Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

België maakt jacht op eerste plaats FIFA-ranking na misstap concurrenten

Laatste update:
/

België hoopt maximaal te profiteren van de nederlagen van Duitsland en Argentinië. De Rode Duivels staan op dit moment derde op de wereldranglijst, maar nemen bij overwinningen op Andorra en Israël de koppositie van de Argentijnen over. Dat zou voor het eerst in de historie zijn.

België gaat zaterdag op bezoek bij Andorra en krijgt drie dagen later bezoek van Israël. Het elftal van Marc Wilmots kan zich in die duels definitief verzekeren van een plek op het EK, maar dus ook geschiedenis schrijven. Bij het behalen van zes punten is het land niet meer te achterhalen door Duitsland en Argentinië.

De regerend wereldkampioen ging vrijdag met 1-0 onderuit tegen Ierland, terwijl Argentinië de WK-kwalificatiecampagne aftrapte met een 0-2 nederlaag tegen Ecuador. Vóór het opstellen van de nieuwe ranking van de FIFA, begin november, speelt zowel Duitsland als Argentinië nog één wedstrijd. Wint België echter twee keer, dan is het niet meer te achterhalen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van goede outsider straks een van de topfavorieten. De media weten dat soort rankings altijd wel te vinden.

9 oktober 2015 om 10:56

Wat een spelers!
Op het middenveld kan Fellaini nog,
Spits, Benteke of Lukaku

Courtois
Toby/Borre
Kompany
Vermaelen
Vertonghen
Naingolan
Witsel
Mertens
De Bruyne
Hazard
Bnteke/Lkaku
9 oktober 2015 om 11:03

De Belgen hebben inderdaad gewoon een toplichting, maar op een of andere manier ontbreekt het dan toch aan de personality die bijvoorbeeld de Duitsers (ondanks dat het nu minder gaat) wel hadden om een groot toernooi te winnen. Daarnaast zie ik de Belgen binnen een paar jaar hetzelfde probleem krijgen als wat Nederland rond 2010-2012 kreeg: aanvallend en op het middenveld top, maar in de verdediging is het wat kwetsbaarder.

9 oktober 2015 om 11:05

Ze hebben Desnayer nog als potentiele wereldklasse verdediger. En een Alderweireld gaat ook nog wel een jaar of 4-6 mee. Voornaamste probleem ligt gewoon op de backs. En natuurlijk heb je gelijk wat betreft persoonlijkheid, gasten als Hazard en Debruyne zullen op moeten staan en het elftal echt moeten leiden op lastige momenten.

9 oktober 2015 om 11:17

Als Björn Engels terug uit blessure geraakt (al een jaar geblesseerd met botoedeem a.d. knie, gelijkaardige situatie als Badstuber) dan is hij samen met Denayer de toekomst van de Belgische verdediging. Kunnen bovendien beide zeer goed uitvoetballen en hebben een oog voor goals.

9 oktober 2015 om 13:57

Denayer en Engels zijn echt enorm goed, en nog geen 20 jaar. Dus centraal is de toekomst idd veilig gesteld. Op de rechtsback is Meunier ook een topper, hopelijk kan Jordan Lukaku zich blijven ontwikkelen zoals hij afgelopen 2 seizoenen deed. Dan kan hij ook zeker bij een erg goede ploeg mee in Europa. En Cavanda is 1 van de revelaties in de Turkse competitie en kan op beide backs spelen.

Enkel blijft de spoeling wat dun op de backs, daar mag niemand geblesseerd raken. Maar komende jaren kunnen er wel nog wat goeie backs uit de jeugdlichtingen komen, dus ik maak me geen zorgen.

9 oktober 2015 om 14:09

Belgie gaat juist gloriejaren tegenmoet. Niet alleen is de huidige selectie ontzettend goed (En bijna allemaal nog onder de 30), ook komen er echt nog belachelijke talenten aan. Ik kijk met jaloezie naar onze zuider-buren.

9 oktober 2015 om 11:28

Dit meen ik echt, maar België is nog maar 2x echt getest! Argentinië wk en vriendschappelijk tegen Frankrijk!!

België is in die 3 jaar nog niet echt getest!!!

9 oktober 2015 om 11:31

Jongens kom op, België is in al die jaren nog niet getest!!geen tegenstand gehad alleen wk tegen Argentinië en vriendschappelijk Frankrijk!!

Hebben ze Spanje Duitsland etc etc gehad???

9 oktober 2015 om 11:47

Ze speelden wel tegen de 3de plaats van het wk. Een land dat Spanje had weggeblazen....

Eerlijk is eerlijk België is een goed team, maar ze hebben nog geen ene moer gewonnen. Dan kan je toch nooit op de 1e plek staan boven landen zoals Duitsland Frankrijk Spanje

9 oktober 2015 om 10:23

Zolang Wilmots coach is zullen ze ook geen moer winnen. Die man kan er tactisch echt niks van

9 oktober 2015 om 10:29

Ja, die hele ranking is een farce. België heeft een leuk team met enkele bijzondere talenten, maar in zo'n lijst zou veel meer moeten meespelen welke resultaten er op grote toernooien is behaald en bij wedstrijden die er echt om gaan, i.p.v. kwalificatiewedstrijdjes tegen Andorra of Israël of oefenpotjes om des keizers baard. Landen als Argentinië en Duitsland horen er gewoon boven te staan.

9 oktober 2015 om 10:39

Nederland stond toch ook 1e en wanneer wonnen wij ook al weer?

9 oktober 2015 om 10:40

Wanneer wonnen wij iets*

9 oktober 2015 om 10:48

België heeft serieus nog nooit iets gepresteerd, waar wij drie keer in een WK-finale hebben gestaan. 1e op de ranglijst hebben we nooit echt verdiend, maar België op basis van daadwerkelijke prestaties al helemaal niet.

9 oktober 2015 om 12:05

Blijkbaar dus wel, want België weet over langere tijd hun wedstrijden gewoon te winnen.

9 oktober 2015 om 12:27

@troy010

Landen als Duitsland en Argentinië wonnen wel veel prijzen en zijn in mijn ogen nog altijd beter en completer dan België en Nederland.
België heeft zelfs een minder indrukwekkend verleden dan Nederland, waarbij de uitslag van de gespeelde finales ook de andere kant had kunnen opvallen. Nederland was meer logische nr 1 dan België nu zal zijn.

9 oktober 2015 om 12:58

Wat heeft het verleden te maken met een ranking van het heden?

Dat je Duitsland of Argentinië een betere en completere selectie vindt hebben dan België maakt toch verder niet uit? Ze weten met die betere selectie niet zo goed te presteren als België gedurende de laatste 12 maanden.

Feit is dat die complete landen er af gaan tegen tegen de nr 54 en 31 van de ranking. Als ze echt zo goed zouden zijn dan hadden ze die wedstrijd moeten winnen. Niet gedaan, dus kost punten en dus komen andere landen dichterbij.

Nederland is in dat opzicht een prachtig voorbeeld dat in het voordeel van het systeem spreekt. Resultaten van de afgelopen 12 maanden tellen x1, terwijl 12 t/m 24 maanden nog maar x 0,5 telt.

Nederland is dan wel 3de geworden op het WK, maar presteert sindsdien echt helemaal geen fluit meer. Moeten ze dan wegens die 3de plek op het WK nog in de top 10 staan of is het gezien recentere resultaten terecht dat er een duikeling op de ranglijst gemaakt is?

9 oktober 2015 om 13:49

Eindelijk iemand die het snapt. De ranking is gebaseerd op de recente vorm van de landen. Niet op behaalde prijzen/plaatsen op een tornooi. Er zijn op z'n minst vijf landen die beter zijn ls ons België: Duitsland, Argentinië, Brazilië, Chili, Spanje en Frankrijk acht ik sterker of gelijkwaardig mits een volledig fitte selectie. We hebben weliswaar een oefenpotje gewonnen van de Fransen, maar let tijdens het EK maar is op. Zijn in mijn ogen mee topfavoriet met Duitsland en Spanje, ondanks hun blamage op het WK.

9 oktober 2015 om 10:42

@genot frankrijk heeft al jaren niks meer gewonnen, dus dat zou prima kunnen.
Maar idd...duitsland is net wereld kampioen geworden...dat zou toch wel iets zwaarder mee mogen wegen.

9 oktober 2015 om 10:49

Sowieso grote onzin dat die ranking maandelijks fluctueert. Dan spelen sommige landen 2 interlands en sommige niks. En vriendschappelijke potten tellen ook mee. Stel gewoon om het half jaar een nieuwe ranking vast met solide criteria die ergens op slaan.

9 oktober 2015 om 12:31

Uiteindelijk heeft Duitsland in 2014 en 2015 ook alweer 4x verloren en 4x gelijkgespeeld. Even afgezien van de vraag of een overwinning na extra tijd wordt gezien als gelijkspel of overwinning (tegen Algerije en Argentinië op het WK was verlenging nodig, anders is het 6x gelijk).

Ik ben het denk ik wel met je eens dat winst van een WK wat bonuspunten op zou mogen leveren. Aan de andere kant pak je die al door de winstpartijen en de hogere factor voor de punten op het WK.

België heeft in 2014 en 2015 slechts 2x verloren. Als ze de komende 2 wedstrijden winnen dan is het op zich helemaal niet zo gek dat ze in de buurt van Duitsland zitten.

9 oktober 2015 om 10:50

Inderdaad. Hoe kan je 1e staan zonder iets te winnen. Vond het al raar dat Nederland 1e stond een paar jaar geleden.

Leuk hoor zo'n topklassering op de Fifa lijst maar het zegt vrij weinig. Op eindtoernooien geven ze vaak niet thuis, ik moet het ook maar zien of ze ver gaan komen in Frankrijk. Ik schat Duitsland, Frankrijk en misschien ook Spanje en Engeland toch een stapje beter is. Kansloos zijn ze zeker niet alles moet meezitten en de neuzen moeten dezelfde richting op, vooral dat laatste kan nog wel eens een probleem worden.

Tja, het is leuk qua uitstraling om op die 1ste plaats te staan.
Maar wat koop je er in godsnaam mee?

Ik vond ons vorig jaar op het WK, op die ene match tegen de USA na, al dramatisch voetballen.
De meeste wedstrijden die we het jaar daarna hebben gespeeld trokken op niks.

Iedereen zegt altijd maar hoeveel talent we hebben en hoeveel talent we nog in de wachtkamer hebben maar wat heb je daar allemaal aan met een flutcoach als Wilmots die niks snapt van taktiek, flutspelers blijft oproepen etc..

Dat EK halen we probleemloos maar volgens mij hebben we daar niks te zoeken.
Eindeloos lang de bal rondtikken in de verdediging en het middenveld en hopen op een klasseflits van Hazard of De Bruyne.
Wales heeft pijnlijk duidelijk bewezen hoe voorspelbaar ons voetbal is en hoe je het makkelijk kan lam leggen.

Deze generatie heeft veel talent en mss is er wel een nieuwe generatie op komst met nog meer potentieel, maar dan mag ik enkel hopen dat er op zeer korte termijn een nieuwe bondscoach aan het roer komt.
Bij voorkeur een onbevooroordeelde buitenlander die niet consequent favorietjes blijft selecteren maar gewoon de beste spelers selecteert en op zijn minst taktisch onderlegd is.

9 oktober 2015 om 10:35

Een nieuwe generatie? De huidige generatie waarin zoveel toppers en de spelers van het jaar in de Pl en Bundesliga? Ik denk dat je het toch met huidige jonge generatie moet doen. Beter kan bijna niet xd.

9 oktober 2015 om 10:53

Potjandorie, die wedstrijd tegen usa was wel echt een enorme reklame voor het voetbal!

9 oktober 2015 om 11:07

Verdedigend zitten de Belgen overigens iets dunner bezaaid qua talent als je het mij vraagt. Kompany en Vertonghen houden zich wel goed staande tegen topploegen, maar laten ook zo hun steekjes vallen. Een Vermaelen zie ik niet meer op topniveau komen na al die problemen die hij heeft gehad. En wat zit daar achter qua verdedigend talent? Dat valt toch ook wel mee. Daar tegenover staat natuurlijk wel de overvloed aan talent op het middenveld en in de aanval. Echter, je kunt maar 11 spelers opstellen. Ik zie België daarom nog wel hetzelfde probleem krijgen als wat wij een paar jaar geleden hadden: luxe problemen voorin en op het middenveld, maar achterin schaarste.

9 oktober 2015 om 11:09

Ze hebben Desnayer nog, echt een heel groot talent centraal achterin. Maar in de breedte hebben wij misschien wel meer talent. Waarvan je af kunt vragen hoeveel van die spelers de wereldtop gaan halen, dat is onmogelijk te voorspellen. Bruno Martins leek ook een topper, maar als je ziet hoe moeilijk die het nu ook heeft... En toen Veltman doorbrak bij Ajax stonden de mensen ook vooraan om hem naar Barca te lullen en moet je nu zien. Veel kritiek en wisselende prestaties. Idem voor jongens als Rekik en Bruma. De Vrij met van Dijk zie ik vooralsnog nog als het hardste verdedigingsduo dat we hebben.

9 oktober 2015 om 12:06

Helemaal mijn gedachte. Overigens kunnen spelers als Martins-Indi en Veltman natuurlijk op een gegeven moment alsnog 'het licht' zien. Van der Vaart was in zijn laatste seizoen bij Ajax bijvoorbeeld ook geen schim van het talentje dat hij in zijn eerste jaren was en men vond het een beetje sneu dat hij na eerdere interesse van topclubs 'maar' naar HSV verkaste. En daar bloeide hij op.

Het gekke van de huidige situatie vind ik overigens dat juist in aanvallend opzicht bij Nederland dit keer de aanwas wat dun lijkt. Zeker in de spits. We hebben nu eigenlijk al een paar generaties topaanvallers gehad, vrijwel onafgebroken sinds Van Basten, daarna Bergkamp, Kluivert, Van Nistelrooy, Makaay (op clubniveau wereldtop, bij Oranje matig) en tot slot Huntelaar, Robben en Van Persie. Er was zelfs een tijd dat een derde of vierde keuze als Hasselbaink gewoon bij de topscoorders van een topcompetitie hoorde. Maar nu na Huntelaar en Van Persie, die nu al over the hill lijken, zie ik dat gewoon niet. Depay wellicht, maar die heeft nog een lange weg te gaan en kan het niet in zijn eentje voorin. El Ghazi? Veel te wisselvallig. Wie worden onze nieuwe spitsen?

9 oktober 2015 om 12:59

Achterin is het inderdaad wat nipt, zeker sinds Van Buyten gestopt is, vooral omdat Vermaelen en Kompany beide zo blessuregevoelig zijn. Maar dan nog valt het wel mee vind ik, uiteindelijk hou je dan nog Lombaerts, Denayer, Alderweireld en Vertonghen over. Dat zijn uiteindelijk gewoon 4 goede subtopverdedigers waarbij ik Denayer nog wel de absolute top zie halen en Alderweireld sinds zijn komst bij Southampton eigenlijk één van de betere verdedigers ter wereld vind(geen top 5 maar wel top 10). Qua opvolging is het, buiten Denayer, hopen dat enkele jongens zoals Lukaku, Engels, Mechele, Cavanda en Meunier zich nog sterk kunnen ontwikkelen de komende jaren, maar op die positie is het potentieel duidelijk iets minder dan in de huidige generatie.

10 oktober 2015 om 08:20

Van Buyten heeft een goed wk gespeeld. Daarvoor wa het Von Blunder, zoals zoveel in de kranten werdt geschreven. Mooie carriere gemaakt, maar als hij wilmots niet kende van vroeger had hij eigenlijk al lang niet meer geselecteerd mogen zijn.
Onze verdediging wordt wel wat ouder, maar kunnen toch ook langer mee, dus op dat gebied is er een overlapping mogelijk met eventueel enkele talenten.
Aanvallend vind ik het momenteel het grootste probleem, de spitsen die aan de aftrap komen doen het niet..

10 oktober 2015 om 13:35

Qua spitsen komt het nog wel goed heb ik het gevoel. Vorig seizoen twijfelde ik daar ook heel hard aan maar Lukaku weet me bij Everton echt wel te overtuigen dit seizoen, niet alleen qua goals maar ook zijn spel is een stuk beter geworden. Tegen Bosnië was die ook vrij goed, niet alles lukte toen, maar hij woog echt wel op de verdediging. Ook Benteke vond ik op het begin van het seizoen bij Liverpool goed spelen, ook al stond die constant geïsoleerd. Oké we hebben geen spits van het kaliber Lewandowski, Ibrahimovic of Benzema maar we zitten in de compartiment echt wel bij de top.

Van Buyten was trouwens goed gedurende de hele periode dat hij onder Wilmots stond, dat is toch één van de weinige positieve punten die je Wilmots moet nageven. Die werd echt wel terecht geselecteerd en regelmatig in de basis gezet toen, tijdens de WK-kwalificaties was die ook uitstekend. Die Van Buyten missen we wel in vergelijking met de vorige campagne.

Dit is echt een wasse neus. Noem mij de prestaties van Belgie vanaf het wk 1994? En zet dit eens af tegen oa Nederland, spanje brazilie en duitsland. Deze lijst is enorm niks zeggend.

9 oktober 2015 om 10:37

Jij slaat de spijker op zijn kop!

9 oktober 2015 om 12:17

Zo lastig is het toch niet? Over de periode waarin punten kunnen gehaald worden voor de ranking presteert België gewoon heel goed.

In 2014 hebben ze alleen van Argentinië verloren op het WK. Daarnaast 9 overwinningen en 3x gelijk gespeeld. Als ze de komende 2 wedstrijden winnen dan hebben ze 7 overwinningen en 1 nederlaag in 2015. Kortom, 2 nederlagen en 3x gelijkgespeeld.

In dezelfde periode heeft Duitsland 4x verloren en 4x gelijkgespeeld.
Nederland 9x verloren en 2x gelijkgespeeld.
Spanje 6x verloren.
Brazilië 5x verloren en 1x gelijk.

Het feit dat je vraagt om de prestaties vanaf 1994 geeft eigenlijk aan dat je geen idee hebt hoe de lijst tot stand komt. Er zit best een prima logica achter. Er zijn natuurlijk altijd wel wat dingen aan te merken maar in grote lijnen is het best een prima systeem.

9 oktober 2015 om 12:32

Ik begrijp hoe de lijst in elkaar steekt. Maar je kan toch niet zeggen dat belgie nummer 1 van de wereld is omdat ze in een bepaalde periode , overigens een zeer korte periode, een aantal wedstrijden winnen.

Deze lijst is gewoon weg een vreemde en incorecte afspiegeling naar mijn mening. Mits je natuurlijk een overzicht wilt van een korte periode..

9 oktober 2015 om 12:40

Het is niet over een zeer korte periode. De resultaten over de afgelopen 48 maanden worden meegenomen, echter wordt de factor waarmee de punten meetellen steeds lager naarmate het resultaat 'ouder' wordt.

De afgelopen 12 maanden hebben factor 1, terwijl 12 t/m 24 maanden slechts voor de helft meetellen, enzovoort.

Duitsland is dan wel wereldkampioen maar ze hebben recent bijvoorbeeld verloren van Ierland en de VS. Dat kost aardig wat punten en dat stelt België in staat om ze eventueel te gaan achterhalen.

Belgie is gewoon een leuk team niets meer niets minder. Ik zie ze ook niks winnen de komende jaren. Gaat gewoon een toekomst tegemoed als het Oranje van 1994 t/m 2002, dat elftal had veel betere spelers en ook niks gewonnen.

Niks mis mee natuurlijk

9 oktober 2015 om 10:38

Ik zie de reacties van gefrustreerde Belgen al komen. Je hebt natuurlijk wel gewoon gelijk

Ik schat Spanje nog steeds het best in. Met Duitsland als grootste concurrent. Frankrijk heeft ook geweldig team! Engeland zie ik dit jaar wel verrassen. En dan heb je nog landen als Portugal met Ronaldo natuurlijk. Italië kan altijd winnen haha. En Nederland is nog niet uitgeschakeld haha. Genoeg concurrentie voor onze goeie zuiderburen. Kan alle kanten op volgend jaar

9 oktober 2015 om 10:43

waarom zie je engeland wel verrassen?
Kijk alleen al naar de aanval? stelt toch niks voor vergeleken met de echte toplanden.
Middenveld is niet bijzonder en de verdediging is leuk, maar ook geen wereldklasse.

9 oktober 2015 om 11:07

Engeland is hetzelfde als alle jaren. Direct naar voren en met snelle aanvallers wat proberen te forceren. Weinig finesse en tactisch meesterschap. Komen ze op continentaal niveau niet mee weg denk ik.

Zijn ook een van de beste teams ter wereld. Zie ze het ek wel winnen

België heeft wel een erg sterk team natuurlijk. Alleen de backs zijn niet zo goed maar verder zit het goed in elkaar. Dat er nu allemaal Nl'ers hier zuur gaan doen is ook logisch, het contrast met ons elftal kan namelijk niet groter. Als dat zwalkende flutelftal van ons het niet redt ga ik onze Zuiderburen zeker volgen en hoop ik dat ze succes zullen hebben.

9 oktober 2015 om 10:56

Het verschil in kwaliteit was afgelopen WK ook al enorm ondanks dat Belgie veruit de betere spelers had werd Nederland toch derde. Belgie heeft een leuk elftal maar het heeft nog niet bewezen ook op een eindtoernooi een prestatie van wereld niveau neer te kunnen zetten.

9 oktober 2015 om 10:59

Klopt, maar ik snap de zure reacties van Nlers niet zo goed. of ja, ik snap het wel, het is pure afgunst. Of Belgie nou nog niks gewonnen heeft of niet, ze hebben een prachtig elftal en een continue doorstroom van hoogwaardige nieuwe talenten. Waar zij in principe moeten gaan oogsten de komende 4-6 jaar moeten wij vanaf nul opnieuw beginnen. Wij maken ons druk om Bazoer of Hendrix in Oranje, kun je nagaan... :-(
Denk echter wel dat een topcoach wel de missing link is voor ze, die Wilmots maakt op mij niet echt een bijzondere indruk. Tactisch niet goed.

9 oktober 2015 om 11:10

In mijn geval heeft het niets met afgunst te maken. Ik gun Belgie alle goeds ik zie het alleen niet zo snel gebeuren.

9 oktober 2015 om 11:12

Dat mag je natuurlijk vinden en statistisch gezien is het ook een uitspraak die je vrij makkelijk kunt doen en logisch is. Er zijn wel een land of 5 die het EK kunnen winnen natuurlijk met enkele topfavorieten. En daar hoort België niet bij. Voor mij behoren ze tot een van de sterkere outsiders.

9 oktober 2015 om 11:43

@abe84

Met een goeie coach die ze laat voetballen zou België wel bij de grote favorieten horen

Dit is dus hèt bewijs dat die lijst maar moet worden afgeschaft.

Is die Wilmots nou een beetje een goeie trainer? Ik moet bekennen dat ik vrijwel nooit Belgie zie spelen. Een tijdje geleden hoorde ik een hoop kritiek op hem, de laatste tijd niet meer zo...

Natuurlijk een prima land, maar op basis van wat zouden ze eerste moeten staan?

9 oktober 2015 om 12:32

Op basis van het feit dat ze meer overwinningen en minder nederlagen of gelijke spelen hebben behaald over de geldende periode in verhouding met de andere landen. Daarmee behalen ze dermate veel punten dat een eerste plaats op de ranking een mogelijkheid is. Simpel toch.

Wat een nep lijst zeg, nu ook noord ierland in de top 10?

9 oktober 2015 om 12:48

Noord Ierland staat 35ste op de huidige lijst. Die komen zeker niet in de top 10 bij de volgende lijst.
Afgezien daarvan heeft Noord Ierland zich voor het eerst gekwalificeerd voor het EK. Ze hebben dit jaar veel en veel meer punten behaald dan Nederland bijvoorbeeld.

De fifa ranking is alleen leuk voor de statistieken... ik hecht er ook geen waarde aan omdat ik vind dat prijzen boven een ranking primeren. ik zie ons dan ook maar als het 3de of 4de beste land. We worden als één van de favorieten naar voren geschoven voor het komende ek maar ik zeg je na de groeps fase liggen we eruit omdat onze clown weinig kaas heeft gegeten van tactiek, het is vrij simpel ga voor je eigen goal liggen en we zijn kansloos en zo tam als een lammetje en verliezen dan met een saaie 1-0 ofzo... maar we hadden de bal he willie?

En toch zou ik toch liever tegen België spelen, dan Duitsland of Argentinië. Dat is toch een klasse apart. Marja, ik ben Nederlander, ik kan maar beter mijn mond houden. Wat een lichting hebben wij zeg, pfff.

Mooi voor onze zuiderburen maar een lijst van geen enkele meer waarden op het veld zal je het moeten laten zien.

Leuk voor de Belgen. Maar één vraag: wanneer won België voor het laatst van een absoluut topland, in een officiële wedstrijd? (dus geen oefenpotje)

9 oktober 2015 om 15:34

Goeie vraag van je. Dat was niet op het WK, toen er gewonnen werd van de VS, Rusland, Zuid-Korea en Algerije. Tegen Argentinië werd er meteen verloren.
Ik heb eens even gekeken, en dat was niet meer na 2000. In oefenpotjes wel eens van Nederland en Frankrijk, maar in de kwalificaties alleen af en toe van landen als Zweden, Kroatië en Rusland.

9 oktober 2015 om 16:01

Maakt dat uit? Pakweg 4 jaar geleden stonden we nog op plaats 70 ofzo dus dan kan je niet verwachten dat je als 70ste regelmatig van landen als spanje of duitsland wint.

9 oktober 2015 om 16:20

Dat maakt niks uit, maar vind het op z'n minst opmerkelijk.

Hebben ook wel een erg goed team, het verschil met Nederland: alle spelers zijn basisspelers bij hun club, op Fellaini na. Verthongen, Alderweireld spelen alles bij Tottenham en verder zijn Hazard, Courtois (chelsea), Witsel (zenit), Naingollan (roma), Benteke, Mignolet (liverpool), de Bruyne en Kompany (manchester City), Mertens (napoli) en Lukaku (everton) allemaal basisspelers. En kijk dan eens naar de clubs. Alleen uitzonderlijke spelers uit de eigen competitie krijgen een kans, niet de eerste de beste jonge speler die 10 eredivisiewedstrijden op zijn naam heeft (tete, Riedewald).

Wat een zielige reacties "ik zie België geen EK of WK winnen dus ze verdienen het niet blabla". Precies alsof je enkel eerste mag staan op de Fifa ranglijst als je een EK of WK wint. Het team dat het meest Regelmatigst is en het meeste punten sprokkelt in de afgelopen 4 jaar staat bovenaan, niet het beste team. De meesten kennen precies het verschil niet. Wat een land 10 of 20 jaar geleden deed ("ek finale blablabla" maakt Geen Moer uit. Als je daar jaloers over bent vraag dan aan Fifa om de regels aan te passen.

En nee, niemand in België verwacht om volgend jaar het EK te winnen. Voorbij de groepsfase (zeker met de 4 beste derdes die doorgaan) geraken is een minimum maar voor de rest zien we wel. Beter voetbal dan op het WK zou ook wel mogen en qua resultaten zal het van de loting afhangen. Met een kwartfinale of halve finale zouden de meeste belgen al zeer tevreden mee zijn.

Belgie komt na ruim een jaar na het WK 2014 op de eerste plek van de wereldranglijst te staan. Ruim een jaar na het WK 2010 stond Oranje ook bovenaan en we weten allemaal wat er toen gebeurde op het eerstvolgende toernooi waar we als torenhoog favoriet naartoe gingen... De geschiedenis herhaalt zich in de Nederlanden.

Dat is toch gek. Belgie nummer 1 op de wereldranglijst, maar staan niets eens 1e in de poule van de kwalificatie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren