Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ik vind het mooi om te zien van Portugal, dat missen we in Nederland'

Laatste update:

De Europese titel van Portugal ging niet gepaard met oogstrelend voetbal, maar daar zullen ze in het Zuid-Europese land maling aan hebben. Pierre van Hooijdonk, die één jaar actief was voor Benfica, snapt dat maar al te goed. Hij is zelfs een beetje jaloers op de Portugezen, zo erkent hij in Metro.

/

De oud-international is van mening dat het spel van de ploeg van bondscoach Fernando Santos om andere redenen interessant is. “Ze doen er echt alles voor om te winnen. Ik vind dat mooi om te zien, vooral omdat wij dat in Nederland niet kunnen”, vindt Van Hooijdonk. “Dat gemene wat Portugezen hebben, missen wij.”

De voormalig goalgetter noemt het hypocriet dat er in Nederland schande wordt gesproken van het harde en zakelijke Portugese voetbal. “Volgens mij stonden wij met zijn allen te juichen toen Edwin van der Sar op het WK van 1998 Ariel Ortega een rode kaart aannaaide.”

Ben jij het met Pierre van Hooijdonk eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als ik dan die Sanchez bijna een Kroatisch been zie breken ben ik daar eigenlijk wel blij om. Natuurlijk kun je blij zijn dat je team een voordeel krijgt, al dan niet terecht, maar er is echt niks mis met erkennen dat sommige shit gewoon vuil en onsportief is.

11 juli 2016 om 19:02

Ik denk ook niet dat mensen daarom iets tegen Portugal hebben. Het is gewoon een slechte ploeg die voor 95 procent op geluk en 5 procent op kunde het EK heeft gewonnen. Laat ze datzelfde EK 20 keer spelen en ze winnen het maximaal 1 keer. En het zorgt ervoor dat het aantal supporters wereldwijd vermindert met hun speelwijze.

Griekenland was ook slecht, maar had een speelwijze bedacht waar niemand de oplossing voor vond tijdens dat toernooi. Daar was pakken minder geluk mee gemoeid en daar konden de mensen wel mee leven. Ondanks dat het ook betonvoetbal was.

Wel mooi dat hun sterke generaties geen prijs konden pakken en dat hun slechtste generatie ooit nu wel een prijs pakt. En ook mooi voor Ronaldo.

11 juli 2016 om 19:05

Mooi om te horen als Griek dat er eindelijk een keer met respect en waardering over 2004 wordt gepraat! Dank hiervoor!!
Aan de andere kant heeft portugal geen duel gewonnen en waren ze een hect team die geen centimeter weggaven in de k.o fase!

11 juli 2016 om 19:14

In hoeverre kun je van geluk spreken als je zovaak gelijkspeelt en weet dat je Pepe achterin hebt waarmee je zo kunt spelen?

11 juli 2016 om 19:20

Ja, in voetbal is er bijna geen geluksfactor. Een bal binnenkant paal buiten of een bal binnenkant paal binnen waardoor je eruit ligt of in de volgende ronde zit, dat is zuiver kunde. Die micrometer van een verschil, het is daar waar die spelers hele dagen op trainen.

Nee, het is echt geen geluk, want dat bestaat ook nauwelijks in voetbal. De winnaar is altijd de beste. Goed gesproken!

11 juli 2016 om 19:26

Voor mij wel een beetje, maar ik ben dan ook best fan van Kroatië. Ik kan mindere ploegen die kut spelen om het maximale er uit te halen best waarderen (ijsland bijv.) maar als ik dat soort dingen zie is het voor mij snel klaar.

Portugal is kampioen, maar niet de beste. Gewoon effectief geweest, ironisch genoeg zoals Griekenland inderdaad.

11 juli 2016 om 19:26

Portugal speelt al een eeuwigheid op deze manier en hebben 4 vd laatste 5 EKs minimaal de halve finale gehaald. Allemaal geluk natuurlijk!

11 juli 2016 om 19:29

Griekenland speelde in een gepland systeem waar niemand de oplossing voor vond. Portugal deed maar iets en werd per toeval kampioen. Dat is dus wel nog iets anders in mijn ogen.

11 juli 2016 om 19:34

Ja, richard. En deze generatie kan plots wel kampioen spelen omdat ze duidelijk ook beter zijn dan die van Deco, Figo, Rui Costa, de jonge Cristiano, Nuno Gomes, Carvalho, Pauleta, etc. Dat is zeker de reden dat ze kampioen spelen, ja.

11 juli 2016 om 19:41

Wat een lariekoek zeg. Blablabla. Portugal is Europees Kampioen met resultaat voetbal en bij vlagen met goede aanvallen. Verder heeft Platini voor Frankrijk het EK gekocht en had daar nooit gehouden mogen worden als de bids eerlijk behandeld waren. Op Italie en Duitsland na geen landen gezien die hun niveau haalden. Wales en Ijsland verasten zoals elk toernooi wel een land dat doet maar de druk wordt dan uiteindelijk toch te veel. Dat je geen fan bent van Portugal dat kan. Maar verdiend hebben ze het wel. Moet er een nieuwe regel komen dan dat de minder goed spelende ploeg ondanks een doelpunt niet mag winnen want er zijn supporters van Frankrijk die vinden dat ze beter waren? Daar koop je zoals je ziet niks voor. Dus feliciteer de Portugezen maar ipv hun spel af te kraken.

11 juli 2016 om 19:50

Wat kan mij dat schelen wie dat EK wint, ik supporterde zoals meestal voor 0 ploegen. Ik zag gewoon dat Portugal het zuiver op geluk heeft gedaan. En ik denk ook dat dit de hoofdreden is waarom veel mensen het Portugal niet gunnen.

Van mij mag Portugal dat EK absoluut winnen, net zoals Frankrijk, Duitsland, Wales, België, Italië, etc.

11 juli 2016 om 19:51

Portugal deed maar iets? Portugal heeft veel mooi voetbal gespeeld in de jaren hiervoor en tegen Hongarije gingen ze all out en kregen ze 3 goals tegen. Dat je dan het systeem aanpast om op resultaat is compleet logisch.

Jij hebt zeker niet gezien hoe het middenveld van Kroatië werd uitgeschakeld? Of hoe ook de poolse middenveld onschadelijk werd gemaakt en hoe effectief ze tegen wales zijn geweest door gewoon de wedstrijd rustig te benaderen en uitspelen.

Of was Pogba gister motm? Nee die was ook onzichtbaar, je afgunst naar het land Portugal verblind je en dan ga je domme dingen roepen.
Pogba was onder andere compleet onzichtbaar en ook de aanvallers werden goed gedekt en gestopt (op de actie van gignac na).

Portugal heeft hier terecht gewonnen en is ook terecht kampioen. Het systeem van Portugal lijkt op het systeem van Nederland in 2014 maar daar is natuurlijk niks over te melden door jou. Take it in and deal with it!

Voetbal gaat om winnen en de meeste goals scoren. Aan 70% balbezit heb je niks als je niets scoort en dat zag je tegen Ijsland en Oostenrijk.

11 juli 2016 om 20:01

Of Portugal een terechte kampioen is durf ik te betwijfelen. Aan de ene kant denk ik dat als je kampioen bent dat altijd terecht is, aan de andere kant hebben ze geen wedstrijd weten te overtuigen. Met name de defensie heeft goed werk geleverd. In competitievorm hadden ze aan het eind niet bovenaan gestaan, maar dat is juist de charme van een toernooi. Soms tref je het, soms ook niet.

11 juli 2016 om 20:32

dit toernooi waren ze niet zo smerig en naaierig als andere jaren, voor nederlanders speelt het verlies in 2004 en 2006 en 2012 ook wel mee, vooral 2006 die vieze schoppartij waarin nederland zelf ook aan meedeed maar vooral het mattennaaien van figo opviel

11 juli 2016 om 20:36

Je moet maar een kijken wat Portugal de laatste EK's heeft gedaan.

11 juli 2016 om 21:04

@macereal: Nederland in 2014 won gewoon alle 3 hun poulewedstrijden en daarin scoorden ze maar liefst 10 goals! De vergelijking met Nederland is dus erg scheef en slaat nergens op. Daarnaast gaat voetbal idd om winnen en dat heeft Portugal gedaan, dus al met al verdiend.

11 juli 2016 om 21:14

Het was vast ook pech dat Nederland ontbrak op dit EK (de makkelijkste ooit)

11 juli 2016 om 22:12

Je moet maar eens

12 juli 2016 om 00:01

Nou nederland mag dromen van een achterhoede met pepe en fonte. Die 2 hebben ervaring, lengte en kracht maar raken vooral niet snel in paniek.

12 juli 2016 om 02:47

@fiodor:

95 procent geluk? Nee, Portugal was het afgelopen EK gewoonweg niet te verslaan. Niet binnen 90 minuten, niet binnen 120 minuten en ook niet via strafschoppen. Net als Griekenland dat was in 2004. Al duurde de wedstrijd 2 dagen dan had Frankrijk nog niet gewonnen van de Portugezen.

De teamspirit, vechtlust bij de portugezen was fantastisch om te zien, de betrokkenheid van Ronaldo langs het veld vond ik misschien wel het mooiste wat ik heb gezien dit hele toernooi.

Portugal niet met mooi voetbal, maar wel degelijk terecht gewonnen

11 juli 2016 om 19:12

We moeten geen voorbeeld nemen aan die portugese, los daar van dat ze verdiend europees kampioen zijn

11 juli 2016 om 21:12

2 zware overtredingen in een duel, Pepe en Sanches. Bovendien gingen in beide gevallen de spelers op de scheenbeschermers staan en bv niet op de onbeschermede voeten van de tegenstander staan.
Ik zag gisteren binnen 20 minuten een paar aardige overtredingen tegen Portugal waar de scheids geen geel voor gaf maar bij de eerste de beste hoge been van Cedric gelijk geel trok. Ach ja.
Portugal heeft zo'n beetje de minste overtredingen per wedstrijd gemaakt van dit toernooi maar vooral Nederlanders willen ons nog wel herinneren aan de slag van Nurenberg.
Maar wacht even: was het niet Boularouz (de kanibaal werd hij genoemd) die in die wedstrijd Ronaldo binnen een kwartier uit de wedstrijd trapte? Vol met de noppen op de bovenbeen? ja, dat was zo. Ik heb de DVD nog als bewijs.
Maar ja, toegegeven, het was Costinha die als eerste met rood werd gestraft. In de eerste helft al. Voor een handsbal!
Best erg om te horen dat Portugal het altijd van gemeen spel moet hebben maar dan volgens een land die smeerlappen als Suurbier en Rijsbergen in de jaren 70. De uitvinder van de ellenboogstoot Jan Wouters in de jaren 80 en de Kung Fu Panda van het voetbalveld de Jong deze eeuw heeft voortgebracht.

Volkomen terechte opmerking natuurlijk van ons aller Pi-Air, persoonlijk kan ik enorm genieten van dat smerige, harde en gemene (tenzij de tegenstander het natuurlijk doet) maar ik zal denk ik in de minderheid zijn. Sterven in schoonheid heeft voor veel Nederlanders toch de voorkeur helaas.

11 juli 2016 om 19:20

Pierre vergeet er alleen bij te vermelden dat wij ook zo in de finale van WK 2010 terecht kwamen. Echt niet omdat we kwalitatief de beste spelers hadden. Nee, omdat we brekers hadden (V. Bommel & De Jong), ervaring, creatieve spelers voorin en voor elkaar door het vuur gingen. Momenteel missen we dat gemene, maar dat hadden we toentertijd wel en zo belandden we dus ook in de finale.

12 juli 2016 om 11:53

Halve finale wk 2014 vergeet "ons aller Pi-Air" en passant ook even. Wat een verschrikkelijke inhoudsloze 'analist' is dit toch altijd, ik heb gehoord dat hij altijd problemen had omdat er geen voetbalschoenen met klitteband waren. Materiaalmannen moesten hem altijd helpen met strikken.

Nederland is voetballend momenteel ook gewoon minder , Robben is een topper maar meer heeft NL niet.

Sorry pierre maar het was precies andersom,
Ortega maakte een schwalbe en wilde daarmee een penalty versieren en jaap stam zijn tweede gele kaart aansmeren
Terecht dus dat van der sar woedend was vanwege dat walgelijke gedrag wat blijkbaar alleen door Latijnse spelers wordt uitgevoerd en terecht dat hij hem een uitbrander gaf
Dat Ortega vervolgens een sukkel is om wel heel opzichtig een kopstoot te geven tegen de onderkaak is zijn probleem en was volkomen terecht rood

11 juli 2016 om 19:27

Zie je nou wel! Ik roep al jaren dat Arjan Robben latijns bloed heeft! Die mooie donkere lokken, lekker getint, frivole acties... Ohh, wacht effe, dat is helemaal niet waar?!?

Met die laatste zin geeft ie dus meteen zijn eigen ongelijk aan we kunnen het wel degelijk wel, persoonlijk vind ik het walgelijk, maar ook ik stond toen te juichen. Kijk hierbij ook even naar wat er aan vooraf ging. Numan kreeg geloof ik binnen 10/20 min. 2x geel, die beide ook uitgelokt werden en er misschien maar 1 in de buurt van geel kwam. Voor de rest is het gewoon verschrikkelijk wat we de afgelopen maand te zien gekregen hebben. Ik heb nog nooit zo vaak met een voetbalwedstrijd iets anders opgezet of wat anders gaan doen dan te kijken en ik ben behoorlijk voetbalmaf zoals mijn omgeving dat noemt.

11 juli 2016 om 20:35

het hypocriete zit er wel een beetje in. ik heb zelf ook een hekel aan schwalbes, maar als robben er een maakt en krijgen een penalty dan ben ik wel blij als we daarmee een ronde verder komen. ben er niet trots op maar zal het niet zo veroordelen als een ander dat zou doen van een ander land.

Ik zet Portugal toch in de categorie Griekenland. Allemaal leuk die teamgeest en knokken verhalen, maar ik ben gisteravond na de wedstrijd letterlijk wakker gemaakt door mijn vriendin. Dit is niet wat je in een finale wilt zien. Ik wilde Nederland Spanje opnieuw zien. Of Brazilië Duitsland. Waarom konden dat soort wedstrijden 2 jaar terug nog wel en hebben we nu twee maanden zaad aan zitten kijken? Tuurlijk hebben zij die beker nu en dat is leuk voor hun. Maar ik zeg het gewoon eerlijk en egoïstisch: ik als kijker blijf met lege handen achter en ben niet tevreden.

11 juli 2016 om 19:02

Op wat voor manier maakte ze je wakker? ^^

12 juli 2016 om 02:36

Vraag dat maar aan wayne bridge

11 juli 2016 om 19:43

Daar doe je Portugal toch echt mee tekort. Ze doen al een hele reeks toernooien mee tot in de hete fase en hadden ook nu weer met Ronaldo, quaresma, nani, andre gomes, guerrero, Renato Sánches en Pepe een serie aansprekende spelers.

11 juli 2016 om 21:09

ja aansprekende spelers waar ze vervolgens niets mee doen. Portugal was het saaiste team van het EK. Ik zeg niet dat ze geluk hadden, ik vind dat ze uiteindelijk gewoon verdiend gewonnen hebben maar als neutrale toeschouwer kon je beter de wedstrijden van Portugal overslaan. Overal ter wereld praat men nog over het Oranje van 74 en 78, maar ze praten niet over die WK-winnaars. Uiteindelijk gaat het om winnen, maar met mooi voetbal verover je harten en maak je mensen trots over een langere periode. Over een paar jaar is iedereen dit Portugal alweer vergeten. Maar voor de Portugezen zelf is het fijn natuurlijk, gefeliciteerd!

11 juli 2016 om 21:20

Griekenland?
Portugal
1966- WK halve finale
1984-EK halve finale
2000-EK halve finale
2004-EK finale
2006-WK halve finale
2012-EK halve finale
2016-EK Winst

Volgens mij is Portugal het meest constant presterend land deze eeuw op grote toernooien.
Eindelijk gerechtigheid is het.

12 juli 2016 om 14:15

Dat vind ik ook. Er zijn best Nederlanders die Portugal wel waarderen. Het gros laat zich verblinden door die paar onderlinge duels. Net of Nederland nooit zuigende spelers heeft gehad. Van Bommel noemde dit in 2010 zelfs een kwaliteit. Daarnaast vind ik het mooi om te zien dat dit EK is afgerekend met het begrip Angstgegner op grote toernooien. Duitsland verslaat Angstgegner Italië, Frankrijk verslaat Angstgegner Duitsland en Portugal Angstgegner Frankrijk. Eigenlijk zou er nog een Nederland - Portugal achteraan moeten :-)

Wij Nederlanders gunnen de Portugezen niet de kampioenschap omdat ze verdedigend speelde tegen de favoriet en gastland Frankrijk?
Maar wij gunnen Frankrijk wel de kampioenschap ondanks dat ze precies op dezelfde manier als Portugal tegen de Duitsers speelde?
Ik geloof het niet..
Ik denk dat de meeste de Portugezen niet gunnen omdat daar een speler speelt die nu geschiedenis heeft geschreven en een andere goede speler voorbij is gestreefd..
Ik denk dat dat de reden is

11 juli 2016 om 18:54

Ik denk het niet, het heeft niet zoveel te maken met een bepaalde speler. Geschiedenis vertelt ons dat Nederlandse ploegen (clubs en land) 9 van de 10 keer niet kunnen winnen van Portugezen. Daarom is er een soort angst en haat gecreëerd. Nu dat Portugal eindelijk een grote prijs gewonnen heeft komt jaloezie er ook nog eens bij kijken.

11 juli 2016 om 20:37

ben het met je eens, we kunnen er niet van winnen en daar komt veel haat weg. ik zelf had ook altijd wel een schurft aan portugal, omdat ze met figo pepe mattennaaiers hadden en hebben. dit toernooi was dat niet aan de orde, ik gunde het ze van harte gisteren. frankrijk had de scheids mee dit toernooi en mede daarom mooi dat frankrijk het niet werd.

11 juli 2016 om 21:24

Iets minder nog dan 9 van de 10. 1991 is de eerste en gelijk de laatste keer geweest dat Nederland van Portugal won. En de clubs? Deze eeuw heeft alleen een kleine Nederlandse club van een kleine Portugese gewonnen.
Er is hier op VZ een hele generatie die winst van Nederland of een club alleen van Fifa playstation kent.
Maar niet getreurd. He tkan erger. Engeland won voor het laatste een belangrijk wedstrijd van Portugal exact 50 jaat geleden en daarna 4 keer verlies.
Het is dus geen schande om van het kleine onbeduidende Portugal te verliezen.

11 juli 2016 om 18:55

Ik had het Frankrijk eigenlijk puur om humane redenen gegund, ze hebben een zwaar jaar achter de rug. En tja.. Portugal.. daar heb ik gewoon drie keer niks mee. Ik denk dat het grootste bezwaar het feit is dat de Portugezen letterlijk 1 wedstrijd binnen 90 minuten hebben gewonnen en nu kampioen zijn. Derde in de groep en nu kampioen. Dat maakt ze een product van deze idiote nieuwe opbouw van het EK en dat is wat de meesten dwars zit.

11 juli 2016 om 20:39

ja dat maakt het wel verschrikkelijk idd, er word alleen maar achteruitgelopen en iedereen is bang om te verliezen, 4 punten en je bent door. zal wel niet teruggedraaid worden, de kleine landen zijn allang blij dat ze erbij mogen zijn en het levert geld op.

11 juli 2016 om 18:58

Je moet verdedigende teams altijd in een soort context plaatsen. Wordt Leicester City kampioen met verdedigend voetbal, dan is dat prachtig, zij zitten zo namelijk op de top van hun kunnen. Leicester kan niet wekelijks topteams met geweldig voetbal naar huis sturen. Maar als Chelsea de champions league wint met verdedigend voetbal is dit niet leuk, een team waar 's werelds beste voetballers in spelen, moet nou eenmaal geweldig voetbal spelen.
Dus het ligt aan het team zelf en de tegenstander. Als je tegenstander veruit favoriet is wordt verdedigend spel vaak getolereerd. Maar als je als Portugal zijnde niet fatsoenlijk kan voetballen tegen Ijsland, Oostenrijk, Hongarije (leuke wedstrijd maar slecht voetbal) en Polen, dan staan velen niet te springen dat dat team vervolgens het EK wint.
Dat Griekenland het EK won vonden velen prachtig, ookal was het met verdedigend voetbal, omdat zij niet anders konden. Portugal heeft het heus wel in zich goed en aanvallend voetbal te spelen, daarom is de gunfactor laag wanneer zij dat niet doen.

Ik zeg dit trouwens niet uit haat of jaloezie want ik vind Portugal een prachtig land

11 juli 2016 om 19:02

Frankrijk speelde inderdaad minder dan Duitsland maar dat is geen schande aangezien het team aduitsland in mijn ogen de beste was dit toernooi. Portugal heeft er bewust voor gekozen om puur verdedigend te spelen de gehele 90 minuten. Des te verrassender vond ik het dat ze de zwakke Fransen in de verlenging eigenlijk met meer aanvallender intenties verraste. De overwinning vind ik dan ook niet onterecht.
Door te stellen dat Ronaldo de beste speler van de wereld voorbij is gestreefd door 1 goede wedstrijd (zwitserland) en een redelijke goede tegen Wales gaat me veel te ver. Het niveau dit EK was zeer zeer matig. Als Nederlander eigenlijk best wel triest want wij waren niet eens goed genoeg om ons te plaatsen.

11 juli 2016 om 22:00

Nog nooit zoveel onzin gelezen in een klein stukje tekst. De haat tegen Portugal zit er al wel langer in, dat heeft niks met je holmaatje Ronaldo te maken. Snap overigens snap ik niet hoe hij iemand is voorbij gestreefd door toch voornamelijk een team prestatie. Vrij onzichtbaar behalve tegen een zwak verdedigend Hongarije.

Maar Portugal word vooral beoordeeld op de groepsfase waar het met geluk doorkwam maar tegen Wales en Frankrijk speelden ze gewoon bij vlagen goed.

Voetbal op het hoogste niveau bestaat vanwege de baten van kaartjes, reclame en tv-gelden. Als de amusementswaarde op dit niveau blijft, zal er minder geld komen. En ja, wat dan?

Nederlands elftal is niet gemener maar gewoon smerig in overtredingen. Boula bijvoorbeeld in 2006 tegen Ronaldo. Was ook wel nodig want dat was nog de jonge Ronaldo die zijn beste toernooi tot nu toe speelde met Portugal. 2010 weten we allemaal Nigel de Jong nog met zijn karate kick. Het is allemaal hypocriet.

11 juli 2016 om 19:06

Dus omdat jij de 2 smerige overtredingen van Oranje weet op te noemen is Nederland smerig? Wat een treurige opmerking en ik hoop dat je deze uit emotie maakt want anders maak je jezelf hier compleet belachelijk. Nederland staat er verder om bekend dat het te zacht de duels ingaat. In tegenstelling tot landen als Portugal en Italië. Wij moeten juist harder en gemener zijn. Hierin kunnen we een voorbeeld nemen aan Portugal. Daarin heeft Pierre inderdaad gelijk.

11 juli 2016 om 20:35

Als nederland voetballend de mindere is. Schoppen ze alles wat beweegt. Dat zag je tegen Portugal en tegen Spanje. Het zijn feiten die ik opnoem. Met boula nigel de jong en van bommel had oranje grootste schoppers van het afgelopen 10 jaar.

Robben en Memphis in de spits, Bruma als onze Pepe. Jammer genoeg hebben we geen keeper die even goed is als Patricio. Maar het klinkt wel goed

Beetje de open deuren van de heer Van Hooijdonck. Hetzelfde geluid zal je horen als Atletico speelt. Obligaat gepraat in de microfoon.
Portugal heeft best een aardige selectie natuurlijk en speelt het spel wat ze goed kunnen. Nederland heeft een matige selectie en een matige coach. Dat kan natuurlijk nooit goed gaan.

Het is afbraakvoetbal dat er is gespeeld op dit EK, met winnaar Portugal als triest eindresultaat.
Mentaliteit in willen winnen en er alles aan doen is bewonderenswaardig. Totaal niet willen veotballen gaat ten koste van het belangrijkste van voetbal, het publiek.

Dat Ronaldo geblesseerd uitviel was volgens mij een zege voor Portugal. De spelers speelde haast bevrijd en stegen boven zichzelf uit. Geen Ronaldo die bij elke verkeerde inspeel bal naar hem staat te zeiken.

De selectie heeft bewezen dat ze de titel kunnen pakken zonder Ronaldo.

Ronaldo mag Eder wel eeuwig dankbaar zijn. Door hem heeft hij een titel gewonnen met zijn land.

11 juli 2016 om 21:48

haha van al je onzinnige gekots is dit wel de meest onzinnige. Dat het uitvallen van Ronaldo volgens jou een zegen is zegt natuurlijk niets gezien de 'kwaliteit' van je analyses en kennis.

Als Ronaldo niet had gespeeld in eerdere wedstrijden dan had Eder deze ook niet gescoord. maargoed ik neem aan dat deze kortzichtige infantiele uitspraak zelfs bij jou een schaamtegevoel naar boven brengt niet? Bij wel in ieder geval, plaatsvervangende schaamtegevoel.

Laat je simplistische haat tegen Ronaldo jezelf niet zo voor schut zetten kleine skila87

Ortega een rode kaart aangenaaid? Omdat hij met zijn hoofd tegen de kin van VD Sar tikte...? Lekkere vergelijking Pierre...

11 juli 2016 om 19:45

Van der Sar liet zich wel erg theatraal vallen.

Wat een korte termijn geheugen van Pierre. Dit type voetbal speelde Oranje onder van Marwijk op het WK in Zuid Afrika en werd zo bijna wereldkampioen.

Ik word zo moe van deze man

Ja laten we allemaal zo gaan voetballen, dan bestaat voetbal over 10 jaar niet meer, wie is er geïnteresseerd in zo'n sport?

Ik heb in ieder geval geen 1 voetballiefhebber om me heen die het EK leuk vond.

Klopt helemaal Pierre, hypocrisie gemengd met gewoon niet beter weten zorgt ervoor dat men in Nederland een afkeer heeft tegen Portugal. Uiteraard tel natuurlijk ook mee dat Nederland niet van Portugal kan winnen. Verder was dit een toernooi met een terechte winnaar en is het een toernooi waarbij alle topteams aanwezig waren. Geen enkel land die niet gekwalificeerd was zou hier verandering in kunnen brengen. Portugal heeft niet de beste selectie op dit moment maar wel het sterkste team. Eindelijk is Portugal een team! Geen goede generatie maar gewoon Europese kampioenen. Portugal is een team die in transitie is en als je dit al kan neerzetten dan staat er een goede toekomst te wachten.

Verder zijn de tokkies, de onbenullige vz'ers als eerste in de rij om de media na te praten maar ach.. ik zeg Nederland op WK onder Van Gaal en een Robben tegen Mexico of een Boulahrouz of een Nigel de Jong... voor een goede verstaander is een half woord nodig.

Het mooiste aan alles is dat de afgunst alleen maar groter gaat worden gezien wat er aan staat te komen voor Portugal en wat er aan staat te komen voor Nederland... zullen nog veel zware gefrustreerde jaren worden voor onze Nederlandse tokkies en vz ers, vi ers of telegraafpubliek.

Viva Portugal en voor de rest.. ach niets minder dan niets zeggende hondengeblaf.

12 juli 2016 om 14:22

Die afkeer van Portugal speelt alleen bij domme of hypocriete mensen. Portugal is net als Nederland een relatief klein land dat zich al decennia handhaaft tussen de grote naties. Daar heb je een bepaald karakter en een eigen stijl voor nodig.

Denk dat Pierre hier de spijker op zijn kop slaat. Resultaat op zo een toernooi is het enige wat telt. Dat was met Nederland in Zuid- Afrika en Brazilië niet anders. Voetballen naar je eigen mogelijkheden en dat is wat Portugal het best heeft gedaan! Daardoor de terechte winnaar

Ik win liever op zo'n manier met beton, vuil voetbal dan dat ik vroegtijdig met mooi voetbal uitgeschakeld wordt. Pierre heeft echt gelijk hier in.

12 juli 2016 om 11:16

Alleen jammer dat je vooraf niet weet of je met beton voetbal gaat winnen en er met mooi (=goed?) voetbal uit gaat.

Als nederland zo speelt worden ze afgemaakt door de nl pers. En terecht. Spelen om te winnen oke, maar niet zo provocerend en gemeen als Portugal.

In feite zegt Pierre dat Nederland er niet alles aan doet om te winnen. Enkel tijdens het WK 1990 en EK 2012 kan ik hier in komen, alle andere eindrondes is dit echt dikke bullshit.
Ook heel makkelijk om te stellen, nu Portugal eindelijk een prijs heeft gepakt en daarmee op gelijke hoogte staat met Nederland.

Speelt Spanje beter positie spel, moeten wij dat ook kunnen. Wint Duitsland altijd met penalties, moeten wij dat ook zo kunnen. Nu speelt het harde Portugal een goed EK met betonvoetbal, moeten wij ook opeens harder kunnen spelen. Makkelijk allemaal hoor.

De winnaar wil altijd winnen, de verliezer heeft er minder voor gedaan iets in die richting? Dat een penalty of bal op de paal dit beeld kan geven is erg kortzichtig.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren