Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Nederlands elftal laat in Polen ander gezicht zien

Laatste update:

Het Nederlands elftal kwam vrijdag niet verder dan een teleurstellend gelijkspel tegen Ierland (1-1), maar heeft woensdagavond wel gewonnen van een andere EK-ganger. De ploeg van Danny Blind was met 1-2 te sterk voor Polen, dat werd verslagen door doelpunten van Vincent Janssen en Georginio Wijnaldum. Oranje oefent aankomende zaterdag nog tegen Oostenrijk.

/

Nederland speelde tegen Polen een stuk beter dan afgelopen vrijdag tegen Ierland, en dan vooral in de eerste helft. De ploeg van Blind had na zes minuten spelen echter wel al op een 1-0 achterstand kunnen komen, toen Arek Milik helemaal was vrijgelaten in het strafschopgebied. Robert Lewandowski kreeg de bal bij de Ajacied, die de hoek voor het uitzoeken had, maar op de lat punterde. Hierna kwam Oranje in de eerste vijfenveertig minuten niet meer in gevaar tegen Polen, dat voor de eigen fans wel een erg matige indruk maakte.

Na een uitstekende counter kwam het eerste wapenfeit van Oranje van Janssen, maar uit een moeilijke hoek knalde hij net naast. Een kwartier later was het bij zijn tweede kans wel raak: Steven Berghuis (verrassend in de basis begonnen maar opvallend goed spelend in de eerste helft) controleerde de bal bij de achterlijn en hield het overzicht. Zijn voorzet bij de eerste paal was op maat en omdat Wojciech Szczesny in zijn doel bleef staan, kon Janssen van dichtbij zijn tweede doelpunt voor het Nederlands elftal binnenkoppen.

/

Niet lang hierna werd Janssen nog eens gevaarlijk, maar ditmaal kon zijn verrassende schot gekeerd worden door Szczesny, die ook een schuiver van Berghuis onschadelijk maakte. De aanvaller leek eigenlijk voor de vrij staande Janssen te willen kiezen, maar omdat hij aan zijn shirt werd getrokken, was dat geen optie meer. Polen bleef dus in de wedstrijd, maar moest in de tweede helft wel uit een ander vaatje tappen om het Nederland weer lastig te maken. Dat lukte: na tien minuten kreeg de thuisploeg weer een kans, maar Jeffrey Bruma voorkwam dat Lewandowski binnen kon schieten.

Er volgde een sterke fase van Polen, wat ook resulteerde in de gelijkmaker. Marco van Ginkel liet zich bij een hoekschop van Milik aftroeven door Artur Jedrzejczyk, die de 1-1 binnen kopte. Nederland heeft daardoor in alle negen interlands onder Blind minimaal een tegendoelpunt gekregen; Blind is de eerste bondscoach van Oranje die dat overkomt sinds Jaap van der Leck in 1950. De wedstrijd kon ondanks deze tegenvaller nog wel gewonnen worden, want een kwartier voor tijd bracht invaller Luciano Narsingh de bal bij Wijnaldum. Die draaide knap weg bij zijn tegenstander en ramde de bal in de bovenhoek.

Vond je Nederland de verdiende winnaar?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik heb voor een groot gedeelte een goede wedstrijd gezien, maar vooral een hoopgevende. Veel hier op VZ lijken niet door te hebben dat we in een overgangsfase zitten. Het doel is om naar het WK en daarna toe te werken, en de nieuwe generatie spelers daarop voor te bereiden. Daarom worden spelers als de Jong, van Persie, Vlaar niet meer opgeroepen, ook al zou dat op korte termijn misschien de beste resultaten opleveren.

Ik zie het in ieder geval zitten met dit team over een paar jaar. Janssen als onze main man en een van de weinige spelers waarvan ik zeker weet dat ze de top gaan halen. Die gozer straalt echt pure klasse en voetbalvernuft uit. De Vrij, van Dijk en in mindere mate Bruma waarmee we na al die jaren weer een stel topverdedigers in topcompetities krijgen. Bruma en Van Dijk vond ik vandaag trouwens erg sterk spelen, die raken goed ingewerkt op elkaar.
Verder ook veel vertrouwen in o.a. Bazoer, Willems, Tete, met Strootman als bewezen kracht. Zo kan ik er nog wel een paar opnoemen.

Heb geduld jongens, hier moet oranje gewoon even doorheen. Niet te veel zeuren als ze er door onervarenheid weer even helemaal niks van bakken.

Motm: Kiezen maar uit Janssen, van Dijk of Bruma

1 juni 2016 om 22:46

Propper, Strootman, Bazoer, Wijnaldum met die middenvelders moeten ze het gaan proberen voor komend WK denk ik. Ze hebben echt alleen een enorm tekort aan getalenteerde flankspelers . Berghuis is een leuk spelertje maar geen Nederlands elftal niveau Narsingh, Promes, Depay (in deze vorm) idem dito.
De backs zijn allemaal veel te aanvallend. Alleen in Tete heb ik vertrouwen, omdat hij wel kan verdedigen.
Ik zou als ik bondscoach was gewoon spelers uitgaan zoeken die de beste combinaties met elkaar kunnen maken en als team sterk presteren. Alleen zo hebben we een kans om te kunnen vlammen tijdens het WK. Er is weer een sprankje hoop nu Blind hulp heeft.

Owja Zoet zou ik ook meer speeltijd gunnen. Die heeft een zeer constant seizoen gedraait en is belangrijk geweest in de CL, Vertrouwen doet hem veel. Cillessen zie ik haperen in zijn ontwikkeling.

1 juni 2016 om 22:48

Promes kan dat absoluut nog wel worden hoor, die moet je niet afschrijven.

1 juni 2016 om 22:50

Dijks op linksback kan ook verdedigen. Samen met Willems dan is linksback al goed bezet. En voor de rechtsback positie idem dito met Tete, Karsdorp en Mensah.

Flankspelers? Hopen dat Bergwijn en Kluivert dan de nieuwe pareltjes worden op die posities. Beide blinken al jaren uit in de jeugd. Bergwijn zal
Volgend jaar in het 1e echt een revelatie worden bij PSV. Locadia speelt hij zonder problemen uit de basis.

1 juni 2016 om 22:50

Buitenspelers is inderdaad de enige positie waar ik het niet rooskleurig inzie, voor nu en in de toekomst. Komt weinig leuks aan verder. Hoop echt dat Memphis zich ontwikkeld en dat Promes het ook eens in oranje gaat laten zien.

Over de backs ben ik het niet met je eens. Willems word aanvallend heel erg goed, maar dat betekent niet dat hij verdedigend zwak is. Over een paar jaar zit dat wel snor.

1 juni 2016 om 22:52

met eens, ik dnek dat willems ook ngo wel redelijk kan verdedigen.

Verder vind ik ook dat ihj Zoet een kans moet geven, hij is niet voor niets de keeper in het elftal van het jaar in de CL.

1 juni 2016 om 22:53

Ik schrijf ook zeker nog niemand af. Alleen wat ik tot nu toe heb gezien zijn ze allemaal geen Nederlands elftal niveau. Hopelijk snapt Depay het snel net als Promes zodat de keuze makkelijk word gemaakt voor Blind

1 juni 2016 om 22:58

Willems kan er zeker nog komen, Alleen ik kijk elke wedstrijd van PSV en vind hem nog te vaak slecht mee verdedigen. Hij kan het wel maar het komt er nooit helemaal lekker uit. Daarnaast oogt het allemaal nonchalant en lijd hij door de aanvallende intenties ook vaker balverlies. Ik denk dat het goed zou zijn voor hem om een kleine stap hogerop te maken, waar hij beter zijn best moet gaan doen.
Bergwijn hoop ik ook echt dat die gaat doorbreken. Al zijn er meer talenten die het niet redden tot de top. De naam Kluivert is nieuw voor me (als pareltje). Ik heb de naam wel eens horen vallen. Is het zo'n groot talent ja? Ik hoop dat er weer een paar wereldspelers aan gaan komen in ieder geval. We zijn al veel jaren verwend geweest, ik hoop op nog een paar jaar

1 juni 2016 om 23:01

Kluivert is goed maar nog erg jong. Op die leeftijd kan je het nog niet zeker zeggen. Ould chikh was denk ik beter op die leeftijd.

1 juni 2016 om 23:16

Klopt het is allemaal geen NL.elftal niveau....iedereen denkt.dat we nu Wereldkampioen worden

1 juni 2016 om 23:26

Mist Bergwijn geen snelheid?

1 juni 2016 om 23:26

Denkt iedereen dat we wereldkampioen worden ja? Ik zie het.

1 juni 2016 om 23:38

Ja, als je geen flankspelers hebt moet je ze ook niet opstellen. Ik zie enorm veel mogelijkheden met twee spitsen. Er komen eindelijk moderne middenvelders door bij oranje. Nu ook definitief afscheid nemen van Sneijder en we kunnen echte gaan bouwen met de groep Strootman, Wijnaldum, Van Ginkel, Bazoer, Klaassen en Propper. De toekomst ligt bij kracht en loopvermogen.

2 juni 2016 om 00:44

sterker nog Zoet gaat weer CL spelen en meer ervaring doen op international top niveau.

als ze gewoon allemaal door ontwikkelen met Robben Sneijder de Vrij erbij komt het wel goed.
Oranje heeft wel 2 topflankspelers nodig Promes is niet genoeg.

2 juni 2016 om 01:08

Het is me echt een raadsel waarom je Promes in je rijtje noemt, die jongen is afgelopen seizoen de revelatie geweest in de de Russische competitie en sta er niet van op te kijken als hij komende zomer een mooie transfer maakt.
Mooi dat er weer met strijd en passie is gespeeld, een stap in de goeie richting.

2 juni 2016 om 04:34

Ik verwacht toch dat mensah uiteindelijk op het middenveld komt te spelen. Daarnaast heb je als Lb ook nog ake. Ake kan zowel in het centrum als linksachter en op het middenveld, draait ook een goed seizoen meen ik. Ik heb alleen weinig van watford gezien dit jaar

2 juni 2016 om 09:13

Daarom moet Blind kiezen voor een ander systeem, 4-4-2.
Cillissen, achterste linie Veltman, Bruma, Blind, Willems. Middenveld: controlerend: Strootman. Linie ervoor: van Ginkel/ Klaassen en Propper. Achter de twee spitsen: Sneijder. Spitsen: Janssen en Depay (of Robben, mits fit.)
Ik ben ervan overtuigd dat je het dan iedere tegenstander lastig kan maken.
Vervolgens nog een aardig bankje met Zoet, Krul, Tete, De Vrij, Van Dijk, Dijks, Bazoer/ Hendrix, Klaassen/ van Ginkel, Wijnaldum, RVP, Depay, El Ghazi. Ook een mooi elftal!

2 juni 2016 om 09:21

Clasie overslaan? Ik zie liever Clasie controlerend en strootman en propper ervoor.

2 juni 2016 om 11:15

Clasie wil ik nog weleens vergeten, is ook een beetje uit the picture, speelde dit seizoen weinig, was niet onomstreden bij Oranje zoals een Strootman, maar zou eventueel prima zijn als back-up, loopt ie alleen wel een gruwelijk talent als Bazoer in de weg. Vandaar dat ik zou kiezen voor Strootman en Bazoer, Clasie wanneer een van beide geblesseerd is of geschorst.

2 juni 2016 om 16:27

Ruudje74,
Er zit wat in wat je weergeeft in je reactie.
achterste linie Veltman, Bruma, Blind, Willems zou ik Tete bij doen.
Vervolgens nog een aardig bankje met Zoet ,etc.
Zoet zou ik ook eens proberen draaide een goed seizoen.
Klaassen zou ik niet doen om in de basis te starten.
Mits dat bankje in vorm is en fit en Robben keus voor een goed,
middenveld en aanval.

1 juni 2016 om 22:47

Ik kies voor Bruma. Janssen vond ik in de tweede helft niet zo gretig als in de eerste helft. Van Dijk speelde aardig, alleen had wel wat slordigheden. Maar Bruma, die had Lewandowski gewoon in zijn broekzak en had echt een paar goede onderscheppingen. Je zag ook dat Lewandowski echt zwaar geïrriteerd raakte hahah.

1 juni 2016 om 22:53

Bruma speelde zeker erg goed, ik vind hem ook steeds constanter spelen.

1 juni 2016 om 23:47

Mee eens, Bruma heeft dit jaar zeer veel progressie gemaakt en dat geeft mij hoop als bewonderaar van het Nederlandse voetbal. Oogt scherp en krachtig in de duels, daar waar hij in het verleden vaak nogal nonchalant en lui overkwam. Vind eigenlijk sowieso dat we op verdedigend gebied veel potentie hebben. Maak mij zelf meer zorgen om de vleugels en de creativiteit op het middenveld. Maar het kan snel gaan in het voetbal, een jaar terug had ik nog nooit van Vincent Janssen gehoord. Hij is er natuurlijk nog niet, maar hij heeft dit jaar wel aangetoond, zoals velen daarvoor, dat grote voetballers soms plotsklaps kunnen opstaan haha.

2 juni 2016 om 01:20

Snap dat De Leeuw soms een mooi doelpunt maakt, maar dat betekent niet meteen dat hij in Oranje thuishoort!

Sorry.

On: Ik denk dat we (mits we het halen) op het WK inderdaad in een 2 spitsen systeem moeten gaan spelen, want de spoeling op de flanken is wel erg dun. Denk niet dat Bergwijn en Kluivert (laatstgenoemde al helemaal niet) tegen die tijd klaar zijn om hoge ogen te gooien bij Oranje. Verdediging zit wel goed, middenveld ook. Met Janssen hebben we een potentiele topspits, en in een 4-4-2 opstelling moet daar nog maar 1 aanvaller omheen kunnen spelen. Dat kan een Depay zijn, of een Robben, misschien een Bergwijn, een Dost, of een De Leeuw zijn. Ik heb overigens nog steeds mijn hoop gevestigd op Melvin P.

2 juni 2016 om 11:19

Bruma begint zich te ontwikkelen als internationale topverdediger, afscheid nemen van Vlaar, dit wordt onze nieuwe Rcv. De rest mag het uitvechten op de andere positie centraal in de verdediging (de Vrij, Van Dijk, Blind, Riedewald, Veltman). Blind kan natuurlijk ook nog een linie naar voren naast Strootman wanneer je tegen een zware tegenstander speelt. (haha, dat is bijna elk land tegenwoordig voor Oranje)

1 juni 2016 om 22:47

Motm Tete of Bruma denk ik.

1 juni 2016 om 22:58

Tete als je het mij vraagt. Kan ik echt van genieten, net als janssen en bruma. De enigen die niet hun poten terugtrekken in duels. Heerlijk.
Wijnaldum (ondanks goal) en V Ginkel bv. kan ik niet naar kijken. Die missen echt power en duelkracht. Opt middenveld missen we dat echt. Strootman heeft die power en uitstraling wel, maar die is nog niet de oude. Strootman gaat veel van afhangen.

2 juni 2016 om 08:43

Tete?
Die vond ik zeker de eerste helft echt dramatisch spelen. Onzeker en onzichtbaar aan de bal en verdedigend ook erg matig.

Ik zou voor Bruma opteren omdat die verdedigend zijn mannetje stond en ook opbouwend als een van de weinigen achterin niet altijd voor de makkelijkste oplossing naast hem kiest. Daarnaast speelde Berghuis ook een heerlijke wedstrijd.

@twenteov
Ik denk dat je op het middenveld wel een type van Ginkel of Wijnaldum nodig hebt want die zorgen voor diepgang en loopvermogen. Met alleen types als Strootman en Bazoer wordt je elftal veel te statisch

1 juni 2016 om 22:48

En in potentiele toppers zoals Hendrikx, van de Beek en eventueel Nouri (als hij voor NL kiest), zie ik ook veel toekomstperspectief. Al
Moeten zij zich voornamelijk bewijzen bij hun clubs. Hopelijk maakt Vilhena zijn potentie waar, dat kan namelijk ook een hele grote worden. Misschien is die stap voor hem juist wel goed naar het buitenland.

1 juni 2016 om 22:52

Ja maar jongens als Nouri en van de Beek zijn nog zover weg. Hoe vaak zijn er jonge spelers bij Ajax geweest die het helemaal gingen worden, en waarvan we nu niks meer horen.
Hendrix heeft zich nu wel bewezen, kan prima oranje materiaal worden.

1 juni 2016 om 22:57

Ik dacht dat Nouri al eens had aangegeven dat de kans groot is dat ie voor NL kiest.

2 juni 2016 om 00:43

Laat die nouri maar eerst zijn debuut maken voor ajax. Ik zie hem niet zo geweldig worden zoals voorspeld. Hij is 19 en als je dan nog moet debuteren bij ajax dan ben je echt niet zo een wereldtalent zoals hij genoemd wordt.

1 juni 2016 om 22:56

Tuurlijk man! De ek kwalificatie was gewoon een incident. De as van het elftal staat nu voor de komende jaren met bruma, v dijk, Strootman en Janssen. We gaan ons gewoon prima kwalificeren voor de wk. Zweden pakken moet gewoon makkelijk kunnen! Die hebben pas een matig team. Ook al doen ze wel mee aan het Ek.

2 juni 2016 om 01:04

Dat wordt dan hopelijk een 2e plek voor oranje in de poule. 1e word je natuurlijk nooit met Frankrijk erbij. Maar dan moet je nog play offs spelen... gaat dat om de beste nummers 2 of alle nummers 2? Al met al alsnog een loodzware klus, maar ik ben benieuwd hoe deze selctie zich kan ontwikkelen.

1 juni 2016 om 23:01

Je hebt je aardig voorbereid voor de eerste reactie!

Inhoudelijk wel met je eens overigens

1 juni 2016 om 23:29

Ja ik wilde even een punt maken wat ik niet in een paar zinnen duidelijk kon maken. Als ik dat nog helemaal moest gaan schrijven zou ik helemaal onderaan staan en ik vind mijn mening daar te belangrijk voor .

1 juni 2016 om 23:23

Dat weet je nooit er kan zo weer een flank speler opstaan en echt goed worden. Misschien als kishna weg gaat en weer speelt. El Ghazi die ook nog dat niveau kan halen denk ik

2 juni 2016 om 00:44

Flankspeler zijn ook vaak beter in hun jongere jaren. Het is de positie waar je het makkelijkst een talent kan neerzetten.

2 juni 2016 om 07:58

In mindere mate Bruma? Die is echt verschrikkelijk goed geworden. Heeft een hogere potentie dan die andere 2 denk ik.

2 juni 2016 om 09:39

Dit is inderdaad de reden voor deze selectie samenstelling. Ik kan hun ook zeker geen ongelijk geven op die beredenering. Het is dus een keuze die je dan maakt: of je stelt de beste 11 Nederlandse voetballers op, of je stelt 11 Nederlandse voetballers op die over 2 jaar (waarschijnlijk) het beste zijn. Het voordeel van dat laatste is dat je daardoor voor een langere periode een vrijwel vaste selectie kan hanteren. Hierdoor zijn ze uiteindelijk beter op elkaar ingespeeld. Waarbij andere nationale teams daar vaak een gebrek aan is. Dat heeft wel twee grote nadelen.

De WK kwalificatie is al vrij snel. En dan moet je er als team gewoon staan. Als je dan kiest voor elf voetballers die in potentie goed zijn ipv die momenteel in kwaliteit beter zouden moeten zijn, is de kans op fouten en mindere resultaten groter denk ik. Maar dit is natuurlijk een prognose. Wat het grootste nadeel is: je kan eigenlijk niet consequent zijn. Want de regel die altijd gehanteerd werd was: in het Nederlands elftal spelen de beste spelers van dat moment. Toch? En veel speeltijd bij je club is een eis. Als je dus gaat voor de in potentie beste voetballers zul je die regels laten varen. Dat is min of meer al aan het gebeuren: Van Persie word niet geselecteerd op speeltijd en vorm maar vervolgens selecteert die wel Berghuis en Narsingh. En een Elia of El Ghazi zijn ook niet van de partij. En spelers als Klaassen en Fer zaten niet eens bij de selectie en Ramselaar wel. En Dost maakt goals bij een grote Bundesliga club maar lijkt plaats te moeten nemen achter twee Eredivisie spitsen waarvan 1 voor het eerst een seizoen op niveau speelt. Hoe ga je dat verantwoorden? En stel de beloften die nu spelen ontwikkelen zich niet, dan heb je twee keer niks. Kortom: ik kan me vinden in hun strategie, maar riskant is het zeker.

En ook ik vond de Nederlandse defensie uitstekend gisteravond. Dat is de komende jaren wel een zekerheidje, ook kijkende op wat daar nog achter zit. Waar je daar de vorige jaren een luxeprobleem had lijkt de voorhoede een zorgenkindje te worden. Want Promes lijkt het op dit niveau nog niet te kunnen brengen. Ver uit 1 van de mindere, en ook kroonprins Depay moet van ver komen. Hopen dat, de bij vlagen leuk spelende, Berghuis zich gaat ontwikkelen. Willems bekende verhaal: aanvallend dominant maar laat verdedigend nog steken vallen. Bruma en Tete speelden een uitstekende partij. We kunnen wel stellen dat er na gister avond weer hoop gloort in de Nederlandse voetbalharten.

Wat is dat toch met die man van 50 miljoen? Die Promes is zogenaamd altijd speler van de week/maand in de Russische competitie. Zogenaamd een betere competitie dan de Eredivisie. Die man heeft mij echt nog 0.0 kunnen imponeren.

Speel aub die bal nooit meer naar die Cillessen, is 99,7 zeker voor de tegenpartij.

1 juni 2016 om 22:45

Promes speelt in Rusland maar mijn weten ook op een andere positie.

1 juni 2016 om 22:48

Rechtsbuiten meestal, zoals tegen Ierland. Vond ik hem vandaag toch een stuk beter met in de bal komen en weg versnellen

1 juni 2016 om 22:50

Speelt eigenlijk meer in de spits met Ze Luis. Ik vind het ook vreemd dat niet rendeert, maar ik vind hem wel beter dan Depay op die positie. Werkt heel hard, kan beter verdedigen dan Depay en heeft goede looplijnen. Alleen weet hij soms niet wat hij met de bal moet doen...

1 juni 2016 om 22:50

Je heb gelijk. Hij speelt ook op cam of spits. Hij krijgt ook een vrije rol.

1 juni 2016 om 22:49

Ik vind die promes ook niks. Komt ook snelheid tekort. Heb dan zelfs het liefst Narsingh in de basis die heeft tenminste diepgang en snelheid. Ook zou ik graag zien dat El Ghazi er bij wordt gehaald.

Verder genoten van Janssen vanavond. Supersterk in de duels en combinatie. Die gaat echt een grote worden. Als ik het bij een Engelse topclub voor het zeggen had dan wist ik het wel!

1 juni 2016 om 22:53

El Ghazi? Nee man alsjeblieft niet. Zal bij Ajax komend seizoen dan echt heel erg moeten vlammen. Anders zie ik Hem voorbijgestreefd worden door Cerny en Muric.

2 juni 2016 om 00:14

Hij heeft even een dipje, maar in potentie blijft het nog steeds een getalenteerde buitenspeler. Vind hem een beetje op Tadic lijken.

2 juni 2016 om 07:32

Dat ligt er vooral aan wat Bosz ervan vind. Alle spelers moeten zich nu weer opnieuw bewijzen en misschien krijgt El Ghazi hier wel extra motivatie van zodat hij beter gaat presteren. Het kan ook net zo goed het tegenovergestelde worden. We zullen het zien.

1 juni 2016 om 22:50

Je bent echt een blinde vogel hea?

Dat gelul over Cillessen moet eens ophouden. Keepte gewoon een prima wedstrijd vandaag weer. Het is niet spectaculair met Cillessen op doel, maar hij staat altijd op de goede plek. Goal valt hem niet aan te rekenen daar er een man bij de tweede paal staat die die bal echt gewoon moet hebben. Ook z'n uittrappen waren grotendeels prima.

1 juni 2016 om 23:15

Arwinos

Heb je mij wat horen zeggen hoe hij heeft gekeeped dan? In plaats van een inkoppertje te maken over mijn naam, kan je beter even mn zin goed lezen. Heb het puur over de uittrappen. En daar was er vrijwel geen 1 goed van.

1 juni 2016 om 23:19

Grotendeels eens met wat jij zegt, behalve zijn uitrappen, die waren dramatisch, daar hoef je geen gekleurde bril voor te hebben..

1 juni 2016 om 23:35

Blindevogel heeft gewoon gelijk hoor. Werkelijk elke uittrap was balverlies en dat is toch problematisch te noemen. Het was vandaag namelijk geen uitzondering dat zijn uittrappen niet aankomen en heeft dat toch met grote regelmaat.

Daar is wel gewoon op te trainen en verder is hij gewoon een prima doelman, maar het mag bij het Nederlands Elftal niet gebeuren bij een keeper dat (bijna) elke uittrap niet aan komt.

1 juni 2016 om 23:45

jij leest alleen wat je wilt lezen zodat je weer kan gaan lopen janken.

1 juni 2016 om 22:50

ja net alsof depay het zo goed doet bij het nederlands elftal...

2 juni 2016 om 00:47

Zegt ie dat dan?

1 juni 2016 om 23:02

Nee, balletje op Vermeer is veilig....

2 juni 2016 om 00:28

Beweert hij dat dan? En tegenwoordig doet Vermeer niet meer zulke gekke dingen. Hij is een stuk stabieler geworden bij Feyenoord.

2 juni 2016 om 00:47

Wat heeft vermeer hiermee te maken? Zo kan ik het ook. De uittrappen van jeroen verhoeven vind ik ook maar slecht laatste tijd.

1 juni 2016 om 23:31

De Russische competitie is fysiek sterker, maar zeker niet veel beter. Promes is in Rusland exact dezelfde speler die hij ook was bij FC Twente met dezelfde soort statistieken. Leuk voor de (sub)top Eredivisie, Rusland en andere zwakkere competities, maar verder gewoon middenmoot Engeland of Duitsland. Voor Oranje is Promes absoluut (nog) geen aanwinst. Zal de wereldtop nooit halen.

2 juni 2016 om 09:56

Daar irriteerde ik mij gisteren ook ontzettend aan, Cillissen die werkelijk waar geen bal naar de juiste kleur schiet. En als er dan al een lange bal aankomt is het bij Promes die 1.60 mtr is. Ik vind Cillissen al een tijdje stilstaan, wordt het niet eens tijd voor een keeperswissel?

Goed dat er weer eens een overwinning is geboekt. Het was niet veel maar we kunnen op dit moment niet meer van het Nederlands elftal verwachten helaas.. We hebben met Sneijder, van Persie en Robben gewoon 3 geweldige wereldspelers gehad die zowat elke wedstrijd besliste in ons voordeel. Het beste vind ik, kan Blind bij de kwalificatierondes voor het WK spelen met dit team: (wanneer niemand geblesseerd is)

Cillessen
Van der Wiel-van Dijk-de Vrij-Pieters
Blind/Clasie-Strootman
Wijnaldum
Promes-Janssen-Depay

Spelen op Cillessen en Janssen na allemaal in het buitenland en staan ook meestal basis bij hun ploeg. Zijn allemaal nog tussen de 23 en 28 jaar (behalve Janssen en Depay ) dus kunnen ook nog even mee en hebben al wat ervaring. Het zijn allemaal geen echte toppers maar spelen toch in goede competities en (de meeste) ook nog bij redelijke meedraaiende ploegen in die desbetreffende competitie.
Hierna komt een lichting waar ik toch best veel van verwacht. Mochten ze zich zo blijven ontwikkelen zou dit een ontzettend leuk team kunnen worden:

Cillessen
Tete-Ake-Riedewald-Willems
Fosu-Mensah-Bazoer
Klaassen
Promes-Janssen-Depay

Eigenlijk blijft de aanval hetzelfde.
Allemaal (op Klaassen, Promes en Cillessen na) nog onder de 23 jaar. Het is natuurlijk altijd speculeren maar deze spelers ontwikkelen zich goed en staan voornamelijk basis op het moment met hun jonge leeftijd al. Janssen is natuurlijk nu net pas een seizoen op een hoog niveau bezig, Depay valt tegen bij United en Klaassen is nu niet de creatieve nummer 10 die we hard nodig hebben etc, maar daarom is het ook maar speculeren. Ik zeg niet dat dit het Nederlands elftal later word, maar dit ziet er goed uit voor de toekomst. En dan voornamelijk de verdediging plus het verdedigend middenveld!!

1 juni 2016 om 22:48

Geen depay...

1 juni 2016 om 22:52

Pröpper vergeten of vind je hem niet goed genoeg? Naar mijn mening gaat die gast een belangrijke basiskracht worden de komende jaren

1 juni 2016 om 22:59

Strootman mits fit is beter, blind speelt zeer solide in de bpl en clasie ook. Persoonlijk zou ik propper erook uit laten echter zou het verschil gewoon erg klein zijn.

1 juni 2016 om 22:57

Klaassen is maar 2 jaar jonger als Wijnaldum, de oudste veldspeler in de basis vandaag met 25 jaar.

Bij de nieuwe lichting moet je onder de 20 blijven, de rest zit allemaal heel dicht bij elkaar met 22 tot 24 jaar.

1 juni 2016 om 23:24

Stop toch met dat gezeik over de nieuwe lichting... Daar is toch U21 voor? In het Nederlands elftal moet je spelers opstellen die op dat moment de beste zijn en niet degene die dat heel misschien ooit kunnen worden.

1 juni 2016 om 23:40

Waar heb je het over? Zeg toch niet dat je met 18 jarige moet gaan spelen of jongens die ouder maar beter zijn eruit moeten laten?

Ik antwoord alleen maar op iemand die over een nieuwe lichting heeft en ik aangeef dat het hele team al een nieuwe lichting is eigenlijk, meer niet.

1 juni 2016 om 23:00

2 linkspoten in t centrum? Dan eerder Fosu Mensah erin.

1 juni 2016 om 23:01

Oh wacht, die heb je al als middenvelder.

1 juni 2016 om 23:11

Oh wacht, van de Beek zou je dan op het middenveld kunnen zetten...

1 juni 2016 om 23:38

Ik mis toch wel creativiteit op dit middenveld... Propper heeft dat wel, maar voor de rest vind ik ook dat er weinig creatieve middenvelders doorbreken op dit moment, de Sneijders en van der Vaarts.

1 juni 2016 om 23:39

Zolang Arjen Robben nog mijlenver voorloopt op Depay en Promes, moet hij gewoon spelen. We hebben helaas niet de luxe op hem op de bank te zetten, simpelweg omdat hij te oud wordt. Daar zijn de overige buitenspelers gewoon te matig voor waar alleen Depay echt potentie heeft voetbaltechnisch gezien.

Voor het eerst in lange tijd weer trots op de nationale ploeg, Polen heeft de hele wedstrijd niks in kunnen brengen, misschien kijken we allemaal iets te pessimistisch naar de toekomst.

1 juni 2016 om 23:01

We hebben de afgelopen tijd alle reden gehad om pessimistisch te zijn over de toekomst.
Jouw reactie is tekenend voor het opportunisme dat hoogtij viert in het voetbal.

1 juni 2016 om 23:27

Mag hij niet trots zijn dan? Nou ik ben ook trots op de prestatie van vanavond.

1 juni 2016 om 23:32

Ik vind het juist mooi dat mensen inzien dat dit een ontzettend onervaren elftal is en dat er betere tijden aankomen.

2 juni 2016 om 02:30

@ Asroma8

Volgens mij is er niemand die niet begrepen heeft dat Oranje zo onervaren is als het maar zijn kan. Ondanks dat ik heus wel blij ben dat Oranje weer eens goed voor de dag kwam, maar een goed resultaat tegen Polen vind ik persoonlijk niet veel zeggen na zo´n lange periode van echt slecht voetbal. Wat dat betreft ben ik het met "el Jardinero", maar goed dat hoort bij voetbal en zal helaas nooit veranderen.

Natuurlijk zullen er ooit wel weer betere tijden aankomen maar of dat met deze lichting gaat komen weet ik niet. Er gaat teveel fout bij de basisvaardigheden en dan heb ik nog niet eens over de structurele beroerde topsport mentaliteit bij veel Nederlandse voetballers. Naar mijn mening verschuilt het Nederlandse voetbal (spelers, trainers, clubs en supporters) zich vaak veel te gemakkelijk achter de "jonge leeftijd".

2 juni 2016 om 07:41

Klopt een kinderhand is al snel gevuld..iedereen is weer superblij...ik zie nog steeds magerspel en veel reactie voetbal

2 juni 2016 om 08:03

Als je dit vandaag reactievoetbal vond heb ik een andere wedstrijd gekeken. Voor grote delen domineerden we.

2 juni 2016 om 08:12

Een enkele reactie positieve reactie tussen talloze pessimistische reacties. Ja, als het gaat over Oranje viert opportunisme hoogtij. Juist. Een beetje positiviteit en steun van het oranje legioen kunnen ze wel gebruiken.

Berghuis mag wel vaker spelen hoor. Als ie zn vorm ietjes feller kan verbeteren

2 juni 2016 om 00:05

Begrijp me niet verkeerd, Berghuis speelde zeker niet onaardig, maar ik twijfel echt heel erg aan zijn kwaliteiten. Op het moment heeft hij het voordeel dat hij redelijk onbekend is voor tegenstanders, die hebben zich dan ook totaal niet op hem voorbereid. Bovendien is hij veel fitter dan bijna alle andere spelers omdat hij pas een paar maanden aan het voetballen is en geen heel seizoen in zijn benen heeft.

Bazoer had hetzelfde in zijn eerste maanden, ook zijn eerste wedstrijden bij Oranje. Nu is hij echter bekender en heeft hij overduidelijk veel minuten gemaakt en dat zie je terug in zijn spel. Dat is zeker minder geworden. Bazoer heeft in tegen stelling tot Breghuis zijn leeftijd heel erg mee.

2 juni 2016 om 00:30

Hij legde in ieder geval de bal op het hoofd van de spits. Dat kan echt helemaal niemand anders op de vleugels. Behalve Willems maar das een linksback.

Mooi resultaat van Nederland. Maar totaal geen tactiek in het spel van oranje.

1 juni 2016 om 22:47

Ik vond de tactiek juist heel duidelijk zichtbaar!
Janssen zo snel mogelijk aanspelen, 3de man die aansluit en dan 1 a 2 spelers met snelheid de diepte in. Prachtig countervoetbal noemen ze dat. Werd ook nog een keer onterecht afgevlagd.
Ik vond Nederland zeer degelijk spelen vanavond. Mooi resultaat

1 juni 2016 om 22:54

Mwuah dat vind ik niet echt een tactiek. Dat is meer een oefening die je op de training doet en dan in de wedrrijd toepast. Geen duidelijke instructie's bij de spelers. Maar we komen er wel. NL zit gwn in een dipje

1 juni 2016 om 23:00

Counteren is volgens jouw geen tactiek? Ooit een wedstrijd van een ploeg van mourinho of simeone gezien?

1 juni 2016 om 23:01

Counteren is inderdaad geen tactiek maar een speelwijze

1 juni 2016 om 23:21

Wat versta jij dan onder tactiek?

2 juni 2016 om 00:20

Barcajuve

Je hebt formatie en tactiek, die maken samen de speelwijze. Je kan meerdere tactieken toepassen, daar is counteren er 1 van.

1 juni 2016 om 23:08

Dan zou je eens wat beter moeten opletten. Je zag gewoon duidelijk dat Nederland wat inzakte tot aan de middellijn als Polen de bal achterin had, met buitenspelers die naar binnen kropen en het compact maakte, en druk gingen zetten op eigen helft, wat ze echt uitstekend deden. Verder zag je duidelijk de trainingsvormen terugkomen waarin de spits word in gespeeld, een middenvelder aansluit, en de buitenspeler die diep gaat en dan een poging tot een voorzet. Ik ben alles behalve positief over het oranje van nu, maar deze wedstrijd was echt goed. Daarbij zou ik je graag willen vragen wat je nou echt onder het woord 'tactiek' verstaat.

1 juni 2016 om 23:13

Ik weet niet of je het tegen mij hebt of tegen PSV4us. Maar ik heb nergens gezegd dat NL geen tactiek had hè. Ik zei dat het geen tactiek is als een spits word aangespeelt. Bal naar een middenvelder passt en hij vervolgens een van de vleugelspitsen aan speelt.

1 juni 2016 om 23:31

Natuurlijk tegen psv4us aangezien de reactie daar onder staat. Maar het hoort daadwerkelijk wel bij de tactiek. Je traint namelijk op je strijdplan en de manier waarmee jij de tegenstander uit elkaar wil spelen. Dit is hetzelfde als lange ballen spelen naar een lange centrumspits die de bal vasthoud en het team laat bijsluiten. Hoort allemaal bij de tactiek. Ik weet niet wat jij daaronder verstaat, maar je tactiek gaat over het verdedigende, maar ook het aanvallende plan.

2 juni 2016 om 00:30

Barcajuve,

Je weet niet wat tactiek is. Als je voor de wedstrijd besluit om alle ballen zo snel mogelijk de 2e ring in te schieten (om wat voor reden dan ook), en dit pas je toe tijdens de wedstrijd, dan is dit een tactiek.

Dus wat jij aangeeft is bewust gedaan en dus zeker een tactiek.

Advocaat redt eerst Feyenoord, nu Blind. Wat een held is het toch.

1 juni 2016 om 22:47

Jammer genoeg is het bij Oranje net te laat..

1 juni 2016 om 22:49

Tuurlijk joh

1 juni 2016 om 22:58

En daarvoor PSV toch? Of was dat Hiddink.

Blijkbaar kan het dus toch. Polen speelde in de sterkste opstelling, maarja als Bert van Oosterveen verkeerde keuzes maakt, mis je gewoon lekker als heel land de EK. Super gedaan Bert bedankt!

1 juni 2016 om 23:49

Ten eerste is het Bert van Oostveen en ten tweede is hij op het moment niet relevant in dit topic. Ik denk dat jij je frustraties jegens Van Oostveen iets te graag wilt uiten, want dit is al de tweede keer deze week dat ik zo'n niet-relevante reactie over Van Oostveen/knvb van jou lees.

Er zijn inderdaad gigantische fouten gemaakt betreft Oranje, maar laten we het nu gewoon over de wedstrijd tegen Polen hebben en de wedstrijd analyseren.

2 juni 2016 om 02:15

Ik hoop dat je snapt dat de landen die meedoen aan het EK maar wat proberen en improviseren. Dit is nooit het Polen dat je tegen je krijgt op een eindtoernooi of in een kwalificatie. Het is wel weer typisch Nederlands om na één gewonnen wedstrijden om te denken dat iedereen verslagen kan worden..

2 juni 2016 om 05:52

Het is ook typisch Nederlands om alsnog negatief te blijven in plaats van simpelweg even van de positieve dingen te genieten en hoop te koesteren.

2 juni 2016 om 06:46

Ja Polen speelt ook over 10 dagen op het EK, en Nederland zit lekker op de bank te kijken. Dit verlies boeit ze echt niks

2 juni 2016 om 08:17

Op deze manier niet nee.

Opzich speelden ze niet slecht. Iedereen verdiende wel een voldoende vind ik. Nu op naar oostenrijk, en dan kunnen ze lekker op vakantie.

Bij vlagen een mooie wedstrijd gezien van het nederlands elftal. Mooie goal van Wijnaldum

1 juni 2016 om 23:11

Een kinderhand is snel gevuld

2 juni 2016 om 00:36

Een volwassen mond kan veel azijn in. Verbaas me wel dat wij in ons kleine landje zo snel kunnen zeiken en mensen kunnen afbranden en nu is Advocaat de redder? Right. Het is super lastig om met Oranje een compleet nieuw team op te bouwen omdat andere bondscoaches nooit wilde vernieuwen om eigen reputatie hoog te houden en daar bloeden we nu voor.

Maar er zit potentie in dit elftal maar we zijn er nog lang niet. We gaan nog veel gezeur horen van onze miljoenen bondscoaches.

Janssen, Berghuis, Van Dijk en in mindere mate Promes speelden best lekker.

Naar mijn weten speelt Berghuis een linie te ver naar voren. Speelde in de 1ste helft heel netjes. Pasjes, acties, combinaties, meeverdedigend. Was eigenijk overal wel op het veld (positief) aanwezig.

Heb vandaag een prima Nederlands Elftal gezien. We zijn momenteel geen wereldploeg, helaas, maar het zij zo. Ik kan met de mentaliteit van de spelers vandaag heel erg leven.

Het zou ook enigzins door mijn clubvoorkeur kunnen komen, maar wat geniet ik ook elke keer weer van Tete zeg! Ik ben ook vaak kritisch op de Ajacieden, maar hij speelt verdedigend zo sterk. Janssen en Bruma ook erg goed vandaag! Promes vond ik de minste van vandaag.

Ik zou voorlopig ook mooi vasthouden aan de keeper en deze verdediging. Stabiliteit is nu erg nodig, helaas voor Blind, Veltman en Van Beek. Maar dit stond vandaag erg goed. Doortrekken die lijn!

1 juni 2016 om 22:58

Tete is alles bij elkaar niet echt heel goed, maar hij heeft één ding waar hij belachelijk goed in is en dat is tackelen. Zit continu overal tussen icm zijn snelheid.

2 juni 2016 om 01:12

Tja, die jongen is dan ook pas 20 jaar. Hij is snel, behoorlijk sterk, en heeft dat uitzonderlijke talent wat jij zojuist al benoemd: zieke slidings. Als hij nog 4 jaar op hoog niveau in de benen krijgt zal hij, mits hij zich goed ontwikkeld natuurlijk, al een behoorlijk ervaren rechtsback zijn op 24 jarige leeftijd. De potentie is er bij Tete absoluut.

Stuk betere wedstrijd van Nederland. Met name in de eerste helft goede dingen gezien, met hier en daar mooie combinaties. Ook vond ik de verdediging zich prima staande houden. Tete, Virgil, Bruma speelden prima. Hopelijk gaat Nederland hier weet op verder kunnen bouwen.

1 juni 2016 om 23:06

Maar dan zal je wel weer zien dat het de volgende wedstrijd niet loopt en dan hebben we ineens een verdediging van niets volgens de publieke opinie. En dan komt dat omdat Blind er niets van snapt en de verkeerde spelers oproept.

1 juni 2016 om 23:09

Klopt het spel is nog steeds droevig...je hebt wat gelukkig gewonnen voor de rest zwak voetbal

1 juni 2016 om 23:57

@maximus007

Het was dan geen uistekende pot, maar heb genoeg goede dingen gezien vandaag. Uitslag was gezien het wedstrijdbeeld ook gewoon terecht. Jouw reactie is wel heel erg overdreven. Gezien de selectie en het spel was deze wedstrijd een 6.5 waard.

Zo'n cijfer zou me normaal zeer ongerust maken, maar gezien de ervaring en de leeftijd van de selectie kan ik prima met dat cijfer leven. We zijn nu eenmaal geen topploeg meer en dus moeten we de verwachtingen wat bijschaven.

Nu maar hopen dat een aantal talenten zich flink ontwikkelt en dat er weer een aantal spelers opstaan tijdens de WK kwalificatiereeks. Je ziet toch soms dat de Eredivisiespelers nog niet de handelingssnelheid hebben om het tempo bij te benen.

2 juni 2016 om 00:17

@Nijogeth: Klopt helemaal dat de publieke opinie zo veranderlijk is als de wind, maar persoonlijk ben ik minder opportunistisch. Dit was gewoon een prima prestatie voor dit Nederlands Elftal, maar elke realistische supporter weet best dat we (nog) niet te hoge verwachtingen mogen hebben. Dat betekent echter niet dat je nooit positief mag zijn over wat we vandaag bijvoorbeeld gezien hebben.

Lekkere overwinning. Ook voor die jongens zelf. Dit doet hen toch ook goed. Een aantal leuke aanvallen gezien, waarvan ik denk: hiermee gaan we Zweden gewoon verslaan. Aanvallend zit het allemaal prima, maar die standaardsituaties! Daar moet echt hard aan gewerkt worden want dit kan zo niet langer. Zo heel veel reuzen heeft Polen ook weer niet dus die kunnen opgevangen worden door Bruma en van Dijk. De rest moet ook de discipline hebben om zijn mannetje niet te laten scoren. Dat gaat nog vaak fout.

1e helft was Nederland echt goed bezig op de 10e minuut na dan. Maar in 2e helft zakte ze toch wat in elkaar. Mijn conclusie: Ze zijn echt goed, maar mogen van mij nog meer strijden voor de bal. Verder goed gespeeld en hopen dat ze dit blijven doen. Ik leidt uit deze wedstrijd toch echt af dat Blind een prima tactiek doorgeeft aan zijn team. Het zijn toch echter de spelers die het moeten laten zien en dat deden ze dit keer.

Bruma absoluut de man van de wedstrijd. Uitstekend verdedigd: onklopbaar in de duels, hard en altijd het doel afschermend. Waar Van Dijk Milik nog eenmaal bijna binnendoor liet gaan, heb ik Bruma op geen fout kunnen betrappen. Het verdedigingsduo en Tete op rechts stonden daardoor heel goed. Als we de bal vast kunnen houden op het middenveld en op de vleugels, hoeft de verdediging niet zozeer het zorgenkindje te zijn. Op de vleugels hebben we minder kwaliteit. Prima resultaat vandaag!

1 juni 2016 om 22:52

Bruma ging de mist in bij de kans van Milik, niet erg iedereen maakt wel is een foutje en verder speelde hij goed.

Prima achterlinie als je het mij vraagt waar toekomst in zit.

1 juni 2016 om 22:52

Bij die bal van Milik op de lat zat Bruma toch even mis. Vond iedereen achterin over 90 minuten gewoon goed spelen. Deze vier starters zouden het vertrouwen moeten krijgen ook.

Bruma speelde een zeer sterke wedstrijd, maar dat hij aanvoerder was is gewoon een grote grap. Geef hem dangewoon aan Jasper Cillessen of Wijnaldum

1 juni 2016 om 23:24

Cillessen mag al blij zijn dat hij erin staat. Zoet staat in het CL team van het jaar. Nee Jasper moet op de bank, levert ook te veel ballen in. Laat staan aanvoerder.

1 juni 2016 om 23:40

In welk team van het jaar staat hij dan precies? Heb dit al vaker voorbij zien komen en heb het dus even opgezocht maar volgens de officiële uefa site zijn de keepers Neuer en Oblak?

On:
Eindelijk weer een goede wedstrijd gezien, toch knap tegen een toch zeker niet onaardig team dat mee gaat doen aan het EK!

2 juni 2016 om 00:33

Volgens Opta, die zijn oordelen baseert op statistiek.

1 juni 2016 om 23:30

Cillessen straalt toch niks uit, vind het een heel goede keeper maar die moet je geen aanvoerder maken. Wijnaldum speelt teveel verstoppertje op het middenveld om aanvoerder te zijn; imo moet een aanvoerder aanwezig zijn. Als ik dan naar de rest van de basis kijk zou ik niet weten wie de band eerder zou moeten krijgen. Normaal staan er genoeg spelers voor hem in de pikorde, dus vandaag zegt niet veel.

2 juni 2016 om 00:35

Uiteindelijk zal het Strootman worden verwacht (hoop) ik.

Ik denk dat het Nederlands Elftal nog echt te vroeg is voor talenten van het kaliber Bazoer. Hij vertraagt het tempo door zijn keuzes in passing en weinig inspanning te leveren om ruimtes te zoeken.

2 juni 2016 om 00:01

Ben het inderdaad met je eens. Mist nog teveel handelingssnelheid en is nog enigzins onrustig in het veld. Echter vind ik het wel goed om dit soort jongens die ervaring op te laten doen. Uiteindelijk komt dat goed van pas en het zal alleen maar helpen in zijn ontwikkeling.

Zijn er trouwens nog mensen die Van Persie en/of Huntelaar in de basis willen zien?

1 juni 2016 om 22:53

Nee, liever niet. Wanneer er een nieuw toernooi voor de deur staat zijn ze veel te oud. Laat de nieuwe lichting maar wennen en zich bewijzen.

1 juni 2016 om 23:00

Nee precies, veel mensen die Janssen af zaten te zeiken en Van Persie in de basis wilden hebben, denk dat ze nu weer anders praten.

1 juni 2016 om 23:03

Ik zou Huntelaar, Snijder en Robben er absoluut nog bijhalen. Al is het alleen voor de ervaring die dat toevoegt! Maar Robben en Snijder kunnen op het veld ook het verschil nog wel maken hoor!

1 juni 2016 om 23:03

Ja ik heb liever van persie. Van persie is meer ervaren en scoort een heel hoop in de turkse competitie(niet aankomen met turkse competitie is slecht, minstens even goed of gelijk aan de ed). Van mij part mag van persie gewoon in de basis ipv janssen. Janssen heeft mij gewoon niet overtuigd na een half jaar veel scoren, een ongedekt inkoppertje en een penalty

1 juni 2016 om 23:16

Hmm, weet t niet zeker.. Is het niet verstandiger om te gaan bouwen aan een nieuw (en jonger) oranje ?

1 juni 2016 om 23:20

Van Persie is pas net twee maanden fit en doet het nu redelijk. Janssen speelt al 7 maanden lang fantastisch en heeft AZ persoonlijk die vierde plek gebracht en is nog 21 die waarbij Van Persie binnen een jaartje al op is (we moeten kijken naar het WK 2018). Naast dat inkoppertje en de penalty speelt Janssen ook nog eens hartstikke goed in Oranje.

1 juni 2016 om 23:33

Haha nee man. Janssen is momenteel echt veel beter dan v Persie en Huntelaar. Is ijzersterk in de combinatie en pikt zijn goals mee!

2 juni 2016 om 00:41

Jeetje, jij hebt echt geen oog voor talent zeg.

2 juni 2016 om 02:53

Ja zeker van Persie is onze beste spits. Van deze man kunnen al die jonge jongens nog zoveel leren wat ze niet van onze Bondscoach leren of bij hun club.
Huntelaar hoeft van mij niet zo

Hey jongens, hoe kan dit nu? Oranje was toch waardeloos? En Blind was toch een grote mislukking? En onder hem zou Oranje er vandaag weer niks van bakken, en zou er zelfs dik afgaan? Maar hoe kan men dan nu uit winnen bij Polen, die vrijwel op volle sterkte zijn? Dat kan toch niet?
Ik snap ook wel dat dit niks hoeft te zeggen, maarja aangezien iedereen toch altijd maar kortzichtig naar resultaten kijkt...

1 juni 2016 om 23:04

Zeer goede reactie. Oranje zit in een overgangsfase en dat willen de meeste niet begrijpen. Het op de man spelen is er altijd (de beroemde clubbril), maar wanneer de resultaten dan zo slecht zijn dan is het helemaal feest. Ik heb vanavond zeker goede momenten gezien en er was een lijst van spelers die niet eens heeft gespeeld. Buiten Robben hebben we gewoon geen toppers van wereldniveau. Ja, dan wordt het zoeken naar de juiste spelers en dat kan heel lang duren. Blind heeft nu Advocaat naast zich gekregen en zij gaan samen aan de volgende campagne beginnen. Er zijn geen betere opties dus iedereen heeft baat bij rust. Er zullen altijd wel lui zijn die nooit tevreden zijn, maar so be it.

2 juni 2016 om 00:38

Je mag het van mij best een overgangsfase noemen, maar dat droevige voetbal zonder idee/tactiek (vandaag dan eindelijk een vleugje van te zien) gaat toch helemaal nergens over. Advocaat moet verdorie Blind laten zien hoe je een formatie samenstelt.
Dit materiaal was meer dan genoeg om het EK te halen. Turkije, Ijsland.. dat stelt echt niet veel voor. Dus ja, Blind mag van mij nog steeds wegwezen. En Oranje is nog steeds waardeloos. Of is een oefenoverwinning al genoeg om jou van gedachte te laten veranderen?

2 juni 2016 om 03:50

Ik zeg toch: ''ik snap ook wel dat dit niks hoeft te zeggen''. Maar het is meer een cynische reactie op alle doemdenkers na één slechte pot.

Turkije en vooral Ijsland zijn echt een stuk sterker dan je denkt. Natuurlijk was Oranje op papier wel beter maar onder de omstandigheden destijds kan het gewoon wel eens voorkomen dat je op je bek gaat. Ongeacht welke coach daar had gestaan.

Het grappige is dat één slechte pot (ierland) voor velen wel reden is om Oranje helemaal de vernieling in te praten, maar als er eentje gewonnen wordt, dan is het weer ''1 oefenpotje zegt niks''.

Ook wordt het resultaat tegen Ierland volledig afgedaan als schuld van Blind. Blind bakt er gewoon niets van. Punt. Ipv argumenten waarom we slecht speelden is het enige wat je hoort dat het gewoon Blind is die er niets van bakt.

Maar als er dan een potje gewonnen wordt, dan zou je ook consequent moeten zijn en zeggen: goed gedaan Blind, dit komt door jou. Maar nee, dan worden er weer andere dingen genoemd waardoor we wonnen. Dat kan dus niet, je kan niet het 1 doen en het ander niet. Daarom is de overgrote meerderheid die kortzichtige ongefundeerde kritiek leveren ook totaal niet serieus te nemen.

''advocaat moet verdorie Blind laten zien hoe je een formatie samenstelt.''

Dat is dus precies wat ik bedoel. Na een slecht resultaat tegen Ierland werd werkelijk alles weer op Blind afgeschoven zoals altijd, terwijl Advocaat er toen ook al zat, maar als er dan eens gewonnen wordt, ja dan komt het uiteraard ! niet ! door Blind maar door Advocaat. Compleet scheef. Niet serieus te nemen.

2 juni 2016 om 10:02

Omdat ik voor Advocaat nog nooit enige vorm van tactiek bij Blind heb gezien. Het was slecht, traag, zonder gedachte.
Heb jij goed voetbal gezien onder Blind dan? En dan kun je het 1 slechte wedstrijd noemen. Maar we hebben tot nu toe 1 redelijke wedstrijd gespeeld.
En Advocaat heeft bij Feyenoord eerst ook een wedstrijd aangekeken. Daarna ging het meteen beter.
Op wie moet anders alles worden afgeschoven? De spelers doen het bij hun club vaak goed, maar bij Nederland stort alles in elkaar.

2 juni 2016 om 13:56

Ach hou toch op man, alsof er door Advocaat nu opeens wel een tactiek is. De uitgangssituatie is voor velen gewoon dat als het slecht gaat het Blind zijn schuld is, en als het goed gaat Advocaat zijn verdienste. Dat is totaal onredelijk.

1 juni 2016 om 23:07

Het blijft nog steeds droevig hoor....het spel is magertjes en matig..waarschijnlijk ken je alleen het NL elftal van de laatste 5 jaar

1 juni 2016 om 23:44

Dat is wel heel makkelijk. Blind vind ik nog steeds geen geschikte man, en ik heb mijn bedenkingen bij deze selectie. Een oefenwinst op Polen verandert daar niet zoveel aan. Maar ik heb ook momenteel geen idee wie wel voor de groep zou moeten gaan staan bij het Nederlands elftal, dus bij gebrek aan beter kan je beter maar Blind laten staan nu.

2 juni 2016 om 00:35

Nederland haalt een overwinning in een oefenpotje dat nergens over gaat. Ik ben nog steeds niet onder de indruk. Ik vind Oranje nog steeds waardeloos. Het is maar waar we blij mee zijn.

2 juni 2016 om 03:53

Ja, maar wel vooraan staan in de rij om Oranje te bashen als er gelijk wordt gespeeld tegen Ierland, terwijl dat ook een ''oefenpotje dat nergens over gaat'' was....... Werkt twee kanten op hè.

Als er verloren wordt roept men moord en brand, als er gewonnen wordt is het ''een oefenpotje dat nergens over gaat''.

2 juni 2016 om 09:55

Ik heb na die wedstrijd niet gebasht. En ik heb gisteren geen geweldige pot gezien.
Waar ik het fout zie gaan is de ondergrens, waar Nederland keer op keer doorheen zakt. Gisteren moet het minimale zijn waar we tevreden mee kunnen zijn.
Het gaat me er vooral om hoe Blind zijn zaakjes niet voor elkaar heeft. Er is met dit team veel meer te behalen. Geen kampioen ofzo, maar het EK had echt wel gemoeten. Wat mij betreft heeft Blind afgedaan. De verbetering die ik zag komt door Advocaat

2 juni 2016 om 14:06

''de verbetering die ik zag komt door Advocaat'' Ja als het goed gaat komt de verbetering door Advocaat uiteraard. Maar stel het gaat tegen Oostenrijk weer teleurstellend, dan zal je zien dat Blind weer her en der wordt afgekraakt, terwijl als jij dan consequent bent dat ook op Advocaat afschuift, anders ben je wel heel scheef bezig.
Bovendien was het tegen Ierland toch ook dramatisch en daar was Advocaat wel gewoon bij. Het argument ''advocaat heeft 1 potje nodig om erin te komen'' is natuurlijk zeer zwak.

Wat betreft het niet halen van het Ek:
Elftal is helemaal niet zo super slecht idd, maar wel dusdanig slecht (vooral zonder Robben) dat het wel eens kan gebeuren dat je op je bek gaat in een kwalificatie. Het is één kwalificatie, betekent niet gelijk dat heel het land in verval is.
Want tegelijkertijd is de selectie ook weer zo goed dat als we gewoon weer gaan verdedigen en op Robben gokken we echt wel een kans hebben tegen de grote landen hoor, net zoals op het vorige WK (waarvan men voorafgaand ook dacht dat we kansloos waren.

Men ziet het veel te zwart wit. Keer succesje boeken op een WK kan gebeuren, keer onderuit gaan in kwalificatie ook. Doe niet zo dramatisch. Er bestaat zoiets als variantie.
Je hebt af en toe nou eenmaal de underdog factor waardoor kleinere, compacte teams soms kunnen verrassen. Dat werkte tegen ons tegen Ijsland, Tsjechie etc, maar op het WK werkte dat in ons voordeel.
Het is echt niet alleen Nederland dat soms moeite heeft met de mini-landen, alleen hebben zij vaak nog de pure individuele klasse om slechte wedstrijden alsnog te winnen (neem bij Portugal met Ronaldo). Als bij ons Robben wegvalt hebben wij dat een stuk minder en kan het wel eens mis gaan ja als alles net verkeerd uitpakt. Zo'n ramp is dat echt niet.

3 juni 2016 om 00:22

Je doet net alsof je afhankelijk bent van allemaal toevalsfactoren. dat is helemaal niet waar. Nederland moet altijd meedoen op het EK. Zeker als je ziet dat er dit jaar extra landen meedoen. Hoe slecht een land met 17 miljoen inwoners ook is. Je moet het toch altijd winnen van een land met het aantal inwoners van de stad Utrecht (ijsland).
Onder Blind hebben we ontzettend slecht voetbal laten zien. Jaren 80 slecht. Misschien nog wel erger. Dat kan niet 'een keer gebeuren'. Dan moet je ontslagen worden.
Advocaat komt binnen en zowaar spelen we de tweede wedstrijd sinds zijn aakomst beter voetbal. Dat gebeurde net zo bij Feyenoord. Dat is geen zwak argument, dat is een observatie.
Als je je niet kwalificeert heb je als bondscoach ondergepresteerd. Want in principe moet Nederland altijd minstens door de poulefase heen komen. Zelfs met dit materiaal. Als dat niet lukt, wordt je ontslagen. Dat dat niet is gebeurd, is een schande. Want het enige wat nog erger was dan het resultaat, is het voetbal.

wow... heb de wedstrijd niet gezien ('t is 16:42 EST hier in Amerika en ben dus gewoon op werk). Ik kijk net naar de opstelling en het ziet er gewoon droevig uit. Vooral als je ziet wat er op 't veld had kunnen staan. Het is zelfs nog droeviger dat we niet naar 't EK gaan... Oranje had gewoon een goede (niet wereldklasse) team/spelers ter beschikking. Ookal was Robben er niet bij. Spelers als Janmaat, Clasie, de Vrij, Bmi, Vlaar, Sneijder, Rvp, Huntelaar hebben nou niet echt een heel slecht seizoen gehad. Misschien niet een van hun beste jaren maar zeker geen slecht seizoen. Nu winnen we van Polen met 2-1 als het nergens om gaat... Hiddink EN Blind hebben gewoon heel hard gefaald. Hopelijk krijgen we een wonder en wilt Frank de Boer of toch nog R. Koeman 't oppakken van deze matige trainer.

2 juni 2016 om 05:58

Janmaat inplaats van Tete????

Ik had graag gezien dat Berghuis de wedstrijd afmaakte. Ik ben nog niet overtuigd van zijn kwaliteit. Maar de werklust en mentaliteit waren prima. Daarnaast liet hij zo af en toe prima dingen zien. Wat mij betreft mag hij vaker spelen.

Valt me op dat nog niemand heeft opgemerkt hoe eenvoudig bazoer de bal kwijt kon elke keer. Dat is uitstekend opgezet door Blind. Janssen heeft wel echt een goede pot gespeeld, uitstekende kaats in huis en is erg doelgericht. Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen met Robben er evt nog bij.

Heerlijke actie van Narsingh waaruit de 2e goal van NL valt! Het is echt nirt makkelijk om de bal op zo'n behendige manier bij je te houden en het dan zo klaar te leggen dat er alleen tegen geramt hoeft te worden.

1 juni 2016 om 22:56

Ik vind dat narsingh meer toevoegt dan memphis en promes.

1 juni 2016 om 23:48

Promes valt mij ook heel erg tegen. Doet het geweldig bij Spartak Moskou maar in het Nederlands Elftal heeft hij nog maar weinig laten zien. Memphis is een apart geval, groot talent, in potentie zeker beter dan Narsingh. Maarja, als hij in deze vorm verkeerd zou hij bij Almere City nog op de bank terecht komen. Die is het momenteel zeker niet waard om te selecteren. Verdiend het niet in opzichte van zijn prestaties en zijn houding.

2 juni 2016 om 07:54

Ja alleen memphis moet echt zijn vorm terug pakken, want hij is nu 22 en Mourinho heeft geen geduld om hem te wachten.

2 juni 2016 om 10:13

Depay gaat Royston Drenthe achterna. Hij is al miljonair en kan niet meer de drive opbrengen om zichzelf pijn te doen op een training.

Mark my words: Over the Hill.

1 juni 2016 om 22:57

Onderschat niet wat Wijnaldum daar doet hoor, want dat is pas echt geniaal. Zo je tegenstander op het verkeerde been zetten door simpel weg te draaien en dan fantastisch inschieten. Dat is absoluut niet makkelijk. Dus van klaarleggen was geen sprake hoor.

2 juni 2016 om 06:04

Klopt het was niet echt klaarleggen want Gini moest nog wegdraaien maar neemt niet weg dat het knap was van Narsingh om in zo'n kleine en drukke ruimte de bal in bezit te houden en ook nog eens bij een medespeler te krijgen.

Brrrruma! Wat is hij gegroeid dit jaar. Qua inzet, passing en tackles. Ik geloof dat hij echt een topverdediger gaat worden.

Van Dijk kan trouwens echt goed koppen. Heeft alleen soms nog hele slordige fouten op gevaarlijke plekken, dat moet er echt uit. Dit duo doet mij vertrouwen op de toekomst.

1 juni 2016 om 23:03

En de vrij dan

2 juni 2016 om 00:20

Wat een luxe de Vrij is opbouwend wellicht wat beter, maar ik vind Bruma verdedigend beter, en dat is naar mijn mening het belangrijkst bij een verdediger. Ik zou Bruma laten staan.

Wat is bruma zwaar veranderd zeg. Hij was vroeger niks voor oranje en PSV. Maar door zijn inzet en ook de aanwezigheid van moreno is hij sterker geworden. Ook heeft narsingh een redelijk wedstrijd gespeeld. Ik vind dat wij minder moeten zeiken op narsingh, want hij echt serieus hard dan memphis en maakt tenminste goals en assisten dan promes.

Het is gewoon een goed resultaat. Blind/advocaat hebben veel spelers die nog kunnen groeien. We zitten nu compleet in een overgangsfase en dat vergeten de meeste. Ik heb absoluut goede momenten gezien en die geven hoop. De verdediging mag best zo blijven staan. Tete, Bruma, van Dijk en Willems hebben een goede avond achter de rug. Op het middenveld kan er nog veel gepuzzeld worden en ook voorin zijn er meerdere opties. Spelers als Robben, Daley Blind, Depay, Clasie, de Vrij en misschien zelfs Sneijder waren er niet bij. Dus er is genoeg werk aan de winkel voor de bondscoach en z'n staf.

Knappe overwinning op wederom een EK-ganger.
Janssen weer een miljoentje duurder geworden en een Berghuis die weer eens laar zien waarom hij zo gewild was vorig jaar.
En wederom sneuvelt er een record onder leiding van Blind, ben benieuwd welke records hij nog meer kan breken.

Ze moeten toch eens een ander systeem gaan kiezen. Inwas zeker geen fan van van Marwijk, maar 4231 zou misschien toch het beste in te vullen zijn.
Zoet/vermeer(gewoon een keeper die de bal in de ploeg kan houden)
Tete/Janmaat-v. Dijk/de Vrij/bruma/v. Beek-Willems/Ake/v. Aanholt
Clasie/v. Ginkel/Bazoer-Strootman/de Roon
Wijnaldum/Klaassen-Propper/Sneijder-Promes/Depayb... Janssen/dost

1 juni 2016 om 23:48

Echte controleurs zijn ook ouderwets, ook niet nodig als je met 2 box-to-box spelers kan spelen.

Van Ginkel/bazoer/strootman etc dat zijn de 'controleurs' in het huidige voetbal. Ik vind Van Ginkel ook beter als hij iets verder terug staat op het veld. In een aanvallende rol komt hij net handelingsnelheid te kort op top niveau.

Trouwens Van Ginkel en Strootman samen was een geweldig duo op het EK U21, toen één van de weinigen die lieten zien dat ze op dat niveau mee konden op dat moment.

Ligt het aan mij of valt Promes keer op keer tegen als hij speelt? En dat terwijl hij het in Rusland (als ik de positieve verhalen moet geloven) toch meer dan verdienstelijk doet.

Het ziet er knullig uit...Advocaat, van Basten, van Nistelrooij en Blind die telkens tegelijkertijd schreeuwen en aanwijzingen geven. Tekent de onkunde van Blind. Het voetbal nog is steeds erg mager..ja ze hebben gewonnen...maar het blijft magertjes

1 juni 2016 om 23:07

Het voetbal blijft nog steeds mager omdat we buiten Robben geen wereldsterren hebben. Een beetje realisme is ook op z'n plek hoor. Oranje heeft nu in principe een groep jongens die samen moet groeien. Met wat aanpassingen hier en daar kan het heus wel goed gaan komen, maar een beetje geduld zal je moeten hebben.

Redelijke eerste helft, toch wel matige tweede helft. Janssen, Bazoer, Strootman en Bruma meer dan goed!

Gaan we nu al de hossana lopen en carnaval vieren omdat ze tegen een zwak Polen hebben gewonnen.. waan van de dag hiero.. ik doe er niet aan mee .. Blind out !!!

Vandaag een Nederlands elftal gezien dat met name in de eerste helft veldspel liet zien wat er redelijk verzorgt uit zag. Tevens prettig om te weten dat we nog niet de beste elf in het veld hebben staan. Want er zal nog een paar schepjes bovenop moeten om eventuele kwalificatie voor het WK te kunnen afdwingen.

1 juni 2016 om 23:52

Niet de beste elf? Volgens mij is er niet veel beter. Robben, Sneijder en mischien Van Persie/huntelaar waar je iets voor kan zeggen maar verder loopt er niks rond wat aantoonbaar beter is.

2 juni 2016 om 14:24

De Vrij. En Strootman (die kwam er gister wel in maar stond geen basis).

Cillissen een uistekende keeper die al jaren stabiel is, en heeft ook al WK + CL ervaring.

Achterin doet Bruma het uistekend, rechtsback is Tete zeer degelijk, v Dijk heeft af en toe wat foutjes maar doet het uistekend in PL en zal over het algemeen goed genoeg moeten zijn. En dan kan je ook nog voor de Vrij kiezen als ie fit is. Willems is soms wat onbetrouwbaar in verdedigend opzicht maar het is ook geen drama (ik zou ook Pieters wel eens willen zien).

Op het middenveld heb je Strootman, Sneijder en Wijnaldum (eventueel Propper, v Ginkel, Klaassen, ligt aan de vorm), misschien Clasie als het wat verdedigender moet. de Roon schijnt het ook goed te doen in Italie.

Voorin als ze nog op niveau zijn Huntelaar/v Persie, en anders Janssen. En Robben uiteraard. En Depay mits ie zijn vorm hervonden heeft op linksbuiten.

Zo slecht is het echt niet dan.

Ik ben geen fan van Blind maar wie wil deze ondankbare taak op zich nemen. De kwaliteit en juiste spelers zijn er nog niet. Die worden voornamelijk bij de clubs gevormd en beter gemaakt en daar is het wachten op.

Laat Blind maar lekker nog een jaartje proberen en dan trap je hem buiten.

Neder land speelde een goede wedstrijd, een stuk meer dreiging en beweging en veel directer spel. Niet meer dat constante rondspelen achterin en een paar goede steekballen en loopacties.

Wat Willems bij het tegendoelpunt doet kan ik echter niet begrijpen. Hij staat met z'n handen in de zij de tweede paal te dekken, staat ook nog eens niet eens tegen de paal aan maar er een stuk vanaf. Goal kan hij zich grotendeels aanrekenen.

1 juni 2016 om 23:38

Neem aan dat je van Aanholt bedoelt bij de tweede paal en niet Willems..

2 juni 2016 om 00:57

Ja, zou een beetje lullig zijn Willems hier de schuld te geven, was even vergeten dat hij op de bank zit. Speelt normaal ook met rugnummer 15 vandaar.

-Nederland speelde een stuk beter dan voorgaande wedstrijden. Veel betere combnaties, meer diepgang en veel doelgerichter. Man of the match is voor mij absoluut Bruma, want hij dreef een van de beste spitsen in de wereld tot wanhoop. Voor Ajacieden die daar Milik in lezen, ik bedoelde Lewandowski . Goede wedstrijd ook van vdijk, Berghuis en natuurlijk Janssen. Overigens vond ik Janssen wel belachelijk veel tijd en ruimte krijgen bij de 1-0, maar misschien dat ook wel zijn eigen verdienste. Ik vond ook dat vginkel goed speelde tot de 1-1, hij bood zich bij opbouwen vaak aan en zorgde ook voor extra dreiging door elke keer bij een aanval goed mee op te komen, om dan weer meteen daarna te verdedigen. Jammer dat de 1-1 grotendeels kwam omdat hij afgetroefd werd, want hij speelde goed. Overigens stond vaanholt niet helemaal goed gepositioneerd, naar mijn weten. Ook een stuk betere wedstrijd van Bazoer, want de vorige wedstrijd was niet best. Nog steeds ben ik van mening dat Oranje voor hem nog te vroeg komt, maar misschien speelt ie ook deels door gebrek aan beter. Ik vond Cillissen overigens ook niet zijn beste wedstrijd spelen, want in de eerste helft sprong er een vrij gemakkelijk schot van de borst en al zijn uittrappen belandden bij de Polen. Misschien toch maar Zoet in de basis, want die heeft dit seizoen echt geïmponeerd.tete speelde erg goed! Wat kan die vent heerlijk tackelen. Van Promes blijf ik toch meer verwachten dan wat ie vandaag liet zien. Wijnaldum maakte natuurlijk een fantastische goal, maar was verder wat onzichtbaar! Om af te sluiten is het natuurlijk heerlijk om Strootman er weer bij te hebben! Hopelijk is ie binnenkort fit genoeg voor de volle negentig minuten!

Wat was die Tete goed.

Typisch Nederlands om blij te zijn met een overwinning tegen een land wat in de voorbereiding op een toernooi zit.. Weinig landen nemen de laatste duels richting een eindtoernooi serieus. Eerst maar eens wat constanter spelen en kijken wat het brengt. Dit Polen speelde niet op volle sterkte en al zeker niet in de vaste formatie zoals sommige beweren. Daarnaast ga je toch wat minder hard de duels in als je weet dat het EK bijna begint. Of kan België door haar gelijkspel tegen het zwakkere Finland ook ineens niks meer?

2 juni 2016 om 14:12

Grappig dat je nu laatdunkend doet over oefenpotjes. Dat ben ik op zich wel met je eens, maar als het in zo'n zelfde oefenpotje slecht gaat (ierland) dan roept men wel moord en brand en is Nederland en Blind totaal waardeloos. Dat is een beetje scheef he.

Bovendien speelde Polen op vrijwel volle sterkte.
''weinig landen nemen de laatste duels richting een eindtoernooi serieus.'' Je kan ook zeggen dat ze het juist serieus nemen omdat je het als generale repetitie kan beschouwen, en bovendien heb je de spelers die vechten voor een basisplaats.
Oranje spelers zullen nog minder gemotiveerd zijn natuurlijk want aangezien ze helemaal geen EK op handen hebben spelen die voor niks, die zijn al bezig met vakantie.

''of kan België door haar gelijkspel tegen het zwakkere Finland ook ineens niks meer?''
Nee die kunnen nog wel wat, want zo'n oefenpotje hoeft idd niks te zeggen. Maar als Oranje slecht presteert in oefenpotjes dan is het opeens wél erg volgens de massa, dan wordt het compleet afgebrand.

Haleluja vorige week was de slechtste wedstrijd die ik ooit van Oranje heb gezien (wat ik mij kan herinneren iig) En nu winnen we van Polen en zijn we weer helemaal terug. Volgens mij is hier geen land zo erg in als Nederland.

Ik vond dat ze 4-4-2 moeten gaan spelen met
Doel; cillessen of zoet
Verdediging:janmaat/tete,bruma,van dijk,willems
Middenveld: promes op rechts. Strootman en propper cm. Wijnaldum links
Aanval: de jong en janssen
Dat de Jong echt diepe spits is en dat janssen er omheen speelt

Het was nog steeds slecht. NL zal voorlopig echt bij de voetbaldwergjes gaan horen. De talenten die er nu zijn, zijn van een veel lager niveau dan dat sneijder, vd vaart, robben etc waren op die leeftijd

Polen dat op 60% speelde. Je kunt ook overdrijven zeg. Spelers houden zich in met over 10 dagen de 1e wedstrijd in het achterhoofd als onze internationals vakantie gaan vieren.

Ik kan niet geloven wat ik hier lees. Zijn we afgelopen vrijdag vergeten? De Polen hadden duidelijk hun dag niet en ineens doet Blind het volgens velen goed! Alsjeblieft zeg...dit is zo slecht jongen, zo slecht. Dat we in een overgangsfase zitten is niet erg, dat overkomt ieder land een keer in de tien/vijftien jaar. Nu zijn wij het. Niet erg, wel balen dat we niet naar het EK gaan. Maar met zo'n clown als coach komen we er niet snel bovenop! Hecht alsjeblieft niet te veel waarde aan een oefenpotje als gister. Die gasten willen niet geblesseerd raken voor het EK.

Ook snap ik die hosanna met betrekking tot Van Dijk niet. Ik mag toch echt hopen dat hij de tweede man achter De Vrij wordt. Wat een overschatte speler is dat zeg, maakt echt veel te veel fouten. Ook Willems en Bazoer zijn op dit moment geen Oranjemateriaal. Zeker op linksback hebben we toch genoeg andere alternatieven (pieters en Dijks). Ook Van Aanholt is er nog niet klaar voor. Berghuis kan dus blijkbaar wel ballen, maar die moet heel snel terug naar de Eredivisie. Janssen en Bruma zijn top.

Tegen Oostenrijk Zoet eens een kans geven trouwens, hij verdient het meer dan Cillessen.

2 juni 2016 om 14:19

Hadden duidelijk hun dag niet?
En had Nederland wel hun dag tegen Ierland dan? Nee, dan is het natuurlijk allemaal dramatisch en waardeloos.

''hecht alsjeblieft niet te veel waarde aan een oefenpotje als gister'' Maar wel moord en brand roepen als Oranje in oefenduels verliest.

Daarnaast is dit een generale repetitie voor Polen voor het EK, die nemen dit echt wel serieus hoor, en bovendien zullen spelers vechten voor een basisplek. Nederlanders zitten al met hun hoofd bij de vakantie. Dus Nederland is echt niet gemotiveerder in dit soort potjes dan Polen hoor.
v Dijk een paar foutjes ja maar het was al een stuk beter, speelt erg stabiel in de PL en heeft wat tijd nodig om dat ook te doen in Oranje misschien.
Dijks ipv Willems? Ik ben Ajacied maar daar ben ik echt niet overtuigd van..
Bazoer op dit moment totaal uit vorm ja, maar er waren niet heel veel alternatieven.

Zoet verdient het meer dan Cillissen? Op basis waarvan? Een paar leuke potjes in de CL. Cillissen is al jaren zeer stabiel en is een uistekende keeper. Laat Zoet het eerst nog maar eens wat langer laten zien.

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren