Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Invaller Cerny schiet Ajax naar zege op Celtic Park

Laatste update:

Ajax doet nog mee om een ticket voor de knock-outfase van de Europa League. De koploper van de Eredivisie won donderdagavond op de valreep van Celtic (1-2) en staat nu met zes punten na vijf speelronden op de derde plaats in Groep A. Fenerbahçe, dat met 0-2 won van Molde FK, heeft twee punten meer. In de laatste speelronde (10 december) komt het reeds geplaatste Molde op bezoek in de Amsterdam ArenA.

/

Frank de Boer moest op het laatste moment door ziekte bij Joël Veltman nog een wijziging doorvoeren en stelde Mike van der Hoorn op in de basiself. De ex-speler van FC Utrecht kende echter een valse start, want na vier minuten werd hij in de luren gelegd door Callum McGregor, die de bal keurig in de verre hoek van Jasper Cillessen schoot: 1-0. Ajax was even van de leg, maar scoorde na twaalf minuten. Viktor Fischer schoot op aangeven van Amin Younes via de lat hard raak, maar de grensrechter had buitenspel geconstateerd en daardoor ging het Amsterdamse feestje niet door.

De geelhemden kregen steeds meer grip en kwamen na een kwart wedstrijd spelen dan toch op 1-1: Fischer kreeg de bal na een klutssituatie met zijn hoofd bij Arek Milik en de Pool kwam vervolgens van dichtbij op acrobatische wijze tot scoren. Milik is nu al bij zeventien Ajax-doelpunten direct betrokken geweest dit seizoen: negen treffers en acht assists. Het spel golfde vervolgens op en neer: Younes krulde bijvoorbeeld net over de verre kruising en Tom Rogic zette Cillessen aan het werk. Er werd echter niet meer gescoord en dus moest de beslissing na rust vallen.

/

Celtic kwam gretig uit de kleedkamer waardoor Ajax in het eerste kwartier nauwelijks een vuist kon maken op Celtic Park. Na kansjes voor Van der Hoorn en James Forrest was de gastheer halverwege de tweede helft dicht bij een treffer: McGregor schoot via een Amsterdams been tegen de kruising. De tweede helft stond met name van Schotse kant bol van opportunistisch en onzorgvuldig aanvalsspel en veel uitgespeelde mogelijkheden werden er dan ook niet gecreëerd. De Boer greep daarom in en bracht Donny van de Beek en Vaclav Cerny voor Schöne en Fischer.

Die mutaties leken aanvankelijk niets uit te halen en Ajax mocht nog van geluk spreken dat men niet op achterstand kwam. Leigh Griffiths slaagde er niet in om de bal oog in oog met Jasper Cillessen binnen te schuiven en invaller Charlie Mulgrew kopte later bij een hoekschop over. Ajax werd bij vlagen op duelkracht afgetroefd en De Boer hoopte met Yaya Sanogo als breekijzer binnen de lijnen nog wat te forceren en dat lukte. Na een schot op de paal van Younes counterde Ajax via Cerny naar de 1-2. Ajax boekte zijn tweede zege in de laatste achttien Europese uitduels.

Denk jij dat Ajax de volgende ronde bereikt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Daar gaat weer twee uur van je leven. Wat een armoede zeg. Tegen beter weten in had ik toch verwacht dat Ajax vanavond zou opstaan. De intentie was er ook wel, maar wederom zakten ze kwalitatief en fysiek zwaar door het ijs. Dan krijg je het dus zelfs moeilijk tegen dit zeer povere Celtic. Genant eigenlijk. Maar goed, de punten zijn voor de verandering weer eens binnen. Nu (wederom
tegen beter weten in) hopen dat ze tegen Molde drie tandjes kunnen bijschakelen, want anders wordt het alsnog een aftocht voor de winter.

Serieus, die Sanogo...

26 november 2015 om 22:57

K wist dat het erg was met sanogo.... Maar zo erg. Wauw

26 november 2015 om 22:58

Sanogo moet inderdaad nooit meer een Ajax shirt aan krijgen. Dan liever een A junior of Sam Hendriks, maar dit is een grote aanfluiting voor de hele opleiding.
Verder matige pot maar ik ben allang opgelucht, nu hopen op veel geluk!

26 november 2015 om 23:03

Ja Sanogo kan op de lange lijst miskleunen van Marc O. Nou hoop dat deze overwinning wat moed geeft voor zondag uit bij Zwolle. Daar winnen heb je meer aan dan aan deze overwinning. Maar wat was het weer pover. Vooral voorin zwakte troef

26 november 2015 om 22:59

Fener hoeft thuis alleen gelijk te spelen tegen de reeds uitgeschakelde en matige Celtic. Dan is het voorbij voor Ajax. Ik neem aan dat het onderlinge resultaat wordt toegepast?

26 november 2015 om 23:06

Dan kunnen we ons lekker op de competitie richten

26 november 2015 om 23:13

Hansje1969, lekker? Je speelt een jaar lang om europees te mogen spelen en dan lekker richten op competitie? Ik hoop op een wonder en door naar volgende ronde!

26 november 2015 om 23:16

Nog een paar jaar en dan kunnen we CL helemaal vergeten. Lopen we nog meer geld mis. Blijven goede spelers nog korter of komen ze helemaal niet meer. Dan wordt het doel om eens in de drie jaar EL te overwinteren. Yay.

26 november 2015 om 23:21

@ Guikstra

Geloof me "hansje1969" zou niets liever zien dat we doorgaan, maar de kans dat zo´n wonder zich zal verschieten is heel klein. Het spel van vandaag heeft weer een nieuw dieptepunt bereikt, wat weinig goeds voorspelt voor de toekomst. Daarnaast weet ik zeker dat hij het "100 procent op de competitie" sarcastisch bedoeld.

26 november 2015 om 23:25

Gelukkig pakt pakt Psv wat punten en ook Ajax vandaag dus misschien valt het wel mee.

26 november 2015 om 23:31

Als PSV tweede wordt, valt de schade misschien nog wat mee.

26 november 2015 om 23:40

Het was erg slecgr vooral de 2e helft. Ik hoop dat Fdb eruit is dat mike vd hoorn niet meer kan, dat Fischer echt geen ajax voetballer is. Gudelj binnenkort op de bank.moet belanden ten koste van bazoer en dat hij met 2 aanvallend ingestelde spelers moet spelen ( klaassen, nouri, vd beek, schone) dat younes een kans moet krijgen en dat cerny aan de andere kant hoort te staan totdat el ghazi weer fit is en dan mogen ze strijden. Er moeten twee gruwelijke spitsen gekocht worden. Maar flikker eerst die overmars eruit voordat er ook nog maar 1 speler gekocht wordt.

26 november 2015 om 23:41

Bazoer ipv gudelj dus.

27 november 2015 om 06:30

E@afca_leeds
Ik denk dat het beter is om volle bak op de competitie te gooien. Met deze half bakken selectie win je de EL toch niet. Kampioen kan je wel worden als PSV misschien een beetje blijft morsen. Dus stel je ieder geval CL veilig. Hopen dat Overmars vertrokken is deze zomer en de selectie op orde brengen. Dat is echt het beste. De EL gaat je punten in de competitie kosten. Die kunnen we niet missen. Dus eruit maar met die EL

26 november 2015 om 23:00

Ajax is in feite al klaar in de Europa League. Ik zie Fenerbahçe thuis niet verliezen van dit armzalige Celtic dus uitschakeling is eigenlijk al een formaliteit.

Sanogo was inderdaad dramatisch. Hoe die die laatste bal inschiet laat zo weinig klasse zien, heel triest.

26 november 2015 om 23:02

Ajax zal echter moeten voetballen alsof ze nog alle kans hebben. Ergste wat je kan overkomen is dat de andere wedstrijd wonderbaarlijk in je voordeel uitpakt, maar je het zelf nalaat om te winnen.

26 november 2015 om 23:03

En bovendien pak je daarmee in elk geval nog wat coëfficientiepunten en vertrouwen.

26 november 2015 om 23:06

Die van den Hoorn man man probeert de hele tijd lange bal van achteruit maar geen een bal kwam aan. Hoe slecht is Heitinga dan wel niet

26 november 2015 om 23:07

Het zal niet de eerste keer en ook niet de laatste keer zijn dat zoiets gebeurt.

26 november 2015 om 23:09

Zo die viel mij ook tegen zeg, net als Fisher en Schone. De passing bij Klaassen was op beslissende momenten ook teleurstellend.

26 november 2015 om 23:34

Ik zag klaassen tenminste wel knokken voor de bal

26 november 2015 om 23:53

Wat ben jij een triest figuur, celtic was in de 1e helft weggespeeld en 2de helft ging gelijk op. We zijn blij met deze 3 punten en dat moet jij ook zijn.

27 november 2015 om 07:26

Ik heb celtic in het laatste kwartier voor rust toch een aantal keer gevaarlijk door zien komen. Dus weggespeeld lijkt me nogal overdreven.

27 november 2015 om 08:59

In uitwedstrijden moet je 1 ding doen. En dat is minimaal gelijkspelen. Ajax zat nu in een situatie dat je gewoon moest winnen en dat hebben ze gedaan.
We zijn ook echt Nederlanders ook he. Pakken we de winst in een uitwedstrijd moeten we weer alle negatieve punten benadrukken.
Ajax heeft het echt niet in de uitwedstrijden laten liggen en de prestatie van gisteren was gewoon prima. Ajax heeft het juist in eerdere wedstrijden laten liggen.

Mja nou Celtic zal wel niet winnen van Fener dus het is voor Ajax ook wel klaar.

26 november 2015 om 22:58

Zelfs bij een gelijkspel is Fener door. Celtic gaat natuurlijk nooit punten pakken bij Fener uit. Hun verdediging is echt hilarisch.

26 november 2015 om 23:00

Geldt hier ook onderlinge resultaat dan?

26 november 2015 om 23:00

Haha, waar baseer je dat op? Fener heeft 1 doelpunt mee?

26 november 2015 om 23:01

Ja onderling resultaat geldt in EL

26 november 2015 om 23:03

Onderling resultaat pik

26 november 2015 om 23:09

Volgens mij moet jij nog eens naar de stand kijken. Fener heeft 2 punten meer.

26 november 2015 om 23:14

Om van hun corners niet te spreken

26 november 2015 om 23:27

Sorry, helemaal vergeten hahah! Jammer, reëel te zijn kansloos ja.

26 november 2015 om 23:28

Acmilan, fener kan altijd verliezen maar zou wel aan mij liggen.

Toch wel triest als je ziet hoe slecht ajax vandaag was, en dan kijkt naar celtic dat eigenlijk nog belabberder voetbalde. Toch blij met de overwinning!

26 november 2015 om 23:00

De bal rond nu een keer de andere kant op. In sommige wedstrijden waren wij de betere maar verloren we die wedstrijd. Nu spelen we niet goed maar winnen we wel.

26 november 2015 om 23:54

En in veel wedstrijden waren jullie de mindere maar wonnen jullie. Net als vandaag. Ik kan me alleen Feyenoord in de beker herinneren(alleen 1e helft) dat jullie jezelf tekort deden.

27 november 2015 om 07:54

Nou als het er zo veel zijn, noem ze dan eens op

De spits van Celtic is de nepste voetballer die ik ooit gezien heb haha hoe kan hij nou prof zijn?

26 november 2015 om 22:58

Kuch, Sanogo...

26 november 2015 om 23:01

Griffith kan er ook wat van!

26 november 2015 om 23:07

Sanogo aub rot op bij Ajax. Die man is een schande en maakt de club compleet belachelijk. Heel Ajax was trouwens weer een schande. En dan zo blij zijn met een overwinning waar je niks aan hebt. Dit voelt als Feyenoord dat een tweede plek viert. Schandalig!

27 november 2015 om 00:15

Younes vind ik nog wel het enige lichtpuntje. Heeft toch wel een actie en probeert het tenminste. Verder verdedigt tete goed, maar aanvallend brengt hij helemaal niks. En dat moet toch wel in het topvoetbal.

26 november 2015 om 23:00

Zelfde manier als hoe Sanogo prof is geworden... Waarschijnlijk zijn ze gezellig in de groep.

26 november 2015 om 23:45

Als je ziet wat hij tot nu toe heeft laten zien is toch vreemd, bij Arsenal zijn ze er toch ook zwaar ingestonken dan. Hij kan werkelijk helemaal niets. het is een potige gozer, maar dat is het dan toch ook. Daar zitten er ook zat van op de tribune, en daar zitten niet voor niets.

26 november 2015 om 23:48

Nou, dan ik ook wel prof geweest hoor ;-)

27 november 2015 om 01:35

Heeft blijkbaar ooit in de jeugd ergens een redelijk balletje getrapt.

Een overwinning kon het Nederlands voetbal wel goed gebruiken...

Ik heb Van der Hoorn lang verdedigd op deze website en zelfs in het dagelijks leven. Maar wat hij vandaag liet zien, had weinig met professioneel voetbal te maken. Schone kan ook echt niet meer, die is nog alleen gevaarlijk met zijn vrije trappen.

Milik vind ik ook behoorlijk tekort komen, vooral op voetballend gebied, is stijf links en lijdt te veel balverlies. Maar vandaag heb ik echt van hem genoten, vond hem vandaag zijn beste wedstrijd spelen voor Ajax. Die jongen heeft als een van de weinige, echt voor iedere bal gevochten.

Nam Ajax maar een voorbeeld aan de instelling van Celtic, ze zijn misschien voetballend niet de beste maar geven altijd 150 procent. Heerlijk om te zien, echt iedereen daar gaat volle bak. Het is overig ook weer pijnlijk duidelijk geworden, dat we kwaliteit ontberen. Ik blijf Psv de beste papieren geven in de competitie, hun selectie is simpelweg het meest in balans.

Klaassen wordt vrijwel nooit aangepakt is me opgevallen, maar die vond ik vandaag echt aanvoerder onwaardig spelen. Geen flauw idee wat er met hem aan de hand was vandaag.

Tete vond ik ook erg goed, ik ben ook benieuwd hoe hij centraal zou doen. Wat Johan Derksen, of Van der Gijp volgens mij opperde.

Ik vrees dat Fischer zijn belofte niet gaat inlossen, ben inmiddels zo moe van al dat balverlies en die druistigheid en gebrek aan rust werkt ook niet in zijn voordeel.

En tsjah Sanogo, daar zwijg ik maar over..

Edit: Nog even een lans breken voor Younes, nog lang niet alles gaat goed. Maar als hij aan de bal is, veer ik eventjes op. Echt een verdomd handig mannetje, zeker ook in de kleine ruimte en met zijn snelheid. Een van de weinige spelers, die nog een actie in huis heeft en wat frivools..........

26 november 2015 om 23:07

Younes speelde ook prima. Tete de beste aan ajax kant. De 12e man ook heel de wedstrijd gehoord .

26 november 2015 om 23:07

Je ziet gewoon dat Van der Hoorn geen vertrouwen heeft. Hoe makkelijk hij zijn man liet lopen telkens, was echt schrijnend om te zien.

Tete verdedigde weer geweldig, en vond Gudelj ook sterk spelen. Ik ben blij dat we Younes hebben, enige vleugelspeler die met een dribbel de man voorbij komt. Fisher daarentegen heeft niks goeds gedaan buiten die assist die al een goal had moeten zijn, en de onterecht afgekeurde goal.

leuke overwinning maar je schiet er weinig mee op, zie Celtic echt niet winnen bij Fener.

27 november 2015 om 09:22

Gudelj liet zijn man lopen waardoor Ajax achter kwam. Mike dekte op dat moment gewoon de spits dus die kun je dat niet verwijten, tenzij Gudlelj had aangegeven zijn man te laten gaan, maar dat zie ik nergens

26 november 2015 om 23:11

Eens, van der Hoorn viel tegen vandaag. Tete en Riedewald maakte gelukkig veel goed. Milik werkte hard, als hij dat blijft doen komt het wel goed. En ook Younes is een prima toevoeging, gewoon iemand die schiet en acties maakt, heerlijk.

Mooi dat van de Beek en Cerny invielen en dat hij ook scoorde was helemaal mooi. Het talent spat er vanaf bij Cerny, je ziet het ook in de passing, strak en keihard in de voeten.

Kortom talenten waren goed, Younes en Milik ook prima. En ik vond Sanogo ook wel wat brengen, viel ok in.

26 november 2015 om 23:14

Tete niet centraal zetten joh, is een heel andere manier van verdedigen. Hij is enorm sterk op de back maar heeft ook baat bij zijn corrigerend vermogen en snelheid. Daar zou hij centraal veel minder aan hebben. Tuurlijk zou hij het daar niet slecht doen maar het zou zonde zijn van zijn talent.

27 november 2015 om 08:58

Tete ligt voor een centrale verdediger te vaak op de grond, in de duels moet hij blijven staan.

27 november 2015 om 07:26

@sulejmanii volgens mij haal je Milik en Klaassen door mekaar. Als 1 iemand voor elke bal streed was het Klaassen wel. Milik scoorde een knappe goal, maar buiten dat was hij slecht.

Gelukkig had Celtic Sanogo er nog ingegooid want anders stond het 1-3!

Wat een niveau zeg.. Die Sanogo ook way een grap

26 november 2015 om 23:10

Als je mij daar neer zet. Dan zie je het verschil niet eens.

27 november 2015 om 00:59

Volgens mij had menig bezoeker van vz het nog wel beter gedaan

Niet al te beste wedstrijd, maar die Cerny schoot die 1-2 toch wel ontzettend lekker binnen!

26 november 2015 om 23:02

Met zijn "zwakke been" ook nog. Sanogo heb ik echt van genoten , prachtig hoe hij die laatste kans erin schoot!

26 november 2015 om 23:05

En dan te bedenken dat iemand nog klaagde dat Cerny en van Beek er i kwamen.

goed gedaan cerny, jij bent de man. Nu doorgaan en winnen blijven. Proficiat ajax, het was erg lastig.

CERNY HELD! in die 20min meer gebracht dan Fischer in de wedstrijd.

Man man man. Wat een slechte pot van Ajax. En stuur Sanogo morgen met de trein maar weer terug naar Londen.
Nu hopen dat ze nog door gaan.

Jammer dat het niets meer uitmaakt, poule is zo goed als beslist

Mooie overwinning, beetje gelukkig, maar volgende ronde gaat hem natuurlijk niet worden.
En dat is gewoon een regelrechte schande.

26 november 2015 om 23:23

Ja. Maar als hef geluk uit bij molde ontbreekt en je verliest in de laatste minuten van fenerbache is dat ook wel zuur. Als ajax gewoon had gewonnen uit bij molde mochten ze het thuis afmaken. Maarja zo is het niet, hoogstwaarschijnlijk uitgeschakelt

27 november 2015 om 07:31

Als, als, als telt niet. Niet gewonnen bij molde, o dat ze niet goed genoeg waren. Kansen benutten is namelojk ook een kwaliteit. En een wedstrijd duurt tot de scheidsrechter af fluit. Dus een grwone 1-0 nederlaag tegen fener. Meer of minder is het niet

Sanogo... Huurcontract ontbinden

Lastige ploeg, gelukkige overwinning. 😆

In Europa ging het toch om de punten? Wees blij met jullie overwinning. Het hoeft niet altijd mooi.

Jammer dat Fenerbahçe ook gewonnen heeft die gaan thuis niet verliezen van Celtic. Maar wel mooi Cerny dat hij scoort.

Ajax speelt traag, heeel traag, soms zelfs stilstaand voetbal. Probeert een tegenstander die nog lang niet moe is in slaap te voetballen.

Sjonge en dan een aantal spelers die hebben ze in de jeugd ook wel. En Sanogo, wat een houten Klaas. Ze hadden ooit zon stevig kereltje bij Feyenoord gehaald.. Deze is niet veel beter.

Maar goed; ze leven ... Nog... In de Europa League

Het was bar en boos. Cerny was een lichtpuntje.

Aaaaah had toch gehoopt op een gelijkspelletje waardoor Fener zeker was van de volgende ronde. Nu moet Fener niet verliezen van Celtic om het toch in eigen handen te houden.

Fener gaat simpel winnen van Celtic thuis dat al zeker uitgeschakeld is. Ajax zal ook winnen van Molde waardoor wij groepswinnaar gaan worden.

27 november 2015 om 00:14

Ik hooop het

Trieste wedstrijd weer dit. Mike vd Hoorn erg onzeker in verdedigend opzicht en die lange ballen waren ook geen porum. Fischer was werkelijk waardeloos en ook Gudelj en Schone zakten werkelijk door het ijs. Sanogo was gewoon lachwekkend: zo traag, zo dom, zo onbeholpen.

Pluspuntjes waren er wel. Milik, altijd fijn om met een echte spits te spelen. Speelde niet foutloos maar scoort wederom en ik hoop dat Frank nooit weer Milik passeert voor Klaassen. Younes was bij uitstek de meest dreigende man en als hij iets meer rendement heeft en geluk krijgt, wordt dat een heel leuke speler. Cerny viel ook leuk in. Tete was weer fantastisch en ook Riedewald verdedigde soeverein.

Ik hoop echt dat Frank nog extra door gaat selecteren bij dit Ajax. Schone kan gewoon niet meer, daar moet je echt Donny neer gaan zetten. Fischer mag voorlopig ook even banken en zorgen dat hij weer helemaal scherp is en weer eens een man voorbij komt want nu is het Narsingh zonder snelheid. Ik wist niet dat het slechter kon maar blijkbaar kan het.

Bazoer werd node gemist vandaag, net als Veltman. Nu hopen dat Celtic volgende week Fenerbahce kan pakken.

26 november 2015 om 23:03

Ben het grotendeels met je eens maar helaas Frank waarschijnlijk niet. Celtic gaat echt niet winnen van Fener dus het is over enuit voor Ajax.

26 november 2015 om 23:03

Ajax is gewoon een zeer en zeer matig elftal. Er zit totaal geen vooruit gang in. Maar dat komt ook deels door de kwaliteit. Ik heb echt nog nooit zo slecht voetbal gezien. Lekker die Klaassen verkopen volgend jaar.

26 november 2015 om 23:41

Alle drie. Hij deelt gewoon in de malaise.

27 november 2015 om 00:49

Hij speelt ook slecht sinds hij captain is eigenlijk. Maar goed, dat is toch een beetje de vloek van dit Ajax, dat te jonge jongens het team al moeten trekken. Gudelj had Klaassen daarin wat moeten ontlasten dit seizoen net als Heitinga maar eerstgenoemde heeft al moeite om aan te haken en laatstgenoemde krijgt die kans niet (en waarschijnlijk om goede redenen hoor).

Kijk je naar Psv, daar kunnen jonge spelers zich tenminste ontwikkelen in de schaduw van Guardado, Moreno en De Jong die zich bezighouden met de organisatie en die de stabiele factor moeten zijn. Dat kan je niet verwachten van een Klaassen of van een Veltman.

Wat een slechte wedstrijd. Het slaat echt nergens op. Ben die Klaassen en Gudelj ook helemaal zat. Wie is er nog meer klaar met Gudelj?

Is Johnny serieus nog slechter dan Van der Hoorn?? Dan kan de scouting ontslagen worden wat mij betreft.

26 november 2015 om 23:09

Dat dacht ik ook al. Schandalige beslissing van de Boer om Heitinga niet op te stellen.

27 november 2015 om 00:42

Waarom schandalig? Blijkbaar is Heitinga nog slechter, of weet jij het beter en ben jij bij elke training ?

27 november 2015 om 09:25

Mike was klaar om Veltman te vervangen toen die na de zomer een serie blunders maakte, alleen maakte hij er 1 te weinig om gepasseerd te worden. Heitinga had niet een gehaald moeten worden, speelde al jaren niet

Fener heeft zelfs genoeg aan een gelijkspel dus door gaan we niet meer. Of Celtic moet wonderen verrichten en wij moeten dan ook nog s winnen van Molde. Maar goed, avontuur klaar verwacht ik.

Wat een bizar slechte wedstrijd van beide kanten en we mogen nog van geluk spreken dat we hebben gewonnen. Lekkere goal van Cerny.

Om door te gaan moet Ajax zelf de laatste wedstrijd thuis winnen van het al geplaatste Molde en dan moet het al uitgeschakelde Celtic zien te winnen in Turkije van Fenerbahçe. Er zijn zat rare dingen gebeurd in het voetbal, maar dat scenario zie ik niet gebeuren.

Over deze wedstrijd:
Ajax uiteindelijk de meest gelukkige. Ook al was er een doelpunt onterecht afgekeurd, een gelijkspel was hier op zijn plaats geweest. Door dit geluk houdt Ajax dus nog wel zicht op overwintering, hoe klein dat zicht ook is...

Gaat het om doelsaldo of onderling resultaat. Ik geef ajax weinig kans. Echt heel jammer want tegen Fener uit hadden ze niet mogen verliezen. Wel vandaag wat Nederlandse puntjes binnen. Hopen dat AZ,ajax en Groningen dat ook doen de laatste game.

26 november 2015 om 23:04

Uiteraard gaat Ajax het niet halen. Wat een triest seizoen op Europees gebied.

26 november 2015 om 23:06

Erger kan het inderdaad niet zeker als psv ook niet doorgaat. Dan is het dieptepunt bereikt.

26 november 2015 om 23:09

Het gaat om onderling resultaat, helaas.

Leuk voor cerny . Viel goed in mag er volgende keer wel vanaf t begin in. Fischer had zijn dag niet en is gewoon niet rustig genoeg in beslissende fases . Een rol als invaller lijkt me meer geschikt want hij heeft wel bepaalde kwaliteiten.

Gewoon een goede overwinning. Uit bij Molde en de twee thuis wedstrijden heeft Ajax het laten liggen. Niet in deze wedstrijd.

Man man man, het was weer genieten zeg. Je wordt wel verwend als Nederlandse voetballiefhebber. Uiteindelijk ook nog eens allemaal om des keizers baard, want Fenerbahce gaat geeb puntenverlies oplopen in het komende duel tegen dit hele, hele matige Celtic. Ik dacht nog dat we met vd Hoorn en die Griffiths een dieptepunt hadden bereikt, komt Frank de Boer nog met de absolute nul Sanogo op de proppen. Wat een ongelooflijk genante vertoning is die man. Onbegrijpelijk dat ze die hebben aangetrokken.

Het was weer verschrikkelijk, zoals het al vijf jaar is. Frank de Boer maakt niemand beter, klunst met opstellingen en stapelt in Europa blunder op blunder. De Boer gaat, mark my words, Nooit werken bij een echte topclub. Want hij is geen topcoach.

Ajax kan niet verder zo lang deze man er zit. En zo lang tactisch onbenullige supporters blijven schermen met die armoedetitels gebaseerd op de armetierige, stompzinnige scorebordcultuur, die net zo min bij Ajax past als Frank.

26 november 2015 om 23:07

Prachtige ovewinning weer, niks geen blunder. En wederom twee jonge spelers EL ervaring op laten doen. Frank de Boer is prima bezig. Beste coach sinds van Gaal.

26 november 2015 om 23:14

Of je maakt een grapje, of je bent onderdeel van het probleem. either way, wegwezen.

Ik vind het geen grapje meer. Frank de Boer maakt Ajax en alles waar het voor staat kapot. Net als plastic ajacieden zoals jij. Met je titels.

26 november 2015 om 23:16

@ Splijtpass

Helaas meent hij het serieus.

26 november 2015 om 23:22

Natuurlijk meen ik het serieus. als je het internationale voetbal een beetje volgt, weet je dat een verdediger bij Madrid meer verdiend dan de hele Ajax selectie bij elkaar. Dan kan je wel jaar in jaar uit gaan janken dat je geen Europese top meer bent, maar zo is de realiteit nou eenmaal.

Met de middelen die Frank de Boer tot zijn beschikking heeft, doet hij het gewoon uitstekend.

26 november 2015 om 23:28

Behalve Fener hebben alle clubs waarvan Ajax dit jaar Europees heeft verloren, een kleinere begroting dan Ajax. Waar heb jij het over? Of weet je dat zelf niet?

26 november 2015 om 23:34

Celtic zit ook rond de zestig miljoen euro. Daarnaast heeft Ajax een hele dure opleiding, niet de gehele begroting staat ter beschikking van het eerste elftal.

Qua salarissen zit de selectie gewoon zeer laag, de spelers die vandaag gespeeld hebben verdienen tesamen minder dan 10 miljoen bruto per jaar. Dat is de helft van één verdediger van Real.

26 november 2015 om 23:36

Er zit nog een hele hoop tussen de Europese top en wat we nu laten zien.
Het is gewoon schandalig dat je niet doorgaat in deze groep, dat moet zelfs jij erkennen.

26 november 2015 om 23:40

Dus op basis van het beschikbare spelersmateriaal vind je dat Ajax boven verwachting presteert? Je vindt de selectie dus eigenlijk te slecht om EL te overwinteren en om het kampioenschap mee te doen. Toch ben je blij...? Je vond ze goed spelen?

26 november 2015 om 23:40

Real is niet de de maatstaf voor Ajax, mafkees. De maatstaf voor Ajax is leuk, aanvallend voetbal waarbij je meer scoort dan je tegenstander.

Al het andere is resultaatgelul dat net als Frank en supporters zoals jij niet bij Ajax en haar cultuur past. Dat wil zeggen, de mensen die ervoor zorgen dat ik niet meer met plezier naar m'n cluppie kijk,

26 november 2015 om 23:43

Peter Bosz als trainer nemen.

26 november 2015 om 23:46

Voor leuk aanvallend voetbal waarmee je ook nogeens altijd wint, heb je hele goede voetballers nodig. Die spelers kosten gewoon heel veel geld om aan te kopen en nog meer geld in salaris. Zodra er bij Ajax een talent doorbreekt, wordt ie wegekocht, ruim voordat hij zijn top bereikt.

Dan kan je wel blijven klagen over je cluppie maar je moet gewoon je verwachtingen bij stellen. In de eredivisie kan Ajax nog gewoon aanvallend spelen, we hebben niet voor niets de meeste goals voor, echter in Europa ben je tegenwoordig een figurant.

Pas wanneer er echt een super talentvolle generatie doorbreekt en het bestuur durft te investeren in hogere salarissen, kan Ajax proberen Europees stappen te maken maar nu nog niet, daar is het veel te vroeg voor.

26 november 2015 om 23:50

Vitesse voetbalt leuker dan Ajax, Heracles, Pec, PSV, Feyenoord, NEC...

27 november 2015 om 00:01

Ik verwacht geen wereldvoetbal. Maar vele clubs bewijzen dat je met beperkte middelen leuk, aanvallend voetbal kunt brengen Dat verwacht ik van Ajax, want het hoort bij de club.

Afgezien daarvan speelt Ajax Europees ook in termen van begroting ver onder haar niveau. En wat betreft die salarissen - het idee van een opleidingsclub is juist dat je die laag houdt (daar tegenover staan dus die opleidingskosten) maar de spelers toch voor een (weliswaar steeds kortere) periode gebruikt om de club internationaal verder te brengen.

Dat die 'nog niet' rijp zijn, daar geloof ik niets van. Met het huidige spelersmateriaal moet een veel aantrekkelijker soort voetbal gespeeld kunnen worden. Ik ben klaar met wachten. Dat doe ik al vijf jaar, en het houdt een keer op.

Ik keer me nu dus tegen Frank, tegen het bestuur, en tegen supporters die vinden dat het prima gaat, dat we nog langer moeten wachten, dat Europa toch te hoog gegrepen is. Ik koop namelijk vandaag kaartjes. En ik ben dat defensieve minderwaardigheidscomplex zat. Het is Ajax niet.

27 november 2015 om 00:22

Kom op zeg, in de eredivisie scoort Ajax het meest van iedereen, laatste twee wedstrijden waren notabene monster scores.

Het Ajax van vandaag is niet meer het Ajax van 20 jaar geleden, dat is waar maar dat is helaas de realiteit van het Nederlandse voetbal. Ons eredivisie draait geen eens meer mee in de subtop van Europa, we verkopen aan landen als Portugal en Rusland. Wat verwacht je dan?

We kunnen niet anders dan afwachten totdat de jeugdopleiding betere spelers aflevert en gelukkig zijn de tekenen dat er een goede generatie aankomt er allang. Je ziet ze langzaam instromen met Tete, Bazoer en nu ook langzaam Cherny. Echter opbouwen vanuit je eigen jeugd gaat niet in één nacht ijs, spelers moeten groeien. Met zeer jonge spelers ga je af en toe ook door de ondergrens zoals de wedstrijd tegen Molde.

27 november 2015 om 00:36

Dat het Nederlandse voetbal achterblijft qua financiën en dus kwaliteit heb ik allang geaccepteerd. Dan nog maakt De Boer Europees enorme tactische blunders door te verdedigend te denken, of op een verkeerd moment daarmee te beginnen.

Bijvoorbeeld in de cruciale uitwedstrijd tegen Milan, toen zij al vroeg met tien man stonden. Tegen Celtic in de CL vorig jaar, tegen Red Bull met Duarte op links, tegen Rapid Wien dit jaar met 2-0 voorsprong etc. Ik diep ze even improviserend op.

Frank de Boer geeft me kortom geen enkel vertrouwen dat hij er zelfs met de talenten die eraan komen - Van de Beek en Nouri naast die jij noemt - een prestatie kan neerzetten die op of boven het huidige Ajax-niveau ligt. Zijn instelling is gewoon te behoudend, te voorzichtig, te resultaatgericht. Te on-Ajax.

Ik ben daar niet blij mee, en ook niet blij met supporters die blijven schermen met die titels - want het voetbal was ook toen al niet bepaald een pretje om naar te kijken .maar ik waardeer wel je beschaafde conversatie. Ik werd even pissig, dus topreactie.

27 november 2015 om 01:05

Mooie verhalen. Als je Vd Hoorn opstelt, speel dan met 10 man. Fischer, hoeveel kansen krijgt hij nog van de Boer? Kan geen eens een bal aanemen. Vd Beek laat toch duidelijk zien dat hij beter is trage slak Schone.


Vorige seizoen ook zoveel kredit geven aan Boilisen en Moisander. Viergever te vaak opstellen of op een verkeerde positie. Duarte op linksback. Klaassen in de spits...enz enz


FdBoer. Ik vind het een mooie vent. Verdient ook kredit. Maar Jonk heeft gelijk dat de jeugd spelers beter zijn dan de aankopen.


En je verhaal Speedy over het buitenland en geld heb je gelijk in. Maar FdeBoet kan toch een keer goede keuzes maken.

27 november 2015 om 05:52

Die staan er ook allemaal onder. Ook resultaat telt of soms het seizoen Jol vergeten?

Mooi voor de Nederlandse punten maar Ajax gaat natuurlijk nooit de volgende ronde halen. Fenerbache geeft dit thuis echt niet uit handen tegen Celtic.

Normaal gesproken ben ik niet gecharmeerd van Sanago, maar ik vond oprecht dat hij vandaag met zijn kracht voor veel ruimte zorgde.

26 november 2015 om 23:15

Vind ik ook . Die kans schiet hij wel waardeloos , maar verder viel hij goed in . Ook de thuis wedstrijd tegen rapid vond ik hem voldoende . Maar hij heeft al een stempel gekregen in Nederland en daar komt hij niet zo snel vanaf.

26 november 2015 om 23:17

Niet alleen in Nederland hoor, en dat heeft een reden. Hint: hij kan er geen hout van. Onbegrijpelijk dat ze die hebben aangetrokken.

26 november 2015 om 23:26

Zijn mankement als spits is zijn afronding wat idd een vereiste is als spits. Daarintegen vind ik hem wel beter in t Ajax-spel passen dan Milik . Een mix van beide zou de spits zijn die we moeten hebben.

27 november 2015 om 01:03

Ja hij stond heel goed in de weg inderdaad...
Kom op zeg, die gast is toch een schande voor het betaald voetbal.
Ik zou me als Ajax zijnde schamen dat ie m'n shirt draagt.

Prima gedaan, klasse Cerny. Mooi debuut van hem en ook prima van de Beek. Maakt volgens nu weinig uit, Fenerbahce heeft huis tegen het al uitgeschakelde Cetic aan een punt genoeg. Winnen thuis tegen Molde en dan moet je hopen dat Celtic kan verrassen. Meer kun je niet, daarvoor heb je het al laten liggen thuis tegen Celtic en uit tegen Molde, daar was je beter. Ook Fenerbahce was niet nodig.

Die beelden net op RTL7, alsof ze overwinteren, in de CL! Het lijkt me een beetje ongepast...

26 november 2015 om 23:08

Waarom? Prima overwinning van Ajax uit bij Celtic. Mogen ze best blij mee zijn, commentatoren haddne het niet verwacht.

26 november 2015 om 23:11

Dit was om te janken zo slecht. Ongelofelijk dat ajax nu al zo afhankelijk is van bazoer om het nog ergens op te laten lijken

26 november 2015 om 23:14

Ongelooflijk genant. Het grote ajax is helemaal blij met een late overwinning tegen nagenoeg een cafe elftal, terwijl ze alsnog zo goed als uitgeschakeld zijn. Ajax zou hier als club ver boven moeten staan. Frank had ze aan hun oren naar binnen moeten trekken.

26 november 2015 om 23:29

Ajax is een grote naam qua traditie maar qua financiele mogelijkheden zit ajax allang aan de onderkant van Europa. En dan mag je gewoon blij zijn met een overwinning op Celtic. Dat is echt niet genant maar gewoon de realiteit.

27 november 2015 om 09:23

Ach als je in de laatste minuten van een wedstrijd de wedstrijd beslist, waardoor je toch met een klein wonder nog kans maakt op overwintering dan mag je van mij best een klein feestje vieren met je supporters die helemaal met je mee gereisd zijn!

Anders kan je het zelfde zeggen over PSV.. En hun feestje nadat ze een punt pakten tegen een heeeeel matig man united..

Overtuigende overwinning op een goed Celtic. Sanogo ook erg sterk gespeeld.

Wat triest dat die spelers zo blij zijn. Te zielig voor woorden. Tegen Celtic drama spelen, eerste keer winnen in EL, en dan juichen alsof je kampioen bent. En dan Sanogo..... Wat de *** is dat voor een gast. Ik schaam me vandaag. Gelukkig wel gewonnen, maar sjonge jonge, wat een dramatisch toernooi weer van Ajax.

26 november 2015 om 23:12

@ Leidsehood

Precies, dit heeft toch helemaal niets maar dan ook helemaal niets met topsport/voetbal te maken. Ik ben bang dat bodem nog niet in zicht is, want ik weet zeker dat een aantal mensen de eer niet aan zichzelf zullen houden.

Man man man....dat feestje op het einde. Schaam je a.u.b. diep, ik heb met afschuw gekeken naar Ajax. Hoe men speelde, hoe slordig.. En dan komen ze met geluk voor door een counter 3 vs 2.

26 november 2015 om 23:11

Dat is geen geluk, Frank de Boer wisselde een verdediger voor een aanvaller. Daarnaast is het net zo goed pech dat een zuivere goal afgekeurd werd in de eerste helft. Dan mag zo'n jonge ploeg met zulke jonge invallers best even een feestje vieren.

26 november 2015 om 23:18

Als ze geen geluk hadden dan werd het makkelijk nog 2-1 . Die goal heb je gelijk in maar je moet gewoon streven naar een beter niveau. Dit doet mij vermoeden alsof ze denken dat ze er al zijn. Ik heb PSV spelers de wedstrijden thuis tegen Wolfsburg en Manchester niet zo uitbundig zien vieren.

26 november 2015 om 23:25

PSV is momenteel verder dan Ajax, die hebben oudere spelers met internationale ervaring en doen het Europees geweldig. Des te knapper van Ajax dat ze in de eredivisie vier punten voor staan op Psv.

Heb me echt doodgelachen om die Sanogo. Man man man wat een slechte voetballer is dat zeg. Ongelooflijk hoe hij omgaat met 100% kansen. Volgende keer moet Ajax echt beter gaan spelen. Slordig spel.

Elke keer wanneer je denkt dat Ajax niet verder kan zakken; dan weten ze het weer te overtreffen. Ja, ik ben blij met de goal van Cerny, maar oh oh oh oh. Dit amateurisme heeft helemaal niets maar dan ook niets meer te maken met topsport/voetbal. Analyseren heeft naar mijn idee totaal geen zin meer, het is gewoon armoedig ongeïnspireerd zooitje. Desondanks zullen bepaalde mensen helaas nog niet de eer aan hunzelf houden, dus ik vrees dat de bodem nog lang niet in zicht is. Man man, het is echt om je kapot te schamen.

Heeft Ajax de CL gewonnen, wat een feest :D.
Wat was Fisher weer slecht en Sanogo wat is dat dan voor drol??

26 november 2015 om 23:26

Inderdaad, Ajax heeft als enige Nederlandse club gewonnen deze ronde. Mogen ze best een klein feestje vieren.

26 november 2015 om 23:47

Ondertussen wel uitgeschakeld door een Molde maar feest gerust verder.

27 november 2015 om 00:06

Molde heeft Ajax niet uitgeschakeld, Ajax heeft de punten tegen Fener en de eerste wedstrijd tegen Celtic verspeeld. Molde heeft tegen die tegenstanders meer punten gepakt dan Ajax.

27 november 2015 om 05:44

Het is natuurlijk een grote schande dat Ajax derde wordt in deze uitermate zwakke poule. Ajax is zo goed als uitgeschakeld in een poule met de lamme en de blinde en ze vieren feest alsof ze de CL gewonnen hebben. Het is lachwekkend of heel treurig het is maar hoe je het bekijkt.

27 november 2015 om 07:33

Ajax heeft meer punten verspeelt tegen Molde dan tegen Celtic dus ze hebben wel degelijk Ajax uitgeschakeld, best schandalig, is zo'n kleine club met zo'n klein budget die een Ajax opzij zet.

27 november 2015 om 09:29

Leuk he tornado, beetje afgeven hoe slecht Ajax wel niet is. Wat heeft jou clubje gedaan in de CL? of in de EL? Niks zeg je......? Ok dan hoef ik jou ook niet meer serieus te nemen

27 november 2015 om 14:42

@avey

Nee hoor, Ajax heeft gelijk gespeeld tegen Molde en nog een wedstirijd te gaan. Als Ajax die wedstrijd wint, hebben ze onderling van Molde gewoon gewonnen. En dus niet meer punten verspeeld tegen Molde. Fener kostte Ajax tot nu toe de meeste punten.

Leuk jong die Cerny. Geweldig interview.

Ajax verdiend gewonnen! Cerny liet in die invalbeurt veel meer zien dan Fischer, die mij dit seizoen sowieso tegenvalt. Younes ben ik al vanaf het begin fan van, komt toch altijd dreiging van af. Jammer dat Fenerbache won, de kans op doorgaan is nu wel heel klein..

Laten we allemaal Sanogo op een schot afserveren. Man, man, man. Hij speelde helemaal niet zo slecht als mensen hier doen voorkomen. Hij deed wat hij moest doen en dat was een aanspeelpunt zijn. Hij had zelfs bijna nog gescoord. Maar nee! Mensen zien hem 1 kut schot geven en meteen is alles slecht aan Sanogo en moet hij weg. Die jongen heeft hooguit 20 minuten in het eerste gespeeld en raakte geblesseerd; hoe kun je nu al weten dat het niks wordt? Er wordt wel erg veel elkaar nagepraat hier hoor.

Ik roep het al jaren, maar die Fisscher kan er toch gewoon niks van? Kom aub niet aan met z'n blessure en dergelijke, want daarvoor speelde hij op een paar goals tegen Feyenoord na ook altijd al slecht, slordig en zonder overzicht. Het is gewoon een drama speler.

Ajax was niet best. Veel te slordig in de passing,v.d.hoorn matig , sanogo gewoon drama.

Als ajax zondag tegen ons ook zo speelt hoeven we niet bang te zijn ( zonder dat ik nu arrogant wil overkomen , maar dat hoeven we zowiezo niet ).

Vind die younes wel een goed spelertje, paar heerlijke acties, als zijn rendement nou ook nog iets meer omhoog gaat dan heeft ajax er een zeer goede speler aan.

En dat je dan toch nog bovenaan staat in de Eredivisie. Hoe dan ? Ik snap er niets van. PSV doet het in de CL boven verwachting, maar faalt in de Eredivisie. Want anders lachend bovenaan.

Jammer dat Feyenoord er niet bij is. Dat zou nog een lichtpuntje kunnen zijn in Europa. En AZ en Groningen. Komen nog veel tekort.

27 november 2015 om 00:13

Daar ben ik het echt niet mee eens. Ajax laat in de eredivisie gewoon erg weinig punten liggen, maar twee keer gelijk en een enkele nederlaag. Dat maakt het voor PSV gewoon heel erg lastig, ze kunnen zich nauwelijks fouten permiteren.

Heb wel goede dingen gezien bij somige spelers zoals cillessen met hele belangerijke reddingen en tete en klaassen vechten voor de bal en de talenten ook.

Slecht gespeeld, toch mooi van de overwinning, super dat Frank talenten als Donny en Cerny laat spelen. En wat een klasse toch die Cerny super die goal en ook leuk voor hem. Verder was Tete toch ook weer sterk, ook van hem verwacht aangezien hij zich elke wedstrijd weer inzet. Cerny en Tete zijn jongens waarvan we nog veel kunnen genieten in de top denk ik, ook door hun jonge leeftijd. En tja verder hebben we nog die Sanogo en Van der Hoorn.... Lieten dus gewoon weer niks zien he...

Ajax staat gewoon bovenaan in de competitie en speelde best aardig vandaag. psv was ook niet alles gister lag meer aan man utd dan aan psv dat het er leuk uitzag. united was gewoon de weg kwijt de hele partij en speelde onder hun niveau en psv had een goeie dag dan kun je leuk voetballen.
psv was in de europaleague ook altijd dramatisch en lieten het ook liggen en voor het nl voetbal is het gewoon goed dat ajax punten pakt vandaag mogen ze dan blij zijn? ik denk het wel ajax wint momenteel ook wedstrijden zonder goed te spelen en dat is de basis voor succes in de toekomst.

Heel erg aan onszelf te danken dat we het op zon belabberde situatie aan hebben laten komen. Molde en Celtic thuis hadden gewoon 3 punten op moeten leveren. Fener kan je niet veel aan doen, maar die andere twee waren toch wel heel teleurstellend.

Zelden zoveel negatief commentaar bij elkaar gezien na een zwaarbevochten overwinning. Vooral van Ajacieden nog wel....
Wat een gezeur allemaal zeg. Winnen we weer eens een uitwedstrijd, worden er weer alleen de negatieve aspecten uitgelicht.
Ik zie het glas liever halfvol dan halfleeg en ben als één van de weinigen blijkbaar blij met deze overwinning.

Nouu volgens mij hebben die Griffiths en Sanogo echt pikante fotos van de technische staf. Wat een slechte spelers zijn dat zeg.

Ik was al weg gegaan en in het café wat gaan drinken.

Krijg ik notabene een sms van mijn moeder dat Ajax gewonnen heeft en of ik blij ben.
Het is dat morgen de wekker om 6 uur gaat anders had ik nog wat extra biertjes gedronken.

Blij met de overwinning. Hopelijk kunnen we nog overwinteren en pakt Ajax de broodnodige punten voor Nederland.

Een zieke Veltman is nog beter dan vd Hoorn. De Denen kunnen ook hun koffers pakken. Wat slecht

Dat Ajax de wedstrijden wint in de eredivisie heeft met te maken met de tegenstanders. Europees zie je dat het spel sneller gaat en dat er sneller druk wordt gezet het middenveld en de verdediging dan heeft Ajax het moeilijk krijgt.
Ajax kan zich gaan richten op de competitie want Europees is het waarschijnlijk al uitgespeeld, Want fenerbacje zie ik dit niet meer weg geven.
Wat ervarende spelers halen en het dan volgend jaar weer proberen

Ajax wint nu wel, maar eigenlijk is het te laat. Ze hadden eerder al moeten winnen van Celtic en/of Molde. Dan was er niets aan de hand geweest. Tegen Fener hebben ze het ook verspeeld door op het einde een tegengoal te krijgen. Hopelijk komt Ajax veel beter uit de verf volgend seizoen in Europa.

Blij met de overwinning, maar wat een wanvertoning kwa spel. FdB een van de weinige trainers die spelers structureel slechter maakt

Het is natuurlijk te laat nu. Je had gewoon 3 punten moeten pakken tegen Celtic thuis, dan had je nu alles in eigen hand gehad. Maar Ajax is te laat wakker geworden. Jammer, want de clubs die door zijn gegaan, zijn allemaal interessante clubs om tegen te spelen. Tottenham, Dortmund, Napoli, Villareal, Marseille, Liverpool, Lazio, Saint-Etienne, Sporting Braga, Besiktas, Basel, Fiorentina, Schalke en Bilbao. Dat is hartstikke leerzaam voor deze jongens. Spelen op dit niveau is altijd goed.
Ik weet niet of het zo is, maar het was wel duidelijk te zien dat Ajax in de voorgaande wedstrijden niet voor 100% speelde. Jammer, want wedstrijden tegen deze tegenstanders hadden de ploeg goed kunnen voorbereiden op eventuele Champions League wedstrijden volgend jaar.

Opzich speelde ajax nig niet zo slecht alleen steeds die ballen door de lucht en terug daar irriteerde ik me aan, aanvallend had het beter gekunt alleen kunnen hun niet elk teamgenoot zien natuurlijk

Van mij mag Frank de Boer ook best een keer z'n conclusies trekken. Het is al jaren zeer zeer matig en ook dit jaar kan hij het team kennelijk niet aan de praat krijgen. Wegkomen door steeds jonge spelers op te stellen is een eigen keuze (en die van de club) maar dat neemt niet weg dat het dan niet slecht kan zijn. Dit Celtic, en de meeste clubs in de Eredivisie zijn dusdanig slecht dat je er haast niet van kunt verliezen. Dat verbloemt ook veel..

Ik begin steeds meer respect te krijgen voor het werk dat Wim Jonk verricht. Ook zijn instelling dat als je niet betere spelers op dit moment voor bepaalde posities hebt dat je dan je geld uit moet geven aan spelers die Ajax beter maken. Maar het spel is en blijft belabberd en het wordt tijd voor een andere trainer en staf want deze maken Ajax niet beter. En nog maar niet te spreken over het feit dat een speler als Fischer 70 minuten lang kan meehobbelen.

Grappig. Feyenoord werd uitgelachen door ajax omdat we een tweede plaats vierden in de competitie. Nu vieren ze zelf een derde plaats uitbundig in de europa league. Het kan verkeren.

De blijdschap over de overwinning is in mijn ogen eerder doordat er hard voor gevochten is dan door het Europese pesrpectief. Dat begrijp ik wel. Het zal ze nu niet verder helpen, maar ze halen nog een paar puntjes binnen. Daarbij denk ik dat het verlies van Rapid Wien heel lang doorgewerkt heeft in het elftal: er werd elke keer heel angstig gespeeld. Nu hebben ze misschien zich over dat dode punt heen gewerkt. Natuurlijk te laat. Ze zullen nu alles op het kampioenschap gooien en zijn daarvoor niet kansloos. Vergeet niet dat dit niet de zwakste groep was in de EL. Alle 4 hebben meegedaan aan de playoffs voor de CL. De verschillen waren klein en het zat ook niet altijd mee. Je hebt ook een beetje geluk nodig. Een tegenstander treffen die net op dat moment kwetsbaar is bijvoorbeeld, zoals Molde in Turkije.

Ja Feyenoord vierde zelfs alleen een overwinning op Ajax nog veel uitbundiger dus kom niet met Feyenoord aan die spelen geen Europees voetbal en kunnen nog niet eens bovenaan staan momenteel.

Misschien dat ze na het bedroevende spelpeil van gisteravond bij Ajax nu eens echt gaan voor een 3 tal spelers met merkbare meerwaarde (voorbeeld bij Psv: Guardado), of toch maar verder met types van der Hoorn, Sanogo, Viergever, Gudelj? Dan worden het lange en schrale jaren voor wat eens een voetbalbolwerk was en de draak stak met die soort aankopen. Laten we beginnen met Overmars,......

27 november 2015 om 12:39

Inderdaad...in een normaal miljoenenbedrijf zou deze gang van zaken niet kunnen. Ze hebben nog geluk dat de Arena altijd nog aardig vol zit maar ze verdienen het eigenlijk niet.

Des te knapper dat Ajax wel bovenaan in de competitie staat toch en PSV met al die geweldige spelers zoals je zelf zegt 4 punten achter staat op die slechte selectie van Ajax?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren