speler willen halen oké. Maar voor zoveel geld? Pfff. Daar kun je ook Ziyech voor halen. Die kan voor de creativiteit zorgen die Ajax nodig heeft. En ja, er zijn veel middenvelders. Maar niet met zijn kwaliteit. Dan verhuur je er maar 1 of 2.

Het zou me niks verbazen als er op korte termijn toch nog 1 van de dragende spelers van Ajax gaat vertrekken. Zelf zie ik Klaassen nog wel naar Italië vertrekken deze transferperiode, zeker als CL misgelopen wordt. Het is voor de supporters te hopen dat Overmars dan wel een goede schaduwlijst klaar heeft liggen.

Met de miljoenen van Milik en Cillessen zou Ajax nu toch echt moeten investeren om niet heel ver achterop te raken. Ik lees hier de naam van Vorm, dat zou een geweldige aanwinst zijn, al zie ik het niet gebeuren.

Wat mij betreft zouden die 40 miljoen gaan naar: Ziyech, Bailey (want ik vind dit ook een wereldtalent) en een keeper die er direct staat (vorm, Ryan, Romero, etc). Alleen dan maken ze nog een kans om te concurreren met Psv, al denk ik dat die de strijd dit seizoen wel winnen gezien de vastheid en het geluk dat ze nu al hebben/afdwingen.

Ongelofelijk als ze daar 20 miljoen voor zouden neerleggen. Koop dan gewoon Ziyech en een andere vleugelspeler dat is heus niet de enige ter wereld die wat kan. Dan besteed je 20 miljoen beter aan twee spelers waarvan je zeker weet dat 1 echt iets toevoegt (Ziyech) en de vleugelspeler is afwachten. Misschien kunnen ze Ola John eens polsen was bij Twente ook een gevaarlijke speler....

Ze zijn dus gewoon bereid om 11+4 miljoen voor een tiener te betalen? Lijkt me dat Overmars de plank weer mis gaat slaan.

22 augustus 2016 om 15:35

Dat lijkt me ook, na Sulejmani hadden we afgesproken dat er voor talenten niet meer zulke belachelijke hoofdprijzen betaald zouden worden. Direct ermee ophouden, er zijn zat goede versterkingen die voor 7 tot en met 10 miljoen naar Ajax kunnen komen. Je hoeft je ook niet precies aan de grens van 10 miljoen te houden. Maar weer een van 19 jarige halen die na 1 geweldig seizoen in de Belgische competitie direct 15 tot 20 miljoen euro moet kosten ... dat is het andere uiterste. Met Sinkgraven raakte Overmars al eens in paniek, ook volkomen onnodig. Bespaar ons de volgende miskleun.

De volgende plank die mis geslagen wordt zou wel eens fataal voor het bestuur kunnen worden. De supporters roeren zich, iets wat trouwens vooral komt door het supportersbeleid van Ajax. Een nieuwe machtswisseling lijkt opkomst.

22 augustus 2016 om 18:14

Daarbovenop dat Ajax aan talent geen gebrek heeft. Haal nou eens gewoon een solide speler die elke week een 7 haalt. Of die nou 25 of 35 is maakt weinig uit, maar gewoon een zekerheidheidje die de spelers om zich heen beter laat spelen.

Heb helemaal niets tegen Bosz, maar op dit moment proberen een nieuwe speelstijl te introduceren, lijkt me niet handig. Aan het eind van het vorige seizoen stond de verdediging aardig met heel weinig doelpunten tegen. Staan daar nu andere spelers? Ik begrijp wel dat Bosz aanvallender wil spelen dan De Boer, maar heeft hij daar nu de spelers voor. Het lijkt van niet! De mentale wanprestatie van afgelopen weekend is een groter probleem. Dat wordt echt niet anders als daar nog een 19-jarige speler bij komt. Maar goed, hoop dat Ajax zich kan plaatsen voor de CL poulefase en Bosz de tijd krijgt. Op het transfervlak blijft het lastig met de beperkingen van salarisplafond e.d. om spelers enthousiast te krijgen om voor Ajax te gaan spelen, maar iets meer inventiviteit met de vele centjes op de bank is wel gewenst lijkt me. Zou slecht zijn als Ajax dit seizoen na een aantal weken competitie en CL voor spek-en-bonen gaat meedoen. Dat zou wel heel slecht zijn voor het NL voetbal. Ik heb nu al een spookbeeld van een half-leeg stadion.

Waar begon die hele revolutie bij Ajax ook al weer mee? Met meneer Sulejmani die voor 18 miljoen werd gehaald. van Basten wordt er nog steeds op afgerekend. En dan nu weer een "talent" halen voor 20 miljoen? Laten we aub ophouden met die waanzin - koop voor dat geld een paar goede routiniers. Talenten hebben we genoeg binnen de selectie.

Is deze jongen echt zo goed dat hij de investering wel waard is? Het is nogal een risico, maar als hij zich geweldig ontwikkelt dan kan hij wel wat opleveren.

Ik vind het nogal wat om zolang op het geld te blijven zitten om het dan aan zo'n jonge gast uit te geven.

Man man man het is toch niet te geloven ???? Ik word hier helemaal leip van. We weten allemaal dat Genk niet gaat meewerken. We hebben nog een week!!!! Schiet nou eens op en meld je voor een andere speler. Echt ik ben hier helemaal klaar mee, want eindstand komt er vast weer een speler vh belabberde niveau als Sana. Of een speler huren die er al jaren niks van bakt.

22 augustus 2016 om 15:26

Genk wil niet meewerken en willen ze dat wel dan betalen we mogelijk nog meer dan Sulejmani. Iets waarvan we hadden afgesproken dat het niet meer zou voorkomen, voor een jong talent meer dan 15 miljoen euro op tafel leggen. Bekijk het even, PSV is ook keurig onder de 10 miljoen gebleven en wist zich spectaculair te versterken. Nou hoeft Ajax niet per se onder de 10 miljoen te blijven, maar we praten nu over 15 - 20 miljoen. Dat is gewoon te gortig. Bovendien is de tijd schaars, direct doorschakelen naar de volgende speler die wel haalbaar en betaalbaar is.

De hele voetbalwereld valt over elkaar dat het beste voor Ajax het aantrekken van Zichey is. Alleen wil men er bij Ajax niet aan. Ze hebben niet 1 creatieve middenvelder die spits in de zestien aan kan spelen. Hebben het alleen maar over gelul dat hij de jeugd in de weg zit. Blijft wel de vraag welke jeugd. Is dat de zelfde jeugd waarmee de laatste jaren niets mee gepresteerd is. Is dat de jeugd die de laatste competitie wedstrijden te beroerd was om een stapje harder te lopen. Of wordt de supporter en de trainer straks weer opgezadeld met het type speler Zimling of Sana. Men heeft al zo'n speler aangetrokken Westermann. In Duitsland rollen ze nu nog om van het lachen. Waar is de koopmans mentaliteit van Ajax gebleven door goed gescouten spelers aan te trekken i.p.v. telkens weer een kat in de zak te kopen. Ga als vereniging vooral door met de ingeslagen weg en blijven je supporters besodemieteren met middelmatige spelers. Met spelers als Gudelj, Viergever, Westermann en Sinkgraven die bovendien ook zijn aangekocht red je het niet. Het is gewoon de middelmaat en zitten boven dien regelmatig op de bank. Waar zijn de jeugd spelers die zgn. door aankopen in de weg worden gezeten? Dit jaar zijn er al twee vertrokken Fisher en Andersen, spelers met volgens Ajax een grote toekomst en door Ajax opgeleid maar in de middenmaat zijn blijven steken. Frenkie de Jong en Nouri zitten nog steeds niet in de selectie en spelen in het tweede kennelijk ook niet goed genoeg voor Ajax 1. Zo blijft men maar aanmodderen en wordt wel eens tijd dat de bezem er eens door heen gaat. De Cruyff lijn wordt nog steeds niet gevolgd. Allereerst zelf opleiden en alleen maar kopen als de betreffende speler een meerwaarde heeft voor het elftal. Maar dan ook niet middelmatige en vaak nog daar onder, denk aan Zimling en Westermann halen en dan later de trainer er op afrekenen.

Bailey zou een zeer goede versterking zijn. Wat echter nog veel belangrijker is, en wat nu heel erg wordt gemist is een leider. Klaassen kan dan wel de band dragen en de laatste wedstrijden gescoord hebben, hij is niet degene die (op dit moment) het team op sleeptouw neemt. De laatste 5 wedstrijden van afgelopen seizoen liet hij het ook afweten.

Er is momenteel geen speler bij Ajax die de boel op scherp zet in de wedstrijd en er voor zorgt dat er niet door de ondergrens wordt gegaan. Afgelopen zaterdag was heel duidelijk te zien dat het aan de instelling ligt. Het is ongelooflijk als je ziet hoe Bazoer er nu bij loopt t.o.v. begin vorig seizoen. Geen beweging, geen drive, geen plezier. Het lijkt alsof ze met heel andere dingen bezig zijn.

Belachelijk dit,

Ik ben er niet eens op tegen, want je hebt inmiddels zoveel geld dat als je niemand anders kan halen je misschien maar voor een 19 jarige jongen moet gaan. Maar dat zou een aankoop zijn waar je wss pas volgend jaar wat aan hebt en ook dan; het grote probleem bij Ajax is echt niet de rechtsbuiten positie.

Het grote probleem is het gebrek aan creativiteit en aan spelers met rendement. Dat is het al jaren, dat Schone op een gegeven moment de belangrijkste aanvaller was statistisch gezien, is veelzeggend.

Nu verkoop je een spits die vaker dan 20 keer scoort, huur je een spits die niet heel veel scoort (wel goed kan voetballen, dus ben er niet op tegen) en weigier je te investeren in extra doelpunten en assists op het middenveld.

Toen Frank Schone en Millik wissel zette had ik al het idee dat er niemand binnen Ajax op de hoogte is van statistieken van spelers. En dat gevoel krijg ik nu ook weer aangezien deze speler wat dat betreft echt niet de ommekeer gaat zijn.

Ajax is op niks!! Als ze dit neertellen voor deze man en niks neertellen voor ziyech!! Ja we hebben 8 middenvelders maar er zijn maar 3 goed en van die 3 is 1 maar niet uit de basis te spelen Ajax roept alleen maar onheil over zichzelf af

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren