Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Everton gaat koers van Man City varen, Koeman krijgt enorm transferbudget'

Laatste update:

Ronald Koeman kan rekenen op de financiële slagkracht van Everton-eigenaar Farhad Moshiri. De steenrijke zakenman is volgens de Liverpool Echo van plan om aankomende zomer een waanzinnig bedrag in de club te pompen. De ambitieuze plannen komen overeen met die van Sheikh Mansour, toen hij in 2008 binnenkwam bij Manchester City.

/

Onder meer Robinho en Nigel de Jong kwamen dat jaar naar de Eastlands, terwijl City een vergeefse poging deed om Kaká weg te lokken bij AC Milan. In de eerste twaalf maanden onder Mansours bewind, gaf City bijna 260 miljoen euro uit aan nieuwe spelers. Everton moet diezelfde koers gaan voeren, meent het lokale dagblad, al mist de club uiteindelijk wel de financiële reserves van de buurman uit Manchester.

Koeman krijgt een ‘transfer kitty’ van 125 miljoen euro om zijn elftal te versterken. Concrete namen die naar Goodison Park moeten komen worden nog niet genoemd. Een van de eerste taken voor de Nederlandse oefenmeester is het praten met dragende krachten als Romelu Lukaku en John Stones, die veel interesse van andere clubs genereren.

Gaat Ronald Koeman slagen bij Everton?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is de manchester city strategie nog we mogelijk met de ffp regels?

22 juni 2016 om 12:42

Nee, niet voor een club als Everton. FFP betekent toch dat je uitgaven voor tenminste zoveel procent uit je normale bedrijfsvoering moeten komen?

22 juni 2016 om 12:43

Daarnaast speelt Everton geen Europees voetbal dit seizoen

22 juni 2016 om 13:19

Je inkomsten moeten ongeveer gelijk zijn aan je uitgaven maar je mag wel weer een verlies draaien van 30 miljoen over 3 seizoenen gemeten

Maar de Premier league regels wijken weer af van de Uefa regels
Daar geld weer dat je -136 miljoen euro over 3 seizoenen verlies mag draaien,als de club eigenaar een kapitaal injectie geeft

financialfairplay.co.uk/ financial-fair-play-explained.php

22 juni 2016 om 13:47

Kijk eens hoeveel geld Everton eens binnenkrijgt aan prijzengeld en tv geld. Volgens mij ligt dat alleen al rond de 250 miljoen. Dan heb ik het nog niet eens gehad over merchandise, entreegelden etc. Dit gaat een trend worden voor de komende jaren met al die nieuwe tv contracten in Engeland. Je zag het dit jaar ook al bij Newcastle waar een degradatie kandidaat gewoon even 140 miljoen uitgeeft.

22 juni 2016 om 12:45

Clubs uit de PL genereren veel meer geld dan andere competities, natuurlijk remt de FFP het uitgeven zonder inkomsten, maar een club als Everton kan wel 125 miljoen euro uitgeven op de transfermarkt en mits je dat goed besteed kom je daar al ver mee.

22 juni 2016 om 12:55

Daarom. Voor 125 miljoen kan je toch zo 6 a 7 directe versterkingen halen, als je goed scout. Voor 15 a 20 miljoen heb je gewoon erg goede spelers.

22 juni 2016 om 13:14

Ja, als hij maar niet vervalt in het halen van echte "toppers". Iedere club weet wat je te spenderen hebt, en je betaald dan ook meteen de hoofdprijs...lekker koopjesjagen op z'n Nederlands

22 juni 2016 om 13:32

Daarbij weet ik ook niet of Everton de aantrekkingskracht heeft om die echte toppers te halen.

22 juni 2016 om 14:37

Manchester City was geen grotere naam toen ze daar begonnen met geld te smijten dan Everton nu is.

22 juni 2016 om 14:51

Maar daar hadden ze ook wel heel veel geld qua salaris en transferbudget, daarbij hele grote ambities. Ik weet niet in hoeverre Everton echt de wereldtop wil bestormen.

22 juni 2016 om 14:57

Maar hadden wel een groot stadion. In potentie zag je al dat die heel serieus aan de slag gingen. Ik kan mij niet echt voorstellen dat Everton iets vergelijkbaars gaat neer zetten. Met Stones, Barkley, Baines, Coleman, McCarty, Funes Mori en Lukaku hebben ze al wel sterke spelers. Kwam er dit seizoen alleen niet echt uit. Ben benieuwd wat Koeman er gaat neer zetten.

22 juni 2016 om 15:09

Reken daar nog 70 en 60 miljoen bij voor Stones (want ze vinden wel een gek die dat wil betalen).

22 juni 2016 om 12:45

Het is sowieso zwaar overtrokken Everton nu direct met Manchester City te vergelijken.

Sowieso zijn de tv inkomsten nu ook heel anders dan destijds, waardoor het transferbudget van 125 miljoen eigenlijk niet eens buitenproportioneel is. Dat is eigenlijk uit eigen inkomsten van de club al wel nagenoeg, of misschien wel compleet, gegenereerd.

Heel anders dan die honderden externe miljoenen die de eigenaren van City er in hebben gepompt.

22 juni 2016 om 12:59

Exact.. Slecht stukje journalistiek

22 juni 2016 om 13:21

En Sammerens... hoezo gaan wij een zeer rijke Iranier vergelijken met the Abu Dhabi investment fund??? Man City is gekocht door Abu Dhabi om als PR vehikel gebruikt te worden voor alle zakelijke belangen van 1 van de rijkste landen van de wereld. Die zakken zijn niet diep, die zijn eindeloos.
Als je ze al met een andere club moet vergelijken is dit Chelsea, allebei sleeping giants die door een rijke investeerder omhoog gepusht worden. Of dit net zo succesvol gaat zijn is nog maar afwachten.

Een bedrag wat te vergelijk is met dat van mancity (260 mil).. En dan vervolgens met een bedrag komen wat nog niet eens de helft is..

22 juni 2016 om 15:05

Nee de eerste 12 maanden is er al € 260 miljoen uitgegeven.

125 miljoen. Een hele hoop geld, maar sinds de markt verziekt is door de transfer van Bale naar Real Madrid, haal je daar tegenwoordig max. 3 spelers voor.

22 juni 2016 om 13:19

bwa, 125m wil al zeggen dat je 125duizend mij's kunt kopen. ik ben zelf transfervrij, maar voor 1000euro tekengeld en een weekloon van 5000euro kom ik wel.

Ranglijst voor het komend seizoen in de Bpl: 1. Chelsea , 2. Manchester United, 3. Manchester City, 4. Arsenal , 5. Leicester City, 6. Liverpool, 7. misschien Everton..............dus, Koeman gaat niet slagen!
Onthouden jullie mijn ranglijst maar

22 juni 2016 om 12:50

Kan je meteen even alle wedstrijden van het ek voorspellen met je glaze bol. Dan ga ik even een wedje leggen bij Unibet. Bij voorbaat dank!

22 juni 2016 om 12:50

Haha, op basis waarvan zet je Chelsea op 1? Moet je clubvoorkeur zijn, andere redenen zijn er niet. En als Everton in de top 8 komt hebben ze een prima seizoen, je conclusie slaat dus (ook) nergens op.

22 juni 2016 om 12:52

Nee. Je vergeet Spurs, die zijn als team enorm goed. En ook West Ham moet je niet uitvlakken. Er zijn in principe 8 teams die om de bovenste 4 plekken gaan strijden. En Everton is er niet een van, en ik weet niet of Leicester het niveau van vorig jaar kan halen.

22 juni 2016 om 12:56

Denk je serieus dat West Ham zich al kan meten met de topploegen? Ik weet dat de topploegen een waardeloos jaar hebben gehad, maar die zijn kwalitatief nog altijd een stuk sterker dan een West Ham of Leicester. Valt me op dat er veel mensen zijn die denken dat het gat met de top na één seizoen ineens gedicht is, maar daar geloof ik totaal niet in.

Ben alleen bang dat Arsenal het kind van de rekening wordt met Wenger.

22 juni 2016 om 13:01

Eerst maar even afwachten wat er bij Everton kan gebeuren. Als Koeman met dit Southampton zesde kan worden, dan kan hij met een versterkt Everton ook echt wel in die top 8 komen, zeker als ze Barkley en Stones weten te behouden en een goede ervaren compaan voor Stones aantrekken. Dan zou ik ze toch eerder in die top 8 scharen dan Leicester hoor.

22 juni 2016 om 13:08

Jordinhoo, Leicester werd eerste, Everton iets van 12e, en dat met dezelfde selecties als nu. Hoezo geen vreschil?

Gooner, ik weet het niet. Het ligt er echt aan wat Wenger nog gaat doen. Als er een goede CB en een fatsoenlijke spits bij komen kan het heel wat worden. Ik heb de laatste paar weken goed op Xhaka gelet, en het is zeker wel een aanwinst, 3 keer op rij Motm op het EK, verder is dat alleen Bale gelukt Imo.

22 juni 2016 om 13:17

Als ik naar de aankopen van leicester kijk denk ik niet dat ze het niveau van vorig jaar halen. Ik had wel spectaculaire aankopen verwacht, maar misschien past dat niet binnen het beleid. Als Koeman depay, Wijnaldum en blind haalt en daarbij Stones en lukaku weet te behouden. En evt pelle.

22 juni 2016 om 13:20

Denk leicester lager, die hebben nu ook champions league voetbal erbij. Tenzij ze nog goed aankopen doen dan zit de 5de plaats er nog wel in.

22 juni 2016 om 13:31

Thanks voor de tip. Ik heb gelijk mijn hele spaarrekening op Chelsea gezet

Benieuwd hoe het verloopt zonder het scoutingnetwerk van Southampton, hoewel Koeman daar ook flink wat eredivsiegehalte heeft gekocht. Gericht aankopen doen met een miljoenenbudget is een hele kunst.

Ik hoop niet dat Koeman met de Jong en Robinho op de proppen komt. Dan kan die het echt vergeten.

Ook heeft City er dubbel zoveel geld tegen aan gegooid toen de transferwaardes ongeveer de helft waren. Sindsdien hebben alle clubs de remmen los gegooid en denk ik dat je echt een veelvoud van 125 miljoen nodig bent om ook maar in de top te geraken. Leicester bewees het tegendeel, maar zoiets gaat Everton niet lukken ben ik bang. Die onderschatting zal er niet zijn als je je transferbudget maandenlang van de daken schreeuwt. Overigens snijdt Everton zich daar behoorlijk mee in de vingers lijkt me, ze blijven maar opscheppen over het geld en hebben nog geen speler gekocht. Als ze straks bij een club aankloppen zou ik mijn direct vraagprijs verdubbelen.

Ik denk dat Koemans eerste aankoop Yarmalenko zo zijn en Dragovic

Indien Lukaku en Stones verkocht worden denk ik wel dat je flink wat geld nodig hebt om de selectie van nieuwe impulsen te voorzien. Hopen dat ze dat geld slim weten te investeren en Koeman een goede selectie tot zijn beschikking heeft. Want ik denk toch wel dat hij het zonder Stones en Lukaku moet gaan doen.

Als je dit weet als club zijnde gaat de prijs gelijk met 10, 15 miljoen omhoog

Misschien moet Koeman toch overwegen om Depay een jaartje te laten voetballen bij Everton. Ik denk dat Koeman wel in staat is om Depay aan het voetballen te krijgen.

Geen idee of het haalbaar is, maar als je ongeveer naar zo'n team kan werken zal het niet mis zijn denk ik.

Forster
Danilo
Stones
van DIjk
Rodriquez
Schneiderlin
Barkley
Strootman
Promes
Lukaku
Schurrle
23 juni 2016 om 15:34

Een aantal zijn te duur,

Danilo is minstens 30 miljoen, Schneiderlin zal niet weg gaan voor minder dan 30 miljoen, Van Dijk waarschijnlijk 15 tot 20 miljoen, Strootman minstens 40 miljoen, Promes minstens 30 miljoen, Schurrle minstens 30 miljoen, Ricardo Rodriguez is ook 20 miljoen, en Stones zon 30 tot 40 miljoen denk ik.

23 juni 2016 om 15:34

Een aantal zijn te duur,

Danilo is minstens 30 miljoen, Schneiderlin zal niet weg gaan voor minder dan 30 miljoen, Van Dijk waarschijnlijk 15 tot 20 miljoen, Strootman minstens 40 miljoen, Promes minstens 30 miljoen, Schurrle minstens 30 miljoen, Ricardo Rodriguez is ook 20 miljoen, en Stones zon 30 tot 40 miljoen denk ik.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren