Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Vilhena verstoort de balans en gunt zijn club na twaalf jaar geen stuiver’

Laatste update:

De nederlaag tegen ADO Den Haag was zondag alweer de vijfde op rij voor Feyenoord en dus is er crisis in Rotterdam. De enige die zich de afgelopen wedstrijden aan de malaise lijkt te kunnen trekken, is Tonny Vilhena. De middenvelder is waarschijnlijk echter bezig aan zijn laatste maanden in De Kuip, aangezien Vilhena komende zomer transfervrij kan vertrekken.

/

Dat komt de getalenteerde linkspoot op kritiek van De Telegraaf-journalist Valentijn Driessen te staan. “Wie de laatste weken over Feyenoord praat, spreekt in welhaast lyrische bewoordingen over Tonny Vilhena”, merkt hij op in het dagblad. Volgens Driessen spreken de cijfers daarentegen helemaal niet in het voordeel van de middenvelder; van de zeven keer dat hij negentig minuten speelde, verloor Feyenoord vijf duels en werd twee keer gelijkgespeeld.

Bovendien levert Vilhena de Rotterdammers vermoedelijk niets op. “Hij weigert iedere aanbieding van de clubleiding, wil Feyenoord pas aan het eind van het seizoen verlaten en gunt zijn club na twaalf jaar opleiding geen stuiver. En dan weet hij ook nog geen wedstrijd voor Feyenoord te winnen. Zijn meespelen verstoort blijkbaar de balans, die daarvoor met Vejinovic-El Ahmadi-Gustafson winnend bleek te zijn”, constateert Driessen.

Ben je het met Valentijn Driessen eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nu is bij mij het beeld ontstaan dat deze jongen ook niet heel loyaal behandeld is. Waarom is deze jongen totaal genegeerd voor aangekochte middelmaat? Deze jongen had veel eerder het vertrouwen moeten krijgen..

Alhoewel ik wel vind dat hij zijn opleiding aan Feyenoord te danken heeft. Dus het is ook niet heel chique om Feyenoord aan het lijntje te houden.

1 februari 2016 om 09:41

Vertrouwen? Hij heeft op 21 jarige leeftijd al zo'n 100 duels gevoetbald voor Feyenoord. Niet vertrouwen genoeg?

1 februari 2016 om 09:46

Precies, hij heeft zoveel kansen al gehad. Alleen zo goed is die gewoon niet.

1 februari 2016 om 09:47

@ Fr12jules

Onder Koeman inderdaad. Rutten, Van Geel en Bronckhorst hebben deze jongen eigenhandig weg gepest. Bij Rutten kreeg hij nooit vertrouwen, terwijl Toornstra, Immers en EL Ahmadi wekelijks dramatisch speelde 2e seizoenshelft vorig seizoen. Van Geel haalde na het vertrek van Clasie twee nieuwe concurrenten op (vejinovic gustafson) ipv het vertrouwen te geven aan Vilhena. En van Bronkchorst posteerde hem op de linksback en wilde dezelfde versterkingen als van Geel.

Oftewel 2 trainers en de technisch directeur hebben 0,0 vertrouwen in die jongen uitgesproken. Maar verwachten wel dat hij even netjes zijn contract verlengd? Onzin.

1 februari 2016 om 09:48

Hoeveel van deze wedstrijden waren basisplaatsen?

Waarom haalde Feyenoord Veijnovic terwijl ze Vilhena in huis hadden? Waarom haalt Feyenoord sowieso zoveel middelmaat wat de doorstroom van jeugdspelers blokkeert.

Wil niet wegnemen dat ik vind dat Vilhena met dit contractspelletje de club benadeeld en piepelt die hem gemaakt heeft tot de voetballer die hij nu is. Dat geheel terzijde.

1 februari 2016 om 09:53

Het is toch logisch dat Toornstra en El Ahmadi mochten blijven staan, aangezien ze een goede eerste half jaar hadden gespeeld.
Vilhena was juist verschrikkelijk vorig jaar, nog slechter dan Boethius, logisch dat hij niet speelde.
En als hij dan aangeeft niet bij te willen tekenen moet Feyenoord toch opzoek naar een vervanger, dat hij nog uberhoud speelt dit seizoen is al heel wat, denk niet dat er veel Nederlandse clubs een speler zouden opstellen die over een half jaar gratis de deur uit lopen.
Vilhena heeft genoeg vertrouwen van Gio gehad, maar heeft schijt aan Feyenoord blijkbaar.

1 februari 2016 om 10:09

@D-Bergkamp

Je speelt bij Feyenoord, daar is concurrentie. Daar moet je mee leren omgaan. Als Vilhena dalijk een transfer maakt denkt hij dan ook dat er geen concurrentie is? En dat hij bij het spelen als een natte krant nog steeds basis staat?

1 februari 2016 om 10:24

Filip

Je geeft zelf het antwoord op je vraag omtrent Veijnovic al. Omdat Vilhene dat spelletje speelt en iedereen al dik een jaar voelt dat hij gewoon gratis wil vertrekken, moet Feyenoord toch wat anders aantrekken.

1 februari 2016 om 10:25

Beetje onzin. Het heeft niks te maken m t concurrentie. Want de concurrentie had hij gewonnen, maar het vertrouwen dus niet. Bovendien Feyenoord moet niet zeiken. Twee jaar terug mocht hij niet weg en daar plukken ze nu de zure vruchten van.

En dat dut stukje slaat helemaal nergens op. Omdat Vilhena speelt, daarom verliest Feyenoord? Ligt aan 1 speler en dan nog aan de enige speler die enig niveau haalt?

1 februari 2016 om 10:27

@Avey voor de komst van El Ahmadi speelde Vilhena gewoon prima wedstrijden . Toen hij abrubt uit de basis werd gehaald ging hij inderdaad minder presteren maar ja andere middenvelders speelde ook belabberd en kregen wel onherroepelijk het vertrouwen. In de winterstop vetelde Rutten in de media dat Vilhena uitstekend bezig was en kans maakte op speelminuten, ik heb gelijk daarna Vilhena zeker 6 wedstrijden achter elkaar 40 minuten warm zien lopen zonder te mogen invallen. Middenvelders worden binnen gehaald voor een flink salaris maar welke middenvelder heeft nu uiteindelijk meer potentie? Volgens geen enkele, dat Vilhena straks gratis de deur uit kan lopen ligt geheel aan het onkundige beleid van Feyenoord zelf.

1 februari 2016 om 10:31

Fr-jules.. Idd concurrentie bij feyenoord. Maar hij tekent een contract voor een bepaald tijd hij is niet verplicht om te verlengen lijkt mij.

1 februari 2016 om 10:42

Die Valentine Driessen moet zich eerst afvragen waarom Wijnaldum, Fer, Leerdam niet wilden bijtekenen. Waarschijnlijk is Feyenoord niet in staat om deze spelers aan zich te binden. Nu wordt Vilhene zwart gemaakt terwijl hij niet voor een zakcentjes per maand gaat bijtekenen aangezien kazim met 2 milj per maand de bank warm houdt. Van geel kan blijkbaar de balans in de selectie niet borgen. Dit zegt meer over Feyenoord dan over Vilhena.

1 februari 2016 om 10:51

Is het al 2 milj per maand wat Kazim verdiend joh? haha
Het wordt steeds gekker hierzo.

1 februari 2016 om 11:09

@D-Bergkamp totaal mee eens. Immers mocht blijven spelen terwijl hij ieder weekend 10 kansen verprutst. Vilhena is gewoon niet goed behandeld na het vertrek van Koeman. Dus niet verbaasd zijn dat hij Feyenoord niks gunt. Ik vind het altijd zo grappig dat de schuld nooit naar de club gaat. Kijk maar naar het verhaal Ziyech. ondanks dat hij gewoon gelijk heeft wordt hij als de boosdoener neergezet.

1 februari 2016 om 11:28

2 milj per maand? Dan verdiend hij bijna hetzelfde als Ronaldo enz haha

Vilhena is hier zelf ook nog niet uitgeleerd! Dus zou voor beide partijen het beste zijn denk ik! Echter is het allang duidelijk dat vilhena transfervrij weg wilt zodat hij veel tekengeld kan opstrijken.... Zonde, sommige zouden zich er niet goed bij voelen ala je van een club Zo'n kans krijgt en jouw 12 jaar opleid en alles dat je dan niet die club nog wat aan jouw laat verdienen! Ik had nog 2/3jaar getekend en gezegd tegen Feyenoord (niet naar buiten brengen) dat het me laatste contract is dus proberen moeten te verkopen in die 2/3 jaar

1 februari 2016 om 12:55

Feyenoord behandelt ze als handelswaar en dat pikken de spelers niet. Er is geen toekomstbeeld voor ze geschetst en geen carriere plan. Feyenoord wil dat ze hun contract verlengen om ze voor een gunstig bedrag te verkopen. Net zoals bij Manu.

1 februari 2016 om 13:19

Begrijpend lezen. Dit stukje geeft alleen aan dat de statistieken in zijn nadeel spreken en dat er met een middenveld zonder Vilhena wel werd gewonnen. De conclusies verbindt jij er zelf aan.

1 februari 2016 om 13:21

Jij moet je afvragen waarom spelers als Karsdorp, Van Beek, Clasie, De Vrij, Martins Indi allemaal wel bijtekenden en wel toekomstige mogelijkheden zagen.

1 februari 2016 om 13:25

@Regie

Jij denkt dat clubs als Real, Chelsea, Benfica, Bayern talenten halen om ze voor eeuwig dood te knuffelen en nooit meer te laten gaan?

Als voetballer ben je handelswaar, daarom bestaan er zaakwaarnemers. Vraag maar aan spelers als Drenthe, Quincy Owusu, Brama, Rekik. Daar kan Vilhena beter een voorbeeld aan nemen. Anders speelt ie over 3 jaar ook weer in de eredivisie bij een klein clubje om zijn blazoen een beetje op te poetsen.

1 februari 2016 om 13:33

Totaal ander verhaal. Ziyech hebben ze alles geprobeerd om hem binnen te halen. Maar Ziyech eiste een basisplaats. Bij een club als Feyenoord, Ajax of PSV hoef je daar niet mee aan te komen. Niemand is groter dan de club.

1 februari 2016 om 13:51

El Ahmadi vind ik logisch als er naast hem 2 scorende middenvelders staan. Maar zowel Clasie als vejinovic en Toornstra scoren te weinig als middenvelder. Toornstra kan bij Fey alleen in de Kuyt rol van waarde zijn. Immers had nog meer moeten scoren maar scoorde wel. Vilhena scoort zo nu en dan maar geen 10 goals. En voor gustafson geldt hetzelfde. En wat gebeurd er als je nauwelijks scoort??

3 februari 2016 om 00:03

Contractspelletje?

Het is gewoon een contract wat aan het einde van het seizoen afloopt. Als hij niet wilt vertrekken in de winterstop heeft hij daar vast zijn redenen voor. Privé omstandigheden, speeltijd die hij nu krijgt, wat is er voorgevallen afgelopen jaar en hij heeft de tijd om een goede club uit te kiezen.

Is niet het eerste talent wat weg is gegaan.. Mokotjo, Leerdam, Wijnaldum, Fer, Boetius en nu Vilhena is zo een aardig rijtje aan het worden.
Misschien ligt dat niet allemaal aan de spelers, maar aan hoe ermee om word gegaan.

Over het artikel, vind het een b-s artikel... Dus de enige speler die redelijk speelt brengt het elftal uit balans?het spel leek voor de winterstop ook nergens op, alleen toen scoorden ze er net genoeg om de punten te halen.
Dat er een aantal nog slechter spelen dan voor de winterstop is niet zijn schuld.


1 februari 2016 om 13:38

Kazim grootverdiener die niets meer op levert wordt weggepest door de media. En nu hij bijna weg is richten ze op een talent waar niet aan verdiend gaat worden. Feyenoord zit in de hoek waar de klappen vallen. Van Beek uitvorm, Kongolo ontevreden, vd Heijden speelt als een natte krant, Nelom voldoet niet, Vejinovic valt tegen, Toornstra laat niks zien, KEA voetbalt nooit vooruit, Gustafsson verstopt zich vaak, Basacigoklu is het spoorbijster, Kramer loopt er verdwaalt bij, Kuyt zegt wat we willen horen, maar laat kwalitatief weinig zien, Elia heeft een te laag rendement en Achahbar krijgt weinig vertrouwen. Er zijn verschillende kliekjes in de spelersgroepen, irritatie heerst en het lijkt alsof de technische leiding orders van boven krijgen ipv zelf beslissen.
We hadden als 12e man 1 met de selectie moeten zijn en ons niet moeten laten misleiden door de media. Die enkel op zoek is naar bloed!

Toen ze wonnen van Heerenveen was alles geweldig en dan wordt er nooit meer objectief gekeken. Toen zat echt alles mee, 5 schoten op doel, 5 doelpunten. Van richting veranderd, alles zat mee. Nu zit het even tegen en dan wordt dat direct pijnlijk duidelijk.

1 februari 2016 om 13:29

Iedereen zag dat het de eerste seizoenshelft allemaal mee zat. Zo'n beetje elke analist gaf toen al aan dat het mis zou gaan als al die dubbeltjes de andere kant op zouden vallen. Ook de supporters wisten dat wel. Maar als dat dan ook daadwerkelijk gebeurd en er daarnaast zaken gebeuren als met Kazim en dit gedoe met Vilhena, dan is de beer los.

De kracht van Feyenoord was afgelopen seizoenen juist dat er rust was en berusting bij de supporters. Er was geen geld, dus de verwachtingen waren laag. In de media is, zeker na het aantrekken van spelers als Kuyt en Vejinovic, de kampioenskans flink opgeblazen en dan gaan supporters daar ook in geloven. Dan is de klap dubbel zo hard als dat niet lukt.

Dit werkt toch 2 kanten op? Of zou hij Feyenoord opeens helemaal dankbaar moeten zijn dat hij in de laatste maanden van zijn contract nog een paar potjes mee mag doen? Feyenoord heeft genoeg kansen gehad om te laten zien dat ze vertrouwen in hem hebben, maar dat hadden ze niet. Dat hij nu niet presteert kan ook komen omdat het hele team niet presteert, daarnaast had hij zich beter kunnen ontwikkelen, en dus meer voor Feyenoord kunnen betekenen, als ze hem meer speeltijd hadden gegeven.

1 februari 2016 om 13:31

Dat heet concurrentie. Dat hij nu wel speelt is omdat hij nu weer beter presteert dan spelers als Immers, Toornstra en Vejinovic.

Hij heeft een punt. Maar of het slechte spel helemaal aan Vilhena ligt durf ik niet te zeggen, lijkt mij een beetje de schuld in een anderman schoenen schuiven. Dat hij niet verlengt is zonde, als je een man van de club was zou je in de winterstop gaan..

haha wat een onzin. In het begin van de competitie won feyenoord veel wedstrijden met het nodige geluk, maar iedereen zag toen al dat het een keer fout zou gaan.
Dat ze zo ver weg zouden zakken is dan wel verrassend, maar omdat aan vilhena op te hangen slaat nergens op.

Ik hoor iemand als Driessen nooit over al die spelers die hun hele jeugd investeren bij een club om het eerste te halen en vervolgens geen kans krijgen in het eerste en nooit een contract krijgen en de deur gewezen worden.
Als een speler het zelfde doet is het in 1 keer belachelijk.

1 februari 2016 om 09:53

Verschil is wel dat toen Feyenoord met mazzel overeind bleef, Vilhena vooral op de bank zat...

Zonder dollen; natuurlijk veel te gemakkelijk om dit zo bij Vilhena neer te leggen. Maar goed, het is Valentijn Driesen. Er is nog nooit iets goeds uit de mond/pen van die man gekomen.

1 februari 2016 om 11:16

@babymongo dank je wel.. De clubs worden altijd in bescherming genomen. Als zij een speler wegsturen is het verdiend en terecht. Maar als een speler niet wilt bijtekenen of wilt vertrekken dan is die speler ondankbaar.

Veel te makkelijk dit.

Het hele Feyenoord elftal is ontwricht momenteel en de enige die iets van vorm liet zien de laatste weken is Vilhena samen met Vermeer. Als hij nou nog een contract had van 2 jaar was dit dan ook nieuws geweest?

Het hele elftal is alle vertrouwen kwijt. Een Bilal die al 2 jaar geen normale voorzet kan geven is dat Vilhena zijn schuld? Elia die zijn man nog maar amper voorbij komt, van der Heijden die niet kan verdedigen, Nelom die niet veel kan überhaupt? Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Vilhena speelt altijd maar 2 leuke potjes. Verder voegt hij niet veel toe. El Ahmadi valt ook zwaar door de mand. Deze twee lopen maar blind naar voren en worden totaal overlopen.

Vorig jaar had je clasie die zich veel beter positioneerde, door alleen voor de verdediging te blijven. Tapia zou dit ook kunnen. Tapia-vejinovic-gustafson, het nieuwe middenveld hopelijk.

Ik hoor weinig mensen over El Ahmadi trouwens, waar ik normaal als stofzuiger groot fan van ben (zodra hij maar niet in de 16 van de tegenstander komt).

Gisteren ook één die niks meer durfde. Zelfs een op het oog simpele breedtepass ging naar achteren. Als dat soort jongens (ervaren) hun niveau niet meer halen mag je nooit alleen Vilhena de schuld geven van een ontwricht elftal.

1 februari 2016 om 09:49

@ Luispedro1987

El Ahmadi is al 1,5 jaar de zwakste schakel bij Feyenoord en degene die de complete opbouw continu om zeep helpt. Maar hij werkt hard en dat vinden veel Feyenoorders fantastisch. Maar hij voegt werkelijk waar helemaal niets toe. Elke bal die El Ahmadi krijgt is breed of terug, terwijl hij op de belangrijkste positie staat tussen verdediging en aanval.

Doordat El Ahmadi niets durft (en niet kan) haalt hij het tempo continu uit het spel.

1 februari 2016 om 10:25

Meestal vind ik jouw analyses mbt Feyenoord stuitend maar je slaat hier de spijker volledig op z'n kop. El Ahmadi verpest eigenhandig 15 a 20 aanvallen per wedstrijd doordat hij geen enkel tempo in z'n spel heeft. Postbode Karim speelt al 1,5 jaar de prominente stoorzender. Vilhena heeft dat ook een beetje in zijn spel, als je die twee dan samen op het middenveld zet, dan win je echt van niemand. dan kan je beter zonder middenveld spelen want er is niemand die het spel verlegd of de bal ophaalt bij de verdediging. Vilhena kan, maar nooit samen met El Ahmadi dan is er zoals Driessen het zegt geen balans. Maar blijkbaar is dit tegen dovemans oren. Kuyt is 7 a 8 wedstrijden met Elia en El Ahmadi een van de slechtste op het veld. En dan wordt van Beek geslachtofferd makkelijk, want die zegt waarschijnlijk niks terug. Slap.

Ach Driessen, je vergeet voor het gemak hoe van Geel, Rutten en van Bronckhorst met zijn allen om zijn gegaan met Vilhena. Na 3 jaar basis speler te zijn geweest onder Koeman, met veel vertrouwen en belangrijk zijn voor de ploeg. Werd hij door Rutten per direct gedegradeerd tot wissel speler. Zelfs toen Toornstra, El Ahmadi, Immers wekelijks liepen te stunten kreeg Vilhena nooit het vertrouwen. Er werden wonderen verwacht als hij 20 minuten in viel.

En dan van Bronckhorst, die kwam aan het roer en hield vertrouwen in dezelfde mensen. En posteerde Vilhena zelfs op de linskback positie. En dan van Geel + van Bronckhorst. De grootste concurrent van Vilhena (clasie) vertrekt. Maar in plaats van het vertrouwen te geven aan Vilhena halen ze Vejinovic en ze halen Gustafson.

Nee, dit transfervrije vertrek heeft Feyenoord aan zichzelf te wijten. Enige zelfreflectie zou wel fair zijn. Ze hebben zelf nooit het vertrouwen aan Vilhena durven te geven.

1 februari 2016 om 10:02

Rutten wou vilhena als lb hoor niet gio ..

1 februari 2016 om 11:18

Ben het met je eens dat zelfreflectie op zijn plaats is (waarom loopt zo iemand gratis de deur uit?), maar feit is wel dat Vilhena al onder Koeman zijn basisplaats is kwijtgeraakt. Blijkbaar is Vilhena stil komen te staan in zijn ontwikkeling en/of in een enorme dip terechtgekomen waar hij nooit meer uitgekomen is tot enkele weken terug (wellicht mede door het aantrekken van zijn concurrenten).

Feyenoord heeft gegokt en verloren. Fred Rutten wilde Vilhena graag als linksachter hebben, om Nelom te vervangen en Vilhena wilde meer dan Nelom verdienen. van Geel vondt dat niet gepast en heeft de aanbieding uiteindelijk ingetrokken. Prima, denkt vilhena.... Die wandelt komende zomer voor niets de Kuip uit en stapt op het eerste vliegtuig naar Rome, Milaan of Florence om daar een contract te tekenen voor een dik miljoen per jaar en een riante tekenbonus.

Van Geel had slimmer moeten zijn en moeten inzien dat er een gat zou kunnen vallen na het vertrek van Jordy Clasie afgelopen zomer. Nu is nagenoeg alles ingezet op Marko Veijinovic, die eigenlijk nog niemand heeft weten te overtuigen van zijn waarde dit seizoen.

Ik ben toch bang dat het komt door de onervarenheid van Giovanni van Bronckhorst. Voor de winterstop stond Feyenoord er wel beter voor, maar als we terugkijken naar de wedstrijden waren het geen overtuigende overwinningen. De meeste punten werden met pijn en moeite over de streep getrokken. Ik zie ook geen duidelijke manier van spelen. Wat Valentijn over Vilhena zegt klopt wel, maar volgens mij is Giovanni van bronkhorst de enige die eindverantwoordelijk is voor de opstelling. Ik heb niet de indruk dat al die speler nu opeens minder goed geworden zijn. Volgens mij speelt Feyenoord zonder duidelijke afspraken. Ik ben wel benieuwd hoe Fraser het zou doen in de kuip.

Ja ik zou hem in deze fase ook niet meer opstellen, ook al is hij na jaren weer eens in vorm. We hebben zat middenvelders, dan moeten we het maar met hen proberen. Ik gun het schuurman nu ook meer bijvoorbeeld, zelfs Toornstra.

Van Bronckhorst toon je ballen, niet bijteken, de rest van het seizoen op de tribune plaats nemen.
Hij speelt wel redelijk, maar het is ook een mannetje die denkt dat hij nu god is. Die blik van hem, toen Vejinc de vrij trap op eiste en dus hij hem niet mocht nemen zegt boekdelen. Werkelijk waar een gevalletje Boilissen die zich zelf boven de groep/club zetten. Weg ermee!!

1 februari 2016 om 11:21

Onzin. Vilhena mag best boos zijn. Dat kan je gewoon bespreken binnenskamers. Als jij niet speelde en je concurrent bakt er niet veel van dan kan je dat laten zien. Dat is menselijk. Hij deed volgens mij niets raars wat je in een gesprek binnenkamers vervolgens niet kan sussen.

Wat een grap, bij Koeman speelde die prima naast Clasie en was het 1 van de toppers in jong Oranje, Rutte kwam en hij moest banken en speelde erg matig bij het invallen. Rutte heeft die jongen persoonlijk verziekt en hem nog linksback proberen te maken?!?!?! Nee ik begrijp Vilhena volledig dat die denkt bekijk het lekker nu die goed speelt, die pakt dadelijk een dikke zak met tekengeld en een dik contract, hij zou gek zijn om bij te tekenen... Denk eerder dat dit een middelvinger naar van Geel is en niet naar Feyenoord, helemaal als je ziet dat een belachelijke speler als Kazim even een miljoen casht per jaar, dan snap ik die jeugd spelers wel dat ze zoiets hebben van bekijk het lekker.

Wel moet van Bronckhorst hem van de selectie verwijderen, hij speelt goed maar je gaat toch niet met hem verder.....

Kijk als je maar voor een jaar bijtekent, krijgt de club een kleine vergoeding en jij gaat die transfer echt wel maken. Probleem hier is dus het tekengeld! Daarom wil Vilhena niet bijtekenen.

1 februari 2016 om 10:28

tja t is toch heel makkelijk...of het geld gaat naar feyenoord of naar Vilhena.
Hij kiest voor zichzelf zoals feyenoord ook zou doen.
En als ie transfervrij is heeft hij nog meer keuzes qua clubs, dat kan ook een groot voordeel zijn om de juiste stap te maken.

1 februari 2016 om 12:22

Ik vind dat dus arrogant! Hij kan ook voor een jaar bijtekenen en Feyenoord iets gunnen. Hij is dankzij die club prof geworden.

1 februari 2016 om 12:48

weet je hoeveel spelers er zijn die hun hele jeugd investeren om het eerste van feyenoord (of een andere club) te halen...maar de club vindt ze niet goed genoeg, ze krijgen niet de kans in het eerste en ze krijgen dus geen profcontract...wat vind je daarvan dan?

clubs doen het tientallen keren per jaar...waarom mag een speler het dan niet doen?
Feyenoord had hem ook eerder kunnen verkopen, maar toen mocht hij niet van de club. Nu wil hij zelf pas weg als zn contract afgelopen is. Prima toch.

Dat hij na 12 jaar zijn club geen euro gunt zegt iets over het individualisme en respectloosheid van de huidige duckface generatie. Maar dat hij de balans verstoord is onzin (iets met een scorebord en journalistiek). Tonny is momenteel gewoon de beste Feyenoorder, al koop je er letterlijk en figuurlijk weinig voor..

1 februari 2016 om 10:33

Op welk punt is hij de beste Feyenoorder? Heeft hij al een beslissend doelpunt gemaakt de afgelopen wedstrijden? Een goede steekbal, een steekpass? Op basis waarvan verdient hij het vertrouwen? Hij is blijkbaar ook geen speler voor de toekomst dus dan moet je gewoon iets anders neer zetten. Zijn 2 Goals tegen NEC en AZ hebben het verschil niet gemaakt, alleen die intikker tegen Utrecht met 10 man, maar dat was de eerste wedstrijd van het seizoen.
De beste Feyenoord is al weken Vermeer met daarachter Kongolo die onttrekken zich nog enigszins aan de malaise. De rest is werkelijk dramatisch, tam of gewoon te slecht.

1 februari 2016 om 10:49

Ik weet dat wanneer je op zondag alleen naar de samenvattingen kijkt, het net lijkt alsof voetbal een aaneenschakeling van steekpasjes, assists en doelpunten is, maar dat is natuurlijk niet zo. Tonny is gedreven, pakt veel ballen af en heeft rust in zijn spel. Ben het met je eens dat Vermeer en Kongolo de afgelopen weken ook absoluut bij de uitblinkers horen, maar ik vind dat we ondanks Tonny's stugge houding richting de club, dat we niet blind moeten zijn voor zijn kwaliteiten.

1 februari 2016 om 13:00

Maat, ik heb gister de hele wedstrijd gezien en donderdag in het stadion gestaan dus gooi die conclusie maar in de prullenbak. Ondanks dat ze speelden als natte kranten weer mezelf schor geschreeuwd. Hij heeft onmiskenbare kwaliteiten maar wanneer je die afwisselt met de slaapmomentjes die aantoonbaar tegendoelpunten veroorzaken, voeg je niet echt veel toe toch?

1 februari 2016 om 11:20

Jean Paul, je bent 32. Doe niet alsof je 65 bent. Ik vind het altijd zo makkelijk om te wijzen naar generaties, zeker als je het hebt over individuen. Elk mens is anders. Hij is ook gebleven voor zijn moeder. Dat is een mooi gebaar.

1 februari 2016 om 12:51

@jeanpauwll elk jaar zijn er misschien wel 10 voetballers van rond de 18 die hun hele jeugd bij feyenoord gespeeld hebben in de hoop het eerste te halen en een profcontract te krijgen, maar de club vindt ze na die 10 jaar toch niet goed genoeg.,
Ze worden bij de club weggestuurd...ondanks hun tomeloze inzet al die jaren.

Waarom mogen clubs dat doen zonder dat je er iemand over hoort...en als een speler netjes zn contract uitdient en de club verlaat krijg je gezeur....

Daarnaast wou vilhena 2 jaar geleden weg en kon feyenoord wat voor hem vragen. Maar toen Mocht hij niet weg. Logisch dus dat hij dat risico niet nog een keer neemt.

Misschien die kritiek uiten op hem kan ik niet echt begrijpen. Hij houdt zich gewoon aan zijn contract niks verkeerd aan. Dat hij feyenoord niet een transfer geld gunt kan je hoogstens als gemeen en egoïstisch bestempelen naar verder doet hij niks verkeerd lijkt mij. Hij is niet verplicht om te verlengen dus prima. Hij is niet altijd even eerlijk behandeld vindt hij dus is het zijn goed recht om ergens anders zijn geluk te zoeken.

1 februari 2016 om 13:02

daarbij komt dat hij 2 jaar geleden weg wou...toen kon feyenoord geld voor hem vangen maar mocht hij niet weg.
Hij denkt dus wel 2x na voordat hij nu een nieuw contract tekent...straks mag ie weer niet weg

Valentijn Driessen gaat wel heel kort door de bocht door het hele Feyenoordspel aan Vilhena op te hangen. Daarnaast, hij staat niet bekend om het beste voetbalinzicht. Vilhena is wekelijks de uitblinker in een Feyenoordteam dat niet draait. Je kan niet verwachten dat 1 speler het resultaat bepaalt. Dat lukt zelfs Zyech bij Twente niet.

Je bent een simpele ziel als je nu alles op Vilhena gaat gooien. Beetje net zoals men die claimen dat Twente beter af is zonder Ziyech omdat hij alles opeist.

Om dit soort dingen neem ik het hem niet eens kwalijk dat hij transfervrij wilt vertrekken. In Nederland zoeken ze namelijk altijd wel naar een manier om van iemand een zondebok te maken, helemaal als je een beetje opvallend bent qua voorkomen. En zelfs als je een ideale schoonzoon-type bent zoals in bv. Veltman, dan krijg je ook het gezeik dat je te lief bent.

Feyenoord heeft in de situatie rondom Vilhena uitermate slecht gehandeld, net zoals ze in de situatie rondom Boëtius slecht hebben gehandeld. Al die grootspraak over hoe de academie zo goed werkt, was enkel door uitzonderlijk gunstige omstandigheden. Nu zie je dat ze er weer niks van bakken.

1 februari 2016 om 12:42

Academie wordt stelselmatig leeggeroofd door rijke clubs uit t buitenland

1 februari 2016 om 13:33

Ziyech 21 wedstrijden 11 goals 7 assists Vilhena, 13 wedstrijden 3 goals 2 assists.
Sorry hoor, maar die vergelijking no way. Bovendien het komt door het feit dat Vilhena ondanks zijn goede spel niets bijdraagt aan het resultaat. Dat komt omdat het eenzelfde soort voetballer als El Ahmadi is. Lang (te lang) aan de bal er is geen evenwicht op het middenveld dat ligt niet aan Vilhena maar aan de speelwijze. Wat betreft de behandeling van talenten ben ik helemaal met je eens

1 februari 2016 om 14:02

Gaat meer om het zoeken naar zondebokken in slechte situaties dan om de voetballende prestaties van beide spelers. Ik wil ook niet zeggen dat Vilhena voetballend gezien de Ziyech van Feyenoord is. Eerder dat het slecht gaat en dat er dan wordt gezocht naar de typetjes die zich niet helemaal sympathiek laten overkomen in de ogen van velen, Vilhena is er eentje en Ziyech ook. Nemen allebei geen blad voor de mond en hebben schijt aan het idee van hoe een voetballer zich hoort te gedragen. Dan gaan men dingen verzinnen en hun de rol van de schurk toedichten. Maar dit gebeurde ook met een Veltman. Dus ze zoeken altijd wel wat.

2 februari 2016 om 16:41

wat dat betreft heb je helemaal gelijk.

Onzin. Betaald voetbal is geen liefdadigheid. Spelers uit de A, B, C jeugd kunnen elk moment te horen krijgen dat ze moeten vertrekken. Niets aan te doen, maar het is wel keihard voor zo'n jong ventje. Dus waarom zou hij dankbaar zijn richting Feyenoord? Als het de club (elke club, hoor) uitkomt, doen ze een speler zo weg.

Wat mij altijd verbaast is de vanzelfsprekendheid dat een speler een contract moet verlengen omdat de club anders een transfersom misloopt. Partijen zijn een overeenkomst voor bepaalde tijd aangegaan en zijn na verstrijken daarvan vrij te gaan en staan waar ze willen. Als een club de speler niet vindt voldoen, verlengt die de verbintenis niet en datzelfde geldt voor de speler als hij het niet meer naar zijn zin heeft bij een club of elders beter denkt te kunnen. Waarom zou je een speler niet meer opstellen waarvan het contract afloopt en die naar behoren presteert? Waarom zou een speler niet gratis weg kunnen gaan na afloop van zijn contract. Hij heeft zijn talent en beste krachten aan de club gegeven, die daarvan ook heeft geprofiteerd. Valse sentimenten zoals de club een transfersom gunnen zijn onzin. Contract is contract.

Aangekochte middelmaat? Zowel vejonivic als gustafson zijn beter ... Laat je niet verblinden door de werklust van vilhena

Je kan ook vragen moeten de clubs per se verdienen op spelers die hun contract willen dienen en dan transfervrij op zoek willen naar nieuwe club. Als je tekent voor 3 jaar wordt er nu ver wacht dat je binnen 2 jaar bijtekent anders gun je de club niks en wordt je in de ergste gevallen buiten selectie gezet. Tenzij de club van je af wil dan wordt je contact verscheurd en mag je gaan.

Verstoort de balans? Lekker makkelijk, die jongen speelde goed, de andere drie zijn hopeloos en ik kan Vilhena geen ongelijk geven nadat er zo weinig vertrouwen was in hem de afgelopen drie seizoenen. Nu hij goed speelt, wilt Feyenoord hem vertrouwen geven. Hij lacht in zijn vuistje, is volgend seizoen miljonair en speelt over twee jaar in Oranje en Feyenoord mag hopen op een opleidingsvergoeding

Het is toch simpel zat? Beide partijen zijn met het volle verstand een contract voor bepaalde tijd aangegaan, dan moet je ook respecteren dat een speler soms zijn contract uitzit en weg gaat. Het is een zakelijke overeenkomst, dan is het flauw om met sentimenten als loyaliteit te komen als het een keer niet loopt zoals je hoopt.

Ik zie al een hele tijd veel mensen een mening hebben over Vilhena en Feyenoord. Dat mag uiteraard, maar ik vraag mij af hoeveel van deze mensen Feyenoord elke week zien spelen. Het zou Feyenoords schuld zijn dat Vilhena weg wil, Vilhena zou te weinig vertrouwen krijgen, Vilhena zou weggepest zijn door Rutte (en misschien zelfs Gio). Sorry hoor, maar hou toch op man. Ik kijk elke wedstrijd en heb Vilhena alleen net na zijn debuut een paar leuke wedstrijden zien spelen. Voor de rest deed hij aardig mee, maar meer dan dat was het niet. Onder Koeman al begon de beste man dramatisch te voetballen wat resulteerde in de bank. Toen voelde meneer Vilhena zich beledigd. Vreemd. Iemand die geen pepernoot raakt, en ondanks dat vele wedstrijden mocht blijven staan (over veel vertrouwen gesproken), gaat lopen klagen omdat ie op de bank belandt. En dan heb ik het niet over een paar matige potjes spelen. Nee, Vilhena was daadwerkelijk dramatisch, bleef ondanks dat in de basis staan tot er een punt kwam waarop het genoeg was en begon toen ook nog eens als een klein kind te stampen en te klagen. Vervolgens was meneer te beledigd om zijn contract te verlengen. Conclusie: veel vertrouwen gekregen, niks laten zien, veel te danken aan Feyenoord en nu aansturen op een gratis vertrek. Lekker laten gaan deze jongen. De laatste tijd speelt hij niet slecht maar er wordt veel verbloemd door zijn doelpunten, als je namelijk ziet hoeveel balverlies hij lijdt...(en nee hij is niet de enige). Deze nederlagen zijn niet zijn schuld, maar is het echt toeval dat sinds hij in de basis staat het zo ontzettend slecht gaat? Dat kan bijna niet.

Ik word gewoon niet goed van dat gezeur rond Vilhena en Kazim, waar gaat het nu om! Ga voor een spelwijze van deze tijd i.p.v. van dat simpele geren naar voren (onze Hollandse achterhaalde school, zie NL elftal). Onze spelers zijn daar goed genoeg voor. Van Vilhena en Kazim ben ik niet onder de indruk. Wel vind ik Kazim een Feyenoord man!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren