Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord gedraagt zich als Atlético: ‘Kuyt voelt dat perfect aan’

Laatste update:

Feyenoord baande zich woensdagavond een weg naar de achtste finales in de KNVB Beker, door in blessuretijd af te rekenen met Ajax (1-0). Goed was het allemaal niet wat zowel de winnaar als de verliezer liet zien, maar Feyenoord toonde wel een vechtersmentaliteit en mede daardoor won het uiteindelijk van de aartsrivaal. Dat is ook iets om op voort te borduren, zegt Leo Beenhakker.

/

De oud-trainer van Feyenoord zegt in het Algemeen Dagblad dat Feyenoord het slim speelde in De Kuip. Dirk Kuyt zette zijn hoofd al vroeg tegen dat van Amin Younes en collega Karim El Ahmadi creëerde eveneens spanning. Beenhakker juicht zoiets alleen maar toe. “Ik bedoel: kijk eens een keertje om je heen in Europa of Zuid-Amerika. Als dit ook al discussie oplevert, dan kunnen we beter lekker gaan zaalvoetballen in Nederland.”

Ronald de Boer is het met Don Leo eens en haalt in de ochtendkrant aan dat Feyenoord een ‘over mijn lijk-mentaliteit’ hanteerde in de Klassieker. Hij spiegelt de strijdlust van de Rotterdammers aan die van Atlético Madrid. “Die houden op die manier al jaren stand tegen Real Madrid en Barcelona. Je moet tijdens wedstrijden kunnen zeggen: we gaan het vandaag over deze boeg gooien. Dirk Kuyt voelt dat perfect aan.”

De mentaliteit die Feyenoord toonde tegen Ajax was precies zoals het moet

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hier ben ik het 100% mee eens. Types zoals Wouters, van Bommel, Davids mist een Nederlands elftal.
Valt me op dat Don Leo de laatste tijd weer positief over Feyenoord is. Zo zie je maar weer: tijd heelt wonden.

30 oktober 2015 om 07:41

Die types hebben we normaal wel met Strootman, Anita, De Jong, Klaassen. Vilhena en Bazoer laten dat nu ook zien.

30 oktober 2015 om 07:54

Nou alleen de jong en strootman die andere laten dat echt nog niet zien....

30 oktober 2015 om 08:32

Alleen Vilhena, El Ahmadi en Bazoer spelen zo. Eventueel nog Joey van der Berg maar die komt chronisch kwaliteit tekort.

30 oktober 2015 om 08:59

Vilhena ook. Daarbij moet zo'n type ook wel over een bepaalde intelligentie beschikken aangezien er af en toe een tikkie uitgedeeld en geïncasseerd moet worden.

30 oktober 2015 om 09:26

Rol nou niet zo over elkaar heen door het benoemen van wie wel en wie niet zo'n type is. Hier wordt bedoeld dat je een paar ijzervreters in een team nodig. Vaak niet technisch de meest begaafde voetballers, maar o zo nodig om als team te kunnen overleven. En in een wedstrijd als woensdag komen die boven drijven. Kijk eens naar de rol van El Ahmadi, onmisbaar in dit soort wedstrijden.

30 oktober 2015 om 10:56

Haha Klaassen en Anita, die komen nou niet echt in me op na gasten als Van Bommel en Wouters..

30 oktober 2015 om 07:55

Don Leo blijft natuurlijk altijd een Feyenoorder. Denk alleen dat hij gudde en consorten wel kan schieten net als been en v geel.

30 oktober 2015 om 09:44

@fr1908-1

Voor Beenhakker zijn de wonden die Gudde en van Geel hem bezorgde, helemaal niet geheeld hoor. In een interview in de Volkskrant met hem gaf hij ook aan niets meer van de Feyenoordleiding te maken te willen hebben en ook volkomen terecht.

De manier hoe deze heren hem bij het grof vuil hebben gezet is ronduit asociaal te noemen. Van de ene op de andere dag kwam men met de smoes dat hij plotseling te oud was voor de functie, maar in werkelijkheid vond men hem gewoon te kritisch en bedreigend voor hun positie.. Beenhakker vertelde dat Gudde hem niet eens aan durfte te kijken tijdens de ontslagmededeling.

Beenhakker is en blijft geboren en getogen Feyenoorder en blijft positief over zijn cluppie, maar niet over de leiding van de club. Treurig hoe er met zo'n icoon is omgegaan door types als Gudde en van Geel.

30 oktober 2015 om 09:55

Hoewel ik groot fan ben van Beenhakker en hem graag had zien slagen deed hij het gewoon heel slecht als TD. Natuurlijk, het is lastig winkelen met een lege portemonnee maar dat is Van Geel een heel stuk beter afgegaan blijkt nu wel. Volgens mij is de enige goede transfer van Beenhakker Schaken geweest, al weet ik niet eens heel zeker of hij die heeft aangetrokken of dat dat precies tussen beide Td's is gedaan.

Misschien zijn Gudde en Van Geel inderdaad een beetje geniepig, ik zou wat dat betreft liever met Beenhakker een avond gaan doorzakken dan met die twee. Maar voor Feyenoord zijn ze wel geweldig bezig en hebben ze voor een groot gedeelte de wederopstanding bewerkstelligt.

30 oktober 2015 om 10:31

@baardgrasmus

Zoals je al zegt is het moeilijk, zoniet onmogelijk winkelen voor een td zonder budget en is het misschien wat oneerlijk om hem af te rekenen op al dan niet geslaagde aankopen, die je moet opsnorren in de marge van het betaalde voetbal.

Maar kun je niet stellen, dat door het chronische gebrek aan geld destijds, Feyenoord onder Beenhakker een begin maakte en een zichtbare bloei doormaakte met het min of meer gedwongen doorbraak van talenten uit de eigen opleiding?

Ook kun je het werk van Koeman en de gelukstreffers Guidetti en Pèlle in de laatste jaren onder van Geel niet uitvlakken. Die zijn misschien wel doorslaggevender geweest voor de wederopstanding dan de twee directeuren.

Dat beleid slaagde onder Beenhakker wel en heeft Feyenoord een uiteindelijk uit het slop getrokken en een aardige som aan transfergelden opgeleverd, waar de heren Gudde en Van Geel weer mee konden opbouwen en wel aankopen konden doen.

De wederopstanding begon dan toch al eerder dan met de komst van van Geel, die feitelijk met de eer kon strijken van het goede werk. dat de jeugdopleiding en het beleid van Beenhakker voor hem plaveiden. Met Eric Gudde in de slipstream.

30 oktober 2015 om 11:27

Shoppen met een lege portemonnee is moeilijk, maar spelers halen waarvan je van te voor weet dat ze niet gaan slagen is naar mijn mening dan nog dommer. Beenhakker is misschien niet chique eruit gewerkt, maar hij moest hoe dan ook verdwijnen als TD van Feyenoord. van Geel begon ook met een lege portomonee maar heeft Feyenoord zichtbaar beter gemaakt en kan nu weer shoppen door zijn eigen toe doen.

30 oktober 2015 om 11:33

@buitenspelval

Het speelt ook wel mee dat ze op Varkenoord niet zo blij waren met Don Leo want e vonden dat hij zich niet inspande om grote talenten aan de club te binden. Hij nam Rekik en Ake niet zo serieus en wou wel ff wachten met een contract voor hun. van Geel zit er gelijk bovenop als er buitenlandse intresse is.

30 oktober 2015 om 12:10

Ik ben het daar toch niet mee eens buitenspelval. Wat hieronder ook al over Ake en Rekik wordt gezegd, maar ook om andere redenen. Jij noemt Pelle en Guidetti geluksfactors, maar dat vind ik onzin. Het is Van Geel die het besluit uiteindelijk neemt, als het twee missers waren geweest hadden we dat ook van Geel aangerekend, nietwaar? Van Geel durfde het aan met Koeman, het bleek een gouden greep. Mazzel, of zou Van Geel iets zien wat wij niet zien?

Voor mij is de wederopstanding echt begonnen met het vertrek van Been en Beenhakker, vanaf toen werd duidelijk dat het zakelijker moest, er moest flink gesneden worden in de organisatie en dat is soms keihard. Wat Van Geel voor mij ook heel goed heeft gedaan is het verlengen van contracten in moeilijke tijden. De Vrij, Clasie, Vlaar, Martins Indi, terwijl hij voor Wijnaldum en Fer nog een mooi bedrag kreeg, ondanks hun aflopende contract. En ook zo'n coupe als met Vermeer is gewoon de verdienste van hem.

30 oktober 2015 om 12:19

@fcda en thedoc en Baardgrasmus

Dat zou kunnen allemaal, jullie hebben waarschijnlijk meer kennis over de ins en outs bij Feyenoord dan ik, denk ik.

Ik krijg enkel het idee dat Van Geel op zijn pad het nodige geluk mee had met Pelle en Guidetti die hij in zijn schoot geworpen kreeg, het goede werk van de opleiding die kant en klare talenten afleverde en het uithangbord Ronald Koeman, die geweldig werk leverende met het beschikbare materiaal.

Van Geel stapte op het juiste moment binnen en kon daarvan de vruchten plukken samen met Gudde. Natuurlijk zijn ze er zakelijk prima mee aan de slag gegaan en is Feyenoord weer een gezonde club met een goede huidige selectie op het veld.

Maar de manier van managen van Gudde en Van Geel kan mij weinig bekoren, als buitenstaander dan wel.

30 oktober 2015 om 12:51

Ja het zijn weinig charismatische mannen en bovendien bikkelhard als het nodig is. Maar misschien is dat ook wel nodig. Die Pelle zal ook in zijn eerste jaar toch al gauw 4 ton hebben verdiend, een enorm bedrag voor Feyenoord toen dat toch maar een keer kan worden uitgegeven. Dat moet je maar durven als TD.

Daarnaast hebben we de talenten ook de ruimte gegeven, haalde ze Mathijsen weliswaar maar kregen Indi en Kongolo toch speeltijd, kreeg de Vrij de ruimte zich centraal te ontwikkelen zonder een concurrent van naam en hetzelfde zag je vorig seizoen, Kongolo en Van Beek centraal, Mathijsen en Boulahrouz als back-ups. Clasie werd teruggehaald van Excelsior, speelde zich makkelijk in de basis en zo zijn er meer voorbeelden. Ik denk dat je als TD mazzel hebt met talenten, maar wel degelijk invloed hebt op hoe ze doorbreken en of ze doorbreken. Geef je ze de ruimte, of haal je sterke concurrenten?

Feyenoord mag gewoon op het randje spelen. Niets mis mee. Als de scheidsrechters/KNVB de smerige overtredingen maar in elke wedstrijd hetzelfde gaat bestraffen. Dan is er ook gewoon minder discussie.
Regels rondom hands moeten ook veranderen. Onzin penalty's voor aangeschoten hands. Als een bal hard komt kun je niet zomaar je hand wegdoen.

30 oktober 2015 om 07:35

Sliding van achteren en met twee benen is niet op het randje maar erover heen.
Scheidsrechter had het totaal niet onder controle.
Hard en fair is prima en ajax ging tot het randje en feyenoord ging verder maar hebben geluk dat de scheids de regels niet hanteerd.
Want dan had het niet zo ver gekomen als dat het nu was.
Want als er een verlenging was had het helemaal uit de hand gelopen.

30 oktober 2015 om 07:41

Dat zeg ik. Shirt vasthouden is soms geel. Noppen met gestrekt been in de schietende voet van Vd Hoorn is geen geel. Bazoer had geel moeten hebben met zijn noppen naar voren. El Ahmadi had minimaal geel moeten hebben. En Vilhena ook met van achter komen.
En dan zijn er nog de spreekkoren van Utrecht die bestraft worden. Terwijl er niemand wat zegt over de spreekkoren van Feyenoord.

30 oktober 2015 om 07:42

aantal overtredingen Ajax 27, aantal overtredingen Feyenoord 13.

En echt het was een tamme klassieker, je moet die uit de jaren '90 eens terugkijken, die waren pas op het randje.

30 oktober 2015 om 07:46

Het gaat niet om de overtreding. Maar om het consequent zijn. En de aard van de overtreding. Als de ene geel is moet dezelfde op een ander moment ook geel zijn.

30 oktober 2015 om 07:48

Ja, Ajax wordt zo enorm benadeeld. Vergeten dat Younes het veld met rood had moeten verlaten? Hij kreeg geen geel voor zijn schwalbe terwijl hij al een gele kaart had.

30 oktober 2015 om 07:56

Am***, ik ben bang dat je hier krokodillentranen huilt, ik heb dat totaal niet gezien en hoor het echt alleen vanuit Amsterdam. Zelfs Ronald de Boer vond het niet erg, en zijn positieve uitspraken tov Feyenoord zijn op één hand te tellen. Van Boekel floot een prima pot, hij liet veel toe, maar was waar nodig consequent. En kijk nu eens, na een klassieker, niemand heeft een blessure (Ja jullie tweede keeper), niemand heeft een schorsing, we hebben een mooi voetbalgevecht gezien en over anderhalve week mogen we weer een keer. Heerlijk toch. Laat ze dan lekker hun frustratie in iets positiefs omzetten, gaat Veltman binnen het kwartier weer twee keer heel idioot erin zoals tegen Psv, is alles toch weer goed? Verklaart hij na afloop glimmend van trots dat het zo lekker mannelijk was, komt ook een stuk beter over dan verklaren dat je zo bent tekort gedaan. We moeten in Nederland eens stoppen met voetbal in zaalvoetbal om te toveren. Je mag een tackle maken, je mag iemand aanraken, is echt niet verboden. Als ze dat bij Ajax te ver vinden gaan moeten ze gaan zaalvoetballen, dan heb je die discussie na afloop ook niet meer.

30 oktober 2015 om 07:56

Nee niet vergeten. Hij stond meteen op en ging door. Kan ook struikelen of in onbalans zijn. Was een twijfelgeval. Het had gekunnen 2e geel, maar dat is wel moeilijk te zien.
Een duidelijke schwalbe zou zeker geel moeten zijn.

30 oktober 2015 om 08:05

Het leek me een duidelijke schwalbe, de verontschuldigingen van Younes leken me ook een schuldbekentenis. Maar ik heb niemand van Feyenoord erover gehoord, noch over die tackle van Bazoer. Misschien omdat ze hebben gewonnen en er niet meer om malen, of misschien interesseert het ze minder. De beslissing wordt genomen in de wedstrijd en daar heb je het mee te doen, ik had het op het moment misschien wel fijn gevonden als hij rood had gehad, maar kan me er nu totaal niet druk om maken dat hij mocht blijven staan. Kwam de wedstrijd alleen maar ten goede.

30 oktober 2015 om 08:15

Het mag van mij mannelijk. Maar laat dat dan elke wedstrijd toe! En niet de ene keer wel en de andere niet. Of nog erger wat laatst de scheids zei: dat zit in zijn spel daarom floot ik er niet voor. 1 lijn in de arbitrage.

30 oktober 2015 om 08:29

AM*** met je opmerking over die schwalbe maak je jezelf voor mij totaal ongeloofwaardig over dit onderwerp en voor welke discussie dan ook in de toekomst. Hoe durf je het je strot uit te krijgen, 'het kon ook struikelen zijn'?

30 oktober 2015 om 08:35

Am*** maar het was in deze wedstrijd toch redelijk consequent? Goed, hij spaart Bazoer en Younes, maar daar zit geen Feyenoorder verder mee hoor.

30 oktober 2015 om 08:36

Toen je het gedrag van Younes goed ging praten kon ik je niet meer serieus nemen AM sterretjes. Er werd vanalles geflikt aan beide kanten, klassiekers speel je op het randje want je ontloopt elkaar te weinig qua niveau om voetballend makkelijk het verschil te maken.

30 oktober 2015 om 08:57

Joh je had die van 69 moeten zien.
We leven in hede niet in het verleden.
Dus hier kan ik niks mee.
Daarbij moet je kijken naar het soort overtreding en niet naar het aantal.

30 oktober 2015 om 09:06

Kan zei ik niet is.

30 oktober 2015 om 09:12

Ja en het heden is dat Ajax eruit ligt en Feyenoord doorgaat en dat Van Boekel bepaalt wat wel en niet mag. Dat je hier een hele klaagzang ophangt over het onrecht dat jouw club is aangedaan, en dat jij vindt dat dingen niet hadden gemogen, tja, daar kunnen we hier niet veel mee (om jou even vrij te citeren).

Dus ik volg je voorbeeld, we hebben het over het heden, de wedstrijd van woensdag is het verleden, daar leven we niet in WVE

30 oktober 2015 om 09:37

Ja dat is zo en ik ze hebben het verdiend ook nog.
Maar het is een feit dat hij niet de regels heeft gehanteerd.
En als je dat niet wil inzien prima wees er blij mee.

30 oktober 2015 om 09:44

ga je weer de mist in wve, nog een keer:

mening: iets dat jij vindt
feit : iets dat onomstotelijk vast staat

zoals je ziet vindt jij iets en vinden allerlei anderen hier iets anders. Dan spreken we over meningen. Een feit is bijvoorbeeld Feyenoord - Ajax 1-0, dat staat onomstotelijk vast en daar is verder geen discussie over. Het is goed die twee dingen strikt te scheiden, anders ga je straks je eigen mening voor feit houden en lopen realiteit en verbeelding steeds verder in elkaar over.

30 oktober 2015 om 12:05

Regels zijn juist de feiten die vast staan, en die werden empirisch bekeken niet goed geganteerd door Van Boekel. Begrijp mij niet verkeerd, feyenoord won terecht maar je stukje over feiten slaat nergens op. Van Boekel maakte vele fouten, aan beide kanten. Uiteindelijk had feyenoord er vooral de laatste 15 minuten het meeste profijt ervan. Dat is tenminste de empirische waarneming van de werkelijkheid. Als je het anders wil zien is dat alleen je eigen subjectiviteit die de waarneming dwars zit.

30 oktober 2015 om 12:20

surreal, als het empirisch is dan had je de wedstrijd in een laboratorium moeten spelen. Had je elke overtreding onder dezelfde omstandigheden moeten beschouwen, vanuit het oogpunt van de scheidsrechter, de grensrechters en de vierde official en daarnaast een waterdicht set van eisen en regels moeten hebben waarmee je die overtreding, en alle anderen, kan beschouwen. Dan spreek je over empirisch bewijs, al zitten er zelfs dan nog de nodige haken en ogen aan.

Ik ben heel benieuwd hoe jij een empirische waarneming van de werkelijkheid hebt gedaan want dat is echt schier onmogelijk in dit soort situaties. Dan heb je wel zo'n enorme dataset nodig, ik geloof nooit dat je dat hebt gedaan. Maar ik hoor het heel graag van je, zou het zeer interessant vinden om empirisch onderzoek te zien van een wedstrijd omdat ik me nauwelijks kan voorstellen hoe je zoiets opzet en hoe je de subjectiviteit van jou, of de onderzoeker in kwestie, uitsluit. Geen overtreding is exact hetzelfde (ja verkeerd ingooien misschien) en daarmee wordt het lastig om zoiets empirisch te onderzoeken.

Mee eens het moet ook.
Maar er zijn grenzen en die bepaalt de scheidrechter en de regels.
En de scheidsrechter hanteerde niet de regels.
Sliding van achteren mochten in een keer onbestraft.
Slaan heeft hij dan niet gezien dus dat komt misschien nog wel.
En dan heb je nog dat hij gewoon niet consequent was.
Younes krijgt geel voor vasthouden toen kuyt weg was en elia kreeg niks.
Dat kan gewoon niet.
Maar ja ajax had het zelf al af moeten maken eerste helft.

En een bal niet teruggeven is gewoon onsportief en moet je je voor kapot schamen als club en als speler.

30 oktober 2015 om 07:37

En het helpt als mensen (een soort van) objectief twee kanten van een wedstrijd belichten.

Alles wat de tegenstander doet uitvergroten en het eigen gedrag met de mantel der liefde bedekken. Als we dat nog eens mochten meemaken..

30 oktober 2015 om 08:59

Objectief bestaat niet.
Ook jou reactie is niet objectief.
De mening van een Engelsman of een Spanjaard over de klassieker zou misschien objectief zijn.

30 oktober 2015 om 09:50

Voor iemand die zo stellig beweert dat objectief niet bestaat strooi je wel erg vaak met door jouw zelf uitgeroepen feiten, wat uiteindelijk altijd een mening blijkt te zijn.

30 oktober 2015 om 07:39

Aan je reactie is al te merken dat je voorkeur uitgaat naar Ajax. Als jij die overtredingen wilt straffen had je op z'n minst Younes er met 2x geel af moeten sturen. Ajax had inderdaad het in de eerste helft kunnen en misschien wel moeten afmaken, maar de tweede helft werd Feyenoord sterker en zijn we door via een gelukkig doelpunt want ik denk dat iedereen al bezig was met een verlenging.

30 oktober 2015 om 09:05

Heeft er niks mee te maken.
Dit zijn gewoon de feiten Feyenoord speelde over het randje en dat werd getolereerd ten koste van de regels.
Als je dat ontkent moet je misschien niet reageren.
Of noem mij de acties van een Ajacied die een sliding van achteren maakt waardoor iemand zijn enkel kan breken?
Of met gestrekt Been doorgaat op iemand die net een bal weg schiet?
Deze acties zijn smerig en horen niet thuis in geen een wedstrijd.

En dan heb je nog al frustratie van alle verliespartijen en dat is gewoon aan alles te merken.
En dat zie je behoorlijk hier op deze site en op het veld.
Kuyt die als een complete waanzinnige tekeer gaat tegen een grensrechter die gewoon gelijk heeft.

30 oktober 2015 om 09:33

Wve, dit zijn helemaal niet de feiten, dat is jouw realiteit, een realiteit die ver afstaat van wat anderen hier denken. Ik zie hier genoeg Ajacieden reageren die Van Boekel niets kwalijk nemen, die gewoon een mooi voetbalgevecht hebben gezien dat past bij een klassieker.

Als iemand heel stellig gaat beweren dat iets feiten zijn dan gaat het bij nadere inspectie vrijwel altijd om een mening. Die mening mag je hebben, maar doe aub niet net alsof jij de feiten presenteert en de waarheid in pacht hebt.

30 oktober 2015 om 09:38

Onzin maar veel plezier verder.
Kijken of je ook trots bent als er wel iemand zijn been word gebroken.

30 oktober 2015 om 07:39

Ja en zo creëren we dus weerloze voetballertjes hè. In Europa kijken we onze ogen uit, wisten wij veel dat er ook een mentaal aspect bij kwam kijken? We moeten gewoon eens een paar groeien en mannelijker voetbal omarmen. Dat een journalist niet tegen die Veltman zegt, waarom laat jij je zo makkelijk wegzetten, ipv hem een platform te bieden om met de waterlanders in de ooghoeken leeg te lopen over het leed dat hem is aangedaan. Nou, iemand heeft je vastgepakt zeg, als je daarvan al danig van slag bent dan ga je nog flink wat tikken krijgen in het leven. Younes had van mij echt geen rood gehoeven, en Bazoer ook niet, het paste gewoon bij de wedstrijd. En een bal een keertje niet teruggeven kan een hele slimme zet zijn, je zag dat Ajax daar al van slag van raakte, nou ideaal, meestal moet je daar een opstootje voor creëren, nu was het niet terugschieten van een bal voldoende om ze van de leg te hebben. Sportief, nee, maar willen wij dat als supporters dan zo graag? Je moet eens zien hoe beide supportersgroepen met elkaar omspringen, daar is geen greintje sportiviteit in te bekennen. Ik heb gisteren eens op een paar van die facebookpagina's zitten kijken van supportersgroepen, de bagger die je ze daar over elkaar heen ziet strooien, echt, dan is een bal niet terugschieten nog een vriendelijke geste daarbij vergeleken. Laten we niet hypocriet doen, we willen een team steunen dat door het vuur gaat, er is geen team die na een verloren wedstrijd tevreden concludeert dat ze een goed voorbeeld voor de jeugd waren en zo lekker sportief hebben gespeeld. Weet jij nog wie de fairplayprijs drie jaar terug won?

30 oktober 2015 om 09:08

In Europees vlak moet je niet eens gaan kijken.
Dat voetbalwereldje is zo verrot als wat door geld en stelt nederland al helemaal niks voor.
Laten wij hier ons maar concentreren op de eredivisie en niet op Europa.
En mentaliteit heeft niks met deze overtredingen te maken die gewoon bestraft hadden moeten worden.

30 oktober 2015 om 09:18

Ik heb nog wel degelijk de ambities om Europees te kijken, heb mijn clubje vorig jaar een mooie Europese campagne zien spelen, en ik zie het volgend seizoen Europees voetbal met vertrouwen tegemoet. Zeker nu ik steeds meer zie dat Feyenoord kan strijden voor elke meter, dat is wat er van je gevraagd wordt in Europa.

Vermeende overtredingen die eergisteren al dan niet bestraft hadden moeten worden, tja, we kunnen er heel lang over dooremmeren, maar ik heb het niet gezien en met mij de scheidsrechter, de vierde official en beide grensrechters ook niet. Van Boekel floot een puike partij, er zijn maar 4 gele kaarten gevallen, geen rood, dus het viel allemaal reuze mee. En mentaliteit heeft wel degelijk te maken met overtredingen, hoe makkelijk zet je je over een beslissing van de scheidsrechter heen en concentreer je je weer op de wedstrijd? Hoe makkelijk laat je je uit je spel halen door een niet teruggeschoten bal? Hoe presenteer je je na afloop aan het publiek, klaag je over vermeend onrecht, of recht je de rug en sta je normaal de media te woord? Allemaal voorbeelden waar mentaliteit een rol in speelt wve.

30 oktober 2015 om 09:58

dat is nu makkelijk praten als je wint natuurlijk, als Ajax had gewonnen in de 94ste minuut door een eigen goal dan hadden ze in rotterdam een heel ander interview af gegeven, inclusief jij. ik snap je punt maar frustratie speelt altijd een rol bij de verliezende partij, vooral 5 minuten naar een beladen wedstrijd. dus zo raar vind ik het niet als sommige zich benadeeld voelen, die laatste vrije trap wat naar mijn mening helemaal geen vrije trap was, is dan wel cruciaal terwijl er van te voren vele grotere overtredingen begaan zijn maar dan wel door laat spelen. maar goed gebeurd is gebeurd, volgende week zal het anders lopen heb ik het gevoel.

kom wel even uit die droom, die mentaliteit is leuk, maar europees red je het daar ook niet mee, een potje voetbal bestaat meer dan alleen agressief de duels aan gaan, kwaliteit is ook van groot belang en dat ontbreekt al snel als je tegen tegenstanders komt te staan die er ook van houden om over de schreef te gaan. vorig jaar was leuk maar iedere topclub in nederland heeft zo van die jaren dat ze punten halen tegen grote ploegen maar speel je die 10x dan verlies hem 9x.

30 oktober 2015 om 09:59

Alsof ze bij Feyenoord wel die mentaliteit hebben. Iedereen zag ook die terechte overtreding maar dat laten we onze jurist oplossen. En dan ga je nu mentaliteit verwijten.

30 oktober 2015 om 10:15

Heeft er niets mee te maken stoneymokum, en als je er al iets van een mentaliteit uit wilt distilleren dan kan je in het omgaan met de tuchtcommissie onverschrokkenheid, lef en strijdbaarheid vinden.

Eriksen88, natuurlijk zal het schelen dat Feyenoord wint, maar ik denk dat we wel degelijk wat Europees kunnen betekenen (wat dat ook mag zijn) als we de mentaliteit op orde hebben. Je wilt teams de indruk wekken dat ze heel diep moeten gaan om tegen jou iets gedaan te krijgen, dat je voor elke meter vecht. Te vaak stappen we met dedain ergens in Oost-Europa uit het vliegtuig om daar te worden weggespeeld. Zoals vorig jaar Feyenoord - Roma, ik weet zeker dat Roma daar veel beter mee om kon gaan omdat ze wel vaker heetgebakerde wedstrijden spelen. Feyenoord verloor die pot vanaf minuut 1, ze leken van slag, mentaal zat het niet goed. Als je nu tegen Roma zou spelen zeg ik niet dat je wint, maar met de ervaring van dit soort wedstrijden en spelers als Kuijt, Elia en El Ahmadi denk ik niet dat je het weer zo makkelijk op mentaliteit verliest. Kan je er nog steeds hard afgaan natuurlijk, maar dat terzijde.

30 oktober 2015 om 07:49

Younes kreeg zijn tweede gele kaart ook niet voor die schwalbe.

Zet die roze bril eens af.

30 oktober 2015 om 09:09

Had niet eens zijn tweede geel geweest als er consequent was gefloten.
Dus zeg maar niks als dit je excuus is.

30 oktober 2015 om 09:25

Als van Boekel consequent was geweest dan had Younes wel degelijk 2x geel moeten krijgen. Van beide kanten werden er stevige ovetredingen gemaakt. Dat alleen ajaxieden hier over klagen zegt genoeg.

30 oktober 2015 om 09:40

Nee want waar lag de grens?
Juist die grens was er niet dus ook niet toen hij geel gaf en ook niet bij die schwalbe en ook niet bij de goal.

30 oktober 2015 om 09:59

Wat heeft die goal ermee te maken ?? Bij sommige momenten had Van Boekel ook geel kunnen geven oa aan Elia, Vilhena, Bazoer, Gudelje. Younes houdt een speler op snelheid vast wat een overduidelijke gele kaart is , vervolgens maakt kort daarna een swalbe waar ook geel op staat. Dat hij Younes geen tweede gele kaart gaf lag dus ook in de lijn van de wedstrijd. Ajaxieden lopen te janken hoe zijn benadeeld zijn door Van Boekel maar vergeten daarbij dat in sommige gevallen ze ook niet mogen klagen , de objectieviteit is ver te zoeken.

30 oktober 2015 om 09:09

Wve:

Over onsportief gesproken, Veltman die achteraf een schorsing gaat aanpraten. En in eerste instantie het zelf al gaat opzoeken bij Kramer.

Younes die een duikeling maakt voor een strafschop en 2de geel had Moeten krijgen.

van de Hoorn die een bal het publiek in jaagt. van der Hoorn die bij het opstootje bij Kuyt als gek 2 man van feyenoord op de grond werkt. en van Beek die er tussen kwam wel geel kreeg en hij niks...

Nee denk dat je wel even 2 kanten op moet kijken. Net of Ajax zo heilig was. Dat hoeft ook niet het is de klassieker, heb lang deze passie en strijd gemist bij beide teams. Dit hoort er ook gewoon bij. Maar Ajax was net zo onsportief als Feyenoord was.

30 oktober 2015 om 09:12

Joh je doelt nu net als alle andere op spelers.
Ik heb het hier over de scheidsrechter die het compleet uit de hand laat lopen.
En Feyenoord heeft daar beter gebruik van gemaakt.
Met een betere en consequentere scheidsrechter was dit niet gebeurd.

30 oktober 2015 om 09:27

compleet uit de hand lopen?! Wve, je stelt je echt ontzettend aan, sorry dat ik het zeg. Maar de wedstrijd liep helemaal niet uit de hand, hoe kom je erbij? Misschien als je ballroom dancing gewend ben dat je dit vrij pittig vond, maar anders is het niet te verklaren.

Kijk eens hoe de supporters met elkaar omgaan, dan is de wedstrijd een heel slap aftreksel van de haat die daar onderling leeft. Of kijk eens naar je eigen verbetenheid over de scheidsrechter, er zit blijkbaar heel veel emotie in bij je, meer dan bij de meest opgefokte speler woensdag. Je doet alsof we woensdag de schande van Nürnberg hebben nagespeeld, zo erg overdrijf je het. Vier gele kaarten, enkele plaagstootjes en het ergste vergrijp was blijkbaar het niet terugschoppen van een bal of het protesteren bij de scheidsrechter. Nou poeh poeh poeh, wat liep het uit de hand zeg.

30 oktober 2015 om 09:41

Laat maar zitten.
Jij respecteert geen regels dus valt er ook niet te zeggen.

En verbetenheid nee hoor maar emoties zijn moeilijk te bepalen op internet.

30 oktober 2015 om 09:49

de regel is dat de scheidsrechter beslist, en volgens mij toon ik hier meer respect voor die beslissingen dan jij hier doet wve.

30 oktober 2015 om 10:22

Wve, je doelt totaal niet op de scheids anders zou je zelf ook deze punten aanhalen. Je doelt wel degelijk op het spel van feyenoord en dat daar de scheids harder in had moeten zijn.

De voordelen die Ajax er uit heeft gehaald noem je niet. Verder staat er heel duidelijk dat Feyenoord onsportief was om niet de bal terug te geven. Daar haak ik dus ook op in. Dat heeft bij jou ook niks met de scheids te maken. Is puur op Feyenoord en de spelers gericht.

Compleet uit de hand laat lopen och och och.. Volgende week staan we weer met ze allen te schreeuwen laat het wta mannelijker. Je doet nu net of er 6 man de wedstrijd uit zijn geschopt. en het een chaos is geweest..

Zie zelf in de Eredivisie wel vaker van dit soort wedstrijden. Was weinig bijzonders aan.

De scheids liet beide kanten gewoon veel toe, dat vergeten er veel vaak en dat is normaal want dat zijn emoties. Maar Ajax had er netzoveel baat bij als Feyenoord.

Eindelijk zien we het licht, als we in Nederland wat willen bereiken moeten we wel met het mes tussen de tanden elke wedstrijd in gaan, zeker Europees. Het is alleen maar goed om dit soort wedstrijden ook in de eredivisie te spelen, daarvan groei je veel meer dan van een wedstrijd uitspelen omdat je zoveel beter bent. Maar gelukkig lijkt er een kentering zichtbaar, al zijn er nog genoeg media die het liever over de vermeende duw van Kramer hebben, alsof iemand daar nog om maalt na een verloren wedstrijd. Spelers die hun ziel en zaligheid in een wedstrijd gooien en desnoods de tegenstander letterlijk te strot doorbijten, alleen op die manier kunnen we weer wat gaan betekenen in Europa.

30 oktober 2015 om 07:41

Vind ik nog te vroeg. Ik weet niet wie de scheidsrechter is bij de volgende Feyenoord - Ajax maar hij wil het waarschijnlijk niet zo ver laten komen en laten zien wie de baas is. Ik verwacht daarom nu al een kaartenfestijn.

30 oktober 2015 om 07:45

Ja, dat zit er dik in, als ik zie hoe het Amsterdamse leed wordt uitgemeten in de media heb je denk ik gelijk. Maar laten we in vredesnaam dit soort wedstrijden koesteren, hier gaat het toch om in de klassieker? Dit is wat de fans willen, die staan elkaar naar het leven en willen een wedstrijd zien waarin hun team tot het gaatje gaat.

30 oktober 2015 om 07:48

Ik vond de scheids juist erg goed fluiten. Veel liever zo'n wedstrijd dan een wedstrijd die steeds stilgelegd wordt. Natuurlijk, nu floot de scheids soms niet wanneer het eigenlijk wel had gekund, maar dat neem ik graag voor lief als het zo'n mooie wedstrijd opleverd. Liever soms te weinig fluiten dan soms te vaak.

30 oktober 2015 om 08:00

Helemaal mee eens De Toekomst, goed om te lezen dat er ook Ajacieden zijn die hier wel van kunnen genieten. Dit zijn leerzame wedstrijden, als je straks ergens in transsylvanië moet spelen voor de tweede voorronde Europa League dan is het fijn om zo'n wedstrijd in je bagage te hebben, dan ben je daar niet meer zo snel onder de indruk.

30 oktober 2015 om 08:47

Met dat zogenaamde mes tussen de handen heeft Feyenoord Europees ook helemaal niets laten zien.
Nu toevalllig Feyenoord wint in de blessuretijd van de blessuretijd is dit ineens de winnende formule ?? Haha, laat me niet lachen....

Laten we niet afgaan op 1 wedstrijd maar het over een reeks zien.

Verder eens dat er in NL meer een over-mijn-lijk-mentaliteit moet zijn. Maar dat moet wel gebundeld zijn aan kwaliteit. En verder ben je hier altijd afhankelijk, wat de scheidsrechter, die dag toelaat. Van Boekel laat over het algemeen meer toe, een Makkelie fluit alles kapot...

30 oktober 2015 om 09:08

Europees niets laten zien?! Vorig jaar hebben ze anders de titelhouder en uiteindelijke winnaar verslagen, wonnen ze de poule en overwinterden ze in Europa. Heb je dat gemist toevallig? Ook speelden ze in Rome 1-1 tegen de plaatselijke AS, en hadden ze thuis het kunnen winnen als ze niet zo onder de indruk van alles waren geweest van alles. Juist daarom zijn dit soort wedstrijden belangrijk dan kom je in Europa beter beslagen te ijs.

En daarom begin je dus niet meteen vanaf minuut 1 met vliegende tackles, je kijkt de kat uit de boom en probeert uit wat de scheidsrechter toelaat. Deze scheidsrechter gaf duidelijk aan dat er wat meer mocht en daar werd naar gevoetbald, prima toch? Je hebt beide te maken met dezelfde scheidsrechter, net zo goed als dat je beide te maken hebt met hetzelfde veld, dezelfde bal, hetzelfde weer enzovoort enzovoort. Dat is misschien elke week weer anders, maar voor de teams die tegen elkaar spelen is het hetzelfde. Verwachten dat alle scheidsrechter exact hetzelfde toelaten is een utopie en is ook helemaal niet nodig, zoals ik al aangeef, elk weekend verschillen allerlei omstandigheden en de scheidsrechter is er daar 1 van. Kan je heel erg overstuur van raken, maar je kan het beter gewoon accepteren en ermee omgaan. Uiteindelijk wint het team dat het beste omgaat met dat soort omstandigheden, niet het team dat het hardste klaagt na afloop.

30 oktober 2015 om 09:14

Vorig seizoen heeft Feyenoord met maximale inzet in ieder geval Europees overwintert en en passant ook nog gewonnen van de toenmalig bekerhouder en is als eerste in de poule geëindigd.

ON: ik ben altijd benieuwd hoe zo'n wedstrijd nou zo kantelen kan. Hebben de trainers hel en verdoemenis geroepen tijdens de rust?; hebben Kuyt en Elia met hun ervaring de wedstrijd gekanteld? En vergeet daarbij de ervaren El Ahmadi niet, dat is ook wel een ratje, maar ja het is wel onze rat. In ieder geval, Feyenoord voelde perfect aan hoe je deze ploeg moet bestrijden.

30 oktober 2015 om 09:20

Denk dat de vermoeidheid bij Ajax ook een rol speelde. Zij gaven veel gas in de eerste helft, maar zijn in de tweede helft nauwelijks nog van hun helft afgekomen. De Europese verplichtingen zullen hun tol na een uur voetballen wel gaan eisen.

30 oktober 2015 om 10:04

Ik denk dat de Europese wedstrijden een te gemakkelijk excuus is.

Feyenoord speelde in de eerste helft mat en liet Ajax voetballen.
In de 2e gooide Feyenoord het op meer power en lef en dan kan je een wedstrijd kantelen. Zeker daar Ajax de bal voorin niet kwijt kon of iemand had, die de bal vast kon houden. Daarom bleef de druk bij Feyenoord.

En waarom die 2 verschillende helften ? Geen idee....

Terugkomend op het Europese verhaal, vorig seizoen hebben ze dan naar vermogen gepresteerd. Maar daarvoor was het toch ook niet veel. Ik bedoel alleen maar aan te geven. Met alleen opportunisme en power redt je het ook niet. Atletico wordt zo wel neer gezet, maar die ploeg heeft heel wat voetballend vermogen !

30 oktober 2015 om 10:20

Natuurlijk is het niet zaligmakend en heb je ook voetbal nodig, maar ik denk wel degelijk dat mentaliteit ons voornaamste probleem is. We kwamen op het WK in 2010 in de finale, niet omdat het de meest talentvolle selectie ooit was, maar omdat het mentaal goed zat. We hadden ijzervreters als Van Bommel, De Jong, Kuijt, Heitinga, Mathijsen, Van Bronckhorst, die allemaal in het buitenland het klappen van de zweep hadden geleerd. In de internationale pers las je steevast dat de scheidsrechter wel erg op de hand was van Oranje toen, maar dat is ook iets dat je afdwingt.

Feyenoord vergelijken met Atletico Madrid op basis van instelling is oke, maar Atletico had ook enkele zeer technische spelers toen en nu: Arda, Griezmann, Koke.. Feyenoord is qua type spel geen Atletico Madrid. Het spel daar was snel, tactisch uitmuntend en erin geslepen. Bij Feyenoord is het nu grotendeels alleen de strijd van Atletico Madrid.

30 oktober 2015 om 08:02

Zeker, maar tegen Heerenveen was het bijvoorbeeld wel tactisch en technisch heel goed. Ze hebben op zich ook wel spelers die zich kunnen onderscheiden op techniek, Elia, Vejinovic, Gustafson, zelfs een El Ahmadi is een technische speler, maar ook een pitbull. Ik denk dat dat de sleutel is, kan je het over een andere boeg gooien als de wedstrijd erom vraagt. Bij Ajax heb je met spelers als Tete, Klaassen, Dijks en Gudelj toch ook wel spelers die zoiets zouden moeten kunnen brengen.

Ik vind felheid prima, maar in vind dit Feyenoord eerlijk gezegd maar irritant worden. Zo'n Kuyt die het halve veld oversprint naar de scheids om te klagen of Elia die sowieso onder hoogspanning staat en dan geforceerde gebaren naar het publiek gaat maken. Tackles die naar mijn mening toch echt over het randje zijn, ik ben PSVer dus het maakte bij echt niet uit wie er won, maar ik kreeg meer sympathie voor Ajax dan voor Feyenoord.

30 oktober 2015 om 07:57

Het is toch logisch dat Feyenoord het randje opzocht? Ajax is voetballend verder dan Feyenoord. Dat gaf El Ahmadi ook aan. Moeten wij dan de duels niet of nauwelijks aan gaan omdat veel mensen het anders niet leuk vinden? Feyenoord deed er alles aan om te winnen en dat vind ik prachtig.

30 oktober 2015 om 08:02

Sympathie voor spelers die ballen zonder reden de tribune in schieten en schwalbes maken, apart.

30 oktober 2015 om 08:43

Ach de laatste jaren had iedereen medelijden met Feyenoord. Nu we weer meedoen begint het gemopper weer. Ik zie het als een positief iets

Het is altijd mooi om te zien dat spelers ( in dit geval van Ajax) op het veld staan in de kuip en geforceerd willen uitstralen naar het publiek dat e niet onder de indruk zijn en

30 oktober 2015 om 11:00

@ Diegordm

Lol geforceerd willen uitstralen dat ze niet onder de indruk zijn van de Rotterdamse aanhang ? Waar komt dit opeens vandaan, en uit wat zou moeten blijken dat de Ajacieden onder de indruk waren ? Het is niet de eerste keer dat Ajax in een stadion speelde waar de aanhang flink van zich liet horen, en begrijp me niet verkeerd hoor.

Er heerste gerust wel een mooi sfeertje, alleen om te denken dat dit intimiderend zou zijn voor de Ajacieden is echt klinkklare onzin. Straks wil ons nog doen geloven dat er Kuip vrees was.

Maar de grens tussen het ontoelaatbare is wel herhaaldelijk overschreden, en helaas (zoals altijd) niet gezien door van Boekel.

30 oktober 2015 om 08:39

Wat was er in deze wedstrijd volgens jou niet toelaatbaar? Het enige wat ik me kan bedenken is de schwalbe van Younes en het achteraf naaien van de tegenstander door Veltman. Dat heeft niets met voetbal te maken.

30 oktober 2015 om 08:44

Als Feyenoorder zeg ik de overtreding van Elia was over het randje misschien. Voor de rest was het gewoon hard maar wel fair over en weer.

30 oktober 2015 om 08:48

Achteraf naaien van Veltman? Mensen zijn de realiteit een beetje kwijt. Als iemand mij een beuk in mijn gezicht geeft doe ik ook aangifte. Maar bij voetbal mogen we achteraf niet meer lullen? Er is er maar 1 fout en dat is Kramer. Je blijft gewoon met je poten van iemand af!

30 oktober 2015 om 10:14

Als Veltman hem niet zo dom blokkeert is er niks aan de hand. Dus wie moet van wie afblijven?

30 oktober 2015 om 10:23


Veltman ziet Kramer aankomen doet bewust een stap naar voren om Kramer tegen hem aan te laten lopen in de hoop dat Kramer een kaart krijgt en om z'n naaipraktijken nog wat extra kracht bij te zetten blijft hij heel zielig en ontdaan op de grond zitten. Als klap op de vuurpijl probeert hij achteraf alsnog om Kramer een schorsing aan te praten. Gelukkig is op de beelden overduidelijk te zien dat Veltman Kramer bewust opzoekt en dat Kramer eigenlijk alleen tegen hem aanloopt en dat het hele akkefietje volledig op de naam van Veltman bij te schrijven is.
De gulde naaimachine van deze week gaat naar Joel Veltman.

30 oktober 2015 om 10:26

@john: Als jij die gene gaat staan uitdagen en krijgt dan die tik en gaat dan aangiften doen zal de politie ook zeggen ja meneer wat had u dan verwacht?

Hij krijgt geen tik, hij gaat zelf expres voor Kramer lopen, wat totaal geen toegevoegde waarde had. Want de bal was dara nergens. Was zelf duidelijk opzoek er naar.

Dan is het gewoon een mede speler proberen een kaart aan te naaien. En al helemaal als je het voor de camera nog eens gaat aangeven.

30 oktober 2015 om 11:23

Capis, dan begrijp jij niet zoveel van ons rechtssysteem. Straffen worden opgelegd op basis van of het strafbaar feit op zich kan worden bewezen en uitdagen kan hoogstens worden meegenomen als een verzachtende omstandigheid. Veltman maakt een kinderachtige "overtreding" door in de weg te lopen en had kunnen worden bestraft met een vrije trap voor Feyenoord. De klap die Kramer uitdeelt, hoort achteraf gewoon nog te worden bestraft, punt. Dan kan het uitdagen van Veltman hoogstens een wedstrijd aftrek opleveren voor Kramer.

Je kunt proberen recht te praten wat krom is, maar en de regels zijn duidelijk, en de beelden spreken voor zich.

Feyenoord deed het prima agressief op de bal fel in de duels en de drive om te winnen. Daar begint het allemaal mee. De scheidsrechter stelt de grens en die zou elk team indien nodig elke wedstrijd moeten opzoeken en niet achteraf gaan jammeren. Vooral het gejammer en gepiep van Veltman achteraf leek erg op het zoeken naar excuses voor de nederlaag, Veltman moet een vent worden en niet zo zielig zeuren. Het Nederlandse voetbal gaat in Europa mede ten onder doordat de teams op fysiek en agressie worden afgetroefd, het voetbal is natuurlijk ook minder geworden maar als je minder kwaliteit heb en je wordt ook nog op agressie afgebluft wordt het helemaal moeilijk.

30 oktober 2015 om 08:33

Wat gebeurd er in een volle Kuip? De scheidsrechter heeft gewoon een goede wedstrijd gefloten.

Je doelt met je laatste opmerking over de vermeende elleboogstoot van Kramer? Daarvoor had de scheids Veltman beter een kaart kunnen geven voor matennaaierij. Veltman zoekt hem gewoon op en loopt tegen de arm van Kramer aan. En dan achteraf ook nog dat moment aanhalen voor de camera. Walgelijk. Veltman had zich beter druk kunnen maken om zijn fout bij de goal.

30 oktober 2015 om 08:49

Hij floot helemaal niet in het voordeel van Feyenoord. De 1e helft was Ajax de betere en kregen ze ook gewoon een vrije trap mee waar dat nodig was. De 2e helft was Feyenoord de betere en kregen zij ook meer vrije trappen. Lijkt me allemaal vrij logisch.

Het liefst speel je natuurlijk tiki taka de tegenpartij scheel, maar je moet kunnen knokken. Dat de manier van spelen van Feyenoord zoveel discussie oplevert tekent de erbarmelijke staat van het Nederlandse voetbal. Dit hoort bij voetbal en gebeurt in alle landen behalve bij ons. De hele reden dat we het fysiek afleggen komt ook omdat we helemaal niet met dit type voetbal om kunnen gaan. En met oranje toen er geknokt moest worden bleek die eigenschap nergens in de selectie aanwezig te zijn.

30 oktober 2015 om 08:42

De discussie is natuurlijk niet alleen maar negatief. Er zijn ook veel positieve reacties. De negatieve reacties komen uit het kamp van de verliezer en de supporters daarvan. Dat is opzicht best begrijpelijk. Als de rollen omgedraaid zouden zijn geweest dan hadden de Ajaxsupporters weer vol lof gepraat over de instelling van hun team. Zo gaat dat nou eenmaal.

30 oktober 2015 om 08:48

Weet je wat Ajax had moeten doen? De bal in de 1e helft naar de goede kleur spelen. Dan hadden ze op 2-0 voor gestaan maar daar hoor je niemand over.

Als je voelt dat je niet echt je dag hebt op voetballend gebied dan gooi je de beuk erin. Ik heb niks anders geleerd vroeger dus waar zit iedereen nou over te zeuren.

Vond ik de 1e helft totaal niet het geval, Feyenoord werd aan alle kanten overklast, Ajax was de 1e helft beter. Gelukkig was de 2e helft een stuk beter en zag je ook steeds meer die verchtersmentaliteit naar voren komen, op het randje en soms er ook over.
Was mooi om te zien dat ze er in de 2e helft echt alles aan deden.
In ieder geval met een hoop passie en strijd. Hopen dat het volgende week weer zo is, maar is weer een heel andere wedstrijd.

Blijf bijzonder vinden telkens dat iedereen zegt dat het geen zaalvoetbal moet zijn. Moet je eens kijken wat in de top van zaalvoetbal is toegestaan, zelfs de top in Nederland

Leo, heeft hier ondanks zijn f'noord bril een groot punt te pakken. Europees Atletico, AS Roma, noem ze maar op...als het moet kletsen ze erin, proveren, porren een beetje. Wij in Nederland kunnen wat dat betreft ook beter gaan zaalvoetballen. Gek hé dat geen enkele Nederlandse ploeg de laatste jaren successen haalt Europees. Molde is Ajax de baas, noem maar op, Ajax is toch beetje boegbeeld naarbuiten toe.... Oranje, zonder onze Europese toppers Nigelde Jong, Bas Dost, Ruud Vormer, Van Dijk, Promes, Janmaat, Babel......pakt Blind deze jongens erbij en zet deze op de juiste plek dan waren we zonder een kramp te geven de kwalificatie doorgeweest.....mooie weer voetballers, bereik je weinig mee. Oranje toont het nu aan, Ajax helaas idendito Europees.....

Deze klassieker had passie en beleving, F'noord dit keer de gelukkige, de volgende keer misschien Ajax. Achteraf janken, huilen, tegenstander zwart maken, hopen op bestraffing zeist, bah, smerig ondermaats, mieterig, bah, bah, bah...jochies zijn het, kinderlijk gedrag...matennaaiers.

Ik ben geen supporter van Ajax en ook niet van Feijenoord, maar ik heb genoten van de wedstrijd. Niet om het goede voetbal, maar om de strijd die er geleverd werd. In de eerste helft een beter Ajax dat toen ook de scheids een beetje mee had, elk duelletje werd in het voordeel van Ajax gefloten. In de tweede helft een veel agressiever Feijenoord die met de ervaring van Kuyt en El ahmadi de grens op zochten en op die manier het Ajaxspel compleet wisten te ontregelen. En dat mag Ajax zich aanrekenen, want ze kunnen daar fysiek niets tegenover zetten. Net zoals in de Europese wedstrijden worden dan de belangrijkste duels verloren. Van mij mogen alle wedstrijden zo gespeeld worden, al mag het voetballend natuurlijk wel iets beter.

Mannen vs klagende jongentjes leek het wel op want voetbal is een mannensport en het klopt dat Feyenoord op het randje speelde maar daar tegen stonden wel de spelers van Ajax die nergens tegen kunnen en niets doen als zuigen en klagen.

En nee ik ben voor geen van beide.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren