Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Klaassen sprak Blom aan: 'Zou je niet even meeklappen?'

Laatste update:

Het duel tussen Ajax en PEC Zwolle stond zondag in het teken van eigenlijk maar een ding: het eerbetoon voor Johan Cruijff. De legendarische nummer veertien overleed een kleine twee weken geleden aan de gevolgen van kanker en werd op grootse wijze herdacht in de Amsterdam ArenA.

/

Voor de wedstrijd was er een minuut stilte, terwijl het spel in de veertiende minuut werd stilgelegd, voor een minuut lang applaus. De spelers klapten met de supporters mee, maar Kevin Blom deed dat niet en werd daarop aangesproken door Ajax-aanvoerder Davy Klaassen. “Zou je niet even meeklappen?”, zou de captain hebben gezegd volgens FOX Sports-commentator Michiel Teeling.

Ajax won met 3-0, maar desondanks had PEC Zwolle nog wel kunnen genieten van de middag in de hoofdstad. “Ik had mezelf voorgenomen deze bijzondere dag wel in me op te nemen. Het is een wedstrijd waar ik over vele jaren nog aan zal terugdenken, omdat Cruijff een enorme legende is”, zei PEC-doelman Mickey van der Hart tegen De Telegraaf.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha.. held! Maar compleet gelijk. Toon wat respect op een dag zoals die van gisteren!

4 april 2016 om 07:12

Dus omdat je niet meeklapt toon je geen respect? Oke..

4 april 2016 om 08:04

Nee, fr12jules, dan toon je geen respect, maar zoals je in het andere reactie aangeeft mag iedereen dit zelf weten. Alleen komt dit verkeert over en zeker voor een scheidsrechter, hij heeft een voorbeeldfunctie.

4 april 2016 om 08:07

Ja jules... Het lijkt me toch volstrekt normaal dat een scheidsrechter meedoet. Als jij dat niet begrijpt en aan je andere reacties te lezen wil je het ook niet begrijpen, zegt genoeg over jou

4 april 2016 om 08:11

@robert41

Je kan toch respect tonen zonder te klappen? Iedereen toont respect of zijn eigen manier.

4 april 2016 om 08:13

Met alle respect klappen we ook voor al die andere mensen die dood zijn, We moeten nou ook niet doen of Johan GOD is, Ik moet wel bekennen dat ik ook geklapt het voor de TV. Maar het is geen verplichting iedereen doet het op zijn eigen manier.

4 april 2016 om 08:31

Maar als de consensus is dat we op dat moment allemaal klappen om ons respect te tonen dan is het wel gek als jij het op je 'eigen' manier gaat doen.
Als we met z'n allen afspreken dat we een minuut stilte houden en ik ga in mijn eentje de hele minuut luid klappen dan zeggen ze ook niet: 'oh, die doet het op zijn eigen manier, geen probleem'.

4 april 2016 om 08:44

@ Clitz22, jij weet dus totaal niet wat voor impact Johan Cruijff heeft gehad op de voetbalwereld. Hij was dan misschien geen god, maar hij is wel de grootste voetballegende van Nederland.

Om in de 14e minuut te klappen is gewoon tonen van respect. Dat was ook de bedoeling van de 14e minuut. Hetzelfde dat je bij 1 minuut stilte ook echt stil bent. Of moeten we dan ook zeggen: Ja het is geen verplichting dus je mag best zingen of klappen. Iedereen doet het tenslotte op zijn eigen manier :s

4 april 2016 om 08:47

Scheids heeft geen voorbeeld functie maar moet onpartijdig blijven en misschien zouden mensen denken dat hij Ajax steunt wanneer hij klapt voor Johan. Maar Johan is groter dan Ajax, Nederland en Barcalona dus klappen mag Blom niemand die het hem kwalijk zou nemen

4 april 2016 om 09:13

Johan met god vergelijken?? Met alle respect hij is wel goed en zo maar het is geen Johan Cruijff..

4 april 2016 om 09:25

@fcbayer33

De scheidsrechter moet onpartijdig zijn in de wedstrijd, maar dat geldt natuurlijk niet voor de minuut waarin er geklapt werd en het spel even stil lag. Bovendien werd er voor Cruijff geklapt en niet voor Ajax, dus waarom zou er iemand zijn die zou denken dat hij voor Ajax klapte? In de minuut voorafgaand met de minuut stilte was hij toch ook gewoon een minuut stil voor Cruijf?

Verder zijn z'n onpartijdigheid en zijn voorbeeldfunctie twee totaal verschillende dingen. De scheids moet onpartijdig zijn en heeft daarnaast een voorbeeldfunctie op het veld. Het één sluit het ander niet uit.

4 april 2016 om 09:46

@fr12jules

'dus als je niet meeklapt toon je geen respect? Oke'

Als je respect wilt tonen, dan klap je mee. Als je niet mee klapt, dan toon je zichtbaar geen respect, omdat er een vooraf als erecode is afgesproken om te klappen uit respect voor de overleden Cruijff. Het is vreemd im je daaraan te onttrekken als leidsman op het veld.
Wanneer er een begrafenisstoet voorbij rijdt, dan wacht je ook uit respect, zoals de afgesproken code is tot alle auto's zijn gepasseerd, rij wel je door dan toon je ook zichtbaar geen respect voor de overledene en zijn gevolg.

4 april 2016 om 09:58

@cytral

En op de zevende dag schiep Johan Cruijff het totaalvoetbal.

4 april 2016 om 10:04

fcbayer33. sorry, maar dan zie je het toch echt wel verkeerd, hij heeft ten alle tijde een voorbeeldfunctie, voor wat voor gelegenheden het ook zijn.
Johan was voor iedereen een voorbeeld en de beste speler van Nederland en daar mogen ze rustig voor klappen enz. Dit doet men gewoon voor respect te tonen naar Johan en zijn Familie toe.

4 april 2016 om 12:06

Hoor je mij anders zeggen dan @finalvoetbal, ik heb ook staan klappen maar ik kan ook voorstellen als mensen het op hun eigen manier doen, net zoals mensen op hun eigen manier in hun religie of in god geloven. Ik bedoel maar van Piet Keizer hebben we ook niet in het stadion zien zitten daar hoor je verder ook niemand over toch maar hij zal het ook op zijn eigen manier thuis hebben verwerkt dat is ieder zijn goed recht

4 april 2016 om 13:16

Lol

4 april 2016 om 15:55

Als je niet meeklapt toon je geen respect niet, het wil niet zeggen dat hij geen respect heeft voor Cruijff, en is hij met zijn gedachten zo bij Cruijff betrokken dat hij vergeet te klappen, maar hij laat geen respect zien.
(uit de Dikke van Dale: to·nen (toonde, heeft getoond)
1 laten zien
2 te kennen geven: dat toont dat zij jaloers is.)

Dat je iets dus niet laat zien, wil niet zeggen dat hij het niet heeft.

4 april 2016 om 19:03

Jullie tonen helemaal geen respect een minuut stilte verkloten.

4 april 2016 om 20:56

Nee Johan met god vergelijken is onzin. God heeft nog nooit een goede wedstrijd gespeeld.

Snap niet dat zelfs dit nog een discussie is op VZ. Als je niet begrijpt dat je als scheids respect toont door mee te klappen dan leer je het nooit.

4 april 2016 om 22:30

Haha baas. Goeie.

4 april 2016 om 23:40

Nee Clitz, Johan is geen God. Zo goed is God nou ook weer niet.

Gewoon effe meeklappen en ophouden met afzeiken als het op Ajax neerkomt.

Zo makkelijke weer.

5 april 2016 om 13:45

Voor ongelovige zoals ik is Cruijff inderdaad een god.
Er zijn weinig mensen die meer voor de samenleving hebben gedaan dan dhr Cruijff!

Naast dat dit in de voetbalwereld is, en hij dus logischerwijs daar ook in geëerd word, heeft hij ook zoals gezegd meer dan 200 Cruijffcourts geopend(of laten openen) hier kunnen kinderen buiten spelen zonder gedoe, lekker voetballen en mensen laten samen komen.

En die courts zijn niet alleen in Nederland, maar wereldwijd.
Op die leeftijd zorgt het nog voor verbroedering.

Veel mensen met geld steken het in eigen zak, Cruijff niet.

4 april 2016 om 08:54

Ik vind ook wel dat Blom had mogen klappen, maar hij toonde al respect door het toelaten om de wedstrijd stil te leggen.

4 april 2016 om 12:12

Bel jij dan ff met Jordy Cruyff? Die klapte ook niet in de skybox.
Maargoed, het had Blom wel gesierd om mee te klappen en had deze discussie verholpen.

Iedereen bepaalt toch voor zichzelf hoe hij of zij dit doet? Ik zelf heb Cruijff in een 14e minuut ook niet extra herdacht ofzo. Een minuut stilte vond ik voldoende.

4 april 2016 om 07:18

Kleine moeite, groots gebaar

4 april 2016 om 07:20

Als 55.000 man in de arena staat de klappen dan is het een kleine moeite om als scheidsrechter even mee te klappen! Als je dan niet mee klapt getuigt dat van weinig respect ja.

4 april 2016 om 07:21

Dus als 55000 man in een put springen, moet je ook maar meespringen?

4 april 2016 om 07:30

Beetje een hele domme vergelijking..

4 april 2016 om 07:32

Totaal irrelevant. De hele wedstrijd staat in het teken van het overlijden van cruijff, dan doe je toch mee aan alles? Juist de spelers en de scheidsrechters weten dat de schijnwerpers op hun gericht staan.

4 april 2016 om 08:07

@isook

Zeker spring ik dan mee! Er zal dan namelijk wel wat te beleven zijn in die put.

4 april 2016 om 08:46

@ isook, domste vergelijking van 2016.

4 april 2016 om 19:43

isook,

We hebben het hier niet over een acrobatische sprongetje die het publiek moet uitvoeren omdat er een circusartiest is overleden, maar een respectvolle applaus voor een overleden grootheid die wat betekend heeft voor het Nederlands voetbal.

4 april 2016 om 07:23

Dat iedereen zijn eigen manier van respect tonen heeft klopt, en werd onderstreept tegen het einde van de miniut stilte in de kuip.

4 april 2016 om 08:13

Tegen Sparta was het gewoon een minuut stil, tevens werd het spel in de 14e minuut stilgelegd ter ere van Johan Cruijff. Mijn inziens was dat ook genoeg en was de herdenking afgelopen weekend overbodig. Maar het is wel belachelijk dat sommige idioten dan niet even een minuut stil kunnen zijn, of je het er mee eens of mee oneens bent. Gewoon even een minuut je mond dicht houden is niet zoveel gevraagd.

4 april 2016 om 08:48

Dit was de eerste competitieronde na het overlijden van Johan Cruijff. Dan is het toch logisch dat het herdenken op de voetbalvelden nu pas kan plaatsvinden.

4 april 2016 om 09:56

Mee eens dat iedereen stil moet zijn,
Maar ik vind idd overdreven om het in de kuip 2 keer te doen met alle respect voor Johan Cruijff natuurlijk.

Feyenoord - sparta is hij herdacht is het een minuut stil geweest en is de wedstrijd stil gelegd dan vind ik het idd overdreven om de volgende wedstrijd weer te doen.

Dat het bij ajax en Barca zo was vind ik meer dan logisch.

4 april 2016 om 10:31

@finalvoetbal

Vanuit de punt gezien logisch. Maar waarom een legende als Cruijff 2x herdenken (in het geval van Feyenoord)?

5 april 2016 om 14:54

@eyerule

Maar waarom zou je Cruijff dan meerdere keren moeten herdenken? Een keer een minuut stilte is mijn inziens genoeg.

Heeft Klaassen alleen maar oog voor mensen die niet klapten? Als je klapt voor je legende moet je daar juist aan denken en niet aan mensen die niet klappen?? Wie is er nu abuis?

4 april 2016 om 07:29

Dit dus. Als een koorknaapje dat tijdens het bidden stiekem gluurt of de anderen wel hun ogen dicht hebben tijdens het bidden, zodat de zondaars daarna te kakken konden worden gezet.

4 april 2016 om 07:55

Het is niet Klaassen zelf die dit naar buiten brengt maar de commentator van Fox Sports he...

4 april 2016 om 08:05

Klopt...en hij verteld het niet aan iemand anders maar gaat zelf naar Blom....

4 april 2016 om 08:19

Het is inderdaad de interpretatie van de commentator, laten we Klaassen maar het voordeel van de twijfel geven en ervan uit gaan dat hij dit niet heeft gezegd.

4 april 2016 om 08:31

Dat lijkt mij ook een goed uitgangspositie...

Och ja daar heb je Klaassen weer die weer even de moraalridder uit wil gaan hangen. Laat iedereen in zijn waarde en iedereen bepaald zelf hoe die herdenkt wie is hij om iemand daar op aan te spreken

4 april 2016 om 07:40

@robins, spreek je jezelf nou ook niet tegen? Waarom laat je Klaassen niet in zijn waarde? Het is niet dwingend of oordelend, je mag dat best zeggen.

Laat Klaassen zich nou maar bezig houden met de spelers van Ajax of is Klaassen tegenwoordig ook al directeur scheidsrechterszaken?

4 april 2016 om 07:39

Oh, oh, er zijn weer heel wat mensen gepikeerd omdat een verslaggever van FOX zegt dat Klaassen gezegd zou hebben dat.... Pffff

4 april 2016 om 08:09

Nee Klaassen is aanvoerder van het team waar Cruijff jarenlang gespeeld heeft.

Jij kunt stom lullen wat je wilt. Ik heb er wel respect voor

4 april 2016 om 08:51

@ Tornado72, Klaassen mag zich niet met een scheidsrechter bemoeien die hij minimaal een paar keer paar jaar ziet dus ook redelijk kent. Maar jij mag je wel met Klaassen bemoeien die jij persoonlijk helemaal niet kent?

4 april 2016 om 09:08

Ten eerste heb ik niet gezegd dat het niet mag ik vind alleen dat Klaassen niet de hoofd commissaris van de moraalpolitie hoeft uit te hangen en het niet de taak van Klaassen is om Blom aan te spreken op het wel of niet klappen.
Ten tweede heb ik Klaassen niet persoonlijk aangesproken op z'n moraalridder gedrag, en geef ik slechts m'n mening, en laat dat laatste nou net wel mogen in een land waar de vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel staat.

4 april 2016 om 10:36

@tornado72

Nog nooit gehoord van intermenselijke interactie? Hij spreekt hem op dat moment niet als Blom de scheidsrechter aan, maar de mens Blom. Wat is er verkeerd aan als de ene mens de andere mens erop wist, dat het netjes zou zijn om je aan de norm van klappen aan te passen? Ben je dan meteen een moraalridder? Jouw mening is verder ook niet vrij van moralisme.

4 april 2016 om 11:35

Laten we er op houden dat het Blom vrij staat om te klappen of niet net zo als het Klaassen vrijstaat om er als hoofdcommissaris van de moraalpolitie Blom op niet klappen aan te spreken.

4 april 2016 om 11:45

Op die beschrijving van Klaassen mag jij het houden; daar kan ik niet in meegaan.

Damn, een hele analyse over iets wat een speler tegen de scheids zegt. Echt nuttige bezigheid....

4 april 2016 om 08:56

Ja, ik vind het wel interessant om te lezen. Gelukkig draait VZ niet alleen maar om jouw wensen.

Ik heb liever dat ie dit tegen Blom zegt dan dat ie hem de huid vol scheld doordaat Klaassen eventueel dacht dat Blom een fout had gemaakt o.i.d. Vergeet verder niet dat de commetator dit zei hè.

Wat een irritant mannetje die klaassen. Wie is hij om te bepalen wie wel of niet moet klappen.

4 april 2016 om 10:41

Hij bepaalt niks voor Blom, hij wijst hem er slechts op.

na de 9e minuut stilte en de 38e keer klappen in de 14e minuut is meneer blom het mischien ook wel een keer zat ! het leven gaat door !

4 april 2016 om 10:43

Ik denk niet dat Blom de afgelopen week al 38 wedstrijden heeft gefloten waarbij hij zijn handen kapot geklapt heeft.

Ben ik de enige die dit (als het klopt natuurlijk) echt een schandalige actie van Klaassen vindt? Enorm neerbuigend naar nota bene de scheidsrechter. Daarnaast moet iedereen zelf bepalen of en hoe hij Cruijff wil herdenken. Een minuut stilte verpesten zou belachelijk zijn, maar niet meeklappen daar heeft niemand last van hoor. En als Blom het niet nodig vindt of zelfs een goede reden heeft om niet te klappen, wie is Klaassen dan om daar wat van te zeggen. Even de scheidsrechter tot de orde roepen, wat een arrogantie

4 april 2016 om 11:48

Ik ben het helemaal met je eens. Zo denk ik er precies over.

4 april 2016 om 23:46

Net zo arrogant als al die supporters die iedere wedstrijd weer lopen te janken over een al dan niet terecht gegeven kaart/pingel/buitenspelletje...... Oh nee wacht effe, een speler van Ajax zou misschien wel volgens iemand anders iets gezegd kunnen hebben..... Ik snap het al

Ik ben het helemaal met je eens. Zo denk ik er precies over.

@geelzwart zuiver niemand die iets zegt dat Piet Keizer er niet was maar goed is ook typisch nederlands dat je er niet bijhoort als je niet mee doet lol hahahah

4 april 2016 om 16:27

Vrij logisch dat niemand zegt dat Piet Keizer er niet was. Hij was er namelijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren