Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kritiek op transferbeleid Arsenal: ‘Echt iedereen moet nu fit zijn’

Laatste update:

Bij Arsenal bleef het deze zomer angstvallig stil. De club versterkte zich al vroeg met Petr Cech, die overkwam van stadsgenoot Chelsea, maar liet het daar ook meteen bij: veldspelers voor de A-selectie kwamen er niet. Oud-speler Sol Campbell verwondert zich daar over en vreest dat Arsenal de tol zal betalen voor de inactiviteit van trainer Arsène Wenger gedurende de transferperiode.

/

Wenger houdt vast aan zijn huidige spelersgroep en haalde bijvoorbeeld niet Karim Benzema of Edinson Cavani, spitsen wiens namen al heel lang de ronde doen rond Arsenal. “Je ziet Arsenal wel wat proberen op de markt, maar het is vaak too little, too late. Een grote deal met een grote spits heeft wat meer dagen nodig om afgerond te worden”, gelooft Campbell.

In gesprek met Omnisport zegt de Engelsman dat Arsenal de concurrentie niet bij kan benen: Chelsea, Manchester City en Manchester United zijn financieel daadkrachtiger en Arsenal blijft achter bij die drie. “Manchester United moest gigantisch uitgeven om terug te keren in de top en over Manchester City hoeven we het niet te hebben: die zijn van een andere planeet. Maar brengt dat altijd succes? Nee.”

Toch denkt Campbell dat Chelsea, Manchester City en Manchester United hun zaakjes nu beter op orde hebben dan Arsenal. “Het probleem met Arsenal is dat echt iedereen fit moet zijn. Dat is wel een punt, er liggen er nu al een paar uit en de selectie is niet breed genoeg.”

Heeft Sol Campbell gelijk?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Aan de ene kant is het schandalig dat een club als Middlesbrough meer dan ons uitgeeft, dat we geen enkele veldspeler aangekocht hebben (terwijl we toch met een dikke achterstand op de nummer 1 vorig jaar geeïndigd zijn) en dat zelfs een club als Barcelona met een transferban meer spelers dan ons weet te halen.

Aan de andere kant wil Wenger gewoon topkwaliteit halen, en dat was blijkbaar niet te doen. Bij de spitsen snap ik dat, je bent gek als je Higuain moet gaan kopen voor tientallen miljoenen terwijl die niet significant veel beter is dan dat je nu hebt. Benzema e.d. waren gewoon niet beschikbaar.

Ik ben echter wel bang dat Coquelin fit moet blijven, anders hebben we een groot probleem. Arteta kan sommige wedstrijden nog, maar Flamini echt niet meer.

2 september 2015 om 19:00

Bij de spitsen was het idd te verdedigen, behalve op Lacazette na. Maar op vlak van geen vervanger zoeken voor Coquelin is ronduit schandalig. De beste man moet nu 60 wedstrijden gaan spelen en op zijn manier van spelen en ons gekend blessureaantal zal dat gewoon niet gaan.

Er waren genoeg opties met als, voor mij, nummer 1 Wanyama.

2 september 2015 om 19:05

Wat moeten we met Wanyama? Kan ons passing-niveau nooit aan, die verzuipt in het positiespel. Dat hij fysiek wat van Vieira heeft maakt daarbij niet veel uit.

Ook denk ik niet dat hij gaat komen om op de bank te zitten en in big-games eens naast Coquelin te spelen.

2 september 2015 om 19:07

Heb Wanyama het anders genoeg goed zien doen hoor, Coquelin z'n lange passes zijn ook niet altijd fantastisch, maar hij is gewoon geschikt als vervanger. Brute kracht, iets dat we missen als Coquelin uitvalt.

Voor passes moet hij ze gewoon inleveren bij Cazorla, zoals Coquelin dat meestal doet, soms geeft hij ook geweldige passes. En waarom niet? Hij speelt CL met ons, mss voor de titel, en zit gewoon in veel grotere club met een beter contract.

Hij is nummer 1 omdat hij gewoon haalbaar en goedkoop is, als tweede optie is de veel betere Krychowiak, maar die gaf aan niet te willen vertrekken bij Sevilla.

2 september 2015 om 19:08

We hebben Chambers en Bielik ook als opties voor Cvm. Al weet ik niet hoe Bielik zich aan het ontwikkelen is. Niet dat dit 2 toppers zijn, maar het zijn alternatieven voor Arteta

2 september 2015 om 19:11

Coquelin zijn passing wordt juist gigantisch onderschat, was toen hij doorbrak technisch ook al zeer goed. Wanyama is meer een tank, die speelt Coquelin er niet uit.

Heb serieus gewoon liever dat we Arteta houden, die is gewoon betrouwbaar in die paar wedstrijden dat hij moet invallen.

Krychowiak kan ik niet over oordelen, nooit zien spelen.

2 september 2015 om 19:16

Heb het er ook niet over uitspelen, maar het zou echt handig zijn om zo Coquelin rust te geven. Wanyama zou echt wel komen naar Arsenal om daar bank te zitten en te vechten voor een plaats in de basis, gezonde concurrentie. Nu is er amper concurrentie voor Coquelin.

Kyrchowiak is gewoon perfect, maar zoals Arsenaladdict hieronder aangeeft zou jammer geweest zijn om Coq dan op de bank te zetten nadat hij ons seizoen heeft gered.

@futureboss

Chambers heeft er al gespeeld, 2 tot 3 keer dacht ik en deed het echt slecht. Bielik is gewoon veel te jong en niet klaar ervoor. Blijft Arteta nog over.

2 september 2015 om 19:16

Wat dacht je van Schneiderlin? Die is al 10x beter dan Coquelin, Witsel is al 10x beter dan Coquelin.

2 september 2015 om 19:18

Schneiderlin hebben we zomaar laten gaan, of hebben we waarschijnlijk nooit achter gezeten zoals de media dat over praktisch elke speler zegt die door Arsenal begeerd wordt.

Witsel is top, maar ze vragen er immens veel voor.

2 september 2015 om 19:22

Boeiend dat ze veel vragen voor Witsel, waarvoor bouw je dan een nieuw stadion? Het doel was toch om te kunnen concurreren met de top, waaronder United? Nou, dan moet je uitgeven. Nu ben je net zo ver als een paar jaar geleden, al heb je nu ook serieus geld, maar geef je het nog niet uit.

En het mislopen van Schneiderlin is een grote grap, als er iemand perfect in het team van Arsenal paste, dan was hij het wel.

2 september 2015 om 19:29

Tjah, leg dat eens uit aan Wenger. Hij wacht liever op puberende Fransman om z'n kern te versterken.

Het is gewoon wachten, alweer zoals elk jaar opnieuw. Misschien dat als Coquelin nu uitvalt hij iets in de winter iets zal proberen, al is dat ook te betwijfelen.

2 september 2015 om 19:49

Schneiderlin had ik toegejuicht, maar is niet het type cvm wat Arsenal nodig heeft. Voetballend wel, maar het is geen echte breker die ballen veroverd en erop knalt.

2 september 2015 om 21:37

Theroscoe
Je zit hier enkel maar Arsenal af te kraken, duidelijk geen fan.
Echter ken je de speler Axel Witsel totaal niét. Coquelin past veel beter in het spel van Arsenal, daar waar Witsel het spel enorm vertraagt, speelt Coquelin snel in.

Ik had Witsel er met zijn fysiek en balvastheid graag bij gezien als extra optie om Coquelin te laten rusten of als duo laten spelen in de grote wedstrijden, maar je kan Witsel hier niet bij Arsenal zetten. Ik ben een enorme fan, en keek speciaal naar Standard Luik voor hem, maar nee, hij past hier niet.

2 september 2015 om 22:30

@belgunner

Ach, Witsel was een eventuele optie geweest. Hetgeen dat gewoon vervelend is dat er wel een aantal serieuze mogelijkheden waren waar je het in ieder geval voor kon proberen.

Cvm: J Martinez (bayern), Bender, Bender, Motta
Je had ze op zijn minst kunnen proberen.

Of de laatste wedstrijden hebben we gezien dat onze linkerflank gewoon minder is omdat Wenger er middenvelders op posteert. Dus gewoone en goede linkerflank halen. Pedro kostte slechts 30 miljoen euro...

Spitsen: Lacazette, Benzema, Dzeko. Je had op zijn minst een officieel bod uit kunnen brengen om de fans te laten zien dat je bezig bent.

2 september 2015 om 22:55

Dacht dat hij afgelopen seizoen meeste tackles van de premier league had? En op fm heeft ie ook goede stats. Denk dat ie wel het slot op de deur van Arsenal zou kunnen zijn.

2 september 2015 om 23:08

@belgunner

Heb je ooit misschien wel eens nagedacht dat ik een fan ben die een beetje klaar is met die rare praktijken van Arsenal op de transfermarkt en gedurende het seizoen? Moet ik dan dom gaan klappen over de huidige stand van zaken, ben ik dan wel een echte fan?

2 september 2015 om 23:12

@gooner4

Snap je mening, maar ik had een Arteta-achtige rol in gedachten voor Schneiderlin. Hij is tactisch zo slim en Arteta was op die positie een succes. Denk dat Schneiderlin met zijn manier van spelen van grote waarde had kunnen zijn. Coquelin is dan een ander type DM die je erbij houdt als je een breker nodig hebt.

Het jammere is dat Schneiderlin nu bij Manchester United lijkt te spelen als een box-to-box met extra taken, net zoals bij Southampton het geval was. Dat is eigenlijk niet zijn spel, maar bij Man U spelen ze met Carrick (en nu ook met Schweinsteiger) in de basis, dus dan moet iemand maar naar voren. Bij Southampton was het Wanyama die achterin moest blijven, dus ging Schneiderlin naar voren. Ik denk dat hij het beste speelt wanneer hij de diepste man is op een middenveld met de punt naar achteren. Die rol had hij kunnen en misschien wel moeten vervullen bij Arsenal. Ik denk ook dat hij was gekomen als Coquelin opeens niet doorbrak, wat dan best jammer is, achteraf gezien.

3 september 2015 om 00:02

Bergkamp
Natuurlijk had er iets moeten gebeuren, dit wordt weer plaats 3 of 4 op 10 punten van de kampioen en 1/8 finale CL, maar ze hadden interesse in bijv. Kondogbia, tja, dan wordt daar 40 miljoen voor neergeteld.
Ze moeten niet kopen om te kopen en spelers van het niveau Welbeck halen. Ik hoef geen Dzeko zoals je opnoemt, hou het dan maar bij Giroud. Bender is ook weer zo'n speler die eigenlijk op je bank thuishoort als je om de prijzen wil spelen.

Wie er bijv. wel gepolst had kunnen worden is Javi Martinez die je ook opnoemt, snap niet dat ze bij hem niet eens proberen. Lukt die topper dan niet nou dan toch maar een Bender ofzo omdat je echt een 2e cvm nodig hebt maar ik ben wel akkoord met de huidige visie, toppers kopen of niemand.
Pedro zag ik ook graag komen.

3 september 2015 om 00:08

Het is wat het is nu gozers, we kunnen dagenlang praten over het falen van Wenger, alweer, op de transfermarkt, maar dat verandert gewoon eenmaal niets. We moeten hopen op het beste, ook al zijn we niet tevreden met een top 4 plaats, het is beter dat dan er gewoon buitenvallen en op een donderdagavond voetbal kijken i.p.v. woensdag of dinsdag.

Arsenal zal er wel komen, het gaat traag, maar we zullen wel weer aansluiten bij de top.

3 september 2015 om 00:49

Er is nu te weinig op de bank bij Arsenal.
Wanyama was daar een goede transfer voor geweest, zo duur zal hij ook niet zijn geweest.
Wat krijg je ervoor terug? Een ijzersterke breker die de bal gewoon kan passen naar Özil of Arteta, net zoals hij dat bij Southampton deed naar Schneiderlin.

2 september 2015 om 19:08

Ja, maar is het gerechtvaardigd om Krychowiak te halen voor de basis en Coquelin op de bank te zetten of andersom? Dat vind ik niet.

Het was fijn geweest als er een veelbelovend talent achter zat, Bielik lijkt nog niet klaar, maar het is niet anders. Arteta hadden ze moeten laten gaan, net als Flamini, maar zo gaan wij helaas niet te werk.

2 september 2015 om 19:15

Coquelin heeft ons middenveld getransformeerd en iedereen zou lyrisch zijn als hij 30 miljoen had gekost en uit Nigeria zou komen. Dus ik ben het met je eens, we hoeven niet iemand te halen om hem te vervangen.

Punt is dat hij wel voldoende kaarten gaat pakken, en een eventuele blessure kost ons de kop. Duimen dan dat dat niet gebeurd.

2 september 2015 om 19:20

Dat is Wenger napraten, Coquelin kan goed tackelen, maar in balbezit is hij idioot beperkt. Kan alleen of een tikkie breed of zo'n suffe lange bal die 20 jaar onderweg is en misschien maar in 50 procent van de gevallen aankomt. Ook iets, Coquelin moet kappen met die lange ballen. Er zijn genoeg middenvelder die kunnen wat Coquelin kan en daar nog een flinke schep erboven op kan zetten qua voetballend vermogen.

2 september 2015 om 19:31

En die Zelalem dan?

2 september 2015 om 20:52

Verhuurd aan rangers

2 september 2015 om 20:58

Coq moet idd stoppen met die lange ballen proberen, maar dat je zegt dat hij goed kan tacklen en alleen tikkie breed geeft....dat is juist zijn taak en als hij dat goed uitvoert is het prima. Een Kondogbia of Wanyama voor 30-40 miljoen kan niet veel minder als niet minder.

2 september 2015 om 20:59

*meer als niet minder

2 september 2015 om 21:16

TheRoscoe volgens mij kijk je niet goed naar Arsenal wedstrijden.
Coquelin speelt zich zovaak goed onder druk uit, geeft goede passes en onderschept zoveel en loopt ook 75% van de gaten dicht.
Moet je is opletten op Coquelin tijdens een wedstrijd, helpt Kos/Monreal/Bellerin minstens 5x als rugdekking of plaatsovername en voetballend is hij helemaal niet slecht, hij is geen Cazorla maar verwacht je dat dan?

2 september 2015 om 22:33

@ Arsenaladdict

Basis of bank, als je 70 wedstrijden per seizoen speelt in totaliteit dan kunnen ze er toch allebei 35 spelen? En misschien zelfs wel in wedstrijden kan je ze allebei opstellen zodat ze een slot op de deur vormen.

Maar waarom heeft niemand gedacht aan Thiago Motta van Psg? Die mocht vertrekken, had een 1 jarig contract, ervaring op het allerhoogste niveau, salaris betaalbaar en zeker nog goed genoeg. die had perfect samen met Coquelin af kunnen wisselen.

En anders had je natuurlijk voor een nummer 1 speler moeten kiezen. Javi Martinez van Bayern Munchen. Had maar eens een serieus bod gedaan van 35 miljoen om te zien hoe ze zouden reageren...

2 september 2015 om 22:44

@samcro

Dat Wanyama niet veel meer kan, eens. Ik ben ook niet echt een fan van Wanyama. Maar Kondogbia, die meer een box-to-box is, is voetballend veel sterker. Een goede DM kan ook sterk vooruit spelen. Zoals Matic. Dat is iets waar Coquelin al snel moeite mee heeft. Hij is echt een pure balafpakker, maar als je vooruit wilt, had je echt een upgrade moeten halen. Maar ja, het grote probleem van Arsenal is iig niet Coquelin, zolang hij niet te veel extra dingen gaat doen zoals je nu al een beetje begint te zien.

2 september 2015 om 22:47

@gunnerwilshere

Of je overschat hem. Ik zie Coquelin vaak genoeg in de problemen komen zodra hij onder druk gezet wordt en er niemand pal naast hem loopt aan wie hij de bal kwijt kan. Zoals eerder gezegd, die lange ballen van hem komen vaak ook gewoon niet aan. En een pass naar voren heeft hij ook niet echt. Dat zijn allemaal aspecten dat een hoop spelers op zijn positie een stuk beter beheersen.

2 september 2015 om 19:26

higuain & cavani zijn echt wel beter dan dat we nu rond hebben lopen.

2 september 2015 om 20:47

Cavani ja, Higuain nee

2 september 2015 om 19:49

Een cvm was voor mij al genoeg geweest. De rest van de ploeg is dubbelbezet en als Wenger normaal opstelt moet het enigszins goed komen.

2 september 2015 om 20:39

Topkwaliteit?
70 miljoen Reus
30 miljoen Bender
70 miljoen Gundogan

Arsenal was niet pro-actief genoeg. Martial hadden ze ook kunnen kopen.

2 september 2015 om 21:00

Bender is de enige die voor die prijs idd goed was geweest. Reus niet nodig en Gündogan niet zoveel waard.

En Martial voor 80m. Ken jij Wenger?

Arsenal fans kunnen ook alvast bedenken dat je het 'ja maar hij is geblesseerd' argument dit seizoen niet meer hoeft te gebruiken. Dan krijg je weer van die 'het had mogelijk geweest' verhale

2 september 2015 om 19:04

Mag Liverpool dan ook de "dit is een overgangsjaar" kaart op zak houden? En wat te denken van de "hij is nieuw en moet nog wennen" kaart? Om niet over de "wij hebben geen zin om het contract te honoreren"kaart te hebben...

2 september 2015 om 19:18

Hahaha, geweldige reactie stravven.

2 september 2015 om 19:31

Geweldig irrelevant inderdaad, al tekent het de Arsenalfans ook wel een beetje een dezer dagen.

2 september 2015 om 19:37

Och Kopitered, niet gaan beginnen he! Haha, hij geeft alleen een antwoord op Schop1989.

2 september 2015 om 19:51

Gelukkig zijn ze hier bijna allemaal realistisch genoeg om te zien dat Arsenal absoluut geen kampioen gaat worden.

Ik geef Wenger gelijk hoor. Je moet voor wereldklasse gaan en anders niets. Als aankopen niet duidelijk beter zijn dan de huidige spelers dan moet je het niet doen. Beter dan panikeren zoals United.

2 september 2015 om 20:51

Ik vind het ook alleen maar mooi dat Wenger niet meegaat met die rat race in de BPL en alleen geld uitgeeft als die absolute topper haalbaar blijkt te zijn. En dan is Wenger ineens de trainer die nooit wat wint volgens de trainer van Chelsea. Nee gek hè als er twee ploegen zijn die er een miljardenselectie op na houden.

2 september 2015 om 22:38

@ Dumbell

Voor wereldklasse gaan is goed. Maar haal dan ook wereldklasse en doe niet alsof het niet beschikbaar is geweest. En aangezien er geen enkel serieus bod naar buiten is gebracht omtrent een poging tot een speler. Soms moet je eens een balletje opgooien.

Spitsen: Lacazette, Dzeko, Benzema. Allemaal niets officieels geweest vanuit arsenal.
linkerflank: Draxler, Pedro, Depay waren voor 25 a 35 miljoen op te halen.
Cvm: Thiago Motta, Bender, Bender, Javi Martinez om zomaar wat te noemen.
CV: Marquinhos, Dante

Er is zat beschikbaar geweest, alleen moet je wel durven en de eerste zijn die een bod neer legt. Aangezien er geen enkele officiele mededeling naar buiten is gekomen dat Arsenal wat geprobeerd heeft. Dat is hetgeen dat me het meeste stoort.

Leg een officieel bod neer bij Madrid van 50 miljoen voor Benzema en breng dat naar buiten. Dan krijg je in ieder geval een schouderklopje voor de moeite.

An sich zijn de meeste posities wel gewoon goed bezet, de enige speler die echt onvervangbaar is is Coquelin lijkt het. Alexis is ook moeilijk te vervangen, maar dat moet met The Ox nog wel kunnen.

Ik mis vooral een flankspeler en een back-up voor Coquelin.

Team: Cech, Ospina
Bellerin, Debuchy,
Gabriel, Koscielny, Bfg, Chambers
Monreal, Gibbs
Coquelin, Arteta, Flamini
Cazorla, Ramsey, Wilshere
Ozil, Rosicky
Oxlade, Walcott
Alexis, Campbell
Giroud, Welbeck

2 september 2015 om 19:05

Cazorla mag je naast Ozil zetten, aangezien Rosicky maanden uit is met een knieblessure dacht ik.

Er zijn genoeg flankspelers, aangezien Wenger toch nooit met 2 echte flankaanvallers speelt. Ook heb je nog beloftevolle spelers zoals Jeff-Reine Adelaide die daar uit de voeten kunnen, zit ook in de selectie voor de CL btw.

2 september 2015 om 19:56

Hoe zit t met Gnabry?

2 september 2015 om 20:00

Verhuurd

2 september 2015 om 19:11

Ramsey zal op de flanken spelen, dus ook dat is breed genoeg. Mocht er iets met Coquelin gebeuren, dan moet Ozil vanaf de vleugel. Wilshere op 10 met Ramsey en Chambers of zelfs Chambo ernaast. Al zal dat Arteta wel worden.

Er is genoeg mogelijk, alleen moeten we wat creatiever zijn en mag Wenger wat beter nadenken.

Ik wil hoe dan ook Welbeck of Alexis centraal zien.

2 september 2015 om 19:51

Cech, Bell,Paul,Kos,Mon,Coq,Ram,Ozil,Ox,Alex en Welbeck. Beste opstelling als je het mij vraagt. Laat de rest het maar uitvechten, want als Caz, Wil of een Theo presteert zijn ze ook basismateriaal.

2 september 2015 om 19:53

Welbeck sws als die fit is en anders idd Sanchez eens proberen. Ben benieuwd hoe dat gaat.. denk dat hij het daar Lastig gaat krijgen.

En neee aub geen Ramsey op de flank. Moet echt klaar zijn. Idiote gedoe.

2 september 2015 om 19:53

Helemaal mee eens. Enige echte lastige is Cazorla of Ozil..

2 september 2015 om 20:13

Nou heerlijk toch die luxe dan? Ik zou nu kiezen voor Ozil, is gewoon onmisbaar als je speelt met Ox, Welbz en Alexis.

2 september 2015 om 21:23

Cazorla is Arsenal's beste speler imo.

2 september 2015 om 21:43

Ik wil Alexis ook wel eens centraal zien. Vorig jaar gaf Wenger dat experiment al op na 2 of 3 keer proberen, Alexis heeft daar nooit een échte kans gekregen.
Maar hij moet daar toch kunnen slagen, als hij wat tijd krijgt? Hij heeft er alle attributen voor die nodig zijn. Snap niet waarom Wenger Walcott daar blijft proberen en Alexis gewoon geen kans meer geeft, maatja, dat had hij natuurlijk moeten uitproberen in pre-season...

3 september 2015 om 16:15

Ja klopt haha. Zou ook Ozil erin zetten. Scheelt ook dat je meer dan genoeg wedstrijden hebt.

2 september 2015 om 22:40

@ Stravven

En het vervelende is, ze waren allemaal haalbaar voor relatief goede prijzen. Alleen moet je dan wel doortastend handelen. En dat is gewoon weg niet gebeurt helaas. Waarom word er niet serieus meegedaan om Pedro/draxler/depay die allemaal op de linkerflank konden staan. Waarom word er niet gekeken naar Motto/bender/bender/martinez voor de CVM positie.

Hetgeen dat het meest jammere is, er is gewoon weg serieus niets geprobeerd. Als er een bod van 50 miljoen bij Madrid was neergelegd voor Benzema had dat echt wel naar buiten gekomen. Juist doordat het niet naar buiten is gekomen, zelfs geen geruchten, weet je dat het gewon niet geprobeerd is.

Zelfs als je iedereen fit houdt, dan is dit team niet goed genoeg. Dit team verloor in goede vorm thuis met 3-1 van Monaco en dan willen mensen spreken over topkwaliteit. Het zegt al genoeg dat een Gabriel, die een jaar geleden nog 3e keus op de CV bij Villarreal was, nu wordt gezien als de op 1 na beste verdediger van Arsenal door fans. Alsof betere spelers enkel bij Real Madrid nu rondlopen, zo goed is dit team niet.

2 september 2015 om 19:21

Had meer met onderschatting te maken, uit werd gewonnen toch? Nee, niet met genoeg punten maar laat dat nu een les zijn. En als je ook maar een paar wedstrijden hebt gezien dan weet je waarom mensen dat zeggen over Gabriel.

2 september 2015 om 19:26

Dat heeft niks te maken met onderschatting als het je continu overkomt. En je gaat toch niet serieus opscheppen over een uitoverwinning op Monaco, het is heel makkelijk wanneer je 3-1 achter staat en alle druk ervan af is. Zie eens maar te winnen in de eerste wedstrijd.

Gabriel heeft letterlijk maar 5 of 6 volledige wedstrijden gespeeld voor Arsenal. Mensen die hem de hemel in prijzen, leven weer eens in de waan van de dag, dat doen Arsenal-fans wel eens. Zie Vermaelen. Gooi Gabriel eens 20 wedstrijden achter elkaar in de basis, even kijken of hij dan nog steeds zo goed overkomt, of dat zijn zwakheden dan wat beter zijn blootgelegd.

2 september 2015 om 19:53

Volledig mee eens. Het probleem van Arsenal supporters is dat ze te gauw tevreden zijn, hun spelers na enkele goede wedstrijden te veel overschatten en in de waan van de dag leven.

Overigens ben ik het niet geheel met Campbell eens. Ja, Wenger's en the board hun inactiviteit op het transfermarkt gaat (wederom) hun de kop kosten. Echter ben ik het niet mee eens wanneer hij roept dat Arsenal haar selectie niet breed genoeg zou wezen. Arsenal heeft juist meer dan voldoende opties, vooral op het middenveld en de flanken. Wat hij beter had kunnen zeggen is dat ze kwaliteit tekort komen, veelte veel kwaliteit. De eerste elf, op een enkele na, zijn al niet van het gewenste niveau om mee te strijden (laat staan winnen) om de Premier League titel. Wat er vanaf de bank moet komen is helemaal bedroevend voor een team dat voor de competitiestart als ambitie uitsprak om met de Premier League aan de haal te gaan.

En de uitspraak over Manchester City is ook weer zoiets als goedkoop scoren. Man City geeft geld uit omdat ze na een slecht seizoen enkele posities moesten versterken en bepaalde jongens die tot de vaste basiself behoren concurrentie nodig hadden. Er was behoefte aan nieuw vlees en bovenal een nieuw mentaliteit, want City heeft in de afgelopen 5 seizoenen bewezen dat zij de best voetballende ploeg in Engeland zijn. Het schortte hem aan de wil en discipline afgelopen seizoen. Wanneer City gefocust is, zoals nu het geval is, blazen ze alles en iedereen omver in Engeland. Arsenal had met City kunnen concurreren om de titel als ze die ambitie hadden uitgesproken op het transfermarkt. City is inderdaad van een ander planeet in vergelijking met Arsenal als je Aguero en Giroud vergelijkt. En ook Kompany (wanneer hij er zin in heeft) en Silva zijn van een ander planeet vergeleken met Koscielny en Ozil, net zoals de gehele as van Man City sterker als dat van Arsenal is op Cech na. Sanchez is beter dan Sterling en daar houdt het ook op. Dus ja, Man City is idd van een ander niveau maar op een heel ander gebied dan Campbell ons wilt laten geloven en Arsenal is daar zelf schuldig aan.

2 september 2015 om 21:07

Het gaat bij City dan ook meer om de bedragen die ze uitgeven om die spelers te halen. De bedragen die Arsene bereid is neer te leggen voor topkwaliteit betaalt City voor bankzitters. Als je dat niet ziet heeft het weinig nut.

3 september 2015 om 09:02

Nog iets, City geeft netto meer dan 150 miljoen euro uit. Waar is de FFP in zo'n geval? Meer dan 3x zoveel als de nummer twee op die lijst. Echt ongelooflijk, dat is idd van een andere planeet. En het verplicht ze om kampioen te worden natuurlijk.

2 september 2015 om 19:44

Eerst Coquelin neerhalen en nu overschakelen naar Paulista. Het is duidelijk dat je geen fan bent van Arsenal, maar louter onzin praten is ook niet nodig. Ik kan zoveel voorbeelden erbij nemen van spelers die een paar jaar onbekend waren en nu sterren zijn, maar goed.

2 september 2015 om 22:54

Ik zou zeggen, doe dat maar. Kan ook een hoop spelers opnoemen die zijn gekocht en net zo snel weer vertrokken. Het slaat ook nergens op dat als je geen grote fan bent van spelers van je eigen team dat je geen fan bent van die club. Ten eerste, we zijn allemaal hier maar een stel gasten in Nederland achter een computerschermpje, dus niemand van ons hoort te bepalen wat wel of niet een echte fan is van een ploeg uit Londen. Ten tweede, we hebben spelers die niet goed genoeg zijn. Of denk jij dat elke Man. United-fan denkt dat Romero de beste doelman van de wereld is die niet De Gea heet?

Maar nee hoor, ons team is de beste, Gabriel wordt aanvoerder van Brazilië, Coquelin speelt Matuidi uit de basis bij Frankrijk en Arsenal gaat kampioen worden met welgeteld 0 nieuwe veldspelers. En dan word je in februari/maart uitgeschakeld door Bayer Leverkusen in de CL en dan vindt iedereen opeens wel dat de spelers slecht zijn en dan vraagt men zich af wat er nou mis kon gaan.

2 september 2015 om 19:55

Dan zijn ze ook niet goed genoeg nee, missen een topspits. Voor de rest kan het wel, mja als als als. Gabriel heeft een geweldige indruk achter gelaten, maar ben het met jou eens. Dat is gewoon afwachten. Vooe hetzelfde geldt valt hij dadelijk keihard door de mand. Denk het niet, maar het kan.

2 september 2015 om 23:04

Dat bedoel ik dus, het is vooralsnog gewoon afwachten. Zie Chambers. Maar Arsenal-fans lopen te vaak te hard van stapel en dan raken ze weer teleurgesteld.

Ze zijn in die afgelopen jaren teams tegengekomen die gewoon duidelijk sterker waren dan Arsenal, vorig seizoen hebben zij Monaco geloot en dachten zij dat het wel even lukte wat ze zelf ook hebben toegegeven. Niemand schept op over de gewonnen uitwedstrijd dus misschien moet je eerst beter lezen voordat je met loze argumenten komt.

Gabriel heeft vorig seizoen gespeeld, in de voorbereiding en nu de afgelopen twee wedstrijden en heeft altijd een goede indruk achter gelaten. Niemand prijst hem hier de hemel in.

2 september 2015 om 23:03

Klopt, dat AC Milan met Flamini als een van de sterkste mannen waar Arsenal 4-0 van verloor, dat was een goed team. En het is toch echt jij die de gewonnen uitwedstrijd opnoemt alsof het wat uitmaakt.

Verder wordt Gabriel niet de hemel in geprezen, maar als ik wijs op dat het raar is dat hij nu wordt gezien als een van de beste verdedigers van Arsenal, dan ga jij erop in. Ik heb geen database van de meningen van de gemiddelde VZ-bezoeker tov Gabriel, maar die gozer is in feite niet getest in het Engels voetbal en men spreekt over hem alsof hij een zekere optie is. Kijk maar naar hoe Chambers begon en kijk naar Chambers nu. Over Chambers gesproken, die heeft 3x zoveel wedstrijden gespeeld voor Arsenal als Gabriel, met 5 maanden meer ervaring bij Arsenal. Een mening over Gabriel opstellen is op dit moment gewoon nutteloos.

2 september 2015 om 23:27

Flamini als 1 van de sterkste mannen? Misschien moet je de wedstrijd eens terug kijken kerel. Uitwedstrijd wordt genoemd omdat jij de verloren wedstrijd alleen ophaalt, bedoel ik verder niets mee.

Op dit moment heeft Arsenal maar 4 centrale verdedigers waaronder Gabriel en die heeft geen slechte indruk gemaakt tot nu toe, veel fans willen hem ook vaker in het veld zien naast Kos omdat die 2 dynamisch zijn en dat is wat je met Per minder hebt. Neemt niet weg dat Per nog steeds een goede verdediger is, mij zul je niet zien vragen om Per te vervangen omdat ik hem nog steeds dat extra vertrouwen achterin vind geven maar ik vind het wel tijd dat Gabriel meer kansen moet krijgen.

Het kan ook gebeuren dat Gabriel dadelijk compleet door de mand valt, echter houd ik wel vertrouwen in hem. Wat Chambers betreft heeft die 5 maanden extra meer ervaring niet veel geholpen omdat hij het meeste als rechtsback heeft gespeeld. In de voorbereiding heeft Chambers wel een goede indruk achter gelaten als cv maar tegen Liverpool liet hij het compleet liggen waar Gabriel toch wel constant was.

Uiteindelijk is het ook onmogelijk om nu al Gabriel te bombarderen tot 1 van de beste, ik uit alleen mijn vertrouwen in hem. Niet meer, niet minder.

3 september 2015 om 11:22

Natuurlijk noem ik alleen de verloren wedstrijd, want daar verlies je heel dat tweeluik mee. Niemand boeit het dat Arsenal in de tweede wedstrijd met 2-0 wint, omdat je nog steeds uitgeschakeld bent en Monaco nooit een 3-1 voorsprong uit handen zou geven. Ben je dan ook het type die trots gaat doen over Arsenal dat won van Bayern in de tweede wedstrijd? Dat heeft geen enkele waarde.

Of de 3-0 overwinning op een barslecht Milan waar je in de eerste wedstrijd wel leuk 4-0 van verliest. Verder moet je ook niet gaan invullen wat ik wel of niet heb gezien. Zie ook Gabriel, die wordt op dit moment gewoonweg overschat op basis van heel weinig. Maar ik hoop dat ze hem in de basis gooien. Dan kunnen we na een wedstrijd of 20 zien waarom men in Spanje erom moest lachen dat Arsenal juist voor deze verdediger ging.

3 september 2015 om 12:23

Kerel, je kan wel leuk al die wedstrijden opnoemen. Ik heb al gezegd dat ik er verder niets mee bedoel maar goed, als jij er blij van wordt. Niemand is er trots op als je verliest en dan de 2e wedstrijd wéér met een punt te kort afsluit.

Natuurlijk wordt Gabriel nu zwaar overschat en dat vind ik nogmaals niet gek omdat hij een goede indruk heeft achtergelaten. Mensen gaan ook in de waan van de dag leven, echter vind ik net als jij dat Gabriel nu meer kansen moet krijgen zodat mensen kunnen zien of ze terecht in de waan van de dag leven.

3 september 2015 om 14:33

Luister gast, als je geen zin hebt in mij die wedstrijden opnoemt, ga er dan ook niet als eerst erop in wanneer ik iets zegt over die wedstrijd tegen Monaco om een punt te maken. Jij reageert als eerst op mij hé, ik niet op jou.

3 september 2015 om 15:00

Kerel luister, ik noem alleen die wedstrijd op omdat jij de verloren wedstrijd opnoemt. Ik bedoel er toch verder niets mee zeg ik toch? Mijn punt was dat het om onderschatting ging die wedstrijd wat de spelers zelf ook hebben toegegeven. Dan kom jij opeens aan met een waslijst van verloren wedstrijden, je mist totaal mijn punt. Maar goed jongen, onze discussie ging grotendeels over Gabriel en we zullen wel zien hoe die gaat spelen, goed?

3 september 2015 om 16:01

Weet jij wel hoe een discussie werkt?

Ik zeg, Arsenal verliest van Monaco omdat ze slecht zijn. Jij zegt, Arsenal verliest van Monaco, omdat ze hun hebben onderschat. Ik zeg dan weer, van onderschatting is geen sprake als het iets is wat Arsenal wel vaker overkomt, dat soort onderschattingen. Dan is er iets anders aan de hand, onderschatting is dan een zwak excuus.
Kan je wel zeggen dat je er verder niks mee bedoelt, maar dan moet je ook niet tweemaal gaan zeggen dat er van Monaco is verloren vanwege onderschatting en dan raar gaan opkijken wanneer ik daar op inga.

3 september 2015 om 16:33

Blijf je nu doorgaan om je gelijk te krijgen. Je gaat van het padje af jongen, onze discussie ging uiteindelijk om Gabriel maar goed haha .

Ik zeg het tweemaal omdat jij er over door blijft gaan, het blijft gewoon een feit dat de afgelopen jaren de andere teams sterker waren en waar Arsenal nu eindelijk een wat ''eenvoudigere'' tegenstander tegen is gekomen, lieten zij het in de eerste wedstrijd compleet liggen. Het is ook gewoon een mentaliteit issue bij de spelers.

Nogmaals, ik denk dat Gabriel het goed gaat doen in de wedstrijden die hij mag spelen. En om nu helemaal terug te gaan naar jouw eerste punt: Nee, ook ik denk niet dat het team goed genoeg is om mee te doen voor de titel. Toch houd ik wel vertrouwen in dit team.

Ben je nu klaar of wil je nog wat zeggen? Wat mij betreft kunnen we hierover doorgaan tot volgende week

Natuurlijk want wereldklasse spelers gaan Arsenal haha maar die status als topclub is allamg vergald door Wenger met ieder niet verder komen dan plek 3 of 4. Het is gwoon te gek om te denken dat benzema of cavani naar Arsenal zouden willen ze gaan liever naar Chelsea of City en misschien zelfs Man U. Spelers zoals lacazette zouden misschien wel haalbaar kunnen zijn. Maar topspelers gaan niet meer zo graag naar Arsenal.

De fout is dat Wenger Benzema bij Real probeert te halen. Dan ben je al jaren te laat. Voor Benzema is Arsenal hoogstens een stap opzij, zowel financieel als sportief. Arsenal had moeten toeslaan toen Benzema nog bij Lyon zat. In plaats van de huidige Benzema proberen te halen, had het ergens de nieuwe Benzema moeten vinden. Pogba ging ook maar als wisselspeler van Man. Utd. naar Juventus terwijl Hazard of Drogba ook maar bij Lille of Marseille speelden.

Leg bijvoorbeeld nu Tielemans vast en laat hem nog twee jaar rijpen bij Anderlecht. Oftewel, kijk bij de subtoppers in Europa en haal daar de sterren van morgen.

2 september 2015 om 21:10

Benz is een slecht voorbeeld, want in die tijd konden we al helemaal niet concurreren met Real, Barca e.d.. Zie Ozil en Sanchez toentertijd. Pogba is door zijn zaakwaarnemer naar Italië verhandeld.

Kondogbia, Schneiderlin, Krychowiak, Carvalho, Khedira, Wanyama, Song, Witsel, Rabiot, Bender, Illaramendi.

Dzeko, Jovetic, Martinez, Martial, Lacazette, Mandzukic, Higuain, Cavani(als ik de geruchten moet geloven).

Deze spelers zijn van club gewisseld of waren haalbaar voor de juiste(hoge) prijs. Dat er geen concurrentie is voor Coquelin en er geen betere spits dan Giroud is gehaald(en ja dat zijn bovenstaande spitsen) is een regelrechte schande..

Ik denk dat iedereen het er over eens is dat Arteta en Flamini tekort komen voor het hoogste niveau. Dan hou je als enige controlerende middenvelder Coquelin over, een aardige speler, maar geen wereldtop. Dat is veel te licht om te presteren in de vier competities PL, CL, FA cup en League cup. Stel je voor dat Coquelin geblesseerd raakt.
Er waren veel Cdm's haalbaar deze zomer. Zoals hierboven vermeld Kondogbia, Schneiderlin, Krychowiak, Carvalho, Khedira, Wanyama, Song, Bender, Bender, Illaramendi. Maar als je zo'n speler wilt hebben moet je flink betalen, en niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Ook moet je er vroeg bij zijn en niet pas op deadline day gaan proberen.

Met deze bezetting van de CDM positie en de spits positie kan het nooit een heel jaar goed gaan. Het wordt weer knokken voor de vierde plaats helaas.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren