Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Licentie FC Twente intrekken zeer drastisch, nu degraderen logistiek lastig'

Laatste update:

FC Twente zit in de hoek waar de klappen vallen. Financieel scheert de club langs de rand van de afgrond, sportief houdt het niet over en nu blijkt de club ook nog eens de KNVB te hebben misleid. De details van de samenwerking met Doyen Sports Group liggen op straat en mogelijk wordt zelfs de licentie van de Tukkers ingetrokken. Voetbaladvocaat Christian Visser volgt de zaak op de voet.

Visser zegt in gesprek met Metro dat het intrekken van de licentie ‘wel zeer drastisch’ is. Ook denkt Visser niet dat de KNVB de club per direct laat degraderen, omdat dat logistiek bijzonder lastig zou zijn halverwege het seizoen. Een boete en een forse puntenaftrek ligt volgens Visser wel voor de hand.

FC Twente heeft op de ranglijst maar zeven punten meer dan hekkensluiter De Graafschap. Bij een forse puntenaftrek kan de bond de degradatie ‘sturen’. In de persoon van Aldo van der Laan is de laatste betrokkene opgestapt, dus Visser acht het ook mogelijk dat de KNVB zich tolerant opstelt.

Ik vind dat FC Twente moet degraderen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als het blijkt dat Twente de KNVB inderdaad heeft 'misleid' dan mogen ze van mij hard gestraft worden. Op welke manier is de vraag. Want waar trek je de lijn? Hoe ver moet een club gaan om de licentie kwijt te raken of wanneer volgt directe degradatie? Ik heb geen idee maar het moedwillig misleiden, mits het klopt, lijkt mij een van de hoogste klasse. Heel erg zonde en triets voor de supporters!

25 november 2015 om 13:15

tja wat is hard straffen. Als de Knvb Twente direct laat degraderen of bijvoorbeeld dusdanig veel punten in mindering neemt dat degradatie heel dicht bij komt dan geeft de Knvb Twente de nekslag. Dat is iets waar ook de Knvb helemaal niet op zit te wachten. Helemaal niet bij een gerenommeerde club als Twente. Aan de andere kant moet Twente wel gestraft worden; zulke afspraken mag je niet tolereren. De strafmaat blijft een lastig punt.

25 november 2015 om 13:30

Zoals in het artikel aangegeven is het lastig om een club midden in het seizoen per direct te laten degraderen, maar een hoedanige hoeveelheid punten aftrekken waardoor deze club alsnog degradeert, lijkt mij zeker mogelijk.

25 november 2015 om 14:25

Gerenommeerd valt ook wel mee. Ze zijn niet zo lang geleden ook verlost van een faillissement. Ze staan eigenlijk alleen nog overeind door verschillende leningen bij de gemeente. Veel te hoog van de toren geblazen helaas.

fctinsider, dat lijkt me inderdaad de beste oplossing. Hoe erg ik het ook vind voor de fans van Twente.

25 november 2015 om 18:17

Kan me nog herinneren dat juvenstus lazio roma en fiorentina ook zijn teruggezet toen ze met die gokschandalen in verband werden gebracht. Nou woog dit natuurlijk een stuk zwaarder als twente. Maar ja die werden toen keihard gestraft. Dus als de knvb kwaad wil kan twente dit ook overkomen.

25 november 2015 om 14:04

Licentie intrekken of degradatie, veel verschil zal het niet maken, in beide gevallen is het einde oefening voor FC Twente.

Dat 1 van die 2 gaat gebeuren lijkt mij wel duidelijk.

Ach, om het maar ietsjes positief te houden, het scheelt een hoop geld en heb nu geld en tijd om nu vaker Spanje te gaan.
En hoef de eredivisie niet meer te volgen

Heb het geprobeerd om positief te eindigen, maar het werkt niet. Ik kan wel janken dat die 2 criminelen mijn cluppie naar de donder hebben geholpen.

25 november 2015 om 14:41

Kop op wandering, je bent er teminste nog. Zogenaamde insider Riche heeft zich al maanden niet meer laten zien.

Degradatie kan je echt niet vergelijken met licentie intrekken. Kijk naar andere clubs uit Overijssel zoals PEC en Heracles. PEC draait sinds ze terug zijn steeds gewoon boven in mee en Heracles staat nu zelfs 4e.

Net zoals ik verwacht dat Kowet na dit seizoen gewoon weer in de Eredivisie speelt denk ik dat Twente ook binnen de korste keren weer kan promoveren. Ja ze zijn topclub af, maar er is niks mis met de middenmoot. Zo hebben PEC en Groningen de laatste jaren ook hun prijsje meegepikt. Ten koste van bijvoorbeeld topclub Feyenoord die nog steeds wacht.

25 november 2015 om 14:49

Thx voor de opbeurende woorden.

Twente kun je niet vergelijken met de clubs die jij noemt, die clubs hadden/hebben een uitgave patroon van tussen de 5 en 12 miljoen, Twente betaald dit bij wijze van spreken al aan aflossing voor het stadion, heb ik het nog niet over alle contracten die doorlopen, dat kan Twente echt niet opbrengen.

Degradatie betekent gewoon failliet, en ik zou graag willen dat ik de schuld ergens anders kon neerleggen, maar Twente heeft dit aan niemand anders dan aan zichzelf te danken.

25 november 2015 om 15:23

Dit is denk ik gewoon het einde van Twente.. Dat Van der Laan opstapt is niks anders dan een bekentenis, Knvb gaat Twente sowieso straffen, Degradatie is nu in mijn ogen zo goed als zeker. Ik zie op dit moment weinig positiefs meer aan Twente...

25 november 2015 om 16:29

Je kunt nu vaker de bloementjes buiten zetten in Spanje ook niet verkeerd. ON: dat VD Laan nu weg is mag de straf niet lager maken, stel Hans Nijland haalt voor 80 miljoen nieuwe spelers en wordt daardoor kampioen van Nederland, echter er zijn schulden en de KNVB moet maatregelen treffen maar omdat Hans eenmaal opgestapt is worden het minder zware maatregelingen.

26 november 2015 om 04:18

@ wandering

Ik zou ook nog niet opgeven, dat er een zware straf zal volgen zal denk ik niet aan te ontkomen zijn. Om nu een Nederlandse club de definitieve nek om te draaien die op zich nog wel de potentie heeft om in ieder geval weer een stabiele subtopper te worden, lijkt mij gezien de staat waarin het Nederlandse voetbal zich bevind geen goed idee.

Persoonlijk zou ik het meer gerechtigheid vinden als al die bestuursleden en managers die hier verantwoordelijk voor zijn juridisch vervolgd worden. Dat zijn toch echt de schuldigen in deze zaak die willens en wetens onverantwoorde risico s hebben genomen.

25 november 2015 om 14:11

Tuurlijk, ik ben het eens met de meeste reacties hier. Fc Twente moet gestraft worden voor deze misleiding ten opzicht van de Knvb. Maar vergeet niet dat wij, de Twente supporters, al jaren lang misleid worden. Ook hier op Voetbalzone heb ik Fc Twente zo lang verdedigd, dat het allemaal wel mee viel en dat de problemen niet zo groot waren. Dit komt omdat wij al jaren lang misleid worden door FC Twente en met name door Joop Munsterman en nu door Aldo van der Laan. Deze 2 personen hebben het gepresteerd om van een fantastische club die het goed voor elkaar had, die door menig journalist werd bestempeld als voorbeeldclub, een armmoedige club te maken. Dat is echt enorm knap. Er zijn zoveel fouten en risico’s genomen door deze twee personen (en overigens ook door de raad van commissarissen).

Wij, de supporters, zijn jarenlang misleid. Het viel allemaal wel mee, alles wat naar buiten kwam werd door deze 2 heren goed gepraat. Sinds een jaar wordt het mij met de dag duidelijker hoe groot de problemen zijn. Op het moment dat je denkt dat je alles hebt gehad komt het volgende schandaal weer naar buiten. Ook wij, de supporters, schrikken elke keer weer en vragen ons ook af hoe dit toch allemaal zo mis heeft kunnen gaan. Nog steeds weten wij niet exact hoe het er nu voorstaan. We moeten het ook doen met de geluiden uit de media. Nog nooit heeft Twente een persconferentie gegeven om eens uitleg te geven over alles wat er gaande is. Ja, dit heeft een Munsterman in het verleden wel eens gedaan, maar daar werd alleen maar mooi weer gespeeld. Wij, Twente supporters, willen ook heel graag weten hoe het nu daadwerkelijk zit.

De licentie kan worden ingetrokken. Maar ik weet niet of dit een goede straf is. De daders van dit gebeuren, Joop Munsterman en Aldo van der Laan, zijn nu beide vertrokken. Het enige verlies dat ze nemen is een imago verlies. Ze laten een prachtige club met een prachtige historie bijna failliet en met wurgcontracten achter. Bij het intrekken van de licentie straf je de echte clubmensen, het personeel, de echte supporters en laat dit nu net de personen zijn die hier weinig aan kunnen doen.

Misschien is dit stukje tekst wel erg dramatisch geschreven, ik weet het niet. Na jarenlange misleiding durf ik niks meer te zeggen. Maar mijn hoop is weg op een goede afloop wordt met de dag en met het schandaal minder….

25 november 2015 om 14:28

Je hebt je natuurlijk ook laten misleiden.

25 november 2015 om 15:07

Om te beginnen vind ik je stuk absoluut niet dramatisch. Wat je zegt is feitelijk gewoon juist. Iedereen is misleid, maar dat komt bij jullie/jou als Twente supporter het hardst aan.

Persoonlijk zou ik het jammer vinden als de licentie wordt ingetrokken want jij geeft precies aan wie daar de dupe van zouden zijn. Supporters, personeel (mensen die hun geld dus verdienen bij het werken bij dit "bedrijf", vrijwilligers en andere échte clubmensen. Dat is zonde van een voetbalclub, al helemaal 1 als Twente.

Ik ben nog nooit in jullie stadion geweest, maar hij was de volgende voor mij en mijn vrienden op het lijstje. Of is, dat kan voor ons dit seizoen nog natuurlijk, maar ik ben wel eens uitgestapt op station Enschede Drienerloo. Alles daar ademt voetbal en dat was indrukwekkend. Die graffiti met 'eenmaal zullen wij de kampioenen zijn' en de ode aan N 'kufo. Het is gewoon een grote club in Nederland. Ik vind het mooi dat een club dingen financieel keurig op orde heeft en transparant is. Dat leek Twente altijd te zijn. Het is teleurstellend als dat volledig wegvalt.

Dat het nu minder gaat qua resultaten is niet iets waar ik erg wakker om kan liggen, dat hoort er dan een beetje bij. Wel is gewoon zonde als de licentie wordt ingetrokken zoals ik zei, een verplichte degradatie maakt de club ook stuk (denk niet dat er veel geld is om simpel te promoveren), maar ook die puntenmindering... Dat zouden er dan toch een stuk of 9 kunnen zijn, na de eerdere keren al. Of overdrijf ik dan? Feit is wel dat het dan al helemaal lastig wordt om dit seizoen stand te houden en wordt zoals geschreven inderdaad een degradatie aangestuurd. Gaat ook allemaal weer ten koste van supporters en dus inkomsten e.d. Zonde..

Een forse aftrek is de enige mogelijkheid. Directe degradatie heeft geen zin, voor beide competities. Licentie intrekken verdienen ze niet.
Trek 9 punten af, maximaal, meer punten aftrek betekent directe degradatie, laat ze gewon opnieuw beginnen met 0 punten. Ik zie ze daarna alsnog boven de Graafschap en misschien zelfs Cambuur eindigen.

25 november 2015 om 13:02

Ik teken er voor wanneer de punten ingetrokken worden. Werkelijk waar. Dan maar met deze selectie hopen op punten. Maar directe degradatie zou een doodsteek zijn voor de club. En wanneer de licentie ingetrokken word, is het natuurlijk direct einde verhaal.

25 november 2015 om 13:08

Ben wel heel nieuwsgierig waarom jij vindt dat ze het niet verdienen?
De laatste 2 voorzitters hebben de boel gewoon besodemieterd, en niet zo'n klein beetje ook.
En ja ik geloofde de mooie woorden van beide heren ook, maar als je toch dagelijks op de werkvloer moet je hier wat van meekrijgen, dus die waren moedwillig blind

Toen eind 2013, begin 2014 bekend werd dat Twente met Doyen in zee ging vertelde ik al dit kan nooit goed zijn, je gaat niet met een partij als Doyen in zee tenzij het water aan de lippen staat, werd voor alles uitgemaakt, meest vriendelijke was nog dat ik een negatieve azijnzeiker was en mijn seizoenskaart maar snel moest inleveren.

Maar dat het zo slecht zou gaan had ik in mijn wildste dromen niet kunnen bevroeden.

Ben Twente supporter van het eerste uur, nou ja vanaf 1968, maar dit kan en mag de Knvb natuurlijk nooit toestaan.

25 november 2015 om 13:28

Omdat ik ondanks al dit gedoe Twente een mooie club vind.

25 november 2015 om 13:34

Ja maar dan heb je het over dat je ze het niet gunt, dat snap ik, ik gun het ze ook niet, maar ze verdienen het wel natuurlijk, althans in mijn ogen dan.

25 november 2015 om 13:34

Mooie club of niet, dit moet is niet de 1e keer dat er gesjoemeld os met cijfers door twente en dat moet gewoon keihard aangepakt worden.

25 november 2015 om 13:39

Dat soort argumenten mogen alleen bij de Knvb natuurlijk niet meespelen in het bepalen van de straf. De Knvb moet neutraal zijn en alle clubs gelijk behandelen.

Het vervelende voor FC Twente (met name de fans) is dat dit al de zoveelste keer is dat de club zich niet aan de afspraken houdt of de Knvb bewust misleid. Je kan je afvragen hoeveel je als club verkeerd mag doen voordat de Knvb niet meer anders kan dan overgaan tot een verplichte degradatie of het intrekken van de proflicentie. Het zou dus heel goed kunnen dat de Knvb nu wel erg streng gaat ingrijpen, omdat de bond anders zijn geloofwaardigheid volledig verliest.

25 november 2015 om 13:50

Dat snap ik, de Knvb moet er anders naar kijken dan wij.

25 november 2015 om 16:37

Feit blijft wel dat die zogenaamde twente supporters die toen zo hard de doyen deal liepen te verdedigen nu keihard op hun bek gaan. Vind het jammer dAt zon mooie nuchtere club met in het recente verleden zulke sierlijke spelers die nu gebeurd

26 november 2015 om 01:33

Supporters gaan niet echt keihard "op hun bek" naar mijn mening. Als jou word verteld dat jouw club financieel erg gezond is en met een mooi verhaaltje de Doyen deal word verdedigd door op dat moment nog een geloofwaardige voorzitter, kan je zoiets de supporters niet kwalijk nemen.

Achteraf vallen de puzzelstukjes allemaal wel op hun plek nu, maar dat kon je toen absoluut niet met 100% zekerheid zeggen. Natuurlijk hadden mensen hun bedenkingen, ik vond het zelf ook vreemd. Ik dacht bijvoorbeeld dat het besteedbaar inkomen gewoon op was en ze gewoon snel geld wouden. Met de constructie zelf was ik het sowieso al niet eens, aangezien de waarde (%) van de betreffende spelers al hoger lag dan het bedrag dat FC Twente kreeg.

Op dat moment zijn er niet veel mensen die er echt bij stil stonden en dachten net als ik dat het netwerk qua spelers groter werd. Ook zou dat geld gebruikt worden voor de bouw van het sportcomplex bij het FBK stadion. Dat werd de supporters in ieder geval verteld. Als je dan bekend staat als voorbeeldclub, kan ik mij best voorstellen dat de supporters erin trappen (ben er zelf ook 1 van).

25 november 2015 om 13:11

9 punten aftrekken? wat dacht je van 40 punten aftrekken, of direct uit de competitie halen en alle gespeelde wedstrijden als niet gespeeld beschouwen. Ik ken een verhaal van een speler die niet op het opstellingsformulier stond, die club speelt ook niet meer verder in de beker. Hoe bont moet je het maken?

25 november 2015 om 13:25

Wedstrijden als niet gespeeld beschouwen gebeurt nooit in geen enkele competitie, dus dat gaat hier ook niet gebeuren, de clubs die gelijk gespeeld hebben of verloren zijn hier dan ook het dupe van, vooral Roda zal wel balen, want die hebben de punten hard nodig in de degradatie strijd

25 november 2015 om 13:26

Als je 40 punten aftrekt is dat t zelfde als licentie intrekken dan is t einde Twente
Bovendien krijg je dan t feit dat iedereen die nu nog tegen Twente moet een makkie krijgt (nog makkelijker dan nu )
Als je Twente uit de competitie trekt zal dat gunstig zijn voor Ajax ( die hebben 2 verliespunten tegen Twente )misschien weer beginnen op nul ?

25 november 2015 om 13:59

De gevolgen zijn dan hetzelfde echter juridisch gezien kan het een groot verschil zijn(puntenaftrek ten opzichte van intrekken licentie).

Alle doemscenario's komen nu voorbij en het is makkelijk voor een buitenstaander(zoals ik) te zeggen dat "het allemaal wel wat mee zal vallen" want ik ken Twente, en zeker de Doyenconstructie, lang niet goed genoeg.

Wens de supporters veel sterkte toe in deze barre tijden!!

25 november 2015 om 18:23

Bij licentie intrekken ben je geen profclub meer. Dus mag je ook niet in de jl uitkomen. Maar twente gaat idd falliet als ze afzakken.tenzij schulden kwijtgescholden wordt

26 november 2015 om 01:41

Als ze puntenaftrek krijgen, zal dat denk ik niet bij 9 punten blijven. Juventus kreeg bij het omkoopschandaal destijds degradatie en 30 punten aftrek voor het volgende seizoen. Ook werd het kampioenschap van het jaar ervoor ingetrokken.

Als ze dan puntenaftrek krijgen, ben ik bang dat het er minstens 15 zullen zijn. Niet eens zozeer vanwege het gedoe rondom Doyen, maar vanwege het feit dat dit niet de eerste keer is dat de Knvb wordt misleid.

25 november 2015 om 13:19

Ik vind 9 punten erg karig. Als je 9 punten doet met een flinke boeten en dan praat ik over miljoenen dan zeg.is het alleen punten dan vind ik dat een totaal van 30 punten een echte straf is houdt in dat je op -21 komt. Waarom? Twente heeft de boel bedonderd en zijn er daardoor niet op achteruit gegaan terwijl dat wel zo was als ze alles eerlijk op tafel hadden gelegd. Ze hebben daardoor dus geld besteedt die ze eigenlijk niet hebben. De straf moet er naar mijn mening voor zorgen dat ze weer een stap achteruit moeten.

25 november 2015 om 14:04

Volgens mij stevent het af op twee mogelijkheden. Direct de licentie intrekken waardoor de club niet meer bestaat. Resultaten van dit jaar worden dan uit de boeken gewist. Tweede optie is een dusdanig aantal punten in mindering geven waardoor degradatie ontlopen niet meer mogelijk is. De KNVB kan eigenlijk alleen maar voor de eerste optie gaan omdat het contract met Doyen nog altijd van kracht is. Degraderen lost dus helemaal niets op.

25 november 2015 om 14:51

Ben je wel helemaal lekker? Het intrekken van de licentie en daarnaast de resultaten van dit seizoen ongeldig verklaren, zou je reinste competitievervalsing zijn. Ajax heeft als enige van de top-3 punten verspeeld tegen FC Twente, daar waar PSV & Feyenoord wonnen. Ajax zou dan belachelijk geholpen worden in de titelstrijd ten opzichte van PSV en Feyenoord.

Er is nooit gebruik gemaakt van zo'n optie, in welke competitie in Euopa dan ook, simpelweg omdat het bizar oneerlijk zou zijn. En het gaat nu ook niet gebeuren, omdat je anders nog meer chaos krijgt. En Ajax wordt al gezien als een club die niet vaak te klagen heeft. Kun je je voorstellen wat zo'n ingreep zou betekenen voor de reputatie van zowel Ajax als de Knvb?

25 november 2015 om 16:37

Nooit gebruikt zeg je? 2 jaar geleden nog bij BV Veendam. Volgens mij was Sparta destijds de dupe die ging van plek 1 naar plek 4.

25 november 2015 om 17:27

jij snapt niet wat competitievervalsing betekend. Omdat ajax twee punten heeft verspeeld worden zei geholpen? Koekkoek! Het is in den beginne oneerlijk dat er ploegen zijn die verschillende resultaten tegen twente gehaald hebben terwijl twente in dit geval niet speelgerechtigd zou mogen zijn. Geef dan gewoon aan dat die oplossing niet strookt met jouw clubvoorkeur.

25 november 2015 om 21:48

Dit is de definitie van competitievervalsing. "zei"? Ok. Op basis van welk feit zou Twente niet speelgerechtig mogen zijn? Hun licentie is nog niet ingetrokken. En inderdaad, mijn clubvoorkeur bepaald mede de reden dat het belachelijk zou zijn als alle wedstrijden die tot dusver tegen Twente zijn gespeeld, ongeldig zouden worden verklaard. PSV en Feyenoord worden dan gewoon kansloos benadeeld.

Ach, het zal hoogstwaarschijnlijk toch niet gebeuren. Maar het verbaasd me dan weer niet dat juist de Ajacieden die vandaag reageren, het prima zouden vinden als dit gebeurd. Dan lopen jullie natuurlijk weer een aantal punten uit. En ach, dan is het prima toch?

Haha, hou op hoor. Ik had jullie moeten horen als Ajax in dezelfde positie zat. De wereld zou dan te klein zijn, zoals dat wel vaker het geval is in Amsterdam. Over "koekoek" gesproken :' )

25 november 2015 om 15:13

Niet vanwege mijn voorkeur van club, maar nu 9 punten in mindering is 0 punten en je vergeet dat Cambuur 7 punten heeft. Niet veel, maar we zijn over een 3e van de competitie. Deze selectie van Twente heeft slechts 2 punten meer bij elkaar gevoetbald dan Cambuur, na deze zelfde 3e van een competitie... Als Cambuur de volgende serie tegen de directe concurrentie punten weet te halen, wordt het lastig, doen wij dat niet, dan is er inderdaad wel een reële kans. Ik hoop iig het beste voor jullie. A.u.b. niet ten koste van Cambuur dan he ;-)

Licentie intrekken sta ik ook niet achter.

25 november 2015 om 17:00

Als twente niet zijn licentie kwijtraakt. Krijgen ze een puntenaftrek van minimaal 30 a 45 punten. Maar denk verplichte degradatie. Daarnaast zullen ze een boete krijgen. Kijken of het stadion dan nog vol zit of of ze er uberhaupt nog financieel gezien kunnen spelen. Wel moeten ze deze fraudeleuze bestuurders ook aanpakken op hun privevermogen en mag ted ook wel weg als die het blijkbaar ook wist.

Degradatie betekent faillissement, zo simpel is het, dus of het nu komt door licentie intrekken of degradatie, maakt niet zo heel veel uit, Twente zit met een uitgavenpatroon van zo'n 30 a 35 miljoen euro per jaar, dat kunnen ze in de JL natuurlijk never nooit niet terug verdienen.

Ben echt bang dat dit einde verhaal voor Twente zal zijn,.

25 november 2015 om 13:50

Tja ik gun twente en de eredivisie absoluut geen failissement. Is toch een echte club voor de subtop (4-6)... Zou het heel triest vinden als knvb licentie intrekt voor de supporters, maar wanneer degradatie al einde twente betekent denk ik dat het afgelopen is... De minimale straf zal wel degradatie worden, of een flinke puntenstraf (aangezien een hoge boete ook niet kan). En beide gevallen zal hoogstwaarschijnlijk degradatie betekenen en dus einde twente... Hoop dat ze met een flinke reorganisatie en een nieuwe start in jupiler doorkunnen... Dan komen ze er namelijk wel weer bovenop vanwege haar grote achterban. Echter zal niemand in twente stappen zolang er nog straffen boven het hoofd hangen, dus is het voorlopig afwachten...

25 november 2015 om 14:30

Twente is ook alleen maar een subtop club door gesjoemel met contracten. Deze club moet gestraft worden voor de daden waarbij ik 15 punten aftrek niet vreemd over komt.

Dat dit de doodsteek van de club kan zijn, is niet de schuld van de Knvb maar de schuld van Twente. En niet alleen van de 2 directeuren. Deze 2 heren hebben niet alleen de macht gepakt, maar ook gekregen.
Het is volgens mij onmogelijk dat alles wat nu naar buiten is gekomen alleen door deze 2 heren geregeld of betaald is. Twente heeft een hoop adviseurs waaronder ook een A. Hoop. Of deze wist ervan of hij heeft zijn werk niet goed gedaan en zich heel makkelijk laten misleiden.

25 november 2015 om 19:45

Als je nog maar 5 jaar voetbal volgt is Twente inderdaad een subtopclub door gesjoemel met contracten.

Directe degradatie zou ook zijn weerslag hebben op de titelstrijd. Ajax heeft als enige van de top drie punten verspeeld tegen Twente en zou daardoor weer twee verliespunten minder hebben dan PSV en Feyenoord wanneer Twente direct degradeert.

25 november 2015 om 13:54

Ja dat zou helemaal triest zijn. Ik vind dat dit soort dingen nooit van invloed mag zijn. Zou raakt bijvoorbeeld feyenoord een doelsaldo van 5 kwijt en zal ajax verder uitlopen op psv en feyenoord. Dat zou dus je reinste competitievervalsing zijn. Gewoon seizoen uitspelen en de maximale straf is punten aftrek... Anders worden andere clubs dus dubbel gedupeerd door twente (eerst doordat ze betere spelers hadden dan mogelijk en later doordat ze uit de competitie worden gehaald)...

26 november 2015 om 01:51

Directe degradatie lijkt mij sowieso erg sterk, aangezien je dan twee competities volledig door de war schopt. Denk dat de Knvb puntenaftrek hanteert, zodat ze sowieso gaan degraderen. Helaas betekent dit dan ook direct faillissement. Sportief had ik er nog wel vertrouwen in op de lange termijn, maar ben bang dat de club volgend jaar op papier niet meer bestaat.

In de persoon van Aldo van der Laan is de laatste betrokkene opgestapt, dus Visser acht het ook mogelijk dat de Knvb zich tolerant opstelt. Hoezo tolerant opstellen , gewoon een gepaste straf met of zonder de schuldigen binnen de club. Ook moet Twente proberen om de schuldigen van deze zooi aansprakelijk te stellen en een fikse schade vergoeding eisen van Munsterman , de perfecte bestuurder heeft duidelijk aan zelf verrijking gedaan bij Twente en toen puntje bij paaltje kwam snel vertrokken.

25 november 2015 om 13:11

Twente bedient straf prima maar vind je t ook prima dat dan munsterman en van der laan geen straf krijgen Zij zij nl weg bij Twente een evt straf voor Twente doet hun geen zeer meer

25 november 2015 om 13:31

Lees wat er staat :twente moet proberen de schuldigen aan te klagen .

25 november 2015 om 14:26

Mijn reactie was een reactie op een stelling hieronder waarin gesteld wordt dat Twente zwaar gestraft moet worden
Heb echter op t verkeerde plusje gedrukt ( ben niet zo handig op de mobiel ) mijn excuses

26 november 2015 om 01:58

Als FC Twente gestraft word, is het sowieso einde verhaal. Aanklagen heeft dan ook geen zin meer. Munsterman en Van Der Laan kunnen dat bedrag prima missen en het gevoel van voldoening en gerechtigheid bij de supporters zullen niet opwegen tegen het verdriet en de teleurstelling, mocht FC Twente officieel failliet gaan.

De KNVB heeft clubs voor minder failliet laten gaan. Waarom nu wel de hand boven het hoofd van n club?

25 november 2015 om 13:09

Wacht allemaal maar is af mensen ! Ipv conclusies te trekken of dergelijke. Knvb komt vanzelf met een passende straf.

Twente zelf zijnde maar even een rechtzaak aanspannen tegen die twee idioten aldo en joop. Hoe kunnen twee mensen een club zo diep in de problemen krijgen....

25 november 2015 om 13:10

Dat gebeurt toch ook niet? De vraag is welke straf er opgelegd wordt, heeft niks met faillissement te maken. Het eventuele intrekken van de licentie staat ook los van de financiële situatie bij Twente op dit moment, dus dit is een vergelijking die niet helemaal op gaat.

26 november 2015 om 02:07

Die andere clubs hadden niet de middelen om hun schulden af te betalen, enkel een aantal plannen om het faillissement uit te stellen. Dat is bij FC Twente niet het geval. Daarnaast is FC Twente een relatief grote club, dus als FC Twente failliet gaat heeft dit uiteraard een impact op het Nederlands voetbal. Op basis van het contract met Doyen opzich kan je een club sowieso niet de licentie afpakken. Dat zou dan net weer een te grote straf zijn en dan zouden clubs als Juventus en Lazio al helemaal niet meer bestaan.

De Knvb zal FC Twente ongetwijfeld een passende straf geven, dus die hoef jij niet voor ze te bepalen. Elk puntenaftrek boven de 15 is sowieso dodelijk voor FC Twente. Tenzij er een geldschieter komt, maar die gaat in deze eindeloze put geen geld stoppen.

Als blijkt dat ze moedwillig de Knvb voor het lapje hebben gehouden, dan dienen ze er ook gewoon voor gestraft te worden. Heel simpel. Het is Drastisch ja, maar ze hebben het wel zelf gedaan.

25 november 2015 om 13:11

Als nou twee personen alles hebben verzwegen voor anderen, of voor nieuwelingen zoals v.d. belt, wat kan twente hier dan nog aan doen? Dan word je de dupe van 2 personen. Verzin er maar is een straf voor als knvb zijnde, moeilijk zat.

25 november 2015 om 13:24

Neehoor makkie, proflicentie afnemen. Als jij met je valse papieren als dokter in een ziekenhuis aan de slag gaat en na vier mislukte harttransplantaties er de brui aan geeft en achteraf blijkt dat je niet over de juiste papieren beschikte denk je dat het ziekenhuis er dan mee weg komt omdat je er niet meer werkt?

25 november 2015 om 13:26

Dat zou niet uit mogen maken die twee waren destijds (twente).nu ze weg zijn zijn ze geen twente meer. Twente is fout in deze dus de genen die nu leiding hebben moeten het maar oplossen. Het geen wat ik wel zou doen als twente zijnde is die twee heren dus voor het gerecht slepen (weet niet of ze een goede zaak hebben) valsheid in geschrift waardoor wel je nu erger in de problemen zit dus een schadevergoeding vragen!?

25 november 2015 om 13:32

Kijk dat deze 2 heren ons supporters jarenlang voor de gek kunnen houden, prima dat snap ik, supporters houden nu eenmaal van goed nieuws en zijn niet ingevoerd.
Maar je maakt mij niet wijs dat voor de rest niemand bij Twente hiervan wist, de boekhouder, de man die de contracten opstelt en weet ik veel wie nog meer, je maakt mij niet wijs dat je dit jarenlang kunt doen zonder dat anderen daar van zouden weten.
Hell, als iemand op het werk een broodje kaas neemt ipv ham weet de rest van het personeel dit ook al en dan zou hier niemand van het overige kantoorpersoneel iets vanaf weten?

25 november 2015 om 13:35

Dit is appels met peren vergelijken. Dit is een juridisch incident en dient te worden opgelost.

25 november 2015 om 15:39

Ja mismanagement maakt een verantwoordelijke hoofdelijk aansprakelijk. Schuldeisers kunnen dus achter munsterman aan wanneer twente niet met geld over de brug komt.

26 november 2015 om 15:52

Nee, de beide heren tekende uit twentes naam. dat staat in elk contract. Dus de Knvb gaat achter Twente aan. Het is vervolgens aan Twente om achter de 2 heren aan te gaan.

25 november 2015 om 13:12

Ja maar de supporters zijn de gedupeerden dan uiteindelijk.. De verantwoordelijken voelen het enkel financieel terwijl de supporters nooit meer naar hun club toe kunnen. De straf dient dus niet het bedoelde doel ermee. Dus degradatie of puntenaftrek lijkt me de maximale straf. Twente moet de kans krijgen de rotte appels eruit te werken en ooit weer terug te keren...

25 november 2015 om 14:35

Nu zijn de andere clubs de gedupeerden. Twente heeft door illegale contracten spelers kunnen halen die van invloed waren op de gespeelde wedstrijden.
De andere clubs (en de supporters hiervan) werden nog meer gedupeerd dan dat de supporters van Twente gedupeerd zijn / worden.

Normaal is de KNVB heel erg op de regels en dat moeten ze nu ook doen, niks geen medelijden, regels zijn regels en eigen schuld dikke bult.

25 november 2015 om 13:36

Er is geen jurisprudentie voor.

26 november 2015 om 02:19

Ik zie nergens iets staan over medelijden van de Knvb. Zij zullen heus met een gepaste straf komen. FC Twente is vroeg of laat telkens gestraft voor de dingen die zij fout deden, dus snap niet echt waar uitspraken als "medelijden", "hand boven het hoofd houden" en "beschermen" vandaan komen. Toch wel drie misplaatste opmerkingen die ik al veel voorbij heb zien komen.

Ben toch ook nog wel benieuwd of de naam van Van Halst nog ergens in gaat vallen. Die was toch nauw betrokken bij het bestuur Munsterman, maar stapte om 'vage' redenen op en kondigde later aan niet vrijwillig te zijn vertrokken, terwijl de club dit wél communiceerde.

Wist Van Halst teveel en wilde hij niet meedoen? Ben toch zeer benieuwd of hij hierin een rol heeft gespeeld.

25 november 2015 om 13:30

van Halst is er destijds gewoon uitgewerkt door Munsterman omdat van Halst inderdaad geen jaknikker is zoals de rest die op bestuurlijk niveau acteerde.

Ik ben er van overtuigd dat iedereen die bij Twente weg is gegaan iets van een zwijgcontract oid heeft moeten tekenen. Er schemert vaak iets door bij vertrokken mensen dat het nooit helemaal fijn is verlopen, maar er is nooit iemand geweest die echt zijn verhaal heeft gedaan.

Ik herinner me nog een Ola John, Luuk de Jong en ook van Halst waar bij alle drie (en nog wel meerdere gevallen) er altijd een negatief geluid ergens in de media opdook maar dit ging nooit verder dan dat geluidje.

Als je van Halst zijn gezicht ook ziet als het over Twente gaat, waar hij ooit elke keer een sprankeling in zijn gezicht kreeg is het nu juist het tegenovergestelde.

Ik vind dat puntenaftrek of degradatie toch echt wel de maximale straf moet zijn. Ik begrijp dat er klappen moeten vallen. Er zijn namelijk ook clubs gedupeerd door het (achteraf oneerlijke) succes van twente. Echter moet de bond niet de licentie intrekken omdat je daar alleen de supporters mee hebt. De supporters kunnen hier helemaal niets aan doen, dus ik vind degradatie de maximale straf. Jeugdopleiding proberen te gebruiken en zwarte cijfers draaien moet de eerste stap zijn voor twente. Alle hoge salarissen de deur uit en opnieuw gaan bouwen. Wellicht wat oud-spelers die voor een laag salaris bereidt zijn twente zowel in als buiten het veld te helpen. En over een paar jaar weer een stabiele club. Laten we hopen dat het zo gaat, want twente failliet zou toch wel een enorm gemis zijn voor het nederlands voetbal...

25 november 2015 om 13:29

Je kan toch gewoon supporter van twente blijven ondanks dat ze niet op het hoogste niveau spelen?

25 november 2015 om 13:37

Ja joh ik ga ieder week 160 km rijden om Twente te zien spelen tegen sv Raalte,

25 november 2015 om 14:10

Vraag ik toch ook niet van je. Zegt trouwens wel iets over de liefde voor je club. In amsterdam hebben ze nog wel plek voor je.

25 november 2015 om 14:22

Wat zegt het dan over de liefde voor mijn club?
Ben namelijk supporter van de profclub FC Twente. Heb al een amateur club waarvoor ik ben ( Advendo 57) Nu zie ik vaak dat mensen voor meer dan 1 (prof of amateur)club zijn, maar ik kan dat niet, 1 profclub en 1 amateurclub dat kan ik wel.

Snap niet zo goed wat ik dan in Amsterdam zou moeten, nu FC Twente ophoud te bestaan hoef ik de eredivisie niet meer te volgen, om maar eens een groot Amsterdammer te citeren "ieder nadeel heeft z'n voordeel"

25 november 2015 om 13:37

Het was een eerlijk succes, alleen de uitbouw van dit succes is er dubieus.

25 november 2015 om 13:43

Ja ik weet er niet genoeg van af om dit te beoordelen. Achteraf lijkt me alleen dat ze spelers als ruiz, castaignos, fer, tadic, ziyech, corona etc. Niet konden betalen. Dit zijn toch de peilers van de selectie geweest. Uiteraard was het elftal met elia, arnautovic, n' kufo, janssen, perez etc. Wel terecht. Want die gasten kwamen niet voor veel geld en speelde veelal al bij de club. Maar wat daarna is gebeurd....

Twente zal in de winter en komende zomer zoveel mogelijk moeten verkopen. Alle spelers die meer dan bijv. 3ton op jaarbasis verdienen verkopen. Daarvoor moet je transfervrije spelers terug halen die max 2 ton per jaar gaan verdienen. Als Twente schoon schip wil maken lijkt me degradatie bijna een feit. Dit is de enige manier om schulden af te lossen. Stap van die roze wolk af, hij is momenteel git zwart en dat blijft hij ook nog wel. Kijk eens bij andere clubs die ook geen cent te makken hebben en op diverse creatieve manieren spelers huren ed. ik denk dat ze daar vandaan weer opnieuw moeten gaan bouwen.

25 november 2015 om 13:38

Idd. Twente moet a la willem II, nec of pec even afkoelen in jupiler. Al het overbodige personeel (hoe lullig ook) en te dure spelers eruit. Scouten in de jupiler. Jeugdspelers die geen contract krijgen bij ajax en feyenoord oppikken (net als clubs als pec doen). Verder wellicht huren en zo terugkomen als stabiele club zonder direct weer een aanval op de top te willen doen.

25 november 2015 om 13:56

Twente kun je niet vergelijken met de clubs die jij noemt, die clubs hadden/hebben een uitgave patroon van tussen de 5 en 12 miljoen, Twente betaald dat bij wijze van spreken al aan aflossing voor het stadion.

En dure spelers eruit is natuurlijk ook makkelijker gezegd dan gedaan, er is geen club zo stom om de spelers van Twente een salaris te betalen wat ze nu ook verdienen, dus die raken ze echt niet kwijt.

Nee, ik ben bang voor ons supporters dat het bestaan van de club FC Twente echt over is, de enige vraag is eigenlijk, is dit per direct (intrekken proflicentie) of is dit volgend seizoen na degradatie.

Degraderen die zooi! Munsterman en Vd Laan hebben allerlei feiten gepleegd waardoor andere clubs en het Nederlandse voetbal in het algemeen zwaar benadeeld zijn.
Dan kan men wel medelijden gaan hebben met Twente en/of de supporters. Maar die laatste liepen ook allemaal achter Munsterman aan in de polonaise toen deze op slinkse wijze "successen" met de club behaalde. Nogmaals, ten nadele van andere clubs.

Best ziek wat die twee bestuurders hebben gedaan. De regels zo omzeilen. En dan vooral de mate van schijnheiligheid waarmee het werd gedaan...

Ze moeten Fc Twente gewoon dit seizoen laten afmaken. Er is al genoeg ellende over de spelers heen gekomen. De KNVB moet de 2 verantwoordelijke personen, Munsterman en v.d. Laan aanklagen. Zij wisten het allemaal, hebben alles zonder overleg met de rest van het bestuur bekokstoofd. Klaag die 2 aan en haal daar weg wat er weg te halen valt. Krijgen ze ook eens het gevoel, wat Fc Twente nu heeft. Twente is van ons en niet van Munsterman en v.d. Laan. Maar zij hebben Twente wel KAPOT gemaakt. Schande

25 november 2015 om 13:50

Twente is verantwoordelijk en niet Munsterman en vd laan. Dat Twente vervolgens hun gaat aanklagen dat kan, maar de Knvb kan dit niet.

Niemand gunt elkaar toch dat zijn/haar club failliet of op een andere manier kapot wordt gemaakt? Het is duidelijk een geldkwestie geweest waarmee mensen, die nu niet meer werkzaam zijn binnen de club, hun eigen portemonnee belangrijker vonden dan het belang van de club. En die club heeft, net als alle andere, supporters die hun hele leven afstemmen op FC Twente, waar keihard gewerkt moet worden om dat ene shirtje, sjaaltje, kaartje of biertje te kunnen betalen. En hoe de sportieve prestaties en weersomstandigheden ook zijn: zij zijn er altijd!

Daarom: geen club moet kapot gemaakt worden, maar pak de mensen die verantwoordelijk zijn eens aan! Die passanten, die zonder clubliefde. Geen voetbalsupporter verdient het om zijn/haar cluppie kapot te zien gaan.

Gewoon straffen die club. Wij zijn haast kapot gegaan door wanbeleid, nu is het jullie beurt. Misschien leren dan Nederlandse clubs eens hun verstand te gebruiken.

In andere draadjes werd gesproken van een schuld van 80 miljoen. Hoe komt een club als Twente in vredesnaam aan zo'n schuld?

25 november 2015 om 13:39

Hypotheeklasten van stadion + boven je stand leven + stadiondrama

25 november 2015 om 13:39

- ze hebben hele dure contracten afgesloten met veel dure spelers
- ze hebben gedacht (met o.m. deelname aan de CL) economisch door te groeien om zo die dure contracten te kunnen betalen
- ze hebben te weinig verdiend aan uitgaande transfers, ook al zaten er enkele goede transfers bij
- ze wilden de uitbreidingen van het stadion in 12 jaar aflossen. Dat is erg snel en verkleint de gelden die je dan voor de bedrijfsvoering overhoudt. HNS of de BAM renovatie zouden bijvoorbeeld in 25 jaar worden afgelost.
- ze hebben transferrechten verpand aan de Doyen Groep om de cash flow erin te houden toen de CL jaar op jaar niet gehaald werd

25 november 2015 om 13:39

Op de eerste plaats natuurlijk het stadion en vervolgens speculeren op gebakken lucht. Daardoor leningen aangaan en zeggen dat het wel goed zal komen terwijl er eigenlijk totaal geen zekerheid is.

Als de Knvb bewust is misleid, vind ik dat ze een hele forse straf daarvoor moeten krijgen. Als directe degradatie niet mogelijk is, dan zoveel punten in mindering dat ze aan het einde van het seizoen sowieso degraderen. 25 punten of zoiets.

Ook Fc twente ( medewerkers, supporters ed) zijn net als de knvb voorgelogen door deze heren. De supporters hebben notabene nog een onafhankelijk onderzoek geeist waar Van der Laan een stokje voor heeft gestoken. Er waren geen lijken meer in de kast....deze heren hebben over de rug van twente geprobeerd geld te verdienen aan transfers. De winst zelf opeisen, maar de huizenhoge salarissen die de winst mogelijk maakte moest de club ophoesten. Een beginnende trainer een vorstelijk salaris geven, zodat wel de juiste spelers( waar de heren hun geld in hadden gestoken) opgesteld werden. En alles werd mondeling vastgelegd. Geen pottenkijkers.
Boeven !

25 november 2015 om 13:46

Precies.

25 november 2015 om 13:49

Zakelijk gezien zijn ze eigenlijk failliet.
Het is niet te geloven dat het zover is gekomen.
Controle KNVB daar op was slecht.
Hadden veel eerder maatregelen moeten nemen,en niet alles op ze beloop moeten laten zeer amateuristisch.
Wat nu moet gebeuren is sportief gezien wel een ramp, maar laten ze maar degraderen.
Of punten aftrek zodat ze de kans hebben om te degraderen helaas.

25 november 2015 om 14:21

Dan kun je wel zeggen(controle Knvb slecht) maar ik meen te hebben gelezen dat de Knvb een ander contract akkoord heeft gegeven dan het werkelijke contract wat met Doyen getekend is(en die heeft de Knvb niet gehad). Pure fraude dus.....

Vooropgesteld, ben niet zo'n fan van de Knvb maar hier kunnen ze weinig aan doen lijkt mij.

25 november 2015 om 14:00

Twente heeft toch een raad van commissarissen die de boel controleren? Die hebben ook netjes er mee ingestemd en niet alleen Joop en Aldo. Makkelijk om dan puur die twee de schuld te geven.

25 november 2015 om 14:20

Ze hebben de knvb, maar ook de RVC dus niet het echte contract laten zien.

25 november 2015 om 14:44

Twente had zo'n constructie dat Joop ook jaren voorzitter van de RvC was.

Daarnaast ben ik er ook van overtuigd dat meer mensen van heel veel zaken geweten moeten hebben. Ik kan me niet voorstellen dat Joop alle spelerscontracten getypt heeft en alle spelers uitbetaald heeft.

Ook zijn er genoeg mensen die ervoor gezorgd hebben dat Joop de macht had die hij uiteindelijk had. Ook deze mensen zijn indirect verantwoordelijk.

Als de Knvb is belazerd kan ik me er veel bij voorstellen dat ze de behoefte hebben om straffen uit te delen. Als Twente fan is het alleen zo frustrerend dat er een paar over het paard getilde bobo's zijn geweest die dachten dat ze god waren en dit allemaal konden doen zonder gevolgen, maar nu lekker thuis zitten bij de haard terwijl een mooie club met veel trouwe fans door hun wanpraktijken naar de klote gaat. Ik hoop dat de Knvb dat in hun beoordeling kan meenemen, maar ik vrees het ergste eigenlijk.

Enige juiste optie is de licentie intrekken. Kleinere clubs als Veendam en Haarlem gingen voor enkele tonnen de boot in, maar 80 miljoen schuld plus jarenlang de knvb bedriegen en ook vals spelen in de eredivisie moet genoeg zijn om de licentie in te nemen.

25 november 2015 om 14:27

Jouw punt is inmiddels meer dan duidelijk El Fenomeno. Twente moet en zal kapot. Is dat nou echt omdat Feyenoord de hoon van de Twente aanhang(maar ook van meerdere clubs) over zich heen kreeg toen het daar slecht ging? Beetje kinderachtig, het spijt me wel.....

Voor de duidelijkheid. Ik schat dat nog geen 25% van de supporters actief is op de diverse fora, laat staan alleen op VZ. Moet het overgrote deel van de supporters dan zo zwaar bloeden voor de oplichtingspraktijken? Draai het eens om, er zijn genoeg Twente supporters die Feyenoord een warm hart toe dragen. Niet zo haatdragend man.......

25 november 2015 om 14:38

Nee hoor, maar zoals je kan lezen heeft Twente het wel erg bont gemaakt en de boel jarenlang voorgelogen. Andere clubs zijn voor veel minder kapot gegaan. Gelijke monniken gelijke kappen. Het gaat me zelf om de regels naleven.

Trouwens, ik heb liever dat Twente puntenaftrek krijgt dan dat ze uit de competitie worden gezet, maar ze verdienen het wel dat hun licentie wordt ingetrokken.

25 november 2015 om 16:14

Als dat de regels van de Knvb zijn verdient twente het inderdaad. Als er andere clubs hetzelfde is overkomen verdient twente dezelfde behandeling helemaal mee eens
Vindt alleen ontzettend jammer dat vele mensen de dupe worden van de actie s van 2 mensen. De meest supporters zijn nu eenmaal geen financieel expert. Tukkers hebben zijn misschien ook wel te goed van vertrouwen. Wij vertrouwden Munsterman omdat hij van een failliete club een club had gemaakt die om t kampioenschap meedeed.en als je iemand vertrouwd verdedig je die ook.
Maar twente is meer dan voorzitters en RvB

25 november 2015 om 16:49

Er zijn geen andere clubs die hiervoor een straf hebben gekregen, dit heeft nog nooit plaats gevonden in Nederland (of is nooit uitgekomen).

Het gaat hier niet om de slechte financiële situatie waar Twente in verkeerd, het gaat hier om het (moedwillig) frauderen met contracten en het achterhouden van informatie voor de toezichthouder (knvb in dit geval).

Even voor de duidelijkheid, als je dit als normaal bedrijf doet, dan staan daar straffen op van 6 jaar celstraf en een persoonlijke boete van 76.000. De straf voor het bedrijf is vaak een procentueel deel van de omzet.

25 november 2015 om 17:21

Dan zou ik zeggen dat Munsterman en vander laan en evt anderen die hiervoor verantwoordelijk zijn aangeklaagd zouden moeten worden.maar het is inderdaad ook zo dat andere clubs door dit handelen gedupeerd zijn .

25 november 2015 om 21:53

Kinderachtig? Het is pas echt kinderachtig dat men destijds leedvermaak had met de barre tijden waarin Feyenoord verkeerde. En nu hoor je ze niet meer.

Karma is a b*tch. Sorry, maar ik vermaak me prima met al deze malaise. Zij lachtten ons uit zonder reden. Het Legioen verdiende die vernederende opmerking niet, en al helemaal niet vanuit het overgrote deel van het Twente-kamp. Nu is het "onze" beurt. Dus reken er maar op dat ik zal genieten ook.

Ik vind het heel erg voor alle fans, dat op de eerste plaats. Maar ik vraag me af wat er zou gebeuren als een club met een mindere status als twente (of een amateurclub) zou overduidelijk de bond zou bedriegen. Ik kan me prima voorstellen dat het je het lidmaatschap kost en dus je licentie voor deelname aan competitie van de Knvb.

Krijg je twee ton boete en en 10 punten in mindering, lekker spannend, boven de Graafschap blijf je toch wel en ze hebben een aardig financieel gewin gehad vanwege de samenwerking met Doyen.
Het zal ze aan de derriere oxideren (om netjes te blijven) als dat de straf is en zal ook geen goed voorbeeld zijn naar andere clubs....weet niet wat de gebruikelijke strafmaat is voor dergelijke overtredingen, maar het is een soort van fraude...in de burgermaatschappij wordt dat op deze schaal normaliter keihard afgestraft. Je kunt in Nederland beter een tankstation overvallen dan serieuze belastingfraude plegen.....

Kortom, doe gewoon lekker een gepaste geldboete en klaar. Eredivisie is gebaat bij de handhaving van een club als Twente in de eredivisie.

25 november 2015 om 14:46

Hoezo boven de Graafschap blijven ze toch wel. De Graafschap is dit seizoen nog niet zo weggespeeld zoals Twente afgelopen zondag. Daarnaast blijft er na het te verwachten vertrek van Ziyech scorend weinig over bij Twente.

Twente is nu al een van de grotere degradatiekandidaten. Laat staan na 10 tot 15 punten aftrek.

25 november 2015 om 16:17

Twente boven de Graafschap. Moet ik eerst zien. Als ze zo voetballen als tegen Feyenoord zie ik ze zelfs van de Graafschap verliezen. Die vechten nl wel voor elke bal

Dat zoiets niet kan snapt iedereen. Ik verwacht dat de knvb ze sowieso niet gelijk uit competitie haalt, al is punten in mindering wel gevaarlijk, stel dat ze de Graafschap nog inhalen, dan blijven ze er straks nog in (terwijl je dat als knvb misschien niet wil). Is er nog een grens aan aantal punten wat ze in mindering kunnen brengen?

25 november 2015 om 14:53

Volgens mij is er geen limiet.

Het hoogste officiële aantal strafpunten is geloof ik voor Giannina (griekenland, 2003) die 90 strafpunten kreeg.

Onofficieel zou je kunnen zeggen dat Juventus de meeste strafpunten kreeg vanwege het omkoopschandaal. Die club werd na het seizoen 2005/06 uit de stand geschrapt en moest het seizoen erop in de Serie B met 17 strafpunten beginnen. Aangezien de club in 2005/06 91 punten verzamelden, zijn er eigenlijk dus 108 punten afgenomen.

Bij hetzelfde schandaal AC Milan heeft in datzelfde jaar 38 strafpunten gekregen (30 voor seizoen 05/06 en 8 voor 06/07) en Fiorentina en Lazio kregen toen resp. 19 en 11 strafpunten voor het seizoen 06/07.

25 november 2015 om 16:17

Ajax werd toch ook niet uit de competitie gehaald of kreeg punten in mindering toen bleek dat ze teams (willem 2, excelsior)geld betaalde om resultaat te halen ? Had ook gekund, want je mag als 3e partij geen invloed uitoefenen op het resultaat, net als je dus als 3e partij geen invloed mag hebben op transferbeleid. Toen deed de knvb ook niks.

26 november 2015 om 15:54

Geld betalen voor een goed resultaat gebeurd in bijna elke sport.
Echter een andere partij de regie geven binnen een club zonder controle van de Knvb mag niet. Schijnt dat zelfs de Uefa binnenkort een onderzoek naar Twente en Doyen gaat beginnen.

Als Twente nu zou degraderen neem ik aan dat alle resultaten van dit seizoen geannuleerd worden. Dat zou gunstig zijn voor Ajax, dat gelijkspeelde tegen Twente terwijl PSV en Feyenoord juist van Twente wonnen. Desondanks hoop dat Twente gewoon wat punten in mindering krijgt. De daders zijn a weg bij de club, dus als je de daders wilt straffen dan doe je dat niet door hun ex-club te straffen.

25 november 2015 om 14:45

Ben je wel helemaal lekker? Dat zou je reinste competitievervalsing zijn. Ajax heeft als enige van de top-3 punten verspeeld tegen Twente, maar Feyenoord en PSV moeten daar dan maar voor boeten? Haha, hou op hoor. Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.

25 november 2015 om 15:07

Dat is niet zo lang geleden al gebeurd: Jupiler League seizoen 2012/2013. Agovv en SC Veendam werden toen uit de competitie gehaald, waardoor Cambuur met 1 puntje voorsprong kampioen werd in plaats van FC Volendam.

Beide clubs speelden toen al 3 van de 4 wedstrijden tegen deze twee clubs. Cambuur behaalde daarin slechts 2 punten, terwijl Volendam er 6 haalde. Doelsaldo van Cambuur in die duels was -2, terwijl dat van FC Volendam +6 was (en het verschil in de uiteindelijke eindstand was 1 doelpunt).

In de stand was het anders geweest dat FC Volendam 3 punten meer had en een doelsaldo dat 9 beter was. Beiden hadden dan een wedstrijd tegen Agovv tegoed (volendam thuis en Cambuur uit), maar dat Cambuur dat verschil goed had gemaakt is vrijwel uitgesloten natuurlijk. Volendam verloor uiteindelijk ook nog eens in de play-offs van G.a.e. en sloot het seizoen daardoor met lege handen af.

25 november 2015 om 16:01

Dat zou zomaar kunnen gebeuren. Ookal merk ik aan je reactie dat het je heel veel pijn zou doen.
Arveajax geeft zelf aan dat hij gewoon hoopt dat twente het seizoen mag afmaken dat hoop ik zelf ook ondanks ik ajacied ben.

Geloof nooit dat ze de licentie intrekken zeker niet omdat de verantwoordelijke personen zijn opgestapt. Wel zal er een flink aantal punten in mindering gebracht worden en of de 9punten die hierboven genoemd worden daar toereikend voor is vraag ik me af. Ze hebben de Knvb moet willig misleidt dus ik vermoed dat er wel een punt of 15/20 in mindering komt. Dan zal er hard geknokt moeten worden om de degradatie playoffs te halen. minder punten in aftrek lijkt me niet eerlijk tegen de straffen voor financieel wan beleid. MVV kreeg 7 punten in aftrek een tijdje geleden omdat het de begroting niet op tijd indiende, afdracht voor premies voor spelersfonds niet op tijd had betaald en omdat ze een betalingsachterstand hadden aan de medewerkers. Persoonlijk vind ik dat een veel minder vergrijp dan de Knvb moet willen om de tuin leiden in deze zaak. Dus niet het niet op tijd nakomen maar wetens op een ander spoor zetten dus fraude!. Dan kom je er m.i. niet met 9 punten in aftrek. We zullen zien.

Valt me op dat tot nu toe 62 procent zegt dat FCT moet degraderen ? Geef mij eens een reden waarom dat er zo veel zijn. Ja ze hebben inderdaad een wanbeleid gevoerd. Maar wat wil de knvb ? Deze club de competitie uitgooien, schiet je simpelweg niks mee op en dat zou zeker het failliesement van FCT betekenen. Ik ga er maar van uit dat de meeste stemmers de mensen zijn die het uit de competitie gooien het als de ultieme wraak actie zien op de aanval die was ingezet op de traditionele top-3 ?

25 november 2015 om 14:52

Als FCT failliet gaat hebben ze dat niet aan de Knvb of stemmers op deze site te danken. Echter alleen aan het gevoerde beleid. Dat is niet alleen het illegale wanbeleid van de 2 voorzitters, maar ook aan het gevoerde beleid deze heren zoveel macht te geven.

Twente heeft bewust fraude gepleegd om betere prestaties te leveren. Ik vind dat je ze dan moet pakken op deze prestaties. En dat is het afpakken van punten of het terug zetten in een lagere competitie. Dit zoals ze ook in Italie gedaan hebben.

Het val mij trouwens op dat er nog 38% is dat vind dat FCT niet moet degraderen.

25 november 2015 om 14:57

Nou, ik ben sinds 1968 supporter van Twente en ik zou het vreselijk vinden om (weer) mee te moeten maken als FCT zou degraderen, maar wanbeleid oké dat is dom, maar hoeft niet zo bestraft te worden, maar wanbeleid en de boel moedwillig bedonderen, dat moet natuurlijk wel zwaar bestraft worden

25 november 2015 om 16:07

Tja wandering. Ik begrijp dat je daar niet vrolijk van wordt. Maar twente zal wel terug moeten vrees ik. Omdat ze anders ieder jaar te weinig zullen saneren om maar op het hoogste niveau te blijven waardoor een reorganisatie bijna niet mogelijk is. Wanneer ze nu degraderen en 1 a 2 jaar tijd krijgen om zich opnieuw op te richten zouden ze er wellicht sterker uit kunnen komen. De begroting moet dan echter wel drastisch omlaag. Twente moet hopen op een constructie a la feyenoord. Aandelen voor 49 overdragen aan een paar investeerders en samen opbouwen. Echter moeten deze mensen wel betrouwbaar blijken want anders krijg je munsterman 2.0.....

25 november 2015 om 17:06

als je degradeert en je begroting drastisch omlaag gooit ben je er niet want de torenhoge hypotheek moet wel gewoon betaald worden de enigste oplossing die ik zie is de verkoop van het stadion maar wie zit er te wachten om een stadion te kopen de gemeente iig niet lijkt mij

Tot 2010 is er volgens mij niet gefraudeerd en het was een betaalbaar elftal (n'kufo 7 ton, Stam 2 miljoen, Ruiz het duurst met 5,5, Perez transfervrij, stoch gehuurd, Wisgerhof 1,5 m, Brama eigen jeugd). Daarna is het fout gegaan, maar Joop en Aldo hebben onder hun hetzelfde soort slangen in een pak aangenomen. Ik ken de louche horror verhalen via via. De doorsnee supporter heeft al jaren door dat er iets niet klopt, maar er kan nu pas wat gebeuren; een onafhankelijk onderzoek is geëist, werd van tafel geveegd. De club is al gestraft voor het (ik noem het crimineel) beleid, de Doyen constructie die nu naar buiten komt is meer van hetzelfde, niet een nieuwe beerput van feiten die in 2015 zijn gepleegd.
Niemand heeft er belang bij dat een club met 25.000 supporters failliet gaat of moet degraderen (doe dan maar meteen het licht uit).
Verder zal de Knvb Twente nu misschien de nek omdraaien (we wachten af), maar dat zullen ze bij bijv.. Feyenoord niet doen, want je wilt niet je kinderen in een geblindeerde auto naar een geheime school brengen.

25 november 2015 om 16:04

Pff vind het wel naar hoe je feyenoord daar op het eind bij betrekt. Bij feyenoord zou men het inderdaad niet pikken nee, maar ik denk dat feyenoordsupporters achter munsterman aan zouden gaan en niet achter de knvb... verder moet twente zich alvast gaan klaarmaken voor degradatie. Want dat zal toch wel bijna zeker zijn op deze manier, direct of met een puntenstraf. Al kunnen ze het via nacompetitie dan misschien nog redden. Jij zegt dat de doorsnee twentesupporter al lang wist dat er iets mis was, maar dat was juist het probleem dacht ik? Dat iedereen was voorgelogen waardoor de twentesupporters pas begin dit jaar op de hoogte kwamen van de huidige toestand. Al met al hoop ik dat twente overeind blijft. Al vind ik wel dat met de koop van ziyech feyenoord vorig jaar is genaaid. Als twente er niet was geweest had feyenoord wss een veel beter seizoen beleefd. Maar goed, ik hoop niet dat twente haar licentie kwijtraakt of failliet gaat. 9 punten aftrek en verder een flinke reorganisatie lijkt me zwaar genoeg, want de supporters verdienen dit niet!

Het wrange is dat het de supporters betreft, die kunnen er niets aandoen dat de voorzitter(s) er een ongeloofelijke janboel van hebben gemaakt. Twente is vanuit de traditie gewoon een top 4 club, dat zijn de feiten. Na het kampioensschap zijn er zo ontzettend veel verkeerde keuzes gemaakt in aankopen en daarvoor topslarissen betalen, die bijv. PSV nog niet eens betaald aan haar/zijn spelers.
Zo snel kun je dus in het drijfzand wegzakken. Jaar van het kampioensschap was Twente notabene nog de voorbeeld club van Europa, de Eufa heeft toentertijd zelfs nog een documentere gemaakt. Alles ging over rozen ondanks het verschrikkelijke dakincident. Het seizoen erop ging ook nog wel tot aan de laatste wedstrijd gestreden om het kampioensschap, gelijkspel in de Arena was voldoende om weer aan het miljoenenbal CL mee te doen. Het ging mis, vervolgens werd er niet meer geluisterd naar de scouting en noem maar op. Mcclaren, Schreuder, oi oi oi.het had beslist niet zo hoeven gaan. Alle ingredienten waren er om een vaste top 3 club te worden. NU grijze donkere wolken boven de Veste, het is afgelopen, kapot gemaakt door een handje vol mensen, eenlingen. Voor de Nederlandse competitie is het toch ook verschrikkelijk dat een club als Twente verdwijnt van het toneel. Bij F'noord en Ajax was Twente na deze 2 genoemde ploegen bij hun thuis de drukstbezochste wedstrijden die uitverkocht waren. De top werd verbreed, spanning in de competitie. Nu afhankelijk van gekocht Vitesse en beetje AZ die de top 3 van oudsher kunnen aanvallen. Dit heeft alleen maar verliezers....hetzelfde als een Psv, Ajax of F'noord er niet meer zou zijn. Geen enkele Nederlandse voetbalfans is hierbij gebaat ook niet H'les voor de derby. Doodzonde. Het is te hopen dat de Knvb mild is......en ook kijkt naar de eredivisie in zijn totaliteit.

Wat zonde dat Twente zulke problemen heeft.
Het is al begonnen toen de club dacht een topclub te zijn , omdat ze 1 keer kampioen zijn geworden.
Helaas is de realiteit nu dat Twente steeds verder in de problemen raakt en zich moet herpakken. Ook zullen er weinig spelers willen blijven op het moment dat ze degraderen en zullen de lonen fors omlaag moeten waardoor ik bang ben dat Fc Twente misschien toch helemaal failliet gaat..

Het intrekken van de licentie of directe degradatie zou een schande zijn, ook voor het Nederlands voetbal, dan verliest men een club met een mooie historie en gaat ook de kwaliteit in de Eredivisie hard achteruit. Maar inderdaad, ze moeten wel degelijk gestraft worden. Daarom ligt een puntenaftrek het meest voor de hand, daarbij denk ik dan aan een punt of 10. Ook dan hebben ze nog genoeg kans om op eigen kracht De Graafschap en Cambuur voorbij te gaan en dan de nacompetitie maar op de koop toe nemen.

Ooh nee mijn arme clubje ;

Het zure is dat met het straffen van Twente, niet de verantwoordelijke mensen worden gestraft, maar de supporters en de fans. Ze moeten de mensen die verantwoordelijk zijn voor het misleiden van de Knvb en het in zee gaan met die malafide investeerder eigenlijk straffen, ipv de onschuldige supporters.

25 november 2015 om 17:09

De Knvb laat geen enkele club kapot gaan, dat doen de clubs helemaal zelf.

Ik heb niks met Twente.
Maar dit vind verschrikkelijm gewoon.
Kan er bij om janken.
Iedereen vlucht nu.
Monsterman bedankt de club naar glorie brengen en dan naar de afgerond.
En lekker vluchten.

wat ik niet snapt hier is dat iedereen over vd laan en munsterman vallen die wanbeleid hebben gevoerd
maar ik hoor niemand over de rvc die hebben het toch allemaal goedgekeurd lijkt mij .

Hoe zal dit gaan aflopen...het is wel fraude

Dit is een hele bizarre situatie alle 3 de opties zijn denk fataal
Een fikse boete en punten aftrek hoeveel? 9.12 of misschien wel meer
Wat krijg je dan voor wedstrijden? En wie betaald de boete
Directe degradatie betekent het einde ook de licentie af nemen is ook einde verhaal

25 november 2015 om 23:43

Even een aanvulling
Een ander probleem is dat het fraude is een zware straf zullen ze dus zeker krijgen

26 november 2015 om 15:56

Waarschijnlijk betekend elke straf het einde van Twente, zodra ze in de J.l. terecht komen, kunnen ze nooit het plan van aanpak na komen. Aangezien ze voor 31 augustus uit categorie 1 moeten zijn en het lukt ze niet, raken ze hun licentie alsnog kwijt.

Daarnaast gaat de Uefa waarschijnlijk een onderzoek doen naar Doyen en Twente. Als je die er nog bovenop krijgt, dan weet je dat het gewoon het einde is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren