Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vejinovic ook bij definitieve selectie Nederlands elftal

Laatste update:

Bondscoach Danny Blind heeft Marko Vejinovic opgenomen in de definitieve selectie van Oranje voor de oefenduels met Wales en Duitsland: een noviteit voor de Feyenoorder. Memphis Depay (Manchester United) en Riechedly Bazoer (Ajax) zaten niet bij de voorselectie, maar nu ze hersteld zijn van blessures zitten ze wel bij de definitieve selectie.

/

Voor Vejinovic is het de eerste keer dat hij zich mag melden bij het Nederlands elftal. Depay zat niet bij de voorselectie; de aanvaller van Manchester United is niet in vorm en hij sukkelde bovendien met een blessure. Net als Ajacied Bazoer is hij dus toch opgenomen in de definieve selectie.

Arjen Robben is bij het Nederlands elftal terug van weggeweest. Voor keeper Jeroen Zoet is geen plek. Tegen Tsjechië stond Zoet nog onder de lat, maar hij is gepasseerd door Kenneth Vermeer en Maarten Stekelenburg. Zoet is dus een van de afvallers, net als Karim Rekik, Vurnon Anita en Anwar El Ghazi. Ajax is hofleverancier van Oranje met zes spelers.

De volledige selectie:

Doel: Jasper Cillessen (Ajax), Maarten Stekelenburg (Southampton), Kenneth Vermeer (Feyenoord)

Verdediging: Jeffrey Bruma (PSV), Virgil van Dijk (Southampton), Daryl Janmaat (Newcastle United), Terence Kongolo (Feyenoord), Jairo Riedewald (Ajax), Kenny Tete (Ajax), Joël Veltman (Ajax)

Middenveld: Riechedly Bazoer (Ajax), Daley Blind (Manchester United), Jordy Clasie (Southampton), Davy Klaassen (Ajax), Wesley Sneijder (Galatasaray), Marko Vejinovic (Feyenoord), Georginio Wijnaldum (Newcastle United)

Aanval: Bas Dost (VfL Wolfsburg), Eljero Elia (Feyenoord), Memphis Depay (Manchester United), Klaas-Jan Huntelaar (Schalke 04), Luuk de Jong (PSV), Quincy Promes (Spartak Moskou) en Arjen Robben (Bayern München).

Het is terecht dat Marko Vejinovic is opgeroepen voor Oranje

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jaja, Elia eindelijk er ook in. Hij verdient het

6 november 2015 om 13:21

Hij zat vorige wedstrijd ook bij het uiteindelijke elftal toch?

6 november 2015 om 13:24

Dat blind er geen reet van snapt blijkt echt weer uit het complete verhaal.
Depay heeft vanaf de voorselectie niet gespeeld.
Vejinovic met alle respect is niet de man in vorm.

Laat deze wedstrijden maar verloren worden en dan heel de Knvb op de schop

6 november 2015 om 13:39

Haha laten we een speler selecteren die wekelijks de minste is bij Feyenoord, die duels ontwijkt en als er een topper gespeeld moet worden waarin duelkracht wordt gevraagd op de bank mag plaatsnemen.

Scholletje is de weg kwijt, maar goed dat wisten we al een tijdje.

6 november 2015 om 13:42

Depay heeft afgelopen dinsdag toch echt een invalbeurt gemaakt tegen CSKA Moskou. Het waren maar 17 minuten, maar toch.

Het zal ook wel met de afwezigheid van El Ghazi te maken hebben.

6 november 2015 om 13:47

De Knvb op schop omwille van 2 verloren oefenwedstrijden tegen Wales en Duitsland. Een mooie gedachte maar gaat niet gebeuren.

6 november 2015 om 13:51

El Ghazi speelt aan de andere kant dus had logischer in deze geweest dat hij Kuyt had opgeroepen

6 november 2015 om 14:01

@bliek

Depay heeft wel gespeeld. En bovendien is hij één van de jonge spelers waarom het nieuwe Oranje gebouwd gaat worden. Logisch dat hij dan bij de selectie zot.

Vejinovic is het proberen en uittesten waard, dat hij nog niet helemaal zijn plek in de Feyenoord-selectie heeft weten te vinden, kan gebeuren, maar hij laat ook leuke dingen zien. Zoals hij ook bij Vitesse bewees goed te kunnen voetballen.

Bovendien kon hij ook voor Servië kiezen indien geselecteerd, als dat was gebeurt en hij speelde daar goed, dan was half Nederland weer over Blind heen gevallen, inclusief bliek zelf misschien.

Ik vind zelf de selectie er prima uitzien met veel jong en talentvol spul naar wat ervaring. Eens kijken hoe die jongens het in de komende wedstrijden doen zonder die immense druk die er op het eind van de kwalificatie op hun schouders rustte. Ik laat me graag verrassen,.

Zuur klinkt het dat jij de voetballers van Oranje graag onderuit ziet gaan de komend wedstrijden omwille van de problematiek rond de leiding van de Knvb.

6 november 2015 om 14:30

@buitenspel

Misschien wel Zuur maar als dat de enige manier is zodat ze bij de Knvb eens gaan nadenken dan is het niet anders.
Dan maar door de zure appel heen.

Depay heeft amper gespeeld en prima heeft wat gespeeld maar totaal geen vorm.
Laat hem dan maar een keer met rust en zet dan een andere speler neer.
Heeft ook de wedstrijden in nl elftal niet laten zien dat er om hem gebouwd moet worden.

Hij moet gewoon even rust om zijn persoon hebben. Laat hij nu weer niks zien is hij toch de gebeten hond. En word het terug vechten steeds moeilijker.

6 november 2015 om 15:09

Klopt toch sowieso geen reet van het selectiebeleid van Blind.

6 november 2015 om 15:12

En wat te zeggen van het Ajax-gehalte van deze selectie? Bijv. 3 Ajax keepers; alleen op basis van het verleden. Momenteel laten ze niets extra's zien. De verdediging met weer Veldman, Tete en Riedewald, die de laatste weken laten zien, dat ze er weinig van bakken. Klaassen, die al weken uit vorm is. Nee onze vriend Blind doet zijn naam weer eens eer aan.
De selectie van Vejinovic zie ik alleen maar als vervolg van het Zijech-debacle van hem. Dat wil hij kost wat het kost voorkomen.

6 november 2015 om 15:36

Komop Wielaart, gaan we dat Ajax-gehalte elke keer weer opnieuw herhalen?
Als je goed kijkt is het (ex-) Feyenoord en PSV gehalte er net zo goed.

Beweren dat Tete, Riedewald en Veldman er niets van bakken zeg genoeg over hoe weinig jij die jongens wekelijks ziet spelen. Klaassen en Bazoer zijn potentiele basisspelers voor Oranje en Cillissen is dat al.

Dat er verder geselecteerde spelers een uitnodiging hebben gekregen, zoals de keepers is niet zo vreemd. Krul is geblesseerd, Vorm speelt nooit en Zoet kwam de laatste interland niet echt betrouwbaar over.

Dat je de selectie van Vejinovic als enkel als gevolg van de keuze voor Marokko door Ziyech ziet is wat beperkt. Nederland is voor de positie wat onderbezet en waarom zou de bondscoach hem niet een uitproberen in een oefenwedstrijd? Sowieso lan hij nog een switch maken naar Servië na oefenpotjes.

6 november 2015 om 15:47

@bliek

Depay heeft net een maand rust achter de rug na zijn vormverlies door de overgang naar Man U. Elke jonge speler heeft te maken met zo'n terugval en bovendien is de stap naar de BPL een flinke met de grote druk en het verwachtingspatroon rond zojn persoon.

Hij is en blijft een groot talent voor de toekomst van Oranje, ook ondanks zijn mindere vorm. Zovaak is de Oranje-selectie niet bij elkaar, zeker met het oog op de komende EK-kwalificatie is het daarom ook handig om hem gewoon op te roepen om de automatismes er in te slijpen.

6 november 2015 om 17:55

Ik ben het volledig met je eens over dat hij niet geselecteerd moet worden want hij is nog lang niet zo ver, maar ik denk dat Blind eenzelfde scenario als bij Ziyech wil voorkomen, dat Vejinovic voor bosnie kiest bijvoorbeeld want stel dat hij over een tijdje ineens zijn niveau van Vitesse gaat halen..

6 november 2015 om 18:54

Welke keeper wil je er dan bij hebben? Zoet? Nauw dan kan je net zo goed gelijk opgeven

6 november 2015 om 19:12

Omwille van mislopen ek
Omwille van wanbeleid
Omwille van onkundige bondscoach

6 november 2015 om 20:02

Ja man Kuyt die in principe als international is gestopt oproepen voor nietszeggende oefenwedstrijden!
Redelijk wat jonkies en een aantal nieuwe gezichten is denk ik geen probleem, maar we zullen het wel gaan zien.

6 november 2015 om 20:18

Kan me herinneren dat er al langer onvrede bestaat?

6 november 2015 om 20:22

Hoezo is de positie van Vejinovic onderbezet? Blind geeft aan dat hij hem als verdedigende middenvelder ziet en daar kunnen ook blind, nigel de jong, clasie, bazoer, anita, hendrix e.v.a. spelen. Dus dat valt wel mee met die onderbezetting.

6 november 2015 om 13:30

Ja, heel leuk maar Lens is natuurlijk gewoon een stuk beter! Daarnaast Vejinovic, die gast heeft werkelijk waar nog niks bijzonders gedaan dit seizoen. Waarom geen Hendrix? Als je zo graag wil bouwen aan de toekomst. Die Blind spoort voor geen meter. Het enige wat hij heeft gedaan is van Persie eruit gegooid heeft. Nou, top. Weg met die vent.

6 november 2015 om 13:54

Lens zou ook nog vanaf rechts kunnen spelen terwijl Promes nu de enige is als je Robben op links wil hebben (waar hij volgens mij het beste rendeert).

Cillessen
Tete
Veltman
Van Dijk
Riedewald
Wijnaldum
Clasie
Sneijder
Promes
Huntelaar
Robben
6 november 2015 om 13:56

Inderdaad, Hendrix vind ik veel beter dan vejinovic en ook goed voor de toekomst. Sowieso hebben PSV spelers laten zien op CL niveau mee te kunnen voetballen, dat moet toch ook een teken zijn dat het wel goed zit.

6 november 2015 om 14:30

Wat een lachwekkende opstelling zeg... Die verdediging is echt belachelijk.

Janmaat - Van Dijk - Indi - Pieters

Dat had de meest logische verdediging geweest, gezien de huidige blessures

6 november 2015 om 14:41

Denk niet dat Indi nog opgeroepen zal worden, die is helemaal met de grond gelijk gemaakt na zijn wanprestaties in Oranje.

Pieters hoort er wel bij te zitten, nu al een aantal jaren een vaste basisspeler bij een goed draaiend Stoke.

6 november 2015 om 14:49

Tete- Veltman - van dijk - Kongolo

Zou ik wat meer in zien. Ik ben geen fan van Janmaat en al helemaal niet van Indi!

Beste laatste linie mogelijk, mits iedereen dit, is in mijn ogen:

Tete - de Vrij - van Dijk - Willems

6 november 2015 om 16:44

Feyenielz, Janmaat, Indi en Pieters?

Ieder zijn eigen mening, maar die opstelling is in het geheel niet "logischer" dan die waar je zelf om moet lachen. Indi is uitgekotst, Janmaat simpelweg gepasseerd door Tete. Achterin heeft Bruma het de laatste paar wedstrijden (als een van de weinigen) nog best goed gedaan. Alleen Van Dijk ligt in jouw opstelling nu echt voor de hand. De rest is absoluut geen zekerheid. Pieters zit al jaren niet meer bij Oranje, en zou nu een zekerheidje moeten zijn? Op basis waarvan dan?

6 november 2015 om 18:39

Ik co sign op deze verdediging voor de toekomst en hiermee wereld kampioen worden in 2018.

7 november 2015 om 00:24

Nee mits fit Vlaar.

9 november 2015 om 19:34

Alsjeblieft Veltman!! Niveau fc Groningen!! Zeer matig!

6 november 2015 om 13:35

Inderdaad, Elia, prima zaak dat hij terug is. nu Karsdorp nog. Heeft toch ook de vorm van zijn leven en wordt over het hoofd gezien. Weliswaar geblesseerd geweest, maar topper in spé.

6 november 2015 om 13:42

Karsdorp was geblesseerd en was tegen ADO nou niet geweldig in vorm,vind wel terecht dat hij er niet bij is. Maar Huntelaar en Vejinovic in oranje das echt belachelijk.

6 november 2015 om 13:45

Karsdorp moet terecht Janmaat en Tete voor zich laten.

6 november 2015 om 13:50

Wat dacht je van Veltman en Klaassen dan?

6 november 2015 om 16:47

Klaassen heb ik al weken niks goed zien doen, die had er van mij nu uit gemogen, al heb je weinig alternatieven op dit moment. Veltman begint juist weer steeds beter te worden, na een lange slechte periode.

Ik had Karsdorp ipv Janmaat prima gevonden. Janmaat moet eerst weer echt goed worden, tot dat moment mogen jonge gasten die nu goed zijn, in oranje. Maar misschien wil de bondscoach hem juist weer wat vertrouwen geven door in oefenwedstrijden weer in te stromen.

6 november 2015 om 13:49

Op basis van wat verdient Elia het dan? Hij heeft twee leuke wedstrijden bij Feyenoord gespeeld en verder zie je hem niet... Vejinovic is ook belachelijk, terwijl ik niet mag zeggen wat ik van de selectie van bijvoorbeeld Veltman en Klaassen (erg uit vorm) vind, anders krijg ik een ban. Heb je namelijk al vaker uitgelaten over de spelers van een bepaalde club die worden geselecteerd door Blind.
Ik hoop dat we allebei de wedstrijden keihard verliezen, zodat we eindelijk een nieuwe, objectieve bondscoach krijgen!

6 november 2015 om 19:12

Haha jij zeikt alleen maar over wie er allemaal bij zitten, maar doet niet eens de moeite om 'betere' alternatieven te noemen. Wie moet erin dan? Tete, Veltman en Riedewald blinken elke wedstrijd uit bij Ajax. En wie is er beter dan Klaassen dan? Davy Propper komt nog tekort, dat zag je in zijn vorige interland. Ik weet niet welke spelers jij er zo graag in zou zetten, want volgens mij zijn er geen goede spelers meer.

7 november 2015 om 19:05

Lens, Pieters, Fer, Indi, Van Aanholt, N. de Jong, Bacuna zijn allen voorbeelden van spelers die al wat meer ervaring hebben en in een grote competitie spelen... Ik zou altijd daarvoor kiezen!

9 november 2015 om 19:45

Ze blinken echt wel uit op Europees niveau!! Geweldige spelers de jongens van Ajax. En dan zeggen dat Propper tekort komt!! De laatste maanden geen voetbal meer gezien?? BV ajax - PSV gemist?? O Ja die Tete is wel een goed spelertje( Net geen Karsdorp maar toch!)

6 november 2015 om 14:06

Toch wel typisch dat toen hij in bloedvorm bij Vitesse zat niet werd opgeroepen en nu hij uit vorm is bij Feyenoord dat hij wel word opgeroepen!

6 november 2015 om 14:27

Is Zoet van reserve eerste keeper naar buiten de selectie keeper?

6 november 2015 om 15:18

Zoet was de 3e keeper van het NL elftal (achter Krul en Cillessen). Hij is nu blijkbaar gepasseerd door Stekelenburg en Vermeer terwijl Krul geblesseerd is. Van 3e keeper naar 5e keeper dus.

6 november 2015 om 16:49

Ik vind dat dus heel kwalijk van Blind. Dan mag de 3e keeper eindelijk een keer een wedstrijd spelen, en dan degradeer je hem direct 2 plekken. Zo sloop je een speler. Heel, heel erg stom.

Ik had Robben thuis gelaten zo dat hij bij Bayern kan opbouwen je zal net zien dat het weer fout gaat..

6 november 2015 om 13:16

Als Robben verstandig is, bedankt hij voor deze nutteloze oefenpotjes. Er zijn wel belangrijkere dingen voor die jongen.

6 november 2015 om 13:46

Waarom dan. Hij kan juist weer ritme opdoen in oefenpotjes. Als hij aangeeft 1 helft te spelen komt hij in zijn ritme en zijn aantal interlands gaat omhoog. Vrij logisch.

6 november 2015 om 13:56

Omdat het toch wel heel fout is gegaan op dat vlak met Robbe bij oranje.... Lijkt me toch duidelijk.

6 november 2015 om 14:18

Wat een onzin. Hij begon toen en raakte toevallig geblesseerd. Als hij gewoon lekker in z'n ritme wil blijven moet hij gewoon minuten in wedstrijden maken. Kan hij lekker zelf aangeven hoeveel minuten en Blind zal hem volgen.

En het zijn oefenpotjes, de druk is er in minderde mate en de duels zijn vaak minder hard.

6 november 2015 om 16:50

Robben is een voetballer. Hij speelt bij Bayern weer, en dus is het verantwoord om te spelen. En dus kan dat ook bij Oranje. Voetballen bij Oranje is niet gevaarlijker dan voetballen bij Bayern.

Ik mag het niet zeggen waarschijnlijk, maar ik hoop dat we twee keer verliezen. Anders wordt er zowel in de top van de Knvb als bij de technische staf niets veranderd. We zijn zogenaamd aan het 'bouwen'. Er moet een verandering plaatsvinden, alleen meer druk van buitenaf kan daarvoor zorgen.

6 november 2015 om 13:13

Inderdaad. Bouwen? Verandering? Het enige verschil t.o.v. vorige interland is dat van Persie er niet bij is.

6 november 2015 om 13:32

Vind ik anders al een hele positieve verandering. Zo veel mensen die vergeten zijn hoe slecht van persie heeft gespeeld voor het nl elftal. Hij heeft veel doelpunten gemaakt, maar meesten in oefenpotjes tegen een san marino.

6 november 2015 om 13:34

En dat Vejinovic erbij zit. Met Tete, Riedewald en Bazoer heb je zeker spelers die in 2018 kans maken op een basisplaats. Dus in dat opzicht ben je wel aan het bouwen. Ik hoop deze opstelling te mogen zien. Echter snap ik wel dat hij Sneijder niet zal passeren.

Stekelenburg
Janmaat
Bruma
Van Dijk
Riedewald
Bazoer
Wijnaldum
Clasie
Robben
Huntelaar
Elia
6 november 2015 om 13:38

Tete, Riedewald en Bazoer (voorselectie) zaten al wel eens bij het Nederlandselftal en hebben hun debuut zelfs gemaakt in de EK kwalificatie. Wat dat betreft ben je niet aan het bouwen, maar ga je op dezelfde voet verder.

6 november 2015 om 14:52

Als je met 3 18-jarigen aan het werk bent die nu al bij de betere spelers van de Eredivisie horen dan ben je aan het bouwen aan een team ja. Dat het nu zo klote gaat daar hebben die jochies geen schuld aan. Deze jongens horen op dit moment bij Oranje te zitten, maar nog geen basis. Met name Bazoer. Die is op zijn positie op dit moment gewoon 1 van de besten van Nederlandse spelers. Tete en Riedewald zijn leuke spelers maar zijn er natuurlijk ook bij uit gebrek aan beter. Echter zie ik die in de toekomst ook gewoon vaste waardes worden. Op dezelfde voet verdergaan wil ik het dan ook niet noemen. De oudere spelers lieten te weinig zien. Robben weer geblesseerd als we hem nodig hebben. Van Persie die zelfs tegen kleine landen geen 2,3 doelpunten meer maakt. Sneijder af en toe redelijk, maar meestal ook gewoon slecht. Je hebt als coach nu de kans tot 2018 om te verjongen en de beste spelers van de volgende generatie te laten wennen aan Oranje. De Jong, Robben (die tegen die tijd elke week een blessure oploopt), Van Persie en Huntelaar zijn er dan niet meer bij hoor.
Blind maakt rare keuzes, maar dat zijn Vejinovic, Veltman, El Ghazi geweest. De rest is nog enigszins te verklaren omdat ze op een positie spelen die onderbezet is. Maar Blind moet iets doen, en wij weten het allemaal beter. Ik denk persoonlijk dat hij door de fitheid van Clasie er een CVM bij wilde halen en dat hij koos tussen Vejinovic en Hendrix. Hij koos de oudste.

6 november 2015 om 15:16

Van Persie was anders op het WK nog beslissend, je weet wel, he grootste sport toernooi ter wereld.

6 november 2015 om 15:31

Meer dan de helft van zijn doelpunten zijn tegen grote voetballanden geweest dus je praat gewoon onzin.

Italie 4x
Turkije 4x
Brazilie 3x
Portugal 3x
Mexico 3x
Argentinie 2x
Duitsland 2x
Engeland 2x
Frankrijk 2x
Rusland 2x
Spanje 2x
Uruguay 2x

Opvallend genoeg heeft hij juist tegen de kleine landen meestal maar 1x gescoord.

6 november 2015 om 16:06

@ arsen(e)al,

Iedere speler scoort vaker tegen kleinere landen, en Van Persie scoorde zijn meeste doelpunten niet tegen San Marino maar tegen Hongarije. In totaal maakte Van Persie maar 15 doelpunten in vriendschappelijke wedstrijden en 35 doelpunten in kwalificatie wedstrijden en eindtoernooien, geen enkele speler heeft daarin vaker gescoord.
En ook tegen de toplanden scoort Van Persie ruim voldoende, Van Persie speelde tegen toplanden ( Spanje, Brazilië , Portugal, Duitsland, Italië , Frankrijk, Argentinië ) 18 wedstrijden en maakte 5 doelpunten, Van Nistelrooy speelde tegen die landen 14 wedstrijden en maakte 3 doelpunten, Huntelaar speelde 9 wedstrijden en scoorde nooit, Kluivert speelde 20 wedstrijden en maakte 8 doelpunten, Bergkamp speelde 20 wedstrijden en maakte 6 doelpunten, Robben speelde 16 wedstrijden en maakte 5 doelpunten.


6 november 2015 om 16:07

Goed dat je dat opgezocht hebt Fr_piet! Kun je meteen met statistieken de mond snoeren van schreeuwerige figuren als arsen(e)al, die alleen maar ongefundeerde dingen roepen om van Persie zwart te maken, terwijl we allemaal wel weten dat hij zo'n gefrustreerde Arsenal fan is, die het nog steeds niet kan verkroppen dat van Persie naar een betere club is gegaan om 1 keer in zijn leven kampioen te worden van Engeland, wat bij Arsenal absoluut niet gelukt zou zijn.

Van Persie heeft heel veel betekend voor Oranje, geweldige doelpunten gemaakt, de aanjager geweest en altijd een prachtig staaltje techniek laten zien. In tegenstelling tot Huntelaar, die wel echte spitsendoelpunten gemaakt heeft, maar op het moment dat hij het moest laten zien als basisspeler nooit thuis gaf. Mensen lijken snel te vergeten dat van Persie verantwoordelijk was voor de wederopstanding tegen Spanje, met een doelpunt die over honderd jaar nog steeds vertoond wordt. En diezelfde mensen lijken niet te snappen dat van Persie het niet in zijn eentje kon, en altijd met een nationaal team samengespeeld heeft waar maar maximaal 3 echt goede spelers in zaten. En dan nog zulke goede resultaten gehaald op 2 Wk's.

Sommige mensen zullen nooit verstand krijgen van voetbal, maar zullen het altijd blijven pretenderen.

7 november 2015 om 00:38

Hier kan ik me wel in vinden. Voor mij zijn het bepaalde trekjes die ik in hem niet mag, maar dat mensen de voetballer Van Persie bij Oranje niet zagen/zien zitten, zal ik nooit begrijpen. Vrijwel al onze grote spitsen uit het verleden faalden meestal ook als het er echt op aankwam. Daarom zijn we alleen in 88 kampioen geworden. Van Persie heeft ons geen wereldkampioen gemaakt nee, maar hij is wel een cruciale pilaar geweest in de generatie die ons zoveel moois heeft laten zien de afgelopen 10 jaar ofzo.

6 november 2015 om 16:53

Ik ben het er van harte mee eens dat er veel moet veranderen bij de Knvb. Maar twee keer verliezen in oefenwedstrijden gaat daar helemaal niets aan bijdragen, vrees ik. We zullen het voorlopig met deze mensen moeten doen. Dus dan kunnen we maar beter hopen dat Blind de zaak nog op de rails gaat krijgen. Ik heb er ook weinig vertrouwen in, maar er zit niks anders op.

9 november 2015 om 19:48

Ik hoop ook dat ze echt van de mat worden gespeeld en dat dan de Knvb dan eindelijk ingrijpt!!! Het is een schande deze bondscoach!! Hoe die met RVP om is gegaan kan niet!!

Blind denkt nu gewoon van wat mij met Ziyech is overkomen gaat mij niet nog een keer gebeuren. Want ik vind dit totaal geen Oranje materiaal. Net als Propper een slappe speler die als een zoutzak over het veld loopt. Maar je weet het nooit qua ontwikkeling in de toekomst.

6 november 2015 om 13:15

Nouja, Pröpper is toch echt wel een speler met klasse. Dat bleek ook weer tegen Wolfsburg. Vejinovic daarentegen heeft sinds zijn komst nog niks laten zien en mist daadwerkelijk ook alle handelingssnelheid en kracht om Nederlands elftal waardig te zijn.

6 november 2015 om 13:17

Helemaal mee eens, oke propper maakt nog ze foutjes, maar het is echt een klasse speler. Eerst vooruit proberen, een keer raken weet waar de ruimte ligt. Ik heb veel liever propper dan veji

6 november 2015 om 16:55

Propper heeft 1 interland gespeeld, en dat was echt dramatisch slecht. Misschien waren het de zenuwen, misschien was het iets anders, maar het was echt waardeloos. Hij krijgt vast nog wel een keer een kans, maar we moeten hem nu niet gaan zien als een soort verlosser.

6 november 2015 om 13:18

Vejinovic, die loopt regelmatig als een zoutzak over het veld. Ik had eerder Propper geselecteerd dan Vejinovic.

6 november 2015 om 15:21

Dat zijn toch spelers voor andere posities. Vejinovic speelt op 6 terwijl Propper op 10 speelt. Daar is de concurrentie met Wijnaldum, Sneijder en evt Klaassen ook wat groter.

6 november 2015 om 13:19

Als hij dat denkt dan snapt 'ie het waarschijnlijk niet helemaal, want Vejinovic mag na een Nederlandse oefeninterland gewoon nog overstappen. Hij is volgens mij namelijk alleen voor de Nederlandse jeugdelftallen uitgekomen. Bij Ziyech was het geval dat hij voor de Nederlandse jeugdelftallen uitkwam, en als je dan een interland bij een ander land gaat spelen, ook al is het maar een oefeninterland, dan mag je niet meer terug.

6 november 2015 om 15:17

Ach het is de houding van Propper waardoor je hem een zoutzak noemt. Is namelijk een klasse voetballer waarvan PSV echt niet het plafond hoeft te zijn.

hij zit ook nog in de definitieve selectie ook. Zeker niet verwacht dus knap van hem!

Zo'n jongen als Vejinovic moet je lekker het gevoel geven dat hij er een beetje bij hoort, af en toe wat oproepen en hem vervolgens in de WK kwalificatie laten spelen. Kan die ook niet meer weglopen. Slim gedaan.

6 november 2015 om 13:16

Precies, dadelijk komt het er toch nog uit en speelt hij al voor Servië

6 november 2015 om 13:23

Die jongen is inmiddels 25 jaar en ik persoonlijk zie op z'n traptechniek na geen enkele andere kwaliteit die hij beheerst waardoor hij in beeld zou mogen komen voor Oranje. Als je dit soort spelers tegenwoordig al moet selecteren om de selectie rond te krijgen, zie ik het somber in.

6 november 2015 om 13:32

Dat is zo'n beetje de allerslechtste reden om iemand op te roepen. Je selecteert iemand om zijn kwaliteiten en nergens anders om. Technisch vaardige speler, of dat voldoende is voor
Oranje vraag ik mij af.

Wat belachelijk om deze matige speler te selecteren zeg. Het is dan wel voor slechts oefenwedstrijden, maar Vejinovic toont aan in de grote wedstrijden niet thuis te geven.

6 november 2015 om 14:20

Ik had liever Hendrix gezien op de plek van Vejinovic. Ik vind Hendrix op dit moment de man na clasie op de vm-positie (bazoer reken ik niet mee voor die positie). De afwezigheid van Zoet is terecht, ook al is het alternatief ook niet allemaal top. Hoop snel af te zijn van blind. Ik heb nog nooit zo'n belachelijke keus qua bondscoach gezien. Chapeau Knvb.

6 november 2015 om 16:58

Inderdaad, dit was het moment voor Hendrix geweest. Gemiste kans.

Maar laten we Vejinovic een kans geven. Hij speelt straks misschien in Oranje, en dan moeten we hem niet direct gaan affakkelen.

6 november 2015 om 16:33

Snap het ook niet. kan me niet veel wedstrijden herinneren waarin ik vond dat hij een vd betere spelers was.
Heb al een paar wedstrijden gezien waarbij ik dacht "ik wou dat Clasie daar stond want die had m wel gehad"

Nigel de Jong? Waarom Vejinovic. Ik snap die hele Blind niet meer, wat een keuzes zeg. Moet zeggen dat ik eerst wel achter hem stond maar dat is al een stuk minder. Jammer dit, een speler oproepen die niet in vorm is en ook niet goed speelt.

6 november 2015 om 13:16

De Jong speelt momenteel niet bij AC Milan, wat voor Blind weer een (extra) reden is om hem niet te selecteren. Was juist degene die we nodig hadden in de kwalificatie wedstrijden, iemand die ervaring heeft en er strijd, mentaliteit en passie ingooit. Maar Blind houdt liever vast aan onze o-zo-geweldige eredivsie spelers.

6 november 2015 om 13:30

Precies! In de uitwedstrijd tegen Turkije Klaassen als verdedigende middenvelder opstellen???? Iemand met slechts Eredivisie-ervaring en dan niet eens als verdedigende middenvelder...terwijl je ook iemand hebt die ruim 10 jaar aan de Internationale top voetbalt....werkelijk waar onbegrijpelijk.

Tsja, nu dat je aan de toekomst moet gaan werken kan het geen kwaad eens een nieuwe te proberen in een oefenwedstrijd...maar dat hij De Jong niet opriep in de cruciale wedstrijden was echt een blunder van de allerbovenste plank.

6 november 2015 om 13:19

De Jong zit week in week uit op de bank. Die stelt niks meer voor, denk dat zijn carriere op het hoogste niveau afgelopen is.

6 november 2015 om 13:26

Dan nog kan Nigel De Jong meer brengen dat een speler als Vejinovic. Heitinga zat destijds ook altijd op de bank bij Everton, maar was een vaste waarde in Oranje en speelde altijd goed. Vejinovic is alleen nuttig als er veel ruimte op het middenveld is en het tempo niet te hoog ligt. In de Eredivisie kom je daar wel eens mee weg, maar bij Oranje wordt zo'n speler overlopen.

6 november 2015 om 16:39

Ben niet blij met vejinovic maar De Jong is echt nooit een topper geweest.
Niets meer dan een schopper die op basis van inzet afentoe mee mag doen maar zeker geen dragende speler.

6 november 2015 om 17:01

De Jong nooit een topper geweest

De Jong was samen met Van Bommel de motor van oranje tot en met de WK finale van 2010, die samen de rest van het elftal in staat hebben gesteld om te voetballen. De Jong verdient een lintje voor zijn prestatie in 2010, maar kennelijk merkt niet iedereen op wat voor werk er door hem is verricht.

Top, Stekelenburg zit er ook weer bij!

Raar dat Robben er alsnog bij zit. Kreeg toch de indruk dat hij deze duels liever laat schieten.

Gewoon een logische selectie, alleen Indi hoort erbij te zitten. Verder weinig rare keuzes. Veltman ook terecht erbij. Vejinovic verrassend, maar kan naast Clasie juist wel goed uitpakken. Maar denk niet dat Vejinovic basis za staan.

6 november 2015 om 13:31

Totaal niet logisch. Kleuters als Veltman, Van Beek, Kongolo horen er niet bij te zitten. Verdedigers van het NL elftal moeten zijn Janmaat, Van der Wiel (pakt wel weer zijn vorm terug), Van Dijk, De Vrij, Douglas, Willems, Pieters en eventueel Indi, Tete, Vlaar (indien fit).

6 november 2015 om 13:55

Goed verhaal man. Van der wiel heeft intussen laten zien dat hij met al zijn ervaring geen toegevoegde waarde is. Willems, Vlaar en de Vrij zijn geblesseerd en kunnen dus niet opgeroepen worden.

6 november 2015 om 17:07

En Van Beek zit er helemaal niet bij...

Van der Wiel heeft een vorm ver onder het vriespunt, oranje is niet de plek om hem naar zijn vorm te laten zoeken. Pieters zit er al jaren niet bij en is ook in Engeland niet tot enige hoogte gestegen. Douglas? Kom op man. Kunnen lopen is niet genoeg om in oranje te staan.

Van de paar fitte spelers die jij noemt, ben ik het eens met Tete en Indi. Die laatste moet weer in de groep opgenomen worden. Hij is de fout ingegaan, maar moet niet als een paria buiten gezet worden. Veltman en Kongolo meenemen is prima. Met al die blessures kan je nauwelijks anders, ook al zou je willen.

6 november 2015 om 13:39

laten we ophouden over Indi, die kan niet voetballen. Technisch zeer beperkt, regelmatig in voor een domme fout, regelmatig pakt ie een domme kaart. Zou ie dom zijn?

6 november 2015 om 13:49

Als verdediger hoef je niet te kunnen voetballen. Inleveren bij Sneijder en andere spelers.

6 november 2015 om 14:05

Volgens mij speelt Indi na Robben bij de beste club van alle Nederlandse spelers. In Porto wordt die wel gewaardeerd, elke week basis, CL, en zelfs captain geweest. In Nederland zien we liever een voetballende verdediger blijkbaar.

6 november 2015 om 14:16

Ik vind het ook nog steeds bijzonder dat hij het bij porto (redelijk) goed doet, maar bij oranje over het algemeen opvalt door domme fouten.

9 november 2015 om 16:58

elke week basis? Vorig seizoen al niet (24 wedstrijden in totaal) en dit seizoen staat de teller op 3 potjes....

Jeroen zoet niet bij de selectie, van 3e keeper naar nu dus 4e keeper? Vindt het wel terecht Stekelenburg en Vermeer beide beter.

6 november 2015 om 13:21

In feite vijfde keeper. Krul staat ook hoger in de pikorde.

6 november 2015 om 13:52

Ik vind Zoet ook niet goed genoeg als 1e keeper van Oranje, maar om nou te zeggen dat Stekelenburg en Vermeer beter zijn..
Hij zit in een vormdip, maar tegen Wolfsburg was hij desondanks erg attend aan het keepen.

Lachwekkend, heeft ongeveer de helft van zijn wedstrijden goed gespeeld.
Denk dat Blind een wit voetje wilt halen bij de Feyenoord aanhang of hij is gewoon bang voor nog een Ziyech situatie. Hoop dat we snel van Blind af zijn.

6 november 2015 om 13:40

Die situatie als bij Ziyech zou nog steeds kunnen, omdat het slechts oefenwedstrijden zijn. Ik vraag me overigens af of Vejinovic überhaupt ooit het niveau van Oranje zal halen. Was bij Vitesse nooit een uitblinker in topwedstrijden en speelt bij Feyenoord ook niet goed zodra hij een beetje onder druk komt.

De mooie tijden van Nederland zijn voorbij, over 5 jaar is Nederland geen grootmacht meer. Het probleem is dat we niet flexibel genoeg zijn. We blijven stoïcijns vast houden aan een voetbal filosofie die niet meer werkt.

En daar gaat de gehele geloofwaardigheid van de bondscoach.
Speler word niet geselecteerd omdat ze geen wedstrijdritme hebben maar toch een speler selecteren die de laatste weken wissel is en minder minuten heeft gemaakt dan een speler die je niet oproept. Ja ja , stiekem wilt blind de Boer opvolgen bij Ajax hij overdrijft het nu wel heel erg. veijnovic heeft niks te zoeken in Oranje maar Veltman idem doe mij maar van Beek meer talent en meer aspecten die een centrale verdediger nodig heeft

6 november 2015 om 13:17

Ik ben het met je eens ovet Vejinovic maar ik snap de haat niet op Veltman.

Doe gozer speelt al weken lang geweldig, gisteren ook weer.

6 november 2015 om 13:18

Die*

6 november 2015 om 13:26

Verspeelde anders een aantal keren knullig de bal, als dat al geweldig is voor een verdediger..
Ook de eigen doelpunt tegen Fey en het vrij laten koppen door Fernandao in Turkije waren twee beslissende fouten.

6 november 2015 om 13:32

Vejinovic en Veltman hebben beide niks te zoeken in Oranje. Veltman speelt net als Veijinovic aardig maar niet meer dan dat. Dat is geen haat maar gewoon realiteit. Goed dat Bazoer erbij geroepen is!

6 november 2015 om 14:24

@nl_ajax

Ik ben het met je eens over Veltman, na de wedstrijd tegen PSV is hij inderdaad beter gaan spelen. Geldt ook voor Bruma, die vind ik zeer sterk spelen voor zijn doen. Echter blijven mensen lekker meeroepen om hem te bashen, om goedkoop te scoren.

6 november 2015 om 17:13

Bruma was ook een van de weinigen die in Oranje nog een acceptabel niveau haalde, de laatste wedstrijden.

Ik vrees dat we gewoon nooit meer van dit gedoe over "ajax-bril" afkomen. Als hij een Feyenoorder selecteert, wordt dat gezien als een bevestiging van de "ajax-bril". Dan houdt het natuurlijk gewoon op. Mensen zien wat ze willen zien.

Hoe doet Van Ginkel het bij Stoke?

6 november 2015 om 13:21

Begon sterk, maar is inmiddels verwezen naar de bank. Valt nog wel regelmatig in, maar zeker in het begin had ik er meer van verwacht. Speelt wel goed als hij invalt al weet hij nog niet bepaald zijn stempel te drukken op een wedstrijd, al is dat ook lastig met invalbeurten van twintig minuten. Dadelijk in de drukke decembermaand zal hij zijn kans wel weer een keer krijgen.

6 november 2015 om 15:29

Heeft gewoon een domme keus ook gemaakt weer als je het mij vraagt. Al had die mischien niet heel veel keus gezien Chelsea hem niet wilde verkopen.

Zal Blind met Vejinovic niet dezelfde fout willlen maken als met Ziyech of wat is hier het idee van? Vejinovic is wekelijks een van de zwakkere schakels en nu opeens zit hij bij Oranje. Vraag me ook af waarom hij nu opeens alle Feyenoorders bij de selectie moet halen. Als het er om gaat zijn ze niet nodig en nu mogen ze even opdraven. Zou me niks verbazen wanneer ze allemaal 90 minuten in de benen krijgen.

6 november 2015 om 13:21

Ik denk dat Blind hem het gevoel wil geven dat hij er bij hoort.

Je weet het nooit in het voetbal, dadelijk komt het er toch nog uit bij hem. Idem voor Maher, maar die kan al niet meer voor Marokko uitkomen.

6 november 2015 om 13:30

Tsja.. ziyech is toch iemand met een stuk meer kwaliteit en is een stuk getalenteerder dan deze vejinovic. Die had hij inderdaad wel het gevoel moeten geven dat hij erbij hoorde, bij vejino zie ik de drang daartoe niet echt.

6 november 2015 om 13:24

Vermeer is gewoon logisch en Kongolo doet zijn taak als linksback gewoon goed en defensief toch de beste back die we hebben. Elia snap ik niet waarom er vraag tekens bij zijn. Het is gewoon een goede buitenspeler . Alleen Vejenovic is een rare er tussen

6 november 2015 om 14:10

Klopt, maar toch koos hij afgelopen interlands voor Riedewald als linksback, terwijl die bij Ajax centraal speelde en Kongolo bij Feyenoord wel als linksback. Ik blijf het een vreemde vogel vinden die Blind.

De twijfels over Elia snap ik wel. Zowel tegen Ajax als tegen ADO geen enkele keer fatsoenlijk zijn man voorbij gekomen. Gooit het regelmatig op een fysieke strijd en kan niet met een flitsende beweging zijn man passeren zoals hij dat eerder deed.

Waar komt Depay opeens uitgedoken? Hij zat niet eens bij de voor selectie en zonder een basisplaats te hebben gehad zit die in de definitieve selectie

6 november 2015 om 13:26

Misschien moet je het artikelen even lezen, staat er duidelijk in.

Vejinovic is de grootste verrassing, toch ook niet echt overtuigend elke week. Maar goed het is een apart geval, zou zomaar kunnen dat het er ineens wel uitkomt, want voetballen kan hij wel.

6 november 2015 om 15:06

Ja leuk, maar misschien moet jij begrijpend lezen. Depay was uit vorm
En uit de basis, maar de laatste keer dat ik keek was hij nog steeds uit vorm en uit de basis dus op basis van wat zit hij er alsnog bij? Er zijn genoeg andere opties

6 november 2015 om 21:05

Hij is het grootste talent wat we hebben man haha. laten we anders narsingh erin zetten, of lens, veel beter...

6 november 2015 om 13:26

El Ghazi geblesseerd.

6 november 2015 om 13:29

Blind de blinde, had Ziyech beter 1x moeten laten spelen ipv Marko tot 1 interland laten komen.. nog nooit zo'n hekel aan een bondscoach gehad als nu

Wederom weer eens een opvallende selectie. Ik begrijp echt niet waarom Erik Pieters maar niet wordt opgeroepen voor het Nederlands elftal, nu vooral, nu Jetro Willems geblesseerd is.

Pieters speelt al drie seizoenen prima bij Stoke City. Hij houdt zich prima staande, ook tegen de grotere clubs en hij wordt nooit opgeroepen voor het Nederlands elftal. Dat Memphis Depay erbij zit, kan ik op zich nog wel begrijpen en ja, hij maakt geen goede indruk dit seizoen, maar ik denk dat je hem nu beter het vertrouwen kan geven en ik denk en hoop dat Depay volgend seizoen wel goed presteert.

Persoonlijk zou ik deze selectie samenstellen:

Keepers: Jasper Cillessen ( Ajax ), Maarten Stekelenburg ( Southampton ) en Kenneth Vermeer ( Feyenoord ).

Verdedigers: Daryl Janmaat ( Newcastle United ), Kenny Tete ( Ajax ), Sven van Beek ( Feyenoord ), Joël Veltman ( Ajax ), Virgil van Dijk ( Southampton ), Jaïro Riedewald ( Ajax ), Erik Pieters ( Stoke City ) en Terence Kongolo ( Feyenoord ).

Middenvelders: Jordy Clasie ( Southampton ), Riechedly Bazoer ( Ajax ), Davy Pröpper ( PSV ), Daley Blind ( Manchester United ), Georginio Wijnaldum ( Newcastle United ) en Wesley Sneijder ( Galatasaray ).

Aanvallers: Quincy Promes ( Spartak Moskou ), Eljero Elia ( Feyenoord ), Bas Dost ( VFL Wolfsburg ), Klaas Jan Huntelaar ( Schalke 04 ), Arjen Robben ( Bayern München ) en Memphis Depay ( Manchester United ).

Cillessen
v.Beek
v.Dijk
Riedewald
Janmaat
Clasie
Wijnaldum
Pieters
Sneijder
Dost
Robben
6 november 2015 om 13:28

Vermeer, Van Beek, Veltman, Riedewald, Kongolo, Propper, Elia eruit graag. Geen Nederlands elftal niveau.

Tete, Bazoer kan ik nog wel meeleven.

6 november 2015 om 13:47

@rochester

Pieters heeft de kwaliteiten niet om die rol in te vullen denk ik. Als je die formatie hebt, kan je daar beter Blind neerzetten (bij afwezigheid van Willems). Verder zou ik Dost omruilen met Robben. In een 2-spitsen systeem gaan beide spelers voor de goal. Dus dan zou Robben aan de rechterkant beter renderen als hij zijn linker wil gebruiken.
Maar Blind zal ongetwijfeld 4-3-3 blijven spelen en dan hoop ik dat Elia zijn kans krijgt.

6 november 2015 om 13:54

@ Laligathomas,

Even al jouw namen afgaan:

- Kenneth Vermeer. Hij keept toch gewoon prima bij Feyenoord? Hij zal geen eerste keeper worden, maar aangezien Cillessen geen penalty's stopt en Vermeer (en eigenlijk ook Stekelenburg) wel penalty's tegen kunnen houden, zou ik Vermeer er wel bijnemen. Verder is Krul geblesseerd tot het einde van dit seizoen en in Zoet zie ik hooguit een derde doelman voor het Nederlands elftal.

- Sven van Beek. Hij speelt toch gewoon prima bij Feyenoord? Oké, zijn eigen goal tegen ADO Den Haag was knullig en hij kan nog wel 'n paar (kleine) punten verbeteren, maar hij is nog jong en heeft nog genoeg tijd. Ik zou van Beek nu zeker oproepen, aangezien de Vrij geblesseerd is, Martins Indi en Rekik geen basisplaatsen hebben bij hun clubs.

- Joël Veltman. Ik heb hier zelf ook een paar keer gezegd dat ik geen fan ben van Veltman, maar ik moet zeggen: de laatste tijd speelt hij wel iets beter. Hij maakt nog steeds fouten (vind hem nog steeds fysiek te zwak en verdedigend laat hij nog weleens steken vallen), maar er zit wel 'n beetje vooruitgang in en nee, ik ben nog steeds geen fan van Veltman, maar ook niet van Bruma.

- Jaïro Riedewald. Speelt prima bij Ajax en ja, hij maakt foutjes, maar hij is pas 19-jaar en ik weet zeker dat als je een ervaren speler naast Riedewald neerzet, die hem coacht, dat Riedewald ook 'n stuk beter zal gaan spelen.

- Terence Kongolo. Als linksback vind ik het hem wel goed doen bij Feyenoord en aangezien Willems geblesseerd is en Blind onvoorspelbaar in z'n spel is (de ene wedstrijd speelt hij redelijk goed tot gewoon prima, de andere wedstrijd wordt hij aan alle kanten voorbijgelopen alsof hij er niet staat, zowel als verdediger als middenvelder), zou ik Kongolo gewoon oproepen.

- Davy Pröpper. Speelt gewoon prima bij PSV en in mijn ogen verdient Pröpper op dit moment meer een oproep, dan Marko Vejinović, die ik nog niet echt goed vind spelen bij Feyenoord.

- Eljero Elia. Speelt sinds zijn komst naar Feyenoord op zich wel prima. Natuurlijk weet iedereen dat hij eigenlijk nog beter kan, maar hij is wel van meerwaarde voor Feyenoord en ik zou Elia nu zeker oproepen, aangezien Depay niet de makkelijkste periode meemaakt, Robben net terug is van een blessure en el Ghazi geblesseerd is.

6 november 2015 om 15:20

Kan me erg vinden in jouw opstelling.

6 november 2015 om 15:29

Lood om oud ijzer. Bijna dezelfde selectie als Blind zie ik.

En dat is logisch, want die selectie is zo gek nog niet.

Belachelijke selectie, je moet altijd gewoon de beste spelers selecteren en niet kijken naar de toekomst. Nederlands elftal is geen opleidingselftal!!!
Mijn team:

Cilissen
Janmaat/van der Wiel - Van Dijk - Douglas - De Vrij - Pieters/willems
N.de Jong - Sneijder - Wijnaldum/clasie
Robben - Depay/huntelaar

Bank: Krul/stekelenburg/vorm, Indi, Promes, Blind, Van Persie, Dost etc.

6 november 2015 om 15:25

Normaal gesproken zou ik het met je eens zijn dat het NL elftal geen opleidings elftal is. Maar nu even niet.

We spelen tot September 2016 geen enkele wedstrijd van betekenis en moeten dus aan een elftal gaan bouwen het komende jaar dat er dan staat en de strijd aan kan gaan met Frankrijk voor het WK 2018. Jongens als Nigel de Jong, Huntelaar en Van Persie worden alleen nog maar minder en zijn er dan waarschijnlijk niet meer bij.

Hou dan Robben en Sneijder voor de ervaring (kwaliteit/vuur hebben die nog) en vul de rest aan met gretige jonge spelers die beter worden.

Onbegrijpelijk dat Vejinovic geselecteerd is maar verder kun je op papier best een aardig team neerzetten. Depay is ondanks zijn vormcrisis nog iets beter dan Elia op dit moment.

Cillessen
Tete
Van Dijk
Riedewald
Kongolo
Bazoer
Clasie
Robben
Sneijder
Depay
Dost
6 november 2015 om 13:51

Als ik dit zo zie dan vind ik het Nederlands elftal lang niet zo slecht als ik dacht. Er zit lekker veel talent in en ervaren jongens die op hoog niveau spelen. Dan mis je ook nog spelers zoals Strootman, Willems en De Vrij.

De kwalificatie voor Frankrijk was dramatisch maar Rusland moet toch makkelijk te halen zijn? We zijn toch echt wel beter dan Zweden, dus moeten we gewoon zorgen dat we met Frankrijk voor de eerste plek strijden.

Dit gaat niet goed jongens, was het niet onze bondscoach die zei: spelers moeten minuten maken, moeten scherp en fris zijn? Nou naar mij weten zit Daley Blind en Depay op de bank bij Manchester en zijn deze twee juist verre van scherp en fris zijn. Dan selecteer hij Robben? Tuurlijk onze best man, maar is het niet verstandiger om hem buiten de selectie te laten? Je zult net zien.. En ook heeft niet behoorlijk veel minuten in de benen. Dan gaan we richting Vejonovic (schrijft het waarschijnlijk verkeerd) maar dat kan echt niet jongens... Kom op. Dan maar liever Nigel de Jong of Leroy Fer. Iemand met pit!!

Propper speelt Luiz Gustavo weg en Vejinovic zat op de bank tegen Ajax. Toch is Vejinovic wel en Propper (al 4 doelpunten dit seizoen) niet geselecteerd..

6 november 2015 om 13:44

Propper was helemaal niet zo goed tegen Gustavo en hij speelt op een andere positie dan Vejinovic. Beide horen niet thuis in het Nederlands Elftal maar daar zijn er wel meer van.

Wel veijonivic en geen propper?? Weet Blind wel dat hij bondscaoch is van voetbal en niet van een andere sport??

Hoe bedoel je Ajax(verleden)

Doel: Jasper Cillessen (ajax), Maarten Stekelenburg (ex-Ajax), Kenneth Vermeer (ex-Ajax)

Verdediging: Jairo Riedewald (ajax), Kenny Tete (ajax), Joël Veltman (ajax)

Middenveld: Riechedly Bazoer (ajax) Daley Blind (ex-Ajax), Davy Klaassen (ajax), Wesley Sneijder (ex-Ajax), Marko Vejinovic (ex-Ajax)

Aanval: Eljero Elia (ex-Ajax), Klaas-Jan Huntelaar (ex-Ajax), Quincy Promes (ex-Ajax)

En dan nog: Bast Dost (wil graag naar Ajax)

Dat heeft die Blind goed voor elkaar!!

6 november 2015 om 14:16

Ja dus alsof dat nooit eerder is voorgekomen. Ajax heeft altijd een flink aandeel in Oranje gehad. Vejinovic, Elia, Promes en Dost erbij opnoemen vind ik wel heel erg ver gezocht.

De Vrij, Willems, Vlaar, Strootman zijn allen geblesseerd of spelen niet. Fer speelt een divisie lager. De Guzman speelt weinig.

Enige echte discussie die je zou kunnen voeren vind ik is of Pieters echt zo slecht is en wellicht die Hendrix of Propper ipv Vejinovic.

6 november 2015 om 15:16

Is ook met een knipoog bedoeld Ansjo!

6 november 2015 om 19:48

Waar Fer speelt is nog altijd hoger dan de Eredivisie..

De focus moet vanaf nu gaan liggen op de spelers die er tijdens de kwalificatie voor het WK 2018 moeten staan. Cillessen in de goal, verdediging Janmaat, Van Dijk, Riedewald (liever de Vrij maar geblesseerd), Kongolo (liever willems maar geblesseerd). Centraal blok met Bazoer en Clasie (wijnaldum is net wat aanvallender, Strootman het liefst hier als hij niet meer geblesseerd is). Dan drie man er voor, Robben op rechts, Sneijder op 10 (hij kan het nog wel aan in 2018) en op links Depay maar op dit moment zou ik kiezen voor Eljero Elia. In de spits zou ik voor Bas Dost kiezen, maar L De Jong zit er toch wel dicht achter

6 november 2015 om 15:31

Waarom? Hebben Sneijder, Robben, Van Persie ook niet gedaan. Als je goed genoeg bent, ben je oud genoeg.

Als ik Vejinovic was had ik het niet eens geaccepteerd eerlijk gezegd. Wat heeft die nou in de toekomst bij Oranje te zoeken? Helemaal niets, bij Bosnië of Servië heeft hij veel meer kans om veel duels te spelen.

Het is natuurlijk bewonderenswaardig als hij voor Nederland kiest omdat hij er meer binding mee heeft maar voor zijn carrière is het wellicht dus niet de beste keuze.

Verder geen vreemde selectie, Depay is hopeloos uit vorm dus die mis ik eigenlijk echt niet en hij is niet 100% fit geloof ik. Misschien mag Pröpper in plaats van Klaassen, die vind ik de laatste tijd veel te weinig brengen.

Met het selecteren van Marko Vejinovic onderstreept Danny Blind eens te meer dat hij niet dezelfde megablunder wil maken zoals bij het doelbewust negeren voor Oranje van Hakim Ziyech. Waarbij diezelfde Blind voorbij gaat aan het feit dat Ziyech als voetballer van een heel andere orde is als Vejinovic. Sinds laatstgenoemde bij Feyenoord speelt heb ik de middenvelder die ook nog voor Bosnië of Servië zou kunnen uitkomen, nog niet zien uitblinken zoals in zijn Vitessetijd.

Ik snap dat nut van het bouwen van een team niet helemaal. Je moet toch gewoon de spelers opstellen die op dit moment het beste zijn, de keren dat het ze bij Oranje samenspelen heb je naar mijn mening niet genoeg tijd voor. Laat ze elke week bij hun club spelen dan zien we tegen die tijd wel weer wie de 11 beste zijn.

6 november 2015 om 13:59

Lol wat valt daar niet aan te snappen dan? Dit zijn oefeninterlands en voor spelers is het belangrijk dat er zoveel mogelijk vastigheid in een elftal zit. Helemaal in zo'n jong elftal. Deze oefeninterlands zijn gewoon oefenpotjes en heel veel zal er niet aan de selectie veranderen komende paar jaar.

6 november 2015 om 14:04

Ik snap wel wat het inhoud maar niet wat het nut daarvan is, vastigheid voor die paar wedstrijdjes die je per jaar speelt gaat echt niet lukken naar mijn mening!

6 november 2015 om 14:18

Denk als je continue de selectie omgooit slechter is dan probeert vastigheden in te bouwen ook al ben je niet vaak bij elkaar. De basis van Oranje moet ook wel gewoon bekend zijn ongeveer voor de volgende 3 jaar.

6 november 2015 om 14:20

Klopt, maar het is moeilijk in te schatten hoe de spelers er over 3 jaar voor staan.
Je kan dus niet met zekerheid stellen dat deze jongens over 3 jaar het WK aankunnen en dat er dan misschien alweer andere jongens beter(in vorm) zijn en op hun positie kunnen spelen.

Hierbij mijn ideale opstelling en dan vooral gekeken naar huidige vorm.

Het is een oefenwedstrijd dus waarom niet iets proberen. Zeg niet dat je moet gaan experimenteren maar je kan best een keer beginnen met Dost in plaats van Huntelaar vind ik.

Cilissen
Tete
Veltman
van Dijk
Riedewald
Wijnaldum
Sneijder
Bazoer
Robben
Dost
Elia
6 november 2015 om 14:01

Aardige opstelling wel, ja. Ik denk dat met Dost in de spits niet eens experimenteren is. Hij is op dit moment gewoon beter dan Huntelaar.
Maar zeg nou zelf, het is toch verschrikkelijk dat je rechtscentraal moet kiezen tussen Veltman en Bruma omdat je gewoon niet beter hebt. Daarmee ga je geen hoge ogen scoren!

6 november 2015 om 14:09

Haal die Veltman toch eens weg joh...wat doet die kerel toch telkens in de basis bij ajax en Oranje? Niemand in heel Nederland ziet het zitten in die jongen, behalve als je iets met ajax te maken hebt.. Ik begrijp er werkelijk niets van!

6 november 2015 om 14:13

Weet jij momenteel een beter alternatief? Aan je clubvoorkeur te zien zal je vast en zeker met een Van Beek komen maar ik ben benieuwd of je met iets serieus komt. Bruma en Veltman is lood om oud ijzer en de overige alternatieven zijn toch ook niet veel beter dan Veltman? Het is gewoon pure armoede behalve De Vrij maar die is geblesseerd.

6 november 2015 om 14:24

Clubvoorkeur....zucht. Wellicht moet ik, voor het eerst sinds wat? 12 jaar...? die afbeelding maar eens aanpassen, dan hoef ik niet telkens aan al die kortzichtige denkers uit te leggen dat ik geen Feyenoord supporter ben.

Maar goed, dat geheel; ter zijde, geloof wat je wil. Bruma en Veltman zijn inderdaad om het even, het is inderdaad pure armoede en ja ook van Beek is momenteel nog niet veel beter. Wel zie ik in van Beek een potentieel betere verdediger. Maakt over het algemeen erg weinig (beslissende) fouten.
Maar goed nogmaals, in mijn optiek is het zo dat als je verdedigers gewoon te matig zijn, ga je voor slopers. Grote jongens, met veel body, waar elke tegenstander het lastig tegen heeft. Veltman is internationaal gezien een lachertje van de bovenste plank.

6 november 2015 om 15:15

De Vrij en Vlaar zouden daar moeten staan of eventueel een Indi (in vorm welteverstaan). Verder is het huilen met de pet op. Ook van Beek kan in het rijtje Veltman, Bruma. Maar wat ik al zei. We hebben niet beter

6 november 2015 om 15:26

@kalou2005 jij zou daar bijvoorbeeld liever een Douglas zien staan? wat ik overigens ook geen slechte optie vind.

6 november 2015 om 15:45

@kalou

Je naam, afbeelding en het feit dat er tussen je favoriete clubs Feyenoord staat doet mij anders vermoeden. Maar ja het is jou woord tegenover mijn constatering dus als je beweert geen Feyenoord supporter te zijn zal ik je maar geloven.

Ik zie persoonlijk niet zo veel in die Van Beek, een heel enthousiast dravertje maar blinkt toch vooral uit in lompe acties, is niet behoorlijk snel, is voetballend matig (oke, verdedigen is hoofdtaak maar goed in Nederland valt dit ook onder de criteria) en zijn vele eigen doelpunten spreken ook niet bepaald in zijn voordeel. Oogt verder ook erg paniekerig. Maar goed hij is nog jong dus zal hem niet afschrijven, echter vind ik dat die hype onder Feyenoorders wel wat minder mag.

Blind met de ajax bril. Die man weet het echt niet meer. Knvb treed nou eens op en ontsla je directeur en bondscoach en begin opnieuw.

Ben ik de enige die het raar vind dat Zoet ineens 2 plekken gedaald is in de pikorde?
Ongeacht welke speler het betreft of mijn persoonlijke voorkeur, is het toch vreemd dat iemand die een paar weken geleden nog boven Stekelenburg en Vermeer stond, nu ineens die twee boven zich heeft?

Kijkend naar de huidige selectie:

Janmaat: Goeie aanvallende back. Toekomst: Tete voor de verdedigende wedstrijden en Karsdorp.
Van Dijk en Riedewald: 2 sterke verdedigers, en op de toekomst gericht Riedewald vervangen voor De Vrij.
Kongolo: Enige LB in de selectie waarin ik iets zie, ik zie Riedewald liever CV en Blind liever op de bank. Kongolo zie ik ook liever CV, maar daar speelt die niet meer. In de toekomst: Willems

Bazoer en Clasie, beide goeie spelers die dat kunnen opvangen.
Sneijder, blijft toch een belangrijke speler.

Depay of Elia: Depay is niet in vorm.
Robben: De zekerheid in de basis
Dost: Vind hem momenteel beter dan Huntelaar, dus voor de toekomst gericht is Dost betere optie.

Stekelenburg
Janmaat
Riedewald
Van Dijk
Kongolo
Clasie
Bazoer
Robben
Sneijder
Depay/Elia
Bas Dost

Buiten Vejinovic toch een uitstekende selectie!
Omdat het toch oefenwedstrijden zijn zou ik met deze opstelling beginnen.
Stekelenburg: verdiend het, hij speelt eindelijk weer wedstrijden en keept goed.
Tete: verdedigend zeer sterk, verwacht een mooie toekomst voor die jongen als hij hard blijft werken.
Veltman: is een van de betere van Ajax. Buiten die eigen goal om speelt Veltman sterk.
Van Dijk: ontwikkelt zich goed bij Southampton, speelt zijn wedstrijden en is zelfs gekozen als speler van de maand.
Kongolo: Moet zich toch richten op de linksback positie, maar speelt hard en zuiver. Kan zich prima ontwikkelen op die positie. En kan ook uit de voeten als centrale verdediger.
Clasie: Speelt eindelijk weer bij Southampton. Verdiend misschien geen basisplaats bij Oranje omdat hij nog maar 2 weken speelt. Maar ben benieuwd naar wat hij kan toevoegen. Is echt een bijtertje die strijd levert voor elke bal. En dat hebben we nodig in Oranje!
Sneijder: Leider op het middenveld. Zou bij mij een van de eerste zijn die ik op stel.
Bazoer: Speelt laatste 2 wedstrijden niet op zijn kunnen, maar nog steeds prima. Hij is nog jong en zie hem als een van de parels van Nederland. Tegen Duitsland kies ik voor Wijnaldum.
Promes: Is een belangrijke speler in Rusland. Laatste wedstrijden van Oranje was hij wat ongelukkig maar ben benieuwd of hij is gegroeid. Tegen Duitsland kies ik voor Robben.
Dost: Geen Huntelaar, ben benieuwd wat Dost kan klaarmaken in Oranje. Maakt zijn doelpunten voor Wolfsburg. Hopen dat hij ook zijn doelpunten gaat maken voor Oranje.
Elia: Speelt laatste weken goed bij Feyenoord, paar keer beslissend geweest. Lang geleden dat hij heeft gespeeld bij Oranje. Mag het van mij laten zien tegen Wales. Tegen Duitsland kies ik voor Depay. Puur kwalitatief.

Omdat het oefenwedstrijden zijn zou ik een fris Oranje neerzetten. Kijken wat de spelers kunnen. We moeten veranderingen brengen. Met deze 11 zie je een hoop "nieuwe" zo niet frisse gezichten!

Steek
Tete
Veltman
van Dijk
Kongolo
Clasie
Sneijder
Bazoer
Promes
Dost
Elia

Logisch....veldman wel, reliek niet. Veldman laat iedere keer Europees zien een nobody te zijn. Lang leve blind, we kunnen bijna een 020-elftal opstellen. 😡 wat een loser die blind, altijd geweest.

jaja, selectie van de toekomst, hier wordt duidelijk gebouwd....

Waarom niet Pröpper dan?

Volgens mij kun je nog beter een chimpansee namen uit een kaartenbak laten trekken.

Zoet die 2 plaatsen in de pikorde daalt, Vejinovic selecteren, Nigel de Jong en Erik Pieters negeren, Riedewald selecteren en zo kan ik wel even doorgaan. Ik zeg niet dat ik met mijn voorbeelden gelijk heb, maar het is allemaal zo onlogisch. En als Blind nu vaak achteraf gelijk had,... maar dat is ook al niet het geval.

Waarom propper niet ???

Dit geeft maar weer eens aan dat Blind er niet zoveel verstand van heeft.
dit is het perfcte moment om sommige spelers uit te testen Veijnovic Veltman bruma en elia zullen nooit toppers worden.
Nu had hij de volgende apelers kunnen selecteren om te zien hoe die het deden in oranje en deze spelen allemaal op Niveau.
Douglas
Pieters
Bacuna
Ake
Anita
Castanios

Natuurlijk is ajax hofleverancier. Wat wil je met Blind als bondscoach. Heeft niks met de spelers te maken

6 november 2015 om 15:12

Ja die gedachten blijf ik ook houden in mijn achterhoofd.
Jongens zoals Riedewald en Tete zijn er nog helemaal niet klaar voor, hebben pas net 10 wedstrijden Eredivisie in de benen.. Terwijl er genoeg jongens over de grens voetballen met meer ervaring.

2020 gaan we ook miet halen. snap niet waar ze mee bezig zijm in zeist. waarom veijinovic wel maar bij proper niet doet het toch veel beter. en Stekelnburg wel maar zoet niet. die van heeft in de afgelopen 3 jaar 15 duel ofzo gekeept?. em bazosr wel en hendrikx niet?. vind dat hebdrikx het toch wat beter doet en op een hoger niveau (cl). en psv -ajax zag ke jet verschil wel met hebdrikx en bazoer. maar zal wel aan liggen dat hik bij ajax speeld?.

wales word 3-1 verlies (zonder ramsey en bale). en duitsland verwacht ik 5-0 klopt ofzo

6 november 2015 om 15:35

Ik heb een beetje het gevoel dat jij PSV fan bent maar dat ter zijde. Stekelenburg is op dit moment gewoon beter in vorm dan Zoet, Bazoer is een groter talent dan Hendrix alleen vind ik ze op de moment wel gelijkwaardig.

Propper was toch altijd de betere van de 2 van vitesse vorig jaar en dit jaa valt propper ook meer op vind ik

Beter neemt Blind een keer andere verdedigers mee. Ik bedoel Bruma is gewoon niet goed. Neem een keer een heel iemand anders mee Bram Nuytinck ofzo. Een klasse verdediger en iemand die geen druk heeft, omdat hij nog nooit bij Oranje heeft gespeeld. We moeten NU veranderen en niet tijdens de WK-kwalificatie dat is te laat.

Misschien is Elia wel een goede vervanger voor Depay. Iemand die graag wilt en zich wil bewijzen

Beter neemt Blind een keer andere verdedigers mee. Ik bedoel Bruma is gewoon niet goed. Neem een keer een heel iemand anders mee Bram Nuytinck ofzo. Een klasse verdediger en iemand die geen druk heeft, omdat hij nog nooit bij Oranje heeft gespeeld. We moeten NU veranderen en niet tijdens de WK-kwalificatie dat is te laat.

Misschien is Elia wel een goede vervanger voor Depay. Iemand die graag wilt en zich wil bewijzen

Beter neemt Blind een keer andere verdedigers mee. Ik bedoel Bruma is gewoon niet goed. Neem een keer een heel iemand anders mee Bram Nuytinck ofzo. Een klasse verdediger en iemand die geen druk heeft, omdat hij nog nooit bij Oranje heeft gespeeld. We moeten NU veranderen en niet tijdens de WK-kwalificatie dat is te laat.

Misschien is Elia wel een goede vervanger voor Depay. Iemand die graag wilt en zich wil bewijzen

Beter neemt Blind een keer andere verdedigers mee. Ik bedoel Bruma is gewoon niet goed. Neem een keer een heel iemand anders mee Bram Nuytinck ofzo. Een klasse verdediger en iemand die geen druk heeft, omdat hij nog nooit bij Oranje heeft gespeeld. We moeten NU veranderen en niet tijdens de WK-kwalificatie dat is te laat.

Misschien is Elia wel een goede vervanger voor Depay. Iemand die graag wilt en zich wil bewijzen

Tsja. Ik vind het maar een matige selectie. Dat komt niet per se omdat het selectiebeleid niet klopt, maar meer doordat er gewoon weinig goede Nederlandse voetballers zijn.

Matige speler voor een matige selectie. Niet dat het op dit moment uitmaakt wie er wordt opgeroepen. We zijn er toch niet bij op het EK.

Waarom niet een keertje Hoedt selecteren? Maakte afgelopen EL-duel een erg goeie indruk.

Vejinovic heeft hier echt niets te zoeken al is de hele generatie waar we het voorlopig mee moeten gaan doen niet geweldig. We moeten het de komende jaren gewoon doen met middenvelders die nooit hoger zullen spelen dan de sub-top in de grote competities. Clasie, Wijnaldum, Blind, Anita, Propper, Ginkel, Vejinovic, Klaassen, Fer, Guzman, De Jong, Maher en dat soort net-niet spelers zijn best aardig maar zullen de absolute top nooit gaan bereiken. Alleen Strootman had misschien die potentie maar ik vraag me af of die nog ooit op niveau komt.

Ik denk dat Vilhena en Bazoer de 2 middenvelders zijn die over 3/4 jaar wel bij een Europese topclub spelen en dan pas het niveau van Oranje weer omhoog gaan trekken. Ziyech zou de perfecte nummer 3 geweest zijn maar dat is helaas te laat nu. Het is te hopen dat vd Beek, Nouri en Schuurman zich echt gaan doorontwikkelen want dat zijn ook echt 3 talenten die er ver boven uitsteken en wel tot de buitencategorie behoren.

Met Vilhena, Bazoer, Schuurman, Nouri en vd Beek heb je over een jaar of 4 echt een topmiddenveld met 5 spelers die bij de top 10 grootste clubs van de wereld spelen of daar al dicht tegenaan zitten.

Waarom wordt Letschert van Utrecht niet opgeroepen? Speelt de laatste weken echt heel goed. Is een karakterjongen en niet minder wat Blind nu heeft opgeroepen . Maar ja hij komt van Utrecht en heeft geen Ajax achtergrond. Jammer dat Blind dat niet ziet.

Ben ik de enige die Veijnovic juist een goede aanvulling vind op het elftal van Oranje? hoeveel spelers hebben we met zo een overzicht . We missen iemand die met lef een steekpass kan geven geen tikkie breed zoals blind.

Als hij straks 2 wereldpasses geeft waar uit gescoord wordt is hij weer zogenaamd de nieuwe spelmaker van Oranje.

Typisch nederlands

Eigenlijk is het heel simpel, aan de hand van ervaren spelers worden de jonkies nog beter en rijper.

Ik zou gaan voor een 4-3-3 met de punt naar voren en dan kiezen voor de beste spelers en de spelers uit de beste competities, uiteraard moet je wel de beste talenten erbij nemen, de mannen in vorm en natuurlijk ben je afhankelijk van blessures en schorsingen, maar mits fit zijn dit mijn 23 namen:

Gk: Krul, Cillissen en Vermeer
Rb: Tete en Karsdorp
Rcb: Vlaar en de Vrij
Lcb: Riedewald en Nuytinck
Lb: Willems en Pieters
Lcm: Strootman en Blind
Rcm: Sneijder en N. de Jong
Cam: v. Persie en Wijnaldum
Rb: Robben en Promes
Cf: Huntelaar en Dost
Lb: Depay en Elia

De lijst met evt. vervangers bij blessures en schorsingen is dan: Stekelenburg, Zoet of Vorm, Janmaat, v. Dijk, Kongolo, Dijks, Bazoer, Hendrickx, Klaassen, el Ghazi, L. de Jong en Kishna

Het is heel simpel om het zo op te sommen, maar ik snap niet dat Blind niet tot deze constatering komt! We hebben, ook in de breedte, een heel aardige rij voetballers om uit te kiezen en nog heb ik jongens als Fer, Chery, Berghuis, Veltman, Kongolo, Buttner, etc. er niet bijgehaald!

Je moet je oude schoenen niet weggooien is een gezegde, maar alleen al trainen met v. Persie, Sneijder, Robben, etc. maakt al indruk op die gasten, niet gezegd dat ze allemaal moeten spelen, maar nodig heb je ze zeker nog wel.

Dit is toch een prima selectie, daarnaast geeft hij ook nog een aantal goede redenen om bepaalde spelers wel of niet te selecteren. Nederlandse bevolking is over het algemeen zo verschrikkelijk pessimistisch.

Dit lijkt mij de beste opstelling, defensieve zekerheid inbouwen in het team. Over de rol van Sneijder zou je nog kunnen twijfelen, zelf zou ik gaan bouwen en dus kiezen voor Wijnaldum op nummer 10.

Cillessen
Janmaat
van Dijk
Riedewald
Kongolo
Clasie
Blind
Robben
Wijnaldum
Depay
Dost

Heeft hij wel dinsdag naar propper gekeken?

Ze hebben duidelijk weer eens niet gezien hou goed van Beek en Karsdorp waren de afgelopen weken.
Ik word werkelijk gek van de Ajax-bril.
En nee voordat mensen gaan zeggen. niet janken joh ik ben niet voor Feyenoord.
Ik woon al mijn gehele leven in Manchester en daarvoor is dus ook Manu mijn club.
Gelukkig is er wel gehoor gegeven aan Het geluid dat in Nederland klonk over Janmaat die gewoon links gelegd werd als beste Rb.
Maar nee. Veldman,tete, Bazoer, Klaassen, riedewalt, Vejinovic.
Klaassen stel ik nog de grootste vraagtekens bij. Schijnt alleen maar te kunnen spelen in de punt en zelfs dan is het drie keer niks.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren