Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Vertrek met pijn in het hart bij Ajax, was nog niet klaar'

Laatste update:

De samenwerking tussen Ajax en hoofd jeugdopleiding Wim Jonk is definitief ten einde. De oud-middenvelder kreeg een maand geleden zijn ontslagbrief omdat er een ‘onoverbrugbaar meningsverschil’ was ontstaan, maar weigerde zijn handtekening te zetten. Een arbitragezaak had uitsluitsel moeten bieden, maar donderdag meldde de club dat beide partijen alsnog in onderling overleg hebben besloten om uit elkaar te gaan.

/

Het afscheid van Ajax valt Jonk zwaar, zo erkent de oud-international vrijdag in De Telegraaf. "Ik vertrek met pijn in het hart. Ik heb de afgelopen jaren met plezier bij Ajax gewerkt en alles voor de jeugdopleiding en het Plan Cruijff gegeven. Ik was nog lang niet klaar met mijn werk", zo benadrukt Jonk.

Jonk schoof maandenlang niet aan bij overleg van het Technisch Hart. Volgens hem werd het plan van Johan Cruijff door de overige leden Edwin van der Sar, Frank de Boer, Marc Overmars en Dennis Bergkamp niet goed uitgevoerd. Uit onvrede over de situatie tussen de club en Jonk stapte Cruijff halverwege november op als adviseur bij Ajax.

Jonk weet niet of hij in de toekomst terugkeert bij Ajax. "Dat is niet aan mij om te beslissen. Ik ben en blijf Ajacied, maar ik kan alleen functioneren als ik draagvlak voel. En als we volgens de uitgangspunten van het Plan Cruijff werken."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Beter voor iedereen. Hoe het ook zij, er is een onwerkbare situatie ontstaan, wiens schuld dat ook is. En door niet deel te nemen aan vergaderingen heeft Jonk zichzelf buitenspel gezet. Doet een normale werknemer dat, dan moet hij ook weg.

4 december 2015 om 07:14

Wil jij de voetbalwereld met een normale maatschappij vergelijken ???

4 december 2015 om 07:19

Ik wil alleen maar aangeven dat hij om die reden weinig kans had gehad bij de rechter. Die zou zeker zijn ontslag hebben toegewezen. Maar wil jij beweren dat je in de voetballerij alles kunt maken, omdat het niet de normale maatschappij is?

4 december 2015 om 09:34

Ja, samenwerken, compromissen sluiten met elkaar werkt in de voetballerij hetzelfde als in de rest van de wereld.

4 december 2015 om 11:03

Waarom zou je die vergelijking niet moeten maken dan?

4 december 2015 om 09:23

Nee dat wil jij niet aangeven, jij zegt "beter voor iedereen"en dat is feitelijk onjuist.
Het is niet beter voor Jonk wamnt die was graag doorgegaan.
Ook is het niet beter voor de jeugdopleiding want daar deed Jonk goed werk.
En ik vraag me af of het beter is voor Ajax, want wat naar mijn mening is gebeurd, is dat de meerderheid heeft gewonnen.
Frank de Boer, Bergkamp, vd Sar en Overmars versus Jonk. Maar van dat eerste rijtje vind ik alleen Frank de Boer voldoen, en die gaat na dit seizoen waarschijnlijk weg. Dan blijf je zitten met een pannenkoek als technisch directeur, en een stille assistent.
Ik had Jonk daarom niet weggestuurd. Ik had Overmars weggestuurd, vanwege te weinig toegevoegde waarde. En iemand aangesteld die aantoonbaar zn vak verstaat, bijv Earnie Stewart. Die met weinig geld de beste jeugdopleiding van NL heeft neergezet en goede aankopen gedaan.

Het plan is dus blijkbaar interpretabel, iemand die het uitvoerig bestudeerd heeft toevallig?

Is en blijft zonde, dat hij gaat. Lijkt me een integer iemand met het Ajax hart op de juiste plaats.

Mooi dat Jonk de deur richting Ajax geopend houdt. Maar daar zal wel tijd overheen moeten gaan. Zo jammer dat hij weg is. Hij heeft veel en goed werk bij de jeugd afgeleverd en de opleiding een behoorlijke facelift gegeven. Ajax zal met het huidige Technisch Hart verder moeten. De heilige boontjes kunnen nu in alle rust heerlijk gaan vergaderen en doormodderen. In ieder geval is het mij duidelijk dat zij Ajax niet naar een hoger plan zullen leiden. Helaas. ...

4 december 2015 om 07:16

Ik blijf erbij de overige van het technisch hart zijn louis van gaal adepten en minder cruijff. Bergkamp vind de huisige opzet van opleiden niks. Ik ben alleen maar blij met deze opzet kijk hoe makkelijk de jeugd kan aanhaken niet alleen qua basisniveau maar ook fysiek. Dus deze samenstelling wel laten aub die performancecoaches hebben echt wel nut dus.

Beide kanten zijn fout, en cruijff helemaal. Sinds de revolutie is er een hoop veranderd: we draaien winst de eerste talenten stromen door en we winnen prijzen. (soms) maar ik kan me storen aan een overmars die verschrikkelijke inkopen doet, jonk die zijn eigen trots niet aan de kant kan schuiven en gewoon had moeten blijven overleggen met de rest en daar van uit veranderingen door had moeten voeren en dan nog cruiff ik ben te jong om hem als voetballer te zien maar ik stoor me mateloo aan het beste stuurman staan aan wal systeem wat hij hanteerd. Ik heb geleerd dat als je iets wil bereiken er zelf een hoop moeite in moet steken en niet met je grote bek in barcelona shit roepen wat ze in amsterdam moeten doen. Ziek of niet. Belachelijke manier van 'adviseren' maargoed het komt allemaal best goed zonder jonk hoor ben er van overtuigd! Bedankt wat je heb neergezet! Het beste!

Ik had liever gezien dat Overmars weg zou gaan

4 december 2015 om 07:30

Waarom Overmars ?? De aankopen/versterkingen a la Duarte, vd Hoorn, Zimling, Sinkgraven, Viergever, Sanogo etc zijn binnen de vergadering vh Technisch Hart besproken en breed gedragen, waardoor ze gehaald zijn.....

4 december 2015 om 09:09

Overmars is een eerste klas kluns. Hij was een top voetballer, maar die man heeft totaal geen inzicht in het aankoopbeleid. Ongeacht of het met meer mensen besproken wordt. Hij is de eindverantwoordelijke. Hij heeft het groene licht. Bij 'tafel van Kees' laatst; het was bijna schaamtelijk. Hij wist geen amper fatsoenlijk antwoord te geven op de vragen. De aankopen worden idd besproken met het technisch hart, maar dat wil niet zeggen dat al die mensen er achter staan met het aankoopbeleid. Zij geven hun mening, maar als één zegt, nee Duarte doen we niet, hij is niet van toegevoegde waarde, dan is het als nog aan onze grote vriend Overmars om daar iets mee te doen of juist niet en de koop doorzetten. Hij is aangesteld voor die functie om het door te zetten.

4 december 2015 om 09:24

En dat is precies wat Jonk bedoeld . Waarom aankopen voor de breedte , in plaats van een Zymling of Duarte op de bank kon er ook een jeugd speler zitten en in geval van een 3-0 stand rustig gebracht worden. Op Gudelj na heeft het zgn technisch hart geen enkele goede aankoop gedaan die direct een meer waarde had en dat is wat Jonk dwars zit.

4 december 2015 om 09:43

En anderen zijn niet gehaald omdat Jonk daarvoor ging liggen. Duarte Zimling, Sanogo zijn miskleunen. De rest natuurlijk niet.

4 december 2015 om 10:41

Ajax heeft zelden goede aankopen gedaan die een directe versterking bleken te zijn. Zelfs een Chivu was pas 17 jaar toen hij kwam, en Zlatan heeft ook 1,5jaar geworsteld om in het eerste team te raken. Hij was al 19 jaar toen hij kwam, maar Mido bleek in eerste instantie beter.
Er zijn twee goede lichtingen qua aankopen geweest. De eerste was toen Marten Olsen trainer was van Ajax. Toen haalden ze spelers als Sundah Oliseh en Andrei Rudy en Shota Arveladze. De tweede lichting goede aankopen was de lichting van Maxwell, Trabelsi, Zlatan, Mido etc.
Geen idee waar ik Galasek moet plaatsen, maar voor de rest heeft Ajax het nooit van aankopen moeten hebben.
En dit is op een periode van 20 jaar, want zelfs van Gaal haalde Ivan Gabrich en co.

Er is een structureel probleem bij Ajax. De ogen zijn altijd gericht op de opleiding, maar het scoutingsnetwerk is verwaarloosd. PSV is superieur in de scouting. En daarnaast speel je een debiel concept als voetbalspel. Een statische 4-3-3 met takenvoetbal. Geen wonder dat iedere speler faalt. Dat zeg ik als iemand die als jochie Ajax keek vanaf '93 toen ik wel nog kon genieten, maar het voetbal is geëvolueerd.

4 december 2015 om 10:50

Vergeet je niet Cl95, waarin Kanu, Finidi, Overmars, Bogarde, Litmanen een behoorlijk onderdeel waren van de eerste 11.
Ook allemaal aankopen.

De scouting is na beenhakker verwaarloost, en Overmars doet het tegenovergestelde van wat de scouting aan of afraad.

Ik heb goede hoop dat Overmars onhoudbaar word en Jonk kan terugkeren

4 december 2015 om 10:51

@ Damskoajax

Geloof me "fcbogarde" zijn bijdrage was sarcastisch bedoeld.

4 december 2015 om 11:22

Ik vind Younes anders ook een goede aankoop. En Bazoer ook

4 december 2015 om 11:35

Bazoer en El Ghazi zijn ook door Overmars gehaald he. Ik vind het ook een slechte TD. Maar hij heeft ook Cerny gekocht. Dus wat jeugdspelers betreft zit ie goed.

4 december 2015 om 12:06

@ Ajax3stars

Bazour melde zichzelf bij Ajax, dus die kun je niet echt meetellen, en van El Ghazi moeten we ook nog maar afwachten wat het wordt. Het enige wat Overmars in mijn ogen goed gedaan heeft, is het verlengen van de contracten van talenten.

Dat weegt in mijn ogen niet op tegen:

- In al die tijd niet in staat bent geweest om jouw twee kerntaken uit te voeren.

- Bewust opgedragen beleid niet uit te voeren.

- Het niet zo nauw te nemen met de waarheid en regelmatig zaken verdraaien.

- Het verspillen van zoveel geld.

- De decennia lange onvrede bij de scouting en de Toekomst zelfs groter te maken dan voor de revolutie.

- Bang zijn voor mede bestuurders.

- Niet in staat bent om Ajax publiekelijk te kunnen vertegenwoordigen.

Het wordt dan tijd om snel een opvolger aan te stellen. Deze soap heeft te lang geduurd al en het wordt tijd om na het mislukte plan Cruijff nu door te pakken en vooruit te gaan kijken. Niemand is erbij gebaat om nu door te gaan met beschuldigingen en bespiegelingen. Het plan Cruijff is mijn inziens een doodgeboren kindje en is nooit levensvatbaar geweest omdat het plan in de essentie niet klopte: een verantwoordelijkheidsstructuur ontbrak en alles viel of stond met een boven de club zwevend 'idee' wat door iedereen blind opgevolgd had moeten worden. Alleen als Cruijff 80 uur per week op de club was geweest en de touwtjes strak in handen had genomen was er misschien kans op slagen geweest. Echter was al bij de insteek duidelijk dat hij dat niet zou doen. De club is hierdoor 5 jaar lang gekaapt geweest door een onzichtbare macht (want hij was in Barcelona) en met de poppetjes die Cruijff zelf aan de touwtjes heeft gehangen om zijn plan uit te voeren is het schreeuwend uit de hand gelopen.

Je geeft of advies aan een club, of je pakt een duidelijke rol met duidelijke verantwoordelijkheden. Als adviseur moet je ermee kunnen leven dat je adviezen de status van advies hebben, de club kan daar dus besluiten wat mee te doen maar kan het ook naast zich neerleggen. Het plan Cruijff was echter een combinatie tussen de 2. Hij presenteert het als plan maar in feite legde hij het de club op. Iedereen met een tegengeluid of andere mening is geslachtofferd in het proces en daarmee zijn er eigenlijk alleen maar verliezers.

Het is jammer maar waar, Cruijff was een heerlijke voetballer en een onnavolgbare trainer maar door zijn hele leven heen hebben eigenlijk alleen maar conflicten plaatsgevonden. Vanaf dag 1 was mij dan ook al duidelijk dat het helemaal nergens heen zou gaan met de 'fluwelen' revolutie. Ik kan achteraf zeggen dat ik gelijk heb gekregen. Jammer genoeg gaat het wel over mijn cluppie.

4 december 2015 om 08:43

Amen, zo denk ik ook over het plan Cruijff en zijn aanpak. Neemt niet weg dat het een prima leidraad is, maar te onduidelijk en gebrekkig om een club te sturen.

4 december 2015 om 10:52

Volgens mij heeft juist Jonk laten zien dat het wel werkt.
De hele jeugdopleiding loopt beter, iedereen loopt met hem weg.
Talent na Talent komt door.

Misschien moet je nog in lezen in dat plan, waarom word Jonk verweten er niet bij te zijn, maar Frank niet die vorige wek nog aangaf ook vaak niet te komen op vergaderingen ?

4 december 2015 om 11:32

Vind het wel meevallen met die talenten, wereldtoppers komen niet door. Klaassen kan een heel eind komen, Bazoer ook (deels door PSV opgeleid, finetuning bij Ajax) van de rest moet ik het nog maar zien.

Van de toppers die uit Denemarken kwamen is alleen eriksen een succesverhaal. Boilesen en Andersen wordt helemaal niks en met Fischer kam het nog alle kanten op.

4 december 2015 om 11:37

Vergeet jij dan Tete en Riedewald even ?
Of Cerny die op de klopt, vdbeek die vorig debuteerde ?

Er zit heel veel doorstroming in hoor en dit zijn allemaal veel betere en grotere talenten dan de Ebicilio;s en dergelijke

4 december 2015 om 12:03

Tete wordt hopelijk de vaste linksback van Oranje, maar dat dachten we van Van Rhijn ook.
Riedewald doet het aardig, maar ik kan nou niet zeggen dat hij over een paar jaar bij een top 5 club in Duitsland, Engeland of Spanje speelt. Dat is wat ik bedoel met talenten en dat valt dus best tegen.

Cerny deed het aardig, maar ja dat zegt nog niks.

Wil niet zeggen dat het bij PSV beter is, daar komt veel minder talent door. Maar wij hebben ook maar af en toe een depay, en die heeft ook nog niks bewezen. Zie afellay, ons vorige grote talent, is eigenlijk gewoon geflopt

4 december 2015 om 12:18

@fouder
Tete en Van Rhijn spelen toch echt rechtsback!

4 december 2015 om 12:22

@ Fouder

De ontwikkeling van talenten zal ook stokken wanneer men er niet in slaagt om gedegen internationale ervaring te halen. Aan de hand van dat soort mannen zouden de talenten zich moeten ontwikkelen, de opleiding kan maar tot zover iets doen. Wanneer de directeur voetbalzaken er een zooitje van maakt door zijn bijdrage in die ontwikkeling van de talenten niet te leveren zal het op een moment spaak lopen in de ontwikkeling.

Dan heb ik het over, niet serieus scouten naar gedegen internationale ervaring, niet scouten naar degelijke vervangers voor vertrokken sterktehouders; zodat de selectie en de bank niet steeds meer kwalitatief uitgekleed worden en in onbalans raakt, dan is het toch niet zo gek dat de ontwikkeling stokt.

4 december 2015 om 12:25

Tete is rechtsback ?
Dat jij dat van Riedewald niet kan zeggen betekend niet dat dat zo is.
Riedewald word door heel veel gezien als een super talent, zit ook vast bij Oranje en heeft op zn 19de een basisplaats bij Ajax in het hart van de defensie (cruciale plek)

Cerny is een een gigantisch talent werd gister ook door Nedved gezegt trouwens.
Maar het gaat erom dat Jonk als hoofd van de jeugd verantwoordelijk is voor deze jongens en dus met Tete, Riedewald, Bazoer, Cerny, Muric(hij of nouri word de volgende), vd Beek en Nouri behoorlijk wat talent aflevert.

Daarmee is de taak van Jonk voor 80 % gedaan, als dan jongens als Vdbeek bijvoorbeeld op de tribune moet zitten om dat Sinkgraven (die abslouut talent heeft maar ook niet speelt) op de bank moet zitten (8 miljoen minimaal gekost) schiet het niet echt op.
Als vd Beek nou op de bank moest zitten voor een Guardado bijvoorbeeld was het logischer geweest.

En dat was de insteek, alleen aankopen als het een 100% versterking is (al kan je altijd een misser hebben natuurlijk).
Maar Overmars doet gewoon het tegenovergestelde van wat de scouting aanbeveelt (bij Gudelj 2 negatief 1 verder volgen, younes op 1 jeugd interland halen Sinkgraven zelf via de sms aan Frank) en niet 1 keer werden deze transfers besproken in het Th.
Dus hoef je als Jonk zijnde er ook niet te gaan zitten.

En al helemaal niet als je al dat geld naar bankzitters ziet gaan en als je zelf om extra geld vraagt voor de jeugd je nee krijgt te horen.

Dus het plan werkt wel alleen voert niet iedereen het uit.

Affelay heft zichzelf overscaht door naar Barca te gaan, als hij een normale stap had genomen had hij jaren in de suptop van Europa kunne spelen.

4 december 2015 om 13:24

Frank zit niet in het Technisch Hart....

4 december 2015 om 13:35

Jawel dat zit hij wel, al zou hij daar niet in moeten zitten als passant.

4 december 2015 om 16:05

Rechtsback natuurlijk, foutje mannen.
De vaste linksback voor oranje zou natuurlijk Jetro moeten zijn.

4 december 2015 om 12:05

100% mee eens.

En weer een beleid van vijf jaren weggegooid zonder de vruchten ervan te plukken. En wie neemt nu de voetbaltechnische leiding?

4 december 2015 om 08:36

Overmars kan dat er wel bij doen!

4 december 2015 om 08:40

Op naar de volgende 5.

4 december 2015 om 09:32

Het is pure onzin om te stellen dat vijf jaren zijn weggegooid.
Kijk eens naar al die goede talenten in de jeugdopleiding die er aan zitten te komen en er al zijn. Met Tete, Bazoer, Vd. Beek en Cerny hebben we alvast een voorproefje gehad.
Mede door Cruijff en Jonk heeft Ajax nu zoveel goede talenten rondlopen. Dat het aankoopbeleid heeft gefaald ligt vooral op het bordje van De Boer en Overmars.
M.a.w de verkeerde mensen hebben Ajax verlaten en dat geeft weinig goede hoop voor de toekomst met de prutsers die er nu zitten.

4 december 2015 om 11:25

@ Fcajacied

Het hebben van die talenten is leuk, maar zolang de club er niet in slaagt om gedegen ervaring te halen zullen we geen stap verder komen. Zeker niet nu de weg ook helemaal open ligt omdat slome zinloze voetbal van de Boer nu als de standaard zal gelden voor de opleiding.

Overigens ben ik ook erg benieuwd hoe ze nu de onvrede bij de scouting en de Toekomst willen gaan oplossen. Die was na de revolutie al groter dan ooit, dus intern zal het een lekker sfeertje zijn. Al zullen ze die mensen er ook weer snel uitwerken en mensen van voor de revolutie (die toen zo geweldig werk afleverde..not) weer terug halen. Orlando is er al en de namen van anderen gaan helaas ook weer in de rondte.

Voor mij is de revolutie bij deze dus dood en zijn we uiteindelijk niet veel opgeschoten voor de lange termijn, aangezien ik geen enkel vertrouwen heb in de incapabele lafbekken die de club nu runnen. De Coronel kliek heeft weer aan het langste eind getrokken, de club vervalt weer in handen van de bobo´s gezien het soort figuren wat op de nominatie staat om binnen gehaald te worden. Van Ajax verwacht ik dus echt helemaal niets meer, bah wat heb ik hier ongelooflijk de P van in.

4 december 2015 om 09:33

Volgens mij ben je nog niet helemaal nuchter

Blijf het jammer vinden, bedankt voor je harde werk Jonk. Wij zullen het niet vergeten.

Nou, daar gaat de club. Nu word de club volledig gerund door mensen die hypocriet en laf zijn, ik houd mijn hart vast wat betreft de toekomst van Ajax. We gaan dus weer lekker door met mensen die continue tegenstrijdig beleid uitvoeren, niet capabel zijn, bewust zaken niet uitvoeren, het niet zo nauw nemen met de waarheid, die weinig om hun supporters geven en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik heb dus absoluut geen vertrouwen in die laffe hypocriete bende, en gezien het aantal "coronel" figuren die weer rond de club zoemen; zal het waarschijnlijk niet lang meer duren voordat die patjakker zich ook weer in de Arena zal melden. Wat een klote begin van het weekend zeg, echt ik baal er ontzettend van dat de club weer in handen is gevallen van hyena´s.

4 december 2015 om 11:24

Hypocriet en laf? Wat een gelul. Alsof die mensen sóchtends opstaan en in hun handen wrijvend naar Ajax gaan om de club doelbewust naar de fillistijnen te helpen. Dit zijn oud-Ajax toppers die veel betekend hebben voor de club. Dan mag je iets meer respect hebben.

4 december 2015 om 11:44

Respect hebben voor mensen die aan zelf verijking doen ? Het hele bestuur incl De Boer en de rest zit er voor zichzelf en niet voor de club. Als ze een beetje meer voelden voor Ajax hadden ze zich anders moeten opstellen in geval het ontslag van Jonk die gewoon gelijk heeft wbt het aankopen van breedte spelers . Alleen aankopen doen die een meer waarde hebben en niet zoals de afgelopen 4 jaar voor de breedte , zit jeugd in de weg. Een spits moet er komen en wat halen ze middenvelders , Heitinga moest komen om het publiek tevreden te houden en waar zit Jhonny op de tribune. Iedereen ziet dat er een linksbuiten , linker verdediger en spits nodig is behalve het technisch hart , die geilen alleen op middenvelders.

4 december 2015 om 11:45

@ markoesj

Ik bepaal zelf wel wat ik wel of niet vind. Aangezien jij de laatste tijd veel op mijn bijdrages gereageerd hebt snap ik helemaal niets van jouw zogenaamde verbazing dat ik helemaal klaar ben met bepaalde mensen binnen de club, of hoe ik tegen die mensen aan kijk.

Mensen krijgen van mij geen respect als ze zich bediend hebben van

- Achterbakse tactieken.

- Wanbeleid, door je bewust niet aan afspraken te houden en opgedragen beleid gewoon niet uit te voeren (zelf toegegeven). Over werkweigering gesproken......

- Hypocriet gedrag, door iemand te willen liquideren die in feite wel gelijk heeft. Dat allemaal terwijl jezelf ook schuldig hebt gemaakt aan echte werkweigering, door opgedragen beleid niet uit te voeren. Zelf niet eens regelmatig op de club (zonder tegen bericht) te vinden bent, terwijl je er wel had moeten zijn.

- Er bestuurlijk een zooitje van te maken.

- Dat je precies dezelfde fouten maakt als je voorgangers, terwijl je eerst zo´n grote mond had; dat dingen anders zouden gaan.

- Het niet zo nauw te nemen met de waarheid.

- Weinig om je supporters geeft.

Op dat moment doet het er voor mij totaal niet toe wat zij in het verleden betekend hebben voor de club, want dat staat helemaal los van hun spelers carrière. Zoals jij ook weet zijn het niet alleen een aantal oud spelers waar ik iets tegen heb, krediet kun je verspelen; en mijn krediet hebben ze verspeeld.

Persoonlijk vind ik het onzinnig dat je maar vertrouwen moet houden in mensen die er willens en wetens een zooitje van gemaakt hebben. In de normale maatschappij word dat helaas al teveel gepikt, maar zo te zien zijn er ook mensen die er totaal geen problemen mee hebben om dit ook in het voetbal te pikken. Of zullen we dan Blatter, Platini, die voorzitter van Bayern (ben zijn naam even kwijt), Munsterman etc etc dan allemaal maar een lintje geven.

4 december 2015 om 11:56

Heb jij zoveel respect voor Cruijff ?
Iemand die voor heel Nederland heel veel heeft betekend......

4 december 2015 om 12:14

@ albertino

Inderdaad, zelf grijpt hij elke kans aan om Cruijff op basis van achterhaalde clichés en onwaarheden compleet met de grond gelijk te maken.

4 december 2015 om 12:42

@afca_leeds
Ik weet dat je graag had gezien dat Jonk bij Ajax zou blijven en ik deel je frustratie. We waren het oneens over de mogelijke uitkomst van de arbitragezaak maar zullen die helaas nooit weten. Ik begrijp niet dat een plan wordt gemaakt waarvan willens en wetens wordt afgeweken en dat degeen die zich wel aan dat plan conformeerde wordt afgeserveerd. Overmars kan ongestraft miskoop op miskoop blijven stapelen en het voetbal van Ajax onder de Boer is al tijden niet om aan te zien, maar wordt geen strobreed in de weg gelegd. Dat geldt overigens voor het hele klasje van 1995 (van Gaal, De Boer, Blind)

4 december 2015 om 17:09

@afca
Nogmaals, ik vind het te zwartwit. Je doet aannames op basis van wat er in de media staat. Niemand is bij de gesprekken van het technisch hart geweest, dus wat daar besproken wordt is alleen van horen zeggen. Het is een gotspe om worden als hypocriet, wanbeleid en dergelijke te roepen als je niet dagelijks met deze mensen werkt.

Ik werk ook niet intern bij Ajax. Ik constateer alleen dat in een bedrijf er 1 persoon is die werk weigert en er 1 adviseur vanuit Barcelona nooit op de Toekomst is.

Wat ik zeg is dat dit mensen zijn van vlees en bloed die ook gewoon de club beter willen maken op een andere manier. Jij doet alsof ze doodzondes begaan. Net zoals jij Jonk als een heilig boontje beschouwt.

Revolutie is mislukt. Het voetbal is steeds meer afgegleden onder de Boer. De aankopen van Overmars zijn gewoon ruk. De enige die zijn werk wel deed was Jonk en wordt nu weggebonjoured door degene die falen. Weer overwinnen de bobo's.

Je zou er haast een 2e profclub in Amsterdam bij willen hebben die wel de filosofie van Cruijff volgt om stukje bij beetje beter te worden dan dit bobo Ajax wat geen voetbalclub meer is. Stukje bij beetje opbouwen om het verloren Ajax af te breken. Om na verloop van tijd boven het oude bobo Ajax te staan. Dat alle talentvolle spelers overlopen naar de nieuwe club.

Laat het maar 2 kampen worden in Amsterdam. Aan de ene kant de bobo's en eenheidsworsten onder van Gaal en aan de andere kant de echte voetbalclub met eigen jeugd getraind op hun individuele klasse in de geest van Cruijff.

Waarom word die Overmars niet eruit geknald daar? Apart dat andere koppen rollen, maar de kerel die zorgt voor de slechte aankopen en het niet uitgeven van een fatsoenlijk bedrag voor een goede speler, die mag blijven zitten! Goede gang van zaken! Vooral lekker doorgaan zou ik zeggen, mooi man!

Zorg voor goede leiding en een duidelijke structuur i.p.v. het technisch hart met wat oud voetballers.

En wil je niet meedoen omdat de andere niet luisteren (jonk), wegwezen!

Elk verhaal heeft 2 kanten. Ik snap Jonk wel. Er was geen geld om extra te investeren in extra voorzieningen voor de opleiding. Wel werd tegen zijn advies in 6 miljoen uitgegeven voor Sinkgraven...een beperkt voetballer die alleen maar de doorbraak van eigen spelers in de weg loopt. Druist in alles in tegen plan Cruijff, dat aangeeft alleen geld uit te geven voor spelers met echte toegevoegde waarde.

Niettemin moet je wel blijven aansluiten bij vergaderingen. Anders geef je mensen een stok om mee te slaan. Jonk had slimmer moeten strijden, wellicht eerder het kanon Cruijff in werking moeten stellen....jammer, net als in het bedrijfsleven overleven niet per se de mensen die de beste prestaties leveren, maar die bestuurlijke spelletjes het slimste spelen.

4 december 2015 om 17:19

Cruijff is geen kanon. Dat is het probleem. Ik geloof ook wel in de principes van het plan Cruijff, maar als Johan liever tapas eet aan de Costa dan zijn gezicht te laten zien in Amsterdam is bij mij het
krediet snel op.

Daarnaast, een Cruijff die wel zijn mening geeft in de pers maar niet bij Ajax neem ik niet serieus

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren