Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Waarom nog geld uitgeven? Kampioen wordt Feyenoord toch niet meer’

Laatste update:

Lange tijd bleef Feyenoord dit seizoen in het spoor van koploper Ajax en regerend landskampioen PSV, maar de Eindhovenaren wonnen vorige week in De Kuip en zondag leden de Rotterdammers bij AZ een pijnlijke 4-2 nederlaag. De achterstand op de lijstaanvoerder is nu elf punten.

/

De stand op de ranglijst zou gevolgen moeten hebben voor het beleid van Feyenoord op de winterse transfermarkt, vindt Willem van Hanegem. De clublegende is van mening dat het weggegooid geld is als er deze maand nog versterkingen in huis worden gehaald. “Ik zou geen aankopen doen”, schrijft Van Hanegem in zijn column in het Algemeen Dagblad. Volgens de oud-middenvelder heeft dat geen zin. “Waarom zou je nu nog centen uitgeven?”, vraagt de Kromme zich hardop af.

“Kampioen kan je toch niet meer worden. Ik begrijp echt niet wat ze met die Tapia van FC Twente moeten”, doelt Van Hanegem op de door Feyenoord begeerde Renato Tapia. Alleen diens ploeggenoot Hakim Ziyech had in de ogen van Van Hanegem een investering gerechtvaardigd. “Maar hem had je al voor de laatste twee wedstrijden moeten aantrekken. Nu is hij waarschijnlijk te duur geworden en denk ik niet dat hij nog naar Feyenoord wil. Jammer.”

Valentijn Driessen is in De Telegraaf kritisch op het aankoopbeleid van technisch directeur Martin van Geel: “Zijn spelersbeleid afgelopen zomer blijkt Feyenoord niet verder te hebben geholpen”, schrijft Driessen. “In Alkmaar viel voor Van Geel zijn werk bij Feyenoord voor het Eredivisieseizoen 2015/16 in duigen. Alleen het bekeravontuur kan zijn spelersbeleid nog redden van een faillissement.”

Ben je het met Willem van Hanegem eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
25 januari 2016 om 12:49

ja en na twee gewonnen wedstrijden moeten ze er rekening mee houden dat ze weer voor de titel spelen. We zijn wel erg snel met conclusies trekken hier in Nederland.
Feyenoord moet het gewoon naar verwachting. Ik zie een Utrecht hier zeker niet aan voor bij komen. Vitesse zou de derde plek kunnen veroveren maar ook dat is niets nieuws ten opzichte van de start van het seizoen.
Duidelijk is gewoon dat voorlopig PSV en Ajax de favorieten blijven. Hun begroting ligt ook tientallen miljoenen hoger dan dat van Feyenoord. Feyenoord is net uit de crisis, laat ze nog een aantal jaar opbouwen en ze zullen zich vanzelf weer melden voor de titel. Kijk alleen al waar ze vandaan komen, dan kan je de conclusie trekken dat een kwestie van tijd is.
Ajax doet het opnieuw goed maar vind ze minder dan vorig seizoen. Dit gebeurd alleen de laatste tijd jaar in jaar uit bij Feyenoord. trek de lijnen van Feyenoord en Ajax door en Feyenoord gaat zoals het nu gaat er vanzelf een keer voorbij.
PSV blijft meedoen zolang ze het goed doen op de transfermarkt. Maken ze daar een flater en moeten ze ineens achter de feiten aan lopen stort dat ook als een kaartenhuis in elkaar.
Feyenoord moet gewoon rustig doorgaan waar ze mee bezig zijn en dat is ieder jaar een sterkere selectie neerzetten wat ze tot op heden goed lukt.

25 januari 2016 om 12:55

Volgens mij zie je nooit wedstrijden van Ajax anders zou je die onzin niet uitkramen dat Ajax minder is dan vorig jaar , volgens mij ben je vorig seizoen niet in het stadion geweest want slechter als vorig jaar kon bijna niet .

25 januari 2016 om 16:32

Feyenoord speelt slecht maar ik vind het werkelijk waar ook een wonder dat Ajax sommige wedstrijden wint. Misschien geluk, misschien afgedwongen hoe dan ook, ik denk dat PSV favoriet is voor de titelz ze hebben echt een geweldige selectie.

De Telegraaf is door Ajax uitgespeeld m.b.t. Plan Cruijff, dus worden de pijlen nu gericht op Feyenoord.
Je zou er simpel van worden.

Ik zie niet echt een lijn in de aankopen van Feyenoord:

- Elia heeft geloof ik zelf gebeld. Anders had hij niet eens bij Feyenoord gespeeld.
- In Kramer was geen interesse, wordt daarna toch gekocht.
- Feyenoord koopt met het weinige geld dat ze hebben Bilal, die niet eens als groot talent bekend stond.
- Jan Arie wordt gehaald. Op basis van wat? Ik heb geen idee.
- Kazim krijgt een waanzinnig contract. Dit terwijl ook het salarisbudget niet heel groot is bij Feyenoord.

Al met al, ik kan er geen logische gedachtegang achter vinden. Ik denk dat ik me aansluit bij wat sommige hier al zeiden. Van Geel doet het alleen goed als hij geen geld heeft.

25 januari 2016 om 12:32

100% met je eens. Al dat geld wat ze kwijt zijn aan bovengenoemde spelers had toch ook besteed kunnen worden aan een of twee echt toegevoegde waardes?

25 januari 2016 om 12:45

Inderdaad, 2 jongens waar het team op kan leunen. 2 of 3 van dat soort spelers bepalen in mijn ogen het seizoen. Psv is zonder Guardado en de Jong ook een paar klasse minder.

25 januari 2016 om 14:06

Het is wel lastig om als Eredivisieclub spelers als Guardado of de Jong te vinden, want die zijn eigenlijk gewoon te goed voor de Eredivisie. Maar Feyenoord kan gewoon beter één goede aankoop doen van 6 miljoen, dan drie matig/redelijke aankopen van 2 miljoen.

25 januari 2016 om 15:41

Dit idd, iedereen loopt maar constant te zeulen met guardado als voorbeeld, maar dat is toch echt wel iemand die normaal nooit komt. Daar heeft oa ook meegespeeld dat ze hem ook al wouden hebben toen die naar depor ging. Feit is dat de meeste spelers gewoon niet naar de eredivisie willen komen. Dat kunnen we accepteren of er elk jaar chagrijnig van worden, het is maar net hoe je er in staat

25 januari 2016 om 12:32

Ik vind het nogal paniekerig overkomen. Kramer werd gehaald puur alleen door de kritiek op Kazim. Nu ook die zweedse keeper weer. Slaat nergens op, als je Bijlow en Miazek hebt. Toornstra werd alleen gehaald omdat Ziyech naar twente ging, en dat heeft ervoor gezorgd dat de beste speler op dit moment Vilhena weg wilt. VD Heijden zagen we dat ie bij Vitesse al zwaar te kort kwam. Enige logische aankoop is Botteghin.

25 januari 2016 om 12:46

Ben het bijna helemaal met je eens. Moet eerlijk zeggen dat ik het in Toornstra wel zag zitten. En hij begon ook niet zo heel slecht, toch? Toch raar dat hij zover is terug gevallen.

25 januari 2016 om 12:47

Ook over Bottegin heb ik me twijfels die gaat Feyenoord ook niet verder brengen

25 januari 2016 om 15:42

@debieroloog,
Ik vind dat Vejinovic zijn draai nog niet heeft gevonden.
in het systeem wat Feyenoord speelt gaat dat niet het is te,
druk voor hem dus waarom Toornstra niet.ook ik zag het wel,
zitten in hem Je kan begrijpen dat Toornstra ook teleurgesteld is.
En dat hij zover is terug gevallen hij had kennelijk op meer gehoopt.

25 januari 2016 om 12:47

Vejinovic en v.d. Heijden hebben kwaliteiten, maar in een specifieke rol, zet naast Jan-Arie een sloper als Botteghin en de wereld ziet er heel anders uit! Echter moet je dan niet heel hoog willen staan zoals Gio dat wil, want dan is het zelfmoord.

Vejinovic liep naast een passer, een jongen met drang naar voren en ging daarin mee, Propper, Feyenoord scoutte Gustafson in de rol die Vilhena nu vervuld, niet als 10! Geef dan Schuurman een kans en zet Simon naast Marko en slachtoffer el Ahmadi dan maar.

Dan heb je ruimte tussen je centrale duo en de aanjagers op het middenveld, maar daar heb je met Kongolo, die zich als back echt even liet zien en Karsdorp jongens voor die dan maar meters moeten maken en dat ook kunnen.

Voorin is Kramer een heel goede sub, Kuijt is een ervaren, geslepen spits en Toornstra was een periode heel goed op rechts, zet ze daar neer! Elia links en het seizoen afmaken en vol voor de beker gaan en hopen dat Ajax en PSV onverwacht veel punten laten liggen, wat ik niet verwacht.

Ben het volkomen eens met die Kromme en dat is niet vaak het geval

Het is makkelijk praten om aankoopbeleid van Van Geel in deze af te kraken. PSV is gewoon met Ajax de beste ploeg van Nederland. Die zijn gewoon al een stuk verder dan Feyenoord. Budget is ook vele malen hoger. En een offday tegen AZ kan altijd, die speelde gewoon geweldig en alles lukte ook. Feyenoord moet zich bij elkaar rapen en de competitie met deze selectie uitspelen. Kampioen worden ze niet meer, maar een derde plaats is en prima prestatie. Laat die Achahbar lekker in de spits spelen en ontindt het contract van Kazim en verleng het contract van Vilhena.

25 januari 2016 om 12:33

Één offday kan. Maar feyenoord heeft dit seizoen uit alleen nog maar offdays gehad. Er loopt gewoon teveel middelmaat daar.

25 januari 2016 om 13:20

Ze stonden er tot aan NEC goed bij hoor. Ja, het was af en toe niet om aan te zien, maar ze hadden het geluk dat ze bepaalde wedstrijden nu wel wonnen. Dat was afgelopen jaar iets minder. En tegen Ajax waren ze stukken beter.

25 januari 2016 om 13:17

Als alles lukte bij AZ werd het wel 8-1... AZ miste heel veel en als het even tegenzat was het vlak na rust 2-2 met een scrimmage

Voor rust moesten dos santos en Janssen al 4-1/5-1 ervan maken

Gelukkig strafde Feyenoord dat niet af

wat bedoelt die gozer van de telegraaf met de laatste zin? Gaat Feyenoord failliet als men geen Europees voetbal haalt?

25 januari 2016 om 12:29

Nee, zit geen letterlijke betekenis achter.
Hij bedoelt meer dat wanneer je het spelersbeleid van Geel als bedrijf zou zien, zou alleen het bekersucces het bedrijf nog kunnen redden van een faillissement.
Met andere worden, als zij geen bekersucces hebben, heeft van Geel gefaald.

25 januari 2016 om 12:29

Nee, dat van Geel mag opzouten zodra we weer Europees voetbal mislopen. Hij heeft geweldig werk verricht toen er geen financiele middelen waren, maar nu die er zijn maakt hij er maar een zooitje van.

Spelers die je nu haalt kun je toch in alle rust laten wennen en brengen? Die staan voor het nieuwe seizoen dan in elk geval klaar.
Tevens valt er dit seizoen nog te vechten voor Europees voetbal van volgend seizoen en de beker....

Hier moet ik Willem wel gelijk in geven. Waarom zou je nu nog centen uitgeven als je toch geen kampioen meer kan worden? Tapia zal Feyenoord niet naar ene hoger niveau brengen en Ziyech is vanaf het moment dat die bij Twente zat sowieso al niet meer haalbaar geweest voor Feyenoord.
Tevens zal Ziyech ook ambities hebben. Dan is het voor hem slimmer om naar Ajax of PSV te gaan. Bij die clubs is de kans heel groot dat ze volgend jaar CL spelen en Ziyech kan zich daar goed doorontwikkelen.

juist nu investeren zodat je vast kan bouwen aan volgend jaar. anders loop je dan weer achter de feiten aan.

Hier geef ik hem gelijk. Investeer alleen waneer er een speler kan aangetrokken worden die meteen feyenoord een stap vooruit brengt. En doe nu eens echt een ultieme poging om vilhena te behouden.

Feyenoord wordt wederom geen derde als het zo doorgaat (en het zál zo doorgaan). Dus je zou kunnen zeggen, als ze nog derde willen worden kunnen ze een versterking wél gebruiken. Opnieuw geen Europees voetbal zal de club immers geen goed doen... Ik heb het vaak voor Van Geel opgenomen, maar nu heeft hij toch wel behoorlijk gefaald hoor, vooral wat de aanvallers betreft, maar het zou toch ook heerlijk zijn geweest als je een Ron Vlaar er nog bij had gehad, want Van Beek is er ook niet echt beter op geworden dit seizoen. Ik zou nu zeggen gooi die Kramer eruit, zet Kuyt in de spits en probeer er nog iets van te maken.

Het beleid had niet aangepast moeten worden. Met jeugd en een paar aankopen ging het prima. Toen er weer een zak met geld was, wijzigde Van Geel het beleid om zo snel mogelijk voor het kampioenschap te gaan. Dat heeft geresulteerd in veel aankopen, wat middelmatig blijken te zijn. Nu zitten wij weer vast aan middelmaat, net als paar jaar geleden met oa Goossens, Singh, etc. Nu zijn het Kazim, vd Heijden, Toornstra.

Wijzig aub het beleid opnieuw en ga met eigen jeugd verder. Vaak zijn ze beter dan we voor de tijd denken. Ze moeten alleen kans krijgen. Schuurman is echt niet minder dan Toornstra.

Aankopen die steeds worden is echt waardeloos elk jaar het zelfde je kan bijna de hele bank verkopen

het probleem van feyenoord is dat ze teveel op ajax en psv willen lijken.
het zijn gewoon paniek aankopen om gauw aan te sluiten.
je kan een dozijn van zulke spelers kopen maar nog wordt je geen kampioen.
je kan zeggen dat het aan de begroting ligt maar ook dat is niet waar, want dan was het twente of az ook niet gelukt.
Buiten dat om heeft feyenoord buiten vorig seizoen niet europees gespeeld en lagen ze er vroeg uit.
dan moet het toch gewoon te doen zijn. psv en ajax spelen structueel meer wedstrijden per jaar.
Dus als feyenoord wel lang zou meedoen europees en in de beker dan weet je haast 100% zeker dat ze in de eredivisie veel meer punten zouden laten liggen dan psv of ajax want dat hebben ze al die jaren bewezen.

Bij de start van dit seizoen werd er geroepen de z.g. "deskundigen" dat F.noord zich goed had versterk waardoor ze mee konden doen voor het kampioenschap, wat blijk, die uitspraken zijn alweer vergeten en nu deugd er ineens niets meer van. Voetbal is 1 en al opportunisme maar dit gaat wel ver.

25 januari 2016 om 14:25

Veel Feyenoorders waren het daar ook niet mee eens. Kazim, Immers, vd Heijden, Nelom, etc. Allemaal lachwekkend voor de bank. Gelukkig is Immers vertrokken en Kazim zal denk ik ook nog wel vertrekken.

25 januari 2016 om 14:30

Volgens mij zeiden de 'deskundigen' ook dat ze veel spelers voor de breedte hadden gehaald maar geen echte toppers.

Nu vind ik zelf Kuyt een held en echt een versterking, maar voor de rest is het pure middelmaat. Als je kampioen wil worden moet je of veel geluk hebben, of een paar toppers erbij halen zoals een guardado of de Jong.

Ik vind het jammer om te zien dat de jeugd alweer het 2e plan lijkt te zijn bij Feyenoord. Maar dat terzijde

Vermoedelijk zijn deze paniekaankopen gedaan om Kuyt te plezieren. Die kwam alleen maar voor de titel terug. Die heeft niet het eeuwige leven. Met aankopen doe je een gok dat zij direct beter zijn dan je jeugd. De jeugd van Feyenoord zou toch zo goed moeten zijn? Ik zie de laatste jaren alleen maar jeugdspelers doorbreken in de verdediging, die soms zelfs nog middenvelders waren ook.

Voorderest staan er momenteel met Vdheijden, Vejinovic, Vermeer, Elia, Basacikoglu, Hahn 6 spelers onder contract met een Ajax verleden. Het toepassen van eigen jeugd gebeurd minder en minder, en voorin al helemaal niet meer. Zie Vilhena en Boetius. Basacikoglu die liggend(schwalbe Ado) net zo'n grote draaicirkel heeft als rennend zorgt ervoor dat een Boetius weg wilt. Net als een Verhoek. Naar mijn idee had een aanval Boetius - Kuyt - Elia veel meer kunnen presteren. Maar nee, Ome Kuyt moet op de rechter buitenkant gezet worden. Alleen wanneer de spits wederom een keer niet mee doet omdat bijvoorbeeld, de meest bekritiseerde verdediger, hem volledig in zijn kontzak had. (veltman) Kan Kuyt vanaf de flank niet zo veel belopen. Want als hij aanzet richting de 16 is Kramer de bal alweer kwijt. Kuyt hoort gewoon in het centrum. Dat weet iedereen.

Een Jari Schuurman waar je iedereen telkens over ziet schrijven, had al lang een kans moeten hebben gehad. Maar na Boetius en Vilhena is er geen talent op het middenveld of in de voorhoede ingepast. Geef mij dan maar PSV of Ajax. PSV brengt wel talenten als Bergwijn, waar Achabar alleen de bidons mag bij vullen. Ajax heeft momenteel genoeg talent op het middenveld, en in de aanval krijgt zo nu en een al dan niet op vroege leeftijd aangekochte jeugdspeler een kans. Ook is heel de verdediging volledig eigen jeugd, heb je nog Klaassen, Donny van de Beek, Ricardo van Rhijn, en nu durf ik zelfs te wedden dat Ajax Nouri nog eerder laat debuteren dan Feyenoord Schuurman een keer op de bank zet. Frank de Boer is namelijk niet bang om jeugdspelers te brengen. In tegenstelling tot Feyenoord, waar de raarste aankopen worden gedaan.

Ook al heeft Ajax momenteel genoeg middenvelders die allemaal het niveau van de eredivisie aan kunnen. Is dit ook een opmerkelijk verschil met Feyenoord. Als eerst denken zij spelers te kopen die Feyenoord de titel zou brengen. Vervolgens schijnen dit breedte aankopen te zijn geweest die uiteindelijk veelal wel boven de eigen jeugd de voorkeur krijgen. Bij Ajax worden de spelers die destijds als basisspeler werden gehaald, vervolgens vanzelf uit het elftal gespeeld door een jeugdspeler. En vervolgens heeft die aankoop gewoon pech. (zie Sinkgraven.) Ook altijd dat gezeik over de begrotingen. Ajax heeft de grootste begroting, en geeft al jaren het minste uit. Er staan normaal gesproken bij Ajax maximaal 3 spelers in met een grotere transferwaarde dan 1,5 miljoen.

.

Ik denk dat Ziyech per definitie al niet meer naar Feyenoord wil? Destijds is er na zijn keuze voor Tente vanuit Rotterdam een flinke bak stront over hem uitgestrooid. Natuurlijk koos hij voor het geld in Twente. En natuurlijk verklaarde hij dat als een grotere "sportieve uitdaging".

Maar na 2 jaar bij Twente te hebben ge-excelleert, denk ik dat hij liever naar een buitenlandse subtopper vertrekt dan bij Ajax, PSV of Feyenoord de kar te gaan trekken.

Geen geld meer uitgeven aan spelers omdat ze toch geen kampioen meer worden?
En wat dan als ze als vierde eindigen en de play-offs moeten spelen?

Feyenoord moet geen geld meer uitgeven aan middelmaat, maar een echte versterking hebben ze heel hard nodig.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren