Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Suárez: ‘Ronaldo de favoriet? Messi is met afstand de beste ter wereld’

Laatste update:

Cristiano Ronaldo won de Champions League met Real Madrid en het EK met Portugal en wordt door menigeen gezien als de favoriet voor het winnen van de FIFA Ballon d’Or. Luis Suárez weet echter niet of hij het daarmee eens is.

/

“Ik weet niet of hij een voorsprong geniet wat betreft de Ballon d’Or, maar voor mij lijdt het geen twijfel dat Lionel Messi met afstand de beste speler in de wereld is. Het maakt niet uit welke prijzen hij wel of niet heeft gewonnen, want hij maakt in iedere wedstrijd het verschil. Of ik de favoriet ben voor de Ballon d’Or? Nee, ik niet”, zei Suárez vrijdag op een persconferentie.

“Het gaat goed met Leo. Hij geniet van zijn vakantie en kijkt ernaar uit om weer te voetballen. De Copa América was jammer, maar we moeten hem blijven steunen. De liefde van Leo voor Argentinië is onmiskenbaar en als een vriend en fan zou ik willen dat hij voor de nationale ploeg blijft spelen. Ik steun Leo als vriend en als ploeggenoot”, aldus de Uruguayaan, die ook inging op vragen over Luciano Vietto.

De 22-jarige aanvaller uit Argentinië staat in de nadrukkelijke belangstelling van Barcelona, maar zou twijfelen aan zijn perspectief op speeltijd en zou derhalve meer voelen voor een huurperiode bij Sevilla. “Vietto is een geweldige speler, ik vond hem bij Villarreal al erg goed. Hij heeft bij Atlético de kansen niet gekregen, maar zijn kwaliteiten staan buiten kijf. Het is logisch dat Barcelona versterking zoekt. De aanvaller die wordt gehaald, zal welkom geheten worden en zal ons ongetwijfeld hebben”, besluit Suárez.

Denk jij dat Luciano Vietto naar Barcelona gaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk dat Neymar op zijn vingers was getikt omdat hij aangaf dat Ronaldo de prijs hoort te winnen. Dus Suarez kijkt wel uit

22 juli 2016 om 12:47

Of dat is gewoon neymar zijn mening en dit is de mening van suarez..

22 juli 2016 om 12:51

Hij bedoelt dat Barcelona Neymar heeft aangesproken over zijn uitspraak over de Ballon d'or. Zoals ze tegenwoordig media training krijgen en ze moeten de perfecte antwoorden geven.

22 juli 2016 om 12:51

Als jij zo naïef wil zijn, ga je gang. Alsof voetballers ooit de waarheid spreekt. En wanneer Neymar dat deed viel iedereen over hem heen. Dus hij denkt ook voortaan bij elk interview drie keer na voordat hij wat zegt.

22 juli 2016 om 12:54

Dat hij bedoelt snapt iedereen wel. Maar zeggen dat dit verplicht is is gewoon stom. Neymar heeft helemaal niets over zich heen gekregen. Het is normaal dat je meestal voor een eigen team genoot kiest. Dat wil niet zeggen dat Barcelona of messi boos gaan zijn omdat iemand een andere mening heedt. En die belangrijke prijzen heeft gewonnen

22 juli 2016 om 12:56

Suárez heeft altijd gezegd dat hij Messi de beste speler van de wereld vindt, waarom zou hij nu opeens erover liegen? Neymar zei overigens ook niet dat hij Ronaldo de beste speler vond, maar wel dat het EK en de Champions League hem een grote voorsprong geven.

22 juli 2016 om 15:06

Neymar heeft niet eens gezegt dat Ronaldo de gouden bal moet winnen waar haal je die onzin vandaan, dit is wat hij zei:
Cristiano is in a good position to win the ballon d'or, he won CL and Euro's and he is a fantastic player.

22 juli 2016 om 19:09

wat ik hier lees is dat Suarez messi een betere speler vind.

wat Neymar zei is dat Ronaldo een beter jaar heeft dan messi.
(in zekere zin natuurlijk)..

nou is dat wat Neymar zei nou net datgene waar het om gaat.

22 juli 2016 om 13:43

Neymar geeft alleen aan dat hij verwacht dat Ronaldo hem wint. Neymar geeft niet aan dat Ronaldo hem hoort te winnen.
Iets verwachten en iets vinden zijn 2 verschillende zaken.

22 juli 2016 om 15:31

Neymar: "messi should win the Ballon d'or. He deserves it after winning titles for Barcelona and reaching the final of the Copa America with Argentina. Ronaldo played well but not as fantastic as Messi did for both Barcelona and Argentina." [O Jogo]

Ronaldo verdient de prijs niet, maar hij gaat hem gegarandeerd winnen.

22 juli 2016 om 16:39

Ronaldo verdient de prijs in ieder geval meer dan Messi. Ronaldo speelde zeker niet altijd goed maar je kan toch niet serieus gaan beweren dat Messi dit wel heeft gedaan. Ronaldo speelde matig in de CL finale maar maakte wel de laatste strafschop. Messi speelde toch ook 2x tegen Atletico in de CL en heeft on beide wedstrijden ook helemaal niks laten zien. Hetzelfde geldt voor El Classico Ronaldo speelde daarin prima terwijl Messi gewoon matig was en zo kan ik nog wel even doorgaan. Je word niet de beste door te schitteren tegen Rayo Vallecano, Getafe of Panama je word de beste door in de belangrijke en grote wedstrijden het verschil te maken. En Ronaldo had een groot aandeel in het winnen van de 2 grootste prijzen.

23 juli 2016 om 02:12

Ronaldo heeft tot aan de finale van het EK 5 wedstrijden gespeeld. 2 van de 5 wedstrijden waren goed met 3 goals en 3 assists. De anderen waren niet goed. En ja, de finale zelf heeft hij niets voor Portugal betekend. Ook in de CL zie ik niet duidelijk hoe Ronaldo zijn team de CL heeft gebracht.

In de competitie heeft Messi het wel duidelijk laten zien en ze kampioen laten worden. Ook in de Copa del Rey. En ook duidelijk in de Copa America met veel goals en assists in die weinige minuten die hij heeft gemaakt.

23 juli 2016 om 02:26

Je ziet niet in hoe hij ze geholpen heeft met de CL? Misschien dat je dan vaker de CL moet volgen, want als je met 16 goals geen groot aandeel hebt in de prijs, weet ik het ook niet meer. Die man scoort meer dan wie dan ook in de CL; zelfs steevast meer dan Messi. Niet een of twee goals, maar vaak zelfs 4-6 goals. Nu zal het smoesje wel weer komen dat Ronaldo het tegen de kleinere tegenstanders deed, maar dat zijn we inmiddels wel gewend van de Barca fans.

22 juli 2016 om 16:09

Neymar heeft niet gezegd dat hij vindt dat ronaldo hem hoort te winnen hij heeft gezegd dat ie verwacht dat ronaldo hem gaat winnen.

23 juli 2016 om 13:03

hij heeft niet gezegd dat Ronaldo deze prijs moet winnen, hij heeft aangegeven dat Ronaldo het waarschijnlijk gaat winnen na aanleiding van de prijzen.

Als messi het verdient en de beste is, dan is ronaldo dat sws ook.. beide zijn niks minder dan de ander

22 juli 2016 om 12:55

Dat een mede-fan van AC Milan zulke onzin verkondigd, ik had op wat meer voetbalkennis gehoopt. Messi is gewoon beter. Het is geen mening. Het is geen persoonlijke voorkeur. Of je Ronaldo een leukere speler vindt is wel een mening. De enige discussie die je kan voeren is wie er een beter 2016 heeft gekend tot nu toe, niet wie beter is.

22 juli 2016 om 13:03

Messi heeft meer talent dan Ronaldo maar talent wint het niet altijd van mentaliteit en doorzettingsvermogen
Ronaldo wordt Europees kampioen met een doorsnee elftal terwijl Messi nog steeds geen 1 prijs heeft gewonnen met een sterke land..

22 juli 2016 om 13:18

Ja, dat zijn de uiteindelijke prijzen. Maar dat zegt toch ook niks over wie beter is? Het hele Portugese elftal is in ontzag voor Ronaldo. Hij is de onmiskenbare baas van het elftal. Daar heeft hij ook wat voordeel qua persoonlijkheid, want als complete buitenstaander lijkt het alsof Ronaldo wat sneller zijn mond opentrekt dan Messi.

Bij Argentinie is Messi de baas, maar daar denken Higuain en di Maria anders over. Die willen zelf de redder zijn. Vooral Higuain. Hoe vaak zie je niet dat Messi versneld, Higuain aanspeelt, door rent en op de rand van de 16 dat passje terug wil. En Higuain de bal de 3e ring in ramt. Higuain wil namelijk scoren voor Argentinie. Laten zien dat het niet om Messi draait. Ik zou hem direct droppen voor Dybala, die wél in ontzag is voor Messi, maar dat is weer een hele andere discussie. Waar het om gaat is dat er een heel elftal bij komt kijken, en dat het hele Portugeze elftal in dienst van Ronaldo speelt, terwijl Messi in zijn eentje een elftal ego's moet zien te laten draaien. En dat doet hij steeds maar weer, maar finale's daar komt gewoon meer bij kijken. Daar heb je een team voor nodig. Point being, het Portugal van het afgelopen EK is een veel betere toernooiploeg dan Argentinie, dus dat van het doorsnee elftal en sterke land is bullshit.

22 juli 2016 om 13:19

@uefacl, Je doet net alsof de rest van de selectie van Portugal alleen maar koekenbakkers zijn... Je moet de Zuid-Amerikaanse ploegen daarnaast ook niet onderschatten. Een Chili, een Colombia, een Brazilie, een Uruguay zijn ook toplanden.
Maar ook dat gelul dat Messi het talent heeft en Ronaldo door mentaliteit en doorzettingsvermogen zo ver is gekomen, is ook dikke onzin. Ronaldo heeft ook het talent en Messi traint ook keihard om zo goed te worden, zoals hij is geworden.
Juist het feit dat hij ( Messi) jarenlang top presteert, zegt genoeg dat hij voldoende mentaliteit heeft en doorzettingsvermogen.

22 juli 2016 om 14:09

Wie je de beste vind is een mening, daarnaast heeft ronaldo.meer gescoord, en bij meerdere clubs bewezen EN Prijs gepakt met zn land. Beide hebben hun eigen kwaliteiten; wat messi heeft/kan, heeft/kan ronaldo niet, en vice versa. Ze zijn even goed

22 juli 2016 om 14:12

Sorry maat, Messi heeft over alle competities meer gescoord dan Ronaldo... statistisch gezien, want Ronaldo heeft meer wedstrijden gespeeld.

22 juli 2016 om 14:23

Ik vind die renato sanchez niet echt een doorsnee voetballer.
Portugal had een bulk aan ervaring, Pepe, Alves en Carvalho hebben genoeg titels achter hun naam dat geld ook hetzelfde voor Nani. Moutinho die bij Porto Monaco en voor zijn land ook altijd hoog heeft gepresteerd.
Misschien waren de backs alleen nieuw maar het was vooral een ervaren team.
Portugal is nooit een doorsnee elftal geweest. Vroeger waren ze dat ook niet en vooral nu in deze tjid helemaal niet.

22 juli 2016 om 14:29

Beter is Ronaldo! Laat Messi het eens in een andere competitie proberen buiten Barca, ben benieuwd of hij het dan ook nog laat zien. Daarbij wint Ronaldo dit jaar alle grote prijzen...Lijkt me duidelijk. Messi heeft al genoeg op naam een prijs onverdiend gekregen. Wat dacht je van beste speler wk hahaha een aanfluiting was dat

22 juli 2016 om 14:34

Ja. Want Ronaldo heeft die ek finale voor portugal gewonnen zeker?

22 juli 2016 om 14:35

Waarom zou je het in een andere competitie laten zien als je bij de beste club ter wereld speelt?
Daarnaast loopt Ronaldo qua prijzen er 10 achter op Messi...

22 juli 2016 om 15:05

Die doorsnee elftal won het EK zonder Ronaldo in de finale, dus het is niet zo'n zwak elftal als sommigen hier voordoen.
Ze hadden natuurlijk geluk met de loting, maar hebben de finale gewonnen zonder Ronaldo

22 juli 2016 om 15:56

Dat zeker maar Ronaldo had wel een groot aandeel in het bereiken van de finale, zonder hem was het nooit gelukt om het EK te winnen.

22 juli 2016 om 16:01

Dus wel, want zonder Ronaldo hebben ze de finale gewonnen

22 juli 2016 om 16:12

Maar zonder Ronaldo hadden ze die finale nooit gehaald.

22 juli 2016 om 16:55

Zonder de andere 10 spelers ook niet.... Ronaldo is maar in 2 wedstrijden beslissend geweest, maar in de poulefase waren ze nergens. Als dit EK met 16 teams was gespeeld dan hadden ze de poulefase niet eens overleefd, dus...

22 juli 2016 om 18:57

Als dit EK met 16 teams was gespeeld dan hadden ze de poulefase niet eens overleefd, dus...

Wat is dit nu weer voor een belachelijk argument?? De regels zijn nu eenmaal zo gemaakt , de 'als' argumenten zijn zo volstrekt zinloos.

Ronaldo was beslissend tegen Hongarije waar hij met 2 doelpunten en assist er voor zorgde dat Portugal uiteindelijk de poulefase door kwam.

In de knock-out fase schoot hij tegen Kroatië een bal goed in waardoor Quaresma de beslissende goal kon maken.

Tegen Polen pakt hij zijn verantwoordelijkheid door de eerste penalty binnen te schieten , jij als Messi fanboy moet toch weten hoe lastig dat kan zijn.

En tegen Wales maakt hij de 1-0 en uit een (mislukt) schot komt de 2-0.

Van de 8 Portugese doelpunten op Euro 2016 scoorde Ronaldo er 3 en gaf hij 3 assist.

Misschien had je gewoon wat beter moeten opletten.

22 juli 2016 om 20:00

Haha, messi fanboy? Jij aarslikker van Ronaldo... als ja, inderdaad als, Portugal mag van geluk spreken dat er 24 teams meededen en de beste nummers 3 doorgingen. Portugal, de onbetwiste favoriet van de poule, speelt 3x gelijk en word 3e!!! Ze hebben gruwelijk mazzel gehad! Dit was de eerste keer een EK met 24 teams en jij noemt situaties, waaronder hij nam zijn verantwoordelijkheid?? Haha... hij is aanvoerder, dat mag je enigzins hopen toch? Dat vind ik niet spectaculair, maar jij doet alsof Ronaldo eigenhandig naar de finale heeft geschoten? Nani was net zo beslissend en daarnaast.... 3e worden in de poule en een gruwelijk makkelijke vervolg, waarin zij Spanje, Italie en Duitsland ontliepen, dan is het echt geen wonder dat ze de finale haalden. Ik had Portugal weleens willen zien tegen Duitsland, Spanje of Italie!

22 juli 2016 om 20:32

Aarslikker ?? hoe oud ben jij kereltje?? Dat ik dit jaar Ronaldo beter vind dan Messi maakt dat mij nog helemaal geen fan hem.

Ronaldo verdient de Ballon de Or omdat hij dit jaar vaak beslissend was , wat kennelijk voor sommige Messi fanboy's (zoals in dit geval jij) verdomd lastig te aanvaarden is.
Jou logica is ook bijzonder ver te zoeken, ik wil Portugal wel eens zien tegen Spanje je weet toch wel dat Spanje de mindere was tegen Kroatië.
En Duitsland heeft kwalitatief misschien het beste team ter wereld maar haalde het toch ook niet naar de finale.


22 juli 2016 om 20:41

Ha, jij noemt mij fanboy... is ook redelijk minachtend niet? Jij reageert als een kleuter, dan doe ik dat ook. Actie reactie heet dat! Maar ehm Kroatie won door een goal in de laatste paar minuten... Spanje is niet eens weggespeeld. Weet niet waar jij naar hebt gekeken? Beetje overdreven lijkt mij... Ik zeg trouwens nergens dat ik het Ronaldo niet gun, maar jij doet alsof hij een wereld EK heeft gespeeld. Beter reageer je ook inhoudelijk, want je hebt geen enkele tegenargument??? Ja, het enige wat je onthoud is dat ik je een bijnaam heb gegeven.

22 juli 2016 om 21:12

Ik weet niet of fanboy minachtend is naar jou toe , er zijn er genoeg hier op VZ,

En ik geef geen tegen argumenten?? misschien moet je eens leren lezen dan.

Op jou reactie dat Ronaldo maar in 2 wedstrijden beslissend is geweest geef ik aan dat Ronaldo direct betrokken is bij 6 van de 8 Portugese doelpunten op het afgelopen EK en kom ik met argumenten dat het wel meer beslissend is geweest dan 2 wedstrijden.

Dat jij daar inhoudelijk niks tegenover kan zetten daar kan ik niks aan doen.
Het enigste waarmee je komt is als,
Ja als Robben tegen Spanje had gescoord waren wij wereldkampioen, als Messi geen groeihormonen had gehad dan had hij nooit de top gehaald, als hij die penalty had gescoord dan had wellicht Argentinië gewonnen , als alleen de kampioenen mee zouden doen in de Champions League hadden we hele andere winnaars gehad, als op gelijke hoogte staan buitenspel zou zijn dan hadden we veel minder doelpunten enzo ken ik er nog wel meer.

Feit is dat Portugal het EK won en dat Ronaldo met zijn 3 goals en 3 assist hier een behoorlijk groot aandeel in had.

Ik heb overigens nergens gezegd dat Ronaldo een geweldig EK speelde.
Griezmann vond ik bijvoorbeeld een stuk beter.

22 juli 2016 om 21:47

Sorry hoor, maar 3 assists? Waar haal je die vandaan? Ik kan me die tegen hongarije herinneren, dat was t.
Tegen kroatie mist ie gewoon een dot van een kans en heeft ie veel geluk dat quaresma er een goal van maakt. Dat is absoluut geen assist.
Tegen wales idem dito. Hij wil op goal schieten, dat ziet werkelijk iedereen. Hij raakt de bal volledig verkeerd en nani promoveert een mislukt schot tot doelpunt. Dat wil je toch niet serieus een assist noemen of wel?

22 juli 2016 om 21:55

Dank je Mick... deze jongen ziet dingen die er niet zijn en die tekortkomingen geeft ie af op de rest. Zijn mening is waarheid en dat van ons is onzin. Helaas gaat deze jongen uit van statistieken ipv de kwaliteiten te kijken naar echte voetballers.

22 juli 2016 om 22:04

Het enige feit is dat Portugal het EK won, dat klopt. Ronaldo heeft geen invloed gehad in de finale, net als in de rest van de andere wedstrijden ( behalve Wales en Hongarije, waar hij zijn enige doelpunten maakt) de rest was 1 echte assist en die andere 2 waren geen assist, maar komt omdat hij de ballen als 1 na laatste aanraakt. Nani is net zo beslissend geweest met z'n 3 doelpunten. Ik vind dat je echt beslissend bent, als je wedstrijden beslist, dus doelpunten maakt of voorbereid. Portugal heeft 3 x in de groepsfase gelijk gespeeld en 2x in de ronde's erna... wat voor stempel druk je dan! Niks toch, Griezmann is verkozen tot beste speler van het WK, dat zegt ook genoeg!

22 juli 2016 om 23:14

Het schot tegen Kroatië waar de goal uit kwam was een prima schot op doel uit een lastige positie. Quaresma hoeft die bal alleen binnen te tikken , ik heb tal van situaties gezien waar spelers in een vergelijkbare situatie met Ronaldo die kans totaal verprutsen .

Alleen de bal tegen Wales raakte hij inderdaad volledig verkeerd, beide situaties worden echter wel als assist gezien.
Hetzelfde gebeurde overigens in de Champions League finale van vorig jaar daar heeft Messi ook een assist op zijn naam staan terwijl het schot van Messi gepareerd werd door Buffon.

En nee ik ga niet uit van statistieken want Messi heeft bijvoorbeeld meer doelpunten en assist in 2016 dan Ronaldo , alleen liet Messi het op de belangrijke momenten afweten, in La Liga haalde hij in de top wedstrijden vaak niet het niveau, in de Champions League tegen Atletico was Messi 2x compleet onzichtbaar , en dan was er nog het drama tegen Chili , waarna hij ook nog eens bedankt voor de nationale ploeg.

Dus dat is ook alweer een totaal verkeerde aanname van jou.

En voor de duidelijkheid gelijkspelen in een knock-out fase kan niet , net als dat Griezmann de beste was op het WK.

22 juli 2016 om 23:42

Mijn aannames zijn verkeerd en dan zelf recht praten wat krom is? Aangeven dat Messi er in belangrijke wedstrijden niet stond, maar Ronaldo tijdens dit EK de hemel inprijzen dat hij Portugal naar de finale heeft geschoten? Hij liet het anders aardig afweten in de eerste 2 wedstrijden en in de 8ste finale en in de kwartfinale?? In de competitie liet hij anders ook vaak genoeg zijn kop hangen als het niet ging en gaf zelfs af op z'n medespelers in de media, of niet? Dat lees je zeker niet of vergeet je? Jij onthoudt alleen EK en CL winst, maar dan is Pepe ook een wereldverdediger of eigenlijk de beste verdediger, toch? Maar laten we er een eind aan breien, jij vind Ronaldo geweldig en ik vind Messi beter dan Ronaldo. Feit blijft wel dat Messi herinnerd gaat worden om zijn geniale acties, goals en karakter en altijd geschaard worden bij de beste ter wereld en Ronaldo zal alleen herinnerd worden zijn vele goals...

22 juli 2016 om 23:47

Laatste puntje.... jij geeft eerst aan dat Kroatie Spanje helemaal heeft weggespeeld en daar reageer ik op, dan kom jij alleen met het feit dat Kroatie die goal uit een lastige hoek maakte? Bravo, hiermee bewijs je continue dat je niks inbrengt op mijn tegenwerpingen... Portugal is kampioen van de armoede, zoals velen ook zeggen. Zat geen ene swingende spelsituatie in. Dit EK is van de Fransen, Wales, Ijsland en de supporters van Ierland geweest... Portugal heeft totaal geen indruk gemaakt en is vergelijkbaar met de Griekse EK-winst in 2004.

23 juli 2016 om 00:06

Ik praat nergens iets recht wat krom is, en ja Portugal speelde niet geweldig niet zo gek ook als je kijkt naar hun kwaliteiten.
In tegenstelling tot bijvoorbeeld Argentinië of Duitsland behoord Portugal niet tot de top favorieten en ze moeten spelen naar hun mogelijkheden om het gebrek aan individuele kwaliteit te kunnen opvangen.
Ik denk dat Argentinie of Duisland op bijna iedere positie meer kwaliteit hebben.
En ik onthoudt niet de EK of CL winst ik onthoudt wanneer een speler het verschil maakt . Waar Messi en Ronaldo aan herinnerd gaan worden is ook helemaal niet de discussie, karakter kan je bij Messi er alvast wel afhalen.

23 juli 2016 om 00:48

En weer zeg je niets op mijn commentaar en kom je met nieuwe dingen met Duitsland en Argentinië hebben meer kwaliteit. Daar heb ik het niet eens over en daarnaast... Portugal heeft oon niet verder alleen maar een stel koekenbakkers in het team, he!? Kwalitatief hebben zij ook een hele goede selectie; Rui Patricio, Pepe, Nani, Joao Mario, Andre Gomes en een aantal goede aanstormende talenten zoals Renato Sanches. Zo gek is het niet dat ze Europees kampioen zijn geworden met dit elftal, gezien de loting en de rondes erna, alleen hebben ze niet sprankelend gespeeld en mag je veel meer verwachten van een Ronaldo. Maar jij mag vinden dat Messi geen karakter heeft, alleen maar vanwege het bedanken voor het Argentijns elftal.... nee wees jij maar trots op die zelfingenomen, narcistische speler, daar lijk je wel enigzins op. Jou mening is waarheid he? Overigens vergeet je Brazilië, Uruguay, Chili, Colombia waar elke ander Europees land ook moeite mee zou hebben om tegen te spelen. Argentinie heeft een aantal geweldige spitsen en buitenspelers, maar voor de rest is het ook matig. Portugal speelde zonder Ronaldo beter dan met, alsof last is afgevallen van de rest.

23 juli 2016 om 02:33

Ik breng niks in op jou tegenwerpingen?? volgens mij heb ik dat al lang gedaan, en blijf jij maar herhalen en het niet inzien. Jij vind dat Ronaldo 1 echte assist heeft gegeven wat feitelijk al onjuist is aangezien beide officieel als assist staan vermeld.
Ook een feit is dat Ronaldo dus bij 6 van de 8 doelpunten betrokken was.
Jij vind dat je echt beslissend bent, als je wedstrijden beslist, dus doelpunten maakt of voorbereid en dat heeft hij dus gedaan, zei het dan 1x wel met geluk.

Ook een feit , Ronaldo creëerde op het toernooi nog 4 grote kansen , schoot hij 10x op doel en gaf hij 10 keypasses. Daarmee behoort hij gewoon tot de beste van het toernooi.

En jij bent degene die er andere onderwerpen bij haalt zoals de speelwijze van Portugal. En kom op, buiten Pepe en Ronaldo maakt geen enkele speler indruk bij een Europese grootmacht.
En alleen deze 2 spelers zouden bij Argentinië in de basis staan.

Dat Portugal beter speelde zonder Ronaldo is ook nergens op gebaseerd. Frankrijk speelde sowieso met veel drang naar voren waardoor er ruimtes ontstaan een fitte Ronaldo had hier zeker van kunnen profiteren.

Maar jij mag vinden dat Messi geen karakter heeft, alleen maar vanwege het bedanken voor het Argentijns elftal.
Wat is dit nu weer voor een belachelijke beredenering ga je nu woorden voor mij in de mond leggen??

Ik ben ook nergens trots op Ronaldo, ook weer zo een domme opmerking die past bij een 12 jarig kind die zijn zin niet krijgt.

Cruijff , Maradona en Zidane hadden karakter net als Puyol.
Ronaldo staat er niet bekend om net als Messi.

Messi is misschien inderdaad beter, al betekend dat niet dat hij de beste voetballer van het jaar is. Dat zijn twee hele andere dingen.

22 juli 2016 om 14:19

Kijk iemand die het begrijpt

Ronaldo heeft een geweldig seizoen gehad en qua prijzen wederom uitzondelijke prestaties behaald met zowel de CL als het EK. Toch, als ik daadwerkelijk voetbal kijk, blijft mijn hart uit gaan naar Messi. Als je een willekeurige wedstrijd van Argentinië op de Copa America of van Barcelona ziet, en een willekeurige wedstrijd op het EK van portugal of een wedstrijd van Real Madrid dan is en blijft Messi de beste.

Ik durf te wedden dat als je mensen twee wedstrijden laat zien van messi en ronaldo waarin je ze niet herkend (aan hun shirt, naam ect.) iedereen Messi aan zou wijzen als de beste speler van de wereld, zonder gekleurde bril op basis van de naam van Ronaldo. Het verschil op het veld is gewoon gigantisch, hoe hard men ook roept dat Ronaldo beter zou zijn

22 juli 2016 om 13:00

Dat mag jij zeker vinden maar het blijft een mening.
Sommige houden van die sierlijke kleine voetballers zoals Messi en sommige houden van de grote kracht patsers met een Braziliaanse samba style.
Die goal die Ronaldo bijvoorbeeld scoorde tegen Hongarije dat zul je Messi nooit van zijn leven zien doen.
Ronaldo zal ook dingen niet kunnen die Messi wel kan.
Maar feit blijft wel dat ze qua statestieken bijna gelijkwaardig zijn maar dat Ronaldo met de grootste prijzen van door is gegaan, en Messi zich zelf het alleen moeilijk heeft gemaakt door te stoppen bij Argentinie.

22 juli 2016 om 13:19

Braziliaanse samba stijl? Over welke speler heb jij het? Over Ronaldo kan het in ieder geval niet gaan.

22 juli 2016 om 13:22

Eufacl

Snap je nu niet dat het niet gaat om goals of assist? Kijk eens puur wat messi bijdraagt aan het spel ten opzichten van ronaldo bij portugal en real dat verschil zie je toch wel. Messi is een spelbepaler een passer een creator ronaldo is niks van dat. Hij wacht toch puur zijn momenten af voor de goal of door geweldige loopactie of standaardsituaties zijn kans te creeren (corners, voorzetten van de zijkant) dat verschil zie je toch wel?? Ronaldo is een voetballer (heb het nu niet over zijn kwaliteiten om te score ) waarvan er vele zijn terwijl messi een uitzonderlijke voetballer is dat verschil zie je toch wel?

22 juli 2016 om 13:26

@uefacl, hoe oud ben jij als ik vragen mag?

22 juli 2016 om 13:37

Feit is dat qua statistieken Messi veel beter is dan Ronaldo, ik verwijs je naar messivsronaldo.net

22 juli 2016 om 13:47

Ronaldo Samba stijl? Tegenwoordig als Ronaldo tegenover een verdediger staat kan je er bijna zeker van zijn dat het een paasje breed wordt. Het echt uitspelen van een verdediger zie je veel minder bij Ronaldo tegenwoordig, dat is toch geen samba stijl?

22 juli 2016 om 13:52

Volgens Touzani 1 van de beste straat voetballers van wel.
Ronaldo is niet meer de Ronaldo van 21 maar hij heeft nog steeds wel die samba trekjes.

22 juli 2016 om 14:05

Dus omdat Touzani het zegt is het een feit? Volgens ben jij in war met dé Ronaldo van Brazilie? Maar samba stijl, haha... daar stel ik mij toch echt iets anders voor dan spastisch 5 keer heen en weer over een bal zwaaien alsof het een schijnbeweging moet zijn, met als afsluiter de andere kant opkijken als hij de bal speelt. Er is totaal niks 'swingend' aan het spel van Ronaldo... Het is vrij statisch wat Ronaldo doet, maar dat beheerst hij wel tot in de perfectie en dat maakt hem tot een geweldige speler, alleen samba is het totaal niet...

22 juli 2016 om 14:14

😂😂😂😂😂 gooi jezelf maar weg @eufacl Ronaldo en samba ? 😂 wat een grap.

22 juli 2016 om 14:15

Ik denk dat Touzani wel wat meer verstand heeft van trucjes en skills dan jij.
Touzani zou echt niet kunnen genieten van Ronaldo als het alleen maar statisch is..

22 juli 2016 om 14:23

Cruijff genoot van Messi.... Ik luister liever naar echte kenners, dan naar een straatvoetballer, want uiteindelijk moet het op het (gras-)veld gebeuren. Trucjes zijn leuk, maar een Touzani is te slecht om op een echt veld te voetballen. Daarnaast kan Messi zelfs iemand in een telefooncel passeren, poorten etc. en Ronaldo heeft een draaias van een traktor.

22 juli 2016 om 14:23

@uefacl maar hrt gaat niet om trucjes en skills
doe je 10 schaartjes en komt 1 man niet eens voorbij.. wat heb je er dan aan (ronaldo be like) het maakt je geen goeie voetballer.

22 juli 2016 om 14:30

Het is ook niet zo lastig dat Cruiyff een Barca legende geniet van Messi..
Lol Touzani te slecht om te voetballen op het veld?
Je weet dat hij zwaar gebleseert was geraakt aan zijn rug en daar daar mee zijn cariere heeft verpest?

22 juli 2016 om 14:41

@uefacl . Ik kan 100 doelpunten noemen van MESSI DIE RONALDO NOOIT ZOU KUNNEN MAKEN? DUS BETER STIL

22 juli 2016 om 14:42

Ik wil nog wel meer bekende voetballers opnoemen die eerder genieten van Messi, dan Ronaldo... Simpel vanwege het feit dat Messi een echte voetballer is, waar je van kan genieten als toeschouwer Bij Ronaldo is het vaak het respect wat hij krijgt voor z'n prestaties en dat is het grote verschil. Voor Messi kijk je naar het spel en voor Ronaldo niet.

22 juli 2016 om 16:08

@anlista

"Three players inside a telephone box and he don't care"
Ray Hudson, over die schitterende goal tegen Bilbao in 2012/2103

22 juli 2016 om 17:47

Precies RbarcaFan! En dan vergeten we nog een boel oogstrelende acties en goals. Ik ben blij dat Messi voor de mooiste club ter wereld speelt. Een echte legende!

23 juli 2016 om 13:11

vriend wordt jij nooit moe van je zelf... Als Messi niet bij Barcelona zat maar Ronaldo dan waren alle gesprekken op VZ omgekeerd geweest en dus ook die van Cruijf.

Ik vind eigenlijk dat Suarez hem wel een keer verdiend. Messi heeft gewoon een minder seizoen achter de rug en Ronaldo heeft dan wel twee grote toernooien gewonnen maar ik vind toch dat hij, ondanks zijn goals, niet echt zijn stempel heeft weten te drukken.

Suarez heeft gewoon een geweldig jaar achter de rug en is het gehele jaar blijven scoren. Het lijkt bijna wel alsof alleen Messi of Ronaldo kan winnen maar daar mag nu weleens verandering in komen.

22 juli 2016 om 12:59

Noem dan een paar dingen waarvan suarez de ballon dor eigenlijk kon winnen want suares heeft dit seizoen ook alleen maar gescoord

22 juli 2016 om 13:38

Ik vind dat Suarez een grotere invloed had op Barca dan dat Ronaldo dat had op Real afgelopen seizoen, en dan bedoel ik voornamelijk in de Spaanse competitie. Suarez staat bovenaan in zowel het topscoordersklassement als in het assistsklassement. Tevens was Suarez echt een teamspeler afgelopen jaar, misschien wel op een beetje een overdreven manier.

Ik beweer echt niet dat Suarez beter is dan Ronaldo maar ik vind zijn invloed afgelopen seizoen wel extreem hoog en zijn spel, zeker in de competitie, beter dan dat van Ronaldo.

22 juli 2016 om 16:00

Suarez was misschien in La Liga iets beter, maar Ronaldo was veeel beter in de Champions League en had een groot aandeel in het winnen van het EK. Suarez heeft geen groot eindtoernooi gespeeld en internationaal nauwelijks iets kunnen laten zien.

22 juli 2016 om 20:10

Pfff haha... Suarez heeft een WK gespeeld in 2010, waarin hij beslissend is geweest en tijdens WK van 2014, tot aan het bijtincident. Daarnaast Copa America in 2011 gewonnen, oftewel vergelijkaar met een EK. Nu jij weer, wijsneus...

22 juli 2016 om 20:37

Wat heeft het WK 2010 , het WK 2014 of de Copa America van 2011 te maken met de Ballon d Or 2016?? echt al te snugger ben je niet he!

22 juli 2016 om 20:46

Snugger? Lees jij wel en weet je wel je zelf typt? Check je commentaar over Suarez... dan moet je zelf die vergelijking niet maken.

22 juli 2016 om 21:47

Ok speciaal voor jou Anlista, omdat je het blijkbaar nog niet op de hoogte bent. Deze discussie gaat over de Ballon d Or 2016 dit is natuurlijk vrij moeilijk om zelf te concluderen.

Is Suarez zelf niet veel beslissender geweest dan Messi dit jaar?

24 juli 2016 om 00:16

Maybe, maar wie gaf de assists en voor-assists op hem ?

Gaap.. wie de beste is, dat is niet waar het om gaat. Wie heeft het beste gepresteerd. Maar maakt ook niet uit, want iedereen heeft zijn eigen voorkeur en eigen interpretatie.

Als Ronaldo zijn prestaties doortrekt tot het eind van dit jaar, dan lijkt het mij logisch dat hij verkozen wordt. Tenzij men gaat afwijken van het stemgedrag van de voorgaande jaren...

Bij de Ballon Dor wordt er nou eenmaal heel erg gelet op de prijzen die je pakt, dus ik denk dat Ronaldo er het beste voor staat. Dat neemt niet weg dat ik Ronaldo helemaal niet zo goed vond dit jaar, ookal heeft hij die prijzen gewonnen. Op het EK heeft hij misschien 2 goede wedstrijden gespeeld en bij de Champions League vond ik Bale veel beter, omdat die goed speelde bij de beslissende momenten, Ronaldo niet. En dan kan je wel zeggen dat Ronaldo veel heeft gescoord enzo, en dus wel goed heeft gespeeld maar dat komt voornamelijk omdat zowel bij Real als Portugal het spel helemaal om hem draait, dus dan is het logisch dat hij alsnog veel goals maakt, maar zoals ik dus al zei, vond ik hem dus helemaal niet zo goed. Messi is over het algemeen beter, maar Ronaldo gaat de prijs winnen dit jaar.

22 juli 2016 om 13:18

Overdrijven is een kunst. Een jaar schorsing zou op zijn plek zijn geweest maar Suarez is al genoeg gestraft voor het bijten.

Typisch. Een vraag krijgen of Ronaldo de Ballon D'or moet winnen met als antwoord dat het goed gaat met 'Leo'.

Suarez verdiend hem dit jaar eerder zelf dan Messi.

Ik heb me er tot dusver maar afzijdig van gehouden, omdat ik het eigenlijk belachelijk vind dat de propaganda machines halverwege het jaar alweer overuren draaien voor de beste voetballer over heel 2016 genomen. En dat enkel omdat de belangrijkste prijzen voor dit jaar al verdeeld zijn. Het klopt dat laatstgenoemde criteria in het voordeel van Ronaldo spreken, maar waren Ronaldo en Messi tot dusver dit jaar subliem? Nee toch? Puur voetballend gezien vind ik Messi dan persoonlijk nog beter spelen, maar tot dusver mag het stokje van mij eigenlijk wel naar een andere speler. Ik vond Suarez namelijk nagenoeg heel het seizoen 15/16' heel, heel erg goed, ook de eerste maanden van dit jaar. Haalt echt een fantastisch niveau en als hij dat in de 2e helft van dit jaar doortrekt mag hij van mij verkozen worden tot beste van de wereld.

22 juli 2016 om 14:26

Kijk alleen eens naar het aantal goals dit jaar en beoordeel dan nog eens wie belangrijker was voor z'n team.

Wat mij betreft wint Bale deze prijs, vind hem dit jaar en met name het EK heel erg goed spelen, is erg beslissend en zonder hem was Wales nooit zo ver gekomen. Hetzelfde geldt overigens voor Griezmann. Ik ga dus voor Griezmann of Bale, maar ik snap dat het natuurlijk weer Messi of Ronaldo wordt. De Ballon D'or gaat over 12 maanden dus we hebben nog een aantal maanden te gaan waarin veel beslist kan worden. Eigenlijk moet deze prijs een andere vorm krijgen waardoor niet telkens dezelfde spelers kunnen winnen. Spanning is er wel een beetje af op deze manier...

22 juli 2016 om 14:32

Ik ben het helemaal met je eens. Bale en Griezmann hebben echt een ongelooflijk seizoen gedraaid met name Bale. Ik vind Bale ook veel waardevoller als Ronaldo, Griezmann bewijst het niet alleen nu want toen hij nog bij Sociedad speeldde scoorde hij ook altijd de beslissende doelpunten tegen Barca of Real. Ik kan me herrineren dat Griezmann 2 keer had gescoord tegen Real Madrid met Sociedad en dat was ook de bevestiging van zijn talenten. Ik vond het echt geweldige keuze dat hij voor Atletico koos want Barca of Real had zijn talenten kapot gemaakt door hem op de bank te laten rotten. Griezzman is veel beter dan dat Ribery ooit is geweest dat kan ik wel garanderen.

Als je gaat kijken naar puur voetbal dan is ronaldo dus wel gewoon beter. Messi kan leuk dribbelen met een beweging naar rechts (geniaal dat wel) maar ronaldo kan veel meer met een bal dan messi

22 juli 2016 om 13:33

Ronaldo kan wat leuke trucjes met een bal ja, en soms levert hem dat een mooie goal op zoals tegen Hongarije maar jij onderschat de dribbelkunsten van Messi nu heel erg hoor. Hij kan elke kant op draaien wanner hij wil op ongelooflijke snelheid en wendbaarheid, en dat vind ik nog eens met de bal toveren.

22 juli 2016 om 13:51

Kijkend naar puur voetbal is Messi dus vele male beter. Komt veel makkelijker een mannetje voorbij, heeft een veel betere dribbel, geeft meer assists, pre-assist en heeft een betere paas. Ronaldo speelt tegenwoordig vaker een balletje breed als hij tegen over een verdediger staat dan dat die er langs probeert te komen, waarom zou dat zijn?

22 juli 2016 om 21:52

Maxhoek. Ga alsjeblieft een andere sport volgen want deze is duidelijk niet aan jou besteed.

Bij far de beste vind ik wel erg. Maar ik zelf moet toegeven (ronnie fan) dat messi wel beter is maar ja ik vind ronaldo ook gwn een weredtopper en een fenomeen maar messi is gwn buitenaards.

Kennelijk mag je niets negatiefs zeggen over Suarez op deze ajax site. Maar goed ik neem deze speler totaal niet serieus. Hij had sowieso nooit meer op een voetbalveld mogen staan. Ronaldo verdient die prijs meer dan ooit dit jaar. Op alle fronten de beste.

De antwoord van Suarez was totaal onnodig. Of Messi de beste speler van de wereld is, is niet relevant. Het gaat erom dat Ronaldo de twee belangrijkste prijzen van het kalenderjaar heeft gewonnen. Namelijk de champions league en het EK. In beide heeft hij een belangrijk rol gespeeld. Dus ja dan heeft Ronaldo inderdaad een voorsprong.

Het is echt dat Cristiano het EK (op onbegrijpelijke wijze) heeft gewonnen. Anders was hij misschien niet eens op het podium beland denk ik. Ik kan me serieus (vanaf 2016 aangezien dat de periode is voor de Ballon D'or) maar één belangrijke goal herinneren. De winnende vs Barcelona in Camp Nou. In de CL stond hij er niet op de belangrijke momenten (en nee een strafschop inknallen is echt niet zo een prestatie als dat sommige beweren) en dan hebben we het nog niet eens gehad over zijn veldspel. Pepe vind ik nog een grotere kanshebber gezien zijn inbreng bij Madrid en Portugal. Ik durf te zweren dat zonder Pepe Portugal het EK nooit gewonnen had. En over Suárez zijn quote, tja ik ben het compleet eens. Want noem maar een voetbaltechnisch gebied waarop Messi niet superieur is aan wie dan ook. Met afstand de beste speler.

22 juli 2016 om 16:10

Real Madrid maakte 9 doelpunten in de Champions League. Ronaldo maakte er daarvan 5 en gaf 1 assist. Hij speelde in de finale zeker niet sterk maar maakte wel de laatste strafschop, daarmee is zijn bijdrage in het winnen van de Champions League toch wel groot.

22 juli 2016 om 16:22

Vanaf 2016 hebben we het erover he. Hij maakte daarin doelpunten tegen Wolfsburg en Roma, niet de beste tegenstanders. Ik twijfel zelfs of die twee wel thuishoren in de achtste en kwartfinale van de Champions League. Vervolgens was hij tegen City en Atlético vrij onzichtbaar. Bij Real vond ik spelers als Modric, Pepe en Casemiro veel belangrijkere schakels toen het er echt op aankwam. En zoals ik al zei, maakt voor mij veldspel ook behoorlijk wat uit. En laten we eerlijk zijn, op dat vlak is Cristiano niet eens top 10. All goals.

22 juli 2016 om 20:13

Ik heb het ook over 2016!

Tegen Roma 1e wedstrijd uit scoort de 0-1 in een 0-2 overwinning
Tegen Roma 2e wedstrijd 1 goal en 1 assist in een 2-0 overwinning
Tegen Wolsfburg 1e wedstrijd uit een 2-0 verlies
Tegen Wolsfburg 2e wedstrijd 3 goals in 3-0 winst waardoor real op agg. met 3-2 doorging
Tegen Man City 1e wedstrijd 0-0 Ronaldo speelde niet mee vanwege een blessure.
Tegen Man City 2e wedstrijd 1-0 winst.
Tegen Atletico 0-0 winst na strafschoppen.

Ik moet mezelf corrigeren zie ik Real Madrid scoorde namelijk 8x in de Champions League , Ronaldo was dus goed voor 5 doelpunten en 1 assist, en dus direct betrokken bij 6 van de 8 doelpunten.

Op het EK geldt hetzelfde Portugal scoorde 8x en Ronaldo was goed voor 3 doelpunten en 3 assist , ook hier was hij dus direct betrokken bij 6 van de 8 doelpunten.

Ik ben het met je eens dat Ronaldo niet altijd goed speelde maar hij was wel ontzettend vaak beslissend meer dan wie dan ook in 2016.

Ik ben het dus helemaal niet eens met Suarez want juist Messi was dit jaar onzichtbaar in de grote wedstrijden.

23 juli 2016 om 02:35

De goals tegen Wolfsburg en Roma had ik ook opgenoemd. Maar laten we eerlijk zijn, zijn dat topteams? Messi was trouwens (na de schandalige serie na de Clásico) degene die Barcelona samen met Suárez als afmaker kampioen maakte door 7 wedstrijden op rij te winnen met vaak dikke cijfers. Daarnaast besliste hij eigenhandig de Copa del Rey finale met twee prachtige assists en leidde hij zijn land opnieuw(!) naar de Copa America finale. Het is jammer dat hij dan de penalty overschiet, maar zijn spel was magnifiek op de hele Copa. Ook in de finale was hij een van de betere. Cristiano heeft eigenlijk alleen de meest prestigieuze prijzen gewonnen, maar de beste voetballer was hij in mijn opinie echt niet. Een speler als Pepe was voor Portugal en ik denk ook Madrid van meer waarde in 2016.

23 juli 2016 om 09:57

Wolfsburg en Roma zijn inderdaad niet echt top teams , maar uiteindelijk maakte Ronaldo wel het verschil.
Ik denk ook dat er maar 4 of 5 echte Europese topteams zijn en de rest behoort gewoon tot de sub-top.

Barca won te ternauwernood nog La Liga na inderdaad uiteindelijk nog een goede serie.
Maar het is ook zo dat Barca in 2016 een enorme voorsprong verspeelde in La Liga , en Messi in die periode uiterst matig speelde.
In La Liga speelde Messi tegen Real gewoon slecht en ook tegen Atletico was hij ondanks zijn goal matig.
Nu zeggen alleen doelpunten en assist niet alles maar toch is het wel opvallend dat Messi tegen de top 5 uit La liga slecht 2x wist te scoren en hij maar 1 assist gaf, terwijl hij tegen de onderste 5 uit La Liga 13 x scoorde en 4 assist gaf.

Dat Messi magnifiek was in de Copa vind ik overdreven , hij speelde goed maar de tegenstanders stelde natuurlijk weinig voor Panama met 10 man , Bolivia de nummer 109 van de Fifa ranking en Venezuela de nummer 47 van de Fifa ranking en de nummer laatst in de Conmebol WK kwalificatie poule.
Buiten Chili om was de Vs de enigste tegenstander van redelijk formaat en het enigste land wat op zich redelijk mee zou moeten komen tegen een Europese middenmoter.

Het is leuk om met grote dikke cijfers te winnen maar om de beste te zijn draait het er toch om wanneer je het laat zien en wanneer je het verschil maakt. Jij weet dat net zo goed , 3 x scoren en geweldig spelen tegen Panama is leuk maar uiteindelijk is wel of niet het verschil maken in de finale veel belangrijker.
Messi speelde in de finale redelijk maar was zeker niet de beste op het veld.

Pepe speelde zeker goed , je zag hem echt ook groeien op het Ek.
Het is echter ook zo dan verdedigers nauwelijks (onterecht) in aanmerking komen voor de Ballon d Or.

22 juli 2016 om 18:27

Hahaha geweldig die uitspraak. Hij stond er niet op belangrijke momenten. Sorry maar kijk dan maar even de wedstrijd tegen wolfsburg terug in bernabeu. En die tegen Roma was ook niet onbelangrijk hoor.

23 juli 2016 om 02:37

Sorry maar je noemt dan ook twee tegenstanders die eigenlijk niet thuishoren op dat niveau. Als je eerlijk bent, zijn deze elftallen net europese subtop te noemen. Het was al een schande dat Madrid met 2-0 van ze verloor. Om Cristiano een Ballon D'or te geven op basis van 5 goals vs Roma, Wolfsburg en een EK, waarin hij niet eens zo doorslaggevend was. Nee, ik ben het compleet eens met de Gouden Schoen winnaar Luis Suárez.

Tsja, ik vind Messi de beste speler ter wereld ongeacht wie er beter presteert bij zijn club.

Neemt niet weg dat ik vind dat Ronaldo het wel heeft verdiend om de gouden bal te krijgen dit jaar. Er zijn heel veel spelers die ik liever zie voetballen dan Ronaldo, maar door zijn geweldige prestaties verdient Ronaldo de Gouden Bal.

Als CR als het seizoen begint gewoon doorgaat met 1 op 1 (minimaal) dan geheid dat hij een voorsprong heeft op messi.
Hij heeft uitgerekend de 2 prijzen gewonnen die je al direct in de spotlight zetten wat die prijs betreft.iets dat hij niet eerder had, en alsnog die bal toendertijd won.
En hij had voor deze 2 prijzen (Cl en ek) al een mooi seizoen laten zien.
Messi zal het denk ik enkel winnen als hij een of andere gekke omhaal ofzo maakt komend seizoen op een belangrijk moment , zoiets dergelijks maar anders zie ik Messi die bal niet winnen.

Maargoed ik vind dat men bij deze prijs te veel kijkt naar stats en gewonnen prijzen.
Neem die prijs al jaren niet meer serieus maar 1 ding lijkt me zeker.. CR en Messi completeren wederom plek 1 en 2 (wie nr 1 staat laat ik in midden) ...wie is de nr 3?
Die nr 3 zal hoe dan ook weer voor spek en bonen er staan.

Jongens geniet van hun allebei, want dit worden de laatste jaartjes van de grootste rivalenstrijd in de voetballerij ooit. Messi zou altijd als de beste van de 2 genoemd worden deal with it! Ronaldo verdiend hem dit jaar deal with it! Ik verwacht tevens wel dat Ronaldo nog langer door gaat als Messi.

Cristiano heeft op het EK bijna geen donder gepresteerd. Hoe dat op zijn conto geschreven wordt is te belachelijk voor woorden.
Messi schoot de pingel er in de finale voor de Copa niet in, maar heeft wél een noemenswaardig toernooi gespeeld.

Won inderdaad de CL, maar met wat voor route...
En sowieso is het ridicuul, Cristiano haalt het gewoon niet bij Messi. Messi heeft individueel ook een veel beter jaar gekend tot nu toe en we hebben nog een half jaar te gaan.

Ronaldo is goed. Messi is geniaal. Kan veel meer met de bal. Kan 5 tegenstanders dollen en scoren. Heeft het afgelopen jaar veel vrije trappen gemaakt. Ronaldo zijn vrije trappen zijn een gevaar voor het publiek. Als je de acties, assits en goals ziet van Messi en die van Ronaldo. Veel mensen zeggen dat Ronaldo de CL en Ek heeft gewonnen maar de prijs gaat toch niet wie de meeste/belangrijkste prijzen heeft gewonnen?? Messi wordt altijd genoemd in 1 adem met Cruijff, Pele en Maradona. Ronaldo wordt alleen vergeleken met Messi. Je kan voor Madrid zijn of meer een liefhebber zijn van Ronaldo dan van Messi maar als je eerlijk bent is Messi gewoon veel beter.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren