Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Mister Ajax buigt het hoofd al: ‘PSV wordt kampioen’

Laatste update:

Na 21 van de34 competitiewedstrijden denkt Sjaak Swart zeker te weten dat Ajax er niet meer vandoor zal gaan met de landstitel. De oud-aanvaller van de Amsterdammers schrijft zijn club in De Telegraaf af voor kampioenschap nummer 34 in de historie. Swart vermoedt dat PSV, dat afgelopen weekeinde de leidende positie pas overnam van Ajax, zijn titel zal gaan prolongeren.

/

Het stoort Swart dat Frank de Boer niet meer rugdekking heeft gekregen van de leiding van Ajax. Hij maakte de club viermaal achtereen kampioen van Nederland en zei in januari herhaaldelijk te hopen op een spits erbij. “Als hij vanuit het trainingskamp in Turkije de noodklok luidt, moet gewoon de portemonnee worden getrokken, want Frank werkt elke dag met die gasten en weet echt wel waarover hij praat”, aldus Swart.

De oud-aanvaller baalt ervan dat serieuze versterking uitbleef en vindt dat de Raad van Commissarissen gewoon permissie had moeten verlenen voor de komst van een extra spits. Nu was de terugkeer van Richairo Zivkovic de enige noviteit in Amsterdam: in zijn plek vertrok Yaya Sanogo weer na een teleurstellend half jaar. Volgens Swart is het probleem dat de RvC te krampachtig naar het verleden blijft terugblikken.

/

Daar zijn weliswaar dingen fout gegaan en toen zijn met regelmaat verkeerde spelers aangetrokken, maar dat had niet mogen betekenen dat De Boer nu niks kon doen. “We hebben 100 miljoen op de bank en een spits was noodzaak. Je ziet dat Ajax met Arek Milik een spits heeft die vijf wedstrijden geen gehoor gaf. Tegen Roda JC heeft hij nu één keer gescoord, maar het is allemaal zo mager”, aldus Swart, die Ajax nog aanraadde Rafael van der Vaart terug te halen van Real Betis. Die deed het volgens hem heel goed in de derby tegen Sevilla. “Die had je als valse spits gewoon kampioen gemaakt.”

Nu gaat die titel, volgens Swart althans, dus naar concurrent PSV. Vorig seizoen waren de Eindhovenaren al de baas en door de vasthoudendheid van de voorbije weken denkt Swart te weten dat de lichtstad opnieuw ‘de schaal’ binnen zal halen. “PSV wordt kampioen. Nu wel, ja. Ondanks het feit dat PSV nog in de Champions League en KNVB Beker zit. Het is een voetbalterm dat altijd alles voor de landstitel moet wijken, maar bij Ajax gebeurt dat niet…”

Denk je dat Sjaak Swart gelijk krijgt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Sjaak heeft wat de titel betreft volkomen gelijk, hoe pijnlijk dit ook klinkt.

Ajax had gewoon moeten investeren. De titel is in NL tegenwoordig zó belangrijk (buiten de prestige). Moet je eens kijken wat je terugverdient alleen al met het CL-startgeld. Een goede spits/aanvaller is dan meteen terugverdiend.

Maar aan de andere kant heeft de RvC ook wel gelijk. De spelers, die het Technisch Hart halen zijn geen echte versterkingen, terwijl daar wel flinke bedragen voor betaald zijn (sinkgraven, Milik, Duarte, Viergever etc). Maar uit dat oogpunt hadden ze Overmars uit zijn functie moeten heffen of hem alleen verantwoordelijk maken voor het binnenhalen van talentvolle jeugd. Maar voor het eerste bakt hij er helemaal niets van !

4 februari 2016 om 07:31

Nou, deze tactiek van het zoeken van de underdog positie in de wintermaanden zijn we inmiddels wel gewend uit Amsterdam De 4x dat de Boer op rij kampioen werd stonden ze er in de winterstop ook niet goed bij... en was het voetbal en de punten ook verre van een zekerheid. Echter denk ik nu dat de Boer zn invloed op is.. zijn chemie weg is. Das wel een verschilletje.

En qua investeren... Dat kan wel zo zijn maar dan moet t zeer zorgvuldig gebeuren. Psv heeft ook aardig geinvesteerd om kampioen te worden met advocaat... maar werd het niet. Toen scheeuwde iedereen moord en brand over investeren en was de jeugd the way to go

Daarom is het het belangrijkste een team te creëren. vind je spelers die kwalitatief top zijn EN ook nog substiantieel bijdragen aan de teamgeest dan is het pas een gedegen investering

4 februari 2016 om 08:22

Goed artikel, maar als je dan afsluit met vd vaart terug halen, dan zet je jezelf weer voor joker.

En Frank kan wel roepen een spits erbij, maar dan moet hij wel zo een spits wel juist gebruiken.
En die huurspelers hebben tot nu toe ook geen potjes gebroken, dus kan me goed voorstellen dat de RvC ook denkt ga eerst maar eens goed scouten voordat je weer geld vergooid. Valt me ook op dat de huurspelers vaker geblesseerd zijn dan spelen.

4 februari 2016 om 09:07

Uiteindelijk blijft PSV investeren. Ook afgelopen jaar, het jaar ervoor, nu in de winterstop. Alles om kampioen te worden. Dat gebeurt bij Ajax dus niet. Dat PSV toen investeerde en geen kampioen werd had te maken met de leidinggevenden toen (Dick o.a.) en ook met kwaliteit van de tegenstanders. Nu is dat wel anders. Cocu heeft zich sterk ontwikkeld, wat mij verbaasd heeft na z'n eerste jaar, maar blij om te zien dat hij het goed doet. En helaas bij Ajax verkeerd beleid gevoerd en dus minder tegenstand. Vorig jaar is PSV met overmacht kampioen geworden en bij de eindstreep dit jaar verwacht ik het weer.

En beetje zwak om te beginnen over underdog. Want als je z'n motivatie hoort dan heeft het niks met underdog te maken. De kwaliteit is er niet. In de jaren hiervoor, met de achterstanden, was de kwaliteit er wel. Dus toen kon 't en trouwens, toen hoorde je juist de bravoure van 'we gaan ervoor'. Nu is de stemming totaal anders. Weinig die er geloof in hebben. Hoop hebben we wel, maar geloof toch wel minder.

4 februari 2016 om 07:32

Helemaal mee eens. Heb het hier al vaak geroepen maar Ajax is meesterlijk goed in goede jeugd scouten maar directe versterkingen voor het eerste zijn een drama. Bij Psv zijn ze juist erg goed in het aantrekken van directe versterkingen! Ik kijk dan ook met jaloezie naar de aankopen van Brands. De enigste juiste transfer die Ajax zou kunnen doen is Brands halen maar die kans is te verwaarlozen

4 februari 2016 om 07:49

Je stokpaardje is weer vroeg van stal zie ik. Je begrijpt kennelijk niet dat het helemaal geen kwestie van geld is. Ajax was prima bereid te investeren, maar een speler met de vereiste kwaliteiten komt niet naar de eredivisie. Wat rest is een dure gok, a la Luque. Persoonlijk ben ik erg dankbaar dat Ajax aan dat soort ellende niet meer begint.

Goed, Ajax legt in januari 20 miljoen neer, 13 voor de aankoop en 7 voor 3 jaar salaris. Daarvoor zoeken ze een ervaren spits die graag naar de eredivisie komt en er dit seizoen nog 10 maakt, 10 aflegt en de spelers om zich heen beter laat voetballen. Bovendien moet hij met zijn prestaties rechtvaardigen dat de verhoudingen in het salarishuis worden scheef getrokken. Geef mij eens een naam die hieraan voldoet?

Milik volstaat om kampioen mee te worden. Ik had ook liever Luuk de Jong maar dat was een zeldzame voltreffer en een tweede kan Marcel Brands zelf ook niet opnoemen. Het probleem zit hem bij Ajax niet in de spits, maar buitenspelers (nu rechtsback) en vooral in de vorm. De winterdip is er elk jaar en ze zijn er vaak ook sterk uitgekomen. Maar ik geef Ajax nog alle kans als ze zich snel herpakken. PSV gaat ook geen 13 wedstrijden winnen, na zondag kan het er alweer anders voorstaan.

Hoe het ook loopt, ik hoop dat de Boer nog heel erg lang bij Ajax blijft, geweldige coach die fantastisch werk levert met beperkt materiaal.

4 februari 2016 om 08:46

Het is jou onderhand zo vaak door de Boer en co aangepraat dat het niet kan, dat je het begint te geloven. Alle ambitie is er wat dat betreft uitgeslagen. PSV is wat dat betreft de club in nederland die het meeste aan een topclub laat denken.
Er zijn zoveel spitsen op de wereld, en ajax is nog steeds een grote club met veel geld. Er is gewoon zo weinig creativiteit en ambitie in de scouting. Neem nou die ajax-cultheld Suk, die gisteren nog een mooi doelpunt voor Porto maakte. Dat zou toch een prachtige versterking zijn, daar word niet eens een poging voor gedaan.

Verder zeg je dat het aan de buitenspelers en aanvoer ligt dat Ajax niet draait. Waarom haal je dan niet een klasse buitenspeler op?

Daarnaast blijf je volhouden dat Luuk een gok was. Als je zijn loopbaan in het buitenland gevolgd had, weet je dat hij amper goed gebruikt werd. Luuk werkt niet in een countersysteem met 2 spitsen, hij moet aanvoer van andere aanvallers krijgen. Verder werd hij bij newcastle niet eens in de spits gezet.
Beetje hetzelfde verhaal als dat mensen over van Ginkel zeggen dat het een gokje is. Ik weet 100% zeker dat hij een succes gaat worden (mits geen blessures).

4 februari 2016 om 08:56

@ manodedios Klasse reactie. Dit soort reacties lees ik graag.

4 februari 2016 om 09:23

@manodedios
In het Recente verleden speelde Wilfried Bony en Suarez nog in Nederland. Je kan ook gewoon een keer goed scouten en een potentiele (europese subtop/topspeler) kopen. Maar van scouten weet ajax helemaal niets.

Zelfs een spits als Luuk de jong voldoet al. PSV haalt daarnaast ook nog spelers als guardado en moreno waar ajax altijd maar huilt dat goede ervaren spelers niet willen komen.
Voor de eredivisie heb je geen muller en xabi alonso nodig.

4 februari 2016 om 11:20

Precies Thetruth, spijker op z'n kop: Ajax kan niet scouten.

Tweede punt is dat Ajax nooit doorpakt in onderhandelingen. Door die twee punten mist Ajax structureel aankopen die een directe versterking zijn voor de club.

4 februari 2016 om 14:33

Helemaal gelijk Malafronte, bij Ajax is het "als je niet heel graag bij Ajax speelt, dan niet". Bij PSV doen ze (brands) er veel meer aan om een speler te overtuigen. Brands heeft bijvoorbeeld een half jaar met van Ginkel contact gehad voordat hij eindelijk werd gehuurd. Zo laat je zien aan de speler dat je hem heel graag wil hebben. Overmars had 1 keer gevraagd wil je bij Ajax komen? Erover nadenken? Dan niet.

4 februari 2016 om 19:35

@manodedios

Jij mag dan van een stokpaardje spreken, hetgeen je goed recht is.

Ik baal behoorlijk van de gang van zaken. Punten van wrevel zijn o.a.:
- hoe Ajax-1 de laatste 3 jaar speelt
- de vaak erg tegenvallende versterkingen
- de Europese resultaten oftewel de achteruitgang
- hoe Cruyff, Wim Jonk en consorten eruit gewerkt zijn

Hoe Ajax het financiële wanbeleid van weleer hersteld heeft, is groot werk. Daarvoor hulde. Het feit dat Frank de Boer al 5 jaar Ajax-1 in relatieve rust laat werken is een knappe prestatie, net zoals de eerder behaalde titels van 4 op een rij.

Maar het gaat me aan het hart, dat er zo'n mist rondom de club is. Zo'n financiële positie en wat zijn ze daarmee van plan. Geef eens opening van zaken. Willen ze van de beurs, willen ze het stadion kopen of willen ze alleen de spaarpot groter maken ? Door hierover niet te communiceren krijg je in combinatie met de genoemde punten van wrevel veel onvrede.

Natuurlijk zal PSv ook punten laten liggen, maar ik verwacht een redelijke grote voorsprong op Ajax en Feyenoord. In Amsterdam schijnen ze te vergeten, wat een titel (en dus startbewijs CL) oplevert. Niemand binnen Ajax zal vragen om aankopen van 15 miljoen. Maar wel naar goede aankopen, die het elftal beter maken. Die een prima elftal vormen met de geweldige jeugd, die aan alle kanten aan het doorbreken zijn.

Nu die niet gekomen zijn, zullen we het moeten doen met het huidige materiaal. Jij noemt dit beperkt materiaal, daar ben ik het zeker niet mee eens. De spelersgroep is prima, alleen van sommige posities hebben we teveel spelers en op sommige posities missen we alternatieven of verbeteringen. En daar is het gehele Technische Hart verantwoordelijk voor. Frank is verantwoordelijk voor de speelwijze en tactiek. En die is helaas erg ON-Ajax.

Daarom tel ik de wedstrijden af. Nog 13 ..... Frank blijft een geweldig persoon én Ajacied. Maar als trainer en lid van het T.h. ben ik helemaal klaar met hem.

5 februari 2016 om 00:35

Ik ben het er over het algemeen mee eens hoor, maar het van Ginkel verhaal gaat niet op. Destijds (Vitesse) heeft Ajax erg veel moeite gedaan om hem te halen, dat werd toen vanuit Engeland geblokkeerd. Nu was het totale onzin geweest als Ajax hem zou halen. Nog een middenvelder? Schiet je toch niks mee op?

4 februari 2016 om 08:37

Swart reageert hier als een die-hard supporter, die zijn frustraties niet de baas is. Als er een paniekaankoop was gedaan in de vorm van een tweede- of derderangs aanvaller, die niks toevoegt, het systeem niet gewend is en op den duur enkel de bank warm houdt, omdat hij niet beter dan Milik blijkt, dan werd er door dezelfde supporters als Swart bevestigend geklaagd, dat er weer een dure miskoop was aangetrokken door Overmars en de Boer.

Het is prima dat die, in de winterstop veel te dure bankzitter van een buitenlandse subtopper, er niet gekomen is en er is besloten om geen opportunistische beslissing te nemen. Als je toch besluit om veel geld uit te geven, dan is de zomerse transferwindow daar veel geschikter voor en het aanbod van beschikbare spelers veel groter, goedkoper of transfervrij en het niveau beter. Daarnaast heb je de hele voorbereiding om zo'n speler in te passen, wat je deze periode niet had. Jammer dat een spits met toegevoegde waarde niet voorhanden was, maar het is niet anders.

Huntelaar was een versterking geweest met zijn specifieke klasse en Ajax-verleden, maar met Van der Vaart was het afwachten geweest hoe hij er fysiek en qua wedstrijdfitheid voor had gestaan. Zoals Swart je indruk op één goede wedstrijd baseren, lijkt me wat magertjes. Siem de Jong was een serieuze optie, maar die bedankte voor de rol als spits. Verder vraag ik me af wie verder een goede optie zou zijn geweest voor de spitspositie.

Hoe frustrerend het voor sommige supporters ook is, we gaan het tot het eind van het seizoen met deze groep doen. In principe is er kwaliteit, is het nog wel erg jong en daardoor instabiel met ups en donws, maar het is wel de Nederlandse competitie met clubs die met dezelfde problemen worstelen. En ook Psv, met zijn routiers, speelt niet altijd even overtuigend zijn wedstrijden uit op de automatische piloot, getuige weer de afgelopen tweede helft tegen De Graafschap en enkele mindere potjes tegen de kleintjes.

4 februari 2016 om 10:11

Jij bent niet goed 45 miljoen dat ajax heeft geinvesteerd noem de name en bedragen dan wil ik zien waar je op uit gaat koimen bij ajax, ajax is voor die spelers nog geen 25 miljoen uuitgeven hahahhaha nu roep je echt onzin. Ken de feiten

Deze rasechte Ajacied reageert natuurlijk uit teleurstelling en dat is nog begrijpelijk ook maar niks voor hem om nu al op te geven. Een nieuwe spits erbij dat had echt geen verbetering gegeven. De spits krijgt namelijk helemaal geen goede aanvoer van de zijkanten. Hopelijk gaat het straks beter als Klaassen weer 100% fit is. De wedstrijd van zondag is een wedstrijd op zich en als je die wint dan kan het opeens weer gaan lopen bij Ajax.

4 februari 2016 om 07:31

Je weet dat er ook genoeg spitsen zijn die geen voorzetten van de zijkant nodig hehben, maar gewoon mee kunnen voetballen met ballen uit het middenveld?

4 februari 2016 om 07:34

Die ballen vanuit het middenveld komen ook niet. Iedere spits staat op een eiland bij Ajax tenzij je een spits vh kaliber Suarez haalt die gewoon ff 4 man uitkapt en zelf scoort.

4 februari 2016 om 07:57

Laat het middenveld nou juist het probleem zijn bij Ajax. De befaamde steekpass heb k al 5 jaar niet gezien... Of wanneer is er voor het laatst uit een een-tweetje gescoord bij Ajax...

4 februari 2016 om 09:19

Met Eriksen had ajax voor het laatst een echte middenvelder met klasse.
Die is nu 2 jaar weg. Klaassen ,bazoer en gudelj zijn vergeleken met hem domme krachten.

4 februari 2016 om 09:33

@lazylen

No way, Jose.... het probleem ligt echt bij de voetbalfilosofie. De opdrachten en regeltjes die ze vanuit de jeugd of bij Jong Ajax aangeleerd krijgen en het voetballen voor die mannen onnatuurlijk maakt, terwijl ze allemaal bestempelt worden als natuurtalent. Is echt hoor....! Let eens op mijn woorden als ze eens een trainer aantrekken die helemaal niks met Ajax heeft. Moet je eens kijken wat er gaat gebeuren met al die natuurtalenten. En zolang dat niet gebeurt, maken wij ons geen zorgen en geven we Sjakie gewoon gelijk.

4 februari 2016 om 09:40

@thetrurh

Is klasse dan enkel souplesse en steekballetjes kunnen geven? Ook speelde Eriksen in zijn Ajax-tijd niet elke wedstrijd even geweldig. Om Klaassen en Bazoer slecht domme krachten zonder klasse te noemen vergeleken met Eriksen, slaat sowieso nergens op.

Kom op zeg, staan nu met 1 punt achter en ze beginnen al weer ajax af te vallen, wacht eerst af, het is nog een tijdje en alles kan gebeuren. Fc bogarde, kom op zeg, ze hebben een beleid en een spits of aanvaller halen is lastig, want als je een beperkte bedrag wilt uigeven, zal je geen messi of ronaldo of suarez kunnen halen. Die willen niet voor het salaris wat hier betaald wordt komen voetballen, laten we daar realistisch in blijven. Ik vertrouw er nog altijd in, dat ze kampioen kunnen worden.

4 februari 2016 om 07:40

Jolano,

Het spel is om te janken. Er wordt niets gecreëerd. Dit kalenderjaar nummer 16 qua doelpogingen.

Middenveld zonder creativiteit.

De spits is niet eens het probleem. Vleugelspelers creëren ook niets en er is geen middenvelder die Milik voor de goal zet.

Het is gewoon al 3 jaar ruk!

Beleid is een mooie gedachte, maar bij gebrek aan kwaliteit werkt het gewoon niet.

Twee jaar geleden had er fors geïnvesteerd moeten worden. Dan had je echt een gat kunnen slaan met PSV. CL levert jaarlijks 20 miljoen op!!!

4 februari 2016 om 07:58

Alsof investeren een garantie is tot succes? Als je daar een overmars hebt zitten ipv een Brandts dan is investeren hoogst risicovol (of je investeert in een betere technische man )

4 februari 2016 om 08:28

tommie,
het spel mag dan saai zijn, men blijft volledig vast geroest zitten aan mooi voetbal van vroeger, het is een andere tijdperk en er wordt dan anders gevoetbalt en ook bij een inverstering, kan het verkeerd uitlopen. Ook ik wou dat er ingekocht werd, maar dan wel ene die wel aanslaat en geen sanogo bv, die deed echt de deur dicht.
Blijf er toch in geloven, dat we een kans maken, men kan ook niet altijd bovenaan staan en met mooi spel en vele goals, er komt altijd een tijd aan dat het (nog wat minder gaat).

4 februari 2016 om 09:23

@tommie

Investeren zoals PSV dat voor algelopen seizoen deed, bracht ook niet altijd zoden aan de dijk. Jarenlang werd er veel geld geïnvesteerd in duurdere spelers, ook sinds 2010 door Brands, maar het duurde tot 2015 tot de club weer eindelijk kampioen werd. Cocu werd al aan de schandpaal genageld en door velen afgeserveerd als onbeholpen en ongeschikte coach. En werd jarenlang een hoop geld verkwist voor een niet altijd haalbaar gebleken doel.

Met andere woorden: kopen is niet altijd rendabel of een garantie tot succes. PSV trok met De Jong en Guardado twee achteraf gezien twee sterkhouders aan waar iedereen nu lovend over is, maar vooraf was het niet zeker of deze spelers het niveau konden aantikken waar ze nu staan. Zulke investeringen blijven gokjes, die voor hetzelfde geld verkeerd kunnen uitpakken.

Oppurtumisme ten top, om het beleid van PSV van kopen, na vele magere jaren zonder schaal en wat gelukkig succesvol uitpakkende aankopen, ineens als het summum van beleid te bestempelen omdat het nu sinds een jaar in resultaat heeft gesorteerd. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden en Ajax doet dat traditiegetrouw met de eigen jeugdopleiding als rode draad.

Dat gaat met vallen en opstaan in deze tijd waarin het grote geld voor voetballers meestal de drijveer is in hun besluit waar hun contract te tekenen. En Nederland speelt daarin tegenwoordig nog maar een klein marginaal bijrolletje. Hopelijk loopt Ajax deze zomer tegen een buitenkans aan met een speler als Huntelaar of iets dergelijks. Daar moeten de Nederlandse topclubs het tegenwoordig toch van hebben.

4 februari 2016 om 09:42

buitenspelval

"maar niet geschoten is altijd mis".

Wat bedoelt de Boer nu te zeggen met "ze komen toch niet naar Ajax"...? Wil hij daarmee zeggen dat ze het moeten doen met de eigen opleiding en dat die opleiding zo ontzettend goed is, dat als ze een spits willen halen die nog beter is dan de eigen jeugd, dat ze dan in de buitencategorie moeten winkelen, maar die komen niet naar Ajax.
Er zit echt nog wel een of twee stapjes tussen deze buitencategorie en de Ajax-standaard.

4 februari 2016 om 10:30

@pukkiedukkie

Hij wil daarmee zeggen dat 'ze', de gearriveerde makkelijk scorende en voetballende spitsen, niet eens die van de buitencategorie, maar ook de tweede en derde garnituur, toch niet naar de Eredivisie of Ajax komen. Die kiezen voor een groter podium en voor een salaris van wat ze in veelvoud ten opzichte van hier kunnen verdienen. Zoals Huntelaar daar ook voor kiest. En buitenlandse spitsen halen hun neus op voor onze competitie.

Ook oud-Ajacieden zoals Van der Vaart, Nigel de Jong, Sneijder tekenen liever bij clubs in Turkije of de VS of bij kleine clubs in Spanje, dat voor hun jeugdliefde te kiezen. En geef ze eens ongelijk.

De Boer weet ook wel dat de jeugdopleiding niet toereikend is gebleken en dat er constant aan jonge veelbelovende spitsen uit de jeugdopleiding wordt getrokken. Hij wil ook een extra spits van toegevoegde waarde, maar die komen niet naar de eredivisie of Ajax of voor het 'hongerloontje'

4 februari 2016 om 07:53

Dit beleid dat deugd al tijden niet want in een elftal daar hoort balans en daar heeft de technische staf nog nooit van gehoord , wat willen ze nu bewijzen daar ? dat je met alleen jeugd even kampioen wordt ? naar daar horen 1/2 routiniers bij maar dat willen ze niet want dat kost geld , ik heb niets met PSV maar die pakken wel gewoon door met als resultaat dat de GL groepsfase hebben overleeft en dat is geen toeval of mazzel , en ook het spel als je kijkt na de laatste 2 thuiswedstrijden 1 doelpunt en een spel dat niet om aan te gluren is en kijk is naar al die lege plekken dat komt toch niet door het avontuurlijke en sprankelende voetbal , wij hebben geen beleid jawel de nul proberen te houden en trachten een goal te maken ,
Het hele Ajax voetbal is om zeep geholpen en ik voorspel je het wordt nog erger want PSV gaat ons met rasse schreden voorbij als er niet wordt ingegrepen want er zal kwaliteit moeten bij komen want met deze selectie ga je geen potten meer breken in de eredivisie niet en zeker in Europa niet want daar stonden we al voor joker door van tweederangs clubs te verliezen .

4 februari 2016 om 08:30

wat een vertrouwen straal je uit, kritiek goed, maar probeer ook positief blijven, hoe moeilijk ook.

4 februari 2016 om 09:45

Dat heet realiteit Jolano. Ajax zal echt uit een ander vaatje moeten tappen, willen ze bijblijven in Europa. Even geen focus op eigen jeugd, maar op prestaties van het eerste. Als ze dat niet doen, dan heeft die jeugd dadelijk ook geen aanleiding meer om bij te tekenen in Amsterdam en dan is het helemaal niks meer.

4 februari 2016 om 17:54

@ jolano

Waarover moet je dan positief zijn ? Ten opzichte van voor de revolutie is er niet veel veranderd hoor. Alle kwaaltjes van voor de revolutie zijn er nog:

- Een wedstrijd instelling en wedstrijd concentratie van likmevestje.

- Niet willen/kunnen leren van fouten.

- Continue dom balverlies lijden, geen vechters mentaliteit.

- Geen goede balans tussen gedegen internationale ervaring, talent, techniek, kracht, lengte en karakters.

- Te vaak niet in staat zijn om fatsoenlijk een pass over twee meter te kunnen geven.

- Structureel simpele veld afspraken niet nakomen.

- Te vaak niet in staat om fatsoenlijk standaard situaties te nemen en te verdedigen.

Daar komen de nieuwe kwaaltjes, het structurele lage baltempo en niet vooruit kunnen/durven spelen nog bij.

Organisatorisch is het ook een rotzooi, de bobo´s van voor de revolutie die Ajax bijna kapot maakte zijn weer volop terug. En we zitten met een technisch hart wat ook maar blijft aanmodderen, en ook druk bezig zijn om mensen van voor de revolutie weer terug te halen.

Dan hebben we nog een directeur voetbalzaken die al tig keer heeft aangetoond zijn vak niet te verstaan. Die nooit intensief scout (zelf toegegeven), altijd te laat in actie komt, terecht niet het vertrouwen geniet van de rvc (al zijn die ook niet brandschoon ). Wiens eigen scouting apparaat zijn bloed wel kan drinken etc etc. Dan hebben we ook nog een coach die ook maar wat doet en veelal dingen ziet die er totaal niet zijn.

Last but not least; hebben we dit allemaal voornamelijk te danken aan de Ajax ledenraad. Die zoals het hun historie betaamd altijd voor de verkeerde mensen kiezen. De ledenraad heeft al zoveel schade aangericht bij Ajax, maar toch blijven ze steeds zitten. Ook daar doet men niet aan zelf reflectie en weten ze toch elke keer weer uit het zicht te blijven.

In mijn ogen zijn dit genoeg reden om niet blij te zijn met ons aller Ajax. Aan positief doen om het positief zijn hebben we toch ook niet veel aan ? Bovendien word dat altijd door Ajax misbruikt, van kijk; zo slecht gaat het nog niet. Net zoals politici weten dat de meerderheid van mensen negatief over hen denkt, maar die enkele uitzonderingen eruit halen en uitvergroten om te doen alsof ze gesteund worden.

4 februari 2016 om 19:39

Exact Afca_leeds.

Zowel bestuurlijk als voetbaltechnisch begint het een zooitje te worden. Je mist op alle gebied duidelijk een sterke leider of een kleine groep échte leiders !

Een beetje voorbarig. De achterstand op PSV bedraagt maar een punt en het seizoen is nog maar net over de helft heen.

4 februari 2016 om 07:34

Ja, maar met een wedstrijd tegen PSV. Hoe pijnlijk het ook is, maar wij worden geen kampioen meer

4 februari 2016 om 10:54

Ajax heeft de kans laten liggen om uit te lopen van Psv. Die hebben ook wat puntjes gemorst.
Ik denk echter dat het punten morsen bij PSV nu wel een beetje voorbij is, omdat ik denk dat die selectie wat meer 'body' heeft. Goede mentaliteit, ervaring.

Waarom denkt iedereen dat we nu wel ff kampioen worden? Ook al is ons spel (veel) beter, we staan maar 1 punt voor + we hebben nog een redelijk lastig schema met oa uit naar Roda. Ik moet het allemaal nog maar zien en denk dus ook dat PSV - Ajax van groot belang zal zijn.

4 februari 2016 om 07:34

Wij denkem dat iig niet maar zeg nu zelf, is deze underdog strategie niet meermaals effectief geweest onder de boer? terug komen vanuit een achterstand en de druk van de groep onder het mom, ze verwachten niets meer en nothing to lose. We kunnen nog alleen maar positief verrassen en haal de druk af van die jonkies en ze kunnen ineens weer voetballen

4 februari 2016 om 07:35

Hahaha jullie spel is nou ook bepaalt niet goed of veel beter. Jullie hebben al 2x moeite met de graafschap.

4 februari 2016 om 07:44

Wat heeft de Graafschap hier nou mee te maken?
Er zijn 10 doelpunten gemaakt tegen de Graafschap!
En Ajax heeft het al weken moeilijk tegen iedere club
Dus weet is je punt?

4 februari 2016 om 07:47

Vraag voor de grap is aan 100 neutrale toeschouwers welke ploeg beter speelt. Ik denk dat je het antwoord ook wel weet...

4 februari 2016 om 08:04

Met ajax hadden we geen moeite.. daarnaast breken wij potten in de CL. Genoeg reden om te concluderen dat er beter en effectiever wordt gespeeld. Toch?

4 februari 2016 om 08:04

Want Ajax won zo overtuigend van De Graafschap thuis: 2-1 10 min. voor tijd Bazoer.

4 februari 2016 om 09:02

Ja PSV heeft overwinterd in de CL. Dat is na februari ook weer voorbij. Denk je nou echt dat PSV potten gaat breken tegen At.madrid?

4 februari 2016 om 09:26

@wheener PSV heeft in elk geval bereikt in 1 jaar wat ajax 5 jaar achteren niet lukte.
Ookal gaan ze eruit tegen athletico.
Ajax kon molde FK niet eens aan en dit zeg ik als Ajacied.

4 februari 2016 om 11:48

@wheener
Dat klopt want na februari is het maart en dus lente.
Ik ben wel met je eens dat Atletico wel een maatje te groot zal zijn voor Psv.

4 februari 2016 om 15:11

Je zou zeggen van niet. Maar we hebben niet zo'n goede staat van dienst bij Roda

Zag laatst een filmpje van overmars waarin ze het hadden over de spitsen die ze wilden halen. Overmars had het over wel 10 spitsen en kon met heel wat moeite maar op 1 naam komen. Leek totaal niet te weten wie er allemaal wel niet werd gevolgd. Zo iemand geef je geen geld. Zal mij niet verbazen wanneer hij het geld verkeerd had besteed. Kortom ik snap de rvc volkomen. Zij voeren gewoon hun taak uit. Je kunt een onbekwame td niet zomaar zijn gang laten gaan.
Wat betreft de titel. Geen idee, psv lijkt mij wel verder dan Ajax, maar het verschil is klein.

4 februari 2016 om 07:54

Maar is het dan niet zo dat diezelfde RVC dan verantwoordelijk is voor de positie van Overmars? Als deze klaarblijkelijk faalt, dat is wat ik opmaak uit jouw stukje, dan is 1 + 1 toch 2? Je mag toch inmiddels wel stellen dat Overmars gewogen en te licht bevonden is?
De RVC had of groen licht moeten geven voor een transfer of conclusies trekken als deze werkelijk vinden het geld niet toe te vertrouwen!

4 februari 2016 om 11:52

@lapsus calami
Net wat je zegt. Een RvC houdt toezicht en wanneer een directeur niet functioneert moet hij de laan uit, zo simpel is dat. Straks komt er weer een transferwindow en dan? Je kunt niet elke keer de knip dichthouden omdat je de man die over de aan- en verkopen gaat niet vertrouwt

Dat ziet Sjaak Swart dan goed Ik denk zelfs dat PSV met afstand kampioen wordt en dat Ajax nu een vrije val inzet qua puntenverlies

vdvaart zou Ajax volgens Swart kampioen maken? Nou dat lijkt me nogal een overschatting. Rafael zal het best nog een paar wedstrijden kunnen opbrengen om te vlammen, maar een heel seizoen?
Ik denk dat Swart zijn eigen tip schromelijk overschat.

4 februari 2016 om 11:55

Van der Vaart was fit toen hij de eerste keer bij HSV speelde. Daarna is het altijd sukkelen geweest met ook een neiging naar overgewicht. Mijn inschatting is dat hij te lang op zijn talent heeft geparasiteerd en nooit echt de goede instelling heeft gehad. Hij had naar mijn mening aan dit Ajax niets toegevoegd met een Heitinga doemscenario op de loer. Maar wat was het een prachtige speler!

Het heeft nu geen zin meer om iets te zeggen over aankoopbeleid. Dat moet je doen als transfermarkt open is. Dan kan het mogelijk nog zorgen voor versterken. Nu jammeren heeft geen zin. Ajax is er zelf van overtuigd dat dit materiaal voldoende is voor het kampioenschap. Ook logisch, kijk eens welke spelers er behouden zijn. Sterkhouders als Cillissen, Bazoer en Klaassen, veel jeugdig talent en een brede bank. Verder is de trainer en het publiek ook tevreden met 1-0 resultaatvoetbal. Psv heeft de mooie namen, en druk wedstrijdschema. Nee Ajax heeft duidelijk beste papieren.

Ik weet het niet hoor. Voorlopig doet Ajax gewoon nog mee en heeft PSV ook nog wel moeilijke wedstrijden. Maar het ziet er uit of ze vermoeid zijn, ze zijn niet vooruit te branden. De wedstrijd van zondag is wel cruciaal. Verlies betekent afhaken. Winst betekent dat ze weer vertrouwen tanken.
Daarbij denk ik dat ze toch het een en ander moeten veranderen bij Ajax. Ik schrok vorige week dat ze in de zomer gaan praten met Italiaanse clubs over el Ghazi, Bazoer en Klaassen. Ze moeten vooral de groep zo veel mogelijk bij elkaar zien te houden.
Dat er geen spits kwam, het zij zo, de kans dat het weer een slechte zou worden was levensgroot aanwezig, dus daar kan ik wel mee leven.

4 februari 2016 om 07:59

Kans bestaat dat Frankie de jongens in de winterstop weer overtraind heeft. Zou niet de eerste keer zijn, vorig seizoen liep Ajax ook de gehele tweede seizoenshelft met de tong op de knieën na 45 minuten voetbal.

Het laatste wat ajax moet doen is opgeven. Wie weet laat psv nog punten liggen.

Bij Ajax wordt allen slechter ik heb ook heel weinig vertrouw in, terwijl bij PSV allen nog veel beter gaat worden met komst voor van ginkel willems. En spelers beginnen beter te spelen bij psv.

Het zou ook wel heel raar zijn als een matig Ajax kampioen van Nederland kan worden. PSV heeft dit seizoen in de Champions League bewezen bij de beste 25 clubs van Europa te zitten. Het zou dan niet terecht zijn als PSV naast het kampioenschap grijpt. Ik vind het nog wel te voorbarig om zomaar te zeggen dat PSV kampioen wordt, want de ploeg blijft wisselvallig. Als de Graafschap veel geluk had gehad, konden ze zomaar eens een punt meenemen uit Eindhoven.

En dan nog te bedenken dat de blessures van Tete en Klaassen pas de eerste van het seizoen zijn van basisspelers bij Ajax, terwijl bij PSV Willems, de Jong, Guardado, Narsingh en Lestienne allemaal minstens een paar wedstrijden hebben gemist.

Milik, Sightorson, Hoesen, Zivkovic, Babel, Cvitanich, Urzaiz, Sonck, Charisteas, Gabrich, Anastasiou, Mido, Machlas, Rosenberg, Ledezma.

Allemaal gestorven in de Arena. Sommige door eigen toedoen. De meeste door het achterhaalde ajax systeem. Huntelaar, Zlatan, Suarez en Kluivert kunnen zeggen dat ze het overleefd hebben. Allemaal buitencategorie. Je kunt allang concluderen dat elke middelmatige spits net zo goed niet gekocht hoeft te worden. Ze redden het toch niet. Alleen de exceptionele spits redt het.

Sjaak roept maar wat. Alles wat nu nog haalbaar is, is pure middelmaat, en redt het toch niet. Sjaak kan beter zijn energie steken in dat heel de clubfilosofie op de schop moet, ipv Frank de hand boven het hoofd houden.

4 februari 2016 om 09:21

Ik zie in dat rijtje met name spelers staan die het daarna ook nergens meer hebben waargemaakt. Dat kun je ook de scouting verwijten.

4 februari 2016 om 09:38

Maar voor de links- of rechtsbuitenpositie kan je zo'n lijst ook maken. Met vd Meyde had je een typische rechtsbuiten voor het Ajaxsysteem, maar meestal staan op de flanken juist spelers die voor hun eigen actie gaan bij Ajax. Ik kan me zo alleen Rosales, Rommendahl en vd Meyde voor de geest halen met een goede voorzet.

ik ben ook echt geen negatieve supporter maar dit gevoel had ik voor de winterstop ook al wel. Het zit er gewoon niet in met dit elftal. Frank perst het maximale eruit wat er in zit maar Ajax mist kwaliteit en ervaring en dat wordt vooral in de topwedstrijden en in Europa keihard afgestraft. Het terughoudende gedrag van de rvc heeft met het aankoop gedrag van Overmars natuurlijk wel z'n oorsprong. Maar als de rvc niet inziet dat er kwaliteit moet komen dan moeten ze het vertrouwen in hem gewoon opzeggen. Er was vorig jaar al behoefte aan kwaliteitsimpulsen in de voorhoede en dat was het nu weer.
Waar PSV durft te investeren en het elftal met ieder jaar beter wordt het bij Ajax ieder jaar slechter. Het voetbal lijkt nergens op, de tribunes zijn leeg, er is geen beleving en niemand heeft er vertrouwen in...

4 februari 2016 om 10:45

Als er geen beleving is en het ieder jaar slechter wordt, dan mag je dit de Boer toch ook wel aanrekenen? In hoeverre perst hij dat maximale er dan daadwerkelijk ook echt uit?

Het is niet meetbaar aangezien je geen vergelijk hebt, maar ik heb toch sterk de indruk dat het Ajax niet verkeerd zal doen als de Boer vertrekt. Een nieuwe trainer die een frisse wind laat waaien en Ajax wat opportunistischer laat voetballen. Zeker binnen Nederland moet dat kunnen, aangezien Ajax toch alleen met PSV en tegenstander heeft die qua kwaliteit in de selectie op hetzelfde niveau zit. De Boer kijkt misschien iets te veel naar positiespel dominerende ploegen als Barcelona, maar dat type voetbal werkt gewoon niet met de kwaliteiten die de selectie van Ajax momenteel herbergt.

Ajax toont wat mij betreft al jaren aan dat het echt compleet aan creativiteit in de scouting ontbreekt. Ze durven weinig risico te nemen en lijken mij alleen aan te kopen op leeftijd en potentie. Het lijkt mij bevorderlijk als ze eens zoeken naar een speler waarvan hij plafond qua niveau hoogstwaarschijnlijk wat lager ligt, maar die al wat meer ervaring heeft en waarvan het basisniveau gewoon al wat hoger ligt. Er zijn zat clubs die op een hoger niveau spelen en daar wel in slagen voor relatief weinig geld. Een club met de naam en faam van Ajax moet dat toch ook echt wel kunnen lijkt mij.

4 februari 2016 om 12:50

Ik vind de Boer weinig aan te rekenen. Ieder jaar wordt z'n elftal leeg gekocht die hij met de jeugd of te jonge aankopen moet vervangen. Toch krijgt hij het voor elkaar om van een zeer jong elftal een team te smeden die stabiel presteert in de Eredivisie. Maar als ze tegen toppers moeten dan komt de ware aard van het elftal naar boven en zie je dat ze kwaliteit missen. Incidenteel kunnen ze wel eens een topwedstrijd winnen of in Europa winnen van goede tegenstanders maar dat is net zo'n uitzondering als Willemii die eens in de 10 jaar wint van Psv. Met dit materiaal valt er gewoon niet meer uit te halen.
Van mij mag Overmars vertrekken, hij trekt de verkeerde spelers aan en luistert nooit of nauwelijks naar de scouting.
Spelers als Sanogo en Cuenca... m'n haren gaan recht overeind staan als ik dat hoor.

4 februari 2016 om 16:37

Uiteindelijk heeft iedere Nederlandse ploeg dat natuurlijk. PSV verloor de afgelopen seizoenen ook spelers als Strootman, Mertens, Pieters, Depay, Lens en Wijnaldum. Feyenoord Pele, Clasie, de Vrij en Indi. Een wat lager aangeschreven club als Vitesse wordt beroofd van Bony, van Ginkel, Propper, Bejinovic.

Europees gezien kan je dat argument aanvoeren tegen clubs uit de absolute top, maar alles wat niet tot de absolute top behoort zal last hebben van spelers die door grotere clubs opgepikt worden.

Zo'n de Boer moet toch aan kunnen voeren dat die centen die verdient werden met uitgaande transfers ook eens in een ervaren en kwalitatief sterke speler gestoken dient te worden. Dat heeft hij naar mijn idee te lang niet gedaan. Je kan mij niet vertellen dat al die jonkies die aangetrokken zijn hem door de strot zijn geduwd. Daar zal hij toch ook wel een akkoord op hebben gegeven.

Ajax stond 15 weken nr 1 en PSV net een weekje met 1 punt voor. Als Ajax het nu al opgeeft dan maak je het PSV wel heel makkelijk. PSV verdient wel een beetje serieuze concurrentie 😉

Een club als Ajax moet toch wel een spits kunnen vinden die er in de eredivisie 15 inschiet wat is dan nou ! Als ze dat niet kunnen heeft dat dus met scouting te maken en met niks anders . Ik moet wel zeggen dat het met de buitenspelers waar Ajax nu mee speelt en in het systeem dat Ajax nu speelt ( zonder 10 die rondom de spits speelt ) niet meevalt voor een spits bij Ajax .

4 februari 2016 om 09:25

Je geeft het antwoord zelf al, het systeem. Ik weet zeker dat Milik er wel 15 kan maken dit seizoen. Kan echter nog steeds, zit inmiddels op 9.

Verder had Ajax gewoon geld moeten uitgeven aan een spits die er minimaal 20 kan maken. Ongeacht het systeem.

4 februari 2016 om 10:57

Het niveau is natuurlijk wel een stuk lager dan de competities waar het gros van die 50 a 60 clubs spelen. Afgelopen jaren hebben we meerdere spelers gehad die de topscorerslijst aanvoerden of daar vlak achter zaten, die uiteindelijk elders geen deuk in een pakje boter konden schieten.

Het zou me echt niet verbazen als Ajax Kramaric aan had kunnen trekken als ze snel gehandeld zouden hebben, als is huren natuurlijk geen oplossing voor de langere termijn. In de winter een spits kopen zal sowieso lastig zijn dus huren met wellicht een eventuele optie tot koop lijkt mij het meest haalbare. Zo zijn er natuurlijk nog wel wat meer namen te verzinnen die bij een club uit een grote competitie wat op een zijspoor zitten en waarschijnlijk graag willen spelen. Diouf, Jelavic of Riviere bijvooorbeeld moeten toch vrij eenvoudig iets extra's kunnen brengen in een competitie als de Eredivisie.

Dat soort 'gokjes' zijn lastiger voor elkaar te krijgen en qua salaris wel wat duurder. Toch lijkt me dat een stuk beter dan het huren van een talent als Sanogo die nog van alles te leren heeft.

En als Ajax komend weekend bijvoorbeeld wint van Feyenoord, dan is alles weer koek en ei. Het is gewoon afwachten en je plicht doen tegen de kleine clubs zodat je in de race blijft. PSV uit volgt ook nog. Vorig jaar weliswaar gewonnen, maar de manier waarop was natuurlijk niet des Ajax. Ik zie dat nu niet weer zo snel gebeuren. Zeker niet na die wedstrijd thuis tegen Psv.

Het is jammer dat Ajax geen nieuwe spits wist te halen in de winter. Dat had echt punten en doelpunten opgeleverd.

4 februari 2016 om 13:02

Winnen van Feyenoord is niet meer zo lastig tegenwoordig, maar goed; die wedstrijd is de lamme tegen de blinde. Gaat zeker interessant worden, Ajax heeft wel een voordeel omdat Feyenoord gisteren 125 minuten tegen Roda heeft gespeeld.

Sjaak heeft gelijk, behalve dat ze met Van der Vaart kampioen zouden worden. Van der Vaart loopt al jaren op zijn laatste benen, die kan alleen maar tegenvallen. Ajax had gewoon een fatsoenlijk spits moeten aantrekken en dan was het nog heel spannend geworden denk ik.

Eens met Swart, behalve over van der vaart, waarin hij naar mijn mening niet objectief is (is gewoon een goede vriend van hem).

Ik heb gewoon een heel sterk gevoel dat PSV het gaat worden, dat had ik al voor afgelopen week. Meer ervaring en een enorme boost voor het zelfvertrouwen dat ze overwinteren in de CL. Meer stabiliteit in de club en ook meer kwaliteit, met name in de breedte, en met name voorin. Ajax wordt het niet.

4 februari 2016 om 19:44

Klopt, ze hebben een veel evenwichtigere selectie. En ze durven te investeren. Ook als een bepaalde aankoop (bijv. Maher) niet voldoet, wordt hij vervangen. Bij Ajax wordt Sinkgraven nog steeds opgesteld tegen beter weten in. Let wel; ik vind Sinkgraven een gave technicus, die normaliter wel goed bij Ajax zou passen. Maar hij is te jong gehaald, is misbruikt op de flanken, speelt in een elftal zonder vertrouwen en heeft de last van de transfersom om zijn nek.

En PSV heeft met Gerbrands een duidelijke klasbak binnengehaald. Ik denk dat vele mensen zijn inbreng en komst onderschatten !

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren