Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Del Bosque: ‘Het zou een schande zijn als hij nooit een Ballon d’Or wint’

Laatste update:
/

Andrés Iniesta viel bij Barcelona in totaal al 28 keer in de prijzen en voegde daar met het Spaanse elftal nog een WK en twee EK-titels aan toe. Een Ballon d’Or ontbreekt echter in de indrukwekkende prijzenkast van de 32-jarige middenvelder: hij werd in 2010 tweede in de verkiezing achter ploeggenoot Lionel Messi en eindigde in 2012 op de derde plaats. Volgens de Spaanse bondscoach Vicente del Bosque zou het een schande zijn als Iniesta de prijs nooit wint.

“Het zou enorm onrechtvaardig zijn als Iniesta zonder Ballon d’Or met pensioen gaat”, vertelt de oefenmeester aan COPE. “Maar het is natuurlijk moeilijk als je het moet opnemen tegen twee buitengewone spelers als Messi en Cristiano Ronaldo.” Iniesta speelde een belangrijke rol in de met 2-0 van Sevilla gewonnen finale van de Copa del Rey, zag ook Del Bosque: “We zijn blij dat Iniesta in een fantastische vorm verkeert, zoals we gezien hebben in de finale.”

“Zelfs toen ze met tien man stonden nam hij de leiding over en hij geeft je veel zekerheid als hij aan de bal is. Hij nam veel van de problemen weg die Barcelona in die wedstrijd had”, sluit hij af. Iniesta neemt op het aankomende EK waarschijnlijk ook een dragende rol op zich bij La Furia Roja. De Spanjaarden nemen het in de groepsfase op tegen Tsjechië, Turkije en Kroatië.

Andrés Iniesta verdient het om de Ballon d'Or te winnen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij gaat hem denk ik niet meer winnen. Hij had hem in 2010 moeten krijgen, zoals Cannavaro hem in 2006 kreeg. Nu zijn spelers als Suarez, Ronaldo en Messi veel meer in het oog springend door de goals die ze maken.

24 mei 2016 om 13:53

Hmmm volgens velen had Sneijder in 2010 moeten winnen.

24 mei 2016 om 14:00

Nee alleen volgens een aantal Nederlanders had Sneijder hem moeten winnen, maar verder niemand in de wereld die daar aan dacht op dat moment.

24 mei 2016 om 14:18

Als Nederland wk winnaar was had ie hem moeten hebben.. treble en wk als vedette, wat moet je nog meer doen?

24 mei 2016 om 14:20

Nope. Als de oude stemming (enkel journalisten) in 2010 nog steeds gebruikt zou zijn, dan had Iniesta gewonnen. Met Xavi op de 2e plek en Sneijder op de 3e plek. Messi en Ronaldo zaten niet in de top 3.

24 mei 2016 om 15:31

Nope. Als de oude stemming(enkel journalisten) in 2010 nog steeds gebruikt zou zijn , dan had Sneijder gewonnen. Met Iniesta op de 2e plek en Xavi op de 3e plek.
Sneijder kreeg van de pers 7,7% van de stemmen, Iniesta 7,53 % en Xavi 5,96 % Messi eindigde als 4e met 4,38%

Bron: Het nieuwsblad en ook vermeld op de onder staande link
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=134248

24 mei 2016 om 22:33

Niemand in de wereld die daar aan dacht? Van een speler die een haartje verwijderd was van alle mogelijke prijzen in 1 jaar winnen?

24 mei 2016 om 14:00

Waarom wordt Messi dit jaar nog steeds genoemd? Dit jaar heeft Suarez op alle gebieden Messi overtroffen.

24 mei 2016 om 14:02

Omdat Messi Messi is en hij nog steeds de beste ter wereld is en hij de copa finale weer belangrijk was met 2 cruciale assists. Scoort zelf minder maar dat komt ook door zijn nieuwe rol en het feit dat hij anderen nog meer vrij voor de keeper zet. Voetbal is niet alleen statistieken he, al lijkt het hier op VZ wel om te gaan.

24 mei 2016 om 14:13

Mee eens. Me name door Suarez won Barcelona de titel. Messi was dit jaar in slechte doen... Vorig jaar ook groot aandeel in de C.l.

24 mei 2016 om 14:23

Omdat er meer is dan alleen goals. Tjonge jonge wat een domme vraag. Als je naar Barcelona kijkt en je ziet niet hoe belangrijk Messi dit seizoen geweest is, dan is voetbal niet de juiste sport voor je.

24 mei 2016 om 14:33

Toch zijn statistieken bij dit soort prijzen enorm enorm belangrijk. Messi is nog altijd de beste en al dit ook blijven, maar als zijn statistieken zakken en de statistieken van anderen er over heengaan zal hij hem ook niet meer zo snel winnen. Voetbal is niet alleen statistiek idd, maar bij een prijs als de gouden bal zijn ze wel het meest belangrijk. Enorm zonde, maar zo is het..

24 mei 2016 om 14:47

@ Rodg

Suarez was in de competitie veel bepalender dan Messi. Suarez heeft in de competitie evenveel kansen gecreëerd als Messi. Echter, Suarez heeft 40 goals gescoord. Bijna 2 x meer dan Messi. Hiermee is Suarez in alle opzichten bepalender dan Messi. Daarnaast was Suarez in de Cl ook veel bepalender dan Messi.

Nee, Luister dan, Doe ff je huiswerk en kom dan terug.

24 mei 2016 om 14:49

@ Floyd A.

Speler van het Jaar wordt bepaald op basis van prestaties en de mate waarin een speler bepalend is voor zijn team. Suarez was op basis van goals en assits(!) bepalender dan Messi. Echt veel bepalender dan Messi. Hierdoor is Suarez kandidaat nummer 1 en Messi kandidaat nummer 2 bij Barca.

24 mei 2016 om 14:53

@ Rodg
Dat arguement van de assists van Messi is ook onzinnig. Messi heeft in de competitie 16 assists gegeven, Suarez heeft ook 16 assists geven.

24 mei 2016 om 15:19

Op welke fronten heeft Suarez hem voorbij gestreeft dan? Suarez en Messi zijn in 2016 betrokken geweest bij 50 goals allebei en hebben dezelfde prijzen gewonnen.

Echter doen cijfers in mijn optiek niet zo heel veel voor de kwaliteit van de spelers.
Dit stuk gaat over Iniesta, maar je benoemt het verschil Suarez en Messi.
Pak de cijfers van Iniesta erbij en vergelijk die met Lex Immers, dan is Immers ook Iniesta voorbij. Maakt het geen betere voetballer.

24 mei 2016 om 15:27

Scorebordjournalistiek van hem. Kan concluderen dat hij de wedstrijden niet kijkt, maar bijna elke aanval wordt opgezet door Messi.

Volgens hem is Rakitic bepalender dan Iniesta want hij heeft meer goals en assist.

24 mei 2016 om 15:43

@matthaus

Suarez heeft evenveel assits. Dat is iets helemaal anders dan kansen gecreerd dus doe jij maar eerst je huiswerk. Kijk je uberhaut wel veel wedstrijden van barca? Want dan zou je zien dat messi nog steeds de belangrijkste persoon is

24 mei 2016 om 15:55

Matthaus,

Wat laat jij hier je onkunde zien zeg. Je bent typisch een ventje dat alleen naar statistieken kijkt. Wat Messi op het veld doet kan Suarez in de verste verte niet. Messi is het brein achter de start van elke aanval. Messi heeft het vermogen om dingen te zien, die Suarez nooit kan zien. Messi is een alleskunner. De assists van Suarez zijn veelal breedtepasses voor een open goal. Hoe durf je dat te vergelijken met de assists van Messi? Door de lucht, over de grond, korte of lange afstand, hij snijdt hele defensies open met zijn passes. Overigens kan niemand ter wereld hieraan tippen.

Suarez en Neymar renderen zo goed qua stats door Messi en dat is de waarheid. Zij kunnen vrijuit voetballen, omdat ze weten dat Messi ze van alle gemakken voorziet. Dat Suarez een klasbak is staat vast, het is zelfs de beste spits ter wereld. Maar een betere voetballer dan Messi is hij niet. Ondanks de betere stats.

25 mei 2016 om 10:15

@jdg84

Zowel in de Champions League als in de competitie was Suarez veel bepalender dan Messi. Dit jaar was messi geen partij voor Suarez en het staat vast dat Suarez de nummer 1 kandidaat is voor de gouden bal vanuit het Barca kamp. Sterker nog, Suarez is dit jaar ook accurater dan Messi.

La Liga:
Suarez, 40 goals en 16 assists. totaal schoten 137 schoten op doel 70 ;
Messi, 26 goals en 16 assists. totaal schoten 158 schoten op doel 75.

Champions League:
Suarez, 8 goals en 3 assists. Totaal schoten 30 en schoten op doel 14;
Messi, 6 goals en 1 assists. Totaal schoten 39 en schoten op doel 14.

Met andere woorden. zowel in de competitie als in de Champions League is Suarez bepalender dan Messi. Daarnaast schiet Suarez ook veel accurater dan Messi. zowel in de competitie als in de Cl.

De prijs voor beste speler wordt gebaseerd op basis van wie het meeste bepalend is. Jij komt met een smerige slechte vergelijking tussen Immers en Iniesta. Doe normaal en neem je woorden terug.

25 mei 2016 om 10:19

@ Foenoe
De prijs voor beste speler van het Jaar wordt al meer dan 5 jaar gegeven aan de meest bepalende en succesvolle speler. Kijk alleen al naar Cr7. Voetballend is CR7 doodgewoon. Sterker nog, vaak vertraagt CR7 het spel. Echter, door de uitzonderlijke statistieken en prijzen is de Portugees al meerdere keren gekozen tot beste voetballer op aarde.

Op basis hiervan is Suarez kandidaat nummer 1 van Barca. Jij bent emotioneel en valt mij persoonlijk aan. Dit laat ook meteen zin dat jij zwak bent in dit debat.

25 mei 2016 om 10:27

@ronaldhino10
Dit jaar is Messi geen partij geweest voor Suarez.

Maak je niet schuldig aan het gebruik van goedkope termen als 'scorebordjournalistiek'. Al meer dan 5 jaar word de prijs voor beste speler op aarde gebaseerd op basis van individuele prestaties en succes. Zowel Messi als Suarez hebben La Liga en de Copa del Rey gewonnen. Echter, op basis van individuele prestaties is Suarez veel verder dan Messi.

Sterker nog, dit jaar is Messi geen partij geweest voor Suarez.

25 mei 2016 om 10:28

@ Godsson

Dit jaar was messi geen partij voor Suarez.
La Liga:
Suarez, 40 goals en 16 assists. totaal schoten 137 schoten op doel 70 ;
Messi, 26 goals en 16 assists. totaal schoten 158 schoten op doel 75.

Champions League:
Suarez, 8 goals en 3 assists. Totaal schoten 30 en schoten op doel 14;
Messi, 6 goals en 1 assists. Totaal schoten 39 en schoten op doel 14.

Met andere woorden. zowel in de competitie als in de Champions League is Suarez bepalender dan Messi. Daarnaast schiet Suarez ook veel accurater dan Messi. zowel in de competitie als in de Cl.

24 mei 2016 om 14:17

Eens, alhoewel ik Sneijder toen ook als kanshebber zag, als wij nl hadden gewonnen had die hem moeten hebben haha

Hij mag dan misschien wel de beste middenvelder op de wereld zijn (of tenminste top 5), er zijn gewoon spelers die beter zijn dan Iniesta.

24 mei 2016 om 21:57

Als Ballon d'or elk jaar ging naar wie de allerbeste voetballer ter wereld is ging hij elk jaar naar Messi. Maar ja dat is niet zo omdat prijzen en statistieken, media hype een grote rol spelen in soort rare verkiezingen.

Als je kijkt naar zijn loopbaan, verdient hij er echt wel eentje. Alleen is het nu al veels te laat met spelers als Messi en Ronaldo voor je en ook nog Neymar die de volgende jaren waarschijnlijk de Ballon D'or keer op keer gaat winnen

24 mei 2016 om 13:54

Op basis waarvan? Je kan nog zo goed zijn maar als er net 1 speler is die beter is dan verdien je het niet.

24 mei 2016 om 15:45

Weet je hoevaak ik dit argument moet gebruiken
Inieasta heeft idd een zieke carriere achter de rug, en we zouden het hem allemaal wel willen geven, maar als er altijd een andere speler in dat jaar beter is win je hem gewoon niet

Dat terzijde mocht inieasta hem van mij wel verdiend winnen in 2010

Zeker verdient hij het. Veel jonge midden veld spelers moeten voorbeeld nemen van iniesta de magic man!!

Hoe goed je ook bent om de gouden bal te winnen moet je toch echt de beste van allemaal zijn geweest in het desbetreffende seizoen. En dat is nooit het geval geweest bij Iniesta. Hij had de pech dat er een paar rondliepen die het nog net iets beter deden. Ook verwacht ik niet dat hij de komende seizoen ooit nog eens de allerbeste zal zijn.

Ze zouden per line de prijs moeten uitreiken

24 mei 2016 om 14:00

Nee, dat is dan niet meer interessant. Alle 11 spelers zijn voetballers dus wil je de beste voetballer zijn en niet de beste middenveldder. Bovendien veranderen spelers regelmatig van positie. Commercieel gezien is het ook totaal niet aantrekkelijk om het op die manier te doen.

24 mei 2016 om 14:13

Daar ben ik het wel mee eens want spelers vergelijken is al lastig, laat staan spelers op verschillende posities of verschillende linies. Hoe kun je nu een verdediger vergelijken met een spits? Je zal dan toch op een gegeven Moment een waardeoordeel moeten vellen of bijvoorbeeld tackles belangrijker zijn dan Goals. Dat maakt wat mij betreft de hele ballon D'or 'verkiezing' ook een beetje een zinloze want het is Meer een Marketingprijs dan een objectieve prijs voor de beste speler

Ik vind modric de laatste 3 jaar toch echt beter spelen

24 mei 2016 om 14:04

Hou eens op! Als je alleen al die Copa finale zag, hoe hij wegdraait, de rust aan de bal, het overzicht, klein maar oh zo lastig van de bal te krijgen. Modric is goed maar geen Iniesta!

24 mei 2016 om 14:50

Whaaat?? Barca fans en objectief kijken? Nee dat gaat bijna niet op deze site. Afgelopen 3 jaar laat Modric een hoger niveau zien dan Iniesta!! Modric haalt elke wedstrijd een hoog niveau, dat terwijl Iniesta een matig seizoen speelt.

24 mei 2016 om 15:06

En dat baseer je op 1 wedstrijd? Iniesta is goed, maar word een stuk minder. Modric word alleen maar beter lijkt het wel. Is toch echt een niveautje hoger op dit moment.

24 mei 2016 om 16:42

Iniesta was vorig seizoen sowieso al beter dan Modric dus daar gaat je argument. Modric is dit seizoen ook minder dan voorgaande 2 jaar. Beide in topvorm is het natuurlijk duidelijk wie beter is. Modric speelt met meer drive en werkt hard, Iniesta is elegant en stijlvoller. Doet alles op pure techniek en inzicht. Een veel sierlijkere voetballer dan Modric natuurlijk.

24 mei 2016 om 20:11

Hahahah wat praat jij nou weer. Vorig seizoen was Modric sowieso beter ook al was hij even een tijdje geblesseerd. Voordat hij geblesseerd was domineerde hij in zijn eentje het hele middenveld al. Niets voor niets werd dat Real gezien als een van de beste Real's in 10 jaar. Dus daar gaat je argument.

Modric haalt elke wedstrijd een hoog niveau. Iniesta heeft maar een matig seizoen achter de rug. Zo veel foute passes! En loopt zich ook vaak vast. Tegen Sevilla speelde hij dan wel geweldig, maar zeg me hoe veel van die wedstrijden heeft Iniesta zo gespeeld? Ik kom niet meer dan 2x tegen Espanyol in januari en tegen Real in november. Weinig he.

24 mei 2016 om 21:59

Iniesta een matig seizoen?

Mensen die écht naar wedstrijden van Barça kijken weten dat Iniesta misschien wel zijn meest constante seizoen speelt. Modric is een geweldenaar maar op geen enkele manier beter dan Iniesta.

Ik had gehoopt dat hij er een zou winnen, maarja dat heeft iedereen wel met een speler. Xavi bijvoorbeeld verdiende hem ook wel. Spelers als Messi, Neymar, suarez en Ronaldo komen gewoon meer in aanmerking voor die prijs.

Het is inderdaad zonde dat Iniesta geen ballon d'or heeft gewonnen, denk ook niet dat dat nog zal gebeuren. Hij had in 2010 de grootste kans om die te winnen na de gewonnen WK en een succesvol seizoen met Barcelona. Ik vraag me nog steeds af waarom mensen nu bijna alleen maar naar gescoorde doelpunten kijken en naar aanvallers en waarom het spel of het aantal assists amper wordt meegenomen. Mensen als Xavi en Iniesta hadden zeker een gouden bal moeten winnen, net als een Zidane dat vroeger ook gewoon kon.

24 mei 2016 om 14:31

Assists worden wel best meegenomen, maar daar staat Iniesta ook niet bepaald om bekend.

24 mei 2016 om 14:56

Iniesta in 2010 was niet zo goed hoor. Was veel geblesseerd. Na het WK blonk Iniesta pas uit. Het was Xavi die 'm moest winnen. Die 2 assits tegen Real Madrid in de competitie waren geweldig. Was voor mij zelfs de beste speler op het WK. Ik heb goed terug gekeken en Spanje domineerde elke wedstrijd door Alonso en Xavi.

Iniesta was op z'n best in 2011 maar dat was Messi ook en Messi verdiende het in 2011 van allemaal, daarna Iniesta.

Iniesta is een geweldige voetballer, maar heeft net als bv Robben, Zlatan en Xavi de pech dat hij in hetzelfde tijdperk voetbalt als Messi en Ronaldo. Dat die twee een grotere impact hebben op hun teams en het voetbal in zijn algemeen is toch wel duidelijk. Daarnaast hebben alle prijzen en waardering van teamgenoten en supporters toch veel meer waarde, dan zo'n gouden bal. Beter stoppen ze daar naar mijn mening mee, want voetbal is tenslotte een teamsport. Met 11 Messi's of Ronaldo's win je de CL zeker niet.

Het zou zeker zonde zijn, maar dat is het wel bij meer spelers geweest en dat zal altijd zo blijven. Denk dat het voor middenvelders ook steeds lastiger wordt om die prijs binnen te halen. Doelpunten en assists tellen natuurlijk erg zwaar en dan kun je zo goed zijn dan Iniesta, maar als je statistieken niet overweldigend zijn houdt het op.

Iniesta is wel zonder twijfel één van de beste ooit op zijn positie.

Iniesta is (veel) belangrijker voor Barca dan Messi!!! Als Barca maar uitkijkt als hij er ooit weggaat! Dan heb je een groot probleem!
Ik zal al de reacties voor zijn. Messi is een wonderbaarlijke voetballer. Evenals Ronaldo! Ik geniet van beide spelers tijdens een match. Maar ik ben er heilig van overtuigd dan Iniesta belangrijker is voor Barca dan Messi. En dat Inista belangrijk is voor Messi. Zonder Iniesta wil ik het echt nog zien bij Barca!!

De ballon d'or is gewoon een populairiteitprijs. Misschien zijn Messi en Ronaldo wel terecht maar als je kijkt naar aanvallers dan heb je hun 2 en daar vlak achter heb je een paar anderen zoals Suarez, Bale, Neymar, Lewandowski etc. Middenvelders heb je bijna hetzelfde met Modric, Iniesta en Busquets en daarachter Pogba, Marchisio etc. Maar als je bijvoolbeeld naar verdedigers kijkt dan zijn er echt een paar die er heel hoog bovenuit stijgen zoals dit jaar Godin. Mij lijkt het eerlijker als je een stemming doet per linie. Met voor elke linie 3 genomineerden waarop je moet stemmen. Dan word de winnaar iemand die ver boven de rest uitsteekt in plaats van iemand die de meeste goals maakt. Misschien had Messi hem dan nog steeds gewonnen maar ik denk dat Iniesta een eerlijkere kans had gekregen.

24 mei 2016 om 16:19

Sinds de prijs uitgereikt word door de Fifa heeft het veel van zijn charme verloren. Nu Suarez de meeste doelpunten maakt zie ik reacties komen dat men niet alleen moet kijken naar statistieken maar dat is juist het gene wat de afgelopen jaren hoofdzakelijk is gebeurt. Messi en Ronaldo zijn zeker de beste spelers van deze generatie maar er zijn momenten geweest waar andere hadden moeten winnen.

In 2011 is de Uefa begonnen met de uitreiking Best player in Europe dit eigenlijk als opvolger voor de originele Ballon d 'or , alleen de journalisten mogen hier op stemmen en in mijn ogen is die prijs realistischer dan de huidige Ballon d Or.

Best belachelijk hoe Messi en Ronaldo andere kandidaten voor Ballon D'or overschaduwen door hun hoeveel aantal goals ieder seizoen.
Nu komt Suarez na een goed seizoen in hun beurt of zelfs hoger aantal goals en hij is gelijk favoriet voor Ballon D'or als Ronaldo geen CL wint haha. Persoonlijk vond ik Messi nog echt wel belangrijkste speler naast Suarez, dus mocht Ronaldo geen CL winnen of goed presenteren dan zou het ongeveer 40 Suarez, 32 Messi en 28 Ronaldo moeten zijn als je alle stemmen moet verdelen. Dit is alleen als we volgende week de CL naar Atletico zien gaan met een matig tot waardeloze presentatie van Ronaldo. 28 krijgt hij voor zijn geweldige presentatie in de CL en aantal goals in La Liga waarmee hij naast de titels greep, omdat Messi en Suarez dus beslissender waren over een seizoen.

On: Zo jammer en zuur dat geweldige spelers als Xavi en Iniesta nooit Ballon D'or wisten te winnen ondanks hun aandeel in Barcelona's dominantie van de afgelopen jaren. IS ook niet makkelijk met spelers als Messi en Ronaldo aangezien hun buitengewoon vaak beslissend zijn zoals Del Bosque al aangaf. En tja, men kijkt nu eenmaal naar aantal goals helaas. Anders zou ik zelfs spelers als Modric of Busquets wel in de top 10 zien eindigen.

Hij had hem in 2010 moeten hebben maar mensen stemden toen gewoon weer blind op Messi. Iniesta was top dat jaar en besliste het WK voor Spanje.

Dit is exact wat ik dacht toen ik de Copa del Rey finale aan het kijken was. Wat een geweldenaar.

De reden waarom hij hem nooit zou winnen, is naast dat Messi/ronaldo/suárez/neymar er zijn ook gewoon omdat Iniesta niet een speler is met uitzonderlijke statistieken. En aangezien de meeste mensen op een of andere manier alleen maar kijken naar goals/assists zullen spelers als Busquets, Xavi, Iniesta nooit de absolute erkenning krijgen die spelers als Suárez, Cristiano, Lewandowski, Messi wel krijgen.

Als mensen naar het voetbal zouden kijken dan zouden ze zien dat Iniesta één van de meest natuurlijke begaafde speler is die de voetbalgeschiedenis ooit heeft gekend. Ik vind hem ook helemaal niks onder doen voor iemand als Zidane. Fantastisch om te zien hoe hij de bal altijd onder controle houd en altijd de juiste oplossing vindt als hij onder druk wordt gezet om maar nog niet eens te spreken over die geweldige steekpassen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren