Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ödegaard had beter in Nederland kunnen spelen, bij Ajax of Heerenveen’

Laatste update:
/

Martin Ödegaard wordt nog altijd gezien als een van de grootste talenten uit Europa. De zeventienjarige Noor kon anderhalf jaar geleden naar een groot aantal Europese topclubs en koos voor Real Madrid. Zijn periode in Madrid is vooralsnog niet uitgelopen op een succes. Volgens Kjetil Rekdal had Ödegaard er beter aan gedaan om voor Ajax te kiezen.

Ödegaard debuteerde al wel in de hoofdmacht van de Koninklijke, terwijl een definitieve doorbraak bij Real Madrid ver weg is. Ekdal, trainer van Valerenga uit Oslo, had liever gezien dat het Noorse talent voor de Nederlandse competitie had gekozen. “Ik denk dat hij naar Nederland had moeten gaan. Naar Ajax of Heerenveen, of naar de Belgische competitie, naar Anderlecht, Club Brugge of Standard Luik”, zegt Rekdal tegen de Noorse krant VG. "Maar het hangt natuurlijk ook af van de opties die je hebt.”

Stade Rennes moet uitkomst bieden. De Noorse aanvallende middenvelder wordt in verband gebracht met een uitleenperiode in Frankrijk. Rekdal, oud-speler van de Franse club, weet niet of het slim is om te kiezen voor de Franse competitie. “De tijd zal het leren. Rennes is een geweldige club, maar ik weet niet of hij goed genoeg is om zo veel te spelen als hij zou willen.”

Zou Ödegaard er goed aan doen om naar de Nederlandse of Belgische competitie te gaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
15 augustus 2016 om 19:16

Ik zou daar wel mijn twijfels bij hebben. Die spelers zouden op jonge leeftijd niet de tegenstand hebben gekregen die zij nu wel hebben gehad. Aangezien beiden die tegenstand wel aankonden vraag ik mij af of zij zichzelf ook zo hadden ontwikkeld in een zwakkere competitie zoals de Eredivisie, waarin het mogelijk is om met minder inzet de uitblinker te zijn.

15 augustus 2016 om 19:30

Dit gaat om potentiële wereldtoppers. Ze zijn pas echt wereldtop geworden door elke wedstrijd 110% te geven. Daarnaast speelt Ajax en AZ ook gewoon vrijwel elk seizoen europees voetbal. De Eredivisie is overigens nog wel een hoger niveau dan de jeugdelftallen van Barcelona (incl. Barcelona B) en Manchester United. Als een speler de juiste instelling en talent heeft, komt hij er echt wel, dan maakt het niet veel uit of het via Barcelona of met alle respect Go Ahead Eagles is.

15 augustus 2016 om 19:46

Ik geef alleen aan dat het voor een speler, die genoeg talent en een goede instelling heeft, sneller gaat (en de kans groter is om de potentie waar te maken) als hij op een niveau instroomt waar hij er echt wat voor moet doen om een van de beteren te zijn. Voor Messi en Pogba waren dit de beste stappen die zij konden zetten. Beiden zouden het in de Eredivisie te makkelijk hebben gehad waardoor zij niet gedwongen zouden worden om zichzelf nog heel veel verder te ontwikkelen.

Dat jij benoemt dat Nederlandse clubs ook Europees voetbal spelen... Barcelona en Juventus zijn toch clubs die een veel grotere rollen spelen in Europa? Ik hoop dat ik je niet uit hoef te leggen dat er nog een verschil zit in het bereiken van de CL-finale en stranden in de voorrondes of in de poulefase van de Cl/el.

15 augustus 2016 om 23:26

Dat is toch voor elke speler anders, de een heeft juist die tegenstand nodig en de ander juist minder omdat die meer zelfvertrouwen nodig heeft en zo kunnen we langer doorgaan. Je kan achteraf nooit weten wat de beste stap is geweest. Het wordt altijd zo zwart wit geschetst alsof elke speler/karakter hetzelfde is en er maar 1 goede weg bestaat. Wel vind ik dat de mensen om die spelers heen daar eens goed naar kijken zodat ze het beste ontwikkelen en niet aan hun eigen centjes denken.

16 augustus 2016 om 01:25

Suarez en Zlatan zijn de beste spitsen ter wereld geworden terwijl ze tot hun respectievelijk 24ste en 22ste in de Eredivise hadden gespeeld zonder tegenstand.

Daarnaast is het natuurlijk veel moeilijker om in het eerste elfttal te komen bij de megaclubs van de wereld. Alleen de absolute buitencategorie zoals Messi en Pogba breekt daar door. De iets mindere goden zoals bijvoorbeeld Jese en Morata hebben het daar ontzettend moeilijk en kunnen waarschijnlijk beter op iets lager niveau instromen.

En bovendien was Hangover96 uiteraard sarcastisch.

15 augustus 2016 om 19:47

Als hij naar ajax was gegaan kon hij net zo goed in de A1 of het 2e blijven hangen. Als hij het systeem zogenaamd niet onder de knie krijgt of wat dan ook. Zijn voorbeelden genoeg van toptalenten die er bij ajax niet aan komen. Kan je beter in madrid zitten. Ik was naar duitsland gegaan als ik hem was.

15 augustus 2016 om 19:53

Haha ik vind dit wel een mooie vergelijking en geweldige reactie Hangover. Eindelijk iemand die dingen gewoon simpel omdraait.
Ook doen vele alsof hij bij bijv ajax wel direct in het eerste zou spelen, ik betwijfel dat.
Ik vind / vond de keuze voor Real helemaal niet zo gek.
Real is 1 van de grootste en beste clubs ter wereld..zo niet DE beste.
Hij vangt er natuurlijk ook een vermogen en hij kan leren van de spelers uit het eerste.
Met de juiste mentaliteit en het talent komt zo een speler heus wel bovendriven, is het niet bij Real.. kan hij alsnog kiezen uit tig clubs. Echter de vraag is denk ik ook is zijn mentaliteit ook juist want denken dat je er al bent is natuurlijk niet goed.
Maar wie hem wel eens vaak of vaker heeft zien spelen kan denk ik echt niet er om heen dat het een zeer goede voetballer is (bovengemiddeld, zeker voor zijn leeftijd).

En overigens ontzettend belachelijk van bepaalde types om zo een jongen niks te gunnen.. dingen als ze hopen dat hioj flopt..waarom? Omdat ie niet voor je club koos? Hypocriet gedoe zeg als hij naar de club van dergelijke mensen waren gekomen stonden ze vooraan te springen.

15 augustus 2016 om 20:02

Eens. Stel als hij niet slaag bij Heerenveen of ajax. Dan zal hij armer worden en moet hij terug naar Scandinavië.

Ik heb nog nooit zoveel spelfouten in een bericht gelezen. Dit is echt een aanfluiting.

15 augustus 2016 om 19:11

Je komt hier toch om voetbal nieuws te lezen niet om een spellings controle uit te voeren. Het zijn ook maar mensen en mensen maken fouten..
On: het is te hopen voor de beste man dat hij binnen nu en een jaar wel speeltijd zal gaan krijgen, zonde van zijn talent!

15 augustus 2016 om 19:44

Sorry, maar als je een professionele nieuwsbron wilt zijn, en inkomsten vergaard door het delen van nieuws, dan mag op zijn minst toch verwacht worden dat de spelling in het artikel enigzins op orde is?

Ontopic:
Ik ben ervan overtuigd dat Odegaard het juiste pad op is gegaan. Met de uitstekende trainingsfacaliteiten bij Real Madrid, het vooruitzicht op minstens 1x per week meetrainen met de grootsten op aarde, en een flink salaris, haden ik en veel voetbalfans hetzelfde gedaan.

15 augustus 2016 om 19:39

.

Mooi voorbeeld voor de jeugd deze jongen, hopelijk komt hij er nooit meer bovenop en eindigt hij als Adu. Maarja hij zal aan het einde van zijn contract wel vele miljoenen hebben dat moet je hem nageven en dat was het enige verstandige aan zijn keuze.

15 augustus 2016 om 19:13

Elke jonge speler zou trouwens eerst de beste moeten worden in zijn eigen competitie voordat hij als jeugdspeler naar het buitenland gaat.

15 augustus 2016 om 19:17

Weet je wat ik dan zo leuk vind? Dat Odegaard wel degelijk een van de beste, zoniet de beste speler van zijn competitie was, en dat op 16-jarige leeftijd. Verder ben ik het 100% eens met de post van Hannover96 hierboven. Er is geen ultieme route om de top te bereiken. Niet iedere voetballer heeft een tussenstop nodig

15 augustus 2016 om 19:20

Dat wordt dan heel lastig want er kan er maar eentje de beste zijn.

Maar ik snap wat je bedoelt. Eerder werden de clubs en dus ook de spelers beschermd. Ga eerst maar lekker in je eigen land goed voetballen. Die buitenlander (max 3 buitenlanders in een elftal) was misschien nog zo gek niet voor de verschillen in t internationale voetbal. Toen gingen echt alleen de allerbeste weg uit de mindere competities

15 augustus 2016 om 19:22

Juist niet hij was het grootste talent met nog zo'n jongen van de competite. Lees de artikels maar van twee jaar terug en zelfs in de reacties van volgers van de Noorse competitie kon je lezen dat deze nog lang geen dragende speler was in de Noorse competitie maar wel het grootste talent.

15 augustus 2016 om 19:35

Ik ben geen kenner van de Noorse competitie, maar wat vast staat is dat deze jongen barst van het talent. In de voorbereiding heeft hij al wat van zijn klasse laten zien, en in de rest van het seizoen zal hij ook nog wel minuten maken, als de blessuregolf weer toeslaat. Vanuit het zien van zijn optredens ging ik er vanuit dat hij ook in de Noorse competitie dit niveau heeft laten zien, waardoor ik redeneerde dat hij vast een van de beste spelers zou zijn in de Noorse competitie. Ik kan ernaast zitten uiteraard, maar het lijkt me sterk dat Odegaard in de Noorse Competitie niet een van de uitblinkers was, enhij in slechts 1 seizoen zich zodanig ontwikkelt, dat hij zich tegen het middenveld van Bayern staande kan houden.

15 augustus 2016 om 19:22

Powntarzan/ en hij zit bij de grootste club van de hele wereld.. Zal ook een rol gespeeld hebben, nu hoeft Perez hem straks niet voor 80 miljoen te kopen als al zn talent eruit komt, hij is al van Madrid en houdt van de Koninklijke getuige zijn keus voor mijn club! Deze jongen zijn tijd komt wel, zal over 2 jaar onder Zidane vast wat wedstrijden gaan spelen, maar Real Madrid is geen kinder speeltuin, alleen de beste spelen bij ons! Hala Madrid

16 augustus 2016 om 00:58

Insane, een gedeelte van die 80 miljoen zit hem in het huidige contract. Daar hebben ze voor alsnog weinig van terug gezien. Daarna zullen ze hem nog eea moeten betalen al ze hem willen behouden na het aflopen van zijn huidige contract. Dat is bij elkaar wel minder als 80 milj maar het is ook maar de vraag of ze ooit 80 mol voor hem hadden uitgegeven.

Verder: Of zijn keuze is gemaakt op basis van liefde voor de club is maar de vraag. Zou nl zomaar kunnen zijn dat hij gewoon voor het geld heeft gekozen.

Kortom of het voor Real zo een geweldige deal is valt nog te bezien. En of het voor hem zelf een goede deal is....financieel wel maar sportief....dat is ook maar afwachten.

Je kunt het wel positief vertellen maar het is dus gewoon een gok. Niets mis mee en ze kunnen die gok goed nemen. Maar het is voor beide partijen nog altijd niet duidelijk of de samenwerking goed uitpakt.

15 augustus 2016 om 19:46

Hoezo misgun je hem succes. Omdat hij niet eerst een tussenstop neemt in een competitie waar talenten veel tijd krijgen maar uiteindelijk geen wereldtalent worden. Want het Nederlandse voetbal kent wel veel talenten maar welk talent is latee echt doorgestormd tot de europese top. Na de generatie roben sneijder rvp spelen onze toptalenten nu bij liverpool (wijnaldum), manU (blind en memphis) en lazio (de Vrij, hoedt en Kashia). Clubs die vorig jaar 5de en 8ste werden in de bpl( even uit mijn hoofd) en een club die 13e werd in italie. Dan snap ik dat je kiest voor real waar je misschien minder speeltijd krijgt maar wel traint met de besten der aarde. En van trainen met spelers als cr7 en modric wordt je in mijn ogen beter dan een wedstrijd tegen Go ahead eagels.
Daarnaast kunnen vele spelers na een.mislukt avontuur bij real nog terecht bij clubs als southampton, terwijl je in nederland na een mislukt avontuur alleen nog maar naar het engelse 3de of 4de league kan.
Daarbij maakt odegaard zich in 1 klap financieel afhankelijk, terwijl hij dat bij ajax en hereveen bij lange na niet zal kunnen.

16 augustus 2016 om 04:02

Knap dat je hem afschrijft. Hij is 17 jaar speelt bij Real een van de grootste clubs in de wereld. Hij is nog steeds een van de grootste talenten op de Europese velden. Een uitleenbeurt aan een club waar die wekelijks aan spelen toe kan komen op het hoogste niveau is ook niet verkeerd, en getuigt ook dat Real hem niet geeft afgeschreven.
Daarnaast is het makkelijker om een stap terug te doen dan een vooruit.
En wat je zegt het financiële plaatjes is perfect. Stel dat ie zijn been breekt en nooit meer kan voetballen op top niveau, dan heeft die nu in ieder geval genoeg om van te leven. Zou die niet hebben als die voor een luttele paar duizend naar Nederland zou komen.
Fredy Adu kwam pas op zijn 18de naar Europa. Deze jongen had het talent, maar randzaken (commerciële verplichtingen) heeft zijn carrière omzeep geholpen.

Tja, dat zeiden wij ook al maar een carrìere stap voor stap opbouwen is er tegenwoordig niet vaak meer bij. Maar goed, hij is nog jong genoeg om een mooie carrière te hebben natuurlijk.

Gewoon niet goed genoeg op deze leeftijd voor real. Bij de Nederlandse en Belgische topclubs zal hij ook in het tweede spelen en daar is niks mee op deze leeftijd.

Ga dr maar aanstaan als je moeder, je vader en je zaakwaarnemer gegarandeerde baantjes krijgen als een club als Real Madrid aanklopt op die leeftijd. Als ik arm was zou ik ook eerst voor het geld kiezen. Veel mensen vergeten dat we niet allemaal uit welgestelde families komen. Dus als jij 10 jaar garant kunt staan voor je familie is het heel moeilijk om nee te zeggen. We weten waarom clubs als Real, Chelsea, Barca zo succesvol zijn in het binnen hengelen van jonge talenten. Niet omdat ze op die leeftijd inzien dat kleinere competitie voor hun loopbaan het beste zou zijn. Nee. Vader, broer, moeder mogen allemaal meeprofiteren.

15 augustus 2016 om 19:52

Ben het volledig met je eens, een groen duimpje.

De nieuwe Freddy Adu

Begrijp de zorgen wel. Ik bedoel, al 17 jaar en nog steeds geen vaste waarde bij Real. Dat gaat natuurlijk helemaal mis. Wellicht kan Sparta alvast bellen en hem laten weten dat ie als ie straks 19 is en totaal mislukt daar welkom is.
Is een beetje vergelijkbaar met al die studenten in Nederland. Een derde van de universitair studenten die met 18 beginnen maken hun eerstejaar niet af. Allemaal mislukt.

15 augustus 2016 om 20:32

IK was één van hen en ben toch goed terechtgekomen ;-) Er is dus hoop voor Odegaard...

Leuk dat ze Heerenveen nog noemen. Loopbaan van Tomasson was niet verkeerd lijkt me. Veel spelen is belangrijk maar geld lokt... Ondertussen komen ze via omweg wel weer naar NAC of Vitesse.. Toch niet beste manier lijkt me.
Kan me niet voorstellen dat je er zo plezier in houdt.
Enfin, beter werken met de voetballers die t echt willen leren

15 augustus 2016 om 20:33

sc Heerenveen heeft in Scandinavië nog steeds een uitstekende naam, geregeld wordt het in de krant vermeldt als Topklub. Overdreven uiteraard maar het zegt wel iets over de status die de club heeft, uiteraard te danken aan de succesvolle Scandinaviërs die via de club hun carrière catapulteerden.

15 augustus 2016 om 20:46

Daarom vind ik het ook gek dat we niet in Scandinavië voor een goeie ervaren CV zoeken ipv Peters wiens prijs weer omhoog gegaan is.

15 augustus 2016 om 22:02

Niveau is wel omlaag gegaan en de toppers daar kiezen ook direct voor Serie A of Premier League. Maar nu Schaars er zit hebben we misschien een beter verhaal en kunnen we "de nieuwe Brede Hangeland" misschien wel oppikken. Als Rekdal ook nog even helpt...
Niveau tussen Noorse competitie en Nlse is overigens behoorlijk dus verwacht niet dat iedereen zo even 1,2,3 aanpikt.

Is iedereen vergeten dat hij tussen de vijf en zes miljoen per jaar pakt? Die is door die stap direct multi miljonair.

16 augustus 2016 om 03:43

Precies, en mocht het niet lukken bij Real dan zijn er nog genoeg clubs die hem willen omdat ie bij Real speelt.
Breek je niet door in Nederland of België dan word de keuze veel kleiner en zal hij nooit zoveel verdienen dan nu in 1 jaar

Natuurlijk want bij Ajax B heeft iedereen het goed vraag maar aan Zivkovic.

die kon nu 3 jaar eredivisie ervaring hebben nu doet hij het met 1 eredivisie jaar (groningen) 2 jupiler league .

phoee phoe.

Die jongen speelt nu iedere dag met toptalenten, en is nu blijkbaar toe aan meer weerstand dus wordt hij uitgeleend. Hij is nog niet klaar voor het eerste van Real, maar via een uitleenbeurt kan dat alsnog, hij blijft immers aan de club verbonden.

Wanneer je doel is om bij Real in het eerste te komen, en je bent 15, 16 jaar, is niet de beste weg ergens in Nederkand in de jeugd spelen. Ik weet niet wie op deze idiote gedachte gekomen is, maar dat is volstrekt onjuist.

Spelen in de jeugd van Real zorgt ervoor dat je direct betrokken bent bij de club. Dan hangt het van jezelf af of je uiteindelijk het hoogste niveau haalt, maar wanneer dat je ambitie is, moet je daarvoor gaan. Een ieder die iets anders suggereert, heeft zelf nooit topsport bedreven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren