Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘De Primera is technischer, maar de Premier League is de beste competitie’

Laatste update:

Manchester City gaat dinsdagavond op bezoek bij Sevilla en hoopt dan zijn derde overwinning in Groep D van de Champions League te boeken. De Engelsen verzekeren zich van deelname aan de knock-outfase wanneer er wordt gewonnen en Borussia Mönchengladbach niet wint van Juventus.

/

“Het is erg belangrijk om te winnen en om goed te spelen. We gaan de wedstrijd niet in om ene puntje te sprokkelen, we spelen vanaf het begin voor de winst. Als je op een gelijkspel gokt, win je vaak niet”, zo werd manager Manuel Pellegrini geciteerd door onder meer sportkrant AS. City kreeg na het voorgaande Champions League-seizoen de nodige kritiek te verwerken, want men kwam niet verder dan de achtste finale.

“Je krijgt veel kritiek als je niet wint, maar als je wint en dat ook nog eens door hard te werken doet, dan laat dat wel zien wat je als team kan en dat je karakter kan tonen”, aldus Pellegrini, die tegen Sevilla niet kan beschikken over Pablo Zabaleta, Samir Nasri, David Silva en Sergio Agüero. Ondanks het gemis van deze spelers beschouwt Pellegrini Manchester City als de favoriet voor het duel in Andalusië.

“Want de Premier League is de beste competitie. De Spaanse is technischer, maar de Engelse is sneller”, aldus Pellegrini, die tot slot inging op de mogelijke straf die City op 19 november krijgt. De fans verstoorden al enkele keren de Champions League-hymne met boegeroep. “Het is moeilijk om te analyseren waarom ze dat doen, maar ik denk dat ze dat doen omdat ze vinden dat de UEFA iets verkeerds doet. Maar ze mogen het van mij doen. Iedereen heeft het recht om zich te uiten.”

'De Premier League is de beste competitie'

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mag ik weten waarom mensen oneens stemmen, omdat het europees een paar jaar minder gaat?
En kom niet met dat de Premier League het meeste geld uitgeeft, dat maakt het de sterkste competitie ter wereld.

2 november 2015 om 22:18

Waarom zou de PL wel beter zijn dan la liga?

2 november 2015 om 23:11

Omdat ik een wedstrijd tussen de nummer 10 en 12 in Engeland nog met plezier ga bekijken. Alle wedstrijden in de PL hebben zoveel passie, strijdlust en snelheid waardoor elke pot leuk is om naar te kijken. Het tempo ligt altijd moordend hoog waardoor het niveau doorgaans ook zeer behoorlijk is. Geen enkele andere competitie in Europa heeft dat waardoor ik de PL als hoogste inschat.

2 november 2015 om 23:36

Passie, strijdlust en snelheid betekent niet gelijk dat het niveau hoog ligt. Het tempo ligt inderdaad hoog en er wordt vaak directer gespeeld. Merk wel op dat die hoge tempo vaak ten koste gaat van de nauwkeurigheid en de positiespel. Ik zie soms zoveel slordige fouten door dat clubs in Engeland in hoge tempo willen voetballen. Dat het leuker is om naar zulke wedstrijd te kijken betekent niet dat het niveau ook hoger is.

3 november 2015 om 00:00

@arjan4ajax,
Dat Engels voetbal sneller is dan Spaans voetbal komt omdat de helft van de ballen door de lucht gaan. Dan is het logisch dat het snel gaat. Je kunt ook tennis kijken, niet?
Spaans voetbal is sneller over de grond. Er wordt veel meer en beter gecombineerd dan in Engeland. Ook door de minder sterke clubs. Een club als Granada, Sporting, Rayo of Getafe zal altijd proberen om combinerend uit te verdedigen.
Ik ben zelf vorig jaar naar twee wedstrijden in Engeland geweest (liverpool - Hull en de FA cup wedstrijd Spurs - Leicester. Behalve dat het bij beide wedstrijden koud was op de tribune (wel een goede sfeer) heb ik tijdens de wedstrijd niet vier goede passes achter elkaar gezien. Dus kom niet verkopen dat het niveau doorgaans behoorlijk is want dat is het niet.

De PL heeft strijdlust, kracht en sfeer, maar geen voetbalsnelheid, techniek, tactiek of magie. En dat heeft PD wel.

3 november 2015 om 00:17

Het feit dat ze aan elkaar gewaagd zijn in Engeland, dat zegt meer over de Engelse competitie. De top van Engeland is gewoon minder dominant in hun competitie, als de top in Spanje dit is. Zegt niks over de beste competitie, maar wel over het niveau van de competities.....

3 november 2015 om 00:30

Goed gesproken man, ben het voor 100% procent met je eens.

3 november 2015 om 00:31

@barcelona203

3 november 2015 om 07:04

Barcelona203, serieus? De helft van de ballen gaan door de lucht? Geen 4 goede passes op rij? Welke PL kijk jij? Ga eerst eens wedstrijden kijken voordat je zo iets zegt.

3 november 2015 om 08:32

Dat las je toch? Liverpool-hull en een fa wedstrijd.

3 november 2015 om 09:08

@brakobama, ik zie er gemiddeld twee per week op tv. De twee die ik benoem, heb ik in het stadion live gezien.
Je kunt het noemen zoals jij wilt maar het feit is dat met uitzondering van Arsenal en Man City, goed combinatiespel waarbij de bal snel over de grond circuleerd, in Engeland niet bestaat.

3 november 2015 om 10:02

@Barcelona203, ik ervaar dat anders, zelfs een ploeg als Stoke voetbal meer dan ooit en speelt vrij weinig meer op de lange bal. Maar oke.

3 november 2015 om 10:38

Dan heb je het over 4teams die afgelopen seizoen dramatisch waren. Een liverpool...spurs..hull en leicester. Maar snap je punt

3 november 2015 om 16:51

Dit dus. Bedoel de Championship zit ook vol passie, strijdlust en een hoog tempo. Maar ohh oh oh wat is het voetbaltechnisch een drama. Wat arjan4ajax hier vermeldt, slaat dus nergens op. Maar natuurlijk het is wel leuker om naar te kijken misschien. Maar ik kijk toch echt liever spaans voetbal, dat is van hoogstaand niveau, technisch en tactisch gezien. Geen verrassing waarom spaanse teams in europa overheersen.

2 november 2015 om 22:44

Een jaar minder? De Spaanse teams presteren al jaren ondermaats in Europa in vergelijking met de Spaanse teams. Over de laatste jaren staan er altijs minimaal wel 2 Spaanse teams in de halve finale van de champions leaugue

2 november 2015 om 23:38

In de afgelopen 10 jaar is een Europese prijs 11 keer(5 keer CL en 6 keer EL) door een Spaanse ploeg gepakt. Zie daar maar eens boven te komen. Geldt voor alle competities.

3 november 2015 om 01:46

Hij nedoelt engels bij de eerste

3 november 2015 om 06:32

Ook alleen door Barça die cl

2 november 2015 om 22:47

Ja dat mag.
In Spanje hebben spelers gemiddeld meer techniek.
Worden structureel spelers opgeleid. Verder zijn er meer clubs met een filosofie.

De Engelse clubs hebben veel clubs een mindere filosofie,
verder gaat in Engeland het meeste geld om, en daar gaat krijg je van kopen, kopen en kopen.

2 november 2015 om 22:55

Heb je Sevilla vorige keer gezien tegen City? We praten over de huidige nummer 13 van Spanje tegen de Engelse koploper. Sevilla was beter en City had geluk. Dit zegt mij heel veel. Ik ben benieuwd naar morgen. Ik geef Sevilla weer een goede kans.

2 november 2015 om 23:11

Ja maar ...city neemt de CL niet zo serieus joh.

2 november 2015 om 23:13

De cl niet serieus nemen haha

2 november 2015 om 23:55

Sevilla staat 13e, so what? Sevilla is nog altijd een goede ploeg. Dortmund speelde vorig jaar ook dramatisch in de competitie, maar in de Cl waren ze enorm sterk. Kansloos argument.

Waarom kijkt iedereen zich zo blind op 1/2 potjes. Arsenal won van Bayern, is de top van de Pl nu ook sterker dan Bayern? Az won van Bilbao. Ik las hier laatst dat Bilbao samen met Villareal sterk zou zijn dat Tottenham en Liverpool. Az ook dan?
Komop zeg, zo ga je toch niet kijken?

Het enige wat je in mijn ogen kunt concluderen is dat de Engelse top minder is dat Bayern, Barca en Real en dat de Engelse clubs te slecht presteren. Dit komt wss omdat het onderlinge resultaat in de Premier League kleiner is dan in Duitsland of Spanje. In Engeland moeten ze bijna altijd 100 gaan. Daarnaast zijn ze in Engeland tactisch minder dan de andere clubs en daar moeten ze blijkbaar nog altijd aan wennen.

Nog een minpunt aan de Premier League is dat er teveel mensen zijn die daar niet met geld kunnen omgaan. Omdat ze veel geld hebben geven ze ook weer zo'n idiote bedragen uit die verre van marktconform zijn. Resultaat is dat je een paar voetballers hebt die je eigenlijk niet verder brengen, maar toch wel moeten spelen omdat ze zo reteduur waren. Het nadenken werkt nog niet zo goed daar.

3 november 2015 om 00:32

Maar dan nog heb je het over Sevila en City. Laat staan Barca, Real of Atletico wat ze met City zouden doen

3 november 2015 om 10:17

Ik zeg ook dat Barca en Real sterker is, dus die zullen meestal wel beter zijn dan City ja. Atletico kun je daar niet bij noemen. Iedereen zegt dat Spaanse ploegen voetballend sterker zijn etc, maar daar hoort Atletico dus echt niet bij. Verdedigend en op de counter.

3 november 2015 om 16:58

Je vergeet een heel belangrijk aspect en dat is het "voetballen". In Engeland hebben de topteams moeite met kleinere clubs omdat zij vaak met hen spel meegaan. Het strijden en fysieke voetbal spelen, terwijl je dat juist niet moet doen. Wie dat erg goed doet is Arsenal, zij proberen teams totaal weg te tikken en dat gaat nu best aardig en dan zie je dat de kleinere clubs kansloos zijn.

In Spanje gebeurt dat constant en dan zie je dat de grote clubs die over meer kwaliteit beschikken simpel kleinere clubs weg tikken (alhoewel dat nu wel even minder is). Maar ook de kleinere clubs spelen voetbal, hoe dat gespeeld moet worden en zo krijgen ook zij de kans.

4 november 2015 om 11:28

Dat vind ik trouwens nog één van de meest rare dingen. Als jij gaat aanvallen tegen een Real of Barca, weet je dat je kansloos bent. Waarom doe je dat dan? In Engeland zijn een aantal ploegen daar gewoon 100x slimmer in. Die willen een punt, dus zakken ze in en gaan ze voor dat punt. In Spanje zijn die kleinere clubs dan al blij als het maar 2-0 ofzo wordt.

Maakt het spel voetballend beter idd, maar het is vaak ook erg dom.

2 november 2015 om 23:22

Omdat de beste spelers ter wereld niet in engeland voetballen? Omdat engeland al jaren het europese voetbal niet meer domineerd?

2 november 2015 om 23:47

De rijkste competitie is niet per definitie de beste. Je hebt gelijk dat de PL de rijkste is maar je hebt ongelijk dat het de beste is, want dat is de PD. De cijfers, resultaten en bekers bewijzen dat.

2 november 2015 om 23:49

Engelse clubs geven Europees structureel niet thuis. Spaanse clubs hebben, zoals hieronder ook gezegd, de afgelopen tien jaar elf prijzen gepakt.

De beste spelers spelen in Spanje of gaan naar Spanje. Er zal geen speler van een Engelse topclub nee zeggen wanneer Real of Barcelona op de stoep staat, die twee clubs hebben iets magisch waar geen Engelse club tegenop kan.

De PL geeft het meeste geld uit, maar doet dat blijkbaar niet efficient, anders waren de prestaties er wel naar geweest. De PL is wellicht de meest spannende en competitieve competitie maar geef mij eens redenen waarom het de beste competitie is?

3 november 2015 om 07:17

Ja dat mag je, check de prijzen die Spaanse clubs hebben gewonnen. En die de Engelse clubs hebben gewonnen de afgelopen 10 jaar. I rest my case!

La Liga is sws beter over het algemeen. Betere spelers en betere teams. PL wordt echt enorm opgeblazen, mede doordat het commercieel zo goed doet. Laat ze eerst iets in Europa presteren

2 november 2015 om 22:18

Dit dus, het is leuk om naar te kijken. De sfeer, het tempo e.d. maakt het interessant. Maar no way dat de PL beter is dan la liga. Ik heb er vaak genoeg over gepraat, maar dat ga ik nu niet doen. La liga is gewoon de beste competite, dat mag Pellegrini niet vinden, lekker belangrijk.

2 november 2015 om 22:21

De topclubs in Spanje zijn misschirn beter, maar over het algemeen ligt het niveau hoger in Engeland. Iedereen kan in Engeland van elkaar winnen. In Spanje ligt het niveau van de degradatiekandidaten bijvoorbeeld lager dan de degradatiekandidaten in Engeland.

2 november 2015 om 22:26

In de Indonesische competitie kan ook iedereen van elkaar winnen, maar dat maakt het niet de beste competitie. Je moet kijken naar het gemiddelde niveau, en dat is in Spanje toch echt een stuk hoger dan in Engeland of waar dan ook ter wereld.

2 november 2015 om 22:40

In Spanje kunnen laagvliegers ook stunten tegen een Real Madrid, dat gebeurd in (bijna) elke competitie. Je laatste argument ben ik het wel mee eens, maar dan kom je bij de vraag wat bepaald welke competitie beter is, degene die over het algemeen het hoogste niveau heeft of degene waarbij de top een hoger niveau haalt.

2 november 2015 om 23:09

Dit dus, ...again! Er worden zoveel argumenten gebruikt die eigenlijk nergens op slaan. Zo ook, het argument dat er in Engeland meerdere clubs aanwezig zijn die om de titel spelen. Nou leuk, en nu, wat betekent dat? Niets, dan dat het alleen wat spannender is.

Wat mij gewoon altijd opvalt, is waarom bijv. City in Engeland afgelopen jaren best superieur is geweest en ook nu. Maar in Europa kunnen zij geen potten breken. Barca walst hen weg en ook nu hebben zij moeite met Sevilla. Het is maar een voorbeeld.

2 november 2015 om 23:41

Volgens mij gaat het in Engeland ieder jaar tussen drie of twee teams. Vorig jaar nog twee en dit jaar maximaal drie. Net als Spanje dus. Kul argument.

3 november 2015 om 05:29

Dan kijk je niet veel live want de meeste potjes zijn slecht en slaapverwekkend. Hoog tempo ja ren je rot als een kip zonder kop. En fysiek ja. Kun je beter rugby kijken. Tuurlijk zijn er fantastische wedstrijden ploegen en een geweldige sfeer. Maar kwa kwaltiteit nog niet de beste maar dat is door al het geld een kwestie van een paar jaar.

3 november 2015 om 09:13

Als meerdere clubs om titel gaan betekent het wel dat de competitie zwaarder is voor de clubs om de titel te pakken. Ze zullen meer energie moeten stoppen om de titel te pakken en dat kan ten koste gaan van prestaties in de cl. Daarnaast hebben ze een dubbele beker met replay in geval van gelijkspel. Nu heeft spanje ook dubbel speelschema in de beker, maar meestal is het toch al na 1 wedstrijd beslist. Er wordt ook aangehaald dat degradatiekanidaten van hoger niveau zijn in engeland dan in spanje wat opnieuw betekent dat een titel kandidaat meer energie moet steken om daar te winnen.

Dus als je europees niet goed presteerd betekent niet dat je nationale competitie slechter is, om het even om te draaien... Daarnaast zegt de cl sowieso alleen maar iets over de top van je competitie, tenzij je el meeneemt, maar daar gaan ze in spanje sowieso veel gretiger mee om dan andere landen.

Ook kan ik mij van veel trainers en spelers heugen dat ze hebben gezegd: liever titel in bpl dan cl. Kan natuurlijk een leugentje om best wil zijn... Merk wel nu het weer een aantal jaar geleden is dat het weer begint te jeuken bij ze.

2 november 2015 om 22:39

Spelers? Ja, de topspelers in La Liga zijn beter. Maar kijk eens bij de mindere goden in Engeland. Je hebt Shaqiri bij Stoke, Inler bij Leicester en ga zo maar door.

En damsco, dat is niet heel fair. In Spanje heb je Barca en Real die het gemiddelde enorm omhoog trekken. Je moet kijken naar de ondergrens, en die is in Engeland toch echt wel hoger.

2 november 2015 om 22:45

Als je kijkt naar de resultaten in Europa doet de Spaanse subtop het vele malen beter dan de Engelse. Dus naast de absolute top, is ook de subtop in Spanje sterker. De ondergrens van beide competities kunnen we moeilijk vergelijken.

2 november 2015 om 22:56

Die kunnen we wel vergelijken. Kijk eens naar het aantal punten dat de onderste 10 clubs in beide competities pakken tegen de top 5. In Engeland is dat veel hoger.

En je weet ook dat de EL totaal niet aantrekkelijk is voor Engelse clubs? De competitie is veel belangrijker.

2 november 2015 om 22:58

De Spaanse subtop doet het inderdaad beter dan de Engelse subtop. En de Spaanse top uiteraard ook. Nu is het weer wachten tot dat iemand weer roept dat de Engelse clubs de EL niet serieus nemen. Dat kunnen we van Southampton(niet eens de EL gehaald) en Spurs in ieder geval niet zeggen.

2 november 2015 om 23:43

Laten we het alstjeblieft niet hebben over het voetbal dat Newcastle en Sunderland laten zien. Dat je noem nog eens 'door het ondergrens zakken' Ik keek laatst Sporting Gijon en Real Betis... Die zijn echt beter dan die Newcastle en Sunderland. Om maar een voorbeeld te noemen.

3 november 2015 om 00:21

@stravven,
Dat er voor een Inler of Shaqiri veel geld betaald wordt wil niet zeggen dat ze beter zijn dan minder bekende spelers in Spanje, denk je niet?

De spelers van Barça en Real kent iedereen. Dat zijn met toestemming van Bayern, ook de beste clubs in de wereld.

Maar bijna alle andere Spaanse clubs hebben topspelers die misschien niet bij iedereen bekend zijn, maar zeker bij elke (sub)topclub in Engeland goed zouden. Elke club in de PD heeft die spelers. Daarnaast is 75% van de uitblinkers in de PL afkomstig uit de PD en SD (tweede Spaanse divisie).

Ik durf daarom ook te beweren dat als de nummers 16 t/m 20 uit beide competities tegen elkaar spelen, dat de Spaanse zullen winnen. Niet omdat ze rijker zijn, duurdere spelers en meer sfeer in het stadion hebben, want dat hebben ze niet. Dat hebben de Engelse clubs en dat ontken ik ook niet. Ze zullen winnen omdat ze tactisch sterker zijn, technischer zijn en omdat ze wat te bewijzen hebben omdat ze (nog) geen vetgemestte middelmaat zijn (lees: dikke bankrekening hebben).

3 november 2015 om 10:23

Tja, jij bent zo overtuigd van de Spaanse ploegen, ik ben dat minder (na de subtop zeg maar). We zullen het nooit weten, aangezien die niet tegen elkaar spelen. Het enige wat we weten is dat het qua voetbal anders is, in Spanje technischer en tactisch en in Engeland fysieker en sneller. De Engelse ploegen hebben echter wel de betere spelers. Jij houdt vol van niet, maar dat is gewoon zo. En ja, er zullen echt wel mensen zijn die zich blind staren op de bedragen die ze in Engeland voor een speler uittrekken en dus ook middelmaat zien als goede spelers. Maar los daarvan zijn het gewoon grotere en bekendere namen (die meestal ook zeker hogerop zouden kunnen) en mag je ervan uitgaan dat ze meestal beter zijn.

La liga staat heel eenzaam bovenaan, vervolgens de Bundesliga ook al is dat een soort van one man show en dan pas de Bpl. De Serie A loopt nu afgelopen jaar flink in op de BPL want daar worden veel teams een stuk sterker. Het is geen incident dat vorig jaar niet een team uit BPL meer uitkwam in zowel de CL als de EL, dit was geen incident. Het is absoluut de leukste competitie om te kijken maar tactisch en verdedigend zijn het echt onbenullen. City heeft ongeveer 230 miljoen geïnvesteerd en verliest van Juventus die hopeloos uit vorm zijn, vervolgens winnen ze met geluk van Gladbach want die waren veel beter en afgelopen keer tegen Sevilla hadden ze ook weer geluk dat had een gelijkspel moeten zijn.

La Liga is gewoon de laatste jaren wat sterker dan de PL. Is toch ook niet erg.... Dat wisselt elkaar gewoon af. Misschien over paar jaar is het weer een andere competitie.

Het is echt ongeloofelijk simpel, hoe je t nou went of keert. In La Liga of de Bundesliga heb je een stuk of 2 echte topteams. Deze topteams zijn op het moment dan ook wel beter dan de beste teams uit Engeland, maar het gaat over het gemiddelde niveau. Een laagvlieger in Engeland, noem nou Stoke City, zou in Spanje gewoon middenmoot zijn. En waarom? Nou kijk maar, iedereen wint van iedereen in de BPL, het is niet zo dat de top 2/3 met kop en schouders boven de rest eindigt, wat dus wel in Spanje, Duitsland en Frankrijk gebeurd.

2 november 2015 om 22:34

Af gezien van Barca en Real ken ook iedereen van elkaar winnen ...

2 november 2015 om 22:44

Ja, wat dus inhoudt dat niet iedereen van elkaar kan winnen. In de PL ligt dat anders: Arsenal verliest van West Ham, City verloor van West Ham, United verliest van Swansea en laat punten liggen tegen Crystal Palace en Newcastle. Spurs laat punten liggen tegen Stoke, Everton, Leicester en Swansea. Liverpool laat punten liggen tegen West Ham, Norwich, Everton en Southampton. En Chelsea hoef ik niet over te beginnen denk ik, als je ziet hoe enorm lastig ze het hebben ondanks de selectie die ze hebben dan zegt dat toch wel iets.

2 november 2015 om 22:51

Arsenal kan uit bij real sociedad gewoon verliezen geloof me. Bilbao zie ik uit bij Man Utd wel winnen.

Zo kan je het ook weer bekijken.
Het is niet zo dat Real en Barca geen moeite hebben met deze teams het is gewoon omdat ze 2x beter zijn dan Arsenal en Man Utd en dat is echt geen schande.

2 november 2015 om 23:14

Precies, De meeste mensen onderschatten teams zoals Villareal,atletic Bilbao, Sociedad. En Real en Barca zijn gewoon 2x beter dan de Engelse top. Dat zagen we ook de laatste jaren.

2 november 2015 om 23:32

En Bayern was ook veel beter dan Arsenal en won ook overtuigend in het Emirates? Oh wacht, nee, dat was Arsenal wat, misschien niet heel overtuigend, won.

2 november 2015 om 23:44

dat was een incident. arsenal is gewoon normaal gesproken 2 klasse lager dan bayern. en op de andere kant arsenal moest winnen en bayern hoefte niet gas te geven . en woensdag wordt arsenal gewoon afgedroogd dan zullen de pl fans de monden worden gesnoerd.

3 november 2015 om 07:31

Incident? En de afgelopen keer dat Arsenal van Bayern won was het ook een incident? Grappenmaker.

3 november 2015 om 07:31

Wat een bullshit zeg, Real, Barca en Atletico zouden in de PL ook gewoon in de top staan. En als je kijkt naar de allerbeste spelers die lopen ook in la Liga. Maar de PL heeft gewoon de naam. Ik kijk echt veel liever naar la Liga.

3 november 2015 om 10:27

Real en Barca zouden kampioen worden in de Pl ja, natuurlijk. Hij heeft het echter over het gemiddelde niveau en dat ligt denk ik in Engeland gewoon hoger. De mindere ploegen hebben zich enorm versterkt en worden beter en beter. De Engelse toppers blijven echter wat hangen, waardoor de onderlinge strijd in de Premier League spannender wordt omdat het verschil kleiner is.

Ook de allerbeste lopen in La Liga ja, bij Real en Barca. Voor de rest komt je weer in Engeland terecht. Je hebt Messi, Ronaldo, Neymar, Suarez, Modric etc. in Spanje, maar de hele wereldtop daaronder speelt zowat in Engeland.

Volgens de definitie van Pelegrini is "sneller" hetzelfde als "beter". Een mening als een ander. Wie "technisch" hoger aanslaat, die vindt de Primera dus beter.

Mijn mening : alle randzaken (publiek, beleving, tv-geld, de bond) zijn in Engeland beter dan in Spanje. Het pure voetbal (techniek, taktiek) is beter in Spanje.

Ook maar een mening, ik geniet meer van het Spaanse voetbal. Hoe zo een United met zijn schier onbeperkte middelen er een zootje van maakt, het is wat mij betreft om te janken.

Ik schat het linkerrijtje in Spanje hoger in dan het Engelse linkerrijtje. Het rechterrijtje in Engeland is dan weer beter dan het Spaanse rechterrijtje. In Engeland gaat een topper al eens punten laten liggen tegen een laagvlieger, in Spanje zal het Barcelona of Real uiterst zelden overkomen.

2 november 2015 om 22:43

Mag ook bij worden gezegd dat Barca en Real van een uiterst hoog niveau zijn en zelden een erg slecht seizoen halen. Voor zulke clubs is een tweede plaats of een halve finale in de CL ondermaats. Die clubs staan samen met Bayern ook gewoon hoger dan de Engelse ploegen.

3 november 2015 om 00:27

@marc Juventus,
Het probleem in Engeland is dat er geen filosofie achter zit. Ze spelen het spel dat ze in 1966, toen ze onterecht wereldkampioen werden.
Spaanse Duitse en Italiaanse clubs (ook de nationale elftallen overigens) ontwikkelen zich. Ze evolueren mee met het voetbal. Ze moeten ook, omdat ze niet uit kunnen geven wat er in Engeland wordt uitgegeven. Dus waar de één vetgemest wordt en vast houdt aan het kick en rush (heel kort door de bocht, ik weet het), past de ander zich aan, trekt de broekriem aan en evolueerd. Dat is het verschil.

3 november 2015 om 10:30

Jij overdrijft enorm. Ik weet niet of jij ooit Engels voetbal kijkt, maar kick en rush is toch alweer even geleden. Zowat elke ploeg in de Pl voetbalt nu en ook gewoon leuk voetbal. Ze zijn in dat opzicht nog niet zoals de meeste Spaanse ploegen nee, maar ze zijn wel onderweg.

Maar goed, er zijn ook clubs waarbij ze echt niet met geld om kunnen gaan en alleen maar overbetaalde middelmaat kopen. Tja, die kun je over een tijdje afschrijven. Denk dat als in Engeland over mensen met verstand zouden zitten, ze een stuk verder waren.

2 november 2015 om 22:48

Maar in Spanje is het onmogelijk dat het team wat kampioen is geworden na 11 speelrondes op plek 15 staat.

En in Engeland gaat het spel veel meer op en neer, in Spanje is het statischer. Elk team in Engeland gaat met de intentie om minimaal een punt te pakken het veld op, in Spanje zijn ze al tevreden als het 3-0 word als ze tegen Barca of Real spelen.

3 november 2015 om 00:04

Dat laatste ben ik het niet mee eens overigens, ik zie bijna altijd dat de kleinere teams vol passie en strijd tegen Barca komen voetballen, maar dat ze het afleggen op kwaliteit. Dat is iets heel anders dan blij zijn met 3-0.

3 november 2015 om 00:05

Uiteraard wilde ik zeggen Barca en Real i.p.v alleen Barca.

Wat zijn elementen om als de beste comeptitie te zijn? Het meeste geld? De resultaten in de Champions League?
Financieel gezien is de Premier League de beste competitie. Daar gaat veel meer geld in om, en straks nog meer met de veelbesproken tv-deal. Echter blijkt geld niet alles te zijn, als je naar resultaten kijkt. De laatste jaren komen de clubs uit de Primera Division verder in de Champions League. Dus op resultaat technisch gezien is de Primera Division beter.

5 jaar gelden was de Premier League op beide vlakken ( Financieel & Resultaat) de beste. Maar de laatste jaren zijn ze qua resultaat achter uit gegaan. En de Primera Division juist vooruit. Maar, zoals we allemaal weten, zullen er in de Premier League nog meer financiele mogelijkheden komen. Echter, meer geld betekent niet beter resultaat. Op lange termijn zal geld het winnen van resultaar. Als je over meer financiele mogelijkheden beschikt kan je namelijk ook betere spelers kopen en zullen de resultaten flink verbeteren. Dit zal ook de reden zijn waarom, niet alleen de Primera Division, maar ook de Bundesliga, Serie A en Ligue 1 meegaan met de Premier League op financieel vlak.

Als de andere competities niets doen, dan zal Engeland nummer 1 zijn van de toekomst. Veel clubs hebben dit door. Kijk maar naar Psg, AC Milan, Inter Milan en Valencia. Dit zijn enkele clubs waar ze buitenlandse investeerders hebben toegelaten. Dit puur om het financiele plaatje te verbeteren, en daarmee ook (op lange termijn) de resultaten.

Op dit moment is de Primera Division de beste competitie. Laatste jaren presteren de clubs uit Spanje vele malen beter dan de clubs uit andere landen. De rol van beste competitie zal over 2 jaar over worden genomen door de Premier League, namelijk meer geld. Gigantisch veel geld. Dit zal van korte duur zijn, want de clubs uit andere competities gaan erin mee. Zo ontstaat er een wisselwerking op de markt wie de beste competitie is. Dit maakt voetbal ook zo spannend en zal het in Europa lange tijd de nummer 1 sport blijven.

2 november 2015 om 22:46

Clubs buiten de PL gaan niet mee qua tv-gelden he. Ja, ze kunnen hogere transfersommen vragen, maar het is niet zo dat Franse of Italiaanse clubs ook 140 miljoen gaan krijgen.

2 november 2015 om 23:14

Klopt, maar ze zullen vast wel een manier vinden om andere inkomsten te verhogen. Ze moeten namelijk wel. Denk hierbij aan merchandising, investeerders etc. Zal wel moeilijk worden, maar als ze meewillen met de Premier League noodzakelijk.
Hoe zie jij de toekomst dan na de tv-deal voor bijvoorbeeld de Primera Division?

2 november 2015 om 23:38

Het punt is dat de PL zo gigantisch populair is, en dat ligt ook aan de spreiding van de topclubs. In Spanje heb je twee absolute monsters, in Duitsland en Frankrijk 1 qua fans wereldwijd, maar in Engeland heb je er 4 of 5. Dat maakt het verschil. En het feit dat het eerlijk verdeeld word en niet naar aandeel in de fans scheelt ook, anders zou United ongeveer een miljard per jaar aan tv-gelden krijgen. Als het volgens het Spaanse model verdeeld zou worden zou United en Chelsea in de nieuwe deal allebei zo'n 800 miljoen krijgen. En dan heb je nog arsenal en City met 200 miljoen, en dan de rest met zo'n 80 miljoen.

In Spanje ga je nooit zulke bedragen halen, omdat de top te smal is in vergelijking met Engeland, en in Spanje is er geen bidwar aan de gang tussen BT en Sky die allebei met enorm veel geld aan tafel komen.

3 november 2015 om 00:36

@stravven,
De top iin Spanje is breder dan de Engelse top. In Engeland heb je drie ploegen die om de titel strijden; Man Utd, City en Chelsea. Wellicht dat jouw club dit jaar mee kan doen maar ik verwacht dat ze net als de afgelopen jaren een terugval zullen krijgen. Meer clubs doen niet mee voor de titel in Engeland. Een Liverpool dat een goed jaar heeft en tweede wordt is puur toeval.

In Spanje bestaat de top uit Barça, Real, Atletico, Valencia en Sevilla. Deze ploegen zijn allemaal top, met het verschil dat Barça en Real Übertop zijn. Dat wil niet zeggen dat de anderen geen topploegen zijn. En zelfs een Villareal, Celta, Bilbao of Sociedad zou het de Engelse top 4 moeilijk maken op basis van techniek en tactiek.

3 november 2015 om 07:41

In Spanje strijden er maar 2 teams mee voor de titel, met als uitschieter Atletico Madrid 2 seizoenen geleden dus dat klopt niet wat je zegt. De top van Spanje bestaat alleen uit 2 clubs (atletico kun je er misschien nog bijtellen). Kijk maar is hoe vaak een team buiten Real en Barcelona La Liga heeft gewonnen?

In dat opzicht zal Engeland altijd boven Spanje staan, de competitie is leuker en de top is breder.

P.s. Een Stoke City zou het de Spaanse top 4 ook moeilijk kunnen maken met hun sloopvoetbal (ook al wordt het niet meer zovaak gehanteerd).

3 november 2015 om 09:40

@stravven
In Spanje heb je 2 absolute topteams. Barcelona en Real Madrid. Deze behoren tot de wereldtop samen met Bayer Munchen. De top in Engeland die jij opnoemt, je noemt ze niet direct maar denk dat je deze bedoelt, ( United, Chelsea, City, Arsenal) zijn qua resultaat geen partij voor de wereldtop. Dit is een feit, dit wat we al een paar jaar terugzien in de Champions League.

Verder heb je in Engeland nog Liverpool(ook niet wat het geweest is maar verwacht verbetering met Klopp) en Tottenham.
Maar voor de rest? Teams als Everton, West Ham United, Crystal Palace, Leichester City en Southampton zouden allemaal buiten de top 7 vallen in de Primera Division.

In de Primera Division heb je nog teams als: Atletico Madrid, Sevilla, Villa-Real, Valencia. Deze clubs zijn stuk voor stuk beter dan Liverpool & Tottenham. Als men 10 wedstrijden zou spelen zou tegen elkaar (premier League subtop vs Primera Division topclub) dan zou de PD-teams 7 keer winnen, 3 keer verliezen. Zo zie ik de verhouding.

Maar wat je zegt over de tv-deal dat klopt. Dit betekend dus dat het Spaanse model op de schop moet. Men moet een manier bedenken waardoor clubs als Atletico Madrid, Sevilla, Villa-Real, Valencia beter aansluiten aan de absolute top. Vanuit daar kun je als competitie groeien en het resultaat behouden(dus de beste competitie blijven). De beste spelers uit de hele wereld willen dan in die competitie spelen. En zo blijf je de beste qua resultaat en uiteindelijk ook finanicien.

3 november 2015 om 09:42

@number Fourtee.
Onzin dat Stoke City het de spaande top 4 moeilijk kan maken. Daar heeft de Spaanse top 4 te veel kwaliteit voor.

3 november 2015 om 10:34

Dus Arsenal zet je niet bij titelkandidaat, maar Atletico wel? Die één keer toevallig meededen? En dan kom je ook nog met Valencia en Sevilla die gewoon kans en kansloos zijn als 'titelkandidaat? Komop zeg.

Dit is gewoon enorm subjectief en scheef bekeken. En ja, dat je er zeker van bent dat Celta, Bilbao of Sociedad het de Engelse top moeilijk kan maken... Normaal zijn die ook gewoon een paar klassen minder. Je overdrijft met je techniek en tactiek, want dat hebben een City en Arsenal ook echt wel. Voetballend doet Arsenal voor amper een ploeg onder in La Liga.

3 november 2015 om 10:40

Maar jij pakt de 2 beste clubs van Spanje eruit en de 4 beste van Engeland en gaat dan de nr 3 t/m 7 van Spanje vergelijken met de nr 5 t/m ? uit Engeland?

Real en Barca, dan strepen we City en Chelsea weg. Heb je dus United en Arsenal met Atletico en Sevilla. Schat ik United en Arsenal net iets hoger is (niet kijkend naar de vorm ofzo, want dat heeft weinig zin). Hierna krijg je dus Villareal en Valencia, die in mijn ogen niet sterker zijn dan Liverpool en Tottenham. Valencia is mss iets sterker, maar Villareal is dan weer zwakker.

Zo zie ik de verhouding.

3 november 2015 om 13:28

@ Carrasco: Ik zie een Celta of een Sociedad ook geen schade aanrichten bij een City of Arsenal maar goed, jij was ook niet diegene die zo'n bewering maakte.

3 november 2015 om 18:48

Lol, Arsenal en United beter dan Atletico?

En Atletico doet het niet toevallig een seizoen goed. Vorig seizoen en dit seizoen draaien ze ook mee met de top. Spanje heeft een top 3 die strijd om de titel, net als in Engeland.

Ik vind real, barca en atlético beter dan alle teams in engeland maar toch vind ik de competitie in engeland aantrekkelijker en de beste aangezien de titelstrijd veel spannender is en er wel 5 titelkandidaten zijn, in la liga is dat alleen maar barca en real ( en met uitzondering atletico) want nu zie je alweer dat valencia, sevilla en atletico al punten achter staan op real en barca. Ik vind de pl de beste omdat het verschil tussen de laatste en de eerste veel kleiner is dan in spanje! Maar zonder twijfel zijn de top spaanse ploegen beter dan de top engelse

3 november 2015 om 08:19

Waarom worden de Spurs geen kampioen dan? Je kan ook overdrijven hè maat, er zullen nooit topspelers naar Celta gaan. Ook al hebben die een even grote begroting als Spurs, topspelers willen naar topclubs. Degradanten in de BPL hebben ook een redelijk grote begroting nu alleen gaat er nog steeds geen topspeler heen. Je argument slaat nergens op, jij bent zo'n La Liga fanboy die altijd competities moet vergelijken. Ik zie jou dat wel vaker doen.

Vandaar dus dat Real Madrid 10 x de EC 1 heeft gewonnen. En Barcelona 5x. Hoe vaak heeft Man. City die cup eigenlijk gewonnen?

2 november 2015 om 23:07

Waarom noem je Liverpool niet op want dat is een betere vergelijking

2 november 2015 om 23:32

Of man u.....

Het valt me op dat PL volgers de PL steunen en de La Liga volgers de La Liga. Er wordt sws door een brilletje gekeken. Sinds ik een BuLi volger ben gaat mijn keus toch naar de PL. Het spel is ontzettend traag maar bij het linkerrijtje van de La Liga is het even erg. Behalve de prestaties in Europa vind ik de La Liga een slechte competitie. De scheidsrechters, tegenstanders die achterover leunen voor de top etc. Ik zie Arsenal, City, Spurs en Liverpool op een goede dag ook gewoon winnen van heel de La Liga

Natuurlijk is de Premier League beter. Waarom spelen er zoveel Spanjaarden in Engeland? Omdat alles onder Real en Barça gewoon minder is dan de Engelse ploegen.

Sowieso zijn de kleinere ploegen in Premier League ook veel moeilijker te bespelen dan in La Liga. Kijk alleen al naar hoeveel goals Messi en Cron scoren. Lachwekkend. Eigenlijk zouden ze die cijfers moeten vergeten, aangezien ze die behaald hebben in een competitie waarin de verhoudingen totaal zoek zijn. Een budget van 600 miljoen tegen, wat zal het zijn, 20 miljoen voor de laatste?

3 november 2015 om 00:58

Nou dat komt door de veel hogere salarissen. Valencia betaalt volgens mij minder salaris dan Leicester.

Real speelde dit seizoen al twee keer 0-0, die monsterscores zijn echt incidenteel hoor. En in Engeland zagen we afgelopen weekend een wedstrijd met 8 goals.

3 november 2015 om 03:02

Waarom die Spanjaarden in Engeland spelen? simpel die zijn niet goed genoeg voor Barca en Real en vertrekken daarom naar Engeland.

3 november 2015 om 09:09

@geert

Vergelijk het aantal doelpunten eens van Real en Barca van de afgelopen jaren met een jaar of 10 geleden. Dat zegt alles. In de Premier League wordt er soms ook veel gescoord, maar dat gebeurt niet steeds door dezelfde 2 ploegen...

@cr9

Waarom spelen ze dan niet voor Atlético, Valencia, Sevilla? Nee, ze gaan liever naar de Engelse subtop. Uiteraard speelt het salaris ook een aanzienlijke rol daarin. De meeste kwaliteit gaat dus naar de PL, en daar gaat het in deze discussie om, welke competitie beter is..

3 november 2015 om 11:12

Dat die Spanjaarden in Engeland spelen, heeft echt wel met salaris te maken.

Sanchez, die nu zowat de beste Spanjaard in Engeland is, was (spijtig genoeg) niet meer gewenst bij Barcelona. Ze hebben hem vervangen door de beste speler van ... Engeland. Suarez dus.
Fabregas ook afgedankt bij Barcelona ...
Di Maria was afgedankt bij Real ...
Ga er maar vanuit dat de Spanjaarden van Chelsea, United en City bakken geld verdienen en met een reden op dat eiland zitten.

Er zijn gewoon veel meer goede Spaanse spelers dan Engelse spelers. Dus is het ergens logisch dat er ook wat in de PL rondlopen.

Over welke competitie beter is, ga ik zelf niet reageren ...

3 november 2015 om 11:47

Ik zeg toch dat salaris een aanzienlijke rol speelt?

En dat die spelers zijn 'afgedankt' is wel heel sterk uitgedrukt. Dat zijn gewoon fantastische spelers die moordende concurrentie ondergingen bij Real en Barca. Maar het feit dat een Alexis (een Chileen, geen Spanjaard) en Fabregas voor Engeland kiezen, betekent dat er veel kwaliteit naar Engeland vloeit. Atlético, Valencia of Sevilla kunnen alleen maar dromen van dat soort gevestigde spelers. Arsenal, Chelsea etc. zijn simpelweg aantrekkelijker.

Dus ja, Real en Barca zijn buitencategorie, maar verder is de PL beter.

3 november 2015 om 12:04

Real en Barca scoren ook meer dan de Engelse top maar het is echt niet lachwekkend makkelijk tegen de kleine ploegen in Spanje zoals jij zegt. Suarez zei laatst nog dat Eibar een lastige tegenstander was geloof ik.

3 november 2015 om 12:18

Ach, wat moet hij anders zeggen? Eibar was een eitje?

Ronaldo en Messi zijn geweldig, maar echt niet zo belachelijk goed dat ze spotten met elk record zoals zij dat nu doen. 10 jaar geleden zouden zij nooit of te nooit die cijfers halen.

3 november 2015 om 14:00

Vroeger waren de verschillen kleiner in La Liga, maar dat zegt niets over het gemiddelde. En we vergelijken nu de Premier League met La Liga, wat equivalent is met het vergelijken met hun gemiddelden.

Ik vind de staart van La Liga beter dan jij vindt en beweer dat er niet zoveel monsterscores zijn als jij beweert. Wanneer is er sprake van een monsterscore volgens jou? 4 doelpunten verschil? Want Barca had een doelsaldo van +89 en Real van +80 vorig seizoen. Beiden hadden 30 overwinningen dus laten we zeggen dat ze 90 tot 100 doelpunten meer scoorden dan hun tegenstander in die wedstrijden, ofwel 3 tot 3,33 doelpunten per wedstrijd. Trek je conclusies maar.

3 november 2015 om 17:25

Er hoeven niet per se monsterscores te zijn opdat er een gigantisch verschil in kwaliteit kan zijn. Waarom bijvoorbeeld nog doordrukken bij een 3-0-stand in plaats van jezelf te sparen voor de volgende wedstrijd en over te schakelen op automatische piloot?

En wat bedoel je, trek je conclusies maar? Een doelsaldo van +89 en +80 is toch enorm?

4 november 2015 om 00:41

Mwah weet niet of de PL clubs zo doordrukken bij 3-0 hoor. Misschien zijn de invallers nog gretig of gaan de doelpunten er in als warme broodjes wanneer de tegenstander ruimte moet weg geven aangezien ze achter staan en wanhopig worden.

Haha ja zo bedoelde ik het niet. Je kan best concluderen dat er veel monsterscores zijn, maar dat hangt af van je definitie. Ik kijk nog wel eens Spaans voetbal en zo'n overwinning komt niet zo makkelijk als je misschien denkt als je alleen teletekst kijkt.

Ook de mindere clubs in Spanje vind ik niet bepaald minder dan de Engelse clubs, ook al spelen daar meer bekende spelers. Denk dat die erg veel hinder ondervinden van het technische spel in La Liga. Verder zijn Barcelona en Real tien keer beter dan de Engelse topclubs en is een Atletico ook niet minder dan de Engelse topclubs. Ook clubs als Valencia, Celta en Villarreal lijken me niet minder dan een Liverpool, Spurs of een Everton.

De EPL is wel bekender en er spelen meerdere bekende spelers, maar het spel is er vaak niet om aan te gluren, zelfs niet bij topclubs als United en Chelsea, dat doet echt pijn aan je ogen.

Tis moeilijk met elkaar te vergelijken want de voetbalculturen zijn anders. Liga is technischer, en dat wordt ook vertegenwoordigt in hun gedachte over voetbal. Zo worden jongeren ook opgeleid. In engeland ligt t tempo hoger, de engelse voetbal mentaliteit was lange ballen spelen en de 2e bal pakken. Waar mst inbreng van meer buitenlandse spelers en coaches verandering in is gekomen. In de bpl speel je meer wedstrijden, is fysieker e.d. ik vraag me af hoe een real en barca t zouden doen in de BPL. Zou t fysieke aspect van de bpl van invloed zijn op de spaanse teams mochten zij erin meedoen.
Beide zouden naar mijn idee voetbaltechnisch gezien het zelfde doen als in de la liga. 1 en 2.

Deze discussie kunnen we blijven voeren denk ik. De een vind de Pl beter, de ander La Liga. Ik denk dat de Pl in z'n geheel beter is, maar dat La Liga de betere top heeft (real en Barca dus). Tactisch en technisch is het in Spanje wat beter, daar waar het spel in Engeland weer wat sneller en fysieker is.

De mindere resultaten van de Engelse ploegen in Europa zijn denk ik een gevolg van het tactisch iets minder zijn dan bv de Spaanse, maar ook omdat het verschil tussen de ploegen in de Pl kleiner is. Bijna elke wedstrijd moet je 100% en in Spanje hoeft dat niet.

En tja, kijkend naar de namen.. Real en Barca zijn gewoon het hoogst haalbare en daarom zitten daar ook een Messi, Suarez, Ronaldo etc. In Engeland hebben de mindere ploegen weer de betere namen.

Het Engels voetbal is veel vermoeiender dan het Spaanse denk ik. De League Cup als extra bekertoernooi, de mogelijke replays in de FA-Cup terwijl de tegenstanders uit de Championship relatief sterker zijn dan die uit La Segunda Division, de midweekse speelrondes die volgens mij wat te vaak voorkomen, het ontbreken van een winterstop en het erg drukke schema rond de feestdagen in december.

Real en Barca kunnen de meeste wedstrijden op 80% van hun kunnen wel winnen terwijl je in Engeland een hele brede top hebt en er altijd 100% gegeven moet worden.

Pellegrini heeft in beide competities gecoacht dus hij kan het weten. En waren er ook geen Spaanse spelers die de intensiteit van de Premier League benadrukten?

In Spanje is de basistechniek wel een stuk beter, daar hoeven ze zich niet te concentreren op het geven van een goede pass.

Kijk alleen al naar de resultaten wie zijn de laatste jaren aan t domineren in de cl europa league etc. Het feit dat "grote clubs" uit de pl alles opkopen wat los en vastzit en alsnog niks presteren bewijst eigenlijk wat voor een hoger niveau de la liga heeft. Ieder moet voor zichzelf beslissen wat hij interessanter vindt, maar de pl is gewoon voor mij niks aan passes komen amper aan veel onnodig balverlies doe mij de pd maar

Real en Barca zouden ook in Engeland met een straatlengte voorsprong kampioen worden. Overigens is het Engelse voetbal vaak niet om aan te gluren. Wordt danig geromantiseerd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren