Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord betaalde 3,3 miljoen: ‘Met hem doen ze om de titel mee’

Laatste update:

Feyenoord legde Nicolai Jörgensen vrijdagmiddag voor vijf seizoenen vast en volgens BT ontvangt FC Kopenhagen 3,3 tot vier miljoen euro voor de 25-jarige aanvaller. Dat bedrag zou door variabelen bovendien nog kunnen oplopen. In Denemarken is er met verbazing op de transfer gereageerd.

/

De zestienvoudig international werd gelinkt aan onder meer Atalanta en Lazio en er werd dan ook vanuit gegaan dat hij naar een topcompetitie zou vertrekken. Zaakwaarnemer Mikkel Nissen vindt echter niet dat zijn cliënt een stap terug heeft gedaan door naar De Kuip te vertrekken: “Feyenoord staat niet zo ver van de topteams vandaan. Het is een enorme club met een rijke historie waarbij er 49.000 toeschouwers op de tribunes zitten. Feyenoord heeft dit seizoen de beker gepakt en is derde geworden.”

“Ze hebben een goed team en met Nicolai in de spits ben ik ervan overtuigd dat ze volgend seizoen om het kampioenschap mee gaan doen. De Nederlandse competitie is erg sterk en je kunt je er bovendien direct plaatsen voor de Champions League-groepsfase”, aldus Mikkel Nissen. Jon-Dahl Tomasson, die 205 wedstrijden voor Feyenoord speelde en tegenwoordig assistent-bondscoach is van Denemarken, sprak een paar weken geleden nog met hoofdtrainer Giovanni van Bronckhorst over Jörgensen.

“Ik heb met Van Bronckhorst gespeeld en heb hem voor de oefenstage van de nationale ploeg in Japan opgebeld. Feyenoord is in Nederland de club met de meeste fans. Het is een groot stadion en de stad is gek van voetbal. Ik denk dat het een goede keus is van Nicolai”, aldus de 39-jarige Tomasson. Zijn landgenoot speelde eerder voor Bayer Leverkusen, FC Kaiserslautern en Akademisk Boldclub en kwam in dienst van FC Kopenhagen tot 51 doelpunten in 137 officiële wedstrijden.

Denk jij dat Nicolai Jörgensen gaat slagen bij Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind zijn statistieken anders niet zo heel erg imponerend. Hij zal wellicht een klasse beter zijn dan Kramer. Hij komt trouwens het best tot zijn recht achter de spits zag ik, dus hij zou dan achter Kuijt kunnen spelen.

18 juni 2016 om 14:19

51 goals in 137 wedstrijden is toch vrij aardig? Dan te bedenken dat hij soms op linksbuiten of 10 speelt. Ik ben echt razend benieuwd naar deze jongen! Speler van het jaar in Denemarken, dan kan je echt wel wat. Hebben wij geen volgers van de Deense competitie hier op VZ, die iets meer over deze jongen weten?

18 juni 2016 om 14:20

Ja, ene Esbjerg. Die weet wel iets over Denemarken

18 juni 2016 om 14:33

Jij vindt 51 goals in 137 vrij aardig? Als het de PL of de Bundesliga zou zijn, zou ik zeggen ja dat is vrij aardig. Maar in een competitie zoals de ED of de Deense competitie vind ik dat echt geen goede statistieken.

18 juni 2016 om 14:40

Haha bedankt !

On: Jørgensen is een speler die te goed is voor Denemarken, ik ben een fan van deze jongen, is groot en vrij sterk, het niveau Feyenoord is zeker realistisch. Minpunt is dat ik hem zelf niet snel genoeg vind, hij doet vaak te lang over het verzinnen van een actie, maar het is wel een speler die Feyenoord echt beter zal maken, maar Feyenoord kan nu het toch bezig is met shoppen bij København ook meteen Augustinsson meekopen, Fenerbahçe heeft ook interesse getoond in deze linksback en hij speelt sterk en ik dacht dat Feyenoord een goede linksback zocht (sorry indien niet).

18 juni 2016 om 15:06

Typische reactie van een Feyenoord supporter. 51 goals in 137 wedstrijden in Denenmarken, vrij aardig.. Poe Poe. Prima speler, maar verwacht niet dat Feyenoord nu mee gaat strijden voor de Titel.

18 juni 2016 om 16:10

Tja.. wat verwacht je voor 3,3 miljoen? Deze jongen heeft geloof ik niet altijd in de spits gespeeld, dan vind ik het toch een aardige statistiek. Speler van het jaar in Denemarken is toch ook niet zomaar iets? Een prima prijs voor deze jongen en is het gokje dus zeker waard. @Remco: Typische Feyenoord reactie? Op basis van wat? Ik zeg dat dit best is een topspits voor de Eredivisie zou kunnen worden, onze competitie is nou ook niet zo denderend namelijk. Ik heb net even snel op Youtube wat filmpjes van deze jongen opgezocht en daar zitten echt hele knappe goals tussen!

18 juni 2016 om 16:38

Ik sluit me helemaal bij jouw worden aan !! Ik volg het Deense voetbal op de voet, en ik moet zeggen dat dit een echte goaltjesdief is. Bundesliga was te hoog voor hem gegrepen maar deze jongen is zeker goed genoeg voor de eredivisie. 4 klasses beter dan Kramer en hij werkt ook hard.

18 juni 2016 om 17:21

Voor een speler wat niet al zijn wedstrijden als spits speelt zijn het prima cijfers. Guidetti en Pelle hadden mindere cijfers...

18 juni 2016 om 14:20

Hij is meer een schaduwspits die een doelpunt kan maken. Ik hoop dat hij een type Kramer wordt die ook voetballend uit de voeten kan. Een mix van Kramer en Achahbar. Want voorzetten met onze vleugelspelers zitten er niet in. Die kwamen afgelopen seizoen het meest van Karsdorp.

18 juni 2016 om 14:53

Het zijn echt mooie statistieken voor een spits.. maar ik als ajacied was bij Milik ook niet overtuigd van zijn magere statistieken. Magerder dan die van deze man. Dus wie weet.. hij heeft net als Milik niet altijd spits gestaan dus dit kan wat worden. Slechter dan Kramer zal het wel niet zijn!

18 juni 2016 om 15:54

Milik was een tiener in Duitsland en ook pas 19/20 toen hij naar Ajax ging. Dat is een wereld van verschil. Deze Jorgensen zal vooral in Nederland als een routinier worden gezien. Ik ben in ieder geval blij met weer een tiener in Cassierra. Ajax heeft met Milik en Cassierra hopelijk goud in handen. Colombia is niet voor niets 3e op FIFA en staat nu ook gewoon in de halve finale van de Copa.

18 juni 2016 om 16:12

Ging vrij zeker over Feyenoord en zijn behaalde spits Jorgensen en niet over de spitsen van Ajax. Toch jammer dat je het dan weer aanhaalt.

Ben na enkele video's overigens echt een fan van deze jongen. Hopelijk kan hij de hoge verwachtigen die er aan het begin altijd zijn waarmaken. Enkele highlight-video's zeggen natuurlijk nooit heel veel over een speler.

18 juni 2016 om 16:17

Dus als een land hoog staat op de fifa ranglijst, is iedere speler gelijk een geweldenaar?

18 juni 2016 om 19:07

Man man man, moe wordt je van Ajacieden die bij elk topic hun club of spelers moeten betrekken. Wie heeft het over Milik joh?

Dit riedeltje 'volgend jaar doen we mee met de strijd om de titel' horen we elk jaar. Een paar weekjes later al meteen coolsingel. Daarna verspilt feyenoord enige kans op de titel en zijn ze weer terug bij het beweren dat ze een serieuze titelkandidaat zijn

18 juni 2016 om 14:47

Dit komt uit de mond van de zaakwaarnemer van die speler helder licht. En verspilt? Serieus dude?

18 juni 2016 om 17:23

Ik lees in dit artikel geen Feyenoord supporter dit roepen, maar knap dat jij dat wel ziet...

18 juni 2016 om 21:06

Nee, dat gaat echter nog wel komen

Erg benieuwd naar wat hij kan, al denk ik niet dat door een aankoop Feyenoord meteen mee zal doen voor de titel

Feyenoord de club met de meeste fans? Tomasson vergeet zeker dat Ajax ook uit Nederland komt

18 juni 2016 om 14:31

Feyenoord is inderdaad de populairste cub onder de Nederlanders.
Ajax heeft ook een hoop fans maar vergeet niet dar Ajax buiten Noord Holland ook door enorm veel mensen wordt uitgekotst vanwege de arogantie, het stadion, het theaterpubliek, enz. In mijn omgeving in elk geval wel.
http://www.metronieuws.nl/xl/sport/2016/06/feyenoo...

18 juni 2016 om 15:17

Haha de arrogantie is in Rdam groter dan in Adam. Dus wat is je punt? Ajax is recordkampioen van NL, en de fans scanderen dat ze de beste zijn; en dat klopt volgens de statistieken ook; binnenlandse prijzen en buitenlandse prijzen. Daarnaast roept Feyenoord elk jaar dat ze meedoen om de titel, en dat is zeker niet arrogant, als je al 17 jaar geen kampioen meer bent geworden. Et feit dat Ajax et meest gehaat is, komt door een vorm van collectieve jaloezie. Zoals heel veel grote succesvolle clubs ervaren; kijk nr bv Real Madrid in Spanje, Bayern in Dtsl etc etc. Dat hoort nou eenmaal bij succes.

18 juni 2016 om 15:23

@masterm1nd: Door het succes dat Ajax in het verleden (int)nationaal is behaald wordt Ajax gehaat zoals in de meeste competities gebeurd met de succesvolste deelnemer.
Heeft niets met arrogantie te maken imo.
Real - Bayern München en ga zo maar door.

18 juni 2016 om 15:36

Ik denk zelfs dat heel veel zgn. Ajaxhaters helemaal niet zo tegen Ajax zijn, maar het doen voor de buhne. Kijk eens naar de behangkoning: anti-Ajax tot en met maar als hij een trainer nodig heeft kijkt hij wel bij Ajax.

18 juni 2016 om 15:58

Masterm1nd het verschil volgens Metro was maar 1% en volgens mij bedoelen ze niet populariteit, maar weten ze niet zo snel hoe het anders te verwoorden.

Het lijkt mij duidelijk dat Ajax de grootste achterban heeft, anders wordt er ook niet zo gezeurd dat VZ een Ajax site is, Studio Sport "eigenlijk" Studio Ajax moet heten en Fox "alleen maar Ajax laat zien" etc.

Ook de gunfactor lijkt me duidelijk. Feyenoord, PSV, Twente, Utrecht, Ado etc. fans gunnen Ajax het minst omdat ze allemaal Ajax als rivaal zien. Het argument arrogantie is alleen maar een excuus.

18 juni 2016 om 16:38

@mayarood.
Ohhh daarom waren vrijwel alle stadions aan het juichen toen Ajax op de laatste dag het kampioenschap verspeelde? Dat was de media zeker?

18 juni 2016 om 16:39

-edit-

18 juni 2016 om 16:39

-edit-

18 juni 2016 om 17:27

Kun je mij even helpen? Ik heb wat gemist geloof ik. Ik hoor Feyenoord juist nooit over dat zij de titel gaan winnen. Het is de media die dat altijd doet en ook roept dat Feyenoord het eens moet uitspreken. Moet je leugens verzinnen omdat je geen discussie kunt winnen? Dat is best triest...

18 juni 2016 om 18:10

@masterm1nd

Jij kotst Ajax zeker ook uit?

-Arrogantie? Kom AUB eens met voorbeelden? Iedereen roept en schreeuwt maar om arrogantie. Ajax moet gewoon elk jaar kampioen worden, net als Psv. Dat moeten ze dus ook gewoon uitspreken, anders is er geen ambitie toch??
Over arrogantie gesproken, PSV liep achter de feiten aan maar ging gewoon kampioen worden volgens de eindhovenaren en PSV-spelers. Helaas kwam dit uit, maar was dit niet nog zoveel meer arroganter?

Mensen moeten arrogantie en ambitie eens van elkaar scheiden. Dat gejank altijd over arrogantie.

-Het stadion? Serieus? Dus je mag Ajax uitkotsen vanwege het stadion? Laat me niet lachen. Is gewoon het stadion met de meeste plekken voor supporters. Straks nog even mooi staanplaatsen erbij! Kom maar binnen!
En ja, het is een lelijk bak beton. Maar gelukkig kan je Gewoon, net als in ELK stadion, voetbal kijken! Jippie!

-Theaterpubliek. Ja, wat moet ik hier van zeggen? Elke grote club met internationale aanzien heeft theaterpubliek. Barca, Real, Man city, Chelsea, do I need to go on?
Geen enkele fan heeft graag theaterpubliek naast zich, maar wat doe je er tegen?
Het stadion is allang niet meer voor de pure supporter, maar voor de personen met de diepste portemonnee.

Wil je nu even met sterke argumenten komen?

Edit: en dat clubs zoals Utrecht en Graafschap staan te juichen bij het verlies van kampioenschap Ajax, verteld alleen maar dat dit geen Utrecht/graafschap supporters zijn. Durf te wedden dat zulk soort figuren net als de Engelsen en Russen momenteel in Frankrijk een t*** bende aan het achterlaten waren.

Maar ach, wie het laatst lacht, lacht het best. De Graafschap voetbalt weer een niveau dichterbij waar ze horen (denk dat hoofdklasse ze ook niet misstaat namelijk) en Utrecht doet het weer goed zoals elk seizoen; buiten Europees voetbal vallen.

18 juni 2016 om 14:36

Als je alle mensen meerekent die zeggen een band te hebben met Ajax wel, echter zullen die allemaal vertrekken als Ajax een keertje 3e eindigt in de competitie. Als je echt spreekt over fans is denk ik iedereen in Nederland het er wel over eens dat Feyenoord de meeste en de beste heeft. Het zit in Amsterdam niet voor niets vrijwel altijd slechts halfvol, dan vraag je je af waar al die fans zich toch bevinden. Over het slechte spel valt niet te klagen, want dat van Feyenoord was afgelopen seizoen weer vele malen minder en in Rotterdam was het op de competitiewedstrijden tegen Excelsior en De Graafschap na iedere week stijf uitverkocht.

18 juni 2016 om 15:02

Ajax verkoopt anders wel altijd de meeste kaartjes, het is evident dat er een probleem is met de opkomst van sommige seizoenskaarthouders maarja dat is lastig te verhelpen. Maar dat het stadion half leeg zit, is 1 een grove leugen want zo groot is het probleem niet en 2, dus geen goede graadmeter omdat er genoeg fans zijn die wel heen willen maar niet kunnen. Tevens lekker makkelijk om te zeggen dat ze niet echt fan zijn, wie ben JIJ dat om te bepalen? Ik ken meer Ajacieden in mijn omgeving die naar het stadion gaan dan Feyenoorders en toch durven thuisblijvende feyenoord fans nog steeds te beweren dat zij meer fan zijn. De enige manier om te bepalen hoeveel fans een club heeft is om te kijken hoeveel mensen zeggen fan te zijn, en Ajax had in 2010 (de jaren zonder succes dus, nog weer een leugen van je ontkracht) meer dan twee keer zoveel fans dan Feyenoord. Dus nee Ajax heeft weldegelijk meer fans, misschien heb je gelijk en minder harde fans maar dat is niet te meten (en wat mij betrefd mogen jullie meer hooligans hebben hoor als je dat graag wil zeggen). Ik snap niet waarom het zo lastig toe te geven en dat er maar allemaal dingen die niet te meten zijn verzonnen moeten worden om jezelf maar iets groter te voelen. Als je dat nodig heb zegt het eigenlijk al genoeg hahaha

18 juni 2016 om 15:25

@vedetterut Wat een onzin spreek jij! De gemiddelde bezoekersaantallen zijn al jaren et hoogst bij Ajax. Kijk eerst de statistieken eens na. Voordat je onzin uitkraamt. Dat ze bij Ajax kritisch zijn, komt door et jarenlange succes en verblijf aan de top. Iets wat ze in Rdam niet kennen. Daar is de hoop elk jaar zo groot, alleen de realiteit is wat harder. Als bij zoveel subtoppers.

18 juni 2016 om 15:36

Zoals ik zeg, als je de mensen rekent die zeggen een band te hebben met Ajax komt het er inderdaad op neer dat Ajax de meeste fans heeft. Een onderzoek gaf aan dat zo'n 7 miljoen Nederlanders zich verbonden voelde met Ajax. Echter worden in dat onderzoek huismoeders en non-voetballiefhebbers meegenomen. Het eerste was zij dan zeggen is automatisch Ajax, omdat Ajax nou eenmaal de bekendste en grootste club van Nederland is, dan is het erg gemakkelijk om te zeggen dat je daar bijhoort.

Hoezo is dat probleem lastig te verhelpen? Kan een club met zoveel fans het zich niet veroorloven om een stadion vol te krijgen? "supporters die wegens omstandigheden niet kunnen" is het slechtste argument wat je kan geven, alsof je die mensen bij Feyenoord, PSV of bij FC Emmen niet hebt. Je gaat mij niet wijsmaken dat er honderdduizenden Ajaxsupporters wel willen, maar simpelweg niet kunnen.

Leuk dat je over hooligans begint, die heeft Feyenoord inderdaad alleen maar. Razend knap dat ze dat tuig in Amsterdam buiten de boot weten te houden en dat die jongens nooit in opspraak komen. Wellicht kan heel Nederland wel wat van Ajax leren.

18 juni 2016 om 15:40

@kaiserkiez 38 jaar en nog zo onwetend.

Leuk dat je met feiten komt die al 8 jaar lang worden gegeven en sindsdien altijd met hetzelfde feitje kunnen worden ontkracht.

"het is een bewuste keuze van Ajax. De club communiceert het aantal verkochte stoelen en niet het aantal toeschouwers dat werkelijk door de poortjes gaat. “niet om geheimzinnig te doen. Maar voor ons als clubs is het aantal verkochte kaarten veel relevanter,” zegt Miel Brinkhuis, woordvoerder van Ajax, tegen het Ad."

18 juni 2016 om 16:00

Volgens vedetterut zit het in Amsterdam vrijwel altijd slechts halfvol. Zulke personen hoef je niet serieus te nemen. De rancune zit heel diep.

18 juni 2016 om 16:35

Het zit niet halfvol natuurlijk in de Arena maar Ajax heeft wel het grootste verschil tussen verkochte kaarten en daadwerkelijk aanwezige supporters.

Financieel maakt het Ajax uiteindelijk weinig uit (scheelt een paar biertjes) maar het is gewoon jammer voor de sfeer en het beeld op TV.

18 juni 2016 om 16:22

Feyenoord heeft ook de meeste fans. Ajax heeft de meeste successupporters.

18 juni 2016 om 17:24

Welk stadion zit vaker vol in Nederland?

18 juni 2016 om 19:09

Nogal een verschilletje tussen fans en supporters. Tomasson had hier het woord "supporters" moeten gebruiken, want dat heeft Feyenoord wel degelijk meer. En zelfs dan, wat heeft Ajax hier nou weer mee te maken joh? Man man, om moe van te worden, die Ajacieden die in elk topic Ajax moeten betrekken. Aandacht tekort?

Wat een hoop onzin in 1 verhaal. De Nederlandse competitie sterk?

Met 1 aankoop doet Feyenoord mee om de titel..? Gaan ze hier een gat van 20 punten mee overbruggen..??

Feyenoord meeste fans van Nederland?

18 juni 2016 om 16:14

Dat zegt een zaak waarnemer, dat Feyenoord nu om de titel meedoet of de meeste fans heeft hoor je niet uit mijn mond komen

18 juni 2016 om 16:16

Hier vergelijkt de zaakwaarnemer de Nederlandse competitie met de Deense, en dan kun je inderdaad spreken van een sterkere competitie.

Oh ja die titel verhalen weer uit Rotterdam en vervolgens halve wegen het seizoen weer lekker realistisch doen en allemaal kul verhalen naar boven halen dat het niet realistisch is om kampioen te worden. Feyenoord is geen kampioenskandidaat in de Eredivisie daarvoor moet je echt meer kwaliteiten voor hebben. Als je ziet hoeveel punten ze achterstaan op de nummer 1 afgelopen seizoen dat is echt te bizar. En zoveel veranderd er niet aan deze selectie.

18 juni 2016 om 14:27

Begrijpend lezen is niet je beste vak zo te zien. Zijn zaakwaarnemer zegt dit, niemand van de club dus.

On:

Klinkt als een goede aankoop. Was vorig seizoen ook de Mvp (betrokken bij 22 goals). Ook word er in de Deense competitie zelden gigantisch vaak gescoord..

18 juni 2016 om 14:36

Als je met een team zoals Ajax mee kan doen dan moet dat zeker lukken met Feyenoord.

18 juni 2016 om 14:41

we zagen het met feyenoord

18 juni 2016 om 14:55

Inderdaad, Feyenoord stond in de winterstop met het slechtste voetbal in de afgelopen jaren nog gewoon vrijwel gelijk in punten met Ajax en Psv. Moet je nagaan hoe het geweest was met een trainer met een voetbalvisie.

18 juni 2016 om 16:03

Verdraai je altijd graag de feiten vedetterut? Een verschil van 5 punten een een veel mindere doelsaldo is niet "vrijwel gelijk in punten".

18 juni 2016 om 16:23

Na 16 speelrondes stond Feyenoord 2e op 2 punten van Ajax en 1 punt voor op Psv, dat noem ik vrijwel gelijk ja. Zeker aangezien er met 18 speelrondes te gaan dan nog genoeg punten te behalen zijn. Of waande jij je als Ajacied al kampioen?

18 juni 2016 om 15:00

titel verhalen uit Rotterdam? Mikkel Nissen zegt dat. Maar weer lekker de schoolbanken in, begrijpend leren lezen.

18 juni 2016 om 16:08

Niet de eerste keer dat hij de woorden van een zaakwaarnemer ziet als ''verhalen uit Rotterdam''.
Ik ben bang dat hij gewoon niet al te snugger is

18 juni 2016 om 19:10

Ajacieden hebben nogal moeite met lezen zo te zien. Wie zegt dat Feyenoorders dit zeggen? Misschien even terug naar school?

19 juni 2016 om 13:39

Nou bedankt voor de generalisatie. Nee maar even serieus ik snap niet hoe het van een verhaaltje over een aankoop van feyenoord kan uitlopen tot zo'n onzindiscussie. Dit is gewoon een beetje met zn allen moddergooien en kijken wie het, het langst volhoudt

Misschien kan feyenoord met hem erbij een maandje langer meedoen om de titel. Dus tot Februari. Daarna weer derde worden.

18 juni 2016 om 14:24

Haha, het sarcasme druipt er vanaf

18 juni 2016 om 14:26

Misschien wel realistisch later

Tuurlijk, die jongen gaat natuurlijk een verschil van 21 punten in zijn eentje kunnen overbruggen !
Het zal best een aardige spits zijn, maar het lijkt me stug dat deze speler nu het verschil gaat maken tussen top en subtop voor Feijenoord. Dan zal er toch nog iets meer moeten gebeuren.

18 juni 2016 om 16:11

Bij PSV maakte ze de sprong van 59 punten naar 88 tussen 13/14 en 14/15.
Toen kwamen er ook maar twee echte versterkingen (guardado en De Jong).
Je weet het nooit natuurlijk.

18 juni 2016 om 16:41

En alle jonge talentvolle spelers en dat waren er veel speelde stukken beter dus het komt niet alleen door die 2 aankopen.

18 juni 2016 om 16:58

Dat kan dan ook bij Feyenoord gebeuren toch?
Kongolo/van Beek/karsdorp/gustafson kunnen zich sterk ontwikkelen volgend jaar, wie weet

Titelkandidaat zijn we niet, maar het klinkt wel alsof het een vooruitgang is. En dat moet ook het enige doel zijn. Ieder jaar ietsje beter worden.

Dat hoorde we ook bij de aankoop van Simon, Singh en alle andere middelmaat waar ze patent op hebben in de Kuip. Eerst maar eens paar wedstrijden bewijzen en dan praten we verder meneer de zaakwaarnemer.

18 juni 2016 om 14:27

Simon en Singh hadden toen nog niet veel klaargestoomd. Waren gewoon "talenten met potentie". Nicolai Jorgensen heeft heerlijke statistieken en is 25 jaar. Ik denk oprecht dat hij het heel goed gaat doen in de Kuip, al zal het geen nieuwe Messi of Ronaldo meer worden nee.

18 juni 2016 om 18:00

Bij Singh begin ik de twijfelen of het wel zo een groot talent is hij is nu al 25 jaar en speelt bij Molde fk,dat overigens Ajax uitschakelde in de europa leaque en hij had gescoord.

19 juni 2016 om 02:25

Hij was een groot talent. Grote talenten echter hebben geen garantie op grote spelers worden. Simon daarentegen was een wilde gok toen Feyenoord tot de kin in het water zat.

Beide niet behaald wat werd gehoopt, maar alsnog spelen ze beide in het prof-voetbal en verdienen een behoorlijke boterham. Toch leuk voor hen beiden. Volgens mij is Singh trouwens wel speler van het Noorse elftal, dus chapeau voor hem.

Zeer goeie speler. Geen supertalent maar een hele degelijke speler die ik bij Feyenoord wel zie slagen. Heb je meer aan dan bijvoorbeeld een talent ala Bilal!

Het is voor feyenoord te hopen dat hij niet blessuregevoelig is anders moet Feyenoord het weer met Kramer in de spits doen.

Met spitsen als Guidetti en Pelle deden ze ook nooit serieus mee om de titel. Daar voor hebben ze echt wel meer versterkingen nodig dan alleen een spits (en dan heb ik het niet over middelmatige Eredivisie spelers oppikken)

18 juni 2016 om 14:49

In het jaar met Pelle zat een titel erin, Feyenoord eindigde bovendien slechts 4 punten achter Ajax. Probleem was dat er toen geen goede keeper stond, met Kenneth Vermeer staat er een topkeeper. Zonder een goede spits en scorend vermogen kan Feyenoord echter niet meedraaien, dat is de afgelopen 2 jaar bewezen. Boetius die 10 doelpunten maakte en 10 assists gaf, met Immers en Vilhena 2 middenvelders die hun doelpuntjes meepakte. Dat is in schril contrast met de jongens die er nu staan en niet scoren.

18 juni 2016 om 16:06

"Slechts" 4 punten omdat Ajax een aantal speelrondes voor het einde kampioen was geworden. Ajax speelde in 4 van de laatste 5 wedstrijden gelijk omdat het kon.

18 juni 2016 om 16:17

Ik heb het idee dat Scrumptiouz voor Ajax is? Ik kan het mis hebben hoor. Man man.. het begint trieste vormen aan te nemen hoe je hier je cluppie zit te verdedigen, om vervolgens weer een sneer richting alles wat met Feyenoord te maken heeft uit te delen. Ja, we zijn financieel niet in staat om op te boksen tegen Ajax en PSV, maar vergeet niet dat de bal rond is en dat Feyenoord met een paar gerichte aankopen best is kan verrassen. Ik zeg niet dat we titelkandidaat zijn, want een 2e/3e plek zou volgend jaar opnieuw de doelstelling moeten zijn. Wat ik probeer te zeggen is, dat je Feyenoord niet bij voorbaat uit kan vlakken op falende titelraces in het verleden.

Ik als feyenoorder ben tevreden over deze aankoop, maar titelkandidaat no way met 1 aankoop komen we er niet!

Het is een begin, de verhalen over hem zijn goed dus ik ben benieuwd hoe hij zal doen. Met Kazim had je een jongen die aardig kon meevoetballen alleen scoorde hij gewoon te weinig. Kramer scoort makkelijk met zijn hoofd, maar is verder gewoon niet goed genoeg voor Feyenoord. Het heeft Feyenoord de afgelopen jaren vooral opgebroken door het gebrek aan scorend vermogen. Daarom is het ook ten zeerste te hopen dat Dirk Kuijt niet meer op 10 wordt opgesteld, maar gewoon in de aanval. Met Simon Gustafson achter de spitsen heb je iemand die een assist kan geven en ook zelf af en toe zijn doelpuntje meepikt. Wil Feyenoord echt meestrijden om de titel, dan moet je hopen dat Eljero Elia een keer een topseizoen draait en een rendement behaalt van 10 doelpunten en 10 assists, anders doe je simpelweg weer niet mee. Enkel Kuijt en Kramer of nu Kuijt en Jorgensen als doelpuntenmakers is veel te weinig.

Als ik dus de berichten mag geloven dan is Jorgensen een creatieve mee voetballende spits die graag bij het spel wordt betrokken. Mocht dat daadwerkelijk zo zijn dan is dat goed nieuws voor Gustafson. Hij heeft zo'n type speler voor zich nodig waarmee hij de combinatie kan aangaan. Daarvoor is Kramer ongeschikt.

18 juni 2016 om 14:52

Dan zal Gio Gustafson wel moeten opstellen en niet weer met Kuijt op 10 beginnen. Feyenoord is met Kuijt op 10 niet beter (ook niet slechter) gaan voetballen, maar Kuijts rendement ging flink omlaag, van 13 doelpunten en 3 assists voor de winterstop naar 6 doelpunten en 1 assist na de winterstop. Uiteraard ook mede dankzij de dramatische reeks van Feyenoord, maar ik zie vele malen liever een Gustafson in de basis dan Jens Toornstra.

Wel grappig, al die ajacieden die zeggen dat ajax de meeste fans heeft terwijl de Kuip afgelopen seizoen bijna altijd was uitverkocht en de arena meer leeg was dan vol.

18 juni 2016 om 14:57

Ajax heeft de meeste fans in het land.

Nieuwe cultheld als ie zich bewijst

Je kan meteen alweer aanwijzen waar de geraakte ajax mollen uit de grond schieten hahaha.

Wat een gedoe. Als je zo groot bent heb je geen behoefte om dat te benadrukken.

We moeten in de eredivisie eerst maar eens leren voetballen voordat een club of haar fans lekker gaan blèren dat ze de grootste zijn.

Ik ben vooral benieuwd wie het beter gaat doen. De spits van feyenoord of de spits van Ajax. Wie heeft goed gescout en wie niet.

18 juni 2016 om 16:30

De vraag is voorlopig welke spits er bij Ajax dadelijk staat, de nieuwe aankoop, Milik of toch Huntelaar? Milik en Huntelaar zijn betere afmakers dan Jörgensen al kan die beter meevoetballen denk ik. De nieuwe aankoop van Ajax heb ik geen idee van, maar een Zuid-Amerikaans talent zal in zijn 1e seizoen waarschijnlijk niet geweldig presteren.

"Met hem doen ze mee om de titel" heb ik de afgelopen jaren vaker gehoord..

Ja, standaard promotiepraatjes natuurlijk. Het is de zaakwaarnemer van de speler in kwestie. Wat moet hij dan zeggen, Feyenoord had hem nooit moeten halen en met hem ga je erop achteruit?

Hoe dan ook, natuurlijk zal Feyenoord met hem niet om de titel meedoen. Het gat met de top 2 de afgelopen twee seizoenen is hiervoor simpelweg te groot. Zo eindigde Feyenoord op 29 en 21 punten achterstand op PSV de afgelopen twee seizoenen respectievelijk. Om dit gat in te halen heb je natuurlijk meer nodig dan een enkele speler.

Ik ben benieuwd naar deze jongen. Hij kan redelijke statistieken voorleggen maar het niveau is in Denemarken natuurlijk niet bijster hoog. Hij zal denk ik wel kunnen uitblinken in de Eredivisie. Scandinavische spelers zijn vaak succesvol in Nederland.

Ik ken hem niet, maar ik gun hem en feyenoord een mooi seizoen en wie weet de titel😜

Die zaakwaarnemer lult ook maar onrealistisch in de rondte: "Feyenoord staat niet zover van de topteams vandaan!". Hahahaha ... en ja hoor het k-woord is weer gevallen. Deze jongen scoort bijna 1 op 3 in de Deense competitie pfoe pfoe ... het is wat!

Het is in ieder geval te prijzen dat Feyenoord nu waagt bij een categorie spelers die misschien op het eerste gezicht onhaalbaar zijn. Als ik zo de beelden van deze jongen zie en de meningen van verschillende mensen, dan denk ik dat je een betere speler haalt in vergelijking met Kramer. Hopelijk blijft Feyenoord het in deze categorie zoeken. Misschien een extra buitenspeler en ervaren topper achterin erbij en dan vlammen. Ze spelen gegarandeerd poulefase EL dus dat trekt misschien spelers. Zou leuk zijn als volgend jaar de top drie ook alledrie een sterke ploeg op de been kunnen brengen.

De Keeper bij Feyenoord is kampioenswaardig het onderlinge verschil tussen Vermeer, Cilissen en Zoet vind ik niet echt groot. Misschien verrassend zelfs dat Zoet sinds kort misschien wel de beste van de 3 is.

De verdediging met Kongolo-Botteghin-van Beek-Karsdorp is niet verkeerd ik vind ze op papier zelfs beter dan die van Ajax ben zelf niet zo'n fan van Veltman maar die Tete is wel echt een bijzonder groot talent.

Bij het Middenveld gaat het fout bij Feyenoord ze hebben wel veel goede middenvelder maar er ontbreekt een buffer die zich kapot kan rennen en ook nog een beetje voetballen. Je ziet ze bij elke kampioen terug bijna (guardado, Enoh destijds, Tiote bij Twente toen en bij verdeelde destijds Hollman en de Zeeuw een beetje het arbeid.)

Wie is er nu een middenvelder die dat zou kunnen Tapia zou je denken maar die ziet zichzelf als regiseur, Kuijt wilt het wel en kon het wel maar is nu iets te oud voor zo'n rol, volgend jaar zou ik hem als top 12 man gebruiken want hij kan op am, sp, rb en eventueel lb hij kan zeker ze minuten maken maar niet als basis hooguit rotatie.

De aanval is nu in orde mits Bilal ze lijn doortrekt maar dat is niet zeker een Berghuis of Helland van Rosenborg zou echt Geniaal zijn

Samenvatting Feyenoord heeft een achilleshiel op het middenveld het middenveld Vejinovic-Kuijt-Ahmadi of Tapia-Kuijt-Ahmadi is niet dynamisch genoeg en dat gaat je zeker tegen bepaalde teams opbreken een Tiote type is nodig en als je die dan hebt niet op de 10 zetten. Ik kan zo 1 a 2 niet op een zo'n middenvelder komen maar die Ramselaar is ook beweeglijk dan lijkt dit mij een mooie opstelling eventueel Tapia op de plek van Gustafson afhankelijk van hoe het gaat.

Vermeer
Karsdorp
van Beek
Botteghin
Kongolo
Ramselaar
Ahmadi
Gustafson
Berghuis
Jorgensen
Elia
18 juni 2016 om 17:20

Afgelopen seizoen had je met Tonny Vilhena zo'n type en redde je het ook niet. Wellicht ook deels omdat Giovanni van Bronckhorst Tonny de opdracht gaf om rechtsbuiten te gaan lopen

18 juni 2016 om 17:34

Tony is niet slim en daarnaast hadden we toen niet deze spits. Ramselaar is afgelopen seizoen vaker cruciaal geweest dan Vilhena in ze carriere daarnaast begon het juis echtt fout te gaan toen Tony ging spelen.

18 juni 2016 om 17:53

Vilhena is 3 klassen beter dan Ramselaar. Leuk dat heen en weer rennen, dat kan Jens Toornstra ook zo goed bij Utrecht. Vilhena is zowel op voetballend als op fysiek vlak vele malen beter en het verschil in voetbalinzicht is gigantisch.

Tapia is geen regisseur , kijk naar hoe hij bij Peru speelt als slot op de deur voor de verdediging..Gaat hem overigens prima af...Zie hem ook graag in die rol bij Feyenoord naast Karim....En ik blijf het roepen : Karsdorp weer terug op zijn natuurlijke positie please..!!!

Grappig, dat roepen ze ieder jaar weer als ze iemand hebben aangetrokken

18 juni 2016 om 20:56

Welke zaakwaarnemers bedoel je?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren