Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV ziet in Hendrix belangrijke pion voor komende seizoenen

Laatste update:

Jorrit Hendrix moet een van de steunpilaren voor PSV in de aankomende jaren worden. De middenvelder blonk afgelopen zondag nog uit in de topper tegen Ajax en zijn werkgever wil het contract van de jongeling verlengen en verbeteren. De onderhandelingen zijn gestart.

/

De twintigjarige Hendrix ligt nu nog tot de zomer van 2017 vast, maar het is dus de bedoeling dat hier nog wat jaren bij gaan komen. PSV hoopt binnenkort meer duidelijkheid te kunnen geven over de stand van zaken, meldt het Eindhovens Dagblad. Hendrix speelde tot dusver 71 officiële wedstrijden in het eerste van PSV en is op het moment basisspeler.

PSV is ook druk bezig met contractverlengingen voor Jeroen Zoet en Jeffrey Bruma en wil ook graag de toekomst in met Jetro Willems, maar er staat met hem nog geen afspraak in de agenda. Hij wil zich graag richten op het herstel van zijn blessure en nu nog niet bezig zijn met een nieuw contract. Zoet, Bruma en Willems liggen net als Hendrix allemaal vast tot de zomer van 2017.

Jorrit Hendrix was zondag de beste PSV'er op het veld

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zie dit wel een speler worden die de ploeg op sleeptouw kan nemen volgend seizoen. Wat hij dit laat zien geeft me vertrouwen dat dit helemaal goed gaat komen.

8 oktober 2015 om 07:26

Ik zie in hem alleen geen absolute topspeler... Maar dat kan ook door z'n uitstraling zijn. Voetballen kan 'ie echt wel...

8 oktober 2015 om 08:25

Wat is er mis met zijn uitstraling?

8 oktober 2015 om 09:46

Ik heb ook geen idee wat er mis is met een hard werkende boerenjongen.

8 oktober 2015 om 10:25

Kuijt, alias de ideale boerenschoonzoon, heeft het ook ver geschopt uiteindelijk. Nuchter, werkt hard en kan voetballen. Dan zijn de ingrediënten aanwezig voor een prima carrière.
Absolute top is altijd de vraag, maar dat geldt voor ongeveer alle spelers. De stap vanuit NL naar een andere competitie is gewoon groter dan pak em beet tien jaar geleden dus een groot talent hier zal het altijd lastig hebben wanneer deze een stap maakt.

8 oktober 2015 om 07:44

Ik zie in hem een speler die goed speelt als het team draait. In wedstrijden dat PSV bagger speelt valt hij ook vies tegen. Gewoon een leuke meevoetballer. Niets meer, niets minder. Ook verbaasd het mij dat velen de wedstrijd vs Ajax als graadmeter gebruiken. Ajax bakte er letterlijk niks van.

8 oktober 2015 om 07:48

Net als Clasie dus, ook geen verkeerde voetballer dus het komt wel goed met Hendrix.

8 oktober 2015 om 07:53

wat een gelul zeg. Hij is met zijn inzet vaak juist de beste als het team bagger draait. Volgens mij ben je in de war met propper. Bij hem heb ik dat wel maar zeker niet bij Hendrix.

8 oktober 2015 om 09:04

Ajax bakte er niets van, of psv heeft de wedstrijd goed benaderd en ajax gepakt op hun zwaktes en dat zijn er veel... als elke club dat zou doen wint de graafschap nog van ajax en staan ze binnen no time op plek 8...

8 oktober 2015 om 09:05

Op dit moment is Clasie ook 4 jaar ouder. Hendrix is gewoon een groot talent en pas net 20. Zijn tijd komt nog wel.

8 oktober 2015 om 09:09

Op zich ook niet heel vreemd dat ze er letterlijk niks van bakten. Heb jij een oven op het veld gezien?

8 oktober 2015 om 10:05

Hendrix is een super talent dat volgend jaar het team op sleeptouw neemt. Ik vind het geen mee voetballertje hoe jij het zegt.

8 oktober 2015 om 11:51

Ja indd een soort van clasie en die was volgens velen PSV fans ook maar een waterdrager. Dit is helemaal geen toptalent. Geen wonder dat het Nederlands elftal zo is afgezakt. Als dit al top is dan hebben we een probleem. Is gewoon een simpele voetballer.

8 oktober 2015 om 13:05

Inderdaad. Clasie is niet eens een echte topper maar Hendrix is nog heel ver van zijn niveau verwijderd. Denk dat Hendrix het niveau vam Clasie niet eens gaat evenaren. Zie eerder een Woutje Brama in hem.

8 oktober 2015 om 13:42

Waarschijnlijk helpt de scheids de traditionele top drie, dus ook Ajax, wel in het zadel als het lastig gaat worden tegen de Graafschap.

Afgelopen weekend had Kramer gewoon rood moeten hebben en dat doelpunt niet afgekeurd moeten worden. Dan heb je wel een hele andere wedstrijd. Het is maar de Graafschap tegen Feyenoord, dus als de scheids belachelijk fluit in het voordeel van Feyenoord dan komt er niet zoveel kritiek.

Goede zaak!
Heeft een geweldig spelinzicht en is meester in ballen afpakken.
En ja, hij maakt ook nog slordige fouten, maar hij is pas 20.

Die komt er wel, dus ik hoop bij Psv.

8 oktober 2015 om 10:27

Ik vond hem vorig jaar al heel sterk spelen maar die slordige en nonchalante passjes moeten er echt nog uit. Heeft een geweldige pass in de voeten,

Goede zaak! Hopelijk lukt het PSV de talenten iets langer binnen te houden.

"Blonk uit"? Dat vind ik wel wat overdreven, want hij viel me niet op; zowel positief niet als negatief niet. Propper had bijvoorbeeld een paar hele mooie passjes en Guardado speelde zeer sterk.

8 oktober 2015 om 09:05

Misschien handig je bril op te doen de volgende keer. Hij viel juist op met zijn goede spel in tegenstelling tot propper. Guardado daarentegen viel wel zeer positief op. Hendrix speelde subliem, elke half blinde ziet dat nog.

8 oktober 2015 om 09:19

Die tackle op Fischer was de mooiste verdedigende actie van de hele wedstrijd. Pure klasse hoe hij in de tackle de bal met zij hak wegtikt en vervolgens zelf het spel voortzet. Fischer wist letterlijk niet wat hem overkwam, die stond er echt een minuut later nog van te kijken. Prachtige beelden.

Hendrix speelde een top-wedstrijd. En vaak is op die positie niet opvallen al erg positief, omdat het een positie is waar je veel risico in je spel moet leggen. Doe je iets fout, dan gaat het ook echt heel fout meteen.

Ik zie in Hendrix een speler die zich nog moet ontwikkelen, maar die potentie heeft voor de Europese subtop. Hij is op 20-jarige leeftijd verder dan Clasie en Blind destijds.

8 oktober 2015 om 09:56

https://www.youtube.com/watch?v=F5-QAOFZc-g
Op 5:10 zit hij.

8 oktober 2015 om 09:58

Propper? Hendrix speelde veel beter dan hem, volgens mij heb jij een andere wedstrijd lopen kijken.

Clasie, Hendrix, Gudelj, allemaal spelers die de armoede van het nederlansdse (club)voetbal demonsteren. 10-20 jaar geleden zouden dit bankzitters zijn, of de werkers voor de betere spelers. Nu zijn dit in eens de "vedette". Aardige voetballers, maar in Europa stellen ze niet veel voor.

8 oktober 2015 om 08:57

Speelde Mata volledig uit de wedstrijd

8 oktober 2015 om 09:00

Klopt, dat is ook het probleem. Het zijn werkers en die kunnen zich best aardig vastbijten in een speler, maar zijn geen vedettes die een elftal beter maken voetballend. Dat is Guardado bv wel.

8 oktober 2015 om 09:55

Hendrix is zeker niet een pure stofzuiger maar ook een zeer slimme voetballer en ook heel goed aan de bal.

8 oktober 2015 om 09:56

Gudelj is trouwens een heel andere speler dan hendrix. Hendrix is een stijlvolle controleur, Gudelj is een echte box to box werker.

8 oktober 2015 om 09:05

Wat een onzin, spelverdelers worden steeds belangrijker in het voetbal. Gudelj vind ik trouwens een heel ander type. Clasie en Hendrix lijken erg op elkaar qua spel.

Het voetbal van 20 jaar geleden was wel iets trager dan nu hè Nessaja

8 oktober 2015 om 09:58

Net alsof er in Nederland op hoog tempo gespeeld wordt.

Buiten dat, als de voetballers van nu 20 jaar geleden speelde, hadden ze de voetbalevolutie niet meegemaakt en werden ze op dezelfde manier getraind als alle andere spelers van toen, dus waren ook zij trager.
Net zoals de spelers van toen, ook de voetbalevolutie mee hadden gemaakt als ze nu zouden spelen.

8 oktober 2015 om 10:26

Er werd medio 2000 op een heel wat hoger tempo gespeeld dan dat gehobbel dat we nu op het veld zien. Niveau van de spelers lag veel hoger.

Dat valt ook wel mee, toen Ajax in 1995 won zat er echt niet veel verschil in met nu. En deze spelers van 20 jaar geleden zouden nu ook gewoon mee zijn gegaan met het "snellere" spel. Dat zouden nu ook uitblinkers zijn.

8 oktober 2015 om 09:08

Bullshit, van bommel was ook geen geweldige voetballer maar een speler die elk team nodig heeft en dan kun je een geweldige carrière hebben... ajax in 95 had davids geen geweldige technicus maar een mega werker en zorhde met zijn werk lust dat de rest volgt

8 oktober 2015 om 10:32

Davids geen technicus? delete ajb je account.

8 oktober 2015 om 11:27

Lieve jongen Davids had een geweldige techniek alleen was het zo dat er niemand zo strijdlustig als hem kon voetballen dus viel zijn gedrevenheid eerder op. Davids was meester over de bal.

Goede speler, komt er wel..

Normaal gedrag... En altijd willen voetballen over de grond..

Hele fijne speler. Perfecte instelling, voetballend en verdedigend goed. Kan de nieuwe en betere Nigel de Jong worden. PSV zou gek zijn als ze dit niet gaan doen. Het lijkt me voor die jongen ook beter zeker nog 3 jaar in Nederland te blijven. Maar het staat wel als een paal boven water dat hij veel meer brengt dan Maher, ook al zijn die 2 spelers nauwelijks te vergelijken.

8 oktober 2015 om 10:12

Ik roep dat al meer dan een jaar. Als Hendrix speelt, dan schuift Guardado door naar de positie van Maher. Hendrix is als CVM echt niet minder dan Guardado en Guardado is op de positie van Maher echt een enorme vooruitgang. Wat mij betreft een uitgemaakte zaak dat Maher gewoon zijn kans heeft gehad en niet heeft gegrepen.

Gek genoeg heeft Hendrix op de CVM positie zelfs meer rendement dan Guardado. Verovert meer ballen, verzendt meer aanvallende passes. Het enige verschil is dat hij iets meer risico in zijn spel legt daardoor, waardoor hij iets meer foutjes maakt. Hij moet nog leren doseren, maar is natuurlijk ook pas 20.

Als PSV kiest voor de toekomst, dan speelt Maher voorlopig niet. Sowieso de grootste miskoop van Brands. Die jongen kan maar 1 ding en dat is bij een subtopper op een zuivere 10 positie spelen in een ploeg die hem verdedigend en opbouwend volledig ontlast. En dat kan natuurlijk nooit bij Psv.

8 oktober 2015 om 16:42

Ben het helemaal met je eens. Hendrix is alleen helemaal geen opvallende speler, wat Bazoer (die een beetje op Pogba lijkt) wel is. Maar als Hendrix aan de bal is kan je rustig ademhalen, hij maakt niet zoveel foutjes, en staat verdedigend heel erg vaak in zijn eigen 16. Echt een aanwinst voor Psv, na Depay, Locadia en Zoet de volgende uit eigen jeugd die echt iets toevoegt aan het eerste elftal.

8 oktober 2015 om 19:08

Bazoer is ook meer een CM dan een Cvm. Heeft veel te veel drang naar voren om een CVM te zijn en is daar ook net iets te slordig voor.

Ze hebben hem bij PSV echt totaal verkeerd ingeschat. Ontzettend jammer, want ik denk dat Bazoer als CM een hele grote toekomst gaat hebben. Ik denk dat Hendrix en Bazoer beide het grote Oranje gaan halen over een paar jaar.

Zie dat veel mensen hem geweldig vinden zeker na zijn goede optreden tegen Ajax ook. Maar ik ben zelf minder overtuigd, hij doet mij meer denken aan een Woutje Brama. Qua uitstraling maar ook qua voetballende kwaliteiten. Ook Brama heeft veel goede wedstrijden gespeeld maar we weten allemaal wat er uiteindelijk van terecht is gekomen.

8 oktober 2015 om 16:44

Dan zou ik echt nog wat beter gaan kijken. Is eerder een type Clasie, en aangezien jij Feyenoorder bent zal je zo'n type wel waarderen. Hij is ontzettend slim, korte passes gaan nooit fout, en voor een redelijk klein mannetje veroverd hij ontzettend veel ballen.

ps. hij heeft trouwens niet zo'n goede lange pass als Clasie.

8 oktober 2015 om 19:16

Brama? Houdt toch op man. Hendrix is op 20-jarige leeftijd al verder dan Brama ooit is geweest. Wat Hector zegt, het is ook veel meer een type zoals Clasie, alleen neemt Hendrix wat meer risico aanvallend waardoor zijn rendement hoger is.

Overigens geeft hectormoreno hieronder aan dat Clasie een betere langere pass heeft, daar ben ik het absoluut niet mee eens. Wel is Clasie veel actiever in het veld, maar daardoor verliest hij ook heel veel onnodige energie met functieloos rondrennen.

Over 2 jaar is Hendrix Clasie op alle vlakken voorbij.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren