Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Gerrard rekent in biografie af met Balotelli: ‘Die bereikt nooit de top’

Laatste update:
/

Ze spelen inmiddels allebei niet meer voor Liverpool, maar vorig seizoen brachten Steven Gerrard en Mario Balotelli samen door op Anfield. De iconische middenvelder speelde er zijn laatste seizoen en Balotelli zijn eerste en (vooralsnog) enige. Gerrard zal zich Balotelli nog lang herinneren, maar niet om zijn inzet of bijdrage aan het team. De Engelse middenvelder, inmiddels uitgeweken naar de Verenigde Staten, zegt dat Liverpool bitter weinig opschoot met de aanwezigheid van Super Mario.

In zijn biografie haalt Gerrard herinneringen op aan de 25-jarige Balotelli, die vorig jaar zomer voor zo’n 22 miljoen euro verhuisde van AC Milan naar Liverpool. Hij was al eens actief geweest bij Manchester City en Gerrard kende hem dus wel, maar ergens ook weer niet. Hij vreesde voor een weinig succesvolle samenwerking en zijn verwachtingen werden bewaarheid. Jammer, vindt Steve G., want Balotelli heeft in zijn ogen wel de kwaliteiten om echt een wereldberoemde spits te zijn.

/

“In mijn laatste seizoen kwam Brendan Rodgers half augustus naar me toe. Hij zei: “Je weet dat we wat mensen tekort komen. Ik heb eigenlijk geen opties meer, we zullen een gokje moeten wagen.” Brendan pauzeerde even voordat hij verder ging. “En dat gokje is Mario Balotelli”, zei hij. Mijn eerste reactie was Oh oh. Ik had Balotelli nog nooit ontmoet, maar ik had de verhalen over vuurwerk wel gehoord en José Mourinho had hem ‘niet te managen’ genoemd”, vertelt Gerrard in zijn biografie.

“Ik zag wel dat Mario, als zijn pet ernaar stond, een voetballer met kwaliteiten was. Maar de rest van zijn loopbaan leek toch een ongelooflijke verspilling van talent. Dat was op dat moment mijn mening over Balotelli. Hij debuteerde op 31 augustus tegen Tottenham Hotspur en deed het goed, we wonnen met 3-0. Hij was niet fantastisch ofzo, maar hij werkte hard en zag er zelfs even uit als een teamspeler. Het duurde helaas niet lang. Tien dagen later raakte Daniel Sturridge geblesseerd en hij stond weken aan de kant”, weet Gerrard nog.

/

“Ineens stond het ‘gokje’ Balotelli ter discussie, want ik wist dat Balotelli simpelweg niet hard genoeg zou werken om als enige spits te fungeren. Het werd vervolgens moeilijker. Uit tegen FC Basel begon hij in de basis en was hij echt hopeloos bezig. Na zijn veelbelovende debuut tegen Tottenham werd het minder op de trainingen en in de wedstrijden. Zijn inzet was ondermaats en daarna was ik er wel uit wat betreft Balotelli”, aldus Gerrard.

Gerrard zegt dat de Italiaanse spits de potentie heeft om de wereldtop te bereiken, maar dat hij daar nooit en te nimmer zal komen. “Vanwege zijn mentaliteit en vanwege de mensen om hem heen. Balotelli is altijd te laat, wil altijd de aandacht. Zegt altijd de verkeerde dingen op social media. In mijn ogen werkt hij niet hard genoeg. De strijd die je met Balotelli voert, zul je altijd verliezen. Hij doet te veel dingen verkeerd”, concludeert Gerrard bitter.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Niks nieuws, zo gaat het al jaren met Mario helaas.

14 september 2015 om 15:36

en daarom snap ik Liverpool niet, en ac Milan al helemaal niet

helemaal waar wat Gerrard zegt, die komt er nooit maar ja misschien vindt hij het wel goed zo, het geld stroomt binnen en kan hij dus doen waar hij zin in heeft

de clubs worden wel elke keer minder maar bij ac milan zal hij ook mislukken maar dan komt er toch weer een club als QPR ofzo die hem weer neemt voor een salaris van 2 miljoen ofzo en daarna kan hij waarschijnlijk nog naar de woestijn of naar rusland

Tja dit weet iedereen wel volgens mij. Ballotelli laat het even zien en dan zakt de motivatie weer weg en is het weer die luie voetballer die puur teert op zijn talent en een paar aardige potjes in het verleden.
Zonde want hij heeft echt bijna alles om een fenomeen te zijn.

14 september 2015 om 14:02

Weinig mensen die met hem gewerkt hebben die het zo direct durven te stellen.

Qua profiel is hij waarschijnlijk de beste spits ter wereld. Dan bedoel ik het profiel van ideale spits. Hij is groot, fysiek sterk, kan koppen, technisch heel goed en is vrij snel. Geen één spits in de wereld die die kenmerken zo combineert. Ibra (traag), Aguero (klein niet echt kopbalsterk), van Persie in zijn prime (traag, niet sterk, niet kopbalsterk), Benzema (niet zo snel als een Balotelli), Cavani (technisch niet wauw).

De enige die in de buurt komen qua profiel zijn Lewandowski en Suarez. Ook al is deze laatste niet echt groot of kopbalsterk.

Ik doel niet op kwaliteiten. Want je moet nog meer kunnen als spits. Zoals slim bewegen zonder bal, kalmte bewaren, afwerken,... Maar zuiver die fysieke kenmerken gecombineerd met technische kwaliteiten. Een combo die niet vaak voor komt.

14 september 2015 om 14:16

Als je de meest succesvolle spitsen van de premier league bekijkt van het afgelopen decennia, zie je inderdaad die eigenschappen. Denk aan Henry, Drogba etc. Balo had hier bij kunnen komen, maar zijn mentaliteit is gewoonweg zo enorm waardeloos. Ik denk dat Gerrard het bij het goede eind heeft.

14 september 2015 om 15:44

Rooney10, ik denk dat je op vrijwel elk vlak gelijk heb. op 1 punt na, en dat is namelijk dat je zegt dat Balo sneller is dan Benzema. daar moet ik je zeker ongelijk in geven. ik vind Benzema en Lewandowski juist de ideale spitsen, aangezien het naast alles wat jij noemde ook nog eens teamspelers zijn en sterk in het positiespelletje.

14 september 2015 om 15:59

@ Isco, wie zegt dat Gerard soortgelijke teksten niet gewoon persoonlijk tegen hem heeft gezegd? Overigens hoef je in je boek toch niet alleen maar aardige dingen te zeggen over je collega's of ex-collega's?
Zie Seedorf, Zlatan, Stam, Kluivert etc etc. Iedereen is gewoon open en zeggen goede en slechte dingen over collega's. Dat moet gewoon kunnen in een biografie. Als je dat niet doet wordt het gewoon een saai boek. Daarom ga ik dat boek van Kuyt ook niet lezen. Als die met Balo had gespeeld dan zou die alleen zijn positieve kanten belichten.

14 september 2015 om 17:01

Diego Costa heeft ook alles.

14 september 2015 om 21:26

@ Isconaldo

Als Gerrard alles wat die eerst in z'n boek zou zeggen, eerst tegen de mensen zou moeten zeggen moet die zoveel bellen dat ie niet meer aan voetballen toekomt. En hoe zie je dat voor je?

Dat die Balo belt:
'Hey Mario, ik heb een boek geschreven en daarin schrijf ik dat ik denk dat je nooit de top gaat halen'
'Dankjewel voor je openheid Stevie, dankjewel datje dit eerst tegen mij zegt'

helemaal gelijk van gerrard. maar waren ze in de media pas geleden nog niet lief voor elkaar?

dat ze elkaar fantastisch vonden enzo?

14 september 2015 om 13:02

Balotelli had een afscheidsbrief voor Gerrard gemaakt. Ik gok dat Balo nu met een andere brief komt
De inhoud van die afscheidsbrief is:

"stevie. Ik heb de eer gehad om met jou te voetballen. Het duurde niet lang, maar het was een geweldige en onvergetelijke ervaring voor me. Je bent een fantastisch persoon en een coole aanvoerder. Met veel plezier liet ik jou altijd de vrije trappen en strafschoppen nemen. Ik wens jou en je familie al het beste bij je nieuwe club. Dat verdien je. Succes, mijn vriend." Bron. Tel*graaf

Zoveelste stukje al over zijn biografie hier, ik hoef straks helemaal niet meer dat boek te kopen!

14 september 2015 om 13:05

Je hebt zat opties :
- open het artikel dan niet.
- open het, lees het en koop je alsnog het boek.
- open je al deze artikelen en koop het dan niet meer. Scheelt je nog geld ook.

14 september 2015 om 14:20

Haha neem het lekker serieus, was een beetje cynisch bedoelt serieus pikkie

14 september 2015 om 14:24

Heb gebeurd mij best vaak, dat hier op VZ berichten iemand z'n Bio worden gehaald, en dat ze dan volledig verdraaid worden. Daarom zal het echte Bio toch altijd een beter beeld geven.

Als voorbeeld weet ik nog dat hier op VZ stond dat Zlatan toentertijd heel negatief was over Messi. Als je vervolgens het boek leest blijkt dat eigenlijk helemaal niet waar te zijn. Ze hadden 1 zinnetje uitgelicht en dat op een andere manier uitgelegd dan hoe het eigenlijk bedoeld was.

Het is gewoon de waarheid voor Mario. Of veranderen, of gewoon geen toekomst. Hij heeft echt talent, dit? Hij moet echt beter! Ik wens m succes.

Hoeveel halve finales op een EK heeft Gerrard beslist?

14 september 2015 om 13:09

Gerrard is een veel grotere voetballer dan Balotelli ooit zal zijn. Beetje een rare vraag. Gerrard was wel beslissend in de CL-finale van 2005.

14 september 2015 om 13:43

Jammer dat jullie mijn sarcasme niet begrijpen.

14 september 2015 om 15:52

Ja jammer, maar kon uit niets opmaken dat het sarcastisch bedoeld was.

14 september 2015 om 13:18

Hoeveel CL finales en FA Cup finales heeft Balotelli beslist?

14 september 2015 om 13:27

Beetje moeilijk als Liverpool niet de finale bereikt van de FA Cup hè haha , just kidding. Jammer dat Balo zo met zijn talent omgaat. Hopelijk gaat het in Milan beter.

Wel jammer dat hij zulke dingen aanhaalt in zijn boek, kon het op zijn minst voor zich houden of met Balo bespreken. Maar ja, alles voor de sales hè.

14 september 2015 om 13:35

Hoeveel goals heeft Gerard voor Italië gemaakt?

14 september 2015 om 13:20

Ja Charisteas heeft een EK finale beslist. Wat wil je hier nou mee zeggen?

14 september 2015 om 13:44

Dan is Charisteas een betere voetballer dan Gerrard.

14 september 2015 om 13:44

Ik had ooit een 8 voor wiskunde maar verder vooral onvoldoendes en zessen, ben ik dan toch een wiskundig genie?

Een (1) zwaluw maakt nog geen zomer, zo luidt het gezegde. Oftewel; een keer een beslissende rol hebben maakt je nog geen goede voetballer..

14 september 2015 om 13:58

Ik zei al dat het sarcasme was.
Maar volgens mij heeft Balotelli wel vaker een belangrijke wedstrijd beslist.
City won pas van QPR toen Balo er in kwam.

14 september 2015 om 14:54

Ja dat maak je er nu van, omdat je er ook achter dat het een volslagen domme opmerking is. Geeft niet kan gebeuren.

14 september 2015 om 15:18

Fijn dat jij mijn gedachte bepaald, hoef ik het zelf niet meer te doen.

Gerrard kan lullen wat hij wilt, maar Balotelli wordt tenminste wel kampioen met zijn club (Man City).
Het is allemaal makkelijk dit soort dingen achteraf te roepen. Dit moest Gerrard roepen toen hij met hem speelde en niet achteraf als hij een boek uitbrengt.

14 september 2015 om 13:17

Ja, natuurlijk, even terwijl je teamgenoten bent openlijk zeggen dat het door zijn mentaliteit nooit wat met hem gaat worden. Het idee van een biografie is dat de persoon in kwestie achteraf bepaalde zaken bespreekt. Vreemd dat je je daaraan stoort.

Ach, Gerrard troost zich wel met vele individuele prijzen en ook genoeg prijzen met Liverpool zelf. Dat het kampioenschap ontbreekt, zal hij niet leuk vinden, maar heeft genoeg om trots op te zijn en geen enkele reden om jaloers op Balotelli te zijn.

14 september 2015 om 13:31

Als Gerrard de leider was, die iedereen dacht dat hij was had hij vorig jaar hier iets over gezegd.
Nu is het kinderachtig en achterbaks om dit soort dingen te roepen alleen dat zijn boek verkocht wordt. Balotelli, heeft dacht ik alles gewonnen met Inter, is kampioen geworden met City. Gerrard klinkt eerder verbitterd en jaloers dat hij zo hard moest werken. Terwijl Balotelli erbij beetje aan kloot en toch prijzen gepakt heeft.

14 september 2015 om 13:40

Ja, met deze passage zal hij inderdaad opeens meer boeken verkopen. Achterbaks en kinderachtig? Haha, overdrijf niet zo en wat een vrije interpretatie zeg.

Je kan het ook interpreteren als dat hij Balotelli waardeert om zijn kwaliteiten, maar door zijn mentaliteit die hij bij Liverpool persoonlijk meemaakte hem niet veel ziet bereiken? Nou, wat erg en verbitterd zeg. Gerrard wil gewoon Liverpool graag goed zien presteren en zag Balotelli hier niet echt bij helpen. Hij geeft een prima weergave van Balotelli bij Liverpool wat mij betreft.

14 september 2015 om 14:28

@lfc11

Gerrard mag doen wat hij wil, het is wat mij betreft meer de vraag of we het wel erg netjes vinden. Ik vind persoonlijk van niet. Inhoudelijk ben ik het 100% eens met wat hij kennelijk over Balotelli zegt, maar het is niet erg classy om dat zo snel en nog tijdens je actieve carrière in een boek te zetten. Ik kan daar maar 1 reden voor bedenken, en dat is geld. Dit boek verkoopt nu beter dan over 2 jaar.

Balotelli doet altijd erg zijn best om zichzelf te beschadigen, maar dat wil niet zeggen dat ook anderen op zo'n manier over hem moeten praten. Het mag, maar het is ordinair. Van een speler met de statuur van Gerrard had ik verwacht dat hij dit niet nodig zou hebben.

14 september 2015 om 14:33

Als Gerrard naar Real Madrid of Chelsea was gegaan, had Gerrard genoeg landstitels gewonnen. Maar hij had maar een droom en dat is kampioen worden met zijn eigen club. Door sjeiks, oliebaronnen en een enorm sterke competitie is dat helaas niet makkelijk voor een club als Liverpool op dit moment.

Wordt altijd zo moe van die mensen die over landstitels gaan beginnen. Hij had er zoveel kunnen winnen als hij wilde, maar hij koos ervoor om niet te transfereren,

Gerard heeft al zoveel bewezen voor Liverpool dat 1 halve finale van die clown voledig in het niet valt.

Gerrard heeft best gelijk over Balo, maar ik merkte het hele jaar al dat Gerrard zich ergerde aan Balo. Gerrard is een type voetballer die hard werk wilt zien zoals hij zelf hard heeft moeten werken. Hij vertoont hier echter achterbaks gedrag, want Balo heeft weldegelijk hem met uiterst veel respect behandeld en iedereen met een beetje voetbalverstand (behalve rodgers) weet dat Balo nooit in dat systeem van Liverpool kon functioneren. kijk alleen al hoe slecht Pirlo in de Mls, dat hotseknotse voetbal past niet bij iedere speler. Zet je balo naast of achter een spits dan is hij altijd goud.
dat je dan niet erg blij bent met balo kan ik snappen, maar je moet chagerijnig zijn op je trainer. En het is echt triest dat hij nu over de rug van balo, die hem altijd met respect benaderde, zijn boek wilt verkopen.

vervelend he steve, dat Balo als tiener al wel landskampioen werd?

14 september 2015 om 13:25

Balotelli verdient miljoenen, doet blijkbaar niet zijn best. En jij gaat zeuren op Gerrard die daar wat van zegt?

14 september 2015 om 15:23

doet niet zijn best of niet zijn best volgens Gerrard? een harde werker die top gepresteerd heeft, maar echt geen begenadigd voetballer is.

14 september 2015 om 15:49

Wat heeft dat laatste er mee te maken in godsnaam?

En Gerrard is heus niet de enige die dat vindt. Niet voor niets moet hij overal weg. Je ziet het ook duidelijk in het veld dat hij niet altijd even hard werkt.

14 september 2015 om 16:06

Gerrard geen begenadigd voetballer?

Zo een beetje alle topclubs hebben geprobeerd om Gerrard te halen.

Heb je nu geen benul over wie je praat, of probeer je een prijs te winnen voor de meest ondoordachte uitspraak van de week?

Die gerrard moet echt even ze smoel houden. Hij hoeft niet de hele tijd mensen af te kraken (mijn mening)

14 september 2015 om 14:45

Wie bedoel je met ZE ? Misschien bedoel je ZIJN ?

Hij kraakt niet de hele tijd mensen af maar zegt dat Ballotelli niet de topsport mentaliteit heeft, hij kan moeilijk zeggen zeggen dat Ballotelli er alles voor doet. (mijn mening)

Toch wel wat zijn gal aan het uitspuwem. Toch wat negatief geweest over zijn laatste jaren en zeggen dat hij weinig respect van Liverpool kreeg in zijn laatste jaren. Ook niet al te positief over Benitez en nu Balo met de grond gelijk maken. Sappige lectuur.

14 september 2015 om 13:40

Als hij enkel bloemetjes en complimentjes gooit, verkoopt het niet. Geld, geld, geld.

14 september 2015 om 14:10

Ik zie niet waarom hij niet al te positief is over Benitez. Jaa, hij heeft hem als persoon niet bepaald hoog zitten, maar op zn kwaliteiten als trainer heeft hij weinig aan te merken gehad. Tenminste, zo heb ik dat gelezen.
Daarnaast, als hij alleen maar zoetsappig gaat doen in zijn boek, wat niet kan want het leven is nou eenmaal niet rozengeur en manenschijn, dan liegt hij dat hij barst.

14 september 2015 om 15:56

@conti
Hij noemt Benitez wel "stupid" omdat hij Xabi Alonso liet vertrekken voor 30m pond.

"steven Gerrard has blasted his former Liverpool manager Rafa Benitez over the sale of Xabi Alonso to Real Madrid in 2009.

The former England captain said Alonso was the best central midfielder he ever played with and couldn't believe it when he was shipped off to the Bernabeu for £30million.

While Gerrard credited Benitez with bringing Alonso to Anfield, he labelled him "stupid" for letting him leave.

In his new book, My Story, serialised in the Daily Mail, Gerrard said: "it was clear Alonso was royalty after our first training session together in August 2004, and Rafa Benitez, who had been so clever to buy him in the first place, was equally stupid to sell him to Real Madrid five years later.

"he was, by some distance, the best central midfielder I ever played alongside.

"it was a disastrous decision to sell Alonso, and especially for just £30million — which looks a snip now when you reflect on all he has achieved subsequently, both at Real Madrid and Bayern Munich and with Spain, winning the Euros and the World Cup.

"i blame Rafa entirely for the loss of Alonso. He could still have been playing for Liverpool six or seven years after he left in 2009."

14 september 2015 om 16:11

@ Belgunner

Ook hier noemt hij Benitez clever, and equally stupid. Hij geeft gewoon aan teleurgesteld te zijn in de beslissing om Alonso te verkopen.

Ik denk dat Conti een punt heeft, want hij noemt Benitez ook de tactisch beste coach waarmee hij gewerkt heeft.

Die Gerard heeft opeens heel veel commentaar schijnheilig hoor

"want Balotelli heeft in zijn ogen wel de kwaliteiten om echt een wereldberoemde spits te zijn."

nou een wereldberoemde spits is het wel..daarvoor hoeft hij sportief weinig te laten zien.
Maar ik neem aan dat hier bedoeld wordt "een wereldspits" en dat wordt hij idd nooit

We weten allemaal als voetbalfans dat Balotelli geweldig KAN voetballen maar door het ontbreken van een prof instelling het er never nooit volledig uit gaat komen.

Ontzettend jammer maar zo zijn er nog meer voetballers. Sidney Sam, Joey Barton, Kevin Prince Boateng, Antonio Cassano zijn ook jongens die hun volledige talentenpalet nooit constant hebben laten zien. In de Nederlandse competitie zijn we met Gregory vd Wiel, Ricardo Kishna, Zivkovic en Maher flink verwend.

Liever genieten van een jongen die altijd strijd dan eentje die er de kantjes vanaf loopt.
"hard work beat talent if talent doesnt work hard"

Het is jammer dat het zo met Mario moet gaan. Vind het nog steeds een geweldige voetballer.... Alleen heeft hij zo'n slechte mentaliteit.. echt zonde!! Die wedstrijd tegen Duitsland is een wedstrijd om niet meer te vergeten betreft Balotelli! Hij speelde gister sterk tegen Inter. Hopelijk houdt hij dit nu eens vol!!

Qua talent laat Balotelli topspitsen zoals bijvoorbeeld Costa, Suarez, Cavani enzovoorts in mijn ogen ver achter zich. Alleen hebben deze gasten een winnaarsmentaliteit die bij Balotelli compleet lijkt te ontbreken.

Heel erg jammer, want met zijn explosiviteit, technische begaafdheid en heerlijke trap zou hij voor ons voetballiefhebbers een attractie kunnen zijn. Nu is hij dat op een totaal andere manier.

Maar Balotelli is geen uitzondering. Ook in Nederland hebben wij dit soort jongens rondlopen. Spelers als Drenthe en Elia bijvoorbeeld. Met hun capaciteiten hadden zij beide jarenlang een vast selectielid moeten zijn bij Oranje.

Niet netjes van Gerrard, zulke dingen moet je intern bespreken met Balo. Terwijl Balo bij Gerrard zijn afscheid nog een emotionele brief had geschreven. Maar alles voor publiciteit denk ik...

Gerrard is 1 van mijn favoriete voetballers naast Ronaldinho en Christian Vieri maar hier heeft hij ongelijk.
Op WKs en EKs schittert hij altijd als 1 van de beste voetballers en ik vind Balotelli nog steeds heel jong zijn omgeving kan altijd nog veranderen en zijn mentaliteit.

Gerrard jij hebt Balotelli ook niet geholpen bij liverpool ipv te zagen over je boek denk dat niemand hem meer koopt in 1week weten we alles op voetbalzone .Je wist dat Balotelli niet kon scoren en moeite had laat Balotelli dan eens een penalty nemen voor vertrouwen maar je bent zelf een ego begin een hekel aan hem te krijgen met je k.t uitspraken altijd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren