Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ik zou Ajax voor Europa een 5,5 geven en voor de Eredivisie een zesje'

Laatste update:

Het winterkampioenschap is voor Joël Veltman geen reden tot feest. “We hechten er alleen waarde aan omdat we bovenaan willen staan”, zei de centrale verdediger na de met 2-1 gewonnen thuiswedstrijd tegen De Graafschap tegen Metro.

/

“We weten allemaal dat je er niets aan hebt. Het gaat erom waar we begin mei staan”, aldus Veltman, die het moeilijk vindt om hoogtepunten op te noemen van het seizoen van Ajax tot dusver. “We staan eerste, dat is het hoogtepunt. Ik zou ons dit seizoen Europees een 5,5 geven en in de competitie misschien net een zesje.”

“We zijn blij met de eerste plek, maar er valt nog veel te verbeteren. Daar gaan we in Turkije mee beginnen”, besluit de Oranje-international.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Serieus Veltman een 5.5 voor de europese campagne?
Dan heb ik zeker naar andere wedstrijden zitten kijken.
Zou eerder een 3.5 geven en voor de competitie een 5 qua spel en een 6 voor resultaat.

21 december 2015 om 07:17

5.5 vind ik gewoon normaal hoor. Net niet goed genoeg en dat zal best kunnen met maar 1 nederlaag vlak voor tijd. Is niet zo dat Ajax volledig kansloos was Europees. Die ene spits die gewoon het verschil is tussen 1 punt of 3 speelt niet in Amsterdam.
ED zal ik ook een 6 geven puur gebaseerd op resultaat indd.

21 december 2015 om 07:31

Vindt dat ze in een poule met zeer matige tegenstanders op Fener na die ze ook niet hoefde te verliezen gewoon zeer slecht hebben gepresenteerd geen 5.5 waardig.
Maar dat is mijn mening vandaar mijn 3.5 voor de europese campange.

21 december 2015 om 07:36

Net niet goed genoeg? Ze hebben op alle fronten gefaald in Europa. Het was echt een grote wanvertoning! Een 2 komt dichter in de buurt. Helemaal niks, maar dan ook echt niks hebben ze Europees gepresteerd!

21 december 2015 om 07:40

Hoe kan je nou een 5,5 hebben als je gewoon 200% gefaald hebt Europees? Dan heb je gewoon een dikke onvoldoende gescoord!
In Nederland zou ik zeggen een 6 een voor het resultaat een 7. Want ook spelen ze bij tijden draken van wedstrijden. Het resultaat is meestal gewoon goed!

21 december 2015 om 08:18

Matige poule?! Echt, wat kan er overdreven worden zeg. Deze poule speelde op molde na, vorig jaar gewoon champions league. Ajax heeft slecht gepresteerd in Europa, maar dat overdreven gedoe over een super makkelijke poule is echt de grootste onzin!

21 december 2015 om 08:57

Al zou ajax in een groep met zagreb Bate en celtic zitten dan moeten ze alsnog door, ook al hebben die clubs champions league gespeeld

21 december 2015 om 09:40

5,5 dan heb je het net gehaald en met een 5,4 net niet en Ajax heeft het gewoon net niet gered

21 december 2015 om 10:41

Ajax heeft welgeteld 1 wedstrijd verloren en dat uit bij fener in de laatste minuut. Schande he? Man overdrijven is ook een vak. Ja het spel was waardeloos, maar echt minder dan de overige teams was Ajax niet. Men was gelijk aan mekaar en helaas kon Ajax thuis niet winnen.

21 december 2015 om 10:49

En waarom won Ajax niet, aangezien Ajax volgens jou een voldoende kreeg? Geef het gewoon toe dat het net een onvoldoende is. Wanneer je een tentamen niet haalt door een fout te veel dan roep jij zeker ook dat je een voldoende hebt gehaald?

21 december 2015 om 11:00

Vantevoren riepen de ajax supporters Molde is te doen Celticis te doen Schotse competitie stelt niks voor dus Celtic ook niet.moeten alleen rekening houden met Fenerbache.en nu zeggen vorig jaar speelden ze cl op Molde na.ajax speelde gewoon 6 wedstrijden en ging roemloos ten onder.voor die tijd is het altijd kunnen we wel doen,en na die tijd komen er weer excuses.rapportcijfer in el een vette 3 totaal geen beleving.

21 december 2015 om 11:20

Dit was de Europa league, met geen bijzonder zware loting. Als je dan geen goed voetbal speelt, gewoonweg te weinig punten pakt, en uitgeschakeld wordt, dan heb je gewoon een dikke onvoldoende gehaald. Het was niet zoals een paar keer in de Champions League, dat Ajax eigenlijk meer had verdiend. Het was gewoon niet genoeg.

21 december 2015 om 13:12

Een 5.5 is een voldoende terwijl se gefaald hebben, en hoe, door molde uit de europa uit europa geknikkert. Zou het hooguit een 2 geven europees.

21 december 2015 om 14:03

Een 5,5? Dat is geen net niet goed genoeg. Een 5,5 is we hebben het gehaald maar daar stopt het.
Dit is niet eens een 4 waard!

Slecht spel, geen kansen, veel kansen tegen en geen resultaat.

21 december 2015 om 07:18

Voor resultaat in de competitie zou ik wel een 7 geven hoor. Vind het toch wel iets boven voldoende. Meeste goals en minste tegen. 13 winst 2 gelijk en 2 verloren.

21 december 2015 om 08:18

Daar ben ik het wel mee eens, Ajax doet het gewoon erg goed in de competitie. Veltman geeft een te laag cijfer voor de eredivisie en een te hoog cijfer voor Europa.

21 december 2015 om 08:50

Precies, een 7 vind ik dan nog te weinig eigenlijk hoor. Wat je zelf ook al zegt, meeste doelpunten voor, minste doelpunten tegen, 1e plaats, op de laatste 2 wedstrijden na zag het er toch vaak erg goed uit, ik zou zeggen een 7,5, omdat er meer gescoord had moeten worden. Maar heel veel beter hadden ze het niet kunnen doen.

Europees was het niet alleen het resultaat dat slecht was, maar ook het spel, dus daar krijgen ze een 4 voor (omdat ze niet dik verloren of kansloos zijn geweest).

21 december 2015 om 10:36

Ja, dat vind ik ook. In principe doet Ajax vanuit de organisatie echt veel dingen goed(zie het aantal tegengoal), maar het gaat dan ook een beetje om de kwaliteit op de helft van de tegenstander. Als jou spitsen echt helemaal niks kunnen creëren dan krijg je al gauw dat het saai lijkt en dat je denkt dat het beter kan. Of Ajax beter kan de 2e seizoenshelft hangt echt voor 90% af van de ontwikkeling van Fischer,el Ghazi,youness en Cerny

De 6 voor de Eredivisie ben ik het wel mee eens. Met matig voetbal toch een eerste plaats tot dusver is gewoon knap. Als ze straks beter gaan presteren kan het best nog wel iets worden met deze talentvolle selectie.

Hoe hij bij een 5.5 komt voor Europa heb ik geen enkele verklaring voor. Ze bleven niet in de kroeg hangen en kwamen iedere wedstrijd opdagen, maar daar scoor je nog geen voldoende mee.

21 december 2015 om 10:43

Dat de eerste plaats met matig voetbal is, ben ik niet met je eens. Aan de reacties te zien gaat het weer eens op dat je zo goed bent als je laatste wedstrijd. Ik heb in de eerste seizoenshelft meer goede wedstrijden gezien van Ajax dan de afgelopen seizoenen over een heel seizoen. In de eredivisie waren maar drie wedstrijden echt slecht. De wedstrijden tegen Utrecht en de Graafschap waren bedroevend, en door PSV werd Ajax overklast.

Waar komt die 5,5 vandaan dan? Helemaal niks gepresteerd in Europa en dan nog een kleine voldoende. De lat ligt laag bij Veltman.

21 december 2015 om 07:59

Dat viel mij ook op. Ajax was ongelofelijk slecht in Europa. Dan mis je wel een stukje zelfreflectie als je jezelf dan nog een voldoende geeft. Ii zou Ajax een 4 geven.

21 december 2015 om 10:04

Zelfreflectie is iets wat bij de meeste spelers inclusief de trainer ontbreekt. Zolang het credo wordt gehuldigd van: we stonden goed en we hadden het meeste balbezit"" zullen we tegen dit hopeloze voetbal moeten aankijken. Althans dat vindt 98 van de supporters behalve Speedyafc en D-Bergkamp samen met nog wat verdwaalde niets eisende supporters...

21 december 2015 om 14:50

Haha, moest lachen om je reactie. Toch kan ik die onvoorwaardelijke clubliefde van sommige ook wel weer waarderen. Merk bij mezelf namelijk ook wel eens dat je naar je eigen club een stuk minder kritisch bent dan naar anderen. Maar je hebt wel gelijk, sommige zijn echt heel erg snel tevreden.

Dat Veltman het uit zijn mond krijgt om een 5,5 te geven voor het Europese seizoen zegt inderdaad genoeg over het gebrek aan zelfreflectie. Als je beter wil worden lijkt het me van belang dat je weet wat er misgaat. Als je gewoon doet alsof het prima gaat kom je geen stap verder.

21 december 2015 om 12:47

Mee eens. Ik zou (niet dat het jou wat interesseert) Ajax een 4/4.5 voor Europese prestaties geven en een 7 voor de eredivisie. Staan gewoon bovenaan, niet teveel zeuren, dus daarom een 7. Maar verheffend was het niet. Veltman is dus tegelijkertijd te streng en te snel tevreden vind ik.

21 december 2015 om 14:41

Klopt, daar ben ik het volledig mee eens. De competitie verloopt meer dan prima voor Ajax, dan is het punt dat Veltman geeft wel erg mager.

5,5 voor Europees voetbal? Wat dacht je van een 2,8?

Elk seizoen opnieuw "er valt nog veel te verbeteren" en nooit verandert er iets. Nog altijd is het tempo te laag, weinig lef en passie, steeds weer het rondspelen van de bal, ... en in de tussentijd spelen enkele jongens al een tijdje samen en zijn ze nog niet vertrouwd met elkaar.

Misschien is dit wel typerend voor dit Ajax. Simpelweg te snel tevreden met niks. Als Veltman met droge ogen het Europese avontuur een 5,5 durft te geven dan begrijp je denk ik echt niet waar het om gaat. Beetje onder het mom van: meedoen is belangrijker dan winnen.

Even dus samenvattend als je kansloos niet doorgaat in de Europa league tegen Kermit de kikker en co dan is dat een voldoende waard.....
Lachwekkend voorbeeld van de Amsterdamse arrogantie en gebrek aan zelfkritiek......

21 december 2015 om 08:27

Met Amsterdamse arrogantie heeft het niks te maken! Zelfkritiek wel, 100%! Na de uitschakeling tegen Rapid won Ajax een paar wedstrijden in de conpetitie en daarna zeiden ze dat se tevreden waren over de seizoensstart....waar ze het hele seizoen ervoor voor gespeeld hadden was weg en toch tevreden. Tekent wel iets...zelfde geldt voor de 5,5 voor Europa. Wat was er goed dan? De overweldigende overwinning op Jablonec? Of het magisch behaalde punt tegen Molde?

21 december 2015 om 09:30

Sinds wanneer is een 5.5 een voldoende?

21 december 2015 om 09:40

Lang geleden dat jij op school heb gezeten zeker? 5,5 is net een voldoende.

21 december 2015 om 10:02

Daar heb je helemaal gelijk in,😏 het is voor mij al meer dan 20 jaar geleden.
Maar goed in "mijn tijd" was een zesje een voldoende...
In dat opzicht geven ze zichzelf europees een te hoog cijfer.

Misschien is dit wel het grootste probleem van Ajax. Voor de competitie is een 6 prima...we staan bovenaan en dat is waar het deels om draait. Dat het spel al jaren zwak is dat klopt ...anders was het ook wel een 8 geweest. Maar come on...5,5 is bijna een voldoende Veltman! In Europa hebben we niks laten zien. Uitgeschakeld door Rapid, zeer moeizaam door tegen Jablonec en uit de groepsfase EL geknikkerd; een 2,5!!!

Veltman leeft in een andere wereld.
Ik zou zeggen Europees een vier, omdat ze weinig verloren hebben, maar te onervaren waren.
Competitie hebben ze nu 2 punten minder dan PSV vorig jaar en ze staan 3 en 5 punten voor op de nr 2 en 3, dus dat is goed te noemen.
Een 6.5 zeker,omdat het spel nog niet goed is.
Pluspunten zijn natuurlijk de doorbraak van Tete, Bazoer en Riedewald,
De makkelijke aanpassing van Gudelj.
Maar wil je CL spelen, dan moet je kampioen worden.
PSV maakt een goede kans hierop.
Zeker als Feyenoord niet weet te winnen de komende wedstrijd van ze.

21 december 2015 om 08:54

Hij heet Veltman.

Europees niet meer dan een 3, een waardeloze campagne.

Nationaal niet meer dan een mager 6je. Dat moet echt naar een dikke 7, dan is titel 34 een feit.

21 december 2015 om 10:22

Ieder zijn mening.
Je weet, dat je internationaal niets te vertellen hebt en dat het spel niet best is, weet iedereen, maar nationaal zijn de resultaten er wel.

5,5 is een voldoende en kun je dus niet opzakken. Maar toch zijn jullie keihard gezakt. Dus maak er een 4 van. Eredivisie voetbal krijgen jullie een 5,5 en voor resultaat voorlopig een 9. Jullie staan tenslotte bovenaan.

Op het moment dat ze door rapid werden uitgeschakeld was het allang geen voldoende meer europees. 2.5

een 5,5 voor europa?
Ze hebben geloof ik 2 wedstrijden gewonnen....uitgeschakeld voor de cl...niet de poule door gekomen in de EL. Hoe kun je dan ooit een voldoende krijgen?

T cijfer in de eredivisie mag iets hoger...t is lang niet altijd goed, maar ze hebben wel veel punten gepakt. Had je veel punten gepakt in europa dan was je gewoon door gegaan.

Europees is het schandelijk hoe er gespeeld werd. Maar daar en tegen in de competitie?
Volgens mij hebben we al heel lang geennclub gehad die 41 punten bij de winterrust had.
Als Ajax dit jaar op 82 punten zou eindigen hebben ze het in de co.petitie gewoon goed gedaan.
Daarnaast hebben ze blijkens de cijfers ook de beste verdediging van Nederland plus het meest scorende vermogen.
Dus we kunnen ze allemaal wel afzeiken maar tot aan de winterstop zijn ze in ieder.geval de beste van Nederland.
Maar ik geef toe dat het er af en toe niet uitziet. Heb ook het idee dat teams in ned3rland anders tegen ajax spelen dan tegen psv of feyenoord.

Misschien toch even terug naar School Joel? Een 5,5 is namelijk genoeg om je examen te halen en dus zeg je eigenlijk dat je tevreden bent met hetgeen Ajax in Europa gepresteerd heeft. Met het niet halen van de CL en uitschakeling in de groepsfase van de EL kun je dat toch onmogelijk zijn lijkt mij. Zou eerder richting een 4,5 gaan voor het Europese verhaal en dan in de competitie iets hoger gaan zitten omdat je daar keurig bovenaan staat en het ook beter hebt gedaan dan vorige seizoenen met wat beter voetbal en ook zonder de ‘traditionele’ herfstdip.

Europees een 2. Competitie vooral qua resultaat een 7. Ze staan toch eerste met relatief weinig verlies punten.

Hahaha veltmannetje. Ajax moet proberen om Nigel volgend jaar terug te halen. Die kan dan wat power toevoegen. Er zit heel veel voetbal in deze ploeg maar geen balans.

Nou Europees mag het wat mij betreft lager dat was gewoon huilen met de pet op. Als je ziet hoe ze alle duels zelf verspeeld hebben.

Er moet zeker wat gebeuren door nieuw elan wat aangekocht moet worden in de winterstop anders zit de titel er ook niet in dit jaar want ze gaan dit voetbal echt geen half seizoen nog volhouden. Gaat met de week slechter worden inplaats van beter.

Aan het eind van het seizoen klinkt het Wij zijn Ajax wij zijn de beste weer uit vele kelen maar van wat ben je eigenlijk de beste en op welke manier... Man, die hele Eredivisie en het Nederlandse voetbal is toch een farce.

21 december 2015 om 12:50

Ja maar dat is toch charmant? Ik vind de eredivisie echt wel een leuke competitie, ook al heb ik de afgelopen twee weken weer naar wedstrijden van Ajax zitten kijken waar ik niet blij van werd. Europees is een ander verhaal, dat is schandalig. Maar ligt ook echt aan instelling (bij Ajax althans).

21 december 2015 om 13:00

Tja, wat is leuk. Het is een competitie waar de meeste teams van elkaar kunnen winnen. Ok, dat maakt het leuk. Een NEC dat Feyenoord verrast, een PSV dat ergens in Tilburg blijft steken op een gelijkspel.
Maar als voetballiefhebber huilt mijn hart wel als ik zie dat de meeste profs van tegenwoordig inde Eredivisie eigenlijk amper meer iets bijzonders kunnen met een bal. Het niveau is gekelderd naar een bedenkelijk niveau. Ajax prutst ook maar wat aan maar zal aan het einde van de rit wel nummer 1 zijn. Dan zijn ze blij en dik tevreden maar met wat eigenlijk? De minst slechte ben je dan eigenlijk.

Ik zit al een paar decennia iedere twee weken op de tribune bij mijn club en denk steeds vaker: waar kijk ik eigenlijk naar? Het moment dat ik afscheid ga nemen van het voetbal komt wel naderbij. Ik erger me namelijk groen en geel aan het amateuristische niveau.

21 december 2015 om 14:22

Ja dat snap ik wel. De tijd dat ik om de week bij Ajax zat is ook al weer even geleden. Maar ik geniet er stiekem toch nog steeds van en ik zie nog genoeg talent op de velden, alleen gaat dat talent jammer genoeg steeds jonger weg of breekt het niet door dankzij een gebrekkige mentaliteit.

Maar ik snap helemaal wat je bedoelt. Het niveau lijkt achteruit te gaan.

Serieus wen 5,5?wat dacht je van een 3. Elke wedstrijd waardeloos voetbal laten zien en punten verspeeld tegen voetbal dwergen. het slechtste seizoen in europa van ajax sinds jaren en dan geeft hij ze nog een voldoende. Hij moet zichzelf de ogen uit de kop schamen.

Hahaha, niet kwalificeren in een groep waar de nummer 7 van Noorwegen als eerste eindigt. Bijna alle wedstrijden waren waardeloos in Europees verband. Dat ze eerste staan in Nederland ligt maar aan het niveau van de eredivisie (die niemand internationaal meer serieus neemt).

Voor de EL een 4 en voor de Eredivisie een 5,5; Je staat weliswaar bovenaan, maar het spel waar de club Ajax voor staat is bijna niet terug te zien. Resultaat een 8, uitvoering een 3.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren