Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Gastvrijheid Ajax schiet tekort: ‘Vergelijking met crematorium doemt op’

Laatste update:

Ajax behoort tot de topclubs in Nederland, maar de manier waarop De Graafschap er afgelopen zondag werd ontvangen kan niet ‘top’ worden genoemd. De Gelderlander reisde met de Doetinchemse club mee voor het wedstrijdverslag en vond het een waardeloze vertoning: niet het spel, maar de manier waarop Ajax omging met het bezoek.

/

De regionale krant geeft in een column weer hoe de uitwedstrijd ervaren werd. De uren die werden doorgebracht in de ‘betonnen bak’, zoals de Amsterdam ArenA schamperend wordt genoemd, waren verre van ideaal. “In alles is Ajax tegenwoordig afstandelijk en klinisch. De perskamer is zo groot en kil dat de vergelijking met de koffietafel in een crematorium opdoemt.”

De mixed-zone van de lijstaanvoerder wordt vergeleken met een veemarkt en veel medewerkers kennen het woord ‘warmte’ niet volgens de krant. Daarbij komt nog eens dat er op het veld ook bar weinig aan was bij Ajax. “Vroeger vergoedde het spel nog een boel, maar onder trainer Frank de Boer speelt Ajax tegenwoordig voetbal dat zo saai, steriel en voorspelbaar is dat je moeite hebt de ogen open te houden”, luidt het commentaar. De Graafschap verloor het duel in Amsterdam uiteindelijk met 2-1.

De Gelderlander vindt dat de bezoekende ploeg het niet echt makkelijk had: de omstandigheden waren niet goed. Door een verbouwing in het stadion was er maar één kleedkamer beschikbaar en die namen de Ajacieden zelf in gebruik. “De selectie van De Graafschap moest over een parkeerdek naar een andere kleedkamer wandelen en had daardoor slechts zeven minuten rust in plaats van een kwartier. Arrogantie wordt zoiets ook wel genoemd.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Alsjeblieft kunnen mensen zich nergens anders druk om maken.

22 december 2015 om 12:57

8 minuten rust ipv 15..., ja, datcis normaal. Niet echt iets om je druk over te maken....

22 december 2015 om 13:12

Als er een verbouwing is dan kun je hier weinig aan doen. En volgens mij had de graafschap hier weinig last van ze hebben het Ajax 90 minuten lang lastig gemaakt.

22 december 2015 om 13:15

Als je geen kleedkamer voor je bezoekers hebt geef je je eigen kleedkamer. Zo iets heet gastvrijheid.

22 december 2015 om 13:15

Moet je nagaan als ze een normale rust hadden gehad...dat soort verbouwingen doe je lekker in de zomer.

22 december 2015 om 13:19

Als er mensen bij mij logeren en mijn guestroom wirdt verbouwd, dan krijgen mijn gasten mijn slaapkamer...., zoiets noemen we gastvrijheid.

22 december 2015 om 13:42

Goed lezen. De graafschap zegt dit niet, maar de journalist die meereisde.

22 december 2015 om 13:45

Ha, gelukkig sla je de plank volledig mis. Als wij iets niet hebben is het een minderwaardigheidscomplex, eerder een goed trainingscomplex.

En verder: Louis van Gaal zal het zelf echt niet goed doen in het veld. Maar is wel een topcoach. Ik hoop dat je 'm snapt.

22 december 2015 om 14:00

Hou toch op zeg, zeven minuten nodig om het parkeerdek over te steken? Voor de goede orde, dat is zeven minuten voor een wandeling van minder dan 50 meter!

22 december 2015 om 14:07

Ja maar nog moet je de tegenstander wel goede rust geven

22 december 2015 om 14:28

In totaal 7 minuten! Dus 3. 5 min. heen en 3.5 min. terug......

22 december 2015 om 14:32

LOL wat een onzin. Als mijn logeerkamer wordt verbouwd dan kunnen mensen in de woonkamer slapen. Dan ga ik niet zeggen; ga maar in mijn slaapkamer liggen. Dat is echt onzin.

22 december 2015 om 14:47

Ik weet niet hoe goed jij de catacomben van de Arena kent hoor, maar als gewone sterveling kom ik er niet verder dan de tribunes en de omloop daarachter. Het is leuk en aardig dat het oversteken van een parkeerdek ter grote van een voetbalveld geen eeuwigheid kost, maar hoe denk je dat ze bij dat parkeerdek komen? Ik neem toch aan dat er, direct wanneer je het trappetje van het veld af neemt en de catacomben in stapt, niet meteen een lift naar dat parkeerdek zit. Dat zou architectonisch ronduit vreemd zijn. Ze zullen best een ommetje hebben moeten maken om bij dat parkeerdek te komen, waardoor het wat meer tijd kost dan even heen en weer het veld over sjokken.

Maar dan nog blijft deze hele discussie een beetje gezeur om niets. Ik vermoed dat het normaal gesproken ook al gauw een kleine 3 minuten duurt voordat een speler, vanaf het moment van affluiten voor rust, vanuit het strafschopgebied naar zijn plek in de kleedkamer gelopen is. Doe dat keer twee want ze moeten aan het einde van de rust ook weer naar het veld, en dan heb je in de rust 6 minuten gelopen. Nog 9 minuten rust over. Dat is dus de rust die de Ajacieden hadden.
Als de spelers van De Graafschap het met 7 minuten rust hebben moeten doen, dan is dat maar 2x een minuutje meer lopen geweest. Poepoe jongens, de wereld vergaat. Het is maar goed dat de krant melding maakt van deze schandalige misstanden zeg... #sarcasmverymuch

Zouden ze moe geworden zijn van die enorme wandeling? Of zou het ervoor gezorgd hebben dat ze door die eindeloze wandeltocht nog lekker warm waren bij aanvang van de tweede helft? Vragen, vragen...

22 december 2015 om 14:47

@ Rolo

Als jij van te voren zegt tegen gasten die komen: "ik heb een gastenkamer voor jullie komst gereed staan." en vervolgens als de gasten eenmaal bij jouw in huis zijn zeg je :"ja, sorry maar we hebben besloten om de gastenkamer toch maar te verbouwen vóór jullie komst, dus jullie mogen nu lekker op de bank slapen." Dan getuigt dit toch van geen enkel respect of hoe je het ook maar wilt noemen.

Ajax wist per slot van rekening toch dat ze eerst nog thuis tegen de graafschap moesten spelen? Dan ga je toch niet de kleedkamer al verbouwen?

22 december 2015 om 15:30

@liverpoolpsv

Er is een vervangende kleedkamer gemaakt door Ajax die de Graafschap kon gebruiken. Alleen ligt die aan de andere lange zijde dus moesten ze even het parkeedek oversteken. Vijftig meter extra, dat was alles.

22 december 2015 om 19:10

....en, bijvoorbeeld, het veld niet sproeien omdat je dan denkt dat ze minder spelen, is wèl geoorloofd.....

23 december 2015 om 05:04

@jollie18 komop zeg kerel, je club verdedigen mag best. Maar 'als er een verbouwing is, kun je hier weinig aan doen' is het grootste kul argument wat ik jaren gehoord heb.

22 december 2015 om 12:59

Ik vind dat daar echt wel iets aan gedaan moet worden. Vind het niet normaal dat je een heel stuk moet lopen om naar de kleedkamers te gaan.

22 december 2015 om 12:59

Heb je deels gelijk in maar als dat punt met vetrekking tot de kleedkamer en de rust klopt vind ik dat echt schandelijk.

22 december 2015 om 13:00

Nou. 7 minuten rust ipv een kwartier. Dat is gewoon verkapte competitievervalsing, of valsspelen, hoe je het ook wil noemen. Terecht dat hier aandacht voor is.

22 december 2015 om 13:08

Niet verkapt, dat is gewoon competitievervalsing.

22 december 2015 om 13:17

Precies, dat wij dat hebben als we zondagmorgen van veld 4 moeten komen is nog tot daaraantoe. Maar dit klinkt vrij amateuristisch.

22 december 2015 om 13:35

Maar waarom heeft dan nog geen enkele speler of afgevaardigde van De Graafschap daar over gezeurd, als dit een vorm van vals spelen is? Zij lijken er geen probleem mee te hebben gehad.
En competitievervalsing? Op basis van 8 minuten minder rust? Tuurlijk man.
Geef Ajax gelijk maar 8 punten in mindering.

22 december 2015 om 14:00

zet even je ajax bril af als dit ajax zou gebeuren zou je moord en brand scheeuwen.

22 december 2015 om 14:03

Dit heeft niets met een Ajax bril te maken, maar met mensen die niet nadenken.

Het parkeerdek ligt onder het veld, het is dus niet groter dan het veld. Sinds wanneer kost het je zeven minuten om een voetbal veld over te steken?

22 december 2015 om 14:15

ja zo ken ik er nog een paar zo een groot stadion en geen plek voor de tegenstander? dat klinkt erg ongeloofwaardig.
en dan als de persruimte veel te groot was hadden ze dat ook als kleedlokaal kunnen gebruiken

22 december 2015 om 14:23

Er is een tweede tijdelijke kleedkamer in de Arena gemaakt voor de tegenstaders. Die ligt gewoon in het stadion, alleen moesten ze 50 meter extra lopen over het parkeer vak onder hel veld.

Waar gaat dit over?

22 december 2015 om 14:34

Om maar in je eigen woorden te blijven Ramon de club heeft niks fout gedaan toch? Is gewoon allemaal volgens de regels of telt dat alleen voor jou en je club?

22 december 2015 om 17:09

Nee hoor, ik hoef niks te verdedigen, ik kan het zo weerleggen. Heb ik geen Ajax brilletje voor nodig. 7 minuten om een parkeerdekje over te steken.

22 december 2015 om 20:27

of het volgens de regels is weet ik niet maar gastvrij is het zeker niet.
ik snap ook niet wat mijn club ermee te maken heeft .

22 december 2015 om 16:52

Precies. Persoonlijk gevoel van een columnist van De Gelderlander. Daar moet je niet al te veel waarde aan hechten.

Ach ja Ajax is niet meer de club die het geweest is. Maar welke club is op dit moment dat wel? Als ik naar mijn eigen clubje kijk zie ik precies hetzelfde. Maar ik heb ook meerdere malen naar Ajax mogen gaan en ik kan me dat beeld van die journalisten heel erg goed begrijpen. Echt een geweldige sfeer is daar niet jammer genoeg.

22 december 2015 om 13:27

Precies, het is gewoon de verharding van de samenleving. Alles is tegenwoordig commerciëler, zakelijker, kouder. Altijd die vergelijkingen met vroeger, zelfs nu weten ze ook weer even erbij te betrekken dat zelfs het voetbal slechter is geworden.

De hele wereld is harder dan 10 jaar geleden het geval was, maar daar hebben we het met z'n allen naar gemaakt. Neem het dan ook zoals het is. Centen tellen nu harder, het menselijke aspect telt voor vele niet meer. De corporate mentaliteit treft ons allemaal, zelfs de kleine clubs. Ook dat zijn bedrijven tegenwoordig.

23 december 2015 om 05:08

De 'warmte' is misschien dan wel verloren gegaan, maar ze mogen het je (buiten het veldspel om) nog wel aangenaam maken?

Laten wij voorop stellen dat dit niet netjes is van een grote club als Ajax. Maar ik vind het nou niet bepaald arrogant dat je als thuis spelende club de enige vrije kleedkamer neemt. Dan weet je niet wat arrogant betekend. Verder denk ik dat je deze man ook niet had gehoord als het gelijk was geworden..

22 december 2015 om 13:26

Verder denk ik dat je Ajax inclusief supporters hier op VZ had horen schreeuwen als Ajax dit was overkomen in een Europese uitwedstrijd. Het is arrogant, de bezoekende club is te gast, ik vind het niet netjes en andersom was het ook niet netjes geweest. Maar de reacties hier, je kan gewoon de namen en de logo's weglaten en je ziet zo wie Ajax fan is.

22 december 2015 om 13:28

Uhm, nee.

Er zijn genoeg Ajacieden die hun bril wel kunnen afzetten.
Dat vind ik een onzinargument. Anders kan je nooit meer een reactie achterlaten op een Ajaxtopic.

En als ik dan toch door die Ajaxbril kijk, dan kun je voetbalzone.nl opdoeken, want ik denk dat heel veel supporters die hier iets posten voor Ajax zijn.

22 december 2015 om 14:05

@forzasittard

Welnee, Ajacieden zijn over het algemeen verstandige mensen die eerst nadenken voordat ze wat roepen. Het parkeerdek ligt onder het veld. Dat is even groot als het veld. De Graafschap moest dus 50 meter extra lopen om het even over te steken, nou nou, poh poh.

22 december 2015 om 16:46

@speedy De Graafschap is niet zo bekend in de Arena, en al helemaal niet met een improvisorische kleedkamer ergens in de diepe krochten van de betonbak. Je wil dan ook op tijd terug zijn voor de aftrap, dus dit leidt ertoe dat je niet lekker rustig kunt pauzeren, omdat je rekening moet houden met extra looptijd. Terwijl het thuisclubje gewoon lekker in de vertrouwde kleedkamer zit en denkt laat die provinciaaltjes maar barsten. Kun JIJ wel zeggen, is maar 50 meter extra, maar een team dat zich aan een tijdschema moet houden en een onbekende route moet afleggen levert dat een hoop onnodige stress op, in de pauze terwijl je eigenlijk rustig moet zitten en de bespreking houden. Jij denkt dus niet na voordat je wat roept, want dan zou je overal rekening mee houden.

22 december 2015 om 17:14

Denk je nou echt dat Ajax er een puzzeltocht van gemaakt heeft voor de Graafschap? Nee natuurlijk niet, ze worden zo in één keer keurig naar hun kleedkamer geleid gewoon direct over het parkeerdek. Totaal geen tijdverlies of extra inspanning, alleen even oversteken naar de andere kant van het stadion.

22 december 2015 om 17:45

En wie lid is van het Ajax haters gilde. Ajax is zo vaak wat overkomen in Europesche uitwedstrijden. Van niet kunnen trainen tot wakker houden s'nachts met herrie.

Gezeik dit artikel maar dat laatste stuk is dat echt zo? Dan hadden ze wel aan de bel mogen trekken.

En dan praat je alleen nog over de normale ingang, ga als uitsupporter die kant maar eens op, dan wordt je als de eerste de beste draaideurcrimineel behandeld.

22 december 2015 om 14:46

Dat geldt tegenwoordig bijna bij alle clubs. Je wordt als uitsupporter nou eenmaal als een soort uitschot gezien. Zeker bij wedstrijden met een verplichte bus of trein combi, die wij als ajacieden zowat altijd hebben.

22 december 2015 om 16:48

Dat is een behandeling die de Ajacieden over zichzelf (dankzij hun verleden) hebben afgeroepen.

22 december 2015 om 17:18

Dat noemen wij groepstraffen. Jij bent voor Ajax, iemand anders heeft zich jaren geleden misdragen die ook voor Ajax was, dus gaan we jou hard aanpakken. En dat heb je dan over jezelf afgeroepen ?

Als je dat op basis van iets anders zou doen dan clubvoorkeur, was het land te klein.

22 december 2015 om 17:25

We kunnen gaan doen alsof er geen reltuig tussen het Ajax publiek loopt, maar dat is onzin. Ajacieden worden anders behandeld omdat er teveel van dat tuig bij hen rondloopt. Ik hoor anders nooit iets over grootschalige gevechten tussen Heerenveen en Groningen supporters.

22 december 2015 om 17:41

Verhoudingsgewijs zie je bij Ajax niet meer fanatieke aanhang dan bij andere clubs. Alleen heeft ajax de meeste fans en daarmee ook wat meer fanatieke aanhang. De overgrote meerderheid bestaat uit keurige fans die werkelijk nooit iets uithalen.

En Gronignen is wellicht een mooi voorbeeld, daar werd de bus van Ajax 's nachts in brand gestoken. De spelers moesten middeen in de nacht rennen voor hun leven. Vijf jaar later deden ze het nog eens dunnetjes over door hun eigen stadion in brand te steken, vlak voor de wedstrijd tegen Ajax, stond de bezoekers kleedkamer blank van de rook, spelers hadden moeite met adem halen. Dus waarom jij nooit iets over Groningen hoort?

22 december 2015 om 19:01

En verreweg de meeste supporters die voor een andere club zijn maar zich drukker over Ajax maken!

23 december 2015 om 00:08

Niet heel lullig bedoeld hoor.. Maar de beste bus stond volgens mij in Drenthe op dat moment en de spelers sliepen niet in de bus maar in een hotel. En btw de bus stond buiten. En de beste brand heeft er al helemaal niets mee te maken. Graag aub niet dingen op zoeken om wat te verzinnen en on toppic blijven

23 december 2015 om 00:15

Denk trouwens dat je een geboren Groninger bent die voor ajax is. Ik ken een paar "echte ajax supporters " (hebben we onderling een meningsverschil over :- maar die hebben het er nooit over. De bus is nooit bewezen en de brand... Tja ik stond er midden in helaas. Ging echt niet over de rook in hun kleedkamer op dat momen

24 december 2015 om 15:21

maar dan hoef je je niet drukker om Ajax te maken dan om je eigen club.

de journalisten hebben de pik op Ajax vandaag zie ik, eerst dat artikeltje over bergwijn en het gebrek aan warmte, nu weer de graafschap en het gebrek aan warmte bij de amsterdammers, het zou leuk zijn als Ajax over een maand de verwarming uitzet, gaan ze pas zien hoe het gebrek aan Echte Warmte voelt.

22 december 2015 om 13:10

Pure toeval denk ik.

22 december 2015 om 13:27

Ach ja, is weer eens wat anders dan alle pro Ajax artikelen die per dag geplaatst worden, om het 33% Ajax quota maar te halen.

22 december 2015 om 13:30

het zou me een worst wezen of het een pro of anti Ajax artikelen zijn, wat mij wel opviel, dat het onderwerp Warmte bij 2 artikelen zijn aangehaald, nota benen tegen Ajax.

22 december 2015 om 13:37

Let wel er wel op dat dit de bevindingen zijn van een journalist van De Gelderlander. De Graafschap hoor je er niet over.

22 december 2015 om 13:53

Ajax speelt thuis tegen de Graafschap. Dan kan ik ergens enigszins wel begrijpen dat de persruimte leeg is. Maar in tegenstelling tot de Graafschap speelt Ajax nog wel eens thuis tegen een Barcleona of Real. Die persruimte zit dan gewoon vol.
Dan kan je wel een leuk en knusse kamer maken, maar als het daar niet past, dan is het veel vervelender. Dat van die kleedkamer is niet netjes nee, maar dat wisten ze voor de wedstrijd ook toen ze naar het veld liepen.

Dat de meneer van de pers het allemaal klinisch vind, dat zal me een rotzorg zijn en daar zal in Amsterdam toch niemand wakker van liggen lijkt me.

Ik vraag mij af waarom het arrogant is wanneer je als thuisspelende club de enige beschikbare kleedkamer gebruikt. Als ik logees heb, dan slapen die ook op een aparte kamer. Dan ga ik in mijn eigen bed liggen. Ben ik nu ook arrogant? Of heeft deze verslaggever de klok horen maar, weet niet waar de klepel hangt? Ik denk het laatste.

22 december 2015 om 13:16

Als de rollen omgedraaid waren, zou er veel erger gereageerd worden op de kwestie. Het is heel apart dat een team maar over 7 minuten kan beschikken om te rusten.

Het heeft ook meer te maken met het tonen van respect aan je tegenstander. De vraag is eigenlijk meer hoe het mogelijk is dat de alternatieve kleedkamer zo ver weg wordt geplaatst. Het is een groot stadion, er kan toch heus wel een ruimte dichter bij het veld beschikbaar worden gesteld.

22 december 2015 om 14:01

Maar, dat is toch een compleet andere discussie? Natuurlijk mag je jezelf dat afvragen. Maar, ik krijg nu een beetje het gevoel alsof er een verongelijkte supporter van een andere club aanwezig is die blijft hangen in de periode dat veel niet-ajacieden alles als arrogant bij Ajax bestempelden. Dan krijg ik de indruk dat hij misschien zijn opleiding journalistiek overmoet doen.

22 december 2015 om 14:08

@joker030

Even nadenken, het parkeerdek ligt onder het veld en is bijna van dezelfde afmetingen. Kost het oversteken van het veld echt 7 minuten?

22 december 2015 om 16:39

Joker030,

Hoezo maar 7 minuten rust? Wie zegt dat? Ooh ja, die verslaggever van een regionale krant die ook beweerd dat de uitspelende club over een heel parkeerdek moest wandelen voordat zij hun kleedkamer konden betrekken. Ik wist niet dat Ajax ook aan de andere kant van het stadion een kleedkamer had.

En waarom over een heel parkeerdek wandelen als je ook op het veld via de andere uitgang kunt?

Ik denk dat die verslaggever alleen maar was meegereisd met De Graafschap om Ajax hier in het kwaad daglicht neer te zetten.

Haha wat een praat, van een krant mag je toch een wat hoger niveau verwachten. Qua beton ben ik het wel met hem eens

22 december 2015 om 13:10

hehe, briljante reactie!

on topic, het gaat helemaal nergens over dit stukje. En dat er een groot contrast is tussen deze 2 clubs geloof ik gelijk, maar come on...

22 december 2015 om 13:38

Ach ja die columnisten willen natuurlijk altijd graag laten zien wat ze iets negatiefs durven te schrijven. Waarschijnlijk was de schrijver zelf heel trots. En nu discusseren ze er ook nog over op VZ. Dat wordt taart op de redactie.

23 december 2015 om 11:36

haha waarschijnlijk nog waar ook. Sommige mensen moet je tegen zichzelf in bescherming nemen, dit is er 1 van. Het is onnodig en een zwaktebod.

Klinkt als een objectief krantje, dat huis-aan-huis-blaadje.

22 december 2015 om 13:14

Huis aan huis blaadje? We hebben het hier over de Gelderlander, de grootate regionale krant van Nederland. Qua oplage zelfs anderhalf keer zo groot als Trouw.

22 december 2015 om 13:24

En 3 keer zo groot als het Parool.

22 december 2015 om 13:29

Het is te makkelijk om Ajax niet te bashen. Dus doet de Gelderlander dat maar.
Dat heet content genereren voor je krant. Het publiek smult het namelijk daar.

22 december 2015 om 13:36

markoesj, je zit wel lekker uit de hoogte te doen in dit topic, maar je hebt nog geen een keer inhoudelijk gereageerd op wat De Gelderlander heeft geschreven. Probeer dat anders eens.

22 december 2015 om 14:20

Nou dan doen we dat toch eventjes inhoudelijk.

Het parkeerdek ligt onder het veld en is bijna van dezelfde afmetingen.

Hoe lang kost het een voetballer om een veld in de breedte over te steken? Zou dat echt 7 minuten duren of verzint de journalist dit gewoon omdat ie eventjes lekker Ajax wil bashen om zo aandacht voor zijn krant te generen?

22 december 2015 om 15:38

Zozo. Jammer dat ze hun niveau dan niet boven dat van het gemiddelde huis-aan-huis-krantje kunnen tillen...

22 december 2015 om 16:53

@ Prithender en kwalitatief 10 keer beter dan de Telegraaf

23 december 2015 om 10:42

@ speedyafc, het is niet 7 minuten maar 3,5. Je moet immers heen en terug. Daarnaast denk ik niet dat als je van het veld af stapt je direct bij het parkeerdek staat. Je zal daar ook eerst moeten komen. Geen idee hoe snel dat gaat. Verder zijn spelers de wedstrijd aan het nabespreken onderweg en dus totaal niet bezig waar ze heen moeten waarschijnlijk. Een andere route dan gebruikelijk, ook op de weg met een tomtom, kost altijd iets meer tijd.

3,5 minuten vind ik niet heel vreemd om aan te nemen eigenlijk. Het maakt mij verder weinig uit hoor en vind het persoonlijk gezever, al zal die paar minuten in topvoetbal best wat uitmaken (op mijn niveau amper).

Dat van de kleedkamers dat is toch ook logisch. Er zijn ook altijd clubs die het gras niet maaien als ajax komt want dan rolt de bal minder voor het positiespel. Vergeleken met de graafschap zijn alle perskamers groot. en door de verbouwing was de mixed zone ook op een andere plaats De mensen uit de provincie hebben een hele andere beleving bij warmte dan de mensen uit de randstad dat is nou eenmaal zo, daarom zetten ze zichzelf daar ook tegen af.

Dit was ook de laatste wedstrijd voor de winterstop. Bijna jaarlijks zijn er dan verbouwingen die in korte tijd af moeten. Tijdens een verbouwing is elk gebouw kil. Omdat arrogant te noemen...
Daarbij zijn ze daar kennelijk gewend aan een kneuterig stadion. Bij een grote club hoort nou eenmaal een grotere perskamer enz. Daarbij hebben ze bij Ajax in het verleden al zo veel problemen met supporters gehad dat er goed gecontroleerd wordt. Dat voelt ook kil aan.

Dat de Graafschap 8 minuten kwijt is aan wandelen(in de rust) is respectloos. In zo stadion moet het toch wel mogelijk zijn om een kleedkamer dichter bij het veld te vinden. Er is dan zeker wel sprake van arrogantie.

22 december 2015 om 13:25

Arrogantie op basis van de afstand van een kleedkamer?
Wat dacht Ajax dan bij de bouw van de Arena?
"zeg aannemer. Wij willen alleen 1 kleedkamer dichtbij het veld. De rest graag ver van het veld vandaan, want wij zijn beter dan de bezoekende club." 0_o

En zoals je kan lezen komt het door een verbouwing, dat er maar 1 kleedkamer beschikbaar was. Er zijn gewoon 2 kleedkamers dichtbij het veld, alleen was er maar 1 beschikbaar. Elke thuisspelende club zou er dan voor kiezen om die kleedkamer te nemen. Dat is egoïstisch, maar niet arrogant.

22 december 2015 om 13:46

Al wordt het stadion verbouwd. Ajax moet een goed alternatief aanbieden. Als er maar gebruik kan worden gemaakt van maar 7 minuten om te rusten, hebben ze dat niet gedaan

Het zeker wel arrogant, omdat Ajax dit van te voren al zag aankomen. Ze wisten dat de tegenstander 8 minuten kwijt was aan wandelen.het zou wellicht zou zijn gegaan:

"De alternatieve kleedkamer is nu ver weg zeg. Ach joh het is maar voor een wedstrijd, tegen nota been De Graafschap, die zijn al bij dat ze tegen de grote Ajax mogen spelen"

22 december 2015 om 13:48

Maar waarom verbouwen ze het dan niet gewoon in de winterstop of als het seizoen is afgelopen?

22 december 2015 om 14:21

Je blijft het maar volhouden maar nogmaals, het parkeerdek ligt onder het veld en is van bijna dezelfde afmetingen. Hoe lang kost het voetballers om een veld in de breedte over te steken? Zeven minuten?

22 december 2015 om 14:37

Misschien is het verstandig om jou het verschil uit te leggen tussen:

a) hemelsbreed en daadwerkelijke afstand;
b) 50 meter is waarschijnlijk alleen de enkele afstand;
c) je houdt geen rekening met trappen, deuren en dat soort zaken.

22 december 2015 om 14:44

Ajax is huurder van de Arena. De verhuurder is dus verantwoordelijk voor de tijd wanneer de verbouwing plaatsvind. Ajax kan alleen maar aangeven wanneer de verbouwing het best uitkomt, maar de verhuurder is uiteindelijk eindverantwoordelijke.

22 december 2015 om 15:07

@war75

De spelers komen binnen op de hoogte van het parkeerdek wanneer ze van het veld komen. Ze konden zo door de openstaande deur direct doorsteken naar de tijdelijke kleedkamer, daar waar Ajax een stukje door moest lopen naar haar kleedkamer. Alles was keurig in gereedheid gebracht en de spelers waren nauwelijks extra tijd kwijt.

22 december 2015 om 15:11

Jij stelt de waarheidsgehalte van de journalist van de Gelderlander ter discussie. Dat is een heel ander verhaal. Voorlopig reageer ik met de informatie die ter beschikking wordt gesteld. Zover ik weet heeft Ajax het nog niet tegengesproken.

22 december 2015 om 15:35

Ajax reageert geeneens op deze onzin, die hebben wel wat beters te doen. Deze journalist is gastvrij ontvangen, kreeg een mooie plek op de lange zijde in vak 405. Na afloop kon hij in de mixed zone met de spelers praten en de persconferentie bijwonenen in de perskamer.

Maar ja, hier was hij niet het belangrijke mannetje dat hij in Doetichem altijd is, hier was het druk met allerlei verslaggevers van kranten, radio en televisie. En wat krijg je dan?

Dan gaat meneer de mixed zone vergelijken met een veemarkt, de perskamer met een crematorium en tot slot, de vijftig meter die de spelers van de Graafschap extra moesten lopen, kosten ineens 7 minuten waardoor de spelers geen goede rust hadden. Gewoon zielig.

22 december 2015 om 17:54

Dus als die Journalist schrijft dat de Werelt vierkant is dan geloof je dat ook meteen en hoef je niet zelf na te denken of het zou kunnen kloppen of dat het zwaar overdreven overkomt.

Wat verwacht zo een krant? Dat het er bij een topclub hetzelfde aan toe gaat, als bij clubs uit de Jupiler League? Dat ze worden begroet met siroop en tosti's voor de persconferentie? De perskamer is gewoon groot bij grotere clubs. Ik ben zelf nog in het Bernabeu geweest, en de perskamer daar is gewoon een grote zaal. Hoe groter de club, des te groter zo een perskamer is.
En dat nemen van de lege kleedkamer. Sinds wanneer is dat arrogant? Elke thuisspelende club zou ervoor kiezen de kleedkamer te nemen, als er maar 1 beschikbaar is. Dat is misschien zelfzuchtig, maar niet arrogant.

Dit is gewoon om krantjes te verkopen, of de reporter heeft gewoon een grof hekel aan Ajax.
Prima, maar spuw je gal niet in een krant. Doe dat lekker op je eigen Facebook of Twitter accountje.

Ik meen laatst een artikel gelezen te hebben over de Graafschap in de tijd van Korbach dat ze het gewldig vonden om de Ajaxcieden te intimideren door gewoon te laat binnen te komen. Vond iedereen prachtig bij de Graafschap. Nu gebeurt zo iets andersom beginnen ze meteen te janken. Gezeur om niks dit.

Het valt wel op.... elke keer als er ook maar iets negatiefs is over Ajax word alles maar gelijk gelooft. En als het over een andere club gaat dan klopt het niet of word het geaccepteerd omdat het intimidatie is. Zie ook reacties van Psv en Feyenoord supporters dan Ajax niet gastvrij is en hun eigen kleedkamer moet geven dan. Jongens wees eens reëel Psv en Feyenoord zou dit zelf ook nooit van zn leven doen. Gezeur om niets en alleen voor sensatie.

Ergens vind ik het wel grappig, bij meerdere interviews in de afgelopen jaren hoor je FdB klagen dat het veld bewust slecht onderhouden wordt en het gras de maximale lengte heeft zodat het voor Ajax lastiger is. Dan denk je, nou hij heeft een punt. En vervolgens ga je dan zo om met je bezoekende club onder het mom van verbouwing.

22 december 2015 om 14:11

En nog een die erin trapt, het parkeer dek ligt onder het veld en is bijna van dezelfde afmetingen. Hoe lang kost het om een veld even over te steken, notabene nog in de breedte ook ?

22 december 2015 om 14:13

Ik ga puur uit van de informatie die hier staat. En al kost het de helft van de tijd, netjes is het niet.

22 december 2015 om 14:22

Hou toch op, een voetballer steekt een veld in de breedte in een aantal seconden over, maximaal 15 als ie wil wandelen,.

22 december 2015 om 14:48

Informatie? Er staat geen informatie alleen een mooi verzo en verhaaltje van een gefrustreerde journalist van de Gelderlander.

Prima, volgend jaar mogen al die regiojournalisten op de kosten van Ajax naar de hoeren....serieus, waar gaat dit over? Dat gedoe met die kleedkamer is misschien niet netjes, maar er zijn ergere dingen. Ze hadden hopelijk dan wel weer warm water....

Laatst was er toch een artikel over een graafschap speler dat ze bewust te laat kwamen dat was toch een mooie actie maar dit kom op zeg hoe durft ajax..

Kom op zeg, dus een verbouwing word al als arrogant gezien?
Wij zijn niet arrogant maar worden arrogant gemaakt door de media\rivalen.

Ik vind het altijd maar zo zielig dat men meteen een verhaal van iemand als waarheid beschouwd. Nu wordt er iets gezegd over dat De Graafschap maar 7 minuten rust had, omdat men helemaal over een parkeerdek heen moest lopen. Nou sorry hoor, maar met een beetje logisch nadenken vraag ik mij af over welk parkeerdek men het heeft. Parkeerdek onder het stadion, parkeerdek p6, p10....? Tja, heel geloofwaardig dit verhaal.

Ik wacht wel liever af of Ajax zelf hierover wat te melden heeft, want blindelings hier op een topic gaan discussiëren over iets wat een beetje vreemd klinkt is gewoon te dom voor woorden.

Het begin van het stuk kan ik 100% beamen. De gesanik over de kleedkamer leg ik dan maar naast me neer. Denk dat ze zich bij De Graafschap eerder over andere zaken druk zullen maken.
Maar ik als supporter heb ook soms moeite om niet in slaap te vallen in de Arena met volop lege plekken

De gastvrijheid heeft inderdaad een hoop te maken met dingen als "betonnenbak", een te grote perszaal, een mixedzone dat zou lijken op een Veemarkt en het spel van Ajax dat er niet uit ziet. Noem het gewoon een Ajax afzeikstuk, kan ik prima mee leven. Maar sleep niet alles er bij onder het mom van een gebrek aan "gastvrijheid".

Nja, ik ben totaal niet objectief. Maar als buitenstaander lijkt Ajax sinds de ArenA sowieso een wat koudere club geworden te zijn. Het is nooit mijn club geweest, maar ik heb het idee dat Ajax in De Meer een warmere en volksere uitstraling had.

22 december 2015 om 15:49

Complete onzin, de Arena is een geweldig stadion dat momenteel ook nog eens voor tientallen miljoenen verbouwd wordt om hem nog aangenamer te maken.

Deze meneer is de Graafschap gewend en niet de grote perstribune in de Arena die vol zit met landelijke media. Ja dan is het wellicht overweldigend als je al die media bij elkaar ziet in de mixed zone, maar om het dan een veemarkt te noemen, gewoon gebrek aan manieren. En ja, de perszaal is afgestemd op grote wedstijden, die zit niet vol als je tegen de Graafschap speelt. Lijkt me eerlijk gezegd ook geen enkel probleem, heeft deze meneer juist de ruimte om zijn werk te doen.

En omdat de gasten kleedkamer tijdelijk verplaatst is naar de andere kant van het stadion, dat scheelt 50 meter. Lijkt me echt geen enkel probleem en kost zeker geen zeven minuten extra om te bereiken.

22 december 2015 om 17:07

Mogen mensen geen andere mening hebben Speedy? De Arena is een multi functionele evenementenhal waarin ook wordt gevoetbald. De Kuip daarentegen is een echt voetbalstadion met de bijbehorende sfeer.

22 december 2015 om 17:26

Als je nooit in de Arena bent geweest, dan is het een beetje raar om er een oordeel over te geven, vind je niet?

De Kuip is een oud, armoedig stadion. Ben er geweest voor een interland. Zat ik op een tribune gemaakt van stijgerpijpen. Bier was op, bijna alles was op. Muntjes halen buiten, maar nauwelijks kunnen pinnen. Plastic ponco over je kop tegen de regen, nee dat was geen feest en ook geen sfeer.

De sfeer in de Kuip wordt gemaakt door het publiek. Dat zouden ze ook doen in de Arena alleen dan wat comfortabeler, lekker droog en wat luxer en met echt bier. Maar goed, met een beetje geluk krijgt Feyenoord binnen een aantal jaren ook een modern stadion.

Doen ze de graafschap ook al intimideren in de arena

Dit tweette de graafschap voor de wedstrijd:
De Graafschap ‏@degraafschap 20 dec.
Goede ontvangst in Amsterdam
Met een foto van een fles champagne en een oliebol erbij.
Er moet altijd wat te zeiken zijn over ajax.

22 december 2015 om 17:00

Dat was natuurlijk een sarcastische tweet, als je maar 1 oliebol krijgt terwijl je met een heel team bent.

Waar is de tijd dat het voor een tegenstander een stukje ontzag was om uit te moeten spelen... de hel van het bikkelen... veel te warme kleedkamers, douches die niet werken of alleen koud water stralen... tegenwoordig kaviaar en champagne! :-)

Los van het feit hoe lang/ver de spelers van De Graafschap hebben moeten lopen (ook Speedy kan dit niet beoordelen), vind ik dat je tijdens een verbouwing je gasten te allen tijde de beste voorzieningen moet geven. Waarom kan Ajax niet iets verder lopen als het geen probleem is?

Tuurlijk heb je in uitwedstrijden altijd de slechtere kleedkamer waar het allemaal net niet zo is als in de kleedkamer van de thuisploeg, maar dit is wel bizar. Zorg tijdens een verbouwing gewoon dat de andere ploeg ook een kleedkamer heeft die in elk geval op normale afstand ligt... Dit doe je niet en dit hoort niet bij de zogenaamd grote club Ajax. Pure arrogantie! Als het andersom zou zijn, dan zou het huilen van de bovenste plank meteen weer begonnen zijn!

Ajax is gewoon een bedrijf zonder ziel geworden. Dit hoor ik al jaren.

Het siert een club als Ajax niet, maar we moeten er ook geen halszaak van maken. Ze moesten even een stukje lopen nou en. Wie vond het fijn om in de koel te voetballen. Eerst die trappen af om bij het veld te komen voor een warming up vervolgens weer omhoog om vervolgens dat zelfde loopje nog eens 4x te maken, daar hoorde je toch ook niemand roepen VVV is dit gewend en terecht want het gaat nergens over. Spelers zijn jong en fit en als ze nou echt kilometers moesten overbruggen ok dan gaat het ergens over, maar dat valt bij de Arena ook wel weer mee. Daarbij is het een reactie van een journalist die overkomt als iemand die voor het eerst in de grote stad komt en dat is even wat anders dan de achterhoek is hij achter. Want de Arena staat er al sinds 199? en over een kille sfeerloze perskamer heb ik nog nooit iemand gehoord. Behalve hem vandaag. Dat hij het een betonbak vind kan ik dan wel weer om lachen. Kan hem adviseren ook naar Feyenoord te gaan dan ziet hij eens een echt stadion in een andere grote stad.

Als thuisspelende club zelf een luxere kleedkamer hebben is vrij normaal. Dat zal bij de meeste (zo niet alle) clubs het geval zijn.
Dat de Arena verbouwd werd wist ik niet. Ik vond het afgelopen zondag wel vreemd dat iedereen vanuit de hoek het veld opkwam, maar dacht dat het iets nieuws was.
In zo'n geval zou het wel netjes geweest zijn van de club Ajax, om de uitspelende ploeg niet extra nadelen te laten ondervinden.
Maar goed, ik woon in het gemoedelijke warme Noord-Brabant, waar zoiets vanzelfsprekend is. Het is niet iets wat je de club Ajax kwalijk kan nemen. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat Ajax een kille club is. Integendeel zelfs. Crematoriums staan juist bekend om hun warmte.

De journalist van het desbetreffende column is trouwens wel een slechte verliezer. Zelfs de huiscolumnist van deze site laat zich niet zo kennen.
Maar het is toch ook wel tekenend dat iemand van de nummer 18 zo teleurgesteld is met een verlies tegen de huidige koploper. Een gelijkspel had er de zondag ook wel ingezeten en zou niet eens zo'n hele vreemde uitslag geweest zijn, gezien het spel dat beide partijen op de mat legden.

Ach ja...Ajax wordt al jaren omschreven als koud en kil.
Wat ik niet snap is een kleedkamer die verbouwd wordt tijdens de competitie.
Doe dat in de winter of zomerstop en geef anders de enige "goede" kleedruimte aan je gasten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren