Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Fans FC Twente sturen taart en bedankbrief naar Heracles na ontslag Schreuder

Laatste update:

De supporters van FC Twente schreeuwden al maandenlang om het ontslag van Alfred Schreuder, maar de clubleiding wilde lange tijd niet luisteren. De emmer druppelde echter steeds voller en na de 2-0 nederlaag van afgelopen weekend tegen Heracles Almelo werd Schreuder dan toch op straat gezet. De fans van Twente zijn nu blij met de nederlaag van hun ploeg.

/

Bij Heracles kwam donderdag een opvallend presentje binnen: een taart, gestuurd door Vak P, de supportersvereniging van Twente. Dat meldt TC Tubantia. Ook zat er een bedankbrief bij, omdat Twente na de nederlaag tegen Heracles dus besloot om afscheid te nemen van Schreuder.

De toegestuurde taart was bovendien een reactie op de taart die Heracles nog voor het ontslag naar Schreuder had gestuurd, schrijft het Algemeen Dagblad. "We wilden Alfred laten weten dat niet iedereen hem zat is, maar dat men in Almelo uiterst tevreden is over het functioneren van de beste man", schreef de Almelose aanhang er toen bij.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
3 september 2015 om 18:01

Vind het maar een kansloze actie en hoop dat ze nog flink wat nederlagen te verwerken krijgen deze zogenaamde supporters.wanneer krijgen de spelers en het bestuur er is van langs van ze? Eenmaal op het veld raken ze allemaal geen knikker meer maarja dat komt allemaal door schreuder houd toch op man.de club is ziek en de fans maken het alleen maar moeilijker voor de club om een wederopstanding te maken.jullie doen net alsof twente zon wereld team heeft je hebt 3 goede spelers en 8 koekenbakkers in het veld hoe kan je dan prestaties verwachten..

3 september 2015 om 18:37

Wij zogenaamde supporters zijn ziek. Wij weten niet hoe Twente er voor staat. Een voorzitter die ons gered heeft van de ondergang. Om ons vervolgens weer bijna de afgrond in te duwen. Ken de feiten voordat je iets schrijft. Hij is weg, en dat is 99% van de aanhang volk blij mee. Jij niet, jammer dan

3 september 2015 om 18:52

Vind je de reacties niet wat overdreven emotioneel? Het is nog steeds maar een voetbalclub he.

3 september 2015 om 20:46

je eigen spelers en trainer uitfluitenis naar mijn mening moet je juist vol achter de ploeg gaan staan en niet een negative sfeer inbrengen en dan over schreuder. die man heeft in mijn ogen niks verleerd gedaan tja zn spel was niet denderend maar ja wat moet je als je een stel spelers koopt/huurt die afgelopen seizoen bijna geen wedstrijd gespeeld hebben. ja... dan kom je ook niet ver. kijk naar ons vorig jaar excact hetzelfde als nu bij jullie maar dan zonder een financiele malaise, hoop het beste voor jullie

3 september 2015 om 18:04

Naar mijn mening zetten deze supporters zichzelf meer voor lul dan iemand anders. Bedankje naar de rivaal omdat je verloren hebt pfff.

3 september 2015 om 18:16

Ik kom geregeld in de Veste en dit bevestigt mijn beeld van de zogenaamde supporters van deze club. Wie blij is dat zijn club verliest en nog wel in een streekderby is geen fan, zo simpel is het.

Ik heb wel eens meegemaakt dat een speler (castaignos in dit geval) werd uitgefloten door dat publiek toen hij erin werd gewisseld. Erin, beste mensen, hij moest nog beginnen met voetballen en deze fantastische Twente-fans floten hem uit. En dan verwachten dat iemand nog wat gaat presteren in zo'n wedstrijd. De spelers en zelfs de inderdaad niet zo beste trainer hebben gepresteerd ondanks deze fans niet dankzij. Ze beginnen te morren bij het minste geringste en proberen zelden het team te motiveren, laat staan dat ze daar ooit in slagen. En dat noemt zich supporters.

3 september 2015 om 18:32

Goede reactie! Wat ik zelf vooral gemerkt heb is dat nadat Twente zijn eerste en enige kampioenschap behaalde ontzettend veel mensen uit de regio van Enschede zich Twente supporter begonnen te noemen. Enkel en alleen omdat Twente "hot" was en mee wilden varen op het succes. Nu de prestaties tegenvallen zie je dit fanatisme ook langzaam afnemen. Uiteindelijk zal dit gaan leiden tot een kleinere groep échte Twente supporters. Dus niet alleen de club kan vanaf voor af aan beginnen, ook de supportersschare zal heringedeeld gaan worden waar uiteindelijk de echte supporters overblijven. Wellicht een stadion verkleining overwegen? 😉

3 september 2015 om 18:36

Geregeld in de Veste komen is blijkbaar nog iets anders dan de Twente fans begrijpen. Waarschijnlijk dacht jij ook dat onlangs Jelle van der Heyden werd uitgefloten toen hij zo vroeg naar de kant ging? Fluitconcerten in de Veste zijn doorgaans gericht op het vertoonde spel en met name het wisselbeleid van de technische staf.

En tja dat morren bij het minste geringste... Ellendig voetbal sinds het vertrek van Preud'homme noem ik niet het minste geringste, maar 4 jaar lang onaantrekkelijk voetbal. Ik zou zeggen, kom volgende week zaterdag naar de Veste. Wedstrijd tegen Ajax, Schreuder weg... Sfeertje zal vanaf minuut 1 weer volle bak zijn! Zoals voor 2011.

3 september 2015 om 19:27

Hou maar op. Ik woon heel mijn leven al in Twente, maar in hart en nieren Go Ahead supporter.

Na de successen van Twente zag ik ineens allemaal jongens die vroeger in een ajax shirt of feyenoord liepen in een twente shirt lopen.

Successupporters zitten natuurlijk overal. Ben ook benieuwd wat er op termijn van overblijft.

3 september 2015 om 19:40

Hij zegt: de meeste mensen, dus voel jij je maar niet aangesproken.

3 september 2015 om 19:59

Ik weet niet waar jij woont maar jongens die Ajax supporters waren en die nu opeens voor Twente zijn?
Ik ken echt niemand die 'overgelopen' is. Ook geen mensen die Ajax supporter waren en toen opeens voor AZ waren.
Ook geen supporters die eerst met een Man. United shirt liepen en daarna met een Man.City shirt liepen. Ik denk dat je óf overdrijft om je verhaal kracht bij te zetten óf dat je t over jongetjes van een jaar of 5 hebt.

3 september 2015 om 20:16

Dat jij er geen kent wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Of ken jij alle mensen die in Twente wonen?

Zelf is in mijn kennissenkring ken ik er een paar die overgelopen zijn. Ben zelfs ooit met een maat van me naar de Uefa cup finale van Feyenoord geweest. Die was een Feyenoord supporter. Echter staat die nu wekelijks op vak P.

Ook stond er groep jongens uit Rijssen op de B-side bij ons. Nu allemaal fc Twente.

Dus ga nou niet lopen doen dat dit niet voorkomt.

3 september 2015 om 21:01

Dus als Ajax de komende jaren in de middenmoot van Eredivisie eindigt. Zit het stadion ook half leeg. Toen de Amsterdammers in de jaren negentig zoveel succes hadden. Liep half Nederland ook in een Ajax shirtje. Nu heb je ook veel Ajax teletekst supporters, die zich supporter noemen. Nog nooit de Amsterdam Arena van binnen hebben gezien. Maar wel staan te juichen bij een kampioenschap. Castaignos heeft heel veel geld verdiend bij ons. Niet zijn schuld en voor dat geld mogen wij toch goals verwachten. Of niet soms. En dat meneer pracht kansen om zeep hielp. Dat mag je hem toch verwijten. En dan ook nog arrogant met vingertje voor de mond. Ik heb een goal gemaakt. Stil jullie. Dat vind ik een belediging aan het adres van supporters. En noem mij nou een club van supporters van de harde kern het trainingsveld niet hebben bezocht. En resultaat hebben geëist. Zie dat beeld nog voor me van die supporter in Amsterdam die Marco van Basten even toespreekt. Op de slechte resultaten. Bij elke club worden trainers ontslagen. Met Alfred Schreuder hoef je geen medelijden te hebben, die krijgt zijn forse afkoopsom wel. Maar dat kantoorpersoneel van Twente dat hun baan heeft kwijtgeraakt die hebben geen forse afkoopsom gekregen. Die kunnen weer solliciteren naar een baan, waar je met Alfred geen medelijden hoeft te hebben. .

3 september 2015 om 22:44

@funkyg, toen ze in ajax- of feyenoordshirts liepen waren ze bijkbaar al successupporter. Die mensen heb je er zeker erbij. Feit is ook dat het stadion tot aan 2008 domweg te klein was gezien de wachtlijsten. De uitbreiding naar 24000 was voordat de succesjaren kwamen. Dat zijn wel degelijk echte supporters. Deze stonden op wachtlijsten. De laatste 6000 zullen ongetwijfeld wat successupporters zijn, maar dan praat je dus over maximaal 20%. Lijkt me niet zo slecht..

Schandalig! Schreuder wordt veroordeeld door het wanbeleid van de club. Dat er supporters zijn die schreuder liever weghebben, kan ik inkomen. Maar dat ze bepalend zijn waardoor de club deze beslissing heeft genomen, vind ik niet kunnen. En een trap nageven ook nog. Twente supporters (die dit gedaan hebben) ga u schamen

3 september 2015 om 17:28

Alsjeblieft zeg, zeker ook een fanatiek volger van VI? Iedereen was het vertoonde spel zat inclusief het bestuur, Schreuder is gewoon terecht ontslagen. Sommige mensen nemen de mening van anderen over als ze zelf niks kunnen bedenken, zucht......

3 september 2015 om 17:36

Ach, ik roep dit al tijden. Ga maar kijken naar mijn reacties toen Schreuder ontslagen werd en de vrijdag erop werd inderdaad hetzelfde verteld. Schreuder is gewoon de dupe van dat bestuur wat niet weet hoe je een bedrijf moet runnen. Je krijgt mindere spelers en dus worden de resultaten minder. Die spelers waren Twente vorig jaar al spuugzat met niks bespreken naar de spelers, die spelers kregen zowat alles te horen via de media. Zij weten dat ze eruit moeten en verkocht moeten worden, ja dan krijg je de motivatie van een natte krant. Ook omdat er niks meer behaald kon worden werden de resultaten slechter en slechter. Nu zullen we zien wat er echt van Twente overblijft. Die eindigen niet in het linkerrijtje hoor, zonder Ziyech is de selectie zeer matig. Tapia is dan ook nog wel een goede speler.

3 september 2015 om 17:37

Ik wilde met dat eerste even aantonen dat niet iedereen de mening heeft van VI.

3 september 2015 om 17:38

Vorig seizoen had je wel een goede selectie, noem eens een goeie wedstrijd van twente van vorig seizoen, op az in de beker na??

3 september 2015 om 17:44

Ja zucht , maar hebben al die supporters wel een nagedacht hoeveel kwaliteit twente is kwijtgeraakt vanaf het seizoen 2010/2011 geen enkele andere trainer had het beter gedaan in mijn ogen en eerlijk gezegd ik weet wel zeker van niet en ik moet nog maar zien of het beter gaat de komende tijd , en wat VI er over zegt zal mij een zorg zijn die neem ik al jaren niet serieus en zeker die lachzak van een Gijp niet en Derksen nog minder met zijn schofferen van mensen die zich niet kunnen verdedigen .

3 september 2015 om 19:09

Nee klopt schreuder kon niet werken met spelers als douglas, chadl, fer, tadic , promes. Ooh wacht , toch wel , die heeft ie allemaal WEL in zijn team gehad. ..
Daar gaat je verhaal...

3 september 2015 om 19:33

Zucht? Word je moe van jezelf jochie?
Dat schreuder het niet goed gedaan heeft, is duidelijk. Maar hem hiervoor alles in de schoenen schuiven gaat te ver! Of had jij verwacht dat Twente met deze selectie wel top 5 zou spelen? Wat te denken van de financiële bende die er heerst momenteel? Of wil je dit ook op het conto schuiven van Schreuder? Bij jouw club moet het bestuur zichzelf maar eens goed in de spiegel bekijken, die hebben ervoor gezorgd dat jullie deze shit mee maken.
Oh en by the way: de laatste keer dat ik VI heb gekeken, is pak hem beet een jaar geleden, dus mijn mening en niet die van een ander. Ik ben niet zo'n kuddedier...

3 september 2015 om 19:46

Het veldspel schuiven we in de schoenen van Schreuder ja, Wat snap je er niet aan? Of wordt je ook moe van je zelf jochie? Dat we een mindere selectie hebben door veel gezeik blablabla weten we allemaal wel. Schreuder presteert het al langer dan de afgelopen 4 wedstrijden om afbraak voetbal te spelen. Dan kun je anderen wel uit gaan liggen dat dit aan ik weet niet hoeveel factoren ligt maar dit ligt hoofdzakelijk aan Schreuder ja. Die bepaald de speelstijl, hoort spelers te motiveren, hoort spelers beter te maken, hoort er een team van te maken in de vorm van dat spelers elkaar aanvoelen, weten wat ze aan elkaar hebben.

Ik heb de afgelopen jaren meerdere degradatiekandidaten leuker en aanvallender voetbal zien spelen met veel meer passie dan dit Twente. Jullie kunnen ons wel steeds afvragen waarom wij veel afschuiven op Schreuder maar ik vraag me af wat de reden is dat iedereen de handen boven de kop van onze vriend houdt.

3 september 2015 om 20:36

gast, lees dan elke topic over Twente.
Zo'n beetje elke voetballiefhebber van elke andere club wordt moe van de Twente supporters, het begint genant te worden.
Door wie zijn jullie zo gehersenspoeld??
Heel Nederland ziet dat het kwalitatief bagger is wat er op het veld staat maar nee hoor, jullie denken nog steeds dat er een top5 waardig team staat.
Tijd voor een ijskoude douche voor jullie om eens goed wakker te worden.

3 september 2015 om 22:53

joep, hè ja, zucht...schreuder is 3e geworden in 2014 en het financiele verval vond pas vorig jaar plaats. Kortom, Twente heeft prima selecties gehad tot dit jaar. Schreuder heeft hier werkelijk niets mee gedaan. Dramatisch spel, geen speler beter gemaakt, de rest van het lijstje is onderhand wel bekend.
Zelfs begin dit seizoen was Schreuder content met het materiaal en was top5 een reele doelstelling.

Het gaat (de meesten) niet om punten, maar om passie en pretenties om te voetballen. We hebben nu al jaren tegen loopgravenvoetbal aan moeten kijken. Twente had juist altijd de naam van verzorgd aanvallend voetbal. Dat moet terug. Die punten komt daarna wel (of niet).

3 september 2015 om 17:28

Het is een reactie op de taart van Heracles.

Van mij hadden ze het niet moeten doen, maar ik vind het hierdoor minder "erg" dan dat ze dit uit het niets zouden doen. Onderschat de gezonde rivaliteit tussen Heracles en Twente niet.

3 september 2015 om 17:58

DeventerNL, denk jezelf dat het bestuur alleen is gezwicht voor de fans? Of denk je dat de resultaten niet hebben bijgedragen aan het ontslag? Denk je dat t bestuur het wisselbeleid ook niet raar vond? schreuder heeft 3 jaar (!!!)de kans gehad als trainer van Twente, waarbij er maar weinig hoogtepunten op te noemen zijn. De financiële malaise heeft zeker weerslag op de sportieve prestaties van Twente gehad, maar dat is pas een half jaar geleden begonnen. De 2 jaar daarvoor heeft hij toch aardige spelers onder zijn hoede gehad maar nooit iets gepresteerd. En áls t dan niet mooi lukt dan verwacht je toch een team dat er keihard voor werkt en met strijd en passie gaat voetballen? Zelfs dat lukt m niet.
Bijna elke trainer had zelf zijn biezen gepakt, maar hij niet. Hij wist zelf ook wel dat hij de boel niet op de rit zou krijgen. Sterker nog; hij heeft zelf ook wel in de gaten gehad dat t elke maand, en dat dus 3 jaar lang, steeds slechter ging met het team en met zijn verstandhouding met de fans.
Hij wou gewoon cashen over de rug van tienduizenden Twentefans die gewoon een (seizoen)kaartje kopen. Fans die gewoon een team willen zien die met passie en strijd in t veld staan. Gewoon omdat ze voor een kaartje betalen en vermaakt willen worden en voor dat kaartje moeten de fans hard werken.


3 september 2015 om 19:31

En dat is nu precies de reden dat de technische staf Niet een contract met Schreuder had moeten afsluiten voor 4 jaar a 800.000 per jaar. Dat is toch van de zotte. Dat bestuur moet flionk op de schop, maar die zitten er gewoon nog. De club presteert niet, maar dat komt voornamelijk door de situatie die het bestuur heeft gecreerd. Als de supporters om iemands hoofd hadden moeten vragen is het het bestuur wel.

3 september 2015 om 19:39

En dat doe de meeste ook wel. Alleen het bestuur bepaalt de opstelling en vooral de INstelling niet. Als je 3 jaar lang je team ongeïnspireerd baggervoetbal laat spelen, dan kan je dit verwachten.

3 september 2015 om 19:43

Tuurlijk als je 8 ton per jaar krijgt ga je niet zomaar weg. Ik vind alleen dat je dit de supporters niet aan kan doen; de fans laten betalen voor een ongeïnspireerd team met slecht voetbal waar jij verantwoordelijk voor bent.

3 september 2015 om 22:58

Bender, tuurlijk is dat zo, maar daar hebben we nu niets aan, want Munsterman is niet meer in dienst bij Twente en terugkijken op dat hele slechte contract heeft geen nut. Wat wel nut heeft is de verlossing van deze dramacoach (die als veldtrainer overigens geweldige kwaliteiten heeft).

Het slechte contract en daardoor niet van Schreuder afkomen, staat los van het gegeven dat 90% van de Twente fans niet meer verder wilde met Schreuder. Dit ligt niet aan 4 wedstrijden, maar aan ruim 2 jaar Schreuder.

Weet iemand wat er in de brief stond?

3 september 2015 om 18:12

Het zal inhoudelijk niet veel zijn geweest gezien het nivo van de "grap". Misslijkmakende vorm van jaloezie!

3 september 2015 om 18:14

Jalozie? Hoe kom je daar in vredes naam nu weer bij dan?

3 september 2015 om 18:17

Als ik je dat nog uit moet leggen zul jij ook wel 1 van die taartstuurders zijn.

3 september 2015 om 19:07

Maar leg nu eens uit dan waarom t met jaloezie te maken heeft? Want ik denk dat er niemand is die dit een jaloerse reactie van de supporters vind.

4 september 2015 om 13:44

In de brief stond het volgende:

"een goede buur is beter dan een verre vriend. Met die afsluitende tekst werd werd er vorige week een taart bezorgd in Hengelo.

Afgelopen zaterdag hebben jullie verdiend gewonnen, gefeliciteerd nog. Iets wat jullie net als wij zagen aankomen en geen verrassing meer was. Al deed de euforie op de tribune ons anders vermoeden.

Via deze weg willen wij jullie graag nog even bedanken voor het laatste zetje. Schijnbaar was jullie pleziertje nodig om ook ons weer met plezier naar stadion te laten gaan.

Sportieve groet uut Eanske."

Wat ontzettend kinderachtig, als dit het uithangbord van de groep 'supporters' is moet je je als je je met deze groep associeert hartstikke dood schamen.

3 september 2015 om 17:37

Het is een reactie op de taart van Heracles, man maar maak je je druk om.

Ze hadden beter een ''bedankt'' briefje naar Munsterman kunnen sturen...

Echt wat een geweldige grap was dit van FC Twente.. Sjonge jonge! Moest harder lachen om de 2-0 van het weekend!!;-)

Trieste actie. Ik hoop voor Twente dat Vak P geen afspiegeling is van al hun supporters.

3 september 2015 om 18:16

Is het ook niet hoor. Vak P zijn allemaal mannetjes die zelf nooit gevoetbald hebben. Enig gevoel voor sportiviteit is ze dus vreemd.

Rest van de supporters is niets mis mee.

haha dat verdiende die schreuder want wat het ie in zijn carieëre goed gedaan

3 september 2015 om 18:27

Dus jij vindt het om te lachen dat iemands carrière kapot gaat? Dat zegt heel veel over jou en niet zoveel over Schreuder. Degenen die met hem gewerkt hebben, zijn erg over hem te spreken. Ik vond hem te star en weinig charismatisch, maar hij lijkt van buiten op een mens en daarom gun ik hem wat ik de meeste mensen gun: een goed leven.

3 september 2015 om 18:54

Een goed leven is ook dat je een kaartje koopt en óf mooi voetbal ziet óf strijd en passie!
Dat gun ik de fans maar dat heeft Schreuder ze niet kunnen geven.

3 september 2015 om 19:44

Ach.. Schreuder stond ook vooraan om Adriaanse eruit te bonjouren. Met hem hoef je echt geen medelijden te hebben.

3 september 2015 om 21:18

Dus dat ligt aan Schreuder? Kom op joh. De hele club staat in brand, een matige selectie, daar kan hij alleen toch niets aan doen

3 september 2015 om 23:05

@robert
De club stond 2 jaar geleden niet in brand. Ook vorig jaar was de brand heel lang niet aanwezig. Toch heeft Schreuder al ruim 2 jaar een wanprestaties geleverd qua spel, geen speler beter gemaakt, loshangend zand, enz. Kortom, dat argument gaat maar deels op en -let maar op- deze selectie is minder matig dan iedereen nu denkt. Schreuder zelf dacht 3 wedstrijden geleden hiermee top5 te kunnen halen..

Idd wat Jansen zegt: Schreuder had een grote rol in het ontslag van Adriaanse en -naar schijnt- ook bij ontslag Mcclarren.

4 september 2015 om 08:46

Robert, ik heb het je al in geuren en kleuren uitgelegd dat het inderdaad ligt aan Schreuder. Zie de reactie bij het column van Lex.
Als je het dan nog niet begrijpt, ben je alleen maar aan het provoceren of je bent zo dom als het achtereind van een varken.

Lekker niveau van de supporters ... Het is dat het je inkomsten zijn, anders had je een wedstrijd vak P dicht gegooid of voor kinderen en moeders toe laten..

Er staat een foutje in de titel. Met het woord 'fans' worden over het algemeen niet de mensen bedoeld die hun eigen club zo laten zakken.

Zijn toch zielige supports zeg die van Twente.

Lijkt me ook moeilijk presteren zo.

Club bijna kapot, Spelers weg en de supporters tegen je.
Hij heeft het nog lang vol gehouden.
Lijkt me geen leuke club om te werken.

3 september 2015 om 18:08

Man, waar kan je je druk om maken? Heracles stuurt een cynische taart waarin ze zeggen uiterst tevreden te zijn over Schreuder, wanneer vervolgens Heracles de druppel is die Schreuder doet ontslaan, is een klein taartje met een bedankje terug toch geen gek bedachte grap?

3 september 2015 om 18:29

Je merkt aan de reacties van andere supporters dat die dat niet zo'n heel geslaagde grap vinden. Wij vinden het maar raar dat iemand claimt aanhanger van een club te zijn en blijer is dat een trainer wordt ontslagen, die niet veel meer heeft misdaan dan niet goed genoeg presteren volgens die aanhangers, dan dat ze ervan zouden balen dat ze verloren hebben en nog wel van de streekrivaal. Dus dat jij als Twente-fan dat wèl grappig vindt, verbaast ons dan weer.

3 september 2015 om 18:41

Ik zit me hier ook niet kapot te lachen, maar vind het ook geen nare kwetsende grap of iets dergelijks. En dat die supporters blijer zijn met het verlies dan dat ze ervan balen van de rivaal te hebben verloren staat volgensmij ook niet in die brief.

Slaat nergens op dit. Want het is allemaal de schuld van Schreuder? Dat hij niet optimaal presteert geef ik ze dan nog gelijk in maar dan op deze manier nog een tikje na geven is wel schandalig.

3 september 2015 om 17:45

Echt he! Net alsof Schreuder ervoor heeft gekozen een slechte trainer te zijn. En als hij dat is, kon Twente hem toch gewoon ontslaan? Beter gaan ze haten op Twente ipv op Schreuder.
Logisch dat hij geen ontslag nam, dat zou niemand doen. Niemand neemt vrijwillig ontslag als je weet dat je toch wel ontslagen zal worden en je dan een dik geld meekrijgt.

En dat noemen ze nog supporters? Noem het meer een stel dwazen met te kort aandacht.

Wat zielig zeg! Nu doen ze net of ze blij zijn dat ze van de mat zijn gespeeld door heracles afgelopen zaterdag. Hou toch op man

Schreuder is hier gewoon de lachende derde. Flink wat geld gehad en die gaat straks gewoon in zo'n woestijn land aan de slag voor nog meer miljoenen.

3 september 2015 om 17:57

Schreuder lijkt me inderdaad behoorlijk stoïcijns. Zelf heeft hij binnen Twente ook veel politiek bedreven. Viel me op dat Adriaanse in studio voetbal aangaf schreuder als trainer hoog te hebben zitten. Net of hij door de beklemtoning wou aangeven dat dit als mens niet direct geldt.

3 september 2015 om 23:11

falcao
Klopt. Adriaanse was wars van alle instrumenten die Twente hanteerde om (bijna klinisch) spelers fit te krijgen en optimale trainingsarbeid te kunnen berekenen. Schreuder was groot aanhanger van dat laatste. Dit clashte regelmatig en Schreuder schijnt hiermee een groot aandeel in het ontslag van Adriaanse te hebben gehad.

Geweldig! Echte voetbal humor!

3 september 2015 om 18:24

Voetbalhumor?? Volgens mij heb je zelf nooit gevoetbald kerel want dan zou je weten dat je na een verloren wedstrijd de tegenstander feliciteerd en niet probeert jezelf dan nog te profileren en zijn prestatie af te zwakken.

Erg onsportief gedrag en zeker geen humor. Laat staan voetbalhumor

3 september 2015 om 20:44

Robert, dit moet je toch echt even uitleggen. In de brief (bij de taart) staan de welgemeende felicitaties hoor. Er wordt gesproken over een verdiende overwinning van Heracles... (en dat was het ook..) Ik heb eerder het idee dat jij niet weet wat de betekenis van het woord "humor" is..

3 september 2015 om 21:16

Ach joh. Die taart was bedoeld als dankjewel omdat door het verlies Schreuder was ontslaan. Niet als felicitatie! Schijnbaar begrijpt iedereen dat behalve jij.

4 september 2015 om 08:49

Ja, en het was allemaal heeeeeeel serieus..
sjonge jonge....

Beetje zielig van de Twente supporters, laat heel duidelijk zien dat de meeste niks om hun club geven wat heeft schreuder eraan kunnen doen dat munstermann hem zo een monster salaris geeft moest hij het contract dan afwijzen? Moest hij zelf ontslag nemen met zo een salaris terwijl hij geen andere baan heeft en de directie hem niet durft te ontslaan? Natuurlijk zag het er elke wedstrijd niet uit hoe Schreuder erbij liep en wisselde maar dat is niet zijn schuld maar die van de beleidsbepalers. Twente is kampioen geworden heeft goed mee gedraaid maar allemaal onder valse voorwaarden en daar word de club nu voor gestraft dus niet zo zeuren op een trainer die gewoon op een legale manier voor zichzelf heeft gekozen wat logisch is. Bij ADO hebben we 10 keer erger mee gemaakt en ook toen bleven de supporters steun geven zelfs in de jupiler leaque, gezien jullie resultaat gaan jullie dat misschien ook een keer mee maken dit seizoen.

3 september 2015 om 17:59

Niemand neemt het Alfred kwalijk dat Joop hem zo'n salaris heeft gegeven. Werkelijk niemand.

En hoe (zwak) Alfred wisselde is de schuld van de beleidsbepalers? Belt Aldo voor elke wedstrijd even met Alfred en zegt ie dan dat ie ten allen tijde defensief moet wisselen? Kom op zeg..

Wij klagen alleen maar over het zouteloze spel de afgelopen 3,5 jaar, we willen passie en strijd zien en niet 90 minuten tikkie breed tikkie terug.

3 september 2015 om 19:04

Dropstaaf, meen je dat nou? Iemand sarcastisch een slimme jongen noemen om vervolgens een hele domme opmerking te maken. Zoals Nolimit al aangaf is de taart niet gestuurd vanwege de uitslag. Dat jij dát niet snapt.

3 september 2015 om 19:14

@FCT 4ever dat is het zeker want de beleidsbepalers hebben een totaal onervaren trainer voor 4 jaar vast gelegd als ik het goed heb, op basis van wat? Daarom zeg ik het is een beetje zielig om Schreuder zo na te trappen en jij geeft daarop aan dat niemand bij Twente zo denkt? Sorry lees dan het artikel opnieuw en lees de vele reacties de laatste maanden. Daarbij wil ik ook zeggen dat ik persoonlijk die Schreuder een hele vervelende enge vent vind maar hij is hier degene die in zijn recht staat en de Twente supporters zetten gewoon zichzelf voor schut met dit gedrag. En dat stukje over ADO bellen begrijp ik niet helemaal?

3 september 2015 om 18:00

Ze laten juist zien wel om hun club te geven. Maar het overgrote deel hier zijn negatieve azijnzeikers die over alles lopen te zeiken. Langleve de media

3 september 2015 om 18:10

Je verliest kansloos van heracles en dan ga je ze ook nog een taart sturen? Volgende week een taart naar Amsterdam omdat ze aantonen dat de selectie ook niet op het gewenste niveau zit?

3 september 2015 om 18:21

Jezus... je kunt jezelf beter afvragen hoe het kan dat je het niet begrijpt.

3 september 2015 om 18:32

Ik kan uit jou reacties op maken dat jij een erg slimme jongen bent. Heel Nederland lacht zich suf om Twente. Dan ga je een taart sturen naar de mensen die het hardste lachen om ze te bedanken nadat je net hebt verloren. Waar zit dan de logica? Maar jullie doen maar hoor, zet je lekker voor paal. Op die manier blijft Twente voor de rest in Nederland in ieder geval een vermakelijk clubje.

3 september 2015 om 18:53

Je begrijpt toch hopelijk wel dat ze die taart niet sturen voor het feit dat ze verloren hebben ofwel? Het gaat om het gevolg en dat is dat Schreuder weg is. Een vermakelijk clubje waren we juist al jaren niet, dat is nou juist de hele reden.

3 september 2015 om 18:06

Wat bedoel je, dat Twente dit seizoen nog gaat degraderen??

3 september 2015 om 19:09

Nou. Zo vreemd is dat echt niet hoor

3 september 2015 om 19:16

@protukker als ze zo doorgaan is die kans best realistisch want ik heb jullie live zien voetballen en toen zat zelfs corona er nog bij en het was echt heel matig, en natuurlijk degradatie is wel een echt doom scenario maar als jullie geen punten meer kunnen pakken tegen de lage clubs dan sta je er binnenkort zelf ook tussen

3 september 2015 om 19:17

Ik bedoel uiteraard dan sta je er op de lange termijn ook tussen*

3 september 2015 om 19:21

Niet vreemd?
Niet vreemd dat een club tijdens een competitie degradeert?

Wat een sneue en laffe reactie van de 'fanatieke' supporters van Twente. Was nog niet lang geleden een mooie bruisende club maar dat imago is compleet gedraaid. Voor een groot deel natuurlijk door mismanagement maar wat mij betreft heeft de achterban hier net zo'n kwalijke rol in. Fijn voor Schreuder dat hij daar weg is en een flinke zak geld mee heeft gekregen. Zou voor nog geen miljoen onderdeel willen zijn van dit rotte cluppie.

Mensen met een gebrek aan gezond verstand. Om maar weer eens een cliche de revue te laten passeren: De Boer of Cocu had het echt niet beter gedaan. Het verwachtingspatroon moet gewoon omlaag. Als je belangrijke spelers verkoopt en er minder kwaliteit voor terughaalt, is het logisch dat het minder gaat. Aan het eind van vorig seizoen hadden ze die spelers nog wel maar dan had toen een beter moment geweest hem te ontslaan. Al kom je sowieso ongeloofwaardig over als je een contract tot en met 2019 aangaat en vervolgens iemand drie voor zijn contract afloopt, ontslaat. Raar beleid.

3 september 2015 om 18:22

Of de Boer het beter had gedaan zullen we nooit weten maar ik geloof wel dat elke trainer ze met passie en strijd het veld in weet te sturen.
Zelfs dat lukt Schreuder niet.
Kwalitatief is het zeker een stuk minder geworden en denk ook niet dat Twente mee gaat doen voor Europees voetbal maar wat meer punten dan dit had wel gekund toch met deze selectie?

Wilt U het woord "supporters"voor deze lieden met een diepgang van een plastic zak en hersens van een garnaal in Uw beschrjvingen niet gebruiken!!

De Vak P supporters zijn een jaar lang getrakteerd op hemeltergend slecht spel. Laf angsthazenvoetbal zonder enige attractiviteit of aanvallende intenties. Logisch dat de spanning dan hoog oploopt en ze zich gaan roeren.

Dit slaat nergens op!
Schreuder heeft het niet al te best gedaan en evenmjn het bestuur.
Vak P moet zich schamen, dit zijn geen supporters maar het lijkt zelfs bijna dat Vak P alles uitmaakt in Enschede

3 september 2015 om 17:58

Teveel voetbal inside gekeken? Je neemt namelijk hun text over

3 september 2015 om 20:37

Ehm ? Heb jij je überhaupt verdiept in de materie ?

Ik vond het oprecht leuk toen Twente kampioen werd. Maar nu is het ze toch te hoog naar de bol gestegen. Opeens voelden ze zich als een topclub. Ze waren zoals Psv, een club uit de provincie (hoewel Brabant natuurlijk veel verstedelijkter en economisch krachtig is) die nu wel even tot de top van Nederland ging behoren. Na het behalen van het kampioenschap hadden ze het allemaal al wel beleefd.

Nu zie je dat de omgekeerde volgorde beter is Eerst je club zien groeien, dan het zelfvertrouwen. Ik gun Nederland oprecht een grote top, maar dat gaat niet zomaar.

3 september 2015 om 18:41

'Wel even tot de top behoren' vind ik wel erg sterk uitgedrukt. Maar de verwachtingen van de supporters toen waren inderdaad vrij hoog, ook die van mij.
Maar vind je t gek? Goede prestaties in de competitie (met een kampioenschap als hoogtepunt), goede prestaties in de beker, en natuurlijk de goede prestaties in de CL en Europa league. De begroting steeg explosief en zat ongeveer op dezelfde hoogte als die van Ajax en PSV, wachtlijst voor jaarkaarten, en bedrijven die in de rij stonden. Kortom een club die gezond was en in een flow zat.
Dat je dan denkt dat je bij de top hoort is niet zo gek. Maar jet was niet zo dat we wel even dachten dat we kampioen zouden worden. Maar een top 3 was zeker 'normaal' op dat moment. Ook omdat Feyenoord in een (financiële) dip zat.

3 september 2015 om 18:42

Waar haal je dit vandaan? De supporters zijn het slechte voetbal zat. Van mij mogen ze 9e worden, als ik maar leuke wedstrijden zie. Met die 3e plaats onder Michel Janssen was ik niet zo gelukkig in ieder geval.

Nou ik lees zo al dat Twente supporters blij zijn en andere supporters denken dat iedereen trainer maar zover kwam. Nou als ergens een trainer op stapt voor een nieuw avontuur zullen jullie dus hopen dat Schreuder bij de club komt. Ik ben er zeker van dat hij overal bij elke club zaadvoetbal zal spelen, waar dus geen lijn in te vinden is.

Ik vind de reactie leuk.
Hun sturen een taart naar Schreuder omdat ze het zo'n "goede" trainer vinden. ( wat natuurlijk sarcastisch is ) Twente stuurt er één terug als bedankje dat de "goede"trainer eindelijk weg is. Iets waar al meer dan één seizoen om gevraagd wordt.

Wat de Heracles-supporters hebben gedaan is leuk, maar wat Twente-supporters gedaan hebben is een schande. Hypocriet! Terwijl het op hetzelfde neerkomt.

3 september 2015 om 20:37

Ach joh, het duurt niet lang meer en dan zijn de meeste Tukkers weer net zo immuun voor de loze kreten uit het westen als voor het kampioenschap. Is de voedingsbodem geweest voor de onverzettelijke steun in die jaren in de aanloop naar de titel. We mogen ze haast gaan bedanken voor het opladen van onze "batterijen".

Wat een ludieke actie al niet los kan maken qua reacties op VZ. Gewoon een reactie op de taart van Heracles vorige week, niet meer niet minder.

Daarnaast ook zonde dat de fans van andere clubs alle Twente fans nu over één kam scheren... Als dat tuig uit Rotterdam een binnenstad sloopt wordt er gesproken over een select groepje dat zich geen fan mag noemen. Denk dat enige nuance richting FC Twente fans ook wel gepast is...

3 september 2015 om 19:50

Haha, echt he! Druktemakers hier, don't take life too serious.

Die supporters van Twente hebben wel moeite om gewoon op de blaren te gaan zitten en te accepteren wat de situatie van de club is. Nu blinken ze vooral uit in zielige acties en gezeur. Je merkt dat het gedrag van een gedeelte van de supporters daar voor steeds meer supporters van andere clubs een gevoel oplevert dat Twente nog wel even wat verder door het slijk mag.

3 september 2015 om 19:18

Het scheelt dat die 'supporters daar' dat geen zak interesseerd. De supporters zijn klaar met het veldspel, willen Schreuder eruit en dat is gebeurd. Dat ze overal in de media zo zielig lopen te doen en elke 2 dagen met eenzelfde soort artikel aankomen en bepaalde gastjes daar doodleuk achteraan lopen is niet het probleem van de supporters.
De taart die Twente nu stuurt is een reactie op die van Heracles. Iedereen moest lachen om de taart van Heracles maar die van Twente zorgt er regelrecht voor dat het allemaal triest supportertjes zijn.

Het zal niemand hier wat interesseren kan ik je vertellen.

3 september 2015 om 20:35

Precies, de huichelarij van de (voetbal)media ten top. De meesten kennen de ins en outs niet. Er wordt maar wat gepapagaaid. Leuke actie van de Heracles supporters vorige week, wordt op een respectvolle manier beantwoordt, maar oh jee... de wereld van de moraalridders is weer te klein.

Respecloze actie....geen woorden voor en schaam me diep als twentesupporter.

Bestuur vak p 》》》 AFTREDEN en lekker naast je buurman op de bank in de voortuin gaan zitten klagen onder het genot van je blikje Schultenbrau bier

3 september 2015 om 18:48

prima verwoord... bij de harde kern hmmm is respect nergens te vinden, zefs naar hun eigen mede supporters, bezoekende supporters (zie het ook gebeuren bij mijn eigen club) en ook hier soms op vz. Bezoek regelmatig wedstrijden in Duitsland en Engeland daar hebben de supporters weer het respect voor alles wat met voetbal te maken omarmt.

Mooie ludieke actie.
Heel wat anders dan de rouwbrieven in rotterdam, of de trainer opsluiten in Amsterdam, of de veldbestorming in den haag (frans
adelaar).
De vreedzame en ludieke acties zijn een mooi voorbeeld voor de rest van NL.

Wordt steeds zieliger daar in Enschede.
Je moet wel een enorme plaat voor je kop hebben om alles in de schoenen van Scheuder te schuiven.

Maar laat die tukkers maar denken dat ze nog steeds een 'topclub' zijn.

3 september 2015 om 19:35

Als je 3 jaar lang een jaarkaart koopt en 3 jaar lang een ongeïnspireerd team ziet met defensief bagger voetbal dan schuif je dat toch ook in de schoenen van jouw trainer?
Of blijf je dan ook maar trouw deze trainer supporten? Vast niet.
De meeste Twente supporters hebben al jarenlang slecht voetbal gezien en toch (in het begin) de club, spelers en trainer blijven steunen. Maar op een gegeven moment houdt t toch op.
Het ligt heus niet allemaal aan de trainer. Het elftal is ook niet zo sterk, en het bestuur moet ook zijn conclusies trekken maar geen strijd en passie en defensief baggervoetbal mag je de trainer zeker aanrekenen en dat al 3 jaar lang.

En er zijn maar heel weinig Twente fans die vinden dat Twente een topclub was/is.

3 september 2015 om 19:48

Ik ben een Go Ahead supporter. Je moet is weten wat wij allemaal voor de kiezen hebben gehad de afgelopen 20 jaar. Dus een beetje eelt op ziel hebben wij wel.

Dat je de trainer afvalt, dat snap ik. Maar dan hoef je toch geen taart te sturen als bedankje naar je rivaal?

Ik woon zelf in Twente en ik ken genoeg twente supporters die Twente wel degelijk als een topclub zagen. Dat gevoel zal er inmiddels wel af zijn.

3 september 2015 om 20:16

In die periode rond het kampioenschap zeker. Niet gek als alles goed gaat en meezit. Financieel kerngezond, kampioenschap, bekers, prestaties in Europa. Hoge begroting, goede spelers noem maar op. Een top 3 notering was eigenlijk helemaal geen rare gedachte.
Er zullen nog steeds wel Twentesupporters zijn die het nu nog een topclub vinden maar wel heel erg weinig. Ik ken er echt geen een.

Het taartje naar Heracles is sarcastisch bedoelt naar aanleiding van het taartje dat Heracles supporters hebben gestuurd. Zie mijn eerder reactie of reactie van Nolimit.

Wat een rare reacties hier boven allemaal ik moet toegeven deze actie heeft iets weg van een onnodige 'natrap' richting Schreuder maar die zelfde mensen zeggen dat we de schuld bij Munsterman neer moeten leggen en dus Munsterman moeten natrappen. Feit is dat beide nu weg zijn, en het na deze natrap met een tikkie humor klaar is en beide door de Twente supporters met rust gelaten worden en er vooruit gekeken word let maar op. Volgens vele kan Schreuder er niets aan doen dat het zo slecht gaat in dit seizoen maar dat kan hij wel degelijk onder andere tegen Heracles werd Schreuder weer betrapt op fouten namelijk:
- Ede die pas 1-2 dagen mee traint die had elke andere trainer niet opgesteld
- Corona die overduidelijk niet met zijn gedachten bij de wedstrijd zat maar bij Porto
dus hij had gewoon met olaitan - oosterwijk - eghan moeten beginnen en dan hebben we natuurlijk Drommel die veel beter is dan Marsman iedereen die wel eens bij Hengelo gaat kijken kan zien dat hij er veel meer uitslaat dan Marsman en gewoon een stuk verzekerde overkomt.

Dat vak P zou er m.i. verstandiger aan doen alle energie te steken in het eendrachtig en volop steunen van hun club in de moeilijke tijden waarin deze verkeert. Te beginnen met de eerstvolgende thuiswedstrijd, tegen Ajax.
Dat ze blij zijn dat Alfred Schreuder eindelijk op een zijspoor is gezet kan ik me overigens wel voorstellen. Dat zal voor veruit het grootste deel van de aanhang van FC Twente gelden; en ook voor de liefhebber van aanvallend en aansprekend voetbal. Schreuder heeft als coach de afgelopen jaren geen kans gezien talentvolle spelers beter te maken, te motiveren en te enthousiasmeren.

Ik was nog niet op de hoogte van de tekst in de bedankt brief maar nu wel dat blijkt dit dus te zijn (in het vervolg misschien handig om er bij te zetten vz):

"afgelopen zaterdag hebben jullie verdient gewonnen, gefeliciteerd nog. Iets wat jullie net zoals wij zagen aankomen en geen verassing meer was. Al deed de euforie op de tribunes ons iets anders vermoeden. Via deze weg willen wij jullie graag nog even bedanken voor het laatste zetje. Schijnbaar was jullie pleziertje nodig om ook ons weer met plezier naar stadion te laten gaan.
Sportieve groet uut Eanske."

dus toch best sportief voor een harde kern naar mijn mening

Humor van de bovenste plank......beter dan elkaar voor de bek slaan!

Sjonge jonge, wat een krankzinnige lui zijn dat zeg. Echt ongelooflijk!

Wat een gedoe over een taartje zeg. Schreuder ontvangt een taart, super grappig... Vak-P geeft een taart terug met cynisch bedankje naar de regionale 'rivaal'. That's it. Je vind het grappig of je vind het niet leuk, prima, maar wat een overtrokken reacties hier zeg. Niets vernield, geen geweld, lekker laten gaan.

3 september 2015 om 23:30

precies de reacties hier zijn wel heel extreem twente heracles en pec GAE zijn de enige derbies waar dit soort grapjes nog gemaakt kunnen worden maar nee het kleine tikkie na van de twente aanhang word weer in de media geschetst als een moord

In de voetballerij worden trainers ontslagen. Soms door de prestaties, maar vaak een combinatie van prestaties en druk. Zo ook hier. Waarom lijkt het alsof het ontslag van Schreuder de beste man heel veel onrecht heeft ongedaan. Gewoon langdurig niet gepresteerd tegen een aanzienlijk salaris. Dan is dit een logisch gevolg? Hoge bomen vangen veel wind....

Vind hem wel leuk verzonnen. Maar dat Twente verloor lag echt niet aan Scheuder alleen. Dat leg ook aan de situatie nu bij Twente. Geen cent te makken. Misschien wordt het eens tijd, dat de fans van fct de realiteit onder ogen gaan zien. Voorlopig mogen ze blij zijn als ze in het linkerrijtje eindigen

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 2.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren