Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Meer moeite? Ziyech heeft toch met zijn hart gekozen?'

Laatste update:

Hakim Ziyech heeft voor de nationale ploeg van Marokko gekozen en de aanvallende middenvelder van FC Twente is dus niet opgeroepen voor Oranje. Assistent-bondscoach Marco van Basten snapt niet dat de technische staf meer moeite zou moeten doen om Ziyech voor Oranje te laten kiezen.

/

Ziyech kon voor zowel Marokko als Nederland voetballen. “Waarom zouden we meer moeite moeten doen? Hij heeft toch met zijn hart gekozen?”, vraagt Van Basten zich af volgens het Algemeen Dagblad. Ook bondscoach Danny Blind laat zich uit over de speler van FC Twente.

“Hij zat bij de selectie voor de interland van vorig jaar juni tegen Letland, maar viel geblesseerd af. Dan ga ik ervan uit dat je voor Nederland wil voetballen”, aldus Blind, die Ziyech voor de volgende interlands niet had opgeroepen. Bij FC Twente speelde Ziyech op dat moment niet als nummer 10, maar als tweede spits. “Toen heeft hij voor Marokko gekozen”, aldus Blind.

Hakim Ziyech had voor Nederland moeten kiezen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Daar heeft van Basten wel een punt, als Ziyech echt met z'n hart gekozen heeft dan had een uitnodiging voor het Nederlands 11-tal niets uitgemaakt. Ziyech heeft natuurlijk niet ineens een ander hart........toch?

18 maart 2016 om 13:53

Ziyech wou eerst voor Nederland spelen. Alleen hij was het wachten zat. Pas toen hij zei dat hij voor Marokko ging spelen toen pas kwam Danny Blind en natuurlijk ook van Basten. Dus wat ze nu zeggen klopt helemaal niet want ze hebben het daarna nog geprobeerd. Ze proberen alleen hun fout goed te praten

18 maart 2016 om 13:59

Ziyech zegt met z'n hart gekozen te hebben dan had hij volgens eigen zeggen een nieuwe uitnodiging voor Oranje afgeslagen, of zal de keuze van Ziyech toch niet zo met z'n hart genomen zijn als hij de Nederlandse voetballiefhebber wil doen laten geloven?

18 maart 2016 om 14:03

Het slaat echt nergens op wat je zegt, sorry. Het klopt wel gewoon wat hier gezegd wordt hoor. Blind zegt toch dat hij verwacht dat als hij iemand voor oranje oproept en die valt geblesseerd af, dat diegene een volgende keer ook voor oranje wil spelen? Dan hoef je dus geen moeite te doen en dat hebben ze dus niet gedaan. Als dan blijkt dat hij ineens voor Marokko wil spelen ga je natuurlijk moeite doen, maar dat is dan pas. In eerste instantie was het niet nodig om moeite te doen omdat het logisch leek dat hij voor oranje zou kiezen.

18 maart 2016 om 14:06

Ziyech was het wachten zat? Die jongen is 1x niet uitgeroepen voor NL en stapt daarna meteen over naar Marokko en kiest dan opeens met zijn 'hart''.
Als Ziyech echt voor Nederland wilde spelen had die wel voor Nederland gekozen en nog een interlandperiode gewacht. Ik vind Ziyech een erg goede voetballer voor ED begrippen, maar ik weet niet of hij op Euorpees niveau ook het verschil had gemaakt voor het NL elftal. Ik vind hem gelijkwaardig aan onze oranje spelers. En als ik dan toch moet kiezen heb ik liever een Klaassen, Proper, Sneijder, Clasie en Wijnaldum die met hun hoofd hart voor Nederland willen voetballen. En niet een speler die alleen met zijn verstand voor NL kiest, maar met zijn hart voor een ander land.

18 maart 2016 om 14:12

Als jullie de interviews met Ziyech hebben gezien, dan is jullie ook opgevallen dat hij eigenlijk Oranje wilde. Hij had echter niet het gevoel dat Blind iets in hem zag en dus ging hij voor zijn andere liefde. Marokko.

18 maart 2016 om 14:16

Ziyech is zeker een hele goede voetballer, maar lijkt mentaal wel een knaap van 16 jaar. Met alleen talent red je het niet, als je telkens rare uitspraken doet en vreemde trekjes vertoont in het veld. Deze jongen was het wachten gewoon zat en koos voor Marokko, iets dat zijn goed recht is.

Dit soort problemen kunnen in het vervolg heel makkelijk opgelost worden als we hier in Nederland eens ophouden met de dubbele nationaliteit. Als iemand met een dubbele nationaliteit 18 wordt, is die persoon volwassen en moet die keuze dan toch kunnen maken.

18 maart 2016 om 14:16

Hij was toen niet opgeroepen dat klopt, maar wie wel? Als ik mij het niet vergis was dat tegen Tsjechie en Kazachstan. Bazoer opgeroepen, affelay opgeroepen, el ghazi opgeroepen, karim rekik opgeroepen, elia opgegroepen, van persie opgeroepen. Allemaal spelers die terug kwamen bij hun club fftjes spelen en dan gelijk opgeroepen. Terwijl Ziyech al heel lang goed speelt. Dan moet je nog nagaan dat klaassen geblesseerd was. Van Persie speelde niet bij zijn club. Lens problemen met Sunderland. Ik kan genoeg jongens selecteren die spelen met hun hart maar als je geen kwaliteit hebt vergeleken met je tegenstander ga je er zo 7-1 eraf netals Brazilië die met een volle borst mee zaten te zingen.

18 maart 2016 om 14:18

Ik begrijp echt niet waarom de meeste mensen een probleem maken van een dubbele nationaliteit. Ik heb alleen een Nederlandse maar wel een Marokkaanse ID (geen paspoort). Dan kan k nog steeds kiezen voor Marokko om daar te voetballen.

18 maart 2016 om 14:21

Dus heeft Ziyech niet met z'n hart gekozen......

18 maart 2016 om 14:40

Harteloos!

18 maart 2016 om 14:52

Waarom zou je moeten kiezen als je er ook twee kunt hebben? Ik ben net zo Nederlands als dat ik Turks ben. Hier ben ik een buitenlander en in Turkije ook. Daarom wil ik beide paspoorten. Niet eentje. Het is een luxepositie waar ik trots op ben. Ziyech is overigens veel slimmer dan een kind van 16. Hij heeft zijn hele jeugd de vader van een gezin gespeeld. Het is een jongen die nadenkt. Als je je zo vaak bewijst en iemand ziet dat nog niet, dan ga je je gram ergens anders halen. Heel simpel. Thats life.

18 maart 2016 om 15:00

Omdat zo'n dubbele nationaliteit onduidelijkheid schept en meer mogelijkheden met zich meebrengt dan de mogelijkheden van iemand met 1 nationaliteit. Zeker in de tak van sport geeft het de voetballer mogelijkheden die het helemaal niet hoort te hebben. Ik zie er simpelweg het voordeel niet van in als iemand een dubbele nationaliteit heeft.

18 maart 2016 om 15:10

@bk4life

Dat hij voor Marokko kiest, is zijn goed recht en daar heb ik gewoon vrede mee. Wat mij wel irriteert, is de constante discussie over zijn keuze en over de fout van Danny Blind e.d. Dat terwijl dit makkelijk voorkomen had kunnen worden als zo'n speler de keuze al ver van tevoren had gemaakt (bijv. op zijn 18de).

Ik ben op de hoogte van de problemen waar Ziyech mee te kampen heeft gehad tot betrekking op zijn gezin. Dat neemt niet weg dat Ziyech zichzelf meerdere malen boven zowel Heerenveen als Twente heeft gesteld en vaak dingen zegt die topclubs keihard afstraffen met een tribuneplaats en boetes.

Uiteraard is het een dubbele nationaliteit een luxepositie en daar mag je best trots op zijn, maar het heeft alleen voordelen voor de desbetreffende persoon. Een dubbele nationaliteit zorgt nu eenmaal voor veel discussies, maar ik vind dat iemand van 18 jaar verstandig genoeg is om die keuze te kunnen maken.

18 maart 2016 om 16:01

Tuurlijk heeft hij niet met z'n hart gekozen, maar uit emotie, beledigd. Die jongen spreekt niet eens Marikaans en is geboren in Flevoland, dat bestaat ongeveer even lang als de Marokaans/Nederlandse gemeenschap. Als hij dus ergens zijn oorsprong heeft dan is het hier wel.
Wel jammer voor Oranje en hemzelf dat hij zo impulsief de andere kant op heeft gekozen. Had samen met zijn Nederlandse landgenoten meer kans genaakt op de grote toernooien. Nog niet over 1 of 2 jaar, maar er komt weer een interessante lichting aan die internationaal zal gaan presteren bij Club en land.

18 maart 2016 om 16:14

Sorry hoor, maar dat vader verhaal ís dikke bull shit. Ja hij heeft zn pa verloren op zn 12e. Maar hij heeft sws 2 broers boven zich, die daarin heel belangrijk zijn geweest, hebben hem op t rechte pad geduwd, omdat ze daar zelf nog wel eens moeite mee hadden.( Ja ik ken zijn broer). En dubbel nationaliteit ís geen probleem, maar je mag maar voor 1 land uitkomen. Dus ís het 2e paspoort mijns inziens nutteloos. Al snap ik jou redenatie daarover echt wel hoor.

18 maart 2016 om 16:25

@sirius
Het schept helemaal geen onduidelijkheid. Als ik in Nederland ben geboren krijg k toch van beide kanten normen en waarden mee (zowel Nederlands en Marokkaans). Dan kan ik me toch zowel Nederlands als Marokkaans voelen. "Een halve Nederlander zijn is ook niet altijd positief hoor. Kijk maar naar de reacties op fb en op alle andere platformen. Ik denk dat het Marokkaanse volk in Nederland de meeste gehate volk is.

19 maart 2016 om 00:34

Giannini het klopt dat hij geen marokkaans spreekt, marokkaans is namelijk geen taal. Wat ze spreken in Marokko is Arabisch of berbers

19 maart 2016 om 16:02

@hichmanu

Ik heb het niet over het gevoelswaardige aspect van een dubbele nationaliteit. Racisten, criminelen, pestkoppen enzovoort blijf je toch houden. Daar zijn mensen simpelweg te egoistisch voor.

Ik heb puur over het "technische' aspect van een dubbele nationaliteit. Het brengt voordeel met zich mee die een 'geboren en getogen'-burger niet meekrijgt.

In het geval van sport:

Een allochtone jongen/meid breekt door in de sport waar hij/zij actief in is. Vervolgens word die persoon gefinancierd en opgeleid om het maximale uit het potentieel te halen. In het geval van voetbal gaat het om een behoorlijk bedrag (ik meende ergens 13.000 euro te hebben gelezen).

Als zo'n persoon vervolgens voor het andere land kiest, ben je dat geld wel gewoon kwijt. Laten we het vervolgens heel klein aanhouden en schat dan dat we gemiddeld 1000 van dit soort gevallen per jaar hebben. Dan ben je als totale gemeente (overheid) 1,300,000 euro per jaar kwijt aan deze sporters.

Daarnaast nemen deze personen plekken in bij bijvoorbeeld Jong Oranje en de jongere vertegenwoordigde jeugdelftallen die opgevuld hadden kunnen worden door ander talent die wel voor Nederland uitkomen. Dan pak je dus dubbel verlies, want een ander mist een zekere ervaring en dus potentieel.

18 maart 2016 om 14:06

Nee van Basten heeft geen punt. Check deze link maar waar Hakim het duidelijk uitlegt vanaf minuut 2:00 https://www.youtube.com/watch?v=qawopeucw0s

18 maart 2016 om 14:06

Hij heeft idd met z'n hart gekozen, hij voelde dat Blind niet genoeg interesse had na Letland.
Als hij met z'n verstand gekozen had, had het "misschien" wel een andere keuze geweest, maar ook dat ligt aan het vertrouwen van de bondscoach en hoeveel geduld hij zelf heeft.

Van Basten blijft een pannekoek, met z'n domme uitspraken. Die voegt net zo veel toe aan Oranje als Blind.........

18 maart 2016 om 14:18

Dus uitkomen voor een land bepaal je door wie bondscoach is ?

18 maart 2016 om 14:59

Ja, maar niet zo zwart-wit als jij het benoemd.

De bondscoach vertegenwoordigd het land, het "land" toont te weinig vertrouwen.
Dan geeft zijn hart(gevoel) aan voor een ander land te kiezen, die wel vertrouwen geeft.

18 maart 2016 om 18:57

Maar met hiddink hebben we gezien dat het met een jaar afgelopen kan zijn, dan staat er een andere coach. Deze keus is voor de rest van zn carrière. Dom dus om zo'n beslissing van een huidige bondscoach te laten afhangen. Er kan volgend jaar (laten weten het hopen) maar zo een andere coach voor de groep staan.

18 maart 2016 om 14:10

Ben het niet met je eens Tornado 72. Blind of van Basten hadden Ziyech ook kunnen benaderen en hun plan aan hem kunnen uitleggen. Vervolgens is het aan ziyech om met zn hart een keuze te maken.
Blind en van Basten schuiven het nu af bij Ziyech. Natuurlijk is het de keuze van de speler zelf maar als trainer kan je ook moeite doen om een speler te paaien voor NL uit te komen.
Kluivert doet dat nu ook voor Curacao met Bacuna, Antonia enzo. Hij wilt graag dat ze voor Curacao uitkomen en uiteindelijk is het aan de speler zelf een keuze met hun hart te maken.
Van Basten en Blind hebben een te groot Trots op zoiets te doen en kunnen alleen Ajacieden paaien.

18 maart 2016 om 15:03

Zijn hart vertelde hem dat Oranje (blind en van Basten) hem niet wilde hebben, niet ten koste van alles. Ja dan kies je als Nederlandse Marokaan voor Marokko.
Hij heeft niet voor niets toen voor Jong Oranje gekozen, hij zag ook al die pannekoeken voor het grote Oranje geselecteerd worden. Ja dan heb je op een gegeven moment het idee dat ze niet op je zitten te wachten, of je wilt me of je wilt me niet. In dit Oranje zou hij één van de sterren zijn die ons wél naar successen zou kunnen leiden.

18 maart 2016 om 15:35

Een bondscoach die tm wk 2018 vast ligt en Ziyech niet eens bij de voorselectie had.
Dan kies je maar voor Marokko. Hebben minimaal even veel kans om een wk te halen en meer kans op deelname Afrika cup dan NL op een deelname EK.
Je moet wel (Danny ) Blind zijn om Ziyech niet te selecteren.

Marco ik neem je niet meer serieus ....al een tijdje niet meer
Ge lekker golfen en word geen trieste karikatuur van jezelf

18 maart 2016 om 13:50

Wat neem je in dit geval niet serieus aan MvB dan?

18 maart 2016 om 13:54

Hij zegt dat hij niet weet waarom ze meer moeite zouden moeten doen. Maar als het Nederlands elftal laat blijken dat ze hem heel graag willen, dan neigt hij natuurlijk eerder naar Nederland. Zeker als het voor Hakim 50/50 is. Hakim heeft ook zelf gezegd dat hij weinig tot niets van Blind heedt gehoord.

18 maart 2016 om 14:01

Hij is zelfs geselecteerd geweest...

18 maart 2016 om 14:09

Hallo, we hebben het over het nl elftal. Het is graag of niet. Meer moeite doen? Wat een onzin. We zijn een van de beste voetballanden ter wereld, dan ga je toch niet op je knieen voor een omhooggevallen twente speler.

18 maart 2016 om 14:27

Grappig dat je Ziyech een omhooggevallen Twente speler noemt. Ben jij dan een omhooggevallen Oranje supporter? Een van de beste voetballanden ter wereld, kom op zeg. Oranje zit in een neerwaarde spiraal en daar gaat voorlopig geen einde aan komen, zeker niet als het huidige wanbeleid doorgevoerd wordt. Ziyech is een begenadigd en uniek talent op de "10" positie waarvan we er momenteel geen enkele andere hebben die ook maar enigszins in de buurt komt, helaas.

18 maart 2016 om 14:31

zoiets bedacht ik me ook. Ik zie hem wekelijks geweldige dingen doen hoor. Maar wara haal je het lef vandaan om het nationale team van een lans zo voor het blok te zetten? Ik ken spelers die met een veel groter moyenne (van Persie, Sneijder, van der Vaart) die toen ze buiten de boot vielen niet plots dingen gingen roepen, maar juist 3x meer hun best gingen doen om er weer wel bij te horen. En Ziyech, met nog 0 minuten op topniveau en 0 minuten aan interlandwedstrijden gaat onze bondscoach en staf uitleggen wat er had moeten gebeuren als ze van zijn exceptionele talenten hadden willen gebruik maken hahahaha.

Ja natuurlijk is het balen als Ziyech monsterlijk goed wordt, voor Marokko. Maar om dan maar alvast nu een rode loper uit te rollen. Wat een VI praat zeg.

18 maart 2016 om 14:35

Dat zou best kunnen, maar kom op man, het is een goede voetballer. Maar het moet de ultieme droom zijn om voor je land uit te komen. Op het moment dat een Zijech twijfelt hoef ik hem er al niet meer bij. Die neerwaartse spiraal zie je overal wel is ergens, dat draait zich vanzelf wel weer om. We hebben een tweede en derde plek gehaald op de afgelopen wk's. Welke landen kunnen dat zeggen? Dat pessimistische gedoe de hele tijd.

18 maart 2016 om 14:38

Het staat buiten kijf dat Ziyech niet de meest makkelijke gozer is en erg eigenzinnig is. Dat siert hem ook wel weer, iemand die niet alleen maar voorgekauwde praatjes houdt en gewoon zegt wat hij denkt. Maar het feit is wel dat het waarschijnlijk helemaal niet veel moeite had gekost om hem voor Oranje uit te laten komen. Geen rode loper dus, maar gewoon wat oprechte interesse tonen en aangeven dat je toekomst in hem ziet. Misschien vinden sommige mensen dit onnodig omdat ze vinden dat iedere speler als een noeste arbeider moet werken tot hij er bij neervalt en maar moet hopen dat hij voor het oh zo geweldige Oranje uit mag komen, maar we hadden 10 jaar plezier kunnen hebben van deze jongen als deze kleine moeite gewoon gedaan was. Als het wel gebeurd was had iedereen ook staan juichen en had niemand gezegd dat het schandalig is dat er wat moeite is gedaan om hem over te halen.

18 maart 2016 om 14:50

Ja, maar dat overhalen vind ik al te ver gaan. Hij had bovendien al een uitnodiging voor het nl geaccepteerd. Hij koos dus voor Nederland. Dan moet je daarna gewoon blijven werken en dan komt die tweede uitnodiging ook wel. Als je op dat moment al afhaakt, omdat je graag wat bevestiging had willen hebben, heb je naar mijn mening niet de mentaliteit voor het nl elftal. Los van zijn voetbalkwaliteiten, want die heeft hij wel degelijk.

18 maart 2016 om 14:55

Dat doet de bondscoach bij de andere selectiespelers toch ook niet?

Waarom een speciale behandeling voor Ziyech? Omdat ie anders voor Marokko kiest?

Deze jongen heeft nog helemaal niks gepresteerd, wat meer nederigheid zou hem sieren.

Bovendien is hij gewoon een talent, niks unieks of buitengewoons aan. We hebben het over een middenvelder van de nr 13. Niet over messi



18 maart 2016 om 15:29

Maikel1980

Als je niet snapt dat dit een speciale speler is, snap je niet veel van het spelletje. Noem mij 1 speler op het middenveld van NL met zijn kwaliteiten? We brengen al jaren geen technische nummer 10 meer voort, dus is dit een speciale speler voor het Nl elftal.

En het argument dat die bij de nummer 13 speelt slaat ook nergens op. Volgens mij kan iedereen met een beetje voetbalverstand zien dat dit de beste speler van de Eredivisie is. Dat hij een verkeerde keuze heeft gemaakt en in een elftal speelt met pure middelmaat kan gebeuren. Dat hij zich zo staande weet te houden en de beste statistieken heeft als middenvelder in de Eredivisie, had hem gewoon een uitnodiging moeten opleveren. Ik had je op een briefje kunnen geven dat als Ziyech bij Ajax had gespeeld, hij wel geselecteerd was geworden door Blind. Een erg treurige constatering als je het mij vraagt.

Het niet selecteren van deze speler bij eerdere interlands is gewoon een grote fout geweest en geeft het zwakke beleid van onze bondscoach aan. Het selecteren van bijv. Klaassen in die tijd, boven Ziyech die elke week beslissend was en is, is gewoon een grote grap.

Als je ziet wat voor spelers de voorkeur kregen boven hem, dan geef ik hem groot gelijk dat die voor Marokko speelt. En nee, jongens met een dubbele nationaliteit hebben geen speciale behandeling nodig. Maar iets meer aandacht van de bondscoach en een iets beter selectiebeleid had al veel gescheeld.

Maar wie kan het Blind kwalijk nemen, hij heeft totaal geen benul van wat die aan het doen, de slechte bondscoach ooit.

18 maart 2016 om 14:32

Ziyech was door Hiddink geselecteerd,nooit door Blind.
van Basten was toch die Bondscoach die niet alleen opzichtig faalde,maar ook de grootste moeite had gekleurde jongens op te stellen in zijn selectie?
De manier waarop Blind Ziyech heeft kaltgestellt zal ertoe leiden dat geen Marrokaanse jongens deze coaching staff zal vertrouwen,en zullen kiezen voor Marokko.
Blind zou alleen om deze actie al moeten worden ontslagen als bondscoach.
Ziyech,tannane ,Oudh-Chick and counting.........

18 maart 2016 om 16:09

@knallum durrin: Wat een onzin zeg. Van Basten moeite met gekleurde jongens. En Van Bommel en Van Nistelrooij dan? Boulahrouz, Engelaar, Nigel de Jong en als ik me niet vergis ook Afellay deden onder MvB ook gewoon mee.
En onder Blind heeft El Ghazi voor Oranje gekozen en volgens mij is die ook van Marokkaanse afkomst...
Neemt niet weg dat Ziyech een uniek talent is waar meer moeite in gestoken had moeten worden om hem te overtuigen voor NL te kiezen. En dat is een behoorlijke fout van Blind en Van Basten!

18 maart 2016 om 18:46

WK 2006,weet je nog?
Kluivert,davids en Seedorf gedumpt?
Leeftijd?
Nah,cocu was 35.
Wel in selectie.boularouz,cocu, Jaliens met kleurtje.dat was alles
Beetje magertjes en een dramatsich Wk.
Geen absoluut bewijs,natuurlijk,kan ook zijn dat hij niet kon omgaan met mannetjes met eigen mening,maar het is goed waakzaam te zijn.
Vooral na het "ongelukje" met Ziyech..

Persoonlijk vind ik ook dat je de beslissing bij de speler moet laten. Je kunt wel allemaal dingen beloven, maar dadelijk laat je hem 1 interland spelen en roep je hem daarna nooit meer op. Dan zit die speler met de gebakken peren en krijg jij het verwijt dat je hem aan het lijntje hebt gehouden. Persoonlijk vind ik het ook vreemd dat Ziyech contact met de bondscoach verwacht over deze keuze. Maak hem gewoon op gevoel en klaag verder niet zo.

Wel eens van verleiden gehoord Marco? Als jij iemand graag wil en diegene twijfelt, dan is het toch niet raar om deze persoon over de streep te trekken? Ik dacht dat Van Basten een gevoelsmens was.

18 maart 2016 om 13:50

Ziyech twijfelde toch niet om in te gaan op die oproep van oranje? hij had gekozen voor nederland.

Van Basten zegt het enige juiste, een voetballer moet je die keuze zelf laten maken...

18 maart 2016 om 13:58

Was hij niet geblesseerd geraakt en hij had z'n debuut gemaakt dan had hij niet meer voor Marokko kunnen kiezen. Dus dat gelul met, hij kiest met z'n hart, gaat gewoon totaal niet op. Hij koos eerst gewoon voor NL-elftal. Aan alles blijkt ook gewoon dat hij het wachten zat was en dat hij daarom koos voor Marokko.

Daarnaast vind ik Blind z'n uitleg ook volslagen onzin. Ziyech heeft een paar wedstrijden rechtsbuiten gespeeld bij Twente. Kan hij er daarom ineens niks meer van op 10? Dit was gewoon puur uit nood omdat Twente krap zat in de buitenspelers.

18 maart 2016 om 14:05

Dat Ziyech eerst kiest voor NL en dan toch voor Marokko, dat is volledig aan hem. Die hele discussie is begonnen door de snor omdat hij blind niet mag.
Een speler moet z'n eigen beslissing nemen. Het is een eer om voor NL te mogen spelen, ziyech had dus ook zelf de telefoon op kunnen pakken. Ik neem vBasten en Blind hierin veel minder kwalijk dan Ziyech.

18 maart 2016 om 14:32

Tuurlijk is dat volledig aan hem. Maar wat had Ziyech moeten doen dan? Blind opbellen en zeggen dat hij vindt dat hij geselecteerd had moeten worden?
Het is gewoon te gek voor woorden dat Blind hem niet selecteerde destijds. Hij is toch al 2 jaar één van de betere, zo niet de beste middenvelder van de eredivisie. Dan ben je logischerwijs geïrriteerd als je niet wordt geselecteerd..

Iedereen kan roepen wat ze willen, maar toch denk ik dat als Ziyech meer waardering vanuit de staf van Oranje had gevoeld hij voor het Nederlands Elftal had gekozen. Wat is gebeurt is gebeurt, maar dit voelt toch wel als straatje schoonvegen.

Een Marokkaanse jongen die in NL opgroeit kan best liefde hebben voor 2 landen....ik ben het dus niet met Marco eens. Volgens mij is het een beslissing geweest waar hij best lang over heeft nagedacht.

18 maart 2016 om 14:07

Natuurlijk, geldt niet alleen voor Marokkaanse jongens overigens. Ik denk dat iedereen die in NL woont met voorouders uit een ander land zich vaak ook sterk verbonden voelen met het land van hun voorouders. Wat ook volkomen logisch en legitiem is natuurlijk.

Verder vind ik dat van Basten over keuzes met betrekking tot een carrière even een toontje lager moet gaan zingen, gezien zijn verloop de afgelopen jaren. Volgens mij is Ziyech inderdaad duidelijk geweest, hij werd ooit opgeroepen voor het NL elftal en had vervolgens nooit meer iets vernomen terwijl hij wel wekelijks uitblonk. Dan is het toch logisch dat als je ''andere land'' aanklopt daar serieus over na gaat denken. Hij heeft altijd gezegd dat als Blind eerder was gekomen hij hoogst waarschijnlijk voor NL had gespeeld. Waarom zou hij daar over liegen?

Ik persoonlijk had hem graag bij Oranje gezien maar gun hem het beste bij Marokko. Zou toch eens tijd worden dat Marokko met dat materiaal wat ze hebben eens mee gaat doen met de favorieten tijdens de Afrika cup of deelnemen aan een WK.

Je moet hem ook met rust laten. De keuze is gemaakt, klaar.

Ik denk wel dat hij voor Marokko heeft gekozen omdat hij niet voldoende waardering kreeg van het Nl elftal. Vind de keuze in dat opzicht ook zeker gerechtvaardigd.

Ziyech had niet moeten kiezen voor Nederland hij had er wel voor mogen kiezen als zijn hart zegt dat hij voor Marokko wil uitkomen moeten we dat allemaal respecteren deze jongen had zoveel kunnen brengen voor het Nederlands Elftal maarja ik begrijp Ziyech helemaal Ziyech is pas gebeld door Blind nadat hij voor Marokko gekozen had Blind is gewoon een slappeling en dit is een hele grote fout van hem geweest Tannane koos laatst ookal voor Marokko deze jongen speelt prima bij Saint-Etienne en is een goeie middenmoter met een rijke club geschiedenis. Blind is dus al degelijk 2 keer de fout in gegaan met Ziyech en Tannane deze 2 spelers vond ik toch zeker Nederlands Elftal waardig..

Onzin

Nederland had hem een kans moeten geven. Echter wordt een speler die begeert wordt door Ajax wel veel meer waard, en dat kost centen. Gevolg een vergeetachtige Knvb.
Dit is geen nieuws, maar decennia het gebeuren. Van Gaal stelt de slechtste verdedigers van Nederland op en omdat ze eigenlijk niet kunnen verdedigen, maar van de top 3 zijn. Middenveld er recht voor om ze te.helpen en 1 aanvaller die varieert.
Schande, ondanks het resultaat.

Ik ben het er volledig mee eens dat je de keuze bij de speler moet leggen, maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er vanuit de staf van Oranje veel te weinig gedaan is om Ziyech in de watten te leggen. Als ik het mij goed herinner had hij graag voor Nederland willen uitkomen, maar is hij uiteindelijk op de uitnodiging van Marokko ingegaan omdat de Nederlandse uitnodiging maar uitbleef.

Zoals hierboven ook al aangegeven moet je niet iemand oproepen om hem aan je land te binden en vervolgens nooit meer oproepen, maar Ziyech kan zo goed voetballen dat het echt niet bij die ene "vastleginterland" was gebleven.

18 maart 2016 om 14:13

Misschien ligt het aan je woordkeuze maar ehhh... ' in de watten leggen '. Die gast moet toch zelf voor Nederland willen spelen of niet?

Hij wilt wel, wordt niet opgeroepen, hoort niets en kiest dan maar voor zijn andere optie. Als hij echt voor Nederland wilde voetballen had hij maar andere keuzes moeten maken en zich blijven bewijzen.

18 maart 2016 om 14:30

In de watten leggen is wellicht wat overdreven. Maar een keer met hem gaan lunchen om aan te geven dat je in hem de opvolger van Sneijder ziet....zelfs een telefoontje van 10 minuten...is dat nou te veel gevraagd voor een bondscoach?? ...je hebt tijd zat als bondscoach zou je zeggen.

18 maart 2016 om 14:40

Ik snap niet dat er een soort van campagnes gevoerd moeten worden om mensen bij het Nederlands elftal te krijgen en houden. Ookal kunnen ze tussen twee landen kiezen. Voor mij schiet dat de principes van een nationaal elftal voorbij. Je voetbalt graag voor ons, of je voetbalt niet voor ons. Als dat van een telefoontje of lunch afhangt dan klopt het voor mij gewoon niet. In clubverband sta ik hier natuurlijk geheel anders in.

Los van het feit dat het nog maar de vraag is in hoeverre Blind ook de nieuwe Sneijder in hem zag. Ziyech wist mooi zijn stempel te drukken op de resultaten van ex-degradatiekandidaat Twente..maarja, dat is wel even andere koek.

18 maart 2016 om 14:45

Deze gozer (ziyech) is jong en die moet je prikkelen, dat moet Van Basten natuurlijk begrijpen. Ziyech had opties waardoor het maken van harde keuzes vrij simpel kunnen zijn.... Maar ik geloof dat voor welk team hij ook had gekozen, hij altijd kan zeggen dat hij met zijn hart heeft gekozen.

Ik vind het persoonlijk echt zonde, en had hem graag in het oranje gezien!

18 maart 2016 om 15:26

Ik denk dat je dat "voor eer en vaderland" wat te veel romantiseert. Mensen uit dit soort landen voelen zich toch nog en Marokkaan en Nederlander, wat ik me kan voorstellen. En ja, als je moet kiezen tussen 2 gelijken dan kunnen kleine dingen als de waardering en plannen van de huidige bondscoach van doorslaggevend belang zijn.

Of Zyech een hele grote gaat worden moet inderdaad nog blijken. Ik denk van wel, maar ik ben ook geen voorspeller. Juist dat je bij een degradatiekandidaat in 1 jaar 25 doelpunten en 23 assists geeft., vind ik erg knap. Kijk naar wat Belgie met Bakkali deed, en dan schat ik Zyech toch vele malen hoger in. Ik had hem er in ieder geval graag bijgehad, en van de 23 vrije uren die ik als bondscoach had gehad, had ik er wel 2 voor overgehad om even naar Twente te rijden....

Blind gaf de voorkeur aan spelers die minder waren, daar lag het aan. Ziyech is beter dan een Klaassen die er iedere keer wel bij zat.

18 maart 2016 om 14:03

Blind is en blijft een Ajax-cied, hij neemt niet de moeite om even iemand op te bellen. die bij een provincie club speelt. ik blijf Blind zwak vinden, zelfs iemand met nul voetbal inzicht kon zien dat Ziyech duidelijk beter is dan Klaassen. Ziyech kan een heel team bij de hand nemen, en ook nog is winnen ik zie Klaassen dat niet zomaar doen.

18 maart 2016 om 14:18

Ziyech is heel anders dan Klaassen. Totaal verschillende spelers. Zeggen dat de een beter is dan ander is een rare stelling want qua kwaliteiten zijn je juist complementair aan elkaar. Dus samen op het middenveld en niet idpv.

18 maart 2016 om 14:13

2 compleet verschillende spelers. Als een box to box middenvelder nodig heb die de boel kan aanjagen en veel vuil werk opknapt dan neem ik Klaasen. Als ik een creatieve aanvallende middenvelder nodig die een wedstrijd uit het niets kan openbreken dan kies ik Ziyech. Ze hebben allebei andere kwaliteiten. Dat is net als zeggen dat Sneijder beter is dan Van Bommel.

18 maart 2016 om 15:22

Klaassen is niet een box-to-box speler. Bazoer is meer dat type speler. Klaassen is in mijn ogen meer een soort van schaduwspits. Hij is nou niet echt vaak in de verdediging te vinden hoor, maar je hebt gelijk dat je Klaassen en Ziyech niet echt kunt vergelijken.

Nadat Ziyech voor Marokko had gekozen hebben ze hem pas weer gebeld sinds dat hij er voor het eerst en laatst bijzat. Dat hij dan voor Marokko kiest en niet voor Nederland had je kunnen verwachten.

Nee Marco hij heeft niet met zijn hart gekozen, hij heeft voor Marokko gekozen omdat hij niet meer werd opgroepen na zijn blessure. Sterker nog er was geen contact meer en toen ineens naar buiten kwam dat hij voor Marokko zou kiezen werd hij pas opgebeld maar toen was het al te laat. Groot gelijk dat hij voor Marokko kiest. Blind had nooit en te nimmer hoofdcoach mogen worden. Ik kijk geen Nederlands elftal meer totdat hij weg is.

18 maart 2016 om 14:10

'hij heeft voor Marokko gekozen omdat hij niet meer werd opgeroepen na zijn blessure'.

Kereltje liep met Twente in de degradatiezone rond en voelt zich gepasseerd als het NL-elftal geen contact met hem zoekt ofzo. Zoek het probleem bij jezelf, denk ik dan..verhuis van club, ga beter voetballen, profileer je op andere wijze in de media..maar nee, je kan natuurlijk ook voor een ander land kiezen. Laat maar dan hoor, ga dan maar lekker voor een ander land voetballen als je te zwak bent om jezelf in de selectie te spelen.

18 maart 2016 om 14:39

En dat Twente in de degradatiezone voetbalde lag aan hem? Hij was juist de enige spelers die nog z'n niveau haalde. Hij maakte vrijwel elke goal en gaf anders wel de assist. En het is aan een speler om van club te veranderen?? Volgens mij wilde Twente een x bedrag ontvangen die niet werd geboden.

Hij is al 2 jaar één van de beste zo niet de beste middenvelder van de eredivisie, en dan sta je even een paar wedstrijden rechtsbuiten en dan vind Blind je ineens geen 10 meer.

Blind moet het probleem juist bij zichzelf zoeken!

19 maart 2016 om 09:25

Dat is dan ziyechs probleem, Sinkgraven is bv. minstens zo goed overigens, Ziyech laat leuke dingen zien in de kelder van de eredivisie en speelt niet eens in de top van NL. Overrated en Marco heeft groot gelijk. Nouri komt er ook aan en aan spelers die mentaal niet sterk zijn heb ik een broertje dood, geen aandacht meer aan geven en anderen de kans geven.

Hadden wij meer moeten doen als Nederland elftal zijnde (zodat hij voor ons koos)? Nee.
Hadden wij hem eerder een uitnodiging moeten sturen (zodat hij voor ons koos)? Nee.

Waarom niet?
Kom op zeg dat ik deze vraag nog moet beantwoorden. Je komt uit voor een land omdat je voor dat land wilt uitkomen. Het moet een eer voor je zijn dat je je land vertegenwoordigd. Als je voor een ander land kiest omdat je geen uitnodiging krijgt voor Nederland, dan moet je snel voor dat andere land gaan spelen. Karakterloos. Knokken voor je uitnodiging dan. Selectiebeleid wordt ook niet gedaan door een land, maar door een bondscoach en zijn staf..je gaat toch geen land afserveren omdat de huidige bondscoach je niet ligt. Zo zwak.

Voelt ook echt alsof ik een berg cliches breng en open deuren intrap. Zegt wel genoeg over de discussie.

18 maart 2016 om 14:21

Had hij dan moeten wachten tot Blind en staff weg zijn het NL elftal? Gezien Oostveen, de baas van de Knvb blind niet zomaar weg doet, zelf niet na die vernedering van de kwalificatie rondes, snap ik Ziyech heel goed.

Als je gek bent op een meid en die meid negeert jou jaren terwijl een ander meid jou wel waardeert maar je blijft toch doorgaan met die meid die je negeert, dan ben je gewoon DOM

18 maart 2016 om 14:28

Gaf het hierboven al een keer aan; hij had ervoor moeten zorgen dat de staf niet meer om hem heen kon. Waarom voelde hij zich genegeerd, vraag ik mij af? Hij speelde bij een degradatiekandidaat (toentertijd)...sja, wat verwacht je dan.

Op je vergelijking ga ik niet in, dat is natuurlijk niet te vergelijken. Vond 'em wel grappig gevonden.

18 maart 2016 om 14:27

Niets is voetballers onmenselijk. Stel 2 vrouwen hebben interesse in je. Je vindt ze allebei wel leuk. Vrouw A stuurt je 1 keertje een whatsapp. Vrouw B appt en belt, nodigt je uit voor een etentje...logisch dat jij kiest voor vrouw B.

Echt jammer, want dit wordt een hele goede speler. De opvolger voor Sneijder waar we nu nog jaren op kunnen wachten.

18 maart 2016 om 14:36

Haha ook een heerlijke vergelijking. Ik weet het niet hoor, het is maar net welke criteria je hanteert.

Vrouw A stuurt een appje maar is model
Vrouw B stuurt fax, app, sms, belt maar is een gedrocht..ja uhh..wat ga je doen.

Hoewel ik hier overal verkondig dat Ziyech het lekker zelf moet weten en dat hij zwak is etcetera etcetera, vind ik hem een goede voetballer die ik graag in het Nederlands elftal had willen zien. Dus wat dat betreft ben ik het in ieder geval met je eens!

18 maart 2016 om 17:44

Haha, neenee, de vrouwen zijn even knap en leuk zei ik al......dan wint vrouw B omdat ze je meer aandacht geeft....

Hij heeft met z'n hart gekozen voor Marokko.
Waren de spelers van Oranje ook met hart en ziel aan het spelen.
Denk dat het Nederlandse elftal ver kan komen....maar wel met hart en ziel voor vaderland...en niet alleen voor roem,aandacht,geld,media etc:-)

Had hem graag gezien bij het NL elftal, helemaal omdat ik toch veel mogelijkheden zie voor Ziyech in de huidge voorhoede. Maarja, met deze bondscoach had ik toch ook eieren voor mn geld gekozen.

18 maart 2016 om 14:11

Zou jij de keuze voor een nationaal elftal baseren op de huidige bondscoach? Terwijl die doorgaans maar 1 of enkele jaren blijven zitten..snap daar echt de ballen van.

18 maart 2016 om 14:24

Tuurlijk baseer je de keuze voor een National elftal op de huidige bondscoach als die jou niet wilt kiezen terwijl anderen alles doen zodat je voor hun gaat spelen. Weet je wel wat waardering betekent?

18 maart 2016 om 14:32

Het is maar net wat je als criterium neemt om je keuze voor het land waar je de rest van je carriere voor uitkomt op te baseren.

Als dat criterium 'waardering van de bondscoach die volgend jaar net zo goed weg kan zijn' is, dan ben je wel echt een groot licht die zeer weloverwogen keuzes maakt (sarcasme). 'je' is in deze Ziyech natuurlijk.

Ik vind het zeer opportuun.

18 maart 2016 om 14:42

@ Jsv030

Zie reactie van googlebal.

Als de keuzes van de huidige bondscoach grillig and non-transparant zijn, en grote invloed kan hebben op het verder verloop van je carriere, dan denk ik toch dat je even twee keer gaat nadenken als je de mogelijkheid hebt.

18 maart 2016 om 14:52

Ik kan me best vinden in je redevoering Alvaror (en dan doel ik met name op 'verdere verloop van je carriere', ik struikel alleen over 'huidige bondscoach'.

De bondscoach is een passant. Een land is een land, dat bestaat over 3 jaar ook nog. De bondscoach en zijn staf kiezen echter, niet het land. Terwijl Ziyech kiest voor een land, niet voor een bondscoach.

Ik probeer me de situatie voor te stellen dat Ziyech voor Marokko speelt en over 2 jaar van een volgende Nederlandse bondscoach een uitnodiging krijgt (als dat mogelijk geweest zou zijn)..zou hij dan voor Nederland gekozen hebben ja of nee? Is het antwoord ja, dan vind ik dat hij een gekke keuze gemaakt heeft. Is het antwoord nee, dan heb ik zijn rug.

Beetje de omgekeerde wereld.

Een speler moet blij zijn en het een eer vinden om voor Oranje te spelen.

De bondscoach moet niet gaan smeken bij een voetballer. Hakim heeft gewoon de makkelijkst weg gekozen. Daarmee geeft ie ook aan geen mentaliteit te hebben om te knokken voor een plaats in de selectie van Oranje.

Jammer voor hem, maar geen gemis voor Oranje

Dit is een laffe excuus van Blind en Van Basten. Soms heb ik het gevoel dat Nederlanders de emotioneele kant van Management niet snappen, alleen de zakkelijke kant.

Bij een jongen als Ziyech die van Marrokaans afkomst is weet je dat die mensen status, waardering en ego hoog staan in hun leven, daar moet je ook op spelen als je die speler in je hand wilt hebben en voor je wilt vechten.

Daarom heb ik liever dat een buitenlandse coach hier komt zodat ze bij de Knvb leren dat Management verder gaat dan zakkelijk doen en jezelf beschermen met mooie hoogopgeleide woorden....

19 maart 2016 om 09:28

Dus omdat hij marrokaans is moeten wij ons aanpassen? Nope, echt niet! Zeker niet voor de trots van NL, hij mag blij zijn dat hij de mogelijkheid heeft, als hij daar niet op kan wachten, dan is dit ook voor NL het beste. Zn paspoort straks ook afpakken wat mij betreft.

Zonder dit soort jongens hebben we al veel bereikt als klein land. Met NL coaches die gewoon zeer goed zijn.

Onzin. In een gesprek met Van der Meyde gaf hij aan dat Blind pas contact opnam met hem nadat hij voor Marokko had gekozen. Dat is wat die Blind niet snapt...met goede sociale skills kun je mensen overhalen...guus Hiddink was daar al mee bezig, die Blind heeft gewoon zitten slapen....die gast heeft gewoon de sociale vaardigheden van een zak aardappelen...zie kwesties Van Persie, Kuyt, alleen ajax coach bellen...en dat buiten al zijn tactische bloopers.

Een enorme blunder dit, want Zyech is nou precies de opvolger voor Sneijder die we zoeken. Bedankt Danny!!!!!!

Trouwens ook een rare uitspraak voor een ex bondscoach die zo veel moeite deed om een middelmatige speler te "halen" voor een positie die volop bezet was (kalou) en dan nou ineens vind dat je geen moeite hoeft te doen.....

18 maart 2016 om 15:08

En in dat interview hoor je ook dat hij gewoon al bij het selectie van Nederland heeft gezeten en toen helaas geblesseerd was uitgevallen. Dat hij die keer daarna niet bij de selectie zat was voor hem de reden om maar voor Marokko te spelen. Sorry hoor, maar dat vind ik nogal verwend over komen. Mensen praten hier elkaar graag na, maar het was toen niet zo makkelijk voor Blind. Iedereen was toen aan het schreeuwen dat we moesten stoppen met jonge spelers op te roepen en dat we meer ervaring nodig hadden.

Maar zoals ik al zei, meneer Ziyech zit er 1 of 2 keer niet bij na zijn eerste selectie en hij kiest gelijk voor Marokko. Blind en Van Basten leggen het hier prima uit. Als hij echt met z'n hart heeft gekozen dan moet hij niet zo lopen zeuren over het feit dat Blind hem niet heeft proberen te bereiken en als je al bij de selectie heb gezeten dan mag Blind er inderdaad van uit gaan dat je voor Nederland wilt spelen, dus dan hoeft hij niet achter je aan te zitten. Dus zijn keuze is dus overduidelijk niet met het hart gemaakt, maar meer omdat meneer verontwaardigd was dat hij er 1 of 2 keer niet bij heeft gezeten sinds zijn eerste selectie.

Het punt is dat meneer Blind (letterlijk )hem nog eens had moeten selecteren dat geeft vertrouwen en een inval beurt van 1 min is al bij wijzed van spreken voldoende

18 maart 2016 om 15:25

Achteraf makkelijk praten natuurlijk. Blind mag er van uit gaan dat hij voor Nederland had gekozen omdat hij een paar maanden voor zijn keuze voor Marokko al een uitnodiging van Nederland had geaccepteerd.

Als Ziyech nou had gezegd: Ik weet het niet, ik twijfel nog tussen Marokko en Nederland. Ja, dan had Blind moeite moeten doen om hem over te halen om voor Nederland te spelen, maar dat is nooit ter sprake gekomen.

Van Basten... Heeft die ooit zelf niet tot aan de rechter aan toe geprobeerd om een matig voetballer als Kalou bij Oranje te betrekken??? Had liever 1 van die tijd nu geinvesteerd, en je had een van Europaas grootste talenten nu bij Oranje.

18 maart 2016 om 15:16

Ja, omdat Kalou ook overduidelijk voor Nederland wou uitkomen en daar alles voor deed. Dat kunnen we niet van Ziyech zeggen helaas. Ik vind het een geweldige speler en vind het eeuwig jammer dat hij niet voor Nederland speelt. Maar zoals Blind al heel fijn zegt: Als je al eens een uitnodiging van Nederland heb geaccepteerd en bij de selectie heb gezeten, dan ga je er van uit gaan dat die speler gewoon voor Nederland wilt uitkomen. Dat hij daarna twee keer niet wordt opgeroepen is jammer, maar de nummer 10 positie van Nederland is niet onder bezet met Sneijder, Klaassen en Propper. Zelfs spelers als Promes, Van Persie en Wijnaldum kunnen daar spelen. Ziyech had er hoogstwaarschijnlijk ondertussen wel bijgezeten als hij niet voor Marokko had gekozen.

Dat geneuzel over spelen en kiezen met je hart voor een land ook altijd. Wat een onzin. Natuurlijk, er zijn vast spelers die als een soort William Wallace zich vol overgave inzetten voor de Koning en het Volk en Vaderland, maar de realiteit is toch dat 80% van die jonge gasten (ongeacht afkomst, huidskleur) daar helemaal niet mee bezig is. En dat hoeft ook helemaal niet, dat nationalisme. Uiteindelijk is het voor iedere speler gewoon geweldig om voor een leuk land uit te komen met fanatieke supporters en een mooie historie en aanwezig te zijn op eindtoernooien. Dat heeft weinig met afkomst en bloed te maken. Aan de andere kan hoopt iedere supporter gewoon op goede prestaties van het nationaal elftal, en als het puntje bij paaltje komt maakt het niemand iets uit als een speler de winnende maakt in de finale die niet uit volle borst het volkslied mee zingt en een vlag van Nederland boven zijn bed heeft hangen.

Wat een kansloze pol.
Nederland koos niet voor hem. Punt uit.
Dat hij later voor zijn tweede paspoort kiest is een gevolg van het beleid van de Knvb.. ( Top 3 eerst ook al zijn het kneusjes.)

18 maart 2016 om 15:41

Nederland koos wel voor hem, hij raakte echter geblesseerd.

19 maart 2016 om 02:00

Daarna koos Nederland niet voor hem. De Knvb heeft hem niet eens meer gebeld om te informeren of tekst en uitleg te geven. Ook niet nadat iedereen zich over het niet selecteren had verbaast. Blind belde pas op toen Ziyech bekend maakte voor Marokko te gaan spelen.

Als je voor Ajax net komt kijken en je speelt al een goede wedstrijd krijg je automatisch een uitnodiging. Maar speel je voor Twente, tja. Dan moet je meer moeite doen. Je zou eens in de auto stappen en naar het oosten moeten rijden. Die artiesten hebben daar al moeite mee. Laat staan een bondscoach. Nu ben ik niet objectief als Twente supporter. Maar ze hadden meer moeite kunnen doen.

18 maart 2016 om 15:19

Hoezo meer moeite? Hij was al geselecteerd en had de uitnodiging geaccepteerd. Reden genoeg om te denken dat zijn keuze op Nederland is gevallen. Ziyech had gewoon geduld moeten hebben, want hij zou er ondertussen echt wel hebben bijgezeten.

Overigens ben ik het wel met je eens dat Bazoer te vroeg is geselecteerd, maar ondertussen verdient hij het wel.

Laat hem. Het is graag of helemaal niet (voor Oranje uitkomen), wat mij betreft.

Ik denk zelf dat Hakim in eerste instantie voor oranje had gekozen want anders accepteer je geen uitnodiging tegen Letland??? Dan had hij toch gewoon gezegd dat hij niet beschikbaar is lijkt mij.

18 maart 2016 om 15:17

Inderdaad, dus dan mag Blind daar van uit gaan. Dan ga je niet constant achter Ziyech aanbellen om te vragen of je nog voor Nederland wil spelen. Ik denk dat hij er ondertussen wel bij had gezeten als hij voor Nederland had gekozen.

Je moet gewoon voor marokko spelen klaar daar is je land ookal in andere landen geboren je helpt Marokko je ziet alleen marokanan!!!!!!!!!!!!!!!!!!! familie die kijkt waauwwwww!!!!!!!!!!!!! ayoub bel hassani msina idrissie mahi allemaal voor marokko spelen!!!!!!!!! En nog veel meer!!!!!!!!

18 maart 2016 om 15:39

Hij is enthousiast voor Marokko en wil graag de beste spelers daar hebben. Waarmee maakt hij zich belachelijk?

Ziyech gezien in auto met vd meyde..Probeerde het af te schuiven op Blind maar dat is echt te makkelijk. Heeft altijd de indruk gewekt voor oranje te willen spelen. Dat hij ongeduldig werd en voor Marokko een wedstrijd heeft gespeeld is zijn keuze geweest en niet doen of blind dat besloten heeft. Wel ontzettend jammer wat een prachtspeler...

18 maart 2016 om 15:42

Inderdaad, hij heeft Blind nooit een reden gegeven om anders te denken dan dat hij voor Nederland wou spelen. Als Ziyech nou openlijk had gezegd dat hij twijfelde tussen Marokko en Nederland, dan had Blind meer moeite mogen doen, maar daar heeft Ziyech het nooit over gehad.

20 maart 2016 om 01:57

Gezien de ruzie die Ziyech met van Basten had in hun periode bij Heerenven is dat niet zo moeilijk. Ziyech zag geen kans bij deze trainers en zo het EK en oranje aan hem voorbij gaan. Nu de trainers met oranje opzichtig gefaald hebben en hun eigen positie onder vuur ligt beginnen ze een modder gevecht.
Van Basten en Blind hebben met hun hart Ziyech uit oranje geweerd.

In Zeist moeten ze eens afstappen met de eeuwen oude afspraken met de traditionele top 3. En ordinaire vriendjespolitiek.
De beste moeten spelen. Douglas, Van Dijk, krul, Ziyech, promes etc etc
Ze krijgen of kregen gewoon aanwijsbaar minder kansen.

Er staat in het stuk dat hij niet begrijpt waarom Nederland meer moeite zou moeten doen , niet zouden moeten hebben gedaan....

Begrijp ik hier nu uit dat hij alsnog zou kunnen kiezen voor Nederland ??

Ziyech, iemand die zichzelf wel erg belangrijk vindt, zucht... de pers geeft hem het podium er ook nog voor. Die jonge speelt alleen voor hemzelf, dat mag, dus gewoon laten gaan.

Ach Ziyech moet blij zijn dat hij niet voor het Nederlands Elftal heeft gekozen...
Oranje, zolang Blind er zit, met Marco, die het ook niet aan de praat kreeg en afgleed als trainer..oostveen bij de Knvb dan wordt het helemaal niets met Oranje... zure zomer en alles met de mantel der liefde bedekken...

Afwachten wat er gaat gebeuren en hoe Blind na het faalbeleid nu aan de slag gaat...hopelijk bouwen aan een vast team van meet af aan... Jongens als Promes moet nu spelen, dat worden de dragers van Oranje.

Dat tweede spits is een onzin verhaal, slaat nergens op en heeft er niets mee te maken. Het is gewoon nalatig geweest. Hadden ze hem bezocht in Enschede en zijn toekomst als dé nr 10 van Oranje duidelijk gemaakt, had hij zeker wel gekozen. Hij wist ook niet dat die uitnodiging voor Marokko al definitief zou zijn zodrs hij minuten zou maken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren