Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

El Ghazi maakt debuut in selectie van Nederlands elftal

Laatste update:

Anwar El Ghazi zit bij de definitieve selectie van het Nederlands elftal. De topscorer van de Eredivisie werd vorige week voor het eerst in de voorselectie opgenomen en debuteert voor de cruciale EK-kwalificatiewedstrijden tegen Kazachstan en Tsjechië in de definitieve groep. Rick Karsdorp van Feyenoord heeft de laatste schifting van Danny Blind niet overleefd.

/

Naast Karsdorp zijn ook Kenneth Vermeer, Joël Veltman, Luuk de Jong en Luciano Narsingh afgevallen. Arjen Robben zal ook niet in actie komen: er werd gehoopt dat de aanvoerder van Oranje op tijd zou herstellen van zijn liesblessure, maar de wedstrijden tegen Kazachstan (10 oktober) en Tsjechië (13 oktober) komen te vroeg. El Ghazi krijgt de voorkeur boven Narsingh.

Het Nederlands elftal heeft kwalificatie voor het EK niet meer in eigen hand: Blind en zijn mannen moeten hopen dat Turkije verliest van Tsjechië of IJsland. Alleen in dat geval kan Oranje nog als derde eindigen en zich via de play-offs kwalificeren voor het toernooi in Frankrijk.

De volledige selectie:

Doel: Jasper Cillessen (Ajax), Tim Krul (Newcastle United), Jeroen Zoet (PSV)

Verdediging: Jeffrey Bruma (PSV), Virgil van Dijk (Southampton), Daryl Janmaat (Newcastle United), Terence Kongolo (Feyenoord), Karim Rekik (Olympique Marseille), Jairo Riedewald, Kenny Tete (Ajax)

Middenveld: Ibrahim Afellay (Stoke City), Vurnon Anita (Newcastle United), Daley Blind (Manchester United), Davy Klaassen (Ajax), Wesley Sneijder (Galatasaray), Georginio Wijnaldum (Newcastle United)

Aanval: Bas Dost (VfL Wolfsburg), Anwar El Ghazi (Ajax), Klaas-Jan Huntelaar (Schalke 04), Jeremain Lens (Sunderland), Memphis Depay (Manchester United), Robin van Persie (Fenerbahce) en Quincy Promes (Spartak Moskou).

Het is terecht dat Anwar El Ghazi bij de definitieve selectie zit

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Scholletje weet wel weer wie hij selecteert. Hoe komt het in hem op om hem te selecteren? Hij was gister wederom drama. En zijn "maniertjes" horen niet in het Nederlands elftal thuis.

2 oktober 2015 om 12:22

Gisteren was niet allesbepalend natuurlijk, El Ghazi is gedeeld topscorer en heeft een uitstekende seizoensstart achter de rug.

2 oktober 2015 om 12:27

In Nederland kan iedereen goed spelen. Europees heeft El Ghazi helemaal niet laten zien waarom hij in het Nederlands Elftal thuis hoort.

2 oktober 2015 om 12:30

De vraag is natuurlijk in hoeverre je dat El Ghazi kunt aanrekenen. Heel Ajax heeft Europees vrij weinig laten zien.

2 oktober 2015 om 12:34

Heb liever hem dan Narshing erin staan. Hopen dat hij gretig is met z'n debuut en Ronaldo trekjes thuis laat.

2 oktober 2015 om 12:36

Narsingh wel dan..? En over trekjes gesproken vind ik alles, maar dan ook echt alles beter als Memphis. Uitstekende voetballer, ontzettende kwal.

2 oktober 2015 om 12:38

Spelers van Ajax hebben nou eenmaal een streepje voor.. (niet provocerend bedoeld, als we naar de statistieken kijken is dat gewoon zo)

2 oktober 2015 om 12:39

El Ghazi zorgt voor verfrissing, die jongen gaat zich willen bewijzen, daar veranderen twee ongelukkige Europese wedstrijden niets aan. Hij is gewoon goed bezig.

We kunnen ons beter afvragen waarom Afellay, Anita en Wijnaldum erbij zitten en Bazoer niet. Met afstand de meest getalenteerde en over het algemeen de beste Ajacied op het moment.

2 oktober 2015 om 12:45

"Niet provocerend bedoeld". Vervolgens over Heitinga beginnen, schertsende hypocratie is dat.

2 oktober 2015 om 12:57

En bovendien zal de KNVB willen zorgen dat hij als groot talent wel voor Nederland uit gaat komen in de toekomst, door hem nu op deze wijze te binden. Als hij in een EK kwalificatiewedstrijd meespeelt voor NL kan hij volgens mij niet meer anders kiezen.

2 oktober 2015 om 13:07

Dan is het dus nog steeds provocerend, dus je spreekt jezelf tegen.

On: ghazi speelt wisselvallig, maar kan uit het niets het verschil maken, als hij die wisselvalligheid en zijn teamspel verbeterd kan hij een grote worden

2 oktober 2015 om 13:08

Gisteren maakte hij inderdaad het verschil ja! Schitterend hoe hij die bal van de lijn afhield!

2 oktober 2015 om 13:09

Als je El-Ghazi niet wil oproepen wie dan? De traditionele top 3 heeft alleen Narsingh en Bascikoglu voor rechtsbuiten en in het buitenland loopt ook erg weinig rond. De keuze is Narsingh of El-Ghazi en dan heb ik veel liever El-Ghazi.

Waar ik me veel meer aan stoor is het ongelofelijk ongebalanceerde middenveld. Met Blind en Anita maar 2 verdedigend ingestelde spelers en 4 spelers die op 10 of op de flanken spelen. Daarnaast geen 1 echte linksback en 1 gemaakte linksback met Kongolo. Kan me daarnaast ook nog goed voorstellen dat Blind linksback gaat spelen.

2 oktober 2015 om 13:17

Lens zou ook rechtsbuiten kunnen, Promes ook.

Daarnaast denk ik dat Blind zonder controleur wil gaan spelen komende twee wedstrijden.

2 oktober 2015 om 13:20

Streepje voor in talent inderdaad. Dan heb ik het over de Nederlandse spelers uiteraard.

2 oktober 2015 om 13:24

Zou ook wel raar zijn hé als dat niet zo zou zijn.. Grootste club van nl, of jij ziet liever bram van Polen haha

2 oktober 2015 om 13:25

Malafronte. Lens en Promes zijn er toch ook gewoon bij? Heb je Lens overigens bij Sunderland wel zien spelen? Laat totaal niks zien. Promes is in Nl ook alles behalve overtuigend tot dusver, maar die verdient misschien wel eens vanaf de start de kans ja.

2 oktober 2015 om 13:26

Malafronte. Overigens zijn er geen statistieken op te maken van dat Ajax spelers een voor zouden hebben, dus dat is een non-argument.

2 oktober 2015 om 13:30

Waarom wijnaldum niet?? Heeft hij zo weinig krediet opgebouwd bij je. Slap gelul van je zeg

2 oktober 2015 om 13:30

Kongolo is een prima linksback, Martins Indi deed het toch ook prima op linksback?

2 oktober 2015 om 13:30

Lens en Promes zijn uiteraard ook opties voor rechtsbuiten, maar die zijn beiden al opgeroepen. Van de spelers die niet zijn opgeroepen vind ik El-Ghazi persoonlijk de beste keuze voorin nu Robben er niet is.

Zonder controleur lijkt me persoonlijk niet heel erg verstandig, maar we gaan het zien.

2 oktober 2015 om 13:42

In Nederland kan blijkbaar niet iedereen goed presteren, zie Boetius..
Volgende selectie hopelijk Elia erbij voor Lens!

2 oktober 2015 om 13:49

Gisteren was inderdaad niet allesbepalend, maar deze jongen heeft in nog geen enkele Europese wedstrijd uitgeblonken. Doet het op dit moment goed in de Nederlandse competitie maar komt voor de top nog tekort. Helaas hebben we niet veel andere opties...

2 oktober 2015 om 13:55

Omdat je bij Ajax meer met druk en presteren te maken hebt.

2 oktober 2015 om 14:03

Waarom voetbal jij dan nog niet in deceredivisie?

2 oktober 2015 om 14:07

Hoodrich, jullie Hendrix had van mij er ook bij gekomen. Prima speler, met specifieke kwaliteiten.

2 oktober 2015 om 14:27

Promes blijft natuurlijk wel beter. Heeft meer kwaliteit dan el ghazi naar mijn mening. Daarbij vind ik el ghazi ook te traag als vleugelspeler, daarentegen is hij wel aardig balvast. Maar is dat wat oranje nodig heeft?

2 oktober 2015 om 15:01

Kijk eens even op deze site.http://www.voetbalstats.nl/caps.php
En kijk dan eens hoeveel spelers er met een Ajaxverleden in het nederlands 11tal hebben gespeeld.....herhaal dan nog eens wat jij beweerd......nou heeft Ajax, Historisch gezien, ook wel de beste voetballers geleverd.......alleen is dat nu niet het geval

2 oktober 2015 om 15:05

Ik denk serieus dat el ghazi tekort komt.

Als ik kijk naar hem als speler, dan is el ghazi op zijn sterkst goed genoeg voor Ajax.

Het probleem met Nederlandse (in dit geval een neppe) is dat ze klaar worden gestoomd door hun managers (media), zodat ze een goede transfer kunnen maken.

Laat die jongens eerst maar een paar jaar goed voetballen en presteren, voordat je als een goede voetballer wordt gezien en voordat het Nederlandse elftal op jouw als speler kan bouwen. Als el ghazi in het Nederlandse elftal terecht komt, dan is het wel echt gedaan met het Nederlandse elftal!

2 oktober 2015 om 15:06

Topscorer in de Eredivisie betekent niet per definitie dat je de Europese top aankan. Mateja Kezman, ken je die nog? Robben was ook geen topscorer, maar haalt de top met gemak. Je moet een teamspeler zijn. Het gaat hier niet om doelpunten, maar om de drie punten. Die pakken ze telkens niet, dan kan je wel een El Ghazi hebben, maar ik heb liever een Robben of Neymar die het hele team beter laat voetballen in plaats van alleen te scoren. Stel je zorgt dat El Ghazi nooit in scoringspostitie laat komen, dan stelt El Ghazi niks meer voor. Robben kan nog een penalty veroorzaken of gevaarlijk zijn vanuit een indirecte vrije trap. Ook kan hij dodelijke assisten geven. Bij El Ghazi heb ik nauwelijks het gevoel dat hij zijn mannetje langs kan komen. Bovendien leest hij het spel niet zo goed. Komt telkens naar binnen, wanneer het te druk is en wilt te graag scoren, terwijl je moet aanvoelen of dit een wedstrijd is waar je bijvoorbeeld Milik moet laten scoren. Ook voorzetten die gewoon niet eens in de buurt komen van het strafschopgebied. Je moet voor de drie punten gaan niet voor de topscorer ranglijst. En met die gedachte loopt hij tevaak te voetballen. Kan zat kansen noemen, waar hij moet afleggen. Dan speelde Ajax waarschijnlijk in de CL. El Ghazi moet volwassener worden. Depay was dat al vrij snel dat zijn spelers van de buitencategorie. El Ghazi heft een goed schot, maar dat is ook zijn enigste wapen. Je moet de concurrent kunnen verrassen, maar bij El Ghazi is het allemaal te voorspellend. Eredivisie stelt zowieso de laatste decennia niks meer voor. De top 3 van de Eredivisie zijn allemaal middenmoters in de grote competitie, juist omdat ze niet efficiënt zijn. In de Eredivise krijg je genoeg ruimte en kansen. En het aantal fouten die ze in deze competitive maken is veel hoger. In de Eredivisie moet je bovenuit steken met kop en schouders. Ik vind dat Ajax zowieso nog paar middenvelders en aanvallers moet door laten stromen naar het eerste, want met dit huidige selectie kan je gewoon niks betekenen op Europees niveau. Een Nouri zou juist zo een spelers moeten zijn die voor creativiteit zorgt. Cerny is verschikkelijk technisch en behendig. Dat zijn precies de kwaliteiten die wij missen. Sinkgraven is leuk om naar te kijken, maar heeft nog nooit onder zo een druk moeten voetballen (en dat is meer de schuld van Ajax). Zij leiden zelf spelers op en leren hun om met druk om te gaan. Dan nemen ze ineens een jonge speller van een andere club en gooien die ze voor de leeuwen gooien. Ook leggen ze een best groot bedrag voor hem neer, waardoor er nog eens hoge verwachtingen wordt gecreëerd. Nouri is veel stabieler en in potentie beter. Snap echt niet waarom Frank de Boer en Overmars aan het doen zijn. Serero heb je ook, maar die gebruik je dan weer niet. Die was toen vlammend tegen Barcelona. Met jeugdspelers kom je niet ver. Je doet wel ervaring op, maar er moet ook gepresteerd worden. Wat heeft Ajax bereikt de afgelopen vijf jaar op Europees niveau? Helemaal niets. Dat is wel een pijnlijke conclusie die je hieruit kan trekken. Geld is nu wel een belangrijke rol, maar het gaat nog altijd om de beste team en niet om de beste spelers. En bij Ajax zie ik totaal geen team. Misschien moeten ze gewoon eens een leider creëren. Iemand die mondig genoeg is, maar die wordt vaak weggestuurd (dom dom dom). Maar dat zijn wel types die Ajax mist. Een Davids, Seedorf, allemaal mensen met een mening. We hadden het toch over positieve arrogantie, en nu zijn het allemaal bescheiden kleuters. Een jongen die de coach tegengas durft te geven. Komop man, wij willen toch winnen of zijn wij geen Ajax meer? Elke keer die slap excuus. In het bedrijfsleven gaat een bedrijf ook falliet als ze nooit meer omzet maken dan het jaar daarvoor. Je moet groeien toch en niet elke keer weer opnieuw beginnen (anders moet je maar bij een middenmoter gaan werken met alle respect). Denk persoonlijk dat Frank de Boer te vroeg heeft gepiekt en te lang is blijven zitten bij Ajax. Tijd voor een coach die aanvallend durft te denken en het hele team beter laat spelen op Europees niveau. Koeman of Rijkaard zijn de coaches die Ajax nodig heeft op dit moment. Frank de Boer begint zijn team steeds meer als een zombie te voetballen. Totaal geen logica in de aanvallen. Ook in passing is niemand die open draait. Niemand die even de rust bewaard of uberhaupt de wil heeft om iedereen scherp te houden. Denk ook dat het te maken heeft aan het agressieve geschreeuw van Frank de Boer. Wel goed om zo die spelers scherp te houden, maar denk dat het op een gegeven moment tegen je gaat werken. Rijkaard zou spelers zoals Tete, Riedewald en Bazoer zeker beter laten spelen. Hij geeft vertrouwen aan die spelers. Frank de Boer is heel behoudend en saai. Een type Mourinho. Resultaatvoetbal.

2 oktober 2015 om 15:13

Sorry hoor El Ghazi z'n mannetje niet voorbij komen?
Deze man kan altijd wel een man uitspelen, fysiek sterk, doelgericht en heeft prima voorzetten.
Hij heeft genoeg potentie om een topspeler te worden.

2 oktober 2015 om 15:19

Dat kun je natuurlijk niet uit statistieken afleiden... Het kan ook te maken hebben met het aantal NL-ers dat een elftal uberhaupt heeft. PSV heft door de jaren heen wat meer buitenlanders. In bredere zin selecteerde Van Marwijk altijd een hoop spelers met een Ajax achtergrond. Hiddink deed in de jaren '90 hetzelfde. Blijkbaar zijn in de ogen van de coaches dan de Ajax-spelers of spelers met een Ajax verleden gewoon beter.

2 oktober 2015 om 15:21

zo dan speelt ajax toch nog is een keer 3 wedstrijden per week ...........

2 oktober 2015 om 15:36

Eredinho

Tijd zat?!

2 oktober 2015 om 17:15

Had je dat ook gezegd Elia bij ajax had gespeeld?

2 oktober 2015 om 17:21

Hahaha Hedrix die werd er tegen CSK aan alle kanten voorbij gelopen door die Afrikanen, het zag er heel zielig uit.

2 oktober 2015 om 17:28

Ik betwijfel of je dit zou zeggen als el Ghazi voor Marokko had gekozen.

2 oktober 2015 om 19:31

@peterhak

Ja, ben altijd fan van Elia geweest is echt een speler met kwaliteiten. Net als El Ghazi overigens.

2 oktober 2015 om 21:34

Hij moet lekker doen wat hij wil. Maar Nederland gaat hem ook gebruiken. Dus markeren en laten gaan in afwachting van zijn ontwikkeling!

Ik houd er niet van dat spelers gehyped worden naar een paar goede wedstrijden of goals.

2 oktober 2015 om 12:23

Alleen gisteren was hij dramatisch toch? Ik vind het op basis van de start van dit seizoen een heel logische keuze van Blind. Zeker bij afwezigheid van Robben.

2 oktober 2015 om 12:25

Nou ja, je moet er bij de selectie voor het Nederlands elftal natuurlijk wel rekening mee houden dat een jongen die het in Nederland geweldig doet maar in Europa niets laat zien, eigenlijk nog niet goed genoeg is voor oranje. Hij moet gewoon nog stappen maken.

Dus prima om hem mee te nemen, maar dan om ervaring op te doen. Geen basis materiaal natuurlijk.

2 oktober 2015 om 12:29

El Ghazi had een prima seizoensstart. Om hem nou af te rekenen op gisteren gaat wat ver. Dat is net als Alves beste speler ooit te noemen, na zijn 7 goals tegen Heracles. El Ghazi hoort in Oranje. Punt.

2 oktober 2015 om 12:30

Ja...op de bank

2 oktober 2015 om 12:32

Dit was een reactie op brak Obama.

In voorgaande europeesxhe wedstrijden viel hij namelijk ook al tegen, niet alleen gisteren.

2 oktober 2015 om 13:08

Promes hoort ook gewoon een kans te krijgen in de basis. Hij mag telkens invallen in een team dat voor geen meter draait en meestal ook pas bij achterstand.

Laat hem maar eens starten zodat hij die verdedigers 90 minuten gek kan proberen te maken.

2 oktober 2015 om 12:24

Maniertjes? Laat die jongen spelen zoals ie wilt!!! Depay doet het toch ook heel goed? Hij is de huidige topscorder van de Eredivisie, zo vreemd is het dan niet

2 oktober 2015 om 12:26

Depay heeft dan ook geen rare maniertjes zoal El Ghazi heeft.

2 oktober 2015 om 12:33

En wat zijn volgens jou nare maniertjes? Pakt hij veel kaarten? Is hij onsportief? Maakt hij veek schwalbed? Naait hij collegas een kaart aan??

2 oktober 2015 om 12:37

Depay juicht niet alsof ie Ronaldo is, maar heeft natuurlijk ook wel zijn eigen (vervelend) ogende maniertjes.

Maar wat maakt het allemaal uit? Als je het tussen de lijnen maar laat zien.

2 oktober 2015 om 12:41

Dat is het nou juist. Hij heeft maniertjes maar laat maar weinig zien in het veld.

2 oktober 2015 om 12:46

Depay vervelende maniertjes?

Jeetje dan moet t wel diep bij je zitten zeg... Die jongen doet geen vlieg kwaad.

2 oktober 2015 om 12:48

Ach gossie, 'hij juicht niet op een manier die me aanspreekt dus hij hoort niet thuis in het Nederlands elftal'. Hoe kinderachtig.

2 oktober 2015 om 13:33

markmilder, dat je geen fan van die jongen bent, prma, maar kom dan zelf met een beter alternatief dan El Ghazi? Narsingh is al jaren het grootste lachertje van Oranje, geef een ander een keer de kans.

Ik hoop echt zo dat El Ghazi een geweldige prestatie neerzet in Oranje komende wedstrijden, puur om azijnzeikers zoals jij de mond te snoeren.

2 oktober 2015 om 13:34

Malafronte9. El Ghazi doet toch ook geen vlieg kwaad met zijn manier van juichen? Er wordt op moment door sommigen wel erg duidelijk met 2 maten gemeten hier.

2 oktober 2015 om 14:52

Ik heb liever iemand die Ronaldo als voorbeeld heeft en ook zo juicht of op dezelfde manier een vrije trap neemt in plaats van iemand die buiten het veld alleen maar op probeert te vallen.

Potverdomme komt als cowboy naar het Nederlands elftal, draagt een outfit als nerd met een gouden grill maar laat bij United bar weinig zien tot nu toe.

Ik ben een ongelooflijke fan van Depay maar ga niet zeggen dat hij geen rare maniertjes heeft.

2 oktober 2015 om 15:24

Dit is een grapje toch? El Ghazi heeft zeker maniertjes. Bloed irritant. Maar wie niet ziet dat Depay ook verschrikkelijke maniertjes heeft kijkt echt door een rood-wit horizontaal gestreepte bril. Altijd dat verongelijkte gezicht bij het minste contact, geacteerde coolheid bij het betreden van het veld, janken bij een gemiste kans of verdwaald schot.

2 oktober 2015 om 16:17

@talentenscout

Post eens even een lijstje van jou hobbies... zullen we die ook eens even af gaan kraken en jou een jongen met rare maniertjes noemen.

Memphis is een mens, en geniet van bepaalde dingen. Dat kun je z'n hobby en/of zijn stijl noemen. Wie ben jij om daar over te discussiëren?

En wat voor zin heeft hem om er over te klagen? Denk je dat hij al die comments hier leest en daardoor zn levensstijl gaat aanpassen?

Beoordeel hem liever op zijn voetbal kwaliteiten, en alleen op zijn voetbal kwaliteiten.

2 oktober 2015 om 12:33

Waarschijnlijk is dit vooral om te voorkomen dat hij net als Ziyech voor Marokko gaat kiezen. Maar daarnaast laat hij dit seizoen meer zien dan Narsingh. Een aantal jaar geleden hadden beiden nog niet mogen dromen van oranje, maar helaas is het niveau zo ver gedaald dat ze erbij komen.

2 oktober 2015 om 12:35

Ik denk het niet, hij heeft dit seizoen een goede seizoenstart, er komt veel dreiging van hem en voor een buitenspeler scoort hij makkelijk. Nee, buiten Robben , Depay en Promes kan ik geen buitenspeler opnoemen die het beter doet. Hij heeft deze selectie aan hemzelf te danken.

2 oktober 2015 om 12:39

Promes is nog 100x erger met zijn inside out looks

Owja en natuurlijk mr gouden tanden "memphis" Aka Depay

2 oktober 2015 om 13:06

Want Narsingh bakt er veel van natuurlijk

2 oktober 2015 om 14:15

Markmilder,

Dat jij je nog afvraagt hoe Blind er op komt om El Ghazi te selecteren, verbaast mij echt. Het is toch vrij duidelijk dat Blind El Ghazi selecteert, zodat hij definitief niet meer voor Marokko kan uitkomen. Neem bijvoorbeeld Karsdorp die ook in de voorselectie zat en er nu niet bij zit. Voor Karsdorp hoeft Blind niet te vrezen natuurlijk.. Wat ik grappig vind, is dat El Ghazi er nog intrapt ook. Zul je zien dat el Ghazi na deze ene interland niet meer opgeroepen zal worden, hoewel ik toch begin te twijfelen. Hij blijft namelijk een Ajacied..

2 oktober 2015 om 15:15

Achja als hij het NL elftal naar het EK schiet dan zal je wel niet zo klagen

2 oktober 2015 om 15:15

Achja als hij het NL elftal naar het EK schiet dan zal je wel niet zo klagen

2 oktober 2015 om 18:10

Blind is bang dat hij anders voor marokko kiest.

Leuk dat hij er bij zit, maar neem ik aan vooral voor de breedte.

Jammer dat karsdorp is afgevallen, maar met blind aan het roer had ik daar al min of meer op gerekend.

2 oktober 2015 om 12:46

Ik had als Feyenoorder natuurlijk graag gezien dat Karsdorp er bij zou zitten. Al was het alleen maar om hem te belonen en motiveren na een goede seizoenstart. Ik snap de keuze voor Tete echter ook wel. Die jongen maakt ook een stormachtige ontwikkeling door. Bovendien zou je met janmaat en karsdorp twee aanvallend ingestelde rb in je selectie hebben. Tete denkt meer verdedigend waardoor Blind een keuze in type rb heeft.

2 oktober 2015 om 13:06

Ik had Karsdorp er ook echt bij verwacht. Goede backup met een drive naar voren. Kan je nog weleens nodig hebben.

Verder verbaas ik me telkens dat Anita erbij zit. Opvallend is nu ook Virgil van Dijk en nogsteeds geen van Beek. Rekik heb ik geen idee van hoe hij het doet. Afellay volg ik ook niet maar daar stoor ik me persoonlijk altijd aan.

Opvallend weinig middenvelders opgeroepen en wel heel veel spitsen naar mijn idee.

2 oktober 2015 om 13:13

Het zijn heel weinig middenvelders maar zoveel keuze is er ook niet.

Clasie en Strootman zouden er bij zitten als ze fit zijn.

Verder heb je jongens als Propper, Maher, Fer, De Guzman, Schaars en zelfs Toornstra als je naar de afgelopen 2 jaar kijkt. Tijd voor wat nieuw Nederlands talent op het middenveld dat eens niet op 10 speelt. Bazoer zal de 1e zijn gok ik en het zou zomaar kunnen dat die dan Anita voorbij gaat.

2 oktober 2015 om 15:44

Is Nigel de jong geblesseerd dan ofzo? Dat is toch gewoon de beste op die positie of ben ik nou gek?

Hahahaha,succes Anwar hoop dat je het beter doet dan bij je club Ajax,t zal niet mee vallen voor je.

oranje shirt zal je goed passen,op dit die dag kijk ik liever naar Marokko vs Ivoorkust

2 oktober 2015 om 12:24

Veel kijkplezier

2 oktober 2015 om 12:28

Doe Ziyech de groeten :'

2 oktober 2015 om 12:36

Die had veel beter bij Oranje gepast dan de overschatte El Ghazi inderdaad!

2 oktober 2015 om 12:48

Overschat ja? Hij is anders wel (gedeeld) topscorer van de eredivisie. Lijkt me beter dan Narsingh bijvoorbeeld. Of had jij liever Toornstra gezien ofzo? 😂

2 oktober 2015 om 13:00

Overschat ja!

Wie heeft het over Toornstra dan?

2 oktober 2015 om 13:04

Op basis waarvan is hij dan overschat? Wie is er als rechtsbuiten beter (en is fit en niet geslecteerd)? Ik noem Toornstra alleen als andere mogelijke suggestie, misschien vind je die beter? Of misschien Narsingh? Maar Narsingh is minstens zo overschat als El Ghazi en presteert nog niet half wat El Ghazi heeft gepresteerd dit seizoen. Dus zeg jij t maar!

2 oktober 2015 om 13:15

Promes (zit erbij), Berghuis, Lens, Beerens e.d. zijn allemaal opties...

2 oktober 2015 om 13:33

Ja dat zijn inderdaad allemaal opties, maar geen van hen is toch beter dan El Ghazi op het moment? Alleen Lens kun je over twisten, maar speelt die niet voornamelijk linksbuiten? En Promes zit er idd bij, maar het is ook wel fijn om nog iemand anders te hebben die daar kan spelen natuurlijk.

2 oktober 2015 om 13:34

Berghuis, Beerens??

2 oktober 2015 om 13:42

@Oxxis

Het lijkt me nu inderdaad wel duidelijk waarom hij El Ghazi overschat noemt. Ik heb iig nog geen betere opties gelezen dan El Ghazi oproepen, dus ik ga er vooralsnog vanuit dat dit puur afgunst is. Jammer hoor...

2 oktober 2015 om 17:13

Berghuis? heeft die jongen überhaupt al zijn debut gemaakt hahahahahahah

Ik zal het rustig houden voor ik weer een ban te pakken krijg.
Hoe kan je in godsnaam Karsdorp thuis laten? HOe goed moet hij spelen om opgeroepen te worden? Levert de ene na de andere prachtige pass af. Heeft geloof ik 3 assists in de laatste 4 wedstrijden. Verdedigend ook steeds sterker aan het worden en menneer Blind roept hem niet op? Waar slaat dit in godsnaam op? Dat je van Beek niet oproept vind ik apart, dat je Karsdorp niet oproept is een schande!

2 oktober 2015 om 12:23

Hij is wel licht geblesseerd, vandaag ook voortijdig gestopt met de training. Wellicht dat het daar aan ligt. Geen zorgen joh, zijn tijd komt nog wel

2 oktober 2015 om 13:41

Tja, licht geblesseerd, maar hij wordt wel opgeroepen voor Jong Oranje. En als ik Vermeer de laatste wedstrijden zie keepen, weet ik echt hoe goed je vorm moet zijn om in aanmerking voor selectie. Man man man, wat een droeftoeter die Blind. Overigens heb ik wel vrede met de selectie van El Ghazi

2 oktober 2015 om 12:23

Tja hij maakt niet de gelukkigste keuzes. Ik heb alleens ergens geroepen dat hij de korts zittende bondscoach gaat worden.
Ook zijn wisselbeleid is nl drama.
Lijkt mij handig dat je spelers in vorm selecteer voor deze 2 belangrijke wedstrijden.

En daar vind ik Karsdorp er zeker 1 van.
Aan de andere kant hij is nu geblesseerd laat hem maar lekker met rust en voor Feyenoord fit blijven...

2 oktober 2015 om 12:38

Ik hoop dat hij na deze wedstrijden ontslagen wordt! Zijn aanstelling is al een lachertje, want iedereen wist van tevoren dat hij er een scheef selectiebeleid op na zou houden!

2 oktober 2015 om 12:24

Karsdorp en van Beek zijn allebei licht geblesseerd. Dat is de enige reden die ik kan bedenken

2 oktober 2015 om 12:25

Helemaal mee eens. Daarbij vind ik het ook zeer apart dat Narsingh er niet bij zit. Ik vind die gast echt waardeloos, dus ik ben alleen maar blij met de keuze van Blind, maar ik vind het ontzettend scheef dat Narsingh de laatste wedstrijden altijd in de basis heeft gestaan onder Blind en nu niet eens meer bij de selectie zit.

maar goed, het boeit toch allemaal niet meer. Dit EK zullen we geen Nederlands Elftal in actie zien.

2 oktober 2015 om 12:28

Alleen had Blind dat al veel eerder moeten doen

2 oktober 2015 om 13:31

"maar ik vind het ontzettend scheef dat Narsingh de laatste wedstrijden altijd in de basis heeft gestaan onder Blind en nu niet eens meer bij de selectie zit."
Volgens mij is Blind pas 2 wedstrijden bondscoach, waarvan Narsingh 1 keer! in de basis stond.

2 oktober 2015 om 15:17

Ja tsjonge dat had je toch vooraf ook al kunnen bedenken dat die spelers door de ondergrens zouden zakken. Zag iedereen aankomen..

2 oktober 2015 om 12:26

@fcda
Op de vraag hoe goed hij moet spelen. Beter dan Tete

2 oktober 2015 om 12:28

Dat doet die toch al.

2 oktober 2015 om 12:33

Nou, dat is blijkbaar niet genoeg...

2 oktober 2015 om 12:38

Slechte vergelijking. Hoe Tete speelt lukt Karsdorp niet en hoe Karsdorp speelt lukt Tete niet. Dus wanneer speelt Karsdorp beter dan Tete?

2 oktober 2015 om 12:52

@defban: Heb je uitstekend verwoord. Is een keuze tussen verschillende types. Ze zijn beiden gewoon goed bezig.

2 oktober 2015 om 12:36

Blind heeft nu met Janmaat een back gehaald die vooral aanvallend van waarde is, terwijl Tete verdedigend erg sterk is. Op zich logisch dat je twee verschillende types mee wilt nemen. Wat dat betreft moet Karsdorp, die zich prima ontwikkelt, vooral concurreren met Janmaat (en evt. V/d Wiel)

2 oktober 2015 om 12:48

Sure. Gaan we tegenwoordig binnen de positie ook al type spelers onderscheiden waardoor het geen concurrenten van elkaar zouden zijn. Maakt geen kont uit wat voor types Tete en Janmaat zijn. Karsdorp is gewoon DE man in vorm op het moment dus moet je hem ten aller tijden selecteren en zelfs in de basis zetten. Het is ongelooflijk dat hij niet geselecteerd is. Blind was al niet serieus te nemen maar nu lijkt het wel dat ie het erom doet

2 oktober 2015 om 12:51

Juist Siepie, zo is het. Blind wil gewoon twee types hebben en hij vindt Karsdorp blijkbaar niet beter dan Janmaat. Tete doet het nog steeds erg goed en heeft als verdedigende back natuurlijk weinig concurrentie dus dat is een hele logische keuze van Blind.

2 oktober 2015 om 13:04

Als dat de maatstaf is dan had Verhaegh als concurrent voor Tete opgeroepen moeten worden. Zo werkt het natuurlijk niet he De beste spelers op rechtsback moeten geselecteerd worden.

2 oktober 2015 om 13:12

Ik denk dat het wel zo werkt. En hij had idd Verhaegh ook op kunnen roepen als concurrent voor Tete, maar dan heb je 4 rechtsbacks in een voorselectie. Beetje overdreven is dat, niet? Blijkbaar is Blind op dit moment voldoende overtuigd van Tete om hem als verdedigende back mee te nemen en twijfelde hij nog tussen Karsdorp en Janmaat. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe Verhaegh het nu doet bij Augsburg, dus ik weet niet of het aan zijn prestaties ligt, maar naar mijn mening is er op het spel van Tete weinig aan te merken, dus ik vind het helemaal geen vreemde beslissing.

2 oktober 2015 om 13:21

@rijnie.. Leuk dat je Karsdorp DE man in vorm noemt, maar dat is Tete ook bij Ajax.

En het is juist wel logisch dat je verschillende types in je elftal wilt hebben. Zeker gezien het niveau dat oranje nu heeft, is het helaas zo dat je je team ook moet gaan aanpassen aan de tegenstander. Als de tegenstander met een pure buitenspeler speelt, weet je bij Tete iig dat hij is uitgeschakeld. Speelt de tegenstander met 2 spitsen (4-4-2) kan je beter voor Karsdorp of Janmaat kiezen, want dan weet je dat je veel meer bruikbare voorzetten krijgt.

Zelf had ik voor zowel Tete als Karsdorp gekozen, omdat ik Janmaat totaal niet vind overtuigen dit seizoen.

Verstandig. Snel paar minuten laten maken om Ziyech taferelen te voorkomen

2 oktober 2015 om 12:25

Waar je Ziyech in de toekomst wel nodig hebt kunnen we El Ghazi wel missen.

2 oktober 2015 om 12:37

Mwah, achter Robben is de spoeling toch wel heel erg dun. En Robben blijft een blessuregevoelige speler die ook niet al teveel jaren op hoog niveau meer voor de boeg heeft. El Ghazi is een jongen met veel potentie. Hij zal geen Robben (of Cristiano, aangezien dat zijn grote voorbeeld is) worden, maar als hij zich netjes blijft ontwikkelen kan hij een hele leuke speler worden voor een Europese subtopper. En zoiets is toch wel fijn om achter de hand te hebben voor Oranje.

2 oktober 2015 om 13:17

Ach, het was nu de keuze tussen El Ghazi & Narsingh. Ik zou dan ook voor El Ghazi gekozen hebben. Veel beter in vorm en spelen in dezelfde zwakke competitie, dus goed te vergelijken.

Ze zijn keus 5 & 6 en 1 van hen mag nu mee omdat Robben er niet bij is. Zal hooguit invallen (promes & Depay in de basis).

2 oktober 2015 om 13:55

Blind kennende start el Ghazi nog basis ook

En dat na een dramatische wedstrijd van gisteren. Maar goed, al met al een terechte uitverkiezing denk ik. Verdiend hij.

Waarom elke keer debutanten oproepen. Heeft die man wel door dat we alles moeten winnen om alsnog door te gaan? Dan roep je naar mijn mening toch wel spelers op met meer ervaring..

2 oktober 2015 om 12:25

Hij doet van Gaal na. Die haalt Martial ook voor z'n opvolger. Tenminste dat zei die. Blind doet hetzelfde

Geen Karsdorp ?? Blind maakt z'n status weer waard. Ga toch weg man !!

Weer een Ajacied! En eerlijk is eerlijk, hij heeft het gister weer niet gebracht, in de eredivisie ok, maar dit zijn geen eredivisie wedstrijden.

Karsdorp moest ook een Ajax shirt aantrekken en eenmalig een foto maken, dan zat hij er bij! Wie gaat nu rechtsback? Tete?

2 oktober 2015 om 12:25

Ga maar niet uit van Janmaat. Die Blind zal wel weer Tete opstellen omdat hij zo 'geweldig' speelt bij Ajax.

2 oktober 2015 om 12:36

Feyenoorders denken echt dat karsdorp van beek wel iets laten zien geen europees spelen..beek die draait als eeen tractor..meer klaarspelen dan de overige namen..janmaat die door vsn gaal ook op de bank wordt gezet..zo tal van voorbeelden om hun miet te selecteren en bij Feyenoorder is nou eenmaal de druk om te presteren minder dan bij ajax en psv.

2 oktober 2015 om 12:53

Zou me niks verbazen als ie gewoon Tete opstelt inderdaad.

En als ie dan een fout maakt hem persoonlijk afbranden in de media.

2 oktober 2015 om 13:29

Je kijkt niet eens naar Feyenoord wedstrijden. Van Beek is juist redelijk behendig voor een centrale verdediger en is nog snel ook.

Karsdorp en Van Beek hebben vorig seizoen aangetoond prima staande te blijven tegen Europese tegenstanders. Karsdorp heeft Gervinho geen kans meer gegeven toen hij inviel tegen Roma.

Als ergens de druk trouwens hoog ligt is het in de Kuip. Hoe denk je dat het voelt om 16 jaar geen kampioen meer te zijn en nu een keer mee te kunnen doen?

2 oktober 2015 om 12:31

Ik vind het raar dat je Blind verwijt partijdig te zijn voor een club en jij vervolgens precies hetzelfde doet. Tete doet echt niet onder voor Karsdorp. Waarschijnlijk wil Blind juist een verdedigend sterke rechtsback meenemen ipv. een aanvallend sterke rechtsback. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat Tete niet kan aanvallen en Karsdorp niet kan verdedigen. Janmaat is ook wat aanvallend ingesteld, logisch dat Blind dan ook een verdedigend ingestelde back mee wilt.

2 oktober 2015 om 12:36

Verdedigend sterke back tegen Kazachstan...........

2 oktober 2015 om 12:36

Karsdorp doet het veel beter dan tete. Die tete speelt een paar wedstrijden en mag gelijk bij oranje? Absurd

2 oktober 2015 om 12:37

Goede*

2 oktober 2015 om 12:39

Precies. De keuze was Janmaat of Karsdorp, niet Karsdorp of Tete

2 oktober 2015 om 12:38

Met Janmaat en Tete heb je een aanvallende en verdedigende back. Prima keuze naar mijn mening.

Karsdorp komt er wel, lekker op Feyenoord focussen. Heeft ook wat lichte klachten dus mooi wat tijd om te herstellen in de interlandperiode.

Is het de bedoeling dat de verdediging onder de 24 jaar is ofzo? ZIe je nergens. Janmaat is wel ouder trouwens

Ik ben het echt compleet met hem eens op El Ghazi te selecteren voor dit NL elftal, is toch de toekomst achter Robben. Dat Karsdorp niet wordt geselecteerd is belachelijk! Karsdorp speelt nu meer dan een jaar uitstekende wedstrijden in het 1e van Feyenoord, Tete speelt een aantal wedstrijden bij Ajax waar hij aardig speelt en wordt direct geselecteerd. Dat de Knvb dit toelaat en Blind verantwoordelijk maakt voor een elftal in opbouw is een gigantische fout! Bert van Oostveen... pak je shit en ga weg! Je hebt de verkeerde keuzes gemaakt!

Ik mag toch aannemen dat Promes dan speelt en El Ghazi de bank warm houdt? Promes scoort regelmatig en constant in de Russische competitie die veel zwaarder is dan de Eredivisie. En El Ghazi maakt er een paar tegen de Graafschap, Excelsior enzo.
Maar een vaag gevoel zegt me dat Promes op de bank zal zitten.

2 oktober 2015 om 18:12

Dat lijkt me echt een verbetering

Veltman niet. Toch nog een positief puntje wat ik eruit haal.

2 oktober 2015 om 12:34

En dat narsingh er niet is, is ook een positieve punt.

Toch weer 'n zeer opvallende selectie. Ik heb persoonlijk toch het gevoel dat deze selectie niet echt in balans is. Waarom wordt Ibrahim Afellay opgeroepen? Waar is Nigel de Jong?

Afellay heeft sinds zijn vertrek bij Psv, nu bijna vijf jaar geleden, niets meer laten zien bij de clubs waarvoor hij heeft gespeeld en de Jong moet er in mijn ogen toch gewoon bijzitten? Ja, hij is niet de beste voetballer, maar aangezien de verdediging van Nederland sowieso al niet sterk is, is een speler als de Jong juist handig.

Persoonlijk had ik toch gewoon deze selectie samengesteld:

Keepers: Jasper Cillessen ( Ajax ), Kenneth Vermeer ( Feyenoord ) en Tim Krul ( Newcastle United ).

Verdedigers: Daryl Janmaat ( Newcastle United ), Rick Karsdorp ( Feyenoord ), Sven van Beek ( Feyenoord ), Virgil van Dijk ( Southampton ), Karim Rekik ( Olympique Marseille ), Bruno Martins Indi ( FC Porto ), Erik Pieters ( Stoke City ) en Mitchell Dijks ( Ajax ).

Middenvelders: Nigel de Jong ( AC Milan ), Riechedly Bazoer ( Ajax ), Daley Blind ( Manchester United ), Davy Pröpper ( PSV ), Wesley Sneijder ( Galatasaray ) en Georginio Wijnaldum ( Newcastle United ).

Aanvallers: Quincy Promes ( Spartak Moskou ), Anwar el Ghazi ( Ajax ), Bas Dost ( VFL Wolfsburg ), Klaas Jan Huntelaar ( Schalke 04 ), Memphis Depay ( Manchester United ) en Jeremain Lens ( Sunderland ).

Cillessen
Janmaat
v.Beek
v.Dijk
Pieters
de Jong
Blind
Promes
Sneijder
Memphis
Dost
2 oktober 2015 om 12:40

Martins Indi is geschorst hè

2 oktober 2015 om 13:19

@ Fr12jules,

Die kreeg toch tegen Ijsland rood en was alleen geschorst tegen Turkije, toch? Als dat niet zo is, dan zou ik Jeffrey Bruma bij de selectie halen.

2 oktober 2015 om 14:03

@rochester

Hmm, kan je gelijk in hebben. Ik zit alleen met de gedachte dat BMI langer geschorst zou zijn omdat hij een domme elleboog gaf.

2 oktober 2015 om 13:24

@ Hangover96,

Nee, Sven van Beek is niet geblesseerd. Ik (en vele anderen) heb echt geen idee waarom van Beek niet wordt opgeroepen voor het Nederlands elftal en nu vooral, aangezien Stefan de Vrij geblesseerd is.

Van Beek verdiend gewoon een oproep. Hij speelt prima bij Feyenoord en is in mijn ogen degene die de Vrij moet vervangen als hij geblesseerd of geschorst is en over 'n paar jaar zie ik van Beek wel basisspeler worden bij het Nederlands elftal.

Een paar dagen terug gaf van Beek zelf in een interview hier op Voetbalzone aan dat hij denkt dat hij nog niet goed genoeg is voor het Nederlands elftal, maar dat is hij zeker wel.

Dit was het artikel waarin van Beek dat aangaf: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=257451

2 oktober 2015 om 14:36

Lijkt me de beste selectie inderdaad. Je ziet overigens wel weer meteen hoe weinig kwaliteit Nederland heeft rondlopen. Want deze selectie mag dan wel juist zijn, goed is hij allerminst. Verdediging en middenveld zijn gewoon matig.

Wat ziet Blind in Affelay? En waarom geen Nigel de Jong?

Waarom wordt Pieters constant genegeerd? Zeker nu het zo krap is achterin kan je Pieters toch goed gebruiken dacht ik zo. Speelt helemaal niet onaardig in de Premier League, al een aantal jaar. We hadden het wel steeds over Van Dijk, die het moeilijk heeft bij Southampton, maar over Pieters hoor je nooit iemand.

2 oktober 2015 om 12:37

Erik Pieters is 27 en dat is te oud voor een verdediger als ik de selectie van Blind bekijk

El Ghazi speelt Ronaldo. Ronaldo is gewoon echt zo. Ach ja het Nederlands elftal is ook niet meer wat het ooit was, dus waarom niet.

Haha die man word steeds een grotere grap. Ach hoeven we vant zomer de vlaggetjes niet op te hangen want met dit matige Ajax elftal win je de oorlog niet.

2 oktober 2015 om 12:48

Beetje rare reactie op basis van club voorkeur.
Dat matige Ajax elftal staat wel boven jouw wereldsterren van Feyenoord. Dan hebben we dat ook alvast getackled.

2 oktober 2015 om 13:07

Weet niet hoe jij bij wereldsterren komt? Met die kinderen die de luier net af hebben van Ajax win je het niet vriend. Boeit me ook niet, laat ze maar lekker afgaan met dat wanbeleid daar in Zeist

2 oktober 2015 om 13:45

Zegt hij dan dat er Feyenoorders geselecteerd moeten worden?

5 oktober 2015 om 09:37

Nee maar daar neigt het wel een beetje naar, niet? Dat eeuwige geschreeuw dat het niets is.
Kom dan eens met een elftal op de proppen waar we wel de oorlog mee winnen?
Die is er namelijk niet. Allemaal lood om oud ijzer.
Houd dus eens op met zaniken en kijk gewoon wat er gebeurt.

5 oktober 2015 om 09:38

Gelukkig win je het wel met Kuyt en Kazim, toch?

Gaat mij niet om clubs, maar kom dan eens met een elftal waar je wel de oorlog mee wint.

2 oktober 2015 om 12:59

Ach deze zomer heb jij toch al feest, eindelijk weer de Coolsingel op...

Daarna kunnen we alle wereldsterren van Feyenoord selecteren voor Oranje en volgend seizoen genieten van de prachtige Champions League hymne in de kuip, waar Ronaldo compleet uit de wedstrijd wordt gespeeld door Karsdorp, Kuyt die Marcelo tureluurs draait en Kramer na drie goals een heldenwissel krijgt voor Kazim...

Oh shit doe ik het toch weer... Ik mocht geen paddo's meer eten van de huisarts.

2 oktober 2015 om 13:47

Klinkt alsof je een serieus drugsprobleem hebt als je er al voor naar de huisarts gaat. Misschien eerst even afkicken voor je weer onzin gaat posten.

Kijk die wedstrijd van gisteren is terug en beweer dan nog met droge ogen dat die spelers geselecteerd verdienen te worden.

2 oktober 2015 om 15:24

Op basis van de wedstrijd van gisteren niet nee, maar als mensen op basis van één wedstrijd wel of niet geselecteerd moeten worden, hadden we nu de blamage van vorige kwalificatie wedstrijden 23 andere spelers moeten selecteren. Ik snap de discussie over Tete, maar van El Ghazi kun je moeilijk zeggen dat hij er niet bij hoort, los van de wedstrijd van gisteren.

Karsdorp en van Beek komen er heus wel. Ik ben blij dat er na jaren van armoede er weer fatsoenlijke backs aan zitten te komen.

2 oktober 2015 om 17:15

Vond idd dat Ajax gisteren niet goed speelde wat dat betreft speelde feyenoord gisteravond een veel betere wedstrijd in europa

Slechte maniertjes kopieer uitingen van Ronaldo. Een matige speler, voorspelbaar en kijk eens goed naar zijn reacties. Maar Blind kiest anders is hij weer te laat en gaat ook hij voor Marokko spelen

Rekik, Bruma, Zoet? Geweldig.
Niks tegen PSV, maar dit kan dua echt niet. Dost dan maar in de spits gooien.

Affelay? Doet die het zo goed bij Stoke dan?

2 oktober 2015 om 13:22

Affelay is geselecteerd als middenvelder. Op rechtsbuiten staan El Ghazi en Promes al. Overigens kan Van Persie daar ook nog spelen.

We missen juist jongens op 6 & 8 waar we overlopen van nummer 10's.

Op 6 kan je nu Blind neerzetten al heb ik die misschien liever op Linksback. Het enige alternatief is Anita (tegen Tsjechie in ieder geval).

Redelijk logisch dit, al zou ik Kasdorp ruilen voor Janmaat

Ongelofelijk dat bruma en Anita er weer bij zitten.. En affelay, wat heb je nou hieraan? Kan je net zo goed wat talenten de kans geven, blind doet z'n naam weer eer aan..

Gisteren was natuurlijk dramatisch, maar dat soort wedstrijden heeft elke speler wel eens. Op basis van zijn eerdere wedstrijden niet meer dan terecht. Helemaal gezien het feit dat we op zijn positie weinig andere opties hebben.

Voor de rest een heel matige selectie. Ik blijf het ook doodzonde vinden dat Ziyech niet voor Nederland heeft gekozen. Door welke reden dan ook. Loopt er eindelijk weer een bovengemiddelde nummer 10 in Nederland rond hebben we de pech dat hij niet voor Oranje kiest.

Persoonlijk had ik ook graag Bazoer bij Oranje gezien. Speelt nu al volwassen en gaat zonder twijfel één van de dragende spelers worden de komende jaren.

Klaassen had ik trouwens lekker thuis gelaten. Ik ben dan wel Ajacied, maar erger mij de laatste wedstrijden aan hem. Mist veel te veel eigenschappen voor een echte nummer 10. Misschien dat Blind hem als rechtshalf ziet. Daar heeft hij wel de kwaliteiten voor, maar op basis van zijn laatste wedstrijden kan hij nooit geselecteerd zijn.

2 oktober 2015 om 12:49

el ghazi werdt niet opgeroepen dat is de reden! is toch logisch dat je dan voor een ander land kiest als die wel komen,

2 oktober 2015 om 14:38

Alles met je eens. Affelay snap ik ook niet en Van Beek had ik wel opgeroepen. Inderdaad een matige selectie. Donkere tijden voor het Nederlands voetbal.

Wat mij betreft had hij Anita en Afellay thuis mogen laten. Beide spelers heb je geen drol aan, dus dan kun je wat mij betreft beter Nigel de Jong en Richedly Bazoer meenemen. Dan heb je een ervaren bikkel om op terug te vallen en een talentvolle jongeling om erin te brengen als het goed gaat.

Terecht natuurlijk. In potentie een veel betere voetballer dan narsingh, al komt het er nog niet altijd uit. Gewoon hem een eerlijke kans geven!

Moet je hier blij mee zijn, speelde gisteren weer als een natte krant
, en niet alleen gisteren. als el elghazi de bal heeft dan heb ik totaal geen gevoel van dreiging of gevaar, zelfs bij younes heb ik dat al wel. Ik vindt el ghazi te licht, zeker geen topper en ik denk dat zelfs ajax zijn top is.

Ben benieuwd of Karsdorp de schifting niet heeft overleeft vanwege zijn lichte blessure of dat Janmaat en Tete op basis van kwaliteit de voorkeur genieten. Dat zou ik opmerkelijk vinden, aangezien Karsdorp van deze drie namen momenteel qua vorm erboven uitsteekt. Daarnaast vind ik het lachwekkend dat Afellay weer is opgeroepen. Kan iemand mij uitleggen waarom deze jongen er continu bij zit? Ik zie zijn meerwaarde totaal niet.

2 oktober 2015 om 13:04

Karsdorp zit wel bij de selectie van Jong Oranje, dus is hij gepasseerd.

2 oktober 2015 om 13:14

Schandalige beslissing in dat geval. Nederland moet winnen en met Karsdorp speel je met een extra vleugelspits. Tete gaat aanvallend niets bijdragen.

2 oktober 2015 om 13:13

Je kan zeggen wat je wil, maar Affelay kan 'leuk voetballen' maar heeft nul komma nul rendement in termen van assists en doelpunten. Dan heb je niets maar dan ook niets te zoeken in het oranje van ons Nederland.

2 oktober 2015 om 13:23

Maar wie dan wel? Propper, Maher, Fer, Sinkgraven? Dat zijn zo ongeveer de alternatieven...

Dat Klaas Jan nog komt opdagen...als ik hem was zou ik bedanken voor de aanbieding...
En Narsingh in het vervolg ook...

Een geweldige voetballer maar nog veel te wisselvallig maar dat zal wel door zijn leeftijd komen. Ik vind het nog te vroeg voor het NL elftal.

De fout is gewoon dat er elke keer verkeerde buitenspelers geselecteerd worden. Bij deze selectie zit geen originele linksbenige linksbuiten. Waarom is Berghuis niet opgeroepen? Er zitten alleen valse linksbuitens zoals depay die altijd voor de actie gaat en nooit een voorzet geeft.

El Ghazi zit erbij om hem voor Nederland uit te laten komen. Met Ziyech hebben ze een enorme blunder gemaakt.

Ik ben blij om te zien dat zowel Bruma als Rekik de voorkeur krijgen boven Van Beek. Verder ook heel blij met Peppie (afellay) en Kokkie (anita). Dat wordt nog wat in Kasachstan.

2 oktober 2015 om 13:30

Hij doet het toch beter dan Narsingh? Ik denk dat El Ghazi er ook bij had gezeten als Robben er wel bij was geweest.

2 oktober 2015 om 17:01

Ja, dat ook. Maar reken maar dat hij speeltijd krijgt om niet straks net als Ziyech voor Marokko te kunnen kiezen.

Tja dobbelt Blind om te bepalen, wie wel, wie niet...tssss er lopen heel wat spelers rond die Europees laten zien er te staan! Nigel de Jong....waarom staat hij er niet in??? Zo kun je blind nog wel van een kladje voorzien. El Ghazi misschien in de bananensplit competitie een leuke speler, maar Europees is het gewoon komisch. Gisteren stal hij de show, mijn hemel ballen om echt bang van te worden, rolletjes waren het, ziekenhuisballen. Tete, ook zo'n geval, vindt het je gek dat Oranje opeens niets meer is...dan maar roepen dat het Nederlandse voetbal achteruit gaat....ik weet niet wat in het cursus pakket zit van de Knvb, maar je krijgt de lachers ermee op de hand, Ahoy 10x uitverkocht.

2 oktober 2015 om 13:31

Tete en El Ghazi hebben nog geen 1x gespeeld voor Oranje en je vindt het gek dat Oranje opeens niets meer is.

Jammer van Karsdorp, want speelt echt goed dit seizoen. In mijn ogen beter dan Janmaat. Ik ben in ieder geval blij met het ontbreken van Narsingh. El Ghazi is wisselvallig, maar nog steeds veel beter dan Narsingh.

Jongens die de vorige wedstrijden basis speelden worden niet geselecteerd. En de reserves weer wel. Dan heb je de vorige keer toch de verkeerde opgesteld of zie ik het verkeerd. Van der Wiel vs tete,Narsingh vs Lens en Promes

Ah bruma ook weer. De man die in iedere belangrijke wedstrijd door het ijs zakt. Zagen we van de week ook weer. Van beek lekker thuislaten danny. Kan je gewoon alvast je vakantie boeken. Niet te geloven!

Zijn er wel eens eerder bondscoaches geweest die het lukte om, in pak em beet 3 wedstrijden , totaal ongeloofwaardig over te komen?
Na de laatste kwalificatie wedstrijd zal het toch wel exit Blind zijn mag ik hopen.
Uithuilen en opnieuw beginnen.

2 oktober 2015 om 13:06

Gewoon na deze interlands op 4 gespeeld 0 punten staan en dan kan Blind met een schone lei beginnen....

Ik weet niet of Blind wel zo'n goeie keuze is...

Je bedoelt met een schone lei naar huis sturen?

Ben ff serieus, alles wat Blind doet mislukt, het is idd aannemelijk dat het 4 gespeeld, nul punten wordt.
Ik zie dan geen enkel draagvlak om nog met een schone lei te beginnen, en dan interpeteer ik schone lei niet met nul punten..

2 oktober 2015 om 13:27

Niet zo pessimistisch, we moeten zelfs met 11 eredivisie spelers nog van Kazachstan kunnen winnen. Dus zeker 3 punten na 4 wedstrijden...

2 oktober 2015 om 14:36

Daar zou ik mijn geld niet op zetten...

Het lijkt me wel een logische selectie. Als je de afvallers ziet. Dost ipv Luuk de Jong is een goede keuze. Luuk redde het niet in Duitsland en Dost duidelijk wel. Bovendien niet helemaal fit. Veltman en Narsingh zijn gewoon mindere spelers op hun posities. Zelfs Bruma is beter. Veltman is nog steeds teveel een lulletje lampekatoen. El Ghazi is Narsingh wel voorbij gestreefd. Wisselt goede wedstrijden met slechte af maar ben blij dat Narsingh er niet meer bij zit. En Karsdorp vs Tete tja.. ik denk dat Tete beter is puur omdat het een echte rechtsback is en Karsdorp meer een gemaakte die het overigens wel gewoon goed doet. Op dit moment zie ik liever een back die gewoon ingrijpt en tackelt. Ik had denk ik wel een echte linksback erbij gehaald. Dijks doet het toch prima op linksback? Kongolo is niet eens een back. Is Blind bang dat hij teveel kritiek krijgt met Dijks omdat het weer een Ajacied is?

Ik zie dat geweldige talent van Tete echt niet. Ik vind Karsdorp vele malen sterker.
Tete is verdedigend zo goed? Ja dat heb ik gezien gister. Of kwam dat door de klasse van Eirik Hestad?

Blind is echt volledig de weg kwijt. Ik wil er echt geen Feyenoord/ajax discussie van maken, maar Veltman in een voorselectie en van Beek negeren... Tete selecteren en Karsdorp niet.

Ik verdenk Blind er zelfs van dat hij Brenet nog op zou roepen als linksback, maar gelukkig heeft hij een verkeerd rood/wit shirt aan.

2 oktober 2015 om 13:52

Goh, hij maakt ook eens een foutje. Is de eerste in tijden. Zal ik volgende keer ook zo kinderachtig reageren als Karsdorp een foutje maakt of is dat de volmaakte foutloze back?

Tete of Karsdorp, beide talentvolle backs. Tete is sneller en sterker in de duels.

2 oktober 2015 om 14:41

Als je het talent van Tete niet ziet kan je beter korfbal gaan kijken. Die jongen speelt wekelijks foutloos, maakt een foutje en meteen zie jij zijn talent niet meer.

Tete boven Karsdorp is logisch.

Je maakt er dus toch een Ajax-Feyenoord discussie van. Feit is dat Ajax al jaren boven Feyenoord staat dus is het niet zo gek dat er meer ajacieden bij zitten toch? Neemt niet weg dat Van Beek er gewoon bij had moeten zitten.

Al die Feyenoorders hebben weer een rede om te zeiken hoor, maar ze weten niet dat Karsdorp een lichte blessure heeft. Ja dan zou ik ook voor Tete gaan. Van Beek is echt niet zo goed als dat jullie doen voorkomen. Die gozer heeft een draaicirkel van niks. Daarvoor staat Van Dijk er al. Alle centrale verdedigers die zijn opgeroepen zijn beter dan Van Beek, zelfs Veltman zou ik boven Van Beek verkiezen.

Dit hierboven is zo wat de sterkste selectie die we tot onze beschikking hebben. De enige spelers die ontbreken zijn mijn ogen Nigel de Jong en een echte linksback a la Pieters of Dijks. Dit is wat mij betreft de zwakste positie, en de kwaliteiten van De Jong staan wat mij betreft buiten kijf.

2 oktober 2015 om 13:26

Het feit dat je Veltman boven van Beek verkiest, doet toch vermoeden dat je óf bijzonder slechtziend bent óf bijzonder achterlijk. Veltman kan niet verdedigen, heeft ie nog nooit goed gedaan. Van Beek wint zijn duels achter elkaar in de Eredivisie. Die zogenaamde beste centrale verdediger van de Eredivisie, Botteghin, houdt hij met gemak op de bank. Overigens werd Botteghin ook de beste centrale verdediger genoemd door genoeg Ajacieden, of in jouw geval ''ajaciedjes''.

En de ''feyenoordertjes'' hebben alle recht van spreken. Karsdorp is namelijk gewoon opgeroepen voor Jong Oranje. En geloof het of niet: Als je een blessure hebt..... Dan kan je niet voetballen! Komt misschien als een verrassing, maar is toch echt zo.
Tete heeft gister laten zien dat hij het bijzonder moeilijk heeft tegen Molde. Die goal is gewoon mede (bijna volledig) op zijn conto te schrijven. Speelde vorig jaar nog in de C1 van Ajax en nu in Oranje. Dan na de wedstrijdjes nog even lekker bij moeders aan de borst en lekker slapen.

Rot toch op man. Karsdorp heeft meer ervaring, meer potentie (zeker als je zijn ontwikkeling in statistieken bekijkt) én meer loopvermogen.

Eindelijk ook Van Dijk erbij


Waarom in Godsnaam Afellay die raakt geen pepernoot in Oranje. Wat een drama bondscoach bijna lachwekkend.
Bruma is ook ongeloofwaardig aan het worden, afgelopen week stond hij weer eens op een meter of drie te dekken bij 1 van de doelpunten van Cska.

Wat hebben Affelay, Anita en Klaassen nou weer gepresteerd om verkozen te worden boven Nigel de Jong? Wel blij dat van Dijk er nu eindelijk bij zit.

2 oktober 2015 om 13:28

Klaassen is een volkomen ander type en heeft vorig seizoen gewoon goed gespeeld. Ook Affelay is een ander type maar die heb ik ook bij Stoke nog weinig goeds zien doen. Anita had je kunnen inwisselen inderdaad.

2 oktober 2015 om 13:31

Affelay is zeker een ander type inderdaad, maar begrijp toch niet op basis waarvan hij gekozen is. De Jong speelt toch wel bij AC Milan

2 oktober 2015 om 13:39

Ik had hem ook niet geselecteerd maar er zijn ook niet zoveel alternatieven. Ik ga er even vanuit dat hij op "8" speelt met Wijnaldum als concurrent.

Alternatieven zijn jongens als Fer, De Guzman, Maher etc. Lood om oud ijzer...

Wat een fantasieloos middenveld hebben we eigenlijk . Is dit nu echt het besten wat we te bieden hebben ?

Simpel gezegd.. Het maakt niet uit wie ze selecteren want hij zal het toch nooit goed doen... Mits het Robben is. Nu is het wachten op de objectieven Feyenoorders zodra ze zien dat Tete is opgeroepen en Karsdorp niet. (Ik kom uit Rotterdam en kom wel eenz in de Kuip, ik zie ze op TV en lees dingen op het internet.. ik weet waar ik het over heb.)

Karsdorp valt af en tete zit er wel bij en anita ook nou het ek kunnen we wel vergeten snel een andere bondscoach

De enige reden dat hij bij de definitieve selectie zit is dat hij niet meer kan switchen naar marokko. Als ik naar al jullie reactie kijk gaat het niet over zijn kwaliteiten maar alleen over zijn maniertjes, dit is de reden dat El Ghazi gewoon voor marokko moest kiezen. Beste El Ghazi je zal nooit worden geaccepteerd je bent en blijft een Marokkaan in hun ogen in marokko zouden ze het nooit over je 'maniertjes' hebben. Goed het is jou keuze veel succes maar kijk niet raar op dat jij de schuld krijgt als het wat minder gaat want je bent en blijft een Marokkaan in hun ogen.

2 oktober 2015 om 13:49

waarom moet dit weer over ''rassen'' gaan? slaat werkelijk helemaal nergens op.

grappig dat de Nederlanders dit nooit doen, alleen de gene met buitenlandse roots dit telkens naar voren halen, hoe triest zeg, en dan zijn wij altijd de racisten?

dit heeft niks met huidskleur of afkomst te maken. maar puur met prestaties en beetje hier en daar clubvoorkeur.

hou toch is op met die onzin, je zet jezelf compleet voor schut.

haha kansloze reacties weer uit de niet ajaxfanbase op een paar realistische mensen na met verstand.

de haat en pijn zit bij sommige nog steeds heel diep, haha wat triest zeg.

dik en dan ook dik terecht dat deze jonge erbij zit, alles beter dan het grootste drama van het nederlands elftal, narsingh (nee heeft niks met psv te maken). el Ghazi speelt zeer degelijk, en dreigt altijd gevaar uit, alleen dit juweeltje moet nog geslepen worden. is nog jong en heeft nog tijd genoeg om zich te kunnen ontwikkelen. ben in ieder geval blij dat hij erbij is. ook van dijk is een aanwinst!

Armoedif stelletje voetballers bij elkaar sjonge jonge

Hoe zit het met Robben? Hij is vandaag weer begonnen met trainen.

Eindelijk geen narsingh in de selectie!!

Terecht dat (eindelijk) narsingh eruit gehaald is en el ghazi erbij

Goede keuze. De jongen scoorde gisteren een 3.1 tijdens de altijd lastige wedstrijd tegen een Europese bekerkandidaat uit Noorwegen. Maar ja, wat heeft Oranje te verliezen. Een deelname aan een EK waar we volgend jaar nog niets te zoeken hebben. Het is zaak dat we ons richten op de toekomst. Spelers laten debuteren tussen de 20 en 24 jaar en een team gaan bouwen. Er is talent genoeg. Cilessen, Blind, Veltman, Tete, Kasdorp, Depay, El Ghazi, Wijnaldum, ze kunnen mee naar 2018. Met Robben zou ik het nog een keer proberen voor 2018 maar met een slag om de arm, want of hij dan nog zo fit en zonder blessures is, is de vraag.

2 oktober 2015 om 14:43

El Ghazi boven Narsingh verkiezen is nou net die ene beslissing van Blind die ik wel snap.

Goeiemiddag zeg, wat is er met Oranje gebeurd. Geen een topspeler meer. Ik zie alleen subtop Engeland, Duitsland, Turkije, Franrijk en een paar verdwaalde jeugdspelers.

Dit kan toch niet waar zijn , Wat wil Oranje met alle respect met dit groepje bereiken. Landen als Frankrijk, Spanje, Duitsland blazen NL weg.
Ik mag toch hopen dat er snel wat doorbreekt en naar topclubs gaat anders zie ik het somber in.

En Blind kijkt op deze foto terecht bezorgd. Tja, wat kan hij hier aan doen? Hij is niet de ervaren toptrainer die een team kan laten voetballen, hij heeft gewoon ja gezegd op een vraag. Dat zou ik ook gedaan hebben en dan zat ik nu in die stoel ook zo bezorgd te kijken (maar wel met een baan en wat geld voor de afkoopregeling)

Ik vind het inderdaad ook een schande dat veltman er wel bij zit en van Beek niet......dat Tete er bij zit en Karsdorp niet.....dat Anita er bij zit en N.de Jong niet........aan de andere kant....ook niet echt heel boeiend wie er wel bij zitten en wie niet.....ze gaan zich toch niet kwalificeren......als ze zich wel kwalificeren, mag Blind blijven, maar liever niet....kwalificeert hij zich niet......moet ie gewoon worden vervangen..bert van Oosterveen(of hoe die nou ook heet)......moet sowieso weg...en dan een coach aanstellen die niet zo pro-ajax is...dat Elghazi is geselecteerd is wel logisch omdat hij gewoon goed speelt bij ajax op het moment.....maar ik ben nog steeds niet overtuigd van hem..op jet moment is er gewoon geen betere.....elia zal hem wel weer snel gaan voorbij streven verwacht ik

El Ghazi zal wel geselecteerd zijn zodat die (na speelminuten) niet meer voor ander land kan uitkomen.

Kwalificatie hebben we niet meer in hand dus oranje moet eigenlijk rustig bouwen aan een nieuwe generatie. Europees ervaring of niet maakt niet uit nou moet het toekomst ofterwel de opvolgers van deze generatie zich laten gelden. Sowiso moeten jongens als sneijder, van persie, huntelaar nigel de jong en robben nog bij de selectie zijn voor ervaring aan de jonkies. Maar of ze allemaal basis moeten? Nee. Enige waar geen twijfel over is robben en sneijder die erin Moeten! Ik vind dat jongens als el ghazi, marco van ginkel, sven van beek, terence kongolo, bazoer, sinkgraven (twijfel), hopelijk als kishna het goed doet, hendrix, karsdorp, tete, riedewald, maher een kans op selectie moeten krijgen. En ik hoop dat jongens als tannane, boetius, vilhena ( via een ander club) mahi en van overeem zich sterk gaan ontwikkelen voor een selectie. Voor de spitsen heb ik echt geen idee.

In de opstelling kies ik voor 4-4-1-1 omdat nederland af moet stappen van de hollandse school. Het werkt niet meer teams counteren ons makelijk eruit. Van persie zijn tijd is bijna over en er moet snel iemand opstaan en ik zou niet weten wie. Wie weet depay daar laten ontwikkelen en dan op de vleugels el ghazi of promes? Tussen tete en karsdorp het de vraag spelen we tegen een aanvallend of defensief team? Tegen verdedigende team karsdorp omdat hij nog echt een middenvelders instinct heeft en echt heel mooi op komt. Heb in tijden niet zon explosief rechtsback gezien in nederland. Deze jongen kan via de zijkanten heeel veel assists geven maa kan er ook binnenkort doorheen. Tegen aanvallende teams is tete een goede keuze omdat hij verdedigend ijzer sterk is en ook meer als een verdediger denkt wat ook heel belangrijk is. Willems op links spreekt voor zich. de vrij ook. Kongolo is een geweldig voetbal atleet in wording.

Cillisen
Tete/karsdor
De vrij
Kongolo
Willems
Depay
Clasie
Bazoer
Robben
Sneijder
Van persie

Hoopte stiekem de laatste weken op een terugkeer van Dirkie Kuyt. Dirk laat de rest beter renderen al is het alleen op mentaal vlak, we kunnen dit goed gebruiken. Je kan altijd een bal aan hem kwijt, verstopt zich niet! Had dus graag Karsdorpje en Kuytje op rechts gezien. Dirk Kuyt heeft toch niet bedankt voor Oranje?- maar wilt alleen zeker zijn van een basisplaats?

Ik denk dat een debuut voor El Ghazi nog weleens gunstig kan uitpakken. El Ghazi is een talentvolle speler, maar hij heeft nog wel wat beperkingen. Hierdoor is die vooral effectief in een tegen een situaties en op de counter. Aangezien Depay dubbele dekking krijgt heeft El Ghazi meer ruimte om z'n acties te maken.

Hahah paniekoproep van Blind. Puur vanwege de keuze van Ziyech voor Marokko roept hij nu El Ghazi op zodat ze op zijn minst een Marokkaan strikken.

Lekker opportunistisch is dit landje... Na een paar goede wedstrijden moet iemand gelijk voor het nationale elftal opgeroepen worden. Ipv telkens het selectiebeleid af te kraken kan je ook een keer met z'n allen het toch al kwakkelende Nederland steunen. En achteraf beoordelen! Zou top zijn 👍🏻

ik hoop echt dat Nederland wordt uitgeschakeld. .
niet omdat ik nederland niet op het eind tournee wil zien.
want ook ik ben vóór het Nederlands elftal.
maar meer om ee achterbakse manier hoe de KNVB met de aanstelling van blind te werk is gegaan.
ik hoop dat Van oosterveen en scholletje de deksel op de neus krijgen.

Tja, die acties van Robben waarmee we jaren zijn verwend kunnen we nu wel vergeten. El Ghazi is meer aanvaller die het van voorgeven moet hebben maar aan de andere kant heb je met Dost en Huntelaar daar wel de juiste spitsen voor. Van Persie is meer voor de combinaties.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren