Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ferguson: 'Ik werkte maar met vier spelers van absolute wereldklasse'

Laatste update:

Sir Alex Ferguson won met Manchester United liefst dertien landstitels en pakte ook nog eens vijf keer de FA Cup en twee keer de Champions League. Dit soort resultaten kan alleen gehaald worden met een ijzersterke selectie, maar Ferguson is van mening dat hij in zijn trainersloopbaan maar met vier spelers heeft gewerkt die tot de absolute wereldklasse behoorden.

/

Paul Scholes, Eric Cantona, Cristiano Ronaldo en Ryan Giggs waren de beste spelers waar Ferguson mee werkte. “Zij maakten het verschil. Dat zie je ook terug in de cijfers”, zegt Ferguson. Cantona werd in november 1992 overgenomen van Leeds United. “We werden toen direct kampioen. Dat was vooral te danken aan zijn aanwezigheid en zijn gave om te scoren en om doelpunten voor te bereiden”, meent Ferguson.

“Ryan en Scholes kwamen uit onze jeugdopleiding en waren gewoon fantastische spelers, die ontzettend lang op topniveau hebben gepresteerd”, vervolgt Ferguson. “Zijn er nog spelers die hun hele loopbaan op hetzelfde niveau spelen in de Premier League? Nee, absoluut niet, die spelers zijn er gewoon niet. Cristiano Ronaldo was natuurlijk gewoon een genie.” Spelers als Wayne Rooney, Roy Keane, Carlos Tévez, Rio Ferdinand, David Beckham en Peter Schmeichel waren volgens Ferguson ‘erg goede spelers’: “Maar Eric, Paul, Ryan en Ronaldo staken boven de rest uit.”

Wie vind jij de beste?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Nou, dankjewel voetbalzone. Nu hoef ik zijn boek zelf niet te lezen. 95% van de inhoud heb ik op deze site al gelezen.. Ontopic: Ik kan me wel in zijn lijstje vinden, al zou ik David Beckham er zowieso bij zetten. Ferdinand en vooral Vidic waren mits fit ook twee van de beste verdedigers ter wereld.

22 september 2015 om 21:31

Ik kan me er ook wel in vinden, alleen vind ik dat Giggs vooral in dat lijstje staat op basis van zijn erg lange staat van dienst. Hij was wel heel erg goed, maar ik vond hem niet echt van dezelfde wereldklasse als Scholes en Ronaldo.

22 september 2015 om 21:36

De spelers die de meesten prijzen heeft gewonnen bij Utd is Giggs, verder heeft hij een record gevestigd door in elf seizoenen achter elkaar te scoren in zowel de CL als de PL.

22 september 2015 om 22:03

Ach, een speler als Pedro heeft ook meer prijzen gewonnen dan bijv. Hazard, terwijl Hazard beter is. Clubprijzen zeggen mij vaak niet zoveel als ik een speler moet beoordelen. Wes Brown won bijvoorbeeld ook twee keer de Champions League.

22 september 2015 om 22:32

Kan me niet voorstellen dat je Giggs in zijn beste jaren gezien hebt als je dit zegt.

Schmeichel, Stam, Beckham, Keane, van Nistelrooij en Rooney horen naar mijn mening toch echt bij de beste spelers die onder Ferguson gespeeld hebben.

22 september 2015 om 23:08

@mobiku

Neem Stam, Beckham en Van Nistelrooij er maar uit en ik ben akkoord. Van der Gouw mag in de plaats van Stam komen.

22 september 2015 om 23:18

van der Gouw hahaha zeg aub dat je van det Sar bedoelt en niet een 2e doelman.

22 september 2015 om 23:36

Van der Sar? Wat zou die daar doen? Natuurlijk heb ik het over van der Gouw. Je bent zo sterk als je bank is.

22 september 2015 om 23:39

Giggs en Scholes waren toppers hoor, echt waar. Maar Wereldspelers zijn het natuurlijk nooit geweest.

23 september 2015 om 00:25

Giggs wereldspeler pur sang. Wat en baas

23 september 2015 om 08:17

@mobiku

Ik heb Giggs zeker in zijn beste jaren gezien, daarom zeg ik dit ook.
Je krijgt een vertekend beeld als iemand zo lang op hoog niveau heeft gespeeld. Hij was goed, maar zijn piek was veel minder hoog dan de piek van een Ronaldo. Ik zou hem op geen enkel moment uit zijn carriere de gouden bal willen geven of zelfs maar in de top 3 willen zetten. Dat zegt toch wel of iemand echt een wereldtopper is of een erg goede speler.

22 september 2015 om 21:36

Beckham had een fenomenale trap/voorzet, maar daarmee is het gros ook gezegd.
Vergelijkend met het absolute topniveau (een Giggs, Scholes, Rivaldo, Ronaldo, van Basten, etc) vind ik hem daar echt niet tussen passen.

22 september 2015 om 21:48

Hij is er sowieso wel vergeten. Schmeichel heeft veel punten gered voor zijn team en was een echte topper. Keane zijn mentaliteit heeft United vaak over de streep getrokken. Rooney heeft al erg veel betekend voor United. Gary Neville is 1 van de beste rechtsbacks ooit. Veron heeft onder hem gespeeld, Raimond van der Gouw, etc.

22 september 2015 om 21:57

Juan Sebastián Veron? Wat een miskoop was dat zeg.

22 september 2015 om 22:46

Inderdaad, zeker Veron hoort er nooit tussen. Ik zou eerder Vidic erbij zetten, net als als hierboven vermeld oa Stam, RVN en Rooney.

22 september 2015 om 22:47

van der Gauw? Grapje?
Niet alle wissels zonder enige interland zijn van wereldniveau hoor..

22 september 2015 om 23:05

Veron bij United was idd al over zijn hoogtepunt heen. Maar ik ben altijd fan geweest van deze speler en in zijn topdagen was het zeker een wereldtopper. Alleen bij United niet echt, dat geef ik toe.

Goed, schrap Veron er maar uit, maar de rest mag je gerust inkaderen.

22 september 2015 om 21:59

Absoluut niet. Beckham blonk echt alleen maar uit door zijn bizar goede trap.

Persoonlijk ben ik fan van Cantona, maar tussen deze spelers is hij niet de beste. Puur op statistieken kan niemand aan Ronaldo tippen in dit rijtje.

22 september 2015 om 22:21

Beide hebben hun kwaliteiten. Bij Ronaldo is zijn enige kwaliteit scoren, want als hij niet scoort heb je niets aan hem op een veld. Scoren was bij Cantona niet zijn beste kwaliteit, maar hij bracht Man Utd wel enorm veel bij op andere vlakken.

Ik vind dit lastig te vergelijken en Ronaldo verkiezen voor zijn aantal doelpunten wat kortzichtig.

22 september 2015 om 22:33

De Ronaldo van bij Utd was natuurlijk ook een totaal andere speler als hij nu is. Toen maakte hij ontzettend veel acties en dribbels terwijl die nu een doelpunten machine is.

22 september 2015 om 22:49

DeRodeRidder, ik betwijfel of je uberhaupt wedstrijden van United heb gezien in die tijd. Als je Ronaldo er niet bij wil zetten omdat hij enkel goals maakt, raad ik je aan zijn seizoenen bij United even terug te kijken. Toen draaide het eigenlijk amper om de goals bij hem. In ieder geval, dat was niet zijn sterke punt. Hij maakte elke verdediger gek door zijn dribbels, verdedigde mee, haalde ballen op, was vaker aangever, naja zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Dat veel vrije trappen, solos, afstandsschoten en andere doelpunten als counters er vaak in gingen was toen eigenlijk meer bijzaak en gewoon een extra kwaliteit van hem. En nu heb je nog steeds veel aan hem buiten de goals om trouwens.

22 september 2015 om 23:41

DeRodeRidder; Je doet alsof je de wijsheid zelve bent, maar je praat over de Ronaldo van nu en niet over de Ronaldo van United. Bij United was hij nog de onbevangen dribbelaar die elke back tureluurs speelde en ontzettend veel scoorde voor een buitenspeler. Nu is hij dat inderdaad niet meer. Daarnaast; Van der Gauw? Op basis van wat precies. Je loopt alleen maar onzin te verkondigen en brengt het alsof het feiten zijn. Verveel je je?

22 september 2015 om 23:11

Voetbalzone is erg goed in het volledig uitmelken van boeken en artikelen. Dit was ook al bij het boek van Gerrard onderlaatst. Nepjournalistiek.

Ruud van Nistelrooij was ook wrl aardig nuttig voor sir Alex.

22 september 2015 om 21:28

Tja, maar die noemt ie natuurlijk niet. Net als Jaap Stam.

22 september 2015 om 21:28

En stam hoort ook wel in het rijtje vidic en Ferdinand te staan.

22 september 2015 om 21:34

Eens. Echt een beul in die tijd.

22 september 2015 om 21:32

Van Nistelrooij was niet echt van het niveau Ronaldo, Scholes, Cantona en Giggs.

Van Nistelrooij was natuurlijk een hele goede spits maar de andere 4 die hij noemt zijn een klasse apart.

22 september 2015 om 21:35

Op zijn positie was er in die tijd geen gelijke. Zo doelgericht, zo scherp. Een spits van wereldklasse in mijn ogen.

22 september 2015 om 21:38

Raul, Inzaghi, Schevchenko, Adriano, Eto'o, Forlan.. allemaal topspitsen in die periode.

Edit: In de PL liep toen ook nog ene Henry rond..

22 september 2015 om 21:56

Forlan viel wel mee vond ik, die heeft het bij united niet gered en Shevchenko was de man bij Milan alleen bij chelsea kreeg hij geen goal gemaakt..adriano heeft goede wedstrijden gehad maar hele korte periode

De namen die hij noemt ben ik het wel mee eens maar giggs vind ik net niet in het rijtje passen en zou ik naar het tweede rijtje zetten
Veron zou ik erbij zetten ipv tevez

22 september 2015 om 21:57

Aldof er geen spelers waren vergelijkbaar met Giggs en Scholes bijvoorbeeld. Doe me een lol. Ferguson pikt zijn trouwe volgers er tussenuit.

22 september 2015 om 21:57

En geen van die spitsen is in elke competetie waar die speelde met 25 doelpunten topscorer geworden en staat 3e in de CL all time topscorerslijst.
Dus als je naar zijn statistieken kijkt, is RvN absoluut wereldtop!

22 september 2015 om 22:03

Er is en zal nooit een speler als Scholes zijn, Scholes heeft de beste traptechniek van elke speler die ooit heeft gespeeld!
Die trapt de bal van de ene cornervlag nog tegen de andere cornervlag aan.

En Giggs heeft zo'n ziek succesvolle carrière gehad! Heeft in elk seizoen van de Premierleague gescoord tot hij stopte. Of hij wereldtop was weet ik niet, maar of er spelers zoals hij zijn? Nauwelijks of zelfs helemaal niet!

22 september 2015 om 22:46

Ruud was echt wel beter dan Cantona kom op zeg.

22 september 2015 om 23:09

Jezus wat een chauvinisme hier. Ja Stam en v Nistelrooij waren toppers, maar scholes, giggs en consorten hebben wel eventjes wat meer gepresteerd! Voor de mensen die twijfelen aan of Giggs van wereldklasse was zeg ik of je bent te jong, of je kijk op voetbal is beperkt. Die man was van absolute wereldklasse! Mss niet toen hij de 35 gepasserd was, maar daarvoor absoluut wel!

Ik mis toch wel Roy Keane. Zal wel komen door de manier waarop hij vertrok bij United.

Vind dat hij Rooney enorm tekort komt. Is een speler die al 10 jaar op hoog niveau acteert bij United. Is altijd een belangrijke schakel geweest en sowieso altijd al een van de besten ter wereld geweest, ondanks de speler die kwamen en gingen.

22 september 2015 om 22:14

10 jaar bij United, dat is geen uitzondering, er zijn er een heel aantal die nog langer bij united hebben gespeeld of ongeveer even lang!
even wat spelers die 10 seizoenen of langer bij united hebben gespeeld: Neville en Neville, scholes, giggs, keane, erentz, cartwright, mcclair, irwin, beckham, butt, charlton etcetera

22 september 2015 om 22:47

Hij schrijft er duidelijk bij, op hoog niveau. Die zal ook wel weten dat er meer zijn die die 10jaar met de twee vingers in de neus gehaald hebben. 10 jaar op top nieveau presteren is nog iets anders.

22 september 2015 om 22:55

Inderdaad, op hoog niveau, en daar komen nog wel wat jaartjes bij. Van deze lijst zijn Scholes en Giggs de enigen die onder Ferguson zo lang op topniveau hebben gepresteerd. Neville was in zijn ogen matig en om eerlijk te zijn heb ik Irwin niet echt meegemaakt als voetballer van United.

Van Persie dan? Die maakte man united ook gelijk kampioen in zn 1e seizoen met al zn goals. Ik denk dat mede door t vertrek van Ferguson van Persie een stukje minder werd daarna. Maar heeft te kort gespeeld bij united om in t rijtje van scholes giggs cantona en ronaldo te komen.

Ferguson noemt waarschijnlijk gewoon een aantal namen op van spelers die ook erg goed waren, zoals RvN, Stam, Vd Sar, RvP, keane, vidic, evra, robson, beckham, neville, carrick, cole, Yorke... Etcetera etcetera
(Ook speelt de momentele band die ferguson met die spelers heeft natuurlijk mee, met sommige heeft hij juist een goede band, met sommige is het door "ruzie" of iets dergelijks, tot een afscheid bij Man U gekomen.

Wat een onzin dit zijn waarschijnelijk de spelers waar hij geen ruzie mee heeft gehad.

Hij vergeet alleen Edwin van der Sar. Wat een waanzinnig goede keeper was dat zeg!

22 september 2015 om 22:50

En Schmeichel kan ook in dat rijtje denk ik.

Ïk vind het raar dat er nergens iets over Van der Sar wordt gezegd, heerlijke keeper vond ik dat.

22 september 2015 om 22:29

Van der sar ging pas op zijn 35e naar united. Daarom ontbreekt hij denk ik

Waarom een boek kopen en lezen als vz het allemaal al verteld haha

poll is lachwekkend. ronaldo is zonder twijfel mijlenver verwijderd van derest.

22 september 2015 om 23:58

Ene Ruud heeft een beter doelgemiddelde dan Ronaldo bij Man U

Iedereen heeft het hier wel over Ruud, Beckham, Stam, etc. maar de speler die hier sowieso had moeten bijstaan, zonder enige twijfel, is Roy Keane natuurlijk. Die man kon gewoon alles en was enorm belangrijk voor de club. Naast zijn kwaliteiten als leider, captain en afschrikker was het ook een enorm goeie voetballer. Iets wat veel mensen lijken te vergeten.

Maar van Ferguson moet je geen complimenten richting Keane verwachten natuurlijk. Andersom net zo min.

De enige andere die ik er ook bij zou zetten is Schmeichel. Eén van de beste keepers van de laatste 30 jaar. Dan behoor je echt wel tot de groep van wereldklasse spelers.

En diegenen die aan Cantona twijfelen, ga je schamen. Hij is van alle namen die Ferguson daar noemt veruit de belangrijkste geweest voor United. Zonder Cantona geen 25 jaar lang succes en prijzen. Zo simpel ligt het eigenlijk. Hij was de katalysator van het nieuwe United. De vader van die hele Giggs/beckham/scholes/neville generatie.

Ik ben er zelfs zeker van dat Fergie Cantona nog een stuk boven die andere drie zou plaatsen. Ik heb daarnet de brief gelezen die hij Cantona heeft verzonden na zijn plotse beslissing om te stoppen en die druipt van de ontgoocheling. Leek wel alsof ie in shock was. Een emotionele kant die ik nooit bij Fergie heb gezien eigenlijk.

23 september 2015 om 07:28

Stam, Rvn, Neville en Keane hadden er qua talent wel bij gemogen. Over The King kan ik heel duidelijk zijn. Compleet mee eens, ga je schamen en zoek de assist op Irwin maar eens op. Die pass is in een woord geniaal en ik heb er niet veel gezien die dat kunnen of konden. Bergkamp, Zidane, Messi en Cruijff maar dan houd het echt op.

Voor mij is Schmeichel als keeper de beste, Rio qua verdediger, Scholes als middenvelder en Cantona als aanvaller ook al ben ik enorm van Nistelrooy fan.

24 september 2015 om 19:00

Ach, het hangt er ook vanaf hoe die quote tot stand is gekomen. Ik heb het boek nog niet gelezen, dus kan er weinig over zeggen. Misschien had hij het over zijn meest technisch begaafde spelers. Misschien had hij het over zijn persoonlijke top 4 die hij ooit heeft gecoached. Bij die twee omschrijvingen zou ik deze quote al beter begrijpen.

In een ander stukje kwam naar voor dat Ferguson op dit moment maar twee wereldklasse spelers ziet, nl. Ronaldo en Messi. Hij heeft dus een heel erg nauwe definitie van de term 'wereldklasse'. Dan kan je die quote ook al beter begrijpen.

Ik ben het persoonlijk eens met Ferdinand's definitie dat als je bij gelijk welk team in de basis zou staan en het team beter zou maken, dan behoor je tot het groepje wereldklasse.

En geniaal is inderdaad de enige manier om Cantona te beschrijven. Maar naast die technische genialiteit had hij ook nog eens een enorme drang om te winnen, een enorme werkkracht, een enorm charisma, leiderschap, etc. Naast het voetballende zelf zat het dus ook mentaal en psychologisch helemaal top. Ik kan me daarom goed voorstellen dat Ferguson nog altijd met hem wegloopt.

Yorke& cole vergeten waren de spitsen in 1999

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren