Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kritische Sneijder: 'Als je dan ook nog zo'n strafschop weggeeft...'

Laatste update:

Het Nederlands elftal dreigt voor het eerst sinds 1984 de eindronde van het Europees kampioenschap te moeten missen. Oranje incasseerde donderdag in Amsterdam tegen IJsland de derde nederlaag in Groep A (0-1), waardoor rechtstreekse kwalificatie voor het EK van volgend jaar in Frankrijk verder uit beeld is geraakt.

/

"Er is niks aan de hand tot die rode kaart", zei Wesley Sneijder na afloop, in gesprek met de NOS. "En als je dan ook nog zo'n strafschop weggeeft... Het is om gek van te worden. Zij veranderden niks aan hun speelstijl, maar voor ons wordt het met tien man alleen maar lastiger. En dan die strafschop ook nog..."

"Om moedeloos van te worden, je moet niet in zo'n situatie komen." Een late gelijkmaker van Letland tegen Turkije (1-1) voorkwam dat Nederland zondag als vierde in Groep A tegen Turkije aantreedt. Oranje moet ook nog tegen Tsjechië en Kazachstan. "Als je de laatste drie wedstrijden niet kunt winnen, hoor je ook niet in Frankrijk", besloot Sneijder.

Denk jij dat Oranje zich voor het EK plaatst?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zwarte dag in het Nederlands voetbal. Knvb faalt. Blind faalt. De spelers falen.
Het niet selecteren van een vm als de Jong, een lb als pieters zorgt voor een ongebalanceerd middenveld en een slecht lopende linkerkant.
Dan zie je nog spelers die niet laten wat ze kunnen zoals wijnaldum, klaassen en blind. Indi die goed speelt maar de wedstrijd verpest met een olie domme overtreding. Dan van der wiel die te laat ingrijpt.
Aan de andere kant wordt er te weinig gecreëerd mede dankzij een gebrek aan een spits en aanwezigheid van 2 rechtsbuitens. De wissels sloegen nergens op. Ipv promes moet er een spits in die iets kan forceren zoals dost of de Jong.
Ik snap niet hoe ze dit konden laten gebeuren. De vrij cillessen en depay enige voldoendes.
Wordt een saaie zomer volgend jaar zoals het eruit ziet hoeveel pijn het me ook doet.

3 september 2015 om 23:17

Yup. En als je blind zijn keuzes dan ook verdedigen, zo naief. Het was voor iedereen duidelijk te zien dat je een sterke spits nodig had tegen die IJslandse boomstammen. Of in ieder geval een spits uberhaupt. Maar nee, onze bondscoach vond dat het voetballend wel lekker liep en dat die snelle ventjes van ons wel door die verdediging zouden snijden... Heb je dan echt 0 besef van de wetten van het voetbal in een situatie als deze?

3 september 2015 om 23:21

Hij ging ook helemaal niet in op de vragen over de wissels. Alleen maar: Ja dat is een keuze en daar heb ik geen spijt van. Hij legt niet uit waarom huntelaar eruit moest en waarom promes erin! Hoe ongeschimt kan je zijn zeg! Ik kan me er echt boos om maken, en dat verdient miljoenen!

3 september 2015 om 23:23

Ja precies dit. Alsof het hem niets doet. Tactisch onbenul

3 september 2015 om 23:23

Die snelle ventjes sloeg ook helemaal nergens op. wat gaat narsingh doen dan met zn snelheid? IJsland groef zich in dus je kan niks met snelheid en Narsingh struikelt al over an eigen benen laat staan dat ie een verdediger voorbij komt. Narsingh is denk ik een van de slechtste spelers in Oranje ooit, die man kan alleen maar als een blind paard rennen. Dan had ik liever El Ghazi gehad dan Narsingh die passeert tenminste iemand.

Memphis, Cillissen en Sneijder enige voldoendes.

3 september 2015 om 23:27

Ja en het dan hebben over de kansen. Paar zachte schuivertjes en ballen die net niet aankomen.

Ik heb het gevoel dat Blind gewoon bewust gegokt heeft, met het idee van als we alsnog winnen, dan ben ik wel de held want ik heb mijn stempel gedrukt door tegen de meest voor de hand liggende keuzes in te gaan. Kan me namelijk niet voorstellen dat niemand op de bank heeft gepleit voor het behoud van Huntelaar.

3 september 2015 om 23:29

Ja el ghazi die selecteren ze dan weer niet. Promes heeft veel scorend vermogen en heeft een actie maar mag nooit spelen alleen vandaag de laatste minuten om iets te forceren? Narsingh leek wel wat beter in vorm dit seizoen maar ik had liever promes gezien.

De vrij vond ik ook een voldoende.

3 september 2015 om 23:33

Nederland blameert zich gewoon voor de zoveelste keer, zoals Sneijder zegt ; als je de laatste 3 wedstrijden niet wint heb je niets te zoeken in Frankrijk, Sneijder bedoeld met zijn uitspraken eigenlijk dat hij en Robben zitten opgescheept met een stelletje heikneuters die geen pepernoot raken.

3 september 2015 om 23:34

En een coach die geen wedstrijd kan lezen.

3 september 2015 om 23:18

Toch wel grappig dat je achteraf alles beter weet. Als we winnen niets aan de hand en nu brand en moord roepen. Ik vond de wedstrijd opzich goed alleen op een paar punten na. Bruno Martens indi. Aub niet meer selecteren wel zo dom en van der wiel idem dito zo dom op dat moment!!! De wissels zijn begrijpelijk en ook weer niet dus ja wie wil je anders....

3 september 2015 om 23:25

Hoe is t begrijpelijk om met 10 man Huntelaar te wisselen voor Bruma? Je had gewoon vd Wiel eruit moeten halen voor een middenvelder

3 september 2015 om 23:26

Ik zei dit ook voor en tijdens de wedstrijd. Ik had janmaat pieters nigeldejong en vanpersie in de basis gezet ipv vdwiel,indi,klaassen en kjh.
Ik wist ook niet dat wijnaldum zo slecht zou spelen dus achteraf jammer maar vooraf leek het logisch. Kan ik niet zeggen over de andere namen die ik eerder noemde.

3 september 2015 om 23:26

Nee die wissels zijn super dom. Huntelaar sowieso laten staan en na die 0 1 had ik zelfs de Jong nog naast Huntelaar gezet. Laat Memphis, Sneijder, blind en van der wiel dan maar voorzetten geven op huntelaar en de Jong. dan krijg je corners mee, vrije trappen, of ze koppen hem er direct in of je krijgt een 2e bal rond de 16.

3 september 2015 om 23:29

De wedstrijd goed? 1 echte kans gehad in eigen huis tegen een land met evenveel inwoners als de stad Utrecht!

En toen we achter stonden heeft niemand druk gezet en werd achterin de bal rondgespeeld. Of je met 1-0 verliest of 4-0 maakt geen drol uit. Je moet winnen en dan moet je risico's nemen.
Waarom je spits wisselen en voor een rechts benige verdediger terwijl je 2 linksbenige verdedigers op dr bank hebt. Waarom in de 80e minuut een derde vleugelspeler inzetten terwijl je 2 spitsen op de bank hebt.

Waar waren janmaat de jong en van beek? Alleen Sneijder deed zn best nog.

Als je niet kunt selecteren, geen opstellingen kan maken, je spelers niet kan motiveren, slechte wissels uitvoert en tactisch veeeeeeeeeeeeeeeeel te laat half ingrijpt dan ben je geen coach. Met Koeman stonden we nu op t EK. Blunder van de KNVB. Bah!

3 september 2015 om 23:33

wat. ik had v.d.wiel gewisseld voor van persie. dan maar kamikaze voetbal. maar blind komt aan met brums ( die overigens redelijk inviel ). maar zonder robben zie ik ons echt niet winnen in die heksenketel daar in turkije

4 september 2015 om 00:54

@ D-F-J

Van Persie was niet helemaal fit, dus de keuze voor Huntelaar was vrij logisch. En zeker aangezien die in Oranje altijd gepresteerd en gescoord heeft. Van der Wiel is ook nog wel een keuze die te verdedigen is. Speelde toch niet slechts voor Paris Saint Germain. Voor de rest heb je wel gelijk.

De opstelling had moeten zijn:
Pieters/butter - Blind - De Vrij - Vd Wiel/janmaat
Box: Klaassen/wijnaldum - Cvm: Anita/de Jong - Cam: Sneijder
Depay - Huntelaar - Robben

4 september 2015 om 10:02

Dat is waar maar vond redelijk in vorm verder bij FB. Dan zou ik zelf voor luukdejong gekozen hebben maar huntelaar is dan ook wel logisch idd.
Vanderwiel speelde misschien niet slecht bij psg, maar hij heeft dit seizoen dan ook nog niet gespeeld.

3 september 2015 om 23:19

Begint al met Blind. Blind LB? Een Buttner was nog beter geweest. Robben eruit Narsingh erin? Speelde 1-2 wedstrijden goed bij PSV, maar Promes zolang op de bank houden die elke wedstrijd de man is in Rusland. Dan voor de 2e helft Huntelaar eruit? Er is geen spits meer aanwezig die de bal vasthoud.. Cilissen keepte goed, Sneijder speelde oke, Depay tot nu toe niet de ManUnited speler en al helemaal niet waard om de nummer 7 te dragen daar. Blind geen LB meer of sowieso niet meer opstellen! Deze wedstrijd had je De Jong nodig, beetje vuur en strijd moet er bij Oranje komen.

3 september 2015 om 23:32

Klopt. Geen lb selecteren dus dan maar blind die daar niet goed uit de verf komt. Had hem graag lcv gezien met pieters als lb tot willems terug is.

3 september 2015 om 23:22

Danny Blind is gewoon een pannenkoek. Zegt tegen Jack van Gelder dat je hier niet had hoeven winnen want aan 4 punten heb je ook genoeg. Zo ontzettend laf en dat zag je ook. Bruma erin brengen en later pas in de 80e minuut wisselen. Wat een flapdrol en hetzelfde geldt voor van Basten en van Nistelrooy. Die hebben blijkbaar niet de ballen om tegen hem in te gaan. Hoe kun je van der Wiel oproepen man. Hoe kun je Klaassen laten spelen. Hoe kun je Narsingh er in brengen voordat je Promes/van Persie/de Jong overweegt.

3 september 2015 om 23:34

En als hij voor de 0-0 ging, waarom dan vdwiel erin houden terwijl die niet kan verdedigen en blind op lb houden terwijl hij daar niet goed genoeg is? Waarom dan alsnog 2 rechtsbuitens erin doen? Vragen, vragen, vragen.

3 september 2015 om 23:39

Heel simpel dit beleid slaat helemaal nergens op, een land als Nederland moet altijd mensen kunnen opstellen die voor hun team elke week spelen. Juist de spelers die niet elke week spelen (Indi en van der Wiel) hebben het verziekt. Heel duidelijk geen rechtstreekse kwalificatie en na zondag misschien wel lekker voor de buis kijken in de zomer. Echt schandalig dit met zulke spelers het niet redden tegen landen als IJsland en Tsjechië!!! KNVB SCHAAMMM JE KAPOTTTT

3 september 2015 om 23:43

Ik heb al een stuk minder zin in de zomer als het niet doorgaat. Weet geeneens of ik het kan opbrengen om naar het ek te kijken..

3 september 2015 om 23:51

D f j helemaal met je eens

3 september 2015 om 23:56

Je zou bijna denken dat we zelf stuk voor stuk betere bondscoaches zouden kunnen zijn

4 september 2015 om 00:18

Dat is altijd al zo geweest. Alleen, het idee dat we het beter denken te kunnen komt vooral naar boven als het echt dramatisch gaat, over een langere periode..

Maar idd, we willen natuurlijk niet dat ons komende zomer een feestje wordt onthouden! Dus hopelijk kruipen we op een of andere manier nog door het oog van de naald. Met Danny Blind, dat nog wel.

Letland houdt ons in het toernooi vanavond, echt mazzel. Meer dan een gelijkspel in Turkije zie ik niet gebeuren namelijk.

Ik zat stiekem te hopen dat de spelers ook kritiek zouden hebben op de coach in het interview. Blind zelf wou maar al te graag nadruk leggen op de fouten van Van der Wiel en Bmi, dan kwam hij zelf minder in het nauw. De spelers deden helaas niet hetzelfde terug naar hun coach, een gemiste kans.

3 september 2015 om 23:16

ach ja van Gelder wilde nog een poging doen om die wissel te bekritiseren maar dat mocht niet en meteen was van Gelder weer lid van een Amsterdamse club

3 september 2015 om 23:18

Na de wissel van KJH de hele wedstrijd zonder spits en zonder linkerkant gespeeld. Sneijder trok elke keer naar binnen en verlegde het spel naar rechts, omdat Blind er 0x overheen gekomen is. Memphis had gewoon links moeten blijven staan, want in de spits heb je gewoon niks aan hem. Met de wissel van KJH legde Blind zowel de linkerkant als de spitspositie lam.

3 september 2015 om 23:33

Hoe kan je nou in godsnaam 50 minuten lang zonder spits spelen terwijl je MOET winnen?

Ook maak je gewoon de 90 minuten vol met 4 verdedigers. Neem risico, verdediger eruit spits erin! Als het fout gaat verlies je 2 of 3-0, als het goed gaat maak je er zelf nog 1 of 2.....

Van de 16 miljoen bondscoaches die we hebben in nederland doen het er denk ik 15,9 miljoen beter dan deze lapswans!

On-ge-lo-fe-lijk

3 september 2015 om 23:22

Door hun verlies je ook de wedstrijd maar de wissels zijn aan de ene kant ook onbegrijpelijk. Snap Blind aan de ene kant ook wel als je er snel uit wil komen dan heb je Depay en Narsingh nodig. Zelfs oranje heeft er moeite mee om er door heen te komen.

3 september 2015 om 23:26

Snel eruit wil komen? Hoe dan? Ijsland kwam al om te verdedigen en ging dat helemaal doen na de rode kaart en 1-0. Dan is er totaal geen ruimte om snel eruit te komen. Dat is gewoon zo ontzettend dom gedacht, dan heb je echt geen verstand ervan.

3 september 2015 om 23:33

Precies. Alsof IJsland met 1-0 voor de stellingen gaat verlaten en in onze counters lopen. Je moet een sterk aanspeelpunt hebben, anders ben je gewoon fucked tegen die boomstammen. Iedereen ziet dat. Zelfs Van Gelder probeerde hem verrassend genoeg erop aan te pakken.

3 september 2015 om 23:40

Baloog je ziet het verkeerd hoor!

Nu hielden we goed de balans in het elftal. Konden we lekker het balletje rond tikken achterin, en was er ruimte voor de weergaloze acties van Narsingh en Depay.

Wat was het een genot om naar te kijken!

4 september 2015 om 00:05

Ja Koenio ik was het bijna uit het oog verloren maar we hebben ook vandaag weer ontzettend veel de bal gehad. We waren vooraf al de ploeg met verre weg het meeste balbezit van alle ploegen die strijden voor kwalificatie (74%), en ik ben blij dat we ook vandaag deze positie hebben kunnen vasthouden.
De afstandsschoten die gecreerd werden door deze fluwelen tactiek waren ook om van te smullen zo mooi. Als een strook met een penseel werden ze van de kleurrijke kicksen op doel geschilderd. Pure poëzie waren ook de voorzetten gericht op de kopsterke spelers Depay en Sneijder.

Je zag aan de reacties van Sneijder en Robben (bij Jack) dat ze helemaal klaar zijn met van der Wiel en Indi...

En terecht... die hebben het belang van deze wedstrijd niet helemaal begrepen.

3 september 2015 om 23:14

Niet voor niets Riedewald en Tete op de bank. En dan zet hij Bruma erin.

3 september 2015 om 23:18

Stop nu eens met dat continu aanvallen van Bruma. Bruma viel prima in, was een van de betere vanavond. Dat hij erin kwam en niet een aanvaller of middenvelder kan hij niks aan doen.

3 september 2015 om 23:19

Waarom begin jij nou ineens over Bruma, alsof dat enig verschil had gemaakt. Bruma speelde niet eens slecht, maar jij bent zo iemand die met de kudde meeloopt..
De laatste wissel was gewoon oerdom, op zo'n moment moet je iets forceren met Dost of De Jong.

3 september 2015 om 23:19

Riedewald en tete horen helemaal niet in oranje thuis. Met hun gering aantal wedstrijden in de benen. De vrij samen met of douglas of van dijk die al een stuk langer meegaan en op de rechtsback gewoon janmaat.

3 september 2015 om 23:20

Ja die had het luchtruim volledig onder controle en die splijtende passes over de zijlijn en in niemandsland waren ook indrukwekkend.

3 september 2015 om 23:25

Hopelijk mag Tete zondag spelen in plaats van der wiel.

3 september 2015 om 23:26

Tete kan misschien wel mee naar voren opstomen. Tete is niet bang.

3 september 2015 om 23:35

Tete is verdorie ene kleuter die zich laat verrassen tegen jablonec. Dan eerder bacuna karsdorp janmaat of van anholt. Tete is niet overschat of onderschat omdat hij te weinig heeft gespeeld om m uberhaupt in te schatten. De enige uit Ajax die basis speelt is cillessen. Verder Klaassen op de bank en misschien riedewald. Voor de rest hoort niemand uit die selectie voorlopig in oranje thuis. Van Feyenoord alleen van beek en misschien karsdorp en misschien Kongolo. Van PSV de jong zonder twijfel, zoet op de bank en Willems in de basis. daar houdt t ook wel op.

3 september 2015 om 23:47

@feye
JE noemt allemaal zwakke matige voetballers op janmaat na. Tete is beter dan van anholt misschien ook wel dan bacuna.
Karsdorp gaat nooit nederlands elftal halen, hij is niet eens goed genoeg voor feyenoord,

3 september 2015 om 23:59

Hahahahahahaha.... Karsdorp, gaat toch fietsen man!

Zit je Feyenoord bril toch lekker af. Ik wil hier totaal niet mee zeggen dat Tete er wel bij hoort, want ik heb hem persoonlijk nog niet zien spelen.

Maar Janmaat, Verhaegh of Bacuna hoorde er natuurlijk gewoon bij te zitten.

4 september 2015 om 07:12

Karsdorp is een heel groot talent. Hij heeft heel veel drive en gaat steeds beter verdedigen. Toen botteghin eruit moest hebben we lestienne niet meer gezien door karsdorp. Toen wilkshere eruit moest hebben we gervinho niet meer gezien door karsdorp. Het moet allemaal nog iets gecontroleerder maar die jongen heeft heel veel potentie en al meer laten zien dan iemand als tete en is jonger dan bacuna en janmaat(die overigens beide nog wel mijn voorkeur hebben)

Een realistisch persoon! Geen gelul maar keiharde waarheid!
Hier zouden ze allemaal van moeten leren. Het leven is hard zo ook het voetbal. Leer er van en volgende wedstrijd niet dezelfde fouten maken! Come on Oranje!

3 september 2015 om 23:34

Volgens mij maken ze al 6 wedstrijden op rij dezelfde fouten... Welke gek neemt nou trouwens Huntelaar eruit en Bruma erin? Verdomme Van Gaal word 3e met een minder elftal. Daarna zijn Depay, De Vrij, Cilessen, Wijnaldum, Promes, etc alleen maar nog beter geworden. Hiddink en Blind verzieken alles. Verdedigend zijn we zwak, V Gaal had de oplossing gevonden, maar nee joor het moet weer hollandse school zijn dus gelijk weer terugveranderd. Waarom een Tete en Riedewalf zonder ervaring erbij halen enviemand als Dost, De Jong en Janmaat zijn er niet bij? Je hebt in deze wedstrijd ervsring nodig! Wat een gekkigheid die Blind! Ik roep om Koeman!

Dat Van der Wiel het niveau niet heeft voor een rechtsback niet heeft is wel duidelijk, maar het feit dat die doodleuk wordt opgeroepen...

Goed dat Sneijder het benoemt... (of die zelf dan goed speelde is een tweede...)

3 september 2015 om 23:19

Sneijder was samen met de Vrij met afstand de beste bij Nederland. Niet dat dit heel moeilijk was deze wedstrijd, maar toch.

Van der Wiel kan wel een balletje trappen, dacht ie. Man, man, wat slecht heeft die staan spelen.

3 september 2015 om 23:39

Vd wiel is de slechtste verdediger ooit in oranje. Zelfs nu hij niet speelt bij zijn club nog de voorkeur krijgen. Hij trapt alle voorzetten tegen de tegenstander. Echt bedroevend. Kan niet ingrijpen. Geen peper in zijn reet. Geen ritme maar wij blijven hem opstellen. Zelfs na 2012. Triest

Van der wiel zondag niet opstellen wat speelden hij slecht zeg. Hopelijk kunnen we zondag wel winnen we moeten toch 3de kunnen worden.

Och och och Sneijder. Want jij was vooral wel goed he?! De aanvoerder. Het team moet je dan aanzetten tot winst. Nou wil ik niet zeggen dat hij geen inzet had, want dat had hij wel. Maar kom op zeg.. Spoor de jongens aan. Het leek helemaal nergens op en je word niet eens boos op die snotneuzen. Zorg dat je met ze allen gaat jagen. Jagen naar dat doel wat je wilt bereiken met ze allen! En niet alleen. Want dat kan niet. Je moet het met ze allen doen. Als een team. En dat is precies wat het Nederlands elftal niet is. En daar is dus een aanvoerder voor om te zorgen dat dat wel gebeurt. Dus Sneijder ook jij zat fout.

Verder heeft hij gelijk, die penalty sloeg nergens op en ontsla vd Wiel dan ook maar. Wat een natte krant zeg.

3 september 2015 om 23:59

Nouja snotneuzen? Naast depay en klaassen was iedereen op het veld volgens minimaal 23 jaar, dan mag je toch wel verwachten dat ze dat zelf wel begrijpen? Klaassen is meestal de meest volwassen speler bij ajax

Sneijder heeft n punt echter dient Sneijdertje in de spiegel te kijken, met zijn leeftijd en ervaring zou hij de kar moeten trekken en voorop in de strijd gaan....dit laat hij x op x na!!!

Vd wiel speelde wel de bal

3 september 2015 om 23:24

Als ie een half uurtje eerder zn sliding inzette misschien wel ja

3 september 2015 om 23:27

Kijk nu maar nog een keer. Hij raakt hem echt

3 september 2015 om 23:36

je hebt gelijk.. heb m een paar keer teruggezien.. hij raakt verdomme die bal.. haha.. wat kut. Hij raakt die bal gewoon eerder dan dat die speler valt.. t was geen penal en uiteindelijk.. goed verdedigd.. Maar wel heel moeilijk te zien hoor.

3 september 2015 om 23:35

Het was een 100 procent strafschop. Van der Wiel is een leeghoofd die gewoon die vent voor zich moet houden. Maar dat wist iedereen al behalve Danny.

Te gek voor worden om van der wiel te selecteren. Totaal geen wedstrijdritme en de nochalance spatte er weer vanaf. Als je naar die jongen kijkt en je ziet zijn interviews... Lekker een tijdje niet selecteren, met Tete hebben we een groot talent die zondag zeker moet spelen. Met Verhaegh en Janmaat heb je in ieder geval degelijkheid en ervaring, een van hen moet er volgende keer toch wel bij zijn.

3 september 2015 om 23:32

Dat geeft gewoon aan dat Blind nog niet 1% het voetbalverstand van Louis heeft, alles wat beslist is kwa selectie en opstelling. Vd wiel?? Waar gaat dit over.. Gewoon waanzin is het

Ik blijf bij het punt dat ik meer Nederlanders wil zien die in topcompetities spelen. De spelers van Ajax of PSV spelen nooit echt goed in NL met een paar uitzonderingen. Ik snap zowiezo de selectie niet, had veel lieve spelers zoals van dijk, fer, de guzman en Vlaar gezien. Mijn opstelling zou zijn: krul, vd wiel, de vrij, van dijk, Willems/blind, fer, n de jong, Sneijder, promes, van persie en Robben.

4 september 2015 om 00:08

Van der Wiel en Indi bijvoorbeeld.. nou juist niet.. ik wil jonge talenten zien, nieuw elan en frisse kopjes. Daar kunnen we richting de toekomst ook nog eens wat mee.

Tete, Riedewald, Bazoer, El Ghazi om eens te beginnen. Maher, Sinkgraven, Karsdorp, Boetius idem, allemaal de kans geven.

Er worden een hele hoop open deuren ingetrapt, Nederland is niet uitgeschakeld voor het ek door deze wedstrijd maar al vanaf de aanstelling van Hiddink. Het ego van Hiddink was te groot om op het succes van van gaal voor te borduren en ja ik weet dat dit al 1000x op tv is geroepen maar het is de waarheid. Als Hiddink het elftal had laten staan met hier en daar een aanpassing was er niks aan de hand geweest. blind niet capabel dat was al lang lang duidelijk, van oostveen ook een aanfluiting dat zo iemand de KNVB leidt Ned voetbal zakt steeds verder weg. Kortom een grote schande als Ned het ek niet haalt... Dan kan bertje KNVB ook zijn biezen pakken de malloot

Blind is een tactisch onbenul en totaal ongeschikt gebleken voor welke functie dan ook in de voetbalwereld. Van der Wiel selecteren is niets minder dan een aanfluiting en ook zijn wissels sloegen helemaal nergens op. Vroeger had je nog een staat van dienst nodig om bondscoach te kunnen worden.

Ik vind het allemaal makkelijk om alles op Blind te schuiven, in mijn ogen ligt alles aan Indi en van der Wiel die duperen hun ploeg. Blind verdiend een fatsoenlijke kans en moet blijven, dat wisselen van trainers wordt je ook niet beter van. Zijn tactiek was nog niet eens zo gek, oranje gaf weinig weg (op idioot van der Wiel na) en kreeg nog aardige kansen. Met een wat slimmere verdediger en een wat scherper vizier won je hier gewoon met 1-0.

Blind geen goede coach:

1 vd Wiel opstellen die alleen maar op de tribune zit in Parijs.

2 na rode kaart Indi kom je met 10 man en haalt die de spits eruit terwijl je moet scoren? Waarom geen vd Wiel eruit en met 3 verdedigers spelen? Sigtorson moet je met 2 toch makkelijk kunnen dekken.

3 er zit geen leider in het team en dan N. De Jong de aanvoerder van ac milan niet meenemen? Geen enige vorm van strijd en leiderschap gezien vandaag.

Heb zo mijn vraagtekens bij blind.

Nederland is gewoon een C klasse team met B spelers. Zij spelen schandalig slecht en dan nog altijd dat grootheidswaanzin met daarnaast de gegeil van de TV presentatoren en voetbal analisten, die met hun praatjes mensen willen manipuleren voor meer kijk cijfers. In Nederland praten we over third class spelers, alsof wij over Messi en Ronaldo hebben. Tegen dit soort teams moet je 5 keer scoren, met 9 man ofzo. Nederland heeft minder punten dan Israël. Exit voor NL aub, anders gaan ze ons voor schud zitten tijdens het EK.

Van Gaal had gelijk dat je niet met deze spelers 433 kunt spelen. Van der Wiel speelt noet eens bij PSG en snap dan niet waarom hij dan opgesteld wordt. Zet dan iemand neer die wekelijks speelt zoals Tete.

Van der Gijp zei laatst iets heel goeds over het met 10 man spelen. Dat je dan 4-3-2 moet spelen. Volgens mij deed Blind dat ook, maar haalde hij de verkeerde speler eruit.

In deze game hadden we misschien toch wel een nigel nodig ipv klaasen of gini.
Dan had je tenminste na rood van indi al een defensief hunt niet hoeven te offeren.
En als het echt niet liep dan bruma voor nigel.
Keuze narsingh vond ik logisch. Alles kwam ook van rechts. Daley was aanvallend te zwak. Nl had gewoon een pech dag. Met 11 vs 11 misshien ook geen goal gemaakt.

Ik vraag me uberhaupt af of we er op dit moment wel thuis horen, maar Sneijder heeft gewoon gelijk.
Moet zeggen dat Sneijder ook wel bleef strijden maar het lukte gewoon niet en zeker door wat om hem heen liep, kreeg geen steun of een hoop gestuntel. Lange ballen naar vleugelspelers die in de spits staan? Was een makkie voor ze om te verdedigen.
Die strafschop was ook echt de druppel en wederom ook een domme eigen fout.
Vond het een heel irritante scheids maar zowel rood als penalty terecht.

Hoop dat NL zich alsnog plaatst, anders vind ik het EK toch een stuk minder aantrekkelijk, maar het wordt nog zeer lastig. Let maar op, Turkije zal enorm gemotiveerd zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren