Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Je gaat me toch niet vertellen dat Van der Hoorn beter is dan Heitinga'

Laatste update:

De hereniging tussen Ajax en John Heitinga werd niet wat ervan werd gehoopt. De stopper kwam er niet aan te pas bij de Amsterdammers en besloot halverwege het seizoen om zijn loopbaan te beëindigen. Ex-ploeggenoot en goede vriend Rafael van der Vaart snapt niet dat de zaken zo zijn gelopen en zet zijn vraagtekens bij de handelwijze van Frank de Boer.

/

“Kijk nou toch eens hoe ze met Johnny Heitinga zijn omgegaan. Je gaat mij toch niet vertellen dat Mike van der Hoorn een betere speler is dan Johnny? Wanneer je een speler als Heitinga haalt, moet je hem ook een eerlijke kans geven, vind ik”, vertelt hij in de VARA Gids. Hij wijst op Ledley King, die bij Tottenham Hotspur een voorkeursbehandeling genoot.

De stopper had versleten knieën, maar werd desondanks nog geregeld ingezet door toenmalig coach Harry Redknapp. “Hij mocht, als enige, zelf bepalen wanneer hij trainde”, roept Van der Vaart herinneringen op. De 109-voudig international vertelt over een voorval in zijn Londense periode, waar King vlak voor de aftrap van een wedstrijd nog niet aanwezig was in de kleedkamer.

“King zou spelen, zei de trainer. Maar ik keek eens om me heen en zag King helemaal niet zitten. Hij was er gewoon niet. Ledley komt zo, zei Redknapp. Hij zit nu alleen nog even in de rechtbank. Dat vond ik zo mooi. Je moet dingen niet belangrijker maken dan ze zijn”, lacht Van der Vaart.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

PSV nu ?? Ajax 2018/2019 ??
Reacties

Ik vind niet dat rafael ook maaren8g recht van spreken heeft hier

31 mei 2016 om 16:29

Precies. Wat is het laatste seizoen geweest dat vd Vaart nog een vol seizoen draaide en van meerwaarde was in zijn team? Tottenham tijd? Alleen bij HSV af en toe een utischietertje, maar het is duidelijk dat vdV zelf ook niet helemaal meer leeft voor zijn sport. Kiezen voor ouders, schoonouders, zon, en hamburgers.....

31 mei 2016 om 16:51

Moeten dan alle ex spelers hun mond ook maar houden? Voegen ook al tijden niks meer toe voetballend gezien. Maar geven overal op tv ook hun mening...
Behoorlijk triest dat je zijn recht van spreken laat afhangen van zijn prestaties op het veld en of hij wel of niet nog leeft voor de sport....!!

31 mei 2016 om 17:14

Naast dat het vrij denigrerend is tegenover van der Hoorn, is Rafael er helemaal niet bij geweest. Als iemand hier zijn eigen straatje schoonveegt is het van der vaart wel, dat is de oudste gozer in het voetbal qua fysiek. En die juicht het toe dat je op naam mag spelen en trainen wanneer je zin hebt. Dat zou die wel willen ja. Jammer dat je bij de meeste clubs wel een pepernoot moet raken. Dat geldt ook voor Heitinga. Die is ook niet gestopt omdat hij in blakende topvorm stak.

31 mei 2016 om 19:49

Precies. Vind dit een beetje een rare uitspraak gezien hij vorige week nog zei terug naar Ajax te willen. Dit geeft in principe aan dst hij verwacht continu opgesteld te worden, ook al is hij fysiek al jaren een drama.

31 mei 2016 om 16:44

Hoezo niet?......een speler die weet hoe het in de top werkt en het heeft laten zien.....heeft alle recht van spreken...

31 mei 2016 om 17:31

Die laatste zin is onzin. Iedereen heeft in deze recht om zijn mening te uiten. Alleen de media bepalen wie er een medium krijgt om zijn mening te uiten.

31 mei 2016 om 16:49

Waarom niet dan???
Oud Ajax speler, binding met de club en heeft natuurlijk verstand van voetbal. En onderbouwt het ook nog eens met een voorbeeld uit de praktijk.
Dan kan je het er mee eens zijn of niet maar stellen dat hij geen recht van spreken heeft is gewoon zielig!
En dat hij op moment niks meer brengt kwa voetbal doet daar helemaal niks aan af!

31 mei 2016 om 19:46

Hij heeft geen recht van spreken aangezien hij er niet bij was. Hij stelt dat Heitinga beter is dan vd Hoorn maar hij weet niet hoe fit Heitinga was of hoe hij het gedaan heeft op de training. Daarna stopt Heitinga met voetballen en dat zegt mij dat de Boer gelijk heeft en Heitinga dit zelf ook heeft beseft. Dus heeft Raf hier zeker geen recht van spreken.

Jeetje Raf, dit is wel heel dom hoor. Ten eerste was Veltman eerste RCV en die is in ieder geval een klasse beter dan Heitinga. Toen Tete geblesseerd raakte en Veltman doorschoof naar RB was Heitinga al officieel gestopt. Daarnaast heb ik Heitinga zien spelen bij Jong Ajax en dat was echt gewoon schandalig. Hij was misschien nog wel trager dan Johny v. Beukering in zijn slechtste dagen. Dan snap ik heel goed hoor, dat FdB hem links laat liggen. Het enige kwalijke in de behandeling van Heitinga is het feit dat ze hem gehaald hebben, want het was overduidelijk dat hij het fysiek niet meer trok. Net zoals bij Van der Vaart het geval is.

31 mei 2016 om 14:54

Ben het helemaal met je eens! Ik was 1 van de weinige die zwaar tegen de komst van Heitinga was, ondanks dat hij een echte Ajacied is. We hebben te maken met een professionele voetbalclub en niet met een liefdadigheidsinstelling.
Snap het hele beleid van Ajax hierin ook niet. Ze willen niet veel geld aan spelers uitgeven, maar ze haalde wel Heitinga weg bij Herta BSC waar hij regelmatig bankzitter of zelfs tribuneklant(!!) was. Vervolgens geven ze hem ook nog eens het salarisplafond aan salaris mee...

En dan nog al die mensen die het voor hem opnemen omdat hij zogenaamd ''geen kansen heeft gekregen''. Dat is natuurlijk onzin, als Johny had laten zien dat hij goed genoeg was op onder andere de trainingen, dan had hij gewoon regelmatig gespeeld. Maar het feit is nou eenmaal dat hij niet goed genoeg was. Dat was dan ook de rede dat hij niet speelde.

31 mei 2016 om 15:02

Sterker nog, vanuit de medische staf was een negatief oordeel gekomen, omdat de knieën van Heitinga te erg versleten waren. Dat oordeel is compleet genegeerd, ik denk omdat Heitinga als een soort zoethoudertje is gehaald voor de supporters. De overige versterkingen van vorige zomer hielden immers ook niet over (op Gudelj na, valt over te twisten). Heel lullig voor Heitinga, want ik vind het persoonlijk wel een held, maar hij had zelf eigenlijk ook beter moeten weten.

31 mei 2016 om 15:17

Ik vind hem ook een held. Maar wat betreft de overige versterkingen, die kregen/krijgen geen miljoen per jaar op hun bankrekening bijgeschreven van Ajax.

31 mei 2016 om 15:17

Volgens mij vergeet je in dit geval Younes en Milik wat gewoon fantastische aankopen zijn.

31 mei 2016 om 16:13

Toegegeven, ik was Younes vergeten. Ik heb verder bewust het woord versterkingen gebruikt, waar Milik dus niet bij hoort aangezien hij vorig jaar ook al in de selectie zat (zij het op huurbasis). En van Younes had niemand verwacht dat hij het zo goed zou gaan doen. Voor de gemiddelde Ajax supporter was het destijds dus maar een tegenvallende transferperiode. En in die zin denk ik dat Heitinga als zoethoudertje is gebruikt.

31 mei 2016 om 18:49

Overmars en co wouden hem ook nog eens een 2 jarig contract geven maar hier stak Tscheu La Ling (?) een stokje voor

Dus dan moet je maar mindere spelers opstellen. Kan me niet voorstellen dat Frank de boer speler die voorkeur gaf die minder waren dan andere spelers. Heitinga was het gewoon niet meer, hoe jammer dat ook is

Ja wel dus. Vd Hoorn is beter dan Heitinga op het moment. Door dit soort uitspraken geeft Raf het idee dat hij zichzelf nog als een meerwaarde ziet voor Ajax, maar die tijd is ook voor hem toch allang voorbij.

Ja, dat gaan we je wel vertellen Raf. Mike heeft het uitstekend gedaan dit seizoen en Johnny leek het allemaal niet meer te kunnen bijbenen. Frank zag dat bijna elke dag op de trainingsvelden, dus dan is het logisch dat hij niet meer speelt. Niks voorkeursbehandeling, je moet gewoon beter zijn dan je concurrent op die positie. Ben je dat niet, dan speel je niet.

31 mei 2016 om 14:46

Dit is denk ik gewoon een manier van goedkoop scoren van vd Vaart! Hij weet dat Heitinga het goed doet bij de harde kern van Ajax.

Een andere reden kan ik me niet bedenken voor dit soort onzin uitspraken. Vind het ook nog eens erg beledigend voor vd Hoorn, iemand die het gewoon keurig heeft opgevangen. In kracht fysiek zowel als in de lucht zal hij nog wel meer voor Ajax kunnen betekenen. Zeker voor Europa niet eens verkeerd om een bikkel verdediger er in te gooien.

Heitinga speelde al niet bij zijn oude club, hadden die het dan ook fout volgens vd Vaart?

31 mei 2016 om 15:02

Ik denk dat dit ook bij de harde kern niet erg gewaardeerd wordt. Of in ieder geval wel begrepen wordt. Dat Johnny vorig jaar weer terug kwam was een mooi moment, maar ik denk dat iedereen wel kon zien dat hij het niet meer kon belopen. Frank zag het natuurlijk helemaal. Hij kwam ook niet fit terug, wat hem meteen op een achterstand zette. Het was jammer dat ie niet meer voor Ajax kon betekenen, maar toch ook erg fijn om hem in die paar wedstrijden weer in een Ajax shirt te zien. Oud vertrouwd, meer niet. Ik denk dat Johnny dat zelf ook heel goed beseft.

31 mei 2016 om 17:34

Inderdaad, tegen de tijd dat Heitinga fit was, werd hij zelfs nog regelmatig in de selectie opgenomen en mocht vaak net zoveel speler als Vd Hoorn (niets). Waar Rafael dan vandaan haalt dat iemand VD Hoorn beter vond, dat weet ik niet. Heitinga was al gestopt toen Vd Hoorn minuten ging maken.

Rafael van der Vaart, die kennen we de laatste jaren alleen nog maar van grote praatjes, mislukte huwelijken, twijfelachtige zwangerschappen, en stukgelopen relaties. Staat vaker in de prive dan in Voetbal International en zit vaker op de tribune bij een wedstrijd van zijn nieuwe vriendin dan dat ie bij de selectie van zijn voetbalteam zit. Is dit nu de man om Frank de Boer te bekritiseren??

Denk dat Rafael Van Der Vaart beter niets kan zeggen. Als er 1 luie speler bestaat, is het Van Der Vaart wel. Als een speler niet meer dat kan brengen wat hij ooit gedaan heeft en er zijn betere alternatieven (voor de toekomst), kan ik mij voorstellen dat Heitinga gepasseerd werd. Bovendien heeft hij er zelf nooit over geklaagd.

Een trainer als FdB ziet op de training echt wel of een speler in aanmerking komt voor een basisplaats. Waarom zou een speler een voorkeursbehandeling verdienen als er betere spelers op zijn positie zijn? Ook zaten ze in een titelstrijd waar abrupte onnodige veranderingen in de basiself vrij snel negatief kan uitpakken.

Laat Van Der Vaart zich maar even bezighouden met zijn eigen carriere, want heeft toch een aantal slechte beslissingen gemaakt en is inmiddels nu op zijn 33ste al een paar jaar volledig uitgerangeerd. Komt zelfs voor de top van de Eredivisie flink tekort.

Zit een kern van waarheid in. Als je weet dat hij versleten knieën heeft en je gaat hem daarom geen kans geven, dan had je hem afgelopen zomer niet moeten halen. Zoveelste bewijs van het onkunde van De Boer.

Heel fijn dat Heitinga voetballed beter is dan van der Hoorn, in het mentale gedeelte...fysiek was er helemaal niks meer van Heitinga over, dat kon je gewoon zien. Bijvoorbeeld zijn knieën, of eigenlijk z'n hele benen die krom stonden van verkeerd lopen, zo'n 15 jaar lang. Echt een held van me hoor, maar fysiek is het een opa

Blijkbaar was Heitinga inderdaad minder dan van der Hoorn. Heitinga belande niet voor niets overal op de bank en kwam daarom op goed geluk naar Ajax. Ook van der Vaart zelf zal bij Ajax waarschijnlijk geen basisplaats hebben. Sommige spelers zijn gewoon vroeg opgebrand en andere kunnen langer door op niveau.

Wederom een domme opmerking van v/d Vaart in het nieuws. Mike heeft het voortreffelijk gedaan en is sterk teruggekomen vanuit een mindere periode. Wanneer Heitinga beter was dan zou hij spelen, maar het bleek toch allemaal wat minder. Hij kan zich beter bezig houden met glitter en glamour, het enige dat je nog van hem hoort.

Wellicht had de ervaring van Heitinga wel de rust gebracht in de beladen titelwestrijd tegen de Graafschap. Maar dat is natuurlijk makkelijk zeggen achteraf.

31 mei 2016 om 14:53

Nee dat had hij niet gehad, Heitinga was gewoonweg klaar. Over en uit, speelde al seizoenen dramatisch. Was ver onder Ajax niveau na zijn terugkeer en daarbij heeft van der Hoorn ook nog eens een heel goed seizoen gedraaid.

Wel mooi verhaal van king...

Hoe kun je in godsnaam spelers halen als Vd. Hoorn, Heitinga, Viergever, Duarte, Serrero, Zimling, Sinkgraven, Sana, Sanogo, Zivkovic voor een club als Ajax? Dan moet je echt niet goed snik zijn. Overmars en De Boer hebben ongelooflijk lopen prutsen de afgelopen jaren.

31 mei 2016 om 16:27

Van alle namen die je noemt is vd Hoorn nog wel de beste speler. En Sinkgraven komt er natuurlijk ook wel, maar is nog veel te wispelturig...

31 mei 2016 om 17:14

Nou wat een geweldige prestatie van Vd. Hoorn. De beste zijn van de lamlendelingen. En Sinkgraven gaat er niet meer komen, is nu al een miskoop. En zal worden ingehaald door eigen talenten.

31 mei 2016 om 18:15

Wat kan je toch verschrikkelijk overdrijven. Viergever en Van der Hoorn zijn prima spelers voor op de bank en hebben hun waarde wel bewezen de afgelopen seizoenshelft. Zijn niets minder dan de verdedigers die bij de clubs in het linkerrijtje onder Ajax in de basis spelen.

Sinkgraven was een toptalent bij Heerenveen en is nog steeds pas 20. Was destijds een heel logische aankoop, alleen het bedrag waarvoor hij is gehaald was te gortig. Zivkovic idem dito, gewoon een groot talent bij Groningen en pas 19. Serero heeft ook zijn waarde bewezen, komt uiteindelijk wel tekort voor de basis ja.

Wat iss die hetze toch, ja de start was sleecht maar vdh heeft amper fouten gemaakt en de verdediging geleid in de 2de competitiehelft

Ik denk dat ze tegen de Graafschap een speler als Heitinga goed hadden kunnen gebruiken voor de nodige ervaring. Hij had de jongere jongens er doorheen kunnen slepen.

Ik vind het toch wel frappant hoe er over vd Vaart wordt gesproken door ajacieden hier, hij lijkt weinig geliefd. Dan ga ik er even van uit dat dat komt doordat hij niet is teruggekomen bij Ajax, maar is dat niet een beetje overtrokken? Er zijn de afgelopen 15 jaar denk ik weinig spelers die zoveel voor de club hebben betekend als Rafael vd Vaart. Ik kan er maar drie bedenken van dat niveau, Zlatan, Sneijder en Suarez. Zlatan heeft bij Ajax enkel potentie getoond, maar nooit geweldig gepresteerd meerdere wedstrijden, Sneijder heeft meer gespeeld voor ajax maar minder gescoord dan vdv en Suarez was een aankoop die in de winterstop vertrok. Zo'n jongen van de club zo afbranden soms, ik vind het (ook al ben ik voor Feyenoord) best pijnlijk. Maakt het nou zoveel uit dat hij niet terugkomt? Dat deden de Boertjes ook niet als speler (die pakte nog wat geld in Qatar), dat doet Zlatan ook niet en goede kans dat Sneijder ook niet terugkeert, en volgens mij verwacht ook niemand het van Suarez. Ik heb vd Vaart toen zien debuteren bij Ajax en ik heb nooit meer een speler gezien die zo goed en zo belangrijk was voor Ajax op zo'n jonge leeftijd sindsdien. Hij is na die Golden Boy award zelfs nog twee seizoenen bij Ajax gebleven, ondanks interesse (al speelden blessures ook een rol).

31 mei 2016 om 16:34

Ik denk dat het meer meespeelt dat vdV zelf niet meer voor het voetbal lijkt te leven. Hij is meer in het nieuws over zijn schoonouders en zijn exen dan dat hij wordt toegezongen om zijn voetbalprestaties. Dit is al jaren zo. Ajax is inderdaad geen liefdadigheidsinstelling. En qua karakter hoef je vdV er niet bij te halen. Die komt geregeld te zwaar terug van vakantie en mag dan weer gaan aftrainen. Slecht voorbeeld voor de jeugd, nooit een seizoen lang fit, hoog salaris, geen topsportmentaliteit..... Ik begrijp de criticasters wel...

Hij heeft wel een puntvdat heitinga best wat meer speelminuten zou kunnen maken. Hij zoubde ideale verdediger geweest zijn die de man extra kan creeeren op het middenveld maar de boer zag het anders.

Waar is dit interview opgenomen dan? In de Mcdonalds? Van der Vaart heeft hier helemaal geen recht van spreken. Loopt in zijn corpulentie nog hijgerig te vertellen dat Ajax altijd nog een optie is. Nou, al lang niet meer want net als Heitinga zou Van der Vaart niets anders dan een treurigheid zijn gebleken. Heitinga bleek bij aankomst bij Ajax dermate traag - wat hij altijd al was trouwens - om op verantwoorde wijze met veertig meter ruimte in de rug te kunnen verdedigen. Of Heitinga beter is dan Van der Hoorn mag van mij een vraag blijven, maar sneller is hij zeker niet. En omdat dat de reden is waarom hij afhaakte in de plannen van Frank de Boer, dan kunnen we niet ander stellen dat de behandeling gewoon fair was. En zeker niet persoonlijk, zoals Van der Vaart lijkt te suggereren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren