Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax is nog niet klaar; El Ghazi vertrekt mogelijk uit Amsterdam’

Laatste update:

In navolging van Mateo Cassierra lijkt ook Davinson Sánchez te worden aangetrokken door Ajax: de verdediger is momenteel in Amsterdam om de transfer af te ronden. De komst van Sánchez is niet het einde aan de dadendrang van Ajax: er zullen de komende weken nog spelers komen en gaan.

/

Arek Milik staat op de nominatie om verkocht te worden. Wat er met Milik ook gebeurt, Klaas-Jan Huntelaar is sowieso nog steeds een kandidaat om naar Amsterdam te komen. Volgens Voetbal International mogen ook Lerin Duarte, Ricardo van Rhijn en Mike van der Hoorn uit de Amsterdam ArenA vertrekken. Het weekblad voegt er tot slot nog een opvallende naam aan toe.

Ook Anwar El Ghazi zal 'mogelijk' vertrekken uit Amsterdam, zo luidt het bericht. El Ghazi wordt al enige tijd in verband gebracht met andere clubs, onder meer Napoli, AC Milan, Crystal Palace en Liverpool zijn in de wandelgangen genoemd.

Denk je dat Anwar El Ghazi vertrekt uit Amsterdam?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ook een toptalent. Blijkt dus helemaal niets van uitgekomen te zijn. Iedereen die bij Ajax speelt krijgt tegenwoordig het stempel "toptalent". Het grootste probleem waar Ajax tegenover krijgt is de verkoop van Milik want die vervang je niet zomaar. En Huntelaar hoef ik echt niet meer bij ons aller Ajax te zien. Huntelaar had je 2 jaar geleden op moeten halen. Nu is hij is veel te oud.

19 juni 2016 om 12:49

Dat is toch logisch, Ajax trekt de grootste talenten aan. die krijgen dan het stempel top talent, iets heel anders dan de stempel top speler. Sommige top talenten worden top spelers maar het merendeel wordt gewoon een goede voetballer.

19 juni 2016 om 12:49

Huntelaar schiet er zeker 25 binnen in de eredivisie. El Ghazi moeten ze zeker niet laten gaan. Zit nog een hoop rek in. Milik kan je met zo'n 15 miljoen euro winst verkopen, dan sta je nog op winst ondanks de komst van de twee Colombianen. V'd Hoorn, Viergever en Van Rhijn zullen waarschijnlijk alle drie willen vertrekken wanneer ze weer op het tweede plan komen.

19 juni 2016 om 12:56

Minimaal 25 inderdaad

19 juni 2016 om 12:58

El Ghazi zal zo maar een wereldspits kunnen worden, hij heeft alles in huis.
Fysiek sterk, aanvallend koppend goed, aanspeelpunt kan beter, heeft een actie, snelheid, goed schot en scorend vermogen.

Een type Benzema zie ik wel in hem, daarom vind ik dat Ajax hem nog niet hoeft te verkopen, eerst proberen als spits.
Als het niet werkt zal ik hem verkopen, maar als een Jansen een goede spits kan worden moet El Ghazi dat zeker kunnen.

19 juni 2016 om 14:09

Zon 15 miljoen winst maken op Milik? Vergeten dat er een doorkoop % is van 30%? Die winst die jij in je gedachten hebt kan je dus wel vergeten!

19 juni 2016 om 14:59

30% van de winst waarschijnlijk. Dus als hij verkocht word voor 25m is er ongeveer 22m winst gemaakt. Dan is 15m winst heel reëel.

19 juni 2016 om 15:03

Heeft Ajax bevestigd dat er een 30% clausule is? Dacht dat het alleen een gerucht was

19 juni 2016 om 16:04

Allemaal euforie vooraf. Laten we maar nuchter blijven en het eerst eens zien.

19 juni 2016 om 12:52

Jeugd van Ajax krijgt inderdaad veel te snel die stempel. Eens. Maar Huntelaar zou direct de beste speler zijn bij Ajax, en Ajax zou super dankbaar moeten zijn als hij nog bereid is terug te komen. Ik denk dat je je even moet realiseren dat Ajax niet zo veel meer is in de wereld, ja wel voor jou en mij, maar verder heeft Ajax toch niks te bieden? 4 leuke wedstrijden per jaar en verder niks.

19 juni 2016 om 12:53

Te oud?? Huntelaar is 32, kan nog prima mee in de eredivisie en die paar wedstrijden in europa ook en kan hij ook nog waardevol zijn.

19 juni 2016 om 12:56

Milik is 22, kost minder, kan makkelijk mee in nederland

19 juni 2016 om 13:28

Ja in Nederland dat is het probleem bij Ajax, als ze nou een paar ervaren krachten halen zoals bijvoorbeeld Huntelaar en nog een goeie rechts buiten dan kunnen ze gewoon meedraaien in Europa over 3 jaar want deze selectie is super talentvol!

19 juni 2016 om 13:42

Huntelaar kan ook geen potten breken in de bundesliga. Zal hij er dan staan in de cl, dat lijkt me namelijk niet. Ik begrijp werkelijk niet waarom mensen huntelaar willen, hij is oud, kost veel salaris, is al lang op zijn retour, bakt er niet veel van bij schalke en kan internationaal ook niks. Daarnaast heeft hij zelf geen actie dus is hij compleet afhankelijk van aanvoer, die er niet is. Al met al zou het gewoon wanbeleid zijn als milik weg zou gaan en huntelaar gekocht zou worden

19 juni 2016 om 13:57

@Ljax

En heeft bovendien over een jaar of twee nog restwaarde!

Alsof Huntelaar zaligmakend is. Men denkt veel te minderwaardig over de eredivisie. Geloof me, die Huntelaar gaat er ook in de eredivisie niet zo maar 25 in schieten.

19 juni 2016 om 14:56

Tsja toch fijn dat je door je reactie aangeeft hoe weinig je geeft om feiten en nee ik geloof je niet.
Huntelaar deed het vorig jaar als nog veel beter dan Luuk de Jong ooit gedaan heeft in de PL of Bundesliga.
12 goals en 3 assists in de Bundesliga en alle competities 19 goals 7 assists voor een spits die best een tijdje geblesseerd geweest is dit seizoen.

19 juni 2016 om 12:54

@borktebeer
Ben het gedeeltelijk wel met je eens en als Milik vertrekt(wat ik erg jammer zou vinden) moet je zeker weer een jonge spits er voor terug krijgen.

Maar Huntelaar is echt niet te oud(32) hoor voor Ajax!
Kijk naar Kuyt....
Het niveau van de eredivisie en dus ook van Ajax is zo matig geworden de laatste jaren, dat dit soort spelers juist een aanvulling kunnen zijn en de jonge "toptalenten" kunnen helpen beter te presteren i.p.v. naast hun schoenen te lopen.

19 juni 2016 om 12:59

Als Huntelaar gemotiveers is en kan blijven, denk dat je jezelf dat af moet vragen na de Spaanse en Duitse competitie is Twente uit natuurlijk moeilijk om jezelf op te laden. Een speler van 19 die nog alles te bewijzen heeft doet dat uiteraard makkelijker. Kuijt heeft het altijd van hard werken moeten hebben, Huntelaar meer van het voor de goal komen, is een verschil in werk ethiek.

19 juni 2016 om 13:37

Als Huntelaar zou komen, lijkt het mij dat hij gemotiveerd is....

Kampioen worden, CL proberen te halen, Europees presteren, Topscorer proberen te worden, evt. weer aansluiting vinden bij Oranje, Voldoende om je op te laden lijkt mij........

Vind dat je Kuyt veel te kort doet, het is een harde werker, maar hij kan ook erg goed voetballen, is mentaal belangrijk voor een team, goede aanvoerder, heeft enorm veel ervaring en maakt ook veel goals!

19 juni 2016 om 19:20

Ben het met veel eens hierboven, maar als kuijt iets niet kan is het goed voetballen. Maar Kuijt zou zonder zijn fantastische mentaliteit en doorzettingsvermogen hooguit in de topklasse meekunnen.

19 juni 2016 om 20:37

Het is maar welke definitie je verbind aan "een goede voetballer"..

Als dit zou betekenen: passeerbewegingen, mooie goals maken, mooie dribbels en briljante pass, ja dan moet ik toegeven dat Dirk Kuyt geen "goede" voetballer is.

Maar wanneer het zou betekenen: Iemand die kijk heeft op het spelletje, voetbal-gochme heeft een perfecte mentaliteit, veel goals meepikt, bijna elke wedstrijd presteert, bij grote clubs heeft gespeeld en 100+ interlands heeft.... tja dan vind ik het wel een goede voetballer....

Topklasse vind ik echt iets wat overdreven!
De speler Kuyt is geen lust voor het oog, maar ook Sneijder zonder fantastische pass, Robben zonder snelheid en van Persie zonder techniek zijn ook ineens geen goede voetballers meer als je het zo wilt bekijken.

Huntelaar, waar het verhaal om draaide is ook "slechts" een koele afmaker in de 16. Vraag hem niet 3 man te passeren of een dribbel/sprint te trekken over 40 meter, maar toch vind ik het een goede voetballer en ik hoop hem weer snel te kunnen zien bij Ajax!

19 juni 2016 om 12:58

Lol niks mis met Anwar hoor. Niks voor niks willen die clubs hem. Zal gewoon de hoofdprijs opleveren hoor. Let maar op.

19 juni 2016 om 12:59

Toptalent is ook een kwestie van "marketing". Als je een talent een toptalent noemt, is er meer draagvlak voor (1) een hoge transfersom, bv bij Sulejmani, Sinkgraven en nu deze jongens en (2) de aankoop an sich.

Ik vind/vond het beleid van Ajax helemaal niet zo gek om jonge, goede talenten aan te trekken. Die kunnen ook weer een mooie waarde vertegenwoordigen bij vertrek. Het mist aan het cement tussen de talenten en dat noemen we routine.

19 juni 2016 om 13:01

Milik moet je gewoon verkopen voor 15 of 20 miljoen als er z'n bod komt. Voor 12 miljoen Jansen kopen heb je hem zeker wel voor. Heb je een goede spits die ook Europees meekan in de EL.

Maar Ajax zal het wel niet aan durven om een miljoen of 12 leer te leggen nadat je Milik voor iets meer hebt verkocht.

19 juni 2016 om 13:42

Als Milik bij Polen nog zo'n wedstrijd speelt als tegen Duitsland, dan gaat hij helemaal nergens heen, en zeker niet voor 20 miljoen. Ben trouwens wel voorstander van Janssen bij Ajax, is toch een completere spits dan Milik.

19 juni 2016 om 13:02

Kuyt was 35 en is nog ongelofelijk belangrijk voor Feyenoord. De Hunter kan zeker nog mee. Was dit seizoen ook gewoon weer topscorer bij Schalke.

19 juni 2016 om 13:04

Ah een Ajacied met realiteitszin. Huntelaar gaat inderdaad niets toevoegen, kan je beter milik houden.

19 juni 2016 om 15:12

Twee opmerkingen: ten eerste voegt Huntelaar natuurlijk wel wat toe aan Ajax, zelfs als zijn voetballende kwaliteiten tegen zouden vallen (wat ik niet verwacht) dan brengt hij ervaring en is hij voor de eredivisie een prima spits. Ten tweede is het niet een keuze of Milik behouden kan worden, als die jongen weg wil (en daar lijkt het een beetje op) dan zal ajax toch een vervanger moeten zoeken en is Huntelaar volgens mij prima.

19 juni 2016 om 13:12

Kishna was het toptalent, El Ghazi was een groot talent en werd een klassieke rechtsbuiten genoemd, er werd in het begin zelfs gesproken met 'jeugdspeler' waar bij Bazoer, Cerny, Muric er al echt werd gesproken van toptalent. Daarnaast viel hij in zijn eerste jaar nieteens echt op maar scoorde hij in de voorbereiding bizar veel en kreeg daardoor zijn plek in het eerste.
Ook zie ik niet wat je precies wilt zeggen ermee, hij komt binnen voor 5k (transfermarkt), heeft er 20+ gescoord en 10+ assists gegeven in 2 seizoenen en gaat gewoon veel geld opleveren.

Huntelaar kan voor een jaartje zeker nuttig zijn als Milik vertrekt om Cassierra bij te sturen en het 2e jaar moet Cassierra hem er dan maar uitspelen.

19 juni 2016 om 13:22

Ook een toptalent. Ik vraag me in deze af wie al die jeugdspelers van Ajax de stempel toptalent geven? Volgens mij zijn het niet de beleidsbepalers die dit doen, maar de supporters. Dat is misschien ook wel een beetje die roze wolk waar veel supporters op zitten. Maar weer hopen op een nieuwe Cruijff, Van Basten, Rijkaard, Kluivert of de nieuwe Sneijder. Het probleem is echter dat wij denken dat de jonkies er tussen hun 18e en 22e er al zijn. Die komen net kijken en die hebben juist een ervaren speler als KJH nodig, die ze zo af en toe weer even met de beide beentjes terug op aarde zet, ze corrigeert en iemand tegen wie ze opkijken. Er ontbreekt een duidelijke hiërarchie. Klaassen is wellicht de leider, maar hij heeft te weinig back-up. El Ghazi is gewoon een prima speler die nog voldoende te leren heeft. Laat hem aub bij Ajax, in het buitenland gaat hij verzuipen.

19 juni 2016 om 13:44

@broktebeer

Waar blijkt niks van te zijn gekomen dan? Je haalt twee dingen door elkaar: een toptalent met potentie en een bewezen topspeler.

Toptalenten zijn talenten die als talent aan de top staan in een jeugdcategorie. Jongens met een meer dan bovengemiddeld talent die in hun leeftijdsklasse, positie en ontwikkeling, over meer talent beschikken en potentieel kunnen uitgroeien tot topspelers.

Topspelers zijn gearriveerde spelers, die bewezen hebben op hun specifieke positie op het veld, hun prestaties en hun gemiddelden ver boven de rest uitsteken. Ze staan aan de top van het voetbal.

Ajax is (met o.a. clubs als Psv, Feyenoord) in Nederland een topclub die aansprekend is voor de grootste talenten van het land. Logisch ook dat deze grootste talenten naar zulke clubs gaan en sommigen steken met kop en schouders uit boven de rest van de jeugdspelers in de opleiding.

Deze jongens mogen daarom met recht toptalenten worden genoemd. In potentie kunnen ze zich door ontwikkelen tot topspeler, maar dat is geen vanzelfsprekendheid. Er komt meer bij kijken dan alleen voetbaltalent. Sociale ontwikkeling speelt een rol, evenals fysieke en geestelijke ontwikkeling en zo meer.

Om nou te zeggen dat er niet is uitgekomen dat een toptalent geen topspeler wordt of is geworden alsof dat de vereiste is om een talent een toptalent te noemen, is in mijn ogen een verkeerde conclusie.

19 juni 2016 om 14:42

Toptalent.. Is dat raar als een club smacht naar een ouderwetse, snelle en technische buitenspeler? In de jeugd scoorde hij net voor zijn debuut erop los (of het waren de oefenwedstrijden). Ik meende dat hij dit voornamelijk als spits deed en ik blijf erbij dat hij een spits is in zijn doen en laten. Laten we zijn talent niet direct af schrijven.

19 juni 2016 om 14:59

Dat was in de voorbereiding naar het vorige seizoen inderdaad, scoorde bizar veel in heel weinig minuten. In de jeugd liep hij grofweg 1 op 2 en in de YL maakte hij er 2 geloof ik, allebei tegen Celtic.

19 juni 2016 om 15:32

11 doelpuntjes en 3 assists is helemaal niet zo slecht, dus ik snap het probleem niet zo. Daarnaast zijn clubs als Liverpool / AC Milan geïnteresseerd in deze jongen en met zijn 21 jaar gewoon nog een talent.

19 juni 2016 om 17:47

Wat een azijnzeiker ben jij zeg, Anwar is zeer zeker een talent.
Moet er nog wel uitgaan komen maar talent is hij zeker.

19 juni 2016 om 21:13

Die el ghazi snapt het wel en is nog jong!!! Ben ik nou gek of is cruyff zijn beleid aan gort ?

Milik verkopen en Huntelaar halen zou echt zo dom zijn! Maar ik zie Overmars daar alweer trots staan als hij dit doet, zo van: 'kijk mij eens een naam halen'. Idiote actie als dit gebeurd!

19 juni 2016 om 12:49

Ik hoop ook dat Ajax Milik weet te behouden. Arek ontwikkelt zich stormachtig en zal alleen maar van waarde kunnen zijn voor Ajax. Als ze Huntelaar dan ook nog halen heb je twee spitsen die horen te spelen.. Milik voegt echt iets toe aan Ajax en de Eredivisie en het zou doodzonde zijn als Milik weg gaat. Hopelijk kan hij een seizoen lang vlammen en kan hij Ajax helpen om de groepsfase te bereiken van de CL. Een Suarez scenario zou ideaal, dat hij bijvoorbeeld na aankomend seizoen voor 25 miljoen vertrekt naar een Europese topclub. Lekker behouden die jongen, het geld is niet nodig en ik acht een Milik meer van waarde dan een Huntelaar die veel op de bank dan zal gaan zitten. Huntelaar gewoon niet halen, klaar.

19 juni 2016 om 14:41

Hoezo dom ?

Milik is een uitstekende spits, maar vindt hem niet passen in het Ajax systeem. Hij is nu hot en in de belangstelling van veel clubs.

Huntelaar is nu een buitenkansje. Hij is fit en erg gretig en een garantie voor doelpunten. En binnen 2 jaar moeten Cassiera, EL Azzouzi en/of Dolberg zijn vervanger zijn.

19 juni 2016 om 15:13

Met jou eens. Milik lijkt onhoudbaar. Huntelaar prima vervanger en brengt ook ervaring. Ik zou daar absoluut voor gaan met Cassiera erachter.

19 juni 2016 om 17:46

Waarom zou Milik onhoudbaar zijn?

19 juni 2016 om 19:14

Milik onhoudbaar? Huntelaar is duur en te oud vind ik persoonlijk.

@ borktebeer. Ik zou El Ghazi nog niet afschrijven. Speelt nog niet zo lang in het eerste en heeft goede dingen laten zien. Ook veel minder goede, maar hij staat de komende jaren op het punt om stabieler te worden. Bovendien dit jaar geblesseerd geweest. Toptalent is het misschien niet, maar hij heeft behoorlijk wat talent. Ik vind hem wel een beetje een type Chadli...en die deed het in NL ook altijd prima.

Ik heb de indruk dat El Ghazi best realistisch is en begrijpt dat hij beter kan blijven.

Lijkt me dat Schöne wel zou willen gaan, al kan ik me voorstellen dat Ajax hem voor de ervaring erbij wil houden.

19 juni 2016 om 13:01

Ik ben het met je eens hoor. El Ghazi "valt tegen" omdat hij het goede niveau van het begin van het seizoen niet heeft kunnen doortrekken. Tja, geef hem even. Hij zit nog niet zo lang bij het eerste, mag hij ook een dip hebben? Heeft laten zien een aardige passeeractie te hebben en veel rendement voor een winger, terwijl hij zou kunnen werken aan zijn snelheid en voorzet en passing. Er zit een goede kop op die jongen, is zelfkritisch en werkt hard. Hij zal niet de nieuwe Robben worden maar dat moet je ook niet verwachten. Anwar heeft zijn waarde gehad voor Ajax en zal wel weer belangrijk worden, geen twijfel daarover. Cerny heeft ook laten zien dat hij het vereiste niveau nog lang niet constant aan kan tikken.

19 juni 2016 om 17:50

Van mij mag hij zijn tijd nemen maar het lijkt wel of hij ontevreden is bij Ajax en dat Ajax ook te weinig geduld heeft met hem. En dan loopt het fout.

Dan kan ik mij ook inbeelden dat hij zoals Kishna gewoon vertrekt (al had Kishna ook andere redenen).

19 juni 2016 om 19:04

Klopt, al moet je nog maar zien hoe dat onder Bosz is. Ik heb ook het idee dat Ajax happig is op een verkoop. Als Anwar zelf weg wil dan moet hij lekker gaan, maar ik hoop dat die nuchterheid niet allemaal schone schijn is en dat hij inziet dat een stap naar het buitenland vermoedelijk een slecht plan is.

El Ghazi meteen verkopen als je er meer dan 5 miljoen voor kan krijgen. Altijd zelfde trucje, lukt bijna nooit. Eigenlijk zou Cerny en Muric op die plek al een enorme verbetering zijn. Dus verkopen nu er interesse is! Goed om te zien trouwens dat Ajax op tijd handelt, zich niet beperkt tot eigen jeugd en stappen durft te nemen, tijd voor een frisse wind!

Kan vrij aardig een goede voetballer acteren , en heel soms met succes . Maar overal toch een hele beperkte speler , ik kan prima leven met een vertrek. Ben alleen erg benieuwd welke club echt concreet word, kan mij er namelijk helemaal niks bij voorstellen.

Het wordt heel moeilijk om Milik te behouden. Hij is erg teleurgesteld over hoe de Boer het afgelopen seizoen met hem omgegaan is (notabene wisselen in de laatste wedstrijd van het seizoen waarin je MOET scoren!). Ook al is er nu een nieuwe trainer, het zal in zijn hoofd zitten dat hij weg wil.
Huntelaar halen als directe vervanger/versterking lijkt me een uitstekende zaak. Daarachter kunnen spelers als Cassierra en Dolberg groeien/het uitvechten.

19 juni 2016 om 12:54

Vind niet dat Huntelaar beter is dan Milik.

19 juni 2016 om 13:00

@ jollie18

Ik vind Huntelaar echt een klasse beter dan Milik. Beide zijn het geen echte aanspeelpunten, maar bij Huntelaar krijg je daar wel wat meer voor terug. Huntelaar is voor de goal beter, vinniger en meer geslepen dan Milik. Milik is een talent, maar het is vaker net niet dan net wel. Als je er na dit EK een mooi bedrag voor geboden krijgt zou ik dat met beide handen aangrijpen en Huntelaar verwelkomen.

19 juni 2016 om 13:08

Als je Huntelaar haalt, haal hem dan als pinchhitter, en niet tegen een topsalaris. Alleen dan zou ik er een meerwaarde in zien, hoewel Huntelaar ook geen fijne jongen is voor op de bank. Dat zal hem dus vooraf goed duidelijk gemaakt moeten worden.

19 juni 2016 om 17:31

@ foebele

Huntelaar moet je gewoon voor de basis halen. Die schiet er 25+ in en brengt gif in de voorhoede. Dan mag je als routinier ook best wat meer verdienen dan de wat jongere spelers in het team.

Denk dat we wel een betere speler kunnen krijgen dan El Ghazi.

19 juni 2016 om 13:30

Die zijn er al Muric Cerny en ook Dekker al is dat een linksbuiten. Alle drie zijn voorzichzelf al volop in training om komend seizoen vast bij het eerste te zitten. En alle drie hebben veel kwaliteit. Meer overzicht dan el Ghazi ook zijn ze behoorlijk snel en Muric is technisch ook beter als El Ghazi. Alleen vertikt hij het vaak om met de verdediger mee te lopen. Maar nu de Boer weg is is dat wellicht onder bosz iets minder belangrijk.

Hopelijk vertrekt El Ghazi, die is sinds z´n debuut eigenlijk steeds slechter gaan spelen, ondanks z´n aardige statistieken. Nu vang je er nog aardig geld voor, volgend jaar niet meer vrees ik. Als ze met het geld dan een ervaren buitenspeler halen zou het helemaal top zijn.

Zou ik jammer vinden.

In tegenstelling tot veel andere vind ik El Ghazi wel een talent. Hij is snel, redelijk sterk aan de bal en heeft laten zien makkelijk een goal te maken. Het grote probleem bij El Ghazi zit tussen zijn oren. Het is op dit moment een speler die heel blij mag zijn met speelminuten bij Ajax en geen Cristiano Ronaldo. Ook ik irriteer me aan zijn houding, maar met een coach die hem kan raken heb je gewoon een prima speler in huis voor op rechts.

Ik vind los daarvan dat Ajax sowieso een creatieve buitenspeler moet halen die er direct staat. We zijn te veel afhankelijk van Younes zijn grillen op dit moment.

19 juni 2016 om 15:15

Ik ben het met je eens maar irriteer me niet aan zijn houding. Vind zijn houding meestal goed en professioneel. Hij legt zichzelf misschien wel teveel druk op. Ik zie hem graag blijven, tenzij er bedragen boven 15 miljoen geboden worden.

Elghazi is een speler die vrijwel alles vanuit stilstand doet. Ik denk dat Ajax met Cerny Muric en Younes al behoorlijk wat talent in huis heeft op de flanken. Als ze in staat zijn Elghazi fatsoenlijk te verkopen en een goede speler daarvoor te halen gaan er naar mijn opinie op vooruit. Zeker als Milik vertrekt en Huntelaar in de plaats komt.
Ik zie trouwens spelers als Cillessen en Klaassen ook nog wel vertrekken. Is gewoon mijn onderbuikgevoel.

19 juni 2016 om 13:03

@ ernesto22

Ik denk op zeker dat Huntelaar een versterking is ten opzichte van Milik. Ik ben het wel met je eens dat niet iedere ervaring gewenste ervaring is. Echter zie ik bij Huntelaar niet echt een probleem, omdat Huntelaar een enorm gemotiveerde speler is en een echte winnaar. Ik denk dat hij dit elftal een boost kan geven.

Van der Vaart zou zo'n voorbeeld van een speler zijn die misschien ongewenste ervaring met zich mee brengt. Van der Vaart is toch een beetje een ''mooi weer'' voetballer.

Wat zal ik blij zijn als El Ghazi vertrekt zeg! Erger me altijd kapot aan zijn egoïstische trekjes.
Hopelijk gaat Ajax weer voor Sisto als zijn vervanger. En worden er nog twee ervaren spelers aan de selectie toegevoegd met Vermaelen en Huntelaar:

Cillessen
Tete Veltman Vermaelen Riedewald
Bazoer Klaassen Gudelj
Sisto Huntelaar Younes

Reserves:
Boer
Owusu Sanchez Viergever Dijks
Vd. Beek Serrero Andersen
Schone Cassierra Cerny

19 juni 2016 om 20:42

Sorry hoor, maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat Vermealen ooit nog terug komt. En jammer voor jou, El Ghazi gaat niet weg, ik zag hem toevallig laatst in Amsterdam, en vroeg meteen voor foto enzo, had een klein praatje, en vroeg of hij klaar was voor de volgende stap. Hij was er best duidelijk over, hij voelde zich na 1,5 seizoen nog niet goed genoeg voor de volgende stap. Hij wil eerst 1 of 2 goeie seizoenen achter de rug hebben.

Waarschijnlijk is dit een gevalletje van der Meyden/babel. Waarschijnlijk heeft Ajax een geweldig bod gehad uit Italie o.i.d. en hebben ze Czerny en Muric ook al in huis. Daarbij komen Becker en Menig ook weer terug en, hoewel die minder zijn, zal een van de 2 wel als invaller kunnen fungeren. Daarbij komt er uit de jeugd ook nog wel eens wat.

19 juni 2016 om 13:31

Er zal nog een vleugelspeler bij komen die de plek van Fischer over moet nemen, hoop zelf dat ze een héél groot risico nemen en gewoon vol voor Bailey gaan, zal veel kosten maar ze willen hem al 3 jaar echt hebben en hijzelf zou er ook nog voor open staan. Heeft afgelopen seizoen laten zien dat hij wel degelijk heel erg goed kan voetballen en is een plaag voor elke tegenstander, ik zie het niet snel meer gebeuren maar ze moeten er gewoon voor gaan want die jongen heeft alles om Ajax naar een hoger niveau te tillen binnen nu en 2 jaar.

Ik ben benieuwd wie dan de nieuwe buitenspeler moet worden als El Ghazi wordt verkocht.
Sisto, Bailey, Rashica, Lozano zijn namen van spelers die me als eerste naar boven komen als mogelijke vervanger van El Ghazi.

19 juni 2016 om 15:17

Cerny? Muric? Maar misschien halen ze wel iemand ja, die twee zijn nog wel jong en Schone is niet meer denderend.

Het lijkt erop dat Serero en Schone dan kunnen blijven. Goed nieuws, zijn zeer bruikbare reservespelers. Zelfde geldt voor Van der Hoorn. Jammer als hij vertrekt, omdat het voor een uitstekende reserve is. Door het kopen van Sanchez lijkt hij echter met zekerheid afscheid te nemen.

19 juni 2016 om 13:31

Wanneer Milik vertrekt, lijkt Huntelaar te komen. Dat zou goed opgelost zijn. Wanneer El Ghazi vertrekt, moet er zeker nog een buitenspeler bijkomen. Ik ben benieuwd waarmee Ajax dan aankomt.

Op zich goed dat men door wil selecteren. Vd Hoorn, Serero en Duarte lijken mij typisch spelers die gewogen en te licht zijn bevonden. Van Rhijn is een aardige speler maar voorbij gestreefd en moet ergens weer wekelijks aan spelen toekomen. El Ghazi is een aardige speler maar erg gehypt, beter ook verkopen. Schone is een goede twaalfde man, maar misschien dat hij zelf weer wekelijks wil spelen. Milik verkopen snap ik dan weer niet, is gewoon een prima spits. Maar goed, die wil zelf misschien weg.

Ik denk alleen wel dat Ajax veel meer behoefte heeft aan spelers die al wat verder zijn. Spelers tussen de 24 en 30 jaar. Die twee Colombianen zijn weer erg jong, op zich niet erg maar haal dan ook twee of drie ervaren jongens erbij.

El Ghazi zie ik eigenlijk steeds meer als een soort Babel. Wordt behoorlijk opgehypt, maar is vrij lomp en heeft niet heel veel creativiteit. Als je voor hem meer dan 10 miljoen kan krijgen, direct verkopen. Babel heeft uiteindelijk ook nergens gemaakt.

Daar komen ze ook goed vanaf dan. Snap niet dat er clubs in hem geintresseerd zijn want het is een zeer beperkte speler.

Wat mij betreft blijft EL Ghazi gewoon, een buitenspeler die ieder jaar in de dubbele cijfers beland moet je gewoon behouden. Bovendien is hij nog jong, alleen zijn vorm was de laatste maanden van het seizoen weg. Maar desondanks een prima speler. Milik zal vertrekken wanneer er een hoog bod zal worden uitgebracht. Dan weten we al wie Ajax wilt binnen halen, Huntelaar.

Voor de rest zou ik bij vertrekkende spelers eerst naar Duarte, Van Rhijn en Van der Hoorn. Voor de breedte van de selectie hoeven Schone en Serero niet zozeer verkocht te worden, mocht een van beide heren verkocht worden zullen we nog een vervanger moeten halen. In het geval van Serero zou dat gelijk een kwaliteitsimpuls kunnen zijn. O ja, en Ajax moet Jurjus gaan ophalen bij De Graafschap. Groot keeperstalent die veel potentie heeft.

Zou echt top zijn als Ajax Bailey kan halen als vervanger van El Ghazi. Bailey is een supertalent. Pijlsnel en een sensatie in België.
Ik zie het wel zitten als Ajax er dan ook nog twee ervaren spelers bijhaalt met Vermaelen en Huntelaar:


Cillessen
Tete Veltman Vermaelen Riedewald
Bazoer Klaassen Gudelj
Bailey Huntelaar Younes

Reserves:
Boer
Owusu Sanchez Viergever Dijks
Vd. Beek Serrero Andersen
Schone Cassierra Cerny


Helemaal ideaal zou zijn als Ajax Jurjus, Marlos, Pazdan, Krejci en Ziyech er ook nog bij zou halen maar dat is wishful thinking.

19 juni 2016 om 15:19

Vermaelen is al wishful thinking. Zou echt mooi zijn als hij komt, maar die kan naar betere clubs als hij weg wil. Huntelaar zie ik nog wel komen.

Ik heb even goed geïnformeerd wat het beleid bij Ajax gaat worden deze transferperiode.
Dit gaat het worden:


De volgende spelers worden verkocht/geloosd:
Van Rhijn, Vd. Hoorn, Boilesen, Duarte, Serrero, Milik, Fischer.

De volgende spelers worden gekocht:
Sanchez, Cassierra, Huntelaar en een concurrent voor Younes.

Al met al niet bijster spectaculair en niet de eerder uitgesproken twee/drie kanonnen die erbij zouden moeten komen.

19 juni 2016 om 14:45

Dit zal dan de vaste opstelling plus reserves worden van Ajax aankomend seizoen:


Cillessen
Tete Veltman Riedewald Dijks
Bazoer Klaassen Gudelj
El Ghazi Huntelaar Younes


Reserves:
Boer
Owusu Doekhi Sanchez Viergever
Vd. Beek Sinkgraven Andersen
Schone Cassierra Cerny

Wel is duidelijk dat er in actiever gehandeld wordt dan voorheen.
Heeft natuurlijk alles te maken met het mislopen van het kampioenschap
de laatste 2 seizoenen. Met een paar goede aankopen was Ajax sowieso
het laatste seizoen kampioen geworden. Een dure les, maar er is tenminste
lering uit getrokken.

19 juni 2016 om 14:48

Volgens mij was de Rvc bang dat Fc Basel er met Sanchez vandoor zou gaan. En hebben ze daarom besloten het beleid wat te versoepelen.
Had dus niks te maken met lering trekken uit vorig seizoen.

19 juni 2016 om 15:00

Dat zou heel vreemd beleid zijn !
Je hebt een beleid en daar handel je naar. Anders hoef je geen beleidsplan te maken.

En wanneer is een club nu de enige geïnteresseerde ?

Maar prima gehandeld door hem te halen. Vd Hoorn mogen we bedanken voor bewezen diensten. Prima speler, heel erg nuttig geweest afgelopen seizoen, maar toch net niet goed genoeg voor de top !

Zou hem niet meer bij het programma halen. Is absoluut niet komisch en voegt niets toe. Slaat een beetje door met zijn stijl. Had zich bij typetjes als Ed en Ed moeten houden. Dus NOS, niet meer uitnodigen, kost kijkers

Ik hoop dat El Ghazi blijft. Een talentvolle aanvaller, waar nog heel veel rek in zit. Werd door De Boer op een bepaalde manier geremd (geen vertrouwen). Ik wil hem dus wel eens onder Bosz zien, nu we een aanvallende coach hebben.

De komst van Huntelaar verwacht ik na het EK (een vertrek van Milik ook).
En dan zou ik graag nog Van Ginkel of Defour zien komen. Omdat in praktijk er meer met 4 middenvelders gespeeld zal worden dan met 3.

Ajax haald twee spelers en gelijk verzuip je in de reacties......cool.

Ik hoorde dat Feyenoord ook interesse had in El Ghazi !

El Ghazi zit ik wat dubbel in. Ik onderken zeker z'n grote talent. Daarnaast heb ik het idee dat hij de stress niet aan kan en daardoor matig presteert. Dit levert zowel voor hem als supporters vaak teleurstellingen op.
Huntelaar zie ik niet zitten. Spits over de top, die volgend jaar ook niets meer op zal brengen door zijn leeftijd. tevens is hij niet de spits die Ajax nodig heeft. Er moet een voetballende spits komen, als Jansen!
Die daarna ook nog eens wat opbrengt.

19 juni 2016 om 15:10

Ik moet je teleurstellen, Huntelaar gaat wel komen als vervanger van Milik.

Ik zou dit persoonlijk toch erg jammer vinden. Die jongen heeft absoluut talent! Ik denk ook dat Peter Bosz goed bij hem past. Streng, maar rechtvaardig. Geen flauwekul! En.. aanvallend voetbal waardoor El Ghazi veel meer in het spel zal meedraaien en ik denk ook meer ruimte zal krijgen.
Laat hem ajb blijven. Dit is een jongen die er ook opeens zomaar 20 maakt in de Eredivisie

19 juni 2016 om 15:59

El Ghazi blijft inderdaad ondanks dat er wel interesse voor hem is. De enige buitenspeler die Ajax gaat halen zal een concurrent voor Younes zijn. Een vervanger dus voor Fischer. Al valt niet uit te sluiten dat Overmars gewoon Andersen terughaalt om met Younes te concurreren.

20 juni 2016 om 00:26

Tsjah.. dan zie ik nog geen echte kwaliteitsimpuls in de voorhoede / vleugel. Younes deed het overigens 2de seizoenshelft goed. Andersen is meer een 10. Dus of El Ghazi moet weer een topvorm halen onder Bosz en aanvallend spel of gewoon 1 echt goede vleugel erbij. Scout eens in Brazilië bijvoorbeeld of durf eens bij gevestigde namen aan te kloppen en dan wat meer uit te geven. Sowieso fijn om 1 echt goede vleugel erbij te hebben, ook als El Ghazi los komt.
Ziyech mag overigens ook nog steeds komen hoor voor 13 miljoen

Jeej, welke 18 jarige halen ze hiervoor terug?
Ben geen voorstander van verkopen. El Ghazi heeft nog wel eens belangrijke doelpunten gemaakt, oa eentje tegen Psv.

19 juni 2016 om 16:49

Cerny en muric staan te trappele en vind die alle 2 in potentie beter dan die houten Klaas van een el ghazi

21 juni 2016 om 18:03

Muric heeft niet eens iets laten zien bij Ajax 1. Dus hoe kan je daar dan zo erg op vertrouwen? Muric ook twee aardige wedstrijdjes gevoetbald. Erg kort door de bocht om zomaar te zeggen dat El Ghazi maar het veld moet ruimen.

El ghazi speelde alleeen begin van het seizoen goed, na zijn blessure helemaal niks meer.... Heb het gevoel dat hij veel te geforceerd aan het ballen was.

20 juni 2016 om 00:30

Klopt. Te veel nadenken. Onder Bosz hopelijk aanvallender spel waardoor hij meer aan de bal zal komen en meer ruimte zal krijgen. Dan zie ik hem wel weer los komen. Onder de Boer was het einde verhaal denk ik. Te druk met zn taken en inzakken / naar binnen gaan. Je zag hem denken als hij de bal kreeg, wat ga ik doen. Dan was zn actie al te laat en mislukte het klungelig. Hopelijk komt onder Bosz het straatschoffie die het op gevoel doet weer omhoog.

Lekker verkopen die man. Leuke voetballer hoor, maar meen aan, dat je als ajax zijnde meer wilt

Ajax nog denken aan Pione Sisto? Daar hoor je niks meer over.

20 juni 2016 om 00:28

Ik ben voor!

El Ghazi wordt wel erg snel afgeschreven hier terwijl hij op dit moment de meest getalenteerde aanvaller die we hebben. Ja, het afgelopen half jaar waren zijn prestaties wat minder en toch is hij weldegelijk van doorslaggevende waarde geweest. Als hij nog leert in de combinatie te voetballen dan heb je aan hem een fantastische voetballer.

jonge jonge jonge, soms twijfel ik of er mensen zijn met verstand van voetbal. El Ghazi is een van de weinige voetballers van Ajax die er van baalt als hij iets fout doet. Die jongen is zo leergierig en sommige van jullie maken hem zwart of geven hem alle lof. Geef die jongen wat tijd om meer van zichzelf te laten zien. Na 1,5 seizoen kun je niet zeggen of deze jongen het gaat maken of niet. Persoonlijk vind ik hem wel redelijk spelen. A.h. begin van het seizoen zie je wel een beetje wat hij in huis heeft, maar kreeg na zijn blessure een dip. Ik hoop dat Ajax hem behoudt.

Het is een gekke situatie: enerzijds wordt er gezegd dat jonge spelers te vroeg vertrekken, dat ze geen ervaring hebben, te jong zijn. Anderzijds kent Ajax een rijke geschiedenis van (erg) succesvolle voetballers die er als tiener of jonge twintiger gewoon stonden.
Van ongeveer elke jonge Ajax speler wordt gezegd dat het een groot talent is maar vervolgens komt het er niet uit en blijven ze stilstaan. Hoe kan dat, waar ligt dat aan? Is het talent helemaal niet zo groot of ontbreekt het aan een trainer/mentaliteit/begeleiding/vul maar iets aan waardoor het talent er niet uitkomt? Ik geloof niet dat het aan de gedevalueerde Eredivisie ligt en het een kwestie van te weinig weerstand is. Maar wat dan?

20 juni 2016 om 00:34

Bijvoorbeeld bij El Ghazi lag het ook aan het trage saaie spel onder De Boer. Ik verwacht onder Bosz dat de bal sneller naar voren gaat ipv op safe. Hierdoor denk ik dat een jongen als El Ghazi zich weer gaat ontwikkelen: vaker aan de bal, meer ruimte of kans om de bal in de ruimte te spelen, bewegingsvrijheid en zonder nadenken over positie een actie kunnen maken op de vleugel. Ik zou hem dit jaar onder Bosz zeker houden want ik denk dat hij door deze switch los kan komen!

Nou weg dan... heb je niks aan! Laat die Bailey van Genk maar komen. En misschien dat Ajax ook Tello of Deulofeu over kan nemen van Barcelona of Everton maar ook Moses Simon van Gent lijkt mij een prima speler voor ons

20 juni 2016 om 12:55

@afca_babel

Misschien iets te hoog gegrepen? Ben het wel eens met Maurice-692

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren