Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Blind staat verrassend genoeg voor vertrek na besluit van Mourinho’

Laatste update:

Daley Blind heeft zijn laatste officiële wedstrijd voor Manchester United mogelijk gespeeld. De verdediger komt volgens Sky Sports niet in de plannen van manager José Mourinho voor en de manager zal een verkoop van de linkspoot bij een ‘acceptabel bod’ dan ook niet in de weg staan.

/

De 26-jarige Blind maakte in september 2014 voor 17,5 miljoen euro de overstap van Ajax naar Manchester United en groeide vrijwel direct uit tot een basispeler onder Louis van Gaal. De 36-voudig international van het Nederlands elftal heeft inmiddels 85 wedstrijden voor de Premier League-club achter zijn naam staan en daarin kwam hij tot vier doelpunten.

Wat voor Blind geldt, geldt overigens ook voor Juan Mata. Dat de middenvelder geen uitzicht op veel speelminuten heeft onder Mourinho, was evenwel al een wat langere tijd bekend. De sportkrant Mundo Deportivo meldde maandagochtend nog dat Barcelona interesse heeft in Mata.

Denk jij dat Daley Blind volgend seizoen voor Manchester United speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat is hier verrassend aan?

31 mei 2016 om 08:47

Het verrassende is dat Manchester United een slecht seizoen heeft gehad maar Daley Blind duidelijk een stabiele factor was in het elftal, maar toch moet vertrekken.

31 mei 2016 om 08:51

Daley Blind was misschien stabiel maar is niet van top niveau en zal dat ook nooit worden, de enige reden waarom hij speelde is omdat van Gaal daar zat. Mourinho wil weer naar de top en dat ga je niet bereiken met spelers als Blind.

31 mei 2016 om 08:52

Niks verrassends aan hoor. Blind staat er alleen bij gebrek aan beter. Als Mourinho een Marquinhos, Laporte, Godin of Gimenez weet te strikken dan is het gedaan met hem. Blind is nu eenmaal geen top en dat moeten we accepteren.

31 mei 2016 om 08:57

Hij was stabiel onder de maat inderdaad

31 mei 2016 om 09:00

@mastero Ronaldo en Messi spelen ook bij gebrek aan beter. Iedereen speelt bij gebrek aan beter.

Blind is misschien niet de allerbeste, maar zoals er hier over hem gepraat wordt is vaak wel heel matig. Zo slecht heeft hij het echt niet gedaan en er zijn weinig mensen die dit 6 jaar geleden voorspeld hadden.
Dus in plaats van dat iedereen zo extreem negatief is, kun je ook bewondering hebben voor zn ontwikkeling en inzet.

Wel vreemd dat iedereen het bij kuyt alleen maar heeft over t feit dat ie zo'n harde werker is, terwijl hij daarnaast ook gewoon een hele beperkte voetballer is. En bij Blind gaat het er alleen maar over hoe slecht hij wel niet is, terwijl hij het gewoon heel goed heeft gedaan voor iemand met zijn kwaliteiten.

Ik snap best dat Man Utd andere spelers nodig heeft als ze weer aan de top willen komen, maar af een toe wat positiever over de prestaties van Blind zou niet onterecht zijn

31 mei 2016 om 09:09

@babymongo
Jij weet zelf ook dat Blind bij United speelt door van Gaal. Iedereen was het er over eens zodra van Gaal zou vertrekken dat Depay en Blind mee zouden gaan! Jij bent Ajax supporter en wilt natuurlijk zien dat een oud speler van Ajax het goed doet bij de top, maar het sneue is dat united geen top is omdat ze spelers van het niveau Blind in de basis hebben. Hij deed het naar behoren bij een ploeg die om de 4e en 5e plaatst speelt!

En je vergelijking met Kuyt is wel erg matig. Iedereen weet dat Kuyt voetballend niet sterk was, maar hij compenseerde het met veel goals en hard werken. In het voetbal heb je ook werkers nodig!

31 mei 2016 om 09:14

Waarom is de vergelijking met Kuijt dan heel matig? Dat is dan toch juist een goede vergelijking? Iedereen weet dat Blind geen wereldtopper is. Maar hij compenseert het met slim positie kiezen en hard werken. In het voetbal heb je ook werkers nodig! Ik vind de vergelijking met Kuijt eigenlijk juist wel goed. Kuijt is altijd verguisd door veel niet-Feyenoord fans omdat hij geen mooie technische speler was. Hoe goed hij het ook deed, hij kon het in de ogen van sommige mensen nooit goed doen. Hij scoort zelfs in een Champions League finale en mensen noemen hem nog steeds een blind werkpaard. Zo is het ook met Blind. Niet-Ajax fans doen soms alsof die jongen eigenlijk in een g-elftal thuis hoort en de hoofdschuldige is aan het seizoen van United. Ik zag zelfs iemand die zei dat Daley Blind weer stond te schutteren tegen Ierland, terwijl hij geblesseerd thuis zat .

Dat Blind weg moet is niet zo gek verder. Hij is door Van Gaal neergezet als voetballende man in de verdediging die de opbouw moet verzorgen. Mourinho speelt liever met verdedigende slopers en dat is Blind niet. Respect voor hoe Blind zich op karakter staande heeft gehouden bij Manchester United, terwijl dat eigenlijk net boven zijn niveau ligt.

31 mei 2016 om 09:19

Het is juist knap dat Blind, in een seizoen waarin het niet goed ging met Manu, toch één van de beste van het veld was. Heel het seizoen lang. Daarnaast veel lof gekregen van de commentatoren in Engeland. (maar dat weten de meeste Teletekst supporters niet)

Maar ach, laat Mourinho deze club maar lekker kapot maken. Ik hoop dat Blind idd een transfer maakt. En ergens anders lekker in basis kan spelen.

31 mei 2016 om 09:21

@leopart
Blind werkt ook hard...scoort dan niet veel..maar hij is dan ook geen aanvaller.
Kuyt kwam ook te kort voor de echte top, net als Blind...maar dan werd er wel gezegd...hij werkt zo hard.

Ik weet ook wel dat Blind niet goed genoeg is voor de absolute top, dat zeg ik hier boven ook gewoon. Daar voor maakt het niks uit of ik ajax supporter ben of niet.
Ik zeg alleen dat er door omstandigheden (hij komt van ajax) wel heel negatief over hem gedaan wordt, terwijl hij het naar zn kwaliteiten gewoon goed gedaan heeft. Hij haalt het maximale er uit, net als kuyt altijd deed. Alleen Blind wordt er op afgekraakt en kuyt erom bewonderd.

Ze beginnen hier onder al om Stones te roepen. Stones is absoluut een groot talent, maar dit jaar was hij dramatisch. Met andere woorden...nog niet klaar voor de absolute top.

31 mei 2016 om 09:25

Gekke is wel dat vrijwel iedereen in Engeland lovend is over Blind en de ontwikkeling die hij heeft doorgemaakt. Alleen hier in Nederland krijgt hij de azijnpissers over zich heen.

31 mei 2016 om 09:31

Lazylen, ze zijn het er in Engeland ook over eens dat hij geen CB is.

31 mei 2016 om 09:37

Nee hij was zeker niet onder de maat!!
Speelt opbouwend erg sterk, alleen op snelheid is die makkelijk te kloppen! Positionering verdedigend is vaak dan wel weer op orde. Hoewel hij dit ook wel is nalaat. Ik snap het als hij wegmoet maar dat is alleen omdat mourinho nooit met dit soort spelers achterin speelt. Voor Varane ligt de kans nu om bij real in de basis te staan. En bij manchester united zou die met deze selectie sowieso in de basis staan

31 mei 2016 om 09:38

Ik denk bij Daley Blind altijd aan "in het land der blinden is éénoog koning!" MU heeft het afgelopen seizoen gewoon slechte resultaten gehaald. Daley was wellicht een constante factor in het basis team, maar dan een constante factor op een slecht niveau.

Als er commentatoren in Engeland zijn die hem veel lof zouden toezwaaien, dan zegt mij dit heel weinig. Misschien zijn zij wel voorstander van dit sterk vertragende en risicoloze voetbal. Balletje opzij, balletje terug, weer een balletje opzij en weer terug! (dat voetbal heeft ook Ajax het Nederlands Kampioenschap gekost.)
Overigens: ga de mensen die dezelfde kritiek op Daley hebben niet (denigrerend) Teletekst supporters noemen!

José Mourinho heeft gelukkig toch meer verstand van 'het spelletje' dan ik had verwacht. Hopelijk dat MU onder zijn leiding betere resultaten gaat behalen dan onder de leiding van 'oppergod' van Gaal.

31 mei 2016 om 09:44

Joh hou op. Zonder van Gaal zat ie nooit bij United en had ie dus daar ook geen basisplaats. Van Gaal gokte op een Nederlandse enclave die niet goed uitpakte. En zeg nou eerlijk had jij Blind bij United willen zien zonder van Gaal daar? Nee, eerder een weteldklasse verdediger bij een wereldklasse club.

31 mei 2016 om 09:54

Als jij alleen maar breedte passes geeft of de bal achteruit speelt, dan ben jij ook stabiel. Van een LB verwacht men veel meer bij United. De enige reden dat Daley Blind vaak speelde bij United komt door Van Gaal. Nu die mislukte Van Gaal eindelijk is ontslagen, mag Blind ook weggaan.

31 mei 2016 om 10:00

Jawel hij was dramatisch. Echt heel slecht. Over het paard getild en dit is dus een terechte keuze van Mourinho als dit waar is. Als utd opzoek is naar ''stabiele'' spelers moeten ze niet zeiken dat ze de top 4 niet halen. Er is zoveel geld daar. Als je dan geen topspelers haalt dan wil je er niet bovenop komen. Kortom: Goede zet.

31 mei 2016 om 10:03

@babymangoo

Dat het van Kuyt wel word geacepteerd.... Heb jou persoonlijk vaak zat Kuyt zien afbranden, en bij Blind bewonder je het dan wel...

Kuyt word door veel Nederlanders/ajax aanhang afgebrand voor zijn beperkte spel. En dat het een alleen harde werker is.

Kuyt is alleen wel nog een klasse beter dan Blind. Heel knap wat hij heeft weten te behalen. maar komt eigenlijk voor iedere positie te kort. Hij is nette traag in handelen voor een goede CVM en niet hard genoeg als CB. Als van Gaald aar niet had gezeten was hij never nooit niet gehaald door Man U.

Hij is gewoon een degelijke speler en daa is niks mismee. eigenlijk een perfecte 12de man, gezien hij overal inzetbaar is.

31 mei 2016 om 10:04

Ten eerste heb je helemaal gelijk dat het niet nodig is om mensen die kritiek op Daley hebben teletekst supporters of iets anders te noemen. Dat helpt de discussie totaal niet.

Wat betreft Blind: Ik denk dat de meeste mensen het wel eens zijn dat Blind niet goed genoeg is voor het niveau dat Manchester United nastreeft. Het punt dat ik wil maken is dat sommige mensen overdreven hard bashen op Blind, omdat het geen mooie technische speler is. Er zit nog altijd een verschil tussen absolute wereldtop of er geen reet van kunnen. Blind is een nuttige speler voor een subtopteam in de Premier League, en dat is hartstikke knap als je kijkt waar hij vandaan komt (bijna weggestuurd bij Ajax, uitgejouwd door de eigen supporters). Dat hij op karakter en inzicht zich nog redelijk staande weet te houden bij een Man United vind ik ook alleen maar te prijzen.

En inderdaad, een Mourinho heeft weinig boodschap aan het voetballende verdediger verhaal van Van Gaal. Bij hem gaat het in de eerste plaats om ijzersterk verdedigen (en daar valt veel voor te zeggen, begrijp me niet verkeerd), en dan denk je toch niet aan Blind.

31 mei 2016 om 10:10

Ewoud

Als mensen zeggen dat Blind alleen maar tikkie breed tikkie terug is, dan heeft het dus wel zin om te zeggen dat het teletekstsupporters zijn, of mensen die bij hem nog steeds het Ajaxlogo op de borst zien. Blind is al twee jaar lang zoveel meer dan tikkie breed tikkie terug, maar volgens velen moet ie a la Iniesta spelen als CB. Want Miranda, Godin etc zijn van die lekkere voetballers.. oh ja onze 'slappe' Blind is wel de enige constante factor geweest in de best presterende defensie van de BPL afgelopen seizoen. Maar ook daar zullen de haters wel weer een passende draai aan geven.

31 mei 2016 om 10:18

WK 2014. Spanje vs NL. Wie gaf die waanzinnige pass op die waanzinnige kopbal van v. Persie? Volgens mij gaf hij er die wedstrijd nog zo een (kan me niet meer precies herinneren welke). Maar als je alleen de balletjes breed wilt zien dan valt er als blind zijnde niets te halen. Nee, verdedigend niet de sterkste, vind ik ook. Als verbindingspeler zeker goed genoeg, ook al heet hij Blind.

31 mei 2016 om 10:42

@De Lou,

Dat van Persie hem zo geweldig afmaakte maakte de pass mooi. Verder was het een ruk pass waar 9 op de 10 andere spitsen niks mee hadde ngekund. Het is dat van Persie op dit geweldige idee kwam want hij kon er ook niks anders mee.

En als je dus 1 lange bal naar voren geeft maakt dat 2 seizoenen tikkie terug en tikkie breed goed? Blind is gewoon een degelijke speler maar geen top verdediger en dat hoort Man U wel te hebben.

31 mei 2016 om 10:47

Kuyt speelde dan ook niet voor Manchester United he? Wel even een ander kaliber dan met alle respect Liverpool en Fenerbahce..

31 mei 2016 om 11:02

@capis

Onzin! Fantastische splijtende pass.

31 mei 2016 om 11:56

Jij noemt alleen centrale verdedigers terwijl Blind meer linksback is.. Daar hebben ze nog Shaw die een heel seizoen geblesseerd was. Verder is er niemand bij Utd beter dan Blind op die positie denk ik. Ik zou voor Rodriguez van Wolfsburg gaan .

31 mei 2016 om 12:46

Zijn Ajax tijdperk kleeft aan hem en dat houdt in dat jij weer niet objectief kan reageren. Blind heeft vriend en vijand verrast dit seizoen dat kan je niet ontkennen. Blind kan premier league gewoon makkelijk aan.

31 mei 2016 om 13:22

Niemand die ook ontkent dat hij dat niveau best aankan. Maar een topclub als man united moet gewoon absolute toppers achterin hebben staan. En dat is blind simpelweg niet. Typisch product uit de ajax jeugd van afgelopen 10 jaar.redelijk goed in alles maar nergens in uitblinken(klaassen,siem de jong,anita,vd wiel,v.rhijn. Enz)

31 mei 2016 om 14:55

Over Depay is dat nog niet zeker. Van Mourinho zal hij minstens 4 weken krijgen om te veranderen van mentaliteit.
Zonder aanziens des persoons overigens.
Mourinho heeft ooit 3 jaar achter Ricardo Quaresma gezeten maar eenmaal in zijn team bij Inter (41 miljoen) kreeg hij wegens gebrek aan inzet op de training slechts een paar invalbeurten en kon daarna weer weg.

31 mei 2016 om 23:28

Wat een onzin hoe kom je aan 4 weken de tijd. Mourinho ziet ook wel dat Depay niet bij man united thuis hoort. Enigste reden dat ook hij er is is van gaal. Als man u weer voor prijzen wilt spelen moeten zulke middelmatige spelers gewoon vertrekken

31 mei 2016 om 09:45

Precies niet echt verrassend, dit is het eerste wat ik dacht toen Mourinho werd aangesteld.

Met spelers als Blind kan je niet concurreren voor plek 1.

31 mei 2016 om 10:54

Het feit dat één van de betere spelers in het dramatische selectie van afgelopen seizoen moet vertrekken...

31 mei 2016 om 11:31

Ik zou het eerder 1 van de minst teleurstellende spelers willen noemen.

Blind is positief opgevallen, voornamelijk omdat helemaal niemand wat verwachte van hem als CV. Hij heeft het naar omstandigheden relatief gezien heel behoorlijk gedaan, maar dat betekent nog niet dat hij per definitie goed genoeg is voor wat United nastreeft.

Realistisch gezien hoort hij gewoon geen basisspeler als CV te zijn bij United. Van Gaal haalde hem als CVM maar haalde de volgende zomer 2 nieuwe Cvm's. Dat wil ook wel wat zeggen natuurlijk.

Ik heb altijd gezegd dat Blind hoogstens nog 1 seizoen bij United speelt zodra van Gaal weg is en dat denk ik nog steeds. Nuttige reservespeler dankzij zijn ervaring en veelzijdigheid, maar hij is naar mijn mening beter af als hij onbetwiste basisspeler kan zijn bij een club als Everton of Swansea. Dat is absoluut nog geen schande, want dat zijn beide schitterende clubs en dan speelt hij gewoon nog in de Premier League.

Mourinho zal sowieso wat meer body achterin willen. Een CV die de helft van zijn kopduels verliest hoort daar niet tussen. Tenzij Mourinho hem ziet zitten als CVM gaat het lastig worden. Als Shaw verder goed revalideert en weer voluit kan gaan dan liggen daar ook weinig kansen en blijft er dus weinig over.

31 mei 2016 om 13:44

Carrick en Schweinsteiger die beiden aardig op leeftijd zijn en Schneiderlin die ook niet echt lekker uit de verf kwam in zijn eerste seizoen zijn zijn concurrenten op de positie waarvoor hij oorspronkelijk voor gehaald is, dus wie weet kan hij daar uitgroeien tot een onbetwiste basisspeler. Ik vind Blind niet goed genoeg voor de CV-positie, maar ik denk dat je Blind nog zomaar heel hard nodig zou kunnen hebben als er deze zomer geen goede controleur wordt aangetrokken en het middenveld dus blijft zoals het nu is. In laatstgenoemde scenario zeg ik: Rooney en Schneiderlin als basiscontroleurs en hou Carrick, Schweinsteiger en Blind daarachter als backups/concurrenten. Kijken hoe dat uitpakt... Rooney/blind lijkt me overigens echt een gouden middenveldsduo zodra ze eenmaal op elkaar zijn ingespeeld.

31 mei 2016 om 17:11

Ik neem aan dat je komend seizoen wat meer van Schneiderlin mag verwachten. Qua passing was het ook allemaal niet zo slecht met hem, maar qua duels heeft hij gewoon heel weinig gepresteerd. Bij Southampton heeft hij het toch zeer goed gedaan dus het moet er wel in zitten.

Schweinsteiger zie ik nog wel een belangrijke rol spelen komend seizoen. Ik heb echt heel sterk het idee dat hij enorm geremd werd door het totale gebrek aan aanvallende daadkracht. Hij kon die bal gewoon bijna nergens kwijt omdat er veel te weinig beweging was. Het zou me niet verbazen als Mourinho hem als spelverdelende controleur wil gaan gebruiken en hij dat ook fantastisch kan doen mits er wat meer schwung in de aanval komt. Aan zijn pass tegen Wolfsburg in de CL bijvoorbeeld kon je toch weer even zien hoe briljant hij kan zijn als er beweging is en ruimte ligt.

Hoe dan ook is het, zoals jij al zegt, afwachten wat Mourinho aan wil en kan gaan trekken. Met een nieuwe CV en CVM is het wel gebeurt denk ik. Dan kan Blind toch beter eieren voor zijn geld kiezen en 1 treetje lager wekelijks spelen. Dat verdient hij naar mijn idee ook meer dan steevast moeten hopen dat er 1-2 man wegvallen zodat hij weer basis mag spelen.

Mwah eerst zien dan geloven. Tuurlijk blind is geen absolute topper maar zover ik weet speelt hij toch degelijk en weinig fouten. En kan overal spelen. Plus sowieso iemand die niet zeurt

31 mei 2016 om 08:48

Lijkt mij totaal niet op zijn plaatst wanneer een speler met zijn kwaliteiten gaat zeuren. Wees eerlijk, dit was te verwachten. Er zijn betere verdedigers en middenvelders te krijgen.

31 mei 2016 om 08:55

Maar hij heeft wel boven zijn eigen niveau gespeeld en haalde het niveau van MU niet omlaag. En wat hierboven al is gezegd, hij is een handige speler in de selectie die op minstens vier plekken uit de voeten kan. Geen aanleiding om hem weg te doen lijkt mij

31 mei 2016 om 11:19

Sky Sports is wel vrij betrouwbaar, als zij het melden is het waarschijnlijk juist.

31 mei 2016 om 08:51

Je geeft zelf al aan dat hij natuurlijk geen absolute topper is en aangezien Mourinho altijd uitgaat van een sterke verdediging waarop hij kan leunen wanneer nodig, heeft hij Blind daar niet in nodig. Hij zeurt nu inderdaad niet, maar je weet ook niet hoe dat gaat worden wanneer hij niet meer gaat spelen.

Overigens wordt er ook niet gezegd dat hij per se weg moet, maar dat bij een 'acceptabel bod' een transfer niet in de weg wordt gestaan.

31 mei 2016 om 09:42

Blind kan dan misschien "overal" spelen maar is op geen enkele positie een toppper.
Daarom dus geschikt voor de bank omdat je bij evt belessures op meerder plaatsen kan invallen zonder dat het niveau tever naar beneden zakt.
"multifunctionele" spelers zijn altijd minder goed dan de "specialisten"

Komt vast wel een goede club voor hem. Zo niet, dan is hij altijd nog welkom bij Ajax.

Dat heeft Mourinho goed gezien. Goed verdedigen begint bij sterke, echte verdedigers en niet bij halfbakken ingrijpers als Daley Blind.

Voetballend staat hij nog wel zijn mannetje, mits er goed druk wordt gezet. Maar als je dat spelletje (combinatievoetbal naar voren toe) toch niet onder controle hebt/ wil spelen (zoals United de afgelopen 2 jaar en de komende tijd waarschijnlijk onder Mourinho) dan heb je niks aan hem.

Blind heeft toch ook bij lange na niet het niveau dat United zou moeten nastreven... leuke speler voor Everton maar United...

31 mei 2016 om 09:40

Blind past beter bij een Barcelona. Inschuiven en mee doen op het middenveld. Pass je naar links pass naar rechts. Kaatsen en dan een heerlijke opening op rechts. Waar dan veel ruimte ligt omdat de tegenstanders van barca altijd naar binnen gaan. Verdedigend goed positineren

31 mei 2016 om 11:49

Daar heb je Busquets al lopen en die ga je niet zomaar uit de basis spelen. Als Blind naar het middenveld schuift om met het spel te bemoeien, heb je maar èèn verdediger (cv) achterin, plus daarbij beide backs erg aanvallend zijn. Dat lijkt me niet handig en zo speelt Luis Enrique ook niet.

Ik denk dat Mourinho hem ook kwijt wil omdat hij wordt gezien als Van Gaal adept.

31 mei 2016 om 08:50

Mwah, kan, maar ik denk meer van; 'Ik speel voor de titel en wil op middellange termijn de CL winnen, heeft Blind de kracht om de zware beker op te tillen?'

31 mei 2016 om 09:00

Dat ook een voegt niks toe bij united.

31 mei 2016 om 10:57

Die snap ik niet helemaal... Heeft Mourinho ineens een hekel aan Van Gaal, of wat heb ik gemist?

Ideale speler voor de trainer, kan op meerdere posities spelen en zeurt nooit.
Denk dat er genoeg clubs zijn die hem willen hebben.

Wat is hier verrassend aan? Blind is pure middelmaat voor een club die de top ambieert. Dat van aanvallende verdediger is bullshit. Gewoon man uitschakelen a la Rio Ferdinand en Vidic. Echte mannen, geen softies.

Pfff altijd met dat welkom bij Ajax. Wordt is wakker. Hij is 26 en verdient 10 x zoveel als bij Ajax, en zit nu bij Man United. lol ...

Dit heet doorselecteren.
Net zoals bij Darmian, Rojo, Depay, Valencia. Denk niet dat ze nog bij een topclub terecht komen

31 mei 2016 om 08:58

Denk dat Depay en Darmian nog zullen blijven. Ik zie Darmian wel een vaste basisspeler worden onder Mou en ik denk dat Depay ook nog een 2e kans zal krijgen. Ik zie Blind wel naar Koeman vertrekken en anders misschien wel Everton als FDB daar trainer word!

Nu moet Blind ook weg , gisteren nog niet , het is elke dag weer wat anders met de roddellaars in voetballand .

Dit blijft doorgaan tot de transfermarkt eindigt .

IK hoop dat het niet beter gaat met Man U met die Portugese Clown .

Mits Koeman blijft bij Southampton leuke speler voor hem!

31 mei 2016 om 09:03

Nee, de defensie staat al goed en op het middenveld hebben ze geen balletje breed of achteruit nodig.

31 mei 2016 om 09:28

Hoelang heb jij al geen wedstrijden van Blind bekeken?

Kijk je überhaupt wel is een wedstrijd van United?

Eindelijk dat hij gaat vertrekken. Ik vind hem al een matige verdediger en lvg kon allang een nieuwe cv aantrekken, maar hij wil zijn lieveling niet banken. Nu moeten een echte verdediger halen zoals Miranda, laporte of stones.

31 mei 2016 om 09:02

Stones is absoluut een talent, maar Blind was dit jaar stukken beter dan Stones, die gewoon een slecht seizoen heeft gehad.

31 mei 2016 om 10:08

Heel gemakkelijk om zulke kritiek te uiten. Oh oh wat is het altijd gemakkelijk om open deuren in te trappen...

Blind weet ook wel dat hij geen wereldtop is. Manu heeft niet zo slecht gepresteerd dankzij Blind. Vele blessures, matige aankopen en een slechte aanval hebben Manu terug geworpen.
Blind was zelfs één van de sterkhouders samen met De Gea en Smalling.
En Martial en Rashford de grote verrassingen

31 mei 2016 om 10:22

Ik vind dat Blind helemaal geen sterkhouder van man u. hij mag juist chris en david bedanken dat hij de eer krijgt.

Mourinho wil gewoon op zijn verdediging willen leunen waar nodig. Met Smalling heb je al een beest in huis maar Blind komt toch tekort. Manolas word gelinkt en dat zou een geweldige upgrade zijn tov Blind.

Heel verassend inderdaad, mist alles wat Mourinho in zijn spelers zoekt, Maar, wie wil er voor hem betalen? Zie hem bij een Valencia of Lazio eindigen deze zomer.

had niet anders verwacht, mourinho kennende die wil alleen de beste en daar hoort blind niet bij.

Mocht Frank de Boer naar Everton gaan is dit een ideale stap voor Blind.
Groot geworden onder de Boer en kan zeker mee met het niveau van Everton.

Deze jongen heeft het toch behoorlijk gedaan bij United. Tuurlijk het is geen wereldtop maar ondanks dat er een minder seizoen gedraaid word door United speelde Blind gewoon goed.

Om nou gelijk te zeggen dat hij pure middelmaat is gaat wat mij betreft wel iets te ver of zouden ze daar in Engeland blind zijn?

Ik denk dat het gewoon weer een roddel is en dat Blind volgend jaar gewoon nog bij United speelt. Anders lekker naar FdB of Koeman gaan.

Nooit begrepen dat hij ook maar in aanmerking kwam voor United. Te min voor een grote club als United eerder Engelse subtop. Alweer een speler waarvan je op voorhand weet te hoog gegrepen

31 mei 2016 om 11:21

1 naam: Louis van Gaal

Maar goed, als we kijken naar Valencia, Varela en andere Fellaini's zien we wel dat United United niet meer is. Zo veel middelmaat.

Begrijpelijk, want Daley Blind is totaal niet het niveau dat Manchester moet nastreven. Hij zit er enkel doordat Van Gaal daar trainer was (wat ook voor Depay geldt). Ik zie graag Nederlanders bij topclubs, dus ergens is het wel jammer.

Prima speler voor zijn kwaliteit. Presteert toch veel beter dan dat de meeste mensen doen geloven. En volgens mij zijn de echte supporters (dus niet de mensen die hier doen alsof ze supporter zijn) van Man U erg te spreken over Blind.

Blinde haat of Blindhaat? 'iedereen weet dat Blind geen wereldtopper is'. O nee? Blind blonk uit tijdens het WK. De Engelse pers is lovend over hem. Hij heeft meerdere keren United over het dooie punt geholpen. Hij kan op diverse plekken spelen en doet dat met volle inzet en naar behoren. Maar Nederlandse voetbalfans moeten hem niet. Net als zijn vader. Ik ben het ermee eens dat Danny Blind nu de verkeerde man op de verkeerde plek is, maar sinds Johan Cruijff hem een mes in de rug heeft gestoken (zonder dat hij een mep terug gaf, er bestaat geen andere persoon in het voetbal die zó loyaal is) doet iedereen alsof Pa Blind een verrader is en zoon Blind 'dus' ook wel niet zal deugen.

Misschien de ideale speler voor Barcalona als 12de man. Is breed inzetbaar, voetballend sterk en verdedigend slim en nooit geblesseerd. Voor 15m versterkt hij wel de selectie.

Is het een slechte speler? Nee, is het united waardige speler? Nee. Zo simpel is het en zo gaan ze nu naar de selectie kijken, ze moeten weer de top worden zoals 10 jaar geleden, en stoppen met die net niet topspelers.

Als ik alle Nederlandse verdedigers van de afgelopen jaren voor de geest haal kom ik niet echt op een een indrukwekkend lijstje uit. Waarom reageert het gros van het Nederlandse publiek dan zo verwend, negatief en kritisch als het over Blind gaat? Ik las hierboven al een goede reactie betreft dat onderwerp.

Natuurlijk is Blind geen type Godin die voorop in de strijd gaat en met een hoop fysiek en verbaal geweld zijn verdediging dichthoud. En alle kopduels overtuigend aangaat en wint. Maar is dat profiel verdediger altijd het beste? Met Smalling naast hem heb je al zo'n type in huis, die vervolgens aan kan worden gevuld door Blind kwaliteiten. Kwaliteiten op gebieden waar de meeste verdedigers, en ook Smalling, tekort komen. Zijn opbouwende kwaliteiten vallen vaak niet op omdat ze in eerste instantie niet beslissend ogen. Maar dat zijn ze wel degelijk, hoe fijn en belangrijk is het dat je een verdediger achter je hebt staan die de bal altijd naar de juiste kleur speelt. Je hebt altijd spelers in je team nodig die sober spelen en af en toe het vuile werk op knappen. Want dat doet hij ook. Kortom Blind zijn kwaliteiten zijn vaak misschien niet even spectaculair maar erg belangrijk voor een team. Want dat is wat hij is: een teamspeler. (ook zijn voorzet/cross pass is uitstekend)

Als ik dan naar de Portugese bekerfinale zit te kijken versterkt dat mijn mening des te meer. Ik zie namelijk twee verdedigers die misschien wel 100 kilo wegdrukken maar voetballend zo aan het stuntelen zijn dat ze er zelfs bijna door verliezen. Nu is dit een extreem voorbeeld, maar zo zie je dat alleen kracht en meedogenloosheid niet altijd de oplossing is. Kijk maar naar Guardiola's verdedigingen.

Wat zijn prestatiecurve betreft kan je alleen maar bewondering tonen. De enige Nederlandse speler die goed presteert bij een topclub. Dezelfde speler die ooit werd verhuurd aan FC Groningen. En een topclub die erg wisselvallig is. Eigenlijk is het dan gewoon heel knap. Want een team dat speelt met een middenveld en voorhoede dat soms grote steken laat vallen kan zijn eigen verdediging er als een stel amateurs uit laten zien. Kijk maar naar Brazilië (nationale elftal).

Het is geen verdedigend wonder maar een beetje nuance en waardering lijkt mij op zijn plaats.

31 mei 2016 om 10:09

Helemaal mee eens Ibra! Het ligt er maar helemaal aan op welke vlakken van het verdedigen je Blind beoordeeld.

Voor Oranje zie ik hem graag de komende jaren een duo vormen met de Vrij, met als backup Bruma.

31 mei 2016 om 17:14

Wat zijn naar jouw mening de kwaliteiten die Blind heeft en waarin Smalling te kort komt?

1 juni 2016 om 09:12

Ik geloof dat je die hierboven gewoon kan nalezen maar desondanks: Zoals ik al zei heeft Blind een hoger niveau wat opbouwen betreft. Omdat hij van origine eigenlijk een middenvelder is heeft die een uitstekende pass in huis die hij goed weet te timen. Ook ligt zijn zwaartepunt lager dan die van de boomlange Smalling, hierdoor kan hij makkelijker, korter en sneller draaien en kappen. Dit kan van pas komen als je een chaotische situatie in je eigen 16 voetballend wil oplossen.

Ook doet die voetballend ook meer mee in de opbouw waardoor, mits je het slim speelt, er eigenlijk een middenvelder in balbezit bij hebt. Je ziet dat hij die drang om te voetballen heeft net zoals een middenvelder dat zou hebben. Smalling onttrekt zich vaak hieraan en functioneert als slot op de deur. Een goed duo dus. Naast Phil Jones had Smalling het daarom ook veel moeilijker. Ten slotte is Blind nauwelijks geblesseerd. Wel treffend dat hij dat nu wel is, maar de afgelopen seizoenen bijna alles gespeeld.

1 juni 2016 om 09:18

Je ziet ook dat Pep en Barcelona verdedigers graag op deze manier inzetten. Kijk naar Kimmich, Mascherano en Martinez. Spelers die ook op het middenveld hebben gevoetbald en die kwaliteiten kunnen combineren met hun verdedigende kwaliteiten. Toen ik de vorige reactie had geplaatst las ik net dat Barca wellicht interesse in Blind zou hebben. Dat onderstreept zijn kwaliteiten des te meer.

Zeer slappe speler, goede beslissing van Mourinho!

Blind paste dit seizoen precies bij het niveau van Manchester united. Top 5 Engeland, en daarin deed hij het heel stabiel. Ik vind dat bewonderingswaardig. Ik snap dan ook niet dat omlaag praten wat hier veel gebeurd. Alleen omdat hij Blind heet en van Ajax komt? Die knul werkt z'n ballen eraf en doet dat heel goed.

Dit was te verwachten: Blind is geen type speler voor Mourinho. Hoewel Blind het niet verkeerd deed en eigenlijk boven zichzelf uit is gestegen door zo'n goed wk te spelen en stabiel te presteren bij Manu, komt hij tekort voor het niveau dat Mourino voor ogen heeft, en dat is de absolute top. Blind zou niet meekunnen bij een Real, Barca of Bayern. Te traag, te weinig fysiek en te weinig exceptionele kwaliteiten. Maar dat hij al zijn critici de mond heeft gesnoerd en nu al alles uit zijn carriere heeft gehaald, staat buiten kijf.

31 mei 2016 om 10:06

Als Blind tekort komt voor het niveau dat Mourinho voor ogen heeft zal 80% van de selectie moeten vertrekken. Smalling, Darmian, Fellaini, Herrera, Lindegard,depay, Carrick,etc,etc,etc...alleen niet goed genoeg om kampioen te worden.

31 mei 2016 om 14:54

Ja, dat zal ook wel moeten, want de selectie van Manu is erg matig. To put it mildly. Mourinho is gewend om met veel betere spelers te werken. Te veel dertien in een dozijn bij Manu. Te weinig top, laat staan wereldtop. Alleen als Zlatan komt, zie ik ze meedoen om het kampioenschap. Hij kan een heel team naar grote hoogten stuwen.

31 mei 2016 om 17:15

Smalling is 2x kampioen van Engeland en Carrick zelfs 5x.

Ik zou Blind wel graag in Spanje willen zien: voor Barca,real en Atletico is hij uiteraard niet echt van toegevoegde waarde, maar hij zou absoluut meekunnen bij Sevilla of Valencia.

Wellicht dat hij wordt betrokken bij een overgang van Stones van Everton naar Man U, dat zou ook een mooie club voor hem zijn.

Ik ben het overigens totaal Niet eens met de mensen hier op VZ die hem continu afbranden, Blind heeft gewoon prima gepresteerd,was 1 vd betere bij Man U en heeft aangetoond dat hij moeiteloos mee kan in de Bpl..iets wat voor zijn overgang werd betwijfeld.

Ze zouden eerst Schneiderlin, Darmian, Rojo, Fellaini, Lingard, Valencia, Herrera, Jones en Young uit de selectie moeten verkopen voordat ze aan Mata en Blind beginnen. Over het niveau niet aankunnen gesproken..

Logisch gevolg, hij is niet goed genoeg.

Volkomen begrijpelijk, als je ziet hoe vaak zijn directe tegenstander scoort, door simpel weg te lopen. Wij noemen Daley hier "De Bijrijder"... hij zit er tenslotte altijd naast...

Ach, Daley heeft het fantastisch gedaan voor zijn doen bij Manchester United. Speelde vrijwel elke wedstrijd een voldoende en was een van de meest stabiele spelers van het team. Dat Manu naar een betere speler zoekt is te begrijpen, maar hij heeft er alles uit gehaald terwijl het grootste deel van de voetbalsupporters hem al afkraakte voordat hij überhaupt al 1 wedstrijd had gespeeld. Klasse Daley! Nu opzoek naar een subtopper in de Premier League en gewoon zo doorgaan.

Was te verwachten. Bij Van Gaal was hij eeste keus. Mourinho heeft liever een type Pepe achterin.

Mou verkoopt niet echt zodra hij bij een club komt, wil het nog wel zien

Ik denk dat Blind gewoon mag blijven, het is inderdaad geen wereldtopper, maar wel een zeer bruikbare speler die op meerdere posities uit de voeten kan. Ideale 12e man voor een elftal. Buiten dat is het een van de weinigen die dit jaar gewoon een voldoende heeft gehaald. Ik was een van de mensen die het totaal niet zag zitten toen hij naar United kwam, maar hij heeft mijn ongelijk wel bewezen.

Hij hoeft van mij niet te gaan zolang hij maar nooit meer als CV staat. Komt fysiek te kort voor de grote spitsen en is te traag voor het middenveld. Vind hem een ideale 12e man, maar meer ook niet.

Gun het hem niet, maar begrijp dit wel. Gemiddelde speler: geen spijkerharde verdediger en ook geen super technicus. Mourinho wil topverdedigers achterin en dat is blind gewoon net niet.

Blind ging 3x opzichtig in de fout in de allesbeslissende wedstrijd tegen Whu. Dat koste United dus de CL voorronde.

Ik weet dat een competitie over 38 wedstrijden gaat, maar deze was alles of niks.

verdedigend gewoon enorm zwak. En vrijwel 0 duelkracht. Daar hoort gewoon een reus van 2 bij 2 te staan. Eerst Vidic en daarna Blind. Dat kan toch niet?

Zo verassend vind ik dit nieuws niet. Alleen van Gaal zag meer in Daley Blind dan menig voetbalkenner. Blind wordt vaak omschreven als degelijke een 'stabiele factor'. Maar ik begrijp niet waar dat op gebaseerd is. Als centrale man achterin bij een club als Manchester United verwacht je een beer van een vent. Die ook nog de snelheid heeft om een schutter af te stoppen. Daar past een simpele ziel als Blind niet tussen. Iedereen ziet dat. Behalve Papa en oom Louis. En veel tegengoals of gevaarlijke momenten van de tegenstander begonnen bij een (in)directe misstap van Blind. Een defensief ingesteld type als Mourinho is daar allergisch voor. Dat United weinig tegengoals heeft gekregen, had niks te maken met de kwaliteiten van Blind. Maar eerder met de saaie tactiek van LVG. Elke verdediger van de Premier League kan, met alle respect, wat Blind kan. Misschien zelfs beter. Blind als speler is net zo incapabel als Blind de trainer. Oranje is in de verkeerde handen gevallen. Met beide Blinden halen wij nooit meer een groot toernooi.

Blind heeft, in tegenstelling tot Depay, wel een goed seizoen gedraaid.
Daarnaast is hij buiten het veld ook -tig keer beter te pruimen dan Depay,
maar dat terzijde.
Mocht Mourinho inderdaad gaan voor meer fysieke defensieve kwaliteiten,
is de toekomst van Blind bij Man. Utd. onzeker voor wat betreft een plek
in de hoofdmacht.
Niet getreurd, er komen dan best aantrekkelijke opties voorbij, mede door
zijn altijd positieve houding. Niet zeuren, gewoon nemen zoals het is.
En dat gaat hij ook nu zeker doen, al is dat misschien niet in Manchester....

Ik ben erg benieuwd waar Sky sports zich op baseert. Blind is geen wereldklasse maar heeft toch een degelijk seizoen gedraaid waarin hij niet veel verkeerd gedaan heeft. Ik kan me voorstellen dat hij geen onbetwiste basisspeler wordt onder Mourinho maar Mourinho zal toch niet in een seizoen tijd zijn gehele selectie kunnen verversen en zal meer dan de 11 basisspelers nodig hebben. Daar hij op meerdere posities uit de voeten kan, lijkt Blind lijkt me een uitstekende speler om erbij te houden

Blind heeft een goed seizoen gespeeld, maar wel als cv. Op die positie wil Mourinho een ander type speler. Dus mag hij vertrekken van Mourinho.

Blind heeft wellicht een goed seizoen gedraaid, maar een echte cv is het niet, zoals spelers als.
Godin, Miranda, Varane, Chielini, Thiago Silva, Pepe. Spelers die met alle mogelijke middelen hun tegenstander uitschakelen. Daley probeert het altijd mooi en netjes te doen, maar een cv moet rucksichtslos zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren