Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bosz waarschuwt Ajax-fans: 'Hebben tijd nodig om alles op de rit te krijgen'

Laatste update:

Ajax heeft nog twee wedstrijden de tijd om zich te prepareren voor de cruciale ontmoetingen met PAOK Saloniki in de voorronde van de Champions League. De Amsterdammers oefenen woensdag om 15.00 uur tegen AS Bézier en spelen om 20.00 uur tegen Olympique Marseille. Dat laatste duel is de testcase waar het écht om gaat, vertelt Peter Bosz op de website van de club.

/

Ajax treedt ’s middags aan met het zogenaamde ‘b-team’, maar ’s avonds komt het beoogde basiselftal in actie. Dat zal veel lijken op de ploeg voor het eerste duel met PAOK van volgende week dinsdag, in Amsterdam. “Vanwege de korte voorbereiding, ontkomen we er niet aan enigszins terug te vallen op de basis van afgelopen seizoen. Je hoopt dat een aantal automatismen er toch nog goed inzitten”, aldus Bosz.

Bosz moet het in ieder geval doen zonder de licht geblesseerden Amin Younes en Lasse Schöne, maar hij maakt zich geen zorgen over het duo. “De medische staf denkt dat ze zaterdag weer mee kunnen trainen”, geeft hij te kennen. Ook Nemanja Gudelj zal ontbreken tegen Olympique: de middenvelder zit tegen PAOK een schorsing uit en is dus even niet bruikbaar.

Ook zonder de Servisch international gaat Ajax woensdag en uiteraard volgende week voor een bevredigend resultaat. Bosz waarschuwt echter voor te hoge verwachtingen. “Wij hebben tijd nodig om alles op de rit te krijgen. Dat lukt niet in één week en ook niet in twee of drie. Dat heeft tijd nodig.”

Denk jij dat Ajax de ontmoetingen met PAOK Saloniki overleeft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mijn zegen heeft ie, support in plaats van afkraken. Ze hebben allen talent en de trainer heft zich bewezen voor watbetreft veldspel

19 juli 2016 om 20:28

Hij komt in een gespreid bedje. Er staat een selectie die in tact is gebleven, dat heeft de Boer nooit mee mogen maken. Misschien moet je je gewenste aanpassingen maar wat geleidelijker doorvoeren en eerst voor jet resultaat gaan. Ja het team is jong, maar met oa Klaassen, Bazoer, Tete en Riedewald heb je een paar van Nederlands toptalenten in huis met voor hun leeftijd al aardig wat km op de teller.

Gas erop en geen excuses. Als je paok niet voorbij komt is er zeker reden tot afkraken.

19 juli 2016 om 20:41

De ene keer willen we met zijn allen af van het saaie 'resultaat' voetbal onder de Boer, maar als dat (logischerwijs) eerst minder resultaat oplevert dan willen we het ineens weer behouden en gefaseerd aanvallender gaan voetballen. Zo blijf je bezig. Overigens kan je niet eens gefaseerd overstappen, als je een andere speelstijl wil inbouwen moet je er vol voor gaan, met halfbakken oplossingen waarbij je midden in het seizoen de speelstijl nog verder moet gaan inslijpen maak je het alleen maar minder.

19 juli 2016 om 20:44

Pardon? Hoe denk je dat de boer kampioen is geworden? Hij nam een elftal over met spelers die bijna de nederlandse competitie ontgroeit waren.

19 juli 2016 om 20:47

Een gespreid bedje kun je over discussiëren. Bosz houdt er toch een iets andere speelstijl op na dan de Boer, dus voor de selectie is het allemaal nieuw. Dat blijkt ook wel uit de resultaten tot nu toe. Het lijkt me lastiger om als elftal een totaal nieuw systeem onder de knie te krijgen dan je oude team in de oude speelstijl op twee, drie plaatsten nieuwelingen in te moeten passen.
De stelling dat je PAOK gewoon moet pakken is inmiddels ook een paar jaar achterhaald, gezien de Europese resultaten van de afgelopen jaren.
Ik moet het allemaal nog zien. Hetzelfde was van toepassing geweest als de Boer nog trainer was geweest overigens.

19 juli 2016 om 20:58

Ach, de mensen die beweren dat het om het mooie voetbal gaat zijn de weg allang kwijt. Goed en aantrekkelijk voetbal gaat bijna niet samen met verliezen , verliezen en slecht voetbal gaan des te beter samen. Je zult ook zien dat mocht het resultaat uitblijven deze groep hun hele pleidooi spontaan vergeten is en vooraan staat mee te roepen om het ontslag van de trainer of beleidsbepalers. Dankzij die mentaliteit hebben we in de periode 1999 - 2009 zo'n sportieve ellende gekregen.

We staan nu twee jaar met lege handen, dat kan gebeuren. Maar een jaar waarbij de selectie intact blijft (de selectie die 82 punten behaalde) mag niet uitlopen op een tussenjaar zonder sportief succes.

19 juli 2016 om 21:06

@mrpuma

Ja, lekker de boel overnemen in december met een achterstand van 6 punten op de koploper. Helemaal als je een elftal treft dat hopeloos uit vorm is en weken lang zonder tactisch plan heeft gespeeld. En dan vertrekken Emanuelson en Suarez ook nog eens in de winter, zonder dat er vervanging komt.

De Boer heeft geweldig werk verricht, als Ajax niet zo zuinig tussen 2013 en 2016 was geweest dan hadden we heel waarschijnlijk heel wat betere seizoenen gehad. De Boer heeft er nooit over geklaagd, accepteerde telkens dat sterkhouders werden verkocht op het laatste moment of dat de beloofde versterking uitbleef. Het maximale uit het materiaal halen wat hij ter beschikking had, en dat lukte zeer behoorlijk.
.
De herwaardering van Frank de Boer laat nog even op zich wachten, maar hij zal komen. Net zoals de herwaardering van Ronald Koeman ook kwam,

19 juli 2016 om 21:14

Helemaal met je eens Manodedios,
Je bent trainer van "de" club van Nederland en vraagt om tijd voordat er resultaten behaald kunnen worden. Als alles klopt bij deze club, moet het niet uitmaken welke trainer er voor de groep staat. Die jongens kunnen allemaal voetballen en hebben vorig jaar tot de laatste dag mee gedaan om het kampioenschap. Ipv spelen naar de kwaliteiten van je elftal, moeten er ineens 26 selectiespelers spelen naar de kwaliteiten van de trainer. Die jongens hebben resultaat voetbal gespeeld onder de Boer en deden dat in ieder geval verdienstelijk in NL Hij krijgt deze totale omwenteling nooit op tijd klaar en dat pikken de 50.000 supporters op de tribune nooit. Grote (rijke) clubs kopen spelers die het spel van de trainer kunnen spelen. Ik hoop voor Ajax dat ik er langs zit, maar Bosz gaat het niet redden bij Ajax als ie vol blijft houden waar ie op dit moment mee bezig is.

19 juli 2016 om 21:26

Ajax heeft een zeer matig middenveld dat internationaal geen potten gaat breken. In Nederland is het leuk maar we hebben de EL gezien vorig jaar. Was om te huilen bijna geen kansen gecreeert.

Ajax heeft niets te zoeken in de CL zolang er geen creatieve middenvelder bij komt en een creatieve buitenspeler. 2 ''kanonnen'' zoals overmas omschreef. Hier kan bosz nix aan doen. Het zat ajax erg mee in de 2de seizoenshelft o.a tegen utrecht en een paar andere wedstrijden.

19 juli 2016 om 23:13

Gespreid bedje ? met een selectie die jaren alleen maar gewend is om tikkie terug tikkie breed te spelen dat is nou niet echt in een gespreid bedje hoor , hij krijgt deze selectie die gewoonweg kwaliteit en creativiteit ontbeert als je dat niet ziet dan kun je beter niet reageren het zijn allemaal eenheidsworsten die de Boer graag zag en die alleen maar een ding konden dat was op balbezit spelen , maar nu hebben ze een trainer die wil voetballen en daar kom ik voor en vele met mij en dat kost tijd want dat hebben deze jongens niet geleerd onder de Boer dus Bosz afkraken zou wel heel erg kortzichtig zijn gun die man AUB de tijd want dat saaie klote voetbal zijn we echt zat .

19 juli 2016 om 23:15

Een gespreid bedje? Iedereen die zegt dat Ajax zich maar even moet plaatsen voor de CL, anders heeft Bosz gefaald, is niet goed wijs. Dit Ajax heeft niks te zoeken in de CL. De Boer heeft met dit team vorig jaar ook helemaal niks klaar gespeeld in Europa. Zelfs in de eredivisie konden ze nauwelijks kansen creëren. Dan doet ook de enige fatsoenlijke en ervaren spits die we hebben niet mee en is de enige verdediger met een fysiek dat Europees mee kan komen (mvdh) vertrokken. Veltman als CV is een drama en zou daar nooit meer opgesteld mogen worden. Lekker laten gaan of als 2e Rb houden.
Bosz weet inmiddels ook donders goed dat dit team niks in De CL te zoeken heeft dit seizoen. De eredivisie is wat telt dit jaar!

19 juli 2016 om 23:50

Wat een onzin. alleen Vertonghen en Stekelenburg.

Suarez direct weg, El Hamdaoui 2e elftal, Emanuelson weg.. geen goede start voor een trainer van de A1.

20 juli 2016 om 09:04

Volgens mij ken je Ajax niet zo goed... Gespreid bedje... Hou op hoor!

Deze selectie is heel matig en totaal niet in balans. Verdedigend is redelijk maar te zwak voor Europese begrippen. Hetzelfde geldt voor de aanval. Het middenveld nou ik als Ajacied dramatisch. Klaassen, Bazoer en Gudelj zijn allen box-to-box spelers; spelers voor de '8'. De enige '6' is Serero maar die wordt nooit op waarde geschat. Waardige '10en' zijn er ook niet. Vrij dramatisch dus.

Met die toptalenten van jou valt het ook wel mee. Klaassen? Niveau middenmoot Premier League. Die is gewoon echt niet zo goed. En dan is het nog de houthakkerstactiek van De Boer waar je vanaf moet... Dat lukt niet zo gemakkelijk omdat je met spelers zit die tactisch/technisch én mentaal niet zo sterk zijn.

Het is gewoon een zware kluif voor Bosz. Ik neem het Overmars meer kwalijk als PAOK wint. Hij had jaren geleden al een goede gebalanceerde selectie moeten opleveren.

19 juli 2016 om 20:38

Veldspel wel, maar zijn 'plan b', daar ontbrak het ook bij Vitesse wel een beetje aan. Afkraken is uiteraard niet nodig (te vroeg ook), maar dat Ajax onder zijn leiding tot nu toe dramatisch speelde tijdens de voorbereiding en dat het best een afgang is? Tja dat mag gewoon gezegd worden. Hopen op (snel) betere tijden en het spel dat verwacht werd onder zijn leiding.

19 juli 2016 om 20:45

Ja is dat een afgang??? Misschien heeft bosz zijn spelers wel geinstrueerd om ondanks het resultaat het bosz spel te spelen, zodat er van fout kan worden geleerd.

En dan dan win je alles tegen de lamme en blinde zegt dat dan wat over de vorm.

Daarbij kan je bos niet verantwoordelijk stellen voor persoonlijke fouten.

En ook bosz zal het belang van de vcl kennen

19 juli 2016 om 21:37

Ja dat is een afgang. Kom op zeg, een tweede klasser uit Oostenrijk, amateurs uit Amsterdam, een Begische club van normaal niveau en tweederangs russen.. En daar pak je welgeteld 1 punt tegen in totaal. Je kunt recht praten wat krom is, maar dat is gewoon een afgang. Zoals ik al zei, geef ook ik de moet niet op, maar het ziet er gewoon niet best uit zover.

19 juli 2016 om 22:21

Is inderdaad een afgang maar hey is de vraag in hoeverre jehieraan waarde moet hechtenn

20 juli 2016 om 01:12

Daar moet je helemaal geen waarde aan hechten. De voorbereiding was vorig jaar heel goed. Er werd heel leuk gespeeld tegen goede teams. Nou, kijk wat je daar aan heb gehad. Ook 3x niks. Je haalt met geluk de El. Dus het zegt totaal niks. Er komt een heel ander soort druk kijken bij wedstrijden waar het er echt om gaat.

20 juli 2016 om 00:32

Tot op wat voor zekere hoogte krijgt hij jouw zegen? Dit is wel Ajax. En je speelt voor het kampioenschap èn CL kwalificatie. Wat als we op plek 4 staan tijdens de winterstop omdat we in het begin van het seizoen wedstrijden hebben verspeeld tegen ploegen waarvan Ajax sowieso punten had moeten pakken zoals clubs als Heracles, Groningen, Utrecht?

20 juli 2016 om 01:14

Je moet Bosz wel de tijd geven. Dat lijkt me wel zo eerlijk. Hij moet gewoon zorgen dat nu zsm zijn speelstijl erin zit. Eerste wedstrijden zullen misschien moeizaam zijn, maar dat is nu eenmaal even niet anders. In de winterstop moet hij het wel helemaal op de rit hebben natuurlijk. Stekrer nog als de resultaten 10 wedstrijden op rij om te janken zijn mogen we al voorzichtig conclusies trekken denk ik.

Tijd heb je niet als je de CL wilt halen. Ik vind dit een slap excuus, de basis van vorig seizoen staat er namelijk nog. Er zijn amper spelers vertrokken en er zijn er een aantal (wellicht voor de toekomst) bijgekomen. Ajax mag wel wat meer ambitie uitstralen, laten we gewoon met 2 clubs in de CL spelen. Dat heeft het Nederlands voetbal hard nodig...

19 juli 2016 om 20:26

Dan willen we dat maar niet halen, eerst maar eens goed team bouwen dat kan spelen zoals Ajax hoort te spelen.

19 juli 2016 om 20:30

Precies dit. De CL komt helaas te vroeg, maar het belangrijkste voor mij en veel andere supporters is dat we eerst maar weer eens mooi Ajax waardig voetbal laten zien.

19 juli 2016 om 20:31

Als je in de top wilt werken, moet je top presteren. Daarom is het ook niet voor iedereen weg gelegd. Ajax moet veel meer ambitie uitstralen dan dat ze nu doen, en dingen zeggen als ''dan halen we het maar niet'' is precies de reden waarom Nederlandse clubs slecht presteren Europees. Alles mag, niks moet. Kom op zeg, je mag best wel een beetje vooruitstrevender zijn. Resultaat is waar het om draait en als wij als Nederland nog eens wat voor willen stellen in Europa zou het een mooi begin zijn om met Ajax nu te kwalificeren voor de CL.

19 juli 2016 om 20:38

Alsof we altijd genoegen nemen met een seizoen niet. Dit is een speciale gelegenheid als je het zo kan noemen omdat we na 4 jaar hetzelfde systeem alles omgooien en dat heeft tijd nodig. Elk ander jaar zouden we gewoon vol gaan voor de groepsfase overleven en dan misschien nog stunten.

19 juli 2016 om 20:43

Mooi voetbal, man belangrijkste is toch echt CL voetbal halen. Daar zit het geld. Velen doen echt alsof frank niet wilde dat er mooi gevoetbald werd. De meeste spelers hadden/hebben daar gewoon niet de skills voor. Je maakt van een dubbeltje geen rijksdaalder hoor.
Ik kan het me niet voorstellen dat deze spelers opeens sneller het balletje laten rondgaan.

19 juli 2016 om 20:51

Tuurlijk is CL het belangrijkste maar ik ben best bereid om dat 1 keer op te geven als dat betekent dat we weer mooi voetbal gaan spelen. Ik snap best datje daar een andere mening over kan hebben maar ik wil gewoon weer het Ajax spel zien waar ik fan van werd.

19 juli 2016 om 21:04

Dat je weer goed voetbal wilt zien, snap ik. Maar je moet ook inzien dat Ajax en met name het Nederlands voetbal het niet kan permitteren om even een keertje het op te geven. Als we zo doorgaan kunnen we als Nederlands kampioen zelfs in de Europa League terecht komen, dan is de afbraak compleet.

19 juli 2016 om 21:33

Als jij Ajaxsupporter bent 993410, dan ben ik hem effe helemaal kwijt. Denk jij nou echt dat Ajax zonder noemenswaardige investeringen, maar door een andere speelwijze ineens successen gaat halen? Je hebt het hele jaar gevoetbalt om 1ste te worden zodat je CL kunt spelen. Dat is op de laatste dag fout gegaan, maar je hebt nog 1 kans en dan kom jij aanzetten met de je het mooie voetbal prioritert boven CL voetbal. Wat zijn nu eigenlijk de doelstellingen van de club Ajax voor het seizoen 2016/2017, Kan een Ajaxsupporter dat mij uit proberen te leggen?

19 juli 2016 om 22:25

Cl spelen voor het geld waarvoor dan. Er wordt toch niet geinvesteerd in de spelers die we allen graag zouden zien komen.
En het voetbal volgensmij waren we het er allemaal over eens dat Vitesse ondere Bosz vaak het meest aantrekkelijkste voetbal speelde van de comp. Ik ga er toch vanuit dat het spelersmateriaal in Amsterdam toch net iets beter zou moeten zijn. Al is het maar om dat hij meer keuzes heeft.

Eerst zorgen dat het spel naar wens gaat dan zouden resultaten vanzelf moeten komen.

19 juli 2016 om 22:33

In eerste instantie is dat mooi en aanvallend voetbal spelen iets wat FdB ook altijd naar streeft echter toen er veel verloren werd, werd de nadruk op de 0 gelegt, atractief voetbal spelen in de Eredevisie moet haalbaar zijn dacht ik zo, dat is Frank dus de laatste 2,5 jaar niet gelukt, naar mijn mening heerst er een soort angst om fouten te maken, en dat moet er echt uit naar mijn mening, conclusie: eerst moet Ajax weer voetballen zoals vroeger ( zie PSV ) en dan zullen de resultaten van zelf weer komen, iets wat De Boer in zijn begin jaren ook vaak zij, " als je goed voetbalt dan komen de resultaten van zelf"

20 juli 2016 om 07:51

Heel eenvoudig door naar de langere termijn te kijken.
Al onze betere elftallen hadden in het verleden een slechte periode voor ze konden vlammen.
Je kan van Bosz nu niet verlangen dat hij Ajax in enkele weken een totaal ander spel kan laten spelen.
Dus geef hem tijd, het is niet anders.

19 juli 2016 om 20:51

Tja tijd of kwaliteit?
Waarom kunnen ze bij Ajax niet anticiperen en op tijd de selectie rond hebben? Het is geloof ik pas twee en halve maand geleden al bekend geworden wanneer we voorronde CL gespeeld moest worden. Dus waarom beginnen we weer met indekken?

Prima bosz, morgen mag je nog 2x keihard de boot in. Je wilt tijd, daar kunnen we ontzettend kort over zijn, je hebt nog exact 7 dagen. De 26e moet zijn er geen excuses meer, dat was al bekend toen je tekende dus maak het waar of bereid je voor op een zware tijd. Je hebt ambitie, dan moet je ook presteren.

19 juli 2016 om 20:37

Inderdaad, vanaf de officiële duels gaan wij als supporters prestaties verlangen.

Niemand verwacht dat we Europees ploegen gaan oprollen, geweldig zullen spelen of ons zonder problemen plaatsen voor de CL. Wel verwachten we minimaal EL groepsfase en dat er Europese wedstrijden gewonnen gaan worden voor tegenstanders die minder zijn, en dat tegen sterkere teams we onszelf niet blameren met grote nederlagen.

We verwachten ook niet dat we de eerste 5 competitie wedstrijden allemaal gaan winnen met 5-0 en fantastisch spel, wel dat ploegen als Sparta, Willem II, Roda JC en Go Ahead Eagles en Vitesse verslagen worden.

Wat mij betreft worden die twee oefenduels beide kansloos verloren, als we er vanaf de 26ste in officiële duels maar staan. Dan begint Bosz met het opbouwen van CV en kan hij krediet winnen, of juist verliezen.

Van Gaal zei dat ook. Die kon het ook nog wat langer rekken door te zeggen dat zijn 'Filosofie' enkele jaren kon duren om te ontwikkelen.

19 juli 2016 om 20:26

Achja, toen bosz bij maccabi begon heeft hij een maand drama gespeeld en daarna de rest van het seizoen niet meer verloren. Ik geloof hem wel.

19 juli 2016 om 20:29

Ik hoop ook dat hij gewoon daar kan met het bouwen van een goed spelend team waar we weer trots op kunnen zijn.
En als we niet door de voorronde komen is dat niets nieuw.

19 juli 2016 om 20:31

Ik geloof hem ook maar zolang niet al zijn spelers erin geloven ben je al ten dode opgeschreven voor CL. Van de gehele basis van vorig seizoen kan letterlijk geen 1 een kans creëren. Niet voor zichzelf niet voor een ander. Na de winterstop vorig seizoen wel geteld 39 kansen gecreëerd. Laatste van de hele Eredivisie. PSV bovenaan met 69.

19 juli 2016 om 21:55

Komt omdat er op het middenveld alleen maar dezelfde types rondlopen. Klaassen is nog wel iets anders omdat hij beter voor de goal is maar Bazoer en Gudelj zijn eigenlijk hetzelfde soort spelers. Het middenveld van Ajax is niet echt van het dribbelen en mooie steekpassjes maar meer van het harde werken dat maakt het lastig voor tegenstanders maar er is bij Ajax eigenlijk maar 1 dribbelaar en dat is Younes. Als ik Ajax was zou ik nog een goede rechtsbuiten kopen want El Ghazi scoort eigenlijk zelden met een actie altijd zijn het intikkertjes of afstandsschoten, geeft nooit assists en Cerny is nog te jong.

Logisch dat de Ajax-spelers moeite hebben met zijn spel. Frank de Boer heeft veel prijzen opgeleverd, maar het werd steeds defensiever gefocust op de fouten van de tegenstander. Bosz doet juist het tegenovergestelde.

Laten we niet vergeten wat F de Boer liet zien in voorronde cl afgelopen seizoen.
Het zou onterecht zijn om hem nu al af te schieten...
De beste man moet nog beginnen

19 juli 2016 om 23:48

Juist wel. Je moet coaches meteen op non actief stellen als ze de 1e vcl niet doorkomen met Ajax. Dat is namelijk een schande

Succes ben ik benieuwd wie er van plan is te gaan scoren of überhaupt een kans creëren. Good luck!

Hij is zich nu al aan het indekken. Bij een topclub is er geen tijd en moet je er meteen staan Peter. PSV is veel verder dan Ajax. Competitie zal snel(ler) worden beslist dit jaar. Althans, dat verwacht ik.

19 juli 2016 om 20:32

Je kan er niet meteen staan als je een compleet nieuw systeem implementeert. Dat kunnen zelfs de beste coaches niet.

19 juli 2016 om 20:44

Frank de Boer stond er wel meteen. Resultaten daar gaat het om, uiteraard bij voorkeur met mooi voetbal maar als de resultaten achterblijven verwacht ik een korte carrière van Bosz bij Ajax.

19 juli 2016 om 20:48

@master1 resultaten zijn belangrijk maar niet de reden daat ik voetbal kijk, tevens de reden van de vele kritieke op het EK

Ik kijk voetbal om vermaakt te worden en als ajac mij weet te vermaken dan winnen ze. Maar als ze winnen vermaken ze mij niet per definitie

19 juli 2016 om 20:53

Omdat Frank de Boer resultaat voetbal speelde en zijn systeem makkelijker in te brengen was (de basis ervan tenminste) dan wat Bosz nu implementeert.

19 juli 2016 om 23:47

Dus als Ajax mooi voetbal speelt tegen Paok maar er toch uitvliegt op basis van uitdoelpunten bijvoorbeeld ben jij tevreden?

Die tijd krijg je wat mij betreft niet Peter B!
Je moet niet ouwehoeren, Frank vroeg jaren om aankopen die hij vrijwel niet kreeg, jij bent net nieuw en er zijn geen cruciale spelers vertrokken maar je hebt WEL een aantal aankopen en ik denk dat er nog wat bijkomen dus je Moet gewoon presteren en zeker ook tegen Paok, anders had je weer trainer van Heracles moeten worden.

Begint hij nu al zichzelf in te dekken! Lijkt nu al dat hij de druk niet aan kan.. nu al gelijk excuses zoeken voor alle verlies partijen.

Hoop voor Ajax dat Bosz de juiste trainer is hij heeft mooi voetbal laten zien met mindere clubs... maar of het bij hem ook zo gaat lukken als bij Ajax ik betwijfel het

Iedereen die gelijk zo kritisch is, denk eens na man. Hij implementeert een compleet nieuw systeem, en jullie denken dat het dat maar moet lukken nog voor de CL. Gaat gewoon niet gebeuren. Misschien komt zelfs de eerste maand van de competitie te vroeg, het is allesbehalve makkelijk om al die spelers ineens een compleet andere rol en instructie te geven.

Die man heeft ook een beste taak. Al die automatismes diw de Boer er 5 jaar ingebeukt heeft moet hij er nu weer uit krijgen.....

Korte voorbereiding alsjeblieft je bent al een maand bezig en dit wist je van te voren ik neem aan dat alles op dit tweeluik is afgesteld anders werken ze wel erg amateuristisch daar. Het indekken is gewoon al weer begonnen en daar worden slappe excuses voor aangehaald. Volgende week moet er gewoon gepresteerd worden met een team dat al lang samenspeelt en ook al een maand voorbereiding gehad heeft op die wedstrijd. Mocht het fout gaan tegen Paok zijn er geen enkele excuses te verzinnen maar is er gewoon gefaald zo keihard is topsport.

Geen excuses, vanaf de 26ste is het speelkwartier voorbij en gaan de resultaten tellen. We gaan niet ons seizoen vergooien omdat Peter Bosz nog dire maanden of vier maanden moet werken aan automatismen. Dan ben je misschien wel Europees en voor de beker uitgeschakeld en sta je in de competitie een straatlengte achter. Geen excuces, met vrijwel dezelfde selectie zijn vorige jaar 82 punten gepakt dus dan zou Bosz er ook 82 kunnen behalen, helemaal als je bedenkt dat bij die 82 o.a onnodig puntverlies tegen De Graafschap, Roda JC en Heracles zat.

Dat je terug moet vallen op oude opstellingen omdat te behalen of dat het nog een maand of 6 duurt voordat het voetbal offensiever en aantrekkelijker is maakt me weinig uit. Daarvoor heb je alle tijd, zolang je gewoon wekelijks de punten binnen haalt in Europa en in de Eredivisie. Nog een jaar met lege handen is geen optie.

19 juli 2016 om 20:55

Het duurde Bosz bij Macabbi ongeveer een maand, dus daar kan je op rekenen. En tuurlijk gaan we punten verspelen, dat doe je altijd wel eens in een seizoen, ook de topclubs, anders zouden we elk seizoen in het principe dus ongeveer 30 keer winnen.

19 juli 2016 om 21:26

Je denkt toch niet dat ik een trainer eruit wil gooien omdat hij een keer gelijk speelt tegen Heracles of Roda JC? zelfs een seizoen wat daarmee uiteindelijk in een mislukt seizoen eindigt (zoals 2014-2015) dat kan best eens gebeuren. Maar als je selectie in tact blijft en zelfs op enkele plekken versterkt dan mag je verbetering verwachten vind ik.

Die kritische houding is nodig, zeker als ik lees dat Bosz zich aan het indekken is. Bij een topclub moet je gewoon altijd presteren, dat is de enige manier om krediet op te bouwen. Of je nu Danny Blind, Marco van Basten of Frank de Boer heet, in Amsterdam moet je winnen en prijzen pakken. Dan kun je nog zo'n goede reputatie bij andere clubs hebben opgebouwd, of zelf als speler bij Ajax het verdienstelijk te hebben gedaan : je zult Ajax sportief draaiende moeten houden, lukt dat je niet dan verlies je in rap tempo krediet.

20 juli 2016 om 00:21

Je zegt het juist, er zijn 82 punten in de Eredivisie gepakt. Europees heeft deze selectie totaal niks klaar gespeeld, het was continu de mannen tegen de jochies. Hoe kan je nou al aan de poten van Bosz beginnen te zagen bij een slecht resultaat in Europees opzicht, als De Boer afgelopen jaar alles behalve een positieve indruk heeft achter gelaten in zowel de kwalificatie als de groepsfase van de Europa League? Of ben je soms de wanprestatie tegen Jablonec al vergeten.

Uiteraard moet Paok gewoon verslagen kunnen worden, maar als je blijft wijzen naar de prestaties van deze selectie zouden je verwachtingen op Europees gebied toch wel wat lager moeten zijn.

20 juli 2016 om 02:12

Hoor je me dan ergens iets zeggen over overwinteren in de CL ? Of plaatsing voor de CL eisen?

Ik vind dat Paok wel verslagen kan worden, de ploeg die je daarna loot zal wel eens te zwaar kunnen zijn. Oké, prima dan belanden we in de groepsfase van de EL waar we groepshoofd worden (en waar je dus mag verwachten dat je door gaat naar de knock-out fase). En daar hebben we echt geen bijzondere prestaties voor nodig, tegen Molde en Celtic hebben we onnodig punten laten liggen. Jablonec was slecht, maar het was knock-out en we gingen door met een 1-0 zege en een 0-0 gelijkspel. Wat mij betreft zijn dat ook de uitslagen tegen Paok als het nodig is. Ik zou persoonlijk dan liever met het debacle van Rapid Wien aankomen, hoeveel beginnersfouten je daar maakt ... echt ongelooflijk. Gelukkig is de selectie nu een jaar verder en zijn de spelers verder in hun ontwikkeling (althans de meeste).

Als Peter Bosz in mei met de schaal in Amsterdam staat dan is het seizoen al voor een heel groot gedeelte geslaagd. Europees verwacht ik na de winter sowieso niks (als we er dan nog in zitten), voor de winter het minimale : winnen van clubs die minder kwaliteit hebben, de schade tegen de grotere clubs beperken en vooral resultaatgericht te werk gaan.

Dat is het nadeel Bosz. Door sommige werd je al niet goed ontvangen dus zul je de tijd niet krijgen. De basis is hetzelfde gebleven dus ik verwacht wel wat van de spelers.

Is Bos vergeten bij welke club hij zit? Als je iets niet hebt/krijgt dan is dat tijd. Morgen verliezen met redelijk spel gaat nog, tegen Marseille. Want ze moeten nou ook niet gaan denken dat doen we wel even. Maar volgende week een mmistap begaan zou echt dramatisch zijn en dan niet alleen voor hem maar ook voor Nedereland. We moeten echt punten gaan pakken dit jaar in Europa, daarvoor is het (cliché) 23:59:59. En vragen om tijd is vragen om een vroeg einde bij deze club. Zeker als je krediet vanwege je Feyenoord achtergrond ook al niet echt hoog is bij het publiek.

Ik word altijd zo moe van die reacties oordat competitie en CL is begonnen.

Laat we het resultaat gewoon afwachten. Die oefenpotjes zeggen helemaal niks.

Daarnaast, Paok is gewoon een moeilijke tegenstander. Het kan best wel is een rotpot volgende week worden met een totaal verdedigende tegenstander. Als dat een gelijkspel is dan geeft dat niks, dan krijg je wel kansen in Griekenland

Vind het tamelijk slappe instelling gezien de basis van afgelopen seizoen nog compleet is.

20 juli 2016 om 09:51

De basis van vorig seizoen komt gewoon veel tekort! Zeker Europees gezien!!

Als hij niet weet te winnen van die grieken, waar ze maar halve dagen werken :P en zelfde voorbereidingstijd hebben als Ajax, dan mag hij gelijk ophoepelen. Niks excuses, dan maar niet een nieuwe speelstijl proberen te integreren en dan vlak van te voren zeggen, ja we gaan toch maar met oude stijl door.

Op de rit krijgen had je in de voorbereiding moeten doen bij de competitie moet er gewoon gewonnen worden je kan echt niet de eerste 5 wedstrijden verliezen want dan ben je meteen kansloos voor de titel en dat lijkt me nu wel weer gewenst nu PSV hem weer gewonnen heeft.

Bosz is zich niet aan het indekken. Hij is gewoon reëel: je kunt niet in een paar weken een heel ander systeem van spelen in je vingers hebben. Dat kost tijd. Als je dat niet snapt, heb je totaal geen verstand van voetbal.

20 juli 2016 om 07:13

Bosz heeft dezelfde spelers en speelt ook 4-3-3 waarbij hij mogelijkerwijs met bijv. meer druk naar voren wil spelen maar dat mag geen reden zijn om deze voorzichtigheid te moeten bieden. Hij heeft geen geheel nieuw elftal zoals hij wel had bij Vitesse. Ik vind ook niet dat hij dit Ajax zo moet presenteren...er moet gewoon gewonnen worden en dat moet ook gewoon kunnen gezien de gehele basis hetzelfde is als vorigjaar.

Overmars en Vd. Sar zijn onverantwoordelijk bezig geweest met de aanstelling van Bosz. Bosz zal niet veel tijd krijgen om zijn speelstijl erin te slijpen. Bij Ajax moet je snel gaan presteren. Als dit hem niet gaat lukken is hij ongeschikt als trainer voor Ajax.
En dus hebben Overmars en Vd. Sar dan weer gefaald. Dan wordt het ook tijd om Overmars en Vd. Sar te ontslaan.

19 juli 2016 om 22:19

Sterker nog, ik wil dan ook de kop van de RVC. Dat gaat niet zo snel gebeuren, maar Ajax kan zich in mijn mening geen uitschakeling permiteren tegen POAK. De fans eisen niet de CL, maar de laatste jaren zagen we keer op keer dat we veel te weinig ervaring in ons team hebben. Daar kan Bosz niks aan doen, maar dan moet de nieuwe trainer nu heel oppassen dat hij geen mikpunt voor de fans gaat worden want Bosz begint door zijn Feyenoord verleden met zeer weinig krediet.

Bij Ajax heb je gewoon geen tijd. En wat is tijd? Blamage tegen een Paok is gewoon not done. Ik snap dat we in de competitie eerst niet alles gaan winnen, maar Bosz moet zich realiseren dat een blamage tegen de Grieken heel hard bij de fans gaat aankomen. En trouwens er staat veel geld op het spel of moeten we PSV blijven spekken met nog meer geld? Ik ben hoe dan ook van mening dat de RVC ook veel schuld heeft aan het feit dat we nog steeds op 'kanonnen' wachten. De fans zijn trouw, maar als Milik nu nog vertrekt dan mag iedereen binnen Ajax aan de fans dit gaan uitleggen. Geduld is nodig, maar Ajax is geen Vitesse... En dat weet Bosz zeker wel.

Poeh, lastig hoor. Het eerste argument is helder: dit is Ajax, je moet hier presteren! Aan de andere kant: ik zie in de basis weinig tot geen mutaties. Gaan we terugkijken op het afgelopen Europese seizoen: ternauwernood ontsnapt tegen Jablonec, aanfluitingen tegen Celtic, Fenerbahce en Molde! Dat was met dit team! Dus waarom men nu meer verwacht tegen Paok? Geen idee. Het moet beter, maar kan dat wel met exact hetzelfde elftal, dat is de vraag.

19 juli 2016 om 22:22

En daarom moeten de fans eens aan Overmars en de RVC laten weten hoe laat het is. Ik verwacht echt geen tweemaal 5-0 tegen PAOK, maar een uitschakeling is voor mij geen optie.

20 juli 2016 om 03:21

@ 007

Helemaal mee eens, persoonlijk krijgt hij van mij wel tijd; zolang ik maar zie dat hij de spelers kan motiveren zodat ze wedstrijden serieus nemen en dat er nu eindelijk die eeuwen oude typische Ajax kwaaltjes worden aangepakt. Ondanks dat ik hem al de tijd geef zou ik denk ook heel veel moeite hebben als we door Paok al worden uitgeschakeld.

Het probleem aan de andere kant is natuurlijk wel dat er al zo´n 15 jaar (als het niet langer is) er om tijd en geduld gevraagd word, Zolang Overmars, van der Sar en de raad van commissarissen er niet op afgerekend worden zal er weinig veranderen. Al vind ik dat het probleem zelfs nog dieper is; er is een orgaan bij Ajax wat altijd buiten schot blijft maar die eigenlijk echt overal verantwoordelijk voor zijn. Dat is die dinosaurus organisatie de Ajax ledenraad die het beleid bepalen, en de alle bestuurders aanstellen.

Die lui stellen al weet ik hoelang al niet steeds de verkeerde bobo´s aan en zijn vaak ook tot op het bod verdeeld waardoor ook zij altijd in verschillende kampen zitten. Die paar keer dat ze wel unaniem ergens over eens waren grepen ze ook niet in toen er weer dwarsliggers waren. Hoe je hen moet aanpakken weet ik niet, zichzelf evolueren en daaruit de consequentie trekken dat zij eigen de hoofdschuldigen zijn zie ik niet gebeuren. Daar zijn ze veel te ijdel voor, en dan heb je nog Ridder van de supportersvereniging waarvan je ook niet hoeft te verwachten dat hij echt kritisch is richting Ajax toe. Op een of andere manier lijkt het niet mogelijk te zijn voor Ajax om goede mensen aan te stellen die weten wat ze doen en echt eensgezind zijn.

Doe maar lekker rustig aan Petertje. Je hebt alle tijd, mijn zege heb je

Als Bosz het niet haalt tegen Paok, moeten Overmars en co maar eens hun conclusies trekken. Nog steeds is het basisteam bijna onveranderd en afgelopen seizoen is Ajax in Europa gedegradeerd tot voetbaldwerg! Dan kun je een nieuwe trainer niet de wei insturen met nagenoeg exact hetzelfde team. Ze hebben nog tot 31 augustus, maar de urgentie proef ik niet bij Overmars, noch bij de RvC.

Erg gevaarlijk van Bosz om de supporters te waarschuwen.
Ajax heeft namelijk vele "fans" die denken groter dan de club te zijn en die willen dit absoluut niet horen.
Peter creeert zo wel zijn eigen wespennest waarin hij ongetwijfeld wil vertoeven.
Ik heb een hard hoofd in Ajax dit seizoen en met name de wrdstrijden tegen Paok die geheel in Ajax-style wel weer onderschat worden.

Als je als Ajaxsupporter meteen resultaten verwacht van Bosz dan heb je geen verstand van voetbal.
De manier van spelen is totaal anders dan de Ajax spelers gewend zijn en zo'n nieuw systeem je zelf aanleren kost nu eenmaal tijd, dat heb ik bij Vitesse gezien. Dus denk eerder aan een maand of vier voordat je resultaten gaat zien. Kashia heeft er langer dan een jaar over gedaan om zich het systeem goed eigen te maken.
Dit seizoen zal de CL denk ik niet haalbaar zijn, Paok is echt niet minder dan de ploegen waar vorig jaar van werd verloren en nu met een nieuw systeem spelen zal het nog moeilijker zijn.
Nee, wil je meteen resultaat zien dan had je een trainer moeten nemen die op dezelfde saaie manier laat voetballen en waarover jullie aan het klagen waren op het eind.
Dit seizoen nemen zoals het loopt en volgend seizoen de vruchten plukken want dat een ploeg als Vitesse Ajax zijn wil kon opleggen was toch echt de verdienste van Bosz en dat deed hij niet in zijn eerste 3 maanden als trainer. Blijft nog wel de vraag of de spelers achterin geschikt zijn om het systeem uit te voeren dat zal moeten blijken. En tot slot van Kashia blijven jullie af.
Succes

19 juli 2016 om 23:51

Tegen de tijd dat Bosz het spel in de ploeg heeft wat die wilt zijn de prijzen ak uitzicht. En begin niet over het seizoen erna want in de zomer vertrekken er dan toch weer wat bepalende spelers die deze zomer nog wel blijven.

Het zou mij niet verbazen wanneer Ajax weer buiten de top 3 zal vallen, zoals voor de periode met De Boer. Dat was de perfecte trainer. Ik denk echt dat het alleen maar slechter kan gaan.

20 juli 2016 om 03:03

@ Robuspokus

De Boer was achteraf gezien de beste trainer voor Ajax tijdens de woelige periode, maar zijn tijd zat er gewoon op. Hij was ook duidelijk al langer zijn overwicht over de groep verloren, hij vertelde ze wel 100 X dat er een hoger baltempo, dat er naar voren gespeeld diende te worden wanneer dat mogelijk was, dat ze niet constant moesten stilstaan etc etc. Er gebeurde gewoon niets en ook zijn donder speechen zette geen soda meer aan de dijk, en hij raaskalde ook behoorlijk vaak veel onzin uit. Daar komt nog bij dat hij ook mede verantwoordelijk is voor het gedonder wat er na de revolutie gebeurd is, ik denk dat elke Ajacied hem dankbaar is hij hij het elftal leidde tijdens de revolutie en de derde ster, maar zijn tijd als trainer bij Ajax was gewoon op.

Bosz zegt alleen dat het spel niet meteen sprankelend zal zijn. Hij wil daarmee het verwachtingspatroon wat betreft het spel iets temperen. Voor Bosz zijn bijna alle ingrediënten aanwezig om een behoorlijk niveau te halen met de huidige selectie. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat ontwikkelen.

Dat het nog wel even zal duren is niet meer dan logisch gezien Ajax van ver moet komen en er nogal wat punten zijn die opgelost moeten worden. Wat mij betreft krijgt hij de tijd, zolang ik maar zie dat spelers wedstrijden serieus nemen en er eens en voor altijd serieus werk word gemaakt van de eeuwen oude typische Ajax kwaaltjes en de nieuwe erbij gekomen kwaaltjes onder de Boer.

Alleen rijst de vraag natuurlijk of hij die tijd ook zal krijgen van het grote publiek en de media. Er word immers al zo´n beetje 15 jaar ( als het niet langer is) gezegd dat er tijd nodig is en geduld gevraagd word. Dus ik benieuwd, wat dat betreft breken er weer spannende tijden aan voor Ajax. De hoofdschuldigen waardoor er elke keer weer tijd en geduld gevraagd wordt zitten op het pluche, maar die zullen helaas voorlopig nog buitenschot blijven.

20 juli 2016 om 13:18

Ik zie dat je vaak best kritisch bent en dat mag ook, maar het doet mij deugd dat je hem de tijd en ruimte wilt geven. Zo sta ik er ook in, soms moet je eerst op de bek gaan om daarna past echt stappen te maken, staat zo ook in het plan Cruijff, lerende organisatie.

Ik denk dat de Boer ook positieve invloeden heeft en daarnaast denk ik dat we er op moeten rekenen dat we te maken hebben met de grillen van jonge spelers, zelfs al zou het lukken om wat meer ervaren spelers als Westermann of zelfs en Huntelaar/sneijder aan te trekken.

Jong Ajax is denk wel goed voor de talenten, haalt er al heel wat grilligheid uit vooral op fysiek gebied, talenten als Tete en Bazoer met name laten zien op dat gebied al verder te zijn, dat is veelbelovend. Bazoer was de laatste weken niet geweldig, maar echt door de ondergrens zakte hij ook niet.

Ook denk ik dat veel ajacieden nog moeten accepteren dat we europees niet zoveel meer voorstellen, de verwachtingen zijn te hoog soms, je kunt niemand afrekenen op het feit dat we in poules met PSG en Barca worden uitgeschakeld. Wel is het terecht dat we tegen een Rapid etc. beter moeten kunnen.

Bosz zal moeten begrijpen dat geen enkele trainer de tijd krijgt bij Ajax en dat vind ik meer dan terecht.

Zoals altijd geloof in in continuïteit en kijk ik op de lange termijn. Mocht Bosz niet presteren (mooi voetbal met resultaat) of matig presteren vind ik dat we door moeten gaan om hem echt de kans te geven, een nieuwe trainer, dan begin je gewoon weer vooraf aan. Vrees dat veel ajacieden hier helaas anders over denken, maar ik geloof erin dat je pas echt sterker wordt als je eerst een paar keer op de bek gaat, die ruimte wil ik hem wel bieden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren