Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Piepjonge Ajax-debutant maakt indruk op De Boer: 'Hij is een blijvertje'

Laatste update:

Donny van de Beek kreeg zaterdag van Frank de Boer te horen dat hij in de basis zou beginnen tegen PEC Zwolle. De achttienjarige middenvelder van Jong Ajax maakt de laatste maanden een goede ontwikkeling door en zag dat al beloond worden met een invalbeurt tegen Celtic, afgelopen donderdag. “Ik heb genoten”, zei hij na de 0-2 overwinning van Ajax in Overijssel.

/

Van de Beek verklaarde voor de camera van FOX Sports dat hij even bij zijn zinnen moest komen toen hem verteld werd dat hij in de basis mocht beginnen. “Mijn eerste reactie was 'wow'. Het heeft heel erg goed gedaan en veel zelfvertrouwen gegeven. Ik heb mijn familie en een paar vrienden gebeld, maar verder ben ik me volledig gaan focussen op de wedstrijd. De rest ziet het vanzelf wel, toch?”

De tiener had weinig moeite om aan te haken bij het niveau van zijn teamgenoten en voetbalde moeiteloos mee. Hij was dan ook tevreden. “Ik heb genoten. Ik moest mijn eigen spel spelen van de trainer en dat is denk ik gelukt. Ik kon gewoon goed meekomen”, aldus Van de Beek, die tevens kon rekenen op de complimenten van zijn coach.

“Of hij een blijvertje is? Bij Ajax zeker, ja”, zei De Boer na de wedstrijd. “Donny is een heel groot talent, maar datzelfde geldt voor Vaclav Cerny, Abdelhak Nouri en andere jongens die eraan zitten te komen. Door blessures komen zij in aanmerking voor dit soort kansen. Het is mooi dat zij ook op dit niveau kunnen acteren en het heel goed doen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik merk wel de meerwaarde van de jupiler league voor deze talenten. Ze halen een hoog basisniveau als ze bij het eerste doorstromen. Ook Bazoer en Tete hebben hiervan geprofiteerd.
Het zou een kwestie van tijd kunnen zijn voor Ajax weer een geheel team heeft met alleen maar spelers met een Ajax opleiding achter de rug. Zou leuk zijn.

-----------Onana
Tete Veltman Riedewald Dijks
Vd. Beek Bazoer Nouri
Cerny El Ghazi Andersen

29 november 2015 om 18:40

Probleem is dat er nog zo'n paar mensen bij Ajax daar zo over denken, en dan verbaasd zijn als je met het jongste elftal ooit uitgeschakeld wordt in de CL en in de EL. Je hebt altijd een drietal ervaren jongens nodig, al telt bv. Klaassen daar nu ook al bij.

29 november 2015 om 19:02

Dat is het nou juist, voor Ajax begrippen is Klaassen inderdaad een ervaren speler maar in feiten is dat natuurlijk niet zo. Klaassen speelt pas 2,5 jaar basis dus dan ben je gewoon geen ervaren speler. Ervaring doe je alleen op door vlieguren te maken en natuurlijk is Klaassen in recordtempo volwassen geworden in zijn spel, maar een ervaren speler is het zeker nog niet.

Ik ben al langer toch wel zeer tevreden met de hoeveelheid talent in de selectie. Het enige wat ik nog mis is een echte Ajax spits en inderdaad misschien nog een echte ervaren basiskracht erbij. Dijks valt mij tegen en PSG gaat na dit seizoen doorselecteren op Maxwell. Wellicht dat je een poging kan doen hem nog voor 2 jaar te halen, Maxwell heeft nog steeds een band met Ajax en is zelfs nog regelmatig in onze hoofdstad te vinden. Plus nog een spits met ervaring.

29 november 2015 om 19:35

Ik ben benieuwd waarom jij Dijks tegen vindt vallen? Ik vind hem namelijk een stabiele factor in de verdediging van Ajax. Tot nu toe wordt hij zelden tot nooit gepasseerd in een wedstrijd en kan me zo ook geen grove fouten van hem herinneren. Na enkele jaren Boeilessen is Dijks echt een verademing voor mij.
Hij speelde vandaag overigens ook weer prima.

29 november 2015 om 19:58

Klaassen is voor Ajax begrippen een ervaren kracht. Datzelfde geldt eigenlijk voor spelers als Fischer, Dijks, Veltman en Gudelj... We hebben wel ervaren spelers in de zin van Schone, Heitinga, Boer en misschien ook al Cillessen.. Vanaf 27 jaar zie ik iemand pas echt als ervaren speler. Ik zou echter graag zien dat Ajax minimaal 2 ervaren spelers heeft die ook sportief er bovenuit steken. Kijk bijvoorbeeld naar Guardado en Moreno bij PSV, Kuijt en Elia bij Feyenoord... Bij Ajax zag ik graag een Babel terugkeren, Siem de Jong, Nigel de Jong, Sneijder, Anita, Vermaelen hoop ik de komende jaren bijvoorbeeld terug te zien.

29 november 2015 om 21:44

Babel no shit? Ajax moet zo doorgaan, alleen een tandje erbij in de el want als Nederlander vallen ze daar echt tegen

30 november 2015 om 08:14

Tja Sjakie andere subtoppers komen echt niet naar Amsterdam. Babel en zulke namen zullen de enige haalbare zijn. Of ex toppers zoals Kuyt.

30 november 2015 om 09:32

@ De Toekomst, ik zie ook graag nog 2 ervaren jongens erbij. Alleen als ik naar het huidige Ajax kijk dan denk ik die vooral in de voorhoede moeten komen. Ik zou in de winterstop voor Huntelaar gaan. Wellicht als ze hem een 4 jarig contract aanbieden en een wat hoger salaris dan het huidige salarishuis dan zou Ajax kans maken. Middenvelders hebben we niet echt nodig, maar als we Sneijder nog zouden kunnen krijgen dan is dat natuurlijk fantastisch. Daar zou ik wel enkele jaren een jeugdspeler voor opofferen.

Anita, Siem de Jong en Nigel de Jong heeft dit huidige Ajax naar mijn mening niet nodig. Wellicht als er in de winter of in de zomer nog wat krachten vertrekken dan zou het zomaar kunnen veranderen. Maar ik vind deze jongens er niet zoals Sneijder bovenuit schieten. Deze jongens waren bij Ajax zeer betrouwbare voetballers, maar geen uitschieters zoals Sneijder, Suarez, Huntelaar etc.

29 november 2015 om 18:43

Juist dat zie ik ook, als je inderdaad kijkt naar Tete, Riedewald en Bazoer zie je dat veel sterker zijn in de duels en fysiek er ook klaar voor zijn.

Er zal altijd wel wat aangekocht worden, maar juist met dit soort talenten wordt het logischer om wat voor de breedte te halen. Een dure aankoop zou de jeugd alleen maar in de weg zitten.

29 november 2015 om 19:04

Klopt, maar dat komt natuurlijk vooral omdat er sinds een paar jaar in de opleiding ook echt op fysieke kracht getraind wordt. Zulke fysieke kracht krijg je niet door wedstrijden tegen Telstar en Helmond hoor. Dit zijn gewoon uren maken in het krachthonk.

29 november 2015 om 20:02

Mwah, een gerichte aankoop voor de spitspositie zou ik zeker toejuichen. Daarvoor mag van mij ook zeker flink betaald worden, zoals bij Huntelaar en Suarez. Waarom geen 9 miljoen voor een goede spits? Kijk Kuijt en Luuk de Jong, een aanvaller die makkelijk scoort is echt een toegevoegde waarde.

29 november 2015 om 21:45

Kuijt word nooit Ajacied en de jong verkoopt PSV nooit aan jullie

29 november 2015 om 22:06

Dat beweert hij dan ook niet. Hij gebruikt het als voorbeeld. Misschien eerst lezen voordat je reageert?

30 november 2015 om 08:13

Volgens mij zijn er meerdere spelers van Jong Ajax die gezegd hebben dat het makkelijker voetballen in het eerste is dan in de JL. Daar spelen oudere spelers die het juist van een hardere aanpak moeten hebben. In de ED probeert iedereen het spel te maken, van een PEC Zwolle of Exelsior tot Psv. Ik verwacht dus dat je qua duelkracht etc. meer dan genoeg leert (voor zover dat mogelijk is in Nederland).

29 november 2015 om 18:44

Onana een Ajax-opleiding ?

29 november 2015 om 20:45

Zit bij de jeugd van Ajax , maar pfff ik word zo moe van dit gezeik, heeft een deel opleiding elders gehad en laatste deel bij Ajax, ben je dan blij?

29 november 2015 om 21:46

Ren deel van de opleiding bij Fcb en 15 hele wedstrijden in jong ajax

29 november 2015 om 23:07

nee maar Alblas wel en die gaat het wel halen.

29 november 2015 om 18:46

Wordt steeds gekker.. Paar maanden in de ajax-jeugd en dan ben je meteen opgeleid?

29 november 2015 om 18:54

Toch alweer een half jaartje bij Jong Ajax

29 november 2015 om 19:27

Hoe wil je een jeugdaankoop dan noemen? Onana is bijv gekocht, voor de jeugdopleiding, niet voor het 1e elftal.

29 november 2015 om 18:56

Inderdaad allemaal een "ajax" opleiding, maar.
Onana is natuurlijk een barca-product.
El Ghazi heeft maar 1 jaar in de ajax jeugd gezeten.
Zelfde geld voor Bazoer.
Andersen is een Aalborg product, die geen een jaar in de jeugd van ajax heeft gespeeld.

Die andere namen heb je gelijk in.

29 november 2015 om 18:59

Ook al is het niet zo lang, ze hebben toch voor een tijdje de Ajax opleiding achter de rug. Dat maakt het samen spelen makkelijker.

29 november 2015 om 19:01

El Ghazi, Bazoer allebei minimaal 2 seizoenen in de jeugd (Jong Ajax is ook jeugd) en Andersen ook hoor..

29 november 2015 om 19:36

Beide hebben ze maar een seizoen gespeeld dat als "jeugd" gezien wordt. Dat ze soms mee deden met Jong Ajax betekent niet dat het jeugd seizoenen zijn. Andersen valt officieel gezien geen een seizoen bij Ajax onder de jeugd.

29 november 2015 om 19:37

Daar heb je gelijk in.

29 november 2015 om 19:41

Mensen kennen blijkbaar de Uefa regels niet. Bazoer is een goed voorbeeld die Ajax ook gewoon als eigen jeugd mag bestempelen. Hij is namelijk als jeugdspeler gekomen en heeft ook geen enkele minuten gemaakt voor het 1e van Psv.

Ook had Ajax ook een hele andere visie dan Psv. PSV vond hem een verdediger en Ajax vond hem een middenvelder.

29 november 2015 om 21:47

New Trafford dan nog hebben ze meer seizoenen bij een ander in de jeugd gespeeld

29 november 2015 om 22:30

Dat het volgens de Uefa misschien zo is maakt het er niet logischer op.

29 november 2015 om 19:17

Bazoer Ajax opleiding?..... Hou toch op

29 november 2015 om 19:44

Sinds 2011 bij Ajax ja.
En jeugdspelers die 3 jaar bij een club zitten zijn volgens de UEFA eigen jeugd.
Dus ja Bazoer is eigen jeugd.

29 november 2015 om 19:44

Bazoer werd door Ajax als middenvelder omgeturnd terwijl hij bij PSV als verdediger werd opgeleid... Heeft als middenvelder ongetwijfeld wat van de Ajax-school meegekregen.

29 november 2015 om 19:47

Bazoer is een product van PSV en Ajax.

Hij heeft ongeveer 6 jaar bij PSV gespeeld en is nu dacht ik aan zijn 4e jaar bij Ajax bezig. Het is dan maar de vraag waar hij het meest geleerd heeft en op welke leeftijd je de belangrijkste dingen leert om bij de top te komen?
PSV heeft hem ook opgeleid tot verdediger. Ajax zag in hem middenvelder en heeft hem daar dus verder in ontwikkeld.

Volgens de Uefa mogen beide teams hem ook bestempelen als eigen jeugd.

29 november 2015 om 20:47

Van uit de jeugd van Ajax doorgebroken bij het eerste, maar ik word zo moe van dit gezeur lekker belangrijk allemaal.

29 november 2015 om 21:27

Bazoer een ajax opleiding? Nog ff en hij komt uit de jeugd van ajax hahaha

29 november 2015 om 22:12

"ajax opleiding en dan kom je met Onana , Dijks , El gazi en Bazoer man man man

30 november 2015 om 10:11

Dijks komt ook daadwerkelijk uit de ajax jeugd

29 november 2015 om 23:52

Denk niet helemaal dat el ghazi hierin genoemd kan worden. Die gozer heeft veel te weinig in de jeugd gespeeld om echt het Ajax systeem erin te slijpen.

Feyenoord moet toch gaan overwegen om he belofte elftal in de Jupilair league te krijgen. Je zult er gewoon veel meer profijt van hebben met je talenten die zich gaan ontwikkelen. Het is misschien lullig, maar de Jupilair league is toch niet belangrijk en zo kunnen talenten zich ontwikkelen en staan ze er wanneer ze bij het 1e nodig zijn. Als ik zie hoe Ajax sommige talenten moeiteloos in laten passen zegt dat toch veel over de waarde van de Jupilair league

29 november 2015 om 18:44

Juist! Denk dat het niet alleen met jong Ajax te maken heeft, de A1 speelt ook vaak met een jonger team dan de concurrentie en veel europese wedstrijden. Ajax heeft al jaren 8-10 miljoen geinvesteerd in de toekomst en dat betaald zich nu langzaam uit.

29 november 2015 om 18:45

De JL moet ook niet overschat worden, genoeg spelers die niet in de ED mee zouden kunnen. En zoveel beter is Zivkovic niet geworden afgelopen seizoen.

Gelukkig is van Beek wel een middenvelder want die positie is zwaar onderbezet bij Ajax.
Waar gaat Ajax al die spelers laten? Of worden er aan het eind van het seizoen een paar weggedaan?

29 november 2015 om 18:45

Geen probleem hoor, ajax hoeft geen middenvelders te kopen en heeft dan nog een luxe probleem, ook als we er een of twee verkopen. Ik denk dat Serero vertrekt en daarvoor komt Andersen of Nouri in de plaats.

Nog een jaartje ajax voor Klaassen en van de Beek/bazoer kunnen bepalende spelers worden.

29 november 2015 om 19:28

Je hebt met Bazoer, Gudelj en Klaassen natuurlijk een basis staan. Daarachter heb je echter momenteel alleen Sinkgraven en Serero (schone komt voor mij tekort op het middenveld en zie ik alleen als wissel op de flanken). Als je alle posities dubbel bezet wil hebben, dan is Donny natuurlijk een goede 6e man. Als na de zomer of misschien al in de winterstop Serero vertrekt, dan kan Nouri naar die plaats en Andersen kan de plek van Klaassen opvullen. En dan niet te vergeten dat een Sinkgraven, Nouri en Andersen eventueel ook op de flanken kunnen spelen.

29 november 2015 om 19:54

v Beek wordt nu gebruikt, maar dit is vooral een speler voor de toekomst. Het is goed om te zien dat de bank van Ajax erg sterk is dit seizoen. Als je nu vaak wisselt komt er extra ervaring en wat andere kwaliteiten in het veld. Vorig seizoen vond ik de bank te matig en de basiself te onervaeren. Je kan zien dat de basis nu sterker is geworden en ze iets meer ervaring hebben. Ze zijn tenslotte toch weer een jaartje verder.

Ik vind het ook mooi dat Quasim Bouy met zijn geweldige keuzes nu in het shirt van PEC staat te ballen, terwijl van de Beek met zijn 18 jaar in het eerste van Ajax speelt. Moge het wederome en voorbeeld zijn dat je gestoord bent als je ajax als jeugdspeler verlaat.

29 november 2015 om 19:04

Hahaha ik zat precies hetzelfde te denken. Ongelofelijk dom om op zo'n jonge leeftijd weg te gaan, it's all about the money voor zulke jongens

29 november 2015 om 23:12

Nu niet meer, heerlijke .... vinger naar Raiola weer. Bouy zat er toen ook tegenaan bij Ajax, Klaassen hield vertrouwen en hij vertrok. Jammer was een groot talent, had er kunnen staan.

Jammer dat Denswil en Bouy uit dat jeugd team het niet gemaakt hadden, dan had je Duarte en Viergever en wellicht zelfs Sinkgraven niet hoeven kopen.

29 november 2015 om 20:14

Voor sommige talenten is het natuurlijk wel beter om te vertrekken, omdat ze elders juist meer kansen kunnen krijgen. Kijk bijvoorbeeld naar een Menig..

29 november 2015 om 23:14

Menig is verhuurd, moet denk ik nog wel een jaartje verhuurd worden maar ik zie het hem nog wel maken. Volgend jaar zie ik bv. in Becker een toegevoegde waarde. De toptalenten hoeven niet te vertrekken zoals Bouy maar recent ook Malen. Sierhuis doet hem overigens alweer vergeten.

Gelijk opnieuw aan Jonks zijde.

Sinkgraven is volkomen overbodig en daar is een gods vermogen voor betaald.

29 november 2015 om 19:09

Dit is inderdaad een reden die Jonk aanhaalt. Als je Donny de tijd en rust gunt dan was die 7.5 miljoen voor niks geweest. Maar nu hebben we Sinkgraven en Andersen.

29 november 2015 om 19:30

Helaas speelt Donny wel op een andere plek op het middenveld dan Sinkgraven en Andersen. Je had beter Gudelj kunnen noemen, aangezien Donny toch echt een middenvelder is en geen 10.

29 november 2015 om 21:46

Je hebt ook nog nouri die ook top is

29 november 2015 om 19:14

Idd echt een schande dat bedrag voor sinkgraven terwijl hij geen haar beter is dan ban de beek en nouri.
Had dan gewoon die 2 jongens de kans gegeven.
Als ajax nou Ziyech had gehaald kon ik het nog begrijpen want die is top niveau van de Eredivisie, maar sinkgraven is gewoon een klein jongetje dat bij (jong ajax) hoort te spelen.

29 november 2015 om 19:37

Als Sinkgraven niet gehaald was was Ajax in plaats van Feyenoord uitgeschakeld in de playoffs. Maar om dan ook nog Gudelj te halen, dat vraag ik mij af. Sinkgraven begon wel heel goed bij Ajax, maar kreeg fysieke problemen. Hij zal een goede speler worden. Gudelj heeft ook moeite met het overgaan naar een hoger niveau, maar dat had hij ook bij AZ toen hij daar pas was.

29 november 2015 om 20:06

Inderdaad. Al dat geroep om jeugd steeds. Beetje geduld met Daley Sinkgraven en Nemanja Gudelj. Net als Viktor Fischer. Die gasten gaan echt nog superbelangrijk zijn en zijn wat mij betreft echt toekomstige sterkemhouders. Omdat ze het eventjes minder doen of aanpassingsproblemen hebben, wordt er moord en brand geschreeuwd om Nouri bijv, maar die geuser is takkejong. Verhuur hem lekker aan een club als Excelsior, leert ie een hoop van. Lijkt me altijd beter dan voor jong Ajax ballen.

29 november 2015 om 23:19

Juist en het mooie is nog wel, als Overmars niks haalt en bv 30 miljoen winst bijschrijft is het ook niet goed. Als Nouri faalt heeft Frank hem ineens te snel gebracht, kortom je ziet wel wie er verantwoordelijkheid draagt en wie niet.

30 november 2015 om 01:09

@afcanats
Je moet investeren in serieuze versterkingen niet in kleine jongens als sinkgraven. In mijn post geef ik zelf aan dat ze Ziyech hadden moeten halen die is het geld wel waard.
Dat geld voor sinkgraven is zonde van je geld.

30 november 2015 om 22:04

En wie zegt dan dat Ziyech geen 2de Maher is.
Die was ook zo goed tot hij bij een topclub kwam

29 november 2015 om 23:16

Sinkgraven heeft al aardig wat wedstrijden gespeeld, bovendien speelt van de Beek meer rechts en Sinkgraven links. Daarnaast is er gewoon 22 miljoen winst gehaald met de aankoop van Sinkgraven, dus godsvermogen, teveel... nee, kon gewoon, Sinkgraven is een prima talent.

Was echt een genot vandaag om Vd. Beek aan het werk te zien. Hij en Cerny zijn een verademing voor het elftal.

Her beste moet nog komen (nouri)

29 november 2015 om 21:51

Dat dachten wij ook met Bakkali viel ok vies tegen! Die van beek word er wel eentje heeft de juiste mentaliteit

29 november 2015 om 22:52

Bakkali doet het anders niet verkeerd bij Valencia. Bewijst een beetje het ongelijk van PSV in mijn ogen.

Ik benadeel een beetje jaloers op het lef wat Feyenoord en Ajax hebben met hun jeugdspelers! Ik bedoel is Maher nou echt niet te vervangen door een Vloet of een paal? PSV spring nou ook eens in het diepen zoals de boer en ban bronckhorst

29 november 2015 om 21:54

Sorry voor de type foutjes Haha

29 november 2015 om 22:32

Een vloet of een paal.
Klinkt prachtig haha

29 november 2015 om 23:09

ik zou voor de paal gaan. Daar sta je tenminste voor.

29 november 2015 om 23:26

Het grappige is, nu zowel PSV als Feyenoord hun financien weer op orde hebben, gaan ze ineens minder focussen op jeugdspelers en iets meer op aankopen. Een Nieuwkoop bij Feyenoord komt nog wel door maar voorin of op het middenveld helemaal niks, overvloed aan spelers daar en weinig perspectief voor talenten in rotterdam.

Bij PSV lijkt het dezelfde kant te gaan, hoe m oet de in potentie nieuwe depay (bergwijn) er doorkomen als Lestienne en Pereiro gehaald worden, Narsingh er nog is en Locadia als veredelde linksbuiten wordt gebruikt. Op het middenveld is iets meer ruimte voor Paal en Vloet, maar Cocu houdt vooralsnog vast aan Maher. Achterin is die Isimat en Moreno gehaald, hoe moet je daar als een de Wijs of Koch doorbreken.

Ajax vaart toch een andere koers, al jaren een ongelooflijke winst (zal dit jaar niet zo zijn) maar ze blijven toch het vertrouwen geven aan jeugspelers. Dit jaar is het juist extreem met Riedewald, Tete, Bazoer, El Ghazi en nu weer van de Beek en Cerny die in korte tijd zijn doorgebroken. Er wordt wel geinvesteerd, maar toch komen er minder spelers.

29 november 2015 om 23:51

Maar Moreno,Pereiro en Lestienne zijn voor de eredivisie zeer goede spelers, waardoor ze in Europa ook beter presteren. Vind het bij Ajax op dit moment erg doorgeslagen met alle jeugd, wat in de toppers en Europese wedstrijden te zien was.

30 november 2015 om 08:09

Dat komt omdat er ook talentvolle spelers voor die posities moeten zijn. Op het moment loopt er geen talent rond voor het middenveld/de aanval die het beter zou doen dan de huidige spelers. Dat er nu minder gefocust wordt op de jeugd is onzin. Dat is wel te zien aan de jeugdspelers die een contract hebben ondertekend de afgelopen weken. Tevens bestaat de spelersselectie voor bijna de helft uit eigen kweek.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren