Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Een compliment voor PSV: alle credits, dát is ambitie'

Laatste update:

Marcel Brands was eigenlijk niet van plan om de selectie van PSV in januari te gaan versterken, maar zag Marco van Ginkel als een ‘buitenkansje’. De middenvelder dreigde bij Stoke City buiten de boot te vallen en wordt tot het einde van het seizoen gehuurd van Chelsea. Een uitstekende zet van PSV, vindt Fred Rutten, die bij Vitesse met Van Ginkel samenwerkte.

/

Er zitten weliswaar al heel wat middenvelders in de selectie van PSV, maar Van Ginkel kan iets extra’s brengen, meent Rutten. De voormalig coach van de Eindhovenaren ziet de vele opties niet als een nadeel voor Phillip Cocu: “Het is vooral een compliment aan PSV. Alle credits, dát is ambitie”, zegt Rutten in Voetbal International. “Het straalt uit dat je écht wilt winnen. Niet alleen naar de buitenwereld toe, maar ook richting je spelers. Een teken van: Wakker worden! In alle grote Europese competities is dit heel normaal. Je moet niet zeuren, maar gewoon vechten voor je plek.”

Rutten werkte vorig seizoen bij Feyenoord en zegt dat hij Van Ginkel toen ook al eens heeft gepolst voor een terugkeer naar de Nederlandse velden, maar de middenvelder zag dat toen niet zitten. Van Ginkel werd ook verschillende keren met Ajax in verband gebracht, maar speelt nu dus voor PSV. Zondag bereidde hij de openingstreffer tegen FC Utrecht voor en was hij zelf verantwoordelijk voor de tweede goal van de middag (0-2).

PSV kon Marco van Ginkel nog wel gebruiken

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

We moeten nou niet gaan doen alsof meneer van ginkel de verlosser is van psv, het is niet meer dan een jong talentje die 1 jaar goed gepresteerd heeft in de micky mouse league

10 februari 2016 om 07:31

En een jaar uitstekend heeft gepresteerd in de serie A met Milan.

10 februari 2016 om 08:07

Een Milan dat 4e werd en waar hij maar liefst 16 wedstrijden in een heel seizoen voor mocht spelen bedoel je? Ja fantastisch hoor.

10 februari 2016 om 08:17

Milan werd 10e.

10 februari 2016 om 08:26

@ Inke...

Iets beter verdiepen...die wedstrijden speelde hij praktisch allemaal de tweede seizoenshelft waarin hij bijna altijd basisspeler was. Milan wilde hem nadien niet voor niets definitief overnemen.

10 februari 2016 om 08:47

@prithender

Laat van Ginkel zich eerst maar weer over een heel seizoen bewijzen. In drie jaar tijd 37 wedstrijden voor Chelsea, Milan en Stoke opdraven, waarvan een aanzienlijk deel als wisselspeler, dat zijn nou niet echt florissante cijfers.

In de wedstrijden die ik hem voor Milan zag spelen hobbelde hij aardig, maar ook tamelijk onopvallend mee in een middelmatig elftal. Bij Stoke kon hij maar moeilijk zijn draai vinden en zat hij geregeld op de bank. Dat zal toch niets voor niets zijn geweest.

Tot nu toe vind ik hem heel geforceerd bezig zijn in de twee wedstrijden tegen Utrecht. Getuige ook de veel te harde overtredingen in de bekerwedstrijd waar hij er net zo goed met rood af had kunnen worden gestuurd.

10 februari 2016 om 09:36

Ook niet heel raar aangezien die jongen bijna 1,5 seizoen geblesseerd is geweest. Bij Chelsea natuurlijk een heel zware blessure, net nadat hij zelfs een basisplaats had in de eerste CL wedstrijd.

Vervolgens een enkelblessure vlak nadat hij bij Milan arriveerde. Toen hij eindelijk terug was voelde Muntari de bui al hangen en wist hij van Ginkel op de training ondersteboven te schoffelen waarna hij weer een tijd geblesseerd was. Na die blessure speelde hij zich 'gewoon' in de basis bij Milan.

Bij Stoke was hij meer slachtoffer van het systeem. Stoke speelt vooral vaak 4231, waarbij de 3 aanvallende spelers Arnautovic, Affelay en Shaqiri voor de aanvallende impulsen moeten zorgen. Zij hebben een redelijke vrije rol en daarom bouwt Hughes meer zekerheid in door Cameron als CVM op te stellen. Een speler die oorspronkelijk centrale en rechter verdediger is. Hij is simpelweg verdedigend wat sterker dan van Ginkel.

Van Ginkel is een prima speler voor een 433 systeem. Hij is gewoon net geen 4231 speler, tenzij het wellicht een ploeg betreft die nagenoeg altijd domineert. CVM is gewoon zijn beste positie niet.

10 februari 2016 om 09:53

Is ook niet raar, maar het blijven weinig florissante cijfers voor een jongen die als topaanwinst wordt binnengehaald voor velen. Zoals gezegd: laat hem het eerst maar over een heel seizoen bewijzen.

Ik was bij Vitesse een fan van hem en hoopte destijds dat Ajax hem kon binnenhalen. Een paar jaar Eredivisie was een stuk nuttiger voor zijn ontwikkeling geweest, nu heeft hij feitelijk drie belangrijke jaren in zijn carrière er niet uit kunnen halen wat erin zat en redelijk stil gestaan.

Door uiteenlopende redenen idd, blessures, systemen waarin hij niet functioneerde, trainers die wat minder met hen begaan waren. Maar het zal ergen ongetwijfeld ook wel een beetje aan zijn eigen kwaliteiten hebben gelegen.

Ik laat me graag verrassen de komende tijd door van Ginkel en hoop dat hij kan waarmaken wat velen in hem zien. Sowieso leuk om hem weer in Nederland te zien spelen.

10 februari 2016 om 10:22

Je weet wel dat hij een zware knie blessure had waardoor hij niet kon spelen en wedstrijdritme moest opdoen. buitenspelval een beetje jammer dat je zo negatief bent want hij speelt gewoon goed

10 februari 2016 om 10:36

Ik vind dit een kulargument. Goede spelers komen altijd bovendrijven.

10 februari 2016 om 10:51

@voetbalgod79

Ik ben volgens mij helemaal niet zo negatief over van Ginkel. Ik heb al gezegd dat ik bij Vitesse al fan van hem was, dat ik het leuk vind dat hij weer in Nederland speelt en ik me graag door hem laat verrassen. Ik wens hem oprecht het beste na al die verloren jaren, echter hij moet het eerst laten zien.

En ja, ik weet dat hij een zware knieblessure had en dat dat hem terugwierp. Desondanks vraag ik mij af of Mourinho in hem een basisspeler zag of éën van de tientallen jeugdspelers. Mourinho kennende denk ik het laatste. De keuze voor die club kun je moeilijk een zegen voort zijn carrière noemen.

10 februari 2016 om 10:56

@markoesj

Eh, welk argument bedoel je met kulargument? Ik weet niet of je op mij reageert?
Helaas komen goede spelers niet altijd bovendrijven door tal van factoren zoals verkeerde club, verkeerde trainer, pijntjes hier en daar, supporters die uitfluiten, heimwee, gebrek aan zelfvertrouwen, depressies of andere psychische ongemakken, etc. Er kan zoveel een negatieve invloed hebben op je carrière ondanks een surplus an talent.

10 februari 2016 om 11:16

Nou we kunnen wel zien hoe goed je van Ginkel hebt gevolgd...

Stoke speelt altijd met Whelan cvm, een van de beste spelers dit seizoen en een onbetwiste basisspeler. Naast hem speler meestal Afellay die voor wat meer creativiteit moest zorgen. De aanvallende 3 zijn in de meeste gevallen Arnautovic, Bojan en Shaqiri. Afellay is pas naar voren toen Imbula werd gehaald om naast Whelan te spelen.

De rol die Afellay (uitstekend) vervulde lijkt me ook een rol die van Ginkel zou moeten kunnen vervullen (spelmaker voor de verdediging), maar bij Stoke viel hij compleet door de mand. Af en toe liet hij met een goede pass/actie een sprankje van zijn potentie zien, maar hij was 99% van de tijd gewoon echt niet goed genoeg.

10 februari 2016 om 14:17

Affelay heeft welgeteld 4x naast Whelan in de basis gestaan. Verre van meestal dus. In de andere gevallen speelde hij voor Whelan of, zoals in het begin van het seizoen regelmatig het geval was, op de flanken.

Shawcross was begin van het seizoen geblesseerd, waardoor Cameron en Wollscheid centraal achterin speelden. Toen Shawcross weer fit was is Cameron doorgeschoven en heeft hij een plek op het middenveld gepakt. In week 17 was Cameron afwezig door een blessure, toevallig ook de eerste wedstrijd dat Affelay als CVM naast Whelan speelde. Daarna heeft Cameron nog 3 wedstrijden gespeeld en sindsdien is hij tot op heden geblesseerd. Zijn laatste wedstrijd stond hij samen met Affelay voor Whelan op het middenveld. In de wedstrijden daarna waarin Stoke met 4231 speelde heeft Affelay de plek naast Whelan bij afwezigheid van Cameron ingenomen.

Nu heeft Stoke Imbula inderdaad, dus zal Affelay normaal gesproken niet meer als CVM spelen aangezien Imbula en Cameron beiden geschikter zijn voor die positie.

10 februari 2016 om 07:32

Daarna voor zolang het duurde onder mourinho in zijn eerste seizoen veel minuten gemaakt en daarna 19x gespeeld voor stoke, die het zeer aardig doen. Deze meneer heeft veel meer in zijn kunnen dan jouw reactie doet blijken

10 februari 2016 om 08:24

Als ie zo goed was de afgelopen jaren als vele hier zeggen, hadden we hem wel een keer in het Nederlands elftal gezien de afgelopen jaren. Ik heb hem niet gevolgd, maar kan me niet voorstellen dat hij zo geweldig heeft gepresteerd de afgelopen 2 jaar, als je 0,0 van deze jongen hoort of ziet in de media!

10 februari 2016 om 09:45

Hoe kan iemand die geblesseerd is nou in het Nederlands elftal spelen?

Overigens debuteerde van Ginkel op zijn 19de in het Nederlands elftal en heeft hij 2 interlands gespeeld voordat hij ernstig geblesseerd raakte.

10 februari 2016 om 11:22

@martini14

Dus omdat Stoke het goed doet, speelt van Ginkel ook automatisch goed?

Hij speelde echt niet goed bij Stoke. Af en toe een aardig momentje, maar buiten dat was het helemaal niks. Het overgrote deel van zijn gespeelde wedstrijden zijn dan ook invalbeurten.
En denk je zelf dat als van Ginkel goed speelde, een team als Stoke hem zo makkelijk zou laten gaan? Stoke heeft hem meer dan genoeg kansen gegeven maar hij heeft deze nooit gepakt.

10 februari 2016 om 07:32

je bedoeld 3 jaar goed gepresteerd en ook nog eens 17 wedstrijden AC Milan en Stoke city.
Daarnaast met toppers getraind? Dat werd ook van Luuk de Jong en Brama gezegd. Kijk eens waar PSV staat en waar Ajax staat. Lijkt een beetje op afgunst van je

10 februari 2016 om 07:41

Leg eens uit? Ajax staat met praktisch allemaal eigen jeugd 1 punt achter op PSV. Voor de rest is het heel knap dat PSV door is in de CL. Maar wel tegen een gehandicapt Manchester en een povere Wolfsburg.

10 februari 2016 om 07:49

Het is maar goed dat we ajax hebben, die kunnen makkelijk de halve finale winnen

10 februari 2016 om 07:49

Nog altijd een betere prestatie tegen een pover Manchester en een gehavend Wolfsburg verder komen in de Champions League, als tegen Rapid Wien eruit vliegen. Ik ben geen PSV fan, maar vind wel dat de prestatie van hun wat meer gewaardeerd mag worden. En niet altijd op de zwakte van de tegenstander moet worden geschoven.

10 februari 2016 om 08:02

@jakethefatman gehandicapt Manchester en povere Wolfsburg. Nog altijd 2 ploegen waar psv door karakter van wist te winnen wanneer het moest. Kan ik totaal niet van ajax zeggen die 5 jaar de tijd heeft gehad om het überhaupt te proberen. Hoe verklaar je dan de uitschakeling van Ajax dan komt zeker omdat fenerbache en Celtic gewoon een paar klasse beter zijn dan ajax en omdat ajax natuurlijk gewoon pech heeft gehad met deze sterke loting

10 februari 2016 om 08:07

Ja lekker dan met je eigen jeugd. In Europa bakken ze er niks van en in de competitie is het niet om aan te zien.

10 februari 2016 om 08:34

Hoe durf je de prestaties van Psv in de CL te begatliseren. Ze hebben het gewoon fantastisch gedaan! Wij horen ons diep te schamen dat we 4 x achter elkaar steeds niet de knock-outfase niet hebben gehaald en dit jaar zelfs in de EL in de groepsfase uitgeschakeld door de lamme en de blinde. Psv speelt weer CL en houden de Nederlandse trots meteen weer hoog, daar kunnen wij nog veel van leren.

10 februari 2016 om 09:13

Ik hoop dat ze zo door blijven gaan met alleen maar eigen jeugd. Het spel is fantastisch en de resultaten zijn geweldig!

10 februari 2016 om 10:14

Ja want PSV speelt Zoveel beter en staat mijlenver voor......not!

10 februari 2016 om 10:24

nee PSV stond mijlen ver achter in punten en staat sinds 2 weken weer bovenaan zegt toch meer over jou ajax vriend

10 februari 2016 om 10:29

Met wie heeft wout brama getraind dan

10 februari 2016 om 11:40

Ik vin ook dat ze veel beter spelen maar dat doen de meeste teams in de EV eigenlijk wel. Mijlenver voor vin ik een btje overdreven, tis maar 1 punt hè.

10 februari 2016 om 17:45

mijlenver achter in punten? Hoe kom je daar nou weer bij? Max 5 ptn geweest.

Overigens ben ik ook helemaal geen ajacied.

10 februari 2016 om 07:35

Hij voegt wat toe aan het team, plus anderen moeten nu harder knokken om hun plek te behouden. Gewoon win-win. Van Ginkel is slechts een voorbeeld, maar dit is de reden dat Feyenoord en Ajax de titel niet pakken dit jaar. Zij durven wel te gokken. Feyenoord en Ajax roepen beiden dat ze een spits willen en doen helemaal niks. PSV heeft niemand nodig en haalt van Ginkel. Ben gewoon jaloers haha

10 februari 2016 om 07:42

van Ginkel werd ook gehaald eingelijk door de blessure die Guardado is opgelopen.. Hij is een uitstekende speler voor ons (Psv)

10 februari 2016 om 07:49

Nee klopt is ool zo. Maar er was geen pure noodzaak. Bij ons (Feyenoord) hadden ze het opgevangen in de selectie. PSV geeft echter hiermee aan dat ze willen doen om de prijzen. Gewoon klasse

10 februari 2016 om 08:01

Dat is dus complete onzin, van ginkel en de blessure van guardado staan los van elkaar! Dat is maar 10 keer gezegd door marcel brands.. Daarnaast kun je van ginkel ook nooit een vervanger noemen voor guardado want dit zijn twee totaal verschillende spelers! In mijn ogen een goede zet zo iemand erbij halen! Je kunt er alleen maar sterker op worden!

10 februari 2016 om 08:25

@jochempie

Dat Ajax en Feyenoord graag de ambitie hebben om een extra spits te zoeken en dat ook doen, wil toch niet zeggen dat ze ook maar moeten kopen om het kopen? Moeten ze dan een speler kopen die niets toevoegd tegen winterse woekerprijzen?

10 februari 2016 om 09:58

Tja, als je het zo stelt, dan hebben Ajax en Feijenoord de ambitie om te zoeken?

10 februari 2016 om 10:07

Als Ajax daarmee de titel kan pakken en Feyenoord zich kan verzekeren van de derde plek, ja. Ik zeg ook niet zomaar iemand. Van Ginkel is ook niet zomaar iemand. Maar ze tonen nul lef gewoon. En niet alleen nu. Alle transfers zijn veilig en daarom komt Feyenoord niks vooruit en staat Ajax al jaren stil. Na die 4 kampioenschappen hadden ze mijlenver voor moeten staan. Maar in Nederland geven we liever 3x5 miljoen uit aan een talent dan 1x 10 miljoen aan een topspeler. Vind ik logisch, maar soms gasn ze te ver in die visie. Mijn mening

10 februari 2016 om 10:37

@jochempie, ik wacht altijd het einde van het seizoen af voordat ik dit soort uitspraken doe

10 februari 2016 om 11:10

@basistoeter

Idd, zo stel ik het bewust als reactie op jochempie. Volgens hem roepen Ajax en Feyenoord dat de een spits willen en niks doen.

Dan stel ik op mijn beurt als antwoord op zijn opmerking, dat het zoeken naar de spits als het doel de ambitie was, maar dat er als uitkomst geen spits met toegevoegde waarde voorhanden was.

De ambitie was dus kijken of er een betaalbare goede spits gekocht kon worden, die wat toevoegd en niet het kopen om te kopen tegen woekerprijzen om er maar één extra erbij te hebben. Snappie?

10 februari 2016 om 11:22

@jochempie

Als van Ginkel niet voorhanden was geweest, dan was het maar de vraag of PSV een andere middenvelder voor hem in de plaats had gehaald. Ze noemen het zelf een buitenkansje wat ze niet konden laten lopen. Zowel Ajax en Feyenoord zochten niet naar een speler als Van Ginkel als buitenkansje, maar naar een spits als buitenkansje. En die waren er blijkbaar niet. Dat heeft niets met lef of geen lef te maken.

De stelling dat Ajax naar vier kampioenschappen mijlen voor had moeten staan, slaat ook kant nog wal. Er is zowat geen club in Nederland die überhaupt vier keer achter elkaar kampioen wordt en in lengte van jaren dat weet vol te houden.
Daarbij komt dat Ajax elk jaargang die kampioenschappen zijn beste en vooral dragende spelers noest laten gaan en opnieuw moet opbouwen. Dan is het moeilijk doorgroeien naar een vast team, dat er steeds maar weer meteen in het begin van het seizoen staat.

10 februari 2016 om 12:26

@jochempie

Dat geld is er nog steeds en de voorsprong zit hem in de opleiding, ajax heeft voor een paar miljoen aan transferkosten Bazoer, Tete, Riedewald, El Ghazi, van de Beek, Veltman, Fischer, Klaassen wat gewoon topmateriaal is voor eredivisie begrippen. En Muric, Frenkie de Jong, Nouri, Owusu, Savastano, Onana, Dolberg, Becker zie ik daar op korte termijn bij aansluiten. Daarachter komen Dekker, Sierhuis, de Ligt, Zeefuik, Antonucci, Nunnely, Castillo (hopelijk blijft hij), Kluivert, Eiting, de Lange alweer. En er zitten altijd talenten bij die zich onverwachts kunnen ontwikkelen in jong Ajax, wat ook steeds meer jeugd heeft. Ajax zal daarnaast altijd nog naar aanvullende talenten zoeken.

Deze aankopen hoeven we in de toekomst niet te doen en deze jongens hoeven we ook geen Ajax spel te leren, die kennen ze al, kortom Ajax is juist degene die een voorsprong heeft opgebouwd, alleen ziet niet iedereen dat. Daarnaast hebben we het geld gewoon op de rekening staan.

10 februari 2016 om 16:01

@afcanats "de voorsprong zit hem in de opleiding"

Van die voorsprong is de laatste twee seizoenen op het veld anders weinig te merken

10 februari 2016 om 07:57

@hulsmanoss als jou favoriete club hem had gehaald wat ze ook jaarlijks proberen was het een perfecte zet geweest. In de strijd om het kampioenschap heeft PSV dit gewoon heel goed aangepakt.En dat Ajax met 1 punt achter staat zegt helemaal niks ik had ook niets anders verwacht.

10 februari 2016 om 08:31

@mrj79

Wat bedoel je met 'en dat Ajax met één punt achterstaat zegt helemaal niks? Ik had ook niet anders verwacht' ik snap je punt niet zo.

10 februari 2016 om 10:29

nee was meer een reactie op iets anders hahaha staat een beetje raar maar waar het op neer komt dat PSV eerst een hoop punten achter stond en nu 1 punt voor staat op Ajax en dat ik eigenlijk niets anders had verwacht aangezien het spel van Ajax al maanden heel slecht is.

Psv doet het geweldig met inkopen. Hun laten zien dat er wel ervaring is die je ploeg kan versterken.
Feyenoord heeft het geld helaas niet en Ajax doet het niet vanwege visie die de supporters niet begrijpen. Wat gaan ze nou tovh doen met die miljoenen?

Hopelijk kan Feyenoord aansluiten, al duurt dit nog wel een aantal jaren.

10 februari 2016 om 07:53

Die zijn voor de rvc en niet voor ajax supporters

10 februari 2016 om 07:54

Als je per se weer over andere clubs wil praten. Google Ajax City en je weet wat Ajax gaat doen met de miljoenen. Ze kiezen de juiste richting aangezien de jeugd de aankopen er steeds uit concurreert. Veel supporters snappen er inderdaad niets van, daarom hebben zij het ook niet voor het zeggen.

10 februari 2016 om 08:15

Ach weer zo'n wijsneus die zegt dat ajax goed bezig is , hou toch op we kijken al 3 jaar naar een veredeld jeigd team dat leuk mee doet in de eredivisie maar sportief geen moer verder komt , kijk naar de europa league uitgeschakeld door tweederangs clubs, volgen jaar waarschijnlijk weer de beste weg en dat gaat maar door , ik heb niets met psv maar die pakken wel door en halen de tweede ronde in de cl over ambitie gesproken .

10 februari 2016 om 08:31

PSV heeft ook jaren niets gespresteerd in Europa! In de CL heeft Ajax soms net wat pech gehad met onterecht afgekeurde goals , wed kroaten , poule des doods paar x.

Psv zat dit x in pot 1. ManU stelt niets voor , Wolfsburg was zn beste spelers kwijt. En CSKA was aan een dramatische serie bezig. De prestatie blijft heel knap maar dat ophemelen van sommige.....

10 februari 2016 om 08:59

Goed uitgelegd john, je legt mooi sloeps opportunisme bloot.

Kijk, onze jeugd is gewoon van zo'n niveau dat ze gewoon even goed zijn als onze aankopen. Ga het maar na! Onze jeugd is wereldtop! Bij het eerste team gaat het fout, en waar ga je dan op inzetten? Lijkt me duidelijk.

Verder zeg ik niet dat Ajax het perfect doet hoor Sloep De Boer bijvoorbeeld had er al uit moeten liggen. Daar moet jij het mee eens zijn als ik naar jouw punten kijk.

10 februari 2016 om 09:24

sloep01, man.... Word je intussen niet een beetje moe van je eeuwige, zure kijk op Ajax? Het begint echt een beetje sneu te worden, je steeds weer terugkomende retoriek van slecht beleid, slecht voetbal, slechte visie, geen ambitie, etc, etc. Het lijkt wel een levenswijze, enkel af te geven op de club met kretologie en oneliners zonder in feite inhoudelijk met argumenten te komen.

Moeten we nu allemaal zo zwartgallig als jij over Ajax denken om niet door jou neergezet te worden als wijsneus? Google idd eerst maar eens even op Ajax City voordat je mensen zo durft te noemen. Ik heb lang begrip gehad voor je teleurstellingen wat betreft Ajax, maar je cynische blik begint echt een beetje door te slaan.

We hebben de discussie al vaker gevoerd, ook via PM, maar ik vraag me nogmaals af hoe je het nog kan opbrengen om je Ajax-supporter te noemen met zo'n zure en afbrekende kijk op Ajax.

Ook al ben je nu al ruim 25 jaar seizoenskaarthouder, het moet intussen toch zwaar zijn voor je om tweewekelijks steeds weer de gang naar de Arena te moeten maken. Misschien moet je eens afwegen alles op een rijtje zetten hoe je tijd nuttiger en vooral leuker voor jezelf te besteden.

10 februari 2016 om 09:48

@glory:
Of zijn de Ajax aankopen zo slecht dat de jeugd gewoon beter is? Is ook niet moeilijk om betere spelers in de jeugd tehebben dan Sanogo en Heitinga. En zelfs Sinkgaven komt op de bank.

Zoals jij het omschrijft is het wel erg rooskleurig. Het is echt niet alleen omdat d ejeugd zo goed is. Een Moreno, Guardado en de Jong zouden bij Ajax bijv wel ook basis zijn direct. Want die zijn wel duidelijk beter dan de eigen jeugd.

Ik denk nog steeds dat de jeugd van Ajax veel verder komt en sneller ontwikkeld aan de hand van 3 van dat soort ervaren spelers ook. En dat niet ervaren maar ook echt direct versterkingen.

Het is natuurlijk niet voor niets dat Ajax in Europa al jaren ook niks laat zien. En dan nieta lleen in de CL, maar ook in de EL de afgelopen jaren niet en ook dit jaar weer niet.

Het probleem bij Ajax en Nederland is dat wanneer onze talenten dragend worden voor een team ze al zijn vertrokken naar het buiteland. En nu kunnen ze steeds 1 geweldige wedstrijd spelen gevolgt met een mindere wedstrijd

10 februari 2016 om 09:55

Je draait het om; als je aankopen niet beter zijn dan de eigen jeugd dan is dat dus geen goed beleid...

10 februari 2016 om 10:22

@capis

Guardado en de Jong kun je achteraf bezien geslaagde aankopen noemen, maar dat waren natuurlijk ook gokjes met een redelijk hoog risicofactor. Ze konden slagen, maar net zo goed volledig mislukken na een behoorlijke tijd voornamelijk bankzitter te zijn geweest. Je moet ook geluk hebben dat de puzzel als elftal goed in elkaar valt en de aanwinsten zich gaan profileren als een toegevoegde waarde.

Bovendien werden deze spelers ook gehaald omdat er toen versterkingen nodig waren om gaten in de selectie op te vullen. De slechte resultaten in seizoen daarvoor waren daarvoor een duidelijke indicator. Het elftal onder Cocu functioneerde de tweede seizoenshelft voor geen meter en in de jeugd stonden klaarblijkelijk ook geen opvolgers klaar. Dat geldt ook voor Moreno na het wegvallen van Rekik.

Bij Ajax, dat sowieso eerder voor de jeugd kiest, worden Sanogo en Heitiga gehaald voor de breedte. Dat is toch een andere insteek, al heb je gelijk dat wat ervaring, zeker op de plek van Gudelj, het elftal verder had gebracht. Maar voor de welke basisplekken je aanstormend talent moet slachtofferen ter faveure van ervaring is maar de vraag.

Intussen krijgen ook spelers als Klaassen en Cillissen steeds meer ervaring en ook spelers die jong gebracht zijn pakken hun jaartjes mee. Als die ontwikkeling zich doorzet en deze spelers besluiten wat langer te blijven, dan heb je misschien meer aan de ervaring van deze jongens, die het spelletje door en door kennen, dan aan de ervaring van een tweederangs of derderangs speler, die wel naar onze Eredivisie wil komen, maar niets toevoegen.

10 februari 2016 om 10:23

Noemen jullie eens een speler die Ajax moet halen voor de komende jaren, waarvan je weet dat hij het beter gaan doen dan de A1 spelers die gisteravond stonden te vlammen.

Hoe behouden we onze beste poppetjes langer, dat is wat mij betreft de vraag. Bespaar jaarlijks miljoenen op een Sinkgraven, en verhoog het salarisplafond in stappen. Dat is nog eens beleid. En niet gokken op een Guardado of De Jong, want Capris, jouw lijstje spelers die bij Ajax basis zouden spelen is een aantal malen kleiner dan het lijstje weggegooid geld.

10 februari 2016 om 11:06

@buiter:

Het is niet alleen gokken natuurlijk het is ook een vorm van goed scouten. En Brands heeft gewoon een heel goed netwerk, dat heeft hij al jren. Bijv die Pereiro net zo, was niet eensbelachelijkduurmaar wel een goede speler. En dan moet het altijdnog maar goed vallen dat is zelfs met aankopen van 50 miljoen. Maar kan wel al veel uitvlakken.

Naja vooral Sanogo werd wel gehaald in de hoop dat hij het spitsen probleem zou oplossen.
Een geweldig voorbeeld is Dost, waar Feyenoord het een jaar geleden bij heeft geprobeerd. Ik weet haast zeker dat Ajax hem wel had weten te halen. Ajax heeft gewoon nog steeeds de meeste uitsraling in Nederland naar het buiteland.
Of net als Defour die niet naar PSV wilde maar naar Anderlecht ging. Ik durf te zeggen dat Ajax wel kans bij hem had.

Klaasen en Cillesen hebben nu de ervaring zeker Cillessen maar die zie ik dan volgend jaar ook haast zeker wel vertrekken. Er was dit jaar al een kans dat hij ging. En ook Klaassen zie ik max nog 1 jaartje blijven helaas voor Ajax, want hij is belangrijker dan veel denken.

Ajax doet het verder erg slim door veel geld te investeren in de jeugd, maar gooi daar dan 3sterkhouders tussen. Dan is de jeugd vrijer ook, dan blijven die meer uit de wind.

Kijk bijv Wijnaldum, moest Feyenoord dragen en liep helemaal vast in zijn ontwikkeling. Eerste jaar bij PSV ging het ook nog niet top. Kreeg de ervaring van Guardado naast zich en ging ineens weer geweldig spelen.

10 februari 2016 om 11:39

Ik heb juist de indruk dat Klaassen en Cillessen spelers zijn die we nou wel eens kunnen behouden. Goede CL clubs staan niet voor ze in de rij en qua Oranje schieten ze niet veel op met een transfer. Ajax zal aantrekkelijker moeten zijn dan de buitenlandse middenmoot. Tijd om eens twee topaanbiedingen te doen.

10 februari 2016 om 12:00

@sloep01

Dat is anders wel de juiste weg, dat ajax een veredeld jeugd team is, dat is een gevolg van de focus op de opleiding. In europa doet PSV het gewoon erg goed en Ajax heeft het redelijk gedaan, zeker niet goed dat zou het pas zijn geweest als we de tweede ronde hadden gehaald. Daar waren we echter wel dichtbij een aantal keer.

En uitgeschakeld door tweede rangclubs? Ajax heeft met uitzondering van dit jaar altijd tegen de top 3 van de wereld moeten spelen, Barca, Real en zelfs een keer tegen Dortmund, Real en Man City de kampioenen van de drie grootste competities.

Ajax kwam vorig jaar gewoon verder dan PSV in de EL.

10 februari 2016 om 12:00

@capis

Natuurlijk bestaat de kans dat Klaassen of Cillissen één der komende seizoenen gaat vertrekken, maar dat zie ik De Jong of Guardado ook nog wel doen. Wat dat betreft maakt het niet uit of het een aankoop is of een opgeleide jeugdspeler met ervaring. Als je opbouw qua leeftijd, ook al is het jong nog allemaal, een beetje redelijk in elkaar steekt en het zit een beetje mee, dan volgt het zich op natuurlijke wijze op. Met Veltman, Bazoer, Riedewald, Tete, Dijks bijvoorbeeld. Qua generatie-opbouw ziet het er al een stuk beter uit dan het seizoen hiervoor.

Wat het scouten van Guardado betreft heeft PSV natuurlijk een goede naam opgebouwd bij spelers, clubs en zaakwaarnemers uit Latijns-Amerika. Ook spelers als Moreno (een AZ bekende van Brands en vriend van Guardado) was het specifieke scoutingsapparaat aldaar en de goede naam van PSV een voordeel. En zoals je al zegt, de beoogde nummer één Defour kwam niet, dus schakelde men over op Guardado.

Ajax werkterrein qua scouting heeft zich de laatste jaren meer toegespitst op Scandinavië, Zuid-Afrika, België en Ex-Oostblok. Latijns-Amerikanen en Ajax is behoudens een uitzondering als Suarez niet altijd een goede match geweest in het verleden.

Maar ik ben het ermee eens dat Ajax sinds Poulsen bijzonder ongelukkig is geweest met het aantrekken van ervaring. En het is ook een gegeven dat een ervaren speler aan specifieke eisen moet voldoen, een Ajax adept of ex-Ajacied zou het mooiste zijn geweest, maar helaas lagen die niet voor het oprapen.

10 februari 2016 om 12:03

@glory

Die zaakjes heeft Ajax tegenwoordig op orde, in tegenstelling tot de generatie van Eriksen heeft Klaassen onlangs tot 2019 verlengd, ligt naar dit seizoen nog 3 jaar vast en die ik zie alleen voor de hoofdprijs vertrekken. Daarnaast als hij nog een seizoen blijft weet ik zeker dat van de Beek het stokje over kan nemen over 1,5 jaar.

Tete, Fischer en Cillessen zouden verlengt kunnen worden. Maar Cillessen gaat al lastig worden, ik denk dat ajax alvast een keeper moet scouten of opleiden. De eerste twee moeten zelfs snel verlengen.

10 februari 2016 om 12:13

@glory

Juist! Ik denk dat investeringen zoals in Sinkgraven, Zivkovic, van der Hoorn, Younes ook wel goed zijn, vooral om de gaten op te vullen.

Vergeet niet dat de kern van het probleem vooral is dat Eriksen vertrok toen hij 21 was, was hij twee jaar langer gebleven hadden we Duarte (miskoop) niet hoeven te halen en was Andersen wellicht niet verdronken. Siem de Jong had ook nog een jaartje mogen blijven van mij. Zelfde met Alderweirld, toen moest je wel een RCV halen en van der Hoorn leek mij een prima keuze die het nog steeds kan maken. Geldt ook voor Younes, die kwam omdat Kishna niet wou verlengen. Conclusie, aankopen zijn er vooral om de te vroeg vertrekkende spelers uit de opleiding op te vangen. En zoals bij Gudelj om specifieke kwaliteiten toe te voegen, er weinig uit de opleiding komt (spits, Milik, Zivkovic, Dolberg) of als er doorgeselecteerd moet worden (boilesen).

Voor volgend jaar zie ik al dat we nauwelijks aankopen nodig gaan hebben. Ligt eraan wat er vertrekt, maar Serero, van Rhijn, Duarte en Boilesen kunnen we sowieso al makkelijk opvangen met de jeugd, op de flanken zijn er ook voldoende opties.

Afhankelijk van wat van der Hoorn doet zie ik ons nog wel een RCV nodig hebben, misschien moeten we van der Hoorn wel een seizoen verhuren om daarna Veltman te vervangen. Van Bruggen acht ik er nog niet klaar voor. Linksachter moet er gewoon een jeugdspeler doorkomen, Savastano bijvoorbeeld of Dankerlui.

Verder is de keeperspositie een probleem als Cillessen wordt weggekocht (lijkt mij niet onredelijk) ik hoop dat Onana er klaar voor is maar ik betwijfel het. Wellicht moeten we alvast een Michel Vorm, Gomes of Stekelenburg vragen. Ook de spits is onzeker alhoewel daar wel wat talent aanwezig is met El Azzouzi, Hendriks, Dolberg, Walian en Zivkovic, afhankelijk van hoe die het doen moet je wellicht een spits halen.

Kortom wellicht een keeper, schaduwlijstjes klaar, afhankelijk van van der Hoorn een Rcv, ik zou St. Juste eens goed scouten en wellicht een spits.

10 februari 2016 om 12:54

Ja man goed gedaan John, alleen gaan jij en Glory maar meteen voorbij aan het feit dat dit Ajax in dezelfde loting er niet door gekomen was.

Jullie houding is 'als PSV het kan, kunnen wij het ook' maar de afgelopen 2 jaar heeft toch wel bewezen dat Ajax Europees niks te zoeken heeft. Daar spelen namelijk mannen, die fysiek veel en veel verder zijn dan de letterlijk jochies, jongetjes, knaapjes van Ajax. Die zouden in dezelfde poule niet kunnen brengen wat PSV wel bracht: strijd, hard werk en fysieke duels winnen.

In plaats daarvan werd Ajax eenvoudig en kinderlijk aan de kant geschoven door een aantal ploegen waar je tot voorheen nooit van gehoord had, op dezelfde manier als dat PSV won, met strijd, hard werken en fysieke duels aangaan.

Ajax heeft absoluut niet wat er nodig is in Europees voetbal, dus zeuren over dat PSV in pot 1 zat (en vergeten dat Wolfsburg uit pot 4 werd geloot) is niet eens relevant. Ajax had namelijk niet van dit 'gehandicapte' Manchester United of dit Cska gewonnen, als je in een poule met nog slechtere teams als Fenerbahçe, Celtic en Molde van de 6 gespeelde wedstrijden er maar 1 (!) wint. Dan is de derde plek in de Europa league gewoon de plek waar je (sowieso dit seizoen) thuis hoort.

10 februari 2016 om 14:20

Simon ik zou als ik jou was niet de club coefficientenlijst opzoeken want dat wordt pijnlijk voor je.

10 februari 2016 om 16:49

@glory

Ik ben in ieder geval geen fan van die coefficientenlijst. Maar door je reactie ben ik toch eens gaan zoeken.

Als je de Uefa coefficientenlijst erbij pakt van de laatste 5 jaar van de Uefa zie je dat Ajax (29ste) volgens de lijst aan zijn stand verplicht was om eerste te worden in deze poule. Celtic (51), Fener (60) en Molde (104) hadden volgens die lijst geen partij moeten zijn voor Ajax.

PSV (33) heeft daarentegen gespeeld tegen Manchester (20), Cska (38), Wolfsburg (39). Volgens de lijst zou PSV hierin dus 2e in de poule worden.

Hieruit blijkt dat voetbal geen spelletje is van de lijsten en statistieken.

Dit neemt niet weg dat het een knappe prestatie blijft van PSV en dat Ajax helaas niet door ging in de Europa League. Als Nederlandse supporter ben je toch een beetje extra voor een Nederlandse Club in Europa.

10 februari 2016 om 17:43

Met die lijst kun je een mooie vergelijking maken van de internationale prestaties van Ajax en PSV van de afgelopen vijf jaar. En dan moet je toch een beetje lachen om de reactie van Simon

10 februari 2016 om 11:53

Klopt wel iets van wat je zegt, veel ajax supporters begrijpen de visie van Ajax niet. Daarbij verwacht men veelal teveel in veel opzichten, europese prestaties maar ook van bv. aankopen, men kijkt daarbij naar de korte termijn. Dat terwijl Ajax toch vaak op de lange termijn investeert, Cillessen werd aanvankelijk ook als miskoop bestempeld, maar had tijd nodig en heeft zich nu ontwikkeld tot topkeeper durf ik wel te zeggen. Zo kan het ook met van der Hoorn, Milik, Sinkgraven of Zivkovic lopen.

Daarnaast draait het bij Ajax vooral om opleiden en dat gaat zeer goed, met Tete, Riedewald, El Ghazi en Bazoer zijn er in korte tijd 4 toptalenten doorgebroken. Ook hebben Cerny en van de Beek hun opwachting al mogen maken en daarvoor zijn Veltman, van Rhijn, Boilesen, Kishna en Klaassen doorgebroken. Met wisselend succes deze laatste groep.

Kijk je dan naar de huidige A1, die gisteren bv. 3-1 van Sevilla wonnen die met een ouder team speelde, dan kijk je je ogen uit. De ligt bijvoorbeeld, 16 jaar oud, beer van een vent al en moest tegen de 20 jarige Nane spelen, deed het goed. Zeefuik, de Ligt, Eiting, Nouri, Dekker, Sierhuis zie ik allemaal wel kansen voor in het eerste. Dankerlui, Bergsma, Groothuizen zie ik het via jong Ajax ala Veltman ook nog wel halen. Dan heb je daar Dolberg nog lopen en de van een zware blessure herstelde Bay.

Komt bij dat er in Jong Ajax nog een Muric, Frenkie de Jong, El Mahmoudi, Onana, Owusu, Sanniez, Savastano rondloopt en dat Becker, Menig, Andersen, El Azzouzi op huurbasis het prima doen.

Dat Dijks en Younes voor in totaal 2,5 miljoen nu al directe versterkingen zijn is grote klasse van Overmars. Gudelj heeft ook toegevoegde waarde maar brengt aanvallend te weinig in mijn ogen.

Er zitten inderdaad al heel wat middenvelders in de selectie van psv. Echter ging er in de winterstop een weg (Vloet) en komt er dus een betere terug (van Ginkel). Prachtig voorbeeld van doorselecteren...

10 februari 2016 om 08:08

Vind vloet meer een spits.

10 februari 2016 om 10:16

Vloet is van origine een aanvallende middenvelder, speelde bij Cambuur een wedstrijdje spits, maar nadat van Veen werd gehaald ging hij gewoon een linie terug. Vloet komt in mijn ogen trouwens veel te kort om in de toekomst van grote waarde te kunnen zijn voor PSV 1. Past beter bij een middenmoter.

10 februari 2016 om 10:52

Ook voor een middenmoter in de eredivisie komt Vloet te kort. Past naar mijn idee veel beter bij een JL club. Maar ja, hij vindt zichzelf erg goed. En pappa zal hem ook wel wijs hebben gemaakt dat hij hoger op kan. Blonk in de JL totaal niet uit. Er lopen veel betere spelers rond voor die positie bij onder andere Sparta, Vvv, Nac, Eindhoven en Volendam.

10 februari 2016 om 09:03

Ik zie het als een prima huur, zeker met oog op het programma en blessures. Guardado, Hendrickx, Maher, Schaars, Propper en van Ginkel zijn 6 volwaardige middenvelders

10 februari 2016 om 10:24

Vloet is spits, geen middenvelder

10 februari 2016 om 11:36

Doorselecteren maar het geeft ook aan waar PSV de prioriteit legt, aankopen en niet op de jeugd. Korte termijn en niet op de lange termijn, prima keuze, maar niet zonder consequenties.

10 februari 2016 om 11:59

Want wat zijn de consequenties dan? Laatste cl wedstrijd deden 5 spelers uit de jeugdopleiding van PSV mee, dus daarmee hebben ze al een signaal afgegeven dat jeugdspelers gewoon de kans krijgen bij Psv. Daarnaast hoef je niet te kiezen voor de korte of lange termijn, zoals het nu lijkt maakt PSV keuzes op beide termijnen. En dat is zoals het hoort vind ik. Maar zoals ik al eerder schreef ik hoor graag van jou wat de consequenties zijn?

10 februari 2016 om 12:17

De consequenties zijn dat de jeugd weinig perspectief ziet waardoor ze (terrecht) liever naar engeland gaan en dan heb ik het vooral over de toptalenten. Het probleem is dat die spelers al een 1-3 jaar geleden doorgebroken zijn, Brenet, Zoet, Willems, Hendrix en Locadia, alleen Hendrix is wat recenter. Er is geen nieuwe aanwas en dat zien de jeugdspelers ook, zeker als een Ajax ze wel opstelt.

Ik vindt de visie op de lange termijn goed, uiteraard doet Ajax op korte termijn haar best en wil het kampioen worden, het is geen tussenjaar, maar men gaat niet boven de stand leven en meer uitgeven dan begroot wordt met EL. En blijft daarbinnen investeren in de opleiding en niet in spelerssalarissen. Vergeet niet dat de selectie van Ajax ook een stuk meer waard is dan die van PSV en kwalitatief doen ze niet onder. Wel heeft PSV meer ervaring, maar het nadeel daarvan is ook dat die spelers minder waarde hebben financieel.

10 februari 2016 om 13:29

Ah zoals Donyell Malen die liever naar Engeland gaat, maar jij (afcanats) bent zo clubblind dat je dat fenomeen alleen bij PSV ziet en een 'consequentie' van het beleid noemt.

Wat doet een groot talent van AS Roma dan bij Psv, als je er geen kansen zou krijgen? En wat doet Bergwijn dan bij Psv?

Feit blijft dat PSV wil concurreren op Europees niveau en Ajax alleen in de speeltuin. Als je je dus op een hoog podium wil laten zien als talent, kun je beter bij PSV aanhaken. Dus gooi jezelf in een stinkende prullenbak als je serieus in jouw bs-argumenten gelooft.

Heel fijn dat de jeugd alle kansen krijgt bij Ajax, maar je wil als supporter toch niet naar een stel kinderen kijken?? Daar betaal je toch geen dure seizoenskaart voor?? En als die talentjes het eindelijk Europees leuk doen, dan zijn ze zo weg. Het is dus geweldig voor de grotere clubs dat Ajax talenten opleidt die bij Ajax hun fouten mogen maken, en zodra ze constanter worden zijn ze bijna onhoudbaar.

Van Ginkel is een prima eredivisie voetballer komt net te kort voor de (sub) top in de PL maar kan prima meekomen bij Psv. Ik vraag me alleen af ten koste van wie het aantrekken van van Ginkel uiteindelijk zal gaan. Als Guardado fit is speelt hij Propper waarschijnlijk ook dat zal het gaan tussen Hendrix en van Ginkel.
Ik kan me niet voorstellen dat van Ginkel volgend jaar definitief over genomen zal worden het verschil tussen een Chelsea salaris en het salarisplafond bij PSV is simpelweg te groot.

Ajax heeft het ijzer mooi voorverwarmd .. en psv smeedde het toen het heet was. Ajax was toen even met pauze.. lees: overmars

10 februari 2016 om 07:56

Ja die hadden inmiddels andere spelers na vaak voor van ginkel gekomen te zijn maar wat maakt het uit.

Kunnen we misschien ophouden met beleid met elkaar vergelijken?
PSV doet waar ze altijd goed in geweest zijn, maar leggen wederom meer risico in hun beleid. Tot op heden pakt dat goed uit voor mijn club, en dus staat iedereen erachter.
Ajax heeft voor een andere weg gekozen en doen dat gewoon erg goed. Nee het spel is nog niet wat het zou moeten zijn, maar er staan veel jongens uit de eigen jeugd en daar kun je alleen maar respect voor hebben. Ik hoop dat PSV een goede balans blijft toepassen tussen sterke aankopen en jeugdspelers inpassen waar mogelijk. Het zou jammer zijn als een Bergwijn volgend jaar weer geen echte kans krijgt. Wat mij betreft is er op dat vlak nog een hoop te doen voor PSV.
Feyenoord heeft dit jaar in mijn ogen goed ingekocht met de middelen die ze hebben. Die weten heel goed waar ze vandaan komen en laten zich niet gek maken. Rutten is wat dat betreft een beetje gefrustreerd vanuit zijn eigen periode bij Feyenoord. Maar dat wist je op het moment dat je instapte.
Al met al doen zowel Ajax als PSV het prima, in het kader van hun eigen beleid en presteert Feyenoord gewoon naar kun kunnen.

10 februari 2016 om 09:06

Helemaal mee eens, dat continue vergelijken is verschrikkelijk. Net een stel kinderen. Jij deed dat, ja maar jij.....

10 februari 2016 om 11:20

Fijn dat iemand het inderdaad ook zo ziet, ik zie alleen niet waarom we moeten stoppen met vergelijken, je moet de verschillen juist onderkennen voordat je kritiek levert op het beleid. Vaak, ook bij mede ajacieden, ontbreekt het hieraan. Men wilt grotere aankopen ala Guardado, van Ginkel of Luuk de Jong maar dat strookt niet met het beleid om meer jeugd in te passen, daar zit hem het probleem. Daarbij moet je ook bv. naar salaris kijken.

PSV doet het goed inderdaad, maar wijkt wel af van, meer met de opleiding doen wat een aantal jaren geleden hun plan was. Niet iedereen onderkent dat, ik zeg niet dat er iets mis mee is. Wel brengt het zoals je zegt risico's met zich mee op financieel gebied.

Ajax doet het ook erg goed, met name vanuit de opleiding is er een stroom van talenten op gang gekomen. Er mag wat meer ervaring bij maar het ontbreekt vooral aan ruimte op de begroting om hogere salarissen te betalen, mede juist door het investeren in ondersteunend personeel en de opleiding. Hopelijk kan Ajax structureel voor meer inkomsten zorgen en zo ook een 1,6 miljoen aan bv. een type Luuk de Jong betalen.

Feyenoords beleid vind ik ronduit slecht, die zijn van hun sterke opleiding afgestapt en overgestapt op middelmaat. Dat Jari Schuurman nog geen minuten heeft gemaakt verbaasd mij. Men moet daar juist van de middelmaat af, de types Kuyt, El Ahmadi, Elia blijven halen (goed gedaan) en meer jeugd gebruiken.

Dat is meer geluk van het juiste moment voorgeschoten te krijgen dan iets anders. Als van Ginkel in de basis had gestaan bij Stoke was hij nooit weggegaan. Nu dat van Ginkel eindelijk inziet dat hij niet niveau Chelsea, AC Milan en zelfs niet Stoke is, wist hij dat hij terug naar NL moest of naar een andere league die hel wel aankan om niet totaal uit beeld te raken. Dat Guardado net geblesseerd raakte was zijn geluk want PSV wil natuurlijk graag geen modderfiguur slaan in de CL en dan is van Ginkel een aangename aanvulling voor het halve seizoen.

10 februari 2016 om 09:36

We kunnen hier natuurlijk fijn jaloers gaan reageren dat hij niet in de basis stond bij Milan en Stoke.... Maar als dat zo was had je hem niet kunnen halen he...
Gewoon een prima speler voor PSV.....

10 februari 2016 om 09:51

Dat van Ginkel een prima spelers is voor PSV en te kort komt voor de nummer 11 uit de PL zegt heel veel over de treurige staat waarin de eredivisie zich begeeft.

PSV heeft te snel gehandeld. Guardado zit er weer aan te komen. Maar het transferbeleid is daar wel beter als bij ons.

10 februari 2016 om 11:00

Nogmaals: van Ginkel is niet gehaald voor de geblesseerde guardado, Brands was voor de kerst al bezig met die jongen.

10 februari 2016 om 11:54

Dat weet ik daarom was het ook niet nodig om van Ginkel te halen ze hebben middenvelders genoeg.

10 februari 2016 om 11:24

Klopt, echter het jeugdbeleid is weer minder en dat heeft zeker met elkaar te maken. PSV had ook kunnen kiezen voor Paal of Vloet, maar men geeft deze jongens geen kans. Dat gaat ook zijn uitwerking op de opleiding krijgen, als jeugdspeler, zit je in de jeugd om door te breken.

10 februari 2016 om 12:34

Vloet is niet goed genoeg en paal en bergwijn te jong. Je hebt vloet duidelijk nooit zien spelen

10 februari 2016 om 12:37

Bij Ajax zijn ze niet te jong en bij twijfel geven ze wel een kans.

10 februari 2016 om 13:35

Bij Ajax zijn ze nooit te jong, Ajax heeft ze liever zo jong mogelijk in het veld staan. Maar jij ziet daar de consequenties niet van in.

Europees is het een drama, en wordt het ook niet beter. Maar goed stel een Vloet op en neem al zijn beperkingen voor lief, want hij is toch zo jong!

Ik ben maar wat blij dat er bij PSV geen sprake is van deze vreemde fetisj.

Leuk. Als ze straks geen kampioen worden zijn dit ineens de domme beslissingen. Hierdoor krijgen anderen minder speeltijd, beginnen te mokken etc. etc.

Worden ze wel kampioen dan is het een geniale zet.

Hoe je het ook wend of keert. Alles staat of valt bij succes. En de lijn daartussen is flinterdun. Kijk naar de bekeruitschakeling. Met een beetje pech hebben ze straks helemaal niets. Is Brands dan nog de held? Het is allemaal zo vergankelijk en het gaat net zo snel als dat het komt.

Dit is zeker een versterking voor PSV en kan ook bepalend zijn voor het kampioenschap.
Daar staat tegenover dat ik wel snap waarom jeugdspelers PSV verlaten. Welke middenvelder uit de jeugd gaat nu nog minuten kunnen maken?

10 februari 2016 om 10:21

Vloet en Ritzmaier komen te kort. Paal en Leemans moeten eerst nog maar een jaartje verhuurd worden, zijn nog te jong voor een vaste plaats (al mogen ze van mij best een keertje invallen bij een voorsprong ipv schaars). Hendrikx speelt gewoon basis, hopelijk ook nog wanneer guardado terug komt.

10 februari 2016 om 10:21

Hendrix ;D

10 februari 2016 om 11:27

Dan heb je het ook wel gehad als je het over de laatste 2 jaar hebt, Hendrix was vorig jaar al doorgebroken, maar ok, dit jaar definitief. Hij is dan ook de enige die doorbreekt. De huur van Ginkel kan goed zijn voor de kracht van de selectie (kan ook problemen veroorzaken) maar is funest voor de jeugdspelers op het middenveld zoals inderdaad een Paal.

Guardado, van Ginkel, Propper, Hendrix, Maher en Schaars, nou succes, daar kom je als jeugdspeler niet door.

Psv heeft ambitie en je ziet een stijgende lijn in hun prestaties. Voorak Europees. Zij leiden goed op en durven te kopen en te huren. Helaas voor Ajax mijn club. Ajax presteert al jaren slecht in Europa en er is geen stijgende lijn. Iedereen kan dat zien. Ajax is helaas NIET ambitieus. Mijn complimenten voor de leiding van Psv.

10 februari 2016 om 11:32

Het gaat een jaartje goed, je zou hooguit kunnen zeggen dat er een stijgende lijn is ingezet. Het jeugdbeleid is helemaal niet goed, niemand breekt er op dit moment door bij Psv, Hendrix zou je kunnen noemen maar dan heb je het wel gehad. Dat is in schril contrast met Ajax waar er een 5-6 tal talenten doorbreken en potentie voor nog meer.

PSV koopt goed in, maar wat de gevolgen zijn voor de opleiding, dat is denk ik niet goed. Ajax heeft het daarnaast niet zo slecht gedaan, eerder redelijk. Men deed wat je zou verwachten, werdt altijd wel derde in de poule en boven Man City eindigen was zelfs uitzonderlijk knap. In de EL vaak ongelukkig uitgeschakeld maar ook vaak de ploeg die het verst kwam zoals vorig jaar. Twee keer zeer ongelukkig uitgeschakeld met 8 en 9 punten, een keer door de knipoog kroaten en twee onterrecht afgekeurde doelpunten en een keer door de makkelijke penalty voor Baloteli thuis tegen Milan. Ajax had wel de pech dat het altijd bij de top 3 van de wereld in zat, dan wel Barca dan wel Real of gewoon de kampioen van Duitsland, Engeland en Spanje in een poule.

Ajax heeft wel ambities, maar heeft een iets uitdagendere koers met minder financiele risicos. De jeugd moet voorop staan, dat gebeurd nu, nu moet er nog ruimte ontstaan voor langer binden van talenten wat ook gebeurd en vooral wat ervaring erbij. Dat kunnen we ons nog niet veroorloven dat laatste.

10 februari 2016 om 13:43

Van de 6 Europese wedstrijden dit seizoen maar 1 gewonnen. Tegen de geweldige ploegen Molde, Fenerbahçe en Celtic.

Maar jij staart je blind op een paar wedstrijden in een grijs verleden, toen er op een heleboel posities nog betere spelers opgesteld stonden. Nu wordt de basis elf steeds jonger, en de resultaten in Europa steeds minder. En ik raak steeds meer geïrriteerd door de naïviteit waar Ajax mee Europa in trekt. En de supporters raken steeds vermoeider omdat ze moeten kijken naar FC Kind in het Veld.

Maar alles gaat goed, want het beleid is gericht op de lange termijn.

Psv heeft ambitie en je ziet een stijgende lijn in hun prestaties. Voorak Europees. Zij leiden goed op en durven te kopen en te huren. Helaas voor Ajax mijn club. Ajax presteert al jaren slecht in Europa en er is geen stijgende lijn. Iedereen kan dat zien. Ajax is helaas NIET ambitieus. Mijn complimenten voor de leiding van Psv.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren