Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Elia constant uitgefloten: 'Ik denk dat ze angst voor me hebben'

Laatste update:

Eljero Elia was vorige week als invaller de matchwinner voor Feyenoord tegen Willem II, maar pakte een dag later een rode kaart bij de beloften, na een opstootje in de wedstrijd tegen Jong Cambuur. Elia zou een kopstoot hebben gegeven en de aanklager betaald voetbal wilde de aanvaller voor vier duels schorsen, waarvan een voorwaardelijk. Vrijdag werd Elia echter vrijgesproken.

/

De dribbelaar kreeg zondag tegen Roda JC Kerkrade een basisplaats van Giovanni van Bronckhorst en werd de hele tijd uitgefloten door de Limburgse aanhang. Elia weet niet waar hij dat aan te danken heeft: “Ik weet niet wat er is gebeurd dat ze dit doen, maar ik ben hier gekomen om te voetballen en niet om op het publiek te letten", aldus Elia tegenover de NOS.

"Het beïnvloedt met totaal niet”, meende de linksbuiten. “Ik heb al heel veel meegemaakt in het voetbal. Het gefluit vliegt langs me, al hoor je het natuurlijk wel. Ik denk dat ze angst voor me hebben, ze gaan niet zomaar fluiten." Elia deed ruim zeventig minuten mee tegen Roda; Feyenoord moest uiteindelijk genoegen nemen met slechts een punt (1-1).

Vond je Eljero Elia goed spelen tegen Roda?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Angst niet. Ik denk eerder een slappe manier om Elia te provoceren na een zeer bewogen week. Dit heeft natuurlijk totaal geen zin. Desalniettemin speelde Elia een draak van een partij tegen Dijkhuizen.

20 september 2015 om 21:54

Dat is geen toeval. Depay kon ook niks beginnen tegen Dijkhuizen (ook niet tegen Van Peppen trouwens). Dijkhuizen kan echt een goede speler worden.

20 september 2015 om 21:56

Het ding is dat Dijkhuizen ook wedstrijden heeft waar hij open huis houdt, in principe een goede back maar dat wisselvallige moet eruit. Anders kan het je dan ook punten kosten.

20 september 2015 om 22:06

Ik ben eerlijk gezegd bang dat Dijkhuizen niet meer beter gaat worden. Kwam naar Roda als een talent, maar hij ontwikkelt zich verder niet. Speelt soms goede wedstrijden, maar wisselt dit inderdaad af met slechte wedstrijden zoals -NEC- hierboven al aangeeft. Hij staat eigenlijk al 2 jaar stil naar mijn mening.

20 september 2015 om 22:15

@miln Dat gevoel heb ik ook. Ik zie die jongen niet groeien terwijl hij nu al een aantal seizoenen meedraait. Toch jammer want in potentie kan het echt een hele goede speler worden voor het niveau dat Roda JC nastreeft.

Nou Elia, dat denk ik niet! Zal wel zijn omdat ze hem een vervelend mannetje vinden

20 september 2015 om 21:36

Want waarom zouden ze hem vervelend vinden?

20 september 2015 om 21:37

Misschien omdat hij een kopstoot geeft en zijn straft ontloopt door fouten met het noteren.

20 september 2015 om 21:40

Na vandaag in ieder geval niet voetbaltechnisch.

20 september 2015 om 21:52

Was toch een klap @flasher

20 september 2015 om 22:16

@bliek Nee het ging om een kopstoot bij jong feyenoord

20 september 2015 om 22:33

Of was het toch verbaal tegenover de scheids?
1 grote poppenkast die hele rel om Elia, waarin duidelijk werd dat het echt amateurs zijn bij de Knvb...

20 september 2015 om 22:38

Nee het ging om een kopstoot. De KNVB kunnen volgens jouw dan wel incapabel zijn, maar ik heb het gevoel dat jij je clubvoorkeur laat spreken haha

20 september 2015 om 23:05

Klassebal. Was jij erbij en heb je het waargenomen? Want dan neem ik het zondermeer van je aan. De hele discussie is namelijk dat niemand weet wat er nu precies is voorgevallen en als jij er niet bij was, lijkt het mij toch vreemd dit zo stellig te beweren.

20 september 2015 om 23:39

Dit gaat heel raar klinken, maar jaa ik was er bij. Het ging om een reeks handelingen maar 'kopstoot' wat meer neerkwam om een tikje was de aanleiding voor alles.

20 september 2015 om 23:45

Hij is vrijgesproken omdat de scheids de rode kaart niet op het wedstrijdformulier vermeld had

20 september 2015 om 23:50

Studio voetbal zei kopstoot

20 september 2015 om 23:51

Omdat de scheids er een puinhoop van heeft gemaakt. Dezelfde scheids heeft ook afgelopen weekend weer een wedstrijd verpest

21 september 2015 om 00:30

Niets van waar. Vrijgesproken op basis van tegenstrijdige verklaringen van grensrechter en de jeugdspeler van de tegenpartij en het ontbreken van bewijs in de vorm van beeldmateriaal.

Tja rede om vandaag bang te zijn hoefde niet.
Hij was niet best .
Nummers tijd dat hij wekelijks vertrouwen krijg.

20 september 2015 om 22:16

Er werd al vanaf minuut 1 gefloten, toen wist het publiek nog niet dat hij slecht ging spelen. Had natuurlijk gewoon te maken met zijn vrijspraak waar het publiek het blijkbaar niet mee eens was. Wat onzin is natuurlijk want niemand heeft gezien wat er gebeurd is.

Het zal hem misschien niets doen, maar hij speelde wel echt verschrikkelijk slecht

Nee dat is omdat ze vonden dat je niet had mogen spelen omdat je gewoon geschorst had moeten zijn, zij het door de KNVB zij het door Feyenoord zelf!

20 september 2015 om 21:36

Want wat had hij dan gedaan?

20 september 2015 om 21:44

Een kopstoot gegeven.

20 september 2015 om 21:46

ja , zo kunnen we aan de gang blijven . vandaag ook al weer gezeik met feyenoord supporters , vorig jaar valkenburg verbouwd , gisteravond in breda gezeik met supporters van dat clubje , in Europa zijn geloof ik 3 steden verbouwd . het ligt altijd aan iedereen behalve dat zooitje supporters van ajax en feyenoord , hetzelfde nu weer met de spelers , bijv een kazim , de mafketel . jammer dat ze sankho tegenhielden anders had hij kazim het rennen bijgebracht . en elia , als dat gebeurt was bij een ploeg buiten de top 3 was hij geschorst geweest . tijd dat de andere 15 ploegen eens in opstand komen tegen die top 3 , want dit kan niet . en ik moet zeggen , het gezeik is altijd met die clubjes uit amsterdam en rotterdam , bij psv gebeurt dat niet zo veel .

20 september 2015 om 21:50

Goed verhaal, lekker kort

20 september 2015 om 21:51

Het was toch een klap? Of een schoppende beweging?
Lult toch niet zo dom.
Hij is vrijgesproken dus volgens mij heeft hij niks gedaan. En hij is niet vrijgesproken omdat de kaart niet op het formulier stond maar omdat hij niets heeft gedaan.

En wat hebben de supporters met Elia ta maken?

20 september 2015 om 21:57

Lult jij niet zo dom. Dat de scheidsrechter de rode kaart niet heeft opgeschreven is de reden waarom jouw vrolijke vriend nog mag spelen. Hij heeft wel degelijk een klap gegeven.

20 september 2015 om 22:04

Elleo nu een klap? De speler van Cambuur zei een kopstoot? De grens een klap,en dat is de rede dat hij nog mag spelen.
Zoek maar een de reactie van de Knvb op .

Wel lekker Rotterdams lult klinkt lekker.

20 september 2015 om 22:07

@elleo Je lult zelf dom. Hij is vrijgesproken omdat er 3 verschillende verklaringen zijn afgelegd die elkaar allemaal tegenspraken. Dat die kaart niet opgeschreven was was bijzaak. Voortaan beetje reseach doen voor je anderen beticht van dom lullen.

Angst dat je ook hun spelers neerkopt of neerslaat...

20 september 2015 om 21:41

Hij heeft een Bentley...wij niet!

20 september 2015 om 21:45

En dat heeft iets te maken met dit topic omdat...???

20 september 2015 om 23:45

Hij doelt op jaloezie gok ik

Angst? Laat me niet lachen. Hele wedstrijd in de broekzak van Henkie gezeten. Speelde echt een kansloze wedstrijd. Trouwens, wordt er nog een onderzoek gedaan naar Kazim? Staat mooi op camera hoe hij die Roda-supporter beledigde en hoe hij weer aan 't marchanderen en provoceren was.

20 september 2015 om 21:49

Kan er gelijk mooi een onderzoek gedaan worden naar die nummer 11 van jullie voor die elleboog!

20 september 2015 om 23:47

Het prachtige ijsbeentje van Dijkhuizen niet te vergeten, maar van mij mogen ze lekker alles laten rusten. Was voor mij best een leuk gevecht om te zien zo, ondanks het gebrek aan 'echte' kansen.

20 september 2015 om 21:52

Ja wordt 10 wedstrijden geschorst nu goed huilebalk?

20 september 2015 om 22:01

Dat zeg ik niet, maar de Knvb vond het onderzoeken van een middelvinger al genoeg voor onderzoek. Dan kan het beledigen daar ook zeker bij.

20 september 2015 om 23:47

Wat is er uit dat onderzoek gekomen dan? Precies

20 september 2015 om 22:01

Van mij mogen ze een onderzoek naar Kazim doen, dan krijgt Achahbar misschien eens de kans.

Benieuwd of die nummer 11 van jullie een wedstrijd of 4 schorsing krijgt van het geven van een bewuste elleboog. Kwam RJC goed weg dat de scheids dat niet bestrafte met direct rood.

20 september 2015 om 22:02

Ik zag dit inderdaad ook al voorbijkomen, maar ik heb er in 't stadion echt niks van gezien. Opmerkelijk dat er bij de samenvattingen ook niet echt aandacht aan werd besteed.

20 september 2015 om 22:51

Het was geen harde elleboog, maar het was wel een bewuste om een reactie uit te lokken. Tijdens de rust hadden ze het er nog over, toen was het oordeel van de Analisten heel duidelijk, direct rood.

20 september 2015 om 23:38

Elleboog? Is niet eens op de samenleving geweest
En heb niets gezien tijdens de wedstrijd

Zeggen dat het je niet beinvloedt laat zien dat het je juist beïnvloedt. Als Elia echt zo'n koele zou zijn had ie er van genoten en gereageerd als bv Joey van den Berg. Zijn moeder werd door Go Ahead publiek tot oraal gedrag gestimuleerd en hij schoot in de lach en wat gebeurde, publiek zag dat het niet werkte en staakte de spreekkoren, heerlijk. Elia moet even de tough guy uithangen door te zeggen dat het hem niks doet, daarmee laat je in mijn ogen het tegenovergestelde blijken.

20 september 2015 om 23:12

Uhm, hoezo laat je dan het tegenovergestelde blijken? Die snap ik echt niet. Hij is niet zelf met een statement naar buiten gekomen, waardoor je dit ook maar enigszins zou kunnen suggereren, maar beantwoordt gewoon een vraag van een journalist.

20 september 2015 om 23:41

Als het je niks zou doen zou je er geen woorden aan vuil maken, sterker nog er misschien wel van genieten. Jaap Stam genoot bijvoorbeeld van fluiten, van Bommel ook, Davids vond het heerlijk. Joey van den Berg dus ook, het maakt dat soort gasten sterker. Ze hebben ook niet de behoefte om zogenaamd de koele jongen uit te hangen, het doet ze gewoon niks en hoeven dat dus niet te benadrukken.

21 september 2015 om 00:04

Wanneer heeft hij er nadruk op gelegd dan? Toen hij de vraag van de journalist beantwoordde? Je snapt het echt niet volgens mij.

21 september 2015 om 00:12

Door te zeggen dat het hem niets doet. En kijk gewoon naar Elia, zijn historie, interviews etc. Duidelijk is dat het een beïnvloedbaar emotionele kerel is, is niets mis mee hoor, gewoon een constatering.

Hij zegt wel dat het hem niets doet, maar hij hoort het wel. Stiekem beïnvloed het hem wel, hij is gewoon bang dat het vaker zal gebeuren dat hij uit de wedstrijd wordt gefloten.

20 september 2015 om 23:14

Weet jij precies wat hij denkt? Veel spelers vinden het juist heerlijk om te worden uitgefloten (behalve als het hun oude club betreft) en het stimuleert hen om de mond van het publiek te snoeren.

Denk niet dat het met angst te maken had, vond hem deze wedstrijd met uitzondering van dat schot op de lat niet echt gevaarlijk. Ik denk dat het te maken had met het feit dat hij volgens velen geschorst had moeten zijn. Vond het zelf niet nodig hieraan mee te doen, ook niet bij Karsdorp. Die jongen zegt ook niet iets heel ergs. Enkel dat Roda uit de Jupiler League komt en Feyenoord eigenlijk van ze moet winnen, niet eens dat Roda slecht zou zijn of zo. Door deze uitspraken waren ook de nodige fans op hun teentjes getrapt, jammer.

20 september 2015 om 21:57

Hij raakte toch helemaal niet de lat? Dat was toch Kuyt?

20 september 2015 om 22:01

Elia raakte ook de lat.

20 september 2015 om 22:07

Hij gaf een soort voorzet die over alles en iedereen heen vloog maar vrij onverwacht bovenop de kruising terecht kwam. Ergens begin tweede helft als ik me niet vergis.

20 september 2015 om 22:13

Nee, dat was nog in de eerste helft Martje! Gebeurde vlak voor onze neus

Achja, supporters.... ze hebben maar weinig reden nodig, voor een rivaal gaan spelen of wat dan ook. Was nog zieliger met Iniesta in de Arena.

Serieus, Elia? Hij werd uitgefloten omdat hij van geluk mocht spreken dat hij door het amateurisme van de Knvb werd vrijgesproken. En waarschijnlijk heeft het ook nog gewerkt, want hij speelde een waardeloze wedstrijd. Afgezien van die verdwaalde voorzet die toevallig op de lat viel heeft hij helemaal niks klaargespeeld vanmiddag. En dan met deze reactie komen, hilariteit ten top!

20 september 2015 om 22:52

Hij is vrij gesproken vanwege een gebrek aan bewijs. Daar kan de Knvb toch weinig aan doen?

20 september 2015 om 23:17

Precies. Amateurisme van de knvb? Hoezo?

Verklaring knvb:

Volgens de tuchtcommissie wijken de verklaringen te veel van elkaar af, waardoor er onvoldoende bewijs is om tot een veroordeling van Elia te komen. De assistent-scheidsrechter verklaarde namelijk dat Elia een beweging met de arm maakte, terwijl de tegenspeler van Elia verklaarde dat hij een beweging met het hoofd maakte.

ONVOLDOENDE BEWIJS

De tuchtcommissie baseert veroordelingen altijd op minimaal twee bewijsstukken. In deze zaak zijn die volgens de tuchtcommissie niet aanwezig, mede omdat videobeelden ontbreken.

Dat de rode kaart in eerste instantie per ongeluk niet op het wedstrijdformulier stond, speelde geen rol. Ondanks dat vond de tuchtcommissie dat de aanklager betaald voetbal wel het recht had in deze zaak een schikkingsvoorstel te doen en had de tuchtcommissie bij voldoende bewijs ook tot een veroordeling kunnen komen.

20 september 2015 om 23:37

Precies mijn punt. Elia heeft zich zo te horen sowieso ernstig misdragen. Blijkbaar heeft niemand van de leidsmannen fatsoenlijk waargenomen wat er gebeurde en werd de rode kaart niet op het wedstrijdformulier vermeld. Of dat nou invloed op de zaak heeft of niet, dat noem ik inderdaad amateurisme.

20 september 2015 om 23:45

Hij heeft zich ernstig misdragen. Dat is nogal een uitspraak. Jij was erbij dus? Hoe vaak zie je wel niet op tv dat een speler theatraal naar de grond gaat, terwijl er eigenlijk niets aan de hand is? Maar nee, jij concludeert dat Elia zich ernstig heeft misdragen. En scheidsrechters moeten heel veel zien in korte tijd. Dat ze niet alles zien, is dat amateurisme? Of menselijk?

21 september 2015 om 00:09

Twee verschillende verklaringen wijzen erop dat Elia zijn tegenstander een slaande beweging maakte richting een tegenstander, met het hoofd of de arm. Ik heb zelf nergens signalen van opgevangen dat het allemaal wel meeviel, en door het beeld dat ik bij Elia schets ga ik ervan uit dat Elia zich wel degelijk heeft misdragen (tenzij er echt bewezen wordt dat het niet zo is, wat hier niet het geval is).

Menselijkheid en amateurisme gaan vaak hand in hand. Een scheidsrechter kan zeker niet alles zien, maar er is in ieder geval wel iets waargenomen en dat was blijkbaar genoeg om hem ter plekke een rode kaart te geven. Ik vind vooral het feit dat het niet op het wedstrijdformulier stond vermeld vrij opmerkelijk.

Maargoed, waar maak ik me druk over op de zondagavond. Elia heeft gevoetbald, Roda heeft een punt, iedereen tevreden.

21 september 2015 om 09:41

Logisch dat een Cambuur speler verklaart dat Elia hem geraakt heeft.
Wat moet hij dan op het rapport zetten?

"ik stelde me aan om iemand een kaart aan te smeren?"

Elia is gewoon een irritantje en dat weten we in Limburg. Maakte keer op keer foute acties, genieten om als tegenstander naar te kijken. Denk trouwens echt dat het publiek hierbij aan meedroeg, want het was wel extreem.

Ze hoeven geen angst voor Elia te hebben zo goed is hij nog niet bezig.

Angst ? 😅echt niet
Af gelopen week hëeft de knvb weer eens een slechte beslissing genomen, en het is bekend wat hij heeft.het uit fluiten was voor zijn slechte gedrag

Ik denk dat niet alleen Elia blij is met deze vrijspraak maar ook de rest van de Eredivisie. Ik zou als ploeg liever Elia dan een vuilnisbak tegen over me willen hebben, die is een stuk beter.

Ja hoor. Staaltje zelfoverschatting en gebrek aan realiteitszin verenigd in Elia.
Met angst voor Elia beweert hij eigenlijk zelf dat hij heel goed is.
En niet kunnen reflecteren aan de wedstrijd tegen de amateurs is totaal niet met de realiteit bezig zijn.

Ik denk dat men met het gefluit de knvb duidelijk wilde maken dat men het er niet mee eens is dat elia een schorsing ontliep na een kopstoot.

Haha, dit is vast weer één van zijn grappen. Zijn uitspraken zijn net zo slap als z'n voetbalkunsten. Henk geweldig gedaan, heeft hem ongeveer alle kansen ontnomen.

Zoals Elia gisteren speelde dan hoeft er geen enkele club bang te zijn als hij dat zou denken. En het uitfluiten zal misschien wel te maken hebben met het feit dat er rondom zijn figuur toch al heel wat dingen hebben meegespeeld.

Als ie nu gezegd had dat het hem wel iets deed , en hij daarom geen bal raakte . Maar nu word ik in mijn mening gesterkt dat het echt qua voetbal niveau helemaal nul is bij Elia.

Ha ha ha Die Elia. Zijn niet allemaal de slimste.
Eerst een elleboog uitdelen en niet worden geschorst omdat een of andere jan lul van een scheids deze rode kaart niet op zijn wedstrijdformulier zet. Zegt wel iets over het scheidsrechterskorps in Nl.
Die blinken al niet uit ......

En dan gaat Elia voor de camera, zeggen: niets aan de hand want ik ben toch vrijgesproken.
En Feyenoord stelt hem gewoon weer op. Slappe hap.

Eigenlijk ook slap van Feyenoord dat hem zelf niet straffen na de dwaze daad?!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren