Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Feyenoord voorkomt soap en bereikt miljoenenakkoord'

Laatste update:

De belangstelling van Feyenoord voor Renato Tapia lijkt niet in een transfersoap te ontaarden. Volgens De Telegraaf zijn de club uit Rotterdam en FC Twente tot een vergelijk gekomen wat betreft een winterse transfer van de twintigjarige middenvelder naar De Kuip. De Peruviaans international ondergaat woensdag een medische keuring.

/

Tapia zal na de medische keuring een contract tot medio 2020 met Feyenoord ondertekenen, zo schrijft het dagblad dinsdag. Met de overgang van de middenvelder is een bedrag van 2,5 miljoen euro gemoeid, exclusief variabele bonussen. FC Twente hanteerde aanvankelijk een vraagprijs van 3,25 miljoen euro, terwijl Feyenoord een initieel bod van 1,7 miljoen euro naar Enschede verzond. Uiteindelijk hebben de betrokken partijen elkaar alsnog gevonden.

Voor Feyenoord was de komst van Tapia in de huidige transferperiode weliswaar geen bittere noodzaak, maar een snelle transfer maakt zijn aanpassing richting de nieuwe voetbaljaargang wel een stuk eenvoudiger. Tonny Vilhena is hoogstwaarschijnlijk bezig aan zijn laatste maanden in De Kuip, terwijl het nog onduidelijk is of Lex Immers en Jens Toornstra komend seizoen op de loonlijst zullen staan. Het contract van Karim El Ahmadi loopt volgend jaar zomer ten einde.

Past Renato Tapia goed bij Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prima 2.5 mil. Laat zich te vaak aftroefen en is nonchalant aan de bal. Komt ook nog eens bij dat hij vaak geblesseerd is. Succes verder! Adios

26 januari 2016 om 07:51

Wandelt heel erg veel in het veld, lijkt conditioneel wel slecht te zijn, handelt veel te traag en inderdaad zo nonchalant! Weer koopt Feyenoord middelmaat. Geef dan een Schuurman de kans om door te schuiven...

26 januari 2016 om 07:59

Ja precies waarom krijgt hij de kans niet. Zijn maatje Donny die bij Ajax speelt krijgt dat wel. Weet zeker dat ze het er wel eens over hebben. Namelijk Schuurman is een groot talent. Maar lijkt steeds meer stil te staan. In jong Feyenoord komt ie ook niet aan ze niveau. Dat is wel echt een voordeel de Jupiler League.

26 januari 2016 om 08:35

Dat komt ook omdat Donny beter is dan Jari Schuurman. Als vd Beek bij Feye speelde had hij ook de kans gekregen.

26 januari 2016 om 08:45

Schuurman is een groter talent dan Donny dat weet iedereen. Het is jammer dat Gio niet met talenten lijkt om te kunnen gaan....

26 januari 2016 om 08:51

Dat weet iedereen in Rotterdam waarschijnlijk

26 januari 2016 om 09:06

Haha van de Beek heeft veel meer talent joh..

26 januari 2016 om 09:09

Donny van de beek is serieus echt wel beter.

26 januari 2016 om 09:32

Een Ajacied die serieus een Ajax speler beter vindt! Lekker voor je.

Volgens mij is iedereen die zegt of de een beter is of ander niet helemaal lekker in het hoofd. Je kunt het toch gewoon niet zeggen? Allebei nog 0 ervaring. Sowieso dat vergelijken van spelers altijd, welles nietes, man man man...

26 januari 2016 om 09:46

Volgens mij zijn het beide kleuters, nietes wellus nietus wellus. Ik word daar oprecht moe van. Realiteit is dat Donny al mag ruiken aan het grotere werk Schuurman nog niet. Wie uiteindelijk het verste komt kan niemand zeggen en is afhankelijk van heel veel factoren, inzet , kansen , toeval etc.
Persoonlijk hoop ik dat beiden toppers worden, daar is het hele Nederlandse voetbal bij gediend.

Tapia is voor Feyenoord te hopen een versterking op termijn ik zie hem dit seizoen El Ahmadi , Vilhena nog niet uit de basis spelen.

26 januari 2016 om 09:50

Schuurman is dit seizoen veel geblesseerd. Dan kun je ook niet opvallen

26 januari 2016 om 10:34

Dan kan hij fijn bij kramer in het wandelclubje

26 januari 2016 om 09:18

Ik zeg als Twente supporter dat dit een hele goede aankoop voor Feyenoord is .
Als hij zich mag richten op 1 plaats ( bij Twente was hij de bedrijfshoer ) en op zijn flikker krijgt van de oudere spelers, dan kan hij een hele grote worden.

26 januari 2016 om 10:09

Iedereen speelt nonchalant in dit FC Twente, zelfs Ziyech. Toen alles nog goed draaide zag je ook meer de kwaliteitein van Tapia terug.

26 januari 2016 om 11:15

Ontzettend dom van Twente. Je laat een groepareltje de deur uit lopen voor 3 miljoen. Deze man gaat het helemaal maken bij Feyenoord, daar ben ik van overtuigd.

26 januari 2016 om 15:02

Ik krijg sowieso het idee dat iedereen binnen FC Twente de club moedwillig laat zinken en alleen Gerard van den Belt hard vecht om de club uit het dal te halen. Worden erg vreemde beslissingen gemaakt de laatste tijd en het enigste dat ze binnenhalen tot nog toe is een talentje van Ajax waarvan je niet weet of die jongen er uberhaupt gaat staan.

Zo worden ze echt nooir kampioen.
Waar blijft de echte versterking.

26 januari 2016 om 10:49

Dit is toch serieus geen versterking te noemen die Feyenoord naar een hoger niveau tilt? Nog een miskoop, nog meer middelmaat en de nivellering met Feyenoord en de subtop wordt nog groter.

Heeft een paar leuke wedstrijden gespeelt, maar toen fc twente niet liep was hij ook nergens. Alleen ziyech was goed. Ben benieuwd!

26 januari 2016 om 07:08

Due jongen is 20, wat verwacht je dan?

26 januari 2016 om 07:19

Zo gaat dat hier. Kijk naar maar naar wat El Ghazi over zich heen krijgt met 20. Wordt nu al afgeschreven door sommigen alsof in de wintet van zijn carrière zou zitten, en zo zijn er zat voorbeelden.

26 januari 2016 om 07:49

feyenoord heeft talenten genoeg, die moeten ervaring binnenhalen in de achterste linie..ik hoop dus dat ze hem voor het middenveld halen anders is het een overbodige aankoop

tubes: betreft el ghazi werd hij dan ook weer te snel de hemel in geprezen en sommige mensen verwachten dat hij 30 miljoen of meer gaat opleveren...dat gaat echt niet gebeuren. Goede speler voor ajax en misschien een stapje hoger bij een subtopper in een sterke competitie maar er zit niet meer in omdat niet constant genoeg is

26 januari 2016 om 08:35

Depay wordt op 21 ook afschreven door iedereen terwijl die er wel 23 ( of 24 ) scoorde vorig seizoen als linksvoor....

26 januari 2016 om 10:46

Dat riepen ze ook over Suarez toen hij 19 was.

26 januari 2016 om 12:00

tja als je het verschil in talent niet ziet tussen depay en el ghazi weet ik het ook niet meer...alhoewel depay het nog niet heeft laten zien op het hoogste niveau dit seizoen

Ook weer zo'n speler waar Feyenoord niet verder mee gaat komen. Heb je net middelmaat geloost, koop je er niks fundamenteels voor terug.

26 januari 2016 om 08:05

Dit is gewoon gokken van Van Geel. Nu zit Jari Schuurman in dezelfde situatie als Vilhena jaren zat. Had het gewoon met Schuurman gaan proberen. Je ziet dat de beste middenvelder van de afgelopen jaren Clasie was, nu lijkt Vilhena op te staan. Aankopen krijgen dat moeilijker voor elkaar.

26 januari 2016 om 08:27

Ja, en dat gokken van Van Geel heeft tot dusver bijzonder weinig opgeleverd.
Pure middelmaat wordt er vaak aangetrokken 'op de gok', in plaats van 1-2 gerichte aankopen van goede spelers. Inmiddels is er ruim meer dan 12 miljoen uitgegeven, zonder dat er 1 echte topper bij zit, met uitzondering van Vermeer misschien!

Toornstra, Vejinovic, Bilal, Tapia, Kazim, van der Heijden, Botteghin, Vermeer etc,.

26 januari 2016 om 09:20

Ja, maar alleen al Kazim verdient een miljoen per jaar. Denk dat van der Heijden ook niet voor een reisvergoeding staat te voetballen.

26 januari 2016 om 10:10

Schuurman totaal andere positie.

Soort aankoop als Ajax vorig jaar deed met Sinkgraven. Middenvelders zat ,waarom nog 1. Staat eigen jeugd in de weg.

26 januari 2016 om 07:11

Hoezo toornstra gaat wss nog wel vilhena in de zomer ook plus tapia kan ook centraal achterin en hij zal vast niet slechter dan van der heijden zijn

26 januari 2016 om 07:29

Dat Is nu net het probleem.
Het moet wel beter zijn wat je nu koopt.
Niet de zelfde middelmaat.

26 januari 2016 om 10:59

Voor 2,5mln kun je er geen bult aan vallen. Die jongen liep bij twente met zijn ziel onder zijn arm, dan is iedereen middelmaat.

26 januari 2016 om 07:50

Aja, had toen wel een middenvelder kunnen gebruiken, omdat we eigenlijk alleen Andersen, Duarte, Serero en Klaassen hadden. Klaassen kwakkelde en uit nood stond Viergever of Riedewald geregeld op het middenveld. Echter had Ajax geen behoefte aan een jonge, onervare speler die er waarschijnlijk niet direct stond. We hadden beter direct Gudelj kunnen kopen of wellicht een andere speler kunnen huren.

26 januari 2016 om 09:01

Er staat letterlijk in de tekst uitgelegd waarom Feyenoord middenvelders aan moet en wil trekken.. Laatste alinea, alstublieft.

26 januari 2016 om 12:10

Maar waarom wil Feyenoord hem dan per se al nu halen? Laat hem dan gewoon nog een half jaar rijpen bij Twente en sluit een voorakkoord ofzo, dan kan je altijd nog zien of in de zomer daadwerkelijk al die namen vertrekken.

26 januari 2016 om 10:10

Middenvelders gaan juist allemaal weg. Eigen jeugd komt nog tekort voor die positie, en Tapia is gewoon op meerder posities inzetbaar, ook wel lekker.

Tapia is een leuk talent maar nog niet goed genoeg voor Feynoord

26 januari 2016 om 08:30

Dat vrees ik inderdaad ook, maar laten we hem niet al afschrijven voor hij uberhaupt een minuut heeft gespeeld voor Feyenoord.

Vindt het jammer dat hij twente gaat verlaten. Ben gecharmeerd van hem. Maakt ook onnodige fouten maar hij is nog jong.

Toch een mooi bedrag ontvangen

Waarom wil Feyenoord deze jongen zo graag in deze transferperiode halen? Hij is in de zomer toch goedkoper en ze spelen nu eigenlijk alleen nog voor de beker.

26 januari 2016 om 07:42

Waarschijnlijk willen meer clubs hem dan in de zomer. Blijft een slechte aankoop...

26 januari 2016 om 08:08

Volgens de berichten wil Feyenoord hem nu zodat hij een half jaartje kan wennen in de Kuip. Volgend seizoen moet hij er staan.

on: Tapia kan absoluut een hele goede voetballer worden. Misschien heeft hij nieuwe prikkels nodig. Als Feyenoord zijnde had ik hem niet gekocht voor dit geld.

Jammer dat hij bij ons vertrekt. Leuke sympathieke speler die erg goed kan spelen en op veel posities inzetbaar is. Daarentegen helaas wel vaak geblesseerd en door onervarenheid regelmatige foutjes. Succes bij Feyenoord!

En weer prutsers als versterkingen! Zo snel maar de nieuwe Kuip en meer geld eruit halen zodat je veel betere spelers kunt halen. Met dit soort speler blijf je blij worden wanneer je 3e wordt! Wat een middelmaat wordt er steeds gehaald! Het middenveld heeft echt een impuls nodig met kwaliteit en haal aub een rechtsbuiten en zet Kuyt in de spits en gebruik Kramer als pinshitter! Defensie staat opzich wel redelijk, maar misschien is het verstandig om toch een extra speler er voor te halen en van Beek even laten banken zodat die weer zijn niveau kan halen van vorig seizoen!

26 januari 2016 om 07:59

Potentieel een van beste voetballers van eredivisie, wordt ongelooflijk onderschat. Dot kost twente verdedigend de kop. Gaat feyenoord in toekomst veel geld opleveren

26 januari 2016 om 08:33

Dan heb jij de laatste wedstrijden met Tapia niet gezien. Veel fouten, veel onnodig balverlies. Afgelopen zondag was Tapia erg slecht en in de 4-0 gewonnen wedstrijd tegen Heracles was Weghorst hem ook de baas.

Ik vind Tapia een middenvelder. Een type Mokotjo. Maar in mijn ogen is Mokotjo 2 klasses beter. Tapia kan absoluut naar dat niveau groeien. Maar momenteel is 2.5 miljoen veel te veel. Feyenoord neemt een risico met hem.

26 januari 2016 om 10:50

Jonge onervaren spelers hebben altijd ups and downs. Probleem bij Tapia is echter dat hij nooit echt lange periodes kent omdat hij bij Twente te veel geblesseerd is geweest. Ik denk dat we vorig jaar toch wel hebben kunnen zien dat Tapia echt de kwaliteten heeft om een topper te worden.

26 januari 2016 om 07:58

Feyenoord heeft nou eenmaal geen honderd miljoen en zal moeten scouten op een niveau waar er een zeker risico in zit dat spelers het niet redden. Het gezever over Kramer is trouwens wel op een lachwekkend niveau beland hij scoort regelmatig en een harde werker is het nooit geweest dus dat wisten ze bij Feyenoord iedereen lult elkaar lekker na over Kramer maar voorlopig doet hij waar hij voor is aangetrokken. van der Heijden was een gok en komt te kort. Bottighin heeft de wedstrijden die hij mee deed prima gespeeld. Bilal heeft het niet kunnen waarmaken maar dat gebeurt wel vaker met spelers die van Heerenveen naar de top gaan.

26 januari 2016 om 08:37

Als Kramer een top spits was geweest, dan had hij allang niet meer in Nederland gespeeld. Je kunt niet altijd maar blijven leunen op de jeugd.

Zo lekker bedrag voor gekregen, had toch de juiste instelling niet (meer). Wandelt als een bejaarde door t veld..succes daar.

26 januari 2016 om 08:42

Dit is echt een dingetje bij fctwente. Een speler gaat weg en kan er meteen helemaal niks meer van.. Tot die over 4 jaar een transfer maakt richting Engeland / Spanje, en dan is het ineens weer één van jullie...

Goedemorgen trouwens.

26 januari 2016 om 10:26

Heb je m zien voetballen tegen jullie maar met name afgelopen zondag? Ja, hij is nog jong maar hij blijft grossieren in dom balverlies op de meest vervelende plekken in het veld.

Voor FCT is het zaak te spelen met jongens die er voor de volle 100% tegen aan willen gaan....ik kreeg t idee dat dat niet meer het geval was bij Tapia.

26 januari 2016 om 11:24

Juist... Tapia is erg talentvol. Maar ook erg wisselvallig, nonchalant en blessuregevoelig. Momenteel kunnen wij geen spelers als Tapia gebruiken. 2,5m is gewoon een enorm bedrag voor ons.

Waaaw.. wat een aankoop.. ik had liever die ramselaar van utrecht gehaald die is 10 klasse beter. Of van overeem of die dos santos. Maar goed haha ik hoop voor fwyenoord dat ie het goed doet maar hopelijk heb ik het mis. Tegen psv was hij echt heel slecht..

26 januari 2016 om 09:00

''ik hoop voor fwyenoord dat ie het goed doet maar hopelijk heb ik het mis''

Goedemorgen.

Feyenoord had gewoon helemaal niemand moeten halen!

Als Feyenoord toch n middenvelder wilde, had ik geprobeerd Ramselaar,Tibbling of Bel Hassani gehaald. Ook goede talenten, maar met meer kwaliteiten. Tapia heeft mij nog nooit kunnen bekoren.

26 januari 2016 om 08:37

Ramselaar zou ik dan rechtsbuiten zetten met Kuijt in de spits. Tibbling is een leuke speler en in mijn ogen ook beter dan Tapia, maar net als Tapia niet het type middenvelder die Feyenoord beter kan maken. Ze hadden een scorende middenvelder of een zeer defensieve middenvelder kunnen gebruiken. Wat ze nu hebben zit daar allemaal middenin, verdedigend niet echt sterk en niet echt doelgericht. Tapia (en ook Tibbling) behoren tot het type middenvelders die Feyenoord al heeft. Als je geen kwalitatieve versterking kan halen, haal dan een speler die misschien niet beter is maar door specifieke kwaliteiten wel iets extra's kan toevoegen aan Feyenoord.

26 januari 2016 om 13:37

Ramselaar vind ik ook een erg leuke speler maar ik ben bang voor Feyenoord dat hij niet haalbaar is. Ligt nog 3,5 jaar vast bij Utrecht.

Feyenoord koopt weer een niet scorende middenvelder, daar ligt toch wel het pijnpunt, ahax en psv hebben veel meer doelpuntenmakers

26 januari 2016 om 09:50

Ajax en PSV hebben ook een groter budget. Feyenoord hat Guardao en Propper nooit kunnen halen. Het grootste probleem bij Feyenoord is El Ahamadi die schiet van drie meter nog bal in het doel. Verder is het een goede voetballer hoor, verder heeft Feyenoord sowieso te weinig diepgang in het elftal. Vilhena, Vejinovic hebben niet zoveel diepgang ook Gustafson komt weinig voor het goal. Tel daarbij op dat Elia veel naar binnen trekt en alle ballen dus van de rechter kant moeten voor komen wat weer makkelijker te verdedigen is.
Kortom genoeg werk te verrichten voor de technische staf.

Wauw, 2,5 miljoen is echt te veel met inachtneming van de situatie van Twente, bovendien is hij erg blessuregevoelig. Vind het maar een zeer matige aanwinst.

Feyenoord haalt maar weer eens een middenvelder die geen goals maakt, terwijl het daar juist ontzettend hard aan schort.

26 januari 2016 om 08:29

Geen goals maakt, niet bekend staat als een harde werken en verdedigend ook niet echt betrouwbaar is.. Kortom, een speler waarbij het er allemaal leuk uit kan zien, maar het uiteindelijk daarbij blijft.

26 januari 2016 om 11:26

Al heeft hij natuurlijk wel erg veel potentie. Deze jongen kan geweldig voetballen. Hopelijk ontwikkelt hij zich goed bij Feyenoord.

Ja van Geel, opgesodemietert nu. Wéér een aankoop wat geen directe versterking is voor de club. Lekker signaal ook naar bijvoorbeeld Schuurman.

Ook fijn om te lezen dat Feyenoord geen hoger salaris wilt geven aan Vilhena en destijds Boëtius (550.000) maar een gare vent als Kazim krijgt wel een dik miljoen. Kongolo schijnt ook al niet zo'n zin te hebben in een nieuw contract en Tahith Chong zie ik ook nog wel vertrekken. Goed bezig Feyenoord, met dit beleid blijf je een tobclub.

26 januari 2016 om 08:41

De potentie van Tapia ligt echt wel heel erg hoog hoor. Het is een sympathieke, leuke speler maar door onervarenheid en een vormdip wordt hij nu neergezet als een zwaar matige speler. Laat hem een half jaar wennen en je hebt er volgend jaar echt heel veel aan.

26 januari 2016 om 10:03

@illionis

Potentie heb je op het moment geen ruk aan. Feyenoord heeft spelers nodig die echt een versterking zijn voor het elftal.

26 januari 2016 om 10:22

Dan nog: Feyenoord koopt dit jaar in op een 3e plaats. Dat is geen schande, vooral als je weet dat Feyenoord de 3e begroting van Nederland heeft. De verwachtingen bij het Feyenoord publiek moeten omlaag. Kampioen zit er vooralsnog niet in. Wel ben ik met je eens dat Feyenoord behoefte heeft aan een fatsoenlijke spits: Kramer en Kazim is niet het niveau wat je moet nastreven. Finbogasson zou een interessante optie voor Feyenoord kunnen zijn.

26 januari 2016 om 11:29

@jules,
Helemaal gelijk ik vind dit ook de reactie eerder,waar is van.
Geel aan begonnen.het kan goed uit pakken met Tapia,
Maar je eerste reactie 08:33 zegt genoeg.

26 januari 2016 om 08:45

Het begint wel zeer te doen daar in Rotterdam, weer een jaar zonder titel. Tapia is een ruwe diamant die juist geslepen en met de juiste begeleiding een zeer waardevolle aanwinst voor Feyenoord kan worden. Ze geven hem nu een half jaar om te acclimatiseren en te wennen aan het voetbal dat jouw club speelt. Spitsen als Kazim zijn altijd duur in salaris. En topspitsen die spelen niet in Nederland. Die spelen in het buitenland. En die kan Feyenoord niet betalen.

26 januari 2016 om 10:05

@sas32

Neehoor, totaal niet. Zolang Feyenoord zich direct plaatst voor Europees voetbal ben ik tevreden.

Als topspitsen niet zijn te betalen, waarom weet Feyenoord dan geen Uth, Haller, Finnbogasson of een de Jong binnen te halen? Er zijn méér dan genoeg spitsen die een aanwinst zijn voor de Eredivisie, maar nee. Bij Feyenoord haalt men liever een middelmatige Kramer (en Vejinovic, Toornstra, Bilal, Kazim..)

Daarmee winnen ze geen wedstrijden, ze helpen eigenlijk alleen Twente ermee.

26 januari 2016 om 08:48

Ja leuk, we ontvangen een transfersom met bonussen die we goed kunnen gebruiken en we verliezen een basis speler. Nu moeten we nog zien of we een adequate vervanger kunnen halen met geen geld in de portemonnee.

Nu al een mislukte aanwinst Tjonge Jongen jongen, waar gaat die heen. ik vind dat die scouts van fyenoord hun huiswerk niet goed doen.

26 januari 2016 om 15:19

Nou gelukkig heb jij er zicht op door hem nu al als miskoop te bestempelen!
Ik maak een printscreen van deze opmerking en kan niet wachten tot ik je ermee om de oren kan slaan ;-)

Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat Renato Tapia op termijn een uitstekende aankoop en versterking zal betekenen voor Feyenoord. Het is gewoon één van de grootste talenten van het Peruviaanse voetbal. Terwijl Tapia toch nog maar 20 jaar is.

Wat moet Feyenoord daarmee dan? Hou het geld aub in je zak en investeer in de zomer in een echte topspits ipv zo'n middelmatige speler. Je hebt jeugdspelers rondlopen, waarom gebruik je die niet? Wat heeft Tapia nou laten zien?

Middelmaat, maar wat verwacht je van een club die immers en kramer koopt... niet echt hoogstaand aankoopbeleid toch?

Ik vind dit eigenlijk wel een hele interessante aankoop van Feyenoord en ben benieuwd wat dit voor het middenveld gaat betekenen. Als Van Bronckhorst het middenveld anders gaat invullen en Vejinovic een belangrijkere rol gaat geven dan denk ik dat dit nog wel eens heel goed kan gaan uitpakken voor Feyenoord. Bij Vitesse was Vejinovic namelijk een erg goede voetballer die met name aanvallend een belangrijke rol speelde terwijl hij bij Feyenoord momenteel een beetje verdrinkt in een wat verdedigendere rol. Met Tapia en El Ahmadi in zijn rug zou Vejinovic misschien zijn Vitesse-vorm weer terug kunnen vinden en zijn stempel op het spel kunnen drukken.

Tapia zelf vind ik wel een leuk spelertje met mogelijkheden. Geen speler die direct het verschil zal maken maar wel een nuttige speler met voldoende kwaliteit om door te kunnen groeien. Bovendien is die is hij ook pas 20 jaar en kan hij zeker nog beter worden.

26 januari 2016 om 14:23

Wat dat betreft zal Feyenoord de ploeg moeten omgooien naar een 4-2-3-1 of een 4-4-2. Een middenveld met El Ahmadi-Tapia met daarvoor Vejinovic, Gustafson en Elia is zeker niet verkeerd. Laat Kuyt maar in die punt rennen en vliegen.

Succes bij Feyenoord Tapia. 2,5 miljoen is een mooi bedrag voor iemand die meer fouten maakt dan dat hij belangrijk is. Zo'n transfer typeert wel weer het beleid van Van Geel en de reden waarom Feyenoord nog niet goed genoeg is om mee te strijden om de titel.

Feyenoord haalt een ongeslepen diamant binnen. Door zijn onervarenheid is hij op sommige momenten nogal nonchalant, maar als dat er eenmaal uit is zal Feyenoord veel plezier van hem gaan beleven. Hij is zowel in de verdediging als op het middenveld inzetbaar, echter zou het zijn ontwikkeling ten goede komen als hij de komende jaren voor één positie wordt ingezet.

Fijn dan Twente hier een leuk bedrag voor vangt, dat kunnen ze uiteraard goed gebruiken. Hopelijk kan het op één of andere manier weer worden geherinvesteerd.

Ben bang dat dit weer middelmaat is en het niveau van de echte top niet zal halen, op dit moment in ieder geval zeker nog niet. Vorig seizoen aardig goed gespeeld, maar vind hem dit seizoen niet best.
Dan kan je wel 'inspelen' op vertrekkende middenvelders, maar net als van Hanegem zei, kampioen word je niet meer dus geen moeite meer steken in het aantrekken van spelers.
Wie weet vertrekt Toornstra nog en Vilhena nu of einde van het seizoen, maar je hebt Schuurman achter de hand, geef dat soort talenten gewoon een kans. Heb je in ieder geval een middenveld met El Ahmadi, Gustafson en Vejinovic en Schuurman dan achter de hand. Nieuwkoop is trouwens ook een middenvelder, dus nog een talent die minuten kan maken.
Nee wat doet Feyenoord gaan ze weer een middenvelder halen, wat alweer een risico is, kijk maar naar Vejinovic die nog geen indruk maakt. Ook nog eens 2,5 miljoen betalen jonge jonge, heb echt het idee dat ze de weg kwijt zijn geraakt bij het bestuur sinds er weer wat geld is.
Ik weet dat je spelers wil aantrekken om op een hoger niveau te komen, maar met dit soort spelers ga je het helaas niet redden vrees ik.

Ik hoop dat ik het natuurlijk mis heb en hij de sterren van de hemel speelt, maar tegen PSV sas die ook niet best en dat soort wedstrijden moet je er wel staan.
Haal gewoon een spits! Kramer hebben ze lang over getwijfeld en dat blijkt wel, die is ook heel wisselvallig en maakt nog geen indruk, pakt wel zijn goals mee, maar doet nog te weinig.
Kan Kuyt ook in de spits zetten, maar dan heb je weer een probleem op de rechtervleugel, aangezien Bilal ook geen indruk maakt. Achabar misschien op de vleugel erbij, dat zou een optie kunnen zijn.


Volgens mij willen ze daar in Rotterdam geen kampioen worden ,anders haal je niet zo"n middelmatige speler.
Een dikke pluim voor Ted van Leeuwen om hier 2.5 miljoen voor te krijgen

26 januari 2016 om 09:51

Dit is echt geen dikke pluim voor Ted van Leeuwen hoor.
Ik durf zelfs te beweren dat Tapia bij Feyenoord binnen 2 seizoenen over de tien miljoen waard is. Noem mij optimistisch, maar het is echt een ruwe diamant die geslepen moet worden. Met de juiste begeleiding kan hij echt heel erg ver komen.


Net zo als de rest die zijn gekocht??????

Tapia is een groot talent, die vooral vorig jaar zijn kwaliteiten heeft laten zien. Bij jonge gasten gaat het daarna altijd wat minder, zeker in zo´n matig elftal als Twente. Hij is gewoon een goede speler voor ons, kan ook op meerdere posities spelen. Prima aankoop, die jongen komt er wel!

Goede transfer voor feyenoord en tapia en voor Twente lekker dat er geld binnen komt. Tapia kan heel goed voetballen alleen krijgt hij zn domme fouten maar niet uit het spel. Als hem dat bij feyenoord wel lukt is hij een absolute en supercheape aanwinst.

Maar Twente zit nu wel met een probleem dat er niet geherinvesteerd mag worden. Misschien huren nog wel aangezien er een behoorlijk salaris vrij komt.

26 januari 2016 om 10:52

Met die 2,4 miljoen mogelijk nog 10 voor Zyech en als het mee zit 1,6 voor Tioté komt er 14 miljoen binnen. Verplicht 4,8 als buffer naar de gemeente voor 2 jaar stadionhuur. Dan blijft er 9,2 miljoen over. 2,2 salarisruimte herinvesteren, 2 miljoen in de liquiditeit en 5 miljoen aflossen op kortlopende schulden, waardoor er in de liquiditeit extra ruimte ontstaat door minder rente.
Dan kan het een mooie maand worden.

Jammer weer geen goede aankoop.
we laten de eigen jeugd waar tijd en geld in is gestopt lopen en kopen er mindere voor terug.
Kramer niks
venjovic niks
bilal niks
tornstra niks
nelom niks
laten we nog gewoon onze eigen jeugd koesteren en aansporen om te blijven en minder naar andere te kijken als ze zo door gaan worden we nooit kampioen want het is steeds weer we moeten bouwen aan een goed team.

Gewoon echt een hele goede speler dit. Al die samenvatting-supporters hier die een mening hebben gebaseerd op de laatste wedstrijd tegen Psv...... shame on you. Tapia is voetballend en technisch gewoon heel goed. Ja: hij is soms wat te nonchalant, en hij maakt van die foutjes maar jullie hebben toch een toptrainer? Die haalt dat er zo uit!

Zonder gekheid: gaan jullie heel veel plezier aan beleven! Goede speler voor weinig geld!

26 januari 2016 om 11:01

" jullie hebben toch een toptrainer"

Hoe kom je op dat idee? En ik voel me meer gerust gesteld nu Suskewiske op voetbalzone.nl zijn mening heeft gegeven, bedankt, nu hoef ik niet eens meer te kijken naar samenvattingen.

Nee, ook de komende jaren gaat Feyenoord niet voor het kampioenschap meedoen. Tapia is wel een aardig spelertje hoor, maar dan voor een subtopper. Daar ga je geen kampioen mee worden (net als Vejinovic, Kramer, vd Heijden etc).

26 januari 2016 om 14:20

Je eerste zin klopt misschien wel, je tweede zin is klinkklare onzin.
Elke speler van subtopploegjes zoals Twente, Groningen en Vitesse zal stappen moeten maken bij de traditionele top 3. Feyenoord is een aantal seizoenen dicht bij de titel geweest, maar kon het telkens niet echt afmaken.
Dat is geen schande gezien de financiële achterstand die er voorlopig nog is, maar met een nieuw stadion volledig goed gemaakt zal worden.

In dat kader is Tapia een speler met veel potentie die te goed is voor een club als Twente, zeker in de huidige situatie en zeker niet minder is dan wat er momenteel bij de traditionele top 3 rond loopt.

26 januari 2016 om 14:37

Het verschil is dat Ajax en Psv spelers halen die zich echt al bewezen hebben bij een subtopper en die hebben laten zien dat niveau te ontstijgen. Propper is daarbij een mooi voorbeeld, die was echt te goed voor Vitesse (net zoals Traoré dat vorig seizoen was). Propper speelde eigenlijk geen slechte wedstrijden meer en was dus toe aan een stap hogerop.

Als Feyenoord echt hogerop wilt moeten ze voor dat soort spelers gaan. Men haalde echter Vejinovic, die juist nog niet toe was aan een stap hogerop. Die liet het nog niet elke week zien en was het niveau nog niet ontstegen. Tapia vind ik ook zo'n geval, wisselt mindere wedstrijden met goede af, maar is nog niet véél te goed voor een subtopper (zoals Ziyech dat wel is). Al is Twente natuurlijk een apart geval dit seizoen.

Als Feyenoord snel kampioen wilt worden, zullen ze echt op een hogere categorie moeten mikken, Qazaishvili vind ik bijvoorbeeld een goede optie. Indien dat soort spelers financieel niet haalbaar zijn, zal Feyenoord voorlopig ook geen eerste worden, tenzij de rest het erg laat afweten.

26 januari 2016 om 15:15

Ajax haalde Sinkgraven en Zivkovic. Beiden goede talenten maar zeer zeker hun clubs op dat moment nog niet ontgroeid...
Wat je zegt klopt dus niet helemaal! En dit gebeurt bij alle grote clubsin NL

26 januari 2016 om 15:21

Jawel, dat zijn allemaal mooie open deuren. Neemt nog steeds niet weg dat de spelers een stap zullen moeten maken. Voetballen bij Vitesse of Twente is iets anders dan bij de traditionele top 3, dat blijft een feit en dat gaat ook niet veranderen.

Feyenoord kan veel willen en geloof me; Pröpper wilde ze daar ook wel hebben, maar die was simpelweg niet te betalen. Daar is toch alles mee gezegd? Het is een financiële kwestie en dan kom je net een categorie lager uit met je transfers.
In die categorie moet je dus net even wat meer mazzel hebben met de stappen die zulke spelers echt nog wel moeten maken.

In Tapia zit ontzettend veel potentie, net als in zo'n Gustafson, maar die jongens hebben gewoon wat meer tijd nodig dan een Pröpper. Vejinovic is daarnaast tot nu toe niet goed genoeg gebleken.

26 januari 2016 om 15:23

Jawel wat ik zeg klopt wel. Het geldt alleen niet voor alle spelers die je haalt. Ajax zet in op extreem jonge talenten en gokt op een groot doorverkoop percentage.

Alleen denk ik wel dat het voor de volle 100% aan de Boer te danken is dat dit in mijn ogen nog steeds zeer matige ajax, bovenin mee draait.

Onnodige aankoop in mij ogen. Hij is niet een directe versterking en dus zal dat tenkoste van eigen jeugd gaan.

Kan een goede spelers voor feyenoord worden mits hij heel blijft. Vindt het toch wel een talent en ik zou zeggen geef de man een een kans. Wordt door veel Feyenoord supporters al afgeschreven voor hij een bal getrapt heeft . Ik heb t idee dat hij beter kan dat dat hij tot nu toe bij Twente heeft laten zien(mede door blessure s)

Misschien was het beter geweest om dit seizoen zonder investeringen verder af te maken, en dan in de aanloop naar het nieuwe seizoen het elftal op de gewenste plekken te versterken, of te vervangen.
Winteraankopen maken zelden het verschil.
De titel is ver weg, plek 3 lukt denk ik ook wel zonder deze aankopen, alleen de beker is nog een reele kans om te winnen.
Verder is het van Geel niet aan te rekenen denk ik, als je ziet waar Feyenoord vandaan komt, de financiele mogelijkheden die ze hebben dan is het een feit dat ze in een kleinere vijver kunnen vissen dan PSV of ajax.

Toch altijd gecharmeerd geweest van deze speler bij Twente. Zit veel potentie in; heeft veel loopvermogen, kracht en redelijk wat techniek. Kan bovendien ook nog in de verdediging uit de voeten. Feyenoord zal zeker niet zijn plafond zijn, dus in dat kader kan ik elke negatieve reactie niet begrijpen.
Zeker niet gezien het lang niet zeker lijkt wat Vilhena zal gaan doen.

Buiten dat moet je altijd wat mazzel hebben met zulke aankopen. Bij ajax, psv en ook Feyenoord gaat het ook volop mis met zulke spelers. ik hoef ze hier echt niet allemaal op te sommen, dat kan iedereen zelf wel invullen. Alleen hoe jonger ze zijn, hoe verder ze doorgaans kunnen doorgroeien. We gaan het wel zien. Ik denk dat hij iig veel meer kan brengen dan die houten Vejinovic. El Ahmadi, Vilhena, Gustafson en Tapia is toch een heel aardig middenveld. Moet de tactiek wel om naar een 4-4-2, of een 4-2-3-1.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren